[Fifa 2005] Het beste voetbalspel ooit!?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het gespeeld maar er daarna er weer afgegooid......... :X
En dat was niet omdat ik ruimte tekort kom :'(

Zag er weer uit zoals normaal niks echt vernieuwends......

Nee. doe mij maar PES! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
The franchise continues :Y)

Going down the drain :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:32

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

vind helemaal niets over een demo, is het demo van 2004 waarover jullie het hebben!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 00:31:
Heb het gespeeld maar er daarna er weer afgegooid......... :X
En dat was niet omdat ik ruimte tekort kom :'(

Zag er weer uit zoals normaal niks echt vernieuwends......

Nee. doe mij maar PES! :9
Ja tuurlijk kan je een spel op nog geen uur tijd beoordelen :?

Totaal niet relevante post, als je niet eens de moeite doet om het spel te spelen kan je beter niets antwoorden.. ga dan maar lekker PES spelen.

Mijn eerste bevindingen totnutoe zijn dat er heel wat verbeteringen zijn tov eufa2004. Maar uitgebreidere commentaar volgt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
sain onez schreef op 10 september 2004 @ 00:45:
vind helemaal niets over een demo, is het demo van 2004 waarover jullie het hebben!?
tjek: http://www.fifa2005.ea.com/index_flash.jsp?locale=nl

Rechtsonderin kun je de demo downloaden.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:18

Smoonshine

Feyenoord!!

Zo, na een paar potjes gespeeld te hebben, hier mijn eerste bevindingen over Fifa 2005:

graphics
De animaties van de spelers zien er weer als vanouds erg goed uit. Vloeiende bewegingen en soepele overgangen naar andere bewegingen. Helaas valt de texture resolutie me wel behoorlijk tegen. Vooral van een grotere afstand lijken de shirts één wazige brij. Volgens mij is er gebruik gemaakt van dezelfde textures als in Fifa 2004 voor de shirts. Verder valt op de kleuren niet zo donker meer zijn als in 2004. De menu's en pop ups in het spel zien er erg goed uit.

geluid
Omdat er nog geen commentaar in zit, valt er over het geluid niet zoveel te zeggen. Maar normaal gesproken is dit bij Fifa games altijd goed voor elkaar, dus ik ga er vanuit dat het dit keer ook wel zo zal zijn.

gameplay
Het belangrijkste van het spel en bij Fifa het meest bekritiseerd. Nou, om maar meteen met de deur in huis te vallen. Het speelt fantastisch! Passes worden direct gegeven vanuit elke stand die de speler op dat moment heeft. Dus wanneer je naar de bal komt toegerend, zal de speler nog net zijn voet uitstrekken om de pas te kunnen geven! Ook lijken de spelers meer dan voorheen los te zijn van de bal, wat ervoor zorgt dat je door net op tijd instappen de bal zo voor de voeten van een ander kunt weglopen. Het geheel voelt gewoon erg soepel aan. De zogenaamde "One touch control" waarmee je de bal meteen meeneemt in de richting die je wilt, lijkt erg handig te zijn. Je kunt op die manier goed wegdraaien van je tegenstander. Helaas is het me nog niet vaak gelukt om de tegenstander hiermee te verassen, maar volgens mij is dat ook niet de bedoeling, omdat het spel dan te makkelijk wordt. Het "Off the Ball" control zit er ook weer in, maar hieraan kan ik nog steeds niet wennen, het werkt wat mij betreft gewoon niet makkelijk. Daarnaast vind ik het ook een beetje een overbodige functie.

conclusie
In potentie heeft PES er wat mij betreft een concurrent bij. Fifa speelt anders, maar daarom wel erg lekker. Het statische is er voor 99% af, wat resulteert in een erg verbeterde gameplay. De graphics zijn weer als vanouds goed en ook het geluid zal weer prima in orde zijn. Het is nu natuurlijk nog even wachten hoe de andere modes zullen zijn uitgewerkt en of het spel op een gegeven moment niet repetetief wordt, maar de demo belooft wat mij betreft heel veel goeds voor Fifa!

[ Voor 1% gewijzigd door Smoonshine op 10-09-2004 09:31 . Reden: typo ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-FoX- schreef op 09 september 2004 @ 23:44:
DEMO is uit... ben eens benieuwd!

zal dit weekend mijn bevindingen eens posten.. meanwhile, wacht niet en probeer het zelf eens! Ben ook nieuwsgierig naar andere reacties :Y)
Even proberen hoor. Hoewel ik wel in het pes-kamp zit ;) heb ik het wel gehad met pes3. Speelt an sich lekker, maar er zitten te veel frustraties ingebouwd. Waarschijnlijk was bijv. SWOS destijds ook zo'n topspel: heerlijk simpele gameplay en je had zelf controle (en natuurlijk het nog steeds onovertroffen management gedeelte in voetbalspellen (waar je dus zelf kunt spelen) ).

Maar goed, eventjes FIFA2005 uitproberen, verwachtingen zijn laag, dus het kan alleen maar meevallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Wat een emotie jongens over een voetbalspelletje! :) De wereld van boyzzz is duidelijk nog niet veranderd.

Al jullie reacties bij elkaar opgeteld zorgen ervoor dat je maar een conclusie kan trekken voor wat betreft PES en FIFA. "Smaken verschillen" Persoonlijk vind ik de gameplay natuurlijk erg belangrijk. Maar een voetbalspel is voor mij pas een voetbalspel als ik Ronaldo, Rivaldo en Deco slacht met een leuk 1e divisie team uit Schotland ofzo. Dundee United?

Die namen en stadions doen voor mij erg veel. Maar ik zou ze lliever gecombineerd zien met PES. Ofwel, PES en FIFA zijn twee totaal verschillende games met toevallig eenzelfde thema.

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

totaal verschillende games ? :S :|, we hebben het over een voetbalsimulator.
Beide trachten de gameplay (in mijn opinie) te evenaren.
de hele opsmuk en beleving erom heen was EA beter in, maar wat betreft gameplay konden ze niet tippen.

kzit op mijn werk nu.
maar is fifa 2005 (de demo) beter of slechter in vergelijking met pes3 of we7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EH sorry hoor maar ik heb ALLE Fifa's gespeeld dus ik weet maar AL te goed hoe Fifa speelt.

Heb Fifa gespeeld vanaf Fifa96 tot en met Euro2004 zelfs!
Nou gister dus even de demo gespeeld van 2005 en ja hoor WAT EEN VERSCHIL YEAH RIGHT!!!!! :Z

Het leven kan je ook gewoon makkelijk maken en gewoon dus gewoon maar PES spelen aangezien die beter is in mijn mening dan.

Gelukkig hebben we allemaal recht op onze eigen vrije mening dus als er mensen zijn die dit niet vinden geen probleem maar ik vrees voor Fifa dat er veel mensen zijn die PES beter vinden.

Moeten ze bij EA Sports maar beter hun best doen... zo simpel is het! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 10:37:
EH sorry hoor maar ik heb ALLE Fifa's gespeeld dus ik weet maar AL te goed hoe Fifa speelt.

Heb Fifa gespeeld vanaf Fifa96 tot en met Euro2004 zelfs!
Nou gister dus even de demo gespeeld van 2005 en ja hoor WAT EEN VERSCHIL YEAH RIGHT!!!!! :Z

Het leven kan je ook gewoon makkelijk maken en gewoon dus gewoon maar PES spelen aangezien die beter is in mijn mening dan.

Gelukkig hebben we allemaal recht op onze eigen vrije mening dus als er mensen zijn die dit niet vinden geen probleem maar ik vrees voor Fifa dat er veel mensen zijn die PES beter vinden.

Moeten ze bij EA Sports maar beter hun best doen... zo simpel is het! 8)
Nou, het ligt er misschien aan dat ik Fifa 2004 en Euro 2004 maar een paar dagen heb gespeeld, en verder alleen maar PES3, maar ik vind deze Fifa lekker spelen. Heel anders dan PES, wat toch kwa balbehandeling enz. realistischer is, maar toch zeker niet slecht. Waarschijnlijk zal PES4 de lat weer een stukje hoger leggen, maar Fifa 2005 is ten opzichte van 2004 heel erg verbeterd. Ik denk dat veel mensen met deze speelbaarheid van Fifa genoegen nemen, want het voelt gewoon wel goed aan. Daar komt nog bij dat het aantal competities in Fifa vele malen hoger ligt dan in PES. Ondanks dat PES waarschijnlijk de betere gameplay heeft, denk ik toch dat Fifa het gaat winnen in de verkopen. Ikzelf ga er niet de 60 euro voor betalen die ze ervoor vragen, maar ik denk wel dat ik het spel ga kopen tegen de tijd dat het 30 euro wordt. PES zal wel meteen voor ongeveer 40 euro te verkrijgen zijn, dus die haal ik dan ook meteen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ten opzichte Fifa 2004 hebben ze 'm veel beter gemaakt.

Euro2004 was trouwens ook al veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind 2005 tot nu toe zeker beter spelen. Moet eigenlijk alleen ff overzicht hebben van de controls ivm de nieuwe mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze fifa gewoon super tof, en ik ben dan een PES FAN!!!

Moves zijn leuk en stoer om te zien, snelle gameplay, firt touch is leuk maar moet nog ff wennen eraan.

Enigste waar ik nog niet achter ben is welke knop je moet drukken zodat de spits vrij gaat lopen voor een voorzet. Ik speel met een logitech dual action game pad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Is er een resolutiepatch voor de demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcManiaxx schreef op 10 september 2004 @ 22:11:
Is er een resolutiepatch voor de demo?
Ja, op soccergamez.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Smoonshine schreef op 10 september 2004 @ 11:16:
[...]

Nou, het ligt er misschien aan dat ik Fifa 2004 en Euro 2004 maar een paar dagen heb gespeeld, en verder alleen maar PES3, maar ik vind deze Fifa lekker spelen. Heel anders dan PES, wat toch kwa balbehandeling enz. realistischer is, maar toch zeker niet slecht. Waarschijnlijk zal PES4 de lat weer een stukje hoger leggen, maar Fifa 2005 is ten opzichte van 2004 heel erg verbeterd. Ik denk dat veel mensen met deze speelbaarheid van Fifa genoegen nemen, want het voelt gewoon wel goed aan. Daar komt nog bij dat het aantal competities in Fifa vele malen hoger ligt dan in PES. Ondanks dat PES waarschijnlijk de betere gameplay heeft, denk ik toch dat Fifa het gaat winnen in de verkopen. Ikzelf ga er niet de 60 euro voor betalen die ze ervoor vragen, maar ik denk wel dat ik het spel ga kopen tegen de tijd dat het 30 euro wordt. PES zal wel meteen voor ongeveer 40 euro te verkrijgen zijn, dus die haal ik dan ook meteen.
ben ik het helemaal mee eens, maar ik denk dat voor de echte die hard intuitief pes4 beter zal liggen.
fifa 2005 is een zeer geslaagd spel, mede met de licenties, uitstekende graphics en moves.
alleen de diepgang en het compleet zoeken naar kansen is volgens mij bij pes beter uitgebalanceerd.

MAAR !!
ik weet bij deze fifa ook alle controls nog niet, misschien is het dan nog mooier.
maar voor de consument een zeer geslaagd project.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:04:
Vind 2005 tot nu toe zeker beter spelen. Moet eigenlijk alleen ff overzicht hebben van de controls ivm de nieuwe mogelijkheden
Low Cross: Double tap lob button
Early Cross (hit the ball into the box from anywhere): Trigger Player Run button + lob
Powered Up Passes: Trigger Player Run button + pass button
High Through Pass: Trigger Player Run and through pass
Chip Shot: Trigger Player Run button + shoot
Fake Shot: R2 (or C on keyboard) + shoot button
Knock/flick the ball in when receving: Flick right stick in direction
Step sideways: Right stick down/up while dribbling (not sprinting)
Stepover: Right stick forward while dribbling (not sprinting)
Lift the ball up in the air: Right stick forward while dribbling (not sprinting)
Back-heel and 180 degree turn: Right stick back while sprint dribbling
Knock the ball ahead into space: Right stick and forward direction while sprint dribbling

Ik heb het demo nog niet geprobeerd maar van wat ik hier lees ga ik hem straks maar even proberen.

Het vergt tijd om als fifa speler pes onder de knie te krijgen en andersom.
Euro2004 heb ik echt maar een kwartiertje gespeeld[?] waarna ik weer fijn pes ging spelen.
Tja als je ook eenmaal wat gewent bent he. :> [en smaak natuurlijk]

Only fools are enslaved by time and space.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57
Ben al jaren PES fan, maar ik vind dat ik alle FIFA's sinds Road to the World Cup (98 geloof ik) wel een eerlijke kans geef. Dus dat vooraf :)

Grafisch is deze demo niet bijzonder, texture resolutie is erg laag, maar ik vermoed dat dat wel beter is in de final. Als ik echter naar de animaties en details kijk, dan vind ik dat FIFA opnieuw een stokpaardje verloren heeft: PES3 en WE8 doen hier niet voor onder. Dat was vroeger wel anders.

Geluid is nog steeds stukken beter bij FIFA, het voelt echt alsof je in een stadion zit, het dreunende geluid dat het publiek maakt bij PES is toch duidelijk minder.

De demo ondersteunt overigens mijn PS2 gamepad adapter, die het in elk ander spel prima doet en ook in Windows goed herkent wordt niet. Jammer.

Gameplay: het voelt stukken beter aan dan in alle voorgaande FIFA's. Wegens gebrek aan goed control device (zie boven) kan ik er nog niet alles van zeggen, maar waar de voorgaande games mij meteen lieten terugrennen naar PES, vond ik dit niet eens onaangenaam spelen.

Ik ga het misschien wel een kans geven dit keer, in elk geval tot PES4 er is op de PC ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Dr. Strangelove schreef op 11 september 2004 @ 10:12:
...

Grafisch is deze demo niet bijzonder, texture resolutie is erg laag, maar ik vermoed dat dat wel beter is in de final. Als ik echter naar de animaties en details kijk, dan vind ik dat FIFA opnieuw een stokpaardje verloren heeft: PES3 en WE8 doen hier niet voor onder. Dat was vroeger wel anders.

G ;)
De texture resolutie gaat niet omhoog in de final. Dat is nog nooit zo geweest bij Fifa. Ik snap dan ook niet waarom EA voor zulke lelijke shirt textures heeft gekozen. Mooi vormgegeven shirts zijn voor mij toch ook wel belangrijk als het om graphics draait. Overigens wel een pluim voor het publiek van Fifa. Dat ziet er behoorlijk actief uit en ook erg strak. Ik denk dat dit publiek haast wel het maximum is wat er op dit moment haalbaar is in iig voetbalgames.

uhm...

• ratsja

ratsja

bi polair

net nog even weer gespeeld, ik denk dat EA een goede troef in handen heeft

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Na nog wat meer potjes gespeeld te hebben, vallen me toch wel wat mindere puntjes op aan Fifa. Ik mis in vergelijking met PES een beetje de actie in het strafschopgebied. In PES heb je echte scrimmages voor de goal en dan wil het nog wel eens gebeuren dat je net de voet tegen de bal kunt zetten om te scoren, of dat de bal net naast gaat. Ook kun je in PES nog net dat ene stapje doen om de bal voor je goede voet te leggen en te scoren. In Fifa is het toch vaak een steekpassje de bal meenemen en de bal er diagonaal inschieten.

Wat ik wel een pluspunt aan Fifa vindt ten opzichte van PES zijn de voorzetten. In PES scoor je 7 van de 10 voorzetten als je de goede mannetjes er hebt staan. In Fifa worden de spelers wat beter gedekt en is lang niet elke kopbal richting goal, net als in het echt dus.

Helaas is het in de demo nog niet mogelijk om daadwerkelijk je opstelling te wijzigen, want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Misschien dat het aanvallen en verdedigen zo iets gevarieerder wordt. Ik ben ook benieuwd of je opstelling dit keer invloed heeft op je speelwijze. In PES kun je je team zo opstellen, zodat het voor jezelf het lekkerst speelt en op die speelwijze koop je dan de juiste spelers. Hopen dat Fifa wat team management wat meer van de Master League heeft meegekregen!

uhm...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:05
Ik heb de demo ook maar een geprobeert, en 2005 is een hele verademing tegenover 2004. Het voelt anders aan, wat ten goede komt van de gameplay imo. Het is absoluut geen PES, en dat hoeft het van mij ook zeker niet te worden. Maar 2003 en 2004 waren qua gameplay en gevoel niet prettig.
De graphics zien er weer goed uit, en ook lijkt het alsof de keepers weer wat realistischer vallen. Wat ik wel een minpuntje vind zijn de slidings. Deze lijken af en toe werkelijk nergens naar.
Ben toch wel benieuwd naar FIFA2005, hoe ie uiteindelijk zal worden :)

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Crash schreef op 11 september 2004 @ 16:11:
Ik heb de demo ook maar een geprobeert, en 2005 is een hele verademing tegenover 2004. Het voelt anders aan, wat ten goede komt van de gameplay imo. Het is absoluut geen PES, en dat hoeft het van mij ook zeker niet te worden. Maar 2003 en 2004 waren qua gameplay en gevoel niet prettig.
De graphics zien er weer goed uit, en ook lijkt het alsof de keepers weer wat realistischer vallen. Wat ik wel een minpuntje vind zijn de slidings. Deze lijken af en toe werkelijk nergens naar.
Ben toch wel benieuwd naar FIFA2005, hoe ie uiteindelijk zal worden :)
Ben het hiermee dus echt 100 % eens :)
2002 heb ik nog veel plezier aan beleefd, 2003 & 2004 is een stoflaag opgekomen en ik had eigenlijk al bijna de hoop opgegeven, maar de demo stemt me toch enigzins hoopvol. Verder ben ik ook wel benieuwd hoe Evert & Youri het eraf gebracht hebben.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

• ratsja

ratsja

bi polair

heb ook nog veel gespeeld, en daarna we7i, maar die is echt anders.
meer diepgang en meer vrijheid op het veld.
laten we de final afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen de demo ff gespeelt
En ik moet zeggen dat die best ok is
Wat me meteen opviel was dat de spelers nu losser bewegen in 2003 vind ik dat het nette houte mannetjes zijn
wat ook leuk is is dat er NL commentaar is bij full version :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zijnn er nooit rellen tussen de spelers? Neem een VB. aan NHL, daar kan je tenminste eens lekker je directe tegenspeler hoeken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 02:21:
Waarom zijnn er nooit rellen tussen de spelers? Neem een VB. aan NHL, daar kan je tenminste eens lekker je directe tegenspeler hoeken! :)
Dat is te realistisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:57
Zou ook leuk zijn als er nu spreekkoren inzaten ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ratsja schreef op 10 september 2004 @ 23:40:

ik weet bij deze fifa ook alle controls nog niet, misschien is het dan nog mooier.
maar voor de consument een zeer geslaagd project.
? En wat ben jij dan? Een professional Fifa speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 02:21:
mwa dat hoort bij ijshockey
bij voetbal zie je ze elkaar nooit echt neerslaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:58:
[...]

mwa dat hoort bij ijshockey
bij voetbal zie je ze elkaar nooit echt neerslaan :P
Nou.... IN NL niet nee, maar in Brazilie, whoaaaaa...... Maar gewoon opstootjes zie ik nooit.. Jammer is dat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 00:02:
[...]

Nou.... IN NL niet nee, maar in Brazilie, whoaaaaa...... Maar gewoon opstootjes zie ik nooit.. Jammer is dat !
Af en toe bij wat lompere overtredingen zie je wel spelers die elkaar in de haren vliegen. Dan komen er weer andere spelers om ze uit elkaar te halen. Je kunt er echter niet interactief aan deelnemen. Ik denk dat EA Sports zo'n functie ook niet mag inbouwen vanwege de Fifa en overige licenties. Het is toch niet echt reclame voor de sport, wanneer er elke wedstrijd drie grootschalige vechtpartijen plaatsvinden.

In NHL is het anders wat dat betreft. De NHL wil vooral een ruige sfeer uitademen, met veel fysiek. Die vinden een vechtpartij in hun spel wel bijdragen aan de uitstraling van de sport. Overigens vind ik het in NHL leuker om een goede bodycheck uit te delen, dan zo'n knoppen-ram traag vechtpartijtje.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

PWM schreef op 13 september 2004 @ 15:18:
[...]

? En wat ben jij dan? Een professional Fifa speler ;)
haha nee ik speel we normaliter.
maar vroeger had je bij fifa ook combo's, 2 toetsen tegelijk gebruiken, soms zelfs 3 :S

Verwijderd

Smoonshine schreef op 14 september 2004 @ 09:17:
[...]

Af en toe bij wat lompere overtredingen zie je wel spelers die elkaar in de haren vliegen. Dan komen er weer andere spelers om ze uit elkaar te halen. Je kunt er echter niet interactief aan deelnemen. Ik denk dat EA Sports zo'n functie ook niet mag inbouwen vanwege de Fifa en overige licenties. Het is toch niet echt reclame voor de sport, wanneer er elke wedstrijd drie grootschalige vechtpartijen plaatsvinden.

In NHL is het anders wat dat betreft. De NHL wil vooral een ruige sfeer uitademen, met veel fysiek. Die vinden een vechtpartij in hun spel wel bijdragen aan de uitstraling van de sport. Overigens vind ik het in NHL leuker om een goede bodycheck uit te delen, dan zo'n knoppen-ram traag vechtpartijtje.
Niet grootschalig, gewoon een kopstootje hier, en een elleboogje daar.. dat kan nu niet... Da's echt jammer!

Ben wel benieuwd hoe het nieuwe NL commentaar klinkt!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:52

ko9

T enige waar ik me in deze demo (net als in al de vorige versies) nog mateloos aan irriteer is dat een veel te hoog percentage van je schoten op de paal/lat beland. Voor de rest vind ik het heerlijk spelen deze demo :)

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:20
Uhm, ok.. Net de demo gespeeld, maar hij loopt net als als de vorige paar versies niet zo soepel. Het ligt niet aan mijn pc of de instellingen.
De FPS zijn wat te laag waardoor het net niet lekker speelt. Dit was precies ook zo bij Fifa 2002/3/4 en euro 2004.

Iemand een truckje/tweakje om het soepel te laten lopen? Bij fifa2002 geloof ik had je een truckje en toen liep het echt veel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 13:44

Turfschipper

Hup NAC

Is het mogelijk om je eigen stadiongeluiden toe te voegen? Dus eigen stukjes opgenomen geluid uit een stadion ingame te brengen? Dat je per club geluid mapjes kan aanmaken of zo? Dat zou het spel wel heel vet maken, spreekkoren, liederen, vuurwerk, verzin het maar.

Lijkt me super als je met NAC speelt en je hoort van de tribunes: NIEMAND WINT ER VAN BREDA.

Anders misschien met een patch te maken of zo?

Iemand een idee of dit kan en of hoe je dit dan zou moeten doen?

(edit) Niemand???????? Dit is toch een niet normaal vette optie, als het zou kunnen?

[ Voor 10% gewijzigd door Turfschipper op 24-09-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

dimitio schreef op 16 september 2004 @ 17:52:
Uhm, ok.. Net de demo gespeeld, maar hij loopt net als als de vorige paar versies niet zo soepel. Het ligt niet aan mijn pc of de instellingen.
De FPS zijn wat te laag waardoor het net niet lekker speelt. Dit was precies ook zo bij Fifa 2002/3/4 en euro 2004.

Iemand een truckje/tweakje om het soepel te laten lopen? Bij fifa2002 geloof ik had je een truckje en toen liep het echt veel soepeler.
Volgens mij als je het detail niveau ietsje omlaag zet, dan loopt het al een stuk soepeler. En echt verschil zie je niet.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Volledige versie van Fifa2005 zou op 8 oktober 2004 in de schappen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 13:44

Turfschipper

Hup NAC

Weet iemand al of dat je je eigen stadiongeluiden per club kan invoeren (mpeg of zo)? Of hoe je dat zou kunnen maken?

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 11:29
<edit>

hier stond iets wat in een ander topic had gemoeten

[ Voor 76% gewijzigd door mrVB op 30-09-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

fifa 2005 voor xbox ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff gespeeld op de xbox..
en in die 10 minuten die ik gespeeld heb heb ik niet echt iets nieuws kunnen vinden
toen ik de demo op de PC speelde vond ik dat ik het gevoel had dat de speler's veel losser beweegde
het was net als of het allemaal wat houteriger ging

en het commentaar is volgens mij ook nog steeds hetzelfde als bij 2004 :r]

En het NL elftal zit er weer niet bij..
maarja what else is new

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:32

FlashBang

Hoi.

Pu geeft em een 80 en verdiend dacht ik zo.

PES 4 gaat gewoon weer rocken! Ik heb de Japanse versie (Winning Eleven 8) ff gespeeld en die is gewoon stukken beter! PES4 gaat PES3 pwnen en dat zegt genoeg dacht ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 19:57
Ik heb net heel even fifa2005 gespeeld op de xbox, en daarna heel even pes4 op de xbox .... :X

Normaal ben ik niet anti fifa , maar ik vond PES4 persoonlijk stuk beter/fijner spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Volgens de commercials ligt hij 7 oktober in de Nederlandse winkels. Volgens de officiele EA site start de shipping op 12 oktober?!

Wanneer is de echte US Release date?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:27
Bij Dynabyte Nijmegen is het al verkrijgbaar, maar ik kan er niks over vinden op de bekende websites. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 27-09 07:34
sylvesterrr schreef op 05 oktober 2004 @ 17:29:
Bij Dynabyte Nijmegen is het al verkrijgbaar, maar ik kan er niks over vinden op de bekende websites. :)
Lijkt me erg stug, ckr omdat het ook pas sinds vanavond/morgen op de minder legale manier te verkrijgen is, terwijl normaliter dat (zoals nu) eerder gebeurd dan de winkel release (lees: De Sims2)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 14:21
M'n broertje heeft 'm vandaag ook al zien liggen bij de Dynabyte in Venlo, dus er is wel iets van waar lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Tekn0z schreef op 05 oktober 2004 @ 21:36:
[...]

Lijkt me erg stug, ckr omdat het ook pas sinds vanavond/morgen op de minder legale manier te verkrijgen is, terwijl normaliter dat (zoals nu) eerder gebeurd dan de winkel release (lees: De Sims2)
De verkoper vertelde mij dat de officiele releasedatum op 8 oktober staat, maar dat ze em al hebben binnen gekregen en toestemming hebben van EA om het nu al te verkopen. Ik had em gewoon kunnen kopen, maar ik had en heb geen zin om € 50 uit te geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 08:35
hij is vanaf vandaag overal te koop

zelfs bij Bart Smit ligtie al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf spel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:14

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb vandaag een Xbox demo van Fifa 2005 in de bus gehad. Gewonnen bij gamer.nl :)

Ik zal hem straks eens proberen. Ik ben wel benieuwd. We hadden Fifa 2003 op de GameCube en die was erg leuk. Maar toen kocht ik Pro Evolution Soccer 3 voor de PC en dat was toch andere (betere) koek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 07:40
JA JOH!!!!! 8)7

Maar uh, het commentaar, van E. ten Napel en Y.Mulder is wel grappig :)
Althans, das me eerste indruk.

Ik heb hem verder nog amper gespeelt, maar het zag er iig grafisch OK uit.

(PC versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34
ik heb de pc versie vanmorgen gehaald bij Toys R'us

heb em geinstalleerd ging die eerst moeilijk doen omdat ik emulatie software op m'n pc had, dus eerst Deamon tools verwijderd, toen deed hij het nog niet, na lang zoeken, CloneCD ook verwijderd, toen wou FIFA wel opstarten.

Wil ik online gaan spelen moet fifa eerst een patch downloaden voordat je kan spelen. kom je in een scherm te recht, moet je op start drukken.
Druk ik op start, staat er:
bezig een FTP-sessie tot stand te brengen.
wachten... na 30 min nog niks gebeurd. wel een paar keer geprobeerd. heb alle poorten opengezet in m'n router die in het bijgeleverde boekje staan. heb windows XP sp2 geinstalleerd misschien heeft het daar iets mee te maken. uitzetten van die firewall had ook geen zin. :(
Afbeeldingslocatie: http://dagroninger.fifaleague.nl/online.jpg

en voor de starter van dit topic: bij overige fifa sites hoort:
http://www.fifaleague.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door DaGroninger op 06-10-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hem wil installeren vraagt ie heele tijd om cd 1? iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 00:03:
Als ik hem wil installeren vraagt ie heele tijd om cd 1? iemand ook dit probleem?
Volgens mij vraagt ie om cd2.

Vraagje: een niet al te legale versie van FIFA 2005 toevallig? Zoja, lees de instructies. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 07-10-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 11:29
Heb even 2 vraagjes.
Ben nu al een tijdje de demo aan het spelen, maar ben er nog steeds niet achter hoe je moet richten. Mijn kopballen gaan de ene keer hoog over, de andere keer naast en soms netjes met een stuit het doel in. Afstandschoten gaan 99 van de 100 x naast. Ik word er helemaal gek van.
En is er ook al iemand die er een vrije trap heeft in gekregen? Bij fifa2004 lukte het mij wel altijd, maar nu komt de bal niet eens in de buurt van het doel lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Xbox versie nu al weer een aantal potjes gespeeld. Ik speel altijd met feyenoord en dan gewoon de Nl league.

Grafisch, prima, maargoed ik zie sinds 2002 al geen verschil meer.
gameplay, sucky sucky. Ik wil gewoon de simpele gameplay van fifa 98 waar alles zonder 300 knoppen combo's mogelijk was. Ze leren het echt niet bij EA.

PES 4 ook redelijk wat potjes gedaan. PES3 en voorgangers nooit gespeelt. Ook niet geweldig, maar makkelijker om te bedienen. Ik scoor gewoon vaker.

Hoe dan ook, fifa2005 is weer geen topper imho. Ik wil fifa 98! :(

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43

St@m

@ Your Service

Net ff een tijdje gespeeld..
Viel me wel tegen moet ik zeggen, scoren gaat moeilijk. Wanneer je met een carriere begint dan is het niet mogelijk om met een 'grote' club te beginnen, dat is wel grappig. Ik moet het nu doen met FC Utrecht.. maarja.. ik krijg het niet voor elkaar om vaak te scoren.

Het commentaar is goed te doen van Evert en Yuri, soms is het net een echt wedstrijd als op tv.

Tja, ik heb pas een paar wedstrijden gespeeld in de HCE, voor zover ik heb kunnen beoordelen zijn de selecties compleet.

Leuk spel, maar tja, na 3 weken ben je er wel weer op uitgegeken, net zoals bij alle Fifa's.

(Weet iemand trouwens nog hoe je in 2004 een vrije trap richting meegaf? Zal wel hetzelfde zijn als in 2005, maar ben er dus nog niet achter.)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Scoren gaat zo makkelijk. :|
Vanaf de zijlijn naar het penalty-stip een voorzetje geven en erin koppen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt die nou uit voor de PC?
net bij intertoys geweest vroeg ik of ze hem hadden
zeiden ze ja.. maar het was de PS2 versie
op sommige site's lees ik dat FIFA 14 oktober komt en op andere sites weer dat die vandaag zou komen
en ik lees ook op sommige forums dat ze hem al LEGAAL hebben

maar ik denk dat ik dalijk ff naar de duitse mediamarkt ga
maar ik weet alleen niet of ik dan duits commentaar heb
of kan je ook het nederlands commentaar downen op de site van EA of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 10:06:
Wanneer komt die nou uit voor de PC?
net bij intertoys geweest vroeg ik of ze hem hadden
zeiden ze ja.. maar het was de PS2 versie
op sommige site's lees ik dat FIFA 14 oktober komt en op andere sites weer dat die vandaag zou komen
en ik lees ook op sommige forums dat ze hem al LEGAAL hebben

maar ik denk dat ik dalijk ff naar de duitse mediamarkt ga
maar ik weet alleen niet of ik dan duits commentaar heb
of kan je ook het nederlands commentaar downen op de site van EA of zo?
Ik heb hem gewoon bij de FRS en de MusicStore zien liggen. Dus ik zou zeggen.... nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus net naar de mediamarkt geweest en ze hadden hem ook niet volgende week pas..
en hier heb je alleen de intertoys :r
maarja mischien ga ik wel ff met de bus dan naar heerlen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo...
ik heb hem maar gehaald bij dixons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Fifa 2005 gekocht voor PC en XBOX en mijn bevindingen ervoor zijn:

Merkbaar verschil met de gameplay vergeleken met oude Fifa games. Scoren is moeilijker, het spel is "echter" geworden.
Bewegingen zijn veel beter, hoe vaker ik het speel hoe meer zin ik heb.

Voor XBOX geldt het zelfde, ik vind kwaliteit van de spelers op xbox iets beter. Maar voor de rest gelijk aan PC.

Zeker online gaming is ook heel mooi!
Ik raad het wel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Wat ik me nog afvraag, ben nog niet in de winkel geraakt... kan je switchen van commentaar (taal)? Of is dit land-specifiek?
't gaat om de PS2 versie, dus achteraf downloaden is geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-FoX- schreef op 07 oktober 2004 @ 14:27:
Wat ik me nog afvraag, ben nog niet in de winkel geraakt... kan je switchen van commentaar (taal)? Of is dit land-specifiek?
Bij TIF kon dat wel
moest je je PS2 taal op bijvengels zitten
maar ligt het nou aan mij of is die matchup lobby van EA zo kut?
iedereen heeft daar een ping van boven de 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

-FoX- schreef op 07 oktober 2004 @ 14:27:
Voor zover ik weet staan op de console versies wel de verschillende talen op. Alleen de PC-versie heeft een specifieke taal. In Nederland, Nederlands dus. De andere talen kun je wel downloaden.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 27-09 07:34
IDD, de versie waarin je hem koopt! Die taal is het dus! Als je hem in NL koop is alles in het Nederlands, of je moet een minder legale versie hebben natuurlijk :D Of kopen op www.play.com b.v.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:20
Heb het net ff gespeeld en ik moet zeggen dat het nederlandse commentaar best wel grappig is om te horen :+
Yuri Mulder kan het in Fifa 2005 ook niet laten om een lulverhaal van 5 min op te hangen tijdens de wedstijd :+
Wel jammer dat ze maar zo weinig namen hebben ingesproken van zowel spelers als teams. Bij Ajax worden alleen Snijder en Mitea bij de naam genoemd naar mijn weten :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:32
ja alleen kun je je cariere niet met je favo club beginnen , of zit ik ernaast , ik ben maar met rbc begonnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Hmmm, er wordt elkaar tegengesproken ivm talen. De ene zegt dat ze er wel bijzitten de andere niet... iemand die het zéker weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik vind dat de CPU soms zo lang in balbezit is. Je verdediger of mandekker staat er altijd 2 meter vanaf en als ik in de buurt komt speelt ie hem snel naar achter.

Aanvallend werk ik veel met Q+W en dat werkt goed!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vreselijk geschrokken.
Vraag me ook echt af of ze niet per ongeluk in mijn doos de beta hebben gedaan.
Ik kan als hoogste resolutie 1024x786x16 kiezen, zelfs dan zien de grafics er zeer blokkerig uit.
Ik kan mijn controler niet selecteren, ipdv wel een windows gamepad 3dpro terwijl ik een dual action logitec heb.
Kan dus geen besturing kiezen, moet werken met de twee joys. wat ik dus niet fijn vind.

Of ik zie een hele hoop over het hoofd, ga dadelijk verder spitten in de opties maar mijn eerste indruk is waar ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Heb net even de demo geprobeerd. Ik had mn Thrustmaster gamepad gesloopt en heb nu een Logitech gehaald en ben toen maar ns de FIFA05 demo gaan proberen.

Normaal speel ik alleen PES3 maar deze demo is best leuk, veel beter dan 2004 waar ik alleen de demo een paar keer van heb gespeeld. Je kunt erg veel leuke en ook nuttige moves met de Rechter-stick doen. Het passen gaat erg natuurlijk en vloeiend.

Zo nog even een paar potjes verder spelen maar dit ziet er iig weer een beetje uit als voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 28-09 18:40
Welke poorten op je firewall moet je nu open zetten om via "direct Ip " te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:45
Hmz, menu structuren zijn weer wat overzichtelijker, daar hebben ze van geleerd sinds vorig jaar. Spelen nemen beter ballen aan tikken sneller door, dicht bij de lijn lukt dat nu ook dus kan je nog net een bal binnenhouden. Verder zijn ze nogsteeds zo sloom als de pest.. dat is gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Zo mijn beoordeling over Fifa:

Na een paar potjes gespeeld te hebben, moet ik wel zeggen dat het spel er erg op vooruit is gegaan. Het lukt nu idd om poppetjes uit te spelen en om erg mooie aanvallen op te zetten. Het samenspelen gaat ook perfect en het gevoel van elke keer hetzelfde potje is (nog) niet aanwezig. Wel valt me op dat veel aanvallen succesvol zijn door een 1-2tje te doen en de bal in te schieten. Maar dit kan ook aan het Semi Pro niveau liggen waar ik nu nog op speel.

Helaas heeft het spel voor mij toch een "net niet" gevoel. Ik weet niet waarom, maar ik heb gewoon het idee dat de spelers niet precies doen wat ik wil, iets dat ik bij PES wel heb. Ik krijg het idee dat de Fifa spelers met tegenzin naar me luisteren.

De carriëre modus is voor zover ik het nu gezien heb wel erg gaaf. Je begint bij een mindere club, om daar naam te maken. En hoe beter je wordt, des te grotere clubs kun je gaan "coachen". Erg mooi gedaan en de menu's zien er ook goed en overzichtelijk uit. Wat me alleen opvalt is dat die menu's ongelooflijk traag zijn. Dat heeft zijn intrede gedaan in de eerste Total Club Manager en is dus ook overgegaan op Fifa. Het spel zelf loopt harstikke vloeiend, maar het menu echt met horten en stoten. Erg apart en het bederft toch wel een beetje mijn speelplezier.

conclusie
Fifa 2005 is een stuk beter dan zijn voorganger en is zeker een erg mooi en uitgebreid spel. Helaas is de gameplay wat mij betreft nog steeds niet super, wat erg zonde is voor het in potentie beste en meest uitgebreide voetbalspel op het moment. Ik denk dan ook dat kwa gameplay PES 4 de vloer gaat aanvegen met Fifa 2005. En ik denk dat door de prijs van PES 4 de rollen wel eens omgedraaid kunnen worden en dat PES het best verkochte voetbalspel gaat worden. Ik hoop dat EA dan eens zichzelf achter de oren krabt en komt met een echt goed voetbalspel, want je maakt mij niet wijs dat ze dat niet kunnen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Phydomir

Dennis

Na een wedstrijd of 8 zijn dit al dingen waaraan ik me erger:

- Als je van man wisseld kiest de computer standaard de verkeerde man
- ookal hou ik schieten kort in, m'n schoten gaan altijd hoog over
- het passen gaat echt te langzaam
- na twee stappen zijn mijn spelers altijd al moe en stoppen ze met srpinten
- als er een speler gebleseerd is laat de computer hem wel gewoon in de basis staan, dit was met eerdere fifas nooit
- het commentaar is echt heel erg slecht
- op semi-pro spelend is er soms echt geen door komen aan, vooral doordat je niet lekker kan combineren.

Al met al is het weer alleen maar achteruit gegaan met fifa.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Laatst online: 16:34

Ulti23

Quality Time

Phydomir schreef op 08 oktober 2004 @ 07:28:

- als er een speler gebleseerd is laat de computer hem wel gewoon in de basis staan, dit was met eerdere fifas nooit
- op semi-pro spelend is er soms echt geen door komen aan, vooral doordat je niet lekker kan combineren.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Je eerste punt klopt, af en toe wil je de persoon hebben die het dichtst bij de bal/tegenstander is, maar op de een of andere manier ben je constant op de pass knop aan het drukken om de juiste persoon te selecteren die dan net weer te ver van de bal af staat. De reactie van andere spelers is soms ook erg traag, ik heb het idee dat wanneer de pc aanvalt mijn spelers allemaal stil blijven staan te wachten totdat ik ze selecteer...
Het schieten gaat mij juist wel goed af, ik denk dat het heel belangrijk is in welke richting je de analoge stick op duwt voordat je de bal knalt. Gisteren heb ik zo de bal al een aantal keer de kruising in gejaagd. Ik heb ook het gevoel dat ik de bal wel lekker kan plaatsen, maar ik heb nog te weinig potjes gespeeld om daarover te oordelen.

Het commentaar is inderdaad gewoon ruk, ik hoop dat ik snel gewoon engels commentaar kan downloaden of selecteren, want het nederlands is gewoon te droog en verveelt na twee potjes al.... Vooal omdat ik gisteren met 2-0 voor stond en ze het de hele tijd over een gelijk spel hadden... :?

Het passen gaat voor mijn gevoel wel lekker soepel, ik heb de spelsnelheid wat verhoogd, en ik kan lekker in de rondte passen. Strakke passjes en steekballetjes werken goed, en met dat 'off the ball control' zit het ook wel snor, als ik echt aan het aanvallen ben en ik duw op die knop, dan loopt er wel iemand de ruimte in die de pass dan ook echt ontvangt. Zo heb ik (wel op semi-pro) al meerdere malen mijn spits alleen voor de keeper gezet. Dit vind ik al een hele verbetering t.o.v. 2004.

Het si een hele verbetering, het voetbalt best lekker, maar het kan gewoon niet tippen aan PES3, en straks waarschijnlijk PES4. Ik zit er dan ook wel aan te denken om het spel weer terug te brengen naar de winkel. Alhoewel, misschien moet ik gewoon flink blijven spelen en dan zal het allemaal wel beter worden. De game is echt wel een vooruitgang op voorgaande delen, maar het kan zeker nog veeeeel beter... :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Phydomir schreef op 08 oktober 2004 @ 07:28:

Hoe kan je slechts na 8 wedstrijden deze conclusies al trekken?
Het lijkt me eerder dat je nog niet behendig genoeg bent in het spelen van deze fifa.. jij schuift een deel van jouw onbehendigheid af op een tekortkoming van fifa, terwijl dit imho niet het geval is.
Dit slaat dan vooral op het wisselen, schieten, passen, ..

Over het commentaar kan ik nog niets zeggen, want ik heb nog niet de kans gehad om de nederlandse commentaar te beluisteren.
Wat ik me overigens wel afvraag is ofdat er ook Belgische commentaar is? (Die overigens meestal wel beter is dan die van de Nederlandse televisie).

Enkele posts hierboven vermeld iemand dat het op semi-pro toch nog iets te gemakkelijk gaat (met 1-2tjes). Dus misschien eerst op een lager niveau proberen, en als je beter wordt, dan pas overschakelen naar een semi-pro/pro.

Door de drukke week heb ik nog niet de kans gehad om het spel uit te halen en zelf eens aan het spelen te slagen, maar hopelijk komt het er dit weekend wel van.
Trouwens PES3 beter vinden dan deze Fifa lijkt me een beetje heel erg over de top, als je nu PES4 had genoemd had ik je kunnen geloven.. maar dit is natuurlijk mijn mening over PES3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Een handig trucje om nog een eindversnelling te halen en nog iets sneller te sprinten. Met de first-touch control, neem je de bal aan in een bepaalde richting. Wanneer je aan het sprinten bent en je drukt de first touch control in de richting waarin je aan het sprinten bent, dan krijg je nog een extra boost.

Ik vind het over het algemeen toch wel een erg aardig spel om te spelen. Het is geen PES en dat zal het ook wel nooit worden, maar toch vind ik het best leuk om te doen en speel ik met plezier nog een potje extra. Wat passing en aannames betreft vind ik Fifa zelfs iets beter dan PES. De passes zijn lekker strak en doordat je kunt kiezen in welke richting je de bal meeneemt, ontstaan er steeds andere mogelijkheden. Maar het grote pluspunt van PES is dan toch de vrijheid en de AI. In PES kun je even inhouden, zodat je middenveld bijsluit en je je tegenstander met de rug tegen de muur zet. Ook de spelers lijken bij PES wat minder vast te zitten aan de bal. Hoewel het in Fifa 2005 al heel wat minder is, lijkt het toch nog steeds alsof de spelers vast zitten aan de bal. In Fifa heb ik ook het idee dat de spelers toch vooral maar op hun positie blijven lopen. Dat "Off the ball" moet dat wel gedeeltelijk verhelpen, maar echt handig vind ik het zelf nog niet werken.

Ik vind het trouwens vreemd dat ik Fifa niet echt heel soepel aan het draaien heb. Het schokt niet, maar ik heb toch het idee dat de Framerate iets beneden pijl is. Het maakt niet uit of ik in 1024x768 speel of in 800x600. De snelheid blijft gelijk, maar toch niet echt lekker.

Ik heb een Athlon 1700xp, 512 ram, Geforce 4 ti 4200 128mb. Dat lijkt me toch ruim voldoende om Fifa soepel te laten draaien.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 29-09 16:07

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb het ook gekocht.. geinstalleerd bla bla..prima allemaal, alleen nu het leuke, het geluid kraakt onwijs..:/ *mega irritant.. :/
ik heb trouwens een Soundblaster Live 5.1 support
bij fifa2004 had ik dit probleem ook :(

Ik draai overigens op Windows XP met SP2

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

-FoX- schreef op 08 oktober 2004 @ 09:21:
[...]

Hoe kan je slechts na 8 wedstrijden deze conclusies al trekken?

..

Door de drukke week heb ik nog niet de kans gehad om het spel uit te halen en zelf eens aan het spelen te slagen, maar hopelijk komt het er dit weekend wel van.
Trouwens PES3 beter vinden dan deze Fifa lijkt me een beetje heel erg over de top, als je nu PES4 had genoemd had ik je kunnen geloven.. maar dit is natuurlijk mijn mening over PES3.
na 8 wedstrijden heb je meestal toch echt wel een duidelijk beeld van een game, als ie ruk is is ie gewoon ruk :+. En hoe kan je hem nou gaan aanvallen terwijl je de game zelf nog niet eens gespeeld hebt :Z

Ik heb fifa2k5 gisteravond de hele tijd gespeeld met m'n huisgenoot en moet zeggen dat het wel een verbetering is t.o.v. fifa2k4 maar toch mis ik de "feeling". Het speelt nog steeds te statisch en ik heb vaak het gevoel dat de mannetjes niet doen wat je wilt. Conclusie: fifa is nog steeds ruk (minder ruk dan voorgaande edities, maar toch), ik hou het nog steeds bij PES

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb gisteren de demo heel veel gespeeld en ik ben nogsteeds vrij positief.
Ik heb een hele tijd met Arsenal geprobeerd want ik vind Milan echt helemaal niks maargoed, daarna toch maar even gedaan en de 4-1-2-1-2 tactiek (4-4-2 met compacte ruit is het eigenlijk) gaf weer een hele andere draai aan het spel.

Bij Arsenal moet je eigenlijk echt via de vleugels spelen en normal ligt me dat wel alleen heb ik het hier nog niet goed genoeg onder de knie. Bij Milan sluit het middenveld veel beter aan bij de aanval en kun je driehoekjes door het midden maken om te scoren. Bij vorige versies maakte het erg weinig uit welke tactiek je speelde, nu luistert dat veel nauwer.

Nu speel ik veel PES3 en misschien ben ik dat gewoon teveel gewend maar ik vind FIFA05 op SemiPro nog een stevige uitdaging, en gelukkig maar. Ik kan me herinneren dat er demo's uitkwamen van vorige versies waarbij je op Professional al met 10-0 won in de demo. Ik heb FIFA98 t/m 2002 stuk gespeeld waarna ik van 2003 en 2004 de demo alleen kort heb gespeeld om tot de conclusie te komen dat het alleen maar slechter werd, maar 2005 lijkt eindelijk weer iets te verbeteren.

Als ik nu PES3 ga spelen zal ik 1 ding heel erg missen, en dat zijn de balaannames, die zijn gewoon geweldig in FIFA05. Het passen is goed, de tactieken zijn verbeterd , als je 5x scoort zijn er tenminste niet 3 gelijke doelpunten bij. Toch eindelijk weer iets aangepakt wat al jaren een groot probleem is. De graphics zijn uitstekend tenzij je erg up-close komt bij de shirtjes, maar de belichting en herkenbaarheid van de spelers is echt heel erg goed, ook ziet Highbury er fantastisch uit en klinkt het enorm goed qua sfeer.

Nu zijn er best een paar dingen die me storen; de spelers reageren erg traag, vooral bij verdedigen heb je altijd het gevoel dat je niet compleet in controle van je spelers bent, de AI van de overige verdedigers laat ook stevig te wensen over,
Ook zet ik mn vraagtekens bij de physics van de bal, die versnelt veel te hard en bij een hoge bal lijkt hij in de lucht te hangen alsof het een ping-pong balletje is.

De minpunten die ik zet zijn nou net een aantal dingen die PES zo goed maken, en dat is best jammer. Met PES3 kun je altijd voorspellen wat de bal gaat doen omdat deze zo natuurlijk reageert, ook kun je de AI wel wat toevertrouwen (dit merk je zeker als je gaat spelen met een fixed player). Ook vermoed ik dat de tactieken bij PES nog net een stukje uitgebreider en beter uitgewerkt zijn, maar daar zou ik de final van FIFA05 voor moeten spelen. Al met al is PES3 nogsteeds een stuk completer qua gameplay, vooral omdat je veel meer het gevoel van controle hebt en de AI ontzettend goed is, maar FIFA05 komt een aardig stuk in de goede richting met vooral die geweldige balaanname.
Helaas voor EA is PES3 al weer een jaar oud en staat PES4 voor de deur en die zal een stuk beter verkopen aangezien PES3 nu de naam heeft opgebouwd van het beste voetbalspel, de graphics er een stuk strakker uitzien en er een flink aantal competities en meer licenties in zitten, dat is voor het grote publiek toch altijd belangrijk. En dan ga ik nog niet eens alle verbeteringen in PES4 opnoemen qua gameplay want dat zijn geen ingrijpende veranderingen tov PES3. PES4 zal dan ook zeker het beste voetbalspel (ooit) zijn.

Dus FIFA05; de beste FIFA ooit? Ja. Het beste voetbalspel ooit? Nee.

[ Voor 3% gewijzigd door Zamorano op 08-10-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
amahusu schreef op 08 oktober 2004 @ 12:20:
[...]

na 8 wedstrijden heb je meestal toch echt wel een duidelijk beeld van een game, als ie ruk is is ie gewoon ruk :+. En hoe kan je hem nou gaan aanvallen terwijl je de game zelf nog niet eens gespeeld hebt :Z
Ik val niemand aan.. ik zeg gewoon dat de punten die hij opnoemt sterk gerelativeerd moeten worden aangezien hij het spel slechts 8x heeft gespeeld. Ik heb de demo al héél wat meer keren dan 8x gespeeld, dus ik heb de game wel gespeeld, alleen de volledige versie nog niet.
Uit ervaring weet ik ook dat je bij de Fifa reeks dikwijls pas na een paar weken op nieuwe dingetjes stuit die je eerder gewoon niet opgevallen waren.
Ik heb fifa2k5 gisteravond de hele tijd gespeeld met m'n huisgenoot en moet zeggen dat het wel een verbetering is t.o.v. fifa2k4 maar toch mis ik de "feeling". Het speelt nog steeds te statisch en ik heb vaak het gevoel dat de mannetjes niet doen wat je wilt. Conclusie: fifa is nog steeds ruk (minder ruk dan voorgaande edities, maar toch), ik hou het nog steeds bij PES
Dan heb je geen verstand van games, want als je dit een "ruk" spel vindt.. ben je absoluut niet objectief en heb je enkel oog voor PES :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

-FoX- schreef op 08 oktober 2004 @ 13:07:
[...]

Ik val niemand aan.. ik zeg gewoon dat de punten die hij opnoemt sterk gerelativeerd moeten worden aangezien hij het spel slechts 8x heeft gespeeld. Ik heb de demo al héél wat meer keren dan 8x gespeeld, dus ik heb de game wel gespeeld, alleen de volledige versie nog niet.
Uit ervaring weet ik ook dat je bij de Fifa reeks dikwijls pas na een paar weken op nieuwe dingetjes stuit die je eerder gewoon niet opgevallen waren.

[...]

Dan heb je geen verstand van games, want als je dit een "ruk" spel vindt.. ben je absoluut niet objectief en heb je enkel oog voor PES :Z :Z
mja, ik leg de lat gewoon wat hoger sinds PES en fifa voldoet gewoon niet :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
-FoX- schreef op 08 oktober 2004 @ 13:07:
.........
Uit ervaring weet ik ook dat je bij de Fifa reeks dikwijls pas na een paar weken op nieuwe dingetjes stuit die je eerder gewoon niet opgevallen waren..............
Meestal de negatieve dingetjes. :7

Sorry kon het niet laten.

De meeste van ons hier spelen waarschijnlijk al zo lang voetbalspellen dat we wel beter weten dan FIFA spellen "verdedigen" tegenover anderen.

Het punt is, Konami lijkt te luisteren naar dingen die uit de community naar voren komen, ze verbeteren iig dingen waar de spelers tegenaanlopen. Bij EA hebben ze nog nooit de indruk gewekt ook maar iets te willen doen om bepaalde issues te verbeteren. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat het crediet een beetje op is bij sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Er komt nu ook een straatvoetbal versie uit: Fifa Straatvoetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDFreak schreef op 08 oktober 2004 @ 12:18:
Ik heb het ook gekocht.. geinstalleerd bla bla..prima allemaal, alleen nu het leuke, het geluid kraakt onwijs..:/ *mega irritant.. :/
ik heb trouwens een Soundblaster Live 5.1 support
bij fifa2004 had ik dit probleem ook :(

Ik draai overigens op Windows XP met SP2
Heb ik ook met mijn 5.1 kaartje; is al sinds fifa 2004 zo. De enige oplossing is in DXDiag de hardwareacceleratie van je geluidskaart uit te zetten. Het is niet ideaal maar het werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 01-10 11:05
Hmmz, hier flipt het spel grafisch als mijn TV-out functie (ongebruikt) aan staat.
Had al geprobeert andere drivers te installeren, want dacht dat het daar aan lag, maar uiteindelijk blijkt het dus de TV-out te zijn. Nu moet ik dus de hele tijd als ik FIFA2005 wil spelen m'n TV-out uitschakelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:55
ik heb ook een raar probleem wat ik onder fifa 2004 ook al had. Het spel lijkt te denken dat ik mijn pijltjestoetsen indruk zodra het opgestart is. Het menu veranderd in een vast snel ritme steeds van actieve keuze, als je de mazzel hebt om op het goede moment te drukken ej moet een een team selecteren blijft ie ook maar door de teams scrollen.

ik heb een microsoft bluetooth muis+keyboard met de laatste intellipoint drivers. In geen enkel ander spel wat ik speel (heb geen andere EA Sports game behalve fifa 2004 en 2005) heb ik last van dit probleem.

komt het iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik begin me nu aan een paar dingetjes te irriteren; de magnetische palen en het feit dat je niet op een bal in kan lopen, je mannetje blijft gewoon staan tot de bal tegen zn voet rolt. Verder is het aanvallende spel nogsteeds lekker gevarieerd en begin ik met Arsenal steeds beter de combinaties onder de knie te krijgen.
Palmboom schreef op 08 oktober 2004 @ 17:33:
ik heb ook een raar probleem wat ik onder fifa 2004 ook al had. Het spel lijkt te denken dat ik mijn pijltjestoetsen indruk zodra het opgestart is. Het menu veranderd in een vast snel ritme steeds van actieve keuze, als je de mazzel hebt om op het goede moment te drukken ej moet een een team selecteren blijft ie ook maar door de teams scrollen.

ik heb een microsoft bluetooth muis+keyboard met de laatste intellipoint drivers. In geen enkel ander spel wat ik speel (heb geen andere EA Sports game behalve fifa 2004 en 2005) heb ik last van dit probleem.

komt het iemand bekend voor?
Ja, komt me bekend voor. Bij mij betekent het dan dat ik mn stuurtje en mn pedalen moet ontkoppelen. Dus misschien heb je nog een andere gamecontroller aan je pc hangen die op 1 of andere manier input geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik speel dus met Barcelona die ook zo'n compacte ruit heeft (heb alleen alles op pressing en aanvallend gezet om betere aansluiting te krijgen) Ik maak zeer gevarieerde doelpunten (voorzetten, individuele acties, steekpasses) en begin de boel nu beetje onder de knie te krijgen. Sta nu in de finale van de Copa del Rey tegen Real :)

heel erg belangrijk is dat je Q+W gebruikt aan de zijkant, in het midden, overal waar je voor je man wil komen of diep wil gaan. Verder natuurlijk de Off the Ball control en acties met shift.

[ Voor 24% gewijzigd door GandalfTheGrey op 08-10-2004 19:35 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:19

WoutF

Hoofdredacteur
Kan iemand mij dat off-the-ball control en al die leuke steekpasjes enzo een beetje uitleggen? Maar ik naast het passen en schieten doe ik eigenlijk maar wat :P
Is er niet een mode waarin al de werking van de fijnere trucjes uitgelegd wordt?
Ik speel het op de PC btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net effe gespeelt, maar wat een bagger spel. Modellen zien er slecht uit... slecht?? ik bedoel verkeert. Zat bv met sc-heerenveen te spelen (ze gebruiken fifa nog de ouwe logo), zag ik ineens dat de keeper (Waterman) blank is |:( Zal Waterman ook leuk vinden als ie Fifa2005 speelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
ff een paar potjes gespeeld, en ik ben blij verrast :D

Of het beter is dan pes weet ik niet, maar ik had wel een aantal leuke wedstrijden. Eerst met Chelsea 2x van Ajax gewonnen. Daarna met Juventus tegen Bayern gespeeld.
Begin van de wedstrijd krijgt Nedved een steekpass waarna Kuffour hem int pingelgebied neerhaalt. Penalty voor mij, alleen Del Piero mist :'(

Begin tweede helft scoort Pizarro vervolgens 2x :/ Ik knok me terug in de wedstrijd (haal een middenvelder eruit voor Zlatan) en in blessuretijd maak ik 2-2, waarna ik de lange pingelserie alsnog verlies |:(

Daarna met 2-1 verloren met Real Madrid van Barcelona. Doelpunt van Ronaldo na een steekpass van Raul. Later had Ronaldo de 2-2 op de schoen, maar ik miste :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:55
ZAMoRANo schreef op 08 oktober 2004 @ 17:44:

Ja, komt me bekend voor. Bij mij betekent het dan dat ik mn stuurtje en mn pedalen moet ontkoppelen. Dus misschien heb je nog een andere gamecontroller aan je pc hangen die op 1 of andere manier input geeft.
Juist! Mijn hercules DJ console (die ook als geluidskaart dienst doet) blijkt als game controller herkend te worden. Hij is ook niet te verwijderen dus dat wordt spelen met onboard geluid...thanks
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste