[UT notebook 2004/2005] Paradigit Rocksolid Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.929 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 22:58
Hij wordt inderdaad nogal heet. Ik heb trouwens m'n batterij metingsding een keer gekalibreerd, en nou geeft ie, ik neem aan correct, nog maar 2 uur 50 minuten op de batterij aan. (Tenminste dat deed ie, nu geeft ie alleen nog procenten aan :()

Toetsenbord gen problemen mee gehad, alleen is alt+f5 maaateloos irritant. En de nooit aflatende herrie zou ik ook zonder kunnen ja, nou kan ik em 's nachts niet aan laten staan.

En ik kan als enige niet op campusnet :'(

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zo zijn er tientallen toetsencombo's die dus naar boven komen als je net als ik als een debiel aan het typen bent. Alt+F5 doet weinig hier maar dat zal komen omdat ik tegenwoordig linux draai (dat werkt behoorlijk goed moet ik zeggen - alleen campusnet-wifi nog aan de praat krijgen, eigen AP heb ik wel al werkend).

CryForHelp, ben jij 1e jaars IO?

[ Voor 7% gewijzigd door HunterPro op 18-01-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
HunterPro schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:51:
zo zijn er tientallen toetsencombo's die dus naar boven komen als je net als ik als een debiel aan het typen bent. Alt+F5 doet weinig hier maar dat zal komen omdat ik tegenwoordig linux draai (dat werkt behoorlijk goed moet ik zeggen - alleen campusnet-wifi nog aan de praat krijgen, eigen AP heb ik wel al werkend).

CryForHelp, ben jij 1e jaars IO?
Nou, sinds ik vanmiddag een mailtje naar m'n projecgroep heb gestuurd niet meer :P

Maar oorspronkelijk wel ja, ik weet ook al dat jij Tobias bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
:P jou ken ik denk ik nog niet, en zit overigens over het zelfde te piekeren. Heb je net geadd op msn. Daar ff verderbabbelen?

edit: kop ff opgezocht in smoelenboek, haj :w :P *herkent* ;)

[ Voor 21% gewijzigd door HunterPro op 18-01-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

ALT+F5 zorgt er dus voor dat je scherm uitgaat, en maar zeer moeilijk aan (soms een questie van FN+F1 of ALT+F5, soms een questie van in standby en eruit, soms echt een forse reset voor nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:17
ALT+F5 kun je waarschijnlijk in je ati-software in/uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

ALT-F5 = standaard 'switch between displays'

hoe kun je die batterij calibreren?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
In het bios zit ergens een calibrate battery optie.
Dan gaat ie eerst opladen en vervolgens ontladen en dan weer opladen
duurt een eeuwigheid, dus ik zou hem ergens 's nachts neergooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

ander vraagje.. het ding heeft geen composite video-out, wel s-video. Ik heb hier geen verloopje voor gekregen (had nog wel wel een passend verloopje liggen maar die geeft zwart-wit beeld).
Had ik zo'n verloopje wel moeten krijgen of moet ik dit los ergens kopen?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
freddifish schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:22:
ander vraagje.. het ding heeft geen composite video-out, wel s-video. Ik heb hier geen verloopje voor gekregen (had nog wel wel een passend verloopje liggen maar die geeft zwart-wit beeld).
Had ik zo'n verloopje wel moeten krijgen of moet ik dit los ergens kopen?
Moet je los kopen, heeft een ex-studiegenoot ook gedaan toen hij hem op de tv wilde aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

cryforhelp schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:27:
[...]

Moet je los kopen, heeft een ex-studiegenoot ook gedaan toen hij hem op de tv wilde aansluiten.
OK thanks, zal eens gaan shoppen dan..

Heb niet Speedfan erop gezet om de temperatuur eens te volgen, HDD en CPU vind hij inderdaad, al klopt de cpu (60 graden idle?) niet volgens mij. Maar de fan(s) vindt hij nog niet. Iemand met meer ervaring hiermee en met de instellingen? MBM ofzo?

toevoeging: linkje naar aardige software om processor speed, temp en batterij te volgen: http://dssc3031.ece.cmu.e...r/mobilemeterreadme-e.htm

verder is het volgens mij feitelijk een twinhead r15B / efio15B laptop. Op de site van twinhead staan ook driverupdates etc: http://www.twinhead.com/products/efio15b.htm

[ Voor 25% gewijzigd door freddifish op 08-02-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik word telkens gekker van dit probleem. Als ik software snel intyp, krijg ik softwarez. Dit komt doordat als je de ARE snel intypt, je de Z er gratis bijkrijgt :{

Is er echt geen oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Toetsenbord combinatie probleem opgelost

Google ... geniaal ;) en ben niet eens eigenaar van deze notebook :-p

Zie dus voor veel oplossingen de pagina van Universiteit Twente Notebook Service Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cewl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Sta trouwens wel op punt eigenaar te worden van deze notebook (zat niet zomaar te googlen natuurlijk ;) ), bevalt die de meesten mensen nogsteeds goed? Want qua 1000 euro is er tweedehands ook veel ander leuk spul van te krijgen: Acer, Asus, IBM (T40-T42,R51) en Dell (D505, D600, D800) met vergelijkbare al dan niet betere (qua CPU, bluetooth, harddisk, geheugen) specs, maar dan niet dat Ultra stevige wat voor de reizende IK misschien wel handig is.

Wat zou je doen als je in mijn schoenen stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
een R51 of T series IBM is anders ook aardig stevig.

Ik heb meerdere ibm's en ik kan ze allemaal bij het scherm optillen, en er zo een stuk mee wandelen. Ze vervolgens los in de kofferbak gooien en een stuk er flink hard mee rijden.

Ik wil zeggen, dat overleeft hij wel, ik heb zelfs verhalen gehoord van dat ze van 2 hoog vielen en het nog deden.

Veel gekkere dingen dan dit ga je er toch niet mee doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112165

Heeft iemand hier de Rocksolid?

Ik had graag willen weten welke driver pack het beste is voor de rocksolid aangezien ik hem deze week in ontvangst mag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik vinnet een kutlaptop, nog steeds, en de fix voor het keyboard is geen fix. Hij gooit gewoon 't keyboard een paar ms plat zodat die rare karakters niet kunnen verschijnen - maar dat betekent ook dat je niet kunt doortypen. Elke letter moet werkelijk stuk voor stuk aangeslagen worden. Leuk, maar een toetsencombinatie 'wer' (zoals in 'netwerk') tik ik in 1 keer en dan staat er met die fix dus alleen een w.

Verder is de lak, ondanks dat ie 'rocksolid' zou moeten zijn, ook 3x ruk. Beschadigt als de neten, je kan 'm zonder problemen met je nagels van de klepjes onderop afkrabben. Bovenop krast ie ook als de ziekte.

* HunterPro heeft dus mooi een andere alweer even :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar heb je nou een site waar ik die drivers er af kan halen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn laptop is nu voor de 3x keer bij paradigit. De HDD / RAM was kapot (BSOD tijdens de XP installatie). Ik heb er al eens image op moeten zetten vanwege een HDD-crash, en dit is mijn tweede :(

Hij moest ook al eens eerder weg ivm. de cpu-fan.

En mijn scherm was ook niet al te best (speling van 5cm + geknak bij het dichtdoen). Alle 4 de eerste klassen hadden al nieuwe schroefjes moeten krijgen, dat zegt wel wat over het scherm :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
wat een rocksolid he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfff ik wil hem duidelijk NIET op een steen laten vallen :P

Volgens mij is het geeneens magnesium oid wat ze wel belooft hadden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Anoniem: 122762 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:58:
Pfff ik wil hem duidelijk NIET op een steen laten vallen :P

Volgens mij is het geeneens magnesium oid wat ze wel belooft hadden :{
jawel, en dat merk je ook als je 's ochtends even je mail op wilt halen als je net uit bed bent en die laptop op je blote benen legt... ijskoud. Hoewel ie het zelf errug vlot heetgestookt heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Nou maar hopen dat de UT hier een lesje van geleerd heeft. Als alles goed gaat (eindexamens nog) ga ik volgend jaar naar de UT. Als ze weer met zon paradigit op de proppen komen dan koop ik hem zeker niet, want te lezen aan de reacties hier ben je beter af met iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Anoniem: 81352 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:37:
Nou maar hopen dat de UT hier een lesje van geleerd heeft. Als alles goed gaat (eindexamens nog) ga ik volgend jaar naar de UT. Als ze weer met zon paradigit op de proppen komen dan koop ik hem zeker niet, want te lezen aan de reacties hier ben je beter af met iets anders :)
Nope, deze is (relatief) goedkoop. Lomp sterk (op de UT zijn er maar een paar heel specifieke problemen mee geweest) en hij wordt nog steeds goed ondersteund. Dus er bestaat een flinke kans dat ze voor volgend jaar weer een rocksolid achtig iets hebben.

Krijg je binnenkort post over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
cryforhelp schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:49:
[...]

Nope, deze is (relatief) goedkoop. Lomp sterk (op de UT zijn er maar een paar heel specifieke problemen mee geweest) en hij wordt nog steeds goed ondersteund. Dus er bestaat een flinke kans dat ze voor volgend jaar weer een rocksolid achtig iets hebben.

Krijg je binnenkort post over.
Voordeel is dat je voor 3 jaar garantie en verzekering hebt. Dat scheelt enorm veel gelul, en ben ik zelf enorm blij mee. En als je echt enorme problemen hebt gaat Paradigit er ook zeker coulant mee om, dat moet ik ze wel meegeven.

Ik denk niet dat komend jaar weer de RS gaat worden. Waarschijnlijk gaan ze voor een compactere laptop; die heeft het afgelopen jaren ook goed gedaan (micropoint en co). Alleen ging daar de leverancier failliet, wat natuurlijk altijd sneu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap wel dat ik hier de slechte punten gezien heb, maar bij mijn weten zijn er de volgende problemen mee:

- Toetsenbord werkt niet goed
- Hij word (te?) warm

Ik moet zeggen dat ik het niet zo op b-merken heb. Als je ook eens op de poll op notebook service center pagina kijkt. Die poll is niet perfect (je kunt meerdere keren stemmen) Net gekeken, die poll is weg. Elk geval had paradigit maar een paar procent van de stemmen. Nou kan dat wel vertekend zijn, maar het geeft toch wel iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Anoniem: 81352 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 10:59:
Ik snap wel dat ik hier de slechte punten gezien heb, maar bij mijn weten zijn er de volgende problemen mee:

- Toetsenbord werkt niet goed
- Hij word (te?) warm

Ik moet zeggen dat ik het niet zo op b-merken heb. Als je ook eens op de poll op notebook service center pagina kijkt. Die poll is niet perfect (je kunt meerdere keren stemmen) Net gekeken, die poll is weg. Elk geval had paradigit maar een paar procent van de stemmen. Nou kan dat wel vertekend zijn, maar het geeft toch wel iets aan.
Ik had die poll inderdaad ook al gezien, Asus stond aan kop. Maar dat is natuurlijk volledig onrepresentatief, wat weten WB-ers (dat is de meerderheid) nou van laptops :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn WB-ers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kan ik het beste mijn laptop gebruike mbt tot de batterij? ikheb gemerkt dat hij snel leeggaat, zal ik hem dan de hele tijd op netstroom zetten of is dat slecht voor de batterij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WB = Werktuigbouwkunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anoniem: 112165 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:43:
hoe kan ik het beste mijn laptop gebruike mbt tot de batterij? ikheb gemerkt dat hij snel leeggaat, zal ik hem dan de hele tijd op netstroom zetten of is dat slecht voor de batterij???
Als je laptop op net stroom staat moet je juist niet de batterij erin hebben. Hierdoor slijt de accu sneller. Je kan proberen het programma genaamd Speedswitch XP te gebruiken. Hierbij kan je der verschillende opties aanpassen en hierdoor stroomverbruik verminderen. Gebruik het zelf ook en je kan dus ook je processor op vol vermogen ermee laten draaien als je dit nodig vind.

Verder ben ik nog steeds tevreden met de laptop. Echter wordt hij idd snel warm, ondanks dat ik een Coolermaster Coolpad heb. Deze sluit niet goed aan doordat de onderkant van de laptop nogal hobbelig is. :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nog iets vreemds ontdekt.

ik heb snelste verbinding van @home.. oa dus die 64 KB uplink. normaal gesproken haalde ik altijd wel 50/60 kb met mijn desktop pc..

echt nu ik deze laptop heb, kom ik niet hoger als 20 KB upstream.. heel enkel haalt hij 25 kb maar dat is toch vreemd?????

hoe is dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand die me ken helpen:$?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk je beter naar het notebook service center kunt gaan of mailen of zij toevallig een idee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

bij mij valt sinds kort de backlightverlichting soms uit, soms ook deels. Bij herstart doet hij het dan weer :?
Kent iemand dit ? Ik heb nog garantie, zal ik ermee teruggaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
freddifish schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:50:
bij mij valt sinds kort de backlightverlichting soms uit, soms ook deels. Bij herstart doet hij het dan weer :?
Kent iemand dit ? Ik heb nog garantie, zal ik ermee teruggaan ?
Lijkt me wel handig ja :X

Sowieso ga je met deze notebooks bij het minste terug.
Zeker als het hardwarematig is.
Je krijgt gewoon een leenlaptop, heb je opeens nog een dvd brander ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

ik heb mijn rocksolid niet via de UT, en een dvd brander zat er al direct in :) Dus ik ben hem echt een tijd kwijt ben ik bang

nu doet hij het alweer een hele tijd goed.. ik wacht nog wel even tot hij echt stuk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Even je laptop-keyboard cleanen is een aanrader!
De laptop zonder toetsen
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0808.JPG
Bovenaanzicht
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0809.JPG
De rotzooi op de beschermlaag
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0813.JPG
En nog een keer, onder een andere hoek
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0814.JPG
Alle toetsen netjes op volgorde, klaar voor een sopje.
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0815.JPG
De beschermlaag zónder rotzooi, na een hardnekkige schoonmaaksessie. Je ziet hier ook mooi dat ik altijd lekker hard op mijn toetsen mep, want de toetsvorm is goed in de zwarte laag gedrukt.
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0816.JPG
Uitgezoomed
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0817.JPG
De twee helden bij deze schoonmaakactie, het busje lucht zit nog even na te puffen :o
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0818.JPG
En de zooi die ik eruit gehaald heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0822.JPG
Lettersoep :D
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0823.JPG
Om vervolgens lekker met mijn schepnetje letters te gaan vissen :9
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0825.JPG
Dit gecombineerd met Mie zal resulteren in een heus feest-succes
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0826.JPG
En dan vervolgens alle toetsjes in een lekkere warme handoek.
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/laptopkeyboard/Thumbnails/IMG_0827.JPG

Oooo ik ben zo trots op mijzelf O+ En ik kon het niet laten om QWERTY te vervangen met mijn nickname die ik op andere fora gebruik :D

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 09-01-2006 19:17 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste