Toon posts:

MSI K8N Neo-Platinum stabiliteitsproblemen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 673 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden het volgende besteld:

- MSI K8N Neo-Platinum
- AMD Athlon 64 3400+ Box 400
- Corsair TWINX1024-3200C2PRO PC3200 (2x512)

Maar ik begin wel erg te twijfelen na het lezen van een aantal forums, met name die van msi zelf. Ik lees de volgende problemen:

- problemen met betrekking tot de geheugen
- uitvallende onboard LAN
- krakend onboard geluid

Tevens begrijp ik dat allen 1 doublesided dimmetje gegarandeerd werkt, niet 2

Ik wil het volgende peilen hier:

- Zijn er mensen die dit of een gelijksoortig systeem wel stabiel hebben?
- Als alternatief denk ik aan een ASUS, maar ik lees daar weinig over, wat is daar de ervaring mee ?

En natuurlijk heb ik de search gebruikt, maar krijg daar geen goed beeld van.

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling:

Bij de ASUS denk ik aan:
ASUS K8V Deluxe, VIA K8T800 Chipset

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 23:56 ]

Verwijderd

Vergeet niet dat forums er zijn om op te klagen. Mensen met stabiele systemen zul je daar niet zien.

Zelf ben ik na een week vol pech overgestapt van de Neo plat. naar de Asus. Als je even geduld hebt kun je mijn bevindingen horen (weekje ofzo).

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-12 21:03

scorpionv

This space for rent

Hier een 100% tevreden MSI K8N Neo-Platinum gebruiker. Heerlijk soepel en veelzijdig bordje. :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:44
Ik heb zelf een AMD64 3200+ (clawhammer) met 2x512TWINX geheugen van Corsair en Draai nu op een ASUS K8V SE Deluxe zonder enige problemen.

Ik had hiervoor de MSI K8N Neo Platinum maar deze was niet stabiel te krijgen.
In eerste instantie ook te hoge cpu temp maar dat was gelukkig na een bios update verholpen.

de 64Bits beta versie van windows XP kreeg ik ook niet geinstalleerd op de asus wel.

Verwijderd

Die asus met die via chipset heeft een goede PCI - AGP lock, dus is minder aan te raden als je gaat overklokken. Ik gebruik sinds een paar dagen een chaintec VNF3-250 en opzich is het een lekker stabiel bordje, kan een hoog agp voltage instellen en mem voltage gaat tot 2,9 volt. Cpu voltage (bij een 3000+) gaat maar tot 1,7 volt. Zitten ook gaten rond de socket. Alleen een nadeel is dat als je een chipset waterblokje monteert, het nogal krap word met de videokaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 17:19 ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27

m0nk

16-09-2003 15.15

ik heb sinds vrijdag een msi k8n neo platinum, met een athlon64 3000+ en 2x 512 Kingston ddr pc 3200, nog geen problemen gezien, geen krakend geluid oid..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-12 19:24
Ik heb mijn eerste K8N al ge-RMA't...
Het geheugen gaf allemaal errors, en volgens salland waren de proc en het mobo overleden...
Over dat krakende geluid: dat heb ik bij beide bordjes gehad, maar dat kan ook aan mijn niet-geaarde stopcontact liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 17:18:
Die asus met die via chipset heeft een goede PCI - AGP lock, dus is minder aan te raden als je gaat overklokken. Ik gebruik sinds een paar dagen een chaintec VNF3-250 en opzich is het een lekker stabiel bordje, kan een hoog agp voltage instellen en mem voltage gaat tot 2,9 volt. Cpu voltage (bij een 3000+) gaat maar tot 1,7 volt. Zitten ook gaten rond de socket. Alleen een nadeel is dat als je een chipset waterblokje monteert, het nogal krap word met de videokaart.
Het is zeker niet mijn bedoeling om te overklokken. Ik wil gewoon en snel, maarvooral stabiel bordje. In een aantal reviews werd de MSI nogal aangeprezen... na het lezen van vele problemen, twijfel ik nu. Ik heb het bordje alleen al besteld (salland).... effe kijken dus.... maarja wat de second best

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 21:15 ]

Verwijderd

Is een prima bordje. Alleen geen topoverklok bord. Ik heb met dat bord en 2x512mb double sided ram een systeempje voor mijn moeder gemaakt. Het werkt perfect, alleen MOET!!! je wel bij de memory settings de command rate op 2T zetten ipv 1T. Anders krijg je stabiliteitsproblemen. Dit is niet nodig bij single sided rammetjes.
Ik wist dit niet en brak bijna mijn hoofd over die instabiliteit....is nu opgelost...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde bord, heb ook een Asus k8v, en een chaintech vnf 250, maar vind de MSI werkelijk subliem! En overklokken op dit bord is geen enkel probleem, Athlon 64 3000+ loopt hier op 2400Mhz, met 1,55 Volt, met corsair XMS geheugen op 1:1, dus is wel netjes dacht ik zo!
Persoonlijk vind ik het echt een aanrader, wordt ook lekker compleet geleverd met rounded cables enz.

Dus een toppertje!!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Hey King_Bee

ik heb zelf ook de K8N Neo (zie specs in mn sig) : ik heb geen van de problemen gehad die je noemt in de startpost.

Alleen werd in het begin verkeerde CPU temperatuur aangegeven maar dat is na een BIOS update opgelost ; dat probleem deed zich volgens mij ook alleen voor als een ' Newcastle ' Athlon64 gerbruikt wordt.

Ik kan het bord , voor mijzelf mn eerste MSI iig wel aanraden :)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 17:18:
T'is juist omgekeerd,als je bord wel pci/agp lock heeft kun je goed oc'n,heeft hij het niet dan ga je niet zover komen.

• doncartel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-12 19:09
ik zelf ben ook gaan klagen...

http://forum-d.msi.com.tw...topic=280.msg1050#msg1050

zit ook een Asus te overwegen... :(

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-12 20:28
Ik had vandaag ook m'n MSI plankje binnen en ben tot nu toe nog niet tegen die LAN en geluidsproblemen aangekomen. Wel een probleem dat het systeem na een aantal seconden uitviel. Maar dat was een kwestie van een ander toetsenbord nemen. Heel raar trouwens, beide toetsenborden deden het prima op een andere computer.

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
ik heb dit bordje dus ook vandaag binnen, maar het werkt nog niet lekker.

op me oude soltek mobo draaide alles goed. maar nu geeft me geheugen steeds probs. hij start heel langzaam op. en af en toe een fout tijdens begin windows.
het gaat om twinmos pc3200 512mb geheugen.

nu heb ik me oude pc2100 er weer in, en dat draait enigsinds. maar hij start nogsteeds langzaam op. Bij het begin van windows blijft ie alsware hangen.

wat is daar aan te doen? ander mobo?

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

_MB_ schreef op 21 augustus 2004 @ 00:19:
wat is daar aan te doen? ander mobo?
Ander geheugen. :/
Altijd voor de aankoop van een moederbord checken of hij wel compatible is met je geheugen; in jouw geval staat hij niet in de lijst van compatible geheugenreepjes.

Edit: Ik heb BTW ook een MSI K8N Neo Platinum besteld... :)
Edit2:
_MB_ schreef op 21 augustus 2004 @ 00:37:
edit. ik nu volgens mij een pdf lijst van de amd site
Nee, die haal je natuurlijk van de MSI website:
http://www.msi.com.tw/htm...eport_pdf/7030/memory.pdf

Edit3:
_MB_ schreef op 21 augustus 2004 @ 01:04:
als ik dus via deze link de mems bekijk.

dan staat mijn twinmos er ook tussen. dus die moet gewoon werken dan.
ik heb de M2G9J16A-TT 512mb pc3200.

dus het moet dan toch iets anders zijn. lekker is dat. :r
Ik zie hem er niet bij staan, weet je zeker dat je kijkt bij de goede snelheid? :?
En kijk je wel naar mijn link? Het gaat erom of je moederbord compatible is, niet je processor.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 01:11 ]

• _MB_
ok dan.
ik leefde nog in de fantasie wereld, dat geheugen geheugen was. niet dus?

waar kan ik zien welk geheugen ik wel moet hebben?

edit. ik nu volgens mij een pdf lijst van de amd site

[ Voor 18% gewijzigd door _MB_ op 21-08-2004 00:40 ]

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
als ik dus via deze link de mems bekijk.
http://www.msi.com.tw/htm...eport_pdf/7025/memory.pdf

dan staat mijn twinmos er ook tussen. dus die moet gewoon werken dan.
ik heb de M2G9J16A-TT 512mb pc3200.

dus het moet dan toch iets anders zijn. lekker is dat. :r

edit: dat bleek dus een link naar de neo2 te zijn.

dit is die van de neo platinum: http://www.msi.com.tw/htm...eport_pdf/7030/memory.pdf

en daar staat mijn geheugen dus niet tussen. beetje jammer. maar dat verklaard wel waarom die het niet goed doet.

ik ga dan maar op zoek naar nieuw geheugen.

[ Voor 48% gewijzigd door _MB_ op 21-08-2004 01:26 ]

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Ik heb ook de Neo Platinum, met de AMD Athlon 64 3200+, Corsair XMS 512MB RAM, en ik heb nog geen problemen gehad.

Alles werkt zoals het moet werken (voor zover ik weet ;))

Maar zoals eerder aangehaald, je zal op forums zoals deze voornamelijk problemen lezen, wat misschien wel een verkeerd beeld kan geven.

• _MB_
Ik heb me twinmos geheugen nu op 333mhz draaien en dat geeft geen problemen. zometeen nog is op 400 proberen

Canon Digital Ixus V2

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik wil het volgende peilen hier:

- Zijn er mensen die dit of een gelijksoortig systeem wel stabiel hebben?
- Als alternatief denk ik aan een ASUS, maar ik lees daar weinig over, wat is daar de ervaring mee ?
Net als de MSI K8N Neo Platinum is ook de Asus K8N-E dlx gebaseerd op de nForce3 250 chipset. Ik draai hier met die Asus i.c.m. A64 3400+ NewCastle en 1GB Corsair XMS3200XL Twinx en alles draait prima. Spellen, 3DMark01/03, PiFast etc. lopen allemaal stabiel en ook OC'ed (CPU 2,52 Ghz Mem. op 210Mhz, luchtkoeling) loopt alles zeer stabiel. Ook LAN en andere onboard zooi werkt prima.
Verdere specs zie: http://www.tweakers.net/gallery/sys/1572

Over de opmerking van Brouwerpower: ik had in het begin met dit Asus K8N-moederbord uberhaupt geen beeld, terug naar Salland alwaar die het plotseling wel deed, begreep er geen snars van, thuis deed'ie het plotseling ook :? en nu draait alles dus echt zeer stabiel (zo'n 3 dagen, maar wel al veel benches en games gedraaid en geen enkele rare melding what so ever).

[ Voor 14% gewijzigd door FalconM op 21-08-2004 17:24 ]

Volvo V70 D5 my2011

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12 13:10
(jarig!)
Ik heb dit bord sinds gisteren en draait prima.
Ik heb wel 2 rare dingetjes, eerste is het geheugen, dat is 2 x 512 MB Corsair Twinx C2, moeten normaal op 2.3.3.6 lopen, maar hier staat alles op auto en de modules lopen op 3.3.3.8.
Maar nou komt het mooiste: zet ik de timings op 2.3.3.6 of strakker gaat de prestatie in Sisoft Sandra drastisch achteruit!
Heel vreemd dus, maar ik ga verder zoeken hoe dit kan.
En het 2e rare dingetje is dat als ik mijn 7 in 1 cardreader van Apacer aansluit er een hoog pieptoontje komt....niet vanuit de cardreader, maar ergens van het mobo.
Maar hij werkt wel gewoon zoals het hoort.
Verder heb ik wat tests gedaan en hij loopt perfect stabiel.
Kijk bij mijn systeem voor verdere spec's.

mijn systeem.

Verwijderd

Ik heb er 1 besteld i.c.m dana elec (Dane-Elec 512 MB NON-ECC DIMM PC3200 (D1D400-06464)) geheugen. Zie 'm niet terug in het lijstje. Zou ik me nu zorgen moeten maken!?
Ook voeding (330W 12V-18A) zou volgens de thread op het forum van MSI te ligt zijn. Is wel een goede (Tagan) voeding. Ook probs te verwachten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 16:23 . Reden: was nog niet klaar ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 16:23:
Ik heb er 1 besteld i.c.m dana elec (Dane-Elec 512 MB NON-ECC DIMM PC3200 (D1D400-06464)) geheugen. Zie 'm niet terug in het lijstje. Zou ik me nu zorgen moeten maken!?
Ook voeding (330W 12V-18A) zou volgens de thread op het forum van MSI te ligt zijn. Is wel een goede (Tagan) voeding. Ook probs te verwachten?
als het geheugen er niet bijstaat wil het nog niet zeggen dat het niet gaat werken ;)
heb hier ook net een neo plat. met amd64 3200+ en 1 GB pc3200 geheugen van MDT en dat werkt ook heel goed.
en voor die voeding zou ik gewoon uitproberen, heb er hier zelf een 350watt op en er hangt genoeg aan en heb nergens problemen mee.
moest alleen ff uitzoeken hoe die harware firewall werkte ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

ok ik heb het boardje dus ook, ik heb heel soms gewoon spontane reboots :S

voor de rest wel stabiel hoor :P

iig, met wat voor bios hebbe jullie hem geupdate? ik ben namelijk opzoek naar een bios update voor me msi

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 16:40:
ok ik heb het boardje dus ook, ik heb heel soms gewoon spontane reboots :S

voor de rest wel stabiel hoor :P

iig, met wat voor bios hebbe jullie hem geupdate? ik ben namelijk opzoek naar een bios update voor me msi
heb het gewoon via live update gedaan.
staat nu 1.30 op.

Verwijderd

ok danke, dan ga ik dat ook maar is doen :)

Verwijderd

zo, net ff bios flash gedaan :) en hij is nu ineens 42 graden... daar doe ik het voor :D
(temps bij 1500 rpm :))
dus je hoort hem helemaal niet, nu nog de cooler van me 9800pro vervangen voor een arctic en cpu cooler voor een zalman en je hoort hem helemaal niet meer :D

dit werkt echt perfect jongens :)

UPDATE:

mensen cool and quiet doet het nu ook, met 2x 512 mb valueram :)
lekker vaag magoed..

screentje:
http://www.heyz.nl/pics/cool.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 18:16 ]

• dynax
(jarig!)
Misschien een rare vraag hoor, maar hoe krijg dat cool n quit goed aan de gang?
Bij mij daalt wel de rpm van de fan, maar de core blijft lekker op 2010 mhz staan... :?

mijn systeem.

Verwijderd

heb je de bios geupdate met live update? en heb je in het bios cool and quiet aan staan en heb je de cpu drivers + de nforce drivers geinstald?

dan zou hij het moeten doen ;)

• dynax
(jarig!)
Ja, ik heb de laatste bios en hij staat aan in de bios, en AMD drivers erop en ook de 4.27 nForce drivers.

mijn systeem.

Verwijderd

dynax schreef op 31 augustus 2004 @ 18:43:
Ja, ik heb de laatste bios en hij staat aan in de bios, en AMD drivers erop en ook de 4.27 nForce drivers.
misschien dit nog:
Go to the Control Panel > Display Properties > Screen Saver > Power
Then on the Power Schemes , choose the "Minimal Power Management" scheme and click Apply and then OK.

If your motherboard manufacturer has any utilities to monitor cool n quiet, i'd recommend installing them.
MSI has the Core Center. This shows you the system temps and fan speeds and also the frequency and multiplier setting.

You can see that its working by leaving your system idle and then go to Control Panel > System and you'll notice your processor speed to be way below what your cpu is rated.. mine shows 1Ghz, its a AMD Athlon 64 3000+ (2.0 Ghz). Then load up a DVD and open a browser window and check again, it probably shows a higher frequency..

Verwijderd

nou das lekker, ik heb me pc 1 uur in slaapstand staan en ik zet hem in slaapstand en de temps zijn nu weer een gezelligge 66 graden :(

edit: vaag hoor ik herstart hem weer en hij staat weer op 42 :S

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 20:08 ]

• dynax
(jarig!)
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 19:27:
[...]

misschien dit nog:
Go to the Control Panel > Display Properties > Screen Saver > Power
Then on the Power Schemes , choose the "Minimal Power Management" scheme and click Apply and then OK.

If your motherboard manufacturer has any utilities to monitor cool n quiet, i'd recommend installing them.
MSI has the Core Center. This shows you the system temps and fan speeds and also the frequency and multiplier setting.

You can see that its working by leaving your system idle and then go to Control Panel > System and you'll notice your processor speed to be way below what your cpu is rated.. mine shows 1Ghz, its a AMD Athlon 64 3000+ (2.0 Ghz). Then load up a DVD and open a browser window and check again, it probably shows a higher frequency..
Verrek zeg!! hij doet het.....
Bedankt voor de tip kerel!!

mijn systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dit topic begonnen, heb inmiddels het volgende systeem:
- MSI K8N Neo-Platinum
- AMD Athlon 64 3400+
- Nexus Technology AOP-6400
- Corsair TWINX1024-3200C2PRO PC3200, 400 MHz, Kit of 2
- Samsung SpinPoint 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150
- RADEON™ 9800 ATLANTIS PRO ULTIMATE

bios 1.3 in het bordje en de laatste drivers van alles....
Draait hier rete stabiel, temp = 43gr idle

Was bang gemaakt door alle negatieve post, maar alles goed dus.

• dynax
(jarig!)
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 23:57:
Ik ben dit topic begonnen, heb inmiddels het volgende systeem:
- MSI K8N Neo-Platinum
- AMD Athlon 64 3400+
- Nexus Technology AOP-6400
- Corsair TWINX1024-3200C2PRO PC3200, 400 MHz, Kit of 2
- Samsung SpinPoint 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150
- RADEON™ 9800 ATLANTIS PRO ULTIMATE

bios 1.3 in het bordje en de laatste drivers van alles....
Draait hier rete stabiel, temp = 43gr idle

Was bang gemaakt door alle negatieve post, maar alles goed dus.
Hoe staan jou cas timings?
Als jij ook de C2 modules hebt, dus niet de LL of de XL, dan hebben we de zelfde modules.
Bij mij loopt het op 3.3.3.8 ipv 2.3.3.6.
Zie een paar posts hierboven van mij.

mijn systeem.

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
Ik heb ook een MSI K8N NEO-Platinum, naar heb nergens last van.
Geen krakend geluid, geen wegvallende onboard lan, of wat dan ook.

mijn cpu is: AMD 3000+ 64bit
Corsair TWINX1024-3200C2PRO PC3200

Dus verder geen problemen.

Heb al heel lang een MSI mobo en nog nooit echt super problemen gehad met die dingen.

Verwijderd

Topicstarter
dynax schreef op 01 september 2004 @ 00:08:
[...]

Hoe staan jou cas timings?
Als jij ook de C2 modules hebt, dus niet de LL of de XL, dan hebben we de zelfde modules.
Bij mij loopt het op 3.3.3.8 ipv 2.3.3.6.
Zie een paar posts hierboven van mij.
Hier ook 3.3.3.8, volgens de website van corsair (http://www.corsairmicro.com/corsair/xms.html) zou het voor een AMD systeem 2,5.3.3.6 moeten kunnen zijn... ik heb trouwens alles op SPD staan. Ik laat het denk ik zo, is vast stabieler, en hoeveel snelheid zou het kunnen opleveren ?

• dynax
(jarig!)
Ja strakker zetten heeft geen zin, de prestaties gaan er alleen maar op achteruit....
Maar dan weet ik iig dat het niet aan mij alleen ligt.

mijn systeem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 00:34:
[...]

Hier ook 3.3.3.8, volgens de website van corsair (http://www.corsairmicro.com/corsair/xms.html) zou het voor een AMD systeem 2,5.3.3.6 moeten kunnen zijn... ik heb trouwens alles op SPD staan. Ik laat het denk ik zo, is vast stabieler, en hoeveel snelheid zou het kunnen opleveren ?
ff een vraagje,
wat betekenen al die getalletjes?!?! Het heeft geloof ik iets te maken met timing o.i.d. Ik heb op Dana E. site gekeken, maar vind er niets over. Gewoon default laten staan? Of kan ik er toch nog wat verbetering door verkrijgen, door ermee te spelen?

Ik heb het MB+Mem nog niet, dus kan niet zeggen waar het "nu" op staat....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 12:31:
[...]

ff een vraagje,
wat betekenen al die getalletjes?!?! Het heeft geloof ik iets te maken met timing o.i.d. Ik heb op Dana E. site gekeken, maar vind er niets over. Gewoon default laten staan? Of kan ik er toch nog wat verbetering door verkrijgen, door ermee te spelen?

Ik heb het MB+Mem nog niet, dus kan niet zeggen waar het "nu" op staat....
Dit gaat inderdaad over de timing, hoe lager de getallen hoe sneller. Het geheugen krijgt een standaard instelling mee, deze wordt uitgelden door de bios. Dit geeft de meest stabiele instelling, je kan experimenteren met lagere getallen maar dat resulteert vaak in instabiliteit, de snelheidswinst valt daarbij vaak erg tegen

• dynax
(jarig!)
Ik heb straks m'n oude Corsair CMX256-2700C2PT (2 x 256MB) erin gezet, en die lopen exact zoals op m'n Abit NF-S, op 2.3.3.7.
Geen probleem dus.
Die nieuwe modules zijn helemaal geen cas 2 als je het mij vraagt.

mijn systeem.

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb ook een MSI K8N NEO-Platinum, maar heb eveneens nergens last van.
Geen krakend geluid, geen wegvallende onboard lan, of wat dan ook.

mijn cpu is: AMD 3000+ 64bit
Corsair TWINX1024-3200C2PRO PC3200

Cool'n'Quit kan hem automatisch naar een FSB van 229 Mhz krijgen zonder verdere aanpassingen in het BIOS.

Ben tevreden over dit bordje

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Verwijderd

het werkt nu echt helemaal perfect, maar ik ga binnenkort wel een nieuwe cooler halen, als hij hem echt heel veel stress word ie toch wel erg heet :(
ik daai nu trouwens ook 1t timings, scheeld iets van 500 mbs :)

is 3000 mbs geheugen bandbeedte normaal voor amd 64? (400 mhz gewoon)

• dynax
(jarig!)
Ja, dat is gewoon prima, op standaard settings.

mijn systeem.

Verwijderd

Ik heb een Samsung 512 mb PC-2300 kaart, een kingston 256 mb PC-2100 kaart en een nameloze 512 pc3200 kaart. Ik wou weten of dit misschien draait op dit moederbord. Ik weet dat de kingston moet draaien (is gestest) maar kan hij ook samsung aan? en wat moet ik met die nameloze??

alvast bedankt

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

uitproberen lijkt mij de enigste oplossing ?
kingston en samsung zou die wel pakken denk ik.
dan kan je ook gewoon die naamloze testen.

Verwijderd

ok, maar er kan niks gebeuren dat opeens mijn moederbord ofzo in de fik vliegt ofzo? (1e keer mijn eigen pc installeren ;))

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 22:54:
ok, maar er kan niks gebeuren dat opeens mijn moederbord ofzo in de fik vliegt ofzo? (1e keer mijn eigen pc installeren ;))
nee.
het enigste wat er kan gebeuren is dat als je ze alle 3 er gelijk in stopt dat ie dan mischien niet opstart.

dus je stopt er eerst 1 geheugen in en dan opstarten.
dan de 2de en daarna de derde.
zo kom je er het makkelijkst achter, en het zal je bord niet beschadigen.

[ Voor 6% gewijzigd door chucky666 op 03-09-2004 22:57 ]

Verwijderd

thx, dat moest ik ff weten. laat dat bord maar komen!! :D

Verwijderd

maar al je geheugendraait dan wel op pc 2100 snelheid dus gaat het waarschijnlijk sneller als je alleen de 2x 512 er in doet..

Verwijderd

ok, misschien ga ik wel die infineon 512 mb pc3200 kopen en dan 2x maar ik zal nog wel ff kijken.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:22
ik had ook eerst de K8N Neo Platinum, maar ook wegens problemen ingeruild voor een K8V-SE deluxe. Kreeg toen nog geld teruggestort op m'n rekening omdat die asus goedkoper was :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Verwijderd

die heeft een via chipset, voor overclocken is de msi beter...

Verwijderd

Ik had gisteren met hetzelfde moederbord een wat ratelend geluid, dit werd echter veroorzaakt door een brakke NB heatsink. Er zit blijkbaar een klein onderdeeltje op dat het msi logo bevat en dat onderdeel staat dus los van de rest van de heatsink. Wanneer je een beetje veel koeling hebt dan begint dat ding te trillen
en trillen is geluid :X

Verwijderd

ja ff een zalman oid opzetten

• dynax
(jarig!)
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 18:49:
Ik had gisteren met hetzelfde moederbord een wat ratelend geluid, dit werd echter veroorzaakt door een brakke NB heatsink. Er zit blijkbaar een klein onderdeeltje op dat het msi logo bevat en dat onderdeel staat dus los van de rest van de heatsink. Wanneer je een beetje veel koeling hebt dan begint dat ding te trillen
Klopt, ik heb er ook last van...ik had gelijk een andere koeler erop moeten zetten...nu kan ik weer de hele boel eruit halen :(

mijn systeem.

Verwijderd

bij mij zit de gewone er ook nog op, maar binnenkort ga ik ff nieuwe koeling halen ;)

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:51
wat is trouwens slimmer: 2x512mb te nemen of éém reepjes van 1 gigabyte geheugen (met kijk op de toekomst). De prijs van 2x512 ligt momenteel nog lager. en heeft dit bordje dualchannel?

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met dit bord en 512 MB DDR400 value select memory van corsair. Als ik het geheugen op DDR400 laat lopen is het enorm instabiel en kan ik windows niet eens installeren, als ik het op DDR333 snelheid laat lopen is er niets aan de hand. Ik heb al verschillende timings, andere geheugenbank en een iets hoger voltage geprobeerd maar niets lijkt te helpen.

Op DDR400 krijg ik in memtest86 bij de 5e test op 98% een hele lijst met errors, op lagere snelheid komt hij goed door alle testen heen.

Nu is mijn vraag eigenlijk of ik er wel vanuit kan gaan dat ander geheugen mijn probleem zal oplossen en dat het niet een defect in het moederbord is of de geheugencontroller in de cpu. Ik dacht eigenlijk dat als geheugen niet compatible is het dan ook niet werkt op lagere snelheden.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
savale schreef op 06 september 2004 @ 08:36:
wat is trouwens slimmer: 2x512mb te nemen of éém reepjes van 1 gigabyte geheugen (met kijk op de toekomst). De prijs van 2x512 ligt momenteel nog lager. en heeft dit bordje dualchannel?
Om hierop te reageren: vele handen (chipjes) maken licht werk...

uitleg: Ik heb zelf een keer 1 gig geheugen gehad, maar dat ging best wel traag. Ik heb toen met mijn buur 2x 512 geruild en die had al een 1 gig reepje liggen. (doet veel aan video-editing)

Ik heb het met games uitgeprobeert zoals doom3 en farcry en ook nog UT2004 en merkte gewoon dat het veel lekkerder liep dan gewoon dat ene reepje. (ben nu 3 weken verder, dus veel gamen!!!)

Als het goed was was dualchannel nog niet beschikbaar, maar dit weet ik niet zeker. (stel me niet aansprakelijk voor de domme dingen die ik misschien preek ;))

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 18:49:
heb ik dus ook. maar je kan het niet vastzetten o.i.d.? Anders ook maar even naar een zalmannetje daarvoor kijken....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 16:23:
ff een update:

Inmiddels het bordje binnen en van 't weekend installeren.
Geheugen gaf toch btje problemen. De grote test 5 error's. Op de site van memtest staat dat dit kan voorkomen vanwege athlon. Geheugen in bank 2 gepropt en alles werkt.
Verder maxtor 120 GB. Die moet dus in bios hard op Large (LBA) gezet worden, anders gaat het niet werken. (je kan er niet van booten). Weet niet of dat aan MSI ligt, of aan maxtor. Heb het nu met twee Maxtors en twee MSI schijven. dus tsja. Kan MSI zijn, kan Maxtor zijn.

Verder dus een ratelende heatsink en als de CPU koeler op vol vermogen staat (alleen tijdens de installatie, met Cool 'n Quiet geen probleem) te blazen, dan resoneerd de kast. Ga wel even oplossen met een stukje karton.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 09:06:
Ik heb ook een probleem met dit bord en 512 MB DDR400 value select memory van corsair. Als ik het geheugen op DDR400 laat lopen is het enorm instabiel en kan ik windows niet eens installeren, als ik het op DDR333 snelheid laat lopen is er niets aan de hand. Ik heb al verschillende timings, andere geheugenbank en een iets hoger voltage geprobeerd maar niets lijkt te helpen.

Op DDR400 krijg ik in memtest86 bij de 5e test op 98% een hele lijst met errors, op lagere snelheid komt hij goed door alle testen heen.

Nu is mijn vraag eigenlijk of ik er wel vanuit kan gaan dat ander geheugen mijn probleem zal oplossen en dat het niet een defect in het moederbord is of de geheugencontroller in de cpu. Ik dacht eigenlijk dat als geheugen niet compatible is het dan ook niet werkt op lagere snelheden.
Geheugenvoltage in BIOS tikje ophogen misschien? Ik had een soortgelijk probleem en was daarmee opgelost (wel ander mobo en geheugen).

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

MrJayMan schreef op 06 september 2004 @ 13:41:
[...]

Geheugenvoltage in BIOS tikje ophogen misschien? Ik had een soortgelijk probleem en was daarmee opgelost (wel ander mobo en geheugen).
Geheugenvoltage verhogen was geen oplossing voor mij, heb vandaag een reepje kingston valueram met infineon chips gehaald en deze is wel stabiel. Corsair gaat retour!

Verwijderd

probeer is 2t timings te draaien (de bovenste)

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-12 22:36
Ook ik heb een K8N Neo Platinum. Werkt op zich als een zonnetje. Lekker snel. Alleen heb ik twee problemen met USB.
Ik heb een Logitech Cordless Desktop MX en die is aangesloten op de onboard USB poort, want anders pas de systeemkast niet in mijn PC meubel. Tijdens het op starten kan ik niet in de POST of Bios komen omdat het keyboard nog niet werkt.
Onder PS/2 werkt het wel en in de BIos staat onder on board peripherals de USB keyboard en USB mouse op enable. Ook het uitzetten van quick boot maakt niet uit. De Bios is geflashed met de laatste update (versie 1.3). Wie weet hier en passende oplossing voor.
Verder heb ik de USB bracket in mijn Sonata Lifestyle ingebouwd en de front USB Beide zijn aangesloten op het mobo en de 4 groene lampjes in de bracket branden ook. Echter een aangesloten device (multicard reader bv) krijgt wel stroom (lampje brand) maar wordt niet herkent. Zowel op de bracket als de front USB. Als ik hem in de on board USB poort stop wordt onmiddelijk herkent en geinstalleerd. Ook hier weer de vraag wie herkent dit probleem en heeft een passende oplossing.
8)7 :(

• dynax
(jarig!)
Skipper_NH schreef op 07 september 2004 @ 12:31:
Ook ik heb een K8N Neo Platinum. Werkt op zich als een zonnetje. Lekker snel. Alleen heb ik twee problemen met USB.
Ik heb een Logitech Cordless Desktop MX en die is aangesloten op de onboard USB poort, want anders pas de systeemkast niet in mijn PC meubel. Tijdens het op starten kan ik niet in de POST of Bios komen omdat het keyboard nog niet werkt.
Onder PS/2 werkt het wel en in de BIos staat onder on board peripherals de USB keyboard en USB mouse op enable. Ook het uitzetten van quick boot maakt niet uit. De Bios is geflashed met de laatste update (versie 1.3). Wie weet hier en passende oplossing voor.
Verder heb ik de USB bracket in mijn Sonata Lifestyle ingebouwd en de front USB Beide zijn aangesloten op het mobo en de 4 groene lampjes in de bracket branden ook. Echter een aangesloten device (multicard reader bv) krijgt wel stroom (lampje brand) maar wordt niet herkent. Zowel op de bracket als de front USB. Als ik hem in de on board USB poort stop wordt onmiddelijk herkent en geinstalleerd. Ook hier weer de vraag wie herkent dit probleem en heeft een passende oplossing.
8)7 :(
Bios insteling goed?
Ik geloof bij integrated peripherals -> USB Keyboard/Storage staat die aan?
Zoniet zet em maar eens aan.

mijn systeem.

• dynax
(jarig!)
Zo, ik ben van het ratelende geluid van de chipset koeler af.
Ik heb er een Zalman NB-47J opgezet.
Tevens heb ik een Zalman CNPS-7000B CU erin gezet.
De standaard koeler gaf teveel herrie.
Verschil?... dacht het wel!!
Ik had 47/42 gr. bij 3000 RPM.
Nu heb ik 43/38 gr. bij 1850 RPM.
Koeler en stiller dus.
Wat een rust nu zeg!! :)

Een tip voor de mensen die ook een de zelfde koeler op dit bord willen zetten:
De standaard backplate zit op de achterkant vastgeplakt. (kun je helaas niet gebruiken)
Het koste me een dikke 45 minuten om dat kreng er zonder krassen af te halen :X
Met een schroevendraaier is het me gelukt, met een stuk dik papier eronder . Heel voorzichtig wippen, want de printbanen zijn zo stuk!
Vanuit alle hoeken proberen.
Voorzichtigheid is dus geboden!!!

mijn systeem.

Verwijderd

dynax schreef op 08 september 2004 @ 22:52:
Zo, ik ben van het ratelende geluid van de chipset koeler af.
Ik wilde het eerst eens proberen met wat koelpasta eronder. Hopen dat die de MSI blok "vastplakt" of is dat mission impossible?

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 21:00
Die backplate kun je het beste met een fohn loskrijgen. Met een schroevendraaier is de kans erg groot dat je hem molt. Ik heb beide geprobeerd :)

Verwijderd

Ik krijg dus binnenkort ook de zalman koeler die hierboven beschreven was binnen. Ik neem dus aan dat ik ook die backplate dr af moet foinen, wippen?

Verwijderd

Waarom niet de originele backplate erop houden?
Dat is wat ik heb gedaan, m'n Zalman CNPS7000B-Cu past er prima op. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:21:
Omdat dit volgens dynax niet kon??

Wat opzich wel erg vreemd is omdat we alledrie het zelfde bord hebben en de zelfde koeler hebben (met verschil dat ik hem nog binnen moet krijgen)

Dus wat is het nu kan de plate van het mobo gewoon blijven zitten of moet er toch gesloopt gaan worden?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 14:53 ]

• dynax
(jarig!)
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:21:
Dat is vreemd, ik heb de hoogtes van de afstand bussen vergeleken en de standaard backplate hebben lagere bussen.
De Zalman bussen zijn veel hoger, dus ik heb het maar niet geprobeerd om schade te voorkomen.
Als je wel de standaard backplate gebruikt heb je de kans dat je de clip te ver laat doorbuigen, met als gevolg afbreken.
Maar misschien kan RaptosRaider dit zelf even toelichten hoe dit zit.

mijn systeem.

Verwijderd

@Skipper NH:
er is een algemeen conflict tussen de sonata kast en de msi k8n, met name tussen de front usb (die usb1.0 is en geen usb2.0) en het moederbord, door het conflict werkt ook de usb bracket niet, het euvel kan verholpen worden door bruine draad tussen front usb en mobo door te knippen, ik verwijs je door naar volgende links want zelf heb ik er geen ervaring mee, ik ben echter wel van plan om die kast en mobo ook aan te schaffen

http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

http://www.tones.be/forum/viewtopic.php?t=18691

Verwijderd

dynax schreef op 09 september 2004 @ 18:00:
[...]

Dat is vreemd, ik heb de hoogtes van de afstand bussen vergeleken en de standaard backplate hebben lagere bussen.
De Zalman bussen zijn veel hoger, dus ik heb het maar niet geprobeerd om schade te voorkomen.
Als je wel de standaard backplate gebruikt heb je de kans dat je de clip te ver laat doorbuigen, met als gevolg afbreken.
Maar misschien kan RaptosRaider dit zelf even toelichten hoe dit zit.
Ja ik ben nu ook wel benieuwd... Ik krijg de koeler morgen binnen maar heb pas zondag op zn vroegst tijd ervoor. Hoop dat ik niet moet slopen hou daar niet zo van

Verwijderd

Ik heb gewoon het zwarte ding dat rond het socket zit eraf gehaald, er m'n koeler neergezet en toen de koeler vastgeschroefd met dezelfde schroeven als er eerst zaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 16:13 ]

Verwijderd

Heb je dan wel of niet de Zalman afstandsbussen gebruikt? Kan je misschien een foto plaatsen? Ik ga volgende week ook mijn Zalmannetje monteren op de K8N Neo en twijfel nog steeds of ik de originele backplate eraf moet gaan slopen. (eng....!) _/-\o_

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik zag laatst een tip voorbij gaan om die backplate eraf te halen.

Je gebruikt gewoon een huis, tuin en keuken fohn om dat los te weken omdat het gewoon een soort dubbelzijdig plakband is (alleen wat dikker van formaat). Een paar minuten fohnen tot je het een stuk los kan trekken en de rest gaat vanzelf (heb het zelf nog vandaag geprobeerd, maar kon maar mijn hartslag maar niet rustig houden...)

Verwijderd

Ik wordt er een beetje duizelig van....Bij de één past de originele backplate wel, de ander haalt deze eraf...Wat is nu wijsheid ? Mijn voorkeur gaat uit om het origineel te laten zitten. Heb er een beetje de pest aan om al gelijk aan een nieuw mobo'tje te sleutelen. Maar mijn Zalmannetje 7000AlCu moet wel passen natuurlijk. Ook mijn NB koelblokje 'rammelt' ! Het MSI logoplaatje ligt er los in (slordig !) Wil deze dan maar vervangen voor een Zalman NB-47J. Iemand ervaring mee? Graag tips, zoals hoe krijg ik fatsoenlijk het MSI blokje eraf?
Mijn dank ! _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 23:43:
Heb je dan wel of niet de Zalman afstandsbussen gebruikt? Kan je misschien een foto plaatsen? Ik ga volgende week ook mijn Zalmannetje monteren op de K8N Neo en twijfel nog steeds of ik de originele backplate eraf moet gaan slopen. (eng....!) _/-\o_
Foto kan ik niet plaatsen, heb geen digitale camera. :|
Maar wat bedoel je met afstandbussen? Dat ding dat dwars door de koeler heen gaat waar de schroeven doorheen gaan?

Verwijderd

Ik bedoel de koperkleurige busjes/schroeven. Als je de 'MSI schroeven" gebruikt heb je toch geen indicatie hoever je ze aan moet draaien? Heeft iemand ook ervaring in het vervangen van de rammelende NB koeler? _/-\o_

Verwijderd

pff krijg dadelijk de koeler, rappid kan jij nie ff vertellen hoe je het precies gedaan hebt? Bedankt alvast

Verwijderd

Toch de stap maar gezet en de föhn ter hand genomen. Na ong. 5 minuten lag de backplate op tafel! Een makkie dus ! :*) Kan nu eindelijk de Zalman backplate gaan gebruiken. Tegelijkertijd de irritant rammelende MSI NB koeler vervangen voor de Zalman ZM-NB47J. Als je eens wist hoeveel koelpasta ze onder de MSI NB koeler gepropt hadden !! :r Echt een hele klodder die aan de zijkant eruitkwam. Ongeveer 1/3 van de chipset was niet voorzien van die prut, slordig gedaan dus.
Kan het trouwens geen kwaad dat de Zalman niet de gehele chipset bedekt? Aan beide zijden wordt ong. 2mm. niet bedekt. Ik heb dus ook dit gedeelte niet bedekt met koelpasta. (met Coolermaster Premium, hier in de hele regio niet aan Arctic silver te komen :'( )

• dynax
(jarig!)
Ik heb de hele chipset van een dun laagje pasta voorzien, en dat ie niet de hele chipset bedekt is geen probleem.
Verder is er een nieuwe bios uit, ik heb em al geinstalleerd.
Bekijk em hier:

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=572&kind=1

Bij werkt het prima.

mijn systeem.

Verwijderd

dynax schreef op 11 september 2004 @ 20:58:
Ik heb de hele chipset van een dun laagje pasta voorzien, en dat ie niet de hele chipset bedekt is geen probleem.
Verder is er een nieuwe bios uit, ik heb em al geinstalleerd.
Bekijk em hier:

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=572&kind=1

Bij werkt het prima.
Kan je me uitleggen hoe je deze BIOSsen moet flashen?
Als ik met een MSDOS-bootdiskette in MSDOS kom, kan ik niet met ''C:"' bestanden van de harde schijf aanspreken.

Ik heb dus de gewone MSI schroeven gebruikt... en had inderdaad geen indicatie hoever ik moest schroeven. })

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 23:49 ]

Verwijderd

Gebruik de Live Update van MSI: flashen onder Windows. Schijnt goed te gaan volgens de meeste topics. _/-\o_

Verwijderd

ik heb hem ook geupdate, ik had eerst om de zoveel keer rebooten dat hij nog foute temps enz aangaf, maar nu doet hij het wel gewoon goed.. hij draaide gister zelfs op 35 graden :) (boxet)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:21:
ik heb hem ook geupdate, ik had eerst om de zoveel keer rebooten dat hij nog foute temps enz aangaf, maar nu doet hij het wel gewoon goed.. hij draaide gister zelfs op 35 graden :) (boxet)
boxed :Y) ...

Ik had zelf eerst ook die MSI K8N....Maar had toen ook temp problemen waardoor waarschijnlijk m'n computer steeds uitging. Daarna was m'n K8N bordje dood. :'( Nu redelijk happy met een Asus K8V-SE deluxe B) alleen jammer dat deze geen Nforce 250GB chipset heeft ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 12-09-2004 16:42 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Sanchezzz
  • Laatst online: 13-11 14:44
Vandaag maar weer eens de Neo Platinum in m'n pc gezet en met de nieuwe 1.4 bios versie is het bord lekker stabiel.....eindelijk.

De reden voor mij om het nog eens te proberen was dat de raidcontrollers (de promise en de via) op m'n asus K8V SE Deluxe plank over de nek gaan als ik de fsb ook maar een beetje te verhoog.

Blijf dus voorlopig aan het msi plankje hangen..

Verwijderd

Ik had zelf ook de K8N NEO platinum edition.

10 dagen dat het goed werkte de 11de dag stopte mijn pc zomaar terwijl ik een spel zat te spelen. Alles sloeg uit, snapte er geen hol van.

Ik voelen aan de koeler AUWW!! :'( dat ding was gloeiend heet.

Eindresultaat: Kapotte Socket! 8)7 snapte er geen drol van

Stabiel was het ook niet soms rebootte hij spontaan terwijl alle instellingen juist stonden in de bios zonder enige overclocking van iets. Alles stond op auto!

Het rare was wel dat die temps metingen helemaal geflipt waren ik wist dat daar een nieuwe bios upgrade voor nodig was maar had nog geen internet. Maar dat mocht het denk ik toch niet het probleem zijn lijkt mij |:(

Nu heb ik de ASUS K8V SE Deluxe en stabiel als de Mount everest :*)

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Hebben jullie buiten het moederbord trouwens ook nog andere zaken meegeleverd gekregen zoals:
- IDE en FDD cables
- SATA cable
- powercables

Anders moet ik deze namelijk nog even bijbestellen :D

Verwijderd

Mickman schreef op 13 september 2004 @ 15:14:
Hebben jullie buiten het moederbord trouwens ook nog andere zaken meegeleverd gekregen zoals:
- IDE en FDD cables
- SATA cable
- powercables

Anders moet ik deze namelijk nog even bijbestellen :D
YUPS als het goed is zit alles in de DOOS! inbegrepen.
Tenminste ik had wel alles erbij weet niet de ervaringen van andere, maar het hoort erbij te zitten 2x IDE Kabels 1x FDD kabel 2x SATA kabel en Powercable moet jezelf voor zorgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 15:36:
[...]

YUPS als het goed is zit alles in de DOOS! inbegrepen.
Tenminste ik had wel alles erbij weet niet de ervaringen van andere, maar het hoort erbij te zitten 2x IDE Kabels 1x FDD kabel 2x SATA kabel en Powercable moet jezelf voor zorgen.
slechts 1 IDE kabel

edit:
ipv 2 rest klopt wel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 16:40 . Reden: ff duidelijker neergezet ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 16:39:
[...]

slechts 1 IDE kabel

edit:
ipv 2 rest klopt wel
Zelfde bij mij.
Heeft verder iemand last van een uitvallende LAN-verbinding? :'(
Mijnes valt met dit moederbord iets té vaak uit en ik heb er nergens een oplossing voor kunnen vinden.

• dynax
(jarig!)
Nee...geen last van...

mijn systeem.

Verwijderd

1x IDE?
Das vreemd ik had er echt 2 erin zitten en 2 ATA.

Had er 1 voor me HDD en 1 voor me CD-ROM gebruikt.

WEIRD :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:50:
[...]

Zelfde bij mij.
Heeft verder iemand last van een uitvallende LAN-verbinding? :'(
Mijnes valt met dit moederbord iets té vaak uit en ik heb er nergens een oplossing voor kunnen vinden.
Had ergens gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben.
Ik had hetzelf ook! zo had ik continu verbinding 100Mbps en na ongeveer 2 uur viel ie gewoon uit :?
Plug eruit plug erin en deed het weer ???

Bleek een beetje door het stuurprogramma te zijn had ik gelezen alleen weet niet meer waar dat was.

Zal wel snel een oplossing ervoor zijn hoop ik! :X
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.