Het Grote "Doom 3" Anti-fan topic

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Doom 3 is nu een dag of 10 uit. Iedereen is lyrisch. Maar ben ik nu de enige die opgevallen is, dat:
  • De ruimtes in de levels allemaal zo klein zijn, dat je nauwelijks nog kunt spreken van 'Field Of View' (het lijkt alsof Id expres moeite heeft gedaan om te zorgen dat je nergens meer dan 10-15 meter voor je uit kunt kijken; niet erg realistisch).
  • Er wel heeel vaak 'vijanden' in dat PRECIES dat ene donkere hoekje vlak achter je spawnen. Ik bedoel: een keer is leuk. Twee keer ook. Driehonderdeenendertig keer vindt ik overdreven. Dit heeft niks met AI te maken.
  • Er sommige hoekjes ZO donker zijn, dat het bijna lachwekkend wordt. Ik bedoel: in een verlichte kamer is nooit een hoekje dat 100% donker is. Strooilicht zorgt altijd voor een minimale verlichting (als je in de buurt van een licthbron bent). Daarbij zorgt de accomodatie van je ogen aan het donker, er voor dat je toch altijd 'silhouetten' kunt waarnemen. In de DOOM3 engine, waar ze nota-bene de nadruk op de natuurgetrouwe 'lighting' vestigen, bestaat deze 'onlogische' komplete duisternis dus blijkbaar *wel*.
  • Er te weinig verschillende (nieuwe?) vijanden inzitten? Ik bedoel: na een aantal levels vol imps en evil 'marines' en dezelfde dikke zombies, begint het toch een beetje te vervelen. Helemaal als je je DOOM 1 en DOOM 2 kunt herinneren, die precies hetzelfde waren (10 jaar oude gameplay?).
  • Er te weinig interactie met de omgeving is (tenzij je PDA's als 'omgeving' wilt zien)? Begrijp me niet verkeerd: DOOM 1 en DOOM 2 hadden ook weinig interactie met de omgeving (je had de blue-key en de red-key, en daar moest je alles mee doen). Maar toen kwam Half-Life uit, en die legde de lat nu eenmaal hoger voor alle games die *daarna* uitkwamen. DOOM 3 schijnt hier 'ongevoelig' voor te zijn geweest.
  • Het verhaal van de game nauwelijks een spannend 'plot' bevat? Het zijn een beetje aan elkaar hangende commando's van een (irritante) bevelhebber, die je van het ene level naar het andere sturen. Maar waarom je nu bent waar je bent, en heengaat waar je heengaat, dat is me vaak onduidelijk. Het verhaal 'zuigt' je het spel niet verder in. Het ligt er alleen 'bij', als extra laagje waarvan niemand precies wist wat ze er mee aan moesten.
  • Je monsters niet weg kunt duwen, schoppen, slaan, of zelfs maar overheen springen. Erg raar als er een paar van die kleine (ok, klein niet, maar maximaal de helft van hoe groot jij zelf bent) spinnen voor je voeten staan. Instinctief wil je ze dan een rotschop verkopen, of over ze heen lopen. Maar dat staat de engine niet toe: je mag van de engine niet OVER je vijanden heen lopen c.q. springen. Ik heb die behoefte toch erg vaak.
  • De vier jaar werk die ze er in gestopt hebben, er niet uit komt? Als ze me zouden vertellen dat het in een jaar gemaakt was, had ik het ook geloofd. Ik vind de maps en ruimtes allemaal erg vierkant en niet erg geometrich 'uitdagend'. 'Simpel' zou ook een goede omschrijving zijn. Ze kunnen wel prat gaan op hun 3D-engine, maar de Source Engine van HL2 is ook niet mis. En de engine van Max Payne 2 deed het ook prima. Om nog maar te zwijgen over de 'upcoming' Unreal 3 Engine.
Kortom: al met al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik, helemaal met de 'hype' die al twee jaar rond deze game bestaat, een beetje teleurgesteld ben in Id (of in ieder geval in deze game van ze).

Ze hebben in het verleden de gaming-lat twee (en misschien zelfs wel drie) keer radicaal hoger gelegd, voor de hele gaming wereld. De eerste keer was met Wolfenstein; de allereerste game met 3D textures. Toen kwam DOOM, de eerste 3D game met 'niet vierkante' maps en geometry. Toen kwam Quake, eigenlijk de eerste 'echte' 3D game.

Nu is DOOM 3 uit, en helaas kan ik niet zeggen dat er nu een lat radicaal hoger is gelegd. Zowel de DOOM 3 engine, als de levels, als de gameplay is op z'n zachts gezegd 'standaard' naar huidige maatstaven.

Beetje jammer dat er zoveel ophef wordt gemaakt om zo'n 'standaard' game.

En dus voor alle mensen die het roerend met me eens zijn, en dit eens lekker met elkaar willen delen: leef je uit in dit topic. Ik heb hier expres een aparte topic voor gekozen, want het leek me dat wanneer de DOOM3-antifans in dezelfde draad gaan posten als de DOOM3-fans, dit al snel uitdraaid in een totalitaire flamewar.

Kortom: Dit is de plek voor al je (ongezouten) kritiek op Id's nieuwe oogappel.

[ Voor 18% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 14:05 ]

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Inderdaad! _/-\o_

De game zelf is wel heel trouw gebleven aan het originele concept, maar goed mischien dat de engine van de game nog perspectieven biedt voor coolere games. (OpenGL roelss ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 14-08-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap wel wat je bedoelt...
Ik heb lang op dit spel gewacht, en dan valt het toch wat tegen. Van de andere kant, dit is wél wat ze beloofd hebben! Als je andere verwachtingen had dan had je denk ik de previews en interviews wat beter moeten lezen. Ze wilden het gevoel van de oude Doom games behouden, de vijanden moesten juist niet al te slim zijn, de interactie met de omgeving moest juist beperkt zijn, enz.

Als je een game als HL wil, denk ik dat je beter kan wachten op HL2.

Doom = Doom, of je dat nu leuk vindt of niet......

Wat ik persoonlijk zwaar irrtant vind is dat het spel zo verdomde DONKER is. Verder is het wat saai.

Ik speel liever Painkiller, ziet er imo nog mooier uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Calvin&Hobbes schreef op 14 augustus 2004 @ 14:04:
Inderdaad! _/-\o_

De game zelf is wel heel trouw gebleven aan het originele concept, maar goed mischien dat de engine van de game nog perspectieven biedt voor coolere games. (OpenGL roelss ;) )
Dat is inderdaad te hopen. Maar dan hoop ik dat ze er nog wel even snel 'halfschaduwen' in bouwen (zoals in de Unreal 3 Engine), want die 'scherpe' schaduwen van de DOOM3-engine vinnik gewoon lelijk. Of op z'n minst in ieder geval 'niet realistisch'.

[ Voor 8% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 14:09 ]

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:15

FlashBang

Hoi.

Tofus is gewoon pissed omdat ie zen geld heeft uitgegeven aan een goed spel, maar er later achterkwam dat het niet zijn tiepe spel was.

edit: als hij hem heeft gedownload moet ie helemaal niet janken natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door FlashBang op 14-08-2004 14:14 . Reden: hij wil graag Tofus genoemd worden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom kan dit niet in het gewone doom3 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Russian Phoenix schreef op 14 augustus 2004 @ 14:09:
De gast is gewoon pissed omdat ie zen geld heeft uitgegeven aan een goed spel, maar er later achterkwam dat het niet zijn tiepe spel was.
'De gast' (ik ga er even vanuit dat je mij bedoelt) heeft nog geen cent uitgegeven aan 'het spel', omdat 'de gast' eerst de kat uit de boom wilde kijken.

Nu, ik kan je verzekeren: de kat is KEIHARD uit de boom gedonderd ;p

Enneh, misschien heb je gelijk dat het mijn type spel niet is (want zoveel plezier hebbik inderdaad niet gehad tijdens het spelen). Maar dat houd toch niet in dat ik er geen kritiek op mag hebben?

Als je kritiek op mijn kritiek hebt, kom dan met inhoudelijke argumenten waarom ik er evt. naast zou zitten (ik bedoel: ik ben ook maar een mens ;p). Ga het niet op de man spelen, want dat levert geen zinnige discussies op.

[ Voor 17% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal eensch :D

Het valt mij ook tegen hoor. De sfeer van het spel bevalt me helemaal niet. Het is idd veels te donker. Ik vond de sfeer van Doom II stukken beter. Ik heb het gespeeld tot een stukje na die aanval in het begin en toen vond ik het al niet meer leuk. Die donkere hoekjes waar ineens een vijand staat, ja ik herken het helemaal. IMO hadden ze heel wat betere dingen met deze game kunnen doen.
Het is ook niet helemaal mijn type spel btw, ik vond RTCW, CoD, MOH enz veel betere spellen. Het is niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk, maar als we toch bij ID blijven vind ik op dit moment RTCW nog beter dan Doom III.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me ook helemaal aan dit spel.
- de kamers zijn bijna allemaal hetzelfde.
- ik moet de rolluiken van mijn kamer eerst helemaal dichtmaken en alle lampen uit, zodat het helemaal donker is, hierdoor lukt het nog een beetje om het spel te spelen.
- maar een paar verschillende vijanden.
- net als de topicstarter vind ik het dom dat een vijand pas te voorschijn komt als je al voorbij bent aan het duistere hoekje waar de vijand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

id is goed in het bouwen van engines. Heel goed zelfs, Doom mag je gerust een technisch kunstwerk noemen. Maar engines alleen maken een spel niet, en daar schort het aan bij al hun games.

[ Voor 13% gewijzigd door DroogKloot op 14-08-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Helemaal terechte OP. Heb het spel er ook na een paar keer spelen weer afgeflikkerd. Geef mij maar fijn een mooi spel met een stuk realistischere graphics als Half life 2, heb je in ieder geval geen last van die plastic look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

tofus schreef op 14 augustus 2004 @ 14:11:
[...]

'De gast' (ik ga er even vanuit dat je mij bedoelt) heeft nog geen cent uitgegeven aan 'het spel', omdat 'de gast' eerst de kat uit de boom wilde kijken.

Nu, ik kan je verzekeren: de kat is KEIHARD uit de boom gedonderd ;p

Enneh, misschien heb je gelijk dat het mijn type spel niet is (want zoveel plezier hebbik inderdaad niet gehad tijdens het spelen). Maar dat houd toch niet in dat ik er geen kritiek op mag hebben?

Als je kritiek op mijn kritiek hebt, kom dan met inhoudelijke argumenten waarom ik er evt. naast zou zitten (ik bedoel: ik ben ook maar een mens ;p). Ga het niet op de man spelen, want dat levert geen zinnige discussies op.
Zucht, oke ik zal ff uitleggen waarom ik nu al een beetje een hekel aan je heb:

Je opent een topic dat "Het Grote "Doom 3" Anti-fan topic" heet, dus je verwacht een enorme stroom aan negatieve berichten over Doom 3.

Dan ga je helemaal janken over Doom 3 terwijl je gewoon lekker een ander spel kan gaan spelen, want je hebt Doom 3 toch gedownload.

Dan ga je ook nog enorm de nadruk leggen op mijn post.

Nou ja laat ook maar verder, ik ga wel weer reageren in serieuze topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
DroogKloot schreef op 14 augustus 2004 @ 14:16:
id is goed in het bouwen van engines. Heel goed zelfs. Doom mag je gerust een technisch kunstwerk noemen. Maar engines alleen maken een spel niet.
Zonder af te willen doen aan het feit dat het schrijven van ELKE 3D-engine an sich een 'kunstwerk' genoemd mag worden:

Ik zie eerlijk gezegd niet 1,2,3 wat nu precies de DOOM3 engine onderscheidt van bijv. de Max Payne 2 engine, of de Source Engine van HL2, of de Unreal 3 Engine (waarvan ik alleen nog maar een demo heb mogen zien). En dat zijn toch de engines waarmee hij vergeleken gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

tofus schreef op 14 augustus 2004 @ 14:20:
[...]

Zonder af te willen doen aan het feit dat het schrijven van ELKE 3D-engine an sich een 'kunstwerk' genoemd mag worden:

Ik zie eerlijk gezegd niet 1,2,3 wat nu precies de DOOM3 engine onderscheidt van bijv. de Max Payne 2 engine, of de Source Engine van HL2, of de Unreal 3 Engine (waarvan ik alleen nog maar een demo heb mogen zien). En dat zijn toch de engines waarmee hij vergeleken gaat worden.
Max Payne engine is minder mooi omdat hij al een stuk ouder is, en voor de Unreal 3 engine heb je een PC nodig die nog niet bestaat en dan is het nog een low-end volgens de ontwikkelaars.

Ik moest ff reageren :)

[ Voor 6% gewijzigd door FlashBang op 14-08-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Russian Phoenix schreef op 14 augustus 2004 @ 14:16:
[...]

Over vooroordelen gesproken. Je *kent* me niet eens.
Je opent een topic dat "Het Grote "Doom 3" Anti-fan topic" heet, dus je verwacht een enorme stroom aan negatieve berichten over Doom 3.
Inderdaad. Daar hoop ik op.
Dan ga je helemaal janken over Doom 3 terwijl je gewoon lekker een ander spel kan gaan spelen, want je hebt Doom 3 toch gedownload.
Ik jank EN over DOOM 3, EN over het feit dat er zoveel mensen (in mijn ogen) verblindt zijn door de 'hype', en niet helder kunnen zien wat voor 'piece of shit' het eigenlijk is.

Maar voor de fans: als je lol hebt met DOOM 3, blijf het dan vooral spelen; laat je plezier niet verpesten door ons, nuchtere anti-fans.
Dat kwam omdat jij in jou post ook de persoonlijke nadruk legde. Wie ben ik om je dan te negeren?
fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Vergelijken met toekomstige engines is niet fair, maar van de huidige engines wint ie toch wel hoor. Als je de subtiele belichting en glimmetjes rond gezichten enzo ziet, dat zijn dingen die je voorheen alleen in animatiefilmpjes zag. Een paar jaar geleden konden ze dat nauwelijks renderen, nu krijg je het live voorgeschoteld zonder een te gruwelijke bak te vragen qua specs. Engine is gewoon supergoed, punt. Gameplay is ook niet geheel mijn ding, maar dat is een ander verhaal :)

tofus> owja, ik snap wel enigzins waarom je irritant overkomt als 'nuchtere anti-fan'. Je praat over doom ]i[ fans alsof ze niet goed snik zijn, en dat komt wel enigzins onbeschoft over. Alsof mensen met een andere mening ineens achterlijk zijn ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door DarkX op 14-08-2004 14:26 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
DarkX schreef op 14 augustus 2004 @ 14:25:
Vergelijken met toekomstige engines is niet fair, maar van de huidige engines wint ie toch wel hoor. Als je de subtiele belichting en glimmetjes rond gezichten enzo ziet, dat zijn dingen die je voorheen alleen in animatiefilmpjes zag. Een paar jaar geleden konden ze dat nauwelijks renderen, nu krijg je het live voorgeschoteld zonder een te gruwelijke bak te vragen qua specs. Engine is gewoon supergoed, punt. Gameplay is ook niet geheel mijn ding, maar dat is een ander verhaal :)
OK, de Engine is prima in orde. Maar verder ook niks speciaals. Geen 'Wauw, dat dit met de huidige hardware mogelijk is'-magic, wat je bij de Quake-engine toch zeker wel had.

En inderdaad: niet helemaal eerlijk om hem met nog niet gereleaste engines te vergelijken. Maar als je weet dat die engines er binnenkort aankomen, kun je ze ook niet negeren, toch? DOOM 3 zal het toch op moeten nemen tegen die engines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Russian Phoenix schreef op 14 augustus 2004 @ 14:09:
Tofus is gewoon pissed omdat ie zen geld heeft uitgegeven aan een goed spel, maar er later achterkwam dat het niet zijn tiepe spel was.
Beter kan je het niet zeggen. Het probleem is vaak ook, dat als je ergens niet voor open staat dat je je ook niet laat meeslepen door een game. Het verhaal is namelijk heel goed vind ik, het word zeer goed opgebouwd aan de hand van email, videodiscs, audiologs en de NPC's. De sfeer wordt hierdoor steeds creepier, duisterder, horrorachtig, maar als je je niet laat meeslepen door het verhaal, dan is het idd maar gewoon een schietgame. Het verhaal ligt er dus absoluut niet naast. En helemaal tegen het eind wordt alles nog duidelijker. De details in het verhaal komen super goed naar buiten. Dit spel moet je ook rustig spelen, in elk hoekje kijken op zoek naar hints, pda's, wapens, etc. Over de weinige vijanden, volgens mij ben je nog niet ver in de game gekomen, want er zijn toch echt heeeeel veel verschillende vijanden. Veel meer dan ik me had kunnen voorstellen. Volgens mij heeft hij toch echt meer en diversere vijanden dan Half Life (waar iedereen elke game mee vergelijkt ;)) En de donkere levels, dat is de reden waarom Doom 3 is wat het is. Daarom is de flashlight je belangrijkste item in de game. Maar daar moet je ook van houden. De leveldesign is in mijn ogen weer amazing, helemaal verderop in de game. Maar iedereen heeft zn eigen mening, de meeste games zijn niet slecht of goed, het gaat erom hoeveel mensen een game vet vinden en de meesten denken volgens mij toch echt positief over Doom 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: @ russian Phoenix

Doe maar ja want als je zo,n topic niet kan waarderen mankeert er wat aan je humor denk ik .

Het is gewoon zo dat dit spel een reclame voor de engine moet zijn dus zit je een grote spoeelbare demo te spelen waar je 60 euro voor hebt betaald.

Ik heb hem gedownload ja en 1 uur gespeeld en dan moest ik nog volhouden .

Dus als mensen een spel niet leuk vinden mogen ze die mening uiten als jij daardoor een hekel aan mensen krijgt heb jij een probleem ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Het spel in 1 groot gangetje en dat haat ik echt zo, je hebt geen vrijheid je moet gewoon door de gangentjes van punt a naar b komen en meer niet.

Doe mij maar grote buitenlevels waar je je tegenstander vanaf elk punt kan besluipen en daarna hel op hem los laten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

tofus schreef op 14 augustus 2004 @ 14:24:
[...]

Inderdaad. Daar hoop ik op.
LOL.. Zo'n topic titel en dan ga je freaken als iemand het er mee oneens is. Wat had je verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu niet bepaald anti doom 3 hoor, maar ik vind dat de TS op alle punten gelijk heeft, vooral dat donkere hoekjes verhaal komt me na een aantal levels echt WEL de strot uit.

Edit: PLus dat ze die 'marine' niet geleerd hebben een flashlight EN een wapen vast te houden, of het lab daar een wapen te laten maken waar er een op de loop zit. Man toch, dat heeft zelfs het nederlandse 'leger' (8> .

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry mezelf aan het quoten

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

tofus schreef op 14 augustus 2004 @ 14:27:
[...]

OK, de Engine is prima in orde. Maar verder ook niks speciaals. Geen 'Wauw, dat dit met de huidige hardware mogelijk is'-magic, wat je bij de Quake-engine toch zeker wel had.

En inderdaad: niet helemaal eerlijk om hem met nog niet gereleaste engines te vergelijken. Maar als je weet dat die engines er binnenkort aankomen, kun je ze ook niet negeren, toch? DOOM 3 zal het toch op moeten nemen tegen die engines.
Mja, die magic zie ik toch wel degelijk. Splinter Cell 2 had leuke schaduweffecten, maar het haalt het totaal niet bij wat Doom 3 uit mijn hardware wringt. Maar engines kunnen niet meer de sprongen maken die ze vroeger maakte, omdat de lat al best hoog ligt. De verbeteringen die je nu krijgt zijn allemaal een stuk subtieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 14:28:
edit: @ russian Phoenix

Doe maar ja want als je zo,n topic niet kan waarderen mankeert er wat aan je humor denk ik .

Het is gewoon zo dat dit spel een reclame voor de engine moet zijn dus zit je een grote spoeelbare demo te spelen waar je 60 euro voor hebt betaald.

Ik heb hem gedownload ja en 1 uur gespeeld en dan moest ik nog volhouden .

Dus als mensen een spek biet leuk vinden mogen ze die mening uiten als jij daardoor een hekel aan mensen krijgt heb jij een probleem ;)
Kom nou ff zeg, Doom 3 daar gaat het om, anders zou Half Life 2 wel eerder "reclame voor de engine" zijn, want daar komen meteen een stroom mods voor uit.

Er zijn nog bijna geen Doom 3 mods, alleen een paar die de gameplay iets veranderen (ander licht, flashlight op wapens).

Doom 3 gaat gewoon om Doom 3 en het is geen "speelbare demo van de engine".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russian Phoenix schreef op 14 augustus 2004 @ 14:16:

Dan zal ik wel even reageren. tofus opent een topic met daarin een mening, die hij degelijk onderbouwt. Daarbij is het erg netjes van hem dat hij niet het originele topic wil misbruiken voor deze kritiek, omdat het anders vast en zeker een flamewar wordt. Tot zover niets aan de hand.

Dan kom jij met de aanname dat tofus gewoon pissed is omdat hij iets gekocht heeft wat hij niet leuk blijkt te vinden, simpelweg doordat hij niet heeft onderzocht wat voor type spel het is alvorens het te kopen. Als dan blijkt dat hij het spel helemaal niet heeft gekocht, en je aanname dus nergens op sloeg, is dat reden te meer voor jou om hem af te zeiken omdat het nu weer zo'n cheap-ass downloadertje is. Dan mag hij helemaal niet janken natuurlijk!

Wie jankt er hier nou? Er staat een mening in dit topic, met goede onderbouwing. Ben je het er niet mee eens? Onderbouw dat dan, maar ga niet zo duf op de man zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russian Phoenix schreef op 14 augustus 2004 @ 14:32:
[...]

Kom nou ff zeg, Doom 3 daar gaat het om, anders zou Half Life 2 wel eerder "reclame voor de engine" zijn, want daar komen meteen een stroom mods voor uit.

Er zijn nog bijna geen Doom 3 mods, alleen een paar die de gameplay iets veranderen (ander licht, flashlight op wapens).

Doom 3 gaat gewoon om Doom 3 en het is geen "speelbare demo van de engine".
Ja ik snap wel dat het een reclame is ,maar maybe is halflife 2 ook wel precies hetzelfde dat wet ik nog niet .

Het gaat mij er gewoon om dat er niks vernieuwends aan het spel is behalve de engine waar je dus veel meer mee zou kunnen qua gameplay.
Dus daarom is dit spel alleen als graphicsgeiler bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
tofus schreef op 14 augustus 2004 @ 14:27:
[...]

tofus> owja, ik snap wel enigzins waarom je irritant overkomt als 'nuchtere anti-fan'. Je praat over doom ]i[ fans alsof ze niet goed snik zijn, en dat komt wel enigzins onbeschoft over. Alsof mensen met een andere mening ineens achterlijk zijn ofzo.
Als ik kijk naar hoe er soms achter een hype wordt aangerend door iedereen, is het soms inderdaad ook wel een beetje op het achterlijke af ;p.

Maar het is niet zo bedoeld, hoor. Mijn bedoeling is om mensen die een naar gevoel aan DOOM-3 hebben overgehouden, de kans te geven dat hier te spuien. Misschien overdrijf ik een beetje, maar da's alleen maar om mijn 'mening' kracht bij te zetten ;p

Verder vertrouw ik er eerlijk gezegd op dat iedereen z'n eigen mening vormt over DOOM-3, op basis van EIGEN spel-ervaring, niet op basis van mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 14:32:
[...]

BlaBla

Wie jankt er hier nou? Er staat een mening in dit topic, met goede onderbouwing. Ben je het er niet mee eens? Onderbouw dat dan, maar ga niet zo duf op de man zitten spelen.
_/-\o_

verder:
Omdat valve gewoon goed heeft samen gewerkt met modbouwers zijn er al mods voor ja, ik kan met niet herinneren dat id dat ook heeft gedaan? (of dat iemand dat wilde doen met id ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
DarkShadow schreef op 14 augustus 2004 @ 14:16:
Helemaal terechte OP. Heb het spel er ook na een paar keer spelen weer afgeflikkerd. Geef mij maar fijn een mooi spel met een stuk realistischere graphics als Half life 2, heb je in ieder geval geen last van die plastic look.
Wat bedoel je met realistische graphics??
De graphics zijn wel goed in D3, maar daar stopt het dan ook een beetje.

Qua sfeer vond ik het wel een goede game, en dat het zo donker was daar had ik helemaal geen problemen mee. (kheb hem uitgespeeld met de brightness op de normale stand) En wat sommigen als dom vonden, dat je de zaklamp niet samen met een wapen kan dragen, had ik ook geen last van, dat vond ik zelfs wel cool.

Maar voor de rest vind ik maar een kale game.
De monsters spawnen de hele tijd in hetzelfde soort hoekje of, je wordt besprongen door een Imp uit het donker. Het verhaal stelt helemaal niks voor, terwijl ze dit toch proberen. Kijk in Serious Sam zit helemaal geen verhaal, maar daar proberen ze niet eens een verhaal te vertellen. En als je dat weet dan maakt dat toch niks meer uit, sterker nog SS is een van mn favorite games.
En dan vecht je nog 80% van de tijd tegen Imps, allemaal imps, er zijn wel aardig wat vijanden (in Doom 1 + 2 + F zaten meer verschillende), maar ze hadden beter alle vijanden van de oudere dooms erin kunnen stoppen + nog een hele stapel nieuwe. En waar zijn de grote open velden gebleven?? Wat na een tijd vechten helemaal vol licht met vijanden?? De grootste open plek in het spel is even groot als onze woonkamer :S Nou weet ik wel dat als je alle vijanden laat liggen dat dit heel veel rekenkracht kost, maar toch. Ze hadden ze beter wat minder op de graphics kunnen focussen en meer op het doom gevoel.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Nou ja whatever, zand derover, we lullen er niet meer over.

Iig, Doom 3 haters "niet zo leuk vinders" kom hier en lucht je hart over de donkere plekjes en scripted acties.
EN over het feit dat je je zaklamp niet op je guns kunt tapen ;p
Dat kan wel met een klein modje die je overal op het internet kunt vinden :)

[ Voor 42% gewijzigd door FlashBang op 14-08-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:50
Nu ben ik met stomheid geslagen, dat dit topic wordt toegestaan !!!!!!!!!

Als ik nu een een een TOPIC ga openen "Het Grote AMD Anti AMD Topic" dan riskeer ik gelijk een Ban !!!!!!!

Sorry hoor,,,, dit is niet te geloven ook al probeer je het te onderbouwen toch "erger" ik me hier enorm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Russian Phoenix schreef op 14 augustus 2004 @ 14:38:

Iig, Doom 3 haters kom hier en lucht je hart over de donkere plekjes en scripted acties.
EN over het feit dat je je zaklamp niet op je guns kunt tapen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russian Phoenix schreef op 14 augustus 2004 @ 14:38:

Iig, Doom 3 haters kom hier en lucht je hart over de donkere plekjes en scripted acties.
Jij hebt het niet begrepen he |:( , als je hier iets neerzet wat je niet aanstaat over doom3 dan ben je niet meteen een Doom hater :o

Maar algoed, zand er over.. B)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Doom III bevalt me tot nu toe goed (ben op de helft denk ik), maar de combat valt me zwaar tegen. Voor zinloos knallen en fraggen ben ik altijd wel in, maar zorg dat wel dat dat ook echt leuk is om te doen! Het is een combinatie van dingen waardoor de gevechten het voor mij gewoon net niet zijn:

• Feedback
---Wapens produceren zulke lamme geluiden, straalt echt niets van uit. Die dingen moeten KNALLEN! Of iig een leuk en 'bevredigend' geluid produceren.
---Reacties van vijanden op hits (kreten, bewegingen) zijn eveneens onder de maat. Dat ze verdwijnen na een kill is ook jammer.
---De wilde bewegingen als je geraakt wordt vind ik ZWAAR WAARDELOOS. Goedendag wat irritant. Kom nou niet aan met 'dat is realistisch' want dat is deze game niet, het is gewoon niet prettig.
• AI - tuurlijk die zombies zijn niet slim en de geboden AI voldoet voor het type vijanden. Maar dat maakt de gevechten er niet leuker op. Steeds dezelfde simplistische AI routines gaat vervelen.
• Had graag wat meer offensieve opties gezien zoals:
--- Melee attack (slaan met je gun zie Halo, CoD)
--- Offhand grenades, nades gooien zonder van gun te hoeven switchen
--- Secondary Fire

Maar goed ik hang weer de zeurpiet uit, leuke game verder hoor :P

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 18:59

faraway

Dank U...

Doom 3 kan natuurlijk nooit alle verwachtingen waarmaken. Doom is legendarisch en elke sequel is alleen maar een ode aan het revolutionaire origineel. En ik vind Doom 3 daarin prima geslaagd. De atmosfeer doet echt weer denken aan Doom1, waar overigens ook behoorlijk wat duisternis in voorkwam.
Ik vind wel dat na de openingslevels het een beetje langdradig wordt, maar vanaf de Delta-labs zijn de levels weer geweldig.
Ik kan me voorstellen dat mensen die zich iets te veel hebben laten meeslepen met het gehype, een tikkie teleurgesteld kunnen zijn. Maar dan moet je je maar niet zo laten meeslepen met die overspannen verwachtingen, want die komen zelden tot nooit uit.
Ik heb een aantal uurtjes veel plezier aan de schrikbarende duisternis van Doom 3 beleefd, maar ga nu weer terug naar de helderwitte stranden van Farcry :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 14:41:
[...]

Jij hebt het niet begrepen he |:( , als je hier iets neerzet wat je niet aanstaat over doom3 dan ben je niet meteen een Doom hater :o

Maar algoed, zand er over.. B)
Er staat 'anti-fan topic', zoveel sterker is 'hater' niet als 'anti fan' hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

RoaDHouse schreef op 14 augustus 2004 @ 14:40:

Als ik nu een een een TOPIC ga openen "Het Grote AMD Anti AMD Topic" dan riskeer ik gelijk een Ban !!!!!!!

Sorry hoor,,,, dit is niet te geloven ook al probeer je het te onderbouwen toch "erger" ik me hier enorm aan.
Ja, post dat vooral hier 8)7

Anyway, OT...ik ben het eens met de OP, ik vind het ook in de herhaling vallen en héél erg donker (gewoon zwart dus :/ ) maar toch vind ik het wel een leuk spel.
En als ik een spel met een goed verhaal wil spelen e.d. dan zoek ik het ook niet bij Doom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Even voor de relativering:

Ik heb, ondanks dat ik me af en toe 'ergerde', het spel WEL gewoon gespeeld. En ik moet zeggen: ik speel liever DOOM-3 dan 'patience'.

Dat dan nog wel.

Ik ben alleen zeker geen fan. Dus vandaar 'anti-fan'.

Ik ben ook niet 'anti' DOOM-3 fans...mochten sommige mensen dat verkeerd begrepen hebben. Ik ben een 'anti-fan' van DOOM3 ;p.

[ Voor 38% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
[dubbelpost]

[ Voor 98% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

tofus schreef op 14 augustus 2004 @ 14:44:
Even voor de relativering:

Ik heb, ondanks dat ik me af en toe 'ergerde', het spel WEL gewoon gespeeld. En ik moet zeggen: ik speel liever DOOM-3 dan 'patience'.

Dat dan nog wel.
_/-\o_ ;) Hartenjagen roelt dan nog altijd wel, hè!

[ Voor 13% gewijzigd door FlashBang op 14-08-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 14 augustus 2004 @ 14:43:
[...]

Er staat 'anti-fan topic', zoveel sterker is 'hater' niet als 'anti fan' hoor :P
Ik kom liever iemand met een geweer (ZONDER zaklamp :D ) in een donker gangetje tegen die geen fan van me is dan iemand die me haat. (om maar even niet te off-topic te gaan ghé)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik heb het spel eergisteren gekocht, en ik vermaak me kostelijk. Het voorspelbare laat me toch elke weer schrikken. Ik heb ook kritiek:

- Soms belachelijk onrealistisch donker. Ik heb het hier over pik zwart: RGB 0,0,0. Als ze de schaduw volumes een maximum van een hogere grijswaarde hadden gegeven, zag het er veel beter uit.

- Vijanden spawnen. Daar ben ik geen fan van.... ze moeten me ergens opwachten zoals de meetse demonen en zombies. Pentagrammetjes waar vijanden uit komen vind ik slap.

- Hij is lang niet zo mooi als FarCry in de indoor levels. Dit heeft waarcshijnlijk te maken met het feit dat de meeste graphics door het pikzwarte geschaduw worden bedolven.

Voor de rest vind ik het best. Ik ben er trouwens achter gekomen waarom soms alles zwart is. Dit komt omdat de Doom 3 engine dan sommige objecten niet hoeft te renderen... je ziet het toch niet. Dan gaat de performance omhoog. Pas als er licht in de buurt komt (flashlight) dan word het object gerenderd. Een wat lichtere schaduw zal dus niet al te best zijn, omdat je meteen kan zien dat objecten aan en uit switchen alsje met je flashlight in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 14:45:
[...]

Ik kom liever iemand met een geweer (ZONDER zaklamp :D ) in een donker gangetje tegen die geen fan van me is dan iemand die me haat. (om maar even niet te off-topic te gaan ghé)
Ach, misschien interpreteer ik anti-fan vreemd. Maar het betekend 'tegen fan', wat imo niet hetzelfde is als 'geen fan'. Maargoed, zo kwam het dus op mij over, zeker in combinatie met de opmerkingen dat doom 3 fans domme mensjes met kuddedrang zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

RoaDHouse schreef op 14 augustus 2004 @ 14:40:

Waarom dat zo? Iedereen mag toch zeker z`n eigen mening hebben ook als dat negatief is? Zeker als het ook nog eens goed beargumenteerd is zie ik hier geen enkel probleem in, of leven we vandaag de dag niet meer in een democratie? En als jij een anti AMD topic wil starten met goede argumenten zonder dat er geflamed wordt vind ik dat best en ik denk ook niet dat anderen daar een probleem mee hebben, ga je gang zou ik zeggen...

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie zeiken teveel, je wist wat je kon verwachten van DOOM3 en dan nog zeiken jullie over de gameplay. Dan had het spel in de eerste plaats niet gekocht of gedownload.

DOOM3 is volledig trouw gebleven aan oude gameplay en heeft zelfs geprobeerd deze te verbeteren. Door bijv het zicht maar 10-15 meter te maken (extra claustrofobisch).

Ik denk dan ook dat mensen die oud genoeg waren om DOOM 1 & 2 destijds te waarderen dit ook met DOOM 3 zullen doen. Wat ik nu vooral zie zijn 12-16 jarige jongetjes die ruk zoals MOHAA en COD aanbidden, maar DOOM 3 afzeiken omdat ze het niet gewend zijn.

Van mij betreft mag dit topic dan ook dicht want zo kunnen we voor elk topic wel een anti-topic maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Maar het betekend 'tegen fan'
Sorry, maar het woord 'anti' komt uit het oude Grieks, waar het 'in plaats van' betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Het komt inderdaad uit het grieks, en betekend tegen of tegenovergestelde, niet in plaats van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:50
The_Scratcher schreef op 14 augustus 2004 @ 14:51:
[...]

Waarom dat zo? Iedereen mag toch zeker z`n eigen mening hebben ook als dat negatief is? Zeker als het ook nog eens goed beargumenteerd is zie ik hier geen enkel probleem in, of leven we vandaag de dag niet meer in een democratie? En als jij een anti AMD topic wil starten met goede argumenten zonder dat er geflamed wordt vind ik dat best en ik denk ook niet dat anderen daar een probleem mee hebben, ga je gang zou ik zeggen...
Als ik dat nu zal doen ....... "Het grote Anti AMD Topic" krijg ik gelijk een OW of een Ban, ook als ik het goed zou onderbouwen.

Komop zeg.... dit kan gewoon niet !!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 14:55:
Jullie zeiken teveel, je wist wat je kon verwachten van DOOM3 en dan nog zeiken jullie over de gameplay. Dan had het spel in de eerste plaats niet gekocht of gedownload.

DOOM3 is volledig trouw gebleven aan oude gameplay en heeft zelfs geprobeerd deze te verbeteren. Door bijv het zicht maar 10-15 meter te maken (extra claustrofobisch).

Ik denk dan ook dat mensen die oud genoeg waren om DOOM 1 & 2 destijds te waarderen dit ook met DOOM 3 zullen doen. Wat ik nu vooral zie zijn 12-16 jarige jongetjes die ruk zoals MOHAA en COD aanbidden, maar DOOM 3 afzeiken omdat ze het niet gewend zijn.

Van mij betreft mag dit topic dan ook dicht want zo kunnen we voor elk topic wel een anti-topic maken.
Ten eerste: dit topic is BEDOELD voor kritiek op DOOM-3; Het is dus compleet logisch dat je hier weinig positiefs over DOOM3 zult horen.

Ten tweede: Ik BEN oud genoeg, HEB DOOM1 en 2 gespeeld, en waardeer DOOM-3 toch NIET op de manier zoals jij dat doet.

Dus: wat mij betreft mag het topic open blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Laatst online: 10-09 09:52

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

tofus schreef op 14 augustus 2004 @ 13:59:
Doom 3 is nu een dag of 10 uit. Iedereen is lyrisch. Maar ben ik nu de enige die opgevallen is, dat:

[list] • De ruimtes in de levels allemaal zo klein zijn, dat je nauwelijks nog kunt spreken van 'Field Of View' (het lijkt alsof Id expres moeite heeft gedaan om te zorgen dat je nergens meer dan 10-15 meter voor je uit kunt kijken; niet erg realistisch).
Viel me ook op. Vind het niet onrealistisch voor een basis op een andere planeet. Ik denk ook dat ze een heel goede reden voor hadden: elke keer als je in een wat grotere ruimte komt, valt het op dat je FPs inzakt. Ik heb best bewondering voor de programmeurs dat ze dit spel ook voor low-end systemen speelbaar hebben gemaakt.
• Er wel heeel vaak 'vijanden' in dat PRECIES dat ene donkere hoekje vlak achter je spawnen. Ik bedoel: een keer is leuk. Twee keer ook. Driehonderdeenendertig keer vindt ik overdreven. Dit heeft niks met AI te maken.
Viel me ook op. Ik kan me er niet aan ergeren. Sterker nog: ik geniet ervan. Je hoort ze, je weet dat ze komen, je weet ook waar ze vandaan komen en toch schrik je als ze komen. :*)
Wat had je dan voor AI gewild: op een niet voor de hand liggende plek spawnen en dan niet voor de hand liggende acties (zoals niet aanvallen)?
• Er sommige hoekjes ZO donker zijn, dat het bijna lachwekkend wordt. Ik bedoel: in een verlichte kamer is nooit een hoekje dat 100% donker is. Strooilicht zorgt altijd voor een minimale verlichting (als je in de buurt van een licthbron bent). Daarbij zorgt de accomodatie van je ogen aan het donker, er voor dat je toch altijd 'silhouetten' kunt waarnemen. In de DOOM3 engine, waar ze nota-bene de nadruk op de natuurgetrouwe 'lighting' vestigen, bestaat deze 'onlogische' komplete duisternis dus blijkbaar *wel*.
Ik denk er anders over. Normaal gesproken is het zo dat als je vanuit een verlichte omgeving naar een duistere omgeving gaat dat je dan geen klap ziet. Je netvlies moet zich aanpassen aan de duistere situatie ("accomodatie" zoals jij het noemt heeft in de oogheelkunde niet zoveel met licht-donker als wel met focussen te maken). Die situatie proberen ze volgens mij in Doom3 na te bootsen. Daarnaast is het in het echt natuurlijk ook mogelijk dat er zo weinig licht is dat je echt helemaal niets meer ziet, ook geen silhouetten.
• Er te weinig verschillende (nieuwe?) vijanden inzitten? Ik bedoel: na een aantal levels vol imps en evil 'marines' en dezelfde dikke zombies, begint het toch een beetje te vervelen. Helemaal als je je DOOM 1 en DOOM 2 kunt herinneren, die precies hetzelfde waren (10 jaar oude gameplay?).
Gaat wat vervelen ja. Maar ja, als we nog eens gaan toetsen aan de realiteit: ik heb nog nooit een soldaat horen klagen over het feit dat zijn vijanden er allemaal hetzelfde uitzagen. ;)
• Er te weinig interactie met de omgeving is (tenzij je PDA's als 'omgeving' wilt zien)? Begrijp me niet verkeerd: DOOM 1 en DOOM 2 hadden ook weinig interactie met de omgeving (je had de blue-key en de red-key, en daar moest je alles mee doen). Maar toen kwam Half-Life uit, en die legde de lat nu eenmaal hoger voor alle games die *daarna* uitkwamen. DOOM 3 schijnt hier 'ongevoelig' voor te zijn geweest.
Ben ik wel met je eens: er zit niet zoveel interactie in. Maar eigenlijk ben ik best opgelucht dat ik niet tegen alle stukjes muur aan hoef te lopen duwen om secrets te vinden. Eigenlijk vind ik er precies genoeg interactie inzitten.
• Het verhaal van de game nauwelijks een spannend 'plot' bevat? Het zijn een beetje aan elkaar hangende commando's van een (irritante) bevelhebber, die je van het ene level naar het andere sturen. Maar waarom je nu bent waar je bent, en heengaat waar je heengaat, dat is me vaak onduidelijk. Het verhaal 'zuigt' je het spel niet verder in. Het ligt er alleen 'bij', als extra laagje waarvan niemand precies wist wat ze er mee aan moesten.
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik ben niet aan dit spel begonnen in de verwachting een fascinerende en briljante verhaallijn voorgeschoteld te krijgen. Eerdere Doom's hadden ook een bedrieglijk eenvoudig verhaalllijn: "Het is goed mis op Mars. Los het maar op."
• Je monsters niet weg kunt duwen, schoppen, slaan, of zelfs maar overheen springen. Erg raar als er een paar van die kleine (ok, klein niet, maar maximaal de helft van hoe groot jij zelf bent) spinnen voor je voeten staan. Instinctief wil je ze dan een rotschop verkopen, of over ze heen lopen. Maar dat staat de engine niet toe: je mag van de engine niet OVER je vijanden heen lopen c.q. springen. Ik heb die behoefte toch erg vaak.
Ik was er zelf nog niet opgekomen maar daar heb je wel een punt. Het zou wel wat toevoegen denk ik.
• De vier jaar werk die ze er in gestopt hebben, er niet uit komt? Als ze me zouden vertellen dat het in een jaar gemaakt was, had ik het ook geloofd. Ik vind de maps en ruimtes allemaal erg vierkant en niet erg geometrich 'uitdagend'. 'Simpel' zou ook een goede omschrijving zijn. Ze kunnen wel prat gaan op hun 3D-engine, maar de Source Engine van HL2 is ook niet mis. En de engine van Max Payne 2 deed het ook prima. Om nog maar te zwijgen over de 'upcoming' Unreal 3 Engine.
Ik heb het spel nog niet uit. Ik kan er niet over oordelen, ook omdat ik MaxPayne 2 niet gespeeld heb (wat nou je videokaart is niet goed genoeg?). Dat de ruimtes vierkant zijn, was mij nog niet opgevallen. Ik heb een aardig goed richtingsgevoel, ook in spelletjes en het verbaasde me elke keer als ik op een punt terugkwam waar ik eerder geweest was.
[/list]
Kortom: al met al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik, helemaal met de 'hype' die al twee jaar rond deze game bestaat, een beetje teleurgesteld ben in Id (of in ieder geval in deze game van ze).
[...]
Ik ben geen hele fanatieke gamer en dat heeft ook een reden: in het verleden zijn de meeste baanbrekende games al gemaakt voor mijn gevoel. Volgens mij kan je eenvoudigweg geen 3D game meer maken die baanbrekend is. Alles lijkt op elkaar.

Ik ben het dus redelijk met je eens met je constatering dat het wel meevalt met het baanbrekende gehalte van Doom3. Maar om nou alles wat ID gebrouwen heeft de afgelopen vier jaar in de grond te stampen gaat mij wat te ver. :)

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op 14 augustus 2004 @ 14:58:
[...]

Komop zeg.... dit kan gewoon niet !!!!!!!!!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Mee eens, dit soort topics draagt niks bij.

En reacties als deze ook niet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Een 'anti-topic' voor een spel is nergens voor nodig. Als je een spel niet even geweldig vind als andere mensen kun je dit gewoon op een nette en goed onderbouwde manier kwijt in het grote topic. Een anti-topic starten om mensen mee te krijgen die het ook een waardeloos spel of erger vinden is simpelweg niet de bedoeling. Daarnaast is het duidelijk dat sommigen hier blijkbaar niet onderbouwd of netjes op kunnen reageren.

Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.