Toon posts:

[XP] pc hakkelt tijdens gamen*

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een vervelend probleempje en ik weet op het moment niet meer wat ik er nog aan kan doen. Ik heb een poos geleden mijn pc weer opnieuw geinstallleerd. Vervolgens heb ik de games geinstalleerd die ik daarvoor ook altijd speelde. Het zijn niet de nieuwste games, maar ze liepen altijd perfect. Op het moment is het zo dat de spellen in principe vloeiend lopen, maar tijdens het gamen gaat het beeld op willekeurige momenten iriitant hakkelen. Net of de pc het niet aan kan en vervolgens gaat het beeld weer vloeiend, hier heb ik eerder nooit problemen mee gehad. Zelfs als ik de resolutie op 640x480 zet doet hij het. Ik heb de nieuwste drivers geinstaleerd van mn videokaart,windows updates geinstalleerd, de pc gescant op virussen, adaware en spyware. De pc wordt ook nie te warm Op dit moment is mn cpu 50 graden. Verder lopen er ook geen rare processen op de achtergrond waardoor mn cpu 100% aan het draaien is. Heeft IEMAND misschien een idee wat het kan zijn of wat ik kan proberen.

Systeem

Pentium III 900
256 MB Ram
Geforce 2 mx 200 64 MB
Windows XP Pro

Please Help!!

Groetjes John-Paul

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 12:13

Ryceck

Constants and Variables

En als je ietwat oudere detonators probeert???
Miscchien dat dat scheelt?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-04 16:14

JohnD

Bernd

hoe zit het met je IRQ's?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

Installeer al je driver, ook die van je moederbord. Probeer de laatste te verkrijgen via internet.

En probeer de nieuwste detenator (http://www.nvidia.com) driver zoals Ryceck al aangaf.

Verwijderd

Welke Directx? Agp drivers? Via drivers geinstalled?
Welke moederbord?

• JohnD
  • Laatst online: 19-04 16:14

JohnD

Bernd

questa schreef op 12 juli 2004 @ 15:39:
Installeer al je driver, ook die van je moederbord. Probeer de laatste te verkrijgen via internet.

En probeer de nieuwste detenator (http://www.nvidia.com) driver zoals Ryceck al aangaf.
je bedoelt dus oudere.. hij heeft al de nieuwste geïnstalleerd.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
ik had inderdaad de nieuwste geinstalleerd. Ik heb vervolgens detonator 43.45 geinstalleerd. Het probleem is nog steeds niet opgelost.

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Als ik jou was zou ik een nieuwe videokaart kopen. Je hebt een best goede pc maar de videokaart is echt de bottleneck. Ik zou een Geforce 4 MX kopen, die kosten minder dan 50 euro. Dat in combinatie met de nieuwste forceware drivers zou je computer wel soepel moeten laten lopen. Ik denk dat het hakkelen ook ligt aan winXP, had je dat eerst ook geinstalleerd? WinXP eist gewoon meer van je videokaart.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Afbeeldingslocatie: http://www.pricewatch.info/item/19081/png/?n=5

Dit is een pricewatch van een geforce 4 mx, er zijn volgens mij nog wel goedkopere.

[ Voor 29% gewijzigd door PhoenixT op 12-07-2004 16:45 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het os in je topic titel staat - probeer daar zelf ook op te letten aub :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De prijs van een GeForce 4 MXje klinkt leuk Cold_Phoenix, maar da's in principe gewoon een GF 2 MX met een ander naamkaartje. Heeft niet zo veel zin dus.

offtopic:
En als je gaat upgraden upgraden, doe dan meteen moederbord, processor, RAM en videokaart. Een Radeon X800 XT in een P3 900 MHz stoppen zet ook geen zoden aan de dijk.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

GeForce 2 MX 200 is vergelijkbaar met een Riva TNT 2, veel geluk als je CS 1.6 kan draaien met voldoende fps.

GeForce 4 MX is vergelijkbaar met GeForce 2 GTS en je CPU zal die grafische kaart geen stamp tegen z'n kont kunnen geven, zodat het presteerd.

Conclusie: Zoek een nieuwe mobo + cpu + ramlatjes.

Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394) 90 euro
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) 167 euro
AMD Athlon XP-M 2600+ (1,92GHz, 512KB, 266MHz FSB) (lekker overklokbeestje) 109 euro
totaal: 366 euro (pricewatch-prijzen veranderen regelmatig en exclusief verzendkosten)

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 23-07-2004 00:58 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:10
Wat is lezen voor sommigen toch moeilijk.
TS geeft aan dat hij na een reinstall van XP de spellen die hij eerst ook speelde niet meer vloeiend kan spelen. En jullie adviseren hem om te upgraden? |:(

Kijk eens bij taakbeheer welke processen er op de achtergrond draaien en post die eens.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 11:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Over welke games hebben we het überhaubt?

Heb je ook gekeken of er geen spyware of iets anders op staat dat bijvoorbeeld je hele upload vol gooit? DU Meter kan daarbij helpen, maar beter zijn de bekende anti-spyware programma's.

Sinds wanneer werkte het niet meer? Wat had je daarvoor verandert? Welke drivers had je daarvoor? Dat zijn allemaal dingen die je wel even moet opschrijven of onthouden voor je een systeem opnieuw installeert. De ene is de andere driver namelijk niet. Je moest eens weten hoeveel avonden ik al met detonators, forceware en equivalente ATI specifieke drivers heb zit kloten, om in m'n favoriete game van dat moment de beste prestaties te krijgen.

Gaat het om online gamen of offline gamen, ook een niet on-interessante vraag.

edit:

@Jimster: Je hebt wel een beetje gelijk, maar ik moet zeggen dat in dit geval een upgrade rendabeler en prettiger kan zijn. Om nog maar te zwijgen over de ergenis die je kunt hebben bij het installeren van VIA drivers, videokaartdrivers, monitordrivers en meer van dat soort dingen. Sommige fabrikanten bieden geen WHQL drivers (mijn Iiyama driver bijvoorbeeld), bla bla bla, ik ga offtopic. :z

offtopic:
Hakkelen is overigens synoniem voor stotteren. Stotteren betekent:
spreken met haperingen
Een computer spreekt (nog) niet! :P

[ Voor 19% gewijzigd door PromWarMachine op 23-07-2004 01:08 ]

Dividend for Starters

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 13:20

CaDje

Framedrops for life

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 15:34:
....De pc wordt ook nie te warm Op dit moment is mn cpu 50 graden. Verder lopen er ook geen rare processen op de achtergrond waardoor mn cpu 100% aan het draaien is.....
Ik had een P3 1Ghz, en deze werd nooit geen 50 graden. Deze zat zo'n beetje altijd op kamer temperatuur. (30 a 35 graden max stressed) Misschien moet je eens naar je koeler kijken.
Pagina: 1