[Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.350 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

Anoniem: 58729 schreef op 10 augustus 2004 @ 22:57:
Heyyy.. Zeg ik heb dus ook een nieuwe vid-kaartje nodig.. en die XFX 6800 Ultra 256 MB DDR3

lijkt me wel geinig.. (wel duur "Geinig" majah.. hoef dan ook de eerste tijd niet weer hoop ik ;)
iig.. mijn vraag.. Ik heb nu dus een amd2400+.. is die nu ook aan vervanging toe ja/nee? want hoe kan ik daar achter komen? ik wil iig doom3 zonder alteveel fps lag spelen (wat ik nu dus wel heb met mijn gf4600Ti ultra)

Maarjah.. stel dat ik wel een nieuwe cpu nodig heb.. betekent dat voor mij automatisch ook een nieuwe mobo (kan maar maximaal 2400+ processors aan)

en dan dus de vraag.... die mij zeeer brand.. wat moet die AMD 64 processors nou brengen in de toekomst? (aangezien er toch nog geen proggie/spel voor is)

oftewel een gewone XP processor of 64
Thanks
Een a64 halen want in 32bitt mode is al veel en veel sneller dan een athlonXP en vooral in games laat hij dat duidelijk zien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 10:37

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik heb net mijn bestelling voor een XFX 6800 U gedaan bij alternate.nl ( PFF 600 euro , weliswaar 30 - 40 euro gem duurder dan de rest MAAR tenminste wel in voorraad )
Kan niet wachten tot het binnen is , werkelijk iedere webshop afgegaan die in de pricewatch vermeld stond bij de verscheidene brands kaarten en alternate was toch wel de enige met uberhaupt 1 op voorraad , Salland e.d hebben allemaal onbekende levertijden ( a.k.a wacht maar , en wacht .. en wacht :X )

Hebben meerdere mensen ervaring met het bestellen bij alternate ?
In hoeverre is hun voorraads indicator acuraat ?
Straks blijkt dat ze hem gewoon nie hebben en ik alsnog een paar weken mag wachten :(
Heb iig als opmerking bij m`n bestelling neergetypt of ze contact met me konden opnemen wanneer blijkt dat ze hem toch niet hadden , hopelijk is dat voldoende .

Mja ben iig zoals duidelijk te merken bloed nerveus of ie nog deze week binnen is ^_^ Hehe

Te lezen aan de reacties uit de thread is die 6800 um zeker de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90323

Anoniem: 119772 schreef op 10 augustus 2004 @ 22:19:
Vandaag alsnog m'n Gainward GT geinstalleerd plus 1 Gb extra ram. Alles werkt default goed op m'n Antec 380W, maar ik pak de Tagan wel hoor voor de ckerheid.
(shop verw8 hem deze week)

De GT core is nu 375 , mem. op 1000 stock. Oc heb ik dus eigenlijk nog niet geprobeerd. M'n P4 staat wel al op 3,4 Ghz. De kaart is echt een schatje. Metallic achtige spray paint op dat metalen fan frame en rode leds in de fans. Wellicht post ik van ut weekend foto's.
Mijne draait volgens expertool op 400 1100 en op golden sample mode "enhanced mode settings" 430 1200. Echt vet triest hiernaast blijft ie ook nog af en toe hangen in golden sample mode wat volgens gainward wel goed gaat. Niet dus.

Knot Hoe heb jij je je GT aangesloten? met dat verlengstukje op de gpu en dan 1 molex op dat verlengstukje of 2molexen direct op gpu?

ik heb een tagan 480

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 90323 op 10-08-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

quote: Komatsu
oftewel een gewone XP processor of 64
Ik zou voor de A64 gaan .
Aangezien je nu een socket- A proc heb brengt dat uiteraard ook als gevolg dat je een Socket 754 mobo moet kopen , of een socket 949 afhankelijk welke proc je kiest ( A-FX ? Woei ! )

De A64 is zoals beastlock aangaf idd in 32 bit mode sneller als zijn XP broertjes , mijn vorige bak was ook een socket A @ 2.2 ghz en ik moet toegeven zelfs @ default clock van me proc ( @ 2 Ghz met alle bios instellingen optimaal ) voelde hij merkbaarder beter en vloeiender in windows , vooral met multi tasken .

Verdermeer , wat voor toekomst je aan een A64 proc kan verw8en ?
Nou als je bereid bent linux te draaien heb je daar al direct baat van want dat OS support de proc @ 64 bit , en het werkt aaaaaardig lekker .
Mja ikzelf heb dat niet draaien aangezien ik toch wel flink game waar je aan linux ( helaas ) mee tekort komt .
Far cry komt binnenkort een 64 bit versie van uit , je 32 bits versie kan je gwoon patchen ( aldus UBI Soft ) en voordeel slaan uit 64 bit processing , ik geloof dat je OS en driver ( 64 bit drivers met nvidia zit goed snor ) wel 64 bit moeten zijn maar dat werdt niet duidelijk

Zie : http://www.amd.com/us-en/...30_2252_875_10543,00.html

Hmmja daarbij wanneer er daadwerkelijk 64 bit windows uitkomt , heb je daar nog een gratis performance winstje eruit, terwijl je XP proc dat niet zou krijgen .

Het is niet alleen toekomst investering aangezien de A64`jes het nu al veel beter doen dan XP`s maar in de toekomst zul je er ook zeker zeer baat van hebben .

Ik geloof dat er op het net nog zo`n proc vergelijking de rondte doorgaat ,A64`s presteren behoorlijk goed en domineren de top , als er in de toekomst veel games met de doom3 engine uitkomen zal je hierdoor ook wat winst uit slaan :) Tis dus alleen maar goed IMHO !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:52
ben van plan een xfx 6800 GT aan te schaffen, vraagje over de voeding:

antec 420w voeding

4x harde schijf
2x cd-rom
1x pci geluidskaart
2x 512mb pc3200

wat denken jullie, gaat ie het trekken?

twede punt:

uit reviews blijkt dat ati's beter zijn in hogere resoluties met AA etc. aan, wat is jullie ervaring met de 6800 GT?

dat is het enige wat nog knaagt maar weerhoudt me niet om voor nvidia te gaan, echter wil ik die functies wel gebruiken in zekere mate maar als de performance dermate slecht is, is het toch jammer voor zo'n mooi videokaart

[ Voor 48% gewijzigd door chim0 op 10-08-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58729

ok thanks :) Maar zal eerst nog ff kijken hoelang mijn 2400+je het trekt.. Als het nog niet toppie is. moet dat ook nog maar eens vervangen worden :D
maar zoals ik al zei.. Thanks :)

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 58729 op 11-08-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119772

Nexxexium,
Volgens mij zit er een behoorlijk verschil tussen de Ultra's en de GT's. Mijn GT is dus van de 2de batch, zeg maar. Ik las op fora dat de 1,6 ns die ze gerbuikten toch niet zo denderend presteerde, vandaar dat ze nu Samsung 2,0ns hebben.
Berichten (geruchten) spreken dat laatstgenoemde stabieler draait. Kan zijn dat
op jouw ultra nog van die 1ste batch 1,6ns memory zit.... ?

Verder ;
380W met 18A op 12V
PSU -molex | -------- | --------| 6800GT (1 molex connector op pcb)
............................... |
. ..............................|
. ..............................|---------| sata HD 80 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95543

lithiumangel schreef op 10 augustus 2004 @ 23:14:
Ik heb net mijn bestelling voor een XFX 6800 U gedaan bij alternate.nl ( PFF 600 euro , weliswaar 30 - 40 euro gem duurder dan de rest MAAR tenminste wel in voorraad )
Kan niet wachten tot het binnen is , werkelijk iedere webshop afgegaan die in de pricewatch vermeld stond bij de verscheidene brands kaarten en alternate was toch wel de enige met uberhaupt 1 op voorraad , Salland e.d hebben allemaal onbekende levertijden ( a.k.a wacht maar , en wacht .. en wacht :X )

Hebben meerdere mensen ervaring met het bestellen bij alternate ?
In hoeverre is hun voorraads indicator acuraat ?
Straks blijkt dat ze hem gewoon nie hebben en ik alsnog een paar weken mag wachten :(
Heb iig als opmerking bij m`n bestelling neergetypt of ze contact met me konden opnemen wanneer blijkt dat ze hem toch niet hadden , hopelijk is dat voldoende .

Mja ben iig zoals duidelijk te merken bloed nerveus of ie nog deze week binnen is ^_^ Hehe

De voorraad status van alternate is vrijwel altijd acuraat of iig de aantal keren dat ik iets besteld heb daar. Als je ehm net besteld hebt dan zal je ehm niet morgen maar overmorgen als het goed is binnen krijgen. Die XFX 6800 Ultra is een goeie kaart iig veel beter dan die ik daarvoor gehad heb. Ik vind alleen dat je niet krijgt wat je betaald voor die kaart. Kijk maar naar doom. Die game komt het best tot zun recht als alles hoog staat. Nou als je dat nog niet kunt met een 600 euro videokaart. i rest my case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
lithiumangel schreef op 10 augustus 2004 @ 23:14:
Daarom wil de de 6800gt halen, maar ik wil het gewoon niet doen om daar 450+ euro voor te dokken :X

Op dit moment zijn de laagste prijzen 425, dat wil ik dan misschien nog net wel doen, maar dan heb je nog altijd tig euro verzendkosten :z

Als ze uberhaupt op voorraad zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95543

...

[ Voor 195% gewijzigd door Anoniem: 95543 op 11-08-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zo, gisteren mijn XFX GT in ontvangst van Alternate gekregen.

Oude kaart eruit (ATI) en de nieuwe erin... Gelijk maar ff een reinstall met SP2 erop.

61.77 drivers erop, moederbord drivers, 3dMark.

Krijg ik de volgende score: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2918858

Toch niet slecht voor een standaard test ! Nu nog even kijken hoe die wilt clocken... verder nog tweaks om 'm sneller te maken ?

Ook is de fan best wel irritant, lijkt net of je een CD speler op volle toeren hebt draaien... misschien maar iets verzinnen met een 80mm fan ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
ik heb mijn MSI Geforce nx6800 GT aangesloten op mijn voeding van 300W.
Zou dit kwaad kunnen?
(ik heb slechts 1 HD, 1CD-RW, 1DVD, floppy en nog wat casefans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Hebben er meer deze gains met driver65xx :

FarCry (Patch 1.2, 1280x960, Details@Hoch, Water@Ultra)

Regulator

61.77 - 52.90
65.62 - 58.18

Research

61.77 - 75.66
65.62 - 88.36

Training

61.77 - 55.70
65.62 - 60.26

Volcano

61.77 - 74.34
65.62 - 85.65

Dit komt van het forum van nvnews

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

quote: silex
Krijg ik de volgende score - Toch niet slecht voor een standaard test
Zeker relax !!
En dat op standaard FSB / Ram van 200 Mhz ;)
Meschien dit nog ff overclocken i.s.m proc :)
quote: gameplayer
ik heb mijn MSI Geforce nx6800 GT aangesloten op mijn voeding van 300W.
Zou dit kwaad kunnen?
(ik heb slechts 1 HD, 1CD-RW, 1DVD, floppy en nog wat casefans)
Ik denk dat dit nog net zou kunnen .
1 HD = + - 15 W , 1 CD-RW , hmm iets meer ? Geen idee eigeijk
1 Floppy = Vast niets bijzonders :)
Casefans = ook verwaarloosbaar ( zit onder de 10 )

Een GT zuipt ook niet al te veel als een ultra , ik denk dat dit moet kunnen.
Zo niet , dan krijg je vanzelf van de NV forceware drivers een popup dat doordat je PSU niet voldoende stroom levert de kaart wordt gedownclocked , en dat is dan je que om een andere voeding er te doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
lithiumangel schreef op 11 augustus 2004 @ 10:26:
[...]

Zeker relax !!
En dat op standaard FSB / Ram van 200 Mhz ;)
Meschien dit nog ff overclocken i.s.m proc :)
is eigenlijk een 2500+ - maar goed - ik ga eerst eens kijken naar die nieuwe 65.xx beta drivers - en dan die kaart overclocken naar Ultra - DAN ga ik eens verder met mijn cpu etc.

Zit te denken om die fan die erop zit eraf te halen en een 80mm eronder te hangen - heeft iemand dit al gedaan ? misschien wel aan te raden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 119772 schreef op 10 augustus 2004 @ 22:19:
Vandaag alsnog m'n Gainward GT geinstalleerd plus 1 Gb extra ram. Alles werkt default goed op m'n Antec 380W, maar ik pak de Tagan wel hoor voor de ckerheid.
(shop verw8 hem deze week)

De GT core is nu 375 , mem. op 1000 stock. Oc heb ik dus eigenlijk nog niet geprobeerd. M'n P4 staat wel al op 3,4 Ghz. De kaart is echt een schatje. Metallic achtige spray paint op dat metalen fan frame en rode leds in de fans. Wellicht post ik van ut weekend foto's.
Godver, volgens mij zijn Nexxium en Knot 3d een beetje in de maling genomen (en ik straks ook, maar ja dat is al niet meer nieuw voor me).
Op de gainward site staat dat de GT op ultra snelheden loopt en de Ultra op 430/1200 zou moeten lopen.
Dit moet je echter zelf doen met de experttool van gainward. Mooi is dat!
Koop je een Ultra Plus voor 620 euro, krijg je dan de mededeling dat je maar zelf even moet overklokken.
Dan kan ik net zo goed een normale ultra pakken als ik het toch zelf moet doen. Wat een bagger zeg. Ik ga GainWard eens aan de oren trekken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ Zo erg is het niet hoor. :) . Bij installatie v/d Expertool (versie 3.18 is net uit)kun je kiezen voor installatie ZONDER 'safe mode'. dan draait de GT volgens mij op de 400/1100, locked.
Als je 'safe mode' ook aanvinkt bij installatie krijg je idd dus de optie om zowel
van de core als memory de snelheid te sliden mbv 'slide bars'.

Ik had dus gisteren avond snel ff enhanced speeds getest (400/1100) in Maya5.0,
Cinema4D R8 en SplinterCell. Liep allemaal goed d8 ik zo, zelfs op m'n Antec-je 380.
Nu die Tagan nog.............

btw. off topic ; met de 61.77 Forceware zijn de shadow FX in SplinterCell weg. Iemand een idee hoe ik shadow buffer weer terug krijg ?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 11-08-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Deathchant schreef op 11 augustus 2004 @ 10:48:
[...]

Godver, volgens mij zijn Nexxium en Knot 3d een beetje in de maling genomen (en ik straks ook, maar ja dat is al niet meer nieuw voor me).
Op de gainward site staat dat de GT op ultra snelheden loopt en de Ultra op 430/1200 zou moeten lopen.
Dit moet je echter zelf doen met de experttool van gainward. Mooi is dat!
Koop je een Ultra Plus voor 620 euro, krijg je dan de mededeling dat je maar zelf even moet overklokken.
Dan kan ik net zo goed een normale ultra pakken als ik het toch zelf moet doen. Wat een bagger zeg. Ik ga GainWard eens aan de oren trekken.
Dat zou behoorlijk naaiend zijn :/

Laat ons maar weten wat hun antwoord is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb ze een email gestuurd en natuurlijk een beetje overdreven, dus let daar maar niet op:
Hello GainWard team,
I was planning to buy your 6800Ultra GoldenSample(barcode 471846200-6015) which comes at 430/1200 speeds regarding to your website: http://www.gainward.de/ne...ltra_2000/comparison.html

I am a die hard tweaker and member of a Dutch tweaker forum, member of guru3d-forum and member of extreme overclocking forum.

I know 6 guys from these forums who have actually bought this 6800Ultra Golden Sample and they all posted their experiences about it.
They all say that this card ships with regular (stocksettings) Ultra speeds: 400/1100MHZ.
They say (all 6 of them) GainWard told them to set their cards themselves with the experttool in Golden Sample settings in order to run on 430/1200 speeds.
With 4 of them, this matter failed.

This "issue" cannot be found on your website....My opinion (and many others) says that this card is just a regular Ultra card (barcode: 471846200-6022), sold at a higher price.
I know GainWard somehow "fooled" the customer a little bit by selling the NON-GOLDEN-SAMPLES against a golden sample price....

Before I purchase this card, I want to know the truth. GainWard is in my opinion a good vendor! But it's just that I want some clarity about all this.
Is it because it is still the first batch?

XFX offers me a real ultra card that does ships with 425/1200MHZ speeds for so much less...(520 euro's), but I like GainWard cards, so please help me out.

Met vriendelijke groeten/Mit freundlichen Grüßen/My sincere regards,
in deze email vraag ik dus vriendelijk om uitleg, nu maar hopen dat ze snel zijn.
ik kreeg deze ontvangstbevestiging terug:
Your E-mail has been recieved and will be processed as soon as possible.

Please visit our forum for general support questions, you can find the forum at
http://forum.gainward.de

Remember, most of all problems that occur are caused by faulty drivers or misconfigurations, step one in failsearching your system should be to properly uninstall (in some cases it is necessary to use ex. Detonator RIP / Detonator Destroyer from http://www.guru3d.com/) - and then after this install the latest drivers from http://www.gainward.de/drivers

In addition to this we recommend you to update your other drivers as well - like chipset drivers, servicepacks and other cruical additions to your operating system.

For problems with defective / faulty cards - please see http://www.gainward.se/support/rma for a guide of how to return your card to us, remember that the place of purchase handles the first year of warranty - after this we will handle the additional 2 years of warranty. The freightcosts when returning your card to us are to be funded by the sender, not by Gainward.

For problems with TV-output, please read the guides at http://www.gainward.se/support/faq
Dus met andere woorden: het ligt nooit aan GainWard zelf.....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
ronwiel schreef op 10 augustus 2004 @ 20:10:
Kan gameplayer ff zijn ervaringen posten met zijn kaart aub???? (echt please i need it!!!)

En het is toch een nx?
jep ik heb inderdaad een nx 6800 GT van MSI, het is dus reeds de MSI-revisie.
Ik had em zaterdag binnen maar heb m pas maandag kunnen installeren.
Je kan dus de fan regelen met een schuifregelaar, tussen 30 en 39db.
Ik persoonlijk hoor geen verschil tussen die standen dus van mij mag ie op max.

Voor de rest, installatie liep vlot maar om één of andere reden krijg ik dus het volgende niet in m'n tabblad:
MSI Information en MSI Clock

Ik heb nochtans eens de oudere forceware (61.20) van de MSI-cd erop gezet maar dit haalde niks uit. Best wel spijtig want zo mis ik dus de D.O.T. overclockfunctie van MSI zelf.
Dan heb ik maar coolbits 2 erop gezet over de 61.77 drivers.

Gisteren ben ik dan Far Cry gaan halen (speciaal gewacht op 6800 GT om dit beestje te spelen) en het loopt lekker :P
lithiumangel schreef op 11 augustus 2004 @ 10:26:

Ik denk dat dit nog net zou kunnen .
1 HD = + - 15 W , 1 CD-RW , hmm iets meer ? Geen idee eigeijk
1 Floppy = Vast niets bijzonders :)
Casefans = ook verwaarloosbaar ( zit onder de 10 )

Een GT zuipt ook niet al te veel als een ultra , ik denk dat dit moet kunnen.
Zo niet , dan krijg je vanzelf van de NV forceware drivers een popup dat doordat je PSU niet voldoende stroom levert de kaart wordt gedownclocked , en dat is dan je que om een andere voeding er te doen .
ik heb m'n kaart nog niet overclockt omdat ik niet weet of dit aan te raden is met mn 300W voeding.Of heeft dit geen invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ Ik weet alleen dat je Gainward's Expertool zo kan instellen dat ALS de kaart teveel vraagt van de psu door overkklokken dat ie dan automatisch naar safe mode (350/1000) terugklokt. Kweet echter niet of MSI drivers dit ook hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 15:34
Hmmmzzzzzzz ik zit deze topic nu al maanden te volgen,

vooral de coments van deathchant zijn altijd wel nuttig geweest, ik zelf zat ook te wachten op zo,n mooi gainward ultra kaartje, die clock speeds die deathchant aangaf leken mij wel interesant, pfffffff als je toch al maanden moet wachten voordat je zo'n kaartje kan kopen, en dan als je het kan dat ze pas op voorraad zijn dan kan je ook best wel een maandje extra wachten tot dat de tweede lading in de winkels liggen.

Maar :| whelp :| nu lees ik dat van dat tooltje dat je nodig hebt om dan die gainward kaart op die snelheden te laten draaien, what kind of a crao is that :| ik bedoel de xfx is standaard al lekker hoog geclocked, dan moeten ze dit ook doen met hun kaarten. Sheesh

Begin in toch te denken dat het wel leuk zou zijn om een xfx ultratje te kopen, want ik heb dus geen zin in om te gaan overclocken, ik koop een kaart, die moet zo en zo snel zijn, en als hij niet snel genoeg meer is dan komt er een andere in, geen overclock gemeuk. Had eerst een maand die asus v9999 kaart in bestelling staan, maar die kwam maar niet en kwam maar niet, dus heb ik hem maar gecanceled. En nu wacht ik maar effe af tot die 2e lading kaarten dus gaat komen.

Trouwens, ik vraag me af, ik heb een enermax voeding die mij iets van 430 watties geeft, gaat dit genoeg wezen voor een ultra kaartje? als ik er al 2hdd's in heb zitten, 1x dvdrom speler 1x cdwriter?? en dan ook nog 5 fans?? ik zit er zelf aan te denken om de volgende voeding te kopen van enermax Enermax EG485AX-VHB (G/W)SFMA, Coolergiant AX, 480 Watt (2 fans) tis een 480 wattie voeding dus ties niet echt iets van een MEGA voltage verhoging, maar ik denk dat deze voeding wel meer aansluitingen heeft voor de vid kaart bvb, want kheb nu echt geen stekker meer over.

Ungg en dan moet ik ook nog een nieuw mobotje kopen, die asus p4s533 mobo van mij heeft geen agp 8x en ik ga echt niet zo'n top ofthe line kaart kopen om hem dan met agp4x te spelen. Zit alleen te twijfelen welke mobo ik zou nemen, asus p4c800 (heb geen deluxe nodig want ik gebruik al die onboard meuk toch nooit) of een asus p4p800 wat ook mooie mobotjes zijn.

Anyways blijft toch nog effe moeilijk te kiezen hoor wat voor 6800 ultra kaartje in mijn bakkie moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

quote: gameplayer
ik heb m'n kaart nog niet overclockt omdat ik niet weet of dit aan te raden is met mn 300W voeding.Of heeft dit geen invloed?
Overclocken van je kaart vergt wat meer van je PSU .
In mijn ervaring heb ik mijn ( nu nog huidige HW / Kaart , zie sig ) eerder een 350 W Enermax .
Kon mijn VGA normaal wel draaien , maar @ Overclocken gaf hij dus die popup dat die voeding te weinig stroom levert en dus werdt de klok snelheid verlaagt .
IMHO komt die popup ten allen tijden tevoorschijn mocht je voeding het niet trekken .

Ik zou het IMHO gewoon ff uitprobren , zover zou je een 6800 volgens mij ( niet echt naar lopen kijken ) niet zo heel ver kunnen overclocken .

Ik geloof dat ik ergens had gelezen dat een 6800 ultra 75 W slurpt , als ik ervan uit ga dat je 300 W True power heb ( constant , dus niet piek waarde ) en met de andere geringe HW in je systeem het nog wel moet kunnen .

De reden waarom NV aangeeft een 480 W voeding , is omdat ze :
1. Ervanuit gaan dat er nog wat meer spul in je PC hangt dan jij nu hebt
2. Dat over het algemeen mensen voedingen gekocht hebben waar alleen de piekwaarden van bekend zijn gemaakt , en dus met zo`n 350 W voeding er niet bij komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@ dr deathhand:

thanks for compliments ;) Ik las toennet op het gainward forum dat een Zalman 400Watt de 6800Ultra van gainward NIET trekt. Een Tagan480 wel.
ik weet niet of jouw enermax het zal trekken. Zal wel aan de amperes liggen die over de 12V lijn heen gaan.

By the way, ga NIET naar het gainward forum, daar word je dus echt gek!! Zijn alleen maar problemen en errors.
Pff, ik wacht de mail af van GainWard. Indien blijkt dat ie niet goed is, ga ik toch de XFX halen.

Edit: pak de P4C800. die schijnt sneller te zijn door de I875 chipset. De P4P800 heeft een 865 chipset. De deluxe heeft gewoon nog extra serial ata en GB lan. Dus je hoeft niet perse deluxe te pakken.
Maar denk je dat het zinnig is om van 430 naar 480 te gaan ALS je al een nieuwe voeding wilt kopen?
ga dan meteen voor een Tagan 480, die levert meer effectieve stroom dan exnermax. By the way, ga niet voor antec, schijnt slecht te werken met veel P4(P)(C)800 mobo's. Tagan heeft VEEL lijntjes en stekkers dus.....en levert ook nog eens meer dan 22 ampere op de 12V lijn.

Die cancel van die V9999 van asus heb je goed gedaan: (ervanuitgaand dat je een ultra besteld had) dat is een 6800Ultra op 2.0ns geheugen terwijl je 1.6 kunt krijgen.
Bovendien is ie singleslot, waardoor de kaart warmer wordt dan alle andere kaarten en heeft slecht overklokpotentieel

[ Voor 51% gewijzigd door Deathchant op 11-08-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:44

Pubbert

random gestoord

Deathchant schreef op 11 augustus 2004 @ 11:59:
@ dr deathhand:

ga dan meteen voor een Tagan 480, die levert meer effectieve stroom dan exnermax. By the way, ga niet voor antec, schijnt slecht te werken met veel P4(P)(C)800 mobo's. Tagan heeft VEEL lijntjes en stekkers dus.....en levert ook nog eens meer dan 22 ampere op de 12V lijn.
Waar lees je dat? Ik heb een P4C800 Deluxe, en ik wilde me over een tijdje een Antec Sonata kast halen met 380watt voeding (nu 480watt, overkill) Deze voeding scheen algemeen vrij goed te werken, en is zeer stil, maar lees je dan dat hij niet goed werk op P4x800 Mobo's?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Beste Deathchant,

LOL I believe ya mate :) ik ga die sprong maar niet wagen op die gain ward forums, whew ik moet zeggen, dat ik eigenlijk nog nooit een product van gainward heb gehad, hmm heb een viper 770 van diamond gehad, een gts 2 pro kaart van hercules gehad, daarna een pny vertigo TI4600 kaar (die ik nu nog steeds gebruik) ook heb ik een leadtek geforce 5950 gehad maar lol die had zo'n groot koelblok dat ik hem eerst niet op mijn mobo kreeg, een van die fins zat tegen een geheugen module aan en daar was ik niet zo blij mee, ten tweede moest ik met een geheel nieuw image beginnen omdat als ik de kaart er in plopte en de comp opstarte met het image wat ik nu gebruik, dan liep dat ding gewoon vast. Ook heb ik een maandje of 3 een ATI hercules 9800xt gehad, maar de prestaties van dat ding vielen mij erg tegen, en in eens allemaal bugs in oudere games van mij, dus ik ben weer snel terug gegaan naar mijn ti4600 kaartje.

Maar indd ik wacht dat mailtje van jou ook effe af, en dan zien we wel, anders gaat het toch XFX worden, of misschien, als dat merk hier ook komt met een 6800 ultra, een PNY 6800 ultra, ben erg tevreden over dat merk moet ik zeggen.

En ik zat ook aan die p4c800 te denken, maar pff de price is nog steeds best prijzig, maar heck, je doet er wel jaren mee he :).

En dan je vraag of ik denk dat het zinnig is om van 430 naar 480 te gaan, hmmzz nou ik hoor zoveel van die power verhalen, dat het mij toch zinnig leek om dat te doen, maar, het gaat mij toch echt voor al, dat ik meer aansluit kabels krijg, kwa voeding, want ik heb er geen enkele meer zover als ik het zie. En je hebt toch minstens 1 deticated kabel nodig voor je vid kaartje of niet. Hm en ik zou nooit antec kopen, vind ik niet echt een goed merk, word enermax of thermaltake, daar heb ik een heleboel spullen van. Maar misschien zeg ik van dat ik wel ineens voor een 550 watt ga dan ben je ook gelijk van al dat gezijk af. kzal effe mijn sys specs hier plakken :)

CAse: Thermaltake Xaser 2 6000A Plus
PSU : Enermax EG465P-VE 431Watt
Motherboard = Asus P4S533 Bios version 1010
Processor: p4 2.53 ghz 533 with Thermaltake Vulcano 7+ Cooler
RAM : PC2700 Samsung with heatsinks from Thermaltake 1024MB
Graphics card: PNY Vertigo TI4600
Soundcard: Creative Labs audigy2 Platium
DVD drive= Nec 5800A
CDWriter= Plextor Premium
Monitor = Dell 21 inch Triniton P1100 100mhz refreshrate 1024 768 rez
network card= 2x 3com 3c905B-Tx
Harddisk = 2x Western Digital WD800JB ( 80 gigs both )
Internet connection = Cable 2.8 mbit down, 512kbs up

OS = Win2000 with SP4 and all recent patches and updates from windows update
DirectX version = 9c
Chat programs = AOL ( last ver 5.5.3595) MSN messenger ( Ver 6.2 )
Anti Virus program = Norton Anti Virus 2003 professional, Anti virus tool kit pro
Vid card drivers = Detonator 61.76
Soundcard drivers = latest version
Internet explorer version = 5.5 Sp2
Mail program used = Outlook Express
Burning programs used = Easy CD Creator 5 PLat (updated to last version) and Clone CD 4002
Games installed at the moment = Elderscrolls3 Morrowind + add on Tribunal, Baldurs Gate1 + Add on Tales of the Sword Coast, Baldurs Gate2 Shadows of ahm collectors editon + add on Throne of Bhaal, Medal of Honor Allied Assault + add on Spearhead + Add on Breakthrough, Shogo mobile armored division, Vietcong, Starwars Galaxies, Chaser, Call of Duty, Halo , Halflife + Mods The Specialist and ESF, Gothic2, Ultima Underworld 1 +2, Ultima7 Part1 The Black Gate, Ultima7 part2 The Serpent Isle, Blake Stone 1 + 2 ( all these games are updated to latest version)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thund3r schreef op 11 augustus 2004 @ 12:14:
[...]Waar lees je dat? Ik heb een P4C800 Deluxe, en ik wilde me over een tijdje een Antec Sonata kast halen met 380watt voeding (nu 480watt, overkill) Deze voeding scheen algemeen vrij goed te werken, en is zeer stil, maar lees je dan dat hij niet goed werk op P4x800 Mobo's?
Ik heb dus die Sonata kast met Antec380W psu en Asus P4C800E-Deluxe. Heb maar 1 sata HD 80 Gb. Koeling ; Een Zalman CNPS7000A-Alcu en twee 120 mm case fans. Verder nix. PCI netwerk en sound gebruik ik de onboard stuff. Ik had voor m'n GT een Nvidia QuadroFX1000 kaart die dus al gebruik maakte van zo'n molex connector. Kheb nu de GT op dezelfde wijze d'r in zitten. Werkt goed, ook
op 400/1100 en Pentium @ 3,4 Ghz. Mjah, ik heb de Tagan 480 toch al besteld,
twordt dus alleen maar beter. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119942

Ik ga vandaag mijn 6800 GT bestellen. Het wordt een Aopen of een XFX. Ik denk dat ik de XFX neem, is deze beter dan de Aopen, of maakt het niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
IK ga binnekort (als ie leverbaar is) een msi nx6800 gt bestellen, maar nou was ik eens naar mijn voeding aan het kijken om te kijken of die het allemaal wel aan kan. In de handleiding van mijn Dell Dimension 8300 (die een half jaar oud is) stond het volgende:
DC power suply:
Wattage: 250 W or 330 W
Heat dissipation : 853 btu (fullt-loaded computer without monitor)
Voltage: 90 to 135 V at 50/60 H';
180 to 265 V at 50/60 Hz;
100 V at 50/60 Hz for Japanese computers (dat zal er vast niks mee te maken hebben)

Backup battery 3-v cr2032 lithium coin cell (dat ook niet)

Ik heb er een dvd driver in zitten en een dvd rw een floppy driver 1 harde schijf en geluidskaart modem. Maar kan iemand mij vertellen of mijn voeding het dan aan kan of hoe ik dan iig kan zien hoeveel wat die si ofzo. En als hij er eventueel uit moet is dat veel werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 12:08
Helaas weet je blijkbaar niet het aantal Ampéres dat je voeding kan leveren, maar 250W of 330W is niet bepaald veel. Ik zou een nieuwe voeding kopen, maar je kunt het altijd nog proberen :)

offtopic:
Startpost-reclame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

danplo

The Force is strong with me

Anoniem: 119942 schreef op 11 augustus 2004 @ 13:01:
Ik ga vandaag mijn 6800 GT bestellen. Het wordt een Aopen of een XFX. Ik denk dat ik de XFX neem, is deze beter dan de Aopen, of maakt het niks uit?
Ik zou de XFX pakken als ik jou was.
Aopen 6800Ultra draait op 2.0ns geheugen terwijl XFX 6800 Ultra op 1.6ns draait.
En de Aopen is standaard zoals nVidia heeft uitgeleverd met alleen andere sticker, en XFX draait standaard op 425/1200 :9~ en dit wel ook gewoon met standaard cooler en andere sticker

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

quote: danplo
Aopen 6800Ultra draait op 2.0ns geheugen terwijl XFX 6800 Ultra op 1.6ns draait.
Epz heeft het over de GT , niet de ultra .
Denk niet dat XFX ook 1.6 NS ram op hun GT versie zet :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
IceEyz schreef op 11 augustus 2004 @ 14:14:
Helaas weet je blijkbaar niet het aantal Ampéres dat je voeding kan leveren, maar 250W of 330W is niet bepaald veel. Ik zou een nieuwe voeding kopen, maar je kunt het altijd nog proberen :)

offtopic:
Startpost-reclame :P
Nou is het wel zo dat ik een hele tijd terug al een Aopen 6800 GT in mijn pc had zitten. En toen kreeg ik geen waarschuwing dat mijn videokaart te weinig stroom kreeg. (het was wel een wat oude driver)
Maar ik is moeilijk om dat ding er uit te krijgen en er nieuwe in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
danplo schreef op 11 augustus 2004 @ 14:22:
[...]

En de Aopen is standaard zoals nVidia heeft uitgeleverd met alleen andere sticker, en XFX draait standaard op 425/1200 :9~ en dit wel ook gewoon met standaard cooler en andere sticker
Hoe kom je erbij dat de Aopen Ultra 2.0ns is ?? ik heb er een en die is toch echt 1.6ns (ook volgens de aopen website en reviews) . Verder perfect op 425/1200 (en nog hoger) op de standaard koeler. XFX is ook gewoon een reference kaart die al gelijk door XFX op 425/1200 is gezet.... beetje jammer dat iedereen blind die XFX kiest terwijl het gewoon een 6800Ultra is als alle andere...volgens mij draaien alle ultra's gewoon 425/1200 zonder moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119942

Anoniem: 119942 schreef op 11 augustus 2004 @ 13:01:
EDIT: Ik heb een XFX 6800 GT besteld bij Informatique

(sorry, quote button :( )

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119942 op 11-08-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Ik heb nog steeds geen 6800 Ultra in huis! Nog steeds staat mn Asus 6800Ultra in bestelling voor de loop van deze week!

Aangezien ik eind deze maand een lan party heb ben ik ook bereid een andere kaart aan te schaffen omdat ik hier alleen een FX5950, GF4, GF2 & Ati Mobile heb. Mede omdat volgends vele niet asus de beste kaarten heb (GF6 serie) weet ik ff niet welke ik het beste lan kiezen... en een aantal tweakers hebben ze al wel dus misschien dat jullie wat tips kunnen geven...

- Leadtek 6800Ultra
- Grainward 6800 Ultra /2600
- Point Of Vieuw 6800 Ultra
- MSI 6800 Ultra
- Club 3D 6800 Ultra
- XFX 6800 Ultra

(Op de Club 3D na schijnen deze de beste te zijn)

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 20:40
Weet iemand hoeveel NS geheugen de Point OF View ULTRA heeft? 2.0 of 1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
Fr0zenFlame schreef op 11 augustus 2004 @ 15:45:
Ik heb nog steeds geen 6800 Ultra in huis! Nog steeds staat mn Asus 6800Ultra in bestelling voor de loop van deze week!

Aangezien ik eind deze maand een lan party heb ben ik ook bereid een andere kaart aan te schaffen omdat ik hier alleen een FX5950, GF4, GF2 & Ati Mobile heb. Mede omdat volgends vele niet asus de beste kaarten heb (GF6 serie) weet ik ff niet welke ik het beste lan kiezen... en een aantal tweakers hebben ze al wel dus misschien dat jullie wat tips kunnen geven...

- Leadtek 6800Ultra
- Grainward 6800 Ultra /2600
- Point Of Vieuw 6800 Ultra
- MSI 6800 Ultra
- Club 3D 6800 Ultra
- XFX 6800 Ultra

(Op de Club 3D na schijnen deze de beste te zijn)
Aopen Aeolus 6800Ultra (zie m,n reply's in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Beste Falcon,

Bij mij was het het zelfde, ik had ook zo'n asus ding in bestelling staan, maar ten eerste duurt het verekkes lang voordat er eentje ook maar beschikbaar is, en ten tweede zijn bijna alle andere vid kaarts ultra's dan gewoon sneller als die asus, en dan moet je ook nog meer dokken, nou sorry dan dok ik liever meer voor een snellere kaart dan al die extra meuk die asus er bij geeft, ik zou wel graag die deus ex game willen hebben, maar binnen kort vind je die voor 15 euries of zo bij de free recordshop.

Hmzzz welk kaartje moet je dan aanschaffen, nou naar alles lang gevolgd te hebben, is op dit moment heb ik zo het idee de XFX ultra kaart het populairst, tis wel een dual slot kaart, maar hij is standaard wel kwa geheugen en klok snelheden het hoogste geclockt.

Tsja daarna heb je er nog een zooi he, die van msi, van point of view en nog loads van die kaarten.

Hmzz ik denk dat het echt gewoon zal worden van wat jij er voor wil uitgeven en en je kan dan nog gaan onderzoeken welke kaarten het snelste zijn en whatever, en dan er eentje uitpikken. Ik zelf ga voor de XFX ultra als Deathchant zijn reply krijgt van gainward over hun kaarten, als hun zeggen dat hun kaarten wel op die hoge klok snelheden staan ga ik daar voor.

LOL en voor club3d ahahah ik denk niet dat daar er veel voor gaan 8)7

GULP krijg straks natuurlijk allemaal van die club3d fans over me heen na deze commentaar :) :Y) :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door DrDeathhand op 11-08-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Zijn er eigenlijk ook al benshmarks van de verschillende fabrikanten? Want ik hoor helemaal niks van leadtek en die zijn meestal de snelste & ik wil ook wel is zien hie de Asus presteerd tov de rest.

[ Voor 4% gewijzigd door Fr0zenFlame op 11-08-2004 15:54 ]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47718

Karel2001 schreef op 11 augustus 2004 @ 15:25:
[...]

Hoe kom je erbij dat de Aopen Ultra 2.0ns is ?? ik heb er een en die is toch echt 1.6ns (ook volgens de aopen website en reviews) . Verder perfect op 425/1200 (en nog hoger) op de standaard koeler. XFX is ook gewoon een reference kaart die al gelijk door XFX op 425/1200 is gezet.... beetje jammer dat iedereen blind die XFX kiest terwijl het gewoon een 6800Ultra is als alle andere...volgens mij draaien alle ultra's gewoon 425/1200 zonder moeite
Vraagje aan jou Karel, aangezien ik heb horen zeggen dat de XFX kaartjes een nogal luidruchtige koeler hebben. Heeft die Aopen 6800 Ultra ook zo een luidruchtige koeler? Het gaat mij er vooral om dat hij niet boven het geluid van harddisks, casefans en cpu-koeler uitkomt zoals bijvoorbeeld het geval is bij een CD of DVD speler die op volle toeren draait. En aangezien ik een kast heb met 4 casefans en 4 harddisks zou de videokaartkoeler wel erg zn best moeten doen om boven het overige geblaas uit te komen. Wat is jou ervaring met de geluidsproductie van je 6800 Ultra van Aopen? Ik zie in je specs dat je in ieder geval ook 4 casefans hebt, hoor je je videokaart daarboven uitkomen? Daarnaast valt het mij op dat je een 350 watt voeding hebt... Heb je je kaart op 2 molexen aangesloten (dat hoefde niet perse toch) en heb je daar geen problemen mee? Tot slot wil ik graag van je weten waar je die kaart gehaald hebt en hoelang je hebt moeten wachten :) Thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fr0zenFlame schreef op 11 augustus 2004 @ 15:54:
Zijn er eigenlijk ook al benshmarks van de verschillende fabrikanten? Want ik hoor helemaal niks van leadtek en die zijn meestal de snelste & ik wil ook wel is zien hie de Asus presteerd tov de rest.
Er is in ieder geval een review waarin de ASUS V9999 Deluxe (6800 Ultra) tegenover de 6800 Ultra van Albatron wordt gezet. Zie http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2126

Misschien dat deze Albatron kaart ook wel tot de betere gerekend mag worden! Best een overclockbeest als ik die review zo zie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
Anoniem: 47718 schreef op 11 augustus 2004 @ 16:04:
[...]
Vraagje aan jou Karel, aangezien ik heb horen zeggen dat de XFX kaartjes een nogal luidruchtige koeler hebben. Heeft die Aopen 6800 Ultra ook zo een luidruchtige koeler? Het gaat mij er vooral om dat hij niet boven het geluid van harddisks, casefans en cpu-koeler uitkomt zoals bijvoorbeeld het geval is bij een CD of DVD speler die op volle toeren draait. En aangezien ik een kast heb met 4 casefans en 4 harddisks zou de videokaartkoeler wel erg zn best moeten doen om boven het overige geblaas uit te komen. Wat is jou ervaring met de geluidsproductie van je 6800 Ultra van Aopen? Ik zie in je specs dat je in ieder geval ook 4 casefans hebt, hoor je je videokaart daarboven uitkomen? Daarnaast valt het mij op dat je een 350 watt voeding hebt... Heb je je kaart op 2 molexen aangesloten (dat hoefde niet perse toch) en heb je daar geen problemen mee? Tot slot wil ik graag van je weten waar je die kaart gehaald hebt en hoelang je hebt moeten wachten :) Thx alvast!
De kaart komt kwa geluid zeker niet boven de case fans uit (zelf als ik de fans via de schakelaar van m'n Lian-Li PC60 op de laagste stand zet. Ik hoor hem bijna niet, hij is gewoon lekker stil. Kwa voeding heb ik ook geen enkel probleem (Enermax 350W) beide molexen zijn aangesloten. Ik heb de kaart gekocht bij Alternate (toen) uit voorraad. Ik heb de kaart meerdere malen getest en ik kan zonder problemen naar 440/1240.. hoger ben ik niet gegaan (draait nu trouwens op 425/1200, hoog zat ;) ).

Ik ben dus zeer tevreden met deze Aopen kaart. Ik verslijt aardig wat hardware per jaar en dit is toch m'n eerste Aopen kaart...maar echt een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Net eff gebelt met aantal zaken en heb nu een Gainward 6800Ultra Goldensample /2600 in bestelling staan in de loop van deze week hopen ze hem binnen te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 20:40
Fr0zenFlame schreef op 11 augustus 2004 @ 16:14:
Net eff gebelt met aantal zaken en heb nu een Gainward 6800Ultra Goldensample /2600 in bestelling staan in de loop van deze week hopen ze hem binnen te krijgen :)
Ja dat hoor je overal

Begin ondertussen een fkn hekel te krijgen aan webshops, veel bla bla over voorraad en levertijden maar leveren... ho maar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks Karel, nu is de kans weer een stukkie groter dat ik ook eens een keer voor een Aopen ga. Heb er nog nooit hardware van gehad maar eens moet de eerste keer zijn he. En aangezien ze een fantastisch Campzone 2004 hebben gesponsord verdienen ze het nog ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 02-06 15:41
zou albatron ook met zijn eigen koeling voor de 6800 Ultra komen?
een 3 fan koeling zou wel lekker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113016

eindelijk,

Ik heb nu de XFX 6800 GT binnen, 8)

alle settings staan op standaard (dus niks overgeklokt) O-)

core + 350 mhz
memory is 1000 mhz

3dmark 2003 (build 340) score = 10719 :9~ (had hiervoor een TI 4200 met 1718 punten) :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Beetje tegen me zin in, maar net bij Alternate een XFX Ultra bestelt. Vrijdga krijg ik hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
LOL Falcon,

Waarom met tegenzin??? ik bedoel je krijgt een vet vid kaartje man :| waar je in iedergeval nog een hele tijd mee vooruit kan sooo whats the problem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

danplo

The Force is strong with me

DrDeathhand schreef op 11 augustus 2004 @ 17:23:
LOL Falcon,

Waarom met tegenzin??? ik bedoel je krijgt een vet vid kaartje man :| waar je in iedergeval nog een hele tijd mee vooruit kan sooo whats the problem??
Alternate zal zijn probleem zijn. :)

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 11:11

SmidsY

hallo!?.............

Anoniem: 119490 schreef op 10 augustus 2004 @ 16:02:
yep!!! Helaas maar waar.... Zonder doos geen garantie! :(
Sorry hoor maar dat is echt de grootste onzin die er is, ik doe op mijn werk altijd de garantie-afhandelingen van de div producten en rma's en het niet hebben van een doos is nooit één geldige reden voor het ontkennen van garantie.

Wat dit voorbeeld betreft moet je gewoon een storing meldinh indienen bij iiyama en dan komt er vanzelf iemand bij je langs die monitor ophalen, desgewenst kan je aangegeven bij de aanvraag dat je een leenmonitor wenst. Wanneer hij gereperareerd is (of dat lukt niet en je krijg een "nieuwe") komt hij netjes bij je terug. www.iiyama.nl

@iedereen
Vandaag verder eens geinformeerd bij verschillende leveranciers/distrubuteurs hier in nederland en verwacht wordt

Aopen GF6800GT verwacht vanaf 20/08/04
Aopen GF6800Ultra verwacht vanaf 27/08/04
Asus v9999 GF6800Gamers Edition verwacht vanaf 16/08/04
MSI 6800GT verwacht vanaf 01/09/04*
MSI 6800Ultra verwacht vanaf 05/09/04*
(*helaas niet 100% kunnen bevestigen)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Anoniem: 113016 schreef op 11 augustus 2004 @ 17:02:
eindelijk,

Ik heb nu de XFX 6800 GT binnen, 8)

alle settings staan op standaard (dus niks overgeklokt) O-)

core + 350 mhz
memory is 1000 mhz
Waar wacht je op, maak er een Ultra van :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Alternate zal zijn probleem zijn??

Strange nooit problemen met alternate gehad, heb daar destijds die leadtek 5950 gekocht en gewoon omkunnen ruilen toen voor die hercules 9800xt kaart. Het enigste wat ik altijd minder van alternate vind zijn de hoge shipping costs en ook de hogere prijs van hun producten, zij komen echt NOOIT uit bij de goedkopere winkels.

Maar ja, service vind ik wel goed, en de winkel op zich mag er ook wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm hij doet het nu een stuk beter terwijl ik niks gewijzigd heb behalve dat ik directx 9c erop heb gezet. Ik kan nu gewoon wel 3mark03 draaien op golden sample 430 1200 en op 450 1200 waarmee ik 12709 haal :)

Misschien is het toch wel een ok kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik moet binnekort dus ff een nieuwe voeding kopen voor mijn 6800 gt enz. nou vroeg ik me af wat zijn een beetje goede merken? Want ik weet nietr of ze geluid maken bijvoorbeeld maar zijn er stile voedingen ofzo. En wat zijn een beetje stille fans? Moet ik er dan 1 van 120 mm nemen?

En dat van die voeding of die geluid maakt kan ik niet horen omdat de rest zo'n tering herie maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Ronwiel op 11-08-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113016

Anoniem: 101975 schreef op 11 augustus 2004 @ 18:22:
[...]

Waar wacht je op, maak er een Ultra van :o
Ik zal eens kijken (deze week) hoe dich hij in de buurt kan komen van de ultra :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

danplo schreef op 11 augustus 2004 @ 17:37:
[...]

Alternate zal zijn probleem zijn. :)
Ja dat is ook mijn probleem, daarom bestel ik niks meer op internet. Gewoon lekker alles bij mijn lokale PC boer.
Trouwens, mijn lokale PC boer zegt dat zijn nieuwe lading GainWards "echte" Golden Samples zullen zijn......hmmm ik wacht af op het antwoord van GainWard....
Indien GainWard voor mij afdoet, pak ik ook geen XFX, dan wacht ik tot de 2e revisie kaarten.

Op het forum van GainWard blijkt dat een zalman 400w niet goed genoeg is. Vanwege de amperes wat over de lijn gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^Je PC boer heb gelijk. Althans, iig wat betreft de Golden Sample GT's bij Komplett.nl. Het zijn echt de GT's met dual fan over koperen heatsinks op een rode pcb. Hij klokt ook idd echt die 400/1100 die Gainward beweert. Ik denk dat ie zelfs nog hoger kan,
alleen betwijfel ik of mijn Antecje dat trekt. De Expertool werkt zo ;

bij installatie krijg je dit voor je ;

* Install performance mode
* Install safe mode
* etc.

Je kan dus zelf aanvinken welke je weglaat. Als je dus die 'safe mode' niet wegvinkt dan zal Expertool bij startup de kaart klokken op 350/1000, safe mode dus. Je kan dan zelf in het clock menu 'performance mode' aanvinken ;
400/1100. En DAN kun je alsnog zelf beslissen of je die slide bars NOG verder naar rechts schuift of niet.

Als je 'safe mode' bij installatie wel hebt weggevinkt dan draait ie dus idd
400/1100. Gainward levert dus idd wel wat ze marketen....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 11-08-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Nou Deathchant

Ik wacht ook op dat antwoord van gainward op jouw maily, hmzzz zal wel fijn zijn als die 2e lading wel zo was, dan heb je een puik kaartje zonder dat je zelf iets overgelokt hebt. Lekkers zou ik zeggen.

en YAY dan heb ik mooi nog meer tijd om centjes bij elkaar te sparen voor die extra meuk die in mijn bakkie moet.

MAar dang ben echt benieuwd wat die gasten te zeggen hebben van Gainward, maar effe iets anders he, over die XFX, dat merk is er pas sinds redelijke korte tijd toch he?? ik ken namelijk niemand in mijn omgeving, van mijn werk (systeem beheerder) en daaromheen die iets van XFX heeft.
Wat is de qualiteit van XFX zo in het algemeen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

quote: drdeathhand
MAar dang ben echt benieuwd wat die gasten te zeggen hebben van Gainward, maar effe iets anders he, over die XFX, dat merk is er pas sinds redelijke korte tijd toch he?? ik ken namelijk niemand in mijn omgeving, van mijn werk (systeem beheerder) en daaromheen die iets van XFX heeft.
Wat is de qualiteit van XFX zo in het algemeen??
Uhm , ik ken anders genoeg mensen met een XFX - Ikzelf heb een XFX GF 4 TI420 gekocht .
Daarmee heb ik zeer goede ervaringen gehad , cooler was stil en deed zijn werk goed .
Leuke zilveren ding .
Overclocken kreeg ik hem net 10 mhz verder dan een TI 4600 dus dat was ZEER goed .

Sterker nog , XFX promote juist overclocken op hun officiele website .
Hadden er een paar ( Redelijk simpele ) tuts & docjes voor , en werdt er enthousiast gevraagd naar de overclock resultaten van hun kaarten .

Al met al was ik een trotse bezitter van een 4200 @ 4600 die me nog tot volgend jaar plezier had kunnen doen alvorens een Asus FX 5900 geckoht te hebben .

Morgen gaat die eruit en maakt ie plaats voor een XFX 6800 ultra bij alternate bestelt .

Ben benieuwt :)
De reviews die ik van het beesje @ i-net hebben gelezen waren iig positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

XFX maakt redelijk goede tot zeer goede kaarten, hebben er in de tijd zeer veel van verkocht. Enige echt grote nadeel van ze vind ik hun koeling oplossing daar heb ik echt te veel uitval in gezien (zeer snel versleten), gelukkig doen ze niet moelijk in de RMA procedure. Zijn over het algemeen goet te OC'en, dus bieden een goede prijs/kwaliteit verhouding

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 119772 schreef op 11 augustus 2004 @ 20:30:
^Je PC boer heb gelijk. Althans, iig wat betreft de Golden Sample GT's bij Komplett.nl. Het zijn echt de GT's met dual fan over koperen heatsinks op een rode pcb. Hij klokt ook idd echt die 400/1100 die Gainward beweert. Ik denk dat ie zelfs nog hoger kan,
alleen betwijfel ik of mijn Antecje dat trekt. De Expertool werkt zo ;

bij installatie krijg je dit voor je ;

* Install performance mode
* Install safe mode
* etc.

Je kan dus zelf aanvinken welke je weglaat. Als je dus die 'safe mode' niet wegvinkt dan zal Expertool bij startup de kaart klokken op 350/1000, safe mode dus. Je kan dan zelf in het clock menu 'performance mode' aanvinken ;
400/1100. En DAN kun je alsnog zelf beslissen of je die slide bars NOG verder naar rechts schuift of niet.

Als je 'safe mode' bij installatie wel hebt weggevinkt dan draait ie dus idd
400/1100. Gainward levert dus idd wel wat ze marketen....
Ik snap nog steeds niet goed wat ze bedoelen. Als ik de kaart erin ram, detecteert ie dan niet automatisch 430/1200, maar 400/1100? Kun je miscshien nog wat preciezer uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehm... nu volg ik het ook niet helemaal meer....
In de specs index op de Gainward.de site staat nu bij de GT speeds voor core en memory idd 400 en 1100. Enkele dagen terug was dat nog 350 en 1000. Zal wel met de release van de nieuwe Expertool in zijn gegaan.

iig ;

- 3D safe mode default = 350 en 1000
- 3D enhanced mode default = 400 en 1100

Dat zijn dus 2 buttons in het performance menu die je kan aanklikken.
Je kan ook handmatig de slidebars verschuiven en op die manier de
speeds verhogen of verlagen. Mjah.. de gewone 2600 Ultra draait dus
stock ook op 400/ 1100 -> de 2600 Ultra Golden Sample draait idd op
stock 430/1200.

Ik ben iig tevree met 400/1100 van m'n GT op de 380W Antec. Ik denk dat
ik clockspeeds zoals van de 2600 Ultra Golden Sample 430/1200 wel kan halen pas als ik de Tagan binnen heb. (ik kan het in principe wel proberen op die Antec, maar doe het toch nog maar niet...)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 11-08-2004 22:59 ]

SmidsY schreef op 11 augustus 2004 @ 18:16:
[...]
Sorry hoor maar dat is echt de grootste onzin die er is, ik doe op mijn werk altijd de garantie-afhandelingen van de div producten en rma's en het niet hebben van een doos is nooit één geldige reden voor het ontkennen van garantie.

Wat dit voorbeeld betreft moet je gewoon een storing meldinh indienen bij iiyama en dan komt er vanzelf iemand bij je langs die monitor ophalen, desgewenst kan je aangegeven bij de aanvraag dat je een leenmonitor wenst. Wanneer hij gereperareerd is (of dat lukt niet en je krijg een "nieuwe") komt hij netjes bij je terug. www.iiyama.nl
Bedankt SmidsY, ik kon het eigenlijk al niet geloven dat zo een (imo) prima bedrijf om het ontbreken van de doos geen garantie zou willen geven. Echter is het ergste dat ik gewoonweg niet meer weet waar ik hem heb gekocht en wanneer precies. Aangezien ik de faktuur kwijt ben kan ik niet eens bewijzen dat ik dat ding eerlijk gekocht heb! Maargoed ik ga nog wel even rondmailen naar wat zaken waar ik wel eens wat heb besteld of ze zouden kunnen zoeken naar een faktuur op mijn naam met een Iiyama HM903DT A. En anders gewoon maar Iiyama proberen, kijken of ze een beetje vertrouwen in hun klanten hebben :)

• Deadsy
  • Laatst online: 02-06 15:41
http://www.theinquirer.net/?article=17808 zou dit waar zijn?
in het artikel staat een link en daar geloven veel mensen het

x800XT cancelled?

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 12-08-2004 00:26 ]

• IceEyz
Sorry Deathchant, maar weer wat nummertjes :P :
8038 3Dmarks voor een 6600GT van $200. Dit lijkt mij een redelijk leuk mainstream-kaartje, als ie ooit in de winkels komt te liggen natuurlijk :)

Shit ! Ik had net enkele doch succesvolle Maya en Cinema4D benchmarks gedraait met de cpu op 3,4 Ghz en de GT op 400/1100. Wil ik daarna ff de testresult logs op cd branden, flikkert ie em rechtstreeks uit windows en reboot ie. Duidelijk dus dat bij zowel heavy load van de P4 EN de GT die Antec 380W het allemaal net niet meer kan hebben. Ik kreeg de standaard..."Uw pc is net hersteld van een ernstige blah blah..."

Damn, kzal blij zijn als ik de Tagan binnen heb.

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

@hybz
Je hebt geen aankoopbon nodig voor het indienen van je storingsmelding, ze willen alleen een aankoopdatum weten. Dit i.c.m. met het serienummer van de monitor is genoeg. Ik heb ondertussen in 1,5 jaar tijd nog nooit één factuur hoeven meesturen of te overleggen voordat er werdt overgegaan op de RMA procedure. suc6 iig ermee

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

uhm knot3d:

"Mjah.. de gewone 2600 Ultra draait dus
stock ook op 400/ 1100 -> de 2600 Ultra Golden Sample draait idd op
stock 430/1200."

hoe weet je dat die Golden Sample niet STOCK op 400/1100 draait en dat je met die enhanced settings button naar 430/1200 gaat?

Ik dacht echt dat die kaart stock draaide op 430 (in niet-enhanced settings) en dat je bij enhanced settings nog hoger kon.

NEXXEXIUM heeft deze Golden Sample en hij ondervindt STOCK 400/1100 gewoon......

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 12-08-2004 10:39 ]

eh nee...

de 6800Ultra - de 2600Ultra Golden Sample (6015) draait stock idd 430/1200
de 6800Ultra - de 2600Ultra (6022) draait stock 400/1100

die met barcode 6022 is dus GEEN Golden Sample en dus goedkoper.

* edit ; ja, dan denk ik dat Nexxexium nog zo'n Ultra heeft van de eerste batch.
Dat zijn die reference kaarten, toch (geen rode psc , dual fan noch koperen heatsinks) ? die ze als Golden Samples hebben verkocht...
Ja, die eerste batch kaarten van Gainward was idd een naaistreek. Daar zouden toch echt EU wetten tegen zijn, niet soms ?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 12-08-2004 10:53 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 119772 schreef op 12 augustus 2004 @ 10:40:
eh nee...

de 6800Ultra - de 2600Ultra Golden Sample (6015) draait stock idd 430/1200
de 6800Ultra - de 2600Ultra (6022) draait stock 400/1100

die met barcode 6022 is dus GEEN Golden Sample en dus goedkoper.
Hoe weet je dit? voor hetzelfde geldt zegt gainward gewoon: stock 400/1100 en kan de golden sample de 430/1200 speeds aan. En de Ultra extreme is dan gewoon zo'n goeie core dat ze 450/1200 speeds aankan. Ik weet het toch net niet

ehm, ja de USA site zegt 400/1100 en UP ;

http://www.gainwardusa.com/products/vga_2600dt.htm

De europese Gainward site zegt 430/1200 stock.

Maar ik denk dat het ook een beetje is hoe je hetzelf bekijkt.
De kaart is waarschijnlijk echt goed genoeg om 430/1200
te draaien. Ze bouwen 'safe mode' d'r in denk ik voor de
garantie guidelines van Nvidia zelf, dus gebaseerd op reference
Ultra's.

• IceEyz
Ik zou gewoon 'm gewoon kopen en _als_ je hem zelf moet overklokken én hij de 430/1200 niet haalt, dan eis je een nieuwe kaart binnen een week. Het antwoord op die mail lijkt me ook wel interessant.

Trouwens, als die mail zegt dat 430/1200 niet gegarandeerd is (wegens andere omstandigheden blabla...), dan kun je net zo goed een gewone Ultra nemen, of zelfs GT :)

offtopic:
Ik kan trouwens nergens snelheden op de site vinden, maar ik zal wel blind zijn.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

http://www.gainward.de/ne...ltra_2000/comparison.html

ik ga geen kaart kopen die wat eventueel niet op die speeds zou kunnen draaien. Ik koop een kaart voor die settings, niks anders.
Je koopt een product om het te kunnen gebruiken waar het voor staat. niet om het vervolgens terug te moeten sturen.

Edit: aha, nu snap ik het GoldenSample principe: Each Golden Sample™ product is guaranteed to outperform NVIDIA standard reference design with rock-solid stability.
Dus met andere woorden, tis allemaal stock 400/1100, maar de GoldenSamples garanderen overklok veiligheid en stabiliteit. Wordt niets gezegd over dat de Golden Samples op die speeds geleverd worden.....

[ Voor 39% gewijzigd door Deathchant op 12-08-2004 11:20 ]

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Zijn er al prijzen bekend van de "Gainward PowerPack! Ultra/2400 TV-DVI Golden Sample" (6800GT @ 400/1100) ? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tyranium op 12-08-2004 11:20 ]

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

RtN

De fan van mijn xfx 6800 ultra loopt volgens mij altijd op z'n langzaamst, na het booten gaat ie langzamer lopen, maar als ik een game oid opstart gaat hij niet sneller lopen. Hebben andere hier ook last van?

^ Ik heb ehm van Komplett.nl voor € 505,-

• IceEyz
Deathchant schreef op 12 augustus 2004 @ 11:12:
Edit: aha, nu snap ik het GoldenSample principe: Each Golden Sample™ product is guaranteed to outperform NVIDIA standard reference design with rock-solid stability.
Dus met andere woorden, tis allemaal stock 400/1100, maar de GoldenSamples garanderen overklok veiligheid en stabiliteit. Wordt niets gezegd over dat de Golden Samples op die speeds geleverd worden.....
Dan zijn het ronduit oplichters als ze adverteren met 430/1200. *Not Recommended*

@RtN: Ik heb er geen last van, ik vind het alleen maar fijn :) De fan gaat alleen harder lopen als dat nodig is, ik denk bij temps boven de 90 of 100.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

IceEyz schreef op 12 augustus 2004 @ 11:32:
[...]

Dan zijn het ronduit oplichters als ze adverteren met 430/1200. *Not Recommended*

@RtN: Ik heb er geen last van, ik vind het alleen maar fijn :) De fan gaat alleen harder lopen als dat nodig is, ik denk bij temps boven de 90 of 100.
Ja inderdaad. Op de USA site wat KNOT3d gepost had vond ik het veel duidelijker. Dan vind ik dat de europese ook wat duidelijker had mogen zijn dan!! Waarom zou je dan eigenlijk zoveel uitgeven aan een GoldenSample ??? Ze hebben allebei koperen koeling en dezelfde speeds. Bij de een is het niet gegarandeerd om veilig de oc-en, bij de ander wel (wat ook nog maar de vraag is).
Heel vreemd dit.

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 23:17
RtN schreef op 12 augustus 2004 @ 11:23:
De fan van mijn xfx 6800 ultra loopt volgens mij altijd op z'n langzaamst, na het booten gaat ie langzamer lopen, maar als ik een game oid opstart gaat hij niet sneller lopen. Hebben andere hier ook last van?
ja hier ook, zat me ook al af te vragen of dat nou wel de bedoeling is 8)7

http://specs.tweak.to/9714

Anoniem: 114616

Ik heb net een verse installatie van windows gemaakt maar met de nvidia driver installen krijg ik na het opnieuw opstarten problemen na het windows xp logo laad scherm.
Het beeld word zwart en het lampje van het beeldscherm begint te knipperen.

Forceware 61.77 en 61.76 geven beide hetzelfde resultaat.

Geforce FX 5900XT

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 12-08-2004 12:11 ]

Cycloon schreef op 12 augustus 2004 @ 12:00:
[...]ja hier ook, zat me ook al af te vragen of dat nou wel de bedoeling is 8)7
Hmm, die van mij stuurt de fan speed goed aan ; zodra zwaar 3D werk verricht wordt gaat ie sneller draaien.

• IceEyz
Anoniem: 114616 schreef op 12 augustus 2004 @ 12:07:
Ik heb net een verse installatie van windows gemaakt maar met de nvidia driver installen krijg ik na het opnieuw opstarten problemen na het windows xp logo laad scherm.
Het beeld word zwart en het lampje van het beeldscherm begint te knipperen.

Forceware 61.77 en 61.76 geven beide hetzelfde resultaat.

Geforce FX 5900XT
Misschien staat de refresh-rate of resolutie te hoog en kan je monitor die niet aan. In veilige modus al eens geprobeerd? Ik zou trouwens voor die 5900 gewoon de laatste drivers uit de ForceWare 5x.xx range gebruiken. 6x.xx is meer voor de nieuwe kaartjes.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja ik had ook enorme framedrops met de 61.77 (wel met oude monitor, met inmiddels kapotte iiyama nergens last van).
Ik kon UT niet meer spelen op 800x600 zelfs!!

Maar Iiyama heeft me toennet 10 minuten geleden een nieuwe HM903DTA geleverd....tot nu toe niks mis.

^ weet iemand btw oplossing voor die verdwenen licht en schaduw FX in Splinter Cell met die 61.77 drivers. Welke zou ik anders het best kunnen gerbruiken voor de GT ?

Anoniem: 114616

56.76? 52.16?

Welke zou het beste zijn.

Het is niet de refresh rate.

Maar veilige modus heb ik nog niet gedaan. Zal ik zo wel even een van die 2 te installeren.

Of heeft het wat met flashen te maken.
Het is een club-3d met xfx bios erop.

----------------------------------------

Heb hem terug geflasht windows herkent nu de fx kaart en laat de 52.16 drivers erop zitten.
Flash hem daalijk wel terug.

-------------------------------
Als ik doom3 start ziet het beeld wit en baby blauw bij de plaatsen waar tekst hoort te staan.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 12-08-2004 14:17 ]

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Launch PDF van de GeForce 6600 (GT), The Doom 3 GPU:

http://gf6600pdf.uw.hu/GeForce6600.pdf

Leuk detail is dat de nV PR machine weer op volle toeren werkt en dat een 8 pipes kaart op 500 mhz core en 500 mhz mem vergeleken wordt met een 4 pipes kaart op 500 mhz core en 370 mhz mem (X600XT). ;)

Maar over het algemeen lijkt me dit toch een leuk kaartje voor z'n prijsklasse. Ben benieuwd wat de RV410 hier tegenover gaat stellen (als 8 pipes op waarschijnlijk 256-bit). Dit zal namelijk de kaart worden die moet opboxen tegen de GF6600GT.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Wat kan het toch hard gaan in de PC wereld :) Gister eind van de middag mn XFX bestelt bij Alternate en vandaag om 1:00 binnen :)

Maandag ben ik vrij van mn werk en ga ik uitgebreid testen en benshen!

• DrDeathhand
Nou Falcon,

Ik ben benieuwd, echt :) benieuwd wat voor benchies jij er uit krijgt man :) Laat het maar horen hier.

Ik zit nog te wachten op Deathchants mailtje van Gainward, dang they better hurry :O

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

CJ schreef op 12 augustus 2004 @ 13:18:Leuk detail is dat de nV PR machine weer op volle toeren werkt en dat een 8 pipes kaart op 500 mhz core en 500 mhz mem vergeleken wordt met een 4 pipes kaart op 500 mhz core en 370 mhz mem (X600XT). ;)
Toch geen heel onlogische keuze, aangezien dit nu eenmaal de ATI middenklasse PCI Express kaart is van dit moment, en dus de directe concurrent. Ook prijstechnisch zitten ze rond hetzelfde niveau.

Yeah well. The Dude abides.

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Zo Zo , ik heb net ff 2 uurtjes gamen achter de kiezen op me 6800 U van XFX .
Vandaag gekregen ( bij Alternate bestelt )
Ik moet zeggen dat ik de XFX doos behoorlijk aantrekkelijk vondt , wat me vooral opviel was dat het geheel nogal stevig inelkaar zat omdat er nog een doos binnenin zit die van een harder , steviger karton was gemaakt dan doorgaans voor mobo doosjes .

A fijn na wat gepiel alles geinstaleerd en de Nalu demo gedraait .
Damn wat vloeit dat haar van die chick mooi :)

Na 3 minuten staren in wonder werdt het tijd om de kaart echt aan het werk te zetten met Doom 3 .

1280 X 1024 ( max TFT res ) 32 bit / 8X AF 2 X AA , Ultra high quility .
Rondlopen geeft de kaart een prima 60 FPS aan , in vuurgevechten met zombies / marine zombies ( ik zit nog vroeg in de game ) dipt het naar de 55 maar nooit lager gezien .

M.A.W netjes ! En strak

Toen was het tijd voor Far Cry met de 1.2 patch die PSM3.0 ondersteuning brengde .
Wederom max res + alles op very high en dezelfde AA/AF instellingen

Wederom netjes en smooth wat er ook gebeurde !
En de graphics zagen er iets beter uit dan op me oude kaart ,m eschien omdat die PS 1.4 gebruikte als standaard path geloof ik . .

Anyway , reuze blij met deze kaart op 1 puntje na .

Bij far cry , tijdens het inzoomen van mijn rifle op water ( vissies snipe is leuk vermaak ) begonnen er lichtelijk wat witje stipjes op me beeld te gaan .

Dat duid meestal op een te hoge clock , ik ga zow ff coolbits instellen en checken wat de default clock is e.d van de kaart.
Heet wordt ie niet
Met kast dicht staat ie op 69 Graden Full load na 30 mins gamen .
Me oudere kaart was zelfs iets warmer ( 74 ) en deed het prima .
Met kast open scheelt het 9 graden ( me kamer is redelijk cool ) dus is ie 60 full load .
De hitte is het hem neit lijkt me , ik HOOP niet dat ik deze kaart moet under clocken .
In doom 3 heb ik niks gemerkt van kleine witte stippies .. .. meschien is het de FC 1.2 patch hij IS immers terug getrokken voor een reden .

Zal uitbunding de kaart hierop testen want terugclocken , uhm dat ben ik niet van plan dan wil ik liever een andere kaart .

Verdermeer leverde XFX een klein pakket met daarbij

- 2 DVI naar Analoog converters
- 1 Y Splitter molex kabel ( HANDIG !!)
- 1 SVIDEO-SVIDEO kabel
- 3 Games * commando`s 3 , X2 , Moto GP2 ( Full version )
- .. 2 handleidingen die nooit geopent zullen worden .

De Y splitter kabel kon ik ECHT waarderen :) ik had er zeker nog 1 in huis , waar wist ik niet , dus hij kwam echt als een goddelijk geschenk :)

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Benches & OC`s ... vermoedelijk morgen , meschien vanavond .
Ben benieuwd naar hoe de XFX zich laat overclocken

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
CJ schreef op 12 augustus 2004 @ 13:18:
Launch PDF van de GeForce 6600 (GT), The Doom 3 GPU:

http://gf6600pdf.uw.hu/GeForce6600.pdf

Leuk detail is dat de nV PR machine weer op volle toeren werkt en dat een 8 pipes kaart op 500 mhz core en 500 mhz mem vergeleken wordt met een 4 pipes kaart op 500 mhz core en 370 mhz mem (X600XT). ;)

Maar over het algemeen lijkt me dit toch een leuk kaartje voor z'n prijsklasse. Ben benieuwd wat de RV410 hier tegenover gaat stellen (als 8 pipes op waarschijnlijk 256-bit). Dit zal namelijk de kaart worden die moet opboxen tegen de GF6600GT.
Weet je toevallig ook of er van de 6600 / 6600Gt ook nog een AGP versie komt ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Anoniem: 69333

lithiumangel schreef op 12 augustus 2004 @ 15:43:
Benches & OC`s ... vermoedelijk morgen , meschien vanavond .
Ben benieuwd naar hoe de XFX zich laat overclocken
Terwijl je nu al artifacts hebt :?

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 00:16
Optical schreef op 12 augustus 2004 @ 15:44:
[...]

Weet je toevallig ook of er van de 6600 / 6600Gt ook nog een AGP versie komt ?
jah komt agp van uit

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

quote: moggie
Terwijl je nu al artifacts hebt
Sja in Doom3 had ik ze niet .
En nu getest met :
- GC 2
- UT 2004
- Thief 3
- Nalu demo
- Timbury demo
- Aquamark 3

Geen artifacts .
Ik denk dat het aan de terug getrokken 1.2 FC patch ligt want das tot nu toe de enige game met artificats .

Ik ga het zaakje (FC) opnieuw installen en dan gewoon met de 1.1 patch kijken of ze verdwenen zijn , kan haast niet anders .

• DrDeathhand
Beste lithiumangel

MAn dat lijkt me ook echt iets van die patch hoor, ik heb zooo veel mensen gehoord die problemen hadden met die patch en whatever, met Far Cry, dus dan maar even met patch 1.1 tot die nieuwe uitkomt. ahaha ik heb nu al iets van een maand Far Cry op mijn plank liggen, nieuw, nog niet geopend en geinstalleerd, ben echt aan het wachten voor die nieuwe kaart die ik er in ga ploppen, alhoewel ik nog niet weet welke. En bvb thief3 heb ik ook hier liggen, en straks doom3 UNGGGG so veel stuff om uit te proberen, moet zo mooi gaan worden :9~ :9~ :9~

Maar ik wacht met smart jou stats af, als dat gainward verhaal niks gaat worden gaat het toch een XFX 6800 ultratje worden.

DE GAINWARD UITLEG:

Expertool
if you purchased a golden sample version of your gainward display adapter, you will find a second button, which will allow you to set the board to "enhanced mode settings". These settings are much higher, and they are GUARANTEED TO WORK IN ANY SYSTEM WITH ANY "GOLDEN SAMPLE" DISPLAY ADAPTER FROM GAINWARD!
A "Golden Sample" board is extremely special: they are put through a set of punishing and arduous tests.....You can exceed the enhanced mode settings by changing the clock settings manually using the sliding bar...please note that gainward will NOT warrant adapters beyond enhanced mode.

Oftewel mijn kaart 2600 430 plus golden sample draait stock op 400 1100. Ook volgens coolbits. Al zet ik hem op de 430 1200 enahnced mode viaa expertool draait ie volgens coolbits nog op 400 1100. Doe ik detecteer optimale frequenties dan maakt ie er 460 1200 van.

Maar ja hij draait nu goed op 430 1200 (a.k.a. golden sample modus)
3dmark03 12200 en overklok 450 1200 haalt ie 12709

Wat is dan zo goed aan de golden sample versies waar je meer voor betaald? Dat ze getest zijn op overklokken dat is het enige, want nergens staat er dat er ander cq beter geheugen inzit.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20
CJ schreef op 12 augustus 2004 @ 13:18:
(als 8 pipes op waarschijnlijk 256-bit). Dit zal namelijk de kaart worden die moet opboxen tegen de GF6600GT.
256 bit? Bron?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.