[Fifa 2005] Het beste voetbalspel ooit!?

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen sprinten als een speler in balbezit is. In het menu kan ik ook alleen maar de besturing voor het toetsenbord wijzigen en de gamepad komt zelfs niet in het menu voor terwijl ik toch met een gamepad speel?! Dit probleem had ik trouwens ook met fifa 2004 maar daar is toen een patch voor gekomen. Heeft iemand deze patch voor 2005 toevallig?

Ik heb draai fifa 2005 onder windows xp, gamepad is een 'microsoft sidewinder gamepad usb'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua gameplay begint Fifa steeds meer op Pes te lijken, met nog een paar jaartjes te gaan dan voel je het verschil niet eens meer :)
Ik heb Fifa toch gekocht en moet zeggen dat het me erg veel aan Pes doet denken! Alleen vind ik Pes vele malen lekkerder spelen! :)

Wanneer je als Fifa liefhebber Pes nog niet hebt dan klopt dr iets niet denk ik....
Over ongeveer 2 jr speelt Fifa net zo als Pes, maw koop nu alvast maar Pes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Kunnen we eigenlijk nog truukjes doen bij fifa of zijn die er helemaal uitgesloopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

shift + arrows (links/rechts)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Thanks, ff in practice oefenen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook gespeeld, via PS2 de hele versie en op de pc de demo.

Vind het wel verbeterd, vooral de grafics. Alleen zijn de aanvallen van de tegenstander, maar ook vanjezelf, nog steeds een beetje eentonig:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Iemand trouwens enig idee hoe je de controls van je gamepad kan aanpassen? In het menu kan ik alleen toetsenbord kiezen, maar voor de wedstrijd wel mijn controller, alleen staan er standaard op paar dingen verkeerd, en die kan ik nu dus niet veranderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:05
In de readme staan welke controllers/gamepads ondersteund worden, en dat lijstje is niet al te groot. * Crash heeft speciaal voor FIFA2005 een nieuwe gamepad gekocht, die wel volledig ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 17:19

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft iemand enig idee hoe die tricks op een Microsoft Sidewinder gamepad werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Crash schreef op 09 oktober 2004 @ 18:46:
In de readme staan welke controllers/gamepads ondersteund worden, en dat lijstje is niet al te groot. * Crash heeft speciaal voor FIFA2005 een nieuwe gamepad gekocht, die wel volledig ondersteund wordt.
De mijn staat niet in de lijst, maar ik kan hem wel gewoon gebruiken, alleen de controls kan ik dus niet aanpassen, lekker dan :(

Na een paar wedstrijden met toetsenbord merk je het wel in je vingers hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 09 oktober 2004 @ 18:45:
Iemand trouwens enig idee hoe je de controls van je gamepad kan aanpassen? In het menu kan ik alleen toetsenbord kiezen, maar voor de wedstrijd wel mijn controller, alleen staan er standaard op paar dingen verkeerd, en die kan ik nu dus niet veranderen :(
zelfde probleem hier, met de Thrustmaster FireStorm Dual Power 3, deze staat echter wel in de readme bij ondersteunde gamepads :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Schumi4ever schreef op 09 oktober 2004 @ 19:38:
[...]

De mijn staat niet in de lijst, maar ik kan hem wel gewoon gebruiken, alleen de controls kan ik dus niet aanpassen, lekker dan :(

Na een paar wedstrijden met toetsenbord merk je het wel in je vingers hoor :P
Dat probleem had ik dus ook met mijn Thrustmaster Firestorm Dual Power :P
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 19:42:
[...]

zelfde probleem hier, met de Thrustmaster FireStorm Dual Power 3, deze staat echter wel in de readme bij ondersteunde gamepads :/
Dat is dan lekker vaag. Ben blij dat ik die dan niet gekocht heb/had :)
Heb je al geprobeert andere drivers ervoor te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zag m vanmiddag ook liggen in de stad en heb m toch maar even meegenomen, het is toch best een vermakelijk spel ondanks een aantal tekortkomingen in de gameplay.
Dat puntensysteem is een goed plan alleen vind ik de beloningen wat povertjes.
Collina als scheids is leuk en wat stadions in nacht-editie ook wel maar die extra kits en songs hadden voor mij niet gehoeven. Was leuker geweest als je de CL ofzo kon spelen. Naast de Career mode is er verder weinig aan toernooien/leagues te doen, zelf maken is natuurlijk wel een optie.

Hmm ik kan mijn controls met de Logitech Dual Analog wel aanpassen.
Als je naar besturing gaat krijg je idd meteen de Keyboard instelling te zien maar je moet dan wel even verder klikken om bij je Gamepad settings te komen. Maar dat zullen jullie vast wel door hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
ZAMoRANo schreef op 09 oktober 2004 @ 20:40:
Maar dat zullen jullie vast wel door hebben. :9
Joh, en toch werkt het niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
:X
ik kom dus zojuist tot de ontdekking dat het Nederlands elftal ontbreekt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja idd had ik ook gezien, ik wilde kijken wat de basisopstelling was en toen kon ik m niet vinden. 8)7
Naja dit valt vast wel te patchen o.i.d. in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens is hier: hier het Nederlandse commentaar te downloaden, voor het geval dat iemand er op zit te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een tip geven hoe ik moet scoren. Het lukt mij gewoon niet om recht op doel te schieten :/ . Zelfs als ik alleen voor de keeper kom te staan krijg ik het nog voor elkaar om minimaal 10 meter naast of over te schieten :( Echt om gek van te worden eigenlijk.
En nu ik toch bezig ben, ik heb ook problemen met hoekschoppen :D. Wat moet je precies doen? Want bij mij gaat die bal altijd, maar dan ook echt altijd, in de handen van de keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik jammer vind is dat je gen heel seizoen kan spelen, en dan bedoel ik Competitie, Beker en eventuele europacup in 1.. je kan het alleen maar los van elkaar spelen..... jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 23:02:
wat ik jammer vind is dat je gen heel seizoen kan spelen, en dan bedoel ik Competitie, Beker en eventuele europacup in 1.. je kan het alleen maar los van elkaar spelen..... jammer :(
Idd, erg jammer :( En die carriere mode blief ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 17:19

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 22:58:
Kan iemand mij een tip geven hoe ik moet scoren. Het lukt mij gewoon niet om recht op doel te schieten :/ . Zelfs als ik alleen voor de keeper kom te staan krijg ik het nog voor elkaar om minimaal 10 meter naast of over te schieten :( Echt om gek van te worden eigenlijk.
En nu ik toch bezig ben, ik heb ook problemen met hoekschoppen :D. Wat moet je precies doen? Want bij mij gaat die bal altijd, maar dan ook echt altijd, in de handen van de keeper.
Wat bij mij werkt is een dieptepass richting de spits geven en dan alleen een tap op de schiet knop geven, zodra ja 'em lang inhoudt schiet je over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:27
Ik heb me doodgezocht, maar heb niks kunnen vinden: hoe gebruik ik de d-pad in plaats van de linkerjoystick van m'n Logitech Dual Action? Op een gegeven moment krijg je gewoon pijn aan je duim. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 14:18

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 22:58:
Volgens mij wordt de richting van je schot bepaald door de positie van de keeper. Wanneer de keeper dus in het midden staat zal je dus zelden recht door het midden schieten. En dan ligt het dus aan de afstand tussen jou en de keeper of je schot op doel gaat. Van afstand is het sowieso moeilijk om uberhaupt al op goal te schieten, waarom dat is is voor mij ook een grote vraag. Wat ik vaak doe is met een dieptepass de aanvaller door de verdediging laten snijden en dan met een diagonaal zacht schot de keeper verschalken (Ja, daar zijn ze weer, de standaard maniertjes, je komt alleen niet zo vaak in de positie om dat te doen).

Met corners kies ik altijd voor driven en dan selecteer ik speler 1. Dan moet je dus een beetje duwen met de verdediger en als je mazzel hebt kun je koppen. Veel scoren doe je niet uit corners, maar dat gebeurt in het echt ook niet.
sylvesterrr schreef op 10 oktober 2004 @ 11:02:
Ik heb me doodgezocht, maar heb niks kunnen vinden: hoe gebruik ik de d-pad in plaats van de linkerjoystick van m'n Logitech Dual Action? Op een gegeven moment krijg je gewoon pijn aan je duim. :/
Volgens mij kan dat ook niet. Misschien met de drivers van logitech dat je dat in kunt stellen dat die dingen gelijk zijn, want hij ziet hem nu namelijk als zo'n point hat. Maar dat kan ik je niet zeggen, ik gebruik namelijk de windows drivers, want als ik de Logitech drivers gebruik heb ik binnen de kortste keren een afwijking in mijn analoge stick.

[ Voor 19% gewijzigd door Smoonshine op 10-10-2004 12:19 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Smoonshine schreef op 10 oktober 2004 @ 12:18:
[...]

Volgens mij kan dat ook niet. Misschien met de drivers van logitech dat je dat in kunt stellen dat die dingen gelijk zijn, want hij ziet hem nu namelijk als zo'n point hat. Maar dat kan ik je niet zeggen, ik gebruik namelijk de windows drivers, want als ik de Logitech drivers gebruik heb ik binnen de kortste keren een afwijking in mijn analoge stick.
Ik heb even de drivers gedownload en geinstalleerd (v3.4.0) ipv de meegeleverde drivers te installeren (v3.3.0), en er is een nieuwe optie bij de instellingen: D-pad en linker mini-joysticks verwisselen

Eventjes testen! :P

/edit: ja, het werkt, maar..... het speelt niet lekker :/

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 10-10-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Bij corners doe ik altijd far post en dat met het derde poppetje naar binnen lopen, dan kun je meestal mooi diagonaal inkoppen :)

Overigens is het mooi om te zien dat de vrije trappen wat makkelijk erin gaan dan bij 04. Daar had de keeper hem werkelijk altijd :X Als je nu genoeg kracht en effect meegeeft en hij zit int groen, hebbie 9 van de 10 keer ook echt een doelpunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash schreef op 09 oktober 2004 @ 19:50:
[...]

Dat probleem had ik dus ook met mijn Thrustmaster Firestorm Dual Power :P
[...]

Dat is dan lekker vaag. Ben blij dat ik die dan niet gekocht heb/had :)
Heb je al geprobeert andere drivers ervoor te gebruiken?
voor de thrustmaster heb ik een tijdelijke oplossing gevonden :
http://www.fifabenelux.com/forum/topic.php?id=1542

je kunt bij de meeste thrustmasters
de knoppen buiten het programma om wijzigen;

je gaat naar het trustmapper icoon op je taakbalk; rechtermuisknop; thrustmapper aanklikken.
Je zoekt het fifa 2005 exe bestand via bladeren en klikt op oke.
Je kunt een nieuwe file aanmaken door op nieuw te drukken. eerst moet je uitvinden wat de knoppen nu zijn, bij mij is bijvoorbeeld knop 1 een voorzet als je wilt dat dit verander geef je in de 2e kolom aan knop 1 standdard knop 2 enz.

vervolgens sla je het bestand op onder bijvoorbeeld fifa2005.thm

het bestand komt in de linkerkolom te staan. je klikt erop met je rechtermuisknop; en klikt eigenschappen aan. bestandkoppeling fifa 2005.exe.
Nu kun je fifa 2005 spelen met de door jouw gewenste knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kop je bij een hoge cross in godsnaam naar beneden? Ik kop namelijk steeds maar torenhoog over, en da's niet tof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 22:29
Smoonshine schreef op 10 oktober 2004 @ 12:18:
[...]

Met corners kies ik altijd voor driven en dan selecteer ik speler 1. Dan moet je dus een beetje duwen met de verdediger en als je mazzel hebt kun je koppen. Veel scoren doe je niet uit corners, maar dat gebeurt in het echt ook niet.

[...]
Corners kun je juist vet vaak scoren!!! Je moet idd de bal driven, en dan de speler met W kiezen (geen gamepad O-) , dus dat is zeg maar de middelste speler)... Dan moet je op het laatste moment inlopen, verdediger is te laat, en er vanuit gaande dat de keeper in zijn doel blijft, loop je de bal er altijd in... Zo scoor ik uit ongeveer 75% van mijn corners..

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 16:24:
Hoe kop je bij een hoge cross in godsnaam naar beneden? Ik kop namelijk steeds maar torenhoog over, en da's niet tof :P
voor koppen is er ook een powerup balkje, zorgen dat die niet te groot is en verder mik ik m altijd in een hoek dus niet recht vooruit zeg maar.

ben carriere begonnen in Regio 3 ben nu coach bij Boavista. krijg je vanzelf nieuwe aanbiedingen of hoe kom ik straks aan een andere club als ik stijg in sterren?

[ Voor 20% gewijzigd door GandalfTheGrey op 10-10-2004 17:00 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
GandalfTheGrey schreef op 10 oktober 2004 @ 16:59:
[...]

voor koppen is er ook een powerup balkje, zorgen dat die niet te groot is en verder mik ik m altijd in een hoek dus niet recht vooruit zeg maar.

ben carriere begonnen in Regio 3 ben nu coach bij Boavista. krijg je vanzelf nieuwe aanbiedingen of hoe kom ik straks aan een andere club als ik stijg in sterren?
Je kunt na ieder seizoen een nieuwe club uitkiezen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Er is Engels commentaar verkrijgbaar op Soccergamez.

Ik ben die Muldert en Ten Napel wel een beetje zat nu. Je merkt bij Youri psies wanneer hij gewoon iets opleest of wanneer hij iets zegt waar hij het mee eens is.
Ten Napel doet het wel goed alleen erg weinig variatie en het is jammer dat ie zo weinig namen noemt, ook van de clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
Kan je met carriere mode ook zien wie topscorer enzo is? Ik kan verder helemaal geen stats vinden :?

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:20
ZAMoRANo schreef op 10 oktober 2004 @ 19:42:

Ik ben die Muldert en Ten Napel wel een beetje zat nu. Je merkt bij Youri psies wanneer hij gewoon iets opleest of wanneer hij iets zegt waar hij het mee eens is.
Ten Napel doet het wel goed alleen erg weinig variatie en het is jammer dat ie zo weinig namen noemt, ook van de clubs.
Precies, yuri heeft het echt slecht ingesproken, ik snap zowiezo niet waarom ze hem erbij hebben genomen want in Nederland doen ze nooit het commentaar met twee personen op tv.
De timing klopt ook voor geen reet, als je bij het begin van de wedstijd die ingame filmpjes wegdrukt en begint met de wedstrijd zit Ten Napel nog over de warmingup te praten en dat de scheids de wedstrijd elk moment kan laten beginnen 8)7

Uitspraken als "ik denk niet dat er nog gescoort gaat worden Evert" terwijl de wedstrijd 6 minuten bezig is, en "nu is het oorlog, ze staan zwaar onder druk!" terwijl je 1 miniscuul countertje tegen krijgt, slaan ook echt nergens op 8)7
neggix schreef op 10 oktober 2004 @ 20:56:
Kan je met carriere mode ook zien wie topscorer enzo is? Ik kan verder helemaal geen stats vinden :?
Ja ik kon ook niet vinden waar je kan zien wie er allemaal gescoord heeft, alleen een tabelletje met de prestaties van de spelers en de resultaten van de teams.
Onbegrijpelijk die mensen daar bij EA.

[ Voor 17% gewijzigd door Dude86 op 10-10-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

^
|

helemaal mee-eens. wat ik ook zo irritant vind is als er een nieuw liedje afgespeeld wordt, dat je dan linksonderin zo'n dikke balk te zien krijgt, dat ding blokkeerd weer zo'n knop 'Terug' of 'Quit' oid 8)7 . Zijn kleine dingetjes, maar wel irritant :r

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
dimitio schreef op 10 oktober 2004 @ 21:23:
[...]

Precies, yuri heeft het echt slecht ingesproken, ik snap zowiezo niet waarom ze hem erbij hebben genomen want in Nederland doen ze nooit het commentaar met twee personen op tv.
De timing klopt ook voor geen reet, als je bij het begin van de wedstijd die ingame filmpjes wegdrukt en begint met de wedstrijd zit Ten Napel nog over de warmingup te praten en dat de scheids de wedstrijd elk moment kan laten beginnen 8)7

Uitspraken als "ik denk niet dat er nog gescoort gaat worden Evert" terwijl de wedstrijd 6 minuten bezig is, en "nu is het oorlog, ze staan zwaar onder druk!" terwijl je 1 miniscuul countertje tegen krijgt, slaan ook echt nergens op 8)7
Dan heb jij vast geen Canal+, met Wim Kieft als 2e commentator, dat is nog een stukje erger. ;)
De timing is idd slecht en het gebrek aan uitgesproken namen helpt ook niet echt. Het Engelse commentaar is echt veel beter.

...........................

Ik begin met trouwens wel een beetje te ergeren aan de verdedigingslinie, die gewoon de eigen 16 niet uit durft. Zo vallen die enorme gaten op het middenveld, ik heb elke tactiek al geprobeerd maar het blijft zo. Daardoor krijg je van die heen-en-weer wedstrijden.
Wat ook jammer is is dat het scoren uit voorzetten zo makkelijk is (ook 1 van de minpunten van PES3), je wordt min of meer gedwongen zo te spelen om effectief te zijn. Tot het middenveld speel je op de counter, en dan kom je gewoon de gehele verdediging in compacte formatie in het strafschopgebied tegen. Helaas rennen de ander spelers niet massaal mee als je met de bal gaat rennen om de counter uit te spelen.

Ik heb ook het idee dat de developers alleen Brits voetbal kijken en daar de gehele gameplay op baseren. Dat teams in Italie, Nederland of Spanje heel anders spelen weten ze waarschijnlijk niet ofzo, je kunt niet het tempo dicteren vanaf het middenveld en op de verdediging leunen gaat ook niet. 8)7
PES3 heeft dat ook trouwens alleen is het wat minder opzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom hadden ze IMHO ook iets erin moeten doen van style of play ofzo. Kick 'n rush / counter / pressure...zoiets. Zodat er veel meer variatie in teams komen te zitten, waardoor iedere wedstrijd nog ff dat ene ietsje anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Dat zat er in vroegere versies wil in kan ik me herinneren :)
Ik meen dat dat '99 en 2000 waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we blij zijn dat er uberhaupt eens NED comentaar beschikbaar is, verder mis ik wat dingen: de scheidsrechter en de grensrechters? Jammer dat ik ze niet zie, of stel ik het vekreerd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja het is echt jammer dat al die potjes zo een beetje hetzelfde worden, ook omdat er qua tactiek zo weinig in te stellen valt. Dat is bij PES3 toch een stuk beter, waardoor je idd ook meer variatie in je wedstrijden krijgt.

Wellicht zijn er nog bestanden te tweaken om de verdediging een stuk dichter op het middenveld te laten spelen, dat zou al een hoop schelen.
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 23:00:
Laten we blij zijn dat er uberhaupt eens NED comentaar beschikbaar is, verder mis ik wat dingen: de scheidsrechter en de grensrechters? Jammer dat ik ze niet zie, of stel ik het vekreerd in?
Een common.ini aanmaken in de main directory van FIFA05 met daarin de volgende regels:

FEATURE_INGAME_REFEREE_ENABLED = 1
FEATURE_INGAME_LINESMEN_ENABLED = 1

Ik las ook dat voor high-end PC's je net zo goed "cfg_pc_m.ini" en "cfg_pc_l.ini" kunt verwijderen uit de /data/cmn directory.

Het is mooi dat er Nederlands commentaar is alleen heb ik de indruk dat het niet helemaal af is en zeker niet op hetzelfde niveau als het Engelse commentaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Zamorano op 10-10-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee Thanks, dat werkt ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ZAMoRANo schreef op 10 oktober 2004 @ 19:42:
Ik heb een hekel aan filefront-downloads, maar heb de boel toch maar "even" gedownload (veel geklik).

Ik heb de boel zelf weer ingepakt (iets te voorbarig geweest met verwijderen O-)) en geupped: http://mirrors.myfilez.org/fifa2k5/EnglishCommentary/

---
Ik heb net een paar wedstrijden met Engels commentaar gespeeld, m'n eerste reactie: wat een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:31

Stronkie

Where wind is Trouble

als iemand nou ook de nederlandse comentaar nog eens effe uppde ergens zonder al dat fileserver geklik zou het ook mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Phydomir

Dennis

Ben maar eens een paar potjes op amateur nivo aan het spelen ipv semi-pro. Plezier is weer wat terug omdat ik nu meer scoor. Enige probleem (wat ik altijd al heb in fifa) is dat amateur eigenlijk net iets te makkelijk is en semi-pro nu iets te lastig.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carriere mode is echt super. Ben al bijna op de helft van het eerste seizoen, ondertussen ben ik ook bezig met Online spelen en zit bij een groep van de top 10...

Wat ik altijd zeg is, smaken verschillen, de ene vindt PES beter / leuker de andere FIFA, ik heb PES gespeeld, maar ik vond hem dus zo saai, dat ik toch Fifa blijf spelen, en sommigen beweren van ik heb tot 2001 Fifa gespeeld en daarna PES...ik wil wel even duidelijk maken Fifa verbetert zich ook, dus als je 2002, 2003, 2004 en 2005 ook gaat spelen zal je merken dat Fifa leuker/beter is :P gnagna

EA maakt echt hele goede games...

Als iemand zin heeft in een potje vanavond?? laat maar ff weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Stronkie schreef op 11 oktober 2004 @ 10:33:
als iemand nou ook de nederlandse comentaar nog eens effe uppde ergens zonder al dat fileserver geklik zou het ook mooi zijn :)
Doe ik vanmiddag rond 4 uur wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:31

Stronkie

Where wind is Trouble

sylvesterrr schreef op 11 oktober 2004 @ 12:16:
[...]

Doe ik vanmiddag rond 4 uur wel. :)
Thanks , You are the man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermaak me netjes met dit spel :D
Ik speelde eerst PES3, maarja, dit spel is ook erg goed vind :)
En trouwens online play is ook zo vetjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis bij alle voetbalspellen tot nu toe het realisme, als je een wissel wil plaatsen dan zou het vet zijn als hij langs de kant warm loopt en dan klaar staat met de 4e official en dan zon bordje omhoog, dit soort dingen mis ik in de voetbalgames, jammergenoeg......

Ik mis btw in Fifa 2005 ook de wissel scenes, je ziet niet dat er een speler gewisseld word, ik vind altijd wel leuk als er veel scenes zijn.

Hopelijk maken ze dit soort dingen er nog eens in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:48:
Ik mis bij alle voetbalspellen tot nu toe het realisme, als je een wissel wil plaatsen dan zou het vet zijn als hij langs de kant warm loopt en dan klaar staat met de 4e official en dan zon bordje omhoog, dit soort dingen mis ik in de voetbalgames, jammergenoeg......

Ik mis btw in Fifa 2005 ook de wissel scenes, je ziet niet dat er een speler gewisseld word, ik vind altijd wel leuk als er veel scenes zijn.

Ja dat is wel zo maar ik heb liever dat ze eerst de gameplay van het voetbal zelf wat realistischer maken zodat het ook echt op voetbal lijkt.

Eigenlijk had ik verwacht dat FIFA05 me wel zoet zou houden tot PES4 uit komt in november maar ik betwijfel het nu. De wedstrijden in de career mode zijn allemaal hetzelfde, tegen welke tegenstander je ook speelt.

Gisteren even een custom landentournooi gedaan en dat was wel een stukje leuker maar er zit gewoon te weinig variatie in en er zitten zulke grote fouten in de gameplay dat dat toch wel gaat irriteren.
En wanneer snappen ze bij EA nou eens dat niet ieder teams speelt zoals Arsenal? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt ja, Fifa is vet eentonig.. Ik heb PES 3 toen 2/3 maanden zonder enige verveling gspeeld, ook de blessures waren super vet toen, hoofdwonden enzo..
Dit zie ik alles in Fifa zeer zeker NIET terug, ik denk zelfs dat ik PES3 af en toe nog beter vind dan Fifa05.

Heb nog niks van PES4 gezien, maar zal wel beter worden dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:48:

Ik heb een hekel aan die scenes, kost alleen maar tijd. Ik skip ze altijd weg, van mij mogen ze die scenes ook weglaten hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kan iemand een kleine sample maken van het commentaar van de Nederlanders? Als het niets is moet ik even een Engelse Xbox versie ergens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Is PES4 nog niet voor XboX verkrijgbaar?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:59:
Dat klopt ja, Fifa is vet eentonig.. Ik heb PES 3 toen 2/3 maanden zonder enige verveling gspeeld, ook de blessures waren super vet toen, hoofdwonden enzo..
Dit zie ik alles in Fifa zeer zeker NIET terug, ik denk zelfs dat ik PES3 af en toe nog beter vind dan Fifa05.

Heb nog niks van PES4 gezien, maar zal wel beter worden dan dit.
Ja hier ook, ben een career begonnen, maar nu begint het al te vervelen, want gewoon ELKE wedstijd is precies hetzelfde. Daarbij nog de nodige fouten:
- Een keeper die uit de handen uitschiet is ALTIJD voor de tegenstander
- Soms komt een speler niet naar de bal toe, en blijft stil staan, met gevolg dat de tegenstander de bal heeft.
- Vaak krijg je een verkeerde speler als je switcht
- Het super opzichtige spel van de tegenstander

Naja ik kijk het nog even aan, maar ik denk niet dat dit me nog lang bezig zal houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel jammer, wéér een weggegooid? spel van EA Sports. Ze moeten er maar eens wat meer aandacht aan besteden, zo verliezen ze iedere concurrentie strijd.
Maarja, komt er nog een patch aan voor Realism-Play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Mja programeervoetbal van EA met een leuk jasje, veels te standaard, neem die corners eens.
je kan verschillende manieren kiezen om deze te nemen en dan de bal plaatsen naar 1 van de 3 poppetjes.
je mist de vrijheid in dit spel.
Ik speel nu PES 4 (BETA xbox) met z'n drieen in een team, genoeg plezier.
PES 4 moet nog wat bijgeschaafd worden dat zeker, maar de BETA van PES 4 klopt FIFA 2005 al !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mja PES3 klopt FIFA2005 al, ik vind PES3 na een jaar nog leuker dan FIFA2005 na 3 dagen.

Ik heb trouwens wel nog iets heel positiefs ontdekt, de "wedstrijd simuleren" optie is geweldig. Gewoon text á la CM en je kan zelfs ingrijpen wanneer je wilt en weer zelf spelen.
Zo gaat die career mode ook weer wat sneller. Ik ben nu bijna kampioen, baanzekerheid is 95% en ik heb een halve prestige-ster. Ben benieuwd of er al clubs zijn die me willen contracteren, en anders ga ik lekker met AZ Europa in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 19:20

JvdM

<---->

wat zuigt die gameplay van fifa 2005 zeg, nooit van gehouden... Maar in fifa 2004 vond ik m vele malen beter....

* JvdM blijft PES freak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Net als alle bovenstaande reacties ben ik het volledig eens met het feit dat PES3 veel beter is want veel meer feeling geeft over de spelers. Nu heb ik met Fifa vaak last van passjes die niet aan willen komen omdat de aangespeelde speler niet mee wil werken aan het goed naar de bal toe lopen (dat leer je in de Fjes toch al? :P ) en dat levert veel frutstratie op. Met PES controleer je de wedstrijd, met FIFA controleert de computer jouw team. Hopelijk realiseren ze zich bij EA ook dat dit niet helemaal de top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 19:20

JvdM

<---->

EA is meer voor de graphics en shit. Pes voor de gameplay...
voor mij geld altijd nog dat ik liever goede gameplay heb met mindere graphics dan andersom...

(geld denk ik voor 98% voor de mensen hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind gameplay ook belangrijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
ZAMoRANo schreef op 10 oktober 2004 @ 22:30:
Ik begin met trouwens wel een beetje te ergeren aan de verdedigingslinie, die gewoon de eigen 16 niet uit durft. Zo vallen die enorme gaten op het middenveld, ik heb elke tactiek al geprobeerd maar het blijft zo. Daardoor krijg je van die heen-en-weer wedstrijden.
Wat ook jammer is is dat het scoren uit voorzetten zo makkelijk is (ook 1 van de minpunten van PES3), je wordt min of meer gedwongen zo te spelen om effectief te zijn. Tot het middenveld speel je op de counter, en dan kom je gewoon de gehele verdediging in compacte formatie in het strafschopgebied tegen. Helaas rennen de ander spelers niet massaal mee als je met de bal gaat rennen om de counter uit te spelen.
Mee eens. Hier baal ik ook ontzettend van.
Ik speel met Ajax en dan het 3-4-3 systeem, opbouwen gaat nog wel, maar dan zit er opeens een enorm gat tussen het middenveld en de aanvalslinie. Buitenspelers zijn nog wel redelijk bereikbaar, maar als je de bal op de spits speelt heb je der geen fuck aan omdat hij simpelweg niet kan kaatsen omdat er geen aansluiting is met het middenveld.
Je speelt dus eigenlijk steeds alleen met één linie, verdediging, middenveld, en dan aanval maar een goede combinatie tussen verdedigen/middenveld en middenveld/aanval zit er niet in :/

Ook kan je in deze versie van Fifa alleen maar het systeem (4-3-3, 4-2-2 etc) kiezen maar kan je niet spelers 'verplaatsen' zodat je de ene middenvelder wat meer naar voren kan zetten dan de ander.
Of heeft iemand gezien dat dit wel kan :?

En ik wil weten wie de topscorer is uit de competitie! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Volgens mij snappen die Canadezen daar gewoon heel weinig van voetbal.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand, die enigszins geinteresseerd is in voetbal en ook regelmatig een live wedstrijdje ziet, niet tijdens het testen van het spel opmerkt dat de verdediging gewoon helemaal verkeerd speelt in elke wedstrijd, met welke tactiek dan ook.

Sinds FIFA2002 heb ik geen FIFA meer gekocht tot 2005 maar eigenlijk heb ik er toch een beetje spijt van. De opties om spelers te bekijken, aan te passen zijn ook beroerd ondanks dat er vast een CC uit zal komen.

Ik hoop dat EA in de toekomst de FIFA serie uitbesteedt aan een externe game developer (in Europa) die iets meer affiniteit met het spelletje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben ze ook een Divisie, niveau wat hier nog erger is dan de 11e klasse. Stelletje oudjes van 60 + die blijven ook achterin hangen, komt in Fifa terug!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nog iets grappigs trouwens, ik ging net weer een wedstrijd spelen (4 min/helft en op Semi-Pro) tegen RBC in de competitie.

Na 35 minuten ofzo kwam ik op 1-0, toen ging ik rustig opbouwen van achteruit en ik bedacht dat de aanval van de tegenstander eigenlijk weinig druk uitoefent waardoor je altijd makkelijk kan opbouwen.
In de rust besloot ik om de 2e helft, zodra ik in balbezit was, de bal naar achter te spelen en gewoon rond te spelen in de verdediging en het middenveld.

Zo gezegd zo gedaan dus en ik bleef maar rondtikken, af en toe via de keeper en soms een driehoekje in het middenveld om een beetje ruimte achterin te houden maar er bleven steeds maar 2 spitsen van RBC een klein beetje druk zetten dus ik had geen moeite om de wedstrijd in balbezit uit te spelen.
Van de 50e minuut ofzo tot het eindsignaal aan 1 stuk door in balbezit.

Het moet niet veel gekker worden, maar het is wel een tactiek voor als je op voorsprong komt.

Je kan zelfs met 5 verdedigers gaan spelen, ik vermoed dat je dan nooit in de problemen komt.
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:02:
Daar hebben ze ook een Divisie, niveau wat hier nog erger is dan de 11e klasse. Stelletje oudjes van 60 + die blijven ook achterin hangen, komt in Fifa terug!!
lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op 11 oktober 2004 @ 16:57:
[...]
En wanneer snappen ze bij EA nou eens dat niet ieder teams speelt zoals Arsenal? |:(
Daar noem je dan ook een van de strekste punten van PES/WE.
Zelfs je eigen team.
Ik had een leuke teampje opgebouwd en na een patch [geloof de laatste wolf] had ik ineens wat andere spelers.
Echt heel de ballans weg en nauwlijks meer lekker spelen.
Koste me ongeveer anderhalf seizoen spelers kopen en verkopen om weer een balans te hebben.
En nog zo'n pluspunt is dat je gaandeweg de wedstrijd je taktiek gaat aanpassen omdat je tegenstander b.v. ruimte weggeeft op de rechterflank.
Kijk zo heeft wisselen ook nog eens echt nut. ;)
Heerlijk altijd dat gepuzel met je opstelling vooraf vanwege de vorm van je spelers en of de opstelling van je tegenstander.
Ik had nooit echt het idee dat dat wat uitmaakte bij fifa.
Helemaal niet omdat je spelers, zolang ze geen blessure hadden, altijd kon laten staan.
Maar goed, voor fifa zal best wel een markt voor zijn/blijven. :+

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Na wat meer wedstrijden komen de tekortkomingen van FIFA wel aan het licht. Het blijft wel een spel waarmee je je kunt vermaken, maar zodra pes4 uitkomt is het over en uit met fifa :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
LoneRanger schreef op 11 oktober 2004 @ 19:37:
[...]

Daar noem je dan ook een van de strekste punten van PES/WE.
Zelfs je eigen team.
Ik had een leuke teampje opgebouwd en na een patch [geloof de laatste wolf] had ik ineens wat andere spelers.
Echt heel de ballans weg en nauwlijks meer lekker spelen.
Koste me ongeveer anderhalf seizoen spelers kopen en verkopen om weer een balans te hebben.
En nog zo'n pluspunt is dat je gaandeweg de wedstrijd je taktiek gaat aanpassen omdat je tegenstander b.v. ruimte weggeeft op de rechterflank.
Kijk zo heeft wisselen ook nog eens echt nut. ;)
Heerlijk altijd dat gepuzel met je opstelling vooraf vanwege de vorm van je spelers en of de opstelling van je tegenstander.
Ik had nooit echt het idee dat dat wat uitmaakte bij fifa.
Helemaal niet omdat je spelers, zolang ze geen blessure hadden, altijd kon laten staan.
Maar goed, voor fifa zal best wel een markt voor zijn/blijven. :+
Nou, in PES3 is het wel wat beter maar ook daar merk je toch dat de nadruk licht op het Engelse voetbal. Je blijft toch gedwongen in een vrij hoog tempo te spelen (ook achterin en op het middenveld), ook is scoren uit voorzetten iets te efficient. Dat laatste zie je echt weinig in de Spaanse en Italiaanse competities (Minder voetbal gaan kijken zodat ik niet weet hoe het wel moet is ook een optie :7 ).

Het zou zo moeten zijn dat spelen via de vleugels tegen Britse ploegen efficient is (dat is ook zo in werkelijkheid), die geven veel ruimte prijs daar en als je het veld breed houdt zijn ze kwetsbaar tegen technisch sterkere ploegen. Dus dat zou je terug moeten zien in de tactiek, maar ik denk dat het nog wel een aantal jaar duurt voor we dat zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernis
  • Laatst online: 23-09 10:11

Infernis

Psychotic Weaboo

Ik erger mij kapot aan dit spel.

- Bij doorsteekballen wacht de receiver tot de bal in zijn voeten rolt, verdediging gaat er altijd mee gaan lopen.

- Al mijn spelers zijn altijd gedekt door 1 of 2 man, waardoor je passes direct verliest. Mijn team staat overal maar wat, maar nooit bij een man, gelijk welke formatie of tactiek ik neem.

- Als je tackled komt de bal ALTIJD weer in de voeten van een andere tegenspeler terecht, of sta je te traag weer recht zodat hij zonder probleem de bal weer kan nemen.

- Computer schakelt meestal over naar de verkeerde spelers, en bij het verdedigen voelt het aan alsof je er geen controle over hebt.

- Off the ball control is a big joke, wie kan nu andere spelers beginnen derigeren met 1 of 2 verdedigers achter je aan, syeah right.

- Naar de goal trappen lijkt maar in 3 richtingen te gaan, je kan niet specifiek kiezen hoe je de bal trapt. Het lijkt alleen maar rechtdoor te gaan of in hoeken van 45°

- CPU heeft altijd een heel leger als defense.

- Al deze minpunten zorgen er ook voor dat je altijd op dezelfde manier moet scoren. Altijd langs de wing of gewoon recht op doel af, boring.

Enige pluspunten zijn dat de besturing wat beter aanvoelt tegenover de vorige, je kan gemakkelijker ballen binnen de lijn houden. (behalve bij verdedigen dan wel, dan stuurt het als een trein 8)7 ), en vrije trappen zijn vrij accuraat.

Kan niet wachten tot pes 4 er is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag op wereldklasse gewonnen met mijn cluppie De Graafschap, van FC Groningen 2-1 !!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Wie kan er zon readme file plaatsen waar gamepads instaan die wel ondersteunt worden door Fifa 2005, ik kan het namelijk niet vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
=============================================================
8. Mouse, Keyboard and Controller Functionality
=============================================================
You can use the mouse, keyboard or controller to navigate the game interface.

Once you are on the Side select screen, you must move whichever input device you plan to use in the game to the left or the right to select your team.

Please note that you may have to recalibrate your controllers in Windows in order to have the game detect them correctly.

To bring up the in-game pause menus, you can press the Start button (if your gamepad has one) or press ESC.

The use of a 360º-degree analog gamepad such as the Logitech Dual Action is highly recommended for full functionality.

The following gamepads are also supported:
Logitech WingMan Rumblepad USB
Logitech WingMan Cordless Rumblepad USB
Logitech WingMan Action Pad
Logitech Rumblepad 2
Logitech Cordless Rumblepad 2
Logitech Dual Action 2

Microsoft Sidewinder Gamepad USB
Microsoft Sidewinder Gamepad Pro USB
Microsoft Sidewinder Free Style Pro
Microsoft Sidewinder Dual Strike USB

MP-8866 Dual USB converter
Joytech PS2(R) to USB Controller Convertor (needs 2 PS2(R) controllers plugged in)

Thrustmaster FireStorm Dual Analog 2
Thrustmaster FireStorm Dual Power 3
Thrustmaster FireStorm Digital 3
Thrustmaster FireStorm Dual Analog 3
Thrustmaster Firestorm Wireless

Saitek P220 Digital Pad
Saitek P880 Twin Analogue Pad
Saitek P2000
Saitek P2500 PC Rumble Force Pad
Saitek P3000 Wireless Pad & Docking Station

Gravis Eliminator Gamepad Pro

Speed-Link Bullfrog Pad SL-6540
Dit?

readme.txt in de map Support\en-uk\ :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Weet niet of het al eerder gemeld is, maar wat ik ook wel vreemd vind, is als je via de vleugels een voorzet geeft op je spits (vanuit het gebied in de beurt van de corner) en je spits kopt hem richting doel, dan staat je vleugelspits ineens buitenspel 8)7, terwijl die nooit meer meekan doen aan het spel...

zal morgen ff een screen posten, dan is het wat duidelijker ;)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Dr zin wel meerdere fouten hoor!!!! Als je een corner krijgt staat de speler in het filmpje links van het vlagje en als je gaat schieten staat hij er ineenkeer achter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
En als je de keeper voorbij bent met een trucje (moet je echt veel geluk voor hebben want wat je ook doet er staan steeds 3 verdedigers :( )
en je schiet in een leeg doel hoog erin, dan gaat de keeper achterin ook duiken in de zelfde richting terwijl hij helemaal niet voor zijn doel staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

dimitio schreef op 11 oktober 2004 @ 17:58:
[...]
Ik speel met Ajax en dan het 3-4-3 systeem, opbouwen gaat nog wel, maar dan zit er opeens een enorm gat tussen het middenveld en de aanvalslinie. Buitenspelers zijn nog wel redelijk bereikbaar, maar als je de bal op de spits speelt heb je der geen fuck aan omdat hij simpelweg niet kan kaatsen omdat er geen aansluiting is met het middenveld.
Vrij realistisch dus als we het over Ajax hebben. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij speelt zeker met veendam ofzo? Ja, dan ben je al lang blij dat je provincie-clubje erin zit! }) :)
*Dit probleem viel mij nl. ook al op. Btw, ik speelde niet met AJAX.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Infernis schreef op 11 oktober 2004 @ 21:37:

- Bij doorsteekballen wacht de receiver tot de bal in zijn voeten rolt, verdediging gaat er altijd mee gaan lopen.

- Al mijn spelers zijn altijd gedekt door 1 of 2 man, waardoor je passes direct verliest. Mijn team staat overal maar wat, maar nooit bij een man, gelijk welke formatie of tactiek ik neem.

- Als je tackled komt de bal ALTIJD weer in de voeten van een andere tegenspeler terecht, of sta je te traag weer recht zodat hij zonder probleem de bal weer kan nemen.

- Computer schakelt meestal over naar de verkeerde spelers, en bij het verdedigen voelt het aan alsof je er geen controle over hebt.

- Off the ball control is a big joke, wie kan nu andere spelers beginnen derigeren met 1 of 2 verdedigers achter je aan, syeah right.

- Naar de goal trappen lijkt maar in 3 richtingen te gaan, je kan niet specifiek kiezen hoe je de bal trapt. Het lijkt alleen maar rechtdoor te gaan of in hoeken van 45°

- Al deze minpunten zorgen er ook voor dat je altijd op dezelfde manier moet scoren. Altijd langs de wing of gewoon recht op doel af, boring.

Enige pluspunten zijn dat de besturing wat beter aanvoelt tegenover de vorige, je kan gemakkelijker ballen binnen de lijn houden. (behalve bij verdedigen dan wel, dan stuurt het als een trein 8)7 ), en vrije trappen zijn vrij accuraat.

Kan niet wachten tot pes 4 er is :'(
De meeste van bovenstaande punten hebben gewoonweg te maken met het feit dat je het spel niet voldoende onder de knie hebt.
Als Fifa te moeilijk voor je is, houd het dan gewoon bij pes :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Zijn er trouwens meer mensen die het verdedigen lichtelijk irritant vinden. Ik heb mijn instelling nu op pressing staan, wat er dus voor moet zorgen dat ze kort op hun tegenstanders zitten. Nou, ho maar. Ze blijven gewoon in de zone dekken en het vervelende vind ik dat ze net niet snel genoeg reageren, waardoor de aanvaller van de tegenpartij je alweer voorbij is. Volgens mij is het ook onmogelijk om voorzetten te verdedigen door middel van positiespel, je moet gewoon geluk hebben dat je de bal raakt of dat de ander overkopt.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben begonnen met de career mode, en ben trainer geworden van willem II, ik ben erg succesvol, heb 14 wedsttrijden gespeeld en sta eerste, kheb 11 gewonnen en 1 gelijkj, ik heb van ajax,psv,feyenoord gewonnen.

hopelijk snel naar een andere goede club :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
-FoX- schreef op 12 oktober 2004 @ 09:00:
[...]

De meeste van bovenstaande punten hebben gewoonweg te maken met het feit dat je het spel niet voldoende onder de knie hebt.
Ach stop nou eens met hand en tand FIFA te verdedigen. :Z
Dat heeft echt geen zin.

Op de meeste punten heeft hij gewoon gelijk, er zitten een hoop gameplay issues in die op den duur voor enorme ergernis gaan zorgen bij 95% van de mensen die het spelen.

Als jij het ondanks al die minpunten leuk vind, prima dan ben ik blij voor je. Maar als mensen negatieve punten hebben mogen ze die hier ook posten hoor, daar is zo'n topic voor.
Geloof je het zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 08:47:
Jij speelt zeker met veendam ofzo? Ja, dan ben je al lang blij dat je provincie-clubje erin zit! }) :)
*Dit probleem viel mij nl. ook al op. Btw, ik speelde niet met AJAX.
Zit Veendam in Fifa ?? Krijg nou wat is dat spel toch nog ergens goed mee... De BV zit nl. niet in PES. En om heel eerlijk te zijn zou ik het heel mooi vinden dat mijn "provincie clubje" in een computer game zit. Niet iedereen loopt achter de grote topclubs aan (gelukkig)

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG-divisie zit er volgens mij niet in, ik heb ze iig nog niet gezien hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
-FoX- schreef op 12 oktober 2004 @ 09:00:
[...]

FIFA zal best te moeilijk zijn voor ons, maar wij zijn dan ook pes gewend :Y)
En om nu de moeite te gaan nemen om een niet-realistisch spel onder de knie te krijgen terwijl er beter te krijgen is... nee, dan hou ik het wel bij pes :P

fifa is ff leuk om mee te ballen, maar de meest realistische gameplay waarbij het voetbal echt tot leven komt, dat is pes _/-\o_

(en kom nu alsjeblieft niet weer opdraven dat fifa meer sfeer heeft etc etc blaat blaat, ik heb het alleen over het voetbal. De manier waarop je bij pes verdedigt, aanvallen op kunt zetten, tactische wissels kunt maken, heerlijk gewoon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een nadeel:

de kuip zit er niet in en de hoerena wel, mja kan niet alles hebben natuurlijk, de stadions zijn wel erg mooi gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 13:48:
nog een nadeel:

de kuip zit er niet in en de hoerena wel, mja kan niet alles hebben natuurlijk, de stadions zijn wel erg mooi gemaakt
wat zonde dat de badkuip er niet in zit, had wel gepast in zo'n baggerspel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ok, om mijn mening dan toch maar even te onderbouwen:
Infernis schreef op 11 oktober 2004 @ 21:37:

Dan geef jij je doorsteekballen gewoon niet goed of gebruik je het off-the-ball control systeem niet juist waardoor je speler de bal krijgt en niet de tegenstander (die gewoon zijn verdedigende job doet).
Het hangt natuurlijk af op welk niveau je speelt, maar het is wel perfect mogelijk om het balletje mooi rond te tikken. Ik speel zelf op Pro en ik geef wel toe dat dit moeilijker wordt, maar het blijft wel nog steeds mogelijk.
Dikwijls, maar zéker niet altijd. Zeker in de verdedigende positie is de kans groot dat de bal bij een teammaat terecht komt. Een slidende pas kan je ook altijd bijcorrigeren met je controller zodat je toch nog net die extra touch kan geven.
True, gebeurd idd te dikwijls, maar naarmate je het spel meer speelt ga je dit minder voorhebben (ligt dat dan al dan niet aan de controle?)
Off the ball werkt vrij goed vind ik zelf.. je moet wel snel/behendig zijn in je vingers, maar dit komt wel overeen met de realiteit (Als een speler een bepaalde beweging gaat maken, dus niet zoals verwacht, heeft dit ook de juiste snelheid/behendigheid en ook vooral timing nodig).
Hmm, daar heb ik nog niet op gelet, maar strak in de korte hoek binnenschoppen heb ik ook al meermaals voor elkaar gekregen.
Volgens mij heeft ie een evengroot leger als jou :+ elf toch? :+

Verder valt het mij enorm op dat de pes aanhangers kost wat kost dit spel willen afbreken, zelfs al is dit spel niet eens zo slecht als er beweerd wordt.
Ook commentaar als "wat een rukspel" voor iets waar een heel team tochwel de nodige moeite en tijd hebben ingestopt vind ik een beetje belachelijk. Fifa en Pes zijn beide totaal verschillende spellen, maargoed ook! Ik vind Fifa persoonlijker leuker spelen dan met die arcade-mannetjes van pes.. maar dat is gewoon mijn mening (en ook blijkbaar niet die van mij alleen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
-FoX- schreef op 12 oktober 2004 @ 14:03:
Verder valt het mij enorm op dat de pes aanhangers kost wat kost dit spel willen afbreken, zelfs al is dit spel niet eens zo slecht als er beweerd wordt.
Ik heb al anders heel wat negatieve verhalen gehoord over dit spel, zoals je ook in dit topic kan lezen.
Ook commentaar als "wat een rukspel" voor iets waar een heel team tochwel de nodige moeite en tijd hebben ingestopt vind ik een beetje belachelijk.
Verspilde moeite en tijd bedoel je zeker. De fifa serie bestaat al sinds Fifa '94 (!!!) dan verwacht je toch zeker wel wat meer. Als ze dan na 10 jaar nog steeds ongelooflijk knullige fouten maken, dan vind ik de vele kritiek zeer op zijn plaats.
Ik vind Fifa persoonlijker leuker spelen dan met die arcade-mannetjes van pes..
Het gaat toch om de gameplay? Als je pes arcade noemt, wat is fifa dan wel niet?
Ik geef Konami een groot compliment dat ze na 3 versies het al voorelkaar krijgen om verder te zijn dan waar EA 10 jaar over gedaan heeft.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik het niet leuk vind om af een toe eens een potje fifa te spelen, want het is soms wel lachu als je het met een paar vrienden speelt om te tijd te doden totdat pes4 uit komt :7
Exocet schreef op 12 oktober 2004 @ 13:54:
wat zonde dat de badkuip er niet in zit, had wel gepast in zo'n baggerspel. :P
:+ :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 10 oktober 2004 @ 12:31:
Bij corners doe ik altijd far post en dat met het derde poppetje naar binnen lopen, dan kun je meestal mooi diagonaal inkoppen :)

Overigens is het mooi om te zien dat de vrije trappen wat makkelijk erin gaan dan bij 04. Daar had de keeper hem werkelijk altijd :X Als je nu genoeg kracht en effect meegeeft en hij zit int groen, hebbie 9 van de 10 keer ook echt een doelpunt :)
Ik snap echt niet dat jij via een vrijetrap kan scoren hoe doe je dat ik kan alleen maar overschieten met een vrijetrap :( weet iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:05:
Ik snap echt niet dat jij via een vrijetrap kan scoren hoe doe je dat ik kan alleen maar overschieten met een vrijetrap :( weet iemand wat ik verkeerd doe?
Yup, bij het begin zat ik hier ook vet lang over te kutten >:) Maar waar je op moet letten is dat je het "streepje" TWEE keer goed moet plaatsen.
De eerste keer als ie die verticale beweging maakt, mag je um niet laten stoppen in het rode deel, want dan poeier je um over, net zoals bij het gewoon schieten.
Je moet um dus stoppen net voor het rode gedeelte.
Nadat je um de eerste keer hebt gestopt moet je hem nog een keer stoppen, en dan moet je hem proberen te stoppen in het groene vakje aan de linkerkant.
Dan moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee eens, fifa05 is echt geen rukspel en dom om ziets te beweren natuurlijk ook al vind je pes3/4 veel beter, de gameplay is goed en verbeterd, en daarom hyeen is alles erg goed, met heir en daar wat min punten wat logisch is.

het enigste waar ik me aan irriteer is dat wanneer ik een speler aanpass hij neit naar de bal toeloopt, maar misschien komt dat omdat ik het nog niet goed onder de knie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocovla schreef op 12 oktober 2004 @ 13:41:
[...]

Zit Veendam in Fifa ?? Krijg nou wat is dat spel toch nog ergens goed mee... De BV zit nl. niet in PES. En om heel eerlijk te zijn zou ik het heel mooi vinden dat mijn "provincie clubje" in een computer game zit. Niet iedereen loopt achter de grote topclubs aan (gelukkig)
Nee, ik maakte maar een flauwe grap.
Trouwens, ik heb helemaal niets tegen Veendam, ik zou niet durven!
Mijn vrouw komt er vandaan en een vriend van me speelt er.

O btw, ik liep niet achter Ajax aan, het kwam naar me toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
-FoX- schreef op 12 oktober 2004 @ 14:03:

Ook commentaar als "wat een rukspel" voor iets waar een heel team tochwel de nodige moeite en tijd hebben ingestopt vind ik een beetje belachelijk. Fifa en Pes zijn beide totaal verschillende spellen, maargoed ook! Ik vind Fifa persoonlijker leuker spelen dan met die arcade-mannetjes van pes.. maar dat is gewoon mijn mening (en ook blijkbaar niet die van mij alleen).
Ik denk dat 80% van de PES aanhangers heel lang FIFA hebben gespeeld en gewoon moe zijn van alle mooie verhaaltjes die EA elk jaar op hangt waarna het spel elk jaar teleurstelt.

Er worden altijd dingen uitgehaald die de meesten mensen er graag in hadden gewild (Zaalvoetbal, het mooie customize Player/Team systeem, cinematics van wissels, goede kopduels, enz...), vervolgens komen er soms dingen in die niet echt veel toevoegen (Off-the Ball control?) en uiteindelijk worden er wel een aantal dingen verbeterd (Betere passes, snelheid van spelers, Career mode, goede balaanname). Maar per saldo komt het spel dus in bijna 10 jaar niet veel vooruit.

Soms als je een wedstrijd zit te kijken als iemand anders speelt (die ook al heel lang voetbalgames speelt en wel wet hoe het moet) vraag je je echt af hoe dit spel getest is, het ziet er gewoon niet uit als voetbal. De linies staan mijlenver uit elkaar. Alleen de actief gecontroleerde speler lijkt echt deel te nemen aan het spel, en alle, maar dan ook alle, potjes zien er hetzelfde uit, zelfde tactieken, zelfde manieren om te scoren.

Ik weet niet hoe het met anderen hier zit maar ik ben echt voetbalgek, ik heb redelijk wat wedstrijden in t stadion gezien, kijk elk weekend meestal wel zo'n 5 live wedstrijden, plus nog alle CL wedstrijden die ik kan zien en soms een interland.
Ik weet dus echt wel hoe voetbal eruit ziet en ik kan je verzekeren dat FIFA daar helaas nogal ver bij vandaan zit.

Dat je het een leuk spel vind, fantastisch, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar als je het een goed voetbalspel vind, ben je of niet helemaal goed bij je knar of heb je gewoon erg weinig verstand van voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
En hier sluit ik me volledig bij aan. Ik ben ook jarenlang aanhanger geweest van de FIFA serie, heb van versie 98 tot 2002 ook alles gekocht voor de PC, maar tijdens het spelen van die laatste versie dacht ik echt: waar ben ik mee bezig? Elk jaar betaal ik 50 Euro (okee toen nog 100 piek ;)) voor een spel wat eigenlijk weer precies hetzelfde is, en waar alleen de graphics weer iets mooier zijn, de spelers weer up-to-date, en een paar nieuwe 'truucjes'.

Ik vind dat gewoon je reinste geldklopperij van EA, maar ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat (nog steeds) fans van de FIFA serie die 50 Euro keer op keer blijven betalen. Ikzelf ben sinds 2 jaar helemaal overstag: PES komt gewoon dichter in de buurt bij het echte voetbal, VEEL dichter zelfs. Als ik PES speel heb ik echt het gevoel met voetbal bezig te zijn; steekpassjes, lange passes op gevoel geven, vrijlopen, tegenspelers dollen, kopduels, het is allemaal veel echter...

Ook ik ben voetbal liefhebber, en ik heb ook echt wel genoten van FIFA hoor, maar als ik keer op keer dezelfde man een voorzet zie geven (van links danwel van rechts) en het is keer op keer DIE spits die scoort en na de poules van de CL topscorer is met 24 doelpunten dan klopt er gewoon iets niet, en kan ik niet meer genieten van het spelletje. :/

Dit is absoluut niet om EA of de FIFA serie af te zeiken, want beide hebben mooie dingen laten zien, en mij ook laten genieten. Maar ik krijg nu het gevoel dat EA toch echt puur voor centjes kiest, ipv kwaliteit, en uiteindelijk gaan ze op die manier de slag verliezen tegen Konami...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

ZAMoRANo schreef op 12 oktober 2004 @ 15:31:
[...]

....

Ik weet niet hoe het met anderen hier zit maar ik ben echt voetbalgek, ik heb redelijk wat wedstrijden in t stadion gezien, kijk elk weekend meestal wel zo'n 5 live wedstrijden, plus nog alle CL wedstrijden die ik kan zien en soms een interland.
Ik weet dus echt wel hoe voetbal eruit ziet en ik kan je verzekeren dat FIFA daar helaas nogal ver bij vandaan zit.

Dat je het een leuk spel vind, fantastisch, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar als je het een goed voetbalspel vind, ben je of niet helemaal goed bij je knar of heb je gewoon erg weinig verstand van voetbal.
Met de rest van je verhaal ben ik het helemaal eens. EA verandert te weinig en haalt er continu dingen uit, om ze een paar jaar later weer toe te voegen.

Maar ik moet zeggen dat de wedstrijden in PES ook niet lijken op echte wedstrijden. Het spel gaat te snel en golft wat mij betreft ook iets te snel op en neer in vergelijking met het echte werk. Wat opstellingen en tactische aanpassingen betreft komt PES wel dicht in de buurt, maar op echt voetbal lijken doet PES ook nog lang niet, misschien dat het lijkt op 1st division Engelse wedstrijden, maar op echt topvoetbal lijkt het niet.

Dus wat voetbalspel betreft schieten beiden denk ik nog wel te kort. Fifa iets meer dan PES, maar beiden hebben nog een lange weg te gaan. Het verschil is dat PES hier maar 3 uitvoeringen voor nodig had (als je ISS, WE, enz. niet meetelt) en Fifa ruim 10 uitvoeringen (er zitten ook nog EK & WK versies tussen). Daarom heeft Konami bij mij iets meer krediet. Ik hoop alleen dat PES niet dezelfde kant opgaat als Fifa met elk jaar een nieuwe versie. Op een gegeven moment zijn de "goede" nieuwe dingen een keer op.

[ Voor 1% gewijzigd door Smoonshine op 12-10-2004 16:33 . Reden: typo ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Op de 1e zin na heb ik PES ook helemaal niet genoemd.
Dit ging puur even over FIFA.

Konami heeft idd veel meer crediet. Er zit meer variatie in het spel en het lijkt voor een toeschouwer al veel meer op voetbal.
Alleen heb ik ook hier de indruk dat er teveel naar Engels voetbal gekeken word, het tempo is nogsteeds eentonig (gemiddeld te snel) en je kunt 90 minuten lang pressie spelen zonder dat je spelers moe worden.
Vooral dat laatste zou ik graag anders willen zien, dan moet je toch je tempo spreiden over de wedstrijd of af en toe het tempo omhoog gooien als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Bah, ik heb het even helemaal gehad met de AI van dit spel. Die verdedigers hebben er totaal geen kaas van gegeten. Ze weigeren te anticiperen op wat er in het veld gebeurt. Het enige dat ze doen is in formatie blijven lopen, ongeacht of ze nu iemand dekken of niet. Ik heb al zoveel doelpunten tegen gehad die je gewoon 3 passes van te voren ziet aankomen, maar je kunt er niets tegen doen. De AI is gewoon compleet achterlijk. Vleugelspelers van de tegenstander zijn standaard simpel te bereiken. Bij het overspelen wordt de tegenstander geen strobreed in de weg gelegd, er is daadwerkelijk buiten jezelf niemand die probeert om de afspeelpunten van een speler te beperken. Zeker op hogere niveaus, waarin jezelf minder scoort is dit echt een ongelofelijk minpunt.

Dan het zelf schieten op doel. Vanuit bepaalde posities is het echt onmogelijk om op doel te schieten. Wat hier al eerder is gezegd kun je alleen rechtdoor of in afwijkingen van 45 graden schieten. Wat me ook opvalt is dat er verdacht vaak op de paal wordt geschoten.

Daarna is er nog het aannemen van de bal. Tot mijn grote verbazing weet de tegenstander altijd vanuit onmogelijke posities de bal aan te nemen en door mij heen te draaien (jawel, ik sta voor mijn tegenstander, de bal kan echt niet om me heen). Ook wanneer ik zelf de bal meeneem weet de tegenstander mij altijd in te halen, zelfs wanneer ik een dikke voorsprong heb.

Tot slot het bal afpakken. Wanneer ik de bal kwijtraak, blijft mijn speler altijd dom staan, waardoor de (niet anticiperende) verdediging de aanvaller van de tegenpartij zo een vrije doorgang richting doel verleend, iets dat 9 van de 10 keer resulteert in een tegendoelpunt.

Nu moet er niet gezeurd worden dat ik het niet kan. Ik ben inmiddels een 3 kwart seizoen onderweg op het prof niveau en doe nog steeds mee om het kampioenschap. Deze punten kosten mij echter wel af en toe wedstrijden, zonder dat ik daar zelf direct wat aan kan doen. Het mag best zo zijn dat er eens iets fout gaat, maar laat het dan wel aan mij liggen.

Het lijkt me dan ook verstandig voor EA om eens 2 jaar de ontwikkeltijd te nemen voor een nieuwe Fifa en het spel helemaal opnieuw in te richten (dit hebben ze ooit ook met NHL gedaan als ik me niet vergis). Jaar in jaar uit, stuit je weer op dezelfde soort irritante fouten, iets dat met een wat langere ontwikkel en test tijd helemaal niet hoeft.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Weet iemand of het mogelijk is om een transfer te doen tijdens een seizoen????
Ik heb die optie namelijk (ook) niet kunnen vinden??!! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

dimitio schreef op 12 oktober 2004 @ 21:11:
Weet iemand of het mogelijk is om een transfer te doen tijdens een seizoen????
Ik heb die optie namelijk (ook) niet kunnen vinden??!! :r
Je bedoelt veranderen van club of het aankopen en verkopen van spelers? Het aankopen en verkopen van spelers kan in de zomer en winterstop. Zelf verkassen weet ik niet wanneer dat kan. Ik denk aan het eind van elk seizoen.

uhm...

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste