Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Ik ben nu trouwens bij regulator, en wat draait dat spel toch ranzig mooi en goed
[ Voor 46% gewijzigd door Benotti op 21-08-2004 15:58 ]
Verwijderd
Er zijn een hoop grafische bugs met Ati Radeon 8x00 kaarten. Crytek heeft beloofd hier in een latere patch aandacht aan te besteden, en we weten natuurlijk allemaal dat patchbeloften van Crytek heel geloofwaardig zijn
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Hij moet in de komende dagen (weken/maanden
bron: http://www.farcryhq.com
Datum: 21-8-2004
-------------------
Infos zu Patch und Linux Version
Wie der User RK_Farcry in unserem Forum gepostet hat, wurden in einem Interview mit Crytek-Chef Cevat Yerli bei GIGA GAMES Details zur neuen Version des Patch 1.2, dem Linux Dedicated Server sowie einem Update für das SDK bekanntgegeben.
Laut Yerli soll der neue "Rock Patch", wie er ihn selbst genannt haben soll, in den nächsten Tagen erscheinen. Dieser steckt in finaler Testphase und wartet noch auf das "Green Signal" von den Grafikkarten-Herstellern ATI und nVidia. Daneben befindet sich die Linux Dedicated Server-Version noch immer im Beta-Status, GIGA GAMES soll nächste Woche diese zum Test erhalten. Desweitern wurde ein Update für das Software Development Kit angekündigt, welcher wohl einige Bugs beseitigen wird. Einer davon ist das Fehlen einer Datei, die es erlaubt, grosse Objekte (z.B. Dinosaurier, Monster) zu erstellen.
---------------
Ik heb er zin an...
Basement Bios ---- Exo-S
Heb even die mod bekeken, X-Isle (oorspronkelijk FarCry). Ziet er wel lachen uit.
Ik zou wel willen dat Crytek een britse ontwikkelaar was... al dat duits, jasses-gatsie.
Ik kom er maar niet langs.....i2Paq schreef op 18 augustus 2004 @ 21:32:
Ik zit vast in de Cooler. Na het laten vollopen van deze Cooler zwem je naar boven waarna je zo'n grote hufter tegenkomt in een gang met water, als je die voorbij rent (doden gaat niet) dan kom je in een kamer waar 2 trigens in t water zitten, hier loop ik dus letterlijk en figuurlijk dood
![]()
Geen idee hoe nu verder (probeer dit al een week lang per dag zo'n uur......, elke keer dood.
Heb bijna alles full maar ik blijf op die grote hufter doodlopen
Is er iemand zo vriendelijke die mij een save-game van na dit level kan sturen?
Thanks
Hieroi2Paq schreef op 25 augustus 2004 @ 20:27:
[...]
Ik kom er maar niet langs.....![]()
Thanks
Ik vond trouwens het eind een beetje tegenvallen, ook de laatste cutscene vond ik maar vaag.
Hoe kwam Jack aan het antiserum, ik heb hem het niet laten vinden? En de cutscene laat denken dat hij alleen vertrekt en Valerie het serum geeft --> hijzelf verandert definitief in een mutant / trigen |
Verder vond ik het wel een gaaf spel, beetje Max Payne idee, maar dan toch heel anders

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 26-08-2004 00:11 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Uhm dude doden gaat wel degelijk gebruik gewoon 2 of 3 granaten uit je machinegeweer. Kop op niet opgeven....i2Paq schreef op 25 augustus 2004 @ 20:27:
[...]
Ik kom er maar niet langs.....![]()
Thanks
Naa bijna 2 weken elke avond ongeveer 1 a 2 uur proberen ben ik het zat. Die trigens zijn leuk, maar metruim 20 granaten in mijn gun en 4 treffers nog niet dood? Kom op zeg!sjek schreef op 26 augustus 2004 @ 01:38:
[...]
Uhm dude doden gaat wel degelijk gebruik gewoon 2 of 3 granaten uit je machinegeweer. Kop op niet opgeven....
@The Legend, ik ga hem vanavond dowloaden
Verwijderd
enkel op het hoofd richten. 2 of 3 sniper-kogels in de kop is genoeg.i2Paq schreef op 27 augustus 2004 @ 10:23:
[...]
Naa bijna 2 weken elke avond ongeveer 1 a 2 uur proberen ben ik het zat. Die trigens zijn leuk, maar metruim 20 granaten in mijn gun en 4 treffers nog niet dood? Kom op zeg!
no snipergun and bullets....Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 10:35:
[...]
enkel op het hoofd richten. 2 of 3 sniper-kogels in de kop is genoeg.
Dude, in dat level kom je langs een wapenkamer met zowat elk wapen wat het spel kent + unlimited ammo.
Ohnee je was nog maar bij Cooler
[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 27-08-2004 15:12 ]
Uhm als je hier al niet voorbij komt maak ik me wel zorgen om de rest die je nog tegen gaat komen. Het is echt niet zo lastig verschuil je als hij shiet in dat hokje waar je uitkomt en schiet er constant een wapengranaat op af.i2Paq schreef op 27 augustus 2004 @ 10:23:
[...]
Naa bijna 2 weken elke avond ongeveer 1 a 2 uur proberen ben ik het zat. Die trigens zijn leuk, maar metruim 20 granaten in mijn gun en 4 treffers nog niet dood? Kom op zeg!
Ik was daar in 2 keer voorbij op gemiddelde moeilijkheid en ik had echt geen probs daar.
Waar denk je dat ik zit? Ik duik en zwem onderwater, ga aan het andere eind v/d gang op hem wachten en schiet en schiet en schiet..., hij loopt gewoon door en dan "maai" met zijn klauw....sjek schreef op 27 augustus 2004 @ 14:30:
[...]
Uhm als je hier al niet voorbij komt maak ik me wel zorgen om de rest die je nog tegen gaat komen. Het is echt niet zo lastig verschuil je als hij shiet in dat hokje waar je uitkomt en schiet er constant een wapengranaat op af.
Daarbij weet ik heus wel wat ik doe, maar zoals altijd is er een baas boven baasIk was daar in 2 keer voorbij op gemiddelde moeilijkheid en ik had echt geen probs daar.
Speel anders je checkpoint hiervoor nog eens want bij mij ging dit iets andersi2Paq schreef op 27 augustus 2004 @ 16:30:
[...]
Waar denk je dat ik zit? Ik duik en zwem onderwater, ga aan het andere eind v/d gang op hem wachten en schiet en schiet en schiet..., hij loopt gewoon door en dan "maai" met zijn klauw....Ondertussen lopen er ook nog 2 van de kleine ventjes dat kamertje uit....
[...]
Daarbij weet ik heus wel wat ik doe, maar zoals altijd is er een baas boven baas
Ga ik NU! dus even doensjek schreef op 27 augustus 2004 @ 17:44:
[...]
Speel anders je checkpoint hiervoor nog eens want bij mij ging dit iets anders
Ondertussen wel die save-game naar binnen gehaald
Iemand enig idee wat er fout gaat?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pfff, ik zou het normaal wel ff weten maar kben nu beetje te dronken dus moet je 't ff doen met de walkthroughJvS schreef op 29 augustus 2004 @ 00:00:
Ben nu ook een beetje aan het spelen met far cry en zit nu in de bunker en ik zit vast. Op een gegeven moment kom je op een balustrade over een stukje water en kan je buitenlucht zien, je kan dan linksaf wat monsters neerhalen, dan kom je twee monsters in een kooi tegen en daarna nog een kamer, daar kan je boven een armortje pakken en aan het eind van die kamer zit een deur die niet open gaat!. Tot nu toe nergens hoeven puzzelen... Heb al een heel stuk heen en weer gerend, ben een stukje terug gegaan, maar ik moet toch echt door die deur.
Iemand enig idee wat er fout gaat?
Heb dus vrijdag meteen even gespeeld maar was enigzins dronken. Na een eerste poging ging ik uiteraard dood
Van het weekend en gister geen tijd..., dus gaan we vanavond na het sporten er maar eens goed voor zitten
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
en hoe krijg ik hem dood? Ik heb al iets van 8 rockets op zijn bolus afgevuurd, maar hij blijft maar vrolijk vliegen

Schieten - Schuilen - Schieten - Schuilen enz. enz. Zo kun je hem killen zonder zelf 1 keer geraakt te worden, gewoon schuilen achter die kastjes op het voordek van het schip. Als het schip begint te zinken moet je hem nog 3 keer raken geloof ik. Eitje.Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 17:04:
Is dat gevecht op die boot tegen die gozer in de heli het eindgevecht?
en hoe krijg ik hem dood? Ik heb al iets van 8 rockets op zijn bolus afgevuurd, maar hij blijft maar vrolijk vliegen
Verwijderd
i.p.v. een hele zin typen hoef je maar 1 toets in te drukken.
Ik krijg het niet gevonden, maar misschien heb iemand er ervaring mee?
hoe werkt trouwens de vote, waar kan je die oproepen in de multiplay
Daar heb je een scriptje voor zodat je het kan aanpassen in word of in kladblok. Maar ik weet niet meer waar ik hem vandaan had gehaald.Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 09:25:
Weet iemand hoe je een zin in een soort quickchat kan zetten tijdens multiplay?
i.p.v. een hele zin typen hoef je maar 1 toets in te drukken.
Ik krijg het niet gevonden, maar misschien heb iemand er ervaring mee?
hoe werkt trouwens de vote, waar kan je die oproepen in de multiplay
Maarja, veel servers draaien 1.1.... dus ik nu ook weer.
Goed, nu kom ik er dus doorheen. Bij de deur waar achter Val een gevecht aangaat komt er telkens uit het niets weer zo'n Trigen en sterf ik weeri2Paq schreef op 31 augustus 2004 @ 08:40:
[...]
Heb dus vrijdag meteen even gespeeld maar was enigzins dronken. Na een eerste poging ging ik uiteraard doodBen toen bij de 2de poging eerst eens gaan rondlopen en vond nog extra armor, wapens (silent gun ipv. lege rocketlaunger), bullits, handgranaten en een extra life (rode kruis pakket). Daarna lukte het me steeds om met 2 headshots de grote hufter te killen alleen was ik te traag (drank) en kreeg wel de eerst kleine Trigen dood maar te traag reagerend op een lege gun en de 2de Trigen sneuvelde ik toch
Van het weekend en gister geen tijd..., dus gaan we vanavond na het sporten er maar eens goed voor zitten
Hoe en waar ik ook kijk, uit het niets en dus dood.
De lol is er echt vanaf zo

Hmm, ik denk dat je er gewoon geen ruk van kani2Paq schreef op 14 september 2004 @ 21:54:
[...]
Goed, nu kom ik er dus doorheen. Bij de deur waar achter Val een gevecht aangaat komt er telkens uit het niets weer zo'n Trigen en sterf ik weer![]()
Hoe en waar ik ook kijk, uit het niets en dus dood.
De lol is er echt vanaf zo
Yep, I lost my touchThe Legend schreef op 14 september 2004 @ 22:45:
[...]
Hmm, ik denk dat je er gewoon geen ruk van kan
Thursday 09.16.2004 Far Cry SDK 1.1
Here are the details!
fixed Maya5 Polybump plugin
fixed not working antialising in Maya5 Polybump plugin
included Maya6 Polybump plugin
updated Maya Polybump .pdf file
included Max6 Polybump plugin
included ScriptObjectSystem.pdf
included ScriptObjectGame.pdf
included Max6 CryExporter
included Maya6 CryExporter
AI description document
Updated physics document
Where you can get it!
Fileplanet - (Click to download)
Fileshack - (Click to download)
3d Gamers - (Click to download)
Gamers Hell - (Click to download)
Worthplaying - (Click to download)
Helaas nog steeds geen nieuwe 1.2 patch. Wordt zo langzamerhand echt een farce !
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Basement Bios ---- Exo-S
Neen en het toont wel weer op wat voor niveau de customer support is bij crytek. We wachten nu al maanden op een patch en ik kan sinds patch 1.2 niet meer online spelen (zelfs terug naar patch 1.1 werkt niet).Mystikal schreef op 17 september 2004 @ 16:33:
iemand al iets gehoord van de nieuwe patch?
Kan wel de volle meuk voor het spel betalen en support ho maar. Al meerdere malen gemailt naar ze 0 reacties. Heb het spel ondertussen van me schijf afgedondert en in de kast gezet.
Als er een deel 2 komt dan kunnen ze mijn centen wel shaken, down hem dan wel dan heb ik net zoveel support als nu.
En waarom kunnen we FC2 vergeten??HuggyB schreef op 17 september 2004 @ 20:31:
Ach joh, FarCry is geplubliceerd door Ubisoft maar Crytek werkt nu voor EA. Wat kan hen FarCry nou schelen. En FarCry 2 kan je volgens mij al helemaal vergeten... al weet ik niet precies wat er in de contracten van Crytek/Ubisoft staat.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Crytek gaat een nieuwe game franchise ontwikkelen voor EA.
Verwijderd
Krijg ook het vermoeden dat die nooit gaat komen net als patch 1.3. Er is nu echt al teveel tijd overheen gegaan, en als crytek bij Ea zit kunnen we fc2 idd vergeten waarschijnlijk of EA moet de rechten opkopen.Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 15:38:
ja, zijn nu weer een tijdje verder maar ik kan nog steeds nergens patch 1.2 downen!...............
Verwijderd
dus die hebben wel allemaal patch 1.2 (dat geven ze ook aan in hun servernaam)
het probleem is dat ik niet daarop kan inloggen en dan vragen waar ze die patch vandaan toveren!........ dus ondertussen kan ik niet verschreeuwen
Yup ken je verhaal ik kom zelfs in geen 1 online farcry server sinds de patch 1.2 blamage en heb daarover ook al wat flinke kritiek op gepost hier.Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 18:38:
het rare is nu net dat alle servers waar ik wil inloggen versie 1.2 draaien want ik krijg iedere keer de melding dat het niet matched!!
dus die hebben wel allemaal patch 1.2 (dat geven ze ook aan in hun servernaam)
het probleem is dat ik niet daarop kan inloggen en dan vragen waar ze die patch vandaan toveren!........ dus ondertussen kan ik niet verschreeuwen
Ik voel me genaaid dat ik 50 euro voor een spel uitgeef en niet online kan spelen terwijl ik er wel voor betaal.
We zijn nu maanden verder en er is nog niks uit over een nieuwe patch, lijkt me ook een teken dat crytek echt totaal geen band wil hebben met de gamers en ze als het deze weg op blijft gaan van mij een snelle dood mogen ondergaan (het bedrijf niet de mederwerkers
Ik vind die patch ook niet zo goed... Die verrekijker blijft telkens hangen...sjek schreef op 24 september 2004 @ 18:58:
[...]
Yup ken je verhaal ik kom zelfs in geen 1 online farcry server sinds de patch 1.2 blamage en heb daarover ook al wat flinke kritiek op gepost hier.
Ik voel me genaaid dat ik 50 euro voor een spel uitgeef en niet online kan spelen terwijl ik er wel voor betaal.
We zijn nu maanden verder en er is nog niks uit over een nieuwe patch, lijkt me ook een teken dat crytek echt totaal geen band wil hebben met de gamers en ze als het deze weg op blijft gaan van mij een snelle dood mogen ondergaan (het bedrijf niet de mederwerkers)
Nieuwe patch wordt 1.25 en komt ooit...
Please note that Far Cry patch 1.25 is still undergoing tweaking at Crytek. We'll give you more news on that as soon as we're able.
wat je ook kan doen is als je die bom hebt geplaatst als een gek van dat schip afspringen en terug zwemmen naar het dichts bijzijnde eilandje.. al heb je daar nog je jeep staat kan je eerst nog ff op hem schieten dan gewoon schuilend achter die gezonken boot een beetje knallen.The Legend schreef op 31 augustus 2004 @ 18:38:
[...]
Schieten - Schuilen - Schieten - Schuilen enz. enz. Zo kun je hem killen zonder zelf 1 keer geraakt te worden, gewoon schuilen achter die kastjes op het voordek van het schip. Als het schip begint te zinken moet je hem nog 3 keer raken geloof ik. Eitje.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Das de manier als je lame een walktrough gebruiktPu_Dy schreef op 25 september 2004 @ 01:59:
[...]
wat je ook kan doen is als je die bom hebt geplaatst als een gek van dat schip afspringen en terug zwemmen naar het dichts bijzijnde eilandje.. al heb je daar nog je jeep staat kan je eerst nog ff op hem schieten dan gewoon schuilend achter die gezonken boot een beetje knallen.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Verwijderd
Wat voor fps halen sommige van jullie eigelijk? want ik vind mijn fps nogal laag. Op 1024 met 4x8x aa/aaf (3200+, 1gb ram, x800xt-pe) haal ik bv bovenop het dek van die boot bij carrier minder dan 35fps.
Verwijderd
nog een vraagje van een newbie.... (ik heb er tot nu toe nog niks over gevonden in dit forum).
Ik heb in een computertijdschrift gelezen dat het met patch 1.2 mogelijk zal zijn om in multiplayer mode met 1-4 players samen de single player campaign door te spelen....
Heeft iemand hier meer infos over?
Greetz
Dre
Verwijderd
Ik speel met alles max dus ook AA en AF in 1280x1024 zonder enkele hapering, dus dat zou jij ook moeten halen niet ? Van mij mag die patch idd ook nu weleens komen, ben eigenlijk gestopt met spelen omdat ik wacht op de 3Dc en de sm2.0b implementatie.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 12:07:
Misschien een domme vraag, maar is het al bekend wanneer die 1.2 patch wel komt?
Wat voor fps halen sommige van jullie eigelijk? want ik vind mijn fps nogal laag. Op 1024 met 4x8x aa/aaf (3200+, 1gb ram, x800xt-pe) haal ik bv bovenop het dek van die boot bij carrier minder dan 35fps.
Verwijderd
Gelukkig draait hij bij mij goed SP onder v1.1, MP probeer ik al niet eens meer, tenzij op een LAN-party.
Als het ECHT zo is dat er geen nieuwe patch komt dan vind ik dat echt een grof schandaal. 50 euro neergelegd en dan gvd het spel niet verder ondersteunen terwijl het verre van bugvrij is?Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:47:
Vergeet die patch 1.2 maar mensen, het lijkt erop dat nu Crytek onder contract staat bij EA, er niet meer aan FarCry gewerkt mag worden (een Ubi-product). Extreem slecht dat de klanten die men zogenaamd graag wil bedienen met de ultieme spelervaring laat zitten vanwege contractueel gewauwel. Dit haalt de spelwaarde enorm omlaag en geeft Crytek (onterecht) een slechte naam, ondanks de dijk van een spel dat ze hiermee op hun naam hebben staan.
Gelukkig draait hij bij mij goed SP onder v1.1, MP probeer ik al niet eens meer, tenzij op een LAN-party.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Ik zit vast @ eind steam..
Ik lees de papiertjes, molesteer al het volk daar en loop naar het stipke op de radar. deur..
gun verdwijnt, verder kan ik nix. geen einde level?!
is dit een error of hoe zit het nou?
Vooral als je niet als Rambo speelt maar a la Thief met de MP5 langs zoveel mogelijk mercs komen zonder gezien te worden, en dus zo weinig mogelijk kills hoeven te maken.
Zo cool als je door de jungle op 2 mercs afsluipt die bij een kampvuurtje de wacht houden. Ineens spring ik achter een boom vandaan en heb slechts 2 headshots nodig om ze uit te schakelen
Jammer dat er in het midden een hoop mindere maps zitten: van Regulator tot Archives eigenlijk.
@KlaaZVaaG: denk dat dat idd een error is, dat ie wel je wapen weghaalt maar niet het laden van het volgende level inzet. Even de game opnieuw starten en je laatste savegame laden?
Verwijderd
Je zegt nu wel welke poorten er zijn voor uitgaande bij Server maar zijn die UDP of TCP,Hacku schreef op 16 juli 2004 @ 18:58:
Welke poorten moet ik forwarden om Far Cry online te kunnen spelen?
UBI.com poorten:
TCP: 40000 - 42999
UDP: 41005
FarCry game poorten:
Server:
Uitgaande poort 49001/49002
Ingaande is client afhankelijk
Client:
Ingaande poort is 49001/49002
Uitgaande poort is client afhankelijk (meestal door OS al automatisch bepaald)
comments please want ik wil ook een servertie hosten
Anders start je de game gewoon op met FarCry.exe -devmode, dan kun je in het New game scherm meteen naar elke willekeurige map springen.
Verwijderd
Eindelijk wat info over de bijna uitkomende 1.3 patch van far cry
Hier is de change log:
* Fixed a crash with the ForkLift when loading some levels.
* Fixed a bug that prevented levels from loading after saving in a previous level.
* Returned surround 5.1 sound option to the menu.
* Fixed a mounted weapon traverse problem.
* Fixed problems related to shaders1.pak and scripts1.pak not being removed on installation of the patch.
* Fixed a delay relating to tagging enemies in binocular mode.
* Normal Map Compression. Requirements: NVidia: Geforce FX Family or better, ATI: x800 card or better. This feature is disabled by default. To enable it, type r_TexNormalMapCompressed 1 in the console after loading a level. Enabling this feature during the game may take some time - the PC may appear to freeze. This variable will not be saved when restarting the game. Enabling normal map compression will have prolonged execution the first time running through a level due to initial compression phase occurring in real time through the level. Subsequent reloads of the same level will yield better performance and therefore we recommend that you run any benchmark twice and to take the second of the two runs for benchmarking purposes since this most closely represents the usual user experience.
* SM 3.0 and SM 2.0x are now enabled by default when graphics settings are set to ‘Very High’. To see performance increases you must have Direct X 9.0c installed.
* Improved tangent-space calculation to improve bumpmap quality.
* Anisotropic filtering disabled for some textures (light-maps, several lookup textures, fall-off maps) for increased performance.
* When attempting to connect to PunkBuster regulated servers, make sure you are not running with –DEVMODE enabled. Run the Farcry.exe itself (not a shortcut) if you are unsure.
* If you are kicked from a PunkBuster enabled server with the reason “No packet flow”, make sure the Windows XP internal firewall is disabled.
* Improved syncronization in multiplayer.
* Fixed bug in leaning with different player classes.
* Fixed an invisible wall exploit in mp_freighter.
* Please ensure you have your graphics cards latest drivers installed.
Nou hopen dat het niet een aantal jaren gaat duren voordat ze gaan uitbrengen. Oja de beloofde HDR zit er niet

Bron: http://forums.ubi.com/eve...&f=452106891&m=5411021032
Al diverse dingen geprobeerd, maar mij lukt het niet
De truck om een stoel tussen de deur te leggen werkt maar 3x, dan gooit de deur de stoel weg, doe ik iets fout of is het gewoon 'lastig' ???
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
3DC is included in the patch. There are two normal map compression methods you may enable with r_TexNormalMapCompressed set to 1. 3DC for ATI cards and U8V8 (although strictly speaking it's not a compression) for nVidia. The main reason for making it disabled by default is the loading time. If it's not an issue for your hardware spec you're free to enable it.
Stoel beter neer zettenSlinkingAnt schreef op 17 oktober 2004 @ 21:36:
OK, vandaag vanaf 'river' naar het einde gespeeld, maar nu zit ik echt vast. De gang met al die gastjes ging nog wel, grenaatjes van machinegeweer deden eigenlijk alles. De 'bad guy' was ook een eitje, maar dat einde, hoe doe je dat? 10+ van die rocketgasten, diverse kleinere etc..
De truck om een stoel tussen de deur te leggen werkt maar 3x, dan gooit de deur de stoel weg, doe ik iets fout of is het gewoon 'lastig' ???
Als je de stoel hebt neergezet laat je even je kop buiten zien, dan komen de Fat Boys (met Rocket Launchers). Ren nu terug (dus gebruik de stoel), zoek dekking en bestook ze met alles wat je hebt wanneer ze voor de deur verschijnen. Er komen er aardig wat, ik meen steeds in groepjes van 2, tussendoor haal je nieuwe ammo en health, zet evt de stoel weer op zijn plek. Na een tijdje zijn alle Fat Boys uitgeschakeld en zul je nog een aantal trigens (die het meest op mensen lijken) uit moeten schakelen, dit is voornamelijk snipe-werk. Deze zitten o.a. links en rechts op de gebouwen maar ze springen ook rond in het midden. Hierna kun je doorlopen en wraak nemenSlinkingAnt schreef op 17 oktober 2004 @ 21:36:
[...]maar dat einde, hoe doe je dat? 10+ van die rocketgasten, diverse kleinere etc..
Verwijderd
http://www.farcry-thegame.com/uk/home.php
Far Cry patch version 1.3 and the Linux dedicated server are now available for download! Changes in patch 1.3 include:
Fixed a crash with the ForkLift when loading some levels.
Fixed a bug that prevented levels from loading after saving in a previous level.
Returned surround 5.1 sound option to the menu.
Fixed a mounted weapon traverse problem.
Fixed problems related to shaders1.pak and scripts1.pak not being removed on installation of the patch.
Fixed a delay relating to tagging enemies in binocular mode.
Normal Map Compression.
SM 3.0 and SM 2.0x are now enabled by default when graphics settings are set to ‘Very High’.
Improved tangent-space calculation to improve bumpmap quality.
Improved syncronization in multiplayer.
Fixed bug in leaning with different player classes.
Fixed an invisible wall exploit in mp_freighter.
Please ensure you have your graphics cards latest drivers installed.
Verwijderd
onverwachts....Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 19:48:
Eindelijk is die daar de patch versie 1.3 van FarCry
http://www.farcry-thegame.com/uk/home.php
Far Cry patch version 1.3 and the Linux dedicated server are now available for download! Changes in patch 1.3 include:
Fixed a crash with the ForkLift when loading some levels.
Fixed a bug that prevented levels from loading after saving in a previous level.
Returned surround 5.1 sound option to the menu.
Fixed a mounted weapon traverse problem.
Fixed problems related to shaders1.pak and scripts1.pak not being removed on installation of the patch.
Fixed a delay relating to tagging enemies in binocular mode.
Normal Map Compression.
SM 3.0 and SM 2.0x are now enabled by default when graphics settings are set to ‘Very High’.
Improved tangent-space calculation to improve bumpmap quality.
Improved syncronization in multiplayer.
Fixed bug in leaning with different player classes.
Fixed an invisible wall exploit in mp_freighter.
Please ensure you have your graphics cards latest drivers installed.
Maar het duurde geen eeuwigheid.
Ja right alsof we dat nog geloven.....farcry wat is dat? Crytek maakt dat spelletjesVerwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:27:
[...]
onverwachts....![]()
Maar het duurde geen eeuwigheid.
Ach kijken hoelang deze patch online blijft op hun site...ik schat een dag of 2....
-check-
http://www.3dgamers.com/d...rcrypatch_v1.3_t.exe.html
http://www.fileshack.com/file.x?fid=4787
of ben ik nou gek.... tjsa het wordt al laat.....
Verwijderd
Ook HDR (High Dynamic Range) werkt zonder problemen en het ziet er echt geweldig uit. Het kost wel veel performance, ik schat dat de framerate zo'n 50 tot 60% achteruit gaat, maar je hebt dan ook wel een erg fraai beeld. Ik heb nog nooit in een spel zulke mooie beelden gezien.
Het duurde even, maar dan heb je ook wat
FF zoeken naar een oplossing/oorzaak.
Hak nog een vraagje dat HDR was dat precies?
Verwijderd
http://www.nvnews.net/vbu....php?t=39383&page=3&pp=15
Maar je moet eigenlijk het dynamische effect zien. Als je in een donker gebied ben en je gaat naar buiten, dan heb je even een verblindings effect. Andersom, als je van een helder gebied (buiten in de zon) naar een donker gebied gaat (binnen), dan zie je even weinig, maar dat trekt dan bij.
Helaas werkt dit effect alleen nog maar op de nVidia 6800 serie.
Heb je misschien een screenshots oid? Ik denk niet dat mijn PC dat gaat trekken als je framerate zoveel dropt, maar ben wel benieuwd hoe dat eruit zietVerwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 23:37:
Ook HDR (High Dynamic Range) werkt zonder problemen en het ziet er echt geweldig uit. Het kost wel veel performance, ik schat dat de framerate zo'n 50 tot 60% achteruit gaat, maar je hebt dan ook wel een erg fraai beeld. Ik heb nog nooit in een spel zulke mooie beelden gezien.
Verwijderd
Oh ja, wat er dus nog steeds niet inzit: Quicksave!! Is ook al beloofd sinds het spel uitkwam. Triest hoor, al ben ik blij met de patch als hij waarmaakt wat gesteld wordt.
EDIT:
Heb de patch geinstalleerd, hij belooft wel wat hij waarmaakt, plus ik vind het geheel een stuk beter lopen. Heb een AMD 2200+ @1.8GHz, 512 PC3200 mem en GF5900xt. Draaide voorheen op medium met grounddetail op high, nu alles op high, zonder stotteringen. Wapengeluid-stotter van v1.0 is er nog wel, maar is niet echt storend. Nou de quicksave nog in patch 1.5 als die er komt (1.4 wordt na 4 uur teruggetrokken
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 10:49 ]
is dit HDR hezelfde of valt dit bovenstaande nog toe te passen, of is dat reeds al gebeurt in V1.3, en is dit nog een toetje erbovenop!?
misschien weer eens de moeite om em weer eens te installeren?!!?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
Anyway, onder een quicksave versta ik "quick" op een knop drukken en klaar, ipv consolecommando tikken voor een halfbakken quicksave.
Verwijderd
Maak een backup van de DevMode.lua file in de farcry directory.
Open DevMode.lua en verwijder, indien nodig, de huidige bindings/actions naar F9 en F10. (b.v. zet er een "-" voor)
En zet dit stukje in DevMode.lua:
Input:BindAction("SAVEPOS", "f9", "default");
Input:BindAction("LOADPOS", "f10", "default");
of dit:
Input:BindCommandToKey("#Game:Save('Quicksave')","f9",1);
Input:BindCommandToKey("#Game:Load('Quicksave')","f10",1);
Start farcry met de -DevMode parameter
("C:\Program Files\Ubisoft\Crytek\Far Cry\Bin32\FarCry.exe" -devmode)
En zei daar: quicksave onder F9 en quickload onder F10
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 22:56 ]
Verwijderd
Verwijderd
walkthrough van lighteye (zijn er 2?) is niet af (na rebilion stopt het) en de andere lighteye die hier wordt genoemd in startpost is nie online (weet niet of het zelfde persoon is) andere walkthrough is allemaal in engels ZONDER plaatjes. handy hoor als ik moet uitvogelen waar ik ben
dussuh... help. dan kan ik verder spelen
Tis lang geleden maar door 1 van die deuren onder die blauwe koepel kun je door volgens mij.....of wacht nee.... in het water zit in luik geloof ik duw die aan de kant door te crouchen en zwem daar naar binnen. Weet dit niet helemaal zeker maar volgens mij was dit em.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 02:33:
ik ben al heel ver gekomen maar nu zit ik me af te vragen wat ik nu moet doen. ik ben nu in een gebouw met onzichtbare monsters (predator-achtige onzichtbaarheid) ik schiet alles en iedereen dood en waar veel blauw licht uitkomt schiet ik kapot en via dat ga ik naar beneden. schiet nog 2 onzichtbare monsters dood en dan zie ik dat alle deuren op slot zitten en ik heb al van alles geprobeerd maar snap niet wat ik daar nu moet doen
walkthrough van lighteye (zijn er 2?) is niet af (na rebilion stopt het) en de andere lighteye die hier wordt genoemd in startpost is nie online (weet niet of het zelfde persoon is) andere walkthrough is allemaal in engels ZONDER plaatjes. handy hoor als ik moet uitvogelen waar ik ben
dussuh... help. dan kan ik verder spelen
Of een granaatje (of meer) naar beneden zodat je meteen het water in kunt zonder die 2 tranparante freaks tegen te komensjek schreef op maandag 22 november 2004 @ 02:51:[...]Tis lang geleden maar door 1 van die deuren onder die blauwe koepel kun je door volgens mij.....of wacht nee.... in het water zit in luik geloof ik duw die aan de kant door te crouchen en zwem daar naar binnen. Weet dit niet helemaal zeker maar volgens mij was dit em.
Verwijderd
ik was al uren aan het rondlopen en kijken en kijken maar dat loszittende luikje zag ik niet
voor andere mensen die tegen dit aanstuiten; tis level "archives"
Verwijderd
heb een SB Live 1024! + 9700 pro + 512 mb geheugen.
heb die quicksave en quickload uitgeprobeerd. waardeloos!! heb je een jeep en 2 boten. na quickload zijn ze alle 3 ontploft.
werkt een save en load beter dan een quicksave en quickload of krijg je weer hetzelfde effekt?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 22:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
ja precies, ik doe het nu zo. ik laad het spel, speel een stukje en schiet in de wilde weg. dan laad ik het spel na 5 sec overnieuw en dan speel ik vloeiend aan 1 stuk door. dan heeft hij alles onthouden of in het geheugen zitten.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:21:
Ik heb wel af en toe last van de sound-stutter die vaak gemeld wordt op de ubi-forums: bij het afschieten van een wapen "hangt" het spel een fractie van een seconde. Dit is omdat het spel kennelijk de soundfiles voor de wapens in moet laden. Hij doet het dus ook maar eens per spel per wapen (bij mij althans). Ik heb dit met 1.3 wel minder, maar weg is het nog niet. Over het algemeen genomen loopt het spel op 1.3 wel soepeler.
Sinds ik 1024 mb aan geheugen heb is dit bij mij weg.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:21:
Ik heb wel af en toe last van de sound-stutter die vaak gemeld wordt op de ubi-forums: bij het afschieten van een wapen "hangt" het spel een fractie van een seconde. Dit is omdat het spel kennelijk de soundfiles voor de wapens in moet laden. Hij doet het dus ook maar eens per spel per wapen (bij mij althans). Ik heb dit met 1.3 wel minder, maar weg is het nog niet. Over het algemeen genomen loopt het spel op 1.3 wel soepeler.
Verwijderd
maar hebben jullie een betere save of load dan is gepost? ik moet alles en iedereen afmaken op de ene eiland en dan op de andere geraken en daar sterf ik steeds en dit is ongelooflijk irritant. de quickload zorgt ervoor dat ik weer op de andere eiland spawn met een raketwerperidioot recht tov mij (waar hij niet eens hoort te staan)sjek schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:29:
Sinds ik 1024 mb aan geheugen heb is dit bij mij weg.
Verwijderd
het door jou beschreven probleem komt mij onbekend voor. Je kan wel via een cheatcode naar het level skippen, waar je dan verder kan gaan, zij het met een "standaard" wapenpakket in je zak. Weet niet of hierover iets in de ubi-forums staat. Ben je na patchen naar 1.3 verder gegaan met oude saves, of opnieuw begonnen? Dat zou een oorzaak kunnen zijn, maar dat is giswerk van mijn kant.
@Sjek:
Ik had al gehoord dat extra RAM dit probleem op zou lossen. IL2FB+AEP+PF schreeuwt ook om meer RAM dan de 512 die ik nu heb. Dit weekend haal ik ook HL2, dus denk dat ik mezelf maar extra verwen met een dimmetje van 512 erbij.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 15:06 ]
Verwijderd
http://www.ati.com/gitg/promotions/crytek/index.html
Far cry en dan met allerlei nieuwe effecten

[edit]
Net even geprobeeerd, zie er prachtig uit, precies zoals op de screenshots, alleen tja de fps zit schat ik tussen de 5 en de 7. Nu eens met fraps proberen.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 23:29 ]
De demo is ook een voorproefje van het echte spel, je kan dus ook wel verwachten dat het er mooi uitziet. Ze gaan natuurlijk niet zo doen dat de demo lelijk is en het echte spel onwijs mooi, want met zo'n verschil heeft een demo geen zin, dus het is misschien wel iets minder mooi dan het echte spel, maar veeel minder valt wel mee.HuggyB schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:33:
Ik werd voor gek verklaard door te zeggen dat de demo er precies uitziet zoals FarCry die ik zinds april op mijn HD heb staan. Ik ga hem nu in realtime bekijken... maar van die plaatjes moet ik echt zeggen dat alle grafische effecten nou niet heel erg veel beter vind dan wat ik al heb gezien.