Toon posts:

MSI K8N Neo-Platinum stabiliteitsproblemen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 673 views sinds 30-01-2008

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12 12:21

nwagenaar

God, root. What's the differen

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:50:
[...]

Zelfde bij mij.
Heeft verder iemand last van een uitvallende LAN-verbinding? :'(
Mijnes valt met dit moederbord iets té vaak uit en ik heb er nergens een oplossing voor kunnen vinden.
Niet zozeer met dit specifieke moederbord, maar dus wel op mijn Epox 8KDA3+ (eerst werkt het een paar uur goed, dan begint mijn verbinding uit en aan te gaan). In mijn geval kwam dit door de beta nForce drivers (4.80 en 5.x) die ik gedownload had van Guru3D. Mijn oplossing was om te "downgraden" naar de laatste nForce drivers die je kan downloaden vanaf de website van Nvidia.

[ Voor 9% gewijzigd door nwagenaar op 14-09-2004 10:35 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:50:
[...]

Zelfde bij mij.
Heeft verder iemand last van een uitvallende LAN-verbinding? :'(
Mijnes valt met dit moederbord iets té vaak uit en ik heb er nergens een oplossing voor kunnen vinden.
Kijk eens op de MSI-forums voor een definitieve oplossing.

BTW, uitvallende lan was voor mij de reden om dit board terug te brengen, onacceptabel.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 09:33:
1x IDE?
Das vreemd ik had er echt 2 erin zitten en 2 ATA.

Had er 1 voor me HDD en 1 voor me CD-ROM gebruikt.

WEIRD :/
1 rounded (rood) voor ide en 2x s-ata en 2x power verloop stekkertjes bij mij :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

chucky666 schreef op 14 september 2004 @ 16:33:
[...]

1 rounded (rood) voor ide en 2x s-ata en 2x power verloop stekkertjes bij mij :?
LOL vaag dan ik had er toch echt 2 erbij :?
Misschien vergissing ofzo.

Maar goed beetje offtopic gaan we hiermee.

Ik vond het een irritant instabiele moederbord te veel problemen die voorkwamen.
Geflipte tempsensors maar goed ben nu happy met mijn nieuwe ASUS K8V SE DELUXE.

:Y)

Verwijderd

Toch nog een CnQ vraag. Ik heb de powersettings aangepast, de driver geinstalleerd (zelfs die van de CD nog eens) en in BIOS (v1.4) CnQ aangezet, maar alleen de fan gaat stiller. Via Core Center blijft de proc op 1809 Mhz draaien. Kan ik daar wel zien dat hij terug gaat, of moet ik een ander proggie gebruiken.

(ow in CC ook bij CnQ settings gekeken, en daar staat de instelling ook op CnQ)

Verwijderd

had ik ook, bios geupdate?

edit: moet idd leren lezen :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 19:22 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

;)

de 1.04 bios haalt er trouwens weer wat graden af, van 52 naar 46.
maar volgens mij gaan ze nu een beetje overdrijven met de fsb ;)

Verwijderd

idd.. naja, 450 fsb is wel lekker :) 11x450 = veel :P

Verwijderd

zoals chucky666 al aangeeft, stond dat dus in mijn post.

interessanter is dat jij in verleden tijd spreekt....

Ik zou het dus wel degelijk kunnen zien in Core Center?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 07:38 . Reden: tikfout ]

Verwijderd

Ben nog steeds bezig om CnQ aan de praat te krijgen:

- in bios power management van S1 -> S3 gezet (laatste wijziging, dus geen verbetering)
- Power settings op minimal
- Laaste AMD64 drivers geinstalleerd (die van mei)
- laatste NForce (5.0?)
- CoreCenter
- Bios CnQ aangezet
- Laatste letter van Proc opgezocht. X (wat zat die proc vast door pasta...)
- WinXP SP2
- bios is ook up-to-date

live update geeft ook geen updates meer

wat heb ik nog gemist?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 01:57 . Reden: bios is ook u2d ]

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12 13:10
Nou of die s3 instelling wel zo goed is vraag ik me af....
En de 5.0 of 5.x zijn niet officieel, welliswaar door MSI op de site gezet, maar ik zou toch gaan voor de officieele van nVidia...
Dat is de 4.27.
Verder zou het dan moeten werken zoals je beschrijft.

UPDATE: zie net dat er idd sinds gisteren nieuwe nForce drivers zijn uitgekomen.

Ze dragen de nummer 5.10 en zijn hier te downloaden:

http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

Ik zal jullie laten weten hoe ze functioneren.

[ Voor 32% gewijzigd door dynax op 18-09-2004 09:59 ]

mijn systeem.

Verwijderd

dynax schreef op 18 september 2004 @ 09:53:
Nou of die s3 instelling wel zo goed is vraag ik me af....
Ik zal jullie laten weten hoe ze functioneren.
was ook de laatste wijziging die ik doorgevoerd had, ga ze zo bij restart weer terug zetten. Met deze NForce 5.1 doet CnQ het ook nog steeds niet.

Moet er maar denk mee leren leven dat ik alleen Q heb. CPU is nu 39 graden met alleen beetje downen uit nieuwsgroep, Winamp en remote desktop naar werkpc

maar als iemand nog een goed id heeft..........

• dynax
Ik had het al even aangehaald een aantal posts hiervoor; ik heb een hoge piep als ik een van m'n 6-1 cardreaders aansluit.
Voor het verhaal heb ik een topic geopend, zie hier:

cardreader aansluiten veroorzaakt hoge piep

Omdat we hier bijna allemaal het zelfde mobo hebben graag een reactie van jullie mbt aansluiten van een cardreader.

mijn systeem.

Verwijderd

dynax schreef op 20 september 2004 @ 00:42:
Ik had het al even aangehaald een aantal posts hiervoor; ik heb een hoge piep als ik een van m'n 6-1 cardreaders aansluit.
Voor het verhaal heb ik een topic geopend, zie hier:

cardreader aansluiten veroorzaakt hoge piep

Omdat we hier bijna allemaal het zelfde mobo hebben graag een reactie van jullie mbt aansluiten van een cardreader.
zou je graag verder willen helpen, maar heb er geen 1. Heb geloof ik wel eens ergens een opmerking gezien over het gebruik van een geaard stopcontact, maar of dat enig soelaas bood.....

• dynax
Nou ik gebruik idd een geaard stopcontact.....
Maar daar ligt het niet aan denk ik...

mijn systeem.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 03:01:
Is een prima bordje. Alleen geen topoverklok bord. Ik heb met dat bord en 2x512mb double sided ram een systeempje voor mijn moeder gemaakt. Het werkt perfect, alleen MOET!!! je wel bij de memory settings de command rate op 2T zetten ipv 1T. Anders krijg je stabiliteitsproblemen. Dit is niet nodig bij single sided rammetjes.
Ik wist dit niet en brak bijna mijn hoofd over die instabiliteit....is nu opgelost...
waar kun je de command rate veranderen? in mijn bios zie ik dat niet staan.
of noemen ze het anders in de bios?

Verwijderd

staat wel in de handleiding, maar ik heb hier helemaal geen last van, terwijl ik 2x 512 goedkope valueram reepies heb.. ik heb de timings zelfs nog wat strakker kunnen zetten, ik kan zelfs nu nog overclocken tot 450 mhz.. op stock voltage (2.7) ik heb nog niet verder geprobeert wegens proc koeler ;)

en dat voor maar 100 euro per reep :D

• Mr.C4
  • Niet online
ja, staat wel in de handleiding maar ik zie hem niet in de bios staan.
ik heb wel de nieuwe bios.

De computer reboot echt vaak spontaan en ik zou niet weten waar het aan ligt.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mr.C4 schreef op 22 september 2004 @ 16:46:
ja, staat wel in de handleiding maar ik zie hem niet in de bios staan.
ik heb wel de nieuwe bios.

De computer reboot echt vaak spontaan en ik zou niet weten waar het aan ligt.
staat onderaan in het gedeelte waar je ook kan oc-en ;)
moet je wel onder ram kijken natuurlijk.

\/\/\/ bios 1.5 :? is ie al uit dan, me live bios vindt niets in ieder geval \/\/\/

[ Voor 11% gewijzigd door chucky666 op 22-09-2004 20:59 ]

Verwijderd

ik heb nu dus die zalman, en bios 1.5, ik heb nu iets koelere temps als met de boxet, dit hoort veel koeler.... ik heb de gewone zalman pasta gebruikt, is dit goed? ik heb maar een klein beetje gebruikt natuurlijk, je kon de core er nog net door heen zien..

de koeler zit ook goed vast, er is bijna geen beweging in te krijgen... det temps zijn idle 37 graden, stressed 59 :(

• dynax
Er is idd geen bios 1.5...
Ik denk dat er 1.4 bedoeld wordt.

mijn systeem.

• Roop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03-2023
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 20:56:
ik heb nu dus die zalman, en bios 1.5, ik heb nu iets koelere temps als met de boxet, dit hoort veel koeler.... ik heb de gewone zalman pasta gebruikt, is dit goed? ik heb maar een klein beetje gebruikt natuurlijk, je kon de core er nog net door heen zien..

de koeler zit ook goed vast, er is bijna geen beweging in te krijgen... det temps zijn idle 37 graden, stressed 59 :(
Ik heb dezelfde Zalman koeler, alleen ik heb Arctic Ice pasta gebruikt. Temperaturen rond de 39-40 graden idle en 58 - 59 stressed. (met Core center ingeseld op CenQ, maar CenQ uitgeschakeld in de bios (v1.40), dus allleen de fanspeed wordt aangepast) Valt dus tegen.Volgens de tech blurp van arctic ice wordt de optimale warmteoverdracht pas na ong. 200 bedrijfsuren bereikt. Ik ben benieuwd, moet 2 graden schelen.

Verder Zalman NB heatsink geinstalleerd ipv het ridicule stukje metaal dat MSI een heatsink noemt. (was ook nauwelijks pasta gebruikt) Voor de liefhebbers heb ik wat pics. Het geheel is nu wel stabiel, maar nog niets geprobeerd met OC. Eerst zeker weten dat alles nu normaal werkt.

Verwijderd

dynax schreef op 22 september 2004 @ 22:27:
Er is idd geen bios 1.5...
Ik denk dat er 1.4 bedoeld wordt.
Die is er wél, maar die wordt niet geleverd bij Liveupdate omdat het meer een soort beta is. Als je goed kijkt op de MSI forums, zie je topics over de 1.5x BIOSsen en bij de 1 gaat alles plotseling veel beter en stabieler (met hun moederbord én geheugen), bij de ander gaat alles juist veel slechter.

• dynax
Heb je een link toevallig?

Ik las op een topic van het broertje van dit mobo, de K8N Neo2, dat er hidden bios instellingen zijn.
Dat geld ook voor ons mobo.
Ik heb het geprobeerd en het werkt.
In de bios doe je dit: shift+f2 en dan alt+f3.
Er komen dan wat instellingen bij.
Laat maar weten wie ze ontdekt, en wat er is bijgekomen..... :)

mijn systeem.

Verwijderd

Hier een overzicht van MSI K8N Neo Platinum BIOSsen:
http://msihq.designlab.in...readid=59711&hilight=1+52

Van het MSI forum:
http://msihq.designlab.in...readid=61658&hilight=1+52

Hier een kort draadje met directe link naar BIOS 1.52 op een forum van Anandtech:
http://forums.anandtech.c...catid=29&threadid=1389922

Zelfde maar dan van een andere website:
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=348927

Hier een OC waar 1.52 gebruikt is:
http://forums.rojakpot.co....php?t=11307&page=1&pp=10
Hier zie je ook een screenshot die handige dividers laat zien. :)

Zo kan ik nog een tijdje doorzoeken, maar dat laat ik aan jou over. :P

Verwijderd

ik heb het id dat hij gewoon de verkeerde sensor uitleest :S
idle klopt ie helemaal, 32 :) maar stressed ineens 53 tot 59 toe :S (hij schiet naarboven binnen 5 seconden... hier klopt toch niks van...
ik heb dus wel een andere sensor die is 41 idle, 45 stressed.. dit kan toch veel beter kloppen? dan heb ik nog een sensor die geeft 35 aan, die gaat heel langzaam om hoog (meestal 1 tot 5 graden) das me voeding geloof ik...

dan heb ik nog een sensor van me maxtor die kan het dus niet zijn :P

weet iemand de oplossing? en waar het aan ligt dat hij stressed zo snel hoger word.. ik had dit ook al met de boxed cooler en ik heb nu een zalman en dan word hij nog zo heet.. ik heb hem al 1x opnieuw geinstald.. met standaart zalman zooi werd hij 5 graden warmer dan met me coolermaster shit :)

Verwijderd

Dit moederbord maakt me gek... :r

M'n LAN valt vaak uit, niet 1 keer na 2 uur zoals iemand zei, maar soms om de 5 minuten, en soms helemaal niet.
Ik heb ergens op het MSI forum iemand zien zeggen dat zijn LAN problemen waren verholpen na het uitschakelen in BIOS van óf de Realtek chip die voor LAN kan zorgen, óf de Nforce chipset.
Echter kan ik deze settings nergens vinden... 8)7

Als ik CnQ in BIOS instel gaat m'n multiplier wél omlaag (naar 5x ipv 4x :? ) maar als ik dan wat testjes draai of ga gamen blijft hij gewoon op 1000 Mhz. :(
Als ik CnQ in CoreCenter instel, gaan m'n fans minder hard draaien maar verder gebeurd er niets.

En ik heb net zoals Jojarno het probleem dat de temperatuursensor helemaal niet klopt:
Motherboard Monitor geeft idle vaak veel te lage temps, maar dit verschilt: soms zijn de idle temps in MBM 32 graden, soms na vele uren niets doen komt hij niet onder de 47 graden. Stressed wordt de processor volgens MBM meestal rond de 55 graden. Sisoft Sandra aan de andere kant, geeft meestal ongeveer 43 graden idle aan, en ook 55 stressed. CoreCenter geeft idle weer de zelfde temperaturen aan als Sisoft, maar stressed soms wel meer dan 60 graden.

Ik gebruik BIOS 1.4, Nforce drivers versie 5.03, CoreCenter v1.6.6.0; ik heb verschillende andere BIOSsen en drivers gebruikt, maar ik blijf deze problemen houden.

Als er niet snel een oplossing komt, gaat dit bord terug naar Euromaxi en neem ik een Epox (of DFI als ze die binnenkort krijgen).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 15:49 ]

Verwijderd

ik zou het liefst ook een dfi halen, magoed, kost weer geld he :P hij is nu lekker stabiel.. alleen jammer van die rot *@#*@$(*% sensors, en dan durfen ze deze ook nog te zetten bij sommige best buy guides.. van mij appart kunnen ze ALLEMAAL de boom in :P

neej, geen msi meer voor mij, doe mij maar asus, nog nooit problemen mee gehad.
(gebaseerd op meerdere ervaringen ja)

Verwijderd

Ik heb nu ook een MSI K8n Neo Platinum. Alles werkt perfect :) met standaard bios, ik ga zo de nieuwste ff flashen. Ik snap alleen nog niet hoe C 'n Q werkt. Kom ik nog wel achter... :9.

Edit:
C 'n Q doet het nu maar hij gaat niet lager als 1800mhz.

Edit2:
Jeej, mijn cool 'n' quiet werkt :*) , wat een verschil qua geluid

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 10:43 ]

• Mr.C4
  • Niet online
eindelijk is mijn pc nu stabiel. Het kwam gewoon door het geheugen.
Infineon werkte niet goed samen met de mobo maar corsair wel.

Verwijderd

ik heb net een zalman 80 hp besteld, maar ik vraag me af of dit kan icm de zalman 7000cu? iemand deze combinatie al ge probeert?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 18:35:
ik heb net een zalman 80 hp besteld, maar ik vraag me af of dit kan icm de zalman 7000cu? iemand deze combinatie al ge probeert?
Past niet, snel cancellen. :/

Verwijderd

echt niet?
ok ik cancel hem meteen, bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:01:
echt niet?
Past zo'n grote koeler eigenlijk wel over je PRO ram?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:01:
echt niet?
Ik heb een tijdje terug een topic gelezen van iemand die dezelfde combo besteld had, volgens mij had hij als oplossing een stuk van de CNPS7000 afgeveild. :/

Je had trouwens zelf kunnen weten dat het niet zou passen, dit is een lijst van compatible moederborden:
http://www.zalmanusa.com/...754-939-940MBlist_eng.htm

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:13:
[...]

Ik heb een tijdje terug een topic gelezen van iemand die dezelfde combo besteld had, volgens mij had hij als oplossing een stuk van de CNPS7000 afgeveild. :/

Je had trouwens zelf kunnen weten dat het niet zou passen, dit is een lijst van compatible moederborden:
http://www.zalmanusa.com/...754-939-940MBlist_eng.htm
ik heb die combo ook.... maar ik heb t zo gedaan....
dat kader wat altijd rond je socket zit...die eraf geschroeft
de schroeven daarvan gebruikt om de 7000 vast te zetten...zeer stabiel en vast.
en je kan gewoon ook creatief zijn en zelf die oplossing bedenken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FDMK op 25-09-2004 19:16 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

heb ik ook gedaan idd.. naja ik ga dan binnenkort maar een vga silencer halen op een compuerbeurs... hij is hier niet te koop namelijk

edit: @hierbove, je bedoelt dat je wel die vga cooler en die cpu cooler hebt? (ja ik kan slecht lezen :P) en je hebt helemaal niks weg geveilt? waar ligt het dan aan, ligt het aan die heatpipe die tegen die socket aan komt ?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 23:35 ]

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen ook mijn msi maar als ik ook maar een beetje wil OC'en(2mhz ofzo) moet hij eerst uit, 2 minuten wachten en dan pas aanzetten. Anders komt hij niet verder dan het scherm platinum. En ik kom niet hoger als fsb 215mhz op stock voltage. Dan krijg ik blauwe schermen. Maar verder ben ik er tevreden over. Mooi bord :)

Edit:
Ander probleem. Bij GTA Vice City loopt hij vast na een half uurtje. Hij freezed gewoon. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 12:01 ]

• dynax
Wie heeft er hier een Tagan voeding, ik wil er een aanschaffen, maar geen zin in problemen.
Iemand ervaring?

mijn systeem.

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 20:25
Heb dit moederbord, geen problemen nadat ik de BIOS geupdate had.

Pickle Rick!

Verwijderd

dynax schreef op 27 september 2004 @ 23:18:
Wie heeft er hier een Tagan voeding, ik wil er een aanschaffen, maar geen zin in problemen.
Iemand ervaring?
ik heb de 330 watt versie en geen probleem. Iemand raadde mij een iets zwaardere aan, maar deze vond ik zelf ook al voldoende.

En algemeen over Tagan. Zijn er hier 5 op werk met deze voeding en geen enkele probs

• dynax
Nou ik heb de voeding er net in zitten....wat een mooie voeding zeg!
Zoiets heb ik nog nooit gezien!
Mooie kabels, een afgeschermde kabel voor vga of hdd.....en ook een voor de 220 volt.
Nu hoor ik de voeding niet meer inzakken als ik wat met de pc doe.

update:

ff getest en hij is echt prima.
En hij is stabiel met dit mobo.
Een wonderlijke voeding is dit.

[ Voor 18% gewijzigd door dynax op 29-09-2004 01:41 ]

mijn systeem.

Verwijderd

he, ik vraag me toch af wat jullie temperaturen dan zijn, idle en stressed... dan kan ik conteroleren of ik nou de goede sensor te pakken heb (heb ik wat probleempies mee :P)

alvast bedankt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 16:29:
he, ik vraag me toch af wat jullie temperaturen dan zijn, idle en stressed... dan kan ik conteroleren of ik nou de goede sensor te pakken heb (heb ik wat probleempies mee :P)

Nou hier klopt het ook niet :P
Idle: 27(!) tot 36
Stessed: rond de 45

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 16:29:

Dit zijn mijn uitslagen... :/

Idle varieert tussen de 21 tot 34 graden.
Stressed rond de 55 graden.

Mijn Cool 'n Quiet probleem is overigens grotendeels verholpen, zelfde geldt voor het LAN-probleem. :D

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 18:52 . Reden: typo ]

Verwijderd

owk, bij mij is het de ene keer 39 idle, de andere keer 30 idle :S stressed de ene keer rond de 58 graden, de andere keer niet hoger als 53 graden (verschild per reboot :P)

ik denk dat hij gewoon de verkeerde waardes uitleest , of verkeerde sensor.. ik krijg 4 temps in speedfan, 1 van me hd, 1 van me cpu.... (die foute dus..) 1tje van me northbridge die is nu iets van 35 graden als dit hem dus wel is.. ik twijfel dus tussen 2 temps.. 1tje van 35 en 1tje van 48 graden.. 1tje van die 2 moet dus ook wel de cpu zijn, er zitten bij deze proc toch ook sensors ingebouwd? en 1tje op het mobo?

als ik me cpu stress zit die foute sensor van 30 binnen 1 seconde op de 50 graden.. dit is toch onmogenlijk of niet soms?
als ik hem stres gaat die dus hard omhoog maar de 2 andere sensoren gaan langzamer omhoog, 1tje komt stressed ongeveer uit op 38/39 graden.. ik denk dus dat dit de cpu zit?

als ik helemaal fout zit laat dan maar zitten, zeg iig dan wel ff waar ik fout zit :+
bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 20:32:
owk, bij mij is het de ene keer 39 idle, de andere keer 30 idle :S stressed de ene keer rond de 58 graden, de andere keer niet hoger als 53 graden (verschild per reboot :P)

ik denk dat hij gewoon de verkeerde waardes uitleest , of verkeerde sensor.. ik krijg 4 temps in speedfan, 1 van me hd, 1 van me cpu.... (die foute dus..) 1tje van me northbridge die is nu iets van 35 graden als dit hem dus wel is.. ik twijfel dus tussen 2 temps.. 1tje van 35 en 1tje van 48 graden.. 1tje van die 2 moet dus ook wel de cpu zijn, er zitten bij deze proc toch ook sensors ingebouwd? en 1tje op het mobo?

als ik me cpu stress zit die foute sensor van 30 binnen 1 seconde op de 50 graden.. dit is toch onmogenlijk of niet soms?
als ik hem stres gaat die dus hard omhoog maar de 2 andere sensoren gaan langzamer omhoog, 1tje komt stressed ongeveer uit op 38/39 graden.. ik denk dus dat dit de cpu zit?

als ik helemaal fout zit laat dan maar zitten, zeg iig dan wel ff waar ik fout zit :+
bedankt voor de reacties :)
Zoiets vaags heb ik ook. Ik ga ff een half uurtje gamen en de temp zit op 50 graden. Koeler voluit en blijft op 50 graden. Reboot--> 39 graden. :+

• xplorer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik word echt gek hier van. Ik heb 5 typen geheugen geprobeert en geen wil goed werken. Windows wil gewoon niet booten.

specs:

msi k8n neo platinum met standaard bios
amd 64 3200+
nu 512 mb corsair xms 3200c2pt
80 gb 7200 rpm 8mb western digital
hercules prophet 9700 PRO 128mb

ik heb de volgende geheugen typen gehad:

Kingston Value ram
Corsair Value ram
Danaelec
een no name merk
Nu heb ik dus die corsair xms maar met geen van allen is windows aan de praat te krijgen. Is er nog een oplossing of moet ik maar ruilen/andere kopen?

• Mr.C4
  • Niet online
Dat is raar want corsair value doet het bij mij wel tenminste die van 512mb.

• xplorer
Ik vind het ook heel vreemd. Ik had gehoopt dat het systeem zou werken met dat xms geheugen, maar jammer genoeg komt windows niet verder dan het bootscherm en dan start de pc opnieuw.

Verwijderd

ga is spelen met je geheugen timings dan 8)7 probeer is 2t

• xplorer
Ik heb dat geprobeerd.

1t/2t beide geen effect

timing op 2.5/3/3/6 gezet en ook geen effect

op auto ook niets

Verwijderd

dan zou ik je cpu in gaan ruilen :s laatste hoop...

btw er is een nieuwe bios uit:
1.55
http://www.heyz.nl/downloads/1.55.zip

neej, ik heb hem nog niet uitgeprobeert

• xplorer
Waarschijnlijk heb ik DE oplossing gevonden. Windows boot.

Wat heb ik gedaan:

Via dos de bios updaten naar v1.4 (misschien werkt 1.1 ook dat weet ik niet)
Via de cd-rom windows xp geinstalleerd. Na de installatie wil windows rebooten voor een eerste sessie om te installeren en daar ging het bij mij fout, want de pc bleef hangen in het opstartscherm. Na een reboot ben ik eens gaan proberen om in de safe mode te komen. Dat lukte dus ik ging verder. Via een cdtje heb ik SP2 geprobeerd te installeren en dat lukte ook. Na een reboot starte windows tot mijn verbazing gewoon zonder problemen op.

Nu nog maar hopen dat de boel stabiel blijft.

Verwijderd

wel appart dat hij het dan wel doet :S 8)7

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 20:36
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 23:20:
dan zou ik je cpu in gaan ruilen :s laatste hoop...

btw er is een nieuwe bios uit:
1.55
http://www.heyz.nl/downloads/1.55.zip

neej, ik heb hem nog niet uitgeprobeert
Is daar ergens een changelog van te vinden? En is het een officiele of een beta? Ik heb nu 1,4 erin zitten, totaal geen problemen mee :)

Verwijderd

Heb die nieuwe bios nog niet geinstalleerd. Voor zover ik lees op de MSI fora is het vooral dat hij i.c.m. overclocken stabieler is.

Zoals reeds eerder gemeld, lukt het CnQ niet bij mij.
(ondanks bios 1.4, CnQ in bios aan, AMD 64 driver, powersettings op minimal) Zou het misschien aan SP2 liggen?! (wilde gok)
Heb ik me maar bij neergelegd (of iemand moet nog een goede tip hebben) , maar net zag ik iets wat ik niet zo kon verklaren. Was ff een CD;tje aan het branden en mijn CPU werd ook wel btje warm 58gr (inmiddels 47), toen ik Core Center opende zag ik tot mijn verbazing dat hij 1975 MHz aangaf! (heb een 2800+ en niet overclocked) De Mhzen wisselden doordat het aantal MHzen wat voor de multiplier staat op en neer ging (maar nooit onder 200 MHz).
Bij de FSB MHz uitklap geval stond wel braaf 201 MHz.

Zou het misschien kunnen dat ik een omgekeerde CnQ heb?! :?

edit:

Net even simulation gedaan en zie weer het verschijnsel. Zou het te maken kunnen hebben dat ik ook zie dat sommige voltages een btje schommelen? 12,55-12,61 v

zit een 330 watt voeding in

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 18:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 18:19:
(ondanks bios 1.4, CnQ in bios aan, AMD 64 driver, powersettings op minimal) Zou het misschien aan SP2 liggen?! (wilde gok)
Even voor de zekerheid, omdat ik het niet in het rijtje zie staan: heb je CnQ wel aangezet in Core Center?
Mijn CnQ deed het ook niet totdat ik het aanzette in Core Center.

Als je Core Center hebt opgestart, klik dan op ''CoreCenter''. Daar zie je de opties ''Cool'n'Quiet'' en ''User mode'' staan. De rest spreekt voor zich...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 19:59 . Reden: typo ]

Verwijderd

Als je Core Center hebt opgestart, klik dan op ''CoreCenter''. Daar zie je de opties ''Cool'n'Quiet'' en ''User mode'' staan. De rest spreekt voor zich...
toch nog wat vergeten te vermelden :)

maar staat idd aan.

En ik zou daar toch ook gewoon de multiplier moeten zien verminderen?!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 16:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 16:57:
[...]

toch nog wat vergeten te vermelden :)

maar staat idd aan.

En ik zou daar toch ook gewoon de multiplier moeten zien verminderen?!
Bij mij gaat bij C n Q de multiplier naar 5x

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:05:
[...]

Bij mij gaat bij C n Q de multiplier naar 5x
Bij mij blijft hij dus staan op de 9x. En in bios hoef je verder ook niets meer (naast dus CnQ aan) in te stellen toch? Heb iets gezien dat de multiplier-on-startup gezet wordt. Of dus op een harde waarde

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 18:16:
[...]

Bij mij blijft hij dus staan op de 9x. En in bios hoef je verder ook niets meer (naast dus CnQ aan) in te stellen toch? Heb iets gezien dat de multiplier-on-startup gezet wordt. Of dus op een harde waarde
Ik heb alleen CnQ op enabled(aan). Jij ook dus. Zou het eigenlijk wel moeten werken. Als je CnQ aanzet, op hoeveel mhz loopt hij dan?

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb ook een raar probleem met mijn pc. Af en toe gaat hij zelf automatisch opnieuw starten. Ik heb Win XP maar heb de optie van het opstarten bij systeemfouten uitgezet. Dus ik weet echt niet waar het aan ligt. 8)7
Ik beschik trouwen van de nieuswte bios 1.4. Echt raar....want voor de rest draaid het systeem wel stabiel....

• dynax
Trouwens, bios 1.55 is een beta bios, ik zie em nergens staan op de officieele site...

O ja, ik heb sinds vandaag een nieuwe processor, een 3400+....
hij wordt zo'n 49 graden, is dat normaal?
De 3000+ die ik hiervoor had was maar 37 graden....
Iemand ervaring?

[ Voor 52% gewijzigd door dynax op 04-10-2004 20:22 ]

mijn systeem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 18:26:
[...]

Ik heb alleen CnQ op enabled(aan). Jij ook dus. Zou het eigenlijk wel moeten werken. Als je CnQ aanzet, op hoeveel mhz loopt hij dan?
maakt niet uit of hij aan of uit staat.
Blijft (of ik moet dus gaan branden :)) op 1810 MHz (201x9) staan

Verwijderd

olandese schreef op 04 oktober 2004 @ 18:51:
Ik heb ook een raar probleem met mijn pc. Af en toe gaat hij zelf automatisch opnieuw starten. Ik heb Win XP maar heb de optie van het opstarten bij systeemfouten uitgezet. Dus ik weet echt niet waar het aan ligt. 8)7
Ik beschik trouwen van de nieuswte bios 1.4. Echt raar....want voor de rest draaid het systeem wel stabiel....
staat er ook niets raars in je eventlog?

• olandese
niet echt...heb in de logboek gekeken....maar heb niets bijzonders gevonden....

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43
RaptorRaider, hoe heb jij je lanprobleem opgelost? Ik zit namelijk ook met het probleem dat mijn lan regelmatig even disconnect, maar meestal loopt het dan verder mis. De verbinding lijkt er nog wel te zijn, maar er komt niks meer doorheen. Pingen naar het eigen ip gaat perfect, pingen naar een andere pc in het netwerk gaat niet. Als ik dan nog een andere driver wil installeren blijft hij hangen zodra hij iets wil gaan installeren van netwerkdrivers. Hij crasht dus steeds opnieuw op die lan. Is er al een algemene oplossing voor?

Verwijderd

Dikke Foaf schreef op 07 oktober 2004 @ 04:00:
RaptorRaider, hoe heb jij je lanprobleem opgelost? Ik zit namelijk ook met het probleem dat mijn lan regelmatig even disconnect, maar meestal loopt het dan verder mis. De verbinding lijkt er nog wel te zijn, maar er komt niks meer doorheen. Pingen naar het eigen ip gaat perfect, pingen naar een andere pc in het netwerk gaat niet. Als ik dan nog een andere driver wil installeren blijft hij hangen zodra hij iets wil gaan installeren van netwerkdrivers. Hij crasht dus steeds opnieuw op die lan. Is er al een algemene oplossing voor?
Het bleek niet aan het moederbord maar aan mijn kabels te liggen... |:(
Speedtouch 510i laat sommige ''kamers'' het internet niet op

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 10:55 . Reden: typo ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:21
Mickman schreef op 13 september 2004 @ 15:14:
Hebben jullie buiten het moederbord trouwens ook nog andere zaken meegeleverd gekregen zoals:
- IDE en FDD cables
- SATA cable
- powercables

Anders moet ik deze namelijk nog even bijbestellen :D
Tuurlijk hoort dat erbij...

Zie http://www.overclockers.c...250gbmsi00000k8nneopl0105
voor afbeeldingen :)

offtopic:
Sorry voor de vrij nutteloze reply, ik keek een beetje verkeerd naar de datum e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 07-10-2004 11:05 ]

Verwijderd

Ik heb sinds een week een compleet nieuw systeem met dit moederbord. Ook ik heb LAN problemen gehad, de verbinding viel gewoon uit. Als ik het zo instel dat ik automatisch een ip adres krijg is er niks aan de hand en doet de LAN het perfect. Maar als ik er handmatig een ip adres inzet krijg ik geen verbinding. Dus als het uitkomt om een dynamisch ip adres te gebruiken zou ik dat eens proberen, bij mij was dat een oplossing.

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:14

dawofl

?

Ik heb een MSI K8N Neo-54G en ik moet zeggen dat hij niet geheel probleem loos is...

Hij blijft af en toe bij detecting IDE drives hangen hij reageert dan nog wel op ctrl-alt-delete en daarna boot ie vaak wel 3x goed waarna hij weer eens een keer blijft hangen... niet echt schadelijk ofzo maar wel irritant en niet acceptabel :P ben nu met geheugeninstellingen bezig om te kijken of ik het kan oplossen terwijl ik nu aan het tikken ben ga ik voor reboot nmr 3 :) ik zal wat meer info posten

MSI K8n NEO-54G
AMD Athlon64 3000+
2x512 GEIL value ram
ATI9800pro saphire
200GB s-ata maxtor schijf

hij boot nu voor de 4e keer en blijft weer hangen :/ kan iemand iets meer over beste geheugen instelling posten ?? ik zie wel Tcl:2.5 Trcd:4 tras:8 Trp:4 en 2Tt timing staan maar heb geen idee wat dat betekend :D

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43
Heb gisteren een hele tijd aan dat LAN probleem bezig geweest, uiteindelijk opgegeven, ik start nu, dag erachter de pc op en alles werkt perfect.
De eerste keer is het net hetzelfde gegaan, het lijkt erop dat de pc lang genoeg moet af gestaan hebben om het terug laten werken.
Ik heb verschillende keren een disconnect gehad, maar daarna werkte alles wel gewoon weer, dit was echter alleen bij het surfen.
't is nu al 2* dat de disconnect bij het browsen in mijn netwerklocaties fataal blijkt.

Ik heb trouwens ook last van een hoge piep, maar dan wel alleen als er traffic over mijn LAN gaat, echter is het wel alleen bij de hogere snelheden, het downloaden van internet (300k) veroorzaakt geen piep, het transferren van files (3mb/s tot 10mb/s) dus wel.

Ik heb ook gehad dat hij bleef hangen bij detecting drives in het begin, echter is het zonder noemenswaardige veranderingen gewoon opgelost. Ik heb een biosupdate gedaan naar versie 1.4. En ik draai een raid 0 op sata 1/2

[ Voor 31% gewijzigd door Dikke Foaf op 07-10-2004 13:22 ]

Verwijderd

dawofl schreef op 07 oktober 2004 @ 12:13:
Ik heb een MSI K8N Neo-54G en ik moet zeggen dat hij niet geheel probleem loos is...

Hij blijft af en toe bij detecting IDE drives hangen hij reageert dan nog wel op ctrl-alt-delete en daarna boot ie vaak wel 3x goed waarna hij weer eens een keer blijft hangen... niet echt schadelijk ofzo maar wel irritant en niet acceptabel :P ben nu met geheugeninstellingen bezig om te kijken of ik het kan oplossen terwijl ik nu aan het tikken ben ga ik voor reboot nmr 3 :) ik zal wat meer info posten

MSI K8n NEO-54G
AMD Athlon64 3000+
2x512 GEIL value ram
ATI9800pro saphire

hij boot nu voor de 4e keer en blijft weer hangen :/ kan iemand iets meer over beste geheugen instelling posten ?? ik zie wel Tcl:2.5 Trcd:4 tras:8 Trp:4 en 2Tt timing staan maar heb geen idee wat dat betekend :D
Ik denk dat je de gewone MSI K8N Neo Platinum hebt. De -54G is voor socket939.

Over je geheugen. Ik had mijn Corsair (CH5) lopen op: 2-3-3-7-T1. Zoals het hoort te lopen :)

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 21:42
scorpionv schreef op 08 augustus 2004 @ 00:16:
Hier een 100% tevreden MSI K8N Neo-Platinum gebruiker. Heerlijk soepel en veelzijdig bordje. :)
Inderdaad bij mij ook hetzelfde :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 17:30:
[...]

Ik denk dat je de gewone MSI K8N Neo Platinum hebt. De -54G is voor socket939.
Nope, 54G betekent gewoon dat je er een netwerkkaart bij krijgt.
MSI K8N Neo Platinum is voor S754.
MSI K8N Neo2 Platinum is voor S939.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 20:56:
[...]

Nope, 54G betekent gewoon dat je er een netwerkkaart bij krijgt.
MSI K8N Neo Platinum is voor S754.
MSI K8N Neo2 Platinum is voor S939.
Ok weer wat geleerd. :P
Ik heb nu 2x256MB erin, toen ik er 256 mb in deed kreeg ik 5x blauwe schermen! Nu heb ik er weer 256 MB bij in en hij doet weer... :/ Echt vaag, als ik er nog 1 bij in doe (3x dus) heb ik hetzelfde, het werkt niet..... :?

Verwijderd

Laat ff weten wat je oplossing is voor dat hangen bij IDE detecting. Ik heb het ook, zomaar in één keer...... :(
dawofl schreef op 07 oktober 2004 @ 12:13:

MSI K8n NEO-54G
AMD Athlon64 3000+
2x512 GEIL value ram
ATI9800pro saphire

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 21:27:
[...]

Ok weer wat geleerd. :P
Ik heb nu 2x256MB erin, toen ik er 256 mb in deed kreeg ik 5x blauwe schermen! Nu heb ik er weer 256 MB bij in en hij doet weer... :/ Echt vaag, als ik er nog 1 bij in doe (3x dus) heb ik hetzelfde, het werkt niet..... :?
double sided ram? kans groot dat het niet gaat werken dan.. de k8n neo heeft maar 4 banken toch? 3x2 (double sided) = 6 ;)

hij word wel steeds heter :| hij zit stressed al weer op 64 :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 11:30:
[...]

double sided ram? kans groot dat het niet gaat werken dan.. de k8n neo heeft maar 4 banken toch? 3x2 (double sided) = 6 ;)

hij word wel steeds heter :| hij zit stressed al weer op 64 :S
Mijn mobo heeft 3 geheugenbanken en ik weet niet of mijn double sided is...

Mijn cpu = 43 graden best hoog eigenlijk. Ik had eerst een 9600XT erin --> idle 30 graden, nu een 9800SE@Pro-->40 graden. Das wel veel 10 graden |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 01:24:
Laat ff weten wat je oplossing is voor dat hangen bij IDE detecting. Ik heb het ook, zomaar in één keer...... :( Waar zou je dit probleem trouwens moeten zoeken? In Windows? (die is dan nog niet opgestart ??) of in de Nvidia drivers of het mobo zelf?
[...]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 12:11:
[...]

Mijn mobo heeft 3 geheugenbanken en ik weet niet of mijn double sided is...

Mijn cpu = 43 graden best hoog eigenlijk. Ik had eerst een 9600XT erin --> idle 30 graden, nu een 9800SE@Pro-->40 graden. Das wel veel 10 graden |:(
ja hij heeft 3 geheugen banken op het mobo.. het mobo ondersteunt 4 geheugen banken (1 double sided geheugen plankje telt voor 2) omdat het double sided is 8)7

• olandese
ik heb nog steed problemen met mijn systeem.....af en toe een blauwe scherm en zelf automatisch opnieuw starten...hoe betrouwbaar zijn trouwen de tools van msi (COre Center) ?

Verwijderd

olandese schreef op 12 oktober 2004 @ 08:56:
ik heb nog steed problemen met mijn systeem.....af en toe een blauwe scherm en zelf automatisch opnieuw starten...hoe betrouwbaar zijn trouwen de tools van msi (COre Center) ?
Core Center had het bij mij meestal wel goed. Met D.O.T wist hij precies tot hoever ik kon met mijn geheugen :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:49
Topic kan beter hernoemt worden naar "het grote K8N Neo Plat topic"

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-12 20:26
Weet iemand hoe je die ingebouwde NForce Firewall aanzet?

Verwijderd

olandese schreef op 12 oktober 2004 @ 08:56:
Niet betrouwbaar volgens mij. Bij mij geeft deze een cpu temp die constant 4 °C hoger ligt dan in motherboard monitor 5

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Rein_stein schreef op 13 oktober 2004 @ 14:25:
Weet iemand hoe je die ingebouwde NForce Firewall aanzet?
ga is naar apparaatbeheer en dan naar nvidia nforce networking controller.
daar kies je voor configuration.
en wat staat daar tussen ;)

• Rein_stein
woei...ik dank jou. Ik had echt op veel plaatsen al zitten zoeken, behalve daar...

[ Voor 156% gewijzigd door Rein_stein op 13-10-2004 20:15 ]

• Rein_stein
Ok...ben nu een stuk verder. Ben nu forceware aan t installeren, maar bij het Network Managment loopt ie vast:

Error 1609 blablabla.Users is not a valid user or group.This could be a problem with the package or a problem to a domain controller on the network. Check your internet connection en click retry

Ik heb al zitten googlen...antwoord is ergens gegeven, maar in t pools/russisch.

Verwijderd

hm mijn pc wil niet meer aan, als ik op het aanknopje druk dan gaat het "aan" lampje steeds aan en uit, het lampje gaat steeds 3 seconden aan en weer 3 seconden uit. De betekenis kan ik niet op de site van MSI vinden

specs;
amd athlon 64+ 3000
msi k8n neo platinium nforce3
twinmos 2x 256 mb ddr 400 geheugen
gf 4 ti 4200

- Ik heb alles ontkoppeld behalve voedingkabeltjes naar moederbord en 3dkaart.

als ik de 3dkaart verwijder dan gaat hij wel aan, kan ik hieruit concluderen dat mn 3dkaart kapot is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 10:58 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik reageer nog even op de Topicstarter:

ikzelf heb de MSI K8N NEO FSR (of FIR... whatever) en heb denk ik ook het probleem van de uitvallende connecties...

midden tijdens wat dan ook geeft windows enkele keren na elkaar dat de LAN-verbinding niet werkt... openstaande connecties vallen echter niet uit, en verder (behalve dat het mss wat irritant werkt) heb'k er nog niet echt problemen van gekend)

ik draai bovendien een ATHLON64 3000+ met 2x 512MB Corsair PC3200C2
op 2-3-3-11 (1T timing) en alles draait lekker stabiel

ik vroeg me nog 1 ding af echter:
welke BIOS gebruik ik voor dit bordje??
het is nl. zo goed als hetzelfde bordje (behalve firewire)...
ik heb de indruk dat er voor de platinum versie veel meer BIOS'en enz verschijnen dan voor mijn bordje, hoewel ze praktisch gelijk zijn. (op MSI staat slechts 1 BIOS versie voor mijn bordje beschikbaar terwijl ik hier op tweakers al wel enkele BIOS revisies heb zien passeren voor de platinum editie)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 10:57:
hm mijn pc wil niet meer aan, als ik op het aanknopje druk dan gaat het "aan" lampje steeds aan en uit, het lampje gaat steeds 3 seconden aan en weer 3 seconden uit. De betekenis kan ik niet op de site van MSI vinden

specs;
amd athlon 64+ 3000
msi k8n neo platinium nforce3
twinmos 2x 256 mb ddr 400 geheugen
gf 4 ti 4200

- Ik heb alles ontkoppeld behalve voedingkabeltjes naar moederbord en 3dkaart.

als ik de 3dkaart verwijder dan gaat hij wel aan, kan ik hieruit concluderen dat mn 3dkaart kapot is?
een andere kaart proberen en je weet het.. wat doet je hdd lampje btw?

• kleunbaf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 21:32
Rein_stein schreef op 13 oktober 2004 @ 20:15:
Ok...ben nu een stuk verder. Ben nu forceware aan t installeren, maar bij het Network Managment loopt ie vast:

Error 1609 blablabla.Users is not a valid user or group.This could be a problem with the package or a problem to a domain controller on the network. Check your internet connection en click retry

Ik heb al zitten googlen...antwoord is ergens gegeven, maar in t pools/russisch.
Ik heb deze error ook gehad.
De Network Access Manager is op zoek naar de locale groep "users" en waarschijnlijk heb je een Nederlandse windoos en dan heet deze groep (je raad het niet) 'gebruikers'.

Ik heb een 'users' groep aangemaakt, dezelfde objecten er in gemikt als 'gebruikers' en toen ging het beter.

[ Voor 4% gewijzigd door kleunbaf op 14-10-2004 23:07 ]

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11

greatgonzo

schit-te-rend!

ik denk dat ik mijn vraag het beste hier kan posten:

gisteren ook dit moederbord gekocht, met daarbij een athlon 64 3200+

gisteren alles in elkaar gezet, maar nu heb ik problemen met opstarten. Als ik namelijk de ide kabels eraan klik, zonder hd oid, start de hele pc niet op. Als ik deze eruit trek kan ik wel in Bios komen.

Daarnaast echter start hij soms ook niet op als er geen ide kabels aan gekoppelt zijn. Verander ik dan wat in de geheugenbanken (512 ddr 2700 en 512 ddr 3200) dan start hij soms wel, soms niet op.

Het probleem zit dus sowieso in de ide aansluiting lijkt het, maar misschien ook in het geheugen. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik dit kan verhelpen?

Verwijderd

Weet iemand of al deze verhalen ook gelden voor de Neo2 Platinum? Anders koop ik namelijk gewoon een mooi Asusje of een Epox ofzo...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 14:36:
Weet iemand of al deze verhalen ook gelden voor de Neo2 Platinum? Anders koop ik namelijk gewoon een mooi Asusje of een Epox ofzo...
[rml][ Ervaringen] MSI K8N Neo2 Platinum (-54G) S939 deel 2[/rml]
dan kan je beter ff hier kijken ;)

Verwijderd

Ook ik heb problemen met mijn MSI K8N NEO Platinum
Ik vermoed dat er een probleem is met het MB. Als ik een stevig spel of progsel start krijg ik al binnen enkele minuten de volgende melding (als ik mazzel heb, 90% van de tijd freezed het scherm en moet ik resetten)

Afbeeldingslocatie: http://www.powerballwinkel.nl/vastloper.jpg

Ik heb er een ATI RADEO 9600 inzitten. Ook met een Gforce 128MB kaartje krijg ik vastlopers dus ik vermoed dat er iets met het mb is. Ik heb het allernieuwste bios geinstalleerd, draai WinXP SP2 en gebruik de laatste ATI drivers (6.14.10.6483)

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
btw... ik heb power genoeg (550W A-OPEN) dus daar zit het hem ook niet in lijkt me?

Verwijderd

Antec Sonata
MSI k8N neo platinum
Athlon 64 3400+
2x512MB OCZ platinum revision 2 (2.2.2.5)
250 GB Maxtor Maxline plus 2
GF4 TI 4400
Zalman 7000B CU

In het begin liep mijn systeem af en toe (half)vast (om de 30 sec reageerde hij een seconde ofzo). Na het voltage van mijn RAM van de standaard 2.5V naar de aangeraden 2.7V (volgens OCZ) heb ik de indruk dat ie minder vastloopt, maar nog heel af toe doet ie het toch. Zou het nu aan het RAM voltage liggen of niet?
Verder kan ik ook zeggen dat bij mij de temps van geen r**t kloppen. De ene keer draait ie 32 idle, dan 36 en vaak ook 46 (deze temps veranderen bij restarts), ondanks de bios 1.4 die volgens MSI dit moest verhelpen.
Verder ook nog een hoog piepend/krakend geluid van de lan poort.
Dit bord had bijzonder veel potentieel, maar door al zijn schoonheidsfoutjes heb ik al spijt dat ik geen Asus gekocht heb.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken ook een K8N, maar heb vanaf toen wel wat problemen gehad. Mijn geheugen liep niet goed samen met het board en was ook gedwongen om het op 133mhz (ddr) te laten lopen (Kingston valueram). Anders wilde windows niet eens installeren. Toen heb ik het geruild tegen corsair valueram, en daar heb ik geen problemen mee, mits ik de voltage handmatig op 2.7v zet, anders krijg ik nog wel eens een blauw scherm.

Specs:

Msi K8N neo platinum
Athlon 64 3000+
Corsair valueram 2,5-3-3-8-1T
stock cooler

Ik heb 3 vraagjes,

wat kan ik nog doen om de stabiliteit en de snelheid te verbeteren?
Waar kan ik zien welke bios versie ik heb?
Hoe kan ik mijn processor overclocken en mijn geheugen nog steeds op 200mhz laten draaien? (het geheugen kan maar 10 mhz overclocked worden, anders start de pc niet meer op) dus fsb:ddr --> 240:200 --> 10:8,5

ps: ik heb mazzel met mijn processor, die draait zonder moeite 2400mhz op stock cooler. Ik heb ook het getal 0073 aan het einde, dus die zou goed te overclocken zijn :)

heel erg bedankt alvast,

Leon
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.