Dit moederbord maakt me gek...
M'n LAN valt vaak uit, niet 1 keer na 2 uur zoals iemand zei, maar soms om de 5 minuten, en soms helemaal niet.
Ik heb ergens op het MSI forum iemand zien zeggen dat zijn LAN problemen waren verholpen na het uitschakelen in BIOS van óf de Realtek chip die voor LAN kan zorgen, óf de Nforce chipset.
Echter kan ik deze settings nergens vinden...
Als ik CnQ in BIOS instel gaat m'n multiplier wél omlaag (naar 5x ipv 4x

) maar als ik dan wat testjes draai of ga gamen blijft hij gewoon op 1000 Mhz.
Als ik CnQ in CoreCenter instel, gaan m'n fans minder hard draaien maar verder gebeurd er niets.
En ik heb net zoals Jojarno het probleem dat de temperatuursensor helemaal niet klopt:
Motherboard Monitor geeft idle vaak veel te lage temps, maar dit verschilt: soms zijn de idle temps in MBM 32 graden, soms na vele uren niets doen komt hij niet onder de 47 graden. Stressed wordt de processor volgens MBM meestal rond de 55 graden. Sisoft Sandra aan de andere kant, geeft meestal ongeveer 43 graden idle aan, en ook 55 stressed. CoreCenter geeft idle weer de zelfde temperaturen aan als Sisoft, maar stressed soms wel meer dan 60 graden.
Ik gebruik BIOS 1.4, Nforce drivers versie 5.03, CoreCenter v1.6.6.0; ik heb verschillende andere BIOSsen en drivers gebruikt, maar ik blijf deze problemen houden.
Als er niet snel een oplossing komt, gaat dit bord terug naar Euromaxi en neem ik een Epox (of DFI als ze die binnenkort krijgen).
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 24-09-2004 15:49
]