Toon posts:

Nieuwe computer valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Tweakers ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.

IK ben sinds een paar dagen in het bezit van een nieuwe computer. Het in elkaar zetten was geen probleem.

Verder werkt de computer gewoon zoals het hoort alleen valt hij op verschillende momenten uit. (in de bios, voor de bios en net als je hem aanzet) Ook werkt hij soms 5 min en valt dan pas uit.

De cpu word niet te heet om dat hij in de bios tussen de 39 en 35 C aangeeft

Dit zijn de specificaties:

qtec big fan PFC 500 Watt
MSI K8N NEO-PLATINUM
AMD Athlon 64 3000+ OEM 400 Mhz
Dane-Elec geheugen PC3200 400 Mhz

Kingwin Arctic Liquid Cooler System

Zoals je in de specificaties kan zien heeft het systeem water koeling. Ik heb gekeken als het daar aan lag maar dat is ook het probleem niet.

Zelf d8 ik dat er nog 3 dingen zijn waar het aan kan liggen: voeding, cpu, moederbord. Maar dit kan ik niet testen.

Windows xp staat er nog niet op en de bios heb ik ook gereset

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan vertellen waar het aan kan liggen:)

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08
Heb je aan de afstandsbusjes tussen moederbord en backplate gedacht :?

Weet je zeker dat je waterkoeling niet ergens lekt :?

Als hij uitvalt, is hij daarna meteen weer aan te zetten of moet je dan een tijdje wachten voor hij weer wat doet :?

Verwijderd

Topicstarter
de waterkoeling heeft niet gelekt en er zitten ook afstandsbusjes tussen moederbord en backplate

en Na het uitvallen kan je hem weer meteen aanzetten

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Werkt je geheugen wel goed op je moederbord? Ik dacht nl dat Athlon 64's vrij kieskeurig waren wat betreft geheugen... Op http://www.msi.com.tw/htm...eport_pdf/7030/memory.pdf kun je zien of je geheugen (zeker) compatible is met je moederbord/cpu. (Ik zie Dane-Elec er niet tussen staan?)

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt maar kan hij daar door ineens uitvallen :S de bios geeft wel het juiste aantal geheugen aan

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah, dane elec staat er niet bij... Maar als het een nieuwe computer is, kun je dat toch gewoon ff omruilen...
Vind het overigens wel slordig van computerleveranciers dat ze niet ff checken welke geheugencombi's niet kunnen...

Verwijderd

Het is iig niet je voeding, maar het zou best kunnen dat er een brak onderdeeltje inzit. Wat voor hdd heb je ?

Verwijderd

Dane-Alec is over het algemeen goed geheugen. Denk niet dat het probleem hier ligt.

Probeer eens op te starten met minimale configuratie en kijk is of het probleem dan nog steeds optreedt. Ik gok ook op één onderdeel wat een beetje brak is.

edit:

Lijkt me heel sterk dat het geheugen heel het systeem onderuit haalt. Meestal is de oorzaak van het probleem wat jij heb een brakke voeding of gaar mobo. Jammer dat je dit niet kan testen.
Als je er echt niet uit kon is mijn advies toch om even terug te gaan naar de winkel en daar de boel laten testen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een maxtor diamond max plus 9 120G serial ata/150

Maar die heb ik er uitgehaalt naardat ie een aantal x uitviel. Nu zijn alleen me geheugen cpu, ,monitor, waterkoeling en toetsenbord aangesloten

ik ga even ander geheugen proberen maar nog steeds is mijn vraag kan een systeem dan ineens uit vallen op verschillende momenten :S

• Alex214
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb dus exact hetzelfde probleem....

Mijn systeem:

AMD 64 3400+
MSI K8N Neo platium
512 MB 3200 (400MHz) Twinmos CL2.5
Radeon 9800Pro

Ik had twee weken geleden dit moederbord met processor binnen gekregen van PC-megastore. Exact hetzelfde probleem, de computer valt na een willekeurige tijd uit. Ik kon hem alleen niet meer aanzetten, een ATX reset was eerst nodig. Wat wel opviel was dat de powerled van mijn kast langzaam begon te knipperen als dit gebeurde.

Ik zelf heb een nieuwe Q-tec 350 watt voeding, maar een andere 450 watt voeding loste ook nix op.

Mijn geheugen gaf ook enorm veel errors met memtest...maar in een andere pc deed het geheugen het goed. Ander geheugen werkte ook niet goed en lost het probleem ook niet op. De processor deed het in een ander systeem wel goed, dus ik nam aan dat het daar ook niet aan lag. Zelfs met een andere videokaart (oud PCI ding) bleef het probleem bestaan. Met een zo kaal mogelijk systeem (zelfs zonder HDD, floppy etc) ging hij uit in de bios.

Dus ik heb het mobo terug gestuurd naar PC-megastore (vorige week maandag). Vandaag EINDELIJK een nieuwe binnengekregen...en wat denk je gewoon weer hetzelfde probleem :( Hij lijkt het alleen iets beter te doen want bij het vorige moederbord had ik ook veel problemen met het toetsenbord...

Kan het uitvallen te maken hebben met een brakke sensor....want het lijkt zo'n overhittings beveiliging. In de bios lijken de temperaturen als de voltages correct.
OF weet iemand wat het betekent als je powerledje knippert (1 sec aan, 1 sec uit).

In de gebruiksaanwijzigen kan ik er niets over vinden....voor mij geen MSI meer :r

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb dan wel niet het zelfde MB maar heb wel heel erg vaak gelezen dat het qua geheugen in een hoop gevallen een ramp is met sommige combinaties MB/MEM.

Ik heb vorig jaar, toen ik het systeem bouwde direct pittig geprijst Corsair geheugen gekocht en ik heb nooit enig probleem gehad. Specs. in signature.

Overigens is het vermogen van een voeding niet bepalend voor de kwaliteit maar de stabilteit en de afgifte van de diverse voltages. Q@tec staat niet echt bekend als een goede voeding.

Wilde je verwijzen naar een ander lopend topic maar daar heb je dus dezelfde tekst all crossposted. :(

Alex214 in "MSI K8N Neo-Platinum stabiliteitsproblem..."

[ Voor 41% gewijzigd door Guardian Angel op 18-11-2004 21:42 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Crossposten is niet de bedoeling. Dan krijg je alleen maar dubbele reacties en achteraf, ergernissen omdat er meer antwoorden/info/voortgang in een ander topic zijn genoemd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.