[Ervaringen] NEC ND3500A

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.449 views sinds 30-01-2008

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:09
TeringJantje schreef op 23 augustus 2004 @ 21:47:
... En zo ja, kan deze brander dan op een promise ultra 133 tx2?...
Een zogenaamd ATAPI-apparaat kun je volgens mij niet aansluiten op je Promise kaart, maar ik kan het uiteraard mishebben. Bij mij werkte het iig niet. :'(

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kajun schreef op 26 augustus 2004 @ 04:12:
[...]

Misschien dat je dit even moet doorspitten.

Als het goed is, worden de volgende typen media ondersteund:
- Philips drive: CD-RW, DVD+R, DVD-R
- Samsung drive: CD-R, DVD-R
- Thompson drive: CD-RW, DVD+R, DVD-R

In principe moet je Philips gewoon DVD+R kunnen lezen, maar het kan nog redelijk 'picky' zijn wat betreft merk media. Het kan overigens ook aan de NEC liggen... er waren wel eens negatieve ervaringen met de voorganger, de 2500/2510, over het branden van PS2/Xbox games die dan uiteindelijk niet blijken te werken.

Er is nog te weinig info over de NEC 3500..
Ik moet zeggen dat de eerste resultaten op het cdr-info forum beetje tegenvallen. Gelukkig komt NEC binnenkort met nieuwe firmware uit.
Ergens in dit draadje staat een link naar een site waar de resultaten anders uitstekend zijn, tenminste als ik de reacties op de geplaatste plaatjes en gegevens zo heb gelezen. De conclusie was dat de NEC3500A een veel belovende brander zou zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Anoniem: 102877

Ik heb een nogal vreemd probleem met mijn 3500A. De meeste DVD+Rs die ik brand zijn daarna niet meer te lezen. De DVD+Rs worden gebrand met NERO 6, ISO9660 en standaard Joliet instellingen. Als ik vervolgens in Explorer de DVD wil bekijken dan geeft deze een "E: is not accessible. Incorrect function." melding. Echter, probeer ik op een andere pc met een lite-on DVD speler de DVD te lezen dan gaat dit zonder problemen.
Van de 10 DVDs die ik heb gebrand zijn er 2 leesbaar icm de 3500A, maar allemaal zijn ze te lezen in de lite-on. Als ik met IsoBuster de DVDs bekijk zijn ze wel weer te lezen met de 3500A. NERO weigert ook sneller te branden dan 2,4x.
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

De DVDs die ik gebruik zijn Bulkpaq DVD+R 4x DVDs

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 102877 op 26-08-2004 14:17 ]

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 21:40
_Dune_ schreef op 26 augustus 2004 @ 07:48:
[...]

Ergens in dit draadje staat een link naar een site waar de resultaten anders uitstekend zijn, tenminste als ik de reacties op de geplaatste plaatjes en gegevens zo heb gelezen. De conclusie was dat de NEC3500A een veel belovende brander zou zijn.
Uh ja, dat weet ik. Maar dit zijn de tweede batch met PI/PO scans, en ze zijn vooralsnog een stuk minder vergeleken met de TDK versie.

Nogmaals, lastig om echte conclusies uit deze paar PI/PO scans te trekken. We wachten de volledige review(s) af.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Anoniem: 102877

Anoniem: 102877 schreef op 26 augustus 2004 @ 11:32:
Ik heb een nogal vreemd probleem met mijn 3500A. De meeste DVD+Rs die ik brand zijn daarna niet meer te lezen. De DVD+Rs worden gebrand met NERO 6, ISO9660 en standaard Joliet instellingen. Als ik vervolgens in Explorer de DVD wil bekijken dan geeft deze een "E: is not accessible. Incorrect function." melding. Echter, probeer ik op een andere pc met een lite-on DVD speler de DVD te lezen dan gaat dit zonder problemen.
Van de 10 DVDs die ik heb gebrand zijn er 2 leesbaar icm de 3500A, maar allemaal zijn ze te lezen in de lite-on. Als ik met IsoBuster de DVDs bekijk zijn ze wel weer te lezen met de 3500A. NERO weigert ook sneller te branden dan 2,4x.

Hmm, net een That's Write DVD+R op 4x gebrand en deze was wel leesbaar.

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:43

XyS

0.o.O

Welke dvd-brander is nu het aantrekkelijkst?
Ik zat eerst te denken aan een nec 2510, maar nu is deze uitgekomen en vraag ik me af welke ik nu moet gaan kopen.

Bedankt;)

Anoniem: 69606

Zo brander is vandaag binnegekomen maar de dvd+r tjes komen morgen binnen. Kan haast niet wachten >:)

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 10:56
ik heb de zilverkleurige vandaag binnen gekregen :) DVD-RW'kes van Traxdata schrijft hij mooi aan 2x speed en zijn afspeelbaar op de stand-alone dvd speler :) nice

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 18:48

RtN

zow vanmiddag besteld bij komplett, morgen binne >:)

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
hier is ook de pricewatch link voor de zilvere editie, helaas kan ik de prijzen van komplett.de en yorcom niet aanpassen dus staat er nog niks in. de link staat ook nog niet in de lijst http://www.tweakers.net/pricewatch/94362

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• XyS

XyS

0.o.O

Ik zat eerst te denken aan een nec 2510, maar nu is deze uitgekomen en vraag ik me af welke ik nu moet gaan kopen.

Bedankt;)

welke zal ik kope 2510 of 3500????

geen prijsverschil:P

Anoniem: 98820

Anoniem: 102877 schreef op 26 augustus 2004 @ 16:23:
[...]

Hmm, net een That's Write DVD+R op 4x gebrand en deze was wel leesbaar.
Die Bulkpaqs+ kun je beter op 2.4 branden. Al is jouw probleem wel vreemd, aangezien ik die bulkpaqs wel leesbaar kan branden met de 2500 en de 2510 op 4x, echter soms krijg je problemen op het einde van de film. Branden op 2.4 heb ik dit probleem niet. Anyway, die bulkpaqs+ kun je beter links laten liggen en voor de bulkpaq dvd-r orange (mediacode infosmart) gaan, zijn nog goedkoper ook en fikken op 4x zonder problemen.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 18:46
Anoniem: 102877 schreef op 26 augustus 2004 @ 11:32:

Bulqpaq zuigen echt. Ben definitief overgestapt naar platinum. Bulqpaq 4 speed zijn ook niet sneller te lezen dan 4 speed :| . Mijn stand-alone dvd-speler pakt ze wel echter, maar voor andere doeleinden zijn ze absoluut niet geschikt.

pepernooot

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 12:19
C4l1m3r0 schreef op 26 augustus 2004 @ 07:40:
[...]
Een zogenaamd ATAPI-apparaat kun je volgens mij niet aansluiten op je Promise kaart, maar ik kan het uiteraard mishebben. Bij mij werkte het iig niet. :'(
Ik heb 'm nu sinds een paar dagen én aangesloten op m'n Promise
kaart, werkt (tot nu toe) probleemloos....

• XyS

XyS

0.o.O

benk onzichtbaar ofzow?:P

geen prijsverschil:O

XyS schreef op 26 augustus 2004 @ 21:38:

Die keus moet dan toch niet zo moeilijk zijn...
gewoon de 3500 nemen.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik volg dit topic, ik wil een andere writer hebben want DVD's schrijven om je data te backuppen met mijn ND1300A begint op een bezigheidstherapie te lijken. De ND3500A kan toch overweg met Philips DVD+R media?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121994

Vandaag de Nec 3500A zwart binnen gekregen, getest met de TDK + 4x werkt prima dus met de Sentinel DVD+RW 4.7 werkt het dus niet. Moet dus nieuwe media bestellen, ik heb dus info gevraagd bij Opus.nl en de volgende reactie gekregen:

In elk geval dvd+r van Philips, Traxdata en Memorex. NEC is trditioneel
slecht compatibel met dvd-r.

Mit freundlichen Grüssen,
Met vriendelijke Groet,
Best regards,
Hananja van der Lee
Opus Supplies Deutschland GmbH
Telefon: +49-2452-97704-0
Telefax: +49-2452-97704-19
Email: hvdlee@opusshop.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

XyS schreef op 26 augustus 2004 @ 17:26:

Bedankt;)
XyS schreef op 26 augustus 2004 @ 21:14:

Bedankt;)

geen prijsverschil:P

Neem dit rustig door Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics" (uit het Beleid van dit subforum) en hou je mailbox in gaten :)

[ Voor 54% gewijzigd door BalusC op 27-08-2004 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dinkelover schreef op 26 augustus 2004 @ 21:24:
[...]

Bulqpaq zuigen echt. Ben definitief overgestapt naar platinum. Bulqpaq 4 speed zijn ook niet sneller te lezen dan 4 speed :| . Mijn stand-alone dvd-speler pakt ze wel echter, maar voor andere doeleinden zijn ze absoluut niet geschikt.
Ben ik het niet mee eens. Die bulkpaqs dvd-r orange (infosmart) werken tot nu toe perfect. Ruim 100 gefikt, 0 problemen. Ook teruglezen gaat prima.

Heb net die nieuwe DVD-R 4,7 GB (G) Bulkpaq-Taiyo Yuden 8x binnengekregen.
Nec 2500 en 2510 branden deze gewoon op 4x, ook al geeft nero 8x aan. Echter m'n Pioneer 107 fikt deze wel met een gemiddelde van 7.1x, gebruik officieele firmware, dus met herrie firmware moet 't wel goedkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 98820 op 27-08-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

sorry :'(

zal wat meer zelf doen :P

maarja met al die slimme mense hierzo is het makkeluk om et maar gewoon te vragen he ipv zelf te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

_Dune_ schreef op 22 augustus 2004 @ 20:06:
[...]

Ik heb voor een paar maande geleden alle Platinum CDR's die ik had getest 1/3 deel kon zo bij het vuilnis ze waren niet meer te lezen. Van de rest heb ik bepaalde wat ik wel wilde houden en wat eventueel verloren mog gaan. Wat ik wel wilde behouden heb ik op Plextor en Verbatim CDR's gezet.

Overigens zijn er meerdere mensen uit mijn kennisen kring die de zelfde ervaring hebben met Platinum CDR's (80min).

Als ze bij een ander wel goed blijven ben ik alleen maar blij voor ze ;) .

Maar on topic weer, ik heb afgelopen vrijdag ook een NEC3500A besteld bij Sallandautomatisering en verwacht hem in de loop van volgende week binnen te hebben. En dan gaan we maar eens testen...
Zag zojuist nieuwe resultaten van de meest verkochte Platinum DVD's (die ik ook heb :( ) en die zijn inderdaad niet best! Staat in het mediacompatibiliteit topic van de 2500/2510 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Zie ook http://www.herrie.org meer over 3th party NEC drivers
Echter je bent dan wel je garantie kwijt aldus de NEC site, welke behoorlijk voor lul staat.
Het succes van de NEC (veel backorders) komt namelijk voort uit het feit dat die dingen wel veel latent kunnen, maar dat NEC zelf dat niet er uit haalt en Herrie wel :7

[ Voor 6% gewijzigd door notsonewbie op 27-08-2004 11:33 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op 27 augustus 2004 @ 11:18:
[...]

Zag zojuist nieuwe resultaten van de meest verkochte Platinum DVD's (die ik ook heb :( ) en die zijn inderdaad niet best! Staat in het mediacompatibiliteit topic van de 2500/2510 :/
Gister was mijn brander binnengkregen en vandaag mijn dvd's van Platinum. Mijn dvd spelers zowel mijn xbox speelt ze prima af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Chevy454 schreef op 26 augustus 2004 @ 22:22:
Ik volg dit topic, ik wil een andere writer hebben want DVD's schrijven om je data te backuppen met mijn ND1300A begint op een bezigheidstherapie te lijken. De ND3500A kan toch overweg met Philips DVD+R media?
Ik heb al een aantal Philips dvd+r 4x gebrand met mijn 3500A. Gaat op 4x en tot nu toe foutloos. Verify gaat bijzonder snel met de Philips schijfjes, dus ze zijn heel goed te lezen met de NEC. Ik heb er eentje met Nero cd/dvd Speed getest in een Plextor 708a en een Philips dvdrw228 en ook die gaven perfecte resultaten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Misschien handig om dit als nog te lezen:

PIONEER DVR-108 vs NEC ND-3500AG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Zojuist de Bulkpaq 8x -r schijfjes (mediacode TYG02) ontvangen van nierle.nl, en direct gebrand met de 3500A.
De NEC geeft aan dat hij ze op 12x kan branden, veelbelovend, maar dat valt in de praktijk tegen. Hij begint op 6x, gaat dan naar 8x, 10x en uiteindelijk 12x, maar even later volgt de melding NO SEEK en kan ik het schijfje weggooien. Hij is dan al zeven minuten bezig en pas op 80 procent, dus echt snel gaat het toch niet.
Dan maar op 8x geprobeerd (alles met Nero), en dat gaat gelukkig foutloos. De snelheid is bijna gelijk aan mijn eerdere test met Platinum 8x dvd+r (mediacode RICOHJPNR02), namelijk 9:40 min. voor branden en 6:50 min. voor verificatie.
Gezien de prijs van 13,99 euro per 25 lijkt dit geen miskoop. De Platinums kosten 17,99 euro bij opusshop.nl (zij leveren twee verschillende mediacodes door elkaar, naast RICOHJPNR02 ook CMC MAG E01, die ik niet heb geprobeerd). De verzendkosten bij nierle zijn echter hoger, namelijk 10 euro, terwijl opusshop 4,55 rekent en vanaf 95 euro zelfs gratis bezorgt.
edit:

Sorry, haalde de twee Opussen door elkaar. Opusshop.nl rekent 4,75 voor bestellingen tot 120 euro, opus.nl 4,55 tot 95 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door drfruit op 27-08-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drfruit schreef op 27 augustus 2004 @ 13:59:
Zojuist de Bulkpaq 8x -r schijfjes (mediacode TYG02) ontvangen van nierle.nl, en direct gebrand met de 3500A.
De NEC geeft aan dat hij ze op 12x kan branden, veelbelovend, maar dat valt in de praktijk tegen. Hij begint op 6x, gaat dan naar 8x, 10x en uiteindelijk 12x, maar even later volgt de melding NO SEEK en kan ik het schijfje weggooien. Hij is dan al zeven minuten bezig en pas op 80 procent, dus echt snel gaat het toch niet.
Dan maar op 8x geprobeerd (alles met Nero), en dat gaat gelukkig foutloos. De snelheid is bijna gelijk aan mijn eerdere test met Platinum 8x dvd+r (mediacode RICOHJPNR02), namelijk 9:40 min. voor branden en 6:50 min. voor verificatie.
Gezien de prijs van 13,99 euro per 25 lijkt dit geen miskoop. De Platinums kosten 17,99 euro bij opusshop.nl (zij leveren twee verschillende mediacodes door elkaar, naast RICOHJPNR02 ook CMC MAG E01, die ik niet heb geprobeerd). De verzendkosten bij nierle zijn echter hoger, namelijk 10 euro, terwijl opusshop 4,55 rekent en vanaf 95 euro zelfs gratis bezorgt.
Ja heb ze ook binnen, maar ze doen het enkel goed 8x op m'n Pioneer 107, Nec 2500/2510 gaan echt niet harder dan 4x. Voor degene nog twijfelen tussen de 2510 en de 3500 lijkt het me dus duidelijk. Ga maandag die 8x dvd+ van Memorex bestellen. (100st voor 60 euro), verwacht dat deze het beter doen op de NEC's

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 98820 op 27-08-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Topicstarter
offtopic:
Ik zal het in de TS zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Laatst online: 11:13
Leuk om te lezen dat jullie nu die brander krijgen en wat ie wel en niet brand op welke snelheid maar het zou ook fijn zijn als er wat scans (PI/PO-errors, readcurve) gepost worden. Dan kunnen we ook zien hoe goed de brandkwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 11:49

Gast, kijk es ff zelf naar de specs van beide apparaten? Je bent toch wel oud genoeg om te lezen neem ik aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
MEGATRON schreef op 27 augustus 2004 @ 15:45:
Leuk om te lezen dat jullie nu die brander krijgen en wat ie wel en niet brand op welke snelheid maar het zou ook fijn zijn als er wat scans (PI/PO-errors, readcurve) gepost worden. Dan kunnen we ook zien hoe goed de brandkwaliteit is.
Als alles goed gaat zie je hier vijf leesgrafiekjes van verschillende met de 3500A gebrande dvd's:
Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/nec.jpg
Allemaal zien ze er perfect strak uit, behalve de Bulkpaq Tayo Yuden -R 8x, de enige -R die ik heb geprobeerd. Op 12x mislukte die, dit is het resultaat na branden op 8x.
Ik heb de gebrande schijfjes ook in twee andere branders getest (Plextor en Philips) en die leesgrafiekjes zien er net zo uit.

[ Voor 13% gewijzigd door drfruit op 27-08-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 06:23

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

drfruit schreef op 27 augustus 2004 @ 19:58:
[...]

Als alles goed gaat zou je hier vijf leesgrafiekjes van verschillende met de 3500A gebrande dvd's kunnen zien:
http://erikpulp.tripod.com/NEC/NEC.jpg
Allemaal zien ze er perfect strak uit, behalve de Bulkpaq Tayo Yuden -R 8x, de enige -R die ik heb geprobeerd. Op 12x mislukte die, dit is het resultaat na branden op 8x.
Ik heb de schijfjes ook op twee andere branders getest (Plextor en Philips) en die grafiekjes zien er net zo uit.
BulkPaq zijn zeker weten FAKE Taiyo Yuden's! Waarschijnlijk gemaakt door Optodisc or Prodisc!

[ Voor 9% gewijzigd door Hermanvh op 27-08-2004 20:07 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87682

Heb net de Bulkpaq Taiyo Yuden TYG02 binnen. Inmiddels is de prijs bij Nierle gezakt naar 11 euro. Toch vreemd dat een kwaliteitsfabrikant als Taiyo Yuden zijn media in de markt wil zetten door aan Bulkpaq te leveren. Bulkpaq wordt vaak in 1 adem met Princo genoemd. Ik denk ook dat het fake dvd's zijn. Ik heb hier ter vergelijking TYG01 van Verbatim, en de kleur van de dye is veel donkerder dan die van de Bulkpaq TYG02.

Ik heb even eentje gefikt op 12x, maar het laatste deel van de burn ging ie weer terug naar 8x. In de transfertest zie je ook duidelijk het 12x gebied. Gelukkig was ie wel geheel leesbaar.

Ach, ze waren maar 14 euro voor 25, das niet duur voor 8speed media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@drfruit:

Ziet er goed uit maar heb je ook quality-scans (PI/PO)?
Die bulkpaq zijn echt fake TY's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 21:20
drfruit schreef op 27 augustus 2004 @ 19:58:
[...]

Als alles goed gaat zie je hier vijf leesgrafiekjes van verschillende met de 3500A gebrande dvd's:
[plaatje]]
Ik heb de gebrande schijfjes ook in twee andere branders getest (Plextor en Philips) en die leesgrafiekjes zien er net zo uit.
Die Arita 8x dvd+r op hoeveel speed kun jij die branden en welke mediacode hebben die?

Ik heb namelijk 8x arita dvd+r met de mediacode RITEK R03 en die kan ik maar op 4x branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo zijn die bulkpaqs 8x geen echte Taiyo Yuden?? Nierle draait toch wel al een tijdje mee, denk echt niet dat ze de boel belazeren. En voor degene die bulkpaqs waardeloos vinden... probeer toch eens die bulkpaq orange dvd-r (mediacode infosmart). In tegenstelling tot de dvd+ van bulkpaq werken deze subliem, zijn ook zeer populair op div dvdforums, kan ook geen toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52220

Heb ook maar de 3500A gekocht, werkt tot nu toe prima, mn aritz dvd-r's fikt ie ook goed. Moet alleen nog proberen of mn xbox ze slikt.

edit:

arita

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 52220 op 28-08-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

modbreakHet probleem crossposten in meerdere subfora/topics is volgens de Netiquette niet gewenst. Hou het gewoon bij 1 topic; probleemvragen horen daarnaast ook nog niet in ervaringentopics. Ga hier dus verder: NEC 3500A geen format, geen nero, wel cd middels XP

Zie ook de volgende linkjes:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"

[ Voor 101% gewijzigd door BalusC op 28-08-2004 07:14 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
MEGATRON schreef op 27 augustus 2004 @ 22:05:
@drfruit:

Ziet er goed uit maar heb je ook quality-scans (PI/PO)?
Die bulkpaq zijn echt fake TY's.
Nee, geen van mijn drives wil werken met de PI/PO scans in DVDInfopro en al helemaal niet met KProbe. Helaas.

Ik heb inmiddels wat meer Bulkpaqs gebrand en ik denk zelf eigenlijk dat het afgekeurde TY productie is die de kwaliteitscontrole niet heeft doorstaan. Ze zijn namelijk allemaal verschillend. Branden op 12x lukt oveigens wel, afgezien van die eerste, maar de leesgrafiekjes zijn per exemplaar totaal verschillend. Nou ja, ik gebruik ze niet voor belangrijke zaken, en dan is 14 euro voor 25 dvd's die je op 12x kan branden best goedkoop, zelfs als er een paar uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
TeringJantje schreef op 27 augustus 2004 @ 22:30:
[...]

Die Arita 8x dvd+r op hoeveel speed kun jij die branden en welke mediacode hebben die?

Ik heb namelijk 8x arita dvd+r met de mediacode RITEK R03 en die kan ik maar op 4x branden.
Zoals al gemeld, op 4x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 06:23

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

TDK 1616 v2.77 firmware has been converted into NEC 3500 2.17 firmware :)

I also made it RPC1 and removed Riplock :) P.s.: This version has official support for RITEK D01 Dual Layer media!

Binary Version (Use Liggy's excellent NECFlash utility under Command Line, Mac OS or *nix with this file :) )

Windows GUI Flasher

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Zo snel had ik nog geen gehackte firmware verwacht. Bedankt Herman (en wie er verder nog aan hebben meegewerkt)!
Gelijk org. firmware gedumpt en nieuwe geflasht. De Platinum 8x +R (RICOHJPN R02) die eerst 9:42 min duurde, ging nu op 12x in 7:47 min. Ook verificatie ging sneller, totaal 14:22 (was 17:04).
En de leesgrafiek ziet er weer perfect uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/nectest/nec3.jpg
Ik ben benieuwd hoe de andere versie van de Platinum die onder dezelfde naam wordt verkocht, het eraf brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

hoe zit het eigeluk met dat regiocode gedoe?

er staat bij men 3500 bij apperaatbeheer :

Waarschuwing:
U kunt de regio een beperkt aantal malen wijzigen.
Als het aantal resterende wijzigingen nul is, kunt u de regio niet meer wijzigen, ook niet als u windows opnieuw installeerd of het dvd station op een andere computer aansluit.

Resterende wijzigingen: 4

valt dit nie te resetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

XyS schreef op 28 augustus 2004 @ 22:05:
hoe zit het eigeluk met dat regiocode gedoe? valt dit nie te resetten ofzo?
Het mooiste zou zijn als de firmware meteen zorgt voor regio-vrij zijn!

Met wat knoppen in de juiste volgorde drukken op mijn afstandsbediening van de gewone DVD (die bij de tv, stand-alone) kon dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:45

ralfbosz

xm create bosz -c

Boeiend schreef op 25 augustus 2004 @ 17:59:
Ik heb hem ook gister gehaald, met een aantal schijfjes der bij. Had ik beter niet kunnen doen, de xbox van me broertje slikt ze niet (mijn eigen dvd speler gelukkig wel). We hebbn een philips drive in de xbox en hij slikt geen philips dvd+r(en +rw). Heeft er iemand een linkje voor me waar ik meer daar over kan vinden? Wat ik ook heb ontdekt is het ontstaan van een regio, hoe werkt dat? Als ik een dvd vanaf HD draai (WinDVD) dan staat er bij Regio: None, en als je hem brand wordt het Regio 2. Valt dat ergens in te stellen? (ik heb geburnt met Nero)
Mijn X-Box heeft ook een zeer slecht DVD+R en -R resultaat tot nu toe, het geld wat ik heb verspild aan lege DVD-media (van alles geprobeerd zelfs schijfjes van 5 (!) euro per stuk), maar zeer wisselende resultaten. Meeste succes nog gehad met de -R van Memorex (batch uit India volgens mij), maar de laatsen die ik daar nog van had gingen al een stuk minder.
Het meeste vreemde vondt ik nog dat verschillende merken DVD's met dezelfde media-code ook verschillend succes hadden, maar meestal was het 'dirty disc'. Voor dat geld had ik er beter een 120Gb hd in kunnen laten zetten...

Trouwens mijn 3500a ook besteld, gelijk maar een nieuwe pc eromheen gezet, hoef ik hem niet zelf in te bouwen ;). Vanmorgen in een plaatsje in Noord Holland nog 100 8x Platinium DVD+R's gekocht voor 47 euro... Wat nou heffingen :).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
ralfbosz schreef op 28 augustus 2004 @ 23:31:
Vanmorgen in een plaatsje in Noord Holland nog 100 8x Platinium DVD+R's gekocht voor 47 euro... Wat nou heffingen :).
Hoe heet dat plaatsje? Wordt tijd dat ik daar dan ook even heen ga. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4600

De 3500A werkt slecht samen met samsung dvd+r al een paar verkloot.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 4600 op 29-08-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
MEGATRON schreef op 28 augustus 2004 @ 23:54:
[...]

Hoe heet dat plaatsje? Wordt tijd dat ik daar dan ook even heen ga. 8)
Ik doe een gok. Beverwijk.

Morgen maar ff die firmware flashen, eens kijken of ik mijn Arita +r en -r dan sneller kan branden. Overigens ben ik over die -r zeer tevreden. Lees grafiek in nero ziet er heel goed uit, alleen het branden zou wat sneller mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:45

ralfbosz

xm create bosz -c

Anoniem: 4600 schreef op 29 augustus 2004 @ 00:19:
De 3500A werkt slecht samen met samsung dvd+r al een paar verkloot.
Die had ik bijna gekocht, maar toch de Platinium gekocht, zal ik het ook maar verklappen: De bazaar van Beverwijk.

Niet in de computerhal gaan kijken, is veel te duur. In de andere hallen (vooral gangpad richting hallen 1 t/m 6) zijn veel goedkoper. Als je zo dom bent kun je zelf's Princo's kopen voor nog minder...

[edit]iemand had het goed gegokt, hij mag de auto gratis parkeren bij de bazaar:

vanaf de snelweg bij de rotonde net voor de bazaar niet de afslag nemen voor de bazaar (parkeren 5 euro), maar afslag verder (2e dus) en dan 100 meter aan de rechterkant je auto parkeren op wat betonnenplaaten. Moet je er wel vroeg bijzijn, maar mooi gratis parkeren :).

[ Voor 30% gewijzigd door ralfbosz op 29-08-2004 00:44 . Reden: parkeeroptie ;) ]

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122135

Is iemand al opgevallen dat je in nero bij de optie recorder kiezen de optie hebt (als je optie open klikt in dat menu, om de booktype in te stellen, maar de brander doet er niets mee , tot nu toe

Imand ook al eens probeerd, verder de v2.17 firm is perfect nu platinum op 12 speed en eerst 8 en lezen perfect terug

Super !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@fastpeter: NEC ondersteunt standaard geen booktype-setting. Je zal moeten wachten tot Herrie dit heeft aangepast in een van zijn hacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Mijn X-Box heeft ook een zeer slecht DVD+R en -R resultaat tot nu toe, het geld wat ik heb verspild aan lege DVD-media (van alles geprobeerd zelfs schijfjes van 5 (!) euro per stuk), maar zeer wisselende resultaten.
De arita dvd-r (4 speed) werkt prima op philips en samsung drives. Thomson nog niet getest.
DVD-Regio gewoon op not-selected laten staan en nooit instellen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 52220 op 29-08-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

ik heb hem al binnen, nog niet super veel mee gebrand/getest :) maar hij fikt wel snel wat ik me af vroeg ik heb de ND3500AG iemand hier bekend mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 71133 schreef op 29 augustus 2004 @ 10:40:
ik heb hem al binnen, nog niet super veel mee gebrand/getest :) maar hij fikt wel snel wat ik me af vroeg ik heb de ND3500AG iemand hier bekend mee ?
Gefeliciteerd dat je hem al binnen hebt. de ND3500/DN3500x/ND3500xx zijn allemaal hetzelfde. Ik denk dat die letters aangeven ven welke productielijn ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Mijn X-Box heeft ook een zeer slecht DVD+R en -R resultaat tot nu toe, het geld wat ik heb verspild aan lege DVD-media (van alles geprobeerd zelfs schijfjes van 5 (!) euro per stuk), maar zeer wisselende resultaten. Meeste succes nog gehad met de -R van Memorex (batch uit India volgens mij), maar de laatsen die ik daar nog van had gingen al een stuk minder.
Het meeste vreemde vondt ik nog dat verschillende merken DVD's met dezelfde media-code ook verschillend succes hadden, maar meestal was het 'dirty disc'. Voor dat geld had ik er beter een 120Gb hd in kunnen laten zetten...

Trouwens mijn 3500a ook besteld, gelijk maar een nieuwe pc eromheen gezet, hoef ik hem niet zelf in te bouwen ;). Vanmorgen in een plaatsje in Noord Holland nog 100 8x Platinium DVD+R's gekocht voor 47 euro... Wat nou heffingen :).
Brand je wel op 1x?? Xbox games kun je het beste op 1x hooguit 2x branden. Bij mij gaat het dan nooit fout, in tegenstelling als ik ze op 4x brand. Voor m'n xbox gebruik ik die prodeyes dvd-r 1/2x. 20 euro'tjes voor 50 stuks bij Nierle.nl. Heb je gelijk voldoende voor de komende jaren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even klein vraagje tussendoor: ik wil mn firmware upgraden, maar niet zonder eerst de ouwe te backuppen. Hoe backup ik die? niet met die geleverde win32 flashtool zo te zien (in tegenstelling tot awdflash enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 14:35

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ehmmm als je die oude hebt gebackupped kan je hem dan ff melen? Want ik heb echt geen id hoe je dat anders voor elkaar zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://dhc014.rpc1.org/howto.htm#mtkflash
klinkt interessant, zal zo even bootcd fabriceren om te testen of het daadwerkelijk werkt

edit:
hmm versie 1.69, 1.80 en 1.80.1 geprobeerd, doet weinig naast vastlopen. Mn lite-off dvd player pakte hij wel. Iemand nog een liteoff firmware hebben? :P

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 52220 op 29-08-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Anoniem: 52220 schreef op 29 augustus 2004 @ 10:59:
even klein vraagje tussendoor: ik wil mn firmware upgraden, maar niet zonder eerst de ouwe te backuppen. Hoe backup ik die? niet met die geleverde win32 flashtool zo te zien (in tegenstelling tot awdflash enzo).
Ik heb het gedaan met de utility die Hermanvh noemde in zijn bericht over de nieuwe firmware:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=105676

In het eerste bericht van Liggy staat precies beschreven hoe het moet. Download de Windows utility (link staat onderaan dat bericht), unzip in een mapje, open een DOS-opdrachtpromptvenster (je hoeft dus niet in DOS te booten!), ga naar het mapje, en doe dan eerst een -scan om te zien waar je NEC wordt gevonden, en dan een -dump om de firmware te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thnx drfruit, net gedumpt
Voor de luie onder ons: http://home.hccnet.nl/de.graaff/3500_original.rar

en nu flashen met die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Had eindelijk een compleet 4,37 gig IMG-bestand te branden (tot nu toe steeds compilaties gebruikt), en dat ging met de nieuwe firmware 2.17 op Platinum 8x +R in 6 min 50 sec. Excellent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78568

Ik vind de NEC3500AG nog best veel geluid produceren. Alsof er een helikopter opstijgt. Dit heb ik met name als ik CDRs brand. Bij DVD bijna niet.

Tevens vind ik het vreemd dat mijn brander gedurende het gehele brand proces het GROENE lichtje blijft weergeven. IS dit normaal of brandt dan bij jullie het RODE lichtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:16

LopeZ

Too much is never enough

Dat opstijgen viel mij ook op, is echt een heel lawaai bij CD's lezen. Na 20sec oid gaat de drive wel weer langzaam draaien bij mij.

[ Voor 6% gewijzigd door LopeZ op 29-08-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een vreemd probleem:

gister heb ik een NEC3500A brander gekocht en aangesloten.

IK heb een soundblaster live 1024 player geluidskaart. Nadat ik de pc opstarte had ik geen geluid meer. Als ik nu bv winamp opstart krijg ik de volgende melding:

"resource Dll not found". Ik heb de geluidsdrivers opnieuw geinstalleerd (3 keer ofzo) maar geen succces. ook heb ik directx 9.0c opnieuw geinstalleerd maar wederom geen succes.
ik draai win xp pro.

verder spec.

Athlon 64 3000+
asus k8vse deluxe mobo
512 mb ram
soundblaster !live 1024 player (met digitale uitgang)
een dvdrom waarvan ik het merk niet weet
en de NEC 3500A
verder spec. zijn niet relevant denk ik (harddisks,scanner etc)

In win98 (dual boot) krijg ik mijn soundblaster ook niet aan de praat, hij geeft aan dat hij een bepaald bestand niet kan loaden.

Wat moet ik doen'
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

notsonewbie schreef op 28 augustus 2004 @ 22:54:
[...]

Het mooiste zou zijn als de firmware meteen zorgt voor regio-vrij zijn!

Met wat knoppen in de juiste volgorde drukken op mijn afstandsbediening van de gewone DVD (die bij de tv, stand-alone) kon dat ook.
dat zou zeker lkkr zijn,

en ik vraag me af of dat ook niet gaat gebeuren;)
tog 1 v/d belangrijkste dingen lijkt mij (op de campatibaliteit van schijffies na dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 10:06
tennisbal schreef op 29 augustus 2004 @ 16:45:
Ik heb een vreemd probleem:

gister heb ik een NEC3500A brander gekocht en aangesloten.

IK heb een soundblaster live 1024 player geluidskaart. Nadat ik de pc opstarte had ik geen geluid meer. Als ik nu bv winamp opstart krijg ik de volgende melding:

"resource Dll not found". Ik heb de geluidsdrivers opnieuw geinstalleerd (3 keer ofzo) maar geen succces. ook heb ik directx 9.0c opnieuw geinstalleerd maar wederom geen succes.
ik draai win xp pro.

verder spec.

Athlon 64 3000+
asus k8vse deluxe mobo
512 mb ram
soundblaster !live 1024 player (met digitale uitgang)
een dvdrom waarvan ik het merk niet weet
en de NEC 3500A
verder spec. zijn niet relevant denk ik (harddisks,scanner etc)

In win98 (dual boot) krijg ik mijn soundblaster ook niet aan de praat, hij geeft aan dat hij een bepaald bestand niet kan loaden.

Wat moet ik doen'
?
Het is misschien een IRQ probleem. soundblaster live 1024 player zoals we allemaal weten kan niet goed met IRQ omgaan en kan ook niet delen. Probeer de soundblaster live 1024 player een eigen IRQ geven in de BIOS en op niet deelbare slot ( mestal PCI 2-de sot)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
SlowikPL schreef op 29 augustus 2004 @ 18:03:
[...]

Het is misschien een IRQ probleem. soundblaster live 1024 player zoals we allemaal weten kan niet goed met IRQ omgaan en kan ook niet delen. Probeer de soundblaster live 1024 player een eigen IRQ geven in de BIOS en op niet deelbare slot ( mestal PCI 2-de sot)
korte update!!1

het prolbeem is opgelost:

ik heb de kx drivers geinstalleerd (zie faq) en deze werken perfect.

hoe het komt dat de normale creative drivers het niet doen is mij een raadsel maar goed er mag een slotje op..

dank voor de hulp

[ Voor 25% gewijzigd door Tennisbal op 29-08-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

tennisbal schreef op 29 augustus 2004 @ 18:14:
[...]

korte update!!1

het prolbeem is opgelost:

ik heb de kx drivers geinstalleerd (zie faq) en deze werken perfect.

hoe het komt dat de normale creative drivers het niet doen is mij een raadsel maar goed er mag een slotje op..

dank voor de hulp
waar mag een slotje op? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
[...]

Mijn X-Box heeft ook een zeer slecht DVD+R en -R resultaat tot nu toe....... heffingen :).
Anders moet je ffies hier kijke ;)

Ow, enne, om dvds regiovrij te fikke moet je hier zijn B)

[ Voor 15% gewijzigd door eerdepeer op 29-08-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Als het goed is, is de nieuwe firmware 2.17 al regiovrij, namelijk RPC1. Zelf niet geprobeerd, want films kijken doe ik liever op een tv dan op mn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Laatst online: 24-05 08:45
Ik snap het eff niet meer...
Moet je die firmware flashen? Of gewoon installeren? En waar kan ik zien of er nieuwe is? komt die van NEC af of van herrie/rpc1.org ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 10:06
Ik ben van plan om deze brander aan te schaffen , echter heb ik paar vraagjes daarover:

1. kan ik zonder problemen beveiligde CD-s en DVD-s mee branden. ZOals Games en DVD films 1:1 DL :?

IK had eerder een plextor 16x10x32 CD brander en die deed het goed tegen beveiligde CD , is deze brander net zo goed in branden als de plextor ?

Of kan ik nog even wachten op de concurentie als LitleOn :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Ik heb zelf wel een probleempje (waarvan ik met de search wel kan vinden dat er meer mensen zijn die dit hebben gehad) maar ik weet niet hoe ze dit hebben opgelost en dus ook niet weet hoe ik het kan oplossen. Het geluid van mn (muziek) dvd van coldplay doet het als ie gemount is en als ik de gebrande dvd op mn pc afspeel, maar als ik m in mn standalone doe zie ik alleen beeld! Voor het branden had de gehackte firmware van hierboven er ingebakken. Met andere dvd's doet ie het wel.

Misschien lag het aan mn screensaver, maar soms blijft mn dvd bij het schrijven hangen op 99 of 100% en slaat mn nero vast. Ik moet mn hele pc opnieuw starten om nero weer te kunnen gebruiken en om de dvd eruit te gooien.

De dvd kan ik dan met de pc/standalone wel lezen als compleet gefikt :S ?? Zijn er meer mensen met deze problemen? (Ik heb trouwens Traxdata RitekG04 DVD-R's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78568

Kan iemand trouwens mij even bevestigen of het waar is dat er bij het branden alleen een groen lampje brandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
Anoniem: 78568 schreef op 30 augustus 2004 @ 11:16:
Kan iemand trouwens mij even bevestigen of het waar is dat er bij het branden alleen een groen lampje brandt?
Ik heb in iedergeval nog nooit een andere kleur gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SlowikPL schreef op 30 augustus 2004 @ 08:54:
Ik ben van plan om deze brander aan te schaffen , echter heb ik paar vraagjes daarover:

1. kan ik zonder problemen beveiligde CD-s en DVD-s mee branden. ZOals Games en DVD films 1:1 DL :?

IK had eerder een plextor 16x10x32 CD brander en die deed het goed tegen beveiligde CD , is deze brander net zo goed in branden als de plextor ?

Of kan ik nog even wachten op de concurentie als LitleOn :?
Dat kan toch gewoon sofwarematig? dvd's copieer je gewoon 1op1 met het proggie AnyDVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Nou... aantal dvd's besteld op www.ddvd.info/nl
Netjes geld overgemaakt en nou sinds dat ik die bestelling heb geplaatst niets meer van gehoort. Zodadelijk eens bellen maar tis de laatste keer dat ik daar iets bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Aurelium schreef op 30 augustus 2004 @ 02:27:
Ik snap het eff niet meer...
Moet je die firmware flashen? Of gewoon installeren? En waar kan ik zien of er nieuwe is? komt die van NEC af of van herrie/rpc1.org ?
Er is nog geen nieuwe firmware van NEC zelf. Je kunt bijvoorbeeld hier kijken:

http://www.de.nec.de/soft...hp/id/1133/mode/D/gid/56|

De nieuwe firmware die er nu is, komt van herrie. Lees gewoon even het bericht dat hij er zelf over schreef, een paar pagina's terug in dit topic. Met bepaalde typen schijfjes werkt die firmware beter (sneller). Omdat herrie's firmware ook RPC1 is, zou hij je brander meteen ook regiovrij moeten maken (maar dat heb ik niet uitgeprobeerd).
Als je niet weet hoe firmware werkt (die moet je inderdaad flashen), is het de vraag of je er slim aan doet om het zelf te proberen. Je verliest er mogelijk je garantie door, en als je iets fout doet, kan je brander defect raken. Zoek iemand die er wel verstand van heeft, of lees je eerst 'in'. Kost tijd en moeite, maar je moet er wat voor overhebben om extra functionaliteit cadeau te krijgen die niet standaard door NEC wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Anoniem: 78568 schreef op 30 augustus 2004 @ 11:16:
Ik heb alleen een vierkant groen (sorry, geen rood) lampje bij lezen en branden?

[ Voor 4% gewijzigd door eerdepeer op 01-09-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 18:48

RtN

Kheb alleen een groen lampje, zowel bij lezen en schrijven.

Als ik een dvd wil branden die ook afspeelbaar is op stand alone dvd player moe ik dan nog wa extra's instellen in nero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aurelium schreef op 30 augustus 2004 @ 12:04:
Nou... aantal dvd's besteld op www.ddvd.info/nl
Netjes geld overgemaakt en nou sinds dat ik die bestelling heb geplaatst niets meer van gehoort. Zodadelijk eens bellen maar tis de laatste keer dat ik daar iets bestel.
Ik hoorde er ook niks meer van... maar kreeg ze wel gewoon optijd binnen.l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
drfruit schreef op 30 augustus 2004 @ 12:15:
[...]

Er is nog geen nieuwe firmware van NEC zelf. Je kunt bijvoorbeeld hier kijken:

http://www.de.nec.de/soft...hp/id/1133/mode/D/gid/56|

De nieuwe firmware die er nu is, komt van herrie. Lees gewoon even het bericht dat hij er zelf over schreef, een paar pagina's terug in dit topic. Met bepaalde typen schijfjes werkt die firmware beter (sneller). Omdat herrie's firmware ook RPC1 is, zou hij je brander meteen ook regiovrij moeten maken (maar dat heb ik niet uitgeprobeerd).
Als je niet weet hoe firmware werkt (die moet je inderdaad flashen), is het de vraag of je er slim aan doet om het zelf te proberen. Je verliest er mogelijk je garantie door, en als je iets fout doet, kan je brander defect raken. Zoek iemand die er wel verstand van heeft, of lees je eerst 'in'. Kost tijd en moeite, maar je moet er wat voor overhebben om extra functionaliteit cadeau te krijgen die niet standaard door NEC wordt geleverd.
Ah ok. Ik ben me nu ook eff aan het inlezen en eff aan het kijken hoe dat flashen precies in zn werk gaat enzo :)
Maar ik zie net het bericht van The dangerous brothers
Seems somewhat pointless to muddy the waters with a synthesized version of 2.17, when official 2.07 and 2.17 are going to appear imminently. We need to make Windows Flasher versions of 2.06 and 2.16.

Brother Vlad
Dus ik kan beter eff wachten tot de officiele 2.17 uitkomt :)
-edit- De firmware van die er standaard inzit is version 2.16 toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Aurelium op 30-08-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Anoniem: 69606 schreef op 30 augustus 2004 @ 13:14:
[...]

Ik hoorde er ook niks meer van... maar kreeg ze wel gewoon optijd binnen.l
Owk, kheb ze net eff gebeld en volgens haar duurde het gewoon een week voordat ze de betaling binnen kregen. Nouja eff afwachten dus maar :)

[ Voor 20% gewijzigd door Aurelium op 30-08-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
5-6 werkdagen levertijd bij ddvd.info is normaal. Duurt 3-4 dagen voordat hun het geld hebben en dan 1-2 dagen levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aurelium schreef op 30 augustus 2004 @ 13:38:
[...]

Owk, kheb ze net eff gebeld en volgens haar duurde het gewoon een week voordat ze de betaling binnen kregen. Nouja eff afwachten dus maar :)
Ik had dan mss de mazzel dat ik de zelde bank heb als hun. Dus dan staat het geld al binnen een paar uur op hun rekening >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben helemaal niet bekend met dvd/cd scans maar post hem toch maar ff.
Ik hoorde dat Platinum dvd's heel vaak het na 1 half jaar niet meer goed doen. Maar hopelijk is de kwalitijd ondertussen verbeterd.

Afbeeldingslocatie: http://j.bakker2.texel.com/platinum.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@ Max-texel : Je hebt de scan met een dvd-romspeler gedaan en dan krijg je geen goed resultaat. Beste is om met een brander te testen.

Ps. Je hebt een oer oude firmware in je dvd-romspeler. Waarom update je deze niet naar de laatste firmware? http://www.jlms.com.tw/webfw/XJ-HD165H/D165HCH12.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MEGATRON schreef op 30 augustus 2004 @ 17:16:
@ Max-texel : Je hebt de scan met een dvd-romspeler gedaan en dan krijg je geen goed resultaat. Beste is om met een brander te testen.

Ps. Je hebt een oer oude firmware in je dvd-romspeler. Waarom update je deze niet naar de laatste firmware? http://www.jlms.com.tw/webfw/XJ-HD165H/D165HCH12.zip
Ik hem hem ff geupdate maar een scan met mijn brander zit er niet in...
Kprobe is alleen voor LiteOn DVD/CD branders. Het werkt dus ook echt niet. Begint dan te starten maar stopt zowat gelijk weer.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 69606 op 30-08-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Mijn speler loopt bij de 3e a 4e dvd achtereen vast op het einde. De dvd is dan wel goed, maar nero loopt niet meer en sluit niet meer af. Iemand hier nog meer ervaring mee? Beetje gaar natuurlijk, misschien ligt het aan de gehackte firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Met de www.herrie.org firmware loopt het hier, in combinatie met nero 6.3.x.x en adaptec system(xp home, amd 1900+) aspi, nu als een trein.

Nu zag ik ergens ook al een 1.18 firmware genoemd, maar kan die(bestand) niet vinden. wellicht een tikfout van de schrijver...?

Ook las ik op tweakers dat de herrie firmware de nec 3500A(-g) gelijk regio vrij maakt?
Klopt dit? (regiovrij, en nu al weer een nieuwe firmware?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Hoe krijg ik die orginele firmware weer in de 3500?
Met de NECFlash utility lukt het mij niet.
Ik krijg code 23 :?

Na 2 uur proberen neem ik even pauze en en biertje en dan lukt het wel:)

[ Voor 26% gewijzigd door Stalker op 31-08-2004 02:42 . Reden: Update ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
adaptec system(xp home, amd 1900+) aspi? Wa's da?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87682

Inmiddels is SL bitsetting ook mogelijk door middel van een aangepaste firmware van een NEC rebadge (Mad Dog). Lees hier meer :

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=105995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Hehehe leuk kijken waarmee herrie komt die heeft altijd een goede firmware :D

[ Voor 71% gewijzigd door Chadi op 31-08-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513

eerdepeer schreef op 31 augustus 2004 @ 10:23:
adaptec system(xp home, amd 1900+) aspi? Wa's da?
Aspi drivers zijn dat (die gebruikt nero), maar het kan ook al met een andere versie van Nero opgelost zijn. Om dit uit te sluiten zou je eens een keer moeten branden met dvd decrypter om dus uit te sluiten dat het aan je nero ligt.

En maken dat je de juiste firmware icm de juiste media hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513

Anoniem: 98820 schreef op 29 augustus 2004 @ 10:52:
[...]

Brand je wel op 1x?? Xbox games kun je het beste op 1x hooguit 2x branden. Bij mij gaat het dan nooit fout, in tegenstelling als ik ze op 4x brand. Voor m'n xbox gebruik ik die prodeyes dvd-r 1/2x. 20 euro'tjes voor 50 stuks bij Nierle.nl. Heb je gelijk voldoende voor de komende jaren:)
Met de Xbox is het volgens mij gewoon testen, ik brand wel ooit op 8 speed en ze werken toch gewoon. Er zitten gewoon grote verschillen in de dvdrom spelers van de Xbox. Ik kan toevallig + en - r branden maar hoor wel dat er veel mensen alleen bv -r kunnen branden en dan het liefst ook nog princo's waar ik al helemaal niet van gecharmeerd ben maar ja.
Dus testen wat voor jou Xbox het beste is, en je kan natuurlijk even er achter zien te komen welke drive er in de jouwe zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

Ik heb een probleempje. Bij Nec 1300A kon ik MAME DVD-R 4X op 4X branden en bij 3500A (firmware 2.17) kan ik alleen op 2X branden. Volgens mij heeft Herrie 1 steekje laten vallen bij de firmware bitsetting (of zo iets...).
En daarbij wil ik ook weten hoe ik Nero Classic tevoorschijn kan laten halen. Ik gebruik de nieuwste Nero OEM versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513 schreef op 01 september 2004 @ 09:16:
[...]

Met de Xbox is het volgens mij gewoon testen, ik brand wel ooit op 8 speed en ze werken toch gewoon. Er zitten gewoon grote verschillen in de dvdrom spelers van de Xbox. Ik kan toevallig + en - r branden maar hoor wel dat er veel mensen alleen bv -r kunnen branden en dan het liefst ook nog princo's waar ik al helemaal niet van gecharmeerd ben maar ja.
Dus testen wat voor jou Xbox het beste is, en je kan natuurlijk even er achter zien te komen welke drive er in de jouwe zit.
Klopt, m'n xbox pakt ook zelfs sommige rw's die op 4x gebrand zijn. Maar over het algemeen vindt ie discs die op 1x gebrand zijn het lekkerst. Bepaalde merken werken feiloos op 1x, zodra ik hoger ga krijg ik last van haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69145

Anoniem: 98820 schreef op 01 september 2004 @ 10:22:
[...]

Klopt, m'n xbox pakt ook zelfs sommige rw's die op 4x gebrand zijn. Maar over het algemeen vindt ie discs die op 1x gebrand zijn het lekkerst. Bepaalde merken werken feiloos op 1x, zodra ik hoger ga krijg ik last van haperingen.
waarom moeten er DvD's in je Xbox daan, je kan toc alles ftp'en en streamen 8)7
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.