Doom III deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.038 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

BruceLee schreef op 03 augustus 2004 @ 02:11:
update : ^^half life 2 gaat jouw ook tegen vallen :P ^^
Waarom dan? Kheb al het beschikbare materiaal al tig keer gezien en ben nog steeds onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

even een vraagje weer wat te maken heet met het verloop van het spel.

Je moet op een gegeven moment een satellietverbindeing maken en een transmissie doen voor reinforcements. Maakt het nog een zak uit of ik dat wel of niet doe. Heb allebei geprobeerd maar er zijn geen directe gevolgen. behalve de radiomessages en dat filmpje op dat scherm met die uaca knakker.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:20

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hoe versla je die eindbaas in het Hell level? :? ben al een tijd aan het proberen, maar geberut niets :(

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Even een vraagje, ik ben nu op de volgende plek:
De Hel

Weet iemand hoeveel uur ik nog (ongeveer) moet vanaf hier? Ik heb namelijk het gevoel dat ik vrijwel bij het einde ben, maar ik heb pas zo'n 10 uur gespeeld, terwijl ik heb gelezen dat de gemiddelde speeltijd zo'n 20 uur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

Rmg

meelmark schreef op 02 augustus 2004 @ 22:28:
ik ben denk ik de enige nederlander die dit spel niet echt boeiend vind. Ik heb doom 1 en 2 helemaaal gek gespeeld, gewoon zwaaar verslaafd. Doom 3 vind ik maar eentonig, op een gegeven moment kun je de schrikeffecten voorspellen, en nog erger; ik wordt ziek van al die computertjes, die 'no access' dingen (enorm veel), en van de creatures word ik ook al niet warm.

Verder ziet het er wel mooi uit, maar ik vind de gameplay niet bijzonder in ieder geval. (das een mening mensen :)).

Het leek wel een soort Half life meets Quake 2 (en nog beetje Unreal achtig qua nieuwe wezens).

=> misschien moet ik nu in de avond maar spelen dan. Speelde vanmiddag met zonlicht. Dus ga ff kijken.

ok.. savonds is het leuker.. en.. ik ben nu net die level van die spin geweest, en was wel wat cooler. Maar nog steeds niet echt zo'n enge of geweldige. Ik speel hem uit en ga dan weer Doom 2-en!
Ben het 100% met je eensch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow ,even gestopt met spelen. Kon niet meer verder ,moet ff frisse lucht en buitenlucht even zien. Weet iemand of ik iets anders te zien krijg later in het spel dan die donkere gangen? Krijg er claustrofobie van ,buiten op mars is niet veel beter :(.

Verder doet het spel me erg denken aan AVP ,maar dan ietjes beter op elke front.

Wat ik jammer vind is dat de gothiek sfeer van het origionele DOOM er niet inzit, ook de hordes zal ik waarschijnlijk niet meemaken in doom3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sideswipe, ietsje hoger richten als er niets meer rondvliegt en de baas nieuwe vliegertjes oproept ;P

Net uitgespeeld

Laatste boss is erg gaaf, oude bekende :)

CroitiX, dat level is op ongeveer 70% van het spel, dus je bent er bijna :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

heb net 3 uurtjes non-stop geragt. kan het nu nogsteeds niet fatsoenlijk draaien. heb een compleet arsenaal aan drivers erbij getrokken. originele asus 9800XT drivers, de nieuwste catalist, de beta-catalist en de omega-catalist. waarvan ik van de standaard en de omega-driver meerdere versies geprobeerd heb.

ik heb na een upgrade van dx9b naar dx9c zonder resultaat een verse install gefixed, nog verder geouwehoert zonder resultaat maar dat boeit niet want ik had toch al grijs haar onderhand.

ik kan NIET spelen op standaard gpu-clock zonder artifacts. ik hoor hier al dat van sommige mensen de default clock van hun 9800XT hoger ligt dan 411. dat is bij mijn asus xt/tvd niet het geval maar de artifacts vliegen door het scherm bij default-settings. pas bij een underclock van 411 naar 337 zie ik niets verkeerds meer. dus al met al kon ik me niet houden en heb maar gegamed op 337.

specs: 3.2GHz northwood op een intel d875p bonanza mobo met kingston 1Gb pc3200, wd360raptor en m'n gewraakte asus9800xt/tvd. mensen begonnen al over de temps. m'n cpu-core en mobo ambient temps komen niet boven de 40c uit en on-die sensor van de 9800xt niet boven de 50c.

ik sta echt perplex en ben uitermate benieuwd wie er met welke oplossing komt.
of een patch of een driver... het zal wel weer ff duren. maar dat boeit niet, ik heb toch nog tot de 15de. >:)

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 03:31:CroitiX, dat level is op ongeveer 70% van het spel, dus je bent er bijna :)
Hmm, jammer dat ik er al bijna ben :(
...maar van de andere kant ook wel cool dat ik er zo snel ben gekomen :9

EDIT:
heb net voor de lol eens gekeken hoe het spel zou lopen op ULTRA HIGH 1600x1200 en tot mijn verbazing was het nog best te spelen @ 20fps (soms zakte hij wat, maar hij bleef over het algemeen hangen rond de 20~25)... voor specs zie sig.

directx 9.0c + ati 4.8beta drivers

[ Voor 33% gewijzigd door lo3k op 03-08-2004 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik nog ff op dit late tijdstip :P

heb eens de pk4 bestanden bekeken maar het valt me op dat ze max. 256x256 textures gebruiken... daarom zal de boel ook wel zo donker zijn: de lichteffecten realistischer weergeven dan in reallife :+ en alles een beetje donker gelaten om de slechte kwaliteit aan textures niet TE veel laten opvallen.

Verklaart ook waarom Doom 3 op 'maar' 3 cd's past en far cry ietsjes meer :P maar zal ook wel gedaan zijn voor de performance en de gemiddelde hoeveelheid RAM die mensen hebben en dat het op wat meer gemiddelde systemen moet lopen en... enz... :P

Verder niets dan lof hoor wat ze tot nu toe gedaan hebben met de engine als je in gedachte neemt dat ze flink rekening moesten houden met de huidige hardware :)

Ben net bij monorail, wordt al een beetje saai, steeds maar zoeken naar security dingen om deuren te openen... en op een gegeven moment wordt het gewoon irritant om steeds in het donker die monsters op je af te zien komen. Schrikeffect is er ondertussen wel af...

Kortom zoals sommigen al zeiden: ook ik krijg het gevoel dat Doom 3 maar een schil is om de prachtige mogelijkheden die de engine nog kan/gaat bieden. Naar mijn idee hebben ze nog lang niet het maximale eruit gehaalt in Doom 3 om alleen maar het zo positief mogelijk (als in fps/performance) te laten overkomen naar het publiek/ gemiddelde hardware van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de game nu ongeveer 12 uur geplayed schat ik zo. Ik had minder verwacht van de game maar tis gewoon weg veel beter dan ik gedacht had.

Een paar positieve en negatieve punten tot nu toe :

Positieve punten:
* Vette graphics
* Tegekke wapens
* Ik vind het na 12 uur playen nog niet saai geworden is.
* Het voornaamste plus punt van deze game vind ik toch het gevoel/sfeer dat ze
hebben kunnen crieeren in de game. Met name de gedeeltes dat het net lijkt of
er iemand in je nek zit te hijgen waardoor je nog eens omdraaid om te
controleren dat er niemand achter je staat :)

Negatieve punten:
* Het is een echt fookin zware game.
* Ik snap niet wat ze aan et denken waren bij id met die zaklamp. Dat steeds
switchen tussen die zaklamp en je wapen dat schiet nie op.
* Waarschijnlijk kleine spoiler voor iemand die nog nie begonne is met doom 3, daarom dit gedeelte zwart.
Tot nu toe kom je een paar ventjes tegen waarmee je even praat maar je wordt
tijdens het spelen van de game nie echt geholpen. Diegene die met je mee
wilt gaan die wordt direkt naar je conversation of een paar minuten daarna
afgemaakt. De warbot (ben ff de echte benaming kwijt lol) die je op sommige
stukken helpt en de weg wijst, was opzich wel leuk bedacht maar het had de
game vetter gemaakt denk ik als marines je tijdens de game hielpen.

Video settings:
Antialiasing setting : 4x
Anisotropic filtering : 16x
Image settings: High Quality

Doom III settings:
1024x768 - Ultra High Setting

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 15-09 10:13
Ik ga vanavond naar een maat toe; heeft zijn PC speciaal voor Doom III geupgrade :D

P4 3.4Ghz, GeForce 6800GT en natuurlijk de hele zooi een stukje overgeklokt.
Heb hem zelf sinds zaterdag (de zuigkracht versie) maar ga hem zeker kopen als ik van de week hem in de winkel zie liggen :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb ook een Ati kaart, 9800 Pro 128 mb.
Totaal geen last van artifacts, draai met catalyst 4.7 en DX9.0c

Het enige wat ik heb is dat bij AA hoger dan 4x, D3 mijn resolutie automatisch terug zet naar 640x480 ipv mijn 1024x768.

Maar goed 1024 met 4x AA is werkelijk :9 :9~

edit: uiteraard wordt deze game ook gekocht! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Magic666 op 03-08-2004 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10
Ik draai m op 800x600 op Medium op een 2,4 ghz Pentium laptop, met 512 mb geheugen, en een Ati 9000 mobility videokaartje met 64 mb dedicated geheugen, en het is wel aardig speelbaar. als t wat "druk" word kakt mn FPS soms wel even in.Ik draai met de Beta 4,8 cataclyst, en met directx 9c.
Nu nog gordijnen op mn kamer,Ik wil ook overdag kunnen spelen, ipv na 10 uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Domme vraag misschien, maar hoe doe ik een time-demootje?

Wel een geweldig spel, staat zeker op de aanschaf lijst zodra het uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:01
Gaan we het in dit topic alleen maar hebben op wat voor een resolutie je het speelt met welke framerate? Ga liever inhoudelijk in op het spel, probeer gewoon een goed waardeoordeel te geven ipv ik heb een pentium blablabla met videokaart x en draait wel nu met 40fps! Of misschien ben ik de enige die het niet super geil vind dat jij een van de weinig bent die het op ultra settings speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nee misschien niet maar de rest blijkbaar wel :) . Maar goed een waardeoordeel het spel rocks gewoon. Je moet het wel proberen eerst en je moet er van houden. maar amai wat een spel! ik zit soms recht overeind in me stoel. Verder vind ik het licht/schaduw spel erg stoer gedaan. Sommige mensen vinden het spel te donker maar persoonlijk houd ik daar wel van. En kan gelukkig alles zien. De zaklamp is leukg edaan maar even wennen met het switchen van wapen naar flashlight en andersom. maar zoals ik al zei probeer het gewoon :) ik had hem al ff gepreorderd dus laat maar komen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de boel aan de gang gekregen. Vind het spel best gaaf tot nu toe. Ik heb vanochtend alleen nog maar even gespeeld, en ik kan me wel indenken dat het saai gaat worden ja.
Mijn settings waren 1024 met detail op high en prestatie in windows. Dit liep vloeiend zonder enkele schok. Graag zou ik de kartelrandjes wegkrijgen.. dit wordt dus aa op 2 of 4 keer zetten.
Ultra heb ik ook al even geprobeerd, loopt opzich ook prima.. alleen naadje dat bij het openen van deuren er hier en daar een schok komt, en daar stoor ik me aan.

Dus schumi this toch nog goed gekomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogen we van toekomstige games met deze engine dezelfde donkere nauwe binnenruimtes verwachten? Wordt wel saai als hier tien games op gebaseerd zullen worden, geef mij maar Far Cry or Stalker (of de nieuwe Unreal engine), het is echt een verademing als je screenshots van die games bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben niet onder de indruk.

zoals hier al is genoemd, het is veel te donker en er zijn alleen maar nauwe gangetjes/kamertjes, waardoor je de monsters pas ziet als ze op je zitten (typisch schrik effect wat na 3x voorspelbaar wordt). en dit gaat maar door, geen variatie whatsoever. na een half uur spelen is het gewoon heel irritant om steeds maar 50% van het spel te zien (want de rest is donker). ook leuk als je aangevallen wordt, dan wemelt het van de rode screenflashes (van de pijn neem ik aan), en je viewpoint schiet ineens omhoog waardoor je al helemaal niet meer kan zien wat er gebeurt.

daar komt nog bij dat het belachelijk is dat je de zaklantaarn niet op je gun kan zetten. come on, we zitten hier in een marine basis, ligt er dan echt nergens een rolletje duct tape? dat geswitch van flashlight naar wapen is vervelend en onnodig. combineer dit met een chronisch tekort aan ammo, zelfs als je er zuinig mee bent, en je hebt een winnende formule te pakken....

misschien is Doom3 idd niet meer dan een tech demo, maar ik vraag me af of deze engine uberhaupt wel om kan gaan met grote ruimtes. ik heb er geen gezien in Doom3, alleen maar gangetjes en halletjes. en hoeveel leuke games kun je maken met een engine die alleen maar kleine ruimtes kan renderen? 0?

oftewel, Doom3: aardige tech, ontzettend saaie gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 02 augustus 2004 @ 22:58:
Eigenlijk ben ik het best wel met Hoivogel eens.
Ja en nee .... bij Doom III had ik altijd in gedachten dat het spel een spel van sfeer moest zijn. Dat moet ik nog zien, ik gok dat hier heel wat minder legale versie's bekeken zijn. In Half-Life 2 zit meer interactie met de omgeving. Ik had ook gehoopt dat dat bij Doom III ook een beetje het geval was. Ik begrijp hieruit van niet. Toch zal de sfeer voor mij bepalend zijn, de krappe gangetjes bevallen mij ook wel. Als het spel voor mijn gevoel eng genoeg is, is het wel geslaagd eigenlijk.

Een spel waar ik ook naar uitkijk, is Resident Evil 4 voor de Cube, da's net zo sfeervol volgens mij, maar wel interactie met de omgeving, niet alleen jij trouwens, ook de tegenstanders :).

Anyway, het is maar wat je van een spel verwacht. Mijn uiteindelijke mening kan ik pas geven als ik het spel gespeeld heb natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 08:58:
heb er geen gezien in Doom3, alleen maar gangetjes en halletjes. en hoeveel leuke games kun je maken met een engine die alleen maar kleine ruimtes kan renderen? 0?

oftewel, Doom3: aardige tech, ontzettend saaie gameplay.
Wat verwacht je? Het is DOOM. De eerdere DOOM games waren toch ook in alleen kleine ruimtes? Schieten, lopen, schieten, niet veel verschil toch?

Check dit: http://www.asimplehero.com/pics/doom3pbj.jpg :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Nou , dan zal ik mijn mening ff geven.

Ik vind het qua gameplay een supergame. De beklemmende sfeer in de donkere ruimtes, de geluiden die je achter en voor je hoort, zijn geweldig.

In tegenstelling tot enkele andere users, vind ik het switchen tussen zaklamp en gun wel gaaf. 2 x schieten en dan snel kijken met je zaklamp, geweldig!!! Is een keer wat anders dan alleen maar vol gas te lopen en links en rechts te schieten.

Het feit dat de " monsters " en zombies ook achter je opduiken is juist mooi, steeds om je heen kijken :)

Ik heb gisteren 2 uur zitten spelen en heb 2 uur met kippevel gezeten. :)

[ Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 03-08-2004 10:01 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16

Willybubba

Nut up or shut up.

Ja... iedereen zeurt hier: kleine gangetjes, donker, keycards halen... maar... dat IS Doom.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met die zaklamp lijkt me inderdaad wel tof. Ja, misschien moeilijk, maar ja, da's ook de bedoeling dacht ik. Maar ik zag op een screenshot dat ze voor de simpelen weer een quicksave hadden toegevoegd :)! Om de sfeer voor hun eruit te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op 03 augustus 2004 @ 08:27:
Domme vraag misschien, maar hoe doe ik een time-demootje?

Wel een geweldig spel, staat zeker op de aanschaf lijst zodra het uit is.
Hier zijn de instructies voor een timedemo:

1. Start Doom 3
2. Druk op CTRL-ALT-~
3. Type: timeDemo demo1<ENTER>
4. Noteer het aantal fps aan het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 05:03:
Ik nog ff op dit late tijdstip :P

heb eens de pk4 bestanden bekeken maar het valt me op dat ze max. 256x256 textures gebruiken... daarom zal de boel ook wel zo donker zijn: de lichteffecten realistischer weergeven dan in reallife :+ en alles een beetje donker gelaten om de slechte kwaliteit aan textures niet TE veel laten opvallen.

Verklaart ook waarom Doom 3 op 'maar' 3 cd's past en far cry ietsjes meer :P maar zal ook wel gedaan zijn voor de performance en de gemiddelde hoeveelheid RAM die mensen hebben en dat het op wat meer gemiddelde systemen moet lopen en... enz... :P

Verder niets dan lof hoor wat ze tot nu toe gedaan hebben met de engine als je in gedachte neemt dat ze flink rekening moesten houden met de huidige hardware :)
FarCry loopt bij mij veel beter dan Doom 3 (en ziet er ook beter uit vind ik)
(AMD 1.4 + GF3 + 1GB RAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

M55 schreef op 03 augustus 2004 @ 09:54:
[...]

FarCry loopt bij mij veel beter dan Doom 3 (en ziet er ook beter uit vind ik)
(AMD 1.4 + GF3 + 1GB RAM)
LMAOROFL

offtopic:
Yeah sure! Op 640x480 op ultra low zeker? :D
(sorry, vond deze opmerking even erg grappig)

Daar geloof ik dus geen zak van, jouw systeem is ongeveer het minste wat je voor FarCry nodig hebt om het met fatsoenlijke framerates (>30 fps) en grafische pracht (alles op medium/high) te kunnen spelen. En dan niet boven de 800x600 anders schokt het als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

obsidian schreef op 03 augustus 2004 @ 09:58:
[...]

LMAOROFL

offtopic:

Daar geloof ik dus geen zak van, jouw systeem is ongeveer het minste wat je voor FarCry nodig hebt om het met fatsoenlijke framerates (>30 fps) en grafische pracht (alles op medium/high) te kunnen spelen. En dan niet boven de 800x600 anders schokt het als een gek.
FarCry heb ik gewoon uitgespeeld op 1024x768 medium detail en textures op high. liep gewoon goed :)

Doom3 speel ik op 800x600 medium detail.. maar dat loopt niet echt vloeiend als een demon op je afkomt. (nog net te spelen)

[ Voor 12% gewijzigd door M55 op 03-08-2004 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
M55 schreef op 03 augustus 2004 @ 10:00:
[...]
FarCry heb ik gewoon uitgespeeld op 1024x768 medium detail en textures op high. liep gewoon goed :)

Doom3 speel ik op 800x600 medium detail.. maar dat loopt niet echt vloeiend als een demon op je afkomt. (nog net te spelen)
Zo had ik FC ook uitgespeeld, op een nog iets slechter systeem als bij jou.
De engine van Doom 3 is echt lang niet zo goed als die van FC.
Zelfs op het laagst gaat het langzaam, terwijl je op dezelfde PC alles bij FC op het hoogst kan zetten. En ookal zet je D3 op het hoogst, het is nog niet zo mooi als FC.
Maar de sfeer is wel super goed.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 03 augustus 2004 @ 09:58:
[...]

LMAOROFL

offtopic:

Je moet wel bedenken dat hij geen dx9 effecten heeft.. dt scheelt een ardige hoop. En een Gforce 3 is geen slecht kaartje.. Ik heb zelf bijv far cry gespeeld op 1280 x 1024 op een geforce ti4200. Ja, je kunt niet alles op ultrahigh zetten, maar wel veel op high en een aantal op medium..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Deze tip al langs geweest?

Open DoomConfig.cfg in Notepad. (%root%\Program Files\Doom 3\base).

Zoek de regel: seta image_cacheMegs "32"

Verander die 32 in 96 of 128 of 256.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Doom 3 wil spelen op "High" dan krijg ik @random vastlopers, soms al na een paar minuten maar soms ook na 10 min. ofzo. Het spel loopt dan vast, versmeerde textures en strepen in het beeld, en in in Windows de melding dat het een geheugenprobleem is.

Specs:

AMD Athlon XP 3000+
Sapphire Radeon 9800 Pro 128Mb
1024MB DDR PC2700
Win XP SP1
Catalyst 4.8 Beta
Direct X 9.0c

Net nog effe gespeeld, maar met de setting op "medium" loopt ie na een tijdje ook vast.

Catalyst 4.7 heb ik al geprobeert trouwens, zelfde probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Maybe je beta Catalyst drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 03 augustus 2004 @ 10:23:
Deze tip al langs geweest?

Open DoomConfig.cfg in Notepad. (%root%\Program Files\Doom 3\base).

Zoek de regel: seta image_cacheMegs "32"

Verander die 32 in 96 of 128 of 256.
en wat doet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Oeps. :P

't Schijnt een zeer grote performance boost teweeg te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het effe proberen, zijn hier meer mensen die hetzelfde probleem hebben/hebben gehad? De regel "32" staat er bij mij niet bij. Wel
seta image_cacheMegs "20", neem aan dat je die bedoeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 03 augustus 2004 @ 10:44:
Oeps. :P

't Schijnt een zeer grote performance boost teweeg te brengen.
woei :)

*testing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Does it work? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

MrJ schreef op 03 augustus 2004 @ 10:41:
Maybe je beta Catalyst drivers?
Lijkt me stug aangezien de meeste personen deze problemen ook ondervinden bij de oudere Catalyst versies. In ieder geval merk ik dat Radeon de 9800 serie veel problemen ondervinden icm Doom 3. Zeker Asus Radeon 9800XT's schijnen enorm veel problemen te geven in artifacts (iets wat ik al kreeg voor Doom 3 en met het spelen van Farcry zonder enige vorm van OC).

Op mijn X800 Pro heb ik geen enkele problemen ondervonden met het spelen van Doom 3 icm Catalyst 4.8 Beta (er zijn overigens nu geruchten dat de beta van Catalyst 4.9 ergens rondzwerft op het internet) maar Ati heeft aangegeven dat Catelyst 4.9 dé driverversie moet worden voor eerste verbeteringen op gebied van performance binnen Doom 3.

Ati eigenaren, op diverse fora's heb ik ook gelezen dat het activeren van Triple Buffer (icm uitschakelen vsync) binnen de OpenGL panel kan leiden tot verbeterde performance. Ik kan het zelf niet testen (Doom 3 is van mijn P.C. afgehaald totdat ik mijn originele editie heb ontvangen van Bol.com O-) ) maar diverse personen hebben performancewinst kunnen zien. Enigste downside schijnt de mindere responsiveness te zijn van de muis (maar dit kan je oplossen door de snelheid van de muis binnen Doom 3 hoger te zetten).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Ik ga iig vanavond de 4.7 Omega Drivers proberen.

Wat ik tot nu toe lees, zijn de ervaringen ermee erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 00:58:
[afbeelding]
wat is nou eigenlijk de uitdaging van dat spel :{ :?
niks :P

Maar als je over de 25000 punten hebt dan krijg je iets :*)
Zelf ben ik bij 60000 punten maar gestopt omdat ik een lamme vinger kreeg van het klikken.
Sloom klikken op de kalkoen geeft iederekeer +10 en de laatste stoot +100 punten. klik je snel op de kalkoen, dan krijg je +25 en bij de laatste stoot +250 punten.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, krijg na +- 9 minuten weer een vastloper, dit keer wel de cache size verandert naar 128 Mb, ga nu 256 Mb testen.

Ik heb wel een screenshot van de melding maar ik heb geen idee, hoe je een plaatje hier kunt neerzetten. :?

Kwa Performance, ik merk geen verschil tussen de "medium" en de "high" instellingen beide lopen soepel bij mij op 1280x1024.

In de config file staat boven de regel met de cache Megs de volgende:

seta image_useCache "0", deze staat dus uit lijkt mij??? Hebben mensen deze ook op "1" gezet.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Maar is de performance wel beter?

Kan het zelf pas vanavond testen nl.

/edit:
Link naar het desbetreffende topic @ planetdoom.

http://www.forumplanet.co....asp?fid=5733&tid=1438663

[ Voor 48% gewijzigd door MrJ op 03-08-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
Hmm ik heb hem nog niet erg lang gespeeld maar vind het niet al TE spectaculair. Weet niet waarom maar ik vind hem niet erg eng, terwijl het er de situatie wel voor is. (donker, zombies, geluiden) Maar de geluiden van de zombies zelf vallen me wat tegen, ook als je ze schiet. Multiplayers ook ff gedaan en das wel cool maar het is duidelijk niet echt een mp game...
Daarnaast ziet het er natuurlijk wel geweldig uit ook al moet ik op low spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
ik twijfel over de aanschaf van dit spel, zeker mbt videokaart:

- Asus A7N8X-X
- Athlon 2600+
- 512 MB DDR
- Club3d Radeon 9800se

Misschien dat ik nog overweeg de kaart naar een pro te flashen, maar als dit niet nodig is, liever niet natuurlijk...

Mijn tft is standaard 1280x1024, trek ik dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8

iH8

nwagenaar schreef op 03 augustus 2004 @ 10:47:
[...]

(er zijn overigens nu geruchten dat de beta van Catalyst 4.9 ergens rondzwerft op het internet) maar Ati heeft aangegeven dat Catelyst 4.9 dé driverversie moet worden voor eerste verbeteringen op gebied van performance binnen Doom 3.
dat ze zich wat minder zorgen maken om de opengl-performance maar wat meer om het feit dat veel 9800 gebruikers aan het underclocken zijn omdat ze artifacts hebben of omdat ze er om de haveklap uitcrashen. ik draai hier op 337MHz :'( (da's 20% underclocked! :( ) en toch loopt het lekker op 1280 settings op ultra, in advanced alles open. wat dat betreft valt het me reuze mee :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Heheh...op die FX5200 was het toch niet te doen :) Low Quality, alles uit, 800x600 gaat net. Naja, even wachten en dan kan ik het op mijn normale pc spelen.

Is wel een vreselijk eng spel trouwens :P

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 19:31

DinX

Motormuis

Grmbl, het geluid valt hier na 10-15 minuten altijd weg :(
Nog iemand met die probleem ? :(

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

SideSwipe schreef op 03 augustus 2004 @ 02:47:
Hoe versla je die eindbaas in het Hell level? :? ben al een tijd aan het proberen, maar geberut niets :(
Saaitswiep :> , hoe je de eindbaas verslaat is vrij lastig maar als je het doorhebt is het niet zo heel erg moeilijk.
Als eerste moet je de Seekers afschieten, zonder die zwevende zaklampen ziet het monster niks en zal hij nieuwe Seekers aanmaken. Op dat moment komt er namelijk een soort van blauwe bal boven z'n hoofd. Schiet op die blauwige bal en hij zal rood kleuren. Je kan er maar vrij kort opschieten aangezien er dan alweer nieuwe Seekers rondzweven. Je zult dan eerst de Seekers weer moeten afschieten en dan kun je weer op de blauwe bal schieten. Herhaal dit patroon tot hij dood is.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 03-08-2004 11:25 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 03 augustus 2004 @ 11:04:
Maar is de performance wel beter?

Kan het zelf pas vanavond testen nl.

/edit:
Link naar het desbetreffende topic @ planetdoom.

http://www.forumplanet.co....asp?fid=5733&tid=1438663
Ik heb geen schokken enzo, als ik een andere kamer binnenga, dat had ik met de "32" cache nog wel, dus dat is al een stuk beter. Trouwens net de de regel
seta image_Cache "0" op "1" gezet, maar dan weigert Doom 3 zelf om naar het menu te gaan en krijg ik in het begin al dezelfde melding. Heel vreemd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Pff, eindelijk ben ik van die artifacts af }:O Maar ik heb daarvoor wel mijn core en memory clock 20 mhz moeten verlagen. :(

Neemt de performance dan af? Ga je die 20 mhz minder merken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

cornelixnootje1 schreef op 03 augustus 2004 @ 11:12:
ik twijfel over de aanschaf van dit spel, zeker mbt videokaart:

- Asus A7N8X-X
- Athlon 2600+
- 512 MB DDR
- Club3d Radeon 9800se

Misschien dat ik nog overweeg de kaart naar een pro te flashen, maar als dit niet nodig is, liever niet natuurlijk...

Mijn tft is standaard 1280x1024, trek ik dat ook?
Denk het niet. 'k Had het idee dat mijn PC aan z'n uiterste zat, toen ik dat vanmorgen even (lees: 10 minuten... moest naar m'n werk :P) testte. Dat was een 2400+ 1GB DDR & Sapphire Radeon 9800 Pro

1024*768 moet uiteraard gewoon lukken. Als ik de reacties hier zo lees, dan is dat ook nog de moeite waard om het te spelen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door PromWarMachine op 03-08-2004 11:30 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 11:25:
[...]

Ik heb geen schokken enzo, als ik een andere kamer binnenga, dat had ik met de "32" cache nog wel, dus dat is al een stuk beter. Trouwens net de de regel
seta image_Cache "0" op "1" gezet, maar dan weigert Doom 3 zelf om naar het menu te gaan en krijg ik in het begin al dezelfde melding. Heel vreemd. :(
Op hoeveel heb je hem nu gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Willybubba schreef op 03 augustus 2004 @ 09:44:
Ja... iedereen zeurt hier: kleine gangetjes, donker, keycards halen... maar... dat IS Doom.
omdat het Doom IS maakt dat het nog geen geweldig spel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
DinX schreef op 03 augustus 2004 @ 11:22:
Hier ook wanneer ik hem op 5.1 zet.
Als ik hem op 2 speakers zet is het probleem weg.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

DinX schreef op 03 augustus 2004 @ 11:22:
Yep.

Ik dacht dat het aan m'n nieuwe 5.1 headset zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8

iH8

PcManiaxx schreef op 03 augustus 2004 @ 11:29:
Pff, eindelijk ben ik van die artifacts af }:O Maar ik heb daarvoor wel mijn core en memory clock 20 mhz moeten verlagen. :(

Neemt de performance dan af? Ga je die 20 mhz minder merken of niet?
als je nu bv mijn post boven die van jou eens leest?! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Raz- schreef op 03 augustus 2004 @ 11:32:
[...]

omdat het Doom IS maakt dat het nog geen geweldig spel :X
Heiligschennis! :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Mmm .. valt het iemand op dat er toch veel overclockte ATI kaartjes zijn die nu veel problemen geven? Artifacts, en het game niet fatsoenlijk willen draaien enzo?

Is er misschien iemand met een Nvidia kaart die ook tegen dezelfde problemen aankijkt????

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf mn console opent niet als ik op `/~ ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:28
Scorperito schreef op 03 augustus 2004 @ 02:27:
Mensen, vergeet aub niet dat Doom3 eigenlijk gewoon een promotie filmpje (spel) is voor ID's nieuwe engine. IMHO is het een mooi spel, met goede sfeer. Ok, de duistere gangetjes kunnen eentonig worden, maar dat heb je met zoveel spellen. Ik ben benieuwd wat andere spellen met dit fijn staaltje werk kunnen doen. Ik ben al met al zeer tevreden, en koop hem ook zodra hij in de winkels ligt.
Ik vraag me af hoe vaak mensen dit nog zeggen en hoevaak we daar nog antwoord op moeten geven. Nee D3 is geen veredelde techdemo! Als dat wel het geval was dan waren ze 2 jaar geleden al klaar met deze demo.
Waarom oh waarom zijn mensen hiervan zo overtuigd?? Omdat er soms veel over de engine word gesproken. Komop zeg hoevaak wordt er wel niet over de super engine van valve gesproken en dan met name uit HL2, dat is toch precies hetzelfde laken en pak.
En trouwens wel knap dat deze techdemo gemiddeld een 94% scoort bij de gamebladen over de wereld, zeker omgekocht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Laatst online: 28-08 15:07
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 11:35:
wtf mn console opent niet als ik op `/~ ram?
ctrl+alt+~ ;)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Tering, ik moet zeggen dat de AI echt fantastisch is!

Als er een zombie op je afkomt en je knalt met zo een lullig pistooltje bijvoorbeeld op zijn arm, dan beweegt ie echt prachtig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 03 augustus 2004 @ 11:31:
[...]

Op hoeveel heb je hem nu gezet?
Hij staat nu op 256, denk ook dat dat de beste optie is voor mensen met 1024Mb RAM. Ben effe aan het lezen nu op het officiele forum van Activision maar daar staan me toch een zooi foutmeldingen op waar je u tegen zegd. Ik ben zeker ook niet de enigste waarbij de game zwaar onstabiel draait, het begint al aardig een standaard probleem te worden als ik dat zo lees. Ik klooi nog effe verder, mijn bevindingen post ik later wel weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 20:27
Nou ik heb het spel ook even snel binnengehaald...

Ik moet zeggen het is niet verkeerd maar als je dit al schrikmomenten vind :/ .
Ik vind de sfeer reuze mooi maar echte schrikmomenten heb ik maar nog 2 keer gehad en dat was helemaal in het begin :? .

Maar back to the point het spel is leuk uitbedacht.... Leuke monsters in het begin ongeveer hetzelfde als half life lekker orgineel :Y) .
grafische jah sommige dingen zijn heeeeeel mooi maar ik zie heel veel low poly textures.....
Maar het meeste zie je niet omdat het spel zo donker is, ik had eigenlijk meer verwacht van deze game maar al bij al het is leuk om te spelen :) .
Nu alleen nog in het donker kijken wat voor effect dat heeft >:) .

Het enigste probleem is dat elke keer mijn geluid wegvalt :? .
K heb een audigy 2 als ik hem op stereo zet dan doet hij het wel gewoon goed...
Maar kopen ga ik hem wel ik ben grote fan van doom.
Van de rest werkt het heerlijk met 1024x728 @ HQ lekker soepel tussen de 30 en 60 frames :) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

m0nk

16-09-2003 15.15

PcManiaxx schreef op 03 augustus 2004 @ 11:37:
Tering, ik moet zeggen dat de AI echt fantastisch is!
Als er een zombie op je afkomt en je knalt met zo een lullig pistooltje bijvoorbeeld op zijn arm, dan beweegt ie echt prachtig mee.
Volgens mij heeft dat meebewegen niks met AI te maken, meer hoe de models in deze engine zijn..
AI is meer dat ze je bij omsingelen of anticiperen op jouw bewegingen en schoten..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ook problemen hier met het spelen van Doom3

Specs: Radeon 9500 non-pro 128MB
PC3200 512MB
AMD 3200+
XP MCE

Loopt na ene tijdje vast op elke setting die ik mara kan verzinnen in Doom

Geprobeerd:

SP2 deinstalleren -> geen resultaat
Nieuwste drivers -> Gene resultaat
DirectX -> Geen resultaat
Underclocken -> Geen resultaat

Resultaat: Ben pissig; maarja kan niet alles verwachten van een download ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-08-2004 11:42 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

m0nk schreef op 03 augustus 2004 @ 11:40:
[...]

Volgens mij heeft dat meebewegen niks met AI te maken, meer hoe de models in deze engine zijn..
AI is meer dat ze je bij omsingelen of anticiperen op jouw bewegingen en schoten..
Wat FarCry op zich wel leuk had gedaan met de mercs. :)

[ Voor 73% gewijzigd door MrJ op 03-08-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Willybubba schreef op 03 augustus 2004 @ 09:44:
Als ik aan doom denk dan denk ik aan de MASSALE gevechten tegen honderden imps en andere gedrochten :P. Jammer dat dat nog niet mogelijk is met de huidige hardware :).

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 03-08-2004 11:44 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 03 augustus 2004 @ 11:29:
[...]

Denk het niet. 'k Had het idee dat mijn PC aan z'n uiterste zat, toen ik dat vanmorgen even (lees: 10 minuten... moest naar m'n werk :P) testte. Dat was een 2400+ 1GB DDR & Sapphire Radeon 9800 Pro

1024*768 moet uiteraard gewoon lukken. Als ik de reacties hier zo lees, dan is dat ook nog de moeite waard om het te spelen. :)
En anderzijds zijn er mensen die het getest hebben en zeggen dat het geen probleem is om te spelen op 1280x1024 en dat je maar 3 fps verliest ivm 1024x768.

Verder: zo veel mensen met problemen, hoe zou dat komen? :? >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mijn ervaringen met het spel zelf zijn goed :) Met het licht uit, de zon die onderging en een verse install werd ik al snel het spel ingezogen. De gameplay voldoet wat mij betreft prima, op die irritantie flashlight na dan. De monsters die uit geheime kamertjes komen doen wat nostalgisch en passé aan, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben me al een paar keer rot geschrokken. Meer met minder of zoiets. Ik had nog een filmpje gemaakt (zonder geluid), maar ik kan geen 10 Mb kwijt op mijn homepage. Heeft mijn pc de hele nacht over zitten rekenen.

Grafisch moet ik wel een veer laten. Voor de configuratiehaters, stop maar met lezen ;)

AMD 2400+ (12x166 Mhz), 512 Mb, Radeon 9200 SE 128 Mb 250/192.

Ik moet daarmee op 640 x 480 medium quality starten van Id Software ;( Ik wilde natuur-lijk meteen naar 800 x 600, maar dat werd direct afgestraft met een behoorlijk stotterend beeld van de intro. Snel weer terug naar 640 x 480 dus. Even flink benchen kon natuurlijk niet uitblijven. Het betreft allemaal de timedemo 1:

640 x 480 low quality = 15,6 fps
640 x 480 medium quality = 15,3 fps
640 x 480 high quality = 13,3 fps
640 x 480 medium quality, no special effects = 15,5 fps
800 x 600 low quality = 11 fps
800 x 600 high quality = 10 fps

640 x 480 medium quality, 16 aniso, 2 x AA = 10,2 fps
640 x 480 medium quality, 8 aniso, 250/200 = 14,4 fps
640 x 480 medium quality, 8 aniso, 250/210 = 14,7 fps
640 x 480 medium quality, 8 aniso, 300/210 = 14,7 fps

Het verschil in fps tussen low en medium quality is niet bijster groot. Bij high quality gaat het wel een stuk slechter. Het is op zich vrij frustrerend om al in de onderlaag te zitten qua prestaties en dan nog dingen af te moeten zetten om je fps te boosten. De special effects uitzetten had geen merkbaar effect op de fps. 800 x 600 is hoe dan ook onspeelbaar met deze GPU.

Met eyecandy krijgt de 9200 het zwaar. 2 x AA brengen de kaart duchtig op de knieën. Het resultaat in fps is vergelijkbaar met een resolutie van 800 x600. Het beeld is niet bijzonder mooier in mijn ogen met 2 x AA.

De kaart boosten had hoge verwachtingen bij mij. Van standaard 250/192 (al lichtelijk overgeclocked) ging ik in 640 x 480 medium quality:
• 250/200 = 14,4 fps
• 250/210 = 14,7 fps
• 300/210 = 14,7 fps

Deze resultaten zijn echter met 8x anisotropic filtering. Dat had de originele meting niet. In ieder geval blijkt dat ophogen van de geheugensnelheid marginale invloed heeft en ophoging van de coresnelheid niets. Ik concludeer dan ook dat de 9200 zelf een bottle-neck vormt waar zelfs overklokken nauwelijks invloed op heeft. Installatie van dx9c bovenop dx9b had geen enkele invloed.

In 640 x 480 spelend kom ik het spel wel door, maar het is duidelijk dat ik toch niet al te lang kan vasthouden aan deze kaart als het op echt grafisch geweld anno 2004 aankomt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 09:57

Acidfire

Burning Universe

Ik weet niet of iemand anders dit probleem heeft en gepost (ik heb wel gezocht maar niks gevonden), maar ik heb het volgende probleem.

Als ik doom 3 opstart krijg ik gewoon een wit scherm met onderin een soort blauwe loadbalk denk ik. Daarna gaat hij verder naar het menu die ook alleen maar wit en blauw is. De grafix laden dus niet.

Ik draai dit systeem: Atlhon XP 2000+, 384mb ram, Geforce 4 Ti 4400 en een 17" lcd schermpje. OS: WinXP.
Ik heb net net de 61.72 detonators geinstaleerd en ik draai directX9b.
Ik heb niks ge-oced en andere games draaien wel goed.

Als dit probleem al is gepost en opgelost spijt dat me, maar als iemand mij op weg kan helpen ben ik hem zeer dankbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Acidfire op 03-08-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

m0nk schreef op 03 augustus 2004 @ 11:40:
[...]

idd en de AI is nou niet te best ok het zijn zombies maartoch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Wat ik ook niet snap, in begin van de levels had je genoeg health laad stations.
Maar opeens, plop. Bijna nergens meer te vinden. Niet echt realistisch.
En verder deel ik de mening van Raz- Beroerde AI. Ja zelfs voor een zombie en ander tuig. :(

Zodra ik het heb uitgespeeld gaan de cheats aan, en dan lekker raggen @ SP. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom 3 begint nu al een aardig zorgenkindje te worden. Lijkt er wel erg op dat het vooral de AMD gebruikers zijn die de problemen ondervinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
-Skyhawk- schreef op 03 augustus 2004 @ 12:01:
Wat ik ook niet snap, in begin van de levels had je genoeg health laad stations.
Te moeilijk voor je? })
En verder deel ik de mening van Raz- Beroerde AI. Ja zelfs voor een zombie en ander tuig. :(
Mja, ach, beroerd zou ik 't niet willen noemen, ze duiken af en toe nog eens weg.
Hoef je tenminste niet meer bang te zoeken naar health laad stations :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Nou nog niet te moeilijk, maar vind het altijd vreemd. Zie je ook bij andere spellen.
Gewoon normaal wat health packs. en kom je verder is het ineens op. Verdeel het dan!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 08:38:Mijn settings waren 1024 met detail op high en prestatie in windows. Dit liep vloeiend zonder enkele schok. Graag zou ik de kartelrandjes wegkrijgen.. dit wordt dus aa op 2 of 4 keer zetten.
Ik speel dus ook met die instellingen (inc 2xfsaa) maar dan quality in windows.

Overigens schokt high bij mij af en toe bij het openen van deuren, ultra schokt nog iets meer :P (Zal wel liggen aan het feit dat jij meer geheugen hebt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

shaidar schreef op 03 augustus 2004 @ 11:35:
Mmm .. valt het iemand op dat er toch veel overclockte ATI kaartjes zijn die nu veel problemen geven? Artifacts, en het game niet fatsoenlijk willen draaien enzo?

Is er misschien iemand met een Nvidia kaart die ook tegen dezelfde problemen aankijkt????
JC had dat al gezegd! OCed kaarten kunnen instabiel blijken, door andere 'usage patterns'.

Of te wel. D3 gebruikt onderdelen van de kaart die hiervoor nooit zo zwaar belast zijn..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op 03 augustus 2004 @ 12:05:
Nou nog niet te moeilijk, maar vind het altijd vreemd. Zie je ook bij andere spellen.
Gewoon normaal wat health packs. en kom je verder is het ineens op. Verdeel het dan!! :P
Ik heb op Veteran nergens in t spel problemen gehad met health nodig hebben of vinden moet ik eerlijk zeggen... er lagen echt overal stimpackjes -je moet ze wel goed zoeken :)

En zodra je de SoulCube heb heb je geen healthpacks meer nodig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8

iH8

-boesOne- schreef op 03 augustus 2004 @ 12:10:
[...]

JC had dat al gezegd! OCed kaarten kunnen instabiel blijken, door andere 'usage patterns'.

Of te wel. D3 gebruikt onderdelen van de kaart die hiervoor nooit zo zwaar belast zijn..
ook non-oc-ed kaarten geven problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8

iH8

-Skyhawk- schreef op 03 augustus 2004 @ 12:01:

niet realistisch? wat moet er dan in godsnaam realistisch zijn aan doom3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je je fps nou zien, ik dacht me iets te herineren van com_drawfps ofzo
maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Ik vind het trouwens schandalig dat veel ati mensen hun kaart moeten underclocken dan de standaard speeds om van die artifacts af te komen. Ik mag hopen dat id software met een patch hiervoor gaat komen, maar als dit de manier is voor kaartenfabrikanten om zieltjes te winnen vind ik dat erg zielig :(

Overigens heb ik op mijn fx5900@5950ultra soms ook rode stipjes, maar tis niet te erg en ik heb geen zin om under te clocken :P

[ Voor 1% gewijzigd door Benotti op 03-08-2004 12:14 . Reden: typos :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met AMD? Tot dusver nog helemaal niet.. Alleen wat probs met het geluid, maar dat kwam door die rotte SB Live! 5.1 kaart (heb nu gewoon nVidia soundstorm draaien :P)
Verder, ik heb een FX5900XT een draai hem op 1024 x 768 met alles aan behalve AA.. Dan draait ie gewoon 50 - 60 fps met af en toe framedrops naar de dertig.. In 800x600 kan ik 4xAA aanzetten draait het op 50 fps met framedrops naar de twintig..

Maar volgens mij zijn het ook vooral mensen met ATi kaarten die probs ondervinden.. 9800 Pro's en die laten het spel brak draaien?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 12:03:
Doom 3 begint nu al een aardig zorgenkindje te worden. Lijkt er wel erg op dat het vooral de AMD gebruikers zijn die de problemen ondervinden. :(
hou toch op man. D3 loopt perfect: nul bugs. Heb een amd athlon 64 + 6800gt@ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op werk, kan vanavond pas weer verder testen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
niet realistisch? wat moet er dan in godsnaam realistisch zijn aan doom3?
Van het deel wat nep is, moet er ook wel een deel zijn wat echt is. Anders we ook wel kunnen vlieg ipv lopen. Want wat moet er nou realistisch zijn. Of 3 armen. mischien is dat nog wel een tip voor ID , kan ik eens normaal die zaklamp vast houden. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er nog meer mensen problemen met quickload? Als ik stuk ben en druk op f9 dan crasht doom regelmatig en soms reboot mijn pc ervan. Dit is behoorlijk irritant, tot en met alpha station 4 had ik er geen last van, maar daarna is het dikke ellende. Soms wel elke 10 minuten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Alles gelezen te hebben concludeer ik dat voorn. Asus ATI kaarten en Club3D ati kaarten artifacts geven.

Club3D clockte zn ati kaarten een tijdje geleden standaard over (een 9700 werd geleverd met 9700pro clock frequenties bv.). Geen idee of dat nu nog zo is, maar indien ja, dan komt het daarvan. Asus clockt zn mobo's standaard ook een paar mhz over, geen idee of dat ook zo is bij hun ati kaarten maar het zou me niets verbazen.

Iemand met een sapphire ati radeon 9800pro en artifacts?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 19:31

DinX

Motormuis

LiToKi schreef op 03 augustus 2004 @ 12:03:
[...]

Te moeilijk voor je? })

[...]

Mja, ach, beroerd zou ik 't niet willen noemen, ze duiken af en toe nog eens weg.

[...]

Hoef je tenminste niet meer bang te zoeken naar health laad stations :+.
Die marines die tegen je zijn zijn wel vrij goed. Duiken goed weg enzo

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 03 augustus 2004 @ 12:13:
Ik vind het trouwens schandalig dat veel ati mensen hun kaart moeten underclocken dan de standaard speeds om van die artifacts af te komen. Ik mag hopen dat id software met een patch hiervoor gaat komen, maar als dit de manier is voor kaartenfabrikanten om zieltjes te winnen vind ik dat erg zielig :(

Overigens heb ik op mijn fx5900@5950ultra soms ook rode stipjes, maar tis niet te erg en ik heb geen zin om under te clocken :P
Die artifacts komen toch alleen op medium en low quality voor (meen te herinneren dat door de normal maps compressie er artifacts (witte stippen) aan de randen van de textures kunnen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zou het ook niet de combinatie met het warme weer kunnen zijn?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

club3d die zijn kaarten standaart overklockt :?
ik heb een asus a7n8x en een club3d radeon 9700 en het werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
EfBe schreef op 03 augustus 2004 @ 12:17:
Iemand met een sapphire ati radeon 9800pro en artifacts?
Als ik mijn voeding heb, zal ik het testen :) Mijn 9800 pro is nog maar een paar dagen oud :)

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het bij andere spellen niet is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja maar doom 3 vraagt ook veeel meer van je videokaart dan andere spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://img63.exs.cx/img63/1233/doom_1.jpg

Heeft iemand een idee hoe ik hier voorbij kom (zal wel ;)). Ik vind hem opzich nu ik hem 2 daagjes gespeeld heb best gaaf , alleen vind ik hem op mijn normale pc (met normaal scherm) veel te donker.... Ik haal met een p4 2,2Ghz 512 ram een 9600pro een 20,6fps@ 1024 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Schumi4ever schreef op 03 augustus 2004 @ 12:13:
Ligt de fout wel bij ID-software? Want je mag toch aannemen dat zij niet de rode stipjes genereren. Als je je kaart naar beneden moet klokken om geen stipjes te krijgen, lijkt me dat aan je videokaart zelf te liggen. Blijkbaar een feature die niet helemaal stabiel draait op hoge kloksnelheid ofzo.

Een collega van me had het spel gedownload en op z'n pc gezet. Ik heb een kleine glimp van het spel kunnen opvangen. Kan niet wachten totdat ik het spel over de post ontvang...

Dat de AI niet slim is vind ik persoonlijk niet zo erg. Wel vreemd, want je zou zeggen dat ze met bots en dergelijke bij ID wel ervaring hebben. En zoveel performance zou bijv. een zwakkere vorm van quake 3 achtige bot-ai toch niet vragen?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.