Casema BB/Wanadoo Cable krijgen wéér upgrade

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 02:48:
[...]
Casema heeft een stabielere backbone en betere nieuwsservers, zelfde prijs en speeds. Speeds die zolang er niks fout geconfigureerd staat altijd prima zijn (uiteraard wel rekening houden met overhead en het "maximaal haalbare snelheid/algemene snelheid" principe)
Even over die overhead. Ik heb Casema Maxi, en ik haal 257 KByte down en 49 KByte up. Oftewel, Casema geeft zo te zien de overhead erbij.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jul 18 2004 om 11:13:37 UTC+0200)

Download : 257.1 KByte/sec
Upload : 47.8 KByte/sec
Connection : 1,004.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Ben benieuwwd waarneer mijn andere modem komt

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Casema lonkt naar mij..... maar ik blijf tot Februari bij Planet... ik ben benieuwd welke providers mij allemaal wat goeds kunnen bieden voor een lage prijs, de tijd dat ik van mijn contract bij Planet afben. Als het zo doorgaat ga ik echt Planet gedag zeggen, ik zit hier voor 50 euro op 240/47 KB/s :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm met mega beloven ze 6144.......wat zou daar van overblijven?
ik zit midden in het centrum van den haag.
ik dacht dat je niet meer hoefde te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
ik wil dus ook dat andere modem, want die com21 upload is telkens zwaar klote en zowiezo is het PPPoE platform de laatste tijd zo klote dat ik er geen zin meer in heb :).

Nu heb ik een vraag, als ze het modem komen omruilen, wordt die dan geinstalleerd of moet je dat zelf doen?

Indien het zelf gedaan moet worden; is dat gewoon een kwestie van de bestaande splitter etc laten hangen, en gewoon de kabel van het modem achter in het nieuwe motorola-modem 'schroeven', of heeft motorola weer helemaal andere splitters/dividers nodig?

Of is het gewoon kabel uit com21, kabel in motorola?

=>> thanks outsider, ik ga ze ff een mailtje sturen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door meelmark op 19-07-2004 19:53 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11
meelmark schreef op 19 juli 2004 @ 14:26:
ik wil dus ook dat andere modem, want die com21 upload is telkens zwaar klote en zowiezo is het PPPoE platform de laatste tijd zo klote dat ik er geen zin meer in heb :).

Nu heb ik een vraag, als ze het modem komen omruilen, wordt die dan geinstalleerd of moet je dat zelf doen?

Indien het zelf gedaan moet worden; is dat gewoon een kwestie van de bestaande splitter etc laten hangen, en gewoon de kabel van het modem achter in het nieuwe motorola-modem 'schroeven', of heeft motorola weer helemaal andere splitters/dividers nodig?

Of is het gewoon kabel uit com21, kabel in motorola?
Alleen dat en het activeren van je modem met een activatie code die je heb gekregen, zoniet dan doen ze dat bij de helpdesk wel, zoals ze bij mij deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien hier veel com21 + wanadoo zitten... xp is verdomd traag met het opstarten omdat hij een dhcpserver zoekt die er dus niet is. dit los je op door je netwerkkaar een statische IP te geven. dat heb ik dus gedaan. maar heel vaak laad IE niet helemaal goed. als ik dan nog een keer refreshd is alles weer prima. soms kom ik uit op een pagina kon niet gevonden worden en dan nog 1 keer refreshen is het weer goed. het gebeurd wel erg vaak.... ik heb XP SP1a en alle kritieke hotfixes. pc is gisteren geformatteerd.

ik dacht nu bij mezelf, misschien komt het doordat ik mijn DNS niet invul. ik heb hier en elders diverse DNSen gezien. welke zijn nu de goeie? allemaal uitproberen of weet een expert welke dnsen je moet gebruiken in combinatie van com21 + wanadoo?

of maakt het geen ruk uit dat ik me dns niet invul en ligt het probleem ergens anders aan?

voor de duidelijkheid, ik vul dit nu momenteel in:
code:
1
2
3
4
5
192.168.0.1
255.255.255.0
192.168.0.1
(leeg)
(leeg)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Hmm, ik krijg volgende week vrijdag (30 juli) m'n motorola *gewoon ff gebeld met casema* week later een brief gehad van casema dat ze kwamen met activatie code idd..

Maar ik vraag me af... of die monteur langs komt om ook mijn pc te configgen? *Gaat toch nie werken met die Sweex router.. :( *baal daar wel een beetje van :(

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks op je pc configgen en je router mag je ook lekker zelf doen :P

mr tweak: wanadoo dns-en:
194.134.5.5
194.134.5.55

en je IP vastzetten waarderen we ook niet zo :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 03:26:
aangezien hier veel com21 + wanadoo zitten... xp is verdomd traag met het opstarten omdat hij een dhcpserver zoekt die er dus niet is.
[/quote]

toevoeging; alleen het geval als je niet gebruik maakt van een router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 15:29:
Niks op je pc configgen en je router mag je ook lekker zelf doen :P

mr tweak: wanadoo dns-en:
194.134.5.5
194.134.5.55

en je IP vastzetten waarderen we ook niet zo :)
huu.... hoezo mag ik mijn netwerkkaart niet een statische IP geven? ik kan me niet voorstellen dat dit jullie ongemak bezorgd? overigens komen de problemen van mijn IE nou door die oningevulde dns of is dat niet te zeggen? ik heb dns al ingevuld met jouw informatie en de tijd zal mij leren of het helpt....
meelmark schreef op 21 juli 2004 @ 15:33:
[...]
toevoeging; alleen het geval als je niet gebruik maakt van een router
klopt ik gebruik geen router, dus dan moet ik de dns ook invullen en anders niet?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:21:

klopt ik gebruik geen router, dus dan moet ik de dns ook invullen en anders niet?
opstarten omdat hij een dhcpserver zoekt die er dus niet is..... schreef je :).. jij hebt het nu over de DNS-service, en niet de dhcp; ik bedoel alleen te zeggen dat voor die statische IP alleen werkt als je geen router gebruikt :+

en als je een router hebt en statisch gaat, dan moet je inderdaad ook dns van je router opgeven, maar dan heb je ook niet het probleem dat ie lang naar een dhcp zoekt :)

zooooo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meelmark schreef op 21 juli 2004 @ 17:18:
opstarten omdat hij een dhcpserver zoekt die er dus niet is..... schreef je :).. jij hebt het nu over de DNS-service, en niet de dhcp; ik bedoel alleen te zeggen dat voor die statische IP alleen werkt als je geen router gebruikt :+

en als je een router hebt en statisch gaat, dan moet je inderdaad ook dns van je router opgeven, maar dan heb je ook niet het probleem dat ie lang naar een dhcp zoekt :)

zooooo!
ehm... ik moest het 3 keren herlezen 8)7, hier kan ik geen chocolade van maken :|

het lijkt of je jezelf tegenspreekt:
bedoel alleen te zeggen dat voor die statische IP alleen werkt als je geen router gebruikt
dus dns invullen werkt wel maar dan mag er geen router zitten? en ff later zeg je
en als je een router hebt en statisch gaat, dan moet je inderdaad ook dns van je router opgeven,
ik wist geen eens dat je statische adres aan je router kon geven. hoe krijg je dan de IP van casema. niet zeker? :|

moet ik nou wel of niet DNS invullen. ik zal ff nog eens herhalen: ik heb GEEN router..... klopt het dat door dns leeg te laten die problemen met IE onstaan? klinkt dit bekend of ligt het ergens anders aan? ik heb sinds ik die dns heb ingevuld nog niet die problemen gehad maar dat zegt nog nix vinnik, pas na een paar dagen probleemloos surfen durf ik te zeggen dat het geholpen heeft....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Gaat mijn *oude* sweex router, die nieuwe DHCP techniek ondersteunen? +O
Want er valt niks intestellen, kwestie van aansluiten en klaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
AMDFreak schreef op 26 juli 2004 @ 19:11:
Gaat mijn *oude* sweex router, die nieuwe DHCP techniek ondersteunen? +O
Want er valt niks intestellen, kwestie van aansluiten en klaar? :?
volgens mij ondersteunen alle routers bijna dhcp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-07 13:03
Ik heb vandaag dus mn motorola modem gehad :) stukken kleiner als die com21 :P

Hij werkt gewoon goed als ik een pc direct op de modem aansluit, DHCP werkt goed, khoef nix te doen, kheb gewoon permanente verbinding.

Als ik via mn router wil internetten doet ie het echter niet, mn router ondersteund wel DHCP. Ik heb mn router ook op DHCP ingesteld, maar hij kan niet connecten. Ik kan nog wel een mac adres instellen, maar dat is optional. Moet ik dit invullen?

Kan iemand me helpen? Zie ik dingen over het hoofd die ik nog op mn router zou moeten configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25
Heb je hem geaktiveerd?

Zonee, dan is dat het :)

btw, na motorolahad ik veel betere resultaten, kan nu fatsoenlijk met 30kb uppen en alsnog ping 20 in cs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nou Chello mag trouwens ook wel weer eens de snelheid opkrikken, zal zijn nu weer de sloomste in kabelland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

had vorige week een mailtje gestuurd naar backoffice@hupeldepup, nog niks gehoord/gezien

wel heeft de buurman een wanadoo pakettje gehad, maar hij weet van niks, heeft het nog niet binnen want was niet thuis, komt een nieuw modem altijd zo? d8 dat een monteur dat bracht ofzo

kan natuurlijk zijn dat ze het huisnr omgewisseld heben :9

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Freezerator schreef op 26 juli 2004 @ 22:49:
Heb je hem geaktiveerd?

Zonee, dan is dat het :)

btw, na motorolahad ik veel betere resultaten, kan nu fatsoenlijk met 30kb uppen en alsnog ping 20 in cs :)
Ehm ik heb em niet geactiveerd, die monteur die het kwam installeren zei dat dat niet nodig was. Maar als ik een pc direct op de modem aansluit doet hij het wel, zo zit ik nu ook te internetten dus.....

of heeft moet ie echt geactiveerd worden om met een router te kunnen werken? Hoe activeer ik hem zelf?

*update

Ik heb gekeken om hem te activeren, dan moest ik naar http://csp.coreos.casema/ , maar dan krijg ik "De pagina kan niet worden weergegeven."

Waarschijnlijk betekend dat dan dattie al geactiveerd is. Ik heb ook al geprobeerd het mac adres van de pc die het wel rechtstreeks doet op de modem, ook aan mn router te geven, maar dat maakt geen verschil.

Als ik naar mn logs klijk van mn router dan stuurt hij eerst een DHCPdiscover packet ofzo, waarna die gaat wachten op antwoord en vervolgs een time-out krijgt.

Het gaat trouwens om een Billion router, BIPAC 640-AE om precies te zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door lawtshjj op 27-07-2004 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zal wel aan mij liggen maar volgens mij vroeg ik wat :| ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat niemand er blijkbaar een suggestie voor je heeft

Ik vind t zelf ook beetje wauze constructie en vraag, wrom zou je je IP willen vastzetten (gebeurt toch al) en DNS-en vastzetten, tja. Ik weet wel dat Wanadoo het niet meer toelaat dat hun dns-en worden gebruikt door mensen met andere providers, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 26 juli 2004 @ 23:14:
[...]

Ehm ik heb em niet geactiveerd, die monteur die het kwam installeren zei dat dat niet nodig was. Maar als ik een pc direct op de modem aansluit doet hij het wel, zo zit ik nu ook te internetten dus.....

of heeft moet ie echt geactiveerd worden om met een router te kunnen werken? Hoe activeer ik hem zelf?

*update

Ik heb gekeken om hem te activeren, dan moest ik naar http://csp.coreos.casema/ , maar dan krijg ik "De pagina kan niet worden weergegeven."

Waarschijnlijk betekend dat dan dattie al geactiveerd is. Ik heb ook al geprobeerd het mac adres van de pc die het wel rechtstreeks doet op de modem, ook aan mn router te geven, maar dat maakt geen verschil.

Als ik naar mn logs klijk van mn router dan stuurt hij eerst een DHCPdiscover packet ofzo, waarna die gaat wachten op antwoord en vervolgs een time-out krijgt.

Reset je router es terug naar fabriekswaardes en stel m vanaf daar opnieuw op DHCP in. Kijk anders op de site van de producent of doe een google op je merknaam router plus dhcp connectie opstellen oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 08:21:
[...]

Reset je router es terug naar fabriekswaardes en stel m vanaf daar opnieuw op DHCP in. Kijk anders op de site van de producent of doe een google op je merknaam router plus dhcp connectie opstellen oid ?
Ik heb al veel gegoogled, maar kan niet echt veel vinden, vind veel oude info over die L2TP oid, niet over DHCP, maarja..... Resetten naar fabrieksinstellingen had ik nog niet geprobeerd, ik zal dat wel even doen.

Anders moet ik vanmiddag maar ff een sitecom 202-nog-wat... router gaan halen, die werkt wel zeker toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
Ik geloof niet dat ik ooit een router heb gezien die GEEN dhcp ondersteunde, dus een reset zal waarschijnlijk wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
JeroenG33 schreef op 27 juli 2004 @ 12:27:
Ik geloof niet dat ik ooit een router heb gezien die GEEN dhcp ondersteunde, dus een reset zal waarschijnlijk wel helpen.
Het gaat er niet alleen om of die wel of niet DHCP ondersteund. Sommige hardware werkt gewoon niet lekker samen, terwijl het het wel gewoon zou moeten doen. Je hoort toch wel vaker dat bepaalde router niet echt willen doen op bepaalde modems etc.

Daarom adviseerd wanadoo/casema ook die sitecom. Maarja ik heb em al gereset naar factory settings, zal em zo ff inpluggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDFreak schreef op 21 juli 2004 @ 13:45:
Maar ik vraag me af... of die monteur langs komt om ook mijn pc te configgen? *Gaat toch nie werken met die Sweex router.. :( *baal daar wel een beetje van :(
Vreselijk die monteurs.. wat ik ervaren heb iig in april. Kheb n sitecom router, precies zo ene die gewoon GRATIS geleverd werd bij een Mac pakket (Mac kan niet direct op de modem), dus ik zeg tegen die kerel dat ik een router heb, dus ik proberen. Lukte voor geen meter, toen direct op de netwerkkaart geprobeerd, werkte ook niet, toen moest ik proberen met zijn netwerkkaart, werkte ook niet (wist ik al van te voren.. maar hij wilde per se).

Wat bleek nou, ik moest mn firmware upgraden van mn Sitecom las ik op t internet bij mn buren. Dus ik upgraden en werken. Maar kbedoel, WIE is hier de monteur, terwijl ze zelf bij een Mac die router leveren.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 08:19:
Omdat niemand er blijkbaar een suggestie voor je heeft

Ik vind t zelf ook beetje wauze constructie en vraag, wrom zou je je IP willen vastzetten (gebeurt toch al) en DNS-en vastzetten, tja. Ik weet wel dat Wanadoo het niet meer toelaat dat hun dns-en worden gebruikt door mensen met andere providers, overigens.
ik dacht ook dat ik dat meerdere keren had gezegd. mijn IE doet wazig. altijd al eigenlijk. soms krijg ik WHAM een error pagina kon niet gevonden worden als ik hier een postje doet of een pagina bekijk elders. druk ik refresh dan staat dat pagina er wel weer of is mijn post toch nog gepost.

en mijn IP vastzetten doe ik zelf handmatig, anders gebeurd het NIET. ik heb geen dhcp hoor, ook geen router (hoe vaak zei ik dit al niet :| ). ik zet de ip van de netwerkkaart ZELF vast omdat anders bij elke boot ik 1 minuut in windows zit maar nix kan doen omdat windows is "bevroren" omdat ie naar een DHCP server zoekt (dat ik dit moet uitleggen aan een klantenservicemedewerker van casema notabene 8)7 . ik heb wel wanadoo basic broadband abbo. ik dacht en dat vroeg ik dus of de dns vastzetten zou helpen tegen de kuren van IE? tot nu toe ontvang ik die error scherm nog altijd alleen lijkt het voor mij minder erg te zijn geworden. dus

hoe "waus constructie" vraag vind je dit nu nog?

om in meelmark woorden af te sluiten:

zooooo (domme afsluiting heh maar ja....)

pls dien een TR in :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
MMm... mn router doet et nog steeds niet met mn niewe modem, maar kheb ook zo'n grijs vermoeden dat het aan mn kabel ligt, wel irritant, die kabel is netjes door het hele huis getrokken, is onwijs veel werk om te gaan vervangen.

Als ik mn laptop direct op de modem aansluit met een kort nieuw kabeltje (wat ik nu heb gedaan) dan doet i-net het meteen zonder problemen. Als ik echter mn laptop op de plek van mn router zet en dan direct met de modem aansluit via de router kabel dan zegt mn laptop: netwerkkabel niet aangesloten.

Dus is er zowieso iets mis met die kabel toch? Wel vreemd, want met mn oude modem had ik nergens last van. Maar als ik een niewe kabel ga kopen voor motorola modem naar router, heb ik dan cross of straight kabel nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25
Lawtje.com schreef op 26 juli 2004 @ 23:14:
[...]

*update

Ik zou voor de zekerheid eerst tjekken bij de helpdesk of ie geaktiveerd is...

//edit

nog je andere postings doorgelezen, ik hoefde niks te changen (op router naar dhcp zetten). De helpdesk is maar paar min wachten, en dan weet je alles :)

[ Voor 8% gewijzigd door Freezerator op 27-07-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Freezerator schreef op 27 juli 2004 @ 15:18:
[...]

Ik zou voor de zekerheid eerst tjekken bij de helpdesk of ie geaktiveerd is...

//edit

nog je andere postings doorgelezen, ik hoefde niks te changen (op router naar dhcp zetten). De helpdesk is maar paar min wachten, en dan weet je alles :)
yup net gebeld, hijs geactiveerd. Mmm ik zal wel eerst een niewe kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Lawtje.com schreef op 27 juli 2004 @ 15:05:
MMm... mn router doet et nog steeds niet met mn niewe modem, maar kheb ook zo'n grijs vermoeden dat het aan mn kabel ligt, wel irritant, die kabel is netjes door het hele huis getrokken, is onwijs veel werk om te gaan vervangen.

Als ik mn laptop direct op de modem aansluit met een kort nieuw kabeltje (wat ik nu heb gedaan) dan doet i-net het meteen zonder problemen. Als ik echter mn laptop op de plek van mn router zet en dan direct met de modem aansluit via de router kabel dan zegt mn laptop: netwerkkabel niet aangesloten.

Dus is er zowieso iets mis met die kabel toch? Wel vreemd, want met mn oude modem had ik nergens last van. Maar als ik een niewe kabel ga kopen voor motorola modem naar router, heb ik dan cross of straight kabel nodig??
Straight kabel is voldoende.
Heb je eigenlijk niet zon broadband box gekregen dan van Casema ?
Daar zit als het goed is 20 meter aan UTP kabel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens heeft iemand ervaring met de nieuwserver met casema mega
is hij goed en snel
heb al veel rondgekeken en gevraagt
maar het lijk wel of niemand dat weet
wil zelf mega nemen
maar wil eerst weten of het goed is 8)

calactus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 14:00:
[...]

ik dacht ook dat ik dat meerdere keren had gezegd. mijn IE doet wazig. altijd al eigenlijk. soms krijg ik WHAM een error pagina kon niet gevonden worden als ik hier een postje doet of een pagina bekijk elders. druk ik refresh dan staat dat pagina er wel weer of is mijn post toch nog gepost.

en mijn IP vastzetten doe ik zelf handmatig, anders gebeurd het NIET. ik heb geen dhcp hoor, ook geen router (hoe vaak zei ik dit al niet :| ). ik zet de ip van de netwerkkaart ZELF vast omdat anders bij elke boot ik 1 minuut in windows zit maar nix kan doen omdat windows is "bevroren" omdat ie naar een DHCP server zoekt (dat ik dit moet uitleggen aan een klantenservicemedewerker van casema notabene 8)7 . ik heb wel wanadoo basic broadband abbo. ik dacht en dat vroeg ik dus of de dns vastzetten zou helpen tegen de kuren van IE? tot nu toe ontvang ik die error scherm nog altijd alleen lijkt het voor mij minder erg te zijn geworden. dus

hoe "waus constructie" vraag vind je dit nu nog?

om in meelmark woorden af te sluiten:

zooooo (domme afsluiting heh maar ja....)

pls dien een TR in :*)
Je DNS vastzetten heb ik ook geen problemen mee, dat doen we zelf ook vaak genoeg met connectie/geen data problemen. IP vastzetten omdat ie het anders niet zelf doet vind ik nog steeds waus, sorry ;p (en dan kijk ik meer naar het waarom de pc/nic geen ip vasthoudt dan dat je als tussenoplossing het ip vastzet overigens). Welke netwerkkaart gebruik je, al eens getest met een andere? Windows reinstall met een andere als die t niet gelijk doet? Staat je DHCP service wel normaal aan in Windows XP (start/run/services.msc) ?

*edit* ik lees nou voor de zekerheid je vorige berichten nog even door... je pc die standaard een dhcp zoekt lijkt me normaal, hij zal ook zonder verbinding met een 169.254 ip moeten terugkomen, dat past hij aan zodra je de verbinding opstart.

Voor zover ik het uit me hoofd weet zal de verbinding ook een foutmelding moeten geven als je netwerksettings niet op dhcp staan (maw geen vast IP, dns maakt niet uit geloof ik) dus ik vind het wel vreemd dat je uberhaupt zo wel een verbinding kunt maken....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Phew et is eindelijk gelukt :)

Het lag allemaal aan mn UTP kabel die van mn modem naar mn router ging, khad ff opniew andere stekkertjes erop gezet, en alles deed et weer :)

best wel stom, maar ok. thnx voor alle reacties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 22:06:
Je DNS vastzetten heb ik ook geen problemen mee, dat doen we zelf ook vaak genoeg met connectie/geen data problemen. IP vastzetten omdat ie het anders niet zelf doet vind ik nog steeds waus, sorry ;p (en dan kijk ik meer naar het waarom de pc/nic geen ip vasthoudt dan dat je als tussenoplossing het ip vastzet overigens). Welke netwerkkaart gebruik je, al eens getest met een andere? Windows reinstall met een andere als die t niet gelijk doet? Staat je DHCP service wel normaal aan in Windows XP (start/run/services.msc) ?

Ik ben overigens een internet helpdesk medewerker, en wens niet als zo'n klantenservice muts benoemd te worden :/

*edit* ik lees nou voor de zekerheid je vorige berichten nog even door... je pc die standaard een dhcp zoekt lijkt me normaal, hij zal ook zonder verbinding met een 169.254 ip moeten terugkomen, dat past hij aan zodra je de verbinding opstart.

Voor zover ik het uit me hoofd weet zal de verbinding ook een foutmelding moeten geven als je netwerksettings niet op dhcp staan (maw geen vast IP, dns maakt niet uit geloof ik) dus ik vind het wel vreemd dat je uberhaupt zo wel een verbinding kunt maken....
ik kan prima internetten ongeacht dhcp aanstaat of juist uit. windows opstarten duurt alleen 3 a 4 keer zo lang als ik dchp aanlaat. inderdaad neemt hij uiteindelijk 169.XXX.XXX.XXX aan ja maar wel pas na 1 minuut (gedurende die 1 minuut reageert hij amper en supertraag). nu kan ik opstarten en gelijk op internet komen enzo. maar goed, ik ben verbaasd dat je dit niet kent. zo een beetje iedereen met com21 moet dit probleem hebben ( ze denken meestal dat het norton is of windows die zo traag doet). ik ken iig geen 1 met com21+wanadoo die dit niet heeft. maar goed het heeft dus niet geholpen om een dns in te vullen iig. mijn IE blijft waus doen. dus lama....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsonge jonge. Begin van het jaar een router gekocht voor mijn Casema premium met com21 (zoetermeer). 1-tje die PPPoE én dat andere exentrieke protocol (l2tp of zoiets) ondersteunt. Dat had ik al eens bij mijn schoonvader onder Win98 moeten configureren. Dat had een negatieve invloed op mijn blijheidsgehalte.

Later voor een vriend van mij dezelfde router aangeraden en zijn netwerkje opgezet (inderdaad met l2t.. dinges). Prima.

Gisteren was ik aan de beurt. Een nieuw modem om optimaal van de snelheid te profiteren. Hebben ze wéér in nieuw, nou ja, ander protocol: good old DHCP! gelukkig kon mijn modem dat ook aan (gewoon uitschelden voor @home).

Zou dit nu het protocol zijn die ze aanhouden? 't Komt op mij een beetje rommelig over (to put it mildly).

Voor de rest ben ik redelijk tevreden. As-tie-ut doet dan doet-ie-ut goed en dan hoef je geen helpdesk te bellen, zo niet, dan mag je bij de aap logeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12

slaay

Natuurbeleven.com

Welke snelheden haalt men nu met het snelste abonnement?

Ben ik erg benieuwd naar.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 11:47:
Tsonge jonge. Begin van het jaar een router gekocht voor mijn Casema premium met com21 (zoetermeer). 1-tje die PPPoE én dat andere exentrieke protocol (l2tp of zoiets) ondersteunt. Dat had ik al eens bij mijn schoonvader onder Win98 moeten configureren. Dat had een negatieve invloed op mijn blijheidsgehalte.

Later voor een vriend van mij dezelfde router aangeraden en zijn netwerkje opgezet (inderdaad met l2t.. dinges). Prima.

Gisteren was ik aan de beurt. Een nieuw modem om optimaal van de snelheid te profiteren. Hebben ze wéér in nieuw, nou ja, ander protocol: good old DHCP! gelukkig kon mijn modem dat ook aan (gewoon uitschelden voor @home).

Zou dit nu het protocol zijn die ze aanhouden? 't Komt op mij een beetje rommelig over (to put it mildly).

Voor de rest ben ik redelijk tevreden. As-tie-ut doet dan doet-ie-ut goed en dan hoef je geen helpdesk te bellen, zo niet, dan mag je bij de aap logeren...
Tjah, ze hebben idd heel wat protocollen gehad... :)
Maar denk dat ze nu wel bij DHCP blijven.. is voor hun makkelijk en voor ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDFreak schreef op 04 augustus 2004 @ 16:53:
[...]
Maar denk dat ze nu wel bij DHCP blijven.. is voor hun makkelijk en voor ons :)
Da's waar. De tijden van "roaring pinguin" en/of "Injoy" liggen definitief achter ons. En dat geneuzel van "we ondersteunen alleen maar windows" en de BSD/Linux/OS2 klanten veroordelen we tot academische howto's ook. Alle OS-sen die TCP-IP in zich hebben kunnen simpel DHCP-clientje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
gewoon even een vraagje, kan hem wel ff hier plaatsen;

ik heb broadband premium; heb ik nu een vast IP adres (heb com21, PPPoE).

namelijk nodig ivm met werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

meelmark schreef op 08 augustus 2004 @ 20:14:
gewoon even een vraagje, kan hem wel ff hier plaatsen;

ik heb broadband premium; heb ik nu een vast IP adres (heb com21, PPPoE).

namelijk nodig ivm met werk
nee, Dyn IP, behalve als je je verbinding nooit verbreekt ( bv. zoalng je router aanstaat zonder onderbreking, heb je het zelde ip)

maar als je een vast ip nodig hebt voor je werk neem je toch een no-ip redirect, is gratis :)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
laat maar (meelmark in "DDNS voor beginners")

[ Voor 107% gewijzigd door meelmark op 09-08-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele ochtend heb ik hier al last van uitvallen van internet, radio en televisie.

Later bleek dat er een meneer van een kabel technisch bedrijf bezig was in de wijkkast, en ik vroeg hem ofdat hij werkte in opdracht van Casema. Hij vertelde mij dat hij bezig was de capaciteit uit te bereiden voor de wijk, en dat tegen een uur of 16:00 de snelheid voor mijn wijk door Casema verhoogd zou gaan worden.

Ik zal afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

:o
ze zijn dus al aardig bezich met de verhogingen :) dat is wel goed nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Wat ik mijn afvraag: merk je die snelheidsverhoging gelijk?
Of moet je dan ook nog je modem resetten ofo?

Ik doe bijna elke dag een speedtest, maar tot nog toe nix, noppes, nada.
En die lui van speedtest hebben wel de max snelheid aangepast aan hoe het wordt geadverteerd.
Ook in mijn hele postcodegebied zeggen de stats van ST dat het nog niet zover is, dus ik wacht wel af verder.

En als mijn buurman nu een abo zou nemen, zou hij dan ook nog de oude snelheid krijgen? Want ik begreep uit een paar postings hierboven dat het per hele wijk wordt geupgrade.
Zou mooi wrang zijn, als je de eerste 2 maanden maar 2/3 van de snelheid krijgt.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Nieuwe abbo's krijgen altijd meteen de nieuwe snelheid.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
ik heb nu mijn motorola surfmodem ( zo zwarte eb5100e ofzo dat het is )

mijn download snelheid is hetzelfde alleen mijn upload snelheid is wat sneller

download 245 kb/s
upload 44 kb/s

met com21 haalde ik dus bijna zelfde snelheden

enige voordeel vind ik nu dat als je pc vastloopt dat je na rebooten gelijk weer inet op kan en met die motorola modem zat ik ingebeld ( switch ) ( nu router tevens ) en dan moest je een half uur wachten...

ik hoop snel dat ik die upgrade krijg 8)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

sjorremans schreef op 10 augustus 2004 @ 21:25:

ik hoop snel dat ik die upgrade krijg 8)
We staan allemaal te wachten op deze verhoging hoor en voorlopig hou ik me Com21 modempje daar ik nooit klachten heb gehad hiermee en ikzelf niet zo een verschrikkelijke zin heb in een wissel (ben meer iemand van pas vervangen als het daadwerkelijk kapot is :P )

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

* not-known hoopt wel op snelle vervanging. COM21 gaat sowieso dr uit bij de provider, maar van mij mogen ze hm vandaag nog om komen wisselen. Bij elke storing die groot genoeg is om m'n connectie 'niet netjes' te verbreken moet ik tijden wachten alvorens ik er weer in mag. Redelijk irritant inmiddels, daar dit _vaak_ is voorgevallen in de loop der tijd.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

not-known schreef op 10 augustus 2004 @ 18:41:
Op het moment heeft iedereen nog zelfde speeds hoor, zelfs de nieuwe users :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Dat is dan voor het eerst. Staat dit ook duidelijk aangegeven bij het afsluiten van een nieuw contract, anders kan je daar prima een klacht over indienen. Wel een beetje lopen schreeuwen dat ze hogere snelheden hebben, zonder daar direct gebruik van te kunnen maken.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Volgens mij heb ik al de niewe speeds :X

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Aug 13 2004 om 13:42:20 UTC+0200)

Download : 583.1 KByte/sec
Upload : 63.4 KByte/sec
Connection : 1187.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

Lawtje.com schreef op 13 augustus 2004 @ 13:42:
Volgens mij heb ik al de nieuwe speeds :X
En waar zit je dan, wel interessant om te weten namelijk :)
(mischien zit ik verkeerd daar niet van :P )

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Ow sorry je hebt gelijk hoor, Den Haag 2551

Maar mn download speed lijkt wel een stuk meer dan 50% omhoog te zijn gegaan, ik downloadde vannacht vrolijk met 400+kb/sec...... en speedtest geeft ook veel meer aan.

MMmm... strange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Lawtje.com schreef op 14 augustus 2004 @ 02:54:
Ow sorry je hebt gelijk hoor, Den Haag 2551

Maar mn download speed lijkt wel een stuk meer dan 50% omhoog te zijn gegaan, ik downloadde vannacht vrolijk met 400+kb/sec...... en speedtest geeft ook veel meer aan.

MMmm... strange
heb je je modem gereset of wat het zo in 1x ?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 516.2 KByte/sec
(=4130 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 69.0 KByte/sec
(=552 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 989.0 Conn/min

net gemeten ik ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 11:19:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 516.2 KByte/sec
(=4130 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 69.0 KByte/sec
(=552 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 989.0 Conn/min

welk postcode gebied zit je en wat is je woonplaats? en heb je ook je modem eerst van het stroom afgehaald enzo?

[ Voor 5% gewijzigd door sjorremans op 14-08-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Nou wil ik het toch weten.
Ik download met een maxi abo nu in postcode gebied 2533 (Den Haag) met 240Kb/s omgerekend kom je uit op 1.920kb/s
Dit betekend hopelijk toch dat ik die snelheids verhoging nog niet heb gehad ?

Upload zit ik op de 44Kb/s en in theorie is dit met het oude abo ook idd 48Kb/s
dus 384kb/s

het kan lijkt mij nooit zo zijn dat die snelheidsverhoging al is toegepast.
Ik ben in twijfel omdat ik nergens lees "waneer" het nou eens gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
pt0x schreef op 14 augustus 2004 @ 11:37:
Nou wil ik het toch weten.
Ik download met een maxi abo nu in postcode gebied 2533 (Den Haag) met 240Kb/s omgerekend kom je uit op 1.920kb/s
Dit betekend hopelijk toch dat ik die snelheids verhoging nog niet heb gehad ?

Upload zit ik op de 44Kb/s en in theorie is dit met het oude abo ook idd 48Kb/s
dus 384kb/s

het kan lijkt mij nooit zo zijn dat die snelheidsverhoging al is toegepast.
Ik ben in twijfel omdat ik nergens lees "waneer" het nou eens gaat gebeuren.
neuh...
ik haal dit:
[i] (11:37:27) Transfered 1 file(s) - Total: 50.000.000 byte(s) in 203,50 (245,60 KBps) download ( motorola modem )

en 44 kb/s up... en dat word dus 72 kb/s tegen 380 kb/s download.. maar mensen halen hier veel hogere snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 11:19:
Download
(=4130 kbps)
Upload
(=552 kbps)
Connection

Watvoor abbo heb je dan ?
Als het het snelste abbo is dan is er geen reden om blij te zijn hoor, want deze snelheden zou je in principe moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

not-known schreef op 10 augustus 2004 @ 18:41:
ik heb sinds drie weken casema maxi. en check me post hierboven.
kan nooit zijn dat ik die snelheids verhoging al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
wat trouwens eerst zo was met casema is dat je als je uploade je hele inet sloom was he...

nou ik upload met 40 kb/s en download gewoon met 230 kb/s ipv 245 kb/s en kan alsnog snel hier heen browsen....

vind ik erg goed gedaan van casema

Downstream: 247.25kb/s Upstream: 50.68kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Ik heb premium account, maar mn DL is gewoon veel te snel lol :P
Upload klopt wel.

Kheb mn modem niet gereset trouwens, was gewoon van het ene op het andere moment, kheb wel ff wat lichte storinkjes gehad, dat i-net ff niet reageerde, maar dat was nooit langer dan 5 minuten.

En dat je download neit meer zo erg dichtslibt wanneer je upload ligt meer aan de motorola modem + DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

pt0x schreef op 14 augustus 2004 @ 12:27:
[...]

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 16:24:
[...]

Op het moment heeft iedereen nog zelfde speeds hoor, zelfs de nieuwe users :)
Ze naaien nu ook de nieuwe users al. Ik weet niet op welke snelheid jij hebt ingeschreven en of er vermeld stond dat je het verlaat pas zou krijgen.. anders zou ik mooi klagen. Ze zetten je al genoeg af.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry had er ff bij moeten zetten dat het op depremium ging , en postcode 2492 dat is Den Haag. Wat dus betekend dat ik inplaats van een 3 een 4 m verbinding heb, dus weldegelijk rede tot vreugde dacht ik zo.
En ik ben er niks aan gedaan , dus geen stroom eraf ofzo.
Met een zwarte motorola.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 01:05:
Sorry had er ff bij moeten zetten dat het op depremium ging , en postcode 2492 dat is Den Haag. Wat dus betekend dat ik inplaats van een 3 een 4 m verbinding heb, dus weldegelijk rede tot vreugde dacht ik zo.
En ik ben er niks aan gedaan , dus geen stroom eraf ofzo.
Met een zwarte motorola.
Hmm, ik woon ook op 2492 en heb dus niet die mazzel die jij wel heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pt0x schreef op 14 augustus 2004 @ 12:27:
misschien is de antwoord "nieuwe users krijgen voorrang op de nieuwe snelheid" een betere antwoord?

@outsider en heavy3, nog ff en dan blijkt 1 van jullie die irritante drummer van 2 hoog te zijn.... :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 04:51:
[...]

misschien is de antwoord "nieuwe users krijgen voorrang op de nieuwe snelheid" een betere antwoord?

@outsider en heavy3, nog ff en dan blijkt 1 van jullie die irritante drummer van 2 hoog te zijn.... :+
:o nee ik ben niet die drummer ,maar er zitten hier wel aardig wat mensen met die postcode .Toevallig ook RR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 04:51:
[...]

:o :+

bedoel je 2de verdieping of bedoel huisnr. 2 en de achternaam die iets op hoog lijkt ?

[ Voor 15% gewijzigd door OutSIdeR op 15-08-2004 11:25 ]

• sjorremans
  • Nu online
inmiddels al meer mensen met premium abbo die zijn geupgrade ??

en zo ja wat is je downloadsnelheid nu ?

mijn download begint vrolijk op 460 kb/s maar zat af naar 245 kb/s... zit in regio utrecht..

ben benieuwd wanneer wij die verhoging krijgen

• sjorremans
  • Nu online
jaja casema is hier de hele dag lekker bezig...

dikke downloaddrops.. van 243 kb/s naar 120 kb/s bijvoorbeeld

net ging ik ff online game op 100.nl servertje... ping van 150 tot 400+

jaja casema is goed bezig... kut homo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Godgod, 1 dagje probleempjes en meteen al zeiken? Dat is ook wel wat overdreven. Je kan tenminste nog internetten man :/ Het is ter verbetering van het netwerk en maakt hogere snelheden mogelijk.. Moeten ze jou dan maar laten zitten?
Sommige mensen kunnen ook alléén maar zeiken.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Even ter informatie:

DHCP blijft, het is lekker makkelijk, stabiel en behoeft weinig uitleg.
Om de snelheidsverhoging te kunnen merken is het nodig je modem te resetten, ik zou gewoon eens per week eens kijken of ie er al door is, elke dag je modem resetten krijg je alleen maar lamme armen van. ;) En sjorremans, bekijk ff hoe het loopt, er zijn regelmatig werkzaamheden om de snelheidsverhoging door te kunnen voeren en de stabiliteit van het netwerk goed te houden, hierbij kan er idd zo af en toe een snelheidsdrop kunnen plaats vinden, echter, binnen nu en anderhalve maand heb je een snelheidspiek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een constante snelheidspiek wel te verstaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"broadband" premium hier maar ik merk nog NADA.
in den haag.
Zelfs de beruchte voorgaande upgrade qua snelheid is nog immer niet uitgevoerd.
de ezel met de peen voor zijn neus is in zijn achterhoofd al bezig om casema / wanadoo in gebreke te gaan stellen. Al is het maar dat je 9 maanden na contract verandering melding doet van die veranderng zodat je er nog een jaar minimaal aan vast zit.
uploads zijn op dit moment weer helemaal waardeloos en de download snelheid haal je nooit want niemand kan uploaden.
Big brother is fucking you...................... and watches you suffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij speedtest.nl kan je natuurlijk ook per provider / regio / plaats bijhouden wat de snelheden ongeveer zijn.. en opmerken dus óf je snelheid verhoogt is.. Hier in Soest ook nog niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 09:34:
Bij speedtest.nl kan je natuurlijk ook per provider / regio / plaats bijhouden wat de snelheden ongeveer zijn.. en opmerken dus óf je snelheid verhoogt is.. Hier in Soest ook nog niet :|
Tja en zien dat niemand de beloofde snelheids verhoging van de vorige keer haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

micha schreef op 20 augustus 2004 @ 08:17:
Even ter informatie:
DHCP blijft, het is lekker makkelijk, stabiel en behoeft weinig uitleg.
Om de snelheidsverhoging te kunnen merken is het nodig je modem te resetten, ik zou gewoon eens per week eens kijken of ie er al door is, elke dag je modem resetten krijg je alleen maar lamme armen van. ;)
Hmm, dat had dan wel in de aankondigingsmail gezegd kunnen worden. Daar stond namelijk dat er niets voor gedaan hoefde te worden.
Als dit zo is, dan zou ik het wel service vinden als de wijken die zijn geupgrade gelijk per mail bericht krijgen dat de snelheidsverhoging een feit is na resetten van de modem.

Toen ik gisteren thuis kwam, had ik geen verbinding meer en heb ik voor het eerst sinds maanden mijn modem uit- en ingeschakeld.

Helaas geen snelheidsverhoging nog. Nog even afwachten dus maar.

(Onder resetten versta je toch spanning van de modem uit- en inschakelen he?)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartware schreef op 20 augustus 2004 @ 13:16:
[...]

Hmm, dat had dan wel in de aankondigingsmail gezegd kunnen worden. Daar stond namelijk dat er niets voor gedaan hoefde te worden.
Als dit zo is, dan zou ik het wel service vinden als de wijken die zijn geupgrade gelijk per mail bericht krijgen dat de snelheidsverhoging een feit is na resetten van de modem.

Toen ik gisteren thuis kwam, had ik geen verbinding meer en heb ik voor het eerst sinds maanden mijn modem uit- en ingeschakeld.

Helaas geen snelheidsverhoging nog. Nog even afwachten dus maar.

(Onder resetten versta je toch spanning van de modem uit- en inschakelen he?)
Volgens mij wordt dat er onder verstaan ja, er zit immers enkel een stand-by knopje op mn Motorola modem welke niet voor resetten bedoeld is lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee klopt, maar je kunt wel een hoop lol beleven met dat standby knopje en wat minder slimme klanten ;)

"MIJN INTERNET DOET T WEER NIET"
"Welke lampjes branden er?"
"ALLEEN DE ONDERSTE!"
"Drukt u eens op het standby knopje"
"JA KOM ZEG DAT LOST HET TOCH NI .... oh"

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het modem resetten door de stekker uit het stopcontact te halen en deze er weer in te doen, maar je kunt ook moeite besparen door naar http://192.168.100.1/config.html te gaan en op "Restart/Reboot Cable Modem" te klikken. Easy as that..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

jah ik zit nu nog steeds te wachten totdat ik snellere verbinding heb :(
maar dat is nog steeds niet van toepassing :p
misschien komt het dat wij misschien als laastes zijn.
heb ook al een aantal keren de modem gereset.
maar dat wilt ook niet baten.
nu maar hopen dat casema dat snel heeft gedaan ;)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
je hoeft er niks voor te doen... vriend van me was snachts geupgrade
internet niet uitgevallen niks en opeens van 240 kb/s naar 460 kb/s met premium abbo...

dat wil ik nou ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 12:39

TmZ

gewoon tot eind september wachten komt heus wel...50%+ wordt waarschijnlijk pas op de laatste dag ge-upgrade...maar waar zeiken we over, ze doen het gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 16:45:
Je kunt het modem resetten door de stekker uit het stopcontact te halen en deze er weer in te doen, maar je kunt ook moeite besparen door naar http://192.168.100.1/config.html te gaan en op "Restart/Reboot Cable Modem" te klikken. Easy as that..
die url doetut niet bij mij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

dan heb je waarschijnlijk een com21 modem? Want die link werkt alleen voor de motorola modems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat te denken om die hele snelle abo te nemen.
maar vraag me af wat ik daadwerkelijk van de beloofde download snelheid krijg.
en ik ben dan weer afhankelijk van hoeveel gebruikers er op de lijn zitten.
ook weer verlies.

ik zit in den haag op postcode 2515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Casema zijn gewoon een stelletje .... Ik heb er geen goede woorden meer voor over, en ben blij dat ik per November weg kan bij die toko! Dit commerciele voorbeeld alleen al; altijd bij die verhogingen is iedereen pas op het laatst aan de beurt (volgens mij zouden ze al 1,5 maand aan het upgraden zijn).

Voorbeeld: vanaf juni tot september worden de snelheden verhoogd. --> 20 procent juni.juli, 80 procent aug/sep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seb_ schreef op 22 augustus 2004 @ 17:27:
dan heb je waarschijnlijk een com21 modem? Want die link werkt alleen voor de motorola modems
klopt, kep com21 bedankt voor je info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet nemen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laast tijdens de storing heb ik ook andere snelheden gekregen,
ik haal nu met premium (Den Haag, Leidscheveen, 2492) zo een 4100 kBits down,
en ongeveer 540 kBits up. 8)7
:D Maar je hoor mij niet klagen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 16:45:
Hmm... ff die reboot gedaan maar nog steeds 2000 kbit (Den Haag 2496). Straks maar even de stroom eraf halen toch voor de zekerheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-08-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
ik had vanmiddag ook heel ff dat men inet eruit lag... ik denk yes... ik snel naar www.speedtest.nl... teste...

233 kb/s :(

vanaf 100.nl nog steeds 245 kb/s dus ik blijf w8en :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja zoals al vaker gezegd is, het gebeurd vast in de laatste week van september, ze hebben heus geen 3 maanden nodig om ons te upgraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 23:04:
mja zoals al vaker gezegd is, het gebeurd vast in de laatste week van september, ze hebben heus geen 3 maanden nodig om ons te upgraden....
ja inderdaad vorige keer was ik ook net voor de deadline geupgrade... beetje jammer.. ze zoude net zoals met adsl per postcode moeten doen en dan op de site zette wanneer welke postcode word gedaan.... weet je tenminste wanneer je die upgrade ook kan verwachten...

maar ach we blijven gewoon verder hopen/wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoetermeer:
BB premium.

De snelheid van de upgrade van de vorige keer, 3 maanden TE LAAT, wordt nu eindelijk alleen 's nachts gehaald, vooral de upload blijft onder de beloofde maat.
En dan hoor ik hier soms " je krijgt het maar" nee zo werkt het niet.
--
Ik had casema genomen vanwege het 3 maanden contract, een voorwaarde die in oktober 2003 stilletjes wordt veranderd, en pas in juni 2004 gemeld waarmee de termijn om binnen 3 maandenop te zeggen al ruim voorbij was. ik neem aan dat veel mensen tijdens een zomer actie in zijn gestapt en dus een contract hebben van juni juli augustus. De wijziging in oktober zal dus geen toeval zijn maar berekend.
--
Als ik dus nu vrij was geweest had ik voor hetzelfde geld wel de snelheden behaald die op dit moment bij het abbo geld horen. Maar door de contract wijziging truuk kan dat nu niet. en om ervoor te verhuizen nee.
--
Ik kan op dit moment ook niet zonder extra kosten naar een goedkoper abbo maar ik betaal voor een duurder abbo met de snelheid van een goedkoper abbo.
dubbel gepakt in feite.
--
Aan de abbo wijziging trukendoos kun je al aflezen dat ze naar alle waarschijnlijkheid ook deze snelheid upgrade niet gaan halen maar het zal ze in feite een zorg zijn we hangen er toch voor een jaar aan vast. De voorgaande 3 jaar hebben ze aardig hun best gedaan het slechte imago op te poetsen maar dat wordt nu weer knap verziekt en wij betalen de rekening voor een ondermaats presterende internet verbinding.
En als je vraagt ik wil terug naar 3 maanden contract krijg je te horen dat dat niet kan de concurentie heeft ook alleen 1 jaars contracten. maar de concurentie als je een beetje oplet is wel value for money en dit niet meer, maar je komt er niet vanaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

uhm, die melding over de wijziging van het contract hebben ze gewoon op tijd verstuurd. Die is echt niet stilletjes gedaan. Die email daarover is al op 6 september verstuurdm precies 1 maand van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Wel jammer die upgrade, had net zo'n hoge uptime met Casema :P
Uptime:

56 Day 20 Hour 52 Min

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seb_ schreef op 25 augustus 2004 @ 10:10:
uhm, die melding over de wijziging van het contract hebben ze gewoon op tijd verstuurd. Die is echt niet stilletjes gedaan. Die email daarover is al op 6 september verstuurdm precies 1 maand van te voren.
Dan verloopt jou abbo zeker ook niet in de zomer ..

ik heb de archieven gechecked ik heb op 6 september wel mail ontvangen maar niet van casema of wanadoo
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste