Klopt, maar m'n xbox staat ver vanaf m'n pc, en om nou een lange kabel door het huis te gaan trekken..... Dvd'tjes die ik gebruik kosten 40cent p/stuk, speel mischien 1 game p/maand dus 't kost me niks.Anoniem: 69145 schreef op 01 september 2004 @ 11:32:
[...]
waarom moeten er DvD's in je Xbox daan, je kan toc alles ftp'en en streamen
Ik heb net mn eerste memorex dvd-r schijf (mediacode CMCMAG.AF1) gebrand en dat ging prima.
Op 4x in 00.10.29
Ik heb em trouwens niet helemaal volgebrand hoor, want de dvd was maar 3 gig ofzo. Maar mn standalone speler slikt em zonder problemen
Op 4x in 00.10.29
Ik heb em trouwens niet helemaal volgebrand hoor, want de dvd was maar 3 gig ofzo. Maar mn standalone speler slikt em zonder problemen
[ Voor 6% gewijzigd door Aurelium op 01-09-2004 15:15 ]
Anoniem: 4390
Ik heb zojuist 4 bulqpacs 4x dvd+r , 4 platinum 8x dvd+r en 3x thats write dvd+r gebrand en probleemloos uitgelezen op m'n Pioneer dv350 dvdspeler.
Ik heb een review gevonden over deze brander http://www.extrememhz.com/nd3500a-p1.shtml
Dit is natuurlijk weer zo'n test van lik-me-vessie. Slaat werkelijk nergens op. Het belangrijkste testen ze niet, nl de brandkwaliteit. waar zijn de PI/PO-error scans van diverse media op diverse snelheden gebrand? Deze review is het lezen niet waard.frisico schreef op 01 september 2004 @ 19:18:
Ik heb een review gevonden over deze brander http://www.extrememhz.com/nd3500a-p1.shtml
Ondanks de waarschuwing toch maar even gelezen. Het blijkt een redelijk uitgebreide en objectieve test, ondanks het ontbreken van pipo-testen. Er staan feiten in (zowel positief als negatief) die voor de meeste mensen meer belang hebben dan grafiekjes met kartelrandjes, waarvan het belang volgens sommige experts meestal wordt overdreven.
Weer ff over de Xbox.
De dvds die ik vorige week brande en het toen niet deden blijken het nu wel te doen. Het gaat hier om een philips drive (crystal xbox) en philips dvd+r 8x media code: CMC MAG E01. Ik heb hier ook een platinum met de zelfde media code, die deed het vorige week wel. Iemand enig idee waardoor ze het nu wel doen? Af koelen ofzo?
Ook heb ik ff bij mijn buurjongen getest, hij heeft ook een philips drive (gewone xbox) en speelde ze ook gewoon af. Wat dan weer wel verbazend was dat hij ook een DVD+RW slikte, een philips 4x media code: PHILIPS 041. Die RW doet het hier niet.
Ik was eigenlijk van plan om een berg platinums aan te schaffen maar de media code die de winkel aangeeft is anders als de platinum die ik al heb, maakt dit nog veel uit of niet?
De dvds die ik vorige week brande en het toen niet deden blijken het nu wel te doen. Het gaat hier om een philips drive (crystal xbox) en philips dvd+r 8x media code: CMC MAG E01. Ik heb hier ook een platinum met de zelfde media code, die deed het vorige week wel. Iemand enig idee waardoor ze het nu wel doen? Af koelen ofzo?
Ook heb ik ff bij mijn buurjongen getest, hij heeft ook een philips drive (gewone xbox) en speelde ze ook gewoon af. Wat dan weer wel verbazend was dat hij ook een DVD+RW slikte, een philips 4x media code: PHILIPS 041. Die RW doet het hier niet.
Ik was eigenlijk van plan om een berg platinums aan te schaffen maar de media code die de winkel aangeeft is anders als de platinum die ik al heb, maakt dit nog veel uit of niet?
Als het goed is, zijn de andere platinums (8x dvd+r) van het type Ricohjpnr02. Daar heb ik uitstekende ervaringen mee op de NEC 3500. Met de firmware 2.17 van Herrie kan ik ze in 6 min 50 sec branden (12x speed) en de testgrafiek van de leessnelheid ziet er perfect uit.Boeiend schreef op 02 september 2004 @ 16:21:
Weer ff over de Xbox.
De dvds die ik vorige week brande en het toen niet deden blijken het nu wel te doen. Het gaat hier om een philips drive (crystal xbox) en philips dvd+r 8x media code: CMC MAG E01. (...)
Als je wilt weten of ze op de Xbox goed worden gelezen, moet je de gebruikers van Xboxen om hun ervaringen vragen. Het zal afhankelijk zijn van het type drive dat erin zit, en misschien van andere factoren. Maar in principe zijn het uitstekende dvd's.
Ik heb net me ND 3500-AG geflasht met de firmware van herrie, de dos flasher deed het niet onder dos, ik kreeg de melding "This program cannot run under dos mode", ik had geboot van een windows 98 cdrom.
Toen heb ik de windows flasher geprobeerd en die werkte gewoon
Nu eens kijken of een dvd+r wel werkt op de Onkyo DR-S2.0 van me buurman als ik het booktype op DVD-ROM zet.
Nu eens kijken of een dvd+r wel werkt op de Onkyo DR-S2.0 van me buurman als ik het booktype op DVD-ROM zet.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Anoniem: 52220
k moet wel zeggen dat als k een cdtje op 12 (heb toch geen haast en houdt de resources lekker vrij) speed brand dat ie wel heerlijk stil is. Mn tdk 24speed cdr(w) fikker ruist nog redelijk op 12 speed.
Die dos flasher werkt in een opdrachtprompt in Windows, je moet niet naar DOS.bobo1on1 schreef op 02 september 2004 @ 22:30:
Ik heb net me ND 3500-AG geflasht met de firmware van herrie, de dos flasher deed het niet onder dos, ik kreeg de melding "This program cannot run under dos mode", ik had geboot van een windows 98 cdrom.
Nou, ik heb net de brander besteld. Nu natuurlijk meteen wat schijfjes aanschaffen. Waar kan ik nu het beste op letten? Welke winkel kan ik bijvoorbeeld goed nemen (cdrpagina.nl ?).
Ik lees heel veel goede ervaringen met schijfjes maar waar halen jullie deze?
edit. Daarnaast, kan ik beter + of - schijfjes komen...
zucht, voel me echt een noob op dit gebied...
Ik lees heel veel goede ervaringen met schijfjes maar waar halen jullie deze?
zucht, voel me echt een noob op dit gebied...
[ Voor 18% gewijzigd door party42 op 03-09-2004 11:34 ]
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Anoniem: 89480
Je kunt het beste in het buitenland blanco media bestellen ivm de veel lagere heffing vanwege auteursrechten. Ik heb goede ervaring met opusshop.deWaar kan ik nu het beste op letten? Welke winkel kan ik bijvoorbeeld goed nemen (cdrpagina.nl ?).
Kijk in de pricewatch van tweakers wie het goedkoopst is. Spindles zijn veel goedkoper.
Dank voor je hulp dr ernie. Kun je verder nog wat zeggen over + of - schijfjes (behalve dat + duurder is / lijkt). Daarnaast, een merk wat goed presteert?
edit. ik zie op de pricewatch bijv. de Platinum DVD+R 4,7GB 8x, 25 stuks (Cakebox ) voor €16,95. Goeie koop?
edit. ik zie op de pricewatch bijv. de Platinum DVD+R 4,7GB 8x, 25 stuks (Cakebox ) voor €16,95. Goeie koop?
[ Voor 27% gewijzigd door party42 op 03-09-2004 11:51 ]
Hallo allemaal,
*Ik heb net een dvd image gebrand op een Supermedia DVD+R 4x. maar ik kan met Nero Ultra 6 slechts 2,4 x kiezen. Ligt dit aan het schijfje? of Nero?
*Daarnaast kan ik mijn dvdrw van Arita niet meer wissen
...ik had hem op 8x !! gebrand, terwijl het max 4X hoort te branden.....is het schijfje nu onbruikbaar??
Met andere woorden...HELLUP!
Alvast bedankt!
*Ik heb net een dvd image gebrand op een Supermedia DVD+R 4x. maar ik kan met Nero Ultra 6 slechts 2,4 x kiezen. Ligt dit aan het schijfje? of Nero?
*Daarnaast kan ik mijn dvdrw van Arita niet meer wissen

Met andere woorden...HELLUP!
Alvast bedankt!
Ik worstel met hetzelfde probleem... Het liefst neem ik het type dat het beste werkt op stand-alone spelers...party42 schreef op 03 september 2004 @ 11:32:
...
...
Hele goede koop. Ik heb zelf al 6 spindels weggebrand op 12x.party42 schreef op 03 september 2004 @ 11:42:
Booktype?? Betekent dit dat je een code kan aanpassen zodat alle spelers denken dat het een DVD-ROM is? Kan dit met b.v. Nero ingesteld worden?bobo1on1 schreef op 02 september 2004 @ 22:30:
Mijn Sony stand-alone speler (een oudje alweer, de DVP-S525D) slikt volgens de handleiding geen gefikte cd's en dvd's (alhoewel hij cd-rw'tjes wel regelmatig af kan spelen). Dus dit zou een oplossing zijn?
dank voor je hulp. ik heb eventjes wat pakketjes besteld!MEGATRON schreef op 03 september 2004 @ 12:54:
[...]
Hele goede koop. Ik heb zelf al 6 spindels weggebrand op 12x.
Anoniem: 75438
Ik heb een systeem met een AMD Athlon XP 2800 met een gig geheugen en een 120 gig schijf. ALs brander heb ik een Plextor PX708a. Een DVD fik ik in 7 à 8 minuten.
Nu heb ik een nieuw systeem gebouwd. Een AMD Athlon 64 3200+ met een gig geheugen en 2 * 200GB Sata in Raid1. Als ik met dezelfde brander een DVD fik duurt dat ongeveer 12 minuten????
Nu heb ik er een Nec 3500 in gestop en duurt het fikken van een DVD 9:49 minuten.
Ik ben dus nog niet echt tevreden!
Waar kan dit aan liggen?
Nu heb ik een nieuw systeem gebouwd. Een AMD Athlon 64 3200+ met een gig geheugen en 2 * 200GB Sata in Raid1. Als ik met dezelfde brander een DVD fik duurt dat ongeveer 12 minuten????
Nu heb ik er een Nec 3500 in gestop en duurt het fikken van een DVD 9:49 minuten.
Waar kan dit aan liggen?
Je zou het best eens kunnen proberen, ik weet er ook niet het fijne van maar er zijn dvd spelers die disc error geven als ze een onbekend booktype tegenkomen.Nyarlathotep schreef op 03 september 2004 @ 13:03:
[...]
Booktype?? Betekent dit dat je een code kan aanpassen zodat alle spelers denken dat het een DVD-ROM is? Kan dit met b.v. Nero ingesteld worden?
Mijn Sony stand-alone speler (een oudje alweer, de DVP-S525D) slikt volgens de handleiding geen gefikte cd's en dvd's (alhoewel hij cd-rw'tjes wel regelmatig af kan spelen). Dus dit zou een oplossing zijn?
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Kheb hem toevallig gister aangeschaft.
Geweldig dingetje. Werkt perfect, maarja er is nog maar 2 dvd's mee gebrand dus ga je ervan uit dat hij goed is
Geweldig dingetje. Werkt perfect, maarja er is nog maar 2 dvd's mee gebrand dus ga je ervan uit dat hij goed is
Jaja, dat werd allemaal erg moeilijk volgens de helpdeks en moest de volgende dag nog maar eens terug bellen. Dus ik een dag later terug bellen, had ze dus mn bestelling gewijzigd. Volgende dag stond de postbode voor de deur met 25 dvd- schijfjes. Dus ik blij en dacht dat het schijnbaar allemaal goed geregeld was.
Kom ik vandaag weer bij mn pa, staat daar weer een pakketje van hun. Dus ik dat ding verbaasd uitpakken, zitten er dus 25 memorex + schijfjes in
Dank u wel ddvd.info, 20 euro voor 50 memorex dvd's lijkt mij een redelijke prijs
Aanrader deze shop
[ Voor 4% gewijzigd door Aurelium op 04-09-2004 15:43 ]
Ik heb sinds gister ook zo'n 3500a, en ik vind 'm heerlijk werken. Heb hem meteen al geflasht. Verder heb ik er nog geen dvd's mee gebrand, wel een cd-r, en die pakte ie heerlijk
Eehmmm... hiervoor is de afdeling Shop Survey ooit in het leven geroepenAurelium schreef op 04 september 2004 @ 15:42:
! Ik had laatst dus 25 memorex + schijfjes besteld voor ongeveer 20 euro (inc verzendkosten that is) bij www.ddvd.info/nl. Kwam ik er achter dat mn dvd speler alleen - schijfjes slikt, dus ik eff bellen om die verzending te wijzigen.
Jaja, dat werd allemaal erg moeilijk volgens de helpdeks en moest de volgende dag nog maar eens terug bellen. Dus ik een dag later terug bellen, had ze dus mn bestelling gewijzigd. Volgende dag stond de postbode voor de deur met 25 dvd- schijfjes. Dus ik blij en dacht dat het schijnbaar allemaal goed geregeld was.
Kom ik vandaag weer bij mn pa, staat daar weer een pakketje van hun. Dus ik dat ding verbaasd uitpakken, zitten er dus 25 memorex + schijfjes in
Dank u wel ddvd.info, 20 euro voor 50 memorex dvd's lijkt mij een redelijke prijs
Aanrader deze shop
Vanmiddag de 3500a gekocht + spindeltje en nu 5 dvd's verder Platinum 8*. En spelen ook nog eens prima in mijn philips dvd speler.
Slache!
ja maar ik ben pas over een jaar bevoegd om daar iets te plaatsen en bovendien moet ik een karma (Nyarlathotep schreef op 04 september 2004 @ 15:47:
[...]
Eehmmm... hiervoor is de afdeling Shop Survey ooit in het leven geroepen
Ik heb er vandaag ook 1 gehaald. Gelijk ff een dvd'tje van m'n HD naar een dvd+rw gebrant om te testen. Werkt perfect.
Nu wil ik dus gewoon dvd+r'retjes gaan kopen.
Ik zat te denken aan 1 of 2 spindles van Arita 4x dvd+r 25 stuks
(RICOHJPNR01) Heeft er iemand ervaringen mee, en of die goed werken ism. de nec 3500?
Nu wil ik dus gewoon dvd+r'retjes gaan kopen.
Ik zat te denken aan 1 of 2 spindles van Arita 4x dvd+r 25 stuks
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
het zijn prima dvdrs .. maar waarom zou je 4x media kopen als je brander stukken sneller kan..
ik heb goede ervaringen gelezen over de Memorex Spindels van 100x (8x media).
Kost 65 euri (ongeveer) voor 100 stuks, koop er meteen 100 hoesjes bij en je bent weer even zoet..
ik heb goede ervaringen gelezen over de Memorex Spindels van 100x (8x media).
Kost 65 euri (ongeveer) voor 100 stuks, koop er meteen 100 hoesjes bij en je bent weer even zoet..
Ik dacht dat die het goedkoopste waren
Ik ga ook even naar die memorex kijken, want die Arita's kosten 62 cent per stuk, en die memorex 60 cent per stuk. Nog goedkoper ook dus 
Ben alleen een beetje bang dat ik straks 100 dvd's heb liggen die niet werken of na korte tijd al onleesbaar zijn oid.
Ben alleen een beetje bang dat ik straks 100 dvd's heb liggen die niet werken of na korte tijd al onleesbaar zijn oid.
[ Voor 27% gewijzigd door Repeat op 04-09-2004 17:17 ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
juist zwarte nec 3500ag gekocht.
Steek hem in. En hij leest een lege dvd eerst 20 secs lang. Met een hard klak klak klak geluid.
En dan niets meer. Windows/nero ziet mijn drive. Maar geen mediums.
Ik denk dat het een DOA is
Steek hem in. En hij leest een lege dvd eerst 20 secs lang. Met een hard klak klak klak geluid.
En dan niets meer. Windows/nero ziet mijn drive. Maar geen mediums.
Ik denk dat het een DOA is
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ik heb de 3500 besteld.
Ik vroeg mij af er hier mensen zijn die ervaringen hebben met Ridata DL 8.5GB dvd+r 2.4x die voor 8,99 euro te koop zijn bij ddvd.info??
Ik vroeg mij af er hier mensen zijn die ervaringen hebben met Ridata DL 8.5GB dvd+r 2.4x die voor 8,99 euro te koop zijn bij ddvd.info??
Heeft iemand ervaring met de Bulkpaq 8 speed schijfjes van Taiyo Juden?? Ik probeer deze -R schijfjes in men PS2 af te spelen maar die pakt ze niet, ook niet als ik ze op 2x brandt.
Hail to the king baby!
Anoniem: 87682
Dit zijn geen echte Taiyo Yudens. De mediacode is TYG02, maar dat is fake. Echte Taiyo Yuden kosten minimaal 1 euro/stuk. "If it's to good to be true then it probably is", m.a.w. 25 Taiyo Yudens voor 11 euro, dat kan gewoon niet.
Ik heb ze zelf ook (Nierle). Ik heb alleen succes met deze schijven op 12speed, maar verwacht er beslist niet teveel van. Dat ze niet op je PS2 afspelen verwonderd mij niet. Bulkpaq heet bij mij voortaan Bulkcrap.
Ik heb ze zelf ook (Nierle). Ik heb alleen succes met deze schijven op 12speed, maar verwacht er beslist niet teveel van. Dat ze niet op je PS2 afspelen verwonderd mij niet. Bulkpaq heet bij mij voortaan Bulkcrap.
Anoniem: 113213
Hallo,
Ik ben van plan deze DVD brander binnenkort aan te schaffen. Een van de redenen dat ik een nieuwe speler/brander wil is omdat ik mijn audio CDs wil kunnen rippen, iets wat mijn huidige brander niet goed doet.
Mijn vraag is dan ook, hoe goed is deze drive in DAE? En hoe is de snelheid hierin?
Ik ben van plan deze DVD brander binnenkort aan te schaffen. Een van de redenen dat ik een nieuwe speler/brander wil is omdat ik mijn audio CDs wil kunnen rippen, iets wat mijn huidige brander niet goed doet.
Mijn vraag is dan ook, hoe goed is deze drive in DAE? En hoe is de snelheid hierin?
Ik heb om die reden de benq1600/1620 gekocht. Heeft een hele goede cd-errorcorrectie en ripte de audio-cd's alsof er geen beveiliging aanwezig was.Anoniem: 113213 schreef op 05 september 2004 @ 01:47:
Hallo,
Het zal niet lang meer duren voordat de reviews van de NEC3500 op cdfreaks/cdrinfo/cdrlabs verschijnen. Dan kun je zien of de NEC ook goed kan audiorippen.
[ Voor 13% gewijzigd door Nilco op 05-09-2004 10:27 ]
Wat mij trouwens opvalt als in met Nero InfoTool kijk;
ik heb firmware version 2.16, en bij Region Code staat None. Dat zou dus betekenen dat mijn speler al standaard regiovrij is
En wat zijn nou goede schijfjes? Ik wil er eerst een paar proberen, niet gelijk 100 kopen oid, ik zat te denken aan de 4x Arita's, maar hoor dat die niet zo goed zijn. Welke kan ik het beste kopen, als ik ook wil dat ze na een jaar of 2 gewoon nog leesbaar zijn?
ik heb firmware version 2.16, en bij Region Code staat None. Dat zou dus betekenen dat mijn speler al standaard regiovrij is
En wat zijn nou goede schijfjes? Ik wil er eerst een paar proberen, niet gelijk 100 kopen oid, ik zat te denken aan de 4x Arita's, maar hoor dat die niet zo goed zijn. Welke kan ik het beste kopen, als ik ook wil dat ze na een jaar of 2 gewoon nog leesbaar zijn?
[ Voor 61% gewijzigd door Repeat op 05-09-2004 15:09 ]
Ik denk eerder dat dat betekent dat je de regiocode nog niet hebt ingesteld.Repeat schreef op 05 september 2004 @ 13:42:
Wat mij trouwens opvalt als in met Nero InfoTool kijk;
If it ain't broken, play with it till it breaks.
ja kloptCrusader schreef op 05 september 2004 @ 16:27:
[...]
Ik denk eerder dat dat betekent dat je de regiocode nog niet hebt ingesteld.
Ik denk dat ik gewoon de verbatim 4x dvd+r (MCC 002) neem. Maar ik zie ook platinum, memorex en philips dvd+r die allemaal als code CMC MAG E01 hebben. dat lijkt me dan ook wel goed, en dan moet het toch niet uitmaken welke van die 3 ik neem?
hmmm ik heb de 2500a maar ik ga er een dual layer van maken door hem een ander software pakket te geven het is allemaal software geregeld!!! dus als je een dvd spelertje koop van die series dan kan je er ook gewoon een dual layer van maken ent werkt echt....
Ik heb hem een week geleden bij komplett besteld, daar is die wat moeilijk leverbaar blijkt nu.
nu ik toch moet wachten daarop kan ik nu net zo goed een retail versie gaan halen. Maar heeft iemand enig idee wanneer deze versie op de markt komt? Zo ja wannneer? en wanneer ie eral is, waar dan. in de pricewatch staat deze iig niet.
nog even, weet iemand ook wat in deze retail versie zit?
nu ik toch moet wachten daarop kan ik nu net zo goed een retail versie gaan halen. Maar heeft iemand enig idee wanneer deze versie op de markt komt? Zo ja wannneer? en wanneer ie eral is, waar dan. in de pricewatch staat deze iig niet.
Dan zit er ook software en een kabel bij volgens mij. Je krijgt er iig gewoon wat troep bij die je eigenlijk niet nodig hebt.bpee schreef op 05 september 2004 @ 17:26:
Ik heb hem een week geleden bij komplett besteld, daar id ie wat moeilijkk leverbaar blijkt nu.
Nog 1 keer (de laatste keer nu
De 8x kost 60 cent per stuk (CMC MAG E01).
Is die 4 keer een beetje kwaliteit, heeft daar iemand ervaringen mee? Ik lees namelijk wel in dit topic dat ze tevreden zijn over die memorex, maar is dat diegene met die code, de CMC MAG F01 dus?
Ik lees net in een review dat je beter op max. 12x DVD's kunt branden, is nog sneller dan 16x. Misschien een tip, als het echt zo is. Schijnt dat je dan minder snel fouten brand.
( http://www.extrememhz.com/nd3500a-p6.shtml )
( http://www.extrememhz.com/nd3500a-p6.shtml )
[ Voor 3% gewijzigd door Rambo op 05-09-2004 18:21 ]
IK zit er ook over na te denken, ik heb honderden Datawrites v3 -R 4X, deze kunnen ook goed op 8 speed.
Trouwens, deze dvd's kosten 30 euro per 100, dit is dus absoluut prijs kwaliteit maximaa,l gezien ik ook nog eens vrijwel geen uitval heb. De lees kwaliteit is zelfs beter dan arita's etc na enige testen te hebben gedaan.
Trouwens, deze dvd's kosten 30 euro per 100, dit is dus absoluut prijs kwaliteit maximaa,l gezien ik ook nog eens vrijwel geen uitval heb. De lees kwaliteit is zelfs beter dan arita's etc na enige testen te hebben gedaan.
Anoniem: 87513
Nou ik ben zelf helemaal niet zo gecharmeerd van datawrite, waren ook net als bulkpaq in vele kleuren te verkrijgen. Het kan zijn dat je met een bepaalde brander er wel lekker mee kan fikken. Geef mij maar de platinum 8 speed en die brand ik op min 12 speed. Datawrite is zeker geen maximale prijs/kwal . ik gooi ze eerder in de princo kwaliteit, sommige zweren erbij maar als ze net zo duur zijn als platinum dan worden er geen meer verkocht !!Carel schreef op 05 september 2004 @ 23:03:
IK zit er ook over na te denken, ik heb honderden Datawrites v3 -R 4X, deze kunnen ook goed op 8 speed.
Anoniem: 87513
Hoe is je processorload ? Als die hoog is moet je eens naar je ide config kijken (of die op dma staat) en probeer eens te branden met een ander programma, ik test dan altijd even met dvd decrypter. Als je processorload laag is dan kan het al met een andere versie van bv nero opgelost zijn. En last maar zeker niet least kijk ff naar je firmware.Anoniem: 75438 schreef op 03 september 2004 @ 17:51:
Ik heb een systeem met een AMD Athlon XP 2800 met een gig geheugen en een 120 gig schijf. ALs brander heb ik een Plextor PX708a. Een DVD fik ik in 7 à 8 minuten.
Waar kan dit aan liggen?
Een nec brander is gewoon goed en de beste in prijs/kwal. Ik heb de discussie vele malen met echte plextor freaks gevoerd en daar zijn er nu al steeds meer van terug. Plextor is gewoon goed maar erg duur en ze lopen niet erg voorop met de firmware aanpassingen vandaar dat ik ze minder waardeer.
de groenten
Heb mijn Nec 3500A dvd fikker ook binnen.
Werkt prima.
Maar waar kun je die: 2.17 firmware downloaden ?
Want die site van herrie ligt plat of is weer gedefaced.
Werkt prima.
Maar waar kun je die: 2.17 firmware downloaden ?
Want die site van herrie ligt plat of is weer gedefaced.
Nou zeg dat wel zeg, alle Verbatims werken als een trein maar die BulkCrap zooi niet, ze werken niet eens goed in de pc, alleen maar in de brander werken ze goed.Anoniem: 87682 schreef op 04 september 2004 @ 22:24:
Dit zijn geen echte Taiyo Yudens. De mediacode is TYG02, maar dat is fake. Echte Taiyo Yuden kosten minimaal 1 euro/stuk. "If it's to good to be true then it probably is", m.a.w. 25 Taiyo Yudens voor 11 euro, dat kan gewoon niet.
Hail to the king baby!
zijn er dan al 16 speed dvd's?
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Nog niet maar komen volgens sommige berichten zeer snel op de markt.Moffin schreef op 07 september 2004 @ 20:54:
zijn er dan al 16 speed dvd's?
Ik ben best benieuwd wat er fysiek anders is aan een 16x dvd+r boven een 8x dvd+r.
Je kunt het iig niet zien met het blote oog! Zouden er soms 'beperkingen' gemaakt worden in 2,4x media zodat je ze niet op bijv. 8x kan branden??
Voor betere verkopen in de toekomst??
Je kunt het iig niet zien met het blote oog! Zouden er soms 'beperkingen' gemaakt worden in 2,4x media zodat je ze niet op bijv. 8x kan branden??
Voor betere verkopen in de toekomst??
Weet iemand toevallig al of ze bezig zijn met hacked firmware, waarmee ik dus 4x schijfjes op 8x kan branden etc etc .
Op de herrie.org zie ik dit helaas nog niet.
Mn Nero 6.3.1.20 loopt soms ook welus vast aan het einde. De dvd (Traxdata RitekG04) is dan prima afspeelbaar, maar ik moet nero met Taskmanager afsluiten en mn brandertje gaat pas open nadat ik heb gereboot. (heb Herries firmware erop staan, via de link van de poster een aantal pagina's terug). Als ik wat langer wacht dan normaal start nero wel, maar verder schrijven ho maar! Mn pc is niet echt belast als ie vastloopt.
Soms is het na 1 dvd, soms na 4. K heb ook met forceaspi 1.8 aspi drivers in XP erop gezet. Is er ook iemand die hetzelfde probleem heeft?
Soms is het na 1 dvd, soms na 4. K heb ook met forceaspi 1.8 aspi drivers in XP erop gezet. Is er ook iemand die hetzelfde probleem heeft?

Als je even terugbladert in deze topic, kun je er alles over lezen.Carel schreef op 08 september 2004 @ 00:30:
Weet iemand toevallig al of ze bezig zijn met hacked firmware, waarmee ik dus 4x schijfjes op 8x kan branden etc etc .
Ik heb het probleem ook eventjes gehad. ALs ik me goed herinner, heb ik de DMA jumper achterop de brander verwijderd, maar helemaal zeker weet ik het niet meer. Het lag in ieder geval niet aan ASPI (heb je in XP niet nodig) of aan de firmware van herrie.eerdepeer schreef op 08 september 2004 @ 08:12:
Mn Nero 6.3.1.20 loopt soms ook welus vast aan het einde. De dvd (Traxdata RitekG04) is dan prima afspeelbaar, maar ik moet nero met Taskmanager afsluiten en mn brandertje gaat pas open nadat ik heb gereboot. (heb Herries firmware erop staan, via de link van de poster een aantal pagina's terug). Als ik wat langer wacht dan normaal start nero wel, maar verder schrijven ho maar! Mn pc is niet echt belast als ie vastloopt.
edit:
Het kan ook zijn dat InCD of de ingebouwde brandfunctionaliteit van XP roet in het eten gooit. InCD heb ik in ieder geval verwijderd, de brandfunctie van XP had ik al eerder uitgeschakeld.
Het kan ook zijn dat InCD of de ingebouwde brandfunctionaliteit van XP roet in het eten gooit. InCD heb ik in ieder geval verwijderd, de brandfunctie van XP had ik al eerder uitgeschakeld.
[ Voor 11% gewijzigd door drfruit op 08-09-2004 12:07 ]
Een paar pagina's terug heb ik ook al hierover geschreven. Ik heb zowel een Plextor 708a als een NEC 3500A en zag dat de Plextor met bepaalde schijfjes net wat sneller was. De testresultaten waren echter veel beter met de NEC. De NEC schrijft gewoon veel beter.Anoniem: 87513 schreef op 06 september 2004 @ 09:23:
[...]
Hoe is je processorload ? Als die hoog is moet je eens naar je ide config kijken (of die op dma staat) en probeer eens te branden met een ander programma, ik test dan altijd even met dvd decrypter. Als je processorload laag is dan kan het al met een andere versie van bv nero opgelost zijn. En last maar zeker niet least kijk ff naar je firmware.
Een nec brander is gewoon goed en de beste in prijs/kwal. Ik heb de discussie vele malen met echte plextor freaks gevoerd en daar zijn er nu al steeds meer van terug. Plextor is gewoon goed maar erg duur en ze lopen niet erg voorop met de firmware aanpassingen vandaar dat ik ze minder waardeer.
de groenten
Daarna heb ik de gehackte firmware 2.17 van herrie toegepast en vervolgens kon ik een 8x Platinum in 6 min 50 sec branden op 12x snelheid, met nog steeds een perfect testresultaat.
Plextor mag dan een goede naam hebben, met de 708a hebben ze een enorme fout gemaakt. En de NEC werkt bij mij in ieder geval fantastisch, zeker in combinatie met de gehackte firmware (die overigens is gebaseerd op een officiële firmware van TEAC).
Zo, ik heb net herrie's 2.17 firmware geflashed. Windows herkent mn dvd rom speler nu als cd speler maar in nero heb ik wel gewoon nog de optie om dvd's te branden met mijn nec.
Hoe kan ik trouwens checken welke firmware er nu op mijn Nec zit? om eff te controleren of het goed is gegaan
Hoe kan ik trouwens checken welke firmware er nu op mijn Nec zit? om eff te controleren of het goed is gegaan
Uhmmm... Nero? Bij je recorder informatieAurelium schreef op 08 september 2004 @ 14:15:
Zo, ik heb net herrie's 2.17 firmware geflashed. Windows herkent mn dvd rom speler nu als cd speler maar in nero heb ik wel gewoon nog de optie om dvd's te branden met mijn nec.
Thx
Hij geeft in nero firmware 2.17 aan dus het zal wel goed zijn dan
Anoniem: 72943
Ik heb mijn nec 3500 net binnen gekregen. Nu wil ik wat gaan fikken dit is bij elkaar 4.51GB, dit zou moeten passen op een platinum 4,7 GB disc, maar nero geeft aan dat er te weinig space op de disc is 
Ligt dit aan de dvd, fikker of aan nero?
Ik hoor ook veel positieve ervaringen met de firmware van herrie, zou iemand me een linkje naar zijn site kunnen geven?

Ik hoor ook veel positieve ervaringen met de firmware van herrie, zou iemand me een linkje naar zijn site kunnen geven?
Erg makkelijk staat geloof ik ook wel ergens in het topic: http://www.herrie.org/
Ik zal wel weer blind zijn, maar ik zie niemand expliciet praten over de firmware, waar dus de Nec gewoon niet kijkt naar het medium en je dus kan branden op elke snelheid die je wilt?drfruit schreef op 08 september 2004 @ 11:54:
[...]
Als je even terugbladert in deze topic, kun je er alles over lezen.
Dit komt doordat er verschillende definities van gigabyte door elkaar worden gebruikt. In feite past er maar 4,37 gig op een standaard dvd.Anoniem: 72943 schreef op 08 september 2004 @ 17:40:
Ik heb mijn nec 3500 net binnen gekregen. Nu wil ik wat gaan fikken dit is bij elkaar 4.51GB, dit zou moeten passen op een platinum 4,7 GB disc, maar nero geeft aan dat er te weinig space op de disc is
Van die firmware heb ik nog nooit gehoord; lijkt me ook niet verstandig. Er is een reden waarom media op een bepaalde snelheid kunnen worden gefikt, alleen zijn de fabrikanten soms te behoudend. De firmware van herrie maakt het alleen mogelijk bepaalde dvd's op een hogere snelheid te branden, niet om elke dvd op elke willekeurige snelheid te branden.Carel schreef op 08 september 2004 @ 19:20:
[...]
Ik zal wel weer blind zijn, maar ik zie niemand expliciet praten over de firmware, waar dus de Nec gewoon niet kijkt naar het medium en je dus kan branden op elke snelheid die je wilt?
Weet ik, maar ik weet wel welke mediums ik goed op 8x ook eventueel kan branden, danzij mensen die bijv met een nec 2500 deze 4x mediums op 8x branden etc(reviewers etc).drfruit schreef op 08 september 2004 @ 19:41:
[...]
Van die firmware heb ik nog nooit gehoord; lijkt me ook niet verstandig. Er is een reden waarom media op een bepaalde snelheid kunnen worden gefikt, alleen zijn de fabrikanten soms te behoudend. De firmware van herrie maakt het alleen mogelijk bepaalde dvd's op een hogere snelheid te branden, niet om elke dvd op elke willekeurige snelheid te branden.
Voor zover ik weet zijn deze hacks er al voor de 1100, 1300 en 25(10), alleen ik w8 nu totdat een gek dit ook voor de 3500 realiseert.
En heb je de firmware van herrie al geprobeerd?Carel schreef op 08 september 2004 @ 20:46:
[...]
Weet ik, maar ik weet wel welke mediums ik goed op 8x ook eventueel kan branden, danzij mensen die bijv met een nec 2500 deze 4x mediums op 8x branden etc(reviewers etc).
Voor zover ik weet zijn deze hacks er al voor de 1100, 1300 en 25(10), alleen ik w8 nu totdat een gek dit ook voor de 3500 realiseert.
Jep, maar helaas gaan mijn Philips dvd+rw 4 keer niet harder dan 4. Als dat eens zou kunnen
pepernooot
Hij schrijft de schijfjes wel goed weg, heb ook 1x een platinum 8x op 12x geschreven met goed resultaat. Misschien moet ik die jumper voor het DMA ff eraf rosse en even proberen te branden met een ander prog.drfruit schreef op 08 september 2004 @ 12:05:
[...]
Een paar pagina's terug heb ik ook al hierover geschreven. Ik heb zowel een Plextor 708a als een NEC 3500A en zag dat de Plextor met bepaalde schijfjes net wat sneller was. De testresultaten waren echter veel beter met de NEC. De NEC schrijft gewoon veel beter.
Daarna heb ik de gehackte firmware 2.17 van herrie toegepast en vervolgens kon ik een 8x Platinum in 6 min 50 sec branden op 12x snelheid, met nog steeds een perfect testresultaat.
Plextor mag dan een goede naam hebben, met de 708a hebben ze een enorme fout gemaakt. En de NEC werkt bij mij in ieder geval fantastisch, zeker in combinatie met de gehackte firmware (die overigens is gebaseerd op een officiële firmware van TEAC).
Iig relaxed om te weten dat het niet aan de firmware ligt.
Anoniem: 100066
Wordt het niet eens tijd foor een media compatibiliteit draadje? Ik zoek me nu suf in deze thread maar ken nergens vinden wat nu de meest compatible merk schijfjes zijn voor de 3500.
Zoals eerder gezegd gaat daarmee de betrouwbaarheid van die schijfjes keihard achteruit. Ze zijn gemaakt voor 4x, klaar.dinkelover schreef op 09 september 2004 @ 00:07:
[...]
Jep, maar helaas gaan mijn Philips dvd+rw 4 keer niet harder dan 4. Als dat eens zou kunnenIs dat uberhaupt wel eens gelukt? Rewritable media "overclocken"?
Dat je ze direct na het branden op (bijvoorbeeld) 12x prima kunt lezen, is geen garantie dat je dat een paar maanden later nog steeds goed kunt.
Ik zou me niet snel aan die "overclock" truukjes wagen, tenzij het wel door de herrie firmware wordt ondersteunt. Zelf heb ik Platinum 8x +R en die gaan goed op 12x. De firmware voorkomt niet voor niets dat je sneller kunt schrijven op die media.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Gisteren de brander binnengekregen, ingebouwd en tja, hij doet 't. Tenminste, dat denk ik, nog geen cd'tjes geprobeerd. DVD's zijn in bestelling dus we wachten af...
Goeie service trouwens, bij pczaak... (maar da's meer voor een shop review)
Goeie service trouwens, bij pczaak... (maar da's meer voor een shop review)
Ik zie hier net het volgende staan op ddvd.info
Datawrite Red dvd-r 8x cakebox 25 Prijs (Euro): 7.70
Datawrite red dvd-r 8x 100 stuks Prijs (Euro): 30.00
MEDIACODE: TYG02
Wat denkt men hier van deze schijven?
Anoniem: 98820
Die 8x bulkpaqs met dezelfde mediacode waren puur bagger. Princo is zelfs 10x beter. Check: http://www.nierle4.com/s0...&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2222Aurelium schreef op 09 september 2004 @ 13:38:
Ik zie hier net het volgende staan op ddvd.info
Grappig is ook dat Nierle alle reacties (die allemaal negatief waren) heeft verwijderd. Bestel er nooit meer.
Anyway, ik heb er geen 1 succesvol kunnen branden, zowel op 107, 2500 en 2510.
Anoniem: 58564
Bestaat er al een verzameling van de media die goed werken met de 3500?
groetjes
Still Dro
groetjes
Still Dro
Ok, dan laat ik die schietenAnoniem: 98820 schreef op 09 september 2004 @ 14:47:
[...]
Die 8x bulkpaqs met dezelfde mediacode waren puur bagger. Princo is zelfs 10x beter. Check: http://www.nierle4.com/s0...&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2222
Grappig is ook dat Nierle alle reacties (die allemaal negatief waren) heeft verwijderd. Bestel er nooit meer.
Anyway, ik heb er geen 1 succesvol kunnen branden, zowel op 107, 2500 en 2510.
Staat gewoon op de NEC website hoor... En struin de fora een beetje af, voor gebruikers die al dan niet psoitieve ervaringen hebben met een bepaald merk.Anoniem: 58564 schreef op 09 september 2004 @ 15:02:
Bestaat er al een verzameling van de media die goed werken met de 3500?
groetjes
Still Dro
Ik heb net de brander binnen. Zit verder niks ook geen kabeltjes of cd met brandsoftware. Klopt dat?
http://www.challengecomputers.nl/shop.asp?id=7220
Daar gekocht.
Daar gekocht.
Anoniem: 36388
ik las een post van een week geleden over de combinatie platinums 8x,xbox en nec3500a . Ik heb de platinums op een 3500a op 8 speed gebrand. En ze werken probleemloos in de Xbox, zowel een backup van een film, als een backup van een xbox spel. Ik heb een philips dvd in xbox zitten.
Je zal de bulk-versie gekocht heb, bij deze versie wordt nooit echt veel extra's bijgegeven. Indien je kabels, handleiding, software wou, had je beter de retail-versie besteld...MasterMido schreef op 09 september 2004 @ 17:50:
Ik heb net de brander binnen. Zit verder niks ook geen kabeltjes of cd met brandsoftware. Klopt dat?
Daar gekocht.
M'n 3500 komt morgen aan
Hallo allemaal,
Ik heb de Nec 3500 ook gekocht, brand opzich prima.... alleen heb ik een aantal vraagjes, kunnen jullie me er mee helpen?
IK heb trouwens de firmware van herrie er in zitten, 2.17 dus.
Ik loop alleen tegen het volgende aan, in Nero of in CopyToDVD geeft hij aan dat hij max 4x DVD's kan branden.
Doe ik iets fout?
Let wel hij geeft dit aan b.v. in het venster van CopyToDVD, status balk onderin waar je ook kan kiezen tussen je brander, DVD5 of 9 en de snelheid, hij gaat hier bij mij tot max. 4x.
Wie weet hoe dit kan?
Met vriendelijke groet,
Jeroen
Ik heb de Nec 3500 ook gekocht, brand opzich prima.... alleen heb ik een aantal vraagjes, kunnen jullie me er mee helpen?
IK heb trouwens de firmware van herrie er in zitten, 2.17 dus.
Ik loop alleen tegen het volgende aan, in Nero of in CopyToDVD geeft hij aan dat hij max 4x DVD's kan branden.
Doe ik iets fout?
Let wel hij geeft dit aan b.v. in het venster van CopyToDVD, status balk onderin waar je ook kan kiezen tussen je brander, DVD5 of 9 en de snelheid, hij gaat hier bij mij tot max. 4x.
Wie weet hoe dit kan?
Met vriendelijke groet,
Jeroen
Cogitationis poenam nemo patitur
Deze brander wil ik ook gaan aanschaffen.
Wat heb je nu voor systeem nodig om een DVD op volle snelheid te branden?
Ik wil hem in een Athlon 1800 zetten op IDE met UDMA 100 controler.
Vreet het branden van een DVD veel processor kracht of valt het toch wel mee?
Wat heb je nu voor systeem nodig om een DVD op volle snelheid te branden?
Ik wil hem in een Athlon 1800 zetten op IDE met UDMA 100 controler.
Vreet het branden van een DVD veel processor kracht of valt het toch wel mee?
ik had hem (de 2500a) ook draaien met een XP 1800, maakt imo niets uit. Ik kon alles doen, internetten, email en downloaden tegelijk icm een dvdtje branden. Je harde schijven moet het wel kunnen trekken.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Waar bestellen julie lege dvd's?
Ik ben momenteel http://www.futuresupplies.com/ aan het bekijken...
Ik heb een NEC 3500, welke dvd-r en dvd+r neem ik het best? Prijs heeft weinig belang
grtz
Ik heb een NEC 3500, welke dvd-r en dvd+r neem ik het best? Prijs heeft weinig belang
grtz
Als de prijs niet uitmaakt moet je Tayo Yuden (TY) nemen. Dat zijn de allerbeste.Anoniem: 58564 schreef op 10 september 2004 @ 13:21:
Waar bestellen julie lege dvd's?
grtz
Ik heb nog niet de hele thread doornomen, maar heeft er iemand die NEC al aan 16x laten branden in een externe usb 2.0 (en/of firewire) enclosure?
Zou graag eens weten of de praktische doorvoersnelhei (vooral van usb 2.0) snel genoeg is om de writer bij te benen.
Zou graag eens weten of de praktische doorvoersnelhei (vooral van usb 2.0) snel genoeg is om de writer bij te benen.
De minimale systeemeisen zijn meestal een PIII 550 a 800 Mhz, 256 MB RAM en een niet al te trage HD... Dus een Athlon XP moet het makkelijk kunnen trekken.
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
Anoniem: 70325
Ahum, balen ! Heb ik net 125 Ridata's -R G04 4x gekocht , blijken ze in mijn nieuwe Nec 3500 met Herrie firmware, ook maar echt op 4x gebrand te kunnen worden, overigens met zeer goede resultaten ! Ik had stille hoop dat ik 8x zou zien verschijnen in mijn Nero menuutje,...jammer. Hoe groot is de kans dat deze dvd's ooit op 8-speed gebrand kunnen worden ? Als het alleen aan mij zou liggen nooit, ik heb helaas geen verstand van het aanpassen van firmware.
Ik lees goede berichten over de Platinum 8x dvd's, zijn er ook mensen met andere ervaringen met andere media ?
Verder heb ik tot nu toe, eigenlijk ivm de kosten en compatibiliteit, altijd op -R gebrand. Kan iemand mij argumenten aandragen om over te gaan op +R ?
Groeten
Ik lees goede berichten over de Platinum 8x dvd's, zijn er ook mensen met andere ervaringen met andere media ?
Verder heb ik tot nu toe, eigenlijk ivm de kosten en compatibiliteit, altijd op -R gebrand. Kan iemand mij argumenten aandragen om over te gaan op +R ?
Groeten

Zijn die dan beter dan Sony DVD-r / +?MEGATRON schreef op 10 september 2004 @ 14:05:
[...]
Als de prijs niet uitmaakt moet je Tayo Yuden (TY) nemen. Dat zijn de allerbeste.
Ik heb me vandaag zo'n aantal pakketten weest kopen
Anoniem: 72943
Ik heb laatst bij opus.nl dvd's besteld, maar zijn er eigenlijk nog goedkopere sites?
Anoniem: 12592
http://shop.cdfreaks.com/ of http://www.ddvd.info/nl/Anoniem: 72943 schreef op 10 september 2004 @ 23:51:
Ik heb laatst bij opus.nl dvd's besteld, maar zijn er eigenlijk nog goedkopere sites?
Alsjeblieft
En nee ik heb geen aandelen in deze bedrijven.
Hmm, branden met Nero nog steeds niet succesvol
DMA stond aan, branden in XP explorer uitgezet, autorun uitgezet, nieuwste versie van Nero geinstalleer, zonder goed resultaat.
Misschien is dit de domste vraag in dit forum, maar ik kan helemaal geen DVD's van mn hdd burnen met DVD decrypter, klopt dit, of kijk ik met mn neus?
Misschien is dit de domste vraag in dit forum, maar ik kan helemaal geen DVD's van mn hdd burnen met DVD decrypter, klopt dit, of kijk ik met mn neus?
Sony media is ook erg goed maar TY wordt gezien als beste media. Je moet wel erg opletten want er is nep TY media. Deze schijven hebben dezelfde media code als de echte maar branden voor geen meter. De nep TY zijn erg goedkoop terwijl je voor echte TY media toch gauw € 1,- per schijf betaalt.Anoniem: 58564 schreef op 10 september 2004 @ 19:22:
[...]
Zijn die dan beter dan Sony DVD-r / +?
Ik heb me vandaag zo'n aantal pakketten weest kopen
Dat is Precies dezelfde prijzen als opus.nl, op de cent etzelfde en zelfs de verzendkosten zijn et zelfde (waarschijnlijk 1 en dezelfde winkel ?)Anoniem: 12592 schreef op 10 september 2004 @ 23:56:
[...]
http://shop.cdfreaks.com/ of http://www.ddvd.info/nl/
Alsjeblieft
En nee ik heb geen aandelen in deze bedrijven.
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
Ben ik dus niet de enige die dat denk.FLeSH schreef op 11 september 2004 @ 12:22:
[...]
Dat is Precies dezelfde prijzen als opus.nl, op de cent etzelfde en zelfs de verzendkosten zijn et zelfde (waarschijnlijk 1 en dezelfde winkel ?)
Ie werken zeker bij OpusFLeSH schreef op 11 september 2004 @ 12:22:
[...]
Dat is Precies dezelfde prijzen als opus.nl, op de cent etzelfde en zelfs de verzendkosten zijn et zelfde (waarschijnlijk 1 en dezelfde winkel ?)
(opus.nl) Platinum DVD+R 8x in 50-pack cakebox 51,12
(dvdinfo.nl) Platinum DVD+R 8x in 50-pack cakebox 30.50
Anoniem: 83657
Vandaag de nec 3500ag gehaald
(bij cdromland in breda hadden ze er stapels van liggen)
Ik had nog een stapel arita's dvd+r 4x liggen en er ff eentje van gebrand.
Nero gaf gelijk aan dat ik op 8 speed kon branden en dat dan ook gedaan.
DVDtje in 6 minuut 30 af en resultaat perfect.
Ik had hiervoor een MSI 4 speed DVD+/- brander en elke keer problemen dat films in de laatste 2 scenes of daarvoor begonnen te hakkelen.
Ik dacht dat ik te snel branden voor mijn PC (P4 2.4 Ghz)
Blijkbaar niet, lag gewoon aan die MSI brander.
Ik ben tot nu toe tevreden en verdere bevindingen laat ik wel weten.
(bij cdromland in breda hadden ze er stapels van liggen)
Ik had nog een stapel arita's dvd+r 4x liggen en er ff eentje van gebrand.
Nero gaf gelijk aan dat ik op 8 speed kon branden en dat dan ook gedaan.
DVDtje in 6 minuut 30 af en resultaat perfect.
Ik had hiervoor een MSI 4 speed DVD+/- brander en elke keer problemen dat films in de laatste 2 scenes of daarvoor begonnen te hakkelen.
Ik dacht dat ik te snel branden voor mijn PC (P4 2.4 Ghz)
Blijkbaar niet, lag gewoon aan die MSI brander.
Ik ben tot nu toe tevreden en verdere bevindingen laat ik wel weten.
Anoniem: 29974
Al paar dagen in het bezit van ND3500. Perfect brander.Goede performance en vooral erg stil.
Wat media betreft heb ik tot op heden prima resultaten met
Traxdata 4x dvd+ R - Ricohjpnr01 - brandt zelfs op 8x
Platinium 8x dvd+ R - Ricohjpnr02
Als je problemen met Nero hebt proebeer dan CopytoDVD.Laatste versie 3.2.0.11.
Werkt prima en makkelijk.Moeite waard
Wat media betreft heb ik tot op heden prima resultaten met
Traxdata 4x dvd+ R - Ricohjpnr01 - brandt zelfs op 8x
Platinium 8x dvd+ R - Ricohjpnr02
Als je problemen met Nero hebt proebeer dan CopytoDVD.Laatste versie 3.2.0.11.
Werkt prima en makkelijk.Moeite waard
Dit topic is gesloten.