Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.643 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615

hou nou eens op met die discussies over kables, het staat nog wel in de openingspost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 23:20
Anoniem: 77615 schreef op 16 juli 2004 @ 00:05:
hou nou eens op met die discussies over kables, het staat nog wel in de openingspost....
Ik weet niet hoor... Maar ik zie eigenlijk best wel nergens een kabeldiscussie :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Eigenlijk zou GoT iedereen die zich aan wil melden een IQ-test moeten laten doen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Ik heb ooit eens in deel 4 mijn opstelling gepost. Deze is inmiddels behoorlijk veranderd. Helaas heb ik geen foto's van de oude opstelling bewaard. Ik heb geprobeerd om een strakke minimalistische opstelling te creëren.

Medium shot en nee ik zit niet in een badkamer.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/VB31V40LX2N9/X29R6D0SGL0N/JPEG/1089931281//bcui

Hier zie je pas goed hoe klein mijn kamer is.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/D9Y68BZH285T/Z8AVZ5RYX187/JPEG/1089931282//bcui

Versterker NAD C 320BEE
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/1146SN56S107/p.jpeg

Dynaudio Audience 42. Mooi geluid voor het geld. Ben er echt blij mee. Het liefst wil ik zuilen maar, dat past gewoon niet. Heb ik ook het geld niet voor. Daarom ben ik voor goede boekenplakmodellen gegaan.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/364445S5DE68/p.jpeg

M'n muis. Heeft niets met HT te maken maar, ik vind het wel mooi passen bij de rest.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/M22NX2FN1285/picserver.jpeg

Begin niet over de opstelling ik weet dat die niet optimaal is.

De oplettende tweaker had al gezien dat er geen CD-spelert aanwezig is dat klopt want, ik rip al mijn cd's van de bieb. CD's kopen doe ik misschien ooit nog wel eens als ik heel veel geld verdien.

Op dit moment ben ik tevreden met wat ik heb staan. In een nieuw huis zal ik pas weer nieuwe spullen aanschaffen. Oh ja er komt volgende week een subwoofer bij :X . Een REL Quake II uiteraard ook in het zwart :9 Dat is dan ook echt het laatste wat ik koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:07
Eronder mijn CD-speler, Arcam Alpha 8se, had ik al gezegd dat die te koop is?
Nee, maar laat dat je niet tegenhouden :)

Ben best geïnteresseerd trouwens, maar ik denk dat je er teveel voor wil (of liever gezegd, ik denk dat ik er te weinig voor over heb).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Anoniem: 62616 schreef op 16 juli 2004 @ 00:46:
Ik heb ooit eens in deel 4 mijn opstelling gepost. Deze is inmiddels behoorlijk veranderd. Helaas heb ik geen foto's van de oude opstelling bewaard. Ik heb geprobeerd om een strakke minimalistische opstelling te creëren.

[afbeelding]

[afbeelding]

Versterker NAD C 320BEE
[afbeelding]

Dynaudio Audience 42. Mooi geluid voor het geld. Ben er echt blij mee. Het liefst wil ik zuilen maar, dat past gewoon niet. Heb ik ook het geld niet voor. Daarom ben ik voor goede boekenplakmodellen gegaan.
[afbeelding]

M'n muis. Heeft niets met HT te maken maar, ik vind het wel mooi passen bij de rest.
[afbeelding]

De oplettende tweaker had al gezien dat er geen CD-spelert aanwezig is dat klopt want, ik rip al mijn cd's van de bieb. CD's kopen doe ik misschien ooit nog wel eens als ik heel veel geld verdien.

Op dit moment ben ik tevreden met wat ik heb staan. In een nieuw huis zal ik pas weer nieuwe spullen aanschaffen. Oh ja er komt volgende week een subwoofer bij :X . Een REL Quake II uiteraard ook in het zwart :9 Dat is dan ook echt het laatste wat ik koop.
Pas je wel op dat die verschikkelijk lekkere NAD niet oververhit raakt door de opstelling van je. Ik als mede-NADC320BEE-eigenaar ben daar extra begaan mee ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 08:47

Atmoz

Techno!!

Oke, ik heb dus op het moment niet mijn camera hier liggen. Maar ik kan wel alvast een foto posten die nog op internet ergens staat van de beamer die ik heb. De foto is gemaakt met mijn beamer op een vriend zijn kamer:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/beamer/images/DSCF0037.JPG

Ik had toen nog geen scherm en de boxen wat je ziet zijn niet van mij maar van hem. Zodra ik de digicam weer heb ga ik mijn complete set eens vastleggen. Later meer dus over de beamer, audio/video apparatuur en de rest van de zooi ;) Ohja, het gaat hier om de Epson TW-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Verbal Kint schreef op 15 juli 2004 @ 23:13:

Eronder mijn CD-speler, Arcam Alpha 8se, had ik al gezegd dat die te koop is? ;)
Hoeveel had je in gedachten voor zoiets dan? Lama, ik vind hem 2dehands al veel te duur. ;( ,wel een erg mooie speler btw.
Want ik ben al tijden op zoek naar een erg goede cd-speler. Maar die vervelende winkels zijn altijd te duur. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 16-07-2004 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

Grooze schreef op 15 juli 2004 @ 21:59:
Mijn HT setje
[afbeelding]
[afbeelding]
Versterker :
Harmon Kardon AVR 2550
Cd speler : Kenwood ......
Dvd speler : Philips Dv-632
Tv :
orion 18 jaar oude tv :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Front : Magnepan 0.5 QR
Rear : Omniplanar 350
Sub : JBL ATX100S
[afbeelding]
hmm die maggies staan bekend om hun hoge kwaliteit geluid. maar bij mij zeiden ze dat er minstens een versterker van 3000 € op moest ivm dat ze zeer moeilijk zijn aan te sturen.
hoe klinken ze op die harmon kardon?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

MUSTIS schreef op 16 juli 2004 @ 08:44:
[...]

hmm die maggies staan bekend om hun hoge kwaliteit geluid. maar bij mij zeiden ze dat er minstens een versterker van 3000 € op moest ivm dat ze zeer moeilijk zijn aan te sturen.
Dat is volgens mij niet waar. Een vriend van mij die er ooit naar heeft geluisterd icm een Marantz PM80 mkII was er zeer over te spreken, alleen in zijn combi mistte hij toch teveel laag. Die Marantz is best een leuke amp, maar lang geen 3000,- euro natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/D9Y68BZH285T/Z8AVZ5RYX187/JPEG/1089931282//bcui

Wel een leuk setje in ieder geval. Wat ik trouwens zou doen is je linker en rechter luidspreker even hoog zetten! Dat moet ook in jouw kamer wel kunnen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verbal Kint op 16-07-2004 09:04 ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriess
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat valt best mee, in eerste instantie heb ik ze geluisterd op een Rotel versterker (weet het type niet meer) die ongeveer 1000 euro kostte (maar de prijs zegt weinig, Imo). De Harmon Kardon kan ze goed aan, al merk ik wel dat hij meer moeite moet doen om ze aan te sturen als bijv. de Rotel. Met meer moeite bedoel ik het vermogen dat je er in moet sturen, bij de Rotel had ik bijv. de volume knop op een kwart en bij de H/K moet ik hem bijna half openzetten (miss ietwat overdreven, maar het geeft wel een idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

[afbeelding]

[afbeelding]

Versterker NAD C 320BEE
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

aahhh dikke kwijl :9~ Dynaudio die zijn echt super realext :9 Alleen die illegale praktijken van je cd's rippen hoeven wij hier niet op GOT :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Alleen die illegale praktijken van je cd's rippen hoeven wij hier niet op GOT :/
Hij zegt het alleen, dus spring niet gelijk wakker met het éérste woordt illegaal, of cd`s kopieren. :Z

Blafhert:
Heb ik gelijk als ik denk dat je stereo beeld k*t is?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 99283 schreef op 16 juli 2004 @ 09:48:
[...]

..Alleen die illegale praktijken van je cd's rippen hoeven wij hier niet op GOT :/
:|

Voor zover ik weet is dit niet illegaal. Het is wel een gat in de wet welke stichting Brein snel gedicht wil zien. :) >:)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aahhh dikke kwijl :9~ Dynaudio die zijn echt super realext :9 Alleen die illegale praktijken van je cd's rippen hoeven wij hier niet op GOT :/
Ach, ga me nou niet vertellen dat er niet 1 iemand hier is die alle cd's orgineel heeft. Of het nou op de pc of op gebrande cd is.

Ik heb er niets op tegen, zolang het geen belachelijke vormen aanneemt.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 16-07-2004 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Hey luitjes,

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20319121

Ik ben nu van plan om de volgende sub aan te schaffen:

http://creating-it.nl/sw004.htm

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/luidspeakers/83619.jpg

Graag jullie mening! (Ook graag prijs/kwaliteit verhouding)

Hij wordt dus gekoppeld aan een Marantz SR4200

Bedankt alvast! :)

Groetjes,

Joost

[ Voor 31% gewijzigd door Road-runner83 op 16-07-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19985

Geen pics van de opstelling, alleen van de apparatuur.

Philips HDRW720 Hdd/DVD recorder

Afbeeldingslocatie: http://hadecom.dyndns.org/pics/home02.jpg

Philips MX5700D Home Theater set

Afbeeldingslocatie: http://hadecom.dyndns.org/pics/home01.jpg

Verder nog een Matchline 100Hz 4:3 tv die al een jaar of 8 oud is en op de nominatie staat om vervangen te worden door een breedbeeld toestand.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 19985 op 16-07-2004 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Road-runner83 schreef op 16 juli 2004 @ 10:27:
En dan Road-runner83 is mijn systeem.

Ik ben nu van plan om de volgende sub aan te schaffen:

Graag jullie mening! (Ook graag prijs/kwaliteit verhouding)
Ten eerste, als je linkt naar je set. Link dan naar de juiste pagina. Zo moeten mensen zoeken, en dat is erg vervelend.

En ten tweede, je kan toch zoeken naar reviews en ervaringen?
Bijvoorbeeld Hier

Beetje moeite doen mag wel. ;)

ps.
Waarom heb je die Magnat van toen niet gekocht?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 16-07-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Nu online
Klopt, in eerste instantie werkte de link niet maar dit was binnen 2min opelost dus een keer de pagina vernieuwen kan ook geen kwaad ;)

Ten tweede deze sub is merkloos dus het heeft geen zin om deze op te zoeken bij bijv. kieskeurig!

Dus daarom dacht ik van de mensen die er VEEL verstand van hebben kunnen even naar de specificaties van de SUB kijken en naar de prijs om te kijken of het misschien het proberen waard is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Road-runner83 schreef op 16 juli 2004 @ 10:42:
Klopt, in eerste instantie werkte de link niet maar dit was binnen 2min opelost dus een keer de pagina vernieuwen kan ook geen kwaad ;)

Ten tweede deze sub is merkloos dus het heeft geen zin om deze op te zoeken bij bijv. kieskeurig!

Dus daarom dacht ik van de mensen die er VEEL verstand van hebben kunnen even naar de specificaties van de SUB kijken en naar de prijs om te kijken of het misschien het proberen waard is!
Ik had niet ge-F5'et inderdaad. 8)7

Maar het is duidelijk een Mivoc.
Klik maar een op het overzicht bij die link die jij gaf, dan zie je mivoc staan op de subs.

Ga je dan naar de site van Mivoc-subwoofers dan zie je dat het exact dezelfde zijn. :)

Misschien kan je nu wat meer vinden. (Die jij aangeeft is dus volgensmij de SW-1000)
Maar van wat ik kan vinden zijn ze behoorlijk positief over die sub.

Zeikmodus: Jij hebt die link van 10:27 om 10:43 aangepast en ik heb om 10:38 gepost. Dus je hebt die link naar aanleiding van mijn opmerking verandert en niet "2 minuten later" maar 16 minuten later. ;) :P /zeikmodus.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 16-07-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Nu online
Ok ok super bedankt Flex82!

Het merk was mij nog niet opgevallen ;(, maar nu weet ik idd meer! Ik vind het wel goedkoop maar het gaat erom dat hij zijn werk doet.

Denk je dat 189 een goeie prijs is want op de site die jij gaf staat hij er voor 139 maar dat is wel een duitse site.

En over die link...ik test altijd eerst of hij werkt en hij werkte wel maar toen ging ik mijn bericht aanpassen om nog een foto erbij te zetten en toen kwam er ipv de juiste link GoT > Audio, Video & HiFI Forum > Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 te staan! Heel vreemd, test maar eens uit! Daarna kwam ik erachter dat je ook direct je bericht kan laten weergeven ;).

[ Voor 41% gewijzigd door Road-runner83 op 16-07-2004 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Road-runner83 schreef op 16 juli 2004 @ 10:56:
Ok ok super bedankt Flex82!

Het merk was mij nog niet opgevallen ;(, maar nu weet ik idd meer! Ik vind het wel goedkoop maar het gaat erom dat hij zijn werk doet.

Denk je dat 189 een goeie prijs is want op de site die jij gaf staat hij er voor 139 maar dat is wel een duitse site.
Ik vind 189 wel veel.
Die duiste site is de site van Mivoc zelf. Schijnbaar kan je hem ook direct bestellen, maar dan ben je ook nog verzendkosten kwijt.

Volgens Kieskeurig.nl is hij bij de Conrad 149 euro. Maar dat kan ik niet controleren omdat de Conrad bezig is met onderhoud aan hun site ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Nu online
Ok dan weet ik genoeg! Hij staat idd goed beschrijven dus ik ga hem denk ik wel kopen.

Bedankt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113409

[...]

Hoe komt het dat de woorden rippen en mp3 tegenwoordig gelijk staat aan illegaal?
Als je bij de bieb een cd huurt heb je het recht om 1 copy te maken voor jezelf.
De platenmaatschappij weet hiervan, bij top 100 cd's moet je ook een extra toeslag betalen (is dat nog alweer een tijd geleden sinds ik bij de bieb ben geweest).
Dus meneer de cd ripper is juist uiterst LEGAAL bezig 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 16-07-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 23:30
Trasos schreef op 16 juli 2004 @ 00:21:
[...]

Eigenlijk zou GoT iedereen die zich aan wil melden een IQ-test moeten laten doen... :X
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Pff...So what! Ik koop mijn cd's, vervolgens brand ik ze. En dan breng ik de orginele cd weer terug ;) Ben ik nu strafbaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Barry|IA op 16-07-2004 12:22 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:06
Barry|IA schreef op 16 juli 2004 @ 12:21:
Pff...So what! Ik koop mijn cd's, vervolgens brand ik ze. En dan breng ik de orginele cd weer terug ;) Ben ik nu strafbaar?
Geen idee als je de gekopieerde terugbrengt dan wel :+

Ik ben zelf nu begonnen aan een zoektocht naar Inifnity Epsilon speakers...2ehands...erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Barry|IA schreef op 16 juli 2004 @ 12:21:
Een koop CD moet in een verzegelde verpakking zitten om ze te kunnen ruilen. Leg 's uit hoe je 'm kopieert zonder de CD uit de verpakking te halen ? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door synthdood op 16-07-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Daar gaat ie! 8)

Mijn methode is gewoon de achterkant van het hoesje openmaken, in plaats van de beplakte voorkant.

DONT TRY THIS AT HOME!!

:P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
/me Barry begint Tom's grappen wel te waarderen!

Tenminste ik mag toch wel hopen dat het een grap is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Mag het wel gaan over wegwerken van snoeren/cables? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 17:24

JT

VETAK y0

TomSwinnen schreef op 15 juli 2004 @ 18:09:
[...]

Als jij zin hebt om eventjes naar België te komen, doe maar :)
Maar ik denk dat het handiger is voor jou als je er in NL zou vinden met MA-500's.. er zijn nog wel mensen in NL met de MA-500's denk ik ;)

Bvb : http://www.mijnhometheater.nl/jwpeters.htm Als je die zou kunnen contacteren ;) Denk dat er nog waren op mijnhometheater.nl
Belgie :X Never mind :X Maar die mensen daar ken ik geen eens :P
Barry|IA schreef op 15 juli 2004 @ 18:15:
[...]
De (bekende) elastiek-test
Het kristal test :9~

Allereerst zette ik mijn subamp open, en de Pioneer ook. De elastiek vloog gelijk weer op de grond ;)

Om eens te kijken wat de woofer met een kristallen glas kon doen heb ik een glas van mijn moeder geleend, die is nu kapot! :'( :*)
Kan je ook zo zien: slechte kast want hij resoneert mee >:) :D
Paulie72 schreef op 15 juli 2004 @ 22:07:
Wat een hoop mensen niet weten is dat je de MA 500 kunt bruggen voor nog meer kracht en power.
I know, maar ik kan niet vinden hoeveel vermogen je dan hebt, enlighten me pls.
Verbal Kint schreef op 15 juli 2004 @ 23:13:
[...]
Als uiterlijk van minder belang is kan je kijken naar de Arcam Alpha serie. De P-versies zijn alleen eindtrap maar op de geïntegreerde versie kun je de pre overslaan, zodat je die ook kunt gebruiken. Ze zijn tweedehands goed te vinden, de 9 en 10 zijn echt prachtige versterkers. Als je het aan durft om op Ebay te kopen, in de UK of Duitsland kun je ze helemaal voor weinig op de kop tikken.

Fototje (klikbaar) van "mijn" Alpha 9 (inmiddels niet meer van mij):

[afbeelding]
Eronder mijn CD-speler, Arcam Alpha 8se, had ik al gezegd dat die te koop is? ;)
Mwah, uit Dld of UK terwijl ik misschien wel wat kan halen op 15km van m'n kamer... ? Hoeveel zou zoiets dan moeten kosten ?
[...]

Overdrijven kan ook :/ Hij zegt alleen dat hij ript. Ik rip bijna geen eens, ik download bijna alles. Verdien ik nu een OW ? :/ Omdat ik het zeg ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op 16 juli 2004 @ 14:37:Ik rip bijna geen eens, ik download bijna alles. Verdien ik nu een OW ? :/ Omdat ik het zeg ?
Ja! >:) :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

StarTAC schreef op 16 juli 2004 @ 01:47:
[...]
Pas je wel op dat die verschikkelijk lekkere NAD niet oververhit raakt door de opstelling van je. Ik als mede-NADC320BEE-eigenaar ben daar extra begaan mee ;)
Geen zorgen, het tafeltje waar de versterker onder staat loopt niet helemaal door naar achter. De zijkanten zijn ook helemaal open.
Verbal Kint schreef op 16 juli 2004 @ 08:47:
[...]
Wel een leuk setje in ieder geval. Wat ik trouwens zou doen is je linker en rechter luidspreker even hoog zetten! Dat moet ook in jouw kamer wel kunnen. :)
Dat wil ik inderdaad proberen. Ben opzoek naar een hogere stand.
[...]

Bedankt voor je compliment. Cd's rippen is niet illegaal voor eigen gebruik. Immers ik betaal aan de bieb netjes auteursrechten. Daar komt bij dat ik mijn rips niet deel met anderen en ik download ook niet. Zelfs niet stiekem één liedje dat super tof en hot is.
-Skyhawk- schreef op 16 juli 2004 @ 10:02:
[...]
Blafhert:
Heb ik gelijk als ik denk dat je stereo beeld k*t is?
:?
Ja m'n stereobeeld is inderdaad niet optimaal maar, als ik op drie meter afstand zit klinkt het al stukken beter. Maar deze slechte opstelling is inderdaad reden voor mij om te verhuizen. Oh ja en m'n huis is wat aan de kleine kant :D .
Barry|IA schreef op 16 juli 2004 @ 13:01:
Daar gaat ie! 8)

Mijn methode is gewoon de achterkant van het hoesje openmaken, in plaats van de beplakte voorkant.

DONT TRY THIS AT HOME!!

:P
Stoute jongen :o Nog begrijp ik het niet helemaal want, het sealplastic is dan toch ook stuk? Bij nader inien leg het maar niet uit. Starks heb je een OW te pakken als je zegt hoe het moet. En ik een omdat ik het uitlok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 62616 schreef op 16 juli 2004 @ 15:41:
[...]

Dat wil ik inderdaad proberen. Ben opzoek naar een hogere stand.
Wat ook kan is een stapeltje (stoep)tegels onder je huidige stand.
JT schreef op 16 juli 2004 @ 14:37:
[...]

Mwah, uit Dld of UK terwijl ik misschien wel wat kan halen op 15km van m'n kamer... ? Hoeveel zou zoiets dan moeten kosten ?
[...]
Dat hoeft natuurlijk niet, je kunt ze ook in NL vinden (via markt.hifi.nl bijvoorbeeld). Ebay is alleen nog goedkoper. Op ebay vind je de Alpha 9 (geïntegreerd) vanaf 300 - 350 euro. In NL is het meer wat de gek er voor vraagt, al is dat soms verrassend weinig. :)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113409

Anoniem: 62616 schreef op 16 juli 2004 @ 15:41:

[...]

Stoute jongen :o Nog begrijp ik het niet helemaal want, het sealplastic is dan toch ook stuk? Bij nader inien leg het maar niet uit. Starks heb je een OW te pakken als je zegt hoe het moet. En ik een omdat ik het uitlok ;)
Ik gok met de diepvries zakjes sealer van zijn moeder?

Ik snap het ook niet helemaal, de andere kant van het zakje is fabrieksealed, dat krijg je nooit zo netjes gedaan :?

Of zijn ze in de winkel zo dom om alleen naar het plakkertje kant te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

JT schreef op 16 juli 2004 @ 14:37:
I know, maar ik kan niet vinden hoeveel vermogen je dan hebt, enlighten me pls.
Beter zoeken ;)
Two MA-500’s can be Bridged together to produce
over 360 watts into 8 ohms
source : http://www.marantz.com/pdfs/u_amp_ma500_bck.pdf

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Laatst online: 09-04 17:37
Ta Ta en daar is de dynamiek en stabiliteit in je geluid 2 voedingen die samen je sub of speaker aansturen. Magnifiek. Tevens een leuk upgrade pad.

Ik ben er erg blij mee. Het vermogen wordt eigenlijk bijna verdubbeld.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kan je ook op 4 ohm spelen als ze zijn gebrugd ? Dat zou namelijk betekenen dat je niet gebrugd ook 2 ohm kan spelen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

JT schreef op 16 juli 2004 @ 19:50:
Kan je ook op 4 ohm spelen als ze zijn gebrugd ? Dat zou namelijk betekenen dat je niet gebrugd ook 2 ohm kan spelen.
PDFje lezen, luierik ;)
Continuous power output (RMS)
8½ 20 Hz - 20 kHz <.05% THD 125 W
4½ 20 Hz - 20 kHz <.09% THD 180 W
EIA Dynamic power
8½ 170 W
4½ 270 W
2½ 320 W

Bridged mode (2 x MA-500)
Continuous power output (RMS)
8½ 20 Hz - 20 kHz <.1% THD 360 W
EIA Dynamic power
8½ 500 W
4½ 600 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mooi, dan kan je die krengen dus ook op 2 ohm laten 2 werken, 2 subs eraan :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 30-06 18:46
Na veel mooie ht setjes de mijne:

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~reniwest/got/ht_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~reniwest/got/ht_2.jpg

De hardware:
televisie : Sony KV-28LS35B WEGA 71cm
versterker : Sony STR-DB2000QS Digital Amplifier
dvd speler : Yamaha DVD-S510
videorecorder : Sony SLV-E820
consoles : 2x XBOX, 1x Playstation 2, 1x Dreamcast en 1x Gamecube

front speakers : Magnat Project 10 *
rear speakers : Magnat Project 4 *
center speaker : Bose VCS-10 *
subwoofer : Yamaha YST-SW320

* Ik ben aan het twijfelen om alle speakers met uitzondering van de subwoofer te vernieuwen want ik heb het idee dat het beter kan.
Ik heb op het oog 2x Kef Q5, 2x Kef Q1 en 1x Kef Q9c (alternatief wellicht een B&W serie). Dit 'grapje' kost 1500 euro en ik wil dit dus alleen maar uitgeven als het echt merkbaar is. Ik luister bijna tot geen muziek en gebruik het dus alleen maar voor films en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tis zowiezo merkbaar als je je center vervangt if u ask me.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Semetrix schreef op 16 juli 2004 @ 20:04:
Ik luister bijna tot geen muziek en gebruik het dus alleen maar voor films en games.
Dan zou ik THX setje zoeken, of alleszins iets speciaal voor films. KEF zijn vooral muzikale speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Laatst online: 09-04 17:37
JT schreef op 16 juli 2004 @ 19:58:
Mooi, dan kan je die krengen dus ook op 2 ohm laten 2 werken, 2 subs eraan :D
ik denk dat je deze versterkers beter niet kunt laten draaien op 2 Ohm daar is de voeding niet stabiel genoeg voor lees de recensies maar na op de diversen sites.

Volgens mij is het zelfs zo dat bij het bruggen van de versterkers de minimale ohmage 4 is.

Ook single amping adviseer ik het je niet gezien de kleine voeding.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
TomSwinnen schreef op 16 juli 2004 @ 20:10:
[...]

Dan zou ik THX setje zoeken, of alleszins iets speciaal voor films. KEF zijn vooral muzikale speakers.
Kun jij (of iemand anders) een merk met een goede prijs aanbevelen die voornamlijk voor films gebruikt gaat worden.

Ik zat naast Kef te denken aan ook een veel gebruikte in deze topics:
2x B&W DM602 5 S3 € 340 of 2x B&W DM603 S3 € 429
2x B&W DM602 S3 € 260
1x B&W LCR60 S3 € 339
"The B&W 600 Series has become synonymous with superb value performance in both 2-channel stereo and home theatre"
De combinatie van beuken met een soort van zilver/grijs vind ik zeer mooi van B&W (ik weet dat geluid hierdoor niet beter wordt maar het staat goed in me kamertje ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:56

w00Dy

Make soap, not war

Semetrix schreef op 16 juli 2004 @ 20:04:
Na veel mooie ht setjes de mijne:

Overzicht:
[afbeelding]
[afbeelding]

De hardware:
televisie : Sony KV-28LS35B WEGA 71cm
versterker : Sony STR-DB2000QS Digital Amplifier
dvd speler : Yamaha DVD-S510
videorecorder : Sony SLV-E820
consoles : 2x XBOX, 1x Playstation 2, 1x Dreamcast en 1x Gamecube

front speakers : Magnat Project 10 *
rear speakers : Magnat Project 4 *
center speaker : Bose VCS-10 *
subwoofer : Yamaha YST-SW320

* Ik ben aan het twijfelen om alle speakers met uitzondering van de subwoofer te vernieuwen want ik heb het idee dat het beter kan.
Ik heb op het oog 2x Kef Q5, 2x Kef Q1 en 1x Kef Q9c (alternatief wellicht een B&W serie). Dit 'grapje' kost 1500 euro en ik wil dit dus alleen maar uitgeven als het echt merkbaar is. Ik luister bijna tot geen muziek en gebruik het dus alleen maar voor films en games.
Waarom 2 xbox'en ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Paulie72 schreef op 16 juli 2004 @ 20:17:
[...]

ik denk dat je deze versterkers beter niet kunt laten draaien op 2 Ohm daar is de voeding niet stabiel genoeg voor lees de recensies maar na op de diversen sites.

Volgens mij is het zelfs zo dat bij het bruggen van de versterkers de minimale ohmage 4 is.

Ook single amping adviseer ik het je niet gezien de kleine voeding.
Als je ze brugt, dan zien de versterkers een 4 ohm load als 2 ohm. Dus als je gebrugd 4 ohm kan spelen dan kan je ongebrugd ook 2 ohm spelen.

Klopt ook wel met de specs. Gebrugd geven ze 360w op 8 ohm. Ongebrugd 180w op 4 ohm. Dat betekent dus dat als je brugt met een speaker van 8 ohm dat je dan per versterker een load hebt van 4 ohm, daarom 2x180=360w. Als je dan 4 ohm kan spelen gebrugd, dan is het 2 ohm per versterker net zoals hierboven.

[ Voor 22% gewijzigd door JT op 16-07-2004 20:45 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
w00Dy schreef op 16 juli 2004 @ 20:40:
[...]

Waarom 2 xbox'en ?
Tja ik wilde me eerste xbox modden om te gebruiken als DivX player etc maar dat was nog een oud model met een slechte dvd speler. Dus meteen maar een nieuwe gepremodde xbox gekocht met een betere samsung drive.

Ik moet wel toegeven dan ik me eerste xbox bijna niet meer aanraak. Heel soms speel ik daarmee een paar minutjes xbox online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik ben vanmiddag es piano muziek ant luisteren geweest, et valt me op dat de ruis op 1 a 1,5 meter nog te horen is. (bij wat voor bron dan ook). dus stille muziek zit er gewoon niet in.
me oude denon zit op zon 15 cm.

nu heb ik et id dat et pas kwam nadat ik wat in de poort configuratie had gerommeld.
is dit probleem bij iemand bekend? et gaat om een NAD T-743 en een Dali blue set.

voor zon set lijkt me zoveel ruis toch meer aan een instelling liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

MUSTIS schreef op 16 juli 2004 @ 20:53:
ik ben vanmiddag es piano muziek ant luisteren geweest, et valt me op dat de ruis op 1 a 1,5 meter nog te horen is. (bij wat voor bron dan ook). dus stille muziek zit er gewoon niet in.

voor zon set lijkt me zoveel ruis toch meer aan een instelling liggen.
hmm het kan ook aan de opname liggen ?

of neem voor de lol eens een stille audiotrack op cd op dus via een audioedit progsel iets van 1 minuut silence op een cdr branden als audio en dan afspelen
ik denk dat je dan weinig tot niets aan ruis hebt maar toch..
proberen kan altijd

en anders dat pianostuk goed beluisteren met een HIFI hoofdtelefoon

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 16-07-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

nee, tis ook als ik apparaten uitzet. heb zelfs alles eruit getrokken behalve de speakers.
te vreemde is dat et ook niks uitmaakt met de volume knop; pas op et laatst gaat de ruis omhoog.

als dit nou de zuiverheid van een NAD is hoop ik em nog te kunnen omruilen voor een marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

MUSTIS schreef op 16 juli 2004 @ 21:05:
nee, tis ook als ik apparaten uitzet. heb zelfs alles eruit getrokken behalve de speakers.
te vreemde is dat et ook niks uitmaakt met de volume knop; pas op et laatst gaat de ruis omhoog.

als dit nou de zuiverheid van een NAD is hoop ik em nog te kunnen omruilen voor een marantz.
daar zit wat in...

versterkers hebben meestal wel de neiging om ruis mee te geven over de eindtrap heen, een kraan hoor je ook door de leiding stromen :p (maar das andere theorie)

het hoort niet dat je veel ruis krijgt ik weet niet bij welk volume maar op een paar meter met de volumeknop nog niet eens vol open lijkt me dit wel erg ongewoon
kan je er niet mee teruggaan En vragen of dit normaal is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
* Dupje heeft ook weer wat nieuws :)

Pics en specs volgen nog, voor zover dat boeiend is, het is gewoon een Nad T512 dvd-speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

et vreemde is dat ie echt vanaf de laagste volume -76 ofzo? t/m 12 exact dezelfde volume ruis geeft, pas hierna (en das logisch want hij staat dan bijna op maximaal) krijg je de bekende bijgeluiden (nog niet eens zozeer ruis)

vanavond weer kijken en frustreren, en morgen even langs de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Anoniem: 41939 schreef op 16 juli 2004 @ 10:05:
[...]
Ach, ga me nou niet vertellen dat er niet 1 iemand hier is die alle cd's orgineel heeft. Of het nou op de pc of op gebrande cd is.

Ik heb er niets op tegen, zolang het geen belachelijke vormen aanneemt.
Ikke. Ik heb geen enkele gekopieerde cd ;)

Sorry O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
En nog een vervanging: Ik heb mijn Rotel RSP1066 verkocht, tesamen met mijn Rotel RMB985MK2 5 kanaals eindversterker. Omdat ik voor de fronts al een leuke versterker heb, geen center gebruik had ik aan een stereo EV genoeg. Onderstaand is het geworden:

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/100p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 22:10

Boekster

Naimoholic

Blue Eyes schreef op 16 juli 2004 @ 23:03:
[...]

Ikke. Ik heb geen enkele gekopieerde cd ;)

Sorry O-)
Same here...

Moet wel gezegd worden dat het wel uitmaakt of je dat er voor over hebt. Ik vind het wel zo eerlijk. Ook klinkt het beter. Of dat nu placebo is of niet, ik geniet er wel extra van ;) .

En ja, ik heb MP3's. Die luister ik zelden, en ik heb vrijwel alles op CD. Veel is ook even om wat te proberen, of ik de muziek wel leuk vind :) .

Overigens mis ik wel de Naim AV2 in het rijtje van pro's, maar dat zal wel aan mij liggen :+ Afbeeldingslocatie: http://www.naim-audio.com/img/products/av2_comp_lg.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Boekster op 16-07-2004 23:26 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

^^ met slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23519

Kunnen we wat minder lullen en wat meer pics posten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 16-06 10:26
MUSTIS schreef op 16 juli 2004 @ 21:20:
et vreemde is dat ie echt vanaf de laagste volume -76 ofzo? t/m 12 exact dezelfde volume ruis geeft, pas hierna (en das logisch want hij staat dan bijna op maximaal) krijg je de bekende bijgeluiden (nog niet eens zozeer ruis)

Ik had exact hetzelfde probleem bij mijn oude sr4200 van marantz. Gewoon teruggebracht, bleek het een veelgehoorde klacht te zijn uit die serie. Nu heb ik een sr6300 en wat is dat een fijne versterker! In ieder geval geen ruis meer. (niet dat ik hem daarvoor gekocht had.. maar toch :) )

Linkje:
Vraag voor Marantz SR4200/SR5200 bezitters...

[ Voor 5% gewijzigd door OcNewB op 17-07-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

TomSwinnen schreef op 16 juli 2004 @ 20:10:
[...]

Voor film zijn ze zeker ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

Tijd voor een plaatje.

Macro-shot van de Uni-Q driver van mijn KEF Q5.
Vind het een mooit shotje, omdat de kamer erin weerspiegeld wordt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hole/ht/Kef-spiegel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MUSTIS schreef op 16 juli 2004 @ 21:20:

Veel cd-spelers geven perfect geluid, behalve bij stille passages. Daar beginnen ze te ruisen. Dat doet mijn CDX-393 ook.

Ik heb hem eens direct aan een opamp gehangen en die aan mijn HD570. Dan heb je pas zuiver geluid! Maar in héél stille passages (99% stilte zegmaar) hoorde ik ruis. Terwijl ik in de pauze stand geen ruis hoorde. Dat veroorzaakt dan de cd-speler. Op diyaudio.com heb ik ooit een verklaring hiervoor gelezen, maar ik kan het me niet meer herinneren.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

nee, tis niet de cd speler. ook met alle stekkers eruit geeft ie dezelfde ruis. ook in alle surround modes (extern dolby 5.1 zelfs meer?).
ik zal nog even wat meer testen, dan ga ik maandag even kijken wat ik kan doen.

ocnewb geeft weer wat hoop in deze duistere dagen :D , ik hoop idd ook deze nad (als de ruis echt aan de versterker ligt) om te ruilen voor een fijne marantz 5400 ofzo.

wel jammer, heb de NAD 743 voor 599,- ipv 799,- ivm actie gekocht, bovendien geeft ie een verders een erg goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:52

4POX

Everybody is wired

-DarkShadow- schreef op 17 juli 2004 @ 12:19:
[...]

Veel cd-spelers geven perfect geluid, behalve bij stille passages. Daar beginnen ze te ruisen. Dat doet mijn CDX-393 ook.

Ik heb hem eens direct aan een opamp gehangen en die aan mijn HD570. Dan heb je pas zuiver geluid! Maar in héél stille passages (99% stilte zegmaar) hoorde ik ruis. Terwijl ik in de pauze stand geen ruis hoorde. Dat veroorzaakt dan de cd-speler. Op diyaudio.com heb ik ooit een verklaring hiervoor gelezen, maar ik kan het me niet meer herinneren.
Vroeger heb ik geleerd dat zoiets het grindpad effect heet. Je dac weet niet in welke stand die moet gaan staan en daarom wisselt. Maar ik heb al jaren geen elektro meer gehad. Dus hoe het echt zit weet ik niet :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Zoiets kan natuurlijk ook gewoon de opname zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:56
Jag schreef op 17 juli 2004 @ 17:59:
Zoiets kan natuurlijk ook gewoon de opname zijn.
In het geval van MUSTIS? Die kreeg zelfs ruis als zijn cd-speler uit stond...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

XanderH schreef op 17 juli 2004 @ 18:14:
[...]

In het geval van MUSTIS? Die kreeg zelfs ruis als zijn cd-speler uit stond...
Nee, in het geval van Darkshadow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 104397 schreef op 17 juli 2004 @ 12:03:
[...]
Voor film zijn ze zeker ook prima!
Tuurlijk, maar de meerprijs die je betaalt in het muzikale & het design, kan je beter betalen aan strakke filmspeakers, die speciaal voor HT gebouwd zijn, snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Boekster schreef op 16 juli 2004 @ 23:05:
[...]

Of dat nu placebo is of niet, ik geniet er wel extra van ;) .
Inderdaad, Placebo ruled. Haemoglobine keihard in 5.1 :9~

Of bedoelde je dat niet met Placebo? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Ik heb even dit topic en het vorige topic doorgespit en nu heb eigenlijk een vraag. (ik weet eigenlijk niet waar ik het moet posten :P ) Ik luister voornamelijk muziek en nou wilde ik binnenkort wat anders aanschaffen. Ik zit hier nu met een Akai Am-27 versterker + cd speler (10 jaar oud ofzo). De boxen zijn dus bagger. (geluid klinkt erg hol enzo)

Wat raden jullie mij eigenlijk aan :? Het spul moet niet te duur. Ik luister voornaamlijk klassiek en metal. En moet ik die versterker dan ook meteen vervangen? En voor goed geluid, moet ik dan ook een subwoofer erbij hebben?
Ja sorry ik heb er geen hol verstand van, dus vraag ik het hier maar :P De FAQ heb ik ook doorgelezen alleen daar stond niet veel in wat ik kon gebruiken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Ik zou wel een nieuwe versterker en cd speler aanschaffen.
Bijv.
Marantz cd5400 €180
Marantz PM4400 €270 (of de PM7200 voor 400, doe je het gelijk goed)
en dan een paar boxen.
Daarvoor moet je echt gaan luisteren in een hifizaakje en kijken welke je mooi vind klinken.

Subwoofer niet persee nodig voor muziek of je moet ben gelijk 800 euro kwijt voor een goeie muziekale sub zoals een REL Strata III ofzo.

Ligt er ook aan hoeveel geld je te besteden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Snowman schreef op 18 juli 2004 @ 13:01:
Ik heb even dit topic en het vorige topic doorgespit en nu heb eigenlijk een vraag. (ik weet eigenlijk niet waar ik het moet posten :P ) Ik luister voornamelijk muziek en nou wilde ik binnenkort wat anders aanschaffen. Ik zit hier nu met een Akai Am-27 versterker + cd speler (10 jaar oud ofzo). De boxen zijn dus bagger. (geluid klinkt erg hol enzo)

Wat raden jullie mij eigenlijk aan :? Het spul moet niet te duur. Ik luister voornaamlijk klassiek en metal. En moet ik die versterker dan ook meteen vervangen? En voor goed geluid, moet ik dan ook een subwoofer erbij hebben?
Ja sorry ik heb er geen hol verstand van, dus vraag ik het hier maar :P De FAQ heb ik ook doorgelezen alleen daar stond niet veel in wat ik kon gebruiken.

Alvast bedankt.
Wat je moet kopen? Kan niemand iets zinnigs over zeggen, je moet gewoon een keer zelf gaan luisteren wat jij goed vind klinken. Neem dan ook je eigen versterker mee, dan weet je meteen of die ook aan vervanging toe is ;)

Subwoofer heb je bij muziek niet nodig imo, bij films geeft het wat extra's, maar voor muziek heb ik nog nooit een subwoofer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Jag schreef op 17 juli 2004 @ 18:33:
[...]
Nee, in het geval van Darkshadow.
Daar dacht ik ook aan toen ik het hoorde. Maar ik heb er een aantal 'stille' originele cd's bijgepakt en het was bij alle cd's zo. En het lag niet aan de versterker, want met de pauze knop worden de uitgangen niet losgekoppeld.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
heeft zo'n cd speler veel invloed op het geluid dan?

Eigenlijk wilde ik er niet meer dan zo'n 500 euro er in pompen.

[ Voor 43% gewijzigd door Snowman op 18-07-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Snowman schreef op 18 juli 2004 @ 13:13:
heeft zo'n cd speler veel invloed op het geluid dan?

Eigenlijk wilde ik er niet meer dan zo'n 500 euro er in pompen.
Nee, neem gewoon eentje die alle cd's leest en een digitale uitgang heeft. Dan neem je een goede dac en je hebt perfect geluid.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
En hoe zit dat met de versterker? Waar moet je daarbij nou echt opletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Snowman schreef op 18 juli 2004 @ 13:26:
En hoe zit dat met de versterker? Waar moet je daarbij nou echt opletten?
Als je de bovenstaande oplossing van -DarkShadow- gebruikt moet je er op letten dat hij een goede DAC heeft dus :P

Verder, ook een versterker kun je het beste gewoon even beluisteren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Ok bedankt. Ik zal binnenkort even naar diverse audiozaken gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 31-05 13:53
Een leuke hitachi 3500 lumen beamer, staat nu nog even in de woonkamer ... morgen naar mijn kamer :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dewit4/ht/HT_7.jpg

Aangesloten op een hiteker dvd speler, bagger ding, gaat morgen terug...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dewit4/ht/HT_2.jpg
Het geluid wordt verzorgd door een logitech z-680, en geloof me, dat ding kan knallen =] (De control pod btw)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dewit4/ht/HT_6.jpg
Het schermpje, erg goed beeld :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dewit4/ht/HT_1.jpg
Één van de 5 speakertjes...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dewit4/ht/HT_8.jpg
De center speaker achter het scherm :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dewit4/ht/HT_5.jpg
De aansluitingen van de beamer...

Staat tot morgen dus in de woonkamer, gaan nog even een filmpje kijken daar met z'n allen. Morgen gaat ie naar mijn kamer, wordt nog wat ... :O =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
BIS :? is dat niet die keet die beamers verhuurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 31-05 13:53
Jeps ... :)

Heb em niet gehuurd btw ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Matthijs op 18-07-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net nog even zitten klooien met wat lampjes voor achter m'n speakers.. geeft best een leuk effect:

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_40.jpg

En hier nog even een screenshot, het is me eindelijk gelukt om met mijn k*tcamera een foto van een scherm te kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmind.com/albums/ht/normal_41.jpg

Meer info over m'n HT: http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/WouterN.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Geeft zeker leuk effect, ik zou het laten staan !

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Je moet een dimmer op die lampjes zetten, en dan als de hoofdfilm begint ze langzaam laten uitgaan. Dan heb je pas echt een thuis-bioscoop :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StarTAC schreef op 18 juli 2004 @ 18:44:
Je moet een dimmer op die lampjes zetten, en dan als de hoofdfilm begint ze langzaam laten uitgaan. Dan heb je pas echt een thuis-bioscoop :)
Yep, over paar maandjes zo'n X10 systeempje kopen of zo. Dat hele zooitje op de pronto aansluiten zodat alles tegelijk gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 23519 schreef op 18 juli 2004 @ 18:33:
Net nog even zitten klooien met wat lampjes voor achter m'n speakers.. geeft best een leuk effect:
(..)
En hier nog even een screenshot, het is me eindelijk gelukt om met mijn k*tcamera een foto van een scherm te kunnen maken.
Misschien is het verstandig om eerst je digicam te upgraden voordat je je HT upgrade? :P

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbal Kint schreef op 18 juli 2004 @ 18:47:
[...]
Misschien is het verstandig om eerst je digicam te upgraden voordat je je HT upgrade? :P
Och, hij volstaat ;) Klinkt gek, maar ik hoef niet zo vaak foto's van m'n HT scherm te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:52
Zou je mij kunnen vertellen waar je die haalt? In Groningen staat ie voor 249.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Verdicampo schreef op 18 juli 2004 @ 19:37:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen waar je die haalt? In Groningen staat ie voor 249.
www.correct.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

* JT heeft nog een setje Concert 8 gevonden voor 750e...

Zodra ik geld heb ga ik die ook halen als rears voordat ze weg zijn :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

die had ik ook gezien....begon al even te denken dat er een illegale handel in was! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75859

Weet niet of ik deze al had gepost (zal trouwens deze topics beter volgen, zijn wel leuk!), maar hier een redelijk recent plaatje van mijn set, plaatjes van mijn kamer te vinden op:

http://www.home.zonnet.nl/garmtz

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/garmtz/set1.jpg

De Sony DVD-speler is inmiddels vervangen door een Marantz DV8300:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/garmtz/marantz_dv8300.jpg

En de Marantz CD-recorder door een CEC TL-2x snaaraangedreven CD-transport... Moooooi....
:9~

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/garmtz/tl2x.jpg

Zal wel even een nieuw plaatje uploaden vanavond laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EvilTuinHekje schreef op 18 juli 2004 @ 14:55:
[afbeelding]
De center speaker achter het scherm :)
Heb je een akoestisch transparant scherm? Anders lijkt het me dat je weinig hoort met de center achter het scherm... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een ziek mooie set zeg. :o Heeft een mooi pak geld gekost..... dat moet gewoon een genot zijn om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939 schreef op 19 juli 2004 @ 15:49:
[...]
Wat een ziek mooie set zeg. :o Heeft een mooi pak geld gekost..... dat moet gewoon een genot zijn om naar te luisteren.
Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nouja, dan ook maar even wat plaatjes van de hele kamer dan. De projector is vervangen door een Barco Cine 8, de subwoofer door een SVS CS-Ultra en de MartinLogan Logos door een MartinLogan Theater i. Worden binnenkort wel weer nieuwe foto's gemaakt misschien. Sorry van de kabelbende...

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/garmtz/htf1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/garmtz/htf6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/garmtz/htf8.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 75859 op 19-07-2004 15:56 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.