![]() | |||||||||
Wat is Far Cry? Far Cry is een First Person Shooter (FPS) dat zich afspeelt op mooie exotische eilanden. Jij speelt een karakter genaamd Jack Carver die een boot bedrijf heeft en mensen de omgeving laat zien. Je laat de journalist Valerie Cortez de omgeving zien met een boot totdat het gruwelijk fout gaat… Hiermee start de singleplayer (SP) gedeelte. Naast de SP gedeelte heeft Far Cry ook nog een goede multiplayer (MP) support. De Far Cry engine heet simple: CryEngine. Het spel wordt uitgegeven door Ubisoft en is ontwikkeld door Crytek. Bij het spel Far Cry zit ook een editor om eigen levels/maps/campaigns e.d. te maken. Deze editor heeft de naam ‘Sandbox editor’ meegekregen. Opzich oogt het vrij makkelijk te gebruiken maar als je er wat meer mee ‘speelt’ kom je tot de ontdekking dat het nog vrij pittig is een kwalitatief goede map te bouwen. Verder nog even zeggen dat Far Cry toch wel één van de beste spellen is van de laatste tijd. De graphics zijn van een topniveau en wat vooral opvalt, is de AI (computergestuurde tegenstanders in dit geval). De AI reageert op het geluid die je maakt (kunnen voetstappen zijn of wapengeluiden) en de AI opereert als een groep. Er is bijna altijd een leider bijvoorbeeld aanwezig die zijn groep commandeert. Ook kun je met een verrekijker de vijanden afluisteren wat ze te zeggen hebben. Dit kunnen onzin gesprekken zijn of tactische beslissingen. Links: • Officiële Far Cry site • CryTek (ontwikkelaar) • UbiSoft (uitgever) • far-cry.net (community site) • Far Cry walkthrough (nog in ontwikkeling) In-game informatie: • Wapens • Equipment • Vijanden • Voertuigen • meer informatie over de CryEngine Links naar oude GoT topics: • Far Cry • [rml][PC] Far Cry - Deel 2[/rml] • [rml][PC] Far Cry - Deel 3[/rml] • [rml][PC] Far Cry - Deel 4[/rml] • [rml][PC] Far Cry deel 5[/rml] Links naar andere bijzondere GoT topics: • [PC] Far Cry Mods/Editing topic | |||||||||
Screenshots: ![]() ![]() ![]() | |||||||||
Meer screenshots Video’s: Je kunt het beste de video’s downloaden door op de link te staan en dan rechtermuisknop: doel opslaan als. • Far Cry trailer #3 (32,7 MB) • Far Cry trailer #2 (10,8 MB) • Far Cry trailer #1 (9,9 MB) • CryEngine movie (19,7 MB) • E3 trailer (3,1 MB) • AI trailer (10,4 MB) Demo: Volg deze link om een overzicht te krijgen met sites die de demo aanbieden. LEES ook diezelfde pagina voor informatie over systeem eisen en eventueel andere informatie. Patches: De laatste patch voor Far Cry is versie 1.32 Deze kun je o.a. op de volgende locatie krijgen (74 MB): http://www.ubi.com/US/Downloads/Info.aspx?dlId=691 Gratis stuff: Een overzicht van wat leuke dingen die je gratis kunt krijgen. • Concept Art (link naar site) • Webkit (4,63 MB) • Screensaver (5,05 MB) • Winamp skin (203 kB) • Messenger iconen (3 kB) • Messenger achtergrond plaatje (238 kB) • Wallpapers (link naar site) Systeemeisen: Aanbevolen: • OS support voor: Windows 98SE/ME/2000/XP • Processor: AMD Athlon 2400-3000+ of Pentium 4 2-3 GHz • RAM: 512-1024 MB • Videokaart: 128 MB GeForce 4 128 MB tot GeForce FX 5950; ATI Radeon 9500-9800 XT • Geluidskaart: Sound Blaster Audigy series • DirectX Versie: DirectX 9.0b (staat ook op de cd/dvd) • DVD-ROM: 8x-16x DVD • Harde schijf ruimte: 4 GB • Multiplayer: Breedband met 64 Kbps up (512 Kbps up om 8 spelers te hosten) Minimaal: • OS support voor: Windows 98SE/ME/2000/XP • Processor: 1 GHz • RAM: 256 MB • Videokaart: 64 MB DirectX 9.0b compatible • Geluidskaart: DirectX 9.0b compatible PCI kaart • DirectX Versie: DirectX 9.0b (staat ook op cd/dvd) • DVD-ROM: 4x DVD • Harde schijf ruimte: 4 GB • Multiplayer: Breedband met 64 Kbps up (512 Kbps up om 8 spelers te hosten) Welke poorten moet ik forwarden om Far Cry online te kunnen spelen? UBI.com poorten: TCP: 40000 - 42999 UDP: 41005 FarCry game poorten: Server: Uitgaande poort 49001/49002 Ingaande is client afhankelijk Client: Ingaande poort is 49001/49002 Uitgaande poort is client afhankelijk (meestal door OS al automatisch bepaald) ATI problemen: Volgens de techsupport van UBI moeten alle problemen verholpen zijn met de laatste catalyst: http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_44_Release_Notes.html Hoe kan ik mijn framerate zien? Open de console met de tilde key (~ tekentje, links naast de nummer 1) en tik in: \r_displayinfo 1 Hoe kan ik screenshots en/of video’s maken? www.fraps.com is een goed programma om dit soort zaken mee te doen. Let wel op dat als je video’s wilt maken dat je met de demoversie ‘reclame’ in beeld gaat krijgen. DVD/CD versie hoe zit dat nou? Je kunt Far Cry krijgen in de zogenaamde DVD versie OF CD versie. De CD versie bestaat uit 5 cd’s terwijl de DVD maar uit 1 schijfje bestaat. Er is absoluut geen verschil (kwa data die erop staat) verder tussen onderlinge versies. Je hoeft met de cd versie verder nooit te switchen van cd als je aan het spelen bent (natuurlijk wel als je het spel moet installeren). Regeltjes zijn er om overtreden te worden, maar let toch even op het e.e.a. om de discussie leuk te houden Spoilers: Sommige mensen willen bijvoorbeeld nog niet precies weten hoe het verhaal gaat van het singleplayer gedeelte. Of ze willen niet weten wat je precies moet doen om een level uit te spelen. Mocht je denken dat je post een spoiler bevat dan kun je overwegen een stukje code te plaatsen zodat het niet direct leesbaar wordt. code:
Voorbeeld (hou je muis ingedrukt op het zwarte om het te selecteren):
Screenshots posten: Uit de algemene FAQ van GoT: code:
Deze tag werkt wel maar heeft niet echt effect omdat ik toch eigenlijk vind dat je moet resizen (met paint software) om kB’s te besparen voor de modemmers en langzame servers bijvoorbeeld. Er zijn nog 2 andere manieren welke ik persoonlijk liever zie: 1. Je resized je plaatje met je favoriete painttool naar een maximum breedte van 600 pixels. code:
2. Je doet hetzelfde als bij 1 maar je geeft dan ook nog een url mee naar het grote plaatje (krijg je dus twee plaatjes) dan krijg je de volgende code: code:
Let op de volgende zaken voordat je besluit een screenshot te posten: • Zorg dat je aan een maximum breedte van 600 pixels houdt. • Probeer alleen mooie acties te posten. Bijvoorbeeld als je bug/glitch ziet of op een rare manier d00d gaat oid, ‘panorama’ (mooie) screens zijn ook goed, moet je er wel op letten dat je een beetje mooie kwaliteit hebt. Het moet iig ‘bijzonder’ zijn anders is het alleen maar vervelend voor andere mensen die het topic lezen om alles in te laden. • Een (thumbnail) screen van 600 pixels hoeft maximaal maar 100 a 150 kB te wezen in filesize (en dat is nog vrij groot). Zorg dat je de filesize in de gaten houdt. Illegale zaken: Als je niet zeker van je zaak bent over wat je wel en niet mag posten lees dan het volgende eens door: Als het niet mag, haal het dan maar weg Algemene policy SGD FAQ Vervolgens zijn er altijd wel ‘grijze’ gebieden. Neem dan, in dit geval, contact op met een SP mod, voor contact info: De organistatie achter GoT Clan zaken: Het is regel dat er op GoT in principe niet over clanzaken wordt gesproken m.b.t. het oprichten ervan. HELP!!!11!! ik heb een probleem met het spel: Dit topic is niet bedoeld om je problemen op te lossen. SPV bestaat om problemen met je spellen op te lossen om de boel overzichtelijk te houden. LET OP! Vaak zijn het problemen die al vaak zijn voorgekomen. • Neem de startpost van dit Far Cry topic door. • Eventueel een startpost van een vorig Far Cry topic. • Google.com en de GoT search zijn je beste vrienden. • Controleer UBI techsupport Kun je jouw probleem met oplossing nog steeds niet vinden op GoT dan zou je kunnen overwegen een SPV topic te openen. Wees er dan wel zeker van dat je de stickies leest van SPV om er zeker van te zijn dat je een goede en duidelijke topicstart maakt zodat jouw probleem snel opgelost kan worden. Lees dit voor je een topic opent/een reply post! Lijstje om rekening mee te houden voor het openen van een SPV topic: • Omschrijf het probleem zo duidelijk mogelijk, eventueel met een screenshot. • Wanneer is het probleem ontstaan, heeft het wel eerder gewerkt? • Je systeem specificaties. • Mocht er een oplossing zijn; vermeldt die dan ook om lotgenoten te helpen in de toekomst. Een klein vraagje tussendoor als in ‘hoe kan ik mijn fps zien’ kan best omdat het vrij ‘klein’ van aard is en snel op te lossen. Let wel op dat een vraag zoals hoe kan ik mijn fps zien irritatie opbrengt omdat dit vaak gevraagd wordt en ook in de FAQ te vinden is bijvoorbeeld. Als jij laat zien dat je ergens moeite voor hebt genomen (als in startpost/faq lezen, juiste info posten enz.) dan is men meestal ook sneller bereid je te helpen startpost made by Lighteye |
[ Voor 35% gewijzigd door XWB op 26-07-2005 21:19 ]