Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://www.farcry-thegame.com/uk/images/anim.jpg

Wat is Far Cry?
Far Cry is een First Person Shooter (FPS) dat zich afspeelt op mooie exotische eilanden. Jij speelt een karakter genaamd Jack Carver die een boot bedrijf heeft en mensen de omgeving laat zien. Je laat de journalist Valerie Cortez de omgeving zien met een boot totdat het gruwelijk fout gaat… Hiermee start de singleplayer (SP) gedeelte. Naast de SP gedeelte heeft Far Cry ook nog een goede multiplayer (MP) support.

De Far Cry engine heet simple: CryEngine. Het spel wordt uitgegeven door Ubisoft en is ontwikkeld door Crytek. Bij het spel Far Cry zit ook een editor om eigen levels/maps/campaigns e.d. te maken. Deze editor heeft de naam ‘Sandbox editor’ meegekregen. Opzich oogt het vrij makkelijk te gebruiken maar als je er wat meer mee ‘speelt’ kom je tot de ontdekking dat het nog vrij pittig is een kwalitatief goede map te bouwen.

Verder nog even zeggen dat Far Cry toch wel één van de beste spellen is van de laatste tijd. De graphics zijn van een topniveau en wat vooral opvalt, is de AI (computergestuurde tegenstanders in dit geval). De AI reageert op het geluid die je maakt (kunnen voetstappen zijn of wapengeluiden) en de AI opereert als een groep. Er is bijna altijd een leider bijvoorbeeld aanwezig die zijn groep commandeert. Ook kun je met een verrekijker de vijanden afluisteren wat ze te zeggen hebben. Dit kunnen onzin gesprekken zijn of tactische beslissingen.

Links:
Officiële Far Cry site
CryTek (ontwikkelaar)
UbiSoft (uitgever)

far-cry.net (community site)
Far Cry walkthrough (nog in ontwikkeling)

In-game informatie:
Wapens
Equipment
Vijanden
Voertuigen
meer informatie over de CryEngine

Links naar oude GoT topics:
Far Cry
[rml][PC] Far Cry - Deel 2[/rml]
[rml][PC] Far Cry - Deel 3[/rml]
[rml][PC] Far Cry - Deel 4[/rml]
[rml][PC] Far Cry deel 5[/rml]

Links naar andere bijzondere GoT topics:
[PC] Far Cry Mods/Editing topic

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.farcry-thegame.com/ss/061.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.farcry-thegame.com/ss/image282.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.farcry-thegame.com/ss/31.jpg

Meer screenshots

Video’s:
Je kunt het beste de video’s downloaden door op de link te staan en dan rechtermuisknop: doel opslaan als.
Far Cry trailer #3 (32,7 MB)
Far Cry trailer #2 (10,8 MB)
Far Cry trailer #1 (9,9 MB)
CryEngine movie (19,7 MB)
E3 trailer (3,1 MB)
AI trailer (10,4 MB)

Demo:
Volg deze link om een overzicht te krijgen met sites die de demo aanbieden. LEES ook diezelfde pagina voor informatie over systeem eisen en eventueel andere informatie.

Patches:
De laatste patch voor Far Cry is versie 1.32
Deze kun je o.a. op de volgende locatie krijgen (74 MB): http://www.ubi.com/US/Downloads/Info.aspx?dlId=691

Gratis stuff:
Een overzicht van wat leuke dingen die je gratis kunt krijgen.
Concept Art (link naar site)
Webkit (4,63 MB)
Screensaver (5,05 MB)
Winamp skin (203 kB)
Messenger iconen (3 kB)
Messenger achtergrond plaatje (238 kB)
Wallpapers (link naar site)

Systeemeisen:
Aanbevolen:
• OS support voor: Windows 98SE/ME/2000/XP
• Processor: AMD Athlon 2400-3000+ of Pentium 4 2-3 GHz
• RAM: 512-1024 MB
• Videokaart: 128 MB GeForce 4 128 MB tot GeForce FX 5950; ATI Radeon 9500-9800 XT
• Geluidskaart: Sound Blaster Audigy series
• DirectX Versie: DirectX 9.0b (staat ook op de cd/dvd)
• DVD-ROM: 8x-16x DVD
• Harde schijf ruimte: 4 GB
• Multiplayer: Breedband met 64 Kbps up (512 Kbps up om 8 spelers te hosten)

Minimaal:
• OS support voor: Windows 98SE/ME/2000/XP
• Processor: 1 GHz
• RAM: 256 MB
• Videokaart: 64 MB DirectX 9.0b compatible
• Geluidskaart: DirectX 9.0b compatible PCI kaart
• DirectX Versie: DirectX 9.0b (staat ook op cd/dvd)
• DVD-ROM: 4x DVD
• Harde schijf ruimte: 4 GB
• Multiplayer: Breedband met 64 Kbps up (512 Kbps up om 8 spelers te hosten)

Welke poorten moet ik forwarden om Far Cry online te kunnen spelen?
UBI.com poorten:
TCP: 40000 - 42999
UDP: 41005

FarCry game poorten:
Server:
Uitgaande poort 49001/49002
Ingaande is client afhankelijk

Client:
Ingaande poort is 49001/49002
Uitgaande poort is client afhankelijk (meestal door OS al automatisch bepaald)

ATI problemen:
Volgens de techsupport van UBI moeten alle problemen verholpen zijn met de laatste catalyst: http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_44_Release_Notes.html

Hoe kan ik mijn framerate zien?
Open de console met de tilde key (~ tekentje, links naast de nummer 1) en tik in: \r_displayinfo 1

Hoe kan ik screenshots en/of video’s maken?
www.fraps.com is een goed programma om dit soort zaken mee te doen. Let wel op dat als je video’s wilt maken dat je met de demoversie ‘reclame’ in beeld gaat krijgen.

DVD/CD versie hoe zit dat nou?
Je kunt Far Cry krijgen in de zogenaamde DVD versie OF CD versie. De CD versie bestaat uit 5 cd’s terwijl de DVD maar uit 1 schijfje bestaat. Er is absoluut geen verschil (kwa data die erop staat) verder tussen onderlinge versies. Je hoeft met de cd versie verder nooit te switchen van cd als je aan het spelen bent (natuurlijk wel als je het spel moet installeren).

Regeltjes zijn er om overtreden te worden, maar let toch even op het e.e.a. om de discussie leuk te houden :)

Spoilers:
Sommige mensen willen bijvoorbeeld nog niet precies weten hoe het verhaal gaat van het singleplayer gedeelte. Of ze willen niet weten wat je precies moet doen om een level uit te spelen. Mocht je denken dat je post een spoiler bevat dan kun je overwegen een stukje code te plaatsen zodat het niet direct leesbaar wordt.
code:
1
[table][tr][td bgcolor=#000000]TEKST[/td][/tr][/table]

Voorbeeld (hou je muis ingedrukt op het zwarte om het te selecteren):
Je kunt dit alleen lezen als je dit selecteert!

Screenshots posten:

Uit de algemene FAQ van GoT:
code:
1
[img=w,h,1] url afbeelding + link afbeelding [/img]

Deze tag werkt wel maar heeft niet echt effect omdat ik toch eigenlijk vind dat je moet resizen (met paint software) om kB’s te besparen voor de modemmers en langzame servers bijvoorbeeld.

Er zijn nog 2 andere manieren welke ik persoonlijk liever zie:

1. Je resized je plaatje met je favoriete painttool naar een maximum breedte van 600 pixels.
code:
1
[img]urlvanplaatje[/img]

2. Je doet hetzelfde als bij 1 maar je geeft dan ook nog een url mee naar het grote plaatje (krijg je dus twee plaatjes) dan krijg je de volgende code:
code:
1
[url=urlGROTEimg][img]urlKLEINEimg[/img][/url]

Let op de volgende zaken voordat je besluit een screenshot te posten:

• Zorg dat je aan een maximum breedte van 600 pixels houdt.
• Probeer alleen mooie acties te posten. Bijvoorbeeld als je bug/glitch ziet of op een rare manier d00d gaat oid, ‘panorama’ (mooie) screens zijn ook goed, moet je er wel op letten dat je een beetje mooie kwaliteit hebt. Het moet iig ‘bijzonder’ zijn anders is het alleen maar vervelend voor andere mensen die het topic lezen om alles in te laden.
• Een (thumbnail) screen van 600 pixels hoeft maximaal maar 100 a 150 kB te wezen in filesize (en dat is nog vrij groot). Zorg dat je de filesize in de gaten houdt.

Illegale zaken:

Als je niet zeker van je zaak bent over wat je wel en niet mag posten lees dan het volgende eens door:

Als het niet mag, haal het dan maar weg
Algemene policy
SGD FAQ

Vervolgens zijn er altijd wel ‘grijze’ gebieden. Neem dan, in dit geval, contact op met een SP mod, voor contact info: De organistatie achter GoT

Clan zaken:

Het is regel dat er op GoT in principe niet over clanzaken wordt gesproken m.b.t. het oprichten ervan.

HELP!!!11!! ik heb een probleem met het spel:

Dit topic is niet bedoeld om je problemen op te lossen. SPV bestaat om problemen met je spellen op te lossen om de boel overzichtelijk te houden.

LET OP! Vaak zijn het problemen die al vaak zijn voorgekomen.

• Neem de startpost van dit Far Cry topic door.
• Eventueel een startpost van een vorig Far Cry topic.
Google.com en de GoT search zijn je beste vrienden.
• Controleer UBI techsupport

Kun je jouw probleem met oplossing nog steeds niet vinden op GoT dan zou je kunnen overwegen een SPV topic te openen. Wees er dan wel zeker van dat je de stickies leest van SPV om er zeker van te zijn dat je een goede en duidelijke topicstart maakt zodat jouw probleem snel opgelost kan worden.

Lees dit voor je een topic opent/een reply post!

Lijstje om rekening mee te houden voor het openen van een SPV topic:

• Omschrijf het probleem zo duidelijk mogelijk, eventueel met een screenshot.
• Wanneer is het probleem ontstaan, heeft het wel eerder gewerkt?
• Je systeem specificaties.
• Mocht er een oplossing zijn; vermeldt die dan ook om lotgenoten te helpen in de toekomst.

Een klein vraagje tussendoor als in ‘hoe kan ik mijn fps zien’ kan best omdat het vrij ‘klein’ van aard is en snel op te lossen. Let wel op dat een vraag zoals hoe kan ik mijn fps zien irritatie opbrengt omdat dit vaak gevraagd wordt en ook in de FAQ te vinden is bijvoorbeeld. Als jij laat zien dat je ergens moeite voor hebt genomen (als in startpost/faq lezen, juiste info posten enz.) dan is men meestal ook sneller bereid je te helpen :)

startpost made by Lighteye

[ Voor 35% gewijzigd door XWB op 26-07-2005 21:19 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 14:20
_/-\o_ nice, nu wachten op patch 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
De startpost mag je danken aan Lighteye ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Bedankt Lighteye =) mooi ding :)

BTW, ikke OS opnieuw installeren -> werkt de game (andere Schijf) niet meer :X.. kan ik weer opnieuw beginnen...

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
X-G schreef op 16 juli 2004 @ 23:05:
Bedankt Lighteye =) mooi ding :)

BTW, ikke OS opnieuw installeren -> werkt de game (andere Schijf) niet meer :X.. kan ik weer opnieuw beginnen...
Eroverheen installeren, savegames voor de zekerheid wel ff backuppen.
Werkte hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Wel eerst de patch erover heen gooien, en eerst default profile laten aanmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 22:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

PromWarMachine schreef op 16 juli 2004 @ 15:28:
Ik heb in het hele topic gezocht op multiplayer en op bots, maar heb niet kunnen vinden of je in een lan game ook computerbots kunt spawnen om tegen te spelen? Is dit mogelijk? :)
Crosspost uit vorige topic.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Ik heb daarvoor lange tijd op internet gezeten om wat te kunnen vinden. Op een Duits forum zag ik een gerucht staan dat bots mogelijk kunnen zijn in patch 1.2!
Ik geloof het alleen niet

Edit:

Nog even een overzicht van de veranderingen in patch 1.2
Made the run speed about 15% faster

Made sprint last 30% longer

Adjusted damage to vehicles

(vehicles now survive longer in multiplayer and behave consistently between weapon damage types) Bullet damage can be disabled by "g_vehicleBulletDamage" cvar: 0 = no bullet damage (default), 1 = bullet damage; this works only in MP.

MP vehicles can get the same damage from every kind of bullet (no distinction between sniper rifle and the deagle), this value is set by 'dmgBulletMP' variable inside 'DamageParams' table of the vehicle.

buggy, humvee and gunboat can be destroyed with one rocket.

bigtruck can be destroyed with three rockets.

buggy and gunboat can be destroyed with 100 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)

humvee can be destroyed with 150 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)

bigtruck can be destroyed with 500 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)

vehicle damage code cleaned and made more consistent.

Fixed a number of serious issues with headshot detection

Ported a number of sensitive routines into non SDK sources

Fixed some issues with ladder animations appearing odd to other players

Added quicksave support for single player (still in process)

Fixed bug where players name tag didn't show up

Fixed bug where console would accept letters as variable states

Fixed a number of ladder related issues

Fixed error with warning message in connection dialogue

Fixed a significant number of bugs relating to quicksave (~100 bugs)

Fixed a connection dialogue error

Fixed an incorrectly localized HUD message

Fixed bug with server shutdown dialogue error

Addressed a number of issues with the server list UI

Fixed bug causing cancel button to stop working

Server create sessions are now saved

Fixed a bug causing game freezes when player joins and player rotates

Fixed a rendering issue with Radeon 9600 graphics cards

Fixed Punkbuster crash when switching from punkbuster online server to hosting LAN server

Fixed issue with punkbuster icon not showing up in the server listing

Fixed random crash relating to punkbuster server listing info

Fixed issue with punkbuster refusing connection to a server that is destroyed and then re-hosted

Fixed a number of crash problems related to punkbuster server creation with non-dedicated servers

Fixed issue with punkbuster enabled in multiple server profiles

Disabled vegetation size setting in multiplayer (used as cheat)

Added optimizations for character effects including invulnerability shader

Added optimizations for scoreboard performance. Scoreboard no longer updates fields that have not changed

Fixed issue where radar would not be drawn correctly with certain game type changes

Fixed framerate issue when player touched assault ammo pickups

Fixed issue with password protected servers not removing password after restart

Fixed issue with spectators not being able to hear ambient sounds

Fixed message printout for multiplayer statistics (was only working with log_verbosity 1, not it works with 0 (default) as well)

Fixed listplayer on the client (was only working on the server)

Changed multiplayer scoreboard system for less bandwidth and easier extendibility

Fixed bug in scoreboard that reported ping incorrectly by a factor of 2. Pings now appear correctly (half the old values). Note: ping is still the same, the output value was inaccurate)

Fixed check in server/client version check (now you cannot connect to servers with old network code)

Fixed bug in submitted Punkbuster ID causing random CD Key hash to be generated. Global ID unique to CD keys is now parsed correctly.

Added MultiplayerUtils:OnChatMessage a script function which is called on the server for every chat message (to enable saving out chats)

Made several changes to improve network packet scheduling

Separated multiplayer and single player weapon code better functionality with mod developers and support for changes to MP balance without affecting single player.

Made a number of changes to multiplayer weapon parameters, outlined below:

All weapons - Increase accuracy while standing still by 25%

Made the medic packs give 50% more health for the engineer class

Reduced rocket launcher clip to 1, no change to lethality.

Increased MP5 damage by 30% with full auto, 50% increase with semi-automatic

Adjusted AG36 damage to head and torso.

Reduced AG36 grenade radius.

Increased OICW accuracy by 30% when zoomed.

Reduced OICW grenade clip to 3 with max carry of 3 in the gun and 3 in reserve

Increased Pancor damage slightly

Reduced P90 damage by 10% and reduced max range by 25%

Increased lethality of mounted weapons.

Improved detection code for player name tags, fixed issue causing name tags not to appear if crosshair was on arms and legs

Fixed collision detection on the dedicated server with different arm position because of different weapons. Hit detection is now more accurate.

The record console variable was makred as protected because it opened up some cheat possibilities

Fixed a bug that sometimes caused players hit by a buggy not to credit the driver with a kill

Fixed a number of issues with discrepancies between player cameras in 1st and 3rd person
toon volledige bericht

[ Voor 94% gewijzigd door masser120 op 17-07-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
difference between two things that should be the same:

- There is some discrepancy between the two accounts.

- The committee is reportedly unhappy about the discrepancy in numbers.

Ah, en dat klopt. De 3rd person camera lagged nogal heel erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

ZAMoRANo schreef op 16 juli 2004 @ 23:12:
[...]

Eroverheen installeren, savegames voor de zekerheid wel ff backuppen.
Werkte hier prima.
Haha.. ik heb hem inmiddels al van me bak afgeflikkerd :p... Begin wel opnieuw, had op dat moment ruimte nodig om te kunnen leechen @ de lan :p

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het spel super tot je die klote springende beesten in overmaat tegen komt :X, helemaal als het er meer zijn, zo frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53

ongelofelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 18 juli 2004 @ 14:34:

ongelofelijk :X
haha, idd! :+
raak is raak .... in welke firemode dan ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
als ik hem op semi zet, veranderen mijn 9mm kogels in een ander caliber!! handig hoor :*) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

Mystikal

It never hurts to help!

Ik hoop dat ik volgende week niet weer hoef te zeggen:" En, zou hij deze week komen??".... :(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Nog steeds niet uit! Dat duurt lang! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 13-07 17:29
Als ze nog langer wachten met patch 1.2 zitten we inmiddels allemaal al Doom 3 te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Nee, niet weer he.... :(

Matthieu Boulard een man die de wereld het nieuws verteld rond patch 1.2 heeft het volgende te zeggen.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Once again, we want to let you know that Far Cry patch 1.2 is close to`being released. We were about to release this week as planed, when a hardware manufacturer code update forced us to modify the patch accordingly. It took a couple of days to make it work without breaking anything else. We think it is worth the extra wait, as it's all about making sure everyone enjoys the best experience possible, both in terms of gameplay and
performance. Yesterday, a new solid patch candidate left for what we hope is the last series of tests.
We are all looking forward to releasing this very ambitious Far Cry upgrade, and we know we need to give it our best to make sure we live up to your
expectations.

Thanks again for your patience
Matthieu Boulard
Far Cry Ubisoft producer

--------------------------------------------------------------------------------

Even een andere vraag. Wanneer je de patch v,097 heb geinstalleerd is het me niet mogelijk om een eigen server op te zetten. Ik kan wel een map aanmaken en deze starten. Maar niemand lukt het om aan te melden bij mij. Ze krijgen dan een melding over iets met ipadres en lan. Ze gebruiken de extra tab (V0,97) om in te loggen, dus het heeft niets met een langame te maken. Ik heb punkbuster enabled en disabled en dat maakt geen verschil.

Ik heb geen aparte server draaien, dus ik wil een game hosten en zelf ook meespelen. Heeft iemand tips of ervaringen hierin? Ik heb weinig tot niets kunnen vinden. (overigens heb ik een ADSL 2,2mbit lijn met 418Kbit upload).

[ Voor 24% gewijzigd door Mystikal op 20-07-2004 08:01 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Laatst online: 02-07 10:00
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 14:13:
ik vind het spel super tot je die klote springende beesten in overmaat tegen komt :X, helemaal als het er meer zijn, zo frustrerend
Inderdaad, daar sluit ik me bij aan. Ik wist het ook helemaal niet, dat er van die beesten in voorkomen. Heb ik eerst 3 uur zitten tweaken voordat het goed vloeiend liep op mijn laptop, vermaak ik me een paar uur, kom ik allemaal van die beesten tegen. Het mag dan misschien een ietwat persoonlijke mening zijn, maar dit soort beesten horen in Half-Life thuis. Maar goed, nu ik helemaal verslingerd ben aan het spel (uitwerking van de levels) moet ik toch maar verder spelen.

Veel voorkomend probleem (misschien iets voor openingspost)

Heel veel mensen hebben met ATI kaarten nog steeds problemen. Dit had ik ook nadat ik de laatste catalyst (4.7) drivers had geinstalleerd. Zelfs een herinstallatie van windows wilde niet helpen. Frames dropten voornamelijk wanneer er voertuigen in beeld kwamen. Dit probleem kan worden opgelost door de dynamic lighting uit te schakelen. Dat kan op devolgende manier:
Ik kan iedereen die last van haperingen (vooral bij voertuigen) heeft onderstaande link (http://www.planet42.com/forums/showthread.php?p=19373) aanraden. Hier wordt uitgelegd hoe je met behulp van een wijziging in de system.cfg file dynamic lighting kan uitschakelen. Voor mij was dit idd de oplossing.
Plak hem hier wel even:

1) In '\Program Files\Ubisoft\Crytek\Far Cry' create a new text file called SystemCfgOverride.cfg and add the following line to it:

e_dynamic_light = "0"

2) Save the file and make sure it has the .cfg extension, not the default .txt extension.

3) Right click your newly created SystemCfgOverride.cfg file and select properties.

4) Be sure to check off "Read Only".

5) Click OK.

6) Right click your Far Cry desktop shortcut and select Properties.

7) Add -DEVMODE to the Target line. It should look something like this:

"C:\Program Files\Ubisoft\Crytek\Far Cry\Bin32\FarCry.exe" -DEVMODE

8) Click OK.
toon volledige bericht
Misschien is dit iets om ook even in de openingspost te zetten? Hebben vast meer mensen iets aan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door F0kke op 20-07-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:51

Upke dupke

Oompa Loompa

Mystikal: Nieuws is van de 15e juli, oud nieuws dus. Hij zal toch wel deze week uit zijn hoop ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Upke dupke schreef op 20 juli 2004 @ 16:36:
Mystikal: Nieuws is van de 15e juli, oud nieuws dus. Hij zal toch wel deze week uit zijn hoop ik :/
Op de site stond het op 19 juli, dus daar ben ik vanuit gegaan. Maar dat is alleen maar positief.. dan komt de patch dus sneller... :)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Het ligt volgens mij helemaal aan Microsoft wanneer die patch uitkomt.
UBI wilt niet dat iedereen een beta pakket van MS moet downloaden om de nieuwe features te draaien dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dat zou kunnen, maar daar wordt helemaal niet overgepraat :? En het lijkt mij niets makkelijker dan de spreekwoordelijke zwarte piet naar Bill (8> te schuiven. :+
Blijft UBI namelijk op een eenvoudige manier in een goed daglicht staan. :|

[ Voor 38% gewijzigd door Mystikal op 21-07-2004 11:47 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HuggyB schreef op 21 juli 2004 @ 11:43:
UBI wilt niet dat iedereen een beta pakket van MS moet downloaden om de nieuwe features te draaien dunkt mij.
De 1.2 patch omvat veel meer dan alleen SM3 support voor nvidia 6800 kaarten.

Die andere features hebben dx9c, waar je op doelt, helemaal niet nodig dus ik geloof niet dat UBI op MS gaat wachten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
HuggyB schreef op 21 juli 2004 @ 11:43:
Denk ik ook. PS3.0 werkt maar met DX9.0c, en die komt pas in win xp sp2.
Hoop dat ze niet zolang met de patch gaan wachten :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Mystikal schreef op 21 juli 2004 @ 08:02:
[...]

Op de site stond het op 19 juli, dus daar ben ik vanuit gegaan. Maar dat is alleen maar positief.. dan komt de patch dus sneller... :)
Yes, positive thinking. :P

Interessante beyond 3d thread over de 1.2 patch en SM 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 14:20
misschien iets voor de openings post:

patch 1.2 is uit :P

http://www.fileshack.com/file.x?fid=4787

http://www.3dgamers.com/d...ry/farcrypatch12.exe.html

update:

http://www.gamershell.com/news/14261.html << altijd snel :)

[ Voor 18% gewijzigd door BlowFish op 21-07-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

thanx, alleen alle mirrors zijn slow as hell of bezet :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
dan pak je toch bittorrent erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bigfoot1942 schreef op 21 juli 2004 @ 18:35:
bittorent? sorry ik gebruik alleen usenet :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op 21 juli 2004 @ 18:35:
Fijn om te weten waar we dan een torrentje kunnen vinden ;) Op http://www.farcry-thegame.com/uk/home.php staat ie niet volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 16:41

PcManiaxx

ondertitel duh

Klik gewoon op de link van 3Dgamers en dan op Bittorent client. :)

[ Voor 8% gewijzigd door PcManiaxx op 21-07-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 12:19

HellBeast

Oh My GoT!

3d gamers ---> 27 kb/sec. :/

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik zag hem al idd, de bittorrent wordt naar voren geschoven als aparte mirror, handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
oeps blind :)
had 'm al osi, maar toch bedankt.

[ Voor 143% gewijzigd door unfor op 21-07-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
http://www.3dgamers.com/t...farcrypatch12.exe.torrent :)

* Osiris seed ondertussen met 75 kB/s :)

[ Voor 21% gewijzigd door Osiris op 21-07-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

url doet niks hier...

je moet dus deze nemen http://www.3dgamers.com/d...ry/farcrypatch12.exe.html en dan bovenaan download world kiezen...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

120kb/s :) Ik kan bijna niet wachten, hoop dat het ook werkelijk verbetert is en dat de performance erop vooruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Binnen! De servers mogen van mij wel heel gauw die 1.2 patch installeren, want ik kom nu geen enkele server in omdat ze nog allemaal 1.1 hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Das altijd zo.

Iemand nog flinke performance increases waargenomen?
En om van het SM3.0 gebrui te maken, heb ik dan DX9.0C nodig? (Mijn Radeon 9800 heeft geen PS3.0, maar ik kan wel gebruik maken van Vertex shader 3.0 voor instancing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Voor de mensen die de patch nog niet hebben :)
MIRROR

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

De patch is aan het uploaden naar m'n website, is er straks nog een mirroretje bij ...

Maar dus ..

Voor pixel shader heb je dus zowiezo DX9c nodig? Dan ga ik maar eens een 2de XP installatie prepareren, heb geen zin om de deze te verknoeien ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb nu het probleem dat ik de Archives niet kan laden.
Iets met forklift en cannot load :P

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
iemand al nieuws over de SDK? daar zat ik eignelijk meer om te springen ivm dit hier:
http://basiep.dyndns.org/farcrystats :)

feest @ bittorrent btw :/
upload 40kbps
download 10kbps :X

[ Voor 22% gewijzigd door BasieP op 21-07-2004 20:38 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Geen nieuwe over de SDK helaas. Er zit vrijwel niemand meer op te wachten sinds Doom 3 gold is gegaan... maar ja, voorpret is het leukst dus het zal wel weer oplaaien.

Omdat we voor de patch directx 9.0c (beta) nodig hebben, kan iemand daar een linkje voor sturen?

Ik zie het al, SP2.0 beta downloaden.

Voor Windows update wijze:
http://www.microsoft.com/...ro/maintain/sp2wuins.mspx

Voor volledige download:
http://www.microsoft.com/...ro/maintain/sp2predl.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
HuggyB schreef op 21 juli 2004 @ 20:40:
Geen nieuwe over de SDK helaas. Er zit vrijwel niemand meer op te wachten sinds Doom 3 gold is gegaan... maar ja, voorpret is het leukst dus het zal wel weer oplaaien.

Omdat we voor de patch directx 9.0c (beta) nodig hebben, kan iemand daar een linkje voor sturen?

Ik zie het al, SP2.0 beta downloaden.

Voor Windows update wijze:
http://www.microsoft.com/...ro/maintain/sp2wuins.mspx

Voor volledige download:
http://www.microsoft.com/...ro/maintain/sp2predl.mspx
en hoe zit dat met win2k?
die heeft een losse dx9.0c install toch?

hier:
http://www.microsoft.com/...indows/directx/downloads/
staat ie iig niet bij..

hier is wel wat info:
http://www.tcmagazine.net/download.php?det=103

[ Voor 22% gewijzigd door BasieP op 21-07-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Mmm ... ik heb geen geluid meer na dat ik de patch geinstalleerd heb ...even wat gaan opzoeken ...

Oh ja, nog'n mirrortje : http://www.damn.be/files2 (100mbit .be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje shaidar, lekker snel enzo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik geloof dat de hele wereld ingedut is, halooo mensen, installeer die goddamn patch nou eens ff :P

Alle servers zijn nog steeds 1.1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Duurt wel een paar dagen. Nooit BF(+DC) gespeeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

BF is absoluut niet mijn spel, geef mij maar Joint Operations. Demo dan he :P

(sorry voor offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
feest.. dit kreeg ik na de 1.2 patch

Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/got/error.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door BasieP op 23-07-2004 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Dit heb ik net ook gehad. Heb je dit gehad bij het laden van je savegame?

Voor mij was de enige optie helemaal opnieuw beginnen :(

(Al moet ik zeggen dat ik er zin in had, de eerste 5 outdoorlevels zijn het leukst 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Behalve SM3 ondersteund 1.2 ook SM2.0b speciaal voor ATI kaarten (X800 serie). :) _/-\o_

Het is weliswaar beta, je hebt DX9.0c nodig en je moet een aantal handelingen
verrichten maar toch....

Dit zou snelheidswinst op moeten leveren.

Zie de FarCry/support folder voor een uitgebreide readme (ook readme voor SM3 trouwens).

DAMN: je hebt ook fxc.exe nodig uit de Microsoft DirectX 9.0 SDK (Summer 2004).
en je raadt het al die heb ik dan weer niet en kan het ook niet zo snel vinden... :'( :(

[ Voor 22% gewijzigd door Help!!!! op 21-07-2004 22:48 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Weet iemand hoe stabiel SP2RC is?

Ik heb de beta en een DX9.0c rip ervan (7MB ipv 230) gedownload. Wat is de beste methodiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HuggyB schreef op 21 juli 2004 @ 22:20:
Weet iemand hoe stabiel SP2RC is?

Ik heb de beta en een DX9.0c rip ervan (7MB ipv 230) gedownload. Wat is de beste methodiek?
Heb SP2 RC2 2149 incl dx9.0c geslipstreamed en na format C:\ geinstalleerd. Draait nu ongeveer sinds release en bij mij werkt het echt prima. Superstabiel.

2 problemen gehad:
- Mcafee 7.0 wilde niet lekker werken
- Sygate Personal Firewall Pro 5.5 evenmin.

Deze heb ik vervangen door
- Norton Antivirus 2004 pro
- ZA Pro 5. nog wat

dat werkt zonder mankeren.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58
Kreeg net met 1.2 een of andere vage foutmelding met me laatste savegames, gelukkig doet die hey met die van vorige level wel, pff
Maar waar zit die quicksaved optie? Of moet het nog steeds handmatig ingetypt worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
savegames pakt ie idd niet nee, maar ik kreeg die error bij het starten van het spel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Ok mensen, ik heb 1.2 geprobeerd, zonder DX9.0c en SM3.0... geen zin in. Waarom niet?

Ik heb een flinke performance gain gekregen zonder dat spul. Het spel draait erg soepel.
Daar was ik blij mee, maar ik werd nog blijer toen ik de MP probeerde. Het werkt gewoon!
Ik wordt niet gekicked, de performance blijft hoog (hoge FPS) en de lag is laag. Het werkt gewoon naar behoren en het is nog leuk om te doen ook!
Patch 1.2 is zeer netjes.

Let wel, ik heb problemen gehad. De fix?
FarCry de-installeren, alles weghalen (savegames, mods, whatever, doet ie automatisch), opnieuw installeren, patch 1.2 eroverheen gooien (moest ik overigens apart de-installeren) en spelen maar!

Ik raad een complete her-installatie dus aan. En gaat niet zitten klooien met patch 1.1, gooi die maar weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
BasieP schreef op 21 juli 2004 @ 22:35:
savegames pakt ie idd niet nee, ...
Dat is niet waar dus, ik heb er 2 in me huidige level, die een foutmelding gaven. De laatste savegame van me vorige level pakte die wel perfect, dus vanaf daar ben ik weer verder gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ben blij dat tie er eindelijk is de patch. :)
En ook mooi dat meteen de ervaringe worden gepost.
Gisterenavond nog even mp gespeeld.... Maar doordat mp heb ik een chronisch farcry slaaptekort :z. Elke dag zowat half 1 op bed en 6uur gaat de wekker :O

edit:
ik wacht alleen nog ff op de bijpassende kruiwagen voordat ik niets meer kan zometeen..... :(

[ Voor 39% gewijzigd door Mystikal op 22-07-2004 08:56 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Help!!!! schreef op 21 juli 2004 @ 22:13:
Behalve SM3 ondersteund 1.2 ook SM2.0b speciaal voor ATI kaarten (X800 serie). :) _/-\o_

Het is weliswaar beta, je hebt DX9.0c nodig en je moet een aantal handelingen
verrichten maar toch....

Dit zou snelheidswinst op moeten leveren.

Zie de FarCry/support folder voor een uitgebreide readme (ook readme voor SM3 trouwens).

DAMN: je hebt ook fxc.exe nodig uit de Microsoft DirectX 9.0 SDK (Summer 2004).
en je raadt het al die heb ik dan weer niet en kan het ook niet zo snel vinden... :'( :(
En je hebt ook Catalyst 4.8 nodig... Binnenkort komt een speciale Catalyst driver uit voor de media om Patch 1.2 mee te testen...
Well, looks like FarCry's 1.2 patch is finally out. The v1.2 patch contains a number fixes in which alot of ATi users have been extremely pleased so far. I asked Terry Makedon at ATI if there is anything specific to ATI in the patch. His response was:

Quote:
"There sure is! Our products are greatly supported in this patch with some very cool features. We are currently working on a special CATALYST driver to send out to Rage3D (and other media outlets) to evaluate. More information will be flowing in the next few days, and I am sure ATI owners will be pleasently suprised"[/quote]
With that being mentioned above, i can assure you that most of your jaws will be dropping to the ground when this news is finally upon us.
Zou deze Catalyst met of zonder DX9.0c voor meer performanceboost zorgen?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op 22 juli 2004 @ 10:43:
[...]

En je hebt ook Catalyst 4.8 nodig... Binnenkort komt een speciale Catalyst driver uit voor de media om Patch 1.2 mee te testen...

[...]

Zou deze Catalyst met of zonder DX9.0c voor meer performanceboost zorgen?
Ik denk (hoop) dat over 3 weken bij de public release van 4.8 het ook voor het publiek mogelijk zal zijn om het 2.0b pad aan te spreken.
Verder verwacht ik gezien de opmerking van Teri Mekedon dat er ook andere optimalisaties naast 2.0b zullen zijn waar ATI van profiteert.

Ik had FarCry bewaart tot ik mijn X800 had maar ga nu dus wel de SP spelen. Tegen de tijd dat die 4.8 er is heb ik SP al uit. :'(

Had me namelijk erg leuk geleken om nu al 2.0b te testen om te zien of dat 2.0b pad wat uitmaakt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Wat betenkent dat "Punk Buster" in de installatie van die patch?

WTF?? Wat een rotinstaller :(
Ik heb FarCry geïnstalleerd in F:\games\Ubisoft\Crytec\Farcry
Dat programma wil gaan installeren in C:\Program Files\Far Cry
En dat kan ik niet wijzigen! :(

[ Voor 69% gewijzigd door masser120 op 22-07-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

bij mij is de framerate bijna gehalveerd na installatie van patch 1.2! Heeft hier nog iemand last van verslechterde prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
masser120 schreef op 22 juli 2004 @ 12:18:

dat jij maar een dotje doet ligt niet aan die installer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
masser120 schreef op 22 juli 2004 @ 12:18:

ja idd :( had ik ook, ik heb heel farcry moeten reinstallen..
stom k spel :X (ja gebruikersgemak is er niet echt op vooruit gegaan)

en punkbuster is een programma dat je op je computer draait om cheats tegen te gaan.

somige servers hebben dat nodig
Schuey schreef op 22 juli 2004 @ 12:23:
[...]

dat jij maar een dotje doet ligt niet aan die installer...
'dotje' ???

[ Voor 27% gewijzigd door BasieP op 22-07-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Help!!!! schreef op 22 juli 2004 @ 10:51:
[...]

Ik denk (hoop) dat over 3 weken bij de public release van 4.8 het ook voor het publiek mogelijk zal zijn om het 2.0b pad aan te spreken.
Verder verwacht ik gezien de opmerking van Teri Mekedon dat er ook andere optimalisaties naast 2.0b zullen zijn waar ATI van profiteert.

Ik had FarCry bewaart tot ik mijn X800 had maar ga nu dus wel de SP spelen. Tegen de tijd dat die 4.8 er is heb ik SP al uit. :'(

Had me namelijk erg leuk geleken om nu al 2.0b te testen om te zien of dat 2.0b pad wat uitmaakt.
Wees geduldig... dit staat je binnenkort te wachten....

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/fc12/pic2.png

Wat NV40 kan met SM3.0, kan ATi dus ook min of meer met SM2.0 wanneer het er goed is geoptimaliseerd... en aangezien ATi binnenkort met de speciale Catalyst komt als voorproefje voor de media... :*)

Mocht het plaatje het niet doen, effe openen in nieuw venster. (8>

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 22-07-2004 12:59 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
BasieP schreef op 22 juli 2004 @ 12:27:
[...]

ja idd :( had ik ook, ik heb heel farcry moeten reinstallen..
stom k spel :X (ja gebruikersgemak is er niet echt op vooruit gegaan)

en punkbuster is een programma dat je op je computer draait om cheats tegen te gaan.

somige servers hebben dat nodig

[...]

'dotje' ???
Ik hoefde FarCry niet opnieuw te installeren, ik heb gewoon alle bestanden in de 1.2 map gekopieerd naar de FarCry map (en alles vervangen) ;)

Ik vind die patch wel fijn! Nu ga ik veel later dood! Ik heb minimaal 1,5 keer zoveel leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Zou het de moeite waard zijn om Far Cry opnieuw uit te spelen met patch 1.2?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je die patch gewoon installeren onder Linux met Cedega ? (WineX)
Ik had FarCry geinstalleerd aan de hand van de Loki installer en daar was patch v1.1 al in verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Hacku schreef op 22 juli 2004 @ 13:27:
Zou het de moeite waard zijn om Far Cry opnieuw uit te spelen met patch 1.2?
masser120 schreef op 22 juli 2004 @ 13:26:
[...]

Ik vind die patch wel fijn! Nu ga ik veel later dood! Ik heb minimaal 1,5 keer zoveel leven!
lijkt me er alleen maar makkelijker op geworden :S

[ Voor 32% gewijzigd door BasieP op 22-07-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

BasieP schreef op 22 juli 2004 @ 14:57:
[...]

[...]

lijkt me er alleen maar makkelijker op geworden :S
En het was al zo makkelijk?!

Nu even serieus: ik heb dus -10 fps met 1.2! Dit op een 9800 pro@xt. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Denk het niet. Ik aan de andere kant ben erop vooruit gegaan. Ik heb nu 4xAA aanstaan het draait beter dan "met zonder" :p

Herinstallatie is zo gebeurt... probeer dat eens. En gooit die savegames maar weg.. speel lekker overnieuw. Je hebt er toch 50 euro voor betaald. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

HuggyB schreef op 22 juli 2004 @ 15:58:
Denk het niet. Ik aan de andere kant ben erop vooruit gegaan. Ik heb nu 4xAA aanstaan het draait beter dan "met zonder" :p

Herinstallatie is zo gebeurt... probeer dat eens. En gooit die savegames maar weg.. speel lekker overnieuw. Je hebt er toch 50 euro voor betaald. :p
Ik heb een herinstallatie gedaan en daarna de patch geinstalleerd. Mijn framerate is weer normaal! Hij loopt nu prima, maar ik kan moeilijk zeggen of ik erop vooruit ben gegaan ten opzichte van 1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ga ik er nou op vooruit met een 9800 XT of niet... anders laat ik het gewoon lekker bij 1.1

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Nou als je wilt multiplayeren dan ga je er 300% op vooruit. :p

Maar ja, dan moet je echt alles weghalen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:15:
maar ga ik er nou op vooruit met een 9800 XT of niet... anders laat ik het gewoon lekker bij 1.1
Nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 01:21
Waar blijf die beloofde (self) SAVE funktie die ze beloofd hadden in 1.2 patch :(

Nu moeten we weer langer wachten :(

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Iemand een idee over de bot-functie die in 1.2 zou komen? (las ik hierboven ergens geloof ik)

Ik hoor trouwens allemaal over deïnstalleren enzo? Ik had ook patch 1.1 maar patch 1.2 ging er *zonder* enige foutmelding what so ever overheen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Osiris op 22-07-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Osiris schreef op 22 juli 2004 @ 17:21:
Iemand een idee over de bot-functie die in 1.2 zou komen? (las ik hierboven ergens geloof ik)

Ik hoor trouwens allemaal over deïnstalleren enzo? Ik had ook patch 1.1 maar patch 1.2 ging er *zonder* enige foutmelding what so ever overheen :)
Bij mij ook... maar ik miste wat features en kon al helemaal geen mutliplayer spelen.
Bij Anti Aliasing staat er bv bij 1.1 "Low Medium High" and bij 1.2 "2X 4X 6X".
Als je nog steeds woorden heb staan ipv variabelen dan is er toch iets niet goed gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Iedereen met problemen met 't geluid, probeer vooraleer die patch 1.2 te installeren eens een repair van Far Cry in add/remove programs ... worked for me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harstikke leuk die 1.2 patch maar als ik in een mp game op tab druk krijg ik geen scorescherm te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Voor wie alle feedback over 1.2 wil lezen, groot topic op officieel FC forum: http://ubbxforums.ubi.com...452106891&m=916109755&p=1

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 22-07-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had far cry 1.1 SP helemaal uitgespeelt, maar had vanmiddag weer eens opnieuw geinstalleerd vanwege 1.2 patch maar het valt me op dat de verrekijker niet helemaal correct reageerd met de 1.2 patch met het oog op van de vijanden decteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
HuggyB schreef op 22 juli 2004 @ 18:39:
[...]

Bij mij ook... maar ik miste wat features en kon al helemaal geen mutliplayer spelen.
Als je nog steeds woorden heb staan ipv variabelen dan is er toch iets niet goed gegaan. :)
Ah, ok, dan is d'r bij mij wat mis gegaan dus :X :o Kijk wel ff wat ik doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
_Oldie_ schreef op 22 juli 2004 @ 15:00:
[...]

En het was al zo makkelijk?!

Nu even serieus: ik heb dus -10 fps met 1.2! Dit op een 9800 pro@xt. Ben ik de enige?
mijn frames zijn ook lichtelijk ingezakt. (9800 pro). verder lees ik niet al te positieve berichten over de nieuwe 1.2 patch....
voor mij hadden ze de internet 'multiplayer server room' wel mogen updaten.
de opties filter, buddylist en favorieten zouden geen kwaad kunnen...
ook dat scrollen van links naar recht om te kijken of de ping wel goed zit vind ik maar vervelend...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heb vandaag patch 1.2 geinstalleerd, gewoon over de bestaande 1.1 installatie heen. De patch zag probleemloos dat Far Cry bij mij op F:\Far Cry geïnstalleerd staat, dus als hij je install-dir niet ziet, dan is je registry key van Far Cry niet goed. Maar ik zie geen performance verschil op mijn Radeon 9700 Pro, ten opzichte van de 1.1 patch. Kan zijn dat hij gewoon tegen de CPU limiet aanloopt en dat m'n XP2000+ de limiterende factor is hier.

Zou een upgrade van een XP2000+ naar een XP2800+ een significante verbetering geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ik kan ineens mijn Render mode niet meer veranderen :(
ATi Radeon 9600XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
masser120 schreef op 22 juli 2004 @ 23:22:
Ik kan ineens mijn Render mode niet meer veranderen :(
ATi Radeon 9600XT
ik heb nog nooit me render mode kunnen veranderen :'(
GF3Ti200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 21:36

Ulti23

Quality Time

HuggyB schreef op 22 juli 2004 @ 18:39:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb eerst de patch gewoon erbij geinstalled en gespeeld, alleen toen las ik dit, ff gechecked en bij mij stond er ook geen 2x 4x 6x. Ok, dus FC uninstalled en opnieuw geinstalled, toen de patch 1.2 erop, weer gechecked, maar geen 2x 4x 6x o.i.d, gewoon woorden. Wat doe ik dan fout???

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Ulti23 schreef op 23 juli 2004 @ 00:29:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb eerst de patch gewoon erbij geinstalled en gespeeld, alleen toen las ik dit, ff gechecked en bij mij stond er ook geen 2x 4x 6x. Ok, dus FC uninstalled en opnieuw geinstalled, toen de patch 1.2 erop, weer gechecked, maar geen 2x 4x 6x o.i.d, gewoon woorden. Wat doe ik dan fout???
Wat er fout is gegaan weet ik niet... maar ik weet wel zeker dat je nummers moet krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~burck010/host/HuggyB/FarCrysamples.jpg

edit: misschien is het videokaart gevoelig? Ik heb een 9800 Pro.

[ Voor 5% gewijzigd door HuggyB op 23-07-2004 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-04 12:51
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 21:11:
Ik had far cry 1.1 SP helemaal uitgespeelt, maar had vanmiddag weer eens opnieuw geinstalleerd vanwege 1.2 patch maar het valt me op dat de verrekijker niet helemaal correct reageerd met de 1.2 patch met het oog op van de vijanden decteren...
Dat klopt is mij ook opgevallen. Die detectie is erg onrustig. Je wordt er zelfs een beetje gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 21:11:
Inderdaad nogal vaag. Ik heb nog geeneenkeer gezien dat dat vast staat. Alsmaar opnieuw geselecteer etc..
BasieP schreef op 23 juli 2004 @ 00:14:
[...]

ik heb nog nooit me render mode kunnen veranderen :'(
GF3Ti200
Kon ik ook nooit, maar na een upgrade van een Geforce 2 Ti, die geen shaders ondersteunt, naar een ATi Radeon 9600XT, zou je verwachten dat ik dat wel kan.
Geforce 3 ondersteunt dacht ik ook geen shaders, net als 2.

Weet iemand waarom ik mijn Render mode niet kan veranderen?

[ Voor 34% gewijzigd door masser120 op 23-07-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Geforce 3 ondersteund wel degelijk shaders, het was een van de eerste kaart die pixelshaders had. Maar waarom die rendering mode het niet doet weet ik niet. Heb je al geprobeerd het spel helemaal op nieuw te installeren. (sorry ik weet anders ook niks, ik vind het maar een rare bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
masser120 schreef op 23 juli 2004 @ 11:56:
Weet iemand waarom ik mijn Render mode niet kan veranderen?
Heb je het spel wel weer opnieuw geinstalleerd nadat je je nieuwe videokaart geinstalleerd had? Want bepaalde videokaart afhankelijke settings kunnen wel eens hardcoded in een config filetje staan dat aangemaakt werd toen Far Cry voor het eerst opgestart werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk het niet, dr zullen vast eerst nog uitbreidingen komen en als dat genoeg is uitgemolken dan komt er misschien een alpha/beta op de markt die far cry 2 (oid) moet heten en waar je vervolgens een jaar moet wachten totdat het goed gepatched is. :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Ik heb gehoord dat de SDK volgende week uit komt.

YEAH RIGHT.

Maar, Crytek heeft wel een nieuwe website opgezet: www.crymod.com
Is toch wel veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
HuggyB schreef op 23 juli 2004 @ 15:18:
Ik heb gehoord dat de SDK volgende week uit komt.

YEAH RIGHT.

Maar, Crytek heeft wel een nieuwe website opgezet: www.crymod.com
Is toch wel veelbelovend.
bron:
http://farcryhq.com/news.php?setsess=english

trouwens denk ik dat dit wel zo is, de SDK is al veel te lang uitgesteld, en is daarom echt wel klaar.
bovendien zijn er meerdere geluiden in die richting

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste