[PS2/XBOX/PC] Pro Evolution Soccer 4

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.145 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat puyol torres zal kunnen bijhouden _/-\o_

ik hoop alles wat madrid noemt in de pan te hakken >:)

ik heb alleen schrik van man u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ma schrik van Arsenal, Henry op snelheid is nie te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben alleen bang voor mn eigen verdediging. :D

Maar het lijkt me dat het niveau van de persoon achter de controller belangrijker is, je kan wel het beste team hebben maar als je er niks van kan win je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd dit is wel waar, zoals bv de speler achter Real Madrid heeft ZEER weinig pes3 gespeeld, dusja hij moet in het tornooi zien te groeien !

maar ik denk dat iedereen nog gaat moeten groeien in dit spel aangezien der toch weinig zijn die het al op ps2 hebben, of vergis ik mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie is henry? 8)7

elke kleine ruimte bewerk ik met de dribbels van ronaldhino en deco,
ik ben sneller als de wind met eto'o en guily,
koppen doe ik met zweedse sprongkracht( larsson)
elke mogelijk tegenaanval blok ik af met xavi gerrard en van bronckhorst
en als sluitstuk bezit ik zuid amerikaanse boomstammen(marquez,edmilson)
met een krollebol vol spaanse furie (puyol).... 8)

KOM MAAR OP! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 00:20:
idd dit is wel waar, zoals bv de speler achter Real Madrid heeft ZEER weinig pes3 gespeeld, dusja hij moet in het tornooi zien te groeien !

maar ik denk dat iedereen nog gaat moeten groeien in dit spel aangezien der toch weinig zijn die het al op ps2 hebben, of vergis ik mij ?
Ja, weer een excuus erbij om PES4 op de PC te kopen (inclusief een PS2 :)), kan ik oefenen. Ik speel wel veel PES3 weer de laatste tijd dus als er niet teveel veranderd is moet ik toch wel redelijk mee kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henry is diegene die ge vant begin vant seizoen tot einde aan top van topschutterlijst gaat zien ;)

Lol , t'is miljaar te hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Kheb me dan maar aangemeld als Man Utd :P

Ajax, chelsea, Juve en inter zijn al bezet dus khad weinig keus :P

Overigens is dit natuurlijk om de fun want ik heb some op 3 sterren nog wel eens wat moeite :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja eindelijk iemand voor man u!

allemaal oefenen he jongens !!! want het moet echt een spannende competitie worden!

btw mista man u,verkoop je cristiano ronaldo niet? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol verkoop mij ma Ferdinand en Van Nistelrooi 8)
btw mannen , nog 2 plaatsen over voor divisie 1 !

zeker niet stoppen met inschrijven! kan altijd zijn dat iemand wegvalt in divisie 1 ofzo en anders voor divisie 2 !!

Schumi4ever ik ga u morgen meteen op de site zetten, nu ben ik te lui, heb al hele dag aan die site gezeten :O

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leven deze competitie!

valencia en bayern zijn de twee topploegen die nog over zijn...

ook lazio,monaco,dortmund en leverkusen zijn over qua subtoppers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 00:40:
leven deze competitie!

valencia en bayern zijn de twee topploegen die nog over zijn...

ook lazio,monaco,dortmund en leverkusen zijn over qua subtoppers!
Hmm Deportivo, Porto en Newcastle zijn ook wel aardig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja zeker die ook :)

INSCHRIJVEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 00:30:
jaja eindelijk iemand voor man u!
Er scheen vraag naar te zijn volgens mij :? :+

@Osis1984:

u :? Ik ben pas 17 hoor :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Schumi4ever schreef op 23 oktober 2004 @ 00:24:
Kheb me dan maar aangemeld als Man Utd :P

Ajax, chelsea, Juve en inter zijn al bezet dus khad weinig keus :P

Overigens is dit natuurlijk om de fun want ik heb some op 3 sterren nog wel eens wat moeite :Y)
Als je HEEL graag Ajax hebt, ben ik wel bereid om te ruilen met ManU. Ik heb Ajax namelijk. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door gday op 23-10-2004 09:24 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
Op zich is dit natuurlijk wel erg gaaf zo'n online competitie... Ik vraag me alleen af hoe vaak je hier voor beschikbaak moet zijn.. Als je elke dag beschikbaar moet zijn wordt het al wat lastiger.. Ik ga me ieder geval aanmelden en mocht het problemen geven zien we het dan wel weer...

Jammer dat alle goede teams al weg zijn.. Manchester United had mijn voorkeur, maar net te laat.. :( Na het bekijken van de vrije teams denk ik dat ik voor Valencia ga...

ps. Zou het niet handig zijn om een apart topic aan te maken voor de online competitie zodat het topic niet alleen hiermee wordt gevuld..???

@ ga straks gelijk PES4 voor Xbox en PC pre-orderen bij Play.com... Heb PES3 grijs gespeeld, maar inmiddels al een half jaar niet meer.. TOch maar weer installeren om weer een beetje in vorm te komen en al een beetje te wennen aan me nieuwe cluppie.. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door M@cer op 23-10-2004 09:38 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwe pes4 online league topic is gemaakt! post vanaf nu alles wat met de league te maken heeft daar!

mvg A3r0n!x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

Macer schreef op 23 oktober 2004 @ 09:33:
Op zich is dit natuurlijk wel erg gaaf zo'n online competitie... Ik vraag me alleen af hoe vaak je hier voor beschikbaak moet zijn.. Als je elke dag beschikbaar moet zijn wordt het al wat lastiger.. Ik ga me ieder geval aanmelden en mocht het problemen geven zien we het dan wel weer...
Het is zowieso afwachten of die online mode goed draait en hoe het allemaal werkt. Verder kun je misschien 's een keer 2 of 3 wedstrijden spelen op een dag.
En dan maar wat minder Joint Ops spelen :).

Voor play.com heb je toch een credit card nodig of niet? (en die heb ik dus niet....)

Aangezien de vorige "topicstart" gesloten is, heb ik er even eentje gemaakt en die is hier te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door PromoX op 23-10-2004 12:06 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Inderdaad credit card nodig... Hier geen probleem.. Play is zoveel goedkoper dan de winkel met sommige spellen..

offtopic:
nog een maandje en dan zal JO wel wat minder worden denk ik ;)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook aangemeld met Newcastle United.

Deze competitie lijkt me erg gaaf. Ik ben erg veslaafd aan PES3 Ik heb er al een seizoen 50 opzitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
Weet niet of het in PES3 al zat of in Fifa2005 ook zit, maar hebben jullie al is met de analoge sticks zitten spelen tijdens replay?! Echt gewéldig!! Kan je voor- en achteruit spoelen, snelheid bepalen (L3) en de camera draaien en inzoomen (R3). Met L1 en R1 kan je kiezen wie of wat de camera moet volgen.

Op de PS2 dus.

[ Voor 5% gewijzigd door riezebosch op 23-10-2004 15:47 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey willen jullie enkele fotos en statistieken zien van bekende spelers?

Hier vind je er enkele http://users.pandora.be/aeronix

ecth schitterend hoe de gezichten zij na gemaakt!

mvg nicolas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Ik heb HEEL veel moeite om mezelf staande te houden in de league op *** terwijl ik met PES3 alles gewonnen heb op *****

Nog meer mensen die hier net zo veel moeite mee hebben als ik? Of ben ik gewoon een beetje oud en lomp aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

Phydomir

Dennis

Nippletwister schreef op 23 oktober 2004 @ 16:49:
Ik heb HEEL veel moeite om mezelf staande te houden in de league op *** terwijl ik met PES3 alles gewonnen heb op *****

Nog meer mensen die hier net zo veel moeite mee hebben als ik? Of ben ik gewoon een beetje oud en lomp aan het worden?
Heb het eerste seizoen op ** gespeeld en alles gewonnen. Nu speel ik op *** en het is gelijk een stuk moeilijker. Na een wedstrijd of 15 gaat het scoren me pas iets makkelijker af

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en die frustratie die ik op *** al heb .

Ze pakken elke bal af als ze langs me rennen ik schiet alles mis :)
Zal wel door de slechte spelers komen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 19:06:
en die frustratie die ik op *** al heb .

Ze pakken elke bal af als ze langs me rennen ik schiet alles mis :)
Zal wel door de slechte spelers komen .
Hehe die verhalen hoor je bij elke nieuwe PES. ;)
Na een tijdje snap je hoe je moet spelen en dan kun je straks op **** weer prima meekomen. Gelukkig maar want zo is elke nieuwe versie weer een mooie uitdaging en dat komt de speelduur zeker wel ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij pes 3 heb ik het te snel opgegeven en bij we7 weer dus ik ga het nog maar is proberen :)

Zielige controller :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Net een potje Feyenoord - Ajax gespeeld op ******:

Kwam met 0-2 achter maar toch met een beetje mazzel gewonnen met 3-2 :)

Daarna Barcelona-Real: 1-2 :(

****** is niet zo heel erg moeilijk als het lijkt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Tis inderdaad altijd weer wennen met een nieuwe PES/WE

maar het is gewoon verstandig om altijd op *** te beginnen, dan wen je wat sneller IMO.

ben maar vanmiddag even gaan oefenen (WE8) heb een paar mooie goals gemaakt, ik heb helaas geen capture card, of een goeie digicam :/

ben eigenlijk ook wel benieuwd of je op 1 of andere manier saves van je Xbox kan gaan submitten bij issextreme.
(met PS2 kan je met Xport of iets dergelijks je save sturen, maar xbox?)

Ik heb m'n xbox PES4 ook bij Play besteld: €47.99, hier in nederland zal die wel zo'n 55-60€ kosten, best wel een verschil :Y)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Bij play moet je altijd in ponden bestellen.. Dat is namelijk altijd nog een paar euro goedkoper en het maakt voor jou verder niks uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:29

Piggen

Lekker bakkie

Terryb47 schreef op 23 oktober 2004 @ 20:51:
Ik heb m'n xbox PES4 ook bij Play besteld: €47.99, hier in nederland zal die wel zo'n 55-60€ kosten, best wel een verschil :Y)
Mwa, valt wel mee. Hij is de pre-orderen bij gcshop voor 49,50 (alleen weet ik niet of die prijs nog omhoog gaat na de release)

Ik denk dat ik deze ook wel ga kopen. De laatste tijd speel ik best veel PES3, en als deze veel verbeteringen bevat, ga ik hem wel halen.
Alleen de prijsstelling vind ik een beetje vreemd. De PC versie is bij de Dynabyte te pre-orderen voor 30 euro (na de launch 35), en dat is voor een PC game een erg mooie prijs. Maar de Xbox versie kost wel de volle mep, 60 euro (als adviesprijs dan). Ik moet nog even kijken welke ik dan neem. Ik heb wel een lichte voorkeur voor de Xbox versie, vanwege de Live functionaliteit. Maar voor de PC versie heb je weer allemaa leuke patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Gewoon allebei... 1 voor Live en lekker op de bank en de 42" plasma (hopelijk in januari voor mij) en 1 voor de PC als het meissie TV wil kijken en voor de PES4 league natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Nu PES4 uit is, die ik overigens nog niet heb. Is het spelen van PES3 een stuk minder leuk.... 8)7

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Waar ik me echt een beetje aan erger is dat ik telkens, maar dan ook telkens op de keeper schiet :X
Ook als ik in een hoek probeer te schieten heeft hij hem altijd!

Speel nu op ****** Eredivisie en kan soms maar net een wedstrijdje met 1-0 winnen...
Oefening baart kunst... (Hopelijk) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me wel is opgevallen is dat het commentaar soms achterloopt, kop je een bal op de paal, hebben ze het nog over hoe de corner genomen moet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 17:04:
Wat me wel is opgevalt is dat het commentaar soms achterloopt, kop je een bal op de paal, hebben ze het nog over hoe de corner genomen moet worden :P
Ik heb altijd het commentaar uit omdat ik me er soms ook mateloos aan irriteer :X

(Wat het commentaar betreft hebben ze het bij Fifa beter voor elkaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nippletwister schreef op 24 oktober 2004 @ 17:40:
[...]

Ik heb altijd het commentaar uit omdat ik me er soms ook mateloos aan irriteer :X

(Wat het commentaar betreft hebben ze het bij Fifa beter voor elkaar )
Precies, het commentaar zet ik ook altijd uit. Ik erger me er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Wen er maar vast aan, PES zal je aardig wat frustratie op gaan leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
En daarom heb ik altijd Winning Eleven gespeeld: versta er bijna niks van, maar John Kabira is cool. :Y) geen zouteloze stem, maar past altijd bij de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat ik pas echt gaaf zou vinden? Als ze het commentaar van Fifa bij Pes kunnen adden ofzo... dan heb je een dijk van een spel, fantastische gameplay en goed commentaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
Terryb47 schreef op 24 oktober 2004 @ 20:22:
En daarom heb ik altijd Winning Eleven gespeeld: versta er bijna niks van, maar John Kabira is cool. :Y) geen zouteloze stem, maar past altijd bij de situatie.
WE speelde altijd beter dan PES, alleen dit jaar is PES4 beter dan WE8 en dat is voor het eerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
WE kwam toch altijd een maandje of twee later uit dan PES?

Nog steeds geen nieuws over een pc demo?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
LoneRanger schreef op 24 oktober 2004 @ 22:14:
WE kwam toch altijd een maandje of twee later uit dan PES?

Nog steeds geen nieuws over een pc demo?
WE komt eerder uit normaal gesproken, PES is dan de westerse versie.

Ik denk dat de demo nog heel even op zich laat wachten, volgens mij kwam die voor PES3 ook pas 2 weken voor de full version uit ofzo.

Eigenlijk kan ik al niet meer wachten om hem te spelen :X , misschien dat ik toch even een PS2 haal, kan ik ook GTA:SA spelen want voor die op de PC uitkomt duurt helemaal lang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
ZAMoRANo schreef op 24 oktober 2004 @ 23:51:
[...]

WE komt eerder uit normaal gesproken, PES is dan de westerse versie.

Ik denk dat de demo nog heel even op zich laat wachten, volgens mij kwam die voor PES3 ook pas 2 weken voor de full version uit ofzo.

Eigenlijk kan ik al niet meer wachten om hem te spelen :X , misschien dat ik toch even een PS2 haal, kan ik ook GTA:SA spelen want voor die op de PC uitkomt duurt helemaal lang. ;)
Bedenk wel dat je dan PES4 niet online kan spelen, maar aangezien je al een PC-tje hebt hoef je alleen maar op de online functie te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nippletwister schreef op 25 oktober 2004 @ 15:25:
[...]

Bedenk wel dat je dan PES4 niet online kan spelen, maar aangezien je al een PC-tje hebt hoef je alleen maar op de online functie te wachten :)
Ja de PC versie heb ik al lang in pre-order staan en die koop ik ook gewoon hoor. ;)
Die ga ik ook gebruiken voor de online league (waarvan hier op GoT ook een topic loopt).

Zit nog ff te dubben of ik een PS2 zal halen voor voornamelijk GTA: SA en PES4 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
hully schreef op 24 oktober 2004 @ 22:09:
[...]

WE speelde altijd beter dan PES, alleen dit jaar is PES4 beter dan WE8 en dat is voor het eerst!
had van het weekend bij een vriend een "tournament", gewoon gezellig mannen avond: voetballen :+

nu ben ik gewend aan WE8, PES4 is opeens supersnel, en een stuk makkelijker/vloeiender daardoor, ook wordt er minder snel gefloten lijkt het wel?

Loneranger: Winning Eleven komt altijd eerst uit :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Terryb47 op 25-10-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Terryb47 schreef op 25 oktober 2004 @ 17:16:
[...]

Loneranger: Winning Eleven komt altijd eerst uit :Y)
Jah sorry, ik doelde eigenlijk op de pc versie.
Eerst PES3 daarna WE7I die beter was/is.
Of zit het hem in de I?
Eerst WE7 dan PES3 en dan WE7I?

Maakt ook verder niet zoveel. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Volgens mij is het als volgt.

WE7 - Japan
PES3 - Europa
WE7i - Amerika / Canada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu eindelijk ook PES 4 voor de PS2, en dat werd tijd want ik heb de PS2 eigenlijk alleen voor PES 3 en 4 ;)

Gisteren effe de challenge training voltooid maar ik vroeg me af waarom die manual pass training zo ontzettend makkelijk was t.o.v. de andere trainings? Je moet dat blauwe pionnetje raken en ondanks dat ik echt harstikke mis schoot, steeds meters er vandaan, haalde ik bijna elke keer een record t/m de vijf sterren! Als je het dan vergelijkt met de ball possesion training dan is dat wel een stukkie moeilijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Omdat er zo weinig nieuws is omtrend de pc versie ben ik maar eens wat gaan zoeken.
Op een Duits forum kwam ik regelmatig de datum 5-11 tegen.
Dat is iig de datum die vele Duitse winkels geven.
Een persoon wist te vertellen dat de release uitgesteld was naar 18-11 volgens zijn winkelier die hij had nagevraagd.

Ok, ik heb nog steeds genoeg plezier met WE7i maar het begint wel te kriebelen. :Y)

Demo demo demo! :+ [wie weet helpt het]

bron voor bovenstaande:
http://www.fifastadt.de/s...&perpage=20&pagenumber=18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
LoneRanger schreef op 28 oktober 2004 @ 10:59:
Omdat er zo weinig nieuws is omtrend de pc versie ben ik maar eens wat gaan zoeken.
Op een Duits forum kwam ik regelmatig de datum 5-11 tegen.
Dat is iig de datum die vele Duitse winkels geven.
Een persoon wist te vertellen dat de release uitgesteld was naar 18-11 volgens zijn winkelier die hij had nagevraagd.

Ok, ik heb nog steeds genoeg plezier met WE7i maar het begint wel te kriebelen. :Y)

Demo demo demo! :+ [wie weet helpt het]

bron voor bovenstaande:
http://www.fifastadt.de/s...&perpage=20&pagenumber=18
Op diverse webistes wordt al een hele tijd 19-11 aangehouden. 18-11 zal dus wel kloppen. Ik vermoed dat de demo begin november komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Nou, gisteren dus ook PES4 gekocht.

Het is idd weer een goede aankoop geweest. De grafics vind ik meer arcade achting, maar het passing systeem is heeeerlijk uitgewerkt. Ja kan nu eindelijk VOORBIJ een medespeler passen naar iemand die nog wat verder staat. Koppen is echt WAANZINNIG lastg!

Maar effe wat anders: wie weet nog moves?

Je hebt die move dat als je langs de zijlijn loopt naar voren dat je dan een kapbeweging maakt, MAAR direct weer met je andere voet de bal weer naar voren meeneemt, dus een soort van fake-kap beweging. Ik heb die gisteren een paar keer uitgevoerd, maar om eerlijk te zijn ging dat per ongeluk ;)

Iemand een overzichtje van trucjes??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het overall verdedigen is echt slecht, maar dan ook zeer slecht uitgewerkt. De AI van de verdedigers is nog lager dan die van een konijn op badslippers.

Er zijn zo vaak van die momenten dat ze niet instappen, met z'n 2en 1 aanvaller dekken, gewoon gaten laten vallen, terwijl ik echt zone defence dan heb ingesteld voor die speler.

Het wisselen is ook behoorlijk crap. Zo vaak dat die verkeerd wisselt, in verdedigend opzicht dan nog steeds. Geeft me gewoon een speler die echt niets met die spelsituatie te maken heeft.

Tevens moet je eens goed in de replay kijken (zie je zo ook, maar zo beter) dat als je wisselt dat de speler dan ALTIJD even stil staat. Als je op een best hoog niveau speelt (tegen de computer op 6 sterren inmiddels) en elke dag tegen vrienden met echt waanzinnige technieken, tactieken en dergelijke dan erger je je gewoon mateloos aan zulke dingen.

Verder een topspel, maar de hierboven aangegeven dingen zorgen echt elke game weer voor de nodige frustraties en heeft me inmiddels al 1 controller gekost, echt bagger is het die minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
@Zosas, ik heb voor PES3 altijd het overzicht gebruikt op deze site

Vooral een kwestie van proberen, al moet ik zeggen dat ik op zich weinig truckjes gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren speciaal voor PES4 een Xbox aangeschaft.... Kan nou al niet wachten tot de release van PES4 op de Xbox en om online te gaan :)

Gisteren ook tegen een vriend gespeeld en ik heb me inderdaad ook wel geergerd aan kleine dingetjes, alleen niet dusdanig dat er een controller sneuvelde (is vroeger al genoeg gebeurd bij mij, ben nu wat rustiger :P )

@Sosas: volgens mij kun je ook trucjes en tricks vinden via het ingame menu >>> controls ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb 'm gisteren ook gehaald, samen met een PSTwo (geil dingetje hoor) en GTA: SA.
In het begin heb ik beide even gespeeld maar PES4 vond ik toch wel meteen enorm verslavend. Alles ziet er echt een stuk beter uit dan PES3 (PC), behalve de grasmatten misschien. Maar de tenues, nieuwe gezichten, een grote verbetering vergeleken met wat er bij PES3 standaard zat.

Toen ben ik even een paar trainingen gaan doen (dikke aanrader ondanks dat je PES3 al stuk gespeeld hebt) om er een beetje feeling te krijgen.

Daarna de "Liga Española" begonnen met Real Madrid op ***.
1e wedstrijd, uit tegen Sevilla, altijd lastig.

Het eerste wat opvalt is dat de timing nog belangrijker is voor de controle, hoe strak je pass is hangt enorm af van de timing van je druk op de knop en van de skills van de speler. Er zit ook veel meer variatie in de afstand tussen de speler en bal waardoor je nog meer de indruk krijgt dat alle elementen op het veld los van elkaar zitten en krijg je meer echte voetbalsituaties.

De bal bij je houden met een technisch vaardige speler is een stukje makkelijker geworden. Maar een tackle plaatsen op of de bal afpakken van, mits goed getimed, een aanvallende speler is ook makkelijker geworden.
Heen en weer aanvallen omdat spelers bijna niet van de bal te krijgen zijn lijkt een stuk minder geworden.

Het scoren daarentegen is minder makkelijk, althans de manieren waarop je met PES3 makkelijk kon scoren zijn lastiger gemaakt, wat ook wel nodig was. Een voorzet is nu echt niet meer bijna elke keer een schot/kopbal op doel.
Maar met slimme passing is een man vrijzetten voor de goal wel beter te doen, wat de variatie in het spel wel enorm aanmoedigt.
M'n 1e wedstrijd eindigde in 1-1, ik opende de score via een mooi opgezette aanval.

Daarna speelde ik thuis tegen Osasuna en dat begon slecht, ik stond vrij snel 0-2 achter en het lukte me maar niet de bal voorbij Sanzol te krijgen. Uiteindelijk wist ik het toch nog tot 2-2 te brengen en toen had ik de druk inmiddels volledig op de ketel staan bij Osasuna. In een extreme poging om nog met 3 punten ervandoor te gaan maakte Ronaldo nog de 3-2 in blessuretijd.
_/-\o_

Maar ik vind het echt en enorm goed spel, het verschil met PES3 lijkt misschien niet groot maar het zijn allemaal subtiele dingetjes die verfijnd zijn en veel meer diepgang in het spel bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren is trouwens mijn ML-team failliet gegaan :X

Ik was het 1e seizoen al gepromoveerd met ML op *** en het tweede seizoen liep ook wel lekker, ik had Kezman en Martins gekocht aan het eind van het eerste seizoen namelijk...

Halverwege het seizoen in D1 krijg je negotiations period, dus ik lekker negotiaten (wist ik veel dat je niet een negatief saldo mocht hebben) dus week daarna Game Over :X
Dus jullie zijn gewaarschuwd! Een minnetje voor je saldo en je bent onherroepelijk de l*l :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Nippletwister schreef op 29 oktober 2004 @ 11:23:
Gisteren is trouwens mijn ML-team failliet gegaan :X

Ik was het 1e seizoen al gepromoveerd met ML op *** en het tweede seizoen liep ook wel lekker, ik had Kezman en Martins gekocht aan het eind van het eerste seizoen namelijk...

Halverwege het seizoen in D1 krijg je negotiations period, dus ik lekker negotiaten (wist ik veel dat je niet een negatief saldo mocht hebben) dus week daarna Game Over :X
Dus jullie zijn gewaarschuwd! Een minnetje voor je saldo en je bent onherroepelijk de l*l :(
Beetje PES speler wist dit natuurlijk allang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

LoneRanger schreef op 29 oktober 2004 @ 12:14:
[...]

Ik dacht zelf dat je geen negatief saldo mag hebben aan het einde van het seizoen en dat dat midden in het seizoen geen probleem zou zijn dus...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
moves people... we need special moves!! O-)
hehehehe

nee, maar serieus ook bij PES3 moest je negatief saldo proberen te mijden. Maar welke club was je ook alweer? want als je bijvoorbeeld Real Madrid zou zijn, zou schuld toch geen probleem moeten zijn??? 8)7

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
gday schreef op 29 oktober 2004 @ 12:21:
[...]

Ik dacht zelf dat je geen negatief saldo mag hebben aan het einde van het seizoen en dat dat midden in het seizoen geen probleem zou zijn dus...?
Bij PES3 mocht je tijdens het seizoen maximaal 10k in de min gaan, maar ik heb hier geen handleiding van 4, dus geen idee hoe het met 4 zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
LoneRanger schreef op 29 oktober 2004 @ 12:14:
[...]

Nou bij PES 3 kon je gewoon dik in de min staan zolang het nieuwe seizoen nog niet begonnen was vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zosas schreef op 29 oktober 2004 @ 12:35:
moves people... we need special moves!! O-)
hehehehe

nee, maar serieus ook bij PES3 moest je negatief saldo proberen te mijden. Maar welke club was je ook alweer? want als je bijvoorbeeld Real Madrid zou zijn, zou schuld toch geen probleem moeten zijn??? 8)7
Ik WAS FC Utrecht, en ik speelde gewoon met het standaard ML-team met de o.a. de wereldspelers Barota, Huylens, Castolo, Njorgo, Ximenez en co... :P

Ben nu opnieuw gestart met Fiorentina, zit nog een beetje uitdaging in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Nippletwister schreef op 29 oktober 2004 @ 16:06:
[...]

Nou bij PES 3 kon je gewoon dik in de min staan zolang het nieuwe seizoen nog niet begonnen was vriend ;)
Oops, je hebt helemaal gelijk natuurlijk. ;)
Ik had je post een beetje verkeerd geintrepeteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Inmiddels zijn we weer een weekje verder. Zit nog steeds te wachten op de versie voor de pc die over een dag of twaalf uitkomt. Zijn er mensen die dit spel inmiddels al ietjes langer spelen al wat nog niet genoemde positieve of negatieve dingen tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Is het eigenlijk mogelijk om naar de grond te koppen zonder dat je de bal dan altijd naar beneden kopt :? (richting onderkant van de tv dus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Schumi4ever schreef op 06 november 2004 @ 01:56:
Is het eigenlijk mogelijk om naar de grond te koppen zonder dat je de bal dan altijd naar beneden kopt :? (richting onderkant van de tv dus :P)
Op doel wel ja, naar voren drukken en O of X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
ZAMoRANo schreef op 06 november 2004 @ 02:06:
[...]

Op doel wel ja, naar voren drukken en O of X.
Dan gaatie bij mij altijd omhoog :?

De enige manier waarop ik naar beneden kan koppen is door het pookje naar beneden te duwen, maar daardoor kan ik dus alleen naar de eerste paal koppen, niet naar de tweede :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Och wat heb ik net een lekker doelpunt gemaakt als mezelf met Spanje tegen Japan in de kwartfinale van het (zelf opgezette) WK.

Ik ren door het midden naar de linkerkant van de goal, omspeel 2 verdedigers, kom aanrennen en vlak voor de verdediger wat kan doen schiet ik achter het standbeen langs, de bal rolt voor verdediger en keeper langs zo de verre hoek in. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op 07 november 2004 @ 01:51:
Och wat heb ik net een lekker doelpunt gemaakt als mezelf met Spanje tegen Japan in de kwartfinale van het (zelf opgezette) WK.

Ik ren door het midden naar de linkerkant van de goal, omspeel 2 verdedigers, kom aanrennen en vlak voor de verdediger wat kan doen schiet ik achter het standbeen langs, de bal rolt voor verdediger en keeper langs zo de verre hoek in. _/-\o_
dit vraagt om een replay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Exocet schreef op 07 november 2004 @ 09:00:
[...]

dit vraagt om een replay :)
Ja heb 'm wel opgeslagen, eens kijken of ik een manier kan vinden om het te capturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
ZAMoRANo schreef op 07 november 2004 @ 14:06:
[...]

Ja heb 'm wel opgeslagen, eens kijken of ik een manier kan vinden om het te capturen. :)
graag, heb nog steeds niet gevonden de bal achter standbeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
hully schreef op 07 november 2004 @ 20:46:
[...]

graag, heb nog steeds niet gevonden de bal achter standbeen
Ja in theorie moet het zo: Je loopt met een rechtsbenige speler naar de linkerkant van het doel, of vice versa. Deze speler moet voor z'n slechte been lage waardes hebben, anders heeft ie de neiging om met dat been te schieten. Als je dan bij het doel bent moet je richting verre hoek mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ter hoogte van de 5 meter lijn lopen naast het doel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

hoop wel dat de final versie anders is dan de beta (xbox) want op een gegeven moment is het wel veel van het zelfde, dit in tegenstelling tot pes 3, vooral het scoren en manier van lopen en de lijn die de bal volgt met het passen is vaak hetzelfde, hoop dat dat in de final anders is.
en minder snel mag ook wel !
te arcade achtig vind ik in vergelijking met pes 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Paar moves al dan niet al bekend:

360 - tijdens het lopen met de rechter analoogstick een draaiende beweging maken.

sidestep - tijdens het lopen via R2 dan naar onder of boven drukken.

sidestep en balvast houden - de bekende sitestep zoals hierboven, achter na het naar boven of onder drukken, druk je naar achteren.

Fake-kap beweging - R2 plus 2x de richting die je loopt. Nu zet je je tegenstnder op het verkeerde been.

Fake-shot - druk na [] gelijk op X

wegens tijdgebrek heb ik momenteel geen tijd om er meer neer te zetten, maar vul ze zelf maar aan indien je nog andere hebt.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zosas schreef op 08 november 2004 @ 15:56:
Paar moves al dan niet al bekend:

360 - tijdens het lopen met de rechter analoogstick een draaiende beweging maken.

sidestep - tijdens het lopen via R2 dan naar onder of boven drukken.

sidestep en balvast houden - de bekende sitestep zoals hierboven, achter na het naar boven of onder drukken, druk je naar achteren.

Fake-kap beweging - R2 plus 2x de richting die je loopt. Nu zet je je tegenstnder op het verkeerde been.

Fake-shot - druk na [] gelijk op X

wegens tijdgebrek heb ik momenteel geen tijd om er meer neer te zetten, maar vul ze zelf maar aan indien je nog andere hebt.
Ze staan ook gewoon in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
ratsja schreef op 08 november 2004 @ 15:33:
hoop wel dat de final versie anders is dan de beta (xbox) want op een gegeven moment is het wel veel van het zelfde, dit in tegenstelling tot pes 3, vooral het scoren en manier van lopen en de lijn die de bal volgt met het passen is vaak hetzelfde, hoop dat dat in de final anders is.
en minder snel mag ook wel !
te arcade achtig vind ik in vergelijking met pes 3
Ik heb zelf niet de beta-versie gespeeld, maar ik denk wel dat ze een aantal aanpassingen hebben gedaan. Ik hoop dat de Xbox versie ook kwalitatief wat mooier is :) niet dat ik de PS2 versie lelijk vindt (integendeel) maar extra eye candy is natuurlijk nooit weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
ZAMoRANo schreef op 08 november 2004 @ 16:00:
[...]

Ze staan ook gewoon in de handleiding.
Gemiddeld PES-er weet dat er slechts een greep van de "special moves" vermeld staan in de handleiding.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zosas schreef op 08 november 2004 @ 16:27:
[...]

Gemiddeld PES-er weet dat er slechts een greep van de "special moves" vermeld staan in de handleiding.
Maar die jij noemt staan er gewoon in, beetje zinloos dus.
Misschien handig als we de moves hier opnoemen die er niet in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
ZAMoRANo schreef op 08 november 2004 @ 16:29:
[...]

Maar die jij noemt staan er gewoon in, beetje zinloos dus.
Misschien handig als we de moves hier opnoemen die er niet in staan.
You've got a point, maar ik dacht zo langzamerhand een compleet overzichtje te gaan generen (volgens mij staat R2 en 2x naar voren er niet in.....)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op 08 november 2004 @ 16:44:
[...]

You've got a point, maar ik dacht zo langzamerhand een compleet overzichtje te gaan generen (volgens mij staat R2 en 2x naar voren er niet in.....)
Poging tot makkelijk scoren mislukt!! ;) Hahahahaha...maar misschien kan iemand een compleet overzicht posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Nippletwister schreef op 08 november 2004 @ 16:05:
[...]

Ik heb zelf niet de beta-versie gespeeld, maar ik denk wel dat ze een aantal aanpassingen hebben gedaan. Ik hoop dat de Xbox versie ook kwalitatief wat mooier is :) niet dat ik de PS2 versie lelijk vindt (integendeel) maar extra eye candy is natuurlijk nooit weg :P
ik hoop het echt, maakt het toch wat meer af en dat idee kreeg ik bij pes 3, dus pes 4 moet dat ook zijn (de final op de xbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik weet niet of jullie het al wisten, al een geruime tijd stond de releasedate van PES4 Xbox (tenminste bij play.com waar ik em heb besteld) op 19 november, maar nu is het veranderd naar 26 november :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Gisteren heb ik mijn PS2 controller en 2 adapters (xbox en pc) binnen gekregen.. Eerste indruk is dat alles beter reageerd dan met de Logitech Dual Action. Alleen de analoge hendels zijn nog even wennen.. Heb me gisteren vooral beperkt tot de training challenge in PES3.

Enige nadeel is dat ik nu wel een hevige pijn heb in de muis van mijn hand (het deel onder je duim).. Ook de vorm moet blijkbaar nog even wennen..

Verwijderd

Jullie weten waarschijnlijk ook al wel (heb het niet gepost gezien) dat de pc-versie ook TCP/IP play geconfirmed heeft gekregen op pes4.com en pes4.de :9
Got-toernooitje opzetten tegen de 26ste ? :)
btw, wat maken die echte namen uit, Wolf patcht het toch binnen de week !

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 02:45:
Jullie weten waarschijnlijk ook al wel (heb het niet gepost gezien) dat de pc-versie ook TCP/IP play geconfirmed heeft gekregen op pes4.com en pes4.de :9
Got-toernooitje opzetten tegen de 26ste ? :)
btw, wat maken die echte namen uit, Wolf patcht het toch binnen de week !
Zoiets dus?
Pro Evolution Soccer 4 Online League

Dit gaat in samenwerking met wat mensen van een Belgisch forum (die ook met het idee kwamen). Hier hebben zich ook al aardig wat mensen van GoT voor aangemledt. Mochten er mensen een ander toernooi op willen zetten wil ik misschien wel meedoen.

And I'm the only one and I walk alone.

• Maverick
  • Laatst online: 18:24
eindelijk is er de demo :)
voorlopig heb ik em alleen nog als torrent gezien: http://maverick.dynasoft.nl/pes4.torrent heeft inmiddels zat seeds en is goed te verkrijgen, hij speelt echt lekker, heb hem ff snel gespeeld, zitten wel een aantal goede verbeteringen in :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Macer schreef op woensdag 10 november 2004 @ 08:33:
Gisteren heb ik mijn PS2 controller en 2 adapters (xbox en pc) binnen gekregen.. Eerste indruk is dat alles beter reageerd dan met de Logitech Dual Action. Alleen de analoge hendels zijn nog even wennen.. Heb me gisteren vooral beperkt tot de training challenge in PES3.

Enige nadeel is dat ik nu wel een hevige pijn heb in de muis van mijn hand (het deel onder je duim).. Ook de vorm moet blijkbaar nog even wennen..
Ik heb dat ook net besteld 2 adapters 1 voor de pc en 1 voor de xbox met ps2 controller,maar tnt kwam weer toen ik er niet was :)

Maar wel in 2 dagen uit hong kong dat kan je wel aan ze overlaten :)

• LoneRanger
  • Niet online
Maverick schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:01:
voorlopig heb ik em alleen nog als torrent gezien: http://maverick.dynasoft.nl/pes4.torrent heeft inmiddels zat seeds en is goed te verkrijgen, hij speelt echt lekker, heb hem ff snel gespeeld, zitten wel een aantal goede verbeteringen in :)
Oh ik had eigenlijk geen demo meer verwacht naar wat ik her en der gelezen had.
Ik heb hem inmiddels binnen, dank je Maverick, maar kan hem vanavond pas proberen.

p.s. Multiplayer demo? >:) :P

• Maverick
  • Laatst online: 18:24
LoneRanger schreef op donderdag 18 november 2004 @ 07:24:
[...]

Oh ik had eigenlijk geen demo meer verwacht naar wat ik her en der gelezen had.
Ik heb hem inmiddels binnen, dank je Maverick, maar kan hem vanavond pas proberen.

p.s. Multiplayer demo? >:) :P
Nope geen multiplayer, maar als je iin het menu zit moet je voor de gein eens kijken wat het (onselecteerbaar in de demo) menuitem links van "exit" is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 18-11-2004 07:27 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Maverick schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:01:
Argh! :(
Net nu ik sinds vandaag thuis geen internet heb voor 3 weken :'(

Hoe is de speelsnelheid? Op de PS2 vind ik het eigenlijk een tikje te snel. En is de framerate ook goed?

• Vlassie1980
Is er al iemand die toevallig de Xbox versie al in de schappen heeft zien liggen?
Heb hem maar niet online besteld omdat de release datums bij Konami nou niet altijd te vertrouwen zijn...

Verwijderd

Wat een TOPPERTJE dit spel!!!! :*)

Heb net de demo gespeeld en hoop 'm ook spoedig op m'n XboX te krijgen aangezien ik 'm online heb besteld bij GCshop.nl.
Het loopt echt heerlijk vloeiend op de pc en het speelt zo veel beter als Fifa'05.
Hoewel die hebben hun game tenminste ook sterk verbeterd t.o.v. '04.
Maar ja gelukkig duurt het nu niet lang meer totdat PES4 uit is op PC en XboX!!

HULDE _/-\o_

• M@cer
Bij de meeste FRS is de XBOX versie al beschikbaar... In het topic op XBW komen er steeds meer FRS bij...

In ieder geval FRS Zwolle, Sittart en Amsterdam.

• Vlassie1980
Macer schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:26:
Bij de meeste FRS is de XBOX versie al beschikbaar... In het topic op XBW komen er steeds meer FRS bij...

In ieder geval FRS Zwolle, Sittart en Amsterdam.
Zometeen maar ff kijken bij de FRS dan :)

En ook nog een netwerkkabeltje voor mijn Xbox halen natuurlijk! :Y)

Kan ik weer een nieuwe master league beginnen met die standaard spelers :X
Ach accepteren....

[ Voor 13% gewijzigd door Vlassie1980 op 18-11-2004 12:20 ]

• franktv
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 20:56
zijn er al meerdere bronnen voor de pc demo? de torrent wil bij mij niet beginnen.

• Zamorano
  • Niet online
Nippletwister schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:19:
[...]
....

Kan ik weer een nieuwe master league beginnen met die standaard spelers :X
Ach accepteren....
Je kan toch gewoon kiezen voor de spelers die daadwerkelijk in dat team spelen?

Verwijderd

[quote]Macer schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:26:

In ieder geval FRS Zwolle, Sittart en Amsterdam.[/quote

eurootje is gevallen! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 12:56 ]

Verwijderd

Kijk , dat is goed nieuws. Meteen na werk ff halen.
Eindelijk , ik wachte hier al een hele tijd op.
Zijn er al mensen die 'm gespeeld hebben op XBox?
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.