Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
Verwijderd
netwerkkaart selecteren waarmee je verbinding maakt met het internet> rechtermuisknop eigenschappen> internetprotocol (tcp/ip) selekteren> eigenschappen, moet er een radiobutton aangevinkt staan bij "automatisch een ip adres laten toewijzen" (=dat is dus dhcp instelling)Dextourius schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:51:
Kun je misschien wat specifieker zijn waar ik dat kan instellen?
hartelijk dank.
en dan daarzo nog ff geavanceerd selekteren en er zou in 1e scherm moeten staan: DHCP ingeschakeld. ga ff naar WINS en daar zie je de netbios instelling. dat zou op "standaard" moeten staan.
als ze allemaal al zo staan... dan mja moet je ff kijken of je firmware van je router te updaten is of zo of verder vragen?
bedankt maar alles is zoals jij het zegt.. ik zal nog kijken of er een nieuwere firmware is..Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:00:
[...]
netwerkkaart selecteren waarmee je verbinding maakt met het internet> rechtermuisknop eigenschappen> internetprotocol (tcp/ip) selekteren> eigenschappen, moet er een radiobutton aangevinkt staan bij "automatisch een ip adres laten toewijzen" (=dat is dus dhcp instelling)
en dan daarzo nog ff geavanceerd selekteren en er zou in 1e scherm moeten staan: DHCP ingeschakeld. ga ff naar WINS en daar zie je de netbios instelling. dat zou op "standaard" moeten staan.
als ze allemaal al zo staan... dan mja moet je ff kijken of je firmware van je router te updaten is of zo of verder vragen?
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
Verwijderd
Hier zijn mijn snelheden wel omhoog gegaan. Dus nog even geduld.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:44:
Het is nu kwart voor 12, en 2 minuten geleden heb ik me modem gereset. Me snelheid is nog steeds niet verhoogd. dus ben bang dat de hoax van 11 april geen hoax is
Verwijderd
Ik heb zojuist mn modem gereset en ik heb de snelheidsverhoging jongens!!
Feesten!!!!!!! *jeej*
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
Verwijderd
Ze adverteren al maanden met de nieuwe snelheden en hele kleine lettertjes erbij
Maar 30 minuten voor de deadline hebben ze het eindelijk omgezet
Ben best blij nu
Maar moest het echt zo lang duren ?
Verwijderd
Zelfs nadat m'n zwarte motorola drie dagen uit heeft gestaan kreeg ik toch weer hetzelfde IP
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 08:54 ]
Daarvoor belde ik laatste naar de helpdesk... je moet daarvoor je modem 2 weken!!! eruit trekkenVerwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:12:
Weet iemand hoe ik een nieuw IP kan krijgen van Casema
Zelfs nadat m'n zwarte motorola drie uit heeft gestaan kreeg ik toch weer hetzelfde IP

en net modem gereset en heb de snellere verbing.
ben nu best wel blij iig
18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!
Jezus.. 2 weken geen internet, zijn ze daar nou helemaal gek gewordenLawtje.com schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:15:
[...]
Daarvoor belde ik laatste naar de helpdesk... je moet daarvoor je modem 2 weken!!! eruit trekkenlekker dynamisch IP

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Verwijderd
Hopen dat hun DHCP server binnenkort een keertje crashedLawtje.com schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:15:
[...]
Daarvoor belde ik laatste naar de helpdesk... je moet daarvoor je modem 2 weken!!! eruit trekkenlekker dynamisch IP

macadres van je netwerkkaart veranderen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:12:
Weet iemand hoe ik een nieuw IP kan krijgen van Casema
Zelfs nadat m'n zwarte motorola drie dagen uit heeft gestaan kreeg ik toch weer hetzelfde IP
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Download : 483.3 KByte/sec
Upload : 87.0 KByte/sec
Connection : 888.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms
Ben tevreden
Verwijderd
Je IP-adres is gekoppeld aan het MAC-adres van het modem. Dat wil dus zeggen dat je altijd hetzelfde IP-adres krijgt. Je hebt dus een statisch adres, maar dat is gebasseerd op je modem. Als je modem kapot gaat, krijg je een ander IP-adres. Wanneer men in de het contract zou zetten dat je een vast IP-adres had, kon je bij een nieuw modem je IP-adres weer claimen, wat nu dus niet meer kan.BazP schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:01:
Volgens mij helpt een nieuwe router of nieuwe netwerkkaart (als je direct aan je modem zit) ook. IP's worden dacht ik uitgedeeld naar MAC adres.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 20:13 ]
Verwijderd
Helaas, zo werkt dat niet bij o.a. Casema. Het IP-adres wat je krijgt is NIET gekoppeld aan het MAC-adres van het modem. Het IP-adres blijft dynamisch, ongeacht of het modem gewisseld wordt of niet. De leasetime van het IP-adres kan heel lang zijn maar uiteindelijk zal dat (als het modem op dat moment een reset krijgt) veranderen. Wat blijft is de koppeling tussen het MAC-adres en het modem, dat wel.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:11:
[...]
Je IP-adres is gekoppeld aan het MAC-adres van het modem. Dat wil dus zeggen dat je altijd hetzelfde IP-adres krijgt. Je hebt dus een statisch adres, maar dat is gebasseerd op je modem. Als je modem kapot gaat, krijg je een ander IP-adres. Wanneer men in de het contract zou zetten dat je een vast IP-adres had, kon je bij een nieuw modem je IP-adres weer claimen, wat nu dus niet meer kan.
Verwijderd
Ik kreeg steeds letterlijk 5 tellen verbinding en het ging weer mis
Zie ik ineens de power led van m'n linksys router knipperen
Linksys harde reset gegeven en instelling teruggezet.
Nu is alles weer goed
Tot m'n stomme verbazing heb ik een nieuw IP gekregen van Casema

Ik ben er blij mee, maar kan het niet verklaren.
TOen ik aan het rommelen was bij iemand met casema, (ik heb zelf wanadoo) toen merkte ik dat m'n laptop een ander ip kreeg dan de router (omstebeurt aan modem aangesloten).Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:03:
[...]
Helaas, zo werkt dat niet bij o.a. Casema. Het IP-adres wat je krijgt is NIET gekoppeld aan het MAC-adres van het modem. Het IP-adres blijft dynamisch, ongeacht of het modem gewisseld wordt of niet. De leasetime van het IP-adres kan heel lang zijn maar uiteindelijk zal dat (als het modem op dat moment een reset krijgt) veranderen. Wat blijft is de koppeling tussen het MAC-adres en het modem, dat wel.
Kabel en adsl is zelf halfduplex dus dat zullen ze wel bedoeld hebben. Ik vind het een beetje onzin eigenlijk, je modem werkt op dat niveau van het netwerkmodel.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:42:
Mijn internet verbinding valt soms zomaar uit en doet het pas weer als ik een restart doe, ik heb toen de helpsesk gebeld en die zeiden dat je de duplex waarde moest veranderen naar ...., maar ik weet nit meer welke dat wasweten jullie dat??? heb Wanadoo/Casema Premium witte motoralo modem