fix je link plz?skullsplitter schreef op 26 september 2004 @ 17:31:
Resultaten van een half uurtje muizenjacht en lenstesten met een Canon 55-200 f4.5-5.6 II USM:
http://members.home.nl/nol/foto's/park-kleiner.zip

Verwijderd
fix je link plz?skullsplitter schreef op 26 september 2004 @ 17:31:
Resultaten van een half uurtje muizenjacht en lenstesten met een Canon 55-200 f4.5-5.6 II USM:
http://members.home.nl/nol/foto's/park-kleiner.zip
[ Voor 79% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-09-2004 17:55 ]
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 15:23:
http://home.planet.nl/~essen577/Dig/trol.jpg
http://home.planet.nl/~essen577/EOS/11.jpg
En dat nog uit een karretje wat beweegt
Deze zijn bedoelt voor het fotograferen van situaties waarin barrel distortion optreed (zie ook FAQ) en deze op/met de lens zelf te corrigeren, dacht ik...Silent Thunder schreef op 26 september 2004 @ 17:56:
Wat is het doel van een tilt/shift lens?
http://consumer.usa.canon...tegoryid=156&modelid=7328
Hier staat er ene, maar ik snap niet zo goed wat ze bedoelen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Groetjes, FaceDown.
Maat, hijs gewoon gecopypaste, dit forum kan gewoon niets aan
www.avpnews.com
Gewoon copy-pasten. Hij kan er weinig aan doen dat de GoT-parser kut is..
[ Voor 1% gewijzigd door FaceDown op 26-09-2004 18:56 . Reden: great Fokkers think alike ]
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Hoe zet je de Synchro aan op de 550 EX??FireArrow schreef op 25 september 2004 @ 22:43:
Wat zeg jij nou delict?
Als ik mijn 550 EX op m'n 300D schroef dan moet ik toch echt Synchro aanzetten voordat ik hoger dan 1/200 kan hanteren...
Een flitser gebruik je trouwens alleen voor dichtbij, als je verder dan 150 mm gaat werken (misschien wel bij minder mm al) heb je geen licht meer omdat je simpelweg niet zover kan komen met je licht. Hoe hoog je richtgetal ook is...
Edit: En met flits sync is mijn foto gewoon goed belicht op 1/4000edusssssss
thnxbreinonline schreef op 26 september 2004 @ 18:50:
[...]
Deze zijn bedoelt voor het fotograferen van situaties waarin barrel distortion optreed (zie ook FAQ) en deze op/met de lens zelf te corrigeren, dacht ik...
LOL, dat ding kost E 104.000,-. Jij liever dan ik.Silent Thunder schreef op 26 september 2004 @ 20:37:
[...]
thnx
nog een vraagje.. ik zie op de canon site dat ze ook een 1200mm hebben: http://www.usa.canon.com/...f_1200_56/ef_1200_56.html
en met een 2x extender kun je er zelfs 2400mm van maken zeggen ze.
mijn vraag is: tot hoeveel meter kun je dan inzoomen met 2400mm en voor welke doeleinden zou je zoiets willen gebruiken?
Ik denk dat je idd wat in de paparazzihoek moet gaan denken, ik zou geen andere manier kunnen verzinnen om anders dat ton terug te verdienen!Foto Konijnenberg verkoopt bijzondere spullen en dit is een van die super aparte lenzen die je niet overal op voorraad vind.
Ons bedrijf werkt als enige in Nederland met deze tele en is zeer tevreden over de kwaliteit. Het extreme bereik maakt deze lens geschikt voor die enkele bijzondere gelegenheid dat je niet zonder kan. De lens is zijn geld dubbel en dwars waard en heeft enkele bijzondere foto's opgeleverd die niet gemaakt hadden kunnen worden met een andere tele. Voor mij persoonlijk was deze lens de reden om over te stappen op Canon (voorheen Olympus). De IS werkt perfect om spiegelbeweging te compenseren. Ik hoef nauwelijks met MLU te werken. Vergeet uit de hand fotograferen zelfs met IS. Soms zet ik er zelfs twee statieven onder (een onder de body en een onder de lens). Verder zijn de resultaten altijs superscherp en fraai van contrast. In combinatie met de 1D body die ik het liefst standaard gebruik is de effectieve lengte van het brandpunt zelfs 1560 mm. Genoeg om een afgeschermde BN-er toch nog in zijn prive omstandigheden te 'pakken'.
Al met al een echte aanrader. Enige nadeel: een backup lens is een begrotelijke zaak, dus soms voel ik me een beetje onzeker fotograferen met het fotograferen van een evenement waar ik echt MOET scoren. Stel je voor dat de AF of de IS het zou begeven.
Ik weet dat Konijnenberg geen orders accepteert zonder een aanbetaling van 11.120 Eur (10%) op deze lens, maar ik zou iedereen die deze lens echt nodig heeft kunnen adviseren daar over heen te stappen. Deze supertele is zijn geld dubbel en dwars waard!
Tomorrow is often the busiest day of the week
ik ga em ook niet kopen hoorDunbar schreef op 26 september 2004 @ 20:45:
[...]
LOL, dat ding kost E 104.000,-. Jij liever dan ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 26-09-2004 21:33 ]
Verwijderd
Die foto mist wel sfeer (flister?) en een beetje overall beeld. Maar wel netjes zo dichtbijDido schreef op 26 september 2004 @ 18:28:
[...]
offtopic:
Het kan wel mooier, maar ik geef toe dat mazzel wel een grote rol speelt.
http://crew.tweakers.net/Dido/troll.jpg
Met een Z1, dus hoort ie eigenlijk niet hier thuis
Dat is nou juist het probleem.. De onderste foto:En wat als je nou op manual gaat schieten? Dan kan je je foto 1 stop (misschien 2, maar niet verstandig) onderbelichten en met photoshop weer omhoog halen (bij 8 kan dat makkelijk met shadow/higlight)
Direct een andere lens kopen omdat het nu niet lukt is ook weer een beetje snel. Okay, een lichtsterkere lens is nooit weg, maar even proberen op 800 iso is klooien met de manual stand daar leer je ook van! Vandaag voor het eerst op 800 iso geschoten met de 300D en het resultaat viel me niet tegen (en ja het was ook met de 18-55).LongJohn schreef op 26 september 2004 @ 22:01:
[...]
Dat is nou juist het probleem.. De onderste foto:
[afbeelding]
is op manual stand genomen, maar als ik de tips hier goed begrijp is de "kit lens" die ik bij mijn 300D gekregen heb niet echt geschikt en is mijn ISO waarde nou ook niet echt hoog (ik geloof 200 of 400 uit mijn hoofd).
Ik ga in ieder geval een speedlight halen (voor zover het budget en vriendin het toelaat) en kijken naar een andere lens. De lens moest er toch komen, want ik ben al naarstig op zoek naar een telelens (weet alleen nog niet welke het gaat worden..)
Verwijderd
floris heeft wel eens een verhaaltje gepost over deze lens. Het is een leuk ding, maar hij wordt op bestelling, met de hand gemaakt, vandaar de prijs. Er zijn er naar schatting ong. 100 verkocht tot nu toe, over de hele wereld... ze worden meestal gebruikt in de sportfotografie, om van bovenuit de tribune zweetdruppels op voorhoofden te kunnen tellenSilent Thunder schreef op 26 september 2004 @ 21:21:
[...]
ik ga em ook niet kopen hoor
gewoon geintereseerd in het hoe en waarom ervan
wat is zijn bereik dan?
offtopic:Dunbar schreef op 26 september 2004 @ 20:45:
Foto Konijnenberg verkoopt hem en daar staat ook een commentaar bij:
Volgens mij is de Kwik-Fit iets goedkoper met zijn uitlaten voor mijn golf-gti-turbo-metspoiler-entebredebanden
Ik ga morgen met deze lens naar een concert van Boris. Fotograferen voor de Idols-krant. Ik heb rij 1(zonnekap),2(lens)en 3(mezelf) gereserveerd.
(of zit ik dan iets te dichtbij als ik de 2,0x II converter erop laat zitten?)
...is dat niet verboden om raketwerpers op internet te verkopen?
Wat nou statief, voor dit ding moet je eerst een fundering storten.
aaaaaaah
Ik zie het er is inderdaad leven op Mars!
hehe... maar hoeveel meter bereik heeft ie nou op 2400mm?Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 23:10:
[...]
floris heeft wel eens een verhaaltje gepost over deze lens. Het is een leuk ding, maar hij wordt op bestelling, met de hand gemaakt, vandaar de prijs. Er zijn er naar schatting ong. 100 verkocht tot nu toe, over de hele wereld... ze worden meestal gebruikt in de sportfotografie, om van bovenuit de tribune zweetdruppels op voorhoofden te kunnen tellen
Wat bedoel je hier nou mee als ik vragen mag ?Silent Thunder schreef op 27 september 2004 @ 00:47:
[...]
hehe... maar hoeveel meter bereik heeft ie nou op 2400mm?
[ Voor 22% gewijzigd door Silent Thunder op 27-09-2004 01:33 ]
Die lens zoomt altijd evenveel in, ongeacht de afstand. De vergrotingsfactor is ongeveer 34x. (met de extender 2 keer zoveel uiteraard)Silent Thunder schreef op 27 september 2004 @ 01:32:
nou... die lens van 1200mm (2400mm met de 2x extender). hoeveel meter kun je daarmee inzoomen max?
[ Voor 7% gewijzigd door flagnite op 27-09-2004 08:04 ]
Dat verklaart een hoop, ik dacht dat ik het verkeerde adres had.. beetje door die woonwijk crossenVerwijderd schreef op 23 september 2004 @ 19:20:
Ik denk dat je meneer Ruitenberg (Crown) toch beter kan mailen. Het is niet echt een winkel, gewoon een garage. De meeste klanten komen op afspraak dus misschien tref je hem aan maar als je zo langskomt is volgens mij de kans groot dat je hem zal mislopen.
Op afspraak is die wel de hele week te bereiken. Tot 8 uur 's avonds
Verwijderd
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Scheelt 4 stops. (of ik moet altijd het begrip stop verkeerd hebben begrepen) 2.0, 2.2 en 2.5 zitten er ook nog tussen.Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 11:19:
[...]
Het verschil tussen 1.8 en 2.8 is iets meer dan een halve stop. Dus ipv 1/60 werken op 1/45, ik voorzie geen drama om op 2.8 te werken.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Verwijderd
ik denk dat je eerder over kilometers praat..Silent Thunder schreef op 27 september 2004 @ 01:32:
nou... die lens van 1200mm (2400mm met de 2x extender). hoeveel meter kun je daarmee inzoomen max?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 11:59 ]
Verwijderd
hier nog een picVerwijderd schreef op 27 september 2004 @ 11:58:
zag er echt belachelijk uit. maargoed, die foto is gelocked op pbase.com, je hebt er ineens een PW voor nodig
Verwijderd
Verwijderd
En het mooie is dat je de EF2x II en de EF 1.4x II op ekaar kunt stapelen ... 2x1.4x1200=3360 ... jammer dat de AF niet meer werkt ...flagnite schreef op 27 september 2004 @ 08:03:
[...]
Die lens zoomt altijd evenveel in, ongeacht de afstand. De vergrotingsfactor is ongeveer 34x. (met de extender 2 keer zoveel uiteraard)
-------
Waarschijnlijk is het stof op je sensor.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 22:11:
edit werkte weer niet....
Ik heb zojuist wat fotos van me bekeken, en opeens viel me op dat ik bij fotos waarbij de lucht goed gefotografeerd, zwarte vlekken zag?! Niet als de lucht heel licht is (wit, omdat iets anders gefocused was)maar alleen wanneer de lucht duidelijk is.
Het zij kleinde vierkant wazige LICHT zwarte vlekjes, waarbij de ene iets donkerder dan de andere. Ze zijn er pas sinds gisteren, en ik heb al die ijd geen lens gewisseld?! Zullen dit hele kleine vuiltjes op de lens zijn? Ik kan me niet voorstellen dat t nu al in me toestel zit....Hoe kun je ze het beste bekijken, indien er niet altijd een heldere lucht voor de hand is?
Verwijderd
Eh, ja. Moet je hem wel omhoog klappen ( flits knopje drukken )RepSLET schreef op 27 september 2004 @ 21:40:
Nog een vraagje:
Ligt het aan mij of werkt de flitser niet in Av en Tv ? Alleen op M(anual) en met de niet-creative standen.
Verwijderd
Die dingen worden vanuit de fabriek al gratis met stof geleverd.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 22:38:
Kheb met F22 op wit geschoten, en yep ze zitten er nog....Hoe kan ik nu al stof op me sensor hebben?! Ik heb me toestel pas 2 weken?!Geen 1 keer lens gewisseld, nadat ik me kitlens er op heb!Tis toch niet normaal, om ze snel al stof op je sensor te hebben?
Nu moet ik dus me lens er af halen, en doen wat er in de gebruiksaanwijzing staat?(in het men schoonmaken kiezen enz...)
Tis toch niet de bedoeling dat dit om de 2weken moet gebeuren?zou ik wel erg triest vinden, van zo een toestel.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
Linkje en nog een linkje.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 23:09:
''sensor swabs''? Wat is dat precies voor spul?Wordt vloeistof niet afgeraden door canon?
Is het mogelijk om er stof in te blazen denk je met een blaasbuisje, als het toestel op zn kop wordt gehouden?
Kost maar €65,-delict schreef op 27 september 2004 @ 23:49:
Linkje en nog een linkje.
Het werkt perfect, en het is te koop bij Konijnenberg
Erm.. ik had het over m'n externe flitser (Sigma EF-500).Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 22:34:
[...]
Eh, ja. Moet je hem wel omhoog klappen ( flits knopje drukken )
Zoek dit topic (in alle drie de delen) eens door op het steekwoord "tas"? Dit is inmiddels al tig keer langs gekomen.idioteque schreef op 28 september 2004 @ 00:04:
Ik heb sinds zaterdag ook een 300D
Heb er alleen geen kit lens bij besteld maar gelijk een Sigma DC 18-128, en ik moet zeggen dat erg blij ben met mijn camera. Heb nog niet echt gelegenheid gehad om hem goed uit te testen maar dat komt nog wel.
Ook heb ik gelijk een usb-reader erbij gekocht en wat is dat een verschil.
Moet nog wel een aantal dingen kopen zoals een goede tas enzo, dus daar ga ik eerst eens voor kijken. Heeft er iemand nog tips voor een goede tas?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Nee, maar wel met een Sigma 70-300 (bereik is dus hetzelfde) en kwa bereik is het voor mij voldoende, ik heb een keer gehad dat 300 mm (480 mm dus) te kort was, maar voor die ene keer ga ik geen 50-500 aanschaffenoZy schreef op 28 september 2004 @ 11:10:
Is het bereik van die 300/480mm wel nuttig? Ik weet niet of ik dat wel nodig zal hebben, 10x zoom was altijd wel voldoende op de powershot S1.. iemand ervaring met deze lenzen?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
[ Voor 5% gewijzigd door Arfman op 28-09-2004 12:59 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zit zelf met die lens ook in gedachte, maar ook voor een andere combi (wel wat prijziger) in de vorm van een Canon EF 70-200/4.0 L USM met een 1,4x extender...oZy schreef op 28 september 2004 @ 11:10:
....
Ik heb er 2 op het oog:
canon ef 28-200/3.5-5.6 usm ø 77mm € 499,00
canon ef 75-300/4.0-5.6 is usm ii ø 58mm € 510,00
....
Ik denk dat je zwamtArfman schreef op 28 september 2004 @ 12:59:
[..]
-is de 300D een goede camera ? In de zin van: ik kan me herinneren dat er problemen waren met lenzen, er staat me iets bij van barrel distortion, of zwam ik nu ?
De 300D scheelt alleen van de 10D qua behuizing en software. De behuizing van de 300D vind ik zelf dik in orde. Er is een firmware-hack verkrijgbaar voor de 300D die je enkele extra functies (dus niet alle!) van de 10D geeft. Zelf heb ik deze firmware nog niet geinstalleerd omdat ik de functies simpelweg niet nodig heb (tot nu toe).-hoe zit het met de Canon EOS 10D ? Is de 300D daar nu de opvolger van ? Dat ben ik ff kwijt.
EDIT: de 10D is de professionele variant van de 300D lees ik net.
Eigenlijk moet je 1GB aanschaffen, afhankelijk van wat je wilt natuurlijk. 1GB kost al minder dan 100 euro. Met 512 kom je ook al een heel eind, maar je zal er vanzelf achter komen dat je VEEL meer schiet met een SLR dan met een compact camera. Ga uit van zo'n 3MB per foto gemiddeld op de hoogste JPEG kwaliteit.-ik heb nu een 256 MB CF kaartje. Kom ik daar ver mee of moet ik eigenlijk 512 MB aanschaffen ?
De standaard (of kit-)lens is prima voor landschapsfoto's. Voor portretten of simpelweg om dingen dichterbij te halen kun je nog een zoomlens aanschaffen (wat niet wil zeggen dat portretten niet mogelijk zijn met de kitlens). Zelf heb ik daarnaast ook nog een 50mm 1.8 Canonlens gekocht (100,-). Hiermee kun je onder moeilijkere lichtomstandigheden (lees: redelijk donkere ruimtes zoals discotheken) foto's maken zonder je flits te hoeven gebruiken.-de standaard lens die erbij zit, kun je daar wat mee ? Of moet ik voor bv. landschapfoto's weer een andere lens hebben ?
Zeker bruikbaar. Geeft een beter resultaat dan de meeste flitsers op een compactcamera. Wil je echter een wat professioneler resultaat dan zul je op een externe fliters over moeten stappen. Voor 155,- heb je al een externe (goede) Sigma.-hoe is de ingebouwde flitser ? Bruikbaar of niet ?
Voor landschappen kun je de kitlens gebruiken. Voor LAN-party's ook. Afhankelijk van de lichtomstandigheden kun je een 50mm 1.8 van Canon gebruiken zonder flits, of de kitlens en een externe flitser (of de interne natuurlijk).Ik maak veel foto's van landschappen en van LANparty's, is er dan een flitser/lenzencombo die voor mij ideaal is ?
Opvolgers zullen er altijd aan zitten komen. De 300D heeft nu de allerbeste prijs-kwaliteit-verhouding en naar mijn idee zal dit voorlopig ook wel zo blijven. Ik denk dat dit een goed moment is om de 300D te kopen (heb het zelf ook gedaan, zo'n maand geleden).Laatste vraag: is het verstandig om nu een 300D te kopen of zit er een opvolger aan te komen ?
Groetjes, FaceDown.
Ik heb net de hele review van DPreview zitten doorlezen (ik weet het, had ik moeten doen voordat ik postteFaceDown schreef op 28 september 2004 @ 14:27:
[...]
Ik denk dat je zwamtwant ik heb er totaal geen last van. Het is in ieder geval geen '300D-probleem'. Wellicht dat het een probleem is van bepaalde lenzen, maar niet van de kitlens en de Sigma-lenzen die ik heb in ieder geval.
Goed, dat ga ik meenemen in mijn kostenplaatjeEigenlijk moet je 1GB aanschaffen, afhankelijk van wat je wilt natuurlijk. 1GB kost al minder dan 100 euro. Met 512 kom je ook al een heel eind, maar je zal er vanzelf achter komen dat je VEEL meer schiet met een SLR dan met een compact camera. Ga uit van zo'n 3MB per foto gemiddeld op de hoogste JPEG kwaliteit.
Dat is goed nieuws. Zoals je wellicht al merkt ben ik niet echt een professionele fotograaf, meer een goedbedoelende amateur die een hekel heeft als de beperkingen niet bij hemzelf liggen maar bij de apparatuurDe standaard (of kit-)lens is prima voor landschapsfoto's. Voor portretten of simpelweg om dingen dichterbij te halen kun je nog een zoomlens aanschaffen (wat niet wil zeggen dat portretten niet mogelijk zijn met de kitlens). Zelf heb ik daarnaast ook nog een 50mm 1.8 Canonlens gekocht (100,-). Hiermee kun je onder moeilijkere lichtomstandigheden (lees: redelijk donkere ruimtes zoals discotheken) foto's maken zonder je flits te hoeven gebruiken.
Dat zijn ook nog een keer prijzen waar mee te leven valt. Bovendien heb ik dan eindelijk weer iets waar ik b.v. voor m'n verjaardag om kan vragenZeker bruikbaar. Geeft een beter resultaat dan de meeste flitsers op een compactcamera. Wil je echter een wat professioneler resultaat dan zul je op een externe fliters over moeten stappen. Voor 155,- heb je al een externe (goede) Sigma.
OK, dankjewel. Erg nuttige post met veel info, geweldig. Ik ga er nog even over denken (het blijft een groot bedrag, zeker als je net bent gaan samenwonen zoals ik) maar mede dankzij jouw post is me al een hoop duidelijk gewordenOpvolgers zullen er altijd aan zitten komen. De 300D heeft nu de allerbeste prijs-kwaliteit-verhouding en naar mijn idee zal dit voorlopig ook wel zo blijven. Ik denk dat dit een goed moment is om de 300D te kopen (heb het zelf ook gedaan, zo'n maand geleden).
Succes met je beslissing!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ben zelf ook zo'n goedbedoelende amateur.Arfman schreef op 28 september 2004 @ 14:41:
[...]
Dat is goed nieuws. Zoals je wellicht al merkt ben ik niet echt een professionele fotograaf, meer een goedbedoelende amateur die een hekel heeft als de beperkingen niet bij hemzelf liggen maar bij de apparatuur
Ik mag graag foto's maken en prutsen met instellingen e.d. Alleen als je over f/5.2 lenzen enzo begint ben je me kwijt. Ik neem aan dat die 1.8 waar je het over hebt de 'aperture' is ? Ik weet wel dat hoe minder aperture je hebt, hoe minder licht je nodig hebt, echter heb je dan weer minder scherptediepte, right ? Bot gezegd kun je met een 1.8 geen landschapsfoto's maken van een berg op een paar KM afstand.
Dan moet ik je toch teleurstellen. De lens die ik noemde is inderdaad erg goedkoop (en goed!). Verder zijn er nog een aantal goede en goedkope lenzen, die echter allemaal niet zo lichtsterk zijn. Ga je voor lichtsterke (lees: laag minimaal f-getal) (zoom)-lenzen kijken dan ben je in het algemeen wel honderden euro's kwijt. Echter; ik heb een sigma 55-200mm zoomlens (met een standaard lichtsterkte) en die kost geloof ik weer iets van 150,-.[...]
Dat zijn ook nog een keer prijzen waar mee te leven valt. Bovendien heb ik dan eindelijk weer iets waar ik b.v. voor m'n verjaardag om kan vragen
Ik was al bang dat lenzen zouden beginnen bij 400 euro en hoger, maar dat valt dus reuze mee.
Graag gedaan.[...]
OK, dankjewel. Erg nuttige post met veel info, geweldig. Ik ga er nog even over denken (het blijft een groot bedrag, zeker als je net bent gaan samenwonen zoals ik) maar mede dankzij jouw post is me al een hoop duidelijk geworden
Groetjes, FaceDown.
Als je scherpstelt op die berg kan je wel een landschapsfoto maken hoor, alleen is er dan weinig meer scherp behalve de berg, want zoals je zelf ook al zegt heb je een erg kleine scherptediepte. Het onderwerp is zo'n beetje het enige wat scherp is op f/1.8.Arfman schreef op 28 september 2004 @ 14:41:
Ik mag graag foto's maken en prutsen met instellingen e.d. Alleen als je over f/5.2 lenzen enzo begint ben je me kwijt. Ik neem aan dat die 1.8 waar je het over hebt de 'aperture' is ? Ik weet wel dat hoe minder aperture je hebt, hoe minder licht je nodig hebt, echter heb je dan weer minder scherptediepte, right ? Bot gezegd kun je met een 1.8 geen landschapsfoto's maken van een berg op een paar KM afstand.
[ Voor 3% gewijzigd door Beaves op 28-09-2004 14:53 ]
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Geen probleem, garantie verloopt via de winkel. Je kan het toestel wel langer kwijt zijn, de reparatie zal in de VS geschieden en niet in Europa/Nederland.Arfman schreef op 28 september 2004 @ 15:08:
Dank FaceDown en Beaves, weer wat geleerd/duidelijk geworden.
Een tweedehands 300D kopen ? Hmm, een nieuwe zit zo rond de 850 bij Konijnenbelt, inclusief 18-55 kitlens. Ik zou dan denk ik voor die 200-250 euro geen risico willen lopen, zeker i.v.m. garantie enzo. Overigens is deze kit bij Kamera Express 799, maar dan heb je de Amerikaanse versie (Rebel), is dat wel verstandig i.v.m. garantie ?
Er zitten ongetwijfeld goede toestellen tussen. Er zijn ook mensen die nu van de 300D naar de 20D overstappen. Een 96MB geheugenkaart vind ik wel wat dubieus...Even op marktplaats gekeken, maar daar word b.v. een body aangeboden voor 650 euro, met "96 mb geheugenkaart". Mij begint het dan altijd te kriebelen, of moet ik minder paranoia worden ?
Medewerkster van Digital Street beweerde bij hoog en laag dat Canon NL de garantie van de rebels ook voor haar rekening neemt. Ik heb zelf nog steeds mijn twijfels maar misschien is het ook wel zobreinonline schreef op 28 september 2004 @ 15:32:
Geen probleem, garantie verloopt via de winkel. Je kan het toestel wel langer kwijt zijn, de reparatie zal in de VS geschieden en niet in Europa/Nederland.
[ Voor 35% gewijzigd door FaceDown op 28-09-2004 15:50 ]
Groetjes, FaceDown.
Roger, da's dan ook weer duidelijkbreinonline schreef op 28 september 2004 @ 15:32:
[...]
Geen probleem, garantie verloopt via de winkel. Je kan het toestel wel langer kwijt zijn, de reparatie zal in de VS geschieden en niet in Europa/Nederland.
Mja, ik bedoelde dus ook inderdaad "hoe onderscheidt ik de ruis". Degene met de 96 MB kaart heeft duidelijk geen clue, kan ik die persoon dan wel vertrouwen als hij zegt dat de camera "nog prima foto's maakt" ?Er zitten ongetwijfeld goede toestellen tussen. Er zijn ook mensen die nu van de 300D naar de 20D overstappen. Een 96MB geheugenkaart vind ik wel wat dubieus...
Alweer een pluspunt, alhoewel ik eigenlijk niet anders had verwacht van Canon.FaceDown schreef op 28 september 2004 @ 15:49:
Ik ben trouwens nauwelijks (1 geval dat ik weet, ivm flitser) mensen tegengekomen die al garantie hebben moeten claimen voor hun 300D. Volgens mij is de duurzaamheid erg goed.
Ik heb geen idee, ik zal eens een mailtje wagen aan Kamera Express.Ik neem aan dat Canon ook gewoon Rebels in Europa repareert (waarom zouden ze dat niet doen?). Eindgebruikers kunnen wellicht geen Rebels naar Canon NL sturen maar dealers vast wel..
Ter aanvulling:Beaves schreef op 28 september 2004 @ 14:53:
[...]
Als je scherpstelt op die berg kan je wel een landschapsfoto maken hoor, alleen is er dan weinig meer scherp behalve de berg, want zoals je zelf ook al zegt heb je een erg kleine scherptediepte. Het onderwerp is zo'n beetje het enige wat scherp is op f/1.8.
1.8 is idd de aperture en het is een deling, eigenlijk staat er 1 / 1.8. Als je dus een f/5.6 lens hebt wordt er maar 17% van het licht doorgelaten en zul je dus langer moeten belichten. Je hebt alleen met die waarde wel een veel hogere scherptediepte.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb ff het een en ander geinformeerd, waarbij ik dus te horen kreeg dat de fabriek te vergelijken is met een lab. waar komt dan die stof vandaan?delict schreef op 27 september 2004 @ 22:42:
[...]
Die dingen worden vanuit de fabriek al gratis met stof geleverd.
Dus gewoon even schoonmaken met de juiste spullen, en dan kan je er weer een tijdje tegenaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 18:17 ]
ik bestelde bij Konijnenberg de 300D en kreeg de Digital Rebel !!! Toen ik daar over belde werd ik knorrig te woord gestaan met de mededeling dat dat hetzelfde is en dat ze voor de prijs op hun website nooit geen "echte" 300D zouden kunnen verkopen.Arfman schreef op 28 september 2004 @ 15:08:
Dank FaceDown en Beaves, weer wat geleerd/duidelijk geworden.
Een tweedehands 300D kopen ? Hmm, een nieuwe zit zo rond de 850 bij Konijnenbelt, inclusief 18-55 kitlens. Ik zou dan denk ik voor die 200-250 euro geen risico willen lopen, zeker i.v.m. garantie enzo. Overigens is deze kit bij Kamera Express 799, maar dan heb je de Amerikaanse versie (Rebel), is dat wel verstandig i.v.m. garantie ?
Even op marktplaats gekeken, maar daar word b.v. een body aangeboden voor 650 euro, met "96 mb geheugenkaart". Mij begint het dan altijd te kriebelen, of moet ik minder paranoia worden ?
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Verwijderd
Nog een kleine update: ik sprak net een vriend en die zegt dat 96MB CF kaartjes werkelijk bestaan hebben. Dat is wel een heel tijdje terug en 96MB heb je zo vol met een 300D, dus het blijft niet zo'n goede koop.Arfman schreef op 28 september 2004 @ 15:08:Even op marktplaats gekeken, maar daar word b.v. een body aangeboden voor 650 euro, met "96 mb geheugenkaart". Mij begint het dan altijd te kriebelen, of moet ik minder paranoia worden ?
[ Voor 6% gewijzigd door breinonline op 28-09-2004 20:20 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Chrasher op 28-09-2004 21:40 ]
PSN-id: Chrasher
Dus je krijgt en de 10d en 450 euro, gelijk doen, maar dat lijkt mij eerder andersom.Chrasher schreef op 28 september 2004 @ 21:24:
Ben een aanbieding tegengekomen die verband houdt met het inruilen van mijn 300D + kitlens:
Een splinternieuwe 10D + 450 Euro in ruil voor mijn "oude" 300D + kit-lens.
Wat denken jullie hiervan? Heb al dik 10.000 plaatjes geschoten met de 300D, dus dit aanbod is best wel interresant.
Verwijderd
Ik denk dat ik dat maar ga doen jah, want het zo verder ook niet op.breinonline schreef op 28 september 2004 @ 19:10:
Geen idee, als je geen risico wilt lopen kan je beter naar een goede fotozaak gaan en het daar laten doen. Mocht het dan mis gaan, is het hun probleem
De 300D en de Rebel zijn identiek met uitzondering van het typeplaatje op de voorkant. Daarbij neemt Konijnenberg gewoon de garantie voor zijn rekening....Kuuke schreef op 28 september 2004 @ 19:19:
[...]
ik bestelde bij Konijnenberg de 300D en kreeg de Digital Rebel !!! Toen ik daar over belde werd ik knorrig te woord gestaan met de mededeling dat dat hetzelfde is en dat ze voor de prijs op hun website nooit geen "echte" 300D zouden kunnen verkopen.
Ik heb gebeld met Canon NL m.b.t de garantie en daar werd me verzekerd dat ze geen garantieclaims afhandelen op Amerikaanse toestellen en dus ook niet op de Rebel. Repareren is geen probleem maar dan betaal je daarvoor.
Koop je dus een Rebel dan ben je aangewezen op de garantie die de winkel je geeft.
En hoe zit het dan als je die verlengde garantie neemt bij Konijnenberg ?breinonline schreef op 29 september 2004 @ 08:11:
Tuurlijk, dat zijn ze immers verplicht. Een jaar winkelgarantie heb je altijd. Maar kunnen zij het zelf niet repareren, dan is de kans groot dat het apparaat wel naar de VS moet worden gestuurd voor reparatie bij Canon. Zoals gezegd repareerd Canon Europa die niet. Dan ben je het toestel dus langer kwijt.
Uiteraard wordt het een ander verhaal als de garantieperiode over is, dan moet je toch betalen en is Canon Europa ineens wel toeschietelijk.
Wordt aangeboden aan de importeur, dus hoeft niet naar Amerika ?- Garantie 3 jaar
- Volledige garantie, dus u betaalt ook geen onderzoekskosten
- Transport kosten zijn volledig gedekt
- camera wordt aangeboden ter reparatie aan de importeur
- Officieel garantie certificaat
Verwijderd
zoiets heb ik ook gehad met mn md-speler, naar de importeur.. waarop de importeur concludeerd dat hij idd naar de klote is, en m dan ter reparatie naar taiwan stuurt... ik kreeg dat ding na 2 maanden terug (2 maanden..!) maar toen ik hoorde dat ze dus idd een soldeertje hadden gefixxed in taiwan begreep ik alles. Ik zou zeggen, bel met de importeur en check wat hij ermee doet, misschien is het bij canon wel anders en fixxen ze die hap gewoon bij de importeur.Arfman schreef op 29 september 2004 @ 09:13:
[...]
En hoe zit het dan als je die verlengde garantie neemt bij Konijnenberg ?
[...]
Wordt aangeboden aan de importeur, dus hoeft niet naar Amerika ?
Verwijderd
Verwijderd
Een beetje kort IMHO. Een 300D moet veel langer meegaan, dus heb je volgens de wet ook langer garantie.Arfman schreef op 29 september 2004 @ 09:13:
En hoe zit het dan als je die verlengde garantie neemt bij Konijnenberg ?
quote:
- Garantie 3 jaar
Als je garantie hebt hoef je niets te betalen, ook niet de koffie van de verkoper of het slijten van z'n schoenen.- Volledige garantie, dus u betaalt ook geen onderzoekskosten
Dit is gevolgschade, dus ten laste van verkoper. Als de camera niet vanzelf kapot was gegaan waren die kosten er ook niet geweest.- Transport kosten zijn volledig gedekt
Misschien is dit een pluspunt? Volgens de wettelijke garantieregeling mag de verkoper natuurlijk zelf weten of hij het repareert of vervangt en door wie hij het laat repareren.- camera wordt aangeboden ter reparatie aan de importeur
Officieel.... door wie uitgegeven? Kun je daarmee ook bij importeur garantie claimen na het faillissement van de verkoper?- Officieel garantie certificaat
Overigens ga ik zelf bij apparaten in de prijsklasse van de 300D altijd voor een verlengde garantie van 5 jaar. Meestal kost dit EUR 90-100 en voor dat bedrag ben je vijf jaar lang af van elk gezeur over wie wat waarom moet betalen.Wordt aangeboden aan de importeur, dus hoeft niet naar Amerika ?
Goed plan. Maar wie gaat de openingspost verzorgen?Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 11:03:
Zullen in het volgende topic in de openingspost een aantal dingen stoppen:
info over:
firmware hack
links naar fototassen etc.
garantie etc.
denk dat dat veel vragen scheelt
Ik zou wel willen, maar ik weet er simpelweg nog te weinig van om een goede openingspost te verzorgen, met up-to-date info e.d.breinonline schreef op 29 september 2004 @ 11:48:
[...]
Goed plan. Maar wie gaat de openingspost verzorgen?
Ik wil wel wat moois maken. Maar ik mag toch geen html codes in Got gebruiken? Sommige startposts zijn net mini-sites en zo wil ik het dan ook wel doen.Arfman schreef op 29 september 2004 @ 12:38:
[...]
Ik zou wel willen, maar ik weet er simpelweg nog te weinig van om een goede openingspost te verzorgen, met up-to-date info e.d.
[ Voor 31% gewijzigd door Triple-D op 29-09-2004 13:27 ]
Ik heb mijn 300D (toen nog voor 1000,-) gekocht bij cam corner. Ik kon em ophalen bij Crown in Woudenberg :-) Dus Cam Corner koopt bij Crown en verdient er ook nog op dus direct bij Crown is misschien nog goedkoper. Zou zo maar kunnen dat Crown de goedkoopste is. Hij staat/wil niet in de pricewatch dus ik zou em even mailen.Triple-D schreef op 29 september 2004 @ 13:22:
de 300D staat nu in de pricewatch bij de winkel: Cam Corner voor 789 euro.
Alleen heb ik verder geen enkele info over die winkel. Iemand advies daarover?
Edit: de shup survey is niet echt aardig voor deze knakker. Hij schijnt erg slecht te communiceren en zijn service is niet beter.
Crown heeft geen internet-site... Je kan hem wel in telefoonboek vinden, hij zit in Woudenberg.Arfman schreef op 29 september 2004 @ 13:45:
Stomme vraag, maar wat is de URL voor de winkel van Crown ? Kan hem nergens vinden.
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Groetjes, FaceDown.
VetFaceDown schreef op 29 september 2004 @ 14:03:
[afbeelding]
Gisteren gemaakt. EOS300D 18mm met polafilter.
Mooie lucht, jammer dat het huis e.d. wat onder belicht is.FaceDown schreef op 29 september 2004 @ 14:03:
[afbeelding]
Gisteren gemaakt. EOS300D 18mm met polafilter.
Een polarisatie filter kan mooiere plaatjes opleveren, beter kleurcontrast e.d.Arfman schreef op 29 september 2004 @ 14:21:
[...]
Vet
Is zo'n polafilter aan te raden ? Of is het voor mij gewoon veel verstandiger om eerst eens te beginnen met de standaardbody en kitlens ?
[ Voor 38% gewijzigd door mjl op 29-09-2004 15:36 ]
-------
Ik heb m'n polafilter een maand na aanschaf van m'n body gekocht. Het is zeker leuk speelgoed maar ik zou er nog even mee wachten als ik jou was. Leer eerst je camera en lens kennen en ga dan kijken of je een polafilter zinvol vindt.Arfman schreef op 29 september 2004 @ 14:21:
[...]
Vet
Is zo'n polafilter aan te raden ? Of is het voor mij gewoon veel verstandiger om eerst eens te beginnen met de standaardbody en kitlens ?
Groetjes, FaceDown.
Voordat je dubbel werk gaat zitten doen en het wiel opnieuw gaat uitvinden:Amphora schreef op 29 september 2004 @ 12:53:
[...]
Zat er zelfs over na te denken om een apart 300D Board op te starten. (Of meer een D-SLR board) Met aparte fora voor body's, lenzen, filters etc. Zodat niet alles in 1 topic komt. Maar dat betekend wel een forum buiten GOT om, opnieuw registreren etc. Dus ik denk niet dat iedereen daar zo'n zin in heeft.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Ik heb zelfs het contrast nog wat verhoogd. Maar goed, het is tegen de zon in, dus dan is het huis automatisch onderbelicht (of ik had ervoor moeten kiezen om de lucht te overbelichten, maar dat was nou net niet de bedoeling).mjl schreef op 29 september 2004 @ 14:37:
[...]
Mooie lucht, jammer dat het huis e.d. wat onder belicht is.
Heb je een lineair of circulair filter gebruikt ?
[...]
Een polarisatie filter kan mooiere plaatjes opleveren, beter kleurcontrast e.d.
Groetjes, FaceDown.
Ik gebruik een liniair filter op m'n 300D, en heb weinig problemen, het enige is dat de licht meting soms er iets naast zit maar dat zie je snel genoeg in je diagram. Wel alleen met ambient licht, niet met flits.FaceDown schreef op 29 september 2004 @ 14:42:
[...]
Ik heb zelfs het contrast nog wat verhoogd. Maar goed, het is tegen de zon in, dus dan is het huis automatisch onderbelicht (of ik had ervoor moeten kiezen om de lucht te overbelichten, maar dat was nou net niet de bedoeling).
Ik heb een circulair filter gebruikt. Sterker nog; je MOET een circulair filter gebruiken, omdat de AF niet meer schijnt te werken wanneer je een lineair filter icm een DSLR gebruikt!
[ Voor 14% gewijzigd door mjl op 29-09-2004 16:54 ]
-------
Owja klopt.. heb ik ook ooit iets van gelezen. Zijn dat skylight filters, of is dat weer wat anders?mjl schreef op 29 september 2004 @ 15:40:
[...]
Er zijn ook mooie filters waarbij de lucht donkerder is (halve en 1/3 grijs filters in verschillende percentages) dan de rest waarmee je nog wat kunt spelen.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Precies, met zo'n skylight krijg je dus ook iets "mooiere" kleuren maar dan met behoud van het meeste licht.Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 16:04:
Skylight 1A : ietsje rood getint UV filter
Wat mjl bedoelt zijn: gradual neutral density filters (deze verhelpen het probleem van een overbelichte lucht bij goedbelichte voorgrond, of een goedbelichte lucht bij donkere voorgrond)
Dan heb je ook nog polarizers, die blauw licht polariseren, waardoor de lucht donkerder/dramatischer blauw wordt, en ze satureren rood en groen enigszins.
-------
Verwijderd
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 18:15 ]
Waarschijnlijk.Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 18:13:[..] Ik vindt het overigens vreemd dat er niet gereageerd wordt op me sensor reinigings vragen.....ik ben blijkbaar een zeldzaamheid hier met een nieuwe eos300d, die stof op de sensor heeft.
Groetjes, FaceDown.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq