[UT notebook 2004/2005] Paradigit Rocksolid Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168

Topicstarter
Drs. C.T.A. Ruijter heeft beslist welke laptop enschede volgend studiejaar gaat aanbieden aan CTW en IO studenten. Heeft iemand 'm al? Wil iemand een review schrijven?

Onderstaand stukje komt rechtstreeks van de utwente site -->

http://nsc.ctw.utwente.nl/index.php?page=faqlaptop

Wat zijn de specificaties van de laptop?

- Paradigit Rocksolid (stootbestendig waterdicht)

- Intel Pentium M 715 Processor (1.5 GHz/2 MB cache / 400FSB)

- Draadloos Netwerk a/b/g

- 512 MB DDR geheugen

- 40 GB hard disk

- 15 inch XGA scherm (1024 x 768)

- ATI M10 met 64 MB videogeheugen

- DVD/CD-RW combodrive

- Luxe notebook draagtas met extra ruimte voor je studieboeken

(ze willen hem aanbieden voor 1425 euro) goede deal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zie hier.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kreeg de brief ook vandaag.

Ik vind het een leuke deal. Zeker in combinatie met de verzekering.

Ik heb even een mailtje gestuurd met de vraag of de harddisk de 4200 of de 5400rpm variant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet precies waarom je naar deze url verwijst, maar als het gaat om het eerst zelf zoeken naar reviews, ervaringen etc. heeft dit weinig zin.

Ik vroeg mezelf alleen af of aankomend studenten (tweakers?) hem al besteld hadden en of er al mensen waren die hem al binnen hadden. Zelf lijkt het mij een goede deal maar ik wacht nog wel even tot ik netjes het bestelformulier van paradigit krijg.

Wat wel raar overkomt is dat utwente op beide site en in de brief verwijst naar: http://www.paradigit.nl/utwente terwijl deze niet bestaat :?

En towbitis, als je een mailtje terugkrijgt post het dan hier even als je wil, ben ik ook wel in geinteresseerd, had zelf het idee dat je dit soort dingen kon aangeven op het bestelformulier wat we straks ook automatisch binnen moeten krijgen

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 83168 op 03-07-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:11

Reinier

\o/

Ik begrijp dat jij aan de Universiteit Twente gaat studeren? Leer dan snel af dat je het de TU enschede noemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
O, sorry hoor :| probeer even ontopic te reageren...

maar als je er zo'n moeite mee hebt --> request change of topicname dan maar

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 83168 op 03-07-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik denk dat de prijs best okee is, maar dan alleen maar als ze de genoemde service ook echt gaan leveren. Ik heb begrepen dat er best wat problemen waren met reparaties aan de vorige series CTW laptops. Dat waren dan wel geen Paradigit laptops (maar Micropoint), maar de service ging wel via het Notebook Service Centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik was al even bang toen ik de site opende dat het idd dit jaar ook zo'n micropoint laptop zou worden, ik gelijk naar micropoint.nl --> zijn ze failliet :9 daar begint het al.

Maar ja, dat was de regeling van vorig jaar, dit jaar dan de paradigits...

Wat was er vorig jaar allemaal mis met die micropoints dan? en klopt het dat jewel notebooks de hele handel nou overgenomen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 13:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De link waar ik je op wees, verhaalt over bbg's. Vandaar.

Ik denk dat je voor deze prijs, met deze garantie en ondersteuning zeker niet mag klagen. Maar, over 2 maanden zijn de nieuw pentium-m's beter verkrijgbaar en is dit model hopeloos achterhaald. Je zou moeten achterhalen van wie dit een barebone is.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

aangezien ik in een ander topic al las dat iemand zich er aan ergerde ga ik hier geen nieuw topic voor openen.

Ik ga volgend jaar naar het HAN en daar bieden ze ook een laptop van paradigit aan met de volgende specs:

de goedkope uitvoering voor €1099:

- Intel Celeron M 330 Processor 1.40 GHz
- Microsoft Windows XP Home
- Interne draadloos netwerkkaart (802.11b/g)
- 256 MB DDR geheugen
- 40 GB harddisk
- 15" XGA scherm (1024x768)
- 64 MB gedeeld videogeheugen
- DVD-Rom speler
- Notebook draagtas

3 jaar onsite garantie
6 maanden garantie op de accu

en de duurdere uitvoeringvoor €1299:

- Intel Pentium M 715 Processor 1.50 GHz
- Microsoft Windows XP Home
- Interne draadloos netwerkkaart (802.11b/g)
- 256 MB DDR geheugen
- 40 GB harddisk
- 15" SXGA+ scherm (1400x1050)
- DVD-Rom speler
- Notebook draagtas

3 jaar onsite garantie
6 maanden garantie op de accu

ik wil de laptop vooral gaan gebruiken voor office maar af en toe ook een spelletje/filmpje. nu vroeg ik mij af of de duurdere laptop ook echt zijn meerprijs waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51061

Knal er sowieso extra RAM bij want mocht je besluiten om er Win XP op te draaien dan is 256 al snel te weinig om alles een beetje lekker vloeiend te gebruiken. Zelfs als al je al een pleur excel bestanden open hebt staan tegelijkertijd met Outlook dan merk je het verschil al. Ik snap eigenlijk niet dat ze niet standaard 512 aanbieden bij zo'n project. Iedereen die een beetje met compu's te maken heeft snapt wel dat 512 eigenlijk het minimum is. (zelfs de noobs van de consumentbond raden 512 aan).

Verder vind ik de 'goedkope' uitvoering eigenlijk nog best wel duur. Een kloon laptop met een mobile celeron, te weinig ram en een standaard 40 GB harde schijf voor 1100 Euro? Is eigenlijk te duur. Zeker in deze context. Ik heb een jaar geleden een heel klein beetje meer(60E ofzo) betaald voor mijn asus m2400n en ik heb een 'volwaardige' pentium M.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 51061 op 03-07-2004 19:01 . Reden: ff duidelijker gesteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96568

Er staat 512mb DDR ram ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

maar niet in mijn post ;)

kan ik er later nog extra ram bij in doen want ik heb verder helemaal geen opties om meer ram te kiezen ofzo. of is ram voor in een laptop verschrikkelijk duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

volgens mij zit in die prijs ook dat semi-rugged inbegrepen, hoe formuleerde de universiteit het ook alweer, ojah --> student-gebruik blijkt in de realiteit af te wijken van normaal gebruik >:) :P

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Tja, waardoor het ding wel redelijk zwaar is. Ook de accu is niet zo best met slechts circa 3 uur werktijd (volgens Paradigit.nl > Notebooks > Voyager Rocksolid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

langer dan 3 uur onafgebroken niet op de netstroom zal toch niet al te vaak voorkomen denk ik...

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 83168 schreef op 03 juli 2004 @ 15:04:
Drs. C.T.A. Ruijter heeft beslist welke laptop enschede volgend studiejaar gaat aanbieden aan CTW en IO studenten. Heeft iemand 'm al? Wil iemand een review schrijven?

Onderstaand stukje komt rechtstreeks van de utwente site -->

http://nsc.ctw.utwente.nl/index.php?page=faqlaptop

Wat zijn de specificaties van de laptop?

- Paradigit Rocksolid (stootbestendig waterdicht)

- Intel Pentium M 715 Processor (1.5 GHz/2 MB cache / 400FSB)

- Draadloos Netwerk a/b/g

- 512 MB DDR geheugen

- 40 GB hard disk

- 15 inch XGA scherm (1024 x 768)

- DVD/CD-RW combodrive

(ze willen hem aanbieden voor 1425 euro) goede deal of niet?
Ben niet echt onder de indruk om eerlijk te zijn. Kun je volgens mij beter gaan voor die centrino's van delaptopper (eigen merk), betere specs voor zelfde geld.
Scherm van 1024x768 zou ik nooit nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 05 juli 2004 @ 20:56:
[...]

Ben niet echt onder de indruk om eerlijk te zijn. Kun je volgens mij beter gaan voor die centrino's van delaptopper (eigen merk), betere specs voor zelfde geld.
Scherm van 1024x768 zou ik nooit nemen.
Ik had het scherm nog niet gezien. Ik ga volgend jaar Industrieel Ontwerpen studeren en ik vraag me nu ook af of dat scherm wel voldoende mogelijkheden biedt.

Ik zag op de website van Paradigit een andere laptop van hun eigen merk, de Voyager 9170. Ik heb gemaild of het mogelijk was die laptop te krijgen (met SXGA+ scherm) voor (ongeveer) dezelfde prijs.

De specs zouden hopelijk dan dit worden:

Paradigit Voyager 9170
- Intel® Pentium® M 715 Processor (1.50 GHz/2 MB Cache/400 FSB)
- Microsoft® Windows® XP Home
- Draadloos netwerk a/b/g
- 512 MB DDR geheugen
- 40 GB harddisk (is 60Gb/5400rpm tegen meerprijs mogelijk?)
- 15" SXGA+ scherm
- DVD/CD-RW Combodrive
- 3 Jaar on-site garantie en all-riskverzekering
- 6 Maanden garantie op accu

Ik hoop morgen een mailtje terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Juist bij IO wil je wel een hogere resolutie dan 1024x768 i.v.m. grafische toepassingen, dus als het je lukt moet je zeker voor die SXGA+ variant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 20:01
Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen met de Paradigit Notebooks, vooral de Voyager Rocksolid die nu aangeboden wordt.

Voor mijn school (ROC de Amerlanden, Amersfoort) is vandaag de brochure per post binnengekomen.
De spec's en prijzen zijn zo te zien vrijwel gelijk aan die van de UT Twente.

Op de website van Paradigit staat wel een foutje, er wordt 256 Mb genoemd die moet 512 Mb zijn zoals het ik mijn aanbieding staat.

Verschil tussen UT en Amerlanden is de verzekering incl. en een ander type TFT.
Dit kan wel belangrijk zijn als je veel graphics doet. (en games???)

Ik vind het wel jammer dat er geen cardreader in zit.
Verder ziet het er wel leuk uit volgens de spec's.
Wat verder de inhoud is van de Notebook (moederboard, BIOS e.d.) weet ik helaas (nog) niet.

Zie verder ook de website van Paradigit onder www.paradigit.nl/amerlanden

Universiteit Twent: (€ 1425)

- Intel® Pentium® M 715 Processor (1.50 GHz/2 MB Cache/400 FSB)
- Draadloos netwerk a/b/g
- 512 MB DDR geheugen
- 40 GB harddisk
- 15" XGA scherm (1024 x 768)
- DVD/CD-RW Combodrive

3 Jaar on-site garantie en all-riskverzekering
6 Maanden garantie op accu

Amerlanden: (€ 1399)

- Intel® Pentium® M 715 Processor (1.50 GHz/2 MB Cache)
- Draadloos netwerk 802.11b/g
- 512 MB DDR geheugen
- 40 GB harddisk
- 15" SXGA+ scherm (1400x1050)
- DVD/CD-RW Combodrive
- Notebook draagtas

3 Jaar on-site garantie (afhandeling via school)
6 Maanden garantie op accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dat lijkt nogal op wat Towbitis wil hebben. Zou mooi zijn als UT studenten dezelfde aanbieding kunnen krijgen.

En wat betreft die cardreader: ik vind het juist okee dat er geen cardreader op mijn laptop zit. Voor nog geen tientje heb je een PCMCIA - CF adapter dus dat is het probleem niet, en ik ga niet betalen voor een ingebouwde cardreader van het verkeerde type ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Niet online
Ik heb net even gebeld met Paradigit (ik had nog geen reactie op mijn e-mails) en ze konden mij vertellen dat de notebook tegen meerprijs (ongeveer 100euro) met SXGA+ scherm leverbaar was. Goed nieuw dus!

Het bestelformulier zou over 2 of 3 dagen de deur uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Towbitis schreef op 12 juli 2004 @ 14:52:
Ik heb net even gebeld met Paradigit (ik had nog geen reactie op mijn e-mails) en ze konden mij vertellen dat de notebook tegen meerprijs (ongeveer 100euro) met SXGA+ scherm leverbaar was. Goed nieuw dus!

Het bestelformulier zou over 2 of 3 dagen de deur uitgaan.
Ik heb begrepen dat deze Rocksolid notebooks geleverd worden met een scherm wat vrij is van defecte pixels met als hoogste 2 defecte subpixels.

Ik zou wel eens willen weten wat voor componenten er in deze notebooks zitten.
Heeft iemand er toevallig al eentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Afgezien van welke proffessor doctor aap het beslist heeft vind ik het veel geld voor een zelfbouw ding.

Kijk voor de grap eens naar een Acer Travelmate ofzo, de UT en paradigit hebben een afspraak, dit is pure handel, er zullen zeker 100 van die laptops verkocht worden denk ik zo.
Bij dat soort aantallen is het asociaal veel geld. middelnetto van zo'n laptop mag niet hoger dan 1000 euro liggen imho.
In Groningen is het me ook wel eens opgevallen, Norrod die laptops aanbied aan hanze scholieren in een gezamelijke actie. grote prijzen, kleine laptops.

Degene die gewoon zelf een laptop koopt in een prijsbewuste winkel is het best uit.

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 90104 schreef op 03 juli 2004 @ 18:29:
aangezien ik in een ander topic al las dat iemand zich er aan ergerde ga ik hier geen nieuw topic voor openen.

Ik ga volgend jaar naar het HAN en daar bieden ze ook een laptop van paradigit aan met de volgende specs:
Ik ga in september ook (weer) naar de HAN, en wil nu ook wel eens een laptop aanschaffen. De laatste laptop met evt wat meer geheugen ed zie ik wel zitten. Maar is dit nou een beetje z'n geld waard of kan ik beter een 'gewone' laptop in een winkel aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Diaboluzzz schreef op 17 juli 2004 @ 10:54:
Afgezien van welke proffessor doctor aap het beslist heeft vind ik het veel geld voor een zelfbouw ding.

Kijk voor de grap eens naar een Acer Travelmate ofzo, de UT en paradigit hebben een afspraak, dit is pure handel, er zullen zeker 100 van die laptops verkocht worden denk ik zo.
Bij dat soort aantallen is het asociaal veel geld. middelnetto van zo'n laptop mag niet hoger dan 1000 euro liggen imho.
In Groningen is het me ook wel eens opgevallen, Norrod die laptops aanbied aan hanze scholieren in een gezamelijke actie. grote prijzen, kleine laptops.

Degene die gewoon zelf een laptop koopt in een prijsbewuste winkel is het best uit.
Het is inderdaad een commerciele deal tussen de school en Paradigit, maar goed op die manier kun je wel een aardige korting bedingen en niet te vergeten de garantievoorwaarden (3 jaar ipv 1) + service op school in geval er problemen mochten zijn.
Een dergelijke service krijg je niet als je elders een PC aanschaft.

Ik heb gekeken naar die Acer (6300lmi) die komt min of meer overeen kwa specs maar dan nog is de prijs vrijwel hetzelfde (1450-1500 Euro).
Als ik bij die Acer dan nog verlengde garantie optel kom ik zeker over de prijs van Paradigit.
Waarom zou ik dan een Acer kopen?
Ik vermoed dat de componenten van de Paradigit notebooks ook gewoon uit Taiwan komen dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Niet online
Ik vraag me idd ook af of het veel goedkoper kan. Als ik een notebook zou bestellen via deze actie zou het deze worden voor €1544,00:

De laptop uit de startpost met 1,6Ghz proc, 15,1" SXGA+ scherm en 60Gb 5400rpm harddisk.

Lijkt mij niet onaardig in combinatioe met de rugtas, garantie, muis (:P) en support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98328

Towbitis schreef op 18 juli 2004 @ 09:49:
Ik vraag me idd ook af of het veel goedkoper kan. Als ik een notebook zou bestellen via deze actie zou het deze worden voor €1544,00:

De laptop uit de startpost met 1,6Ghz proc, 15,1" SXGA+ scherm en 60Gb 5400rpm harddisk.

Lijkt mij niet onaardig in combinatioe met de rugtas, garantie, muis (:P) en support.
Zeker niet onaardig :) + 1024mb intern.

Toch is er iets wat ik een beetje vreemd vind. Op de website en het bestelformulier staat dat de laptop wordt afgeleverd met Windows XP Home Edition:

http://www.paradigit.nl/utwente/content/software.htm

Ook is er ergens anders op de website en het bestelformulier te lezen dat er voor bepaalde opleidingen een image beschikbaar is met Windows XP Pro en de sofware die je nodig hebt voor de opleiding. Dit is echter gratis, terwijl er voor de standaard meegeleverde Windows Home Edition betaald moet worden.

Beetje vreemd als je het mij vraagt. Waarom zou ik gaan betalen voor Windows XP Home als ik Windows XP Pro gratis kan krijgen. Of zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik zal het je even uitleggen:
(ik ben van de vorige lichting :P)

Je koopt een laptop via de UT (eventueel met lening), er zit toevallig bij deze een XP Home licentie, bij die van mij zat een Win95 licentie. Je krijgt echter een image aangeboden, die ze erop zetten,met XP Pro erop en andere software (Solidworks, Office, de hele zooi). Die mag je gebruiken zolang je student bent aan de UT. Je moet een formulier ondertekenen waarin je belooft alle software te verwijderen na je afstuderen.
Ik raad sterk aan om niet ergens anders een laptop te kopen, omdat je dan niet van het image kan gebruik maken, en dat is heel erg handig. Stel je voor dat je iets belangrijks moet doen, maar ineens doet je laptop raar, door bv een programma dat je hebt geinstalleerd. Je moet dan wel al je documenten op D:\ bewaren, want wat je dan doet is:
je gaat naar het NSC, binnen een half uur zetten ze een nieuwe image erop, en je kunt vrolijk verder.

Oh ja, deze laptops zijn bedoeld voor de studies IO, WB en BMT.
Onze laptops waren idd van Micropoint, maar de garantie is ondertussen overgenomen door de UT zelf.

Oh ja, das waar ook, aangezien er hier vast nieuwe BMT'ers tussen zitten:
even onze doegroepsite spammen:
http://www.grolschroyce.tk

[ Voor 32% gewijzigd door MaximusTG op 18-07-2004 21:22 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaximusTG schreef op 18 juli 2004 @ 21:17:
Ik zal het je even uitleggen:
(ik ben van de vorige lichting :P)

Je koopt een laptop via de UT (eventueel met lening), er zit toevallig bij deze een XP Home licentie, bij die van mij zat een Win95 licentie. Je krijgt echter een image aangeboden, die ze erop zetten,met XP Pro erop en andere software (Solidworks, Office, de hele zooi).

Oh ja, deze laptops zijn bedoeld voor de studies IO, WB en BMT.
Maar als ik die image krijg aangeboden van de UT, dan heb ik (en andere 1e jaars waarschijnlijk ook) niets aan aan de XP Home licentie waarvoor ik betaal bij het aanschaffen van de laptop bij Paradigit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hier kan ik maar een ding op zeggen:

precies!

Maar je hebt em toch zeker wel nodig wanneer je over 5/6 jaar XP Pro eraf moet gooien :P
Ik heb dan gelukkig nog mn Win95 licentie :+ .
Je zou kunnen informeren of je ook van het image af kan zien (bespaart je zo'n 100 euro ook nog) daarna je c schijf onherkenbaar verkloten (na een weekje college of zo) en dan schijnheilig bij het NSC om een nieuwe image vragen (doen ze zo). Maar dat mag natuurlijk niet he ;). Je kan ook gewoon XP Home gaan gebruiken en dan je andere software zelf kopen ;)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaximusTG schreef op 18 juli 2004 @ 21:37:
Hier kan ik maar een ding op zeggen:

precies!

Maar je hebt em toch zeker wel nodig wanneer je over 5/6 jaar XP Pro eraf moet gooien :P
Ik heb dan gelukkig nog mn Win95 licentie :+ .

>>>> In dat geval kan ik ook over een jaar of 5/6 XP Home cd'tje kopen

Je zou kunnen informeren of je ook van het image af kan zien (bespaart je zo'n 100 euro ook nog) daarna je c schijf onherkenbaar verkloten (na een weekje college of zo) en dan schijnheilig bij het NSC om een nieuwe image vragen (doen ze zo). Maar dat mag natuurlijk niet he ;).

>>>> Waarom zou dat niet mogen? Als ik er voor kies de laptop aan te schaffen zonder XP Home en zo 80-100 euro kan besparen, dan heb ik toch nog steeds recht op de image die de UT aanbied. Die UT-image staat toch los van de XP Home licentie die je koopt bij Paradigit?

Je kan ook gewoon XP Home gaan gebruiken en dan je andere software zelf kopen ;)

>>>> Niet nodig want de UT biedt een image aan met alle software (gratis) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
eeeh ja hoor, volgens mij begrijp je me niet helemaal goed..

Wat ik zei over het verkloten van je harde schijf was niet serieus bedoeld, maar was slechts een manier om aan het image te komen.....zonder ervoor te betalen..

Dat image is namelijk NIET gratis hoor! Wij moesten daar ook 100 euro voor betalen! Ik denk dat de XP home licentie gewoon standaard bij de aanbieding hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaximusTG schreef op 18 juli 2004 @ 22:00:
eeeh ja hoor, volgens mij begrijp je me niet helemaal goed..

Wat ik zei over het verkloten van je harde schijf was niet serieus bedoeld, maar was slechts een manier om aan het image te komen.....zonder ervoor te betalen..

Dat image is namelijk NIET gratis hoor! Wij moesten daar ook 100 euro voor betalen! Ik denk dat de XP home licentie gewoon standaard bij de aanbieding hoort.
Van de website van Paradigit:
-------------------------------------
Software

De Paradigit Voyager notebooks wordt standaard uitgerust met Microsoft Windows XP Home Edition.

Bij het Notebook Service Centre kun je een basisconfiguratie (“image”) laten installeren die speciaal is bedoeld voor bezitters van een Paradgit Voyager notebook. Met deze image heb je direct de juist instellingen om in te loggen op het draadloos netwerk van de UT en je krijgt zo gratis de software die je voor jouw studie nodig hebt

Gratis dus. In dat geval betaal ik dus nog steeds voor een XP Home licentie die ik niet ga gebruiken. En anders ben ik een krenterige zeikerd :) . Ik zal morgen wel eens een mailtje sturen richting dat NSC en Paradigit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 98328 schreef op 18 juli 2004 @ 22:17:
[...]

Software

De Paradigit Voyager notebooks wordt standaard uitgerust met Microsoft Windows XP Home Edition.

Bij het Notebook Service Centre kun je een basisconfiguratie (“image”) laten installeren die speciaal is bedoeld voor bezitters van een Paradgit Voyager notebook. Met deze image heb je direct de juist instellingen om in te loggen op het draadloos netwerk van de UT en je krijgt zo gratis de software die je voor jouw studie nodig hebt

Gratis dus. In dat geval betaal ik dus nog steeds voor een XP Home licentie die ik niet ga gebruiken. En anders ben ik een krenterige zeikerd :) . Ik zal morgen wel eens een mailtje sturen richting dat NSC en Paradigit.
Volgens mij heb je wel gelijk Parazonium.
Dit was mij ook al opgevallen dat je zelf Windows XP Home aan moet schaffen (ook al zit dit in de prijs van de notebook) en dat je tevens gebruik mag maken van de image die door de school verstrekt wordt. (bij mij ROC de Amerlanden)

Die image is overigens NIET gratis omdat je wel degelijk moet betalen voor licenties e.d. dit bedrag zit bij de schoolkosten inbegrepen en loopt ook nog lekker op.
Kortom, je zit eigenlijk opgescheept met een dubbele Windows XP licentie kosten.

Ik ben benieuwd wat het antwoord van Paradigit hierop is.
Wellicht kun je de Windows XP Home later vervallen.

Tegen de tijd dat je van school gaat heb je wel weer een licentie nodig maar dat is er al lang een opvolger van Windows XP en heb je aan de huidige Home toch niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, ik vind de IBM van de TUe leuker, moet ik zeggen. XGA resolutie is echt niet geschikt voor IO, dus ik zou hem ff links laten liggen. Volgens mij vind je bij de laptopper een leukere deal met centrino en M10 gecombineerd, misschien ietsjes duurder, maar je hebt dan wel een veel betere laptop. Verzekering kun je daar ook afsluiten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik ga ook IO doen, en zou idd tenminste dat SXGA+-scherm erbij nemen voor die +€ 35,-. Daarnaast de 60 gb/5400 hdd. Denk dat een 512 mb PC2700 SO-DIMM goedkoper is in de PW, zo even spieken.

Overigens wil ik liever een mooie tablet PC; volgens mij moet daar ook wel iets mee te regelen zijn voor zo'n 1500 euro eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 98328 schreef op 18 juli 2004 @ 22:17:
[...]

Software

Luister nou eens even:
je betaalt 100 euro voor het image, maar daarbij zit dus in de licentie "huur" eigenlijk van XP Pro, en programma's als Solid Works, Matlab, Maple, Vellum, Workpace, Norton, Office, en nog meer. Als het je al lukt om die Home licentie te laten vervallen, dan denk ik niet dat het je veel oplevert, de laptops zijn immers al een stuk goedkoper dan normaal, vanwege de grote inkoop. Dus schiet je er financieel niet echt mee op om hier nou moeilijk over te gaan zitten doen. Het is alleen maar meer administratief geklooi.
Grrrrrene schreef op 19 juli 2004 @ 10:03: Volgens mij vind je bij de laptopper een leukere deal met centrino en M10 gecombineerd, misschien ietsjes duurder, maar je hebt dan wel een veel betere laptop. Verzekering kun je daar ook afsluiten :)
Ja dat lijkt misschien wel zo, maar ik weet uit ervaring dat je beter de service van het NSC kan hebben. Bij onze lichting waren er ook een paar van die eigenwijze :P.
Die zaten dus ineens zonder laptop, en die werd niet zo snel gefixt. Zij moesten naar de winkel terug. Terwijl je bij het NSC dan een vervangende laptop krijgt, ze schroeven simpelweg je HD over en je kan weer verder. In het geval van een software probleem: hups,image erover en je kan weer verder. Is wel zo handig als je iets belangrijks moet afmaken, of een practicum hebt waarbij verwacht wordt dat je een laptop hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door MaximusTG op 19-07-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
MaximusTG schreef op 19 juli 2004 @ 18:52:
[...]

Luister nou eens even:
je betaalt 100 euro voor het image, maar daarbij zit dus in de licentie "huur" eigenlijk van XP Pro, en programma's als Solid Works, Matlab, Maple, Vellum, Workpace, Norton, Office, en nog meer. Als het je al lukt om die Home licentie te laten vervallen, dan denk ik niet dat het je veel oplevert, de laptops zijn immers al een stuk goedkoper dan normaal, vanwege de grote inkoop. Dus schiet je er financieel niet echt mee op om hier nou moeilijk over te gaan zitten doen. Het is alleen maar meer administratief geklooi.
die grote inkoop valt wel mee; een vergelijkbaar systeem van Acer (IMO een echt merk) haal ik zo los in de winkel voor dezelfde prijs. Spannend vind ik dat niet.
Ja dat lijkt misschien wel zo, maar ik weet uit ervaring dat je beter de service van het NSC kan hebben. Bij onze lichting waren er ook een paar van die eigenwijze :P.
Die zaten dus ineens zonder laptop, en die werd niet zo snel gefixt. Zij moesten naar de winkel terug. Terwijl je bij het NSC dan een vervangende laptop krijgt, ze schroeven simpelweg je HD over en je kan weer verder. In het geval van een software probleem: hups,image erover en je kan weer verder. Is wel zo handig als je iets belangrijks moet afmaken, of een practicum hebt waarbij verwacht wordt dat je een laptop hebt.
ik heb een kuthekel aan mannetjes die alleen dom images schuiven; dat kan ik zelf ook wel. Laat mij maar lekker het beheer van mijn laptop doen; dan draai ik zelf wel lekker een ghost image. En als er hardwareproblemen zijn verwacht ik bij een on-site garantie ook on-site hulp, en geen gekut met dat ik zelf naar een NSC of andere toko toe mag hobbelen om met een of ander afgeragd laptopje weer de deur uit te gaan.

Ik weet hoe mensen hun laptops kunnen verzieken met kazaa en co; ik ben echter niet zo'n gebruiker. Waarom moet ik dan wel vastzitten aan dat soort communistische kutregeltjes als 'alles gaat met images' etc? Is het mogelijk gewoon de installers van de software te bemachtigen, zoals elk normaal mens normaal gesproken z'n software installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Niet online
HunterPro schreef op 20 juli 2004 @ 11:42:
[...]

die grote inkoop valt wel mee; een vergelijkbaar systeem van Acer (IMO een echt merk) haal ik zo los in de winkel voor dezelfde prijs. Spannend vind ik dat niet.
Zou je dan een voorbeeld kunnen geven van zo'n laptop? De laptops die ik samenstel bij bijvoorbeeld De laptopper of Salland Automatisering zitten allemaal ongeveer 200-300 euro boven de prijs van de Paradigit aanbieding.

Ik ben hier wel benieuwd naar, want ik zou ook liever een laptop hebben van een 'echt' merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
download eens een prijslijst op acer.nl ? Dat zijn retailprijzen ex btw.

enige is dat je voor dat geld geen 3 jaar all-risk hebt, wat toch ook wel interessant is.

[ Voor 40% gewijzigd door HunterPro op 20-07-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Niet echt ontopic ofzo maar wat laptop betreft kun je beter aan de TU/e gaan studeren - 'wij' hebben voor volgend jaar voor 1000 euro tot onze beschikking:

IBM Thinkpad t42

Pentium M 1.7
768 mb
60 gb hd
1400*1050 scherm (wel ook een 15")
ATI Radeon 9600 64 mb
...

bladiebladieblie 5 jaar lang wereldwijd garantie, notebook standaard, toetsenbord, muis, tas en zooi software erbij.
Moet wel toegeven dat her hier om een speciale constructie gaat, waarbij je een schuldbekentenis aangaat van nog eens duizend euro, die je wordt kwijtgescholden als je drie (of vijf? is me ontschoten) jaar aan de TU/e verbonden blijft.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat is wel een zeer rlaxe actie van de TU/e. IBM maakt goede notebooks en de specs zijn gewoon erg goed, ik had het wel geweten als ik aan de TU/e studeerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 23:57

Lightah

Strikes Again

Ik heb soortgelijk gebeure bij paradigit-hva:

Processor Intel® Pentium® M 715
( 1,5 GHz / 2 Mb Cache)
Besturingssysteem Microsoft® Windows® XP Home
Scherm 15” SXGA TFT (resolutie 1400 x 1050)
Chipset Intel 855 PM
VGA ATI M11 128 Mb video kaart
Geheugen 256 Mb (maximaal 1024 Mb)
Optical DVD-speler (DVD/CD-RW
combodrive / DVD+RW optioneel)
HDD 40 Gb (maximaal 80 Gb)
PC-Card 1 x Type II
Fax/modem V.92 56Kbps modem intern
Lan 10/100 Mb Lan intern
WLAN Intel Pro/Wireless 2200 802.11b/g
Overige poorten 1 x Mic in / Line in
1 x VGA poort
1 x Parallelle poort
1 x Infrarood
1 x SD Cardreader
3 x USB 2.0
1 x 1394 Firewire
1 x TV-Out
Batterij Li-Ion batterij
Afmetingen (LxBxH) 333 x 275,4 x 36,2 mm
Gewicht 2,7 Kg
Extra Notebook-draagtas
Garantie 3 jaar on-site garantie (afhandeling via school)

1399 euro

En nu zie ik op internet wel interessantere systemen voor hetzelfde geld, maar dan heb je geen tas en garantie erbij. Maarja ik zal maar een keus moeten maken..

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

HunterPro schreef op 20 juli 2004 @ 12:57:

enige is dat je voor dat geld geen 3 jaar all-risk hebt, wat toch ook wel interessant is.
Kan je er wel bijnemen bij acer 3 jaar garantie of 3 jaar garantie + verzekering.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:57

Tco

Ziet er degelijk uit, en de service op de UT is best aardig. Sowieso een leen notebook als die van jou gerepareerd wordt, nou vind dat maar eens een winkel waar je dat krijgt. Ook een verzekering met goede voorwaarden.
Ikzelf ben van de micropoint generatie (vorig jaar) en ook die laptop bevalt uitstekend.

Betreft het XP licentie gebeuren: er wordt standaard een image opgezet met XP prof + heel veel software voor je studie. Je bent alleen voor de XP Prof versie 'verplicht' om een windows 95 licentie of hoger te hebben. Zo zat bij onze laptop een w95 boekje+cd: alsof die zou gaan werken :D. Waarschijnlijk was daar nu lastig aan te komen en koop je dus een Home licentie waarmee je recht hebt zolang je aan de UT studeert om XP Prof te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
^^hee een TG'er
HunterPro schreef op 20 juli 2004 @ 11:42:
Is het mogelijk gewoon de installers van de software te bemachtigen, zoals elk normaal mens normaal gesproken z'n software installeert?
Volgens mij niet via de standaard weg, van sommige programma's, zoals Maple trouwens wel.
Maar omdat je uiteindelijk toch betaald voor een licentie, zie ik geen probleem in het downloaden van de betreffende programma's van Campusnet. En als je ze daar niet weet te vinden... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lightah schreef op 20 juli 2004 @ 13:42:

<knip>
....

En nu zie ik op internet wel interessantere systemen voor hetzelfde geld, maar dan heb je geen tas en garantie erbij. Maarja ik zal maar een keus moeten maken..
Vreemd dat HVA niet de Rocksolid versie in het programma heeft zitten.
Die lijkt me wat steviger voor het ruigere schoolwerk.

Ik heb na het nodige lezen/zoeken/nog eens lezen maar besloten om de Rocksolid te bestellen. Nog een paar weekjes wachten en dat weet ik ook echt of ie wel zo goed is als de spec's doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hé mensen, ik ben net terug van vakantie en er is wat gereageerd :) fijn...

Een hele discussie over dat image van xp, dat is idd dom van de uni dat ze dat niet gewoon opschrijven in de folder maar je kunt wel voorspellen dat je toch een keer ergens een licentie moet betalen...

Verder heb ik de rocksolid ook besteld, met sxga, 60gig en 1,6ghz... ik verwacht
dat ik wel waar voor mijn geld krijg want geef mij maar eens exact zo'n aanbieding met 3 jaar All Risk verzekering, tas, toetsenbord, muisje, volledige ondersteuning enz... dat lukt je particulier niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lightah schreef op 20 juli 2004 @ 13:42:

Processor Intel® Pentium® M 715
( 1,5 GHz / 2 Mb Cache)
Besturingssysteem Microsoft® Windows® XP Home
Scherm 15” SXGA TFT (resolutie 1400 x 1050)
Chipset Intel 855 PM
VGA ATI M11 128 Mb video kaart
Geheugen 256 Mb (maximaal 1024 Mb)
Optical DVD-speler (DVD/CD-RW
combodrive / DVD+RW optioneel)
HDD 40 Gb (maximaal 80 Gb)
PC-Card 1 x Type II
Fax/modem V.92 56Kbps modem intern
Lan 10/100 Mb Lan intern
WLAN Intel Pro/Wireless 2200 802.11b/g
Overige poorten 1 x Mic in / Line in
1 x VGA poort
1 x Parallelle poort
1 x Infrarood
1 x SD Cardreader
3 x USB 2.0
1 x 1394 Firewire
1 x TV-Out
Batterij Li-Ion batterij
Afmetingen (LxBxH) 333 x 275,4 x 36,2 mm
Gewicht 2,7 Kg
Extra Notebook-draagtas
Garantie 3 jaar on-site garantie (afhandeling via school)

1399 euro

Heb deze net ook besteld voor studie @ HvA, maar dan met:
• Ipv 1.5 een 1.7 ghz processor
• Ipv 256 MB Ram nu 512 mb RAM

Bedrag wordt dan 1549 Euro. Vondt vooral de M11 wel leuk mbt games en dergelijke. Je kan trouwens meteen in het gehele gebouw van de HvA internetten :D.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm ik heb paradigit even gemaild want zo'n m11 met 128mb zou ook zeker niet verkeerd staan in de RockSolid van de UT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
oeh keep me updated; ben daar zeker in geinteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

Hou ook ff in de gaten dat de RockSolid dus een superstevige laptop is. Dat ding overleeft een kop koffie over het toetsenbord, een auto die er over heen rijdt (bewijs op RTL RallyReport van een paar weken terug), vallen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
staat dat zo letterlijk in de garantievoorwaarden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Notna schreef op 28 juli 2004 @ 11:08:
[...]

Heb deze net ook besteld voor studie @ HvA, maar dan met:
• Ipv 1.5 een 1.7 ghz processor
• Ipv 256 MB Ram nu 512 mb RAM

Bedrag wordt dan 1549 Euro. Vondt vooral de M11 wel leuk mbt games en dergelijke. Je kan trouwens meteen in het gehele gebouw van de HvA internetten :D.
Juist, ik heb 'm ook nog aangepast, maar de std 1.5 laten zitten.

Verder heb ik 1024 ram en 60 gb(5400 rpm) erbij gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

HunterPro schreef op 20 juli 2004 @ 12:57:

wel 1 year onsite wat uit te breiden is met 2 of 3 jaar voor ?100 euro dacht ik.
Daarbij zijn de prijzen op acer.nl's prijslijst advies-verkoop prijzen, trek maar gerust 100-200 euro van de prijs af zoals hij in de prijslijst vermeld staan.

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 10:45
ik heb de 1.7 gekozen
512 mb ram
60 gig 5200 schijffie
en de cdbrander, want dat is toch wel chill...

[ Voor 35% gewijzigd door donald_dick op 29-07-2004 12:21 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik voor de 1.5, met SXGA+ scherm (1400x1050), 1gb RAM, 60gb @ 5400 rpm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote:

Helaas is dit niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Diana Graveland
Paradigit

Jammer, erg jammer. Helaas geen M11 voor de RockSolid. En dat bij een bedrijf dat het volgende punt in het bedrijfsprofiel op neemt:

een build-to-order principe, waarbij een configuratie volledig op maat samengesteld kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 98328 schreef op 29 juli 2004 @ 12:59:
quote:

Helaas is dit niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Diana Graveland
Paradigit

Jammer, erg jammer. Helaas geen M11 voor de RockSolid. En dat bij een bedrijf dat het volgende punt in het bedrijfsprofiel op neemt:

een build-to-order principe, waarbij een configuratie volledig op maat samengesteld kan worden
Nou ja een M10 is toch ook prima?
Maar ja een configuratie volledig op maat is het inderdaad niet.
Dit heeft wellicht te maken met de min of meer standaard bundel die ze in de school actie willen aanbieden.
Te veel opties/aanpassingen maken het voor Paradigit niet gemakkelijker, zeker niet als je de aantallen die geleverd moeten worden in beschouwing neemt.
Daar kan ik wel begrip voor hebben.

Nu maar afwachten of ie ook op tijd geleverd gaat worden :)
Liefst wel als mn school begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
HunterPro schreef op 29 juli 2004 @ 12:35:
ik voor de 1.5, met SXGA+ scherm (1400x1050), 1gb RAM, 60gb @ 5400 rpm :)
ja ik zat te kijken hoeveel nou 512 mb extra kost, maar dat is maar 115 euro. voor dat bedrag koop je 512 Crosshair bij de Mycom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
HoppyF schreef op 29 juli 2004 @ 23:55:
[...]

Dit heeft wellicht te maken met de min of meer standaard bundel die ze in de school actie willen aanbieden.
Te veel opties/aanpassingen maken het voor Paradigit niet gemakkelijker, zeker niet als je de aantallen die geleverd moeten worden in beschouwing neemt.

natuurlijk wordt ie op tijd afgeleverd, want anders heb ik op IE niks te doen.,.
hij wordt geleverd op je school, of je kan hem zelf ophalen, maar dat kost je wel 25 euro....

[ Voor 6% gewijzigd door donald_dick op 30-07-2004 18:48 . Reden: info bijgevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
donald_dick schreef op 30 juli 2004 @ 18:47:
[...]

ja ik zat te kijken hoeveel nou 512 mb extra kost, maar dat is maar 115 euro. voor dat bedrag koop je 512 Crosshair bij de Mycom...
kost op mijn lijstje 110 euro extra; exact evenveel als een van de goedkoopste 512 mb PC2700 SO-DIMM's @ pricewatch :) Dan laat ik het liever door hun er inzetten ivm garantie.

Overigens is het Corsair :) niet kruishaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
donald_dick schreef op 30 juli 2004 @ 18:48:
[...]

natuurlijk wordt ie op tijd afgeleverd, want anders heb ik op IE niks te doen.,.
hij wordt geleverd op je school, of je kan hem zelf ophalen, maar dat kost je wel 25 euro....
fout; ophalen kost niks, maar als ze 'm achteraf moeten gaan nazenden kost dat 25 euro. Overigens zag ik een afleveradres op mijn formulier staan; lijkt me dus dat ie opgestuurd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HunterPro schreef op 30 juli 2004 @ 18:54:
[...]

fout; ophalen kost niks, maar als ze 'm achteraf moeten gaan nazenden kost dat 25 euro. Overigens zag ik een afleveradres op mijn formulier staan; lijkt me dus dat ie opgestuurd wordt :)
In mijn geval haal ik hem op school op, datum weet ik niet maar ik neem aan dat het op één van de eerste schooldagen zal vallen.

Afleveren met een koerier thuis kost € 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HoppyF schreef op 29 juli 2004 @ 23:55:
[...]

Daar heb je wel gelijk in. Ik heb m'n bestelformulier maar de deur uit gedaan met:

1,6 ghz
SXGA+
1024 mb ram
60 gb hdtje @ 5400

tot wel een mooi dingetje dacht ik zo :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
donald_dick schreef op 30 juli 2004 @ 18:48:
[...]

Beetje offtopic, maarruh, jij zit dus in Almere? Welk jaar enzo?

En wel ontopic, maandag gaat mijn bestelling de deur uit voor die Paradigit 9458, maar met 512 MB geheugen en de 60 gig schijf. Eventueel ook nog CD brander, maar dat ik moet nog even overleggen met mijn voorschieter (pa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Misschien kan je voor hetzelfde geld wel zelf een mooiere laptop samenstellen, maar ik denk toch dat je best dom bezig bent als je niet de aanbieding van de UT neemt (ivm service en dergelijke, je wordt totaal niet ondersteund met een andere laptop). Ook is het dan nog maar de vraag of het wlan goed gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
HunterPro schreef op 30 juli 2004 @ 18:54:
[...]

niet dus, heb ze zelf gebeld, mag je ook doen, kreeg zelfs de voorlichter aan de lijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door donald_dick op 05-08-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Wolfensteijn schreef op 31 juli 2004 @ 23:46:
[...]

Beetje offtopic, maarruh, jij zit dus in Almere? Welk jaar enzo?

En wel ontopic, maandag gaat mijn bestelling de deur uit voor die Paradigit 9458, maar met 512 MB geheugen en de 60 gig schijf. Eventueel ook nog CD brander, maar dat ik moet nog even overleggen met mijn voorschieter (pa).
1ste jaars :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Anoniem: 98328 schreef op 30 juli 2004 @ 23:55:
[...]

Daar heb je wel gelijk in. Ik heb m'n bestelformulier maar de deur uit gedaan met:

1,6 ghz
SXGA+
1024 mb ram
60 gb hdtje @ 5400

tot wel een mooi dingetje dacht ik zo :9~
maakt die 100 mhz verschil nou echt zo énorm veel uit dat je ervoor kiest om daar meer voor te betalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
HunterPro schreef op 06 augustus 2004 @ 00:54:
[...]

maakt die 100 mhz verschil nou echt zo énorm veel uit dat je ervoor kiest om daar meer voor te betalen? :)
nou als je op de accu werkt dan heb je toch maar 600 mhz :P maar een 1,5 kan je vergelijken met een 2.4 en een 1,7 weer met een 2.8, ik vind het schil van 200 euro zeker waard, vooral omdat je er toch 3/4 jaar mee moet doen...

ff een linke met wat tests
http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=dothan&page=5

[ Voor 10% gewijzigd door donald_dick op 06-08-2004 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Ook ik heb m inmiddels besteld met enkele kleine wijzigingen.

1.7 GHz ipv 1.5 GHz,
SXGA+ ipv XGA,
512 MB extra geheugen
60 GB 5400 RPM HD
DVD+R/RW RockSolid
Logitech UltraX Flat Keyboard
128 MB Lexar JumpDrive Sport

Wel leuk zo dacht ik :7

hier wat plaatjes

uit de verpakking:
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-01.jpg

dichtgeklapt:
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-05.jpg

dvdlaadje:
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-07.jpg

spreekt voor zich:
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-08.jpg

aansluiting monitor:
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-11.jpg

laptop als geheel:
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-14.jpg

touchpad:
[img]http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-18.jpg[img]

batterij-dingetje-ledje :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-29.jpg

nog een leuk ledje:
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-30.jpg

wat dingetjes in de BIOS:
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-24.jpg

kabeltjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-02.jpg

cdjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-03.jpg

Een Duitser die wat te melden heeft over de laptop, inhoud van de laptop zal wel niet hetzelfde zijn als de rocksolid, maar goed.

Volgens mij wordt de Rocksolid gemaakt door Twinhead

en dat was dan het resultaat van 5 minuutjes googlen

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 09:22

Freak187

geen

Ik heb ook zo'n ding via Paradigit besteld, maar dan de HvA actie. Wanneer krijg je bericht dat ze die bestelling hebben ontvangen?

Kia Niro-EV 2024

• HoppyF
Anoniem: 98328 schreef op 12 augustus 2004 @ 14:14:
hier wat plaatjes

<knip>

Een Duitser die wat te melden heeft over de laptop, inhoud van de laptop zal wel niet hetzelfde zijn als de rocksolid, maar goed.

Volgens mij wordt de Rocksolid gemaakt door Twinhead

en dat was dan het resultaat van 5 minuutjes googlen
Zijn dit je eigen foto's?

Zie ik het goed dat de video (VGA) aansluiting aan de zijkant zit?
Dat lijkt me wel onlogisch, die hoort namelijk aan de achterkant.
Freak187 schreef op 12 augustus 2004 @ 14:36:
Ik heb ook zo'n ding via Paradigit besteld, maar dan de HvA actie. Wanneer krijg je bericht dat ze die bestelling hebben ontvangen?
Ik heb een orderbevestiging gekregen met de gewone post.
Dat is al meer dan 1 week geleden.
(mijn school ROC De Amerlanden)

[ Voor 24% gewijzigd door HoppyF op 12-08-2004 17:21 ]

HoppyF schreef op 12 augustus 2004 @ 17:16:
[...]

Zijn dit je eigen foto's?

Zie ik het goed dat de video (VGA) aansluiting aan de zijkant zit?
Dat lijkt me wel onlogisch, die hoort namelijk aan de achterkant.
Niet mijn eigen foto's. Hoe onlogisch het misschien ook is, maar volgens mij zit die vga aansluiting toch echt aan de zijkant. Bekijk deze foto maar eens:

Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/utwente/images/Rocksolid.jpg

vga aansluiting, netwerk aansluiting, usbpoorten volgens mij zit het allemaal aan de zijkant.

• Notna

Notna

Where are you?®

Freak187 schreef op 12 augustus 2004 @ 14:36:
Heb Paradigit gebeld, en die meldde mij dat we ergens begin volgende week een bevestiging kunnen verwachtten. Vondt namelijk dat het wel lang duurde en belde ze dus even.

• HoppyF
Anoniem: 98328 schreef op 12 augustus 2004 @ 18:04:
[...]

Niet mijn eigen foto's. Hoe onlogisch het misschien ook is, maar volgens mij zit die vga aansluiting toch echt aan de zijkant. Bekijk deze foto maar eens:

[afbeelding]

vga aansluiting, netwerk aansluiting, usbpoorten volgens mij zit het allemaal aan de zijkant.
Huh :?
Wat zit er dan aan de achterkant? (welke connectors)
Normaal zitten de zaken die je moet inpluggen/insteken e.d. aan de zijkant.
Dus een DVD drive, of PCMCIA slot e.d.

HoppyF schreef op 12 augustus 2004 @ 18:52:
[...]

Huh :?
Wat zit er dan aan de achterkant? (welke connectors)
Normaal zitten de zaken die je moet inpluggen/insteken e.d. aan de zijkant.
Dus een DVD drive, of PCMCIA slot e.d.
links is ruimte voor een pcmcia slot zie foto's boven en de foto hier onder:

Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-11.jpg

Aan de rechterkant zit de dvd drive met nog 2 usb poorten en de tv-out.

Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-06.jpg

De achterkant zal dus wel "leeg" zijn

nog een close-up van touchpad:

Afbeeldingslocatie: http://www.dark-tweaker.com/Barebone/Twinhead-Efio-152i-18.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 98328 schreef op 12 augustus 2004 @ 22:44:
[...]

links is ruimte voor een pcmcia slot zie foto's boven en de foto hier onder:

[afbeelding]

Aan de rechterkant zit de dvd drive met nog 2 usb poorten en de tv-out.

[afbeelding]

De achterkant zal dus wel "leeg" zijn

nog een close-up van touchpad:

[afbeelding]
USB poorten aan de zijkant kan ik me nog voorstellen, je plugt namelijk nog wel eens iets in en uit. Zelfde geldt voor een PCMCIA kaart.
Maar een VGA kabel in- en uitpluggen? nee dan doe je niet continue.
Dus zo'n aansluiting hoort echt aan de achterkant.

Nou ja, binnen 2 weken zal ik er zelf wel achterkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
firewire aan de voorkant vind ik ook redelijk nutteloos :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
HunterPro schreef op 13 augustus 2004 @ 17:29:
firewire aan de voorkant vind ik ook redelijk nutteloos :z
wat maakt het uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
foutje...

[ Voor 87% gewijzigd door donald_dick op 14-08-2004 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op 13 augustus 2004 @ 16:24:
[...]

USB poorten aan de zijkant kan ik me nog voorstellen, je plugt namelijk nog wel eens iets in en uit. Zelfde geldt voor een PCMCIA kaart.
Maar een VGA kabel in- en uitpluggen? nee dan doe je niet continue.
Dus zo'n aansluiting hoort echt aan de achterkant.

Nou ja, binnen 2 weken zal ik er zelf wel achterkomen :)
Ik ook! Wel relaxed dat alles draadloos is @ amerlanden... sindskort hebben wij dat thuis ook dus makkelijk switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
nou ik hang m'n laptop liever met 400 mbit aan m'n pc dan met 100 mbit. En dan wel als ie op m'n bureau staat. Een kabel die dan aan de fokkin voorkant van je laptop uitkomt is dan like niet zo handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
HunterPro schreef op 15 augustus 2004 @ 06:55:
[...]

nou ik hang m'n laptop liever met 400 mbit aan m'n pc dan met 100 mbit. En dan wel als ie op m'n bureau staat. Een kabel die dan aan de fokkin voorkant van je laptop uitkomt is dan like niet zo handig ;)
tjsa voor een netwerkwerk kan ik het begrijpen, maar ik laat me ipod er toch lang aan me pc hangen dus maakt het voor mij niet zoveel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

fotootjes :) fijn, voor nu ziet dit ding er best aardig uit maar heeft hij nou een aluminium cover ofzoiets, is het nou plastic op de foto's of iets anders?

edit : het is dus magnesium 8) , ff die duitse site doorgelezen...

[ Voor 21% gewijzigd door Kr3Kr op 15-08-2004 17:43 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

nog iets anders, als je de fotootjes van de duitse site vergelijkt met het paradigit model dan wijken de randjes af... het is dus niet compleet hetzelfde, ze hebben wat gerestyled...

Gregor van Egdom Krekr

• donald_dick
en heeft iemand al zijn laptop aan de HVa betaald ?

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
Ik heb de betaling voor de HvA laptop dinsdag ofzo op de bus gedaan, dus ja, ik heb al betaald ;)

Nog geen bevestiging gekregen trouwens, maar ik neem dat dat nog wel komt.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

donald_dick schreef op 19 augustus 2004 @ 16:27:
en heeft iemand al zijn laptop aan de HVa betaald ?
nope, ik betaal 'm pas eind deze maand, maar ik weet niet precies wanneer ze uitgeleverd worden?

• donald_dick
Lightah schreef op 19 augustus 2004 @ 19:36:
[...]

nope, ik betaal 'm pas eind deze maand, maar ik weet niet precies wanneer ze uitgeleverd worden?
normaal de 1ste dag van je studie, voor mij dus 1 sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Voor mij aankomende woensdag al dus ze moeten snel zijn (lijkt me, ROC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

feekless schreef op 20 augustus 2004 @ 08:19:
Voor mij aankomende woensdag al dus ze moeten snel zijn (lijkt me, ROC)
Kan me nog wel herrineren dat ze vorig jaar bij het ROC een maand te laat waren :P

Kreeg iedereen een gratis memory stick oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Arg ik krijg uhm (staat op de website bij uitlevering) Donderdag 2 september :( Nog ff w88 dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Notna schreef op 20 augustus 2004 @ 19:27:
Arg ik krijg uhm (staat op de website bij uitlevering) Donderdag 2 september :( Nog ff w88 dus :P
1 dag later dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ROC De Amerlanden (Amersfoort) staat in de planning op vrijdag 27 augustus.
Aardig laat wel. Woensdag is de eerste (introductie) schooldag al.
De eerste dagen zal er nog niet veel gebeuren maar je hebt van vrijdag af ook niet veel tijd meer om je notebook naar eigen behoefte in te richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
HoppyF schreef op 20 augustus 2004 @ 22:47:
[...]

ROC De Amerlanden (Amersfoort) staat in de planning op vrijdag 27 augustus.
Aardig laat wel. Woensdag is de eerste (introductie) schooldag al.
De eerste dagen zal er nog niet veel gebeuren maar je hebt van vrijdag af ook niet veel tijd meer om je notebook naar eigen behoefte in te richting.
ja dat is waar, maarja, wat moet ik er nog gebeuren, alleen een format en een nieuwe xp erop, wat prgramma's erbij en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:27
Heb 'm zelf ook besteld...
Beetje aangepast, 1.6 Ghz en een 60gb snellere schijf erin :) Optical muisje erbij omdat dat lekkerder werkt dan een touchpad..

Ben benieuwd.. Volgens de site van Paradigit leveren ze hem uit op 27 augustus (net zoals bij HoppyF), en ja.. het is ook ROC De Amerlanden :) Ik had ook verwacht dat ze 'm Woensdag zouden leveren... Nou ja.. We zien wel :)

offtopic:
Dus jij gaat ook ICT Beheerder doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Sypher op 22-08-2004 15:46 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste