Casema BB/Wanadoo Cable krijgen wéér upgrade

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 09:26
Gisteren geupgraded, na een korte uitval van het internet (modem resetten was voldoende).
4844 (Breda)
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Aug 25 2004 om 12:57:28 UTC+0200)

Download : 489.4 KByte/sec
Upload : 58.6 KByte/sec
Connection : 391.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
ik woon ook in breda :|
ben nog niet geupgrade

postcode 4826

doen ze misschien per wijk ??

[ Voor 20% gewijzigd door D!ablo op 25-08-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Hier in Zoetermeer ben ik nog niet geupgrade, maar bij de vorige waren wij ook bijna helemaal als laatste.

Een beetje offtopic, hebben jullie ook last van dat het modem soms (1x per week ofzo) spontaan op standby springt? Gewoon uit zichzelf..
Oplossen is een kwestie van op het knopje drukken, maar is toch vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op 25 augustus 2004 @ 10:51:
Wel jammer die upgrade, had net zo'n hoge uptime met Casema :P

[...]
Wij moeten soms modems resetten die al 250 dagen online staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
SgtStrider schreef op 25 augustus 2004 @ 10:51:
Wel jammer die upgrade, had net zo'n hoge uptime met Casema :P

[...]
hoe kan je dit zien dan ik ben er wel benieuwd naar ook
ik neem aan met motorola modem
?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben er net zomaar af geknikkerd van het net maar niks nakus nada snelheid verbetering nog niet eens die van de vorige verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

D!ablo schreef op 25 augustus 2004 @ 14:08:
ik woon ook in breda :|
ben nog niet geupgrade

postcode 4826

doen ze misschien per wijk ??
ik woon dan in bavel.
pc 4854
ligt vlak bij breda ;)
maar heb die update nog steeds niet gehad.
maar als ik lees dat er eentje al uit breda al een update heeft gehad.
dan denk ik dat wij er ook snel aan komen :+

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denhaag, 25xx
Dacht laat ik eens mn modem resetten maar nee nog niet geupgraded
Wanadoo Premium abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 10:55:
Dan verloopt jou abbo zeker ook niet in de zomer ..

ik heb de archieven gechecked ik heb op 6 september wel mail ontvangen maar niet van casema of wanadoo
hier klagen helpt niet echt alhoewel ik alle begrip heb. stuur een mail naar casema hierover en als er gwoon nix wordt gedaan contacteer je de ombudsman. want je moet eerst de tegenparty de kans geven iets te doen natuurlijk voordat je de ombudsman contacteert.... ik weet niet of je al contact heb gehad en wat er verder gebeurd is en of casema daadwerkenlijk voor een oplossing gezocht heeft...

mijn steun heb je iig...

eergisteren zat ik met mijn buren buiten te praten en hadden we op een gegeven moment over casema-internet. niemand van hun was op de hoogte van de 1 jaar opzegtermijn (in ergste geval dan 1 jaar). allemaal vinden ze het belachelijk, niet dat we een ander abbo willen of zo maar als we verhuizen naar een gebied waar geen casema-internet is of in dat huis een beter sneller goedkoper abbo vinden we mooi nog 1 jaar mogen doorbetalen.... pure naaiery....

overigens heb IK ook geen mail gehad daarover en raad eens wanneer mijn abbo afloopt? 11 november! ik heb WEL een mail gehad recentlijk met dit nieuwtje maar daar zijn ze lekker 1 jaar te laat mee....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 09:26
Tja ik woon eigenlijk in terheijden, (boven breda). daar dus wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 15:40:
[...]

eergisteren zat ik met mijn buren buiten te praten en hadden we op een gegeven moment over casema-internet. niemand van hun was op de hoogte van de 1 jaar opzegtermijn (in ergste geval dan 1 jaar). allemaal vinden ze het belachelijk, niet dat we een ander abbo willen of zo maar als we verhuizen naar een gebied waar geen casema-internet is of in dat huis een beter sneller goedkoper abbo vinden we mooi nog 1 jaar mogen doorbetalen.... pure naaiery....

overigens heb IK ook geen mail gehad daarover en raad eens wanneer mijn abbo afloopt? 11 november! ik heb WEL een mail gehad recentlijk met dit nieuwtje maar daar zijn ze lekker 1 jaar te laat mee....
In dat geval, kijk even artikel 12 na http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 10:55:
[...]

Dan verloopt jou abbo zeker ook niet in de zomer ..

ik heb de archieven gechecked ik heb op 6 september wel mail ontvangen maar niet van casema of wanadoo
De wijzingingen stonden vermeld in een mail waarin men ook de verhoging van 800kb/s naar 1024kb/s aankondigde voor premium. Heb je die mail ook nooit gehad over die verhoging?

Verwijderd

goh, me klomp breekt... nu staan ze er wat beter voor...

Verwijderd

hier in beverwijk ook nog geen verandering gemerkt :(

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 11:26:
hier in beverwijk ook nog geen verandering gemerkt :(
ja beverwijk inderdaad niets (1944). Trouwens, ik lees hier en daar mensen zeuren over dat '1 jarig contract', maar volgens mij hanteren alle providers dit inmiddels; freeler zelfs bij een bepaald abonnement 2 jaar. Op zich begrijpelijk, anders gaat iedereen ff alle providers uitproberen en daarna hun keus maken (wat overigens wel normaal lijkt; schoenen moeten toch ook lekker lopen en test je eerst in de winkel? krom voorbeeld maar je begrijpt wat ik bedoel)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

mja ik dacht eerst dat als je verhuisde naar een ander gebied nog 1 jaar door moest betalen, dat vond ik naaiery maar ok dit geeft toch wel een streepje voor.

anyways niemand probeert elke 3 maanden een andere uit(misschien een enkeling), ze gaan gwoon weg bij casema omdat ze de beloofde snelheden niet krijgen of niet de service die ze beloofd is

maarem gaan we nu allemaal posten dat we nog geen verhoging hebben gehad?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 12:52 ]

Verwijderd

@meelmark: heb jij ook niet eerst zo'n mail gehad dat het tot uiterlijk 31juli zou duren met die verhoging? (1944 SC :))

Ontopic: Ik vind dat het nu wel erg lang duurd na de aankondiging van de verhoging in vergelijking met de vorige. Volgens mij hebben ze het gewoon zo snel mogelijk aangekondigd om klanten vast te houden.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Hmm ik had even 280 KB/s maar nu gewoon weer 250/45 KB/s wat net een fractie hoger is als eerst. Gisternacht kon ik niet meer online komen en nu is internet nogal traag op sommige pagina's... Het zal nog wel een of twee dagen duren voordat de upgrade er echt door is (was ook bij veel mensen bij de vorige upgrade dacht ik).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 13:51:
@meelmark: heb jij ook niet eerst zo'n mail gehad dat het tot uiterlijk 31juli zou duren met die verhoging? (1944 SC :))

Ontopic: Ik vind dat het nu wel erg lang duurd na de aankondiging van de verhoging in vergelijking met de vorige. Volgens mij hebben ze het gewoon zo snel mogelijk aangekondigd om klanten vast te houden.
dat was mijn gedachte al direkt nadat dit bekend werd gemaakt. 3 maanden? zeker klanten bindings. dan is de proeftijd al voorbij en zit je nog 9 maanden aan hun vast of zo.

anyways, ik kon die mail niet meer terugvinden wanneer het voltooid zou zijn? was het nou eind september of eind juli?----> http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 15:05 ]

• sjorremans
  • Nu online
kheb 1 vraagje:

ik zag een paar posts hierbove dat mensen hun uptime poste van hun modem...

hoe kan je dat doen, daar ben ik wel benieuwd naar :), ik neem ook aan dat dit met de motorola modem is?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

meelmark schreef op 26 augustus 2004 @ 11:56:Trouwens, ik lees hier en daar mensen zeuren over dat '1 jarig contract', maar volgens mij hanteren alle providers dit inmiddels; freeler zelfs bij een bepaald abonnement 2 jaar. Op zich begrijpelijk, anders gaat iedereen ff alle providers uitproberen en daarna hun keus maken (wat overigens wel normaal lijkt; schoenen moeten toch ook lekker lopen en test je eerst in de winkel? krom voorbeeld maar je begrijpt wat ik bedoel)
Het is alleen begrijpelijk als ze dat voor het eerste jaar zouden hanteren. Dan heb je toch dat je niet zo snel overstapt, want je zit dan weer een jaar aan de nieuwe aanbieder vast.

Dat je na het eerste jaar niet gewoon per maand (met 1 maand opzegtermijn) kan opzeggen is gewoon te belachelijk voor woorden. Blijkt maar dat de vrije markteconomie hier nog niet erg werkt. Maarja, kabelbedrijven en KPN zijn allemaal regionale of nationale monopolisten op hun kabel.
Ik wil hier kamervragen over! ;) Helpt het als we Martijn van Dam (PvdA) hierover mailen?

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
bartware schreef op 26 augustus 2004 @ 17:23:
[...]

Ik wil hier kamervragen over! ;) Helpt het als we Martijn van Dam (PvdA) hierover mailen?
met een rapport a la commissie Blok in die vorm? :D. Ik ben het zeker met je eens wat je schrijft over dat je na 1 jaar gewoon op mag zeggen wanneer je zou willen. Ik zie het - ook al teken je er voor - als een vorm van enorm agressieve klantenbinding.

@1944,Beverwijk: volgens mij zou het tot 1 september duren als ik die brief kan herinneren. Maar inderdaad wat je aangeeft; ze zeggen vanaf 1 juni - 1 september, en blabllba.. ik val in herhaling heb dit al een keer gezegd :D.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Leuk en aardig die upgrade, maar nu wanadoo de toegang tot de nieuwsgroepen zwaar heeft afgeknepen heb ik het helemaal gehad met die lui. Waarschijnlijk hangen de twee zaken samen, de upgrade gaat ten koste van het downloaden uit nieuwsgroepen. Een rasechte downgrade vind ik!

Een premium abonnement noemen ze dat, je betaalt premium ja..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 18:29:
Leuk en aardig die upgrade, maar nu wanadoo de toegang tot de nieuwsgroepen zwaar heeft afgeknepen heb ik het helemaal gehad met die lui. Waarschijnlijk hangen de twee zaken samen, de upgrade gaat ten koste van het downloaden uit nieuwsgroepen. Een rasechte downgrade vind ik!

Een premium abonnement noemen ze dat, je betaalt premium ja..
Dat is alleen de newsserver van Wanadoo. Die van Casema kent die beperking niet.
Zit nogal een verschil tussen ;)

De afrondingstijd van de upgrade is overigens 30 september 2004. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 18:58 ]

Verwijderd

-dubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 18:49 ]

Verwijderd

-dubbel-

edit: begin wat roestig te worden met posten :/

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

hmmm
ik krijg net een mailtje binnen dat de prijzen "omhoog" gaan.. :?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Omschrijving    Periode     (Sub) totaal Eur
Aansluitkosten, BroadBandBox (actie)                                                0,00
Standaard pakket Kabel TV                  01-09-2004 tot 01-10-2004    13,30
Internet Wanadoo Cable Broadband Premium    04-08-2004 tot 01-09-2004   44,71
Internet Wanadoo Cable Broadband Premium    01-09-2004 tot 01-10-2004   49,50     
Totaal factuurbedrag                                                                107,51
Reeds door u betaald                                                            -44,70
Totaal te betalen                                                                           62,81

Deze factuur is inclusief EUR 17,16 BTW (19%)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seb_ schreef op 26 augustus 2004 @ 11:01:
[...]

De wijzingingen stonden vermeld in een mail waarin men ook de verhoging van 800kb/s naar 1024kb/s aankondigde voor premium. Heb je die mail ook nooit gehad over die verhoging?
Nee zelfde als deze verhoging die lees ik hier ...

maar ik wil geen sneller internet ik haal over een maand gemiddeld 39K down en 30 K up
een pagina die in 0,00001 seconde binnen komt of 0,0001 het is een factor 10 maar je merkt het echt niet zelfde als vervorming van een einversterker je hoort het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Lezen is moeilijk of niet amdfreak?
Je hebt heus gelezen dat de prijs van premium 49,50 is
die 44,70 is van 04-08-2004 tot 01-09-2004, dus geen hele maand
Dat was moeilijk. Eerst kijken dan zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 11:26:
zat te denken om die hele snelle abo te nemen.
maar vraag me af wat ik daadwerkelijk van de beloofde download snelheid krijg.
en ik ben dan weer afhankelijk van hoeveel gebruikers er op de lijn zitten.
ook weer verlies.

ik zit in den haag op postcode 2515
"Overigens", voegt Dreisch toe: "de users hebben een eigen verbinding met internet en delen geen capaciteit, zoals ten onrechte wel eens wordt gedacht."
te lezen op: http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je op speedtest.nl kijkt dan is die mega verbinding rete langzaam.
en die vent van de helpdesk zei dat is afhankelijk hoeveel mensen online zijn.
wat bedoelt die daar dan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:46:
Dat was in vroeger tijden wel zo ja. Een bepaalde groep mensen uit 1 buurt deelde dan een lijn met elkaar. Daardoor kon het zo zijn dat als iedereen online was de verbinding minder snel werd.
Dit is inmiddels een achterhaald verhaal geworden.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand wel eens een klacht bij casema ingedient ??

Ik heb het al een paar keer geprobeerd en na alle "onzin" gegevens te hebben ingevuld van het klachten formulier krijg ik steevast het antwoord ...
"the listener service has an internal error 500"
en page niet verzonden ...

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 22:53:
heeft iemand wel eens een klacht bij casema ingedient ??

Ik heb het al een paar keer geprobeerd en na alle "onzin" gegevens te hebben ingevuld van het klachten formulier krijg ik steevast het antwoord ...
"the listener service has an internal error 500"
en page niet verzonden ...

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL
kijk nu snap ik waarom casema tot beste klantenservice van nederland is uitgeroepen omdat ze hun klachten nooit ontvangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:20:
[...]

kijk nu snap ik waarom casema tot beste klantenservice van nederland is uitgeroepen omdat ze hun klachten nooit ontvangen :+
overigens krijgen we klachtenformulieren prima binnen dus waarschijnlijk iets in je eigen configuratie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

.....
Crap :D
ding loopt dik 500KB/sec.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 01:00:
[...]

Zijn we ooit uitgeroepen tot beste klantenservice? rofl. overigens krijgen we klachtenformulieren prima binnen dus waarschijnlijk iets in je eigen configuratie.

[...]
Speciaal de meest standaard configuratie geprobeerd maar de casema server blijft weigeren. Windows XP SP1 NL kaal!! geen office niks erop alleen alle windows updates.
Ga zelf maar zoeken waar het aan ligt server 500 probleem "undefined error".
Het wordt al bijna tijd om casema maar in gebreke te gaan stellen nog maar 1.5 dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
ik heb nog steeds last van erg hoge pings... de klantenservice zegt dat het aan mijn router ligt... ik zonder router erop maar blijft nog steeds erg hoog... dus dat maakt geen verschil...

ik verwacht van ze dat hun het nu moeten oplossen...

voor de rest waren ze vanochtend bezig bij het wijkkastje toen ik naar school ging.. ik zit nu op school dus ik ben benieuwd wat ze vandaag gedaan hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er een behoorlijk verschil is tussen casema maxi en wanadoo broadband met name in het uploaden volgens de raportages van speedtest.
casema 47Kb sec UP wanadoo 34 Kb up
casema 260 K down, wanadoo 235 K down

kan ik nu ook van wanadoo over naar casema ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 09:43:
Ik zie dat er een behoorlijk verschil is tussen casema maxi en wanadoo broadband met name in het uploaden volgens de raportages van speedtest.
casema 47Kb sec UP wanadoo 34 Kb up
casema 260 K down, wanadoo 235 K down

kan ik nu ook van wanadoo over naar casema ?
het verschil is niet de netwerk maar de modem. com21 heeft veel overhead en een motorola veel minder. en ja je kan over op casema. ff belletje plegen met casema helpdesk en zeggen dat je over wilt. dan krijg je nieuwe mailadres met casema erin ipv wanadoo, nieuwe modem, nieuwe snelheden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij jou misschien.
hier in de buurt minder dan de helft.
theezeefje schreef op 28 augustus 2004 @ 17:31:
[...]

Crap :D
ding loopt dik 500KB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 10:21:
[...]

het verschil is niet de netwerk maar de modem. com21 heeft veel overhead en een motorola veel minder. en ja je kan over op casema. ff belletje plegen met casema helpdesk en zeggen dat je over wilt. dan krijg je nieuwe mailadres met casema erin ipv wanadoo, nieuwe modem, nieuwe snelheden....
ja in principe kan ik overal naartoe als ik wanadoo contractueel maar doorbetaal.
ik bedoel zonder extra kosten of iets.
ander modem bij wanadoo aanvragen is dus ook een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 3 kwartier...
had ik ze maar in gebrekke gesteld.
maarja server error 500 is het klachten server antwoord
een ander abbo nemen en vooral duurder werkt wel, zoals te verwachten was.
nieuw abbo aanvragen per telefoon heb je binnen 2 minuten antwoord, maar de klantenservice (duurder) heb je 35345345 wachtenden voor je.

ze doen het echt goed die jongens bij casema :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

http://www.wanadoo.nl/cable/info_cable_basic.html
De nieuwe Cable snelheden worden gefaseerd doorgevoerd.
Vanaf eind september zullen deze nieuwe snelheden voor
iedereen beschikbaar zijn.
Of mis ik wat?
Dxta hoopt natuurlijk ook op over 35 min ;)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 23:19:
Nog 3 kwartier...
had ik ze maar in gebrekke gesteld.
maarja server error 500 is het klachten server antwoord
een ander abbo nemen en vooral duurder werkt wel, zoals te verwachten was.
nieuw abbo aanvragen per telefoon heb je binnen 2 minuten antwoord, maar de klantenservice (duurder) heb je 35345345 wachtenden voor je.

ze doen het echt goed die jongens bij casema :(
je begrijpt me niet, casema biedt wanadoo-users aan om kosteloos over te stappen naar casema. zoek voor meer info ff op www.casema.nl of zo... en nee je hoeft geen duurder sneller abbo te nemen, gwoon zelfde abbo alleen heet het anders bij casema dan wanadoo.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dxta schreef op 31 augustus 2004 @ 23:25:
http://www.wanadoo.nl/cable/info_cable_basic.html

De nieuwe Cable snelheden worden gefaseerd doorgevoerd.
Vanaf eind september zullen deze nieuwe snelheden voor
iedereen beschikbaar zijn.

Of mis ik wat?

Dxta hoopt natuurlijk ook op over 35 min ;)
euh... wat betekent EIND september voor jou? begin september of eind september? of moet ik vragen welk maand het nu is? augustus of september? issut de late tijdstip of wat? 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Ja goh, dat snap ik ook wel, maar waarom dan al dat geblaat over 1 september? :?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet iedereen heeft blijkbaar de luxe van een kalender...

maarem waar las jij dat geblaat van 1 september? :|

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Geen idee, zoiets stond me bij :)
Zal wel gesprek met een paar maten zijn geweest op msn ofzo :)
Whatever ;)

Dubbele trainingen en weinig slaap is niet goed voor je nuttige posts :z

Mafze!

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet ook niet beter dan 1 september .... update ... weer een maand wachten
nou ja dan maar overstappen casema zelf ....
wel vreemd dat ze adverteren met snelheden die ze niet leveren :(
of op termijn hopen te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
31 september zouden ze pas klaar zijn met upgrade, dus nie gaan zeuren dat je nog nie bent geupgrade :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
D!ablo schreef op 01 september 2004 @ 00:14:
31 september zouden ze pas klaar zijn met upgrade, dus nie gaan zeuren dat je nog nie bent geupgrade :/
31 september?

[ Voor 3% gewijzigd door Cruise Control op 01-09-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd.. volgens mij is het eerder 30 september, aangezien deze maand maar 30 dagen heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij staat ook bij dat wanadoo toen een persbericht naar buiten bracht dat de snelheden tussen juni en eind september doorgevoerd zouden worden, en dus niet vanaf 31 september. Stelletje :r daar zeg. Blij dat ik heb opgezegd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 10:55:
Mij staat ook bij dat wanadoo toen een persbericht naar buiten bracht dat de snelheden tussen juni en eind september doorgevoerd zouden worden, en dus niet vanaf 31 september. Stelletje :r daar zeg. Blij dat ik heb opgezegd.
- Het zou vanaf juni tm september zijn. Dus NIET tm augustus
- 31 september bestaat niet
- Er zijn al verhogingen geweest op moterola

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Nou, ik krijg vandaag mijn pakketje binnen. Ben benieuwd of ik dan al op de nieuwe speeds zit, of dat ik ook nog mag meegenieten van de oude snelheid. Maar hooguit een maandje moet geen probleem zijn.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 10:55:
snapt dan echt niemand wat eind september betekent? VOOR 1 oktober is iedereen geupgraded, wat wordt er nou niet begrepen? dit kan vandaag al gebeuren, morgen, volgend week, op 30 september om 23:59 uur en 59 seconden s'nachts.

ik snap dat gemopper hier niet zo hoor....

mij zou het niets verbazen als het pas in de laatste week gebeurd omdat dat me ervaring is dat wij de com21ers pas in de laatste week van de beloofde termijn geupgraded worden maar dat hoeft dus helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:10:
[...]

mij zou het niets verbazen als het pas in de laatste week gebeurd omdat dat me ervaring is dat wij de com21ers pas in de laatste week van de beloofde termijn geupgraded worden maar dat hoeft dus helemaal niet...
Kan je vertellen dat ikzelf toen de verhoging naar 2 megabit ging echt zo een beetje op de laatste dag was gebeurd. Twas dat ik toevallig op speedtest aant kijken was anders had ik waarschijnlijk niet eens gemerkt dat ik was verhoogd 8)7

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:10:
[...]

snapt dan echt niemand wat eind september betekent? VOOR 1 oktober is iedereen geupgraded, wat wordt er nou niet begrepen? dit kan vandaag al gebeuren, morgen, volgend week, op 30 september om 23:59 uur en 59 seconden s'nachts.

ik snap dat gemopper hier niet zo hoor....

sorry, verkeerd gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De email welke ik ontvangen heb 2 juli 2004 (betreft broadband basic)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Beste Broadband Basic abonnee,

Goed nieuws! Om u nog meer internetplezier te kunnen bieden, verhogen
Casema en Wanadoo tussen 1 juli en 30 september nogmaals de snelheid
van Wanadoo Cable Broadband Basic. De snelheid wordt met 50% verhoogd
en gaat van 1024/128 kbit/s naar 1536/192 kbit/s. U hoeft verder niets te
doen en uiteraard blijft de prijs gelijk. U zit voor nu én in de toekomst
dus goed bij ons.

Met deze verhoogde snelheid kunt u nog meer genieten van uw
internetabonnement. U kunt nog sneller MP3’s downloaden,
nog sneller surfen op het internet en nog makkelijker en sneller e-mailen.
En zoals u van ons gewend bent, bieden wij alles voor één prijs: geen
datalimiet en gratis modemgebruik. Dus er is geen risico op extra kosten
achteraf. 

Meer informatie over de snelheidsverhoging vindt u op de Casema-website.
Wilt u de actuele snelheid meten voor de verhoging en achteraf, test het
bijvoorbeeld op speedtest.nl en ervaar het verschil!

Wij wensen u veel en snel internetplezier.

Met vriendelijke groet,

Casema & Wanadoo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 21:46 ]

Verwijderd

Bedankt Climax69 :)

Eindelijk duidelijkheid! En er hoeft geen discussie meer gevoert te worden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 16:39 ]

Verwijderd

Ben in Utrecht (3564) inmiddels verhoogd...

• sjorremans
  • Nu online
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 21:02:
Ben in Utrecht (3564) inmiddels verhoogd...
bleh kzit in 3454, nog niks, wel is ping weer goed, had ff modem resetted maar nog steeds 245 kb/s down :(

ze waren wel van de week hier in de straat bezig geloof ik...

[ Voor 12% gewijzigd door sjorremans op 02-09-2004 21:36 ]

Verwijderd

veel sites onbereikbaar ... modem gereset maar niks versneld eerder alles veel trager 2711

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 22:03:
veel sites onbereikbaar ... modem gereset maar niks versneld eerder alles veel trager 2711
Had ik gisteren ook. Vandaag weer hoge ping @ BF :/ Ik heb vanmiddag maar ander modem geprobeerd aan te vragen.. Nou kijken of ik wat krijg.
Ook Zoetermeer btw

De Veld C site!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 22:03:
Idem. Heel erg irritant.
Ik ga zo even de modem resetten om te kijken of het wat beter gaat.

Edit: Phew. Alles is weer normaal :) Maar nog geen upgrade.
Com 21 modem postcode 2515

EDIT: wanadoo

[ Voor 17% gewijzigd door Alpha-sphere op 03-09-2004 10:30 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

utrecht 3563 nog niet verhoogd, heb je casema of wanadoo? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 23:44
Utrecht 3553 Wanadoo nog niet verhoogd. Heb wel de com21 dus zal daar wel weer aan liggen. Zijn er mensen in de buurt van mij die wel een Moterola hebben want Wanadoo wil mij er absoluut echt geen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
kzit in de meern ( 3454 ) maar ook nog nisk met motorola modem... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Utrecht 3512 (Motorola) is niet verhoogd vooralsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaan nu alle gotters in utrecht posten wie niet verhoogd is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg gisteravond (3 september 2004) de volgende email van casema:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Werkzaamheden i.v.m. snelheidsverhoging

Beste klant,

Casema en Wanadoo maken op dit moment uw internetaansluiting gereed
voor de aangekondigde snelheidsverhoging per 30 september. Hiervoor is
een aantal technische aanpassingen in het netwerk nodig. Wij doen onze
uiterste best u hierbij zo weinig mogelijk overlast te bezorgen. Desondanks
kan het zijn dat u enige hinder ondervindt. Hiervoor bieden wij onze excuses
aan. 

Nadat wij de snelheidsverhoging van onze Wanadoo Cable producten
hebben gerealiseerd, zullen de volgende snelheden beschikbaar zijn:

Easy: 512/128 kbit/s                      (was: 256/64 kbit/s)
Broadband Basic: 1536/192 kbit/s     (was: 1024/128 kbit/s)
Broadband Premium: 3072/576 kbit/s (was: 2048/384 kbit/s)
Broadband Power: 6144/768 kbit/s    (was: 4096/512 kbit/s
Zodra de snelheidsverhoging van uw product is afgerond, zullen
wij u verder informeren.

Met vriendelijke groet,

Casema & Wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
die mail heb ik nu dus ook.

Werkzaamheden i.v.m. snelheidsverhoging

Beste klant,

Casema en Wanadoo maken op dit moment uw internetaansluiting gereed voor de aangekondigde snelheidsverhoging per 30 september. Hiervoor is een aantal technische aanpassingen in het netwerk nodig. Wij doen onze uiterste best u hierbij zo weinig mogelijk overlast te bezorgen. Desondanks kan het zijn dat u enige hinder ondervindt. Hiervoor bieden wij onze excuses aan.

Nadat wij de snelheidsverhoging van onze Wanadoo Cable producten hebben gerealiseerd, zullen de volgende snelheden beschikbaar zijn:

Easy: 512/128 kbit/s (was: 256/64 kbit/s)
Broadband Basic: 1536/192 kbit/s (was: 1024/128 kbit/s)
Broadband Premium: 3072/576 kbit/s (was: 2048/384 kbit/s)
Broadband Power: 6144/768 kbit/s (was: 4096/512 kbit/s)
Zodra de snelheidsverhoging van uw product is afgerond, zullen wij u verder informeren.

Met vriendelijke groet,

Casema & Wanadoo

ik hoop dat ut dus soon is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mail van 2 juli JL.

Goed nieuws! Om u nog meer internetplezier te kunnen bieden, verhogen
Casema en Wanadoo TUSSEN 1 juli en 30 september nogmaals de snelheid

-----------------------------------------------------------------------------------------------
de mail van 2 september.

de aangekondigde snelheidsverhoging per 30 september

------------------------------------------------------------------------------------------------
volgens mij is er heel duidelijk iets anders aangekondigd. TUSSEN en zeker niet PER.

De snelheid van de vorige snelheids verhoging is er nog niet eens.

Wie spoort hier nu niet casema of ik ?
pappen nathouden rekken vasthouden veranderen niet nakomen van afspraken en feitelijk een vermelding waard aan de reclame code comisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 10:51:
volgens mij is er heel duidelijk iets anders aangekondigd. TUSSEN en zeker niet PER.

De snelheid van de vorige snelheids verhoging is er nog niet eens.

Wie spoort hier nu niet casema of ik ?
pappen nathouden rekken vasthouden veranderen niet nakomen van afspraken en feitelijk een vermelding waard aan de reclame code comisie.
gisteren heeft een makker van mij wanadoo klantenservice gebeld over een mailprobleem. hij heeft ongeveer 1 minuut gebeld en hing blij op. de klantenservice was zo snel en vlot het met opsporen van het probleem dat hij niet eens hoefde te wachten of uren erover te praten. ze wisten waar hij over praatte en begrepen wat er moest gebeuren. hoe het ook mocht gebeurd zijn: zijn mailverkeer was door wanadoo fout ingesteld en de klantenservice zag dat en zei dat het binnen een half uur gefixd zou zijn. hij was dik tevreden en een half uur later deed zijn mail het weer goed.

ik snap dus niet dat jij beweerd 8947928 wachtenden voor je te hebben en dat je een DURE nummer moest bellen? en dat ze je niet op een snel vakkundige manier konden of wilden helpen? deze was 0.10 ct p.m. en hij is verrot snel geholpen?

ik snap echt niet als jij je beloofde snelheid niet heb gekregen waarom je niet direkt hun heb opgebeld en erover hebt gepraat. via mail is hun klantenservice ook bereikbaar. meestal krijg je diezelfde dag nog mail terug. of via brief. de verhoging is al zo lang geleden dat ik me verbaasd dat je ondertussen nooit concrete stappen heb genomen...

tot slot jouw laatste post: idd staat er nu wat anders, maar er zijn al veel mensen geupgraded? bovendien is het steeds weer gebleken dat de com21ers als laatste aan de beurt zijn? (misschien is het wel moeilijker een com21 te upgraden dan een motorola met dhcp?)

al met al, zolang casema ons kostenloos upgraded voor de beloofde datum, in dit geval 30 september, houden ze zich aan hun afspraak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Ik wil vanaf 1 oktober in m'n nieuwe huurhuis ook maar kabel aan gaan vragen. Liever Adsl, maar dan moet je ook weer een KNP-abbo vaste telefoon nemen en dat hoef ik niet.

Het enige wat mij geheel onduidelijk is, is het verschil tussen Casema en Wannadoo. Ook in dit topic worden de namen door elkaar genoemd. Toen ik het verschil vroeg aan een medewerker van Casema had hij een mooi praatje dat natuurlijk voor Casema pleitte, dus daar heb ik ook niet veel aan.

Enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken is gratis spam/virus fliter bij Casema. Verder zijn snelheden/prijzen etc. hetzelfde.

Iemand tips/ervaringen of maakt het niets uit?

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort gezegd; Casema heeft een veel betere, stabielere backbone en nieuwsserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mr tweak,

1 je werkt zeker bij casema of wanadoo.
2 gebruikt niet het 0900 nummer.
3 gebruikt zeker niet het standaard klachten formulier van casema.
4 Als ik stappen onderneem doe ik dat op onderbouwde feiten zulks ben thans aan het verzamelen, ten einde een simpel ontlopen van casema te voorkomen.
-=-------------------------=--------------=----------------
!@mr tweak

information gathering, analysis, debugging ... iets wat niet voor alle tweakers is weggelegd heb ik helaas al moeten constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lollllllll.....

1. nee ik werk niet voor casema of wanadoo en heb geen enkel belang bij 1 van de 2.
2. te lezen op wanadoo.nl
Bel ons:

Klantenservice: 0900-0134 (€ 0,50/min.)
Gebruikers ADSL en Budget Plus: klik hier.
Gebruikers van Cable: 0900-8896 (€ 0,10/min.)
maar ja jij met je "information gathering, analysis, debugging ..." belt natuurlijk het duurste nummer of kon deze goedkopere nummer niet vinden heh... iets wat niet voor alle tweakers is weggelegd. :D
3. ik heb wel eens een klacht ingedient en dat via mail zonder een formulier gebruikt te hebben
4. wat een zin weer, (zulks ben thans aan het verzamelen, ten einde een simpel ontlopen van casema te voorkomen (of je op 1 na laatste post--->pappen nathouden rekken vasthouden veranderen niet nakomen van afspraken en feitelijk een vermelding waard aan de reclame code comisie.)) maar om toch maar ff een antwoord te geven. op dat gemopper hier na merk ik weinig van je onderzoek.... je wilt gwoon een kant en klare oplossing vanuit het niets. je verwacht van zoneseek of een andere casemaklerk dat ze deze postjes lezen en ff je gaan helpen of zo?

maarem ga gerust verder met je "information gathering, analysis, debugging ..." dan ga ik fijn van me snelheidsverhoging genieten :w

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ach ach,
Ik hoef geen oplossing.
want oplossingen zijn hier niet.
met kabel bel ik zeker naar een nummer voor adsl ja, om een zo mogelijk nog hulpelozer huppeltrutje met 2 jaar it ervaring te spreken die zich helpdesk noemt.

ik vind het eigenlijk allemaal wel best zo.
sop is de kool niet waard.
vroeg of laat termineer ik dit abbo op mijn voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 13:48:
Ach ach ach,
Ik hoef geen oplossing.
want oplossingen zijn hier niet.
met kabel bel ik zeker naar een nummer voor adsl ja, om een zo mogelijk nog hulpelozer huppeltrutje met 2 jaar it ervaring te spreken die zich helpdesk noemt.

ik vind het eigenlijk allemaal wel best zo.
sop is de kool niet waard.
vroeg of laat termineer ik dit abbo op mijn voorwaarden.
Wat is je probleem nou dan? Wil je er zelf ook niks voor doen en alles aangerijkt krijgen op een presenteerblaadje?
Voor problemen bel je: Gebruikers van Cable: 0900-8896 (€ 0,10/min.)
Dat stond hierboven dus ook al.. wat is het probleem?

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsof hier klagen iets oplost...
nog minder dan klagen bij casema..

hoewel... hier geen unkown server 500 error bij het posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je echt een probleen hebt dan zijn hier zeker geen oplossingen te vinden.
wordt het weer good old debugging ..
Maar ander vraagje .. waar gaat dit topic eigenlijk over ?
als we allemaal zo blij zijn met casema en alles op de voet volgen is dit een volstrekt overbodig topic.
Of mis ik nu iets ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Klopt dat je het niet echt inziet nee. Als je maar even kan bash je het liefst casema, zonder dat je ook maar enige moeite doet om tot oplossingen te komen. Als je nou in plaats van hier zinloos steeds hetzelfde gaat zitten blaten je eigen zakies es oplost...
Dat je niet blij bent met Casema/Wanadoo zal ons echt totaal niet interesseren, wij zijn daarentegen blij met een snelheidsverhoging die uiterlijk eind september in gaat. Daarvoor is er een topic. Mochten er vragen zijn daarover kunnen die hier gesteld worden. Mochten er geen antwoorden komen, dan is dat pech hebben en neem je contact op met een service medewerker. Lijkt mij niet een moeilijk streven...

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 14:51:Maar ander vraagje .. waar gaat dit topic eigenlijk over ?
als we allemaal zo blij zijn met casema en alles op de voet volgen is dit een volstrekt overbodig topic.
Of mis ik nu iets ..
Lees de topictitel eens, dan weet je waar het allemaal over gaat. ;)

Overigens nog geen snelheidsverhoging hier maar daar maak ik me niet zo druk om. dat komt wel. en of dat nou 30 september of 30 oktober is, boeit me niet zo.
Binnen ruim 1 jaar van 512->800->1024->2048 en nu naar 3Mbit is een verzesvoudiging met een Wanadoo premium abo. Mij hoor je echt niet klagen!

Komt allemaal wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

not-known schreef op 04 september 2004 @ 15:00:
Klopt dat je het niet echt inziet nee. Als je maar even kan bash je het liefst casema, zonder dat je ook maar enige moeite doet om tot oplossingen te komen. Als je nou in plaats van hier zinloos steeds hetzelfde gaat zitten blaten je eigen zakies es oplost...
Dat je niet blij bent met Casema/Wanadoo zal ons echt totaal niet interesseren, wij zijn daarentegen blij met een snelheidsverhoging die uiterlijk eind september in gaat. Daarvoor is er een topic. Mochten er vragen zijn daarover kunnen die hier gesteld worden. Mochten er geen antwoorden komen, dan is dat pech hebben en neem je contact op met een service medewerker. Lijkt mij niet een moeilijk streven...
Helemaal mee eens.

Je kan zeuren tot je een ons weegt, het zal niet veel helpen als je zelf niks onderneemt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niks aan de snelheids verhoging die wordt me ten koste van een abbo wijziging door de strot geduwd.
al zouden ze alleen al up en down gelijk maken dus 80 up en down dan gaat het mogelijk iets worden, nu prevaleert egoisme .... downloaden .... maar wie load er up niemand.... en wie kan er uploaden ook bijna niemand .... ik zuig niet 24/7 aan microsoft dus die snelheids verhoging is een 0 ding.

is dit een collectief droomland of zo ?
of is dit weer zo'n tweak als zovele hier .... het duurste van het duurste het snelste van het snelste maar de essentie uit het oog verliezen.
Net alsof alles beter gaat na de snelheids verhoging ... alsof het dan ineens een audi TT is geworden met veel opsmuk. maar meer dan hard rijden kun je er niet mee, en dat kan al helemaal niet in nederland.
En eenzelfde moeten we nu accepteren zonder alternatief.

Ik wens een ieder dan ook een prettige snelheids verhoging op papier want in de praktijk ga je er NADA van merken. Maar dat blijkt tweaken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er nou echt niemand uitgerekend dat die hele snelheid verhoging effectief niks verbeterd.

Is tweaken hier echt alleen posten van de hoogste ratings zonder te beseffen, en veelal niet te willen weten, dat ze in de praktijk vaak minder zijn dan door echt te tweaken en te meten.
hoeveel pagina's moet je bekijken om erachter te komen dat 0,001 of 0,0001 seconde weinig verschil maakt.
Hoelang heb je er voor nodig om in te zien dat download nog zo snel niet gaat zonder uploader van die snelheid.
Hoeveel mensen hier laten zich een audi TT aansmeren om achteraan in de file te gaan staan.

Maar zoals zo vaak al, over een paar jaar is iedereen ontwaakt en oh oh oh dan hebben ze het uitgevonden ...

waarom besteed ik hier eigenlijk nog aandacht aan what a waste of energy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 15:54:
heeft er nou echt niemand uitgerekend dat die hele snelheid verhoging effectief niks verbeterd.

De verhoging is een deel van de toekomstige aanbiedingen over IP.
Denk aan bijvoorbeeld IP TV en VOIP. Providers zijn hier hun toekomstige dienstverlening aan het verbreden.
Hoeveel mensen hier laten zich een audi TT aansmeren om achteraan in de file te gaan staan.
De snelheid van de verbinding heeft in geen van de gevallen het file probleem tot gevolg. Dus je vergelijkt routers met routers en niet auto en auto's in breedverbinding land. Het kan wel zo zijn dat als je wat meer overhead hebt, je ook minder snel het gevoel hebt, dat door het downloaden van streaming muziek, dat je ervaring van het internetten echt langzamer wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door utbone op 04-09-2004 16:43 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op verzoek verwijderd wat hier stond....

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 15:30:
ik heb niks aan de snelheids verhoging die wordt me ten koste van een abbo wijziging door de strot geduwd.
Wijziging? welke wijziging? het enige dat wijzigt is de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Is tweaken hier echt alleen posten van de hoogste ratings zonder te beseffen, en veelal niet te willen weten, dat ze in de praktijk vaak minder zijn dan door echt te tweaken en te meten.
hoeveel pagina's moet je bekijken om erachter te komen dat 0,001 of 0,0001 seconde weinig verschil maakt.
Hoelang heb je er voor nodig om in te zien dat download nog zo snel niet gaat zonder uploader van die snelheid.

Maar zoals zo vaak al, over een paar jaar is iedereen ontwaakt en oh oh oh dan hebben ze het uitgevonden ...

Jongen, je weet echt _totaal_ niet waar je over praat. Wat een zooitje loos geleuter bij elkaar. Je spreekt jezelf echt volkomen tegen gaandeweg dit topic. Alleen maar omdat je je zin niet krijgt is alles opeens slecht, bladiebla. Ga jij maar weer terug naar ja 56k6 modempje. Meer heb jij niet nodig toch?

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ i am with stupid ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

56 k6 is weer wat traag ;-)
maar 1mb bandbreedte zelf in te vullen up of down prima
effectief kom ik toch niet boven 30 K down en 28 K up effectief over een maand.
netmeter is best een handig tooltje daarvoor.
maar goed over 2 jaar is de goe gemeente ook wel zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 21:15:
56 k6 is weer wat traag ;-)
maar 1mb bandbreedte zelf in te vullen up of down prima
effectief kom ik toch niet boven 30 K down en 28 K up effectief over een maand.
netmeter is best een handig tooltje daarvoor.
maar goed over 2 jaar is de goe gemeente ook wel zover.
Effectief niet met 30KB/sec met 1mbit? :? Uhm... Hoe dikke overhead en dingen reken je dan wel niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk het oude 75/300 en 300/1200 baud modem verhaal
er moet een reden zijn geweest waarom we van dat systeem afgestapt zijn ;-)
1 Mb effectief zou inderdaad al vlot 60K UP en 60K Down halen, en waarschijnlijk veel eerder dan zoals nu dat de uploads beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

GJ-tje schreef op 04 september 2004 @ 21:24:
[...]
Effectief niet met 30KB/sec met 1mbit? :? Uhm... Hoe dikke overhead en dingen reken je dan wel niet? :?
ik zou eens een ethereal draaien en je ARP verkeer bekijken als je een Eurodocsis modem hebt. Ik heb er een vraag over gestuurd naar de wanadoo helpdesk maar nogsteeds geen antwoord op gehad.

Tijdens een ethereal zal je wel meer opvallen... maar dat is niet echt iets wat 'onnozele' gebruikers hoeven te weten...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op 04 september 2004 @ 21:43:

ik zou eens een ethereal draaien en je ARP verkeer bekijken als je een Eurodocsis modem hebt. Ik heb er een vraag over gestuurd naar de wanadoo helpdesk maar nogsteeds geen antwoord op gehad.

Tijdens een ethereal zal je wel meer opvallen... maar dat is niet echt iets wat 'onnozele' gebruikers hoeven te weten...
mens? waar praat je nou toch over? het is algemeen bekend dat de snelheden die casema aanbied er nog overhead overheen gaan. dit geldt ook voor chello en andere kabelinternet. Kan je misschien ergens anders hoog van de toren blazen ipv ons onnozele gebruikers te noemen....?

sjeesh ik heb de pest aan mensen die denken alles beter te weten en het anderen in willen wrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Skinkie schreef op 04 september 2004 @ 21:43:
Ik neem aan, dat je mij niet bedoelde als zijnde de 'onnozele' gebruiker, want ik weet wel wat Ethereal is hoor... Wat je er mee kan en zo... :) En geloof je nou werkelijk, dat het ARP (en RARP) veel van je verbinding vraagt? Dacht het niet... ;)

[ Voor 255% gewijzigd door CH4OS op 04-09-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet geen echte vragen stelen aan de casema helpdesk daar raken ze van in de war en daardoor "vergeten" ze antwoord te geven.

leuk ding etherreal, hoef ik mijn oude analyzer er niet meer tussen te knopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 08:27 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste