[Ervaringen] NEC ND3500A

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.499 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
het gaat eigenlijk alleen over die cd's want die zou hij met 48 speed moeten kunnen branden aangezien ik 52 speed Platunum cd-r's heb
alleen ik kan alleen maar kiezen uit 8 speed niet hoger, niet lager :/

-edit ik kom er nu achter dat het aan het merk cd-r's ligt :?
ik vervang mijn dure Platinum 52 speed cd-r's 800 MB voor een goedkope
48 x speed Fujifilm cd-r's 700 mb en dan kan ik wel kiezen uit 48 speed etc
dus het ligt gewoon aan die platinums >:)

en die platinum's dvd+r's zijn ook 8 speed vandaar :X (vroeger kon je gewoon 12 speed cd-r's branden op 24 speed)

is toch raar dat die platinum's 800MB 52 speed alleen maar op 8 x willen..

[ Voor 62% gewijzigd door Puch-Maxi op 03-10-2004 14:28 . Reden: Vreemd ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:13
idd, maar platinum dvd+r 8x kan ook op 12x gebrandt worden zie het Media compatibiliteit topic maar :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14

XyS

0.o.O

als je op hogere snelheden wilt branden moet je dan herries firmware hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 02:22
XyS schreef op 03 oktober 2004 @ 19:22:
als je op hogere snelheden wilt branden moet je dan herries firmware hebben?
Jep :*) En de mediacompabiliteit wordt ook verhoogd. :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clamdxp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12-2024
hallo heb sinds vandaag ook een nec 3500-a.
Ik had voorheen een 2500-a en die had ik geflashd met een herrie bios.
Daarna kon mijn 2500 princo dvd`s op 8 speed branden.
Mijn 3500 doet dat dus na de flash niet en brand vrolijk verder op 4 speed.
Nu heb ik eigenlijk dus liever mijn originele flash weer terug.
Heb eigenlijk alle pagina`s bij google met betrekking tot flashen van de nec 3500-a doorgelezen, maar kan helaas niets vinden.
Wie weet ergens een flashtool uit te halen voor in windows om mijn originele flash terug te zetten?.
Dat in dos flashen ben ik helaas geen kei in.
Alvast bedankt en hoop dat hier iemand iets over weet mvrgrt. clamdxp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

mayhem

sja, herrie.org ligt eruit, en ook the dangerous brother ligt eruit (http://tdb.rpc1.org), iemand nog andere bronnen voor de gemodificeerde firmwares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 dagen ook een de nec brander in huis, werkt perfect zo te merken.
Al paar PS2 games gebrand op MMore dvd-r schijfjes.
Ze konden bakken op 6.1x maar heb het netjes op 4x gedaan.
Geen problemen tot dusver :)
Prima fikkertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik ga morgen nieuwe 8x DVD+R's bestellen (bij ddvd.info), maar zit te twijfelen welke ik zal nemen:

Fuji (mediacode YUDEN000T02)
Platinum (mediacode RICOHJPNR02)
Memorex / Philips (mediacode CMC MAG E01)
Traxdata / Arita (mediacode RITEK R03)
Datawrite (mediacode PRODISC R03)

De prijzen ontlopen elkaar wel aardig, maar ik ben nu even alleen geinteresseerd in de kwaliteit van deze schijfjes.
Welke hebben de langste levensduur?

Voor CDR's waren Tayo Yudens altijd super, maar heb geen idee welke van de bovenstaande fabrieken de beste DVD+R's leveren tegenwoordig.
Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
QuarK schreef op 03 oktober 2004 @ 23:46:
Ik ga morgen nieuwe 8x DVD+R's bestellen (bij ddvd.info), maar zit te twijfelen welke ik zal nemen:

Fuji (mediacode YUDEN000T02)
Platinum (mediacode RICOHJPNR02)
Memorex / Philips (mediacode CMC MAG E01)
Traxdata / Arita (mediacode RITEK R03)
Datawrite (mediacode PRODISC R03)

De prijzen ontlopen elkaar wel aardig, maar ik ben nu even alleen geinteresseerd in de kwaliteit van deze schijfjes.
Welke hebben de langste levensduur?

Voor CDR's waren Tayo Yudens altijd super, maar heb geen idee welke van de bovenstaande fabrieken de beste DVD+R's leveren tegenwoordig.
Iemand een suggestie?
Zie het mediacompatibiliteitstopic. De Platinums zijn bijzonder goed, gaan op 12x met herries firmware en zijn heel voordelig. De Fuji's werken ook prima, maar zijn wat duurder; ze kunnen op 16x maar het scheelt niet zoveel als je zou denken.
Hoe lang ze meegaan weten we pas over een paar jaar. Alleen hebben we tegen die tijd waarschijnlijk weer heel een ander type brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ow sorry, ik dacht dat ik in het media compatibilitytopic zat :/
Anyway, dan ga ik voor de Platinums... Erg cheap, en als ze zo goed zijn..
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:58
mayhem schreef op 03 oktober 2004 @ 22:53:
sja, herrie.org ligt eruit, en ook the dangerous brother ligt eruit (http://tdb.rpc1.org), iemand nog andere bronnen voor de gemodificeerde firmwares?
mirror f2.17
(zie ook startpost [rml][ Media compatibiliteit] NEC ND 3500[/rml])

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
Ik heb sinds kort ook de NEC3500

Ik heb even een test uitgevoerd samen met de Lite-On 52x25x52 speed brander die ik heb, door op beide branders tegelijk een cd te branden op 32x speed.

De NEC deed er 1 seconde langzamer over dan de Lite-On, verwaarloosbaar dus. Ik ben erg tevreden met deze brander, aangezien hij nog geen fouten heeft gemaakt. Een klein puntje van aandacht. Als de lade openstaat, kan je hem niet makkelijk dicht schuiven, je kan dat beter met het knopje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:18
ik heb sinds vanmiddag de nec3500 en hij is geweldig!!!!!
eerst met de gewone firmware gewerkt.. en nu de 2.17 en kan nu mn memorex dvdtjes (4speed dvd+r) op hogere snelheid branden! heb er nu al een aantal gebrand en gaat allemaal harstikke goed!
echt een toppertje deze!

het enige vreemde sinds ik de dvdbrander heb ingebouwd is dat mn gewone dvdrom F is geworden en de brander E en dit was met mn oude nec1100 altijd precies andersom.. maar ja dat is verder geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:54

Crusader

Arc Nature

twinkey schreef op 04 oktober 2004 @ 10:41:
Een klein puntje van aandacht. Als de lade openstaat, kan je hem niet makkelijk dicht schuiven, je kan dat beter met het knopje doen.
Geen last van. Ietsje harder duwen misschien?
pm31 schreef op 04 oktober 2004 @ 20:45:
het enige vreemde sinds ik de dvdbrander heb ingebouwd is dat mn gewone dvdrom F is geworden en de brander E en dit was met mn oude nec1100 altijd precies andersom.. maar ja dat is verder geen probleem...
Ik was een complete driveletter kwijt (hele harddisk dus), maar via schijfbeheer kun je driveletters toekennen/wijzigen, dus da's zo opgelost. Je kan die F en E letters dus weer omwisselen.

[ Voor 47% gewijzigd door Crusader op 04-10-2004 21:32 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 11:33

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ok ook ik ben in het bezit van een NEC 3500. Nu heb ik firmware 2.27 erin zitten( gevonden op CDFreaks ) en ik wil het booktype voor bepaalde zaken op DVDRom hebben. Echter loopt Winbooktype aldoor vast :( en gebruik ik daarvoor DVDinfopro. Nu is de vraag of ik dit elke keer als ik een DVD wil branden moet instellen of kan het nu ook gewoon via Nero :?

edit:
laat maar heb het al gevonden. hoeft dus niet elke keer

[ Voor 10% gewijzigd door Copycat op 04-10-2004 21:39 ]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Heb net een ND-3500 gekocht.
Wat doe ik nu best?
De laatste nieuwe NEC firmware installeren of die van Herrie?
Als ik zou kiezen voor die van Herrie, kan ik dan later nog eventueel overschakelen naar nieuwere, maar originele NEC firmwares?

Wat moet er juist veranderd worden van die book type settings?

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 16:54:
Hello,

Heb net een ND-3500 gekocht.
Wat doe ik nu best?
De laatste nieuwe NEC firmware installeren of die van Herrie?
Als ik zou kiezen voor die van Herrie, kan ik dan later nog eventueel overschakelen naar nieuwere, maar originele NEC firmwares?

Wat moet er juist veranderd worden van die book type settings?

Bedankt voor de hulp!
Wat je nu het beste kan doen is gewoon ff een aantal topics doorlezen, google gebruiken vooral lezen op het http://forum.cdfreaks.com Ik heb ook sinds enkele dagen een NEC 3500 en eerst even flink zitten lezen en ben al een heleboel wijzer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Nec 3500 AG Dvd brander.
Ik heb nu een Princo schijfje die ik wil kopieren naar een Platinum schijfje
De princo schijf is 1-4X en de platinum 1-8X.
Ik heb de mode On The Fly copy aangezet(nooit problmene mee gehad).
het is een film die ik wil brandn.
er komt dan "Cannot burn this disc to DVD" te staan.
Ook heb ik al de .vob files opgeslagen, op de hardeschijf gezet en vervolgens in de videofiles gezet. Hier startte hij het branden wel :) maar helaas bleef hij hangen bij 45%(2x geprobeerd, 2x 45%)
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 10:26:
De platinum 8x branden goed met 2.17 firmware en als je de bookmark type hebt verandert dan werken ze ook op de Playstation 2(niet omgebouwd) wat eerst niet het geval was.
Weet je dat wel zeker ik heb het ook geprobeerd maar het wil niet wees es wat specifieker.

Wat voor software heb je gebruikt en hoe heb je de booktype veranderd
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 23:24:
Sinds 2 dagen ook een de nec brander in huis, werkt perfect zo te merken.
Al paar PS2 games gebrand op MMore dvd-r schijfjes.
Ze konden bakken op 6.1x maar heb het netjes op 4x gedaan.
Geen problemen tot dusver :)
Prima fikkertje :)
en deze is ook niet omgebouwd :?

[ Voor 34% gewijzigd door Copycat op 05-10-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
[quote]Crusader schreef op 04 oktober 2004 @ 21:31:
[...]

Geen last van. Ietsje harder duwen misschien?

[...]

quote]

Kan... maar bij m'n Lite-On cd-brander gaat het veel makkelijker... je hoeft er bij wijze van tegen te aaien en hij gaat al dicht... Bij de NEC doe ik liever met het knopje, want misschien gaat het kapot als je duwt... Tenminste, zo voelt het, omdat het zo stroef gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

FLeSH schreef op 14 september 2004 @ 14:13:
Kheb probleempje:

Mijn brander brand atm alleen maar op 2.3 / 2.2 x!! Geen idee waarom.
Ik gebruik DVD-Decrypter om dingen te branden, ik stel gewoon 4x in (dat staat ook in de log) maar hij bouwt gewoon niet verder op dan 2.3x

Heb al geflashed naar de nieuwe herrie en al 2 merken dvd's geprobeerd. Bij beide hetzelfde probleem helaas... beetje zonde van mijn 16x brander heh..

Iemand een idee?
Heb je hier al een oplossing voor? (Heb nog geen oplossing zien staan in het topic) Ik heb dit nl. ook gehad met mijn p3-tje en m'n 3500-AG. Het bleek dat DMA voor de drive in het BIOS wel aan stond, maar dat windows niet aan de DMA wilde voor deze drive. Na dit omgezet te hebben, werkte alles als een zonnetje!

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 1300 ingeruild voor een 3500 en werkt ook prima :P
Zou het zeker doen, kan ook prima overweg met safedisk enz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen!

Ik ben toevallig toe aan een nieuwe brander, en ben dankzij dit topic erg enthousiast geworden over de 3500. Ik heb alleen een (noob?) vraagje, namelijk:

Op Euromaxi.nl staat,

Bulkversie, wordt geleverd zonder software en kabels.

Kan ik met WinXP en een gezond verstand deze brander installeren? Kabels zitten toch al in mijn comp (mag ik hopen)?

Alvast bedankt, Martin :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 16:49:
Hallo allen!

Ik ben toevallig toe aan een nieuwe brander, en ben dankzij dit topic erg enthousiast geworden over de 3500. Ik heb alleen een (noob?) vraagje, namelijk:

Op Euromaxi.nl staat,

Bulkversie, wordt geleverd zonder software en kabels.

Kan ik met WinXP en een gezond verstand deze brander installeren? Kabels zitten toch al in mijn comp (mag ik hopen)?

Alvast bedankt, Martin :Y)
Heb je wel software, zoals Nero? Stuurprogramma/driver hoeft niet, dat gaat vanzelf in XP.
Het makkelijkst is als je hem op de plaats van een cd-of dvd-speler of cdrw-brander kunt zetten, dan kun je gewoon dezelfde kabel en voedingsteker gebruiken. Anders moet je een steker aan een (platte) IDE-kabel vrij hebben, bij voorkeur een kabel waar geen ander cd- of dvd-station aan zit, plus een vierpolige voedingsteker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 09:45
ik snap er niets van. de platinum dvd+r schijfjes worden gewoon niet opgepakt door mijn pioneer dv 444 speler (standalone).

Heb de nieuwe firmware al gebruikt. Booktype in Nero staat op dvd-rom.. Wat zou het nog kunnen zijn?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

party42 schreef op 06 oktober 2004 @ 19:27:
ik snap er niets van. de platinum dvd+r schijfjes worden gewoon niet opgepakt door mijn pioneer dv 444 speler (standalone).

Heb de nieuwe firmware al gebruikt. Booktype in Nero staat op dvd-rom.. Wat zou het nog kunnen zijn?
Heeft die speler in het verleden wel dvd+r schijfjes gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
ja... ik heb memorex schijfjes die het prima doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

dan zou ik eerder denken aan een incompatibiliteit tussen die Platinum discs en je Pioneer speler. Iets anders zou ik even niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
nou... daar lijkt het inderdaad wel op. ik vraag me af of ik sowieso al wel 'es een disk heb gebrand die werkte op m'n pioneer (platinum disk).

Ik ga morgen wel even andere halen (memorex) en dan hetzelfde nogmaals branden....

Zou wel vervelend zijn, heb nog wat spindle's hier liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn platinums lopen helemaal vlekkeloos op mijn Pioneer 454 (Opvolger 444)
Eigenlijk loopt alles wat ik fik perfect op de pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Op deze pagina valt het op dat in recente reacties veel mensen beweren dat DVD+R(W) wordt ondersteund, maar in de oudere comments zie je dat veel minder terug.
Ik denk dat je eens moet kijken of je er een nieuwe firmware beschikbaar is voor je speler.

[ Voor 3% gewijzigd door Crusader op 07-10-2004 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de 3500 en hij doet het op zich prima er is alleen 1 ding dat ik niet snap hoop dat iemand me er mee kan helpen:

Als ik een dvd kopieer van een TDK dvd naar een TDK dvd dan gaat dat prima maar wil ik van een TDK dvd naar een Fuji dvd branden dan doet hij dit wel maar is hij alleen op de pc af te spelen en niet op de "gewone" dvd-speler.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Crusader schreef op 07 oktober 2004 @ 08:31:
Op deze pagina valt het op dat in recente reacties veel mensen beweren dat DVD+R(W) wordt ondersteund, maar in de oudere comments zie je dat veel minder terug.
Ik denk dat je eens moet kijken of je er een nieuwe firmware beschikbaar is voor je speler.
Helaas doet Pioneer niet aan firmware updates. Tenminste, ik heb ooit 'es contact gehad met hun hierover (met name omdat mp3 bestanden geconverteerd worden naar de DOS naam). Maargoed, ik kan wel 'es op zoek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
Aarrghh heb ik weer.

Ik heb mijn brander nu 2 weken. Eerst week ging alles prima. Ik kon mijn RitegG04 dvd's op 4x branden en gewoon daarnaast browsen.

Sinds deze week brand het gewoon niet lekker meer. Mijn hele systeem loopt dan erg traag en het lampje blijft aan en uit flikkeren tijdens het branden en het duurt niet meer een kwartier. Ik snap er echt niks meer van, ik heb niks veranderd.

Weet iemand wat er aan de hand is? Het lampje hoort toch gewoon aan te blijven staan tijdens het branden (tenzij er een buffertekort is natuurlijk).

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Als die drive in PIO modus werkt, dan heb je regelmatig buffer underruns.
Check even in je apparaatbeheer bij de eigenschappen van de IDE controller waar die drive op zit, of de UDMA modus wordt gebruikt, zo niet, even instellen op "UDMA indien mogelijk" of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand hier al ervaringen met de nieuwe firmware?

Quote:

An anonymous friend, sent us the today's v2.C8 SE TDK 1616n released firmware with the NEC ND-3500AG ID changed, which contains all the following "improvements":

a) Support for TraxData (Ritek D01) and Ricoh DVD+R DL at 4X (official firmware supports only 2.4X, not yet tested!)
b) RPC1 (Region Free)
c) Riplock Removed (7X MAX DVD Ripping with CSS DVD-Video DL and 12X with SL Discs)

The firmware will Auto Booktype settings to DVD-ROM for DVD+R & DVD+R DL respectively (feature embedded)

Klik ook hier

[ Voor 3% gewijzigd door Roelos op 07-10-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 28-07 23:03
Roelos schreef op 07 oktober 2004 @ 23:02:
Iemand hier al ervaringen met de nieuwe firmware?

Quote:

An anonymous friend, sent us the today's v2.C8 SE TDK 1616n released firmware with the NEC ND-3500AG ID changed, which contains all the following "improvements":

a) Support for TraxData (Ritek D01) and Ricoh DVD+R DL at 4X (official firmware supports only 2.4X, not yet tested!)
b) RPC1 (Region Free)
c) Riplock Removed (7X MAX DVD Ripping with CSS DVD-Video DL and 12X with SL Discs)

The firmware will Auto Booktype settings to DVD-ROM for DVD+R & DVD+R DL respectively (feature embedded)

Klik ook hier
lijkt veel belovend, durf het alleen nog niet aan, wie wel?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 15:44
Heb hem al geflashed en net een dvd-r gebrand, hij is regio vrij, speedlock rip is weg en bitsetting standaard op rom! En Neo heeft een paar mooie Kprobe scans (in het media comp topic)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Crusader schreef op 07 oktober 2004 @ 13:06:
Als die drive in PIO modus werkt, dan heb je regelmatig buffer underruns.
Check even in je apparaatbeheer bij de eigenschappen van de IDE controller waar die drive op zit, of de UDMA modus wordt gebruikt, zo niet, even instellen op "UDMA indien mogelijk" of zoiets.
Hij is in DMA indien mogelijk :( .
PC opnieuw opgestart en proberen een dvdtje te branden, nog steeds hetzelfde probleem.
Dat wordt weer alles gaan nacheken.... frustrerend gewoon. Van de ene naar de andere dag werkt dat ding gewoon niet goed meer :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op 06 oktober 2004 @ 18:55:
[...]

Heb je wel software, zoals Nero? Stuurprogramma/driver hoeft niet, dat gaat vanzelf in XP.
Het makkelijkst is als je hem op de plaats van een cd-of dvd-speler of cdrw-brander kunt zetten, dan kun je gewoon dezelfde kabel en voedingsteker gebruiken. Anders moet je een steker aan een (platte) IDE-kabel vrij hebben, bij voorkeur een kabel waar geen ander cd- of dvd-station aan zit, plus een vierpolige voedingsteker.

Maar met deze kale 'bulkversie' kan iedereen met een gezond verstand (en een beetje creatief internetten) dus dit pakketje gewoon gebruiken.

*bestel toets indruk*

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

ParagonEnschede schreef op 06 oktober 2004 @ 00:31:
[...]

Heb je hier al een oplossing voor? (Heb nog geen oplossing zien staan in het topic) Ik heb dit nl. ook gehad met mijn p3-tje en m'n 3500-AG. Het bleek dat DMA voor de drive in het BIOS wel aan stond, maar dat windows niet aan de DMA wilde voor deze drive. Na dit omgezet te hebben, werkte alles als een zonnetje!
Tnx dude ! :D love ya ;)

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Choller schreef op 08 oktober 2004 @ 08:14:
[...]

Hij is in DMA indien mogelijk :( .
PC opnieuw opgestart en proberen een dvdtje te branden, nog steeds hetzelfde probleem.
Dat wordt weer alles gaan nacheken.... frustrerend gewoon. Van de ene naar de andere dag werkt dat ding gewoon niet goed meer :( .
Bij mij staat alles ook in DMA, indien mogelijk... Is dit niet goed dan?
UDMA kan ik niet kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 16:09:
[...]

Lama

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n neccie 3500 nou een weekje ofzo en al een paar dvd's gebrand (stuk of 10) alleen het lukt me niet om sneller te branden dan 4 speed terwijl het toch echt 8 speed dvd+jes zijn. Ik heb al de nieuwe firmware geinstalleerd, maar ik merk niks. (ik brand btw met nero 6.3.nogwat.nogwat)
wie o wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal zeker nog niet zo in de medialist vermeld staan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nop, ik heb benQ dvdtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de medialist niet zo gauw vinden. Verder dan een pdf-file met recommended media die je hier kunt downloaden ben ik niet gekomen.

edit: wat bedoel je trouwens met nop? Staan die benq 8x schijfjes erbij of niet ;)

nog een edit: uhm, de lijst van recommended media is de medialist blijkbaar. Ik had op de nec site eroverheen gelezen. Je kunt (een nieuwere) dus ook hier downloaden

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nop is idd nee :) (staat dus niet op de lijst)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21652836

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er og meer mensen die hem met die nieuwere firmware (zie topic op deze pagina) hebben geflashed? En werkt het? Wat is die "Riplock Removed" die hij doet ik ken dat niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 16:09:
[...]

Ik heb de secondary controller helemaal weggehaald, opnieuw opgestart en nu krijg ik dus wel DMA 2 te zien :) .

Terwijl ik dit aan het typen ben ben ik ook aan het branden en het gaat weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Laatst online: 28-07 15:48

GieltjE

Niks te zien...

Ik heb net me nd3500 binnen, maar vraag me af wat ik beter kan pakken;

http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1904
of
http://www.cdrinfo.com/forum/tm.asp?m=82999

Met rpc1 heb ik goede ervaringen mee met mijn lite-on dvd spelert.

rpc1.org geeft aan dat het 2.17 als nieuwste heeft, maar cdrinfo v2.C8 geeft aan welke van de 2 is gebaseert op de nieuwste/is beter (beter is een groot woord :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door GieltjE op 09-10-2004 12:10 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Laatst online: 21-07 19:52
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 03:31:
Zijn er og meer mensen die hem met die nieuwere firmware (zie topic op deze pagina) hebben geflashed? En werkt het? Wat is die "Riplock Removed" die hij doet ik ken dat niet?
Riplock zorgt ervoor dat je maar met iets van 2x een dvd kunt rippen, terwijl de drive 5 a 6 keer zo snel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-07 19:58
is er een programma die de booktype van mijn gebrande dvd's uit kan lezen? vraag me af of deze dvd-rom of dvd+r is namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Is het normaal dat je hard moet drukken op de open knop voor de nd3500 open gaat?

En het lijkt of die van mij scheef erinzit, (aan een kant vast aan het frontje).
En de andere kant licht er weer in verzonken 8)7

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Laatst online: 23-07 07:57
GieltjE schreef op 09 oktober 2004 @ 18:12:
Is het normaal dat je hard moet drukken op de open knop voor de nd3500 open gaat?

En het lijkt of die van mij scheef erinzit, (aan een kant vast aan het frontje).
En de andere kant licht er weer in verzonken 8)7
Nee, das niet normaal. Bij mij is licht aanraken voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

TafkaT schreef op 09 oktober 2004 @ 18:43:
[...]

Nee, das niet normaal. Bij mij is licht aanraken voldoende.
De zijkant van het knopje zit vast aan het frontje(met stuk plastic, soort U vorm, http://www.extrememhz.com/NEC/ND3500A/nd3500a-pic2.jpg volgens die foto hoort dat aan bijde kanten zo? bij mij is dat er maar een), en hedt knopje zit er scheef naar binnen in.

Heb echt het idee dat ik hem door de midde breek als ik hem probeer te openen.

Heb helaas geen digicam hier dus het is zo moeilijk uit te leggen,

[ Voor 27% gewijzigd door GieltjE op 09-10-2004 20:03 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op 07 oktober 2004 @ 23:09:
[...]

lijkt veel belovend, durf het alleen nog niet aan, wie wel?
heb het ook gedaan. Mn Philips dv+r kunnen nu op 12x ipv 8x. De Kprobe scores worden helaas niet veel beter. Maar goed kan geen kwaad mensen met een 3500.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-07 20:27
GieltjE schreef op 09 oktober 2004 @ 12:02:
Ik heb net me nd3500 binnen, maar vraag me af wat ik beter kan pakken;

http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1904
of
http://www.cdrinfo.com/forum/tm.asp?m=82999

Met rpc1 heb ik goede ervaringen mee met mijn lite-on dvd spelert.

rpc1.org geeft aan dat het 2.17 als nieuwste heeft, maar cdrinfo v2.C8 geeft aan welke van de 2 is gebaseert op de nieuwste/is beter (beter is een groot woord :+ )
Kan hier iemand op antwoorden ? ik ga deze DVD schrijver ook 1 dezer dagen in de bus krijgen en wou weten welke firmware er best op installeren.

Verder, is er een verschil tussen de ND3500 en ND3500A ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu eigenlijk de beste firmware? NEC 2.17, de laatste van Herrie of die van TDK?

Kan je, als je bv die van Herrie neemt, nadien nog upgraden naar de originele van NEC?

Ik heb momenteel veel ARITA DVD-R 4x liggen. Met welke firmware kan ik deze het beste branden en is het mogelijk om deze aan een hogere snelheid dan 4x te branden?

Bedankt voor de info...

Greetz,
Ooworm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
1. Volgens mij is er geen verschil tussen 3500, 3500A en 3500AG.
2. Ik heb geen verschil gemerkt tussen herries firmware 2.17 en de aangepaste TDK firmware 2C8. Beide branden Platinum 8x op 12x en Fuji Yuden002 op 16x.
3. Verschil met de officiële nieuwe firmware is dat enkele beveiligingen eruit zijn gesloopt, waardoor je met de aangepaste versies beter kan rippen en dvd-films afspelen uit andere regionen.
4. Je kunt terug naar de officiële firmwares door de originele firmware eerst te flashen met necwinflash. Zie ook het mediacompat. topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Als ik zoveel mogelijk compatibel wil zijn met de vele standalone DVD players, kan ik dan best op +r of -r branden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
C00P schreef op 11 oktober 2004 @ 14:35:
Als ik zoveel mogelijk compatibel wil zijn met de vele standalone DVD players, kan ik dan best op +r of -r branden ?
Je kunt dan het beste DVD+R schijfjes nemen die je dan als DVD-ROM brandt door middel van het veranderen van de book-type settings. Een dvd-r kan niet als dvd-rom gebrandt worden. Je moet hiervoor de firmware van herrie 1.17 gebruiken en daar zit een tooltje bij om die booktype te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40
Ik heb met mijn NEC 3500 brander tot nu toe toch wel erg veel mislukte dvd'tjes gebrand. Ik gebruik tot nu toe de standaard NEC firmware.

Het probleem is dat als ik met Nero 6.3.1.10 een dvd'tje brand de "Used read buffer" op een gegeven moment helemaal leegloopt, daarna wel weer gevuld wordt maar het branden is dan gestopt en gaat ook niet weer verder. Ik heb reeds verschillende dvd+r merken geprobeerd.
Ook staat in windows de "dma if available" mode aan.

Wat zou hier het probleem van kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dizzie schreef op 11 oktober 2004 @ 16:54:
Ik heb met mijn NEC 3500 brander tot nu toe toch wel erg veel mislukte dvd'tjes gebrand. Ik gebruik tot nu toe de standaard NEC firmware.

Het probleem is dat als ik met Nero 6.3.1.10 een dvd'tje brand de "Used read buffer" op een gegeven moment helemaal leegloopt, daarna wel weer gevuld wordt maar het branden is dan gestopt en gaat ook niet weer verder. Ik heb reeds verschillende dvd+r merken geprobeerd.
Ook staat in windows de "dma if available" mode aan.

Wat zou hier het probleem van kunnen zijn?
Probeer de laatste Nero. De vorige versie hebben idd. dat buffer underrun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Mad_Manic schreef op 11 oktober 2004 @ 15:03:
[...]

Je kunt dan het beste DVD+R schijfjes nemen die je dan als DVD-ROM brandt door middel van het veranderen van de book-type settings. Een dvd-r kan niet als dvd-rom gebrandt worden. Je moet hiervoor de firmware van herrie 1.17 gebruiken en daar zit een tooltje bij om die booktype te veranderen.
Zijn mijn instellingen juist ? http://users.pandora.be/coop/Booktype.JPG

Wat moet ik doen voor dit menu te krijgen ? DVDINFOPRO http://www.cdrinfo.com/forum/tm.asp?m=82999

Ik heb die geflached, nu maak ik gebruik van alle mogelijkheden die mijn NEC3500A mij te bieden heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op 09 oktober 2004 @ 20:02:
[...]

heb het ook gedaan. Mn Philips dv+r kunnen nu op 12x ipv 8x. De Kprobe scores worden helaas niet veel beter. Maar goed kan geen kwaad mensen met een 3500.
Vraag me af of de rip-lock werkenlijk weg is... Mn lite-on vliegt de Nec snel voorbij en heeft hogere eindspeed, de nec maxed op 4x :(

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Heb mijn DVD schrijver van gisteren en heb ook Herry`s laatste firmware update.

Nu wou ik een reserve copy maken van mijn DVD Me, Myself&Irene, maar ik krijg deze foutmelding bij het werken met DVD Schrink : http://users.pandora.be/coop/foutmelding.JPG

Hoe zou dit komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
C00P schreef op 12 oktober 2004 @ 19:09:
Heb mijn DVD schrijver van gisteren en heb ook Herry`s laatste firmware update.

Nu wou ik een reserve copy maken van mijn DVD Me, Myself&Irene, maar ik krijg deze foutmelding bij het werken met DVD Schrink : http://users.pandora.be/coop/foutmelding.JPG

Hoe zou dit komen ?
Eerst met dvd-decrypter (freeware) als een iso image naar je hd kopieren en daarna pas bewerken met dvd-shrink. DVD-decrypter haalt de kopie beveiliging eruit voor je en verkleinen doe je dan verder met dvd-shrink. Is het 1:1 kopie dan kun je die zelfs met dvd-decrypter prima branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Mad_Manic schreef op 12 oktober 2004 @ 19:24:
[...]

Eerst met dvd-decrypter (freeware) als een iso image naar je hd kopieren en daarna pas bewerken met dvd-shrink. DVD-decrypter haalt de kopie beveiliging eruit voor je en verkleinen doe je dan verder met dvd-shrink. Is het 1:1 kopie dan kun je die zelfs met dvd-decrypter prima branden.
Dat is heel plausibel maar, de error is ommenabij 50% van de DVD, dus die vlieger gaat nie op. Lijkt eerder aan de fikker te liggen, probeer eens een andere DVD?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
HEb net een ISO gebrandt die ik op lan had gedownd en dat ging perfect.
Ik zal eens met mijn andere DVD-reader proberen die DVD te rippen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
C00P schreef op 11 oktober 2004 @ 20:26:
[...]

Zijn mijn instellingen juist ? http://users.pandora.be/coop/Booktype.JPG

Wat moet ik doen voor dit menu te krijgen ? DVDINFOPRO http://www.cdrinfo.com/forum/tm.asp?m=82999

Ik heb die geflached, nu maak ik gebruik van alle mogelijkheden die mijn NEC3500A mij te bieden heeft ?
Ja prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds één week de NEC ND3500A, bevalt perfect!

Ik heb alleen nog een oude DVD-Rom er naast met slot in. Een Pioneer DVD-104 die niet meer echt kantje levantje werkt 8)7 Hij leest cd's en DVD's traag en tikt constant waardoor hij gaat haperen :O Dus ik wil een andere DVD-Rom erbij.

Welke DVD-Rom raden jullie mij aan i.c.m. de NEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:28:
Ik heb sinds één week de NEC ND3500A, bevalt perfect!

Ik heb alleen nog een oude DVD-Rom er naast met slot in. Een Pioneer DVD-104 die niet meer echt kantje levantje werkt 8)7 Hij leest cd's en DVD's traag en tikt constant waardoor hij gaat haperen :O Dus ik wil een andere DVD-Rom erbij.

Welke DVD-Rom raden jullie mij aan i.c.m. de NEC?
Ik heb een Liteon SOHD-167T DVD-rom naast mijn ND-3500 DVD-RW.
Prima ding, maar ik vind hem veel meer lawaai maken dan de NEC brander.
Ook voelt het loopwerk wat gammel aan bij Liteon. Heb ikwel bij meer gezien.
Misschien is een NEC DVD-rom een goede keuze??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke firmware raden jullie op dit moment aan?

ik gebruik nu v2.17 van Herrie

Andere mogelijkheden:
v2.17 van NEC
TC8 van TDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Martinus schreef op 12 oktober 2004 @ 20:14:
[...]

Dat is heel plausibel maar, de error is ommenabij 50% van de DVD, dus die vlieger gaat nie op. Lijkt eerder aan de fikker te liggen, probeer eens een andere DVD?
In mijn andere DVD reader kan ik die wel rippen :?

Ik heb een andere DVD geprobeerd en daar deed die NEC het wel goed.
Wat kan ik hier uit concluderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 00:47:
welke firmware raden jullie op dit moment aan?

ik gebruik nu v2.17 van Herrie

Andere mogelijkheden:
v2.17 van NEC
TC8 van TDK
Ik zou lekker de laatste firmware van NEC nemen, tenzij je:
- dvd's (sneller) wilt rippen
- dvd-films uit andere regionen wilt afspelen op je pc
omdat riplock en regiosper uit die andere twee zijn verwijderd.
De TDK schijnt bepaalde dvd's iets beter te branden dan die van herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copycat schreef op 05 oktober 2004 @ 20:42:
[...]

en deze is ook niet omgebouwd :?
mijn ps2 is idd niet omgebouwd :*)

trouwens, ik ben misschien van plan de herrie firmware erop te zetten aangezien Def Jam niet echt lekker werkt hier (mn ps2 vind het echt niet leuk, en heeft veel moeite om de dvd te lezen (zelfs als ik em brand op 2x)

mijn vraag is nu eigenlijk, wordt het branden opzich anders aangestuurd als ik een firmware eroverheen knal.. of zal ik er niet veel mee opschieten.

Heb nu Datawrite schijfjes ( opzich best goed, maar Soul Calibur2 en Def Jam (FFNY) willen echt niet draaien (soul start niet, def jam skipt onwijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 17:39:
[...]

mijn ps2 is idd niet omgebouwd :*)

knip
Gebruiken jullie dan de swaptrick met behulp van een slide card ofzo.
Of ligt het puur aan de gebruikte media en/of firmware :?

Ik heb er nl. firmware 2.27 in ( van CDfreaks gehaald) en m'n booktype settings heb ik veranderd met DVDInfoPro. Verder brand ik ze gewoon met Nero en Snelheid lijkt ook geen verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ik heb een nec nd3500 en een msi d16 16x48.
Voor het backuppen van cds wil ik de volgende methode gebruiken :

Met dvd decrypter de dvd naar de hd kopieren (versie 3.5.1.0).
Met clonedvd deze files op een dvd branden.

Gebruikte dvds : Nashua dvd-r 4x max

decrypten naar de hd gaat goed.
Echter bij het gebruiken van clonecd heb ik de volgende problemen :

De preview van de files werkt binnen clonedvd niet meer.
Voor het converteren naar een formaat wat op de dvd-r past krijg ik een paar seconden na het starten hiervan de volgende foutmelding :

Creation of dvd file was not succesful
p2 11 vobu 3 104 vobu 4 39332 184 clone 6 tce

Wat kan ik hieraan doen om het probleem te verhelpen???

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Waar is trouwens herman_vh (herrie) gebleven ? Hij is al sinds woensdag 22 september 2004 06:47 niet meer op GOT geweest. Ik hoop wel dat hij ons blijft ondersteunen met zijn aangepaste firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op 13 oktober 2004 @ 01:00:
[...]

Ik zou lekker de laatste firmware van NEC nemen, tenzij je:
- dvd's (sneller) wilt rippen
- dvd-films uit andere regionen wilt afspelen op je pc
omdat riplock en regiosper uit die andere twee zijn verwijderd.
De TDK schijnt bepaalde dvd's iets beter te branden dan die van herrie.
waarom zou je die nec firmware nemen dan? zodat je niet van die voordelen genieten kunt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 18:31:
[...]

waarom zou je die nec firmware nemen dan? zodat je niet van die voordelen genieten kunt :P
Juist, jij begrijpt het. Een voordeel is alleen een voordeel als je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:45

R-B

Blokkert

Whoot, ik ben zo blij met deze brander

ik draai met firmware 2C8 en platinum 8x schijfjes
gister The Bourne Supremacy gefikt op 12x en gisteravond gekeken.

Helemaal goed. :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaringen met Liggy firmware's?
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?p=712476#post712476

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een 3500a, standaard firmware

Heb net the Bourne Supremacy op 8x TDK schijfjes gebrand met 16x branden....

Die dvd doet het gewoon!

Ik snap het niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 16:29

MrDry

Desperados!

Ik heb sinds het weeken m'n NEC 3500A maar ik kijg er nog geen dvd's mee gefikt.... :'(

Nero 6.0.0.3 geeft een Power calibratiefout...

Als ik deze melding opzoek zou het te maken moeten hebben met een rotte laser (dat lijkt me stug...hij is nog nooit gebruikt) of slechte media. Ik gebruik memorex (4x)... Is toch niet de goedkoopste media.

Iemand een idee....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry schreef op 19 oktober 2004 @ 09:00:
Ik heb sinds het weeken m'n NEC 3500A maar ik kijg er nog geen dvd's mee gefikt.... :'(

Als ik deze melding opzoek zou het te maken moeten hebben met een rotte laser (dat lijkt me stug...hij is nog nooit gebruikt) of slechte media. Ik gebruik memorex (4x)... Is toch niet de goedkoopste media.

Iemand een idee....
Heel snel de laatste Nero downloaden. De oude versies hebben allemaal problemen met de 3500. Veel buffer underruns enz. Dus even de laatste versie downen en installen en kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry schreef op 19 oktober 2004 @ 09:00:

Iemand een idee....
Probeer nero eerst eens te updaten naar 6.3.1.25

*BizonKids was me voor*

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Thanx....

Ik zal vanavond die versie 6.3.1.25 eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 17:17

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nero 6.6.0.0. is nu ook beschikbaar. Ik weet nog niet wat alle verbeteringen zijn, maar i.i.g. brandt deze versie kortere lead-outs. Dat scheelt zo'n 12mb / 80 seconden op een schijfje...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op 19 oktober 2004 @ 16:47:
Nero 6.6.0.0. is nu ook beschikbaar. Ik weet nog niet wat alle verbeteringen zijn, maar i.i.g. brandt deze versie kortere lead-outs. Dat scheelt zo'n 12mb / 80 seconden op een schijfje...
Waar heb je die gevonden dan? op de site van nero vind ik alleen 6.3.1.25 (20 september 2004).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je nou eigenlijk precies aan upgraden van je firmware precies?
Zag al zo tussen de posts door dat je dan meer verschillende dvd's kan branden, ivm die mediacodes. Ook zou je sommige dvd's sneller kunnen branden etc.
Wat voor voordelen heb je precies meer?
En zitten er ook nadelen ? (Lijkt me niet, dan flash je hem gewoon terug lijkt me)

PS:
Please don't be hard on me, kom nog maar net kijken met mn amper 1 dag oude nec3500a :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 20:24:
Wat heb je nou eigenlijk precies aan upgraden van je firmware precies?
Zag al zo tussen de posts door dat je dan meer verschillende dvd's kan branden, ivm die mediacodes. Ook zou je sommige dvd's sneller kunnen branden etc.
Wat voor voordelen heb je precies meer?
En zitten er ook nadelen ? (Lijkt me niet, dan flash je hem gewoon terug lijkt me)

PS:
Please don't be hard on me, kom nog maar net kijken met mn amper 1 dag oude nec3500a :P
Je noemt ze eigenlijk allemaal al plus:

- regiovrij maken van je DVD
- sneller branden van bepaalde DVD media
- sommige DVD media die voorheen niet op een goede kwaliteit gebrand konden worden, kunnen dat met met nieuwe firmware wel

alleen maar pro's dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Het is gelukt met Nero 6.3.1.25.....

Hoe weet Nero eigenlijk op welke snelheid hij kan branden. Nero geeft aan dat jij maximaal op 4 speed kan branden. Mijn media (Memorex +R 4x) is dat ook.

Staat er een code op de dvd waar nero dit aan kan zien? Dit is mij bij CDR nooit opgevallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 17:17

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:00:
[...]

Waar heb je die gevonden dan? op de site van nero vind ik alleen 6.3.1.25 (20 september 2004).
Umm... ja, hij komt niet van de offieciele site O-)
Ik moet zelf ook nog kijken wat er allemaal veranderd / verbeterd is. Hij doet het i.i.g. prima met mijn NEC fikker en die TDK firmware.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand dit, of weet iemand waar ik eventueel voor een antwoord het beste kan zoeken? (heb al wat gegoogled, maar vond niets).

Mijn NEC 3500 lijkt met Alcohol 120% (laatste versie) ISO images maar op 4 speed te branden. Ik gebruik 8X schijfjes, en heb hier al succesvol sneller dan 4X mee gebrand. Het lijkt wel of alleen ISO images niet sneller willen branden dan 4X.

iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een voordeel om de laatste TDK firmware over mijn huidige NEC 2.17 te installeren als ik voorlopig enkel op ARITA DVD-R 4x brandt?
Zou hij sneller en beter kunnen branden?

Kan het geen kwaad om een schijf waar bv 4x op staat, te branden op bv 8x? Dat kan toch niet goed zijn, anders zouden de makers van de dvd schijf er toch wel 8x opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op 20 oktober 2004 @ 09:01:
[...]

Umm... ja, hij komt niet van de offieciele site O-)
Ik moet zelf ook nog kijken wat er allemaal veranderd / verbeterd is. Hij doet het i.i.g. prima met mijn NEC fikker en die TDK firmware.
ik heb de al een paar weken... werkt prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.