[xp] sp1 bestand verwijderen onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-04 21:18
Ik denk dat dit het probleem is van mijn steeds crashende windows explorer. Had in een ander topic gelezen dat het zou kunnen werken als sp1 uninstall waarna ik hem weer installeer.

Ik had toevallig voor iemand een paar dagen geleden sp1 voor xp gedownload (xpsp1a_nl_x86.exe) maar die kan ik nu niet meer deleten!? Waarschijnlijk is dit een bestand zonder goed einde (zoals ook wel voorkomt met avi's en anderen) waardoor het systeem blijft 'loopen'.

Enfin, als ik probeer te deleten zegt windows (ook in safe modus of in cmd): "Kan xpsp1a_nl_x86 niet verwijderen. Het is door iemand anders of door een prog in gebruik. Sluit alle progs en probeer opnieuw."

Ik ben de enige op dit systeem en als admin kan ik er ook neit bij. Ik had het bestandje ook naar een andere schijf gekopieerd waar ik dezelfde foutmelding krijg als ik ook die probeer te verwijderen.

Hoe kom ik nu van deze 2 bestanden af? (msconfig zegt er ook niks over en er staat ook niks als sp o.i.d. in de taskmanager). :r

/edit/ ow ja, pccillin vindt er ook niets van een virus in!

[ Voor 8% gewijzigd door eerdepeer op 26-07-2004 18:50 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou je ProcesExplorer eens kunnen installeren? Daarmee kun je bekijken welk proces een bestand in gebruik heeft :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• eerdepeer
Ondanks dat dit echt een relaxed proggie is staat die xpsp1 er niet bij |:( Iemand anders nog een idee?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je gezocht met behulp van Search> Find en dan de naam van de executable?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Is de map waarin je exe staat geshared? De shares verwijderen wil 't lock nog wel eens releasen.

meer info ook: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;320081

Jikra

• eerdepeer
Ik had m ook op mn iPod gezet, maar zelfs op een andere pc wil die niet meer eraf.? Shares eraf is het dus ook niet Ik wordt er gek van 8)7 wat zou het nou toch kunnen zijn?

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 22:22
Je zegt dat je SP1 wilt uninstallen en daarna weer wilt installeren, maar vervolgens heb je het over het verwijderen van het installatiebestand van SP1!

Ga naar Add/Remove Programs en verwijdere op die manier SP1 en installeer daarna SP1 opnieuw door het installatiebestand van SP1 uit te voeren. SP1 controleert zichzelf bij het installeren, dus als de installatie lukt was het installatiebestand ook niet beschadigd :Y)

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025

Jikra

• eerdepeer
Dat leek er wel op. Ik heb sp1 ff opnieuw geinstalleerd via de site van ms, daarna liep mn pc al een stuk aangenaamder. Met Total commander kon ik die xpsp1 file wissen. Bedankt allemaal voor de replies :)
Pagina: 1