Betreft: Zee-Waterschade; daardoor hands-free/profiel probleem.
Na 1 maand in het bezit te zijn geweest van een Siemens c55 heb ik het 8 maanden met een een koelkast moeten doen. Toen een T630 genomen incl abb. prima telefoontje echter na 1 maand was er blijkbaar iets mis gegaan en zat er een barst in het TFT schem. Valschade gaf T-mobile aan en het zou 85 euro moest het kosten om het te laten repareren. Via internet heb ik toen een nieuw schermpje gekocht (ebay --> chinastore 50 euro) en die lag 7 dagen later op de mat. Erin gezet, alles weer prima in orde!
Maar vorige week sloeg het noodlot (eigen schuld natuurlijk) toe: mijn telefoon 'viel' in zee... Meteen batterij verwijderd, meteen overgoten met spa blauw en thuis meteen uitelkaar gehaald. 24 uur laten drogen, inelkaargezet: Alles deed het, behalve:
Als ik hem aanzet schiet hij meteen op "Port hand-f" profiel. Als ik vervolgens het profile weer terugzet op 'normal'gat dat goed, echter ik kan niet bellen zonder headset. De telefoon gaat gewoon over, maar ik hoor niets door de speaker. (volgens mij dezelfde speaker is verantw. voor beltonen, -menutonen en gespreksgeluiden.)
Kortom: Iemand een idee wat ik kan doen?
Ik heb alles helemaal schoongemaakt, (contactjes binnenin, buitenkant)...
Het grappige is dat als ik bij het profiel "port hands-f" uischakel dat er handsfree-assoires geassosieerd zijn, dat hij ook niet meer op dat profiel schiet als ik hem opnieuw aanzet. Het lijkt er dus sterk op dat de telefoon denkt dat er een port-hands-free (?) ding is aangesloten en daarom de speaker en mic uitzet.
Wie kan mij helpen, want ik word gek van het bellen met en meenemen van een headset!!!