michaelo schreef op 13 oktober 2004 @ 00:05:
Egt heel vet spel, ik heb hem sinds 2day..
Alleen 1 ding waar ik me aan irriteer. Ik speel het spel 1024*768@32. Alleen heel soms hapert het spel. Dan blijft die effe hangen, en gaata dan weer verder. Dit heeft die ook bij 800*600.
- - - - -
Nou, als ik íets geleerd hem van de fifa-reeks, dan is het wel dat dit spel enorm gevoelig is voor de hardware die je hebt, besturingssysteem etcetera. Zo was fifa 2004 heel schokkerig (niet te spelen), nadat ik van WinME was overgestapt naar XP. Uiteindelijk na HEEL veel uren uitzoekwerk bleek het dat de goedkope Paradigit-pad XFX wel werkt in WinME met Fifa2004, ook in XP (bij andere spellen), maar weer niet in XP én Fifa2004. Uiteindelijk heb ik de Logitech Dual Action gekocht, en toen waren alle problemen verholpen.
Nu, met XP en Fifa2005 flikkert het beeld als ik een wedstrijd (vaak alleen de eerste wedstrijd) speel. Ik ga dat verder niet uitzoeken, want met alt-tab en weer terug naar het spel loopt alles weer vloeiend. En ik heb echt geen geavanceerd systeem.
Ik bedoel maar: jouw probleem kan aan heel veel dingen liggen, zowel hardware als software. In eerste instantie zou ik eens kijken of jouw gamepad wordt ondersteund. Tenminste, als je met een gamepad speelt. Dat blijkt toch vaak een major problem bij Fifa.
En voor degenen die alleen in hoeken van 45 en 90 graden etc kunnen schieten en passen: ook dat zou aan de compatibiliteit van de gamepad of de gamepad-driver kunnen liggen. Mijn Logitech Dual Action doet het prima en passt en schiet echt heel nauwkeurig. Met die andere XFX-pad kon ik ook nooit scoren vanuit een vrije trap, omdat het balkje veel en veel te snel volliep. Met die Logitech-gamepad gaat het veel trager en scoor ik nu regelmatig uit een vrije trap.
Ik ben hardstikke blij met Fifa2005, ik vind het wel klote dat het spel zo enorm afhankelijk is van hard- en software.
[edit:]
Trouwens: heeft iemand al ontdekt hoe je een eigen chant in het spel kunt brengen via chants.bin of DittyImporter?
[
Voor 4% gewijzigd door
Jammie op 14-10-2004 23:29
]