[PC] Doom3 Deel 7

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.040 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 22:11:
Er is een nieuw interview uit met Todd Hollenshead (oid)...Met info over de Xbox versie, de demo, en de eerste patch:

http://pc.gamespy.com/pc/doom-3/538993p1.html

Het is echt een heel interessant interview wat er worden kritische vragen gesteld, zoals:

[...]
De juiste man vertelt het juiste verhaal :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_UnAnimouS schreef op 15 augustus 2004 @ 01:08:
Startkamer opnieuw getextured + decals toegevoegd + items toegevoegd :).
Ziet er gelijk een stuk beter uit :Y).

[afbeelding]
[afbeelding]

Comments? (en als je het niks vindt, zeg dan wat je niks vind en wat er verbeterd moet worden ;)).
Ziet er goed uit...alleen vul het een beetje op met bloed, computers, schaduwen, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Ja, wou ik net zeggen :P

misschien zijn we net verwend door doom3, maar het ziet er nog een beetje leeg uit...

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daFubar schreef op 14 augustus 2004 @ 20:33:
ik ben net terug van vakantie, maar hij ligt nog niet op de mat...
zijn er al mensen die hem van GCshop.nl binnen hebben?
Bij mij lag ie vandaag (eh gisteren dus: zaterdag) op de deurmat. :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]

Comments? (en als je het niks vindt, zeg dan wat je niks vind en wat er verbeterd moet worden ;)).
Vraag het hier eens: Het Grote Doom 3 Modding Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 23:47:
[...]

Welke sound mod heb je gebruikt?
This one :):

http://doom3.filefront.com/file/DLink_Sound_Mod;29232

Dit is trouwens het commentaar uit het interview waar ik het helemaal mee eens ben:

I've seen some of the comments about the flashlights and I tend to think that they're silly, quite frankly. It's a game-ism, just like save games and load games are game-isms. You could say "well, that's not realistic, because if you die, you should never be able to play the game." I think that some people want to be able to see everywhere in the dark, which is exactly what we intended them to want to feel when they played the game; they just don't appreciate that that's exactly what the experience was intended and they get frustrated by it. Which is unfortunate -- instead of enjoying the trepidation and realizing that this is exactly the experience id was trying to put in the box, they're saying "I want to do something different." But that's not DOOM 3. That's not a scary game if we show you where everything is. Part of the experience of the fun house is not knowing what's around the corner.

Het piracy stukje ook btw. Je hoort mensen dan vaak zeggen, las ik in een van de Doom threads ook .... 'iedereen heeft wel eens iets illegaals gedaan' bla bla .... yip, maar veel mensen doen dit soort dingen standaard, kopen alleen games als er MP in zit, anders kunnen ze het niet spelen. En alleen fans kopen het. Ze hebben echt geen idee wat ze verzieken, en het is echt massaal.

Maar als je dat zegt, is het net alsof je tegen een bankovervaller zegt 'foei, dat moetn we niet doen he ventje?' .... en dat een bankovervaller dan tegen je zegt 'ja, maar jij hebt vroeger ook wel eens een rol drop uit een winkel meegenomen, dus je moet je kop houden'. Met dat soort loze kreten komen ze er altijd vanaf, maar in dit interview wordt ook weer gezegd hoe het ervoor staat. Of je het wilt zien of niet, uiteindelijk wordt de gameindustrie verziekt, is het eigenlijk al .... daluk alleen nog maar EA of zo.

Ook vind ik dat germs echt verwend zijn, als mensen al beginnen met ieder texture detail in een spel te bespreken, heb ik al zoiets van 'bla bla'.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
melly schreef op 14 augustus 2004 @ 23:13:
Kan iemand mij uitleggen wat met "radiosity" bedoeld wordt??
Het gaat wel een beetje offtopic, maar ik zal er een paar woordjes over schrijven. Wat ik hier dus schrijf zal niet geheel kloppen. Eerst maar eens wat uitleg van belichtingsmodellen binnen 3d-renderes.

Voor spelletjes worden polygon georienteerde renderers gebruikt, bijv. 3-hoekjes. Hiermee kan zeer snel gerenderd worden, maar het is eigenlijk één grote truuckendoos. De beperking die het zo snel maakt is omdat je model alleen uit 3-hoekjes bestaat. Speel doom3 maar eens met een oude videokaart en je kan ze tellen. Door te spelen met de normaalvector op een driehoekje kan je ervoor zorgen dat het lijkt alsof iets rond is. Voor belichting en schaduwen worden ook een aantal truukendozen opengetrokken, zodat er snel bepaald kan worden wat wel verlicht is en wat niet en onder welke hoek dat ligt dan invalt. Een van die truuken is dat de scene gedeeltelijk gerenderd wordt vanuit het standpunt van je lichtbron om te bepalen wat zichtbaar is door de lichtbron en wat niet. Je videokaart rendert het plaatje dus niet alleen vanuit het gezichtspunt van de speler ;)

Maar goed, wat ik hiermee wil zeggen is dat hiermee alleen "direct licht" wordt ondervangen. Reflexieve verlichting (weerkaatsing) en diffuse verlichting niet. Reflexieve verlichting is een soort van spiegeleffect. Je hebt wel spiegels in computerspellen maar dat is in principe weer een truukendoos. Om reflexieve verlichting te ondersteunen heb je overigens wel een probleem: zodra een object verlicht wordt gaat het doorgaans een klein beetje licht weerkaatsen (als het een perfecte spiegel zou zijn via hoek van inval = hoek van terugkaatsing). In het minst erge geval is elk zichtbaar driehoekje een nieuwe lichtbron. Dat zijn er dan misschien een paar duizend. En die verlichten op hun beurd eigenlijk weer andere driehoekjes, maar na een aantal stappen (2 bijv) kan je dit proces wel afbreeken. In ieder geval betekent dit een gigantische hoeveelheid lichtbronnen. En wat ging er op het moment nu juist zo traag? ;)

Nu gaat dit soort reflexieve verlichting uit van puntlichtbronnen. Terwijl voor diffuse verlichting lichtbronnen geen punten zijn maar oppervlakten. Dan komen we bij radiocity uit. Radiocity is een techniek waarmee gemeten wordt hoeveel straling op een bepaald oppervlak wordt ontvangen (of was het nu uitgezonden... ach, maakt niet zoveel uit) binnen een gesloten systeem (er kan geen energie uit ontsnappen). Een oppervlakte straalt wat licht op andere oppervlakten, daarvan wordt een deel geabsorbeerd en weer een deel uitgestoten. Dat komt weer ergens anders terecht. Totdat alle energie geabsorbeerd is. Bij 3d-renderers die dit ondersteunen is de truukendoos al flink opengetrokken en duurt het nog steeds enorm lang om een benadering van dit proces uit te rekenen.

Ofwel, wat ik met deze lange post wil zeggen is dat game engines bij lange na nog niet kunnen wat je eigenlijk zou willen: bijna fotorealistische plaatjes produceren. Ik ben er helemaal mee eens dat ze snel er toch mooie plaatjes uit weten te toveren, maar om ooit fotorealisme te benaderen zal die techniek in mijn ogen toch echt tekort schieten. Daar is is die techniek te specifiek voor.

Desondanks, spelletjesmakers zijn meester in gezichtsbedrog. Wie weet wat voor moois ze weten te produceren B)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 01:35:
[...]
Ziet er goed uit...alleen vul het een beetje op met bloed, computers, schaduwen, etc
Wiebbe schreef op 15 augustus 2004 @ 02:05:
Ja, wou ik net zeggen :P

misschien zijn we net verwend door doom3, maar het ziet er nog een beetje leeg uit...
Tnx, en ik zal wat meer items toevoegen :). Het is idd nog een beetje leeg.
Waarom? Dat topic komen beduidend minder mensen dan in dit topic. En dat topic is meer voor het vragen hoe je sommige dingen doet in bv de editor/enz. Hier zitten de Die-Hard D3 spelers :Y).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

vannnacht lekker verder zitten tweaken in de cfg file

hier nog wat screenshots.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/evil/shot6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/evil/shot12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/evil/shot13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/evil/shot14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/evil/shot19.jpg

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_UnAnimouS schreef op 15 augustus 2004 @ 11:36:

Waarom? Dat topic komen beduidend minder mensen dan in dit topic. En dat topic is meer voor het vragen hoe je sommige dingen doet in bv de editor/enz. Hier zitten de Die-Hard D3 spelers :Y).
Omdat die mensen waarschijnlijk wat meer verstand hebben van moddèn en je nog wat bruikbare tips kunnen geven hoe je dingen beter kunt doen ipv alleen: "mooi, of niet mooi.". Suit yourself.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik zit vast bij een stukje; ik sta bij die grote soort Generator in Alpha Labs en ik heb 0 AMMO voor al me guns; er is wel een storage locker (Lockerid #09) maar ik heb alle codes uit me PDA-emails en audio's geprobeerd; maar ik krijg hem niet open.

weet iemand die code?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ff een vraagje:
Ik zit in nu in het level vlak voor monorail waar je de keuze hebt om wel of niet een "distress call to orbital fleet" te sturen. Dit soort keuzes vind ik altijd arelaxed.

Zou iemand mbv spoilertags kunnen vermelden wat het gevolg van de beide keuzes is?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
752 I presume?

Dat distresscall verzenden heeft volgensmij alleen invloed op wat die gozer in het vervolg tegen je gaat zeggen. En misschien op het einde.

[ Voor 54% gewijzigd door Spockz op 15-08-2004 12:49 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
ja, dat wil ik ook nog wel eens weten... als je wel of niet kiest om het te doen...

volges mij moet je dat wel gewoon doen, anders kom je dat level nie uit denk ik....

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Pic_Art schreef op 15 augustus 2004 @ 12:48:
752 I presume?

Dat distresscall verzenden heeft volgensmij alleen invloed op wat die gozer in het vervolg tegen je gaat zeggen. En misschien op het einde.
thanx!! werkt!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Of course it does :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Pic_Art schreef op 15 augustus 2004 @ 12:48:
752 I presume?

Ok thx.

Toch blijf ik het irritant vinden omdat ik dan de hele tijd blijf denken dat de *andere* keuze misschien een leuker spelverloop heeft.

Voor dit soort dingen kijk ik meestal ff in een walkthrough. Alleen is de enige die ik kan vinden nog niet af. Hij eindigt precies vlak voor waar ik nu zit... B)

Over het spel zelf:
Ik kan me eerlijk gezegd best vinden in veel van de kritiek die het spel krijgt. De replay value vind ik bijv. niet erg hoog.
Wel vind ik het een weergaloos mooi spel. De schier oneindige hoeveelheid details die in de animaties/levels zit. Absurd gewoon.

Is het het geld waard geweest? Vind ik moeilijke vraag.
Nee vanwege gebrekkige replayvalue en MP van D3 trekt me ook niet zo.

Ja vanwege de enorm mooie beelden die je op scherm krijgt.
Ja omdat ik denk dat de gamewereld bedrijven als ID hard nodig heeft vwb engineontwikkeling. ID zet elke keer weer gewoon de standaard qua grafische beleving. Punt uit.

Voorzover ik het begrijp hebben ze in hun keuze voor dit "donkere" spel mee moeten laten wegen dat open buitenruimtes of meer verlichte binnenruimtes een te zware belasting zijn voor de huidige hardware.

Ik zou wel eens een game van ID willen zien waar ze net zo lang en gemotiveerd aan werken als D3 maar waarbij ze hun games uit het verleden gewoon ns vergeten. En niet de behoefte voelen om zeg maar sequals te maken.

Natuurlijk was de originele doom meer een straightforward shooter en is dit meer een voorzichtig lopen want horror shooter maar at the end of the day blijft het extreem lineaire gameplay met keys/lockers en gangen.
IMHO zou het spel echt enorm veel beter zijn geworden qua gameplay als ze dat lineaire eruit hadden gelaten en meer ala farcry hadden gemaakt.

Nee dus volgende keer gewoon all balls out, gooi alles er maar in wat je kan bedenken en wat in overeenstemming is met hoe FPS de laatste jaren geevolueerd is.

Ik ben nl bang dat ID er in de toekomst niet meer mee weg gaat komen om alleen een game te maken dat het in hoofdzaak van de graphics moet hebben.

De concurrentie is met een game als FarCry toch wel groot.

PS Wil natuurlijk niemand voor het hoofd stoten dus NOFI. O-)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een probleempje. heb het spel gekocht en geinstalleerd. nu wil ik opstarten en dan geeft hij aan dat er cd/dvd emulation software si en dat ik dit eerst moet disablen om he5t spel te kunnen spelen. probleem is dat ik die software helemaal niet heb. heb zelfs in het register gekeken omdat ik ooit deamon tools had. nu heb ik zelfs die link verwijderd, maar het spel doet nog steeds niets.. ook niet na een herinstallatie. kan iemand mij pleaze helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Help!!!! schreef op 15 augustus 2004 @ 13:23:
Over het spel zelf:
Ik kan me eerlijk gezegd best vinden in veel van de kritiek die het spel krijgt. De replay value vind ik bijv. niet erg hoog.
Een thriller van Grisham is ook niet echt snel herleesbaar, ivm de plot die je je nog wel herinnert, of een spannende film, idem dito. The Sixth sense, kun jij die ooit nog een keer zien en hem net zo spannend vinden? Nee.
Wel vind ik het een weergaloos mooi spel. De schier oneindige hoeveelheid details die in de animaties/levels zit. Absurd gewoon.
Is het het geld waard geweest? Vind ik moeilijke vraag.
Nee vanwege gebrekkige replayvalue en MP van D3 trekt me ook niet zo.
Ik word zo langzamerhand een beetje moei van dit, sorry, gezeik. Je speelt het spel in, zeg 25 uur uit. Je hebt dan 25 uur entertainment voor, wat, 50/55Euro? dat is 2 a 3 euro per uur entertainment. Ga eens naar een film voor 4 a 6 euro (film van 2 uur, sommige films duren korter). Of erger, ga eens naar een concert van een bekende band, die spelen, als je mazzel hebt, 3 uurtjes en dat kost > 40 euro.

Het geld niet waard? Jij wilt nog minder per uur betalen ? Beetje raar, niet? :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Heb nu eindelijk de X800 Pro en nu ziet het er allemaal nog gelikter uit dan het al was :9~ Ik ben me al een paar keer doodgeschrokken :) Ik doe het rustig aan; ik wil de spanningsboog wel zo lang mogelijk houden :+ Topspel!

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jarnotjuh schreef op 15 augustus 2004 @ 12:52:
ja, dat wil ik ook nog wel eens weten... als je wel of niet kiest om het te doen...

volges mij moet je dat wel gewoon doen, anders kom je dat level nie uit denk ik....
Als je 't niet doet, gebeurt 't toch. Dan verzend die gozer (Betruger) zelf 't bericht.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:05
Ok ik heb een klein vraagje, ik zie op sommige screens dat zei groen of bluaw licht hebben, en dat de schaduwen mooier zijn enzo. Dit zijn neem ik aan mods die je ergens kan download (waar ?, ales et legaal is ?). Of zijn dit aanpassingen in je CFG file.

ik download nu een patch van castellano, ik weet nie of ik er iets aan heb, is er misschien een site met meer info over het tweaken of modden van je doom 3?, misschien handig om dit in volgnde topic start te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

EfBe schreef op 15 augustus 2004 @ 13:35:
[...]

Een thriller van Grisham is ook niet echt snel herleesbaar, ivm de plot die je je nog wel herinnert, of een spannende film, idem dito. The Sixth sense, kun jij die ooit nog een keer zien en hem net zo spannend vinden? Nee.
Een thriller is geen game.
Elk produkt heeft zijn eigen verwachtingen. Het regulier verwachtingspatroon van een boek igv een thriller is dat je het maar 1 keer leest.

De aard van het produkt game is heel anders, dmv moderne AI, leveldesign als wel het implementeren van een goede MP kun je wel degelijk replay value toevoegen.
En dat is ook wat veel gamers hedentendage verwachten.
Ik word zo langzamerhand een beetje moei van dit, sorry, gezeik. Je speelt het spel in, zeg 25 uur uit. Je hebt dan 25 uur entertainment voor, wat, 50/55Euro? dat is 2 a 3 euro per uur entertainment. Ga eens naar een film voor 4 a 6 euro (film van 2 uur, sommige films duren korter). Of erger, ga eens naar een concert van een bekende band, die spelen, als je mazzel hebt, 3 uurtjes en dat kost > 40 euro.

Het geld niet waard? Jij wilt nog minder per uur betalen ? Beetje raar, niet? :)
Van mij mag je de ratio "kosten per uur entertainment" gaan uitrekenen hoor. Het vergelijken hiervan met andersoortige produkten als films is hooguit zinvol om verschillen tussen die produkten vast te stellen. Waarbij je de subjectieve komponent al vergeet en ook weer appels met peren gaat vergelijken.

Maar goed als je dan die kant op wil: Ik zal D3 idd niet veel meer dan 25 uur spelen vanwege eerder genoemde redenen. FarCry heb ik al 50 uur gespeeld en dat worden er zeker meer dankzij o.a. redelijke MP.
D3 = 50/25 = EUR 2 per uur entertainment.
FarCry = 50/50 = EUR 1 per uur entertainment.

maw relatief gezien is D3 een duur spel.

Een spel kost EUR 50 en om te bepalen of het waar voor zijn geld biedt vergeleek ik het met wat andere spelen voordatzelfde geld bieden. Dat lijkt mij het meest logisch.
Het vergelijken met andere produktgroepen is een kompleet andere discussie.

Oh ja, Gelukkig heb ik D3 gekocht want als ik het ali illegali had, had je waarschijnlijk helemaal extra moeten bijslapen.... :Y)
Tom S. schreef op 15 augustus 2004 @ 13:48:
[...]

Als je 't niet doet, gebeurt 't toch. Dan verzend die gozer (Betruger) zelf 't bericht.
Thanx! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 15-08-2004 14:20 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Hmm.. kom ik terug van de vakantie.. Doom 3 lag op de mat :D. Alleen meteen artifacts bij het spelen met stocksnelheden.

Mijn oplossing bleek simpel: al het stof uit de fan blazen van de videokaart cooler. (Moest ik pas ook doen bij de processor.)

Misschien hebben andere er ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

evaarties schreef op 15 augustus 2004 @ 14:15:
Hmm.. kom ik terug van de vakantie.. Doom 3 lag op de mat :D. Alleen meteen artifacts bij het spelen met stocksnelheden.

Mijn oplossing bleek simpel: al het stof uit de fan blazen van de videokaart cooler. (Moest ik pas ook doen bij de processor.)

Misschien hebben andere er ook wat aan.
offtopic:
zo weinig gegamed dan de laatste tijd, dat al het stof is blijven hangen... ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan te bedenken dat mensen wel dat geld neerleggen om 2 uur in de bios te gan zitten, of bereken op een drukke dag eens wat een ritje in de achtbaan kost :).

De game speeltijd, en plezier wat iemand eraan beleefd hangt ook van de speler af. Je kunt niet altijd rekening houden met mensen die heel veel gamen per dag. Tegenwoordig zit ik op 1 - 2 uur, dat was voorheen VEEL meer. Scheelt een hoop moet ik zeggen! Leven is meer dan games (ja, ik denk, ik gooi er een moraaltje door .... nog een moraaltje? Laten we eens stoppen elkaar van dichtbij met een machine geweer kapot te schieten hehe :))!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 10:32
offtopic:
nou lees ik dus dat 1Gb aan Ram wonderen doet ipv 512Mb...
alleen het punt is dat ik zelf dus Bh5 chippies heb :P, draaien leuk 2-2-2-11
maar als ik dan dus 512 erbij zou prikken ( Abit NF7S plank ) vrees ik dat ik dan eerst Bh5 moet vinden, of me timings schroefen...

ontopic:
Tja gamen, voor de een een leven, voor de andere een bijzaak :)
ik game tegenwoordig alleen als ik me dodelijk verveel :z (vakantie :+ )

ik zal eens wat benchmarks draaien, kijken hoe ik scoor eigenlijk ...

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira

kap nu eens met die offtopic onzin

[ Voor 22% gewijzigd door Crash op 15-08-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net effe een paar benchmarks gedraaid met Doom 3 en het resusltaat is nogal opmerkelijk.

Specs: AMD Athlon 3000+
1024MB DDR PC2700
Sapphire Radeon 9800 Pro

----------------------------------------------------

Test 1:

1280x1024 @ High 2xAF
Timedemo 2de keer: 29,7 fps

1280x1024 @ High 8xAF
Timedemo 2de keer: 24,3 fps

Test 2:

1024x768 @ High 2xAF
Timedemo 2de keer: 43,2 fps !!!!

1024x768 @ High 2xAA 2xAF
Timedemo 2de keer: 35,3 fps

Ik vind dit toch nogal een enorm verschil. Tussen de 1280 resolutie en de 1024 resolutie zit op dezelfde instellingen een verschil van bijna 14 fps. Ik speel het spel dus nu ook met een resolutie lager en 2xFSAA en 2xAA en dit alles loopt heel wat soepeler, ook in de multiplayer. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00
GandalfTheGrey schreef op 15 augustus 2004 @ 12:15:
Ik zit vast bij een stukje; ik sta bij die grote soort Generator in Alpha Labs en ik heb 0 AMMO voor al me guns; er is wel een storage locker (Lockerid #09) maar ik heb alle codes uit me PDA-emails en audio's geprobeerd; maar ik krijg hem niet open.

weet iemand die code?
Yep de code is 752 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Daar is al antwoordt op gegeven hoor. Dus of je het aub weg wilt halen of in een spoilervakje wilt zetten. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Spockz op 15-08-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, kan me voorstellen dat mensen het alsnog vragen aangezien de 'Search' optie hier op GoT BRAK is in de user-interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 15:41:
Nou ja, kan me voorstellen dat mensen het alsnog vragen aangezien de 'Search' optie hier op GoT BRAK is in de user-interface
mjah, maar je kan ook ?limit=999 achter de topic url zetten, en met CTRL-F zoeken :P
of gewoon het topic doorlezen ;)

Wel vervelend, ben ik eindelijk in hell aangekomen, kom ik bij die guardian met de seekers.. Lagt het oppeens als de neten :(

hele spel goed gespeeld, maar bij een baas lagt hij :/
beetje moeilijk om zo die seekers uit te lucht te knallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Gewoon die reso omlaag gooien. ;) Schiet je nog makkelijker raak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Heb gisteren op een beurs het spel gekocht voor net geen 47Eur. Behoorlijk fijn bedrag vergeleken met de 60 dat sommigen er voor betaalden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
ik snap echt niet dat ze voor dit spel 60 euro durven te vragen.
zo'n goed is spel is het namelijk niet, alleen de graphics en de gameplay zijn wel oke.
alleen echte doom fans zullen het kopen denk

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Help!!!! schreef op 15 augustus 2004 @ 14:17:
[...]

offtopic:
zo weinig gegamed dan de laatste tijd, dat al het stof is blijven hangen... ;)
offtopic:
hehe.. nou juist genoeg hoor, die pc staat almost 24/7 aan .. dat zuigt wel wat stof aan :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
joostve schreef op 15 augustus 2004 @ 16:11:
ik snap echt niet dat ze voor dit spel 60 euro durven te vragen.
zo'n goed is spel is het namelijk niet, alleen de graphics en de gameplay zijn wel oke.
alleen echte doom fans zullen het kopen denk
Ik denk omdat het toch wel verkoopt....

Of misschien dat het nu helemaal niet meer verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pic_Art schreef op 15 augustus 2004 @ 16:19:
[...]

Ik denk omdat het toch wel verkoopt....

Of misschien dat het nu helemaal niet meer verkoopt.
Console games worden toch ook wel verkocht ofniet, en dan zijn al zo lang ik me kan herinneren duurder dan pc games. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens even een vraagje. Ik las ergens iets over het feit dat als je de .pk4 bestanden uitpakt het spel beter gaat lopen.

Moet je dan alle .pk4 bestanden uitpakken en gewoon in de base map laten staan?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 14:44:
Ik heb net effe een paar benchmarks gedraaid met Doom 3 en het resusltaat is nogal opmerkelijk.

Specs: AMD Athlon 3000+
1024MB DDR PC2700
Sapphire Radeon 9800 Pro

----------------------------------------------------

Test 1:

1280x1024 @ High 2xAA
Timedemo 2de keer: 29,7 fps

1280x1024 @ High 8xAA
Timedemo 2de keer: 24,3 fps

Test 2:

1024x768 @ High 2xAA
Timedemo 2de keer: 43,2 fps !!!!

1024x768 @ High 2xFSAA 2xAA
Timedemo 2de keer: 35,3 fps

Ik vind dit toch nogal een enorm verschil. Tussen de 1280 resolutie en de 1024 resolutie zit op dezelfde instellingen een verschil van bijna 14 fps. Ik speel het spel dus nu ook met een resolutie lager en 2xFSAA en 2xAA en dit alles loopt heel wat soepeler, ook in de multiplayer. :)
In feite is FSAA en AA hetzelfde hoor (niet exact hetzelfde, er zitten kleine verschillen in). Volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar heen wat betreft
(FS)AA en AF.
FSAA = Full Scene Anti Aliasing
AA = Anti Aliasing
AF = Anisotropische filtering

Dus ik neem aan dat test 1 geheel en de 1e test van test 2 dat je daar (FS)AA hebt gebruikt en bij de allerlaatste (FS)AA + AF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exe-cuter schreef op 15 augustus 2004 @ 16:05:
Heb gisteren op een beurs het spel gekocht voor net geen 47Eur. Behoorlijk fijn bedrag vergeleken met de 60 dat sommigen er voor betaalden :9
Ja idd
Bij gamecom in pre-order; 45,50 voor de SE, kwam nog 2 euro verzendkosten bij = 47,50. Nette prijs vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:50
Man oh Man ....... wat kunnen sommige van jullie zeuren over Doom 3 :(

Wat ik hier allemaal voorbij zie komen:

1. GamePlay is waardeloos
2. Graphics zijn nix
3. Veel te duur
4. Levels zijn te klein
5. De bekende zak-lantaarn
6. AI is ook nix.... enz...

Jullie zijn allemaal strontverwend:) het is de mentaliteit van de "negative" instelling.

Ik kan je wel vertellen dat ID een engine heeft geproduceerd om je vingers bij af te likken, en dat deze engine nog minstens 5 jaar aan de top zal staan.
Als je alleen al kijkt naar de eindeloze instellingen die je kunt aanpassen wordt je al opgewonden.

Hetzelfde heb ik ook meegemaakt met Quake3, ook een hoop gezeur en wat blijkt, een 1/2jaar later speelt de halve wereld Q3.

Daarnaast kan je Doom3 gewoon voor € 49 kopen, sommige hebben het gekocht voor € 59 ..... wat kunnen die 10 extra eurooootjes nou schelen:) kom op zeg het spel is nog maar een paar dagen uit.

En over de gameplay kan ik ook kort zijn..... deze vergt mischien geen hoog IQ om het te kunnen spelen....... (Farcry idem) maar dat is voor de meeste games zo. Maar je hebt er ook nog een MP bij en deze zal (na enkele verbeteringen super zijn) de eerste "patch" is al onderweg.

Kortom geniet er gewoon van :) daar is het voor bedoeld :*) niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:39
joostve schreef op 15 augustus 2004 @ 16:11:
Gfx en gameplay zijn ok, maar das blijkbaar niet belangrijk bij een goed spel volgens jou :? mag jij me vertellen wat wel.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Maverick schreef op 15 augustus 2004 @ 17:01:
[...]

Gfx en gameplay zijn ok, maar das blijkbaar niet belangrijk bij een goed spel volgens jou :? mag jij me vertellen wat wel.
herspeelbaarheid en orriginaliteit bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Alexio schreef op 15 augustus 2004 @ 17:05:
[...]

herspeelbaarheid? das echt kul, ik heb nog NOOIT een spel 2x gespeeld. 1x uitspelen is verwijderen. (of er moet multiplayer inzitten, en tada dat zit er in)
zijn leuke dingen die je noemt, maar graphics en gameplay zijn toch echt de 2 belangrijkste aspecten van een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
offtopic:
goh, net weer ff zitten doom3'en online, sjeez B)

we zaten met 7 man in d3dm5(lights out) lagged als de nete(pc kon het niet echt aan, op rustige stukken 20 fps en drukke 5 a 10 :P soms echt een snelle diavoorstelling dus..

klikz0r!
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/r4z0rtjuh/DM15.jpg
:9

potje heeft 40 min geduurd....
bek af nu.. :X

ontopic nu weer:
daar had ik idd ook last van, dat ie bij de hel ging laggen als de nete, ik kon nix lager zetten, had al 640x480 alles low, alleen bumpmap aan, die toen maar uitgezet... :)

verder is het wel cool spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Alexio schreef op 15 augustus 2004 @ 17:05:
[...]

om eerlijk te zijn vind ik de herspeelbaarheid ook wel goed, het spel blijft eng, en op een moeilijkere moeilijkheids graad is het een grotere uitdaging..

en spel als halflife heb ik ook nooit een tweede keer uit kunnen spelen, omdat het verhaal dan niet meer pakkend is..

maar doom 3 heeft naar mijn idee wel een grotere herspeelbaarheid dan Halflife1.

En orginaliteit..
tja, het verhaal mag dan misschien niet erg orgineel zijn, de gameplay en de game zelf hebben aardig wat orginele dingen. Bijv de Ingame menu's en het PDA systeem.

Maarja, dat is natuurlijk ook een mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Maverick schreef op 15 augustus 2004 @ 17:11:
herspeelbaarheid? das echt kul, ik heb nog NOOIT een spel 2x gespeeld. 1x uitspelen is verwijderen. (of er moet multiplayer inzitten, en tada dat zit er in)
zijn leuke dingen die je noemt, maar graphics en gameplay zijn toch echt de 2 belangrijkste aspecten van een spel.
Dit heeft misschien te maken met het feit dat je veel games warezed? Geen aanval hoor, maar dan begrijp ik zo'n instelling wel. 1x spelen, shift-delete en dan gauw weer naar de volgende 'hot' game. Terwijl als je een game koopt je eerder waar voor je geld wilt en er zoveel mogelijk uit probeert te halen, zei het met multiplayer of meerdere malen herspelen.

Zelf vind ik het erg interessant/leuk een goede game te herspelen en nieuwe dingen te ontdekken. Zonde om de echte toppers maar 1x te spelen is mijn visie :Y)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik dus doom3 uitgespeeld en zou ik hem graag nog een keer willen spelen alleen als ik hem op het moeilijkste niveau speel heb ik standaard de soulcube hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]

zolang je de buiten kanten niet textures geeft is het toppie :), dat zuigt echt veel fps weg dan ;)
Maar het ziet er wel cool uit :) (misschien moet je de textures een beetje in size veranderen (voor zover mogelijk) dat alles mooi op de "edges" aansluit,
Majah :D maak eerst die map maar af ;) Ga zo door
----
trouwens.. is iemand het nu al gelukt om quake3 maps te inporteren? (beetje textures vervangen met die van doom3 etc) ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 17:58:

trouwens.. is iemand het nu al gelukt om quake3 maps te inporteren? (beetje textures vervangen met die van doom3 etc) ?? :)
ik heb het geprobeerd, je moet eerst van q3 het lvl uit te pakfiles halen, en dit zijn dan dus bsp/qrk bestanden
dan moet je bsp converten naar map, en dan ken je em openen, of met quark ff saven naar map, ff testen :D

ik edit zo wel...

EDIT, luk tniet ;(
dat wordt toch overnieuw maken dan denk ik... :| of een converter zoeken.... maar die heb ik nog geen gevonden
misschien als het lukt strax, iets voor in de startpost van dat edittingtopic... :)

EDIT 2: heb wat gevonden, is nu bezig met downloaden :)

[ Voor 25% gewijzigd door enira op 15-08-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
D³ schreef op 15 augustus 2004 @ 17:47:
[...]
Dit heeft misschien te maken met het feit dat je veel games warezed? Geen aanval hoor, maar dan begrijp ik zo'n instelling wel. 1x spelen, shift-delete en dan gauw weer naar de volgende 'hot' game. Terwijl als je een game koopt je eerder waar voor je geld wilt en er zoveel mogelijk uit probeert te halen, zei het met multiplayer of meerdere malen herspelen.

Zelf vind ik het erg interessant/leuk een goede game te herspelen en nieuwe dingen te ontdekken. Zonde om de echte toppers maar 1x te spelen is mijn visie :Y)
het is wel meer dan 1x spelen, maar als ik een spel een keer heb uitgespeeld kan het me echt niet meer boeien, een goed voorbeeld daaran is imho gtavc. geweldig spel, heel lang speelbaar, maar toen ik het eindfilmpje eenmaal gezien had heb ik het nooit meer gespeeld. nu ben ik zowiezo wat langer bezig met spellen, ik ben of heel slecht, of moet toch eens gaan saven, want ik doe er wel een maandje of 2 over voor ik doom3 uit heb denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15
OMG, iemand deze al geprobeerd? (ik zit niet thuis atm):

http://www.gamingforums.c...ad.php?s=&threadid=141144

Afbeeldingslocatie: http://img42.exs.cx/img42/9652/parallaxscreen1.jpg
Parallax Mapping Mod v1.0

Parallax Mapping Mod enhances Doom3's graphics engine by applying parallax mapping to all textures. Parallax mapping, also known as virtual displacement mapping, is a recent graphical technology that gives surfaces more depth and realism. Using a heavily modified vertex and pixel shader and a mix of custom and simulated height maps, this mod makes surfaces look more three-dimensional by offsetting bumps depending on your view. Although you may not see an obvious difference right away, look closely at surfaces and you will see an improvement compared to original Doom3. Most bumps will look like they're actually sticking out. This mod also works in user-made levels that have custom textures, and a tutorial is included to describe how to add optional height maps to your level for a true parallax effect.

NOTE: This mod requires at least a Radeon 9500 or GeForce FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 16:31:
[...]

In feite is FSAA en AA hetzelfde hoor (niet exact hetzelfde, er zitten kleine verschillen in). Volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar heen wat betreft
(FS)AA en AF.
FSAA = Full Scene Anti Aliasing
AA = Anti Aliasing
AF = Anisotropische filtering

Dus ik neem aan dat test 1 geheel en de 1e test van test 2 dat je daar (FS)AA hebt gebruikt en bij de allerlaatste (FS)AA + AF
Hehe, je hebt helemaal gelijk. Ik heb het inmiddels aangepast. Denk dat m`n hersens een beetje zijn gaan flippen na die test. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
jeej, heb het uitgevogeld, check doom 3 editting topic voor converten enzow :P

het is echt ff wachten op me nieuwe pc, zelfs met de doom 3 editor begint ie al te haperen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 17:55:
Nu heb ik dus doom3 uitgespeeld en zou ik hem graag nog een keer willen spelen alleen als ik hem op het moeilijkste niveau speel heb ik standaard de soulcube hoort dit?
Dit heb ik ook, en dit wil ik dus ook weten?
atm speel ik op nightmare en heb dat ding gewoon ge-unbind
Als het zo zou horen zou het best lame zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
ik ben zojuist klaar met alpha 3, ga ik in de lift naar alpha 4.
vervolgens laadt ie alpha 4 voor 25% in en springt ie ineens weer terug naar het standaard menu. iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 17:55:
Dat hoort ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
NokiaFan schreef op 15 augustus 2004 @ 19:03:
ik ben zojuist klaar met alpha 3, ga ik in de lift naar alpha 4.
vervolgens laadt ie alpha 4 voor 25% in en springt ie ineens weer terug naar het standaard menu. iemand oplossing?
Heb ik ook gehad, corrupte pak files. (probeer ze maar eens te unzippen :))
Doe een schijfcontrole en install doom 3 dan opnieuw.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

en dat niet alleen, je Health loopt ook nogal af tot 25 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net die teleporter ingestapt bij Delta Labs 2A
vette shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSvBladel
  • Laatst online: 03-08 19:29
Ik heb voor de lol mijn TI4600 Ultra kaart geruilt met een Club3D 9600 Pro, en het enige verschil wat ik kan merken is Heat Haze, ongeveer 5-10% meer fps, en dat ik nu halfom gerenderde characters bekijk.

Als ik andere mensen op de basis zie, zijn die exact in het midden gescheiden qua schaduw, en dat ziet er niet uit. Iemand heeft een paar bladzijden terug een screenshot geplaatst, en ik wilde weten of dit verholpen kon worden. Ik gebruik overigens de laatste Omega Drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga maar proberen om hem dan om op nightmare uit te spelen, met wat nieuwe graphische mods :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Laatst online: 29-08 15:40
ik weet niet of dit het juiste topic is maar:

Ik zit vast in de hel :?
op een gegeven moment word je meegezogen de hel in waarna je via een of andere zuil van zielen in een kooitje gestopt word. daarna ben ik een grot ingelopen, heb een of andere rare gast die soort bf9000 kogels schiet afgemaakt en ben daarna de ruimte ingelopen waar hij in kwam. De muren zijn toen dichtgeschoven en nu kom ik er niet meer uit :(

heel vreemd, iemand een oplossing? :?

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Nu online
Hacku schreef op 15 augustus 2004 @ 19:15:
[...]

Heb ik ook gehad, corrupte pak files. (probeer ze maar eens te unzippen :))
Doe een schijfcontrole en install doom 3 dan opnieuw.
Thanks, een nieuwe install, was gek genoeg de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's pech, ik zou alvast gaan bidden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye, heb t nu zelf geinstalleerd en de oppervlaktes zien er nu echt een stuk beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 19-06 07:47
yaw! Ik heb em nu ook :)

morgen even proberen.. ben nu te moe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:32:
[...]

ye, heb t nu zelf geinstalleerd en de oppervlaktes zien er nu echt een stuk beter uit!
Je moet er wel bumpmaps en specular voor uitzetten!?
is het echt de moeite waard of is het het downloaden ervan niet waard!?
heb em nu ook optimaal staan, zonder maar wat van eyecandy te verwaarlozen, dat uitschakelen van bumpmaps en specular, doet wel een hoop laten verliezen :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

sain onez schreef op 15 augustus 2004 @ 20:51:
[...]

Je moet er wel bumpmaps en specular voor uitzetten!?
Even de readme beter lezen:
Make sure you turn on SPECULAR and BUMP MAPS
:)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joach1m
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In singleplayer draait het spel goed bij mij op 1024x768 high detail op een 2.4ghz, 9700pro, 1024mb RAM, maar in de multiplayer is de fps een stuk lager. Zeker wanneer er veel kogels rondvliegen. Komt dit gewoon door m'n langzamere computer of hebben meer mensen hier last van. Ik vind het toch een groot verschil tussen de singleplayer en de multiplayer. Ik kan het nu niet echt spelen want ik krijg soms wel 5fps :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
ZtaaB schreef op 15 augustus 2004 @ 19:48:
ik weet niet of dit het juiste topic is maar:

Ik zit vast in de hel :?
op een gegeven moment word je meegezogen de hel in waarna je via een of andere zuil van zielen in een kooitje gestopt word. daarna ben ik een grot ingelopen, heb een of andere rare gast die soort bf9000 kogels schiet afgemaakt en ben daarna de ruimte ingelopen waar hij in kwam. De muren zijn toen dichtgeschoven en nu kom ik er niet meer uit :(

heel vreemd, iemand een oplossing? :?
je vorige save laden?
of even noclip in de console rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Wildfire schreef op 15 augustus 2004 @ 21:08:
[...]

Even de readme beter lezen:

[...]

:)
Heb em nu als die pk4 file in me base folder, tussen alle mappen (dus netzo als die TrentRazorsoundpk file) omdat ik die bestanden heb uitgepakt voor betere laadtijden/gameplay

Tevens heb ik die humus interaction.vnp erin verandert voor optimalatie..... (Voor de rest een autoexec.cfg met enkel fps, videoram en console en displayrefresh commands erin)

Komt bij jullie die mod bij MODS in beeld, keb er enkel DOOM3 staan, wat originele game is, en ook timedemo geeft exact zelfde scores en zie geen verschil!?!? 8)7

rara, wat doe IK fout :9

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 11-07 15:13
Ik heb 'm net uitgespeeld! :*)

Hij is toch zeker wel de moeite waard wat sommigen ook zeggen het echt weer een id-game ten voeten uit.

Far Cry was ook goed, maar dit is weer ff wat beter...

Kan niet wachten op Half-Life 2, als dat maar half zo goed is... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, misschien dat 1 van jullie me even kan helpen? Ik zit in delta labs sector 3 (met die 4 teleporters). Ik heb al zeker 5 keer alles afgelopen (na teleporter 4 kom ik weer uit bij teleporter 1), maar ik kom niet verder.
Iemand van jullie die het heeft uitgespeeld, en die even wil helpen? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ja ik heb hem nu draaien en eerst dacht ik... nee, dit is het toch niet, maar na een paar minuten wil je niet meer terug. Alles lijkt nu wel veel glimmender, net alsof ze alles even goed afgepoetst hebben hehe. Wel je gamma/brightness cvars wat bijstellen want anders krijg je overbright gedeeltes, althans dat had ik (gamma 1.5 met brightness op 1.3 werkte niet echt, brightness op 1.0 was beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
sain onez schreef op 15 augustus 2004 @ 21:44:
Tevens heb ik die humus interaction.vnp erin verandert voor optimalatie..... (Voor de rest een autoexec.cfg met enkel fps, videoram en console en displayrefresh commands erin)
rara, wat doe IK fout :9
Als je die ati optimizing shader hack er ook in hebt staan moet je die even verwijderen, want bij mij deed deze parallax mapping het niet met die hack. Framerates gaan niet echt naar beneden volgens mij. De wereld is wel veel glimmender en ik heb het gevoel dat het ook ietsje lichter is allemaal, wat nooit weg is (maar gelukkig niet te veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Khalistro schreef op 15 augustus 2004 @ 19:42:
Ik heb voor de lol mijn TI4600 Ultra kaart geruilt met een Club3D 9600 Pro, en het enige verschil wat ik kan merken is Heat Haze, ongeveer 5-10% meer fps, en dat ik nu halfom gerenderde characters bekijk.

Als ik andere mensen op de basis zie, zijn die exact in het midden gescheiden qua schaduw, en dat ziet er niet uit. Iemand heeft een paar bladzijden terug een screenshot geplaatst, en ik wilde weten of dit verholpen kon worden. Ik gebruik overigens de laatste Omega Drivers.
Ik heb precies dezelfde grafische kaart en geen enkele problemen. Ik heb de één na laatste Omega drivers. Met de laatste Catalyst had ik ook geen problemen, behalve dan dat het ietsjes langzamer liep dan met de één na laatste Omega.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 22:12:
Hoi, misschien dat 1 van jullie me even kan helpen? Ik zit in delta labs sector 3 (met die 4 teleporters). Ik heb al zeker 5 keer alles afgelopen (na teleporter 4 kom ik weer uit bij teleporter 1), maar ik kom niet verder.
Iemand van jullie die het heeft uitgespeeld, en die even wil helpen? Thanks.
neem teleport 1 es. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
EfBe schreef op 15 augustus 2004 @ 22:15:
[...]

Als je die ati optimizing shader hack er ook in hebt staan moet je die even verwijderen, want bij mij deed deze parallax mapping het niet met die hack. Framerates gaan niet echt naar beneden volgens mij. De wereld is wel veel glimmender en ik heb het gevoel dat het ook ietsje lichter is allemaal, wat nooit weg is (maar gelukkig niet te veel)
In de readme staat dat ie niet compatible is met andere shader-mods :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He pic_art, iets meer uitleg svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 22:27:
He pic_art, iets meer uitleg svp.
d0h, gewoon dat je teleport nr 1 moet nemen, naar locatie 1 dus....

zucht...
wist nooit dat dit zo moeilijk valt te begrijpen voor mensen.... :o :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Er staat zelfs exit bij/onder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

keb me interaction.vnp hersteld naar originele, en doomconfig.cfg en autoexec.cfg verwijdert, nu heb ik dus enkel maar me pk4 files uitgepakt staan, met daarin deze pak_parralax.pk4 file erin zie geen verschil, het moet in elke screenshot opvallen?

Zou iemand een screenshot kunnen laten zien uit bv de timedemo of zo'n timeshot1/2 demo waarin de verschillen duidelijk zichtbaar zijn, want ik zie ze niet, terwijl ik toch wel weet hoedat ik files moet verplaatsen/vervangen.

moet ik me pk4 files dus weer inpakken met die erbij, want dat lijkt nog maar me enigste oplossing!?!

Hoop werk voor zon mod, die screenshots ervan spreken me wel aan, tis de eerste mod die me interresant lijkt......

;(

edit: volgens mij heb ik em draaien, maar is vol met artis, overal witte glinsteringen aan randjes van tegels en hele vervormende effecten of roosters, wat ook in die Humus zijn eerste optimalisaties waren, ziet er niet uit, zou iemand me een correcte screenshot kunnen laten zien, dan ben ik nog wel eens te porren, maar dit was niet echt mooi.......

:(

[ Voor 21% gewijzigd door SAiN ONeZ op 15-08-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL. Ik kom er net pas achter dat als ik op F druk, ik terugga naar mijn wapen wat ik in mijn klauwen had voordat ik de flashlight selekteerde .... whoops :). Ik kom net in Labs 3 aan, die spinachtige creatures zijn best lachuh. Ik vind de effecten trouwens ook cool als je eenmaal door een tegenstanders aangevallen wordt. Dat je dan moelijker richt, of je nu beschoten wordt en fysiek aangepakt wordt .... da's toch ook wel een aardig gameplay element. En .... nog steeds is het niet saai! Dat zegt een hoop voor mij, want normaal ben ik met een FPS game na een half uur (en da's al lang) al klaar. Vaak is een demo meer dan genoeg. De enige die ik echt uitgespeeld heb, zijn Unreal 2 en XIII, de ene ook door sfeer en leuke missie's. de andere had ik op zich heel goedkoop op de kop getikt, vanwege de artistieke graphics. Bleek nog best een game met variatie te zijn, en stealth. Far Cry wacht ik tot 'ie goedkoper is. Buiten stukken waren leuk, binnenlevels .... ja, dan moet je toch echt meer een game zoals Doom III hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00
weet iemand de code om in level CPU de deur te openen naar lab a? Kan het maar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige game maar ik vind het "gangenprincipe" toch wel tè veel gebruikt worden. Ik had op meer openlucht scenes gehoopt, meer Tomb Raider achtig materiaal zegmaar, maar dan zonder de rondborstige personage (alhoewel ik daar ook geen probleem mee heb).

Nog niet uitgespeeld :o Maargoed, primaire reden voor deze game was eigenlijk voor kleine LAN-parties ;)

(end of opinion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed spel! Je moet alleen schijt hebben en doorlopen dan schrik je minder.

Ik heb net voor het eerst een aantal spinnen doodgemaakt en zo n ton met toxic ofzo in een container gegooid met behulp van het control panel. Ik vraag me af hoe (niet) ver ik ben. Weet iemand hoelang het spel nog duurt vanaf hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Duurt nog wel ff hoor. ;)

Maar euhm die schrikmomenten zijn juist het hele verhaal achter D3 en zo doe je er ook langer over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 00:32:
Goed spel! Je moet alleen schijt hebben en doorlopen dan schrik je minder.
|:(
Jah kut he die enge sfeer!!
Je moet alles juist zo rustig mogelijk doorlopen, geen gehaast, ieder hoekje nakijken 3 keer. Neem de omgeving en de geluiden in je op.
Je schrikt zo wel ontzettend vaak, maar je bent dan ook echt in het spel.
Je leeft het spel als het ware.

Op deze manier ben ik na een uurtje Doom3 helemaal uitgeput :D
Gewoonweg omdat ik constant met spanning zit te spelen.
Ik ben nu ook pas in de Alpha labs en ik heb er al zeker minstens 5 uurtjes in zitten. Ik geniet echt met volle teugen van het spel op deze manier.
Ik sta ook soms gewoon een tijdje naar de machines te kijken die hun werk doen.

Maar ok je kunt ook gewoon overal doorheen rennen, whatever floats your boat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legion schreef op 16 augustus 2004 @ 04:59:
[...] |:(
Jah kut he die enge sfeer!!
Je moet alles juist zo rustig mogelijk doorlopen, geen gehaast, ieder hoekje nakijken 3 keer. Neem de omgeving en de geluiden in je op.
Je schrikt zo wel ontzettend vaak, maar je bent dan ook echt in het spel.
Je leeft het spel als het ware.

Op deze manier ben ik na een uurtje Doom3 helemaal uitgeput :D
Gewoonweg omdat ik constant met spanning zit te spelen.
Ik ben nu ook pas in de Alpha labs en ik heb er al zeker minstens 5 uurtjes in zitten. Ik geniet echt met volle teugen van het spel op deze manier.
Ik sta ook soms gewoon een tijdje naar de machines te kijken die hun werk doen.

Maar ok je kunt ook gewoon overal doorheen rennen, whatever floats your boat.
Kijk eens aan, jij speelt precies zoals ik :). Alpha Labs 3 zit ik nu net (lift is net boven dus :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 16:58
Weet iemand de code van dit ding :)

http://picserver.org/view_image.php/510624244Y8B

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:46
http://www.thecheatfactory.com/cheat.code.index.php/id/7764/

^^ daar staat het wel geloof ik O-)

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 16-08-2004 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Nee hij staat er niet bij van die airlock :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Zoek eens rond er hoort daar een pda te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kreeg vanmorgen een mailtje binnen, van een vriend van me, die problemen had met Doom III... Hij heeft een nieuwe PC (Athlon 64) en Doom III ging niet helemaal lekker... (TI4200 als videokaart geloof ik)
Hij heeft mij ook een oplossing erbij gemailed, en ik zie hem hier eigenlijk ook niet bij Tweaks staan, dus ik zal het even quoten, wat hij me mailde (is wel in het Engels, maar dat is geen probleem lijkt me...)
As all of you who allready have this game recognized the game is very slow even on new computers. (Yep, heb ik gemerkt)

I found out the reason for this and the solution to fix this problem.

As you already know after installation the game consits only of the doom3.exe and some .PK4 files. Those PK4 files includes the entire game (sounds, videos, textures etc.) in high compressed form.

Normally those files were decompresse during the game.

But this exactly is the problem. Even new CPUs are not able to decompress those files while running the game with good peformance and therfore the game runs very **** also on new computers. I don't know if the develpers of ID-Soft was just too stupid to think about this or if they have an agreement with some hardware manufacturing firms.

How to get around this problem:

It is very simple. Go to your Doom 3 installation directoy and get inside the folder "Base". There are some .PK4 files you have to open each of them with WinRAR 3.3 and extract their entire contents to the Base dir in you Doom 3 installation folder (replace all files if they are any duplicates). Now you have to delete all .PK4 files in the Base folder to prevent the game to use those compressed files agian.

Now the game starts and runs mutch faster!!!

Have fun playing Doom 3!!!"

En het werkt nog ook... Kan nu met gemak High 1024x748 doen!

Hopelijk heb je er wat aan of niet :P
Heb het zelf niet geprobeert, heb Doom III van me PC gegooit, had dat witte pixel probleem (Heb een Club3D Radeon 9800 PRO en geen zin om te onderclocken, heb het op standaard snelheden) Hopelijk werkt het bij jullie ook, net als bij hem...
Als dit al bekent was, sorry voor deze zinloze post... :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Pic_Art schreef op 16 augustus 2004 @ 10:29:
Zoek eens rond er hoort daar een pda te liggen.
ja die heb ik maar weet niet welke ik moet hebben , want ik heb er wel een gevonden met Airlock maar die code werkniet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJ-tje schreef op 16 augustus 2004 @ 10:31:Heb het zelf niet geprobeert, heb Doom III van me PC gegooit, had dat witte pixel probleem (Heb een Club3D Radeon 9800 PRO en geen zin om te onderclocken, heb het op standaard snelheden) Hopelijk werkt het bij jullie ook, net als bij hem...
Als dit al bekent was, sorry voor deze zinloze post... :)
Heb een MSI 9800 Pro, die heeft nergens last van. Balen, hoop dat patches / drivers het in de toekomst op gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Dan weet ik het ook niet meer hoor. Heb je wel de goede PDA dan? Luister logs enzo. Ik en meerdere zijn er iig langsgekomen dus het is mogelijk. :+

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.