Casema BB/Wanadoo Cable krijgen wéér upgrade

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 2.157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:38:
Ik word zo moe van Casema/Wanadoo. Één en al problemen. Eerst haalden we de beloofde snelheden niet. Na veel gezeur omgezet van Com21 naar Eurodocsis. Draait het 2 maanden supergoed en snel, krijg ik sinds 4 dagen ontzettend veel problemen met m'n ping. M'n ping schommelt tussen de 13 ms en de 800 ms, waarbij het meerendeel rond de 400 ms hangt. Er vervelend dus. Ik Casema bellen, krijg je de standaard antwoorden en vragen: wij meten een normale ping naar uw adres. Het ligt vast aan uw virusscanner, firewall of spyware. Niet? Ow dan zijn uw kabels verouderd, dan moet u die maar vervangen. Ze maken zich dr op deze manier wel erg makkelijk vanaf! Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben? Ik heb wanadoo Premium en heb het getest op meerdere pc's.
Als je er zin in hebt, bel ze eens op zonder pc aangesloten, pingtijden moeten dan erg laag liggen vanuit Casema. Mocht dit zo zijn en met pc heel hoog ineens is er toch iets aan de hand met je pc, liggen ze nog steeds hoog zonder pc dan is er wat met de lijn, maar vaak hebben buren hier dan ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:00
Eindelijk succesvol overgestapt naar Casema...Ging soepeler dan ik dacht. Newsserver prima, wanadoo email werkt nog (de vraag is hoe lang nog). Alleen ik dacht dat Casema dynamisch IP had. Blijkbaar is dat niet zo, want na het resetten van de modem heb ik nog steeds hetzelfde IP adres...helaas. Heeft de rest van de Casema klanten dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kentut schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:44:
Eindelijk succesvol overgestapt naar Casema...Ging soepeler dan ik dacht. Newsserver prima, wanadoo email werkt nog (de vraag is hoe lang nog). Alleen ik dacht dat Casema dynamisch IP had. Blijkbaar is dat niet zo, want na het resetten van de modem heb ik nog steeds hetzelfde IP adres...helaas. Heeft de rest van de Casema klanten dit ook?
wanadoo oude gebruikers hebben com21 = dyn IP, casema heeft geen oude gebruikers en is direkt op motorola gestapt=DHCP en die houdt 1 keer per week 1 IP vast. wanadoo nieuwe gebruikers idem als casema nieuwe gebruikers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:00
Ok, thanks... Dus één keer per week krijg je een ander IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kentut schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:21:
Ok, thanks... Dus één keer per week krijg je een ander IP?
Check je eigen pc. Configuratiescherm>netwerkverbindingen>netwerkkaart die op motorola is aangesloten>status>2e tabje ondersteuning> details> daar zie je wanneer je IP afloopt en je een nieuwe krijgt.

en ja 1 per week, had ik begrepen, ik heb me eigen motorola ook sinds 1 weekje en ik kan je niet vertellen of ik het heb zien veranderen.
ik zie net dat die ene week al voorbij is en ik een nieuwe IPrelease gekregen heb, tis nog steeds zelfde IP.

geen idee hoe je een nieuwe IP krijgt :| modem zonder stroom zetten helpt iig nie.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Fix even de Openings Post.

Casema Kabelbreed

Oude Snelheid Nieuwe Snelheid
Down Up Down Up
Midi 512 128 850 260
Multi 1.536 192 2.000 520
Maxi 3.072 576 4.000 770
Mega 6.144 768 10.000 1.050

Wanadoo Cable

Easy 512 128 850 260
BB Basic 1.536 192 2.000 520
BB Premium 3.072 576 4.000 770
BB Power 6.144 768 10[/td]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:28:
geen idee hoe je een nieuwe IP krijgt :| modem zonder stroom zetten helpt iig nie.
Even je mac adres aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:29:

bla
waar heb je het over :? komt er alweer een nieuwe upgrade? waar las je dit?

edit: voor de geinteresseerden: http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

en dit is pas uiterst voor 31 maart, gaat nog wel ff duren dus....
06-12-2004
Casema verhoogt internetsnelheden tot ‘glasvezel-snelheid’
Nauwelijks een half jaar na de vorige snelheidsverhoging gaan de internetabonnees van Casema er weer fors op vooruit. Afhankelijk van het abonnement gaat de download snelheid met maximaal 60% omhoog en de upload snelheid met maximaal 100%. De twee heavy user-producten – Casema Kabelbreed Mega en Wanadoo Cable Power krijgen zelfs een download snelheid van 10 Mb. Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10 Mb-grens doorbreekt. De verhoging van de bandbreedte wordt gefaseerd uitgevoerd. Uiterlijk 31 maart hebben alle abonnees de nieuwe snelheden.
“Eind juni hebben wij aangekondigd dat ‘marktconform’ voor ons niet meer voldoende was en dat wij trendsetter op het gebied van internet wilden worden.” Zegt Mike Dreisch, directeur consumentenmarkt van Casema. “Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70Mb. De adsl-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen.” Hij vervolgt: “Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en download capaciteit van nieuwsgroepen en innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten.”

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uuuh hoe doe je da? en zou je iets meer kunnen vertellen over IP en DHCP? kan je jaren achter elkaar zelfde IP houden (verlengen dus) ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
dCY schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:29:

Casema Kabelbreed

Oude Snelheid Nieuwe Snelheid
Down Up Down Up
Midi 512 128 850 260
Multi 1.536 192 2.000 520
Maxi 3.072 576 4.000 770
Mega 6.144 768 10.000 1.050

Wanadoo Cable

Easy 512 128 850 260
BB Basic 1.536 192 2.000 520
BB Premium 3.072 576 4.000 770
BB Power 6.144 768 10[/td]
Casema meld ook dat ze de 1e zijn met 10mbit maar multikabel/quicknet levert het al een tijdje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Hm, leuk inderdaad, vanochtend dit mailtje gehad:
Beste Maxi-abonnee,

Goed nieuws! Om u nog meer internetplezier te kunnen bieden, verhoogt Casema tussen nu en 31 maart 2005 de snelheid van het internetproduct Maxi. Hiermee gaat de snelheid van 3072/576 kbit/s naar 4000/770 kbit/s. U hoeft verder niets te doen en uiteraard blijft de prijs gelijk. Zo zit u voor nu én in de toekomst goed bij Casema.
Ik neem aan dat het geen dag voor 31 maart verhoogd word, maar toch erg leuk, en wel heel snel na de vorige upgrade... Ik haal nu met de 3/0.5 Mbit lijn al 420 down / 75 up, ik ben benieuwd wat dit dan gaat halen :)

Wel apart dat ze er precies 4000 kbit van maken trouwens, ipv echt 4Mbit.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Chakotay schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:27:

[...]

Ik neem aan dat het geen dag voor 31 maart verhoogd word, maar toch erg leuk, en wel heel snel na de vorige upgrade... Ik haal nu met de 3/0.5 Mbit lijn al 420 down / 75 up, ik ben benieuwd wat dit dan gaat halen :)

Nouja ze veranderen het streek voor streek, maar ze garanderen dan iedereen het heeft voor 31 maart.

Ik heb nog geen brief gehad, maarja ik ben wanadoo abbonee, bij de vorige upgrade hadden ze mij het duurste abbo gegeven terwijl ik dat niet had, hoop dat ze dat weer doen :D
jammergenoeghebben ze me terug gezet op de premium waarvoor betaalt word :(
tja misschien moet ik maar 20 euro meer gaan betalen om 10mbit te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Chakotay schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:27:

offtopic:
4 Mbit is ook echt 4000 kbit en 4.000.000 bps. Ik heb over ditzelfde onderwerp laatst nog eens met iemand een discussie gehad en het blijkt dat alleen bij geheugenadressering (bytes, bestandsgrootten e.d.) de '1024-regel' geldt of beter gezegd de definitie k = 2^10 (1024) M = 2^20 (1024*1024) etc...

Dit betekent wel dat je dus nog minder van de 4 Mbit overhoud (10% overhead) dan dat je bij 4096 kbit zou hebben. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-12-2004 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op donderdag 09 december 2004 @ 06:25:
[...]
offtopic:
4 Mbit is ook echt 4000 kbit en 4.000.000 bps. Ik heb over ditzelfde onderwerp laatst nog eens met iemand een discussie gehad en het blijkt dat alleen bij geheugenadressering (bytes, bestandsgrootten e.d.) de '1024-regel' geldt of beter gezegd de definitie k = 2^10 (1024) M = 2^20 (1024*1024) etc...

Dit betekent wel dat je dus nog minder van de 4 Mbit overhoud (10% overhead) dan dat je bij 4096 kbit zou hebben. :(
Lees dit dan maar eens. Dat is mijn eigen ervaring. Ik heb zowel Wanadoo Cable als Casema Kabelbreed gehad. Hiervoor had ik Wanadoo Cable Broadband Premium 3072/576 en nu heb ik Casema Kabelbreed Maxi 3072/576. De snelheid ging aardig hoger toen ik Casema kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:40:
[...]Ik heb nog geen brief gehad, maarja ik ben wanadoo abbonee, bij de vorige upgrade hadden ze mij het duurste abbo gegeven terwijl ik dat niet had, hoop dat ze dat weer doen :D
jammergenoeghebben ze me terug gezet op de premium waarvoor betaalt word :(
tja misschien moet ik maar 20 euro meer gaan betalen om 10mbit te halen :)
Shit das balen.

Maar volgens mij krijg je geen brief, die heb ik nog nooit gehad wel een standaard mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net een emailtje gehad :D

Uw internetsnelheid wordt verhoogd!

Beste Broadband Premium-abonnee,

Goed nieuws! Om u nog meer internetplezier te kunnen bieden, verhogen Casema en Wanadoo tussen nu en 31 maart 2005 wederom de snelheid van het internetproduct Wanadoo Cable Broadband Premium. Hiermee gaat de snelheid van 3072/576 kbit/s naar 4000/770 kbit/s. U hoeft verder niets te doen en uiteraard blijft de prijs gelijk. Zo zit u voor nu én in de toekomst goed.

Meer informatie over de snelheidsverhoging vindt u op de Casema-website. Wilt u de actuele snelheid meten vóór de verhoging en achteraf, test het eens op de website van speedtest.nl en ervaar het verschil!

Wij wensen u veel en snel internetplezier.

Met vriendelijke groet,
Casema & Wanadoo

Zijn ze er niet wat vroeg mee eigenlijk :? want het is pas over 4 maanden, waarom voeren ze het dan niet eerder in als ze tog al weten dat ze het gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:15:
Zijn ze er niet wat vroeg mee eigenlijk :? want het is pas over 5 maanden, waarom voeren ze het dan niet eerder in als ze tog al weten dat ze het gaan doen.
tis niet 5 maanden maar eerder 3 en half. maar ik snap waarom ze het doen. klantenbinding he. klanten die tussen nu en 31 maart wilden opzeggen krijgen nu twijfels, blijven ze dan moeten ze nog 1 jaar blijven.

**kassagerinkel**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:21:
[...]

tis niet 5 maanden maar eerder 3 en half. maar ik snap waarom ze het doen. klantenbinding he. klanten die tussen nu en 31 maart wilden opzeggen krijgen nu twijfels, blijven ze dan moeten ze nog 1 jaar blijven.

**kassagerinkel**
Bedoel 4 maanden :P rekenfoutje want bij mij is het nog niet gebeurt dat ik gelijk wordt verhoogt altijd op de laatste dag van de verhogingsmaand. Dus het zal wel 31 maart worden dus dat telt ook mee voor een maand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:56:
Bedoel 4 maanden :P rekenfoutje want bij mij is het nog niet gebeurt dat ik gelijk wordt verhoogt altijd op de laatste dag van de verhogingsmaand. Dus het zal wel 31 maart worden dus dat telt ook mee voor een maand :D
vanaf 1 januari tot 31 maart is 3 maanden right? vandaag is het 10 december right? december heeft 31 dagen right? je zou eerder kunnen zeggen halve maand ipv 1 maand right? 3 en een halve maand dus right? :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:45
ik heb ook sinds gister een mailtje gehad..

khoop dat ie hier snel word doorgevoerd. Is het nou ook zo dat ze de mensen met een motorola modem eerder upgraden dan mensen die aan een com21 modem zitten ?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
zijn er inmiddels ook al mensen geupgrade ?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Zo snel zal het ws niet gaan. ;) Duurt nog wel 3 maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Casema/wanadoo gaat toch iedere keer weer omhoog :D
Mij hoor je nie klagen :D

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
@ Micha, wat duurt nog 3 maanden, dat ze er aan beginnen?

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Was reactie op sjorremans. :) Mij lijkt het wel erg positief als er nu al mensen de nieuwe snelheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:07:
Was reactie op sjorremans. :) Mij lijkt het wel erg positief als er nu al mensen de nieuwe snelheid hebben.
zijn vraag was: WAT zorgt ervoor dat het nog 3 maanden duurt voordat de nieuwe snelheid kan worden gerealiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Kentut schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:44:
Ik heb al 3 maanden hetzelfde IP adres. Had via dyndns een verwijzing aangemaakt maar deze is tot nu toe niet nodig. Dat kan inderdaad zijn omdat ik een router achter de modem heb hangen en deze staat 24 uur p/d aan. Naar het schijnt hou je het IP adres een jaar. Als je verder niets veranderd. De motorala's houden maximaal 2 MAC adressen vast. Een derde of meer krijg je er pas in als je de stroom eraf haalt, niet als je hem reset.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redyak schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:24:
Ik heb al 3 maanden hetzelfde IP adres. Had via dyndns een verwijzing aangemaakt maar deze is tot nu toe niet nodig. Dat kan inderdaad zijn omdat ik een router achter de modem heb hangen en deze staat 24 uur p/d aan. Naar het schijnt hou je het IP adres een jaar. Als je verder niets veranderd. De motorala's houden maximaal 2 MAC adressen vast. Een derde of meer krijg je er pas in als je de stroom eraf haalt, niet als je hem reset.
kwil nog steeds weten hoe ik me macadres dan zou kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:38:
[...]

kwil nog steeds weten hoe ik me macadres dan zou kunnen veranderen?
Casema levert geen IP's op basis van het MAC adres van je ethernetkaart, maar op basis van het HFC MAC Adres (van je kabelmodem dus), deze kun je niet wijzigen :)

Als je alsnog een ander IP wilt, dan kun je je modem 24 uur uit het stopcontact halen in het geval Casema Kabel en 7 dagen in het geval van Wanadoo Cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:44:
[...]

Casema levert geen IP's op basis van het MAC adres van je ethernetkaart, maar op basis van het HFC MAC Adres (van je kabelmodem dus), deze kun je niet wijzigen :)

Als je alsnog een ander IP wilt, dan kun je je modem 24 uur uit het stopcontact halen in het geval Casema Kabel en 7 dagen in het geval van Wanadoo Cable.
Volgens mij niet, Ik kreeg nadat ik me router weghaalde een ander ip. Toen mijn router er weer tussen ging, kreeg ik weer mijn oude ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:16:
[...]

zijn vraag was: WAT zorgt ervoor dat het nog 3 maanden duurt voordat de nieuwe snelheid kan worden gerealiseerd?
Ik zie nergens die vraag in terug komen in zijn post waar ik op reageerde anders..
sjorremans schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:17:
zijn er inmiddels ook al mensen geupgrade ?
micha schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:07:
En dan kan je het nog wel iets beleefder formuleren.

Om even in te gaan hierop, ik denk zelf dat dit komt door een aantal factoren. Nieuwe klanten trekken, deze de hogere snelheden geven, kijken of dit goed gaat en daarna helemaal invoeren. Ondertussen netwerk uitbreiden, modems omwisselen. (als je het dan al bekend hebt gemaakt kan je ergens naar toe wijzen als mensen vragen waarom hun modem omgewisseld moet worden.) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:44:
[...]

Heb je dit ook getest? Want wat je zegt is (deels) niet waar.
Je krijgt een ip op basis van o.a. je hfc mac en je macadres van je computer danwel router. Als je pc1 aansluit met mac 00abcdefg023 krijg je b.v. ip 83.83.1.5 sluit je pc2 aan met mac 00abcd023efg krijg je ip 83.83.1.231. Verander je het macadres van je netwerkkaart krijg je weer een ander ip. Het oude ip is dan weer vrij in principe maar krijg je vaak, niet altijd, weer terug door het oude macadres weer te gebruiken. Dit principe blijft zo totdat er een ip-pool bijkomt, verhuist wordt en meer van dat soort onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 00:10:
Ik zie nergens die vraag in terug komen in zijn post waar ik op reageerde anders..
Niet... misschien moet je beter je best doen met lezen?
Dafjedavid schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:20:
micha schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 00:10:
En dan kan je het nog wel iets beleefder formuleren.
ow...? ik heb mijn zin nog eens 10 keer herlezen maar ik zie nix waanzinnigs, geen bolded letters, geen overvloed aan smilies, geen sarcastische opmerkingen. ik denk dat je niet goed snik bent?
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:16:

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 00:15:
[...]

Heb je dit ook getest? Want wat je zegt is (deels) niet waar.
Je krijgt een ip op basis van o.a. je hfc mac en je macadres van je computer danwel router. Als je pc1 aansluit met mac 00abcdefg023 krijg je b.v. ip 83.83.1.5 sluit je pc2 aan met mac 00abcd023efg krijg je ip 83.83.1.231. Verander je het macadres van je netwerkkaart krijg je weer een ander ip. Het oude ip is dan weer vrij in principe maar krijg je vaak, niet altijd, weer terug door het oude macadres weer te gebruiken. Dit principe blijft zo totdat er een ip-pool bijkomt, verhuist wordt en meer van dat soort onderhoud.
Ik heb het inderdaad getest. Vroeger stond het modem rechtstreeks op een computer, toen daarna heb ik een router gekocht, deze aangesloten, en nog steeds hetzelfde IP. Toen ik een keer contact opnam met de klantenservice, vroeg de medewerker mij het modem aan te sluiten op een PC, ik heb toen mijn HP laptop genomen, en nog steeds had ik hetzelfde IP.

Paar weken geleden hebben we het modem op een Compaq PC gehad, en nog steeds had ik hetzelfde IP.

Alleen enkele dagen geleden verviel mijn IP lease doordat er een langdurige storing hier was met de stroom, daardoor kreeg ik helaas een nieuw IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Wat is jullie ervaring met de Caseman (giganews) newsserver.
Retentie lijkt goed te zitten, maar wat hou je over van de theoretische 4 x 512Mbit ?

Bij Wanadoo is het om te janken, hooguit 30Kbyte
De 256Kbyte van Casema klinkt wel lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:07:
Hoi
Wat is jullie ervaring met de Caseman (giganews) newsserver.
Retentie lijkt goed te zitten, maar wat hou je over van de theoretische 4 x 512Mbit ?
Snelheid is capped op 2Mbit/s, omdat ze bij Casema de overhead voor eigen rekening nemen haal je dat wel. Zelf heb ik Mega (momenteel 6,6 Mbit/s) dus heb ik maar een Tweaknews account bij genomen. Retentie is prima in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:53:
[...]

Snelheid is capped op 2Mbit/s, omdat ze bij Casema de overhead voor eigen rekening nemen haal je dat wel. Zelf heb ik Mega (momenteel 6,6 Mbit/s) dus heb ik maar een Tweaknews account bij genomen. Retentie is prima in ieder geval.
Dat valt me ook al zo op. Kennis met Wanadoo Power (ook in de straat hier) haalt max 6,0Mbit en ik met m'n Casema Mega abo idd 6,6Mbit. Is toch een aardig verschil die 600Kbit. Wie neemt er dan nu nog Wanadoo Power :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 00:19:
[...]

Niet... misschien moet je beter je best doen met lezen?
Wrijf jij je ogen ook maar eens uit spuitelf, want ik heb de post nog gequote waar ik op reageerde en daar staat die vraag niet in.
ow...? ik heb mijn zin nog eens 10 keer herlezen maar ik zie nix waanzinnigs, geen bolded letters, geen overvloed aan smilies, geen sarcastische opmerkingen. ik denk dat je niet goed snik bent?
Klopt ja. Hopelijk voel je je nu goed. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:26:
[...]

Ik heb het inderdaad getest. Vroeger stond het modem rechtstreeks op een computer, toen daarna heb ik een router gekocht, deze aangesloten, en nog steeds hetzelfde IP. Toen ik een keer contact opnam met de klantenservice, vroeg de medewerker mij het modem aan te sluiten op een PC, ik heb toen mijn HP laptop genomen, en nog steeds had ik hetzelfde IP.

Paar weken geleden hebben we het modem op een Compaq PC gehad, en nog steeds had ik hetzelfde IP.

Alleen enkele dagen geleden verviel mijn IP lease doordat er een langdurige storing hier was met de stroom, daardoor kreeg ik helaas een nieuw IP.
Hmm, errug vreemd dan, want voor zover ik weet zit je op dezelfde cmts (de router/switch zeg maar) als ik en ik krijg bij een ander mac een ander ip, en ook degenen die ik aan de telefoon had hadden dit. (soms dankbaar van gebruik gemaakt. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:41:
Wrijf jij je ogen ook maar eens uit spuitelf, want ik heb de post nog gequote waar ik op reageerde en daar staat die vraag niet in.
en weer wil je niet goed lezen. als jij je werk net zo goed doet als jij hier kan lezen zie ik het somber in voor casema :X

affijn, ik had het al die tijd over dafjedavid en niet over sjorremans. met gezond verstand en goede ogen zou je zien dat mijn en dafjedavid vraag verdomd veel overeenkomsten heeft en tussen mijn en sjorremans NUL procent. dafjedavid vroeg je wat en jij lulde maar wat de andere kant op. ik heb de vraag van hem nog een keer herhaald. (ja ja intussen is dat al beantwoord)
waarom leg ik het nog uit.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-07 13:03
Even tussendoor.... ehhm..

Ik weet niet of ik nou klant ben bij Casema of bij Wanadoo.....
Van bijde krijg ik mail (niewsbrieven, viruswaarschuwingen etc.)

Ik ben echt al heeeel lang klant bij casema (ik denk al 5 jaar), vanaf het begin met het DEMOS systeem en die 28k modempjes enzo. Maarja, dat ging vanzelf over naar wanadoo....

Welke klantenservice zou ik moeten bellen om dit na te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op woensdag 22 december 2004 @ 03:30:

Ik ben echt al heeeel lang klant bij casema (ik denk al 5 jaar), vanaf het begin met het DEMOS systeem en die 28k modempjes enzo. Maarja, dat ging vanzelf over naar wanadoo....

LOL.... probeer ienemienemutte eens?

Kijk eens in je mail instellingen... of probeer webmail. Bij 1 van de 2 moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Lawtje.com schreef op woensdag 22 december 2004 @ 03:30:

nou als ik het goed heb is dat dan wanadoo.
5 jaar geleden namelijk ook internet aangevraagd.
en toen had ik ook wanadoo.
nu weer terug naar casema 8)7
maar casema wanadoo :p
het is allemaal het zelfde :9

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

carlino schreef op woensdag 22 december 2004 @ 08:45:
[...]

nou als ik het goed heb is dat dan wanadoo.
5 jaar geleden namelijk ook internet aangevraagd.
en toen had ik ook wanadoo.
nu weer terug naar casema 8)7
maar casema wanadoo :p
het is allemaal het zelfde :9
Casema en Wanadoo zijn niet het zelfde.. d8 dat Casema een betere routing had. Ze gaan via een andere backbone (LEVEL3 zo uit me hoofd) en Wanadoo gaat via een andere backbone en deze is slechter qua routing.. Tenminste, de verhalen die ik heb gelezen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Wanadoo is in handen van de Fransen en mag gebruik maken van het Casema netwerk omdat zij de vorige eigenaars zijn van Casema. Casema is in handen van een aantal grote prive investeringsgroepen als de Carlyle groep. Overigens een niet al te frisse groep die Carlyle groep maar dat is weer een andere discussie. Enige reden voor koop van die groep investeerders was om Casema bij winstgevenheid weer door te verkopen, dus maar hopen dat de koper ook blijft innoveren.

Het contract met Wanadoo is eindig, dus op een zeker moment zou het wel eens zo kunnen zijn dat je via Wanadoo geen kabelaansluitingen om te internetten kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
je kan toch gewoon simpel aan je mail zien bij wie je zit, ik heb dus gewoon @wanadoo.nl.
Over die routing, sjah wanadoo heeft niet altijd de beste, daar heb ik hier soms ook last van wat vreselijk irritant is, maar ach pc staat 24/7 aan dus het maakt niet zoveel uit.

Ik hoop alleen niet dat ik weer problemen krijg na de verhoging, met gigantische kut ping zoals ik de laatste keer had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Als je een traceroute doet via Start -> Uitvoeren -> CMD
En dan tracert www.nu.nl doet zie vanzelf of euronet.nl voorbij komen of ....cable.casema.nl
Dan weet je meteen wie je hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
;) ik kom euronet.nl voorbij, maaruh je kon toch ook gewoon telefonisch laten overzetten naar casema ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Jawel, maar dan wel aan het eind van je contract dus op de datum van aansluiting kan je pas afgelsoten worden en dan moet je opnieuw aanvragen voor casema en dan duurt het dus nog twee weken. Mag/kan niet anders vanwege contractuele verplichtingen aldus de helpdesk. Mijn neefjes hebben behoorlijk lopen zeiken, maar kregen er geen stok tussen. Nieuwsserver van wanadoo is een hel, daarom wilden zij over

[ Voor 8% gewijzigd door Bas! op 22-12-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik sta op het punt kabelinternet aan te vragen ivm verhuizing. Ik heb (ook) de keuze tussen Casema en Wanadoo. Op papier lijken ze gelijk, ik lees hier iets over nieuwsservers. Die gebruik ik nooit, zijn er nog andere zaken waarom ik nu voor de een of de ander zou moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
Routes bij wanadoo zijn nog wel eens fucked, dan kan je bepaalde websites niet bereiken.
Bij casema heb ik daar weinig last van, alleen zo af en toe een hikje van een smtp of dns server (toevallig resp. vanmorgen en maandagmorgen, maar da's zo gefixed)
Er wordt gezegd dat de bandbreedte net iets groter is bij casema.
Verder heb ik persoonlijk een beter "gevoel" bij casema. Wanadoo is groot, beschouwt je als tweederangs gebruiker (da's namelijk dat newsserver verhaal) en als je problemen hebt moet je toch meestal de casema helpdesk bellen dus waarom dan nog voor dat mailaccount of iets dergelijks moeilijk doen. Plus iig vroeger was het sowieso een administratieve hel en zeker als er wat mis ging tussen casema en wanadoo. Ik kan er niet zo meer over meepraten, ik raad iedereen casema aan, de laatste wanadoo aanvraag waarvan ik gehoord heb stamt van anderhalf jaar geleden. Ik ken eigenlijk geen aanvraag (eerlijk waar) die soepeltjes verliep, bij casema ken ik geen problemen zoalng je het maar via de website doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjaa moeilijk allemaal, is het interesant voor ADSLér om over te stappen. Ik stam uit de COM21 tijd dat de snelste op 512 kbit liep. Ik had werkelijk niks anders dan ellende met die gasten. Om maar over de helpdesk te zwijgen 3/4 uur was niks. Is dat allemaal al beter , lijnen zijn deze stabieler. Ik heb nu adsl en werkelijk nooit storing.

Groetjes

p.s. overweeg een overstap vandaar deze vraag

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:46:
mjaa moeilijk allemaal, is het interesant voor ADSLér om over te stappen. Ik stam uit de COM21 tijd dat de snelste op 512 kbit liep. Ik had werkelijk niks anders dan ellende met die gasten. Om maar over de helpdesk te zwijgen 3/4 uur was niks. Is dat allemaal al beter , lijnen zijn deze stabieler. Ik heb nu adsl en werkelijk nooit storing.

Groetjes

p.s. overweeg een overstap vandaar deze vraag
dat is het zeker wel, het is wel degelijk verandert. Mijn laatste storing is denk in maart ergens geweest, met het com21 modem, dit bleek gewoon een wijkstoring te zijn die na anderhalf uur al verholpen was.
In het begin ergerde ik me wel aan die storingen, heb 2 weken gehad dat het echt flink raak was, en dat de helpdesk ook niet te bereiken valt.

Nu is het allemaal anders, mijn motorola modem staat nu al anderhalve maand zonder reset te draaien, zonder enkele downtime, of hik of wat dan ook. Ik heb ook nog geen storingen ervaren met het motorola modem, en heb deze vanaf de grote vakantie, dus al bijna een half jaar. En aangezien de snelheid nu wel weer redelijk verhoogd word kan ik het je wel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ieder bedrijf kent z'n ups en downs en ik denk dat Casema er nog niet helemaal is (heb dat helaas vorige week nog met klantenservice mogen ervaren, internet aanvraag van een vriendin niet goed verlopen) maar wel goed op de juiste weg is. De stabiliteit van het netwerk is puik, de snelheden zijn goed en de helpdesk is dit jaar op een acceptabel niveau.

Afgezien van het feit dat poort 25 is afgesloten (voor tien euro een trucje voor bij amerikaans bedrijfje) ben ik er erg tevreden mee.

• sjorremans
ja dat zeg ik, heb ik mag afkloppen dat ik het laatste jaar weinig tot geen problemen er mee heb gehad, alleen is soms de wachttijd nog ernstig te lang bij de helpdesk, geldkloppers :p

Ik hoop ook dat ik het zo nog een tijd kan houden want het werkt toppie hier ;)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Op de Casema site kan je ook zien hoe druk het ongeveer is, dan kan je daarop baseren of je nu zal bellen of later. (als je internet het doet iig. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
Ook ik ben erg tevreden over wanadoo. Heb in den beginne (in de Demos-tijd) veel gezeik met ze gehad (dubbel afschrijven van abonnementskosten etc.) en de laatste anderhalf jaar is het niet meer nodig geweest contact met ze op te nemen, heb ik nagenoeg geen downtime gehad en is de snelheid in mijn geval zeer stabiel. Topper dus.

Verder vraag ik me af of ze al ergens in den lande begonnen zijn met het doorvoeren van de nieuwe snelheden. Ik weet het: tot maart de tijd geven, maar ik zou graag weten of ze al begonnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets heel raars, als ik gewoon aan het computeren ben gooit ie soms het internet er uit, dit gebeurt meestal na een paar uur maar soms ook naar een paar minuten en soms helemaal weer niet :? Nu heb ik pas een nieuwe videokaart dus heb ik xp eropnieuw opgezet met de gedachte dat dit probleem ook opgelost is maar dat is dus niet het geval. Ligt dit aan mij of aan Casema. Ik heb Wanadoo/Casema Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Onstabiele router? Modem eens resetten/stroom eraf? Ik heb hetzelfde verschijnsel 1 of 2 keer gehad als er (upgrade)werkzaamheden waren, verder nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:50:
Onstabiele router? Modem eens resetten/stroom eraf? Ik heb hetzelfde verschijnsel 1 of 2 keer gehad als er (upgrade)werkzaamheden waren, verder nooit...
Ik heb het nu al een tijdje en heb eigenlijk alles al geprobeerd, schone xp, modem reset en heb geen router dus daar ligt het niet aan. Morge bel ik ff en kijke wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:25:
Ik heb iets heel raars, als ik gewoon aan het computeren ben gooit ie soms het internet er uit, dit gebeurt meestal na een paar uur maar soms ook naar een paar minuten en soms helemaal weer niet :? Nu heb ik pas een nieuwe videokaart dus heb ik xp eropnieuw opgezet met de gedachte dat dit probleem ook opgelost is maar dat is dus niet het geval. Ligt dit aan mij of aan Casema. Ik heb Wanadoo/Casema Premium.
Ik heb exact hetzelfde met mijn E-Tech RTVP03 i.c.m. Casema Maxi (Motorola)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even een vraag: heb vandaag m'n Wanadoo ADSL Lite opgezegd. En ga nu Casema Multi bestellen, maar nu wil ik dus m'n verbinding vanaf de kabeldoos draadloos naar m'n computer krijgen. Dan is het toch gewoon voldoende om er een wireless router tussen te gooien a la de Linksys WRT54G?? Heb al een draadloze PCI netwerkkaart, zitten daar ook nog bepaalde eisen aan?

Kan niet wachten om lekker van die Giganewsserver gebruik te maken :)

Nu alleen nog die vervelende nachtmerries van het oude DEMOS-tijdperk uit m'n harses zien te krijgen :) ARGH, the horror, 5 kb/s max!!!! ARGH!!!!! :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
neej dat valt allemaal wel mee... ik zit constant op 365 kb/s..

alleen nu haat ik het wachten op de upgrade... :P schiet maar niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Hoe zit dat nu met die motorola modems, ik krijg maandag zo'n ding (zit nu nog op com21) maar ik meen me te herinneren dat ze die L2TP zooi eruit hebben gegooid, en je gewoon simpel via dhcp online kan, klopt dat, of moet je nog steeds een hoop kloten met linux?

[ Voor 4% gewijzigd door oXygeN op 25-02-2005 18:58 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenstick
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2020

Greenstick

Groen als gras

Je kan gewoon met DHCP online. Inpluggen en je fietst zo het internet op ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Greenstick op 25-02-2005 19:23 ]

- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

micha schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:06:
Op de Casema site kan je ook zien hoe druk het ongeveer is, dan kan je daarop baseren of je nu zal bellen of later. (als je internet het doet iig. ;))
je kan ook met je GSM via een GPRS verbinding oid naar http://www.casema.nl/wachtrijen :D werkt goed:)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Nou, niet dus...
Aangesloten, krijg geen IP, wel een aantal ARP dingen komen langs via tcpdump, en als ik kabel in laptop doe (met winXP, direct op het modem) doet ie het (na activeren) wel gewoon

Heb ik et nu sowieso verkloot en gaat ie et nu nooit meer doen, omdat ik nu met mac-adres van laptop-netwekkaart online ben gekomen?

*edit* blijkbaar niet, want als ik de kabel in m'n eigen pc steek doet internet het ook gewoon... WAT DOE IK FOUT?!!

[ Voor 16% gewijzigd door oXygeN op 28-02-2005 19:11 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
Casema checkt niet op mac adres van je pc. waarschijnlijk wel op mac adres van je modem. Pc die erachter hangt maakt dus geen fuck uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Hey ik heb net dus die zwarte motorola modem gekregen.. maar als ik hem rechtstreeks aansluit op pc met windows xp werkt internet niet.. ik probeer met die cd van wanadoo hij zegt dat de ip adres niet geldig is ofzo... als ik via router doe werkt het ook niet? iemand een idee?

zou toch normaal gesproken een kwestie vaan aansluiten, activeren en internetten zijn?

ohja trouwens pc activity lampje op de modem en achter me netwerkkaart knippert constant supersnel...

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Heb je wel de dhcp client op je computer goed ingeschakeld ?

Start>Configuratiescherm>netwerkverbindingen>Eigenschappen van Lan verbinding openen (rechtermuisknop) > Internet protocol aanklikken > Eigenschappen en dan het volgende instellen:
Automatisch een ip-adres laten toewijzen aanklikken,
Automatisch een DNSserver-adres laten toewijzen aanklikken.

Je kan daar onder het knopje eigenschappen kijken of DHCP staat ingeschakeld, zo ja vergeet wat ik gezegd heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
dev icey schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:28:
Heb je wel de dhcp client op je computer goed ingeschakeld ?

Start>Configuratiescherm>netwerkverbindingen>Eigenschappen van Lan verbinding openen (rechtermuisknop) > Internet protocol aanklikken > Eigenschappen en dan het volgende instellen:
Automatisch een ip-adres laten toewijzen aanklikken,
Automatisch een DNSserver-adres laten toewijzen aanklikken.

Je kan daar onder het knopje eigenschappen kijken of DHCP staat ingeschakeld, zo ja vergeet wat ik gezegd heb ;).
bedankt, maar wat jij hebt gezegt is allemaal in orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Dextourius schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:33:
[...]

bedankt, maar wat jij hebt gezegt is allemaal in orde...
En? heb je het al werkend gekregen? Ik heb vandaag ook de zwarte motorola modem gekregen en ik word helemaal gek hiero. 'T werkt niet en de helpdesk is ook niet te bereiken.

Ten eerste is er een handleiding van niks. Ten tweede wordt nergens vermeld dat je het eer met een windows bak MOET! activeren door middel van direct aansluiten.

Wat ik dus heb gedaan.
1. Verbinding op m'n router disconnecten.
2. Kabel uit m'n router.
3. Com21 modem los maken.
4. Motorola modem plaatsen.
5. UTP kabel erin.
6. Coax erin.
7. Stroom erin.
8. UTP in PC netwerkkaart.
9. PC opstarten.
10. Domme prog starten van cd.
11. alles volgen.

Op een gegeven moment kom ik bij een gedeelte waar ik op een knop moet drukken om de verbinding te checken. Alles gaat goed en ik kan op volgende drukken. Eenmaal op de volgende pagina moet ik op "start aanmelden modem" drukken. Ik dus erop drukken. IE start op en probeert naar http://csp.coreos.casema te gaan maar dit lukt niet. Als ik dan weer terug ga naar de install prog dan zie ik ineen het volgende bericht staan:
"Het modem wordt momenteel gereset. Wacht tot er vier lampjes continu groen branden op uw modem. Klik hierna op de herstart knop"
Ik denk dus WTF! zal wel. Ik druk op herstart en check of de 4 lampjes op de modem continu groen branden. Dat doen ze dus ik op Yes drukken. Vervolgens start m'n PC opnieuw op en eenmaal terug in windows krijg ik weer precies hetzelfde. Kan niet naar die http://csp.coreos.casema pagina gaan om het aan te melden. M'n netwerkkaart staat trouwens standaard op DHCP en IP adress laten toewijzen.

Waarom de fuck kan ik niet op de activeer pagina komen.

PS: Wanadoo en casema zuigen! Express geen normale handleiding erbij doen zodat we niet weten wat we moeten doen en dan de helpdesk moeten bellen. Of erger nog, toch maar een monteur lang laten komen. FU wanadoo & casema. Me is really pissed

EDIT: ik heb net Casema gebeld en ze hebben dat ding maar vanaf daaro geactiveerd. Hij heeft me niet verteld waarom het niet werkte. Ik heb er eigenlijk ook niet naar gevraagd. Maar nu werkt het.

[ Voor 12% gewijzigd door Alpha-sphere op 02-03-2005 19:02 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
Alpha-sphere schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:01:
[...]

EDIT: ik heb net Casema gebeld en ze hebben dat ding maar vanaf daaro geactiveerd. Hij heeft me niet verteld waarom het niet werkte. Ik heb er eigenlijk ook niet naar gevraagd. Maar nu werkt het.
Ik moet de eerste keer nog meemaken dat dat aanmelden werkt. Ik heb er toch al een boel meegemaakt, maar nog nooit zonder dat de aanmelding door casema gebeurde.

[ Voor 7% gewijzigd door Bas! op 03-03-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou toen ik mijn motorola kreeg deed dat ding ook niet. de IP bleef staan op 192.168.50.1 of zo (weet niet zeker meer) en het stond wel op DHCP en na het bellen van casema gingen ze wat doen en moest ik 10 minuten wachten (was druk daar of zo) en na die 10 minuten had ik eindelijk een range van 82.nogwatte te pakken en kon ik gaan internetten.

edit: diezelfde IP 192 nog watte zie je ook als de modem op standby staat. check maar eens...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Ik heb voor 3 jaar nu com21 modem gehad en 2 pcs in een netwerk via een hub/switch . De verbinding was nog met inlog procedure itt tot dhcp met always on verbinding.
Op deze manier kon ik makkelijk winxp internet connection sharing aanzetten. en daarnaast de lan verbinding instellen voor bestanden delen etc... via de standaard ip 192.168.0.1 en .2 op de client pc.
Maar nu sinds gisteren dus de motorola modem met de lan verbinding dus met dhcp ingesteld om automatisch een ip te pakken voor de wanadoo verbinding, en is er ook geen optie tot ics te vinden . Nu kan ik geen gebruik meer maken van mn netwerk , en ook geen ics meer gebruiken.

Ik dacht dat je dit kon oplossen door een nieuwe verbinding aan te maken, maar die word gewoon niet aangemaakt. Als ik network wizard draai geeft die aan dat ik internet niet kan delen omdat ik geen apart netwerk heb om mee te delen. Dat begrijp ik dan wel, maar hoe stel ik die in? In de lan verbindings tcp ip instellingen heb je een extra tab met alternate configuration, en die heb ik op manual ingesteld op 192.168.0.1 , maar die pakt ie volgens mij niet. Want als ik een cmd ipconfig /all doe geeft ie niet aan dat ook dit ip word gebruikt. Ik weet het, ik ben een extreme n00b, maar als iemand me kan helpen. graag. Mocht het nog van belang zijn, ik draai winxp pro engelse versie sp1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update, via de klantenservice te horen gekregen dat ik zogenaamd geen netwerk kan hebben zonder een router. En dat ik dus niks meer heb een m'n hubswitch. Vraag me af of dit gelul is of of ik nu dus echt naar een router moet overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
Het zou nog wel moeten kunnen met je huidige setup maar handig is anders. Je moet werken met virtuele lan adapters op de pc die je als router wilt gebruiken.
Je zou ook een pc met twee netwerkkaarten kunnen installeren. De ene aan de hub en de ander aan het motorola modem. Forwarding aanzetten en klaar.
Als je toch een netwerkkaart moet kopen denk dan aan een router, kosten 25€ dus zo duur zijn die dingen nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor je reactie.
Enig idee of deze wat is? http://shop2.borca-online..._info.php?products_id=769

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07-2023

SpeedyG

Say Cheese !!

Hmmm,
Hiero ook over gegaan van Com21 Naar Motorola Surfboard 5100e.

Na eerste keer fout gaan (stom DNS niet via DHCP gezet :( ) Verliep alles gladjes.
Daarna mijn Router (USR 8000-02) goed ingesteld en gereboot. Kabel van PC naar Router, kabel van router naar PC en surfen maar. Zie alleen nog niet veel verschil:

Speedtest: (Download/Upload/Connecties/Ping)
Ervoor 360,1 / 28,4 / 491 / -
Erna 378,9 / 63,2 / 599 / -

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedyG schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:11:
Hmmm,
Hiero ook over gegaan van Com21 Naar Motorola Surfboard 5100e.

Na eerste keer fout gaan (stom DNS niet via DHCP gezet :( ) Verliep alles gladjes.
Daarna mijn Router (USR 8000-02) goed ingesteld en gereboot. Kabel van PC naar Router, kabel van router naar PC en surfen maar. Zie alleen nog niet veel verschil:

Speedtest: (Download/Upload/Connecties/Ping)
Ervoor 360,1 / 28,4 / 491 / -
Erna 378,9 / 63,2 / 599 / -
probeer eens zonder router speedtest te doen, sommige routers kunnen nie veel snelheid aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
[...]

En? heb je het al werkend gekregen? Ik heb vandaag ook de zwarte motorola modem gekregen en ik word helemaal gek hiero. 'T werkt niet en de helpdesk is ook niet te bereiken.

Ten eerste is er een handleiding van niks. Ten tweede wordt nergens vermeld dat je het eer met een windows bak MOET! activeren door middel van direct aansluiten.

Wat ik dus heb gedaan.
1. Verbinding op m'n router disconnecten.
2. Kabel uit m'n router.
3. Com21 modem los maken.
4. Motorola modem plaatsen.
5. UTP kabel erin.
6. Coax erin.
7. Stroom erin.
8. UTP in PC netwerkkaart.
9. PC opstarten.
10. Domme prog starten van cd.
11. alles volgen.

Op een gegeven moment kom ik bij een gedeelte waar ik op een knop moet drukken om de verbinding te checken. Alles gaat goed en ik kan op volgende drukken. Eenmaal op de volgende pagina moet ik op "start aanmelden modem" drukken. Ik dus erop drukken. IE start op en probeert naar http://csp.coreos.casema te gaan maar dit lukt niet. Als ik dan weer terug ga naar de install prog dan zie ik ineen het volgende bericht staan:
"Het modem wordt momenteel gereset. Wacht tot er vier lampjes continu groen branden op uw modem. Klik hierna op de herstart knop"
Ik denk dus WTF! zal wel. Ik druk op herstart en check of de 4 lampjes op de modem continu groen branden. Dat doen ze dus ik op Yes drukken. Vervolgens start m'n PC opnieuw op en eenmaal terug in windows krijg ik weer precies hetzelfde. Kan niet naar die http://csp.coreos.casema pagina gaan om het aan te melden. M'n netwerkkaart staat trouwens standaard op DHCP en IP adress laten toewijzen.

Waarom de fuck kan ik niet op de activeer pagina komen.

PS: Wanadoo en casema zuigen! Express geen normale handleiding erbij doen zodat we niet weten wat we moeten doen en dan de helpdesk moeten bellen. Of erger nog, toch maar een monteur lang laten komen. FU wanadoo & casema. Me is really pissed

HEy nog nog ik werd er inderdaad ook gek van heb het zo maar ff gelaten, ik zal er morgen weer naar kijken anders laat ik het ook maar door wanadoo activeren. Ik heb de zelfde modem ergens anders ook geinstalleerd en daar was het kwestie van klikken en activeren. Ik doe gewoon dezelfde dingen ook hier bij mij maar op een of ander manier kan hij geen verbinding maken..

Terwijl ik op die andere pc geeneens gebruik had gemaakt van die cds.. het was gewoon aansluiten en activeren, zo simpel..

[ Voor 4% gewijzigd door Dextourius op 10-03-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
Bas! schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:40:
[...]
Ik moet de eerste keer nog meemaken dat dat aanmelden werkt. Ik heb er toch al een boel meegemaakt, maar nog nooit zonder dat de aanmelding door casema gebeurde.
Of ik de eerste ben weet ik niet, maar hier werkte het probleemloos. Com21 er af, Motorola er aan, beetje 'volgende, volgende' klikken in hun installproggie en ik was weer online. Helaas met de oude snelheid, want ondanks dat ik een nieuw modem heb gekregen was de lijn ze;f nog niet geupgrade. Daarvoor hebben ze nog tot het einde van de maand.

Maar goed, modem verwisselen geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Toevallig een firewall geinstalleerd? Die willen namelijk nog wel eens roet in het eten gooien met de activatiepagina is mijn ervaring. De router had je er helemaal tussen uit? Dat kan ik niet helemaal opmaken uit je verhaal. Met router er tussen gaat het iig ook vaak mis. En tja, het kan gebeuren dat iets niet meteen helemaal werkt, als het maar wordt opgelost, en dat is het nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
iemand al de nieuwe upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthMule schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 23:15:
Helaas met de oude snelheid, want ondanks dat ik een nieuw modem heb gekregen was de lijn ze;f nog niet geupgrade. Daarvoor hebben ze nog tot het einde van de maand.
je zou sowiezo snellere upload en download moeten hebben met de motorola. niet drastisch of zo

bij mij was het:
com21:160 kB/s down en up 18 kB/s(de upload was wel heeeeeeeel instabiel, varieerde van 8 tot 18)
modem geruild met moto
moto: 185 kB/s down en up 22 kB/s(stabiele snelheden)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Zoals gewoonlijk zal je tot ongeveer 3 dagen voor het einde van de maand worden geupgrade. Tenminste, zo gaat het al een paar jaar :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

nog even ter opfrissing :D
06-12-2004
Casema verhoogt internetsnelheden tot ‘glasvezel-snelheid’
Nauwelijks een half jaar na de vorige snelheidsverhoging gaan de internetabonnees van Casema er weer fors op vooruit. Afhankelijk van het abonnement gaat de download snelheid met maximaal 60% omhoog en de upload snelheid met maximaal 100%. De twee heavy user-producten – Casema Kabelbreed Mega en Wanadoo Cable Power krijgen zelfs een download snelheid van 10 Mb. Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10 Mb-grens doorbreekt. De verhoging van de bandbreedte wordt gefaseerd uitgevoerd. Uiterlijk 31 maart hebben alle abonnees de nieuwe snelheden.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd al een dit modem gehad:

Afbeeldingslocatie: http://www.crrstv.net/images/motorola-modem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:06:
Ik heb altijd al een dit modem gehad:

[afbeelding]
heb je een vraag? of was dat een mededeling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 02:15:
[...]

:X -10 Troll :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 02:15:
[...]

Een vragende mededeling, omdat er een deel van jullie nieuwe modems krijgen vroeg ik me af welke jullie krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agossie, heb ik nou staan te trollen met een direkte vraag naar het nut van iemand zijn post? heb ik smilies staan te gebruiken als :X 8)7 |:( btw. jij trollt nu B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 09:20:
Een vragende mededeling, omdat er een deel van jullie nieuwe modems krijgen vroeg ik me af welke jullie krijgen...
nou wie nu een modem krijgt/aanvraagt krijgen een zwarte motorola, maar als ik goed heb is er geen verschil tussen de zwarte en witte motorolas qua specs....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 10:47:
[...]

nou wie nu een modem krijgt/aanvraagt krijgen een zwarte motorola, maar als ik goed heb is er geen verschil tussen de zwarte en witte motorolas qua specs....
De zwarte motorola is EuroDOCSIS 2.0 compatible en heeft ook een grotere buffer aangezien EuroDOCSIS 2.0 dus hogere snelheden kan halen.

Op dit moment maakt dat nog helemaal niets uit, aangezien Casema alleen maar EuroDOCSIS 1.1 gebruikt, maar voor de toekomst is het wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok vandaag is het 31 maart. volgens een bepaalde bron (klantenservicemedewerker van casema) zou de deadline van 31 maart verschoven zijn naar 11 april omdat ze hun werkzaamheden niet op tijd kunnen voltooien.

ben benieuwd of dat een hoax was of dat ook echt gebeurd....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 02:31:11 april omdat ze hun werkzaamheden niet op tijd kunnen voltooien.
Shit de pit, ik hoop niet dat dat gebeurt. Ik had het idee dat ze vrij kort na de melding dat ze 10 Mbit gingen leveren allang de capaciteit hadden om iedereen de verhoging te geven, aangezien ik erg vaak uitschieters boven de 500 kB/s kreeg/krijg terwijl mijn limiet op 368 kB/s zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Wie heeft zijn nieuwe zwarte motorola modem aan de praat kunnen krijgen met een sitecom cable broadband router 4s.. deze dus
Afbeeldingslocatie: http://www.bestofmicro.com/img/c/I150239.jpg

het lukt mij niet... ik steek de kabels erin maar hij kan geen verbinding maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Dextourius op 31-03-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 02:31:
ok vandaag is het 31 maart. volgens een bepaalde bron (klantenservicemedewerker van casema) zou de deadline van 31 maart verschoven zijn naar 11 april omdat ze hun werkzaamheden niet op tijd kunnen voltooien.

ben benieuwd of dat een hoax was of dat ook echt gebeurd....
Gaat de verhoging vanzelf met de nieuwe modem of moet je de modem weer even uit zetten en weer aan? Of alleen even een IP renewen?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dextourius schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:04:
Wie heeft zijn nieuwe zwarte motorola modem aan de praat kunnen krijgen met een sitecom cable broadband router 4s.. deze dus
[afbeelding]

het lukt mij niet... ik steek de kabels erin maar hij kan geen verbinding maken.
ik heb een sitecom cable D202v5 en de zwarte motorola. de principe is zelfde. zet je pc niet meer op statisch ip maken maar op DHCP en dan gaat de rest vanzelf.
Alpha-sphere schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:13:
Gaat de verhoging vanzelf met de nieuwe modem of moet je de modem weer even uit zetten en weer aan? Of alleen even een IP renewen?
ik leid af van jouw postje dat je een motorola hebt dan doe je: http://192.168.100.1/config.html en dan restart modem, wat een luxe he....?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:14:
[...]

ik leid af van jouw postje dat je een motorola hebt dan doe je: http://192.168.100.1/config.html en dan restart modem, wat een luxe he....?
Ik keek eens bij de logs en zag dit:
Unit Update - No need to update. Image is current
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar misschien dat zodra de upgrade doorgevoerd is er wel een 'unit update' gedaan wordt.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste