PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Anoniem: 113409
Jesus, wat voor werk doe jijAnoniem: 75859 schreef op 19 juli 2004 @ 15:54:
Nouja, dan ook maar even wat plaatjes van de hele kamer dan. De projector is vervangen door een Barco Cine 8, de subwoofer door een SVS CS-Ultra en de MartinLogan Logos door een MartinLogan Theater i. Worden binnenkort wel weer nieuwe foto's gemaakt misschien. Sorry van de kabelbende...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Stond jouw home cinema niet in de Trouw? Helemaal dat eerste plaatje meen ik uit de krant te herkennenAnoniem: 75859 schreef op 19 juli 2004 @ 15:54:
Nouja, dan ook maar even wat plaatjes van de hele kamer dan. De projector is vervangen door een Barco Cine 8, de subwoofer door een SVS CS-Ultra en de MartinLogan Logos door een MartinLogan Theater i. Worden binnenkort wel weer nieuwe foto's gemaakt misschien. Sorry van de kabelbende...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
|>
Anoniem: 75859
Dat klopt, hij stond in de Trouw...Simon schreef op 19 juli 2004 @ 16:03:
[...]
Stond jouw home cinema niet in de Trouw? Helemaal dat eerste plaatje meen ik uit de krant te herkennen
En ik heb nooit de loterij gewonnen en heb een normale baan...
Ook een erg stijlvolle HT. Hooguit jammer dat je scherm een beetje "tussen je speakers gepropt zit". Maar waarschijnlijk klonk het gewoon het beste op deze manier
Liefst, want nofi, maar deze hebben we al wel gezienAnoniem: 75859 schreef op 19 juli 2004 @ 15:54: Worden binnenkort wel weer nieuwe foto's gemaakt misschien.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ach, dit hele topic hangt zowat van de herhaling aan elkaar... Sure, er komt af en toe eens wat extra's bij, maar er komt zoveel langs wat al eens een keer geshowd is!TomSwinnen schreef op 19 juli 2004 @ 16:24:
[...]
Liefst, want nofi, maar deze hebben we al wel gezien
Niet dat ik het erg vind, maar ga dan niet een persoon daarop afrekenen
Maar het een een geweldig mooie (Home)Theatre
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 19-07-2004 16:31 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Anoniem: 97447
Jummie.Anoniem: 75859 schreef op 19 juli 2004 @ 15:54:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer kan ik er niet op zeggen
Anoniem: 104802
Wat is het dan, er moet iets zijn. Wacht even, of ben je soms vrijgezel??Anoniem: 75859 schreef op 19 juli 2004 @ 16:07:
[...]
Dat klopt, hij stond in de Trouw...Dat komt omdat de foto's zijn gemaakt door een vriend van mij die fotograaf is. Soms worden die foto's gebruikt door kranten etc.
En ik heb nooit de loterij gewonnen en heb een normale baan...

Van die kamer vind ik die belichting niet mooi. Kan dat ook komen door de foto?
Toendertijd wel ja...Anoniem: 104802 schreef op 19 juli 2004 @ 16:47:
[...]
Wat is het dan, er moet iets zijn. Wacht even, of ben je soms vrijgezel??
Hij woont in dat huis met voor de deur een Daihatsu bouwjaar 1981, de andere kamers zijn onderverhuurdAnoniem: 104802 schreef op 19 juli 2004 @ 16:47:
[...]
Wat is het dan, er moet iets zijn. Wacht even, of ben je soms vrijgezel??
Hoeveel jaar heeft het je gekost om dit bij elkaar te scharrelen?
Wij zien die foto in 1 keer en denken WOW maar dit zal niet binnen 1 week klaar geweest zijn
Al dat gezeik over geld altijd...Anoniem: 113409 schreef op 19 juli 2004 @ 16:56:
[...]
Hij woont in dat huis met voor de deur een Daihatsu bouwjaar 1981, de andere kamers zijn onderverhuurd

Jaar of 6, maar het grootste deel binnen 2 jaar gekocht.Hoeveel jaar heeft het je gekost om dit bij elkaar te scharrelen?
Als je rijk bent, waarom niet? Maarja, die gasten gaan echt niet op zo'n nerdenforum als GoT posten...Wij zien die foto in 1 keer en denken WOW maar dit zal niet binnen 1 week klaar geweest zijn
Precies! En reken eens uit wat je het afgelopen jaar in de kroeg hebt uitgegeven...... Leuk bedrag he! En ga nu eens eerder naar huis, of ga de helft minder! Ga dan eens kijken wat je al meer had kunnen kopen!Anoniem: 75859 schreef op 19 juli 2004 @ 17:20:
Al dat gezeik over geld altijd...Ik rij een Mazda MX-5 als je het wilt weten...
Geen gelul over geld aub meer, daar is dit topic niet voor. Je hebt nu eenmaal mensen die werken en mensen die studeren. Daar zit in de regel een verschil in inkomen tussen. Daarnaast is je leefstijl belangrijk. Ik ken mensen die gaan nooit op vakantie. Die geven het geld aan HT uit. Dan lijkt het heel wat, maar het net hoe je het bekijkt!
Laat ik nou de laatste tijd nu ik geen vrijgezel meer ben veel vaker uit eten/naar het café gaan en dus ook minder tijd/geld hebben voor HT/hifi...Blue Eyes schreef op 19 juli 2004 @ 17:28:
[...]
Precies! En reken eens uit wat je het afgelopen jaar in de kroeg hebt uitgegeven...... Leuk bedrag he! En ga nu eens eerder naar huis, of ga de helft minder! Ga dan eens kijken wat je al meer had kunnen kopen!
Zo is dat!Geen gelul over geld aub meer, daar is dit topic niet voor. Je hebt nu eenmaal mensen die werken en mensen die studeren. Daar zit in de regel een verschil in inkomen tussen. Daarnaast is je leefstijl belangrijk. Ik ken mensen die gaan nooit op vakantie. Die geven het geld aan HT uit. Dan lijkt het heel wat, maar het net hoe je het bekijkt!
Budget, met een goeie prijs/kwaliteit-verhouding.
Yamaha RX-V450RDS (zwart)
2x Mission M-73 (zwart)
Voorlopig dient dit nog alleen om er muziek mee op mijn kamer te luisteren. Als ik mijn appartementje niet meer hoef te delen, is dit natuurlijk een mooi begin van een home-cinema.
Ik gebruik voorlopig een oude Philips CD-speler, totdat ik eruit ben of ik een CD-speler of een DVD-speler erbij koop (en of het een wisselaar wordt of niet).
Een ding waar ik me op verheug is de koppeling met mijn computer met een Terratec Aureon Space....
Dat moet lekker filmpjes kijken worden en vooral: MP3'tjes luisteren.
Pics van de set komen deze week als de set bezorgd is. Misschien ook nog wat pics van angstig kijkende buren omdat die nog nooit zo mee hebben mogen genieten van mijn Slayer-albums.
Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it
jfeelders' budget homecinema setup |
• DVD-speler: NEC DVD-rom met PowerDVD 5 via SPDif en S-Video uit • CD-speler: Sony CDP-XE310 • Amp: Sony STR-DE485e (DD, DTS, DCS) • Speakers (stereo): Eltax Symphony 6 • Speakers (surround): Eltax Millennium Centre & Eltax Mini Surround • TV: Cosmel 9910 (50cm) • Bekabeling: QED Qunex1, Cambridge Audio Pacific, Hirschmann Koka 799 Digital Coax, VLS Optistan, CableTalk 3.1 (biwired) • Meubel: zelfbouw op basis van Target Beta-series • Besturing: PowerDVD via zelfbouw IR-ontvanger |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[ Voor 9% gewijzigd door jfeelders op 19-07-2004 22:30 ]
Anoniem: 23519
Kleine wereld
Garmtz: heb jij geen aparte HT kamer waar je al die mooie apparatuur hebt staan? Dat is toch niet de huiskamer of wel?
YEP!
Dat is wel degelijk de 'huiskamer'...Garmtz: heb jij geen aparte HT kamer waar je al die mooie apparatuur hebt staan? Dat is toch niet de huiskamer of wel?
Een TAG McLaren cd loopwerk. Mijn huidige cd speler heeft een schop gekregen dit omdat de DAC van de PRE een stukje beter is. Aangezien ik dan toch de DAC van de PRE ga gebruiken, is de huidige player wat overbodig geworden. Ik heb dan liever iets wat daar voor gemaakt is: cd loopwerk. Toevallig liep ik tegen een enorm koopje op E-Bay aan, goedkoop en 100% ideaal: TAG, met sync link.
Maar goed, hier een plaatje:

Het gave is inderdaad de sync-link met de Tag pre/pro. Mooi man!Blue Eyes schreef op 19 juli 2004 @ 17:58:
Toevallig liep ik tegen een enorm koopje op E-Bay aan, goedkoop en 100% ideaal: TAG, met sync link.
Maar goed, hier een plaatje:
[afbeelding]
Wat dacht je van WouterNeyn?
p.s. Garmt: je hebt PM op HTforum
O ja, en bedankt nog. Ik zal de volgende keer de TAG wel meenemen.
Anoniem: 62484
Ziet er echt extreem gaaf uitAnoniem: 75859 schreef op 19 juli 2004 @ 17:48:
[...]
Dat is wel degelijk de 'huiskamer'...Aparte ruimte maak ik wel in een evt. nieuwe woning.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Leuk! Doen! Shoot-out!Blue Eyes schreef op 19 juli 2004 @ 18:13:
O ja, en bedankt nog. Ik zal de volgende keer de TAG wel meenemen.
Ja, ik vind het wel eens minder ja, zeker het laatste jaar ofzo. Daarom wil ik uiteindelijk naar een aparte ruimte. Verslag daarvan zal ik wel hier posten...Abbadon schreef op 19 juli 2004 @ 18:18:
[...]
Ziet er echt extreem gaaf uitmaar word je overdag soms niet gek in je woonkamer met zoveel concessies richting je HT?? (nu is de pic ook wel enigszins met de nadruk op HT genomen natuurlijk, met gesloten ramen en draaiende Barco, maar toch).
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
ML's wil ik inderdaad niet kwijt nee, zijn gewoon super voor film. Mooi vind ik ze zelf best wel, maar als ik een aparte ruimte heb voor HT, wil ik gewoon een prachtig uitziende stereo-set voor muziek in de woonkamer, liefst met deze speakers:JT schreef op 19 juli 2004 @ 18:35:
Tja, je kan natuurlijk je HT opbouwen metin je achterhoofd dat het niet zo opzichtig moet zijn. Maar dan moet je je MLs kwijt en dat wil je vast nietWat dat betreft zijn mijn Concertjes makkelijker

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 75859 op 19-07-2004 18:54 ]
Edit: reactie op hieronder.....
[ Voor 15% gewijzigd door Flippie Flink op 19-07-2004 19:00 ]
Klopt...GNIFFEL schreef op 19 juli 2004 @ 18:56:
Wow, nog effe tegen garmtz ( en nee, ik wil niet die hele kabel discussie weer omhoog halen) maar heb je echt zoals op de site staat 10% van het totaal bedrag uitgegeven aan kabels? In jouw geval zullen dat wel enkele duizenden euro's zijn!

Wellicht over een paar jaar, dan zijn we van plan om te verhuizen.
Wouter.
p.s. Nog geen PM gezien
Graag. Ben benieuwd in hoeverre een "eenvoudige" TAG zich verhoud tegen de CEC en de TEAC
[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 19-07-2004 19:25 ]
Maar op advies van een niet nader te noemen persoon hierboven (gheghe) een mooooie budgetset gekocht:
- Epson TW10
- Marantz DV4300 (met Progressive Scan, wat een significant beeldkwaliteitsverschil laat zien op deze specifieke beamer)
En tja, het surroundgebeuren moet nog maar even wachten, vooralsnog doe ik het met een Arcam Delta 60 (ja, oud, maar nog steeds een fijn geluid).
Als ik nou binnenkort es echt op een plek ga wonen, moet er maar eens wat beter ingericht gaan worden
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Anoniem: 60298
Je bent wel een bikkel als je na garmt je set laat zienjfeelders schreef op 19 juli 2004 @ 17:42:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn home cinema hier tentoon heb gespreid:
Ja en hij heeft ook een openhaard heAnoniem: 60298 schreef op 19 juli 2004 @ 19:28:
[...]
Je bent wel een bikkel als je na garmt je set laat zienRespect!
[ Voor 5% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-07-2004 19:34 ]

De tv:

Daarom zitten er wieltjes onder

(specs van de speakers zijn overigens:
3weg, 22-38000hz
32 kilogram (per stuk)
4 ohm, 150W rms)
De set van mijn ouders:

Close up:

LG dvd speler... de goedkoopste bij de mediamarkt toen
(doet het prima overigens)

En de versterker(aan de andere kant van de kamer), een wat ouder model van sony, met bijbehorende cd speler, heeft helemaal geen moeite met de speakers

En nog wat nostalgie

pics zijn clickable
Nope.... het beeld trekt niet weg oidAnoniem: 2111 schreef op 20 juli 2004 @ 11:15:
staat je TV niet te dichtbij je speaker als de tv op de "opberg" plek staat?
Ik weet niet of het een akoestisch transport scherm is, maar je hoort het echt heel goed gewoon het geluid erachter. Ok ik ben dan geen audiofiel, maar het klinkt goedAnoniem: 75859 schreef op 19 juli 2004 @ 15:47:
[...]
Heb je een akoestisch transparant scherm? Anders lijkt het me dat je weinig hoort met de center achter het scherm...
Denk trouwens niet dat het een akoustisch transparant scherm was, was wel duur, maar stond er dacht ik niet bij. Ik zal later nog ff checken ...

to-do:
-mijn homecinema-meubel afmaken
-tv gaat naar ander plek - beamer komt in de plaats, vast scherm aan de muur zelf maken
-frontspeakers worden vervangen door zuilen (waarschijnlijk tannoy fusion3), huidige frontspeakers worden achterspeakers.
het lijkt misschien allemaal wat krap maar met een beeld van 1.5 meter breed op de muur ben ik al blij
Moved naar De zin en onzin van zelfbouw speakers (D-I-Y)
[ Voor 21% gewijzigd door ShittyOldMan op 20-07-2004 20:28 ]
Soms een lollig feest gehad omdat je een pik aan het plafond hebt hangen in de huiskamer?melcon schreef op 20 juli 2004 @ 11:14:
Ik zal weer wat fotos toevoegenIk heb namelijk een nieuwe tv geregeld voor de schappelijke prijs 125 euro. Het is een panasonic 70 cm 100hz breedbeeld
pics zijn clickable
Wat is dat?Anoniem: 113409 schreef op 20 juli 2004 @ 20:29:
[...]
Soms een lollig feest gehad omdat je een pik aan het plafond hebt hangen in de huiskamer?
(rechts en links van het scherm - 16:9 - staan oude Studio de Schopjes, maar die doen het nog best... vooralsnog, in de voorgrond de beamert: Epson TW10 met een Marantz dv4300, breedte scherm: 1,43 m)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Anoniem: 37227

TV: Loewe Xelos 70CM breedbeeld.

Frontspekers: Zelfbouw speakers van beton met een scanspek 17Cm woofer, type 8544, tweater Scanspeak D2010.

Center: Canton LE105

Rears: Canton plus X

Actieve Sub zelfbouw met peerles speaker.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Anoniem: 111211
Weet je al welk unit je gaat gebruiken?Barry|IA schreef op 20 juli 2004 @ 22:53:
Vet! Ik ga trouwens een betonne subwoofer maken. Gewoon van een oude rioolbuis. Jammergenoeg past daar alleen een 8inch sub in, wat dat betonne een beetje overbodig maakt.
Het hoeft allemaal niet zo goed te worden hoor, het is meer voor de grap. Hij komt als hij klaar is bij een vriend in de huiskamer te staan
Edit:
Overgins voel ik mij best wel genaaid koopjesjager, wie zorgt hier voor de koopjes?
[ Voor 26% gewijzigd door Barry|IA op 20-07-2004 23:12 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Anoniem: 37227
Mijn spekaerunits zitten geschroefd in een MDF voorplaat van 28MM.Barry|IA schreef op 20 juli 2004 @ 22:53:
Vet! Ik ga trouwens een betonne subwoofer maken. Gewoon van een oude rioolbuis. Jammergenoeg past daar alleen een 8inch sub in, wat dat betonne een beetje overbodig maakt.
Deze voorplaat zit gelijmd in een kast van +/- 5cm dik beton.
Binnenkant beplakt met vilt.
Geen rechte hoeken in de binnenkant van de kast.
Inhoud +/- 20 liter.
Gewicht 70KG
Jammer dat ik geen digicam heb.
Ja ja, sureDie T/S heb ik dan ook niet persé nodig omdat ik gewoon de volledige lengte van 65cm van de buis wil benutten.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Mooie set! Maar wat is die bovenste component? Een tuner?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Een snaaraangedreven bovenlader CD-loopwerk. De CEC TL-2x. Je gelooft je oren niet als je hoort hoe veel beter dit apparaat CD's weergeeft dan mijn Marantz DV8300 DVD-speler.Arx schreef op 21 juli 2004 @ 10:16:
[...]
Mooie set! Maar wat is die bovenste component? Een tuner?
Link: http://www.clofis.nl/nl/cec/cec_vintage.htm
Plaatje:

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 75859 op 21-07-2004 10:35 ]
mooi ding maar dan die prijsAnoniem: 75859 schreef op 21 juli 2004 @ 10:34:
[...]
Een snaaraangedreven bovenlader CD-loopwerk. De CEC TL-2x. Je gelooft je oren niet als je hoort hoe veel beter dit apparaat CD's weergeeft dan mijn Marantz DV8300 DVD-speler.
Link: http://www.clofis.nl/nl/cec/cec_vintage.htm
Plaatje:
[afbeelding]

liever een gewone cd speler en lekkere receiver+speakers
[This space is for rent]
Soepele ophanging heeft daar niks mee te maken. Mijn Seas Excel units hebben ook een hele soepele ophanging, maar zijn niet zo gevoelig, zo een 86dB. Dingen die er wel te maken mee hebben zijn de sterkte van de magneet en het gewicht van de conus. Daarnaast is Botsline nou niet echt een A-merk dus is het maar de vraag wat er waar is van die 90dB.Barry|IA schreef op 20 juli 2004 @ 23:07:
Het is wel te merken dat het om een echte hi-fi woofer gaat, zeer soepele ophanging wat dus voor de 90dB @1w/1m zorgt.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Anoniem: 37259
Ziet er echt zeer mooi uit, zowel qua interieur als HT set.Anoniem: 23519 schreef op 18 juli 2004 @ 18:33:
Net nog even zitten klooien met wat lampjes voor achter m'n speakers.. geeft best een leuk effect:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier nog even een screenshot, het is me eindelijk gelukt om met mijn k*tcamera een foto van een scherm te kunnen maken.
[afbeelding]
Meer info over m'n HT: http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/WouterN.htm
Vind je vriendin het overigens niet storend dat jij van die 'grote' zuilen neerzet en bijvoorbeeld (in het zicht) die projector ophangt aan het plafond?
Mijn vriendin vind het prachtig! Ze heeft er ook niets over te zeggen, we wonen namelijk nog niet samen. Als we dat gaan doen, gaat de HT-set in een aparte ruimte (zolder?), waar ik 100% mijn gang kan gaan. Van 'downgraden' was wat haar betreft geen sprake. In vol ornaat in een aparte ruimte is ook haar idee van HT-gelukzaligheid...Anoniem: 37259 schreef op 21 juli 2004 @ 13:34:
[...]
Ziet er echt zeer mooi uit, zowel qua interieur als HT set.![]()
Vind je vriendin het overigens niet storend dat jij van die 'grote' zuilen neerzet en bijvoorbeeld (in het zicht) die projector ophangt aan het plafond?
En dit is nog maar een "goedkoop" loopwerkPoweRoy schreef op 21 juli 2004 @ 11:30:
[...]
mooi ding maar dan die prijs
liever een gewone cd speler en lekkere receiver+speakers
Anoniem: 37259
Ik richte de vraag inderdaad aan Cyberjoy. Maar wel gaaf om te horen dat je vriendin zo meeleeft met jou HT passie!Anoniem: 75859 schreef op 21 juli 2004 @ 13:38:
[...]
Mijn vriendin vind het prachtig! Ze heeft er ook niets over te zeggen, we wonen namelijk nog niet samen. Als we dat gaan doen, gaat de HT-set in een aparte ruimte (zolder?), waar ik 100% mijn gang kan gaan. Van 'downgraden' was wat haar betreft geen sprake. In vol ornaat in een aparte ruimte is ook haar idee van HT-gelukzaligheid...
Overigens heb je een aardige zolder nodig, wil je alles mooi kwijt kunnen...
heheAnoniem: 113409 schreef op 20 juli 2004 @ 20:29:
[...]
Soms een lollig feest gehad omdat je een pik aan het plafond hebt hangen in de huiskamer?

Populair, mijn vriendin schrok zich eerst kapot toen ze het scherm zag. Toen ik het (samen met haar) had opgehangen en de beamer voor de eerste keer aan ging zat ze op de bank en zei ze "oh?... da's wel leuk ja!"Anoniem: 37259 schreef op 21 juli 2004 @ 13:34:
[...]
Ziet er echt zeer mooi uit, zowel qua interieur als HT set.![]()
Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet zo storend vind. Alles past bij elkaar, inclusief speakers. Laatst waren er vrienden die even iets kwamen brengen en de volgende dag weer kwamen ophalen. Toen ik ze vroeg of ze een verandering zagen moesten ze eerst paar minuten ff goed kijken, pas daarna zeiden ze "dat ding aan het plafond... wat is dat?".
Overigens krijg ik vaak opmerkingen van "je had toch de vorige keer andere speakers?". Mijn antwoord: "nee, toen zaten de kappen er op" .
O.k.TomSwinnen schreef op 21 juli 2004 @ 13:40:
Het ging volgens mij over cyberjoy zijn vriendin, garmtz

Ik neig erg naar de laatste, ook vanwege de prijs, meningen ?
Ecodan warmtepomp
http://www.audioreview.co...5/PRD_115526_1583crx.aspxJT schreef op 21 juli 2004 @ 15:15:
Voor die prijs lijkt het me dus zeker een goede keuze..
Anoniem: 52815
Ik zou denk ik voor de Acurus gaan, maar dat komt omdat ik MA700's heb gehad en hier niet echt kapot van was. Maar misschien zijn de MA500 wel een betere combi met je speakers dan de Acurus. Ik zou dus proberen om een testperiode te regelen
[ Voor 24% gewijzigd door JT op 21-07-2004 15:22 ]
Ecodan warmtepomp
De MA-700's krijgen wel minder positieve reviews als de 500's. Go figureAnoniem: 52815 schreef op 21 juli 2004 @ 15:22:
Kan je ze niet thuis testen in je eigen situatie?
Ik zou denk ik voor de Acurus gaan, maar dat komt omdat ik MA700's heb gehad en hier niet echt kapot van was. Maar misschien zijn de MA500 wel een betere combi met je speakers dan de Acurus. Ik zou dus proberen om een testperiode te regelen
De beamer die ik gebruik, Epson TW10H, 1200 lumen, contrast ratio van 800. Fijne beamer voor relatief weinig geld, zeer goede instap beamer voor de beginnende HT-freak (like me.
Oud HT PC'tje, Celeron 500 @ 488, 160 MB ram, Matrox G200, Creative DXR3, draait Win98SE Lite en trekt eigenlijk alles wel qua films e.d.
Versterker, Philips LX700, 6 x 50 watt RMS met tuner. Compacte versterker met voor mij voldoende aansluitingen.
Een van de 5 speakers, front en rear zijn 2 weg boxen, 50 watt RMS en de center is een 3 weg.
Bijgeleverde passieve subwoofer. Geeft op zich een mooie bas maar is vind ik niet diep genoeg (is ook een 50 watt subwoofer, ik dacht dat subwoofers +/- dubbel wattage zouden moeten hebben.)
2e sub, van m'n tante gekregen. De versterker heeft naast een passieve sub-uitgang ook nog een actieve sub-uitgang. Deze subwoofer heeft een eigen 50 watt versterker. De combinatie van de 2 maakt de bas een heel stuk voller.
Beeld (al is het op foto bij lange na niet zo mooi als in het echt). Geprojecteerd op een scherm van 2,40 breed en 1,70 hoog (4:3)
Al met al geen top of the line home theater maar zeker voldoende voor mij. Al zit ik nog wel te denken om de PC te vervangen door of een systeem met betere videokaart (Radeon 9600, meer cpu power en evt satkaart) of een goede DVD speler zoals Philips 720SA of de 963SA ? Wat raden jullie me aan ?
De Acurus is absoluut beter dan de Marantz monoblokjes. Veel meer kracht en eigenlijk een goedkope versie van Aragon eindversterkers. Bijna Parasound-terrein. Voor €500? Kopen! Had hem trouwens ook al zien staan op htforum...JT schreef op 21 juli 2004 @ 15:15:
Hmmm.....ik kan kiezen voor 5 MA500 monoblokjes, maar ik kan nu ook een 5x125@8ohm/5x175@4ohm Acurus krijgen voor 500e, deze dus.
Ik zou je persoonlijk willen aanraden een van de Philips DVD-spelers te kopen en deze progressive component aan te sluiten op de beamer. Koop wel dus een progressive scan speler, want hier knapt de Epson enorm van op qua beeld t.o.v. interlaced, zeker met een Faroudja DCDi chipset, zoals de 963SA heeft. De bonus is dat je geluid veel beter is met een stand-alone DVD-speler en je het gezeur van een PC niet meer hebt.Toewan schreef op 21 juli 2004 @ 15:35:
Al met al geen top of the line home theater maar zeker voldoende voor mij. Al zit ik nog wel te denken om de PC te vervangen door of een systeem met betere videokaart (Radeon 9600, meer cpu power en evt satkaart) of een goede DVD speler zoals Philips 720SA of de 963SA ? Wat raden jullie me aan ?
JT is WouterNeyn@HT?JT schreef op 21 juli 2004 @ 15:22:
Ik heb het idd gelezen, is ff kijken of ik ergens ff snel geld kan fixenSpeakertjes idd mee en dan is gaan luisteren.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=18958.0
Waar baseer je dat op dat hij "absoluut beter" is dan Marantz Monoblokjes?Anoniem: 75859 schreef op 21 juli 2004 @ 16:36:
[...]
De Acurus is absoluut beter dan de Marantz monoblokjes. Veel meer kracht en eigenlijk een goedkope versie van Aragon eindversterkers.
Qua wattages zitten ze trouwens in exact dezelfde regio. De Marantz MA heeft misschien wel een kleinere voeding wat dat betreft, maar toch ..
Ah, ok. Ik neig zelf ook meer naar stand alone dvd speler. Dan wordt het nog even wikken en wegen of ik de 963SA of de 720SA ga kopen. Deze zijn beide met progressive scan en ik heb ze zien staan in de "opruimhoek" van de Philips personeelswinkel, met gedeukte doos. De 720SA voor 132 euro en de 963SA voor 252 euro (wat volgens mij een mooie prijs is).Anoniem: 75859 schreef op 21 juli 2004 @ 16:43:
[...]
Ik zou je persoonlijk willen aanraden een van de Philips DVD-spelers te kopen en deze progressive component aan te sluiten op de beamer. Koop wel dus een progressive scan speler, want hier knapt de Epson enorm van op qua beeld t.o.v. interlaced, zeker met een Faroudja DCDi chipset, zoals de 963SA heeft. De bonus is dat je geluid veel beter is met een stand-alone DVD-speler en je het gezeur van een PC niet meer hebt.
Nou weet ik dat de Philips 963SA een topspeler is, niet alleen qua beeld maar zeker ook qua geluid. Alleen is die speler niet overkill voor mijn surround-setje ?
[ Voor 4% gewijzigd door Toewan op 21-07-2004 16:58 ]
Neetatata schreef op 21 juli 2004 @ 16:56:
[...]
JT is WouterNeyn@HT?
Ecodan warmtepomp
Ik ken ze beiden...Ik vind de Marantz MA500 gewoon echt niet mooi. De Acurus haalt niet het niveau van de duurste Rotels of goedkopere Parasounds, maar heeft wel het wat Amerikaanse geluid van laatstgenoemde, wat ik persoonlijk perfect vind voor HT.TomSwinnen schreef op 21 juli 2004 @ 16:57:
[...]
Waar baseer je dat op dat hij "absoluut beter" is dan Marantz Monoblokjes?
Qua wattages zitten ze trouwens in exact dezelfde regio. De Marantz MA heeft misschien wel een kleinere voeding wat dat betreft, maar toch ..
misschien breid je later nog uit, ik heb mijn 963 ook nog maar net en kan er al niet meer zonderToewan schreef op 21 juli 2004 @ 16:58:
[...]
Nou weet ik dat de Philips 963SA een topspeler is, niet alleen qua beeld maar zeker ook qua geluid. Alleen is die speler niet overkill voor mijn surround-setje ?
Zo een beetje dat in-your-face geluid?Anoniem: 75859 schreef op 21 juli 2004 @ 17:16:
[...]
Ik ken ze beiden...Ik vind de Marantz MA500 gewoon echt niet mooi. De Acurus haalt niet het niveau van de duurste Rotels of goedkopere Parasounds, maar heeft wel het wat Amerikaanse geluid van laatstgenoemde, wat ik persoonlijk perfect vind voor HT.
Ik verkies dan toch de warmte van de Ma-500
Nee, ik ben WouterNeyn@HTtatata schreef op 21 juli 2004 @ 16:56:
[...]
JT is WouterNeyn@HT?
Je hebt mazzel dat ik hier geen admin ben anders had ik je geband
Ecodan warmtepomp
Tja, smaak...TomSwinnen schreef op 21 juli 2004 @ 17:29:
[...]
Zo een beetje dat in-your-face geluid?
Ik verkies dan toch de warmte van de Ma-500
heb nog een andere geprobeerd dus die had etzelfde.
ik heb nu de marantz 5400 te leen, en die ruist gewoon stukken minder (alle receivers schijnen te ruisen tot op zekere hoogte).
had ook een 6400 geprobeerd en daar hoorde ik praktisch niets, wat ook geldt voor een denon 1804 (kon dit aan de poorten liggen? dat ze niet open staan ofzo).
dit alles met een sennheiser koptelefoon getest.
iig was die NAD niet om aan te horen qua ruis.
Was het niet ook zo dat hij als de cdspeler op pauze stond veel ruis gaf? Bij die van mij hoor ik dan echt helemaal geen ruis, zelfs niet met volume op max.
De enige ruis die ik hoor is van de opname van de cd en verder niets. Erg jammer en eigenlijk slecht dat NAD zo'n product op de markt brengt...
Barco is wel een hele verbetering ja
Anoniem: 51195
maar eerst afregelen , manmanman , dit is geen makkelijk jobke , ...zo voor de 1e keerTomSwinnen schreef op 22 juli 2004 @ 02:56:
Aaah, DAAROM moest die projector van je weg Anthrax
Barco is wel een hele verbetering jaNaais
Hé garmtz, mede MX5-rijder! Kijk eens op mijn site...
[ Voor 22% gewijzigd door jfeelders op 22-07-2004 11:18 ]

Wat moet je met zoveel ingangen als je er alleen een DVD speler aan hebt hangen? Of heb je ondertussen meer?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Zoiets heet op de toekomst voorbereidt zijn. Hij kan er in de toekomst zo een babyphone extra aansluiten. Of een blueray speler.XanderH schreef op 22 juli 2004 @ 10:19:
[...]
[afbeelding]
Wat moet je met zoveel ingangen als je er alleen een DVD speler aan hebt hangen? Of heb je ondertussen meer?
Dan mag je wel 1 meter extra ruimte nemen voor alle kabels.
goede grote GOT, wat een aansluitingen.
Ik heb er maar 3 , optical,digital en line in...
En ik gebruik er maar 2.
Maar het is wel leuk om zeker te weten dat je nooit aansluitingen te kort komt.
Anoniem: 51195
ik gebruik de 220V uitgang , de digitale coax voor het geluid , en de subwooferuitgang , en de speakeruitgangen ,XanderH schreef op 22 juli 2004 @ 10:19:
[...]
[afbeelding]
Thats it
De versterker is op alles voorbereid , en alles is instelbaar.
Nu nog de barco instellen, dat is totaal andere soep.
Dit topic is gesloten.