[INFO] ASUS 16x (=NEC3500) review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:13
Aangezien er al een soort hype begint te ontstaan rondom de verwachte NEC3500 16x brander heeft cdrinfo een review online gezet van de ASUS 16x. Deze brander maakt gebruik van de NEC3500-chipset en is volgens sommige berichten een rebadged NEC3500.

http://www.cdrinfo.com/Se...ific.aspx?ArticleId=10004

Trek uw conclusie na het lezen van de review.
Veel leesplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik vermoed dat het een rebadged Pioneer (A08/108) model is.
Deze maakt ook gebruik van de Nec chipset, en de specificaties en de termen die Asus gebruikt zijn gelijk aan die van Pioneer.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Pioneer maakt ook gebruik van de NEC3500-chipset. Het enige verschil is dat ASUS en Pioneer (en waarschijnlijk nog meer merken) Z-CLV als schrijftechniek gebruiken en de orginele NEC gebruik maakt van P-CAV waardoor de orginel NEC dus wat sneller/eerder klaar zal zijn met branden. Echter heeft dit geen gevolgen voor de brandkwaliteit. En die was niet echt om over naar huis te schrijven in die review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 18:46
Ik kwam er ook op via een online shop, waarbij je hem kon reserveren. Het gaat om alleen NEC 3500. 90 Euro :? Welke shop weet ik zo niet, zoek ik wel op. Dat is echter niet echt prijzig als je het mij vraagt. Heb licht verder gezocht en kwam nog met deze opsomming via google :)

edit: online-shop gevonden, maar is het wel veroorloofd om dit hier te posten? :X Of mag ik die reservering ook in de pricewatch zetten... :?

[ Voor 21% gewijzigd door dinkelover op 05-08-2004 11:34 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik zou eerst wachten totdat deze brander (NEC3500) op diverse professionele sites getest is. Want als de brandkwaliteit net zo is als die van Pioneer, ASUS en de andere merken die ermee uitkomen dan zou ik deze brander nooit kopen.
Waarom is iedereen tegenwoordig zo gek op de NEC2500/2510? Alleen maar omdat herrie met zijn firmware-hacks de drive beter maakt. Zonder deze hacks betwijfel ik of ze dan nog zo geliefd waren ivm met de vele beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 18:46
Misschien ook de firmware-hacks, maar denk toch ook zeker de prijs! Ik wacht nu nog even op de tests van de NEC 3500, als die een beetje goed uitvallen dan heb ik straks voor 90 eurie een mooi brandertje in m'n bak :) Sneller zullen ze binnenkort nog niet worden, misschien de dual-layers. Maar 16 speed.. Hoop dat m'n Maxtor dat haalt :) En 4 speed dual-layer, tja... dat zal idd nog wel naar 16 gaan ooit. Maar daar ga ik niet op wachten!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 22:48
MEGATRON schreef op 04 augustus 2004 @ 19:23:
Aangezien er al een soort hype begint te ontstaan rondom de verwachte NEC3500 16x brander heeft cdrinfo een review online gezet van de ASUS 16x. Deze brander maakt gebruik van de NEC3500-chipset en is volgens sommige berichten een rebadged NEC3500.

http://www.cdrinfo.com/Se...ific.aspx?ArticleId=10004

Trek uw conclusie na het lezen van de review.
Veel leesplezier.
DIT IS NIET CORRECT!

De NEC3500 brand op 16x cav wat veel beter is dan wat de asus gebruikt (zlv ofzo geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Hertog_Martin schreef op 06 augustus 2004 @ 01:45:
[...]

DIT IS NIET CORRECT!

De NEC3500 brand op 16x cav wat veel beter is dan wat de asus gebruikt (zlv ofzo geloof ik)
Lees mijn 2e post in deze topic eens. Dat had ik al gezegd. :+ Alleen z-CLV, P-Cav of CAV heeft alleen invloed op de brandtijd. Tis te hopen dat NEC zijn firmware beter voor elkaar heeft om betere brandkwaliteit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MEGATRON schreef op 05 augustus 2004 @ 13:27:
...
Waarom is iedereen tegenwoordig zo gek op de NEC2500/2510? Alleen maar omdat herrie met zijn firmware-hacks de drive beter maakt. Zonder deze hacks betwijfel ik of ze dan nog zo geliefd waren ivm met de vele beperkingen.
Omdat tweakers net schapen zijn, als er 1 over de dam is volgen er meer. Maar je hebt helemaal gelijk dat er wel een erg nauwe blik ontstaan is alsof alleen NEC nog maar goede betaalbare drives kan maken.

Ik ben tot nu zeer tevreden over mijn 2510 brander, omdat hij nog steeds doet wat ik wil dat ie doet. Alleen ben ik zelf nog niet bezig geweest met het rippen van DVD's. Als blijkt dat mijn brander en interne dvd het niet goed doen, dan ga ik denk ik wel wat minder tevreden worden.
Pagina: 1