Ik vind ze idd ook wat hoog uitvallen. (Ik ben aan het oefenen met nuancering

)
Op de HDTune site staan ook wat grafiekjes, even ter vergelijking erbij gezocht:
Toch opmerkelijk een betere accesstime? Het enige verschil dat ik zo zie is jouw firmwareversie... Er staat op de HDTune site ook nog een BB versie, met 2 benchmarks, waarvan één qua accesstimes bij jou in de buurt komt.
Nu vraag ik me af: Wat zijn de overeenkomsten

Jammer genoeg geen verdere specs over dat plaatje te vinden...
Apart zeg, zo'n techpost

BalusC schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:16:
Full Stroke slaat wellicht op de gemiddelde accesstime wanneer je door de hele schijf heen gaat. De opgegeven "Average" accesstime lijkt imho meer te slaan op de minimumaccesstime. Uit de graph blijkt dat ~9ms inderdaad het minimum is.
Hij springt tijdens de meting ook willekeurig door de hele scheef heen, als je volgt hoe hij de puntjes neerzet. Dat zou dus wel kunnen kloppen.
Als ik mijn laatste 2 eigen screenies met de specs vergelijk...

Read Seek Time(typical)
Track to Track 0.8 ms
Average 8.9 ms
Full Stroke 18 ms
Klopt dat niet? Die 8.9 zou goed het minimum kunnen zijn, maar het gemiddelde volgens HDTune ligt toch een eindje onder de 18ms...

Seagate is op hun site wat beperkter met specs als Samsung (waarom had ik eigenlijk het omgekeerde verwacht?

Gezien beide imago's...)
Model Number:ST3250823AS
Capacity:250 GB
Speed:7200 rpm
Seek time:11 ms avg
Interface:SATA 1.5Gb/s
Ze geven alleen de 11ms average. Geen full stroke ofzo. Kan iig concluderen dat die ook niet klopt.
(Samsung schijf is overigens SATA, hangt op de ICH5R sata controller van mijn EPoX 4PCA3+ bord, Seagate schijfjes zijn ook SATA en hangen op een Promise SATAII TX4.)
[
Voor 3% gewijzigd door
Xander op 05-01-2006 16:29
]