[XP pro] explorer.exe crasht

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-04 11:32
elk willekeurig moment crasht explorer.exe
volgens mij doordat er bv een windows map open staat zoals de d schijf of de c .
als foutmelding geeft hij ntdll of hungapp aan.
ik zal dadelijk wel een screenshot posten .

kan dit ook aan het geheugen liggen?

ik draai dit probleem op een windows xp pro machine inclusief sp1

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
ff zoeken, dit probleem is al eerder behandeld

Jikra

• k5052
search is offline :P

• Jikra
bestand verwijderen onmogelijk
prullenbakprobleem
pc hakkelt
random freezes

Ik moet eerlijk zeggen dat er eigenlijk bij geen van allen staat dat het probleem is opgelost, er staan wel een hoop suggesties in.
Scuus voor de botte opmerking eerder (dank Wilke) Ik hoop eigenlijk dat er één draadje komt die (hopelijk) de explorercrashes meer kan verklaren, omdat ook ik er last van heb en ook nog geen oplossing heb gevonden. (harde waren inmiddels uitgesloten, enige weken na herinstalls (op low-level formatted disks!) toch weer zelfde gedrag). Ik ben nu 1voor1 al m'n apps aan 't testen.

Jikra

Verwijderd

Als het zo hardnekkig is misschien een "Het grote explorer crash topic" van maken :+.

Ik heb dit ook al eens bij iemand gezien waar ik het moest oplossen. Daar was in ieder geval 1 probleem dat het moederbord rot was. Maar na een verse install waren de crashes wel weg. (Was win98 trouwens)

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

En als je naar Start=>Configuratiescherm=>Systeembeheer=>Computerbeheer=>Logboeken=>Toepassing kijkt. Daar staan meestal wel de nodig info als je een crash hebt gehad wat de fout is. Als je daar is een screen van toont wat er in staat(in die fout dan). Dan kunnen we er samen wel uit komen.

Self reflection is the school of wisdom

• Jikra
http://forums.viaarena.co...m?catid=13&threadid=52978
http://www.softwaretipsan...thread.php?threadid=12469

Het probleem wordt ook elders besproken, ben bovengenoemde draadjes nog aan 't nakijken, maar wilde jullie alvast laten meedelen.

edit: @ nightwalker: ik heb de engelse versie, da's dus de eventviewer denk ik. Zie ook de andere draadjes, en nee, daarin staat helaas niet genoeg.

re-edit. Voor de duidelijkheid heb ik ook "onverwijderbare AVI's "gehad, maar momenteel kan ik met mijn huidige collectie "alles" doen, dus zou :? 't hiermee niet meer te maken moeten hebben

[ Voor 42% gewijzigd door Jikra op 30-07-2004 11:21 ]

Jikra

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-04 21:34
Hier nog een paar tips:
[rml][ XP] Explorer.exe toepassingsfout[/rml]

Heb daar zelf ook last van gehad, maar na een XP reinstall was het weer goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Brammel op 30-07-2004 11:20 ]

Verwijderd

Brammel schreef op 30 juli 2004 @ 11:19:
Hier nog een paar tips:
[rml][ XP] Explorer.exe toepassingsfout[/rml]

Heb daar zelf ook last van gehad, maar na een XP reinstall was het weer goed.
Het valt me op dat iedereen die problemen heeft SP1 van XP draait. Misschien ff SP2 installeren. Anders weet ik het ook niet :)

• Jikra
http://www.microsoft.com/...oads/updates/default.mspx

Bij MS (link hierboven) kan ik geen SP2 voor XP vinden. Waar komt jouw SP2 vandaan?

Jikra

Verwijderd

Jikra schreef op 30 juli 2004 @ 11:41:
http://www.microsoft.com/...oads/updates/default.mspx

Bij MS (link hierboven) kan ik geen SP2 voor XP vinden. Waar komt jouw SP2 vandaan?
O-) Pardon heb wat OSen door elkaar gehaald. Je kunt in ieder geval alle updates draaien dan ;)

• Jikra
edit: alles is up-to-date

[ Voor 91% gewijzigd door Jikra op 30-07-2004 11:54 ]

Jikra

Verwijderd

Bah,

Heb hetzelfde gehad, nadat me ex zonodig MSN+ had geinstalleerd.
Als je dan te snel doorklikt krijg je al die spyware en adware erbij gratis en voor niets een hoop irritatie dus.
Zogenaamd kun je het deinstalleren, echter dit hoef je niet te proberen, rotzooi blijft terugkomen :'(
IE opnieuw installeren werkte ook niet

Ik heb uiteindelijk maar een ander browser geinstalleerd ( firefox )

Gebruik nu geen ander meer :)

• Jikra
Ik begin idd ook zo langzamerhand MSN te verdenken. Een sporadische dcom-error gaf de GUID van MSN (error 10010 bekend?), maar omdat het voorkomen van die error niet in verhouding staat tot het aantal keren dat explorer crasht heb ik MSN vooralsnog met rust gelaten.

Jikra

• k5052
haha opeens wordt het topic actief ;)

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
sfc /scannow uitvoeren

• k5052
???

Verwijderd

ik heb sinds een hele poos ook af en toe dat als ik rechtermuisknop doe op een schijf of map of bestand, dat dan me GUI crasht en zichzelf weer herstelt. je ziet dan de systray verdwijnen, en alleen nog de achtergrond, daarna herstelt alles zich weer. dit binnen een paar seconden.
het is ALLEEN bij een rechtermuisklik :/

iemand?

edit

ik zie het volgende in mijn eventviewer

The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

met als titel: WINLOGON

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 13:40 ]

Verwijderd

http://www.compphix.com/windowsfileprotection.html voor de sfc /scannow uitleg.

Dit helpt echter niets als je MSN-plus geinstalleerd hebt gehad. Die rotzooi vreet zich overal in.

• k5052
kheb mijn xp pro cd uitgeleent (zonder licensie uiteraard)
dus dit kan ik niet uitvoeren

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-04 21:18
Mijn explorer crashte in het verleden ook heel veel, maar sinds ik laatst sp1 heb ge-uninstalleerd en weer heb geinstalleerd is het probleem weg :) misschien een tip :O

Verwijderd

ik denk dat ik bij mij het probleem gevonden heb. bij taakbeheer stond bij WINLOGON de cpu prioriteit op HIGH
ik heb dit maar op normal gezet?

• k5052
thanx voor de tip ik ga het even proberen maar wat raar is , ik heb al 2 ddagen geen last van deze crashes gehad :S terwijl ik het hiervoor om de 20 mins had ...

• Jikra
Na SP1a zijn nog een aantal andere updates. Kan iemand melden of verwijderen en herinstalleren van SP1a confilicten geeft met de latere updates en/of moeten een of meer van die latere updates dan opnieuw?

Jikra

Verwijderd

kenny89 schreef op 30 juli 2004 @ 13:56:
thanx voor de tip ik ga het even proberen maar wat raar is , ik heb al 2 ddagen geen last van deze crashes gehad :S terwijl ik het hiervoor om de 20 mins had ...
had ik ook. heel onregelmatig ja

• Brammel
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 14:14:
[...]

had ik ook. heel onregelmatig ja
Hier ook heel onregelmatig, heb laatst eens een paar backups van ad aware teruggezet en heb het daarna niet meer gehad, maar kan dus dat het weer terug komt.
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 11:56:
Bah,

Heb hetzelfde gehad, nadat me ex zonodig MSN+ had geinstalleerd.
Als je dan te snel doorklikt krijg je al die spyware en adware erbij gratis en voor niets een hoop irritatie dus.
Zogenaamd kun je het deinstalleren, echter dit hoef je niet te proberen, rotzooi blijft terugkomen :'(
IE opnieuw installeren werkte ook niet

Ik heb uiteindelijk maar een ander browser geinstalleerd ( firefox )

Gebruik nu geen ander meer :)
Het gaat hier volgens mij om explorer.exe, dus niet om Internet explorer? tenminste, bij mij is het gewoon echt explorer.exe en het gebeurt dus ook als ik niet aan het internetten ben.

Verwijderd

ok, ik weet nu 100% zeker waar het komt. bij mij crashte net de GUI weer. dus explorer.exe niet IEXPLORE.exe (!!!)

dus ik meteen kijken bij WinLogon.exe process, ja hoor, stondie weer op HIGH 8)7
op Normal gezet, alles weer goed.....

hoe krijg ik dit definitief gefixt?

edit

$@*@$T)*@$ is het blijkbaar toch weer niet. crasht nog steeds, terwijl WinLogon gewoon op Normal staat.

aaaaaargh. misschien Windows eroverheen draaien?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 09:11 ]

• Jikra
Om een aantal misverstanden uit de wereld te helpen:

1) Het gaat idd om explorer.exe en niet om de browser Internet explorer.
2) Herinstalls lossen het probleem niet op (zelf niet op low level formatted disks, vanwege de kopieer- en andere beveiligingen die in de verborgen sectoren staan)
3) Het is niet aan hardware gerelateerd (alle componenten zijn in andere systemen getest, geen overclocking, temp = OK)
4) alle updates, patches, firmware, drivers etc. zijn up-to-date

Ik ben er nagenoeg zeker van dat mijn medeprobleemondervinders ;) dezelfde uitgangspunten hebben.

Bij mij gaat 't steeds om deze melding:

Event Type: Error
Event Source: Application Error
Event Category: None
Event ID: 1000
Date: 28-7-2004
Time: 8:00:14
User: N/A
Computer: JIKRA-XP1
Description:
Faulting application explorer.exe, version 6.0.2800.1221, faulting module ntdll.dll, version 5.1.2600.1217, fault address 0x000080db.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 41 70 70 6c 69 63 61 74 Applicat
0008: 69 6f 6e 20 46 61 69 6c ion Fail
0010: 75 72 65 20 20 65 78 70 ure exp
0018: 6c 6f 72 65 72 2e 65 78 lorer.ex
0020: 65 20 36 2e 30 2e 32 38 e 6.0.28
0028: 30 30 2e 31 32 32 31 20 00.1221
0030: 69 6e 20 6e 74 64 6c 6c in ntdll
0038: 2e 64 6c 6c 20 35 2e 31 .dll 5.1
0040: 2e 32 36 30 30 2e 31 32 .2600.12
0048: 31 37 20 61 74 20 6f 66 17 at of
0050: 66 73 65 74 20 30 30 30 fset 000
0058: 30 38 30 64 62 0d 0a 080db..

Bij mij geïnstalleerde apps (free- of shareware) welke ik nog niet heb kunnen uitsluiten:

WinMx vs 3.53 (nieuw; 3.51 was imho zonder problemen / bugfree)
GrabIt 2.4 (hangt soms bij "processing", kan dus zowel oorzaak als gevolg zijn)
The Rename 2.6.1 (indien tezamen open met "advanced tag editor" in verkenner iig zeer traag)
RAM Idle LE (ik denk echter dat dit appie juist crashes voorkomt, omdat als het RAM teveel in beslag wordt genomen door eoa vaag proces en beneden de treshhold komt, dit weer RAM vrijmaakt)
Mailwasher (zie ik niet zo direct, omdat app actief blijft (goed werkend) als explorer crasht)
Capturei (screencapture, werkt al vanaf W98)

Jikra

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 23:17
volgens mij is het een recent gedled bestandje wat dat doet, had ik ook last van, toen ik iets had gedled, toen ik dat verwijderd had, deed hij weer normaal

edit: het ging toen om avi bestanden

[ Voor 12% gewijzigd door Dr Pro op 31-07-2004 09:31 ]

• Brammel
Jikra schreef op 31 juli 2004 @ 09:23:
Om een aantal misverstanden uit de wereld te helpen:

2) Herinstalls lossen het probleem niet op (zelf niet op low level formatted disks, vanwege de kopieer- en andere beveiligingen die in de verborgen sectoren staan)

Bij mij was het toch echt wel opgelost na een format en een nieuwe windows installatie.

[...]

Bij mij geïnstalleerde apps (free- of shareware) welke ik nog niet heb kunnen uitsluiten:

WinMx vs 3.53 (nieuw; 3.51 was imho zonder problemen / bugfree)
GrabIt 2.4 (hangt soms bij "processing", kan dus zowel oorzaak als gevolg zijn)
The Rename 2.6.1 (indien tezamen open met "advanced tag editor" in verkenner iig zeer traag)
RAM Idle LE (ik denk echter dat dit appie juist crashes voorkomt, omdat als het RAM teveel in beslag wordt genomen door eoa vaag proces en beneden de treshhold komt, dit weer RAM vrijmaakt)
Mailwasher (zie ik niet zo direct, omdat app actief blijft (goed werkend) als explorer crasht)
Capturei (screencapture, werkt al vanaf W98)

Al deze programma's heb ik niet, dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat we in dit topic duidelijk onderscheid moeten maken tussen explorer crashes met de faulting module ntdll.dll en de rest.

We zullen dit topic beperken tot mensen met een faulting ntdll.dll want anders krijgen we hier een heleboel non-informatie waar we niets aan hebben :)

Jikra: Je geeft aan dat je probleem na een format voor een paar weken weg was - dat duid erop dat je vermoedelijk iets geinstalleerd hebt waardoor je problemen krijgt.

Omdat je crashes zich voordoen in ntdll.dll zou ik persoonlijk richting de drivers (heb je speciale video drivers updates gedaan, directx update misschien?) gaan denken. Heb je die al eens uitgesloten? :)

• Jikra
@ Brammel. Hoe lang geleden heb je die full herinstall gedaan?
Bij mij gaat het ook twee tot vier weken goed, en daarna begint 't circus weer van voren af aan. Alle apps worden "tegelijk" geïnstalleerd, er is dus geen verandering in de (software)config na die 2-4 weken.

De feiten dat jij mijn apps niet hebt én dat 't bij jou wel tot oplossing leidde, geeft mij juist aanleding te denken 't daar wel in te zoeken dus.

"Oplossingen" die geen oplossingen bleken: toggle in de betekenis van welke instelling dan ook
AVI filetagherkenning uitzetten
toggle met indexing services
toggle met system restore
toggle met volume shadow copy
system cache, performance, recovery en dat soort instellingen
videosettings
cluster size

Jikra

• Jikra
Ik heb dacht ik directx9 in het OS staan, de videokaart (RIVA TNT Pro2) is van daarvoor. Bij mijn weten zou dat downwards compatible moeten zijn toch. Ik installeer 't mee met de updates van MS.

gedachte
Zonder een van beiden direct als schuldigen aan te wijzen: WinMX 3.53 heeft itt 3.51 lopen "klooien" (lees functionaliteit uitgebreid) aan de chatfunctie; MSN is als eerder geïmpliceerd (misschien "cross"topicje in SA: WinMx? wat denken jullie?)

En ja MSN staat er bij mij nog steeds op (verslaafde medegebruiker)

Jikra

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 13:38:
ik heb sinds een hele poos ook af en toe dat als ik rechtermuisknop doe op een schijf of map of bestand, dat dan me GUI crasht en zichzelf weer herstelt. je ziet dan de systray verdwijnen, en alleen nog de achtergrond, daarna herstelt alles zich weer. dit binnen een paar seconden.
het is ALLEEN bij een rechtermuisklik :/
Hier had ik tot gister ook last van maar na een paar uurtjes testen kwam ik achter de oorzaak:

Spysweeper !

Ik weet niet war er precies gebeurt, maar zodra je met de rechtermuisknop op een map klikt is er een soort delay die de shell zwaar belast en daardoor explorer.exe laat crashen.

Het deinstalleren van spysweeper lost het probleem direct op.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

zeker weten? ik heb idd SpySweeper...
met alle Windows Shields UP
ik zal het uitschakelen en het een poosje aankijken.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
hmm valt me op dat er de laatste tijd best veel problemen zijn met spysweeper... slechte zaak :)

• Jikra
Ik heb spyhunter, niet SpySweeper, 1x gebruikt slechts, maar niet eraf gehaald, runt niet. Gaat
edit:
is
eraf.
ik zal het uitschakelen en het een poosje aankijken.
:7 idem

[ Voor 7% gewijzigd door Jikra op 31-07-2004 10:23 ]

Jikra

• Jikra
ook crash + winmx in SA
Ga dat topic reviven en deze veronderstelde relatie (ook) daar aan de orde stellen

Toch maar niet gedaan en een eigen topic geopend klik om niet al te veel vervuiling (1 draadje in twee topics) te creëren.

edit:
tijd voor een pauze, teveel typfouten :)

[ Voor 95% gewijzigd door Jikra op 31-07-2004 10:50 ]

Jikra

• Brammel
Het probleem bij dit probleem 8)7 is dat je niet snel ff kan controleren of het probleem is opgelost. Als iemand hier dus een antwoord post zou het handig zijn als hij dat pas doet nadat je het een paar dagen hebt aangekeken.

Mijn nieuwe installatie heeft trouwens een paar maanden goed gewerkt, en opeens was het er dus.

Heb nu dus geprobeert verwijderde bestanden van ad aware terug te zetten, en sfc /scannow. Heb daarna geen foutmelding meer gekregen (nu 2 dagen geleden) maar het kan dus dat het opeens weer opduikt.

(spysweeper en spyhunter allebei nooit gebruikt)

[ Voor 7% gewijzigd door Brammel op 31-07-2004 10:34 ]

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33
Brammel schreef op 31 juli 2004 @ 10:32:
Het probleem bij dit probleem 8)7 is dat je niet snel ff kan controleren of het probleem is opgelost. Als iemand hier dus een antwoord post zou het handig zijn als hij dat pas doet nadat je het een paar dagen hebt aangekeken.
Ik kan met zekerheid zeggen dat als je spysweeper hebt geinstalleerd en explorer.exe crasht door een fout in shell32.dll wanneer je met je rechtermuisknop op een map klikt, dat het dan door spysweeper komt.

[ Voor 7% gewijzigd door sunturion op 31-07-2004 10:53 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Mike Jarod
  • Niet online
@Jikra,

Zo te zien heb je al vrij veel uitgezocht. Je denkt dat het aan de software ligt omdat je het probleem ook hebt na een verse install. Begrijpelijk.

Algemene tip: schoon je systeem op (hoe vers ook):
- registerclean (bv jv16 powertools)
- hijackthis -> zoek uit wat niet perse nodig is bij opstarten, hoe minder er start hoe minder dingen onderdeel van je probleem kunnen zijn.

• Jikra
alhoewel niet hijjack this, wel met regcleaner (checkt/modifies ook de win.ini, dll's, shellextentions etc én met de hand* alles idd zo schoon mogelijk (alles wat ik start gebruik ik ook of acht ik nuttig/noodzakelijk)
* bijvoorbeeld door bij opstarten vanaf de autoexec.bat (is er weliswaar niet :D (meer))iedere regel met de hand te accorderen (of niet)

Jikra

• Jikra
offtopic:
ik hoop niet dat Mike bedoelt om het systeem enkele weken zo kaal mogelijk te laten runnen, dan heb ik niet veel aan een PC :) :D :) LOL

Jikra

• Mike Jarod
  • Niet online
offtopic:

Ter illustratie, het HT log van mijn PC:
code:
1
2
3
4
5
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe /minimize
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37910.4262962963
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

En voor de rest staat m'n pc stampvol applicaties hoor ;)

• Jikra
Yep, da's héééél kort. _o_

Jikra

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 13:14

Spruit_elf

Intentionally left blank

Jikra schreef op 31 juli 2004 @ 11:11:
offtopic:
ik hoop niet dat Mike bedoelt om het systeem enkele weken zo kaal mogelijk te laten runnen, dan heb ik niet veel aan een PC :) :D :) LOL
voor iedereen die niet zonder msn kan en toch eens zonder wil proberen, probeer na een herinstal eens trillian of mirandaIM of dMSN kan je gelijk testen of het aan msn ligt of niet

[ Voor 43% gewijzigd door Spruit_elf op 31-07-2004 11:26 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• k5052
ik heb geen crashes meer :D ?
ik heb niks anders gedaan sinds de vorige keer.

• Brammel
kenny89 schreef op 31 juli 2004 @ 11:38:
ik heb geen crashes meer :D ?
ik heb niks anders gedaan sinds de vorige keer.
Wacht maar, net nadat je dit berichtje hebt geschreven loopt explorer.exe weer spontaan vast ;) Tenminste, dat was bij mij altijd het geval, dan dacht ik dat ie het weer goed deed en dan...

• k5052
whehehe , nog steeds niks :P

• Jikra
Inmiddels ook twee windows updates (en bijbehorende restarts) verder, maar net als kenny89 nog geen echte crashes sinds de 28e juli. Intussen spyhunter is wel verwijderd, maar vanochtend wel weer "ineens" een RAM drop: Ik heb in m'n system tray (RAM Idle LE) zichtbaar hoeveel vrij RAM, terwijl ik lekker aan het browsen ben (in ruime zin des woords, ic op een nieuwsserver met GRabIT) en verder niet echt geheugenintensieve toepassingen heb draaien, gaat tie van (768 geinstalleerd) ± 540MB vrij snel teruglopen tot beneden de treshold (64MB) waar RAM Idle ingrijpt (dump mem tot pagefile en opnieuw in RAM terug in chunks van 192MB). Niet geprobeerd om RAMIdle dan eens te killen en kijken of er dan een crash optreedt, het is helaas geen testmachine

ik vergeet: ook hijjackthis gedraaid en hoewel niet zo mooi leeg als erboven, zeker geen vreemde dingen. ALles staat op z'n plaats, alles wat er staat is of systeem of mijn bewuste keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door Jikra op 02-08-2004 13:01 ]

Jikra

Verwijderd

[telsell mode]sinds ik SpySweeper er af gehaald heb, heb ik nergens last meer van![/telsell mode]

echt waar hoor :7

• Brammel
Ik heb het de laatste 10 dagen ook niet meer gehad.
(trouwens nooit spysweeper gebruikt)

• k5052
gisteren opeens een explorer.exe reboot gehad , mijn startbalk verdween en kwam 1 sec. later terug maar geen foutmeldnig :Z

morge 3 weke zonder pc :P

Verwijderd

tot op heden nog niks vreemds gehad :)

• Brammel
Ik heb gister opeens oop weer een explorer.exe crash gehad. Dacht echt dat het over was, maar is dus na veel dagen weer terug gekomen

Verwijderd

Ik heb Spysweeper eruit gegooid,dus nu maar afwachten.
Dit soort crashes met Explorer.exe zijn bijna altijd software
conficten De vraag is altijd welke? Bij Microsoft zijn dit vaak
bekende problemen en de oplossing is bij hun bekend,maar
Microsoft houdt van het grote geheim! 8)

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06-2025
ik heb sinds gisterochtend last van explorer.exe die om de zoveel seconden zichzelf afsluit en opnieuw opstart zonder foutmelding, als ik bepaalde dingen open zoals internet explorer of deze computer gebeurd het ook meteen. virusscanners norton, mcafee en kaspersky worden ook geblokkeerd, daar kan ik dus niet mee virusscannen. de harde schijf piept maakt ook af en toe rare piepende geluiden, alsof die zware bewerkingen aan het uitvoeren is ofzo.
net symantec corporate edition 9 kwam ik wel aan scannen toe, daar vond hij:
W32.mota.B@mm diverse keren in de map van mcafee spamkiller, maar deze waren al afgeschermd lijkt mij, daarnaast werd er in ntinstall.ini een irc trojan gevonden in windows\system32\drivers\etc na deze schoonmaak was het euvel echter nog niet verholpen.
al m'n windows en anti-virus software is/was up to date (ik gebruikte mcafee anti-virus & firewall)
spyware lijkt het ook niet te zijn, ad-aware pro die vind niks meer i.e.g. hitman pro heb ik ook gedraaid, maar daar willen niet alle programma's meer draaien.

logfile van HijackThis:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 13:53:17, on 12-2-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\savedump.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe
C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\SPAMKI~1\MskAgent.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
C:\Program Files\Pinnacle\Pinnacle PCTV\Remote\Remoterm.exe
C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfAgent.exe
C:\Program Files\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\PROGRA~1\Iomega\System32\ActivityDisk.exe
C:\WINDOWS\system32\LVComS.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\SPAMKI~1\MSKSrvr.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Pinnacle\Shared Files\Programs\Scheduler\PCLEScheduler.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Documents and Settings\Michel Sardjoe\Bureaublad\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.nl/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.nl/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.nl/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: HelperObject Class - {00C6482D-C502-44C8-8409-FCE54AD9C208} - C:\Program Files\TechSmith\SnagIt 7\SnagItBHO.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Program Files\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - (no file)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\McUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSKAGENTEXE] C:\PROGRA~1\McAfee\SPAMKI~1\MskAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSKDetectorExe] C:\PROGRA~1\McAfee\SPAMKI~1\MSKDetct.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVRemote] C:\Program Files\Pinnacle\Pinnacle PCTV\Remote\Remoterm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TCASUTIEXE] TCAUDIAG -on
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KAV50] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro 5\kav.exe" -run -n PersonalPro -v 5.0.0.0
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Registration-PCTV.lnk = C:\Program Files\Pinnacle\Pinnacle PCTV\ERegister\RegTool.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Pinnacle Scheduler.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab28578.cab
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.co...-us/4,0,0,83/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Besturing) - http://a840.g.akamai.net/...com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn...rStatsClient.cab28578.cab
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} (DwnldGroupMgr Class) - http://download.mcafee.co...n-us/1,0,0,20/mcgdmgr.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.co...an/2,0,0,4385/mcfscan.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn...aireShowdown.cab31267.cab
Pagina: 1