Heb sinds 1 week ook eindelijk m'n mobo binnen (na 2 weken hebben gewacht) sindsdien alleen maar problemen. Op willekeurige momenten krijg ik blauwe schermen en memory dumps... Heb problemen even op een rijtje gezet:
-Geheugen werkt niet op 200MHz, wel op 166.
Op 200MHz krijg je regelmatig blauwe schermen en memory dumps en is het met
geen mogelijkheid stabiel te krijgen. in memtest-86 in test #5 meer dan 30000
fouten.
Dit kon ik op lossen door de max. frequentie in te stellen op 166 in de bios, en
vervolgens de cpu multiplier op 8,5 en de
HT multiplier op 3x te zetten en als laatste de HTT bus op 240MHz. Hierdoor
loopt je geheugen wel op 200Mhz (DDR) en werkt
het geheel wel stabiel. Het voltage voor het geheugen op 2,7V te zetten ipv. auto.
(natuurlijk alleen sata 3 en 4 gebruiken)
-Als het netwerkgebruik boven de 5% komt maakt het mobo een snerpende toon.
(geluid komt ergens bij de netwerkaansluiting weg)
*agressive timings en spread spectrum heb ik disabled.
*bios geupdate naar v1.4
Heb gelezen dat er meerdere problemen waren met geheugen, loop nu al 2 dagen op internet te zoeken maar geen conrete oplossingen gezien. Alle timings gebrobeerd voor geheugen enz enz. Nu is m'n vraag of ieman echt een concrete oplossing weet. als ik alles RMA dan zit ik weer 2 weken zonder computer....

naja heb nog wel een oudje dan. Mijn snelle xp1800+ ietwat getuned... is door een kapotte voeding opgeblazen, stonk behoorlijk, heb nu wel een goede voeding van 460W was natuurlijk stom om te bezuinigen op de voeding...
systeem: AMD64 3000+, MSI K8N neo platinum, 1x 512MB twinmos (staat wel vermeld in testrapport van MSI), 2x 120GB Sata samsung spinpoint.