Ok, om mijn mening dan toch maar even te onderbouwen:
Dan geef jij je doorsteekballen gewoon niet goed of gebruik je het off-the-ball control systeem niet juist waardoor je speler de bal krijgt en niet de tegenstander (die gewoon zijn verdedigende job doet).
- Al mijn spelers zijn altijd gedekt door 1 of 2 man, waardoor je passes direct verliest. Mijn team staat overal maar wat, maar nooit bij een man, gelijk welke formatie of tactiek ik neem.
Het hangt natuurlijk af op welk niveau je speelt, maar het is wel perfect mogelijk om het balletje mooi rond te tikken. Ik speel zelf op Pro en ik geef wel toe dat dit moeilijker wordt, maar het blijft wel nog steeds mogelijk.
- Als je tackled komt de bal ALTIJD weer in de voeten van een andere tegenspeler terecht, of sta je te traag weer recht zodat hij zonder probleem de bal weer kan nemen.
Dikwijls, maar zéker niet altijd. Zeker in de verdedigende positie is de kans groot dat de bal bij een teammaat terecht komt. Een slidende pas kan je ook altijd bijcorrigeren met je controller zodat je toch nog net die extra touch kan geven.
- Computer schakelt meestal over naar de verkeerde spelers, en bij het verdedigen voelt het aan alsof je er geen controle over hebt.
True, gebeurd idd te dikwijls, maar naarmate je het spel meer speelt ga je dit minder voorhebben (ligt dat dan al dan niet aan de controle?)
- Off the ball control is a big joke, wie kan nu andere spelers beginnen derigeren met 1 of 2 verdedigers achter je aan, syeah right.
Off the ball werkt vrij goed vind ik zelf.. je moet wel snel/behendig zijn in je vingers, maar dit komt wel overeen met de realiteit (Als een speler een bepaalde beweging gaat maken, dus niet zoals verwacht, heeft dit ook de juiste snelheid/behendigheid en ook vooral timing nodig).
- Naar de goal trappen lijkt maar in 3 richtingen te gaan, je kan niet specifiek kiezen hoe je de bal trapt. Het lijkt alleen maar rechtdoor te gaan of in hoeken van 45°
Hmm, daar heb ik nog niet op gelet, maar strak in de korte hoek binnenschoppen heb ik ook al meermaals voor elkaar gekregen.
- CPU heeft altijd een heel leger als defense.
Volgens mij heeft ie een evengroot leger als jou

elf toch?
Verder valt het mij enorm op dat de pes aanhangers kost wat kost dit spel willen afbreken, zelfs al is dit spel niet eens zo slecht als er beweerd wordt.
Ook commentaar als "wat een rukspel" voor iets waar een heel team tochwel de nodige moeite en tijd hebben ingestopt vind ik een beetje belachelijk. Fifa en Pes zijn beide totaal verschillende spellen, maargoed ook! Ik vind Fifa persoonlijker leuker spelen dan met die arcade-mannetjes van pes.. maar dat is gewoon mijn mening (en ook blijkbaar niet die van mij alleen).