[Ervaringen] NEC ND3500A

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.448 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Topicstarter
Nu de dual layer dvd branders al even in de winkel schappen liggen is eerder dan verwacht werd een vervanger van de eerste dual layer van Nec 2510A; namelijk de NEC 3500a.
Aangezien deze dvd brander scherp geprijst is (90 euro) en hij is binnen een aantal dagen te verkrijgen.

Ik zelf denk dat ik mijn Nec1300A maar eens de deur uit ga doen voor deze fikker :)
Dus barst maar los met jullie ervaringen etc.

Specs:

DVD dual layer: 4x
DVD+r/DVD-r: 16x
CDR: 48x

Transfere rate read and write DVD and CD please read product description in the attachment Transfer rate read and write for DVD and CD - please see product specification as pdf download

Access time DVD 140 ms, CD 120 ms

Interface IDE / ATAPI

Burst transfer rate PIO mode 4 / Ultra DMA 33

Cache 2 MByte

Audio Headphone jack and volume control at front plus digital-out and line-out at the back (MPC compatible)

Media supported DVD+R9, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-Video, CD-ROM, CD-ROMXA, CD-Audio, CD Extra, CD Text, CD-IReady, CD-Bridge, Photo-CD, VideoCD, Hybrid CD

Writing methods DAO (disc at once), SAO (session at once), TAO (track at once) with zero gap, variable or fixed packet, multisession

Compatibility MPC Level 3, MultiRead, PC2001

Weight 1,0 kg

Dimensions 148mm x 42mm x 190 mm

Capacity 8,5 GB +R9, 4,7 GB DVD

Poll: Vind jij de 3500 beter dan de 2510?
Ja!
Nee!
Weet niet
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=15650&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Een vergelijking:
http://www.dvd-recordable...ex&req=showcontent&id=100

Pricewatch:
pricewatch: NEC ND-3500 16x (Dual-layer)
pricewatch: NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zwart) zwarte editie

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 27-08-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:13
Als jezelf al aangeef dat deze brander pas over een paar dagen (misschien zelfs weken) te verkrijgen is hoe denk jij dan dat er hier ervaringen gepost kunnen worden als niemand die brander heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MEGATRON schreef op 09 augustus 2004 @ 23:06:
Als jezelf al aangeef dat deze brander pas over een paar dagen (misschien zelfs weken) te verkrijgen is hoe denk jij dan dat er hier ervaringen gepost kunnen worden als niemand die brander heeft?
offtopic:
Nou de ervaring die je misschien nu al hebt met NEC branders, maar het meeste omdat ik net zag dat je bij Salland automatiseringen hem al kan krijgen. Het is ook voor de aankomende dagen. Maarja dit is dus geen ervaring ;) En waarom je hem zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Heb eerst een NEC ND-1100A gehad door ben ik heel tevreden mee geweest heb nu sinds 1 week de NEC ND2510A tot nu toe ook tevreden heb alleen nog geen DL DVD gebrandt, heb ze besteld.

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Als nec ervoor zorgt dat de brandkwaliteit net zo goed is als de 2510, de cd/dvd-errorcorrectie veel beter is als de 2510 en er gewoon een firmware in doet die niet gehackt hoeft te worden, dan hebben ze een wereldbrander. Maar laten we maar eerst even de reviews afwachten. Er zijn al branders getest die rond dezelfde chipset gebouwd zijn en die kwamen slecht uit de testen. Deze moeten dmv toekomstige firmware-upgrades "bijgewerkt" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 97917 schreef op 09 augustus 2004 @ 21:55:
Nu de dual layer dvd branders al even in de winkel schappen liggen is eerder dan verwacht werd een vervanger van de eerste dual layer van Nec 2510A; namelijk de NEC 3500a.
Aangezien deze dvd brander scherp geprijst is (90 euro) en hij is binnen een aantal dagen te verkrijgen.

Ik zelf denk dat ik mijn Nec1300A maar eens de deur uit ga doen voor deze fikker :)
Dus barst maar los met jullie ervaringen etc.
Hier vind je al een preview:
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2004/0806/iodata.htm

Het is wel in het Japans maar er zitten een hoop interessante Nero CD-DVD Speed grafiekjes bij.
16x CAV is overigens niet veel sneller dan 8x Z-CLV. Een volle DVD branden duurt 6 minuten ipv. 8

Maar DVD+R DL is wel een hele verbetering. 26 minuten ipv. 45

[ Voor 4% gewijzigd door Twister336 op 10-08-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De ND3500A lijkt mij ook zeer interresant. alleen wat ik nu weer jammer vindt is dat orginele firm ware van NEC bij zijn voorgangers nogal een beperkte media support heeft en er dus gehackte firmware nodig is voor het juist presteren. Overigens snap ik absoluut niet waarom NEC hier zelf niet wat meer tijd in steekt, zoveel gaat dat toch niet meer kosten ?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Misschien wel handig om hier te verwijzen naar het topic over de Asus 16x. Deze cd-bakker van Asus is vermoedelijk een rebadged Nec 3500, maar van de Asus 16x is al wel een review gepubliceerd. Deze is itt. de preview wel gewoon Engels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Aikeleer schreef op 10 augustus 2004 @ 01:47:
Misschien wel handig om hier te verwijzen naar het topic over de Asus 16x. Deze cd-bakker van Asus is vermoedelijk een rebadged Nec 3500, maar van de Asus 16x is al wel een review gepubliceerd. Deze is itt. de preview wel gewoon Engels. :)
De Asus is een rebadged Pioneer die het een heel pak minder doet dan de NEC.
Vergelijk de snelheidsgrafiekjes maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Twister336 schreef op 10 augustus 2004 @ 00:13:
...
16x CAV is overigens niet veel sneller dan 8x Z-CLV. Een volle DVD branden duurt 6 minuten ipv. 8

Maar DVD+R DL is wel een hele verbetering. 26 minuten ipv. 45
Mijn 8 speed brander doet er ongeveer 9,5 minuten over en dat is ook de tijd die andere fikkers erover doen. Maar je hebt wel gelijk dat het verschil niet zo groot is als het lijkt, omdat de echt veel hogere snelheid pas op het einde gerealiseerd wordt.

Met name DL is interessant, daar 45 minuten voor een DL dvd wel erg lang is... hoewel je niet moet vergeten dat als je dl brandt je niks hoeft te doen et je dvd voordat je hem brandt, waardoor 45 minuten voor het branden misschien lang is, maar toch acceptabel.

Ik zie trouwens dat er verwezen wordt naar de review van de Asus, maar ik vraag me toch af of het echt identieke branders zijn (eerst zien dan geloven!), daar BenQ en Philips ook branders met dezelfde chipset hebben, maar de BenQ´s presteren dacht ik wel duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93574

Alhoewel de 16x mij niet echt boeit, vooral omdat de tijdverschil tussen 8x en 16x niet echt super groot is, hoop ik wel dat er een gehackte FW voor de 2510A komt, zodat ie ook 4x DL kan branden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je de specs van de NEC 3500A met de Asus vergelijkt, zie je direct dat het verschillende modellen zijn. De Asus brandt cd-r op max 32x, de NEC op 48x. De chipset schijnt gelijk te zijn, de rest duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
drfruit schreef op 10 augustus 2004 @ 19:14:
Als je de specs van de NEC 3500A met de Asus vergelijkt, zie je direct dat het verschillende modellen zijn. De Asus brandt cd-r op max 32x, de NEC op 48x. De chipset schijnt gelijk te zijn, de rest duidelijk niet.
Dat zegt dus helemaal niets. De drives kunnen 100% identiek zijn en via firmware verschillende brandsnelheden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
Zijn er buiten verschillen van brandsnelheid andere verschillen bekend t.o.v. de 2500 en 2510?? DVD-RAM ondersteuning bijv??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MEGATRON schreef op 10 augustus 2004 @ 19:40:
Dat zegt dus helemaal niets. De drives kunnen 100% identiek zijn en via firmware verschillende brandsnelheden hebben.
Nee, maar toch ga ook jij voor de BenQ en niet voor de veel goedkopere Philips, terwijl het dezelfde branders lijken te zijn. Ik wacht dus eerst op de review van de NEC 3500 voordat ik geloof dat ze identiek zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Oscar Mopperkont schreef op 10 augustus 2004 @ 20:31:
[...]

Nee, maar toch ga ook jij voor de BenQ en niet voor de veel goedkopere Philips, terwijl het dezelfde branders lijken te zijn. Ik wacht dus eerst op de review van de NEC 3500 voordat ik geloof dat ze identiek zijn :)
Ik heb inderdaad voor de Benq gekozen aan de hand van reviews. De phillips kwam pas uit NADAT ik de brander al gekocht had. Als uit komende reviews blijkt dat de Philips exact hetzelfde is als de Benq (of vica versa) en net zo goed is als de Benq dan ben ik gewoon een hoop extra geld voor niets kwijt. Maar ik weet nu dat ik een goede brander heb.

Ik hoop echt voor een hoop mensen dat de NEC3500 aan de hoge verwachtingen van de mensen voldoet. Deze brander is nog niet eens uit of er onstaat al een hele hype. Vergeet niet dat de 2500/2510 alleen door herrie firmware zo populair is geworden. De prijs zal ook wel meespelen maar die firmwares van herrie hebben voor NEC een hoop geld in het laadje gebracht. Zonder die firmware had de 2500/2510 gewoon een riplock, regiocode, geen bitsetting, hele magere en picky medialijst. Mensen kopen deze brander nu om er gelijk die firmware in te flashen anders hadden ze die brander ook niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:41
MEGATRON schreef op 10 augustus 2004 @ 22:16:
[...]

Ik heb inderdaad voor de Benq gekozen aan de hand van reviews. De phillips kwam pas uit NADAT ik de brander al gekocht had. Als uit komende reviews blijkt dat de Philips exact hetzelfde is als de Benq (of vica versa) en net zo goed is als de Benq dan ben ik gewoon een hoop extra geld voor niets kwijt. Maar ik weet nu dat ik een goede brander heb.

Ik hoop echt voor een hoop mensen dat de NEC3500 aan de hoge verwachtingen van de mensen voldoet. Deze brander is nog niet eens uit of er onstaat al een hele hype. Vergeet niet dat de 2500/2510 alleen door herrie firmware zo populair is geworden. De prijs zal ook wel meespelen maar die firmwares van herrie hebben voor NEC een hoop geld in het laadje gebracht. Zonder die firmware had de 2500/2510 gewoon een riplock, regiocode, geen bitsetting, hele magere en picky medialijst. Mensen kopen deze brander nu om er gelijk die firmware in te flashen anders hadden ze die brander ook niet gekocht.
Ik heb hem gekocht (2510) maar ik heb niks erin geflashed, toch vind ik hem goed hoor :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 12:46

FastBunny

Give it the Works !

offtopic:
Wat ben je op dit moment kwijt voor een 2.4x DL schijfje en hoeveel voor een 4x schijfje :?

[ Voor 11% gewijzigd door FastBunny op 11-08-2004 15:57 . Reden: offtopic tags ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
FastBunny schreef op 11 augustus 2004 @ 14:59:
Wat ben je op dit moment kwijt voor een 2.4x DL schijfje en hoeveel voor een 4x schijfje :?
Je kan ook zelf even op inet zoeken.

http://www.ddvd.info/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 12:46

FastBunny

Give it the Works !

offtopic:
[quote]MEGATRON schreef op 11 augustus 2004 @ 15:47:
[...]

Je kan ook zelf even op inet zoeken.

http://www.ddvd.info/nl/[/quote]
Ja okay voor de 2.4x wel, de 4x zie ik nergens staan namelijk, vroeg me af of iemand toevallig al wist wat zo'n grapje dan ging kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door FastBunny op 11-08-2004 15:58 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
4x dl-schijven zijn er nog niet eens. De productie van 2,4x komt nu pas een beetje op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hmm, ik heb een ND-2510a in bestelling staan (samen met wat andere producten die een langere levertijd hebben); ik kan mijn bestelling nu nog wijzigen en de ND-3500a pre-orderen tegen 8 euro bijbetaling, maar twijfel nog of ik dit zal doen i.v.m. het feit dat er nog geen reviews beschikbaar zijn. 16x of 8x single layer maakt mij niets uit, maar het verschil tussen 2,4x en 4x dual layer is toch wel redelijk groot. Bovendien zijn de wat hogere leessnelheden en 48x CD-R wel mooi meegenomen. Brandkwaliteit blijft voor mij echter het belangrijkste.

Zouden er erg grote verschillen in brandkwaliteit kunnen zijn vergeleken met de ND-2510a? Is het al bekend of de drive intern dergelijke overeenkomsten heeft met de 2510 zodat ook bij dit model weer geprofiteerd kan worden van Herrie's aangepaste firmware versies?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@ZAP : Niet moeilijk doen en gelijk voor die paar euro meer de NEC3500 nemen. Ik weet zeker dat Herrie met een firmwarehack komt waardoor je van al het goede van de NEC kan genieten.

Anoniem: 95016

deze brander lijkt me interessant, al schrikt het lijstje met minpunten bij die ASUS brander me enigszins af ... heeft iemand deze NEC al zelf in handen gehad zo onderhand of nogsteeds niet?

enkele (offtopic?) vraagjes van een beginnende DVD-fikker gebruiker:
1. is het normaal dat er zoveel minpunten zijn bij de introductie van een nieuwe brander? hebben andere branders daar ook last van?
2. wat zijn dat precies voor firmware hacks, die van herrie?
3. zijn er branders op de markt die wel fatsoenlijk doen wat op de verpakking staat, zonder dat je al je tweak-kennis moet gebruiken om hem n beetje soepel te laten branden? zo ja, zou iemand me in de goede richting kunnen schoppen want ik ga behoorlijk offtopic merk ik al O-)

bvd

Topicstarter
Anoniem: 95016 schreef op 12 augustus 2004 @ 20:45:
deze brander lijkt me interessant, al schrikt het lijstje met minpunten bij die ASUS brander me enigszins af ... heeft iemand deze NEC al zelf in handen gehad zo onderhand of nogsteeds niet?

enkele (offtopic?) vraagjes van een beginnende DVD-fikker gebruiker:
1. is het normaal dat er zoveel minpunten zijn bij de introductie van een nieuwe brander? hebben andere branders daar ook last van?
2. wat zijn dat precies voor firmware hacks, die van herrie?
3. zijn er branders op de markt die wel fatsoenlijk doen wat op de verpakking staat, zonder dat je al je tweak-kennis moet gebruiken om hem n beetje soepel te laten branden? zo ja, zou iemand me in de goede richting kunnen schoppen want ik ga behoorlijk offtopic merk ik al O-)

bvd
1) Ja dit was ook in het begin zo bij de cd-r branders maar later werden ze allemaal goed compatible met de media ;) . Later werd de speed steeds hoger.
2) De firmware zorgt ervoor welke media je (goed) kan branden. De hacks zorgen ervoor dat meerdere schrijfjes compatible zijn :)
3)Je hebt gene tweak kennis nodig. Koop een NEC 2510A en je kan redelijk veel dvd-r's branden en eigenlijk alle cd-r's ;) . Omdat de NEC 3500A nieuw komt weet niemand of hij veel media slikt en is het dus spannend. :)

Anoniem: 95016

Anoniem: 97917 schreef op 12 augustus 2004 @ 20:49:
[...]

1) Ja dit was ook in het begin zo bij de cd-r branders maar later werden ze allemaal goed compatible met de media ;) . Later werd de speed steeds hoger.
2) De firmware zorgt ervoor welke media je (goed) kan branden. De hacks zorgen ervoor dat meerdere schrijfjes compatible zijn :)
3)Je hebt gene tweak kennis nodig. Koop een NEC 2510A en je kan redelijk veel dvd-r's branden en eigenlijk alle cd-r's ;) . Omdat de NEC 3500A nieuw komt weet niemand of hij veel media slikt en is het dus spannend. :)
uitspraken als 'redelijk veel' vind k altijd dubieus, als k een pakje DVD+R's bij de blokker koop omdat k haast heb wil k gewoon dat ie ze pakt, hou r niet zo van als k afhankelijk ben van de willekeur van mn hardware ;) maja uit jouw verhaal maak ik op dat je dit wel houdt, welke brander je ook koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kwam deze link tegen in een ander topic:

http://www.cdrlabs.com/phpBB/viewtopic.php?t=17349

Als je daarop afgaat dan lijkt het alsof die 3500 echt een superbrander gaat zijn. Hij brandt weer met zeer goede kwaliteit en hij kan ook nog eens 2.4 DL schijfjes op 4 speed branden, waarbij de bitsetting ook nog eens standaard op DVD-rom staat :)
Het enige nadeel lijkt misschien te zijn dat hij DL schijfjes niet echt snel leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 95016 schreef op 12 augustus 2004 @ 20:58:
[...]

uitspraken als 'redelijk veel' vind k altijd dubieus, als k een pakje DVD+R's bij de blokker koop omdat k haast heb wil k gewoon dat ie ze pakt, hou r niet zo van als k afhankelijk ben van de willekeur van mn hardware ;) maja uit jouw verhaal maak ik op dat je dit wel houdt, welke brander je ook koopt...
Dit houd je nog wel even. Dit heb je ook gehad bij de CD-rw branders en op een gegeven moment slikken ze alle media en gaan ze steeds ahrder branden. Maar je houd altijd dat sommige goedkope shit minder lang mee gaat of niet super lekker/snel brand ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Nou, misschien een beetje offtopic, en ik heb zelf al gezocht, maar zoveel verstand heb ik nou niet van dvd branders, maar wat is nou pcies het verschil tussen de 2510a, de 3500a en de 2500a ? Beter gezegt hoe zou je mij overtuigen om de 3500a te halen ipv de 2510a ? Tja of de 1300a want die kan ik krijgen voor 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 86836 schreef op 14 augustus 2004 @ 22:31:
Nou, misschien een beetje offtopic, en ik heb zelf al gezocht, maar zoveel verstand heb ik nou niet van dvd branders, maar wat is nou pcies het verschil tussen de 2510a, de 3500a en de 2500a ? Beter gezegt hoe zou je mij overtuigen om de 3500a te halen ipv de 2510a ? Tja of de 1300a want die kan ik krijgen voor 45 euro.
1300A: 2,4x en 4x DVD+R(W)/DVD-R(W)+ 16x CDR branden.
2500A: 2,4x; 4x en 8x DVD+R(W)/DVD-R(W)+ ??x CDR branden.
2510A: 2,4 en 4x DVD+R(W)/DVD-R(W)+ 2,4x DVD DL + ??x CDR branden.
3500A: 2,4 en 4x DVD+R(W)/DVD-R(W)+ 2,4 en 4x DVD DL + 48x CDR branden.

Ofwel voor de toekomst kun je nu beter een DVD DL brander kopen. Een DVD DL is 8,5GB en is het wel handig als je die 4x speed kan branden(scheelt veel tijd).

PS: zelf mag je ook wel wat zoeken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 14-08-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Mjah ik had al gezocht, en ik had die snelheden al gevonden, alleen is er niets anders wat sneller/beter is. Met buffer grote had ik ook al gevonden, maar hoe merk je dat een dvd brander een grotere buffer heeft ? Ik ken buffer alleen maar van buffer underrun, en daar hebben ze allemaal een protection voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 86836 schreef op 14 augustus 2004 @ 23:22:
Mjah ik had al gezocht, en ik had die snelheden al gevonden, alleen is er niets anders wat sneller/beter is. Met buffer grote had ik ook al gevonden, maar hoe merk je dat een dvd brander een grotere buffer heeft ? Ik ken buffer alleen maar van buffer underrun, en daar hebben ze allemaal een protection voor.
Nou hij leest van de dvd en slaat dit op in de buffer. Als de buffer groter is dan hoeft hij minder snel op de protection in te grijpen en dat scheelt weer tijd ;) . Hij leest dus iets verder vooruit. Maar het maakt niet zo heel veel uit. Vooral snelheden en media compatibliteit behoren tot de ''waarde'' van de nieuwe branders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 21:40
MEGATRON schreef op 10 augustus 2004 @ 22:16:
[...]

Maar dat vind ik eigenlijk onzin. Het klopt dat Herrie veel aan de populariteit heeft bijgedragen, maar het feit is, de NEC ND-2500A was al populair voordat Herrie met zijn firmwares begon / voordat zijn firmware echt doorsloegen. Waarom? De ND-2500A was één van de eerste 8x drives uit op de markt; de eerste reviews waren uitermate gunstig (zeer goede burn quality met weinig jitter), en wat toch echt de main selling point was...was zijn prijs.

Ik weet nog goed dat in het begin deze drive simpelweg tien(tallen) euro's goedkoper was dan zijn concurrentie, bv. de LiteOn 811S e.d. Hierbij had het betere burn quality dan zijn (eerste) concurrenten. Qua prijs/prestatie was dit op dat moment waarschijnlijk de beste drive. Nu is concurrentie veel heviger...en lijkt NEC's misschien wat onrechtvaardig.

En hoe kom je er bij dat zijn medialijst 'mager' was? Dat was juist nog een voordeel t.o.v. de concurrentie: de NEC kon redelijk tot erg goed overweg met veel media.

De NEC kan met zijn originele firmware uiteraard iets minder overweg met nieuwe media (die later dan zijn release op de markt kwamen), maar dat geldt voor elke brander. Wat wel jammer is aan NEC, dat ze toch een beetje lazy zijn qua firmware updates. Gelukkig springt Herrie ons te hulp.

By the way, alle branders van Philips zijn identiek aan die van Benq. Ze werken nauw samen op het gebied van optical storage. De 16x DVD+R generatie maakt gebruik van de Philips Nexperia PNX7860 chipset; het enige verschil tussen hun branders, is uiteraard de firmware. En voor zo ver ik kan zien, heeft Benq daar zeker een streepje voor. Philips is best lui wat betreft firmware updates, en hun firmware strategies zijn zodanig dat hun drives veelal minder scoren dan hun Benq counterparts.

Voor de mensen die al een NEC ND-3500A willen kopen: wacht eerst wat reviews af. Ga niet op reputatie af. Als je iets moet concluderen in de optical storage (zowel branders als media), is dat "als A werkt, zal A' ook wel werken " niet opgaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Kajun op 15-08-2004 00:14 . Reden: Added Stuff. ]

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kajun schreef op 15 augustus 2004 @ 00:03:
[...]
...

Voor de mensen die al een NEC ND-3500A willen kopen: wacht eerst wat reviews af. Ga niet op reputatie af. Als je iets moet concluderen in de optical storage (zowel branders als media), is dat "als A werkt, zal A' ook wel werken " niet opgaat.
Heb je helemaal gelijk in. Maar mocht je toch geen geduld hebben en vertrouwen hebben in deze review van een gebruiker:

http://www.cdrlabs.com/phpBB/viewtopic.php?t=17349

Dan moet je het gewoon doen! Want zoals ik al zei, als je hem moet geloven is het echt een superbrander die gewoon beter is dan de 2500/2510 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 03:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zie op een aantal sites deze brander al gewoon tussen de andere producten staan, ik ga morgen even naar Computerland, kijken of zij em al op voorraad hebben, en zo ja, dan schaf ik er morgen 1 aan en zal m'n bevindingen wel even bekendmaken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 15 augustus 2004 @ 19:43:
Ik zie op een aantal sites deze brander al gewoon tussen de andere producten staan, ik ga morgen even naar Computerland, kijken of zij em al op voorraad hebben, en zo ja, dan schaf ik er morgen 1 aan en zal m'n bevindingen wel even bekendmaken. :)
Ik ben benieuwd :) ; ik wacht nog even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 10:06
Ik ben ook van plan een DVD brander kopen. Het ziet tot nu toe goed uit deze NEC3500 maar ik wacht ook op de reviews van deze brander en ook op concurrentie van LiteOn. Maar wachten doe ik al zo lang en wil graag nu een brander die zeer goed omgaar met div. media en ook goed brand games en movies. Heeft iemand enige indicatie wanneer we eerste reviews van deze brander en ook van LiteOn kunnen verwachten , en wanneer men kan een keuze maken. Hoe lang was het vorig keer wachten op de reviews en conclusies ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ok, ik heb deze brander sinds afgelopen zaterdag 14 augustus en heb niet echt veel ervaring met dvd's branden, maar ik heb sindsdien een 20-tal dvd's vol data weggebrandt en vindt dat hij het zelfs met Bulkpaq Dvd+r wel goed doet.

Meestal hadden zelfs de geflashte nec nd25X0 nog wel problemen met deze schijfjes, maar hij brandt als een droom, weliswaar 4x dvd's maar ik ben een beginner. (btw, mijn eerste dvd-brander dus wees lief voor mij ;))

Ik heb tot nu toe geen DL schijfjes geprobeerd, maar zodra deze binnen zijn sta ik in de rij om ze gewoon uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 03:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anoniem: 97917 schreef op 15 augustus 2004 @ 19:48:
[...]

Ik ben benieuwd :) ; ik wacht nog even ;)
Helaas, Computerland kon ze nog niet leveren, geen enkele computerzaak in Eindhoven zelfs... Aangezien het nog tot het eind van de week duurt voordat ze te krijgen zijn heb ik maar een ND-2510 gekocht, want ik had echt dringend een optische drive nodig.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Eichii schreef op 16 augustus 2004 @ 01:44:
Ok, ik heb deze brander sinds afgelopen zaterdag 14 augustus en heb niet echt veel ervaring met dvd's branden, maar ik heb sindsdien een 20-tal dvd's vol data weggebrandt en vindt dat hij het zelfs met Bulkpaq Dvd+r wel goed doet.

Meestal hadden zelfs de geflashte nec nd25X0 nog wel problemen met deze schijfjes, maar hij brandt als een droom, weliswaar 4x dvd's maar ik ben een beginner. (btw, mijn eerste dvd-brander dus wees lief voor mij ;))

Ik heb tot nu toe geen DL schijfjes geprobeerd, maar zodra deze binnen zijn sta ik in de rij om ze gewoon uit te proberen.
Het is op zich niet zo gek dat hij goed schrijft op 4x (afgezien van het feit dat je met Bulkpaq's te maken hebt). In het algemeen geldt, des te sneller er gebrand wordt, des te kleiner de marge wordt, des te meer fouten/jitter je zult tegenkomen.

Vergelijk: de NEC ND-2510 beschrijft 4x DVD±Rs en 8x DVD-R met heel weinig jitter, maar bij 8x DVD+R laat het bij enkele media een paar steekjes vallen (maar nog steeds niet slecht, verre van dat). Dit alles volgens C't magazine.

Het is interessant om te zien hoe groot de jitter waarden zijn bij een hoge write speed, 12x en 16x. Ook is het erg interessant hoe de burn quality bij DVD+R DL zal zijn, en in hoeverre DL Bitsetting de compatibiliteit met DVD spelers en DVD ROMS zal verbeteren.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78568

Op www.informatique.nl worden ze al uitlgeleverd. Ik heb er 1 besteld en zal hem morgen binnenkrijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 12:42

C0nscious

Mysteryman.

Nog niet in het zwart :P

Ik heb hem net samen met een paar andere artikelen bij PC Megastore besteld, hopelijk is hij er binnen een weekje ofzo. Ik had net een brandertje nodig dus ik gok het er maar op dat ook deze een toppertje wordt.. :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 21:20
Ik dacht dat www.komplett.nl de zwarte op voorraad heeft. Morgen ook maar ff daar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59118

Bij salland is de witte vanaf vandaag leverbaar, de zwarte pas volgende week... en die had ik besteld... effe wachten dus nog. Ben erg benieuwd hoe kritisch hij is met de verschillend media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update: even een poll gemaakt in de startpost! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zijn er al mensen die ervaring met deze brander hebben of is er al een review over dit toch leuke apparaatje geschreven ?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Leuke poll in de openings post, maar hoe kan mijn nou voor de optie kiezen dat men de NEC3500A beter vindt dan de NEC2510A ? Je kunt hooguit de specs. beter vinden, wat ze ook gewoon zijn. Of heeft iedereen die voor de optie "Ja" inmiddels deze brander in huis ?

• Sick Nick
  • Laatst online: 07-06 16:10

Sick Nick

Drop the top!

Ik ga de mijne vandaag ophalen, m'n 1300A ging kapot binnen de garantie en kan nu tegen een kleine bijbetaling de 3500A mee nemen *D

[edit]

Zo hij hangt erin, alle soorten schijfjes die ik heb liggen pakt ie in ieder geval perfect. Hij is nu bezig een 4x dvd+r schijfje te branden, heb dvd decrypter ingesteld op 8x en dat werkt perfect (nu in ieder geval, even afwachten of hij ook te lezen valt maar denk het wel). Als dit lukt ga ik m op 12x en 16x proberen, zou wel erg gaaf zijn als dat lukt.

[ Voor 60% gewijzigd door Sick Nick op 19-08-2004 12:57 ]

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 16:55

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

ik heb em net binnen..

zo te zien brandt hij erg netjes, ik heb een paar Princo DVD-R en Budget DVD+R :r (die dingen van €13 per 50) mee gebrand

de Princo`s gaan okee, maar dat ie de Budget dingen goed brandt verbaasd me wel een beetje,want daar heeft m`n Plextor PX-708A de grootste problemen mee.

ff een K-Probe scan van de Budget DVD+R

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/ovhees/budgetdvdr.png

Dus , tot nu toe: prima brander, zeker gezien de prijs :)

[ Voor 6% gewijzigd door fordrwd4ever op 19-08-2004 21:38 . Reden: plaatje vergeten.... ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Nilco
@ovhees: Ik weet dat het Princo's zijn maar ik kan dat nou niet een goed resultaat noemen. Ik noem dit rond uit slecht. Heb je geen ander (beter) merk om mee te testen?

[edit]

Laat maar. Ik zie het al. Je hebt met een dvd-rom die Kprobe test gedaan. Kprobe met een dvd-rom geeft altijd een slecht resultaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Nilco op 19-08-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 06-06 16:55

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

ik vind dat een prima scan, zeker voor een Lite-Off dvd speler..

maar, als ik dezelfde dvd met m`n Plextor px-708 brand, al is het op 2.4 speed, is die bijna niet terug te lezen.

En ik heb dit dvdtje gewoon op 4x speed gebrand.

CD-r`s heb ik nog niet getest, maar dat zal vast wel werken ;)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98820

Eichii schreef op 16 augustus 2004 @ 01:44:

Ik heb ook problemen met die bulqpaq+ schijfjes. Volgens mij ligt het aan de buitenrand. Problemen onstaan nm vaak als de film de max grote is. Deze gaan dan haperen op het eind. Films tot ca 4.2GB spelen wel probleemloos af. Je kunt beter gaan voor de Buqpaqs- schijfjes (die oranje) Net zo goedkoop en prima kwaliteit, nog geen problemen tot nu toe. Is ook de favoriete cheap media op div dvdforums.

Zelf begin ik een beetje spijt te krijgen. Vorige week nm de NEC 2510 gekocht. Had geen zin om nog een week te wachten. Hoop dat dmv van flashen DL straks toch op 4x gebrandt kan worden met de 2510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sick Nick schreef op 19 augustus 2004 @ 10:30:
Ik ga de mijne vandaag ophalen, m'n 1300A ging kapot binnen de garantie en kan nu tegen een kleine bijbetaling de 3500A mee nemen *D

[edit]

Zo hij hangt erin, alle soorten schijfjes die ik heb liggen pakt ie in ieder geval perfect. Hij is nu bezig een 4x dvd+r schijfje te branden, heb dvd decrypter ingesteld op 8x en dat werkt perfect (nu in ieder geval, even afwachten of hij ook te lezen valt maar denk het wel). Als dit lukt ga ik m op 12x en 16x proberen, zou wel erg gaaf zijn als dat lukt.
Dus de NEC 3500a (officiele firmware) houdt zich niet aan de opgegeven dvdbrandsnelheid van de media? Dus je kunt 4x media op 8x branden als je dat wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
Dan moet dat geloof ik wel in de firmware van de brander staan. Nec heeft dan dat type schijf getest en de kwaliteit van de gebrande schijf op die snelheid is goed genoeg en dus verwerken ze dat in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 17:19
Ik krijg de mijne morgen binnen (besteld bij PCzaak.nl) en ga hem dan ook eens grondig testen. Aangezien het mijn eerste dvdbrander is kan ik hem (helaas) niet vergelijken met een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121314

Nou ik heb de Nec 3500A ook besteld en ben benieuwd of hij idd beter presteert dan mijn huidige Pioneer A07.

Ben namelijk niet echt gecharmeerd van de A07.
Nadat ik de A03, A04, A05 en A06 heb gehad is dit mijn laatste Pioneer voorlopig.

Veel errors op de A07 met zelfs de laatste 1.18 firmware.
Princo, Ritek/Arita G04, Ritek G04 gingen er een aantal prima en dan wederom Error 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79291

Anoniem: 98820 schreef op 20 augustus 2004 @ 11:51:
[...]

Dus de NEC 3500a (officiele firmware) houdt zich niet aan de opgegeven dvdbrandsnelheid van de media? Dus je kunt 4x media op 8x branden als je dat wilt?
Als de media het toelaat om op hogere snelheid te branden, ja.
Heb afgelopen donderdag de 3500A gekocht en ondertussen al een 15-tal dvd's gebrand. Verliep vlekkeloos.
Heb voorlopig maar 3 soorten schijfjes getest:
Platinum +8x.
Platinum -8x
Verbatim +4x
Verbatim -4x.
Alleen de Verbatim -4x kon ik aan hogere snelheid schrijven, nl. aan 8x. Bij de Platinums en Verbatim +4x wilde ie niet hoger, hoewel ik 12x en 16x geprobeerd heb met dvd-decrypter.
Misschien na mijn verlof eens andere media proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik ga het 'gok' ook wagen en ehm volgenden week bestellen, zodra het binnen is, laat ik wat resultaten achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reno74
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 12:50
Ik heb sinds een paar uur de Nec 3500 AG, ik neem aan dat dit dezelfde is als de nd3500a waar jullie over praten. De mediasuppurt is nog erg beperkt heb ik al gemerkt.
http://www.de.nec.de/soft..._16x_DVD_Writer_(DVT).pdf

De Arita 8x +schijfjes brand dit apparaat niet sneller dan 4x met firmware 1,16. Hopelijk gaan de dangerous brothers en herrie de media ondersteurning snel uitbreiden, want mijn oude nec 2500a haalt met deze schijfjes betere resultaten.

een rpc1 versie kun je downloaden via:
http://forum.rpc1.org/dl_...te=tdb1&file=3500_216.ZIP

[ Voor 11% gewijzigd door reno74 op 21-08-2004 21:32 . Reden: aanvullende info ]

Athlon64 XP 3000+@2000Mhz, 1GB DDR400 , 160GB 8mb SATA , MSI k8t, ATI RADEON 9800pro, 17"tft philips, Lite-0n LTD166s Pioneer A08 en NEC 3500 , 3dmark2003 5754, 3d 2001 18777, Pc2: Athlon XP 1900+, 256 mb DDR, Geforce 3 TI 19"Flatron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44162

Kwam vandaag op het idee een nieuwe DVD-brander erbij te halen, omdat ik veel DVD's meerdere keren brand. Naast m'n oude NEC ND1300A heb ik dus nu ook de NEC ND3500A in m'n computertje zitten. Ideaal dat ik nu in 15 minuten 2 DVD's gebrand heb en ze allebei perfecte kwaliteit zijn (Getest met DVDInfo Pro).

Even wat gegevens voor jullie tweakers:
* NEC ND3500A € 89,= bij Alternate (Ridderkerk), bel even, hebben vanaf dinsdag weer 300 stuks op voorraad, ik had de allerlaatste namelijk) met 24 maanden garantie (ipv standaard 12 bij andere bedrijven).
* MMore DVD+R gehaald bij Office Centre, € 0,90/stuk ex. btw op spindel van 25 stuks (M'n MAM-E schijfjes waren allemaal op helaas).

Tot nu toe lijkt het me alles behalve een miskoop. Enige probleempje is dat Nero de brander nog niet herkend als een 16 speed DVD-R brander (weet iemand hier al een oplossing voor).

Wacht ook nog met smart op nieuwe gehackte firmware, want regio-codes is de grootste onzin ooit bedacht. Waarom zou ik geen DVD's mogen kijken die ik in Amerika heb besteld ? Betaal er toch gewoon voor...

Nou ja, hoor het graag als iemand een betere (lees goedkopere) suggestie heeft voor media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90928

Heb hem vandaag ook gehaald, toevallig ook bij Alternate.

Hoop alleen dat er snel firmware hacks uitkomen, mijn Traxdata DVD+R 8x willen niet sneller branden dan op 4x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 16:44
@ CyrusTheVirusNL

Kijk eens hier:

http://tdb.rpc1.org

NEC ND-3500AG

Currently supplied as binaries suitable for flashing in DOS. The package includes original stock firmware, RPC1 with Rip Lock, and Rip Lock only. 2.16 Binaries and Flasher

Suc6

[ Voor 52% gewijzigd door Bunnikside op 22-08-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44162 schreef op 21 augustus 2004 @ 21:31:

Nou ja, hoor het graag als iemand een betere (lees goedkopere) suggestie heeft voor media.
Tja, wie koopt z'n media dan ook in een nl winkel.... Heffingen.

Ga voor Memorex 4x of 8x (prijs is nagenoeg hetzelfde) Zo'n 55 eurocent p/stuk. www.opusshop.nl Schijfjes kwamen als winnaar uit de bus bij Chip en computereasy. Heb er denk ik iets van 300 gebrandt, geen enkel probleem tegengekomen.

Net nieuw: Bulkpaq-Taiyo Yuden 8x. 0.56 p/stuk
http://www.nierle5.com/s0...&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2222

Taiyo Yuden is normaal gesproken absoluut top, maar deze zijn net nieuw. Heb ze net besteld, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien is het ook interessant als iemand eens testresultaten plaatst van het schrijven op goede media, zoals platinum, want nu staat er al wel een resultaat, maar dat was niet op de beste schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75438

Ik heb er drie in bestelling staan. De levering is schijnbaar erg moeilijk. Zodra ik ze heb zal ik mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Oscar Mopperkont schreef op 22 augustus 2004 @ 11:15:
Misschien is het ook interessant als iemand eens testresultaten plaatst van het schrijven op goede media, zoals platinum, want nu staat er al wel een resultaat, maar dat was niet op de beste schijfjes.
Euh wilde je zeggen dat Platinum een goed merk is ? Dan hoop ik toch echt dat hun DVDR's 100.000 x beter zijn dan de CDR's, want die waren ronduit slecht te noemen. Binnen enkele maanden was er geen data meer af te lezen.

Bij goede merken denk ik meer aan Verbatim en Taiyo Yuden.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 22-08-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

_Dune_ schreef op 22 augustus 2004 @ 19:41:
[...]

Euh wilde je zeggen dat Platinum een goed merk is ? Dan hoop ik toch echt dat hun DVDR's 100.000 x beter zijn dan de CDR's, want die waren ronduit slecht te noemen. Binnen enkele maanden was er geen data meer af te lezen.

Bij goede merken denk ik meer aan Verbatim en Taiyo Yuden.
Mijn 80 min Platinums zijn nog steeds prima te lezen. Verder worden ze aardig goed beoordeeld door de mensen die met een 2510 branden. Dus ik denk dat er weinig mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Oscar Mopperkont schreef op 22 augustus 2004 @ 19:50:
[...]

Mijn 80 min Platinums zijn nog steeds prima te lezen. Verder worden ze aardig goed beoordeeld door de mensen die met een 2510 branden. Dus ik denk dat er weinig mis mee is.
Ik heb voor een paar maande geleden alle Platinum CDR's die ik had getest 1/3 deel kon zo bij het vuilnis ze waren niet meer te lezen. Van de rest heb ik bepaalde wat ik wel wilde houden en wat eventueel verloren mog gaan. Wat ik wel wilde behouden heb ik op Plextor en Verbatim CDR's gezet.

Overigens zijn er meerdere mensen uit mijn kennisen kring die de zelfde ervaring hebben met Platinum CDR's (80min).

Als ze bij een ander wel goed blijven ben ik alleen maar blij voor ze ;) .

Maar on topic weer, ik heb afgelopen vrijdag ook een NEC3500A besteld bij Sallandautomatisering en verwacht hem in de loop van volgende week binnen te hebben. En dan gaan we maar eens testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 25-02 01:06
Anoniem: 98820 schreef op 22 augustus 2004 @ 10:47:
[...]

Ga voor Memorex 4x of 8x (prijs is nagenoeg hetzelfde) Zo'n 55 eurocent p/stuk. www.opusshop.nl Schijfjes kwamen als winnaar uit de bus bij Chip en computereasy. Heb er denk ik iets van 300 gebrandt, geen enkel probleem tegengekomen.

Taiyo Yuden is normaal gesproken absoluut top, maar deze zijn net nieuw. Heb ze net besteld, ben benieuwd.
Hoe kunnen z ezo goedkoop zijn als ze een halve Euro per DVD moeten afstaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Chadi schreef op 22 augustus 2004 @ 22:31:
[...]

Hoe kunnen z ezo goedkoop zijn als ze een halve Euro per DVD moeten afstaan :?
Ook goeiedag ;) . Daar zijn dus geen heffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelvandongen
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 97917 schreef op 22 augustus 2004 @ 22:37:
[...]

[...]

Ook goeiedag ;) . Daar zijn dus geen heffingen.
dus wel

"Alle prijzen in de shop zijn inclusief 19% BTW en duitse heffing (Gema-Gebuhren).

Heffing CD-R(W) 0,03
Heffing DVD-R(W) 0,18
Heffing DVD+R(W) 0,18"

Zoals je bij opus op hun site kunt lezen.
Maar ze zijn wel een stuk lager als in nederland met de volgende heffingen.

heffing dvd-r(w) 1,00
heffing dvd+r(w) 0,50

en verder kun je trouwens ook kijken bij

http://www.cdrwinkel.com/

Als je opzoek bent naar goedkopen dvd's. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door karelvandongen op 23-08-2004 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:30
karelvandongen schreef op 23 augustus 2004 @ 07:57:
[...]

dus wel

"Alle prijzen in de shop zijn inclusief 19% BTW en duitse heffing (Gema-Gebuhren).

Heffing CD-R(W) 0,03
Heffing DVD-R(W) 0,18
Heffing DVD+R(W) 0,18"

heffing dvd-r(w) 1,00
heffing dvd+r(w) 0,50

Als je ze in het buitenland bestelt, moet je hier nog steeds invoerrechten/belastingen betalen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelvandongen
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
remove

[ Voor 94% gewijzigd door karelvandongen op 23-08-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Goh, lijkt toch verdomd veel op de link die ik hier al gaf:
[rml]Oscar Mopperkont in "[ Ervaringen] NEC ND3500A"[/rml]
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Laatst online: 22-05 16:02
C4l1m3r0 schreef op 23 augustus 2004 @ 08:08:
[...]

Als je ze in het buitenland bestelt, moet je hier nog steeds invoerrechten/belastingen betalen hoor ;)
Ze opereren ook vanuit Nederland, maar zijn een duitse firma. Ze betalen hun belastingen en heffingen dus ook in Duitsland. Heb zelf al meerdere malen bij ddvd.info besteld, iedere keer een spindle van 100 stuks van rond de 70 euro, komt 8 euro verzend/rembourskosten bij. Arita 4x DVD+R worden door mijn geflashde 2500 (nu dus met DL support) op 8x gebrand, zonder problemen.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:15

Chakotay

Lick here to continue

C4l1m3r0 schreef op 23 augustus 2004 @ 08:08:
[...]

Het idee bij die zaken is dat je zelf 'importeur' bent, en officieel die zut dus zelf moet aangeven bij de juiste instanties en dan de heffingen betalen... Maar er is niemand die dat ook daadwerkelijk doet :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Chakotay schreef op 23 augustus 2004 @ 09:47:
[...]

Het idee bij die zaken is dat je zelf 'importeur' bent, en officieel die zut dus zelf moet aangeven bij de juiste instanties en dan de heffingen betalen... Maar er is niemand die dat ook daadwerkelijk doet :)
offtopic:
Idd, maar het is ook de vraag of de consument wel als importeur gezien kan worden. Ik weet niks van belastingrecht, maar ik kan me voorstellen dat als je iets besteld op een Nederlandse site en geld overmaakt naar een Nederlandse rekening, dat niet jij maar de verkopende partij de heffingen zou moeten afstaan, wat er ook in de voorwaarden staat.
Daarnaast vraag ik me af vanaf wek hoeveelheid het geldt. Als ik naar Duitsland ga en ik gooi mijn tank vol met benzine en rij terug naar Nederland dan hoef ik ook geen heffing te betalen. Zelfde geldt voor sigaretten. Waarom zou dat bij DVD's anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
volgens mij moet je pas gaan opgeven als je meer dan 250 euro oid importeert, dit omdat de kosten anders hoger zijn dan de baten (voor de belastingdienst), net zoiets als met sigaretten etc. dat je ook 1 of 2 sloffen mag importeren, kortom je bent gewoon legaal bezig totdat je dat bedrag overschrijdt (gaat per keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

karelvandongen schreef op 23 augustus 2004 @ 07:57:
[...]

dus wel

Heffing CD-R(W) 0,03
Heffing DVD-R(W) 0,18
Heffing DVD+R(W) 0,18"

heffing dvd-r(w) 1,00
heffing dvd+r(w) 0,50

Idd, en sommige shops werken nu via luxemburg, geloof dat je daar helemaal geen heffingen hoeft te betalen. Overigens heeft de eigenaar van Zwab.be me laatst toegezegt dat nederlanders nooit heffingen hoefen te betalen (Belgie heeft tegenwoordig ook heffingen) maar hoe dit precies werkt weet ik ook niet echt. dus mischien geldt dit ook wel voor die duitse heffingen. Ach zolang ik max 0.60 euro cent kwijt ben voor een kwalitatiefhoogwaardig schijfje vindt ik alles best. Verder kun je nog goedkoper, die orange bulkpaqs dvd-r van 0.35 eurocent p/stuk bevallen me ook prima, tis dat ze zo goedkoop zijn, wat toch een beetje wantrouwen wekt, maar voorlopig ben ik echt geen enkel probleem tegengekomen zowel qua kwaliteit, als afspeelbaarheid op div. dvdspelers.

Nu nog wachten totdat de DL goedkoper worden. Heb er net 2 van traxdata besteld a 10 euro/pstuk. Enkel om te testen, voorlopig nog veel te duur om echt te gaan gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 98820 op 23-08-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Normaal gesproken koop ik m'n lege media ook nooit in de winkel, maar per 100 soms 200 zelfs bij diverse internet-winkels. Ik ging altijd voor de Mitsui MAM-E schijfjes, maar de laatste zending die ik had ontvangen van de CDFreaks Shop, was een erg slechte batch (andere Media-Code dan normaal) en géén van deze schijfjes kreeg ik goed gebakken.

Daarom had ik bij gebrek aan lege schijfjes even snel bij de Office Centre die MMore DVD'tjes gehaald, en ze bevallen goed moet ik zeggen. Maar zou je mij even willen laten weten hoe die Taiyo Yuden schijfjes bevallen ? Zag namelijk dat je het over BULKPAQ schijfjes had, en mijn ervaring met dat merk is erg slecht. Heb namelijk ooit een 25 spindeltje van die BULKPAQ ORANGE DVD-R-etjes besteld, en ze branden allemaal goed, maar bij het bekende 4 GB-punt begint de ellende (haperingen, vastlopers, etc...). Kopiëren van data op die schijfjes is dus niet meer mogelijk.

Wie weet er dus een goedkoop schijfje (MAX. € 0,60), waar ik écht 100% zeker geen enkele misser mee zal branden op mijn NEC ND3500A ???

Alle info is welkom, zal ook mijn bevindingen met diverse media hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44162 schreef op 23 augustus 2004 @ 12:57:
[...]

Normaal gesproken koop ik m'n lege media ook nooit in de winkel, maar per 100 soms 200 zelfs bij diverse internet-winkels. Ik ging altijd voor de Mitsui MAM-E schijfjes, maar de laatste zending die ik had ontvangen van de CDFreaks Shop, was een erg slechte batch (andere Media-Code dan normaal) en géén van deze schijfjes kreeg ik goed gebakken.

Daarom had ik bij gebrek aan lege schijfjes even snel bij de Office Centre die MMore DVD'tjes gehaald, en ze bevallen goed moet ik zeggen. Maar zou je mij even willen laten weten hoe die Taiyo Yuden schijfjes bevallen ? Zag namelijk dat je het over BULKPAQ schijfjes had, en mijn ervaring met dat merk is erg slecht. Heb namelijk ooit een 25 spindeltje van die BULKPAQ ORANGE DVD-R-etjes besteld, en ze branden allemaal goed, maar bij het bekende 4 GB-punt begint de ellende (haperingen, vastlopers, etc...). Kopiëren van data op die schijfjes is dus niet meer mogelijk.

Wie weet er dus een goedkoop schijfje (MAX. € 0,60), waar ik écht 100% zeker geen enkele misser mee zal branden op mijn NEC ND3500A ???

Alle info is welkom, zal ook mijn bevindingen met diverse media hier posten.
Nierle duurt altijd zo'n 5 dagen. Zal ze vrijdag wel ontvangen. Welke writer gebruikte je voor die Orange Bulkpaqs (dvd-r)?? Want ik heb echt geen enkel probleem ondervonden. Ik brandt ze met Pioneer 107/ Nec 2500 en Nec 2510. Ook in in div reviews doen ze het goed. Mischien had je nog een oude batch. Gebruik ze nu ruim een maand, weet niet wanneer ze voor het eerst op de markt kwamen. Ik herken je problemen wel, maar dit had ik met de bulkpaqs dvd+. Echt waardeloze schijfjes, zowat alle films begonnen op het eind te haperen. Branden op 2.4x ipv 4x loste dit wel op, maar toch.

Maar ik ga gewoon nog steeds voor die Memorex dvd+ 4x schijfjes. Bevalt me tot nu toe het best. 0 problemen tot nu toe. Bestel daarna wel de Memorex dvd+ 8x (100st voor 60euro). Hoop dat deze net zo goed zijn, prijs is nagenoeg hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Bulkpaq Orange schijfjes waren 4 Speed DVD-R schijfjes en ik brandde ze indertijd op mijn NEC 1300A, Firmware 1.08 Autoreset van Herrie. Media-Code PRINCO (is alles wat DVDInfoPro erover te zeggen had). Ze zien er als volgt uit:

Die Bulkpaq Orange schijfjes waren 4 Speed DVD-R schijfjes en ik brandde ze indertijd op mijn NEC 1300A, Firmware 1.08 Autoreset van Herrie. Media-Code PRINCO (is alles wat DVDInfoPro erover te zeggen had). Ze zien er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.cdr-by-mail.co.uk/acatalog/bulkpaq_orange_4x_dvd-r_large.jpg

Heb er helaas een 20tal films op gebrand die dus waardeloze kwaliteit bleken achteraf. Heb er nog enkele liggen, maar daar durf ik niet echt op te branden omdat ik bang ben dat ook die zullen mislukken, maar ja, PRINCO hè...

Maar jij hebt het over Memorex schijfjes... Heb altijd memorex cdr's gehad van de bart smit vroeger en die bevielen me altijd uitstekend. Hoop dat dat met de DVD's ook zo is... Ga er ook maar eens een aantal van bestellen. Nog suggesties waar ik ze het best kan bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44162 schreef op 23 augustus 2004 @ 13:47:

[afbeelding]

Heb er helaas een 20tal films op gebrand die dus waardeloze kwaliteit bleken achteraf. Heb er nog enkele liggen, maar daar durf ik niet echt op te branden omdat ik bang ben dat ook die zullen mislukken, maar ja, PRINCO hè...

Maar jij hebt het over Memorex schijfjes... Heb altijd memorex cdr's gehad van de bart smit vroeger en die bevielen me altijd uitstekend. Hoop dat dat met de DVD's ook zo is... Ga er ook maar eens een aantal van bestellen. Nog suggesties waar ik ze het best kan bestellen ?
Ahhh ik heb een andere mediacode: INFOSMART0
Jij hebt dus princo. Ik zou ze zeggen probeer ze nog 1x. Spindeltje van 25stuks kost nog geen 10 euro. Die ik nu heb komen bij www.opusshop.nl vandaan. Daar kun je ook die memorex schijfjes halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 11:49
Ik ga morgen ffies een 3500 halen, maar heb even een vraagje. Kan je die memorex en mmore 8x ook op 12x of 16x fikke?

Trouwens Mmore staat er toch om berucht dat de cd's erg slecht zijn? Is dat bij hun DVD's niet meer zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
Is het tegenwoordig nog nodig om voor on the fly copieren de brander en lezer op 2 verschillende kanalen te zetten. En zo ja, kan deze brander dan op een promise ultra 133 tx2?

Anders moet ik mijn halve kast weer verbouwen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69606

@TeringJantje
Is allemaal geen probleem. Je kan die brander prima samen met de lezer op een ide kabel proppen en natuurlijk kan hij op de ide controller van jouw.
Heb zelf een vergelijkbare opstelling. Nooit problemen mee gehad.

-------------------------------------------------------------------------

Heb vandaag bij PC Zaak de NEC ND-3500 black besteld. Ben erg benieuwd naar de prestaties :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69606 op 23-08-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg woensdag met salaris als het goed is :*) en dan zal ik eens kijken of ik hem ook haal. Even kijken of ik mijn nec 1300a nog goed kan evrkopen want dan zou ik hem nog goed kunnen testen ook :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

ahaa meer mensen met dit idee dus.. ik heb met me pa besproken dat die mijn 1300A overkoopt voor een prikje en ik dan deze neem als brandstation :) ik zit er alleen nog mee dat ik de front moet wisselen met die van hem omdat hij geen zwarte drive wil heb ik een witte besteld zodat ik em zwart maak met een 1300a frontje

is er nog iets nieuws te zien op het frontje van de 3500a bij de logo's DL oid ? want dat mis ik dan natuurlijk wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 71133 schreef op 23 augustus 2004 @ 22:26:
ahaa meer mensen met dit idee dus.. ik heb met me pa besproken dat die mijn 1300A overkoopt voor een prikje en ik dan deze neem als brandstation :) ik zit er alleen nog mee dat ik de front moet wisselen met die van hem omdat hij geen zwarte drive wil heb ik een witte besteld zodat ik em zwart maak met een 1300a frontje

is er nog iets nieuws te zien op het frontje van de 3500a bij de logo's DL oid ? want dat mis ik dan natuurlijk wel :(
offtopic:
Ik verkoop hem of aan een vriend voor weinig, of geef hem aan mijn pa! Die koopt genoeg van me over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 08:45
Ik ga deze brander ook halen denk ik.
Vooral omdat ik nogal laat ben met het kopen van een dvd brander vind ik het belangrijk dat er DL support op zit voor in de toekomst.
Alleen zal ik mn oude 48x cd brander eruit moeten gooien :)
Geen IDE slots meer en ook geen ruimte omdat dat stomme moederbord te lang is naar rechts toe :P
Maar goed, zodra ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen eens posten. Heb hier ladingen divx films die mijn HD bezet houden en moet allemaal snel weg gebrand worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even wat ervaringen. Afgelopen vrijdag een NEC 3500A gekocht. Veel snelheidswinst t.o.v. mijn Plextor 708a heb ik nog niet gezien, want de NEC 3500A wil minder media op 8x snelheid branden dan de Plextor, en 16x media heb ik nog niet gevonden. Ik heb wat van die Bulqpac 8x -R Tayo Yudens besteld (met dank aan de tipgever elders in deze thread); benieuwd hoe snel de NEC die brandt.
Arita +R 8x doet hij alleen op 4x, Platinum +R 8x wel op 8x maar iets trager dan de Plextor (9:42 min voor de NEC, 8:07 voor de Plextor). Philips +R 4x gaan met de NEC op 4x, en met de Plextor op 8x.
Daar staat tegenover dat de verificatie met de NEC bijna twee keer zo snel gaat, omdat hij veel sneller leest. De Philips 4x werd zelfs in 5:38 min. geverifieerd! Het grappige is dat ik met de Plextor altijd verificatie gebruikte, omdat die niet best fikte, terwijl ik dat met de NEC na een weekend proefdraaien nu al niet meer doe. Alles gaat namelijk perfect. Ik heb de brandresultaten getest met CD-DVD Speed en het blijkt dat de grafiekjes van de NEC altijd perfect zijn, terwijl de Plextor enorme fluctuaties vertoont op elk station behalve op de Plextor zelf.
Ondanks de tegenvallende snelheid met de media die ik tot nu toe heb geprobeerd, ben ik heel blij met deze brander, omdat ik veel meer vertrouwen heb in de resultaten. En ik weet zeker dat er spoedig betaalbare 16x media en DL media komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69606

drfruit schreef op 23 augustus 2004 @ 23:58:
[cut]
......................................................
[/cut]
En ik weet zeker dat er spoedig betaalbare 16x media en DL media komen.
Heb de brander nog niet binnen maar gaan nu nog geen DL schijfjes kopen die krengen zijn niet te betalen. Maar die zullen idd wel langzaam goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
Heb de mijne vandaag binnen gekregen. Valt wel op dat ie meer geluid maakt dan mijn dvd-rom van Sony. Maar dat maakt niet uit. Nu nog wachten tot ik wat schijfjes heb en dan kan het echt beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Zo, Ik heb net mn brander gekocht. Heb em nog niet aangesloten though. Net een bestelling geplaatst voor 25 memorex dvd's voor 15 euro aangezien iemand ergens in dit topic goede ervaringen ermee had. Wil het eff afwachten hoe die budget en bulpaq dingen bij andere gebrand worden.... 50 dvd's voor 13 euro is natuurlijk wel aantrekkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:32
nu alleen nog w88 op de betaalbare dl media, bij yorcom hebben ze hem ook al zilver! hier de pricewatch links:
pricewatch nec 3500
pricewatch nec 3500 zwart

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 18:46
Heb hem nu uurtje in bezit. Nero herkent mijne als: "X:_NEC DVD_RW ND-3500AG"

Even een Platinum DVD+RW 4 speed beschreven: 4.09GB in 13.09. Daar deed de brander waarmee ik voorheen brandde wel langr over. Deze Teac (geloof ik) 8x brander kan dvd+rw op 4 speed branden, wat nero ook wel aangaf, maar vervolgens deed ie er wel 27 minuten over. Denk dat er toch met 2.4 werd geschreven.

Als meer heb gebrand met mijn eigen en kom meer bijzonders tegen dan laat ik dat weten. (Hoopte stiekem dat de winkel waar ik hem gekocht had een gratis DL-schijfje bij zou doen, helaas :o )

edit: Platinum dvd+r 8 speed: een eigen gemaakt film van 3,99GB ( .nrg ) gebrand in 9.01 minuten... Met Nero nog wel, laat staan wat andere brandprogramma's nog kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door dinkelover op 26-08-2004 21:19 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Al die snelheden vind ik niet zo belangrijk, wat maakt 't uit als het branden 2 minuten langer duurt? (m.u.v. het beduidend grotere verschil voor DL discs). Ik ben eigenlijk nog altijd benieuwd naar een vergelijking van de brandkwaliteit van de ND-3500A en de ND-2510A; naar mijn mening is dit veel belangrijker dan het verschil tussen 8x en 16x...

[ Voor 19% gewijzigd door Zap op 25-08-2004 17:54 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb hem ook gister gehaald, met een aantal schijfjes der bij. Had ik beter niet kunnen doen, de xbox van me broertje slikt ze niet (mijn eigen dvd speler gelukkig wel). We hebbn een philips drive in de xbox en hij slikt geen philips dvd+r(en +rw). Heeft er iemand een linkje voor me waar ik meer daar over kan vinden? Wat ik ook heb ontdekt is het ontstaan van een regio, hoe werkt dat? Als ik een dvd vanaf HD draai (WinDVD) dan staat er bij Regio: None, en als je hem brand wordt het Regio 2. Valt dat ergens in te stellen? (ik heb geburnt met Nero)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Zucht... kom er net achter dat mijn JVC dvd speler geen dvd+ afspeelt :/ Natuurlijk net een order gedaan voor 25 + schijfjes :|
Morgen ochtend snel eff bellen en heel hard hopen dat ze nog niet verzonden zijn
:{

• Kajun
Boeiend schreef op 25 augustus 2004 @ 17:59:
Ik heb hem ook gister gehaald, met een aantal schijfjes der bij. Had ik beter niet kunnen doen, de xbox van me broertje slikt ze niet (mijn eigen dvd speler gelukkig wel). We hebbn een philips drive in de xbox en hij slikt geen philips dvd+r(en +rw). Heeft er iemand een linkje voor me waar ik meer daar over kan vinden? Wat ik ook heb ontdekt is het ontstaan van een regio, hoe werkt dat? Als ik een dvd vanaf HD draai (WinDVD) dan staat er bij Regio: None, en als je hem brand wordt het Regio 2. Valt dat ergens in te stellen? (ik heb geburnt met Nero)
Misschien dat je dit even moet doorspitten.

Als het goed is, worden de volgende typen media ondersteund:
- Philips drive: CD-RW, DVD+R, DVD-R
- Samsung drive: CD-R, DVD-R
- Thompson drive: CD-RW, DVD+R, DVD-R

In principe moet je Philips gewoon DVD+R kunnen lezen, maar het kan nog redelijk 'picky' zijn wat betreft merk media. Het kan overigens ook aan de NEC liggen... er waren wel eens negatieve ervaringen met de voorganger, de 2500/2510, over het branden van PS2/Xbox games die dan uiteindelijk niet blijken te werken.

Er is nog te weinig info over de NEC 3500..
Ik moet zeggen dat de eerste resultaten op het cdr-info forum beetje tegenvallen. Gelukkig komt NEC binnenkort met nieuwe firmware uit.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.