Casema BB/Wanadoo Cable krijgen wéér upgrade

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is verzekerd dat de huidige contract datum gehandhaafd blijft na omruiling.
Maar dat scheelt maar 2 maanden dus daar lig ik niet wakker van.

Upload constant 66 K
download 380 K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Oct 1 2004 om 12:53:04 UTC+0200)

Download : 367.7 KByte/sec
Upload : 64.3 KByte/sec
Connection : 1106.0 Conn/min

met emuleplus nog draaiend op 1K / 1K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Wdrawing schreef op 01 oktober 2004 @ 12:27:
Ik heb gebeld net, zeggen ze dat ik terug moet bellen als ik thuis ben. ze willen wat dingen testen. Ik vraag met af wat. Ik draai achter een routertje. Als ik zo'n nieuw modem aanvraag dan heb ik meteen niks meer aan mijn routertje. En waarom zouden we een nieuw modem moeten hebben als deze nog werkt.
Hou je ons op de hoogte over de testen :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

Wdrawing schreef op 30 september 2004 @ 16:27:
Dit zou mijn geupgrade snelheid zijn. COM21.

(Overgenomen op Thu Sep 30 2004 om 16:25:19 UTC+0200)

Download : 278.9 KByte/sec
Upload : 32.4 KByte/sec
Connection : 583.0 Conn/min
Ping test Nederland : 40.0 ms

Ik heb de router en de modem van de stroom gehad. maar dit maakte geen verschil :(
Ik merk ook geen verschil met mijn COM21 na reset van modem... Ik max echt uit rond de 250-260 Kb.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Wdrawing schreef op 01 oktober 2004 @ 12:27:
Ik heb gebeld net, zeggen ze dat ik terug moet bellen als ik thuis ben. ze willen wat dingen testen. Ik vraag met af wat. Ik draai achter een routertje. Als ik zo'n nieuw modem aanvraag dan heb ik meteen niks meer aan mijn routertje. En waarom zouden we een nieuw modem moeten hebben als deze nog werkt.
Nu ze over zijn naar DHCP, kan je toch gewoon je modem aan een willekeurige router hangen? Er waren toen problemen met het L2TP protocol en sommige routers dacht ik, maar nu met DHCP is er toch niets meer aan de hand begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend een uur of 7 was mijn upload (met com21) 65 KB per seconde, dat is best aardig, maar na tien uur vanochtend zakte hij weer vrolijk terug naar de 30. Waar ligt dit aan? Capaciteitsproblemen bij wanadoo ofzo?

Upload casema volgens speedtest (overzicht laatste 4 weken):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.nl/database/SpeedtestGraphFlex.asp?co_id=1369&ReportID=0&tt_id=3&label=KByte%2Fsec&CountryCode=nl

en die van wanadoo:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.nl/database/SpeedtestGraphFlex.asp?co_id=73&ReportID=0&tt_id=3&label=KByte%2Fsec&CountryCode=nl

Zo te zien is er dus helemaal niets verhoogd aan de upload, gemiddeld is het 48 KB/s dat houdt in 384 Kbits doe dat x 1,5 en dan pas kom je uit op 576 :(

Met download is bijna hetzelfde verhaal aan de hand, ik krijg nu toch wel een beetje het idee dat we gefopt worden met z'n allen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik me momenteel een beetje aan stoor is aan de vrachten TCP Flags op poort 445 van hetzelfde subnet (81.68.xxx.xxx) Heb dan wel een firewall, maar doen ze hier bij Wanadoo / Casema niet eens iets aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 19:44:
Waar ik me momenteel een beetje aan stoor is aan de vrachten TCP Flags op poort 445 van hetzelfde subnet (81.68.xxx.xxx) Heb dan wel een firewall, maar doen ze hier bij Wanadoo / Casema niet eens iets aan :?
Oa poort 445 zal in de toekomst gesloten worden op het modem zelf. Scheelt weer een vracht telefoontjes over "dat ene vreemde schermpje in beeld" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Ik ga binnenkort maar een nieuw modem vragen denk ik, dan kan ik tenminste gebruik maken van de snelheidsupgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is zojuist m'n COM21 modem vervangen door een motorola. Dit vanwege de vreemde down en upload snelheden (rond 275 - 300 down en 40 - 50 up). De monteur hoefde niet te kijken naar de snelheden, hij heeft meteen de COM21 vervangen. Probleem is nu dat ik m'n router niet aan de praat krijg (iemand suggesties? Het is een US Robotics 8000 v 1.25) maar waar ik me het meest aan irriteer, is dat m'n downloadsnelheid nog steeds rond de 275 - 300 is en m'n up 40 - 50!! En Casema maar zeggen dat de upgrade succesvol is uitgevoerd! Ik word een beetje moe van Casema, heeft iemand nog suggesties voor andere (betrouwbaardere) providers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 18:12:
Bij mij is zojuist m'n COM21 modem vervangen door een motorola. Dit vanwege de vreemde down en upload snelheden (rond 275 - 300 down en 40 - 50 up). De monteur hoefde niet te kijken naar de snelheden, hij heeft meteen de COM21 vervangen. Probleem is nu dat ik m'n router niet aan de praat krijg (iemand suggesties? Het is een US Robotics 8000 v 1.25) maar waar ik me het meest aan irriteer, is dat m'n downloadsnelheid nog steeds rond de 275 - 300 is en m'n up 40 - 50!! En Casema maar zeggen dat de upgrade succesvol is uitgevoerd! Ik word een beetje moe van Casema, heeft iemand nog suggesties voor andere (betrouwbaardere) providers? :)
Reset je modem naar de fabrieksinstellingen, en kijk dan wat ie doet :)

Daarna wel even goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Wanadoo en Casema beweren dat de COM21 de >2500Kbit makkelijk aankan, mar lees eens wat Chello nu aangeeft:
Kabelinternetprovider Chello heeft op zijn website meer informatie bekend gemaakt over een eerder aangekondigde snelheidsverhoging van de Classic- en Plus-abonnementen. Het €49,95 kostende Classic-abonnement krijgt een downloadsnelheid van 4Mbps en een upload van 1Mbps (was: 2560Kbps / 384Kbps), terwijl gebruikers van het per maand €79,95 kostende Plus abonnement hun bandbreedte zien toenemen tot 8Mbps down en 1Mbps up (voorheen 4608Kbps / 512Kbps). Nieuwe klanten krijgen direct de hogere snelheden, Motorola, Thomson of Terayon type TJ720 modem gebeurt dit binnenkort. Gebruikers met een COM21 of ander Terayon modem moeten langer geduld hebben; met hen zal eerst contact opgenomen worden om hun modem te vervangen alvorens de snelheidsverhoging kan worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaguit schreef op 05 oktober 2004 @ 08:22:
Wanadoo en Casema beweren dat de COM21 de >2500Kbit makkelijk aankan, mar lees eens wat Chello nu aangeeft:

[...]
casema is eigenwijs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

No shit... Maar wel triest dat kabelaars dit soort dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:45
mmmz maar nu moet casema ook weer gaan verhogen want chello loopt weer voor op ons :(

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans schreef op 05 oktober 2004 @ 17:04:
mmmz maar nu moet casema ook weer gaan verhogen want chello loopt weer voor op ons :(
het heeft eigenlijk geen nut dat Chello z'n snelheden verhoogt tegenop die van Casema, want Chello is niet te krijgen in gebieden waar Casema is en Casema niet in Chello gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

En chello heeft een datalimiet en bij overschrijding krijg je 128kbit ofzo.

Ik heb dan liever de hele maand 3mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11

Rhapsody

In Metal We Trust

ik heb nog steeds 4MBit hier! :D

(Overgenomen op Tue Oct 5 2004 om 21:59:14 UTC+0200)

Download : 551.5 KByte/sec
Upload : 40.3 KByte/sec
Connection : 653.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms

Tijdens deze etst was ik met 20kb/sec aan het uploaden en 10kb/sec aan het downloaden.
Ik zou eigenlijk 3072 Kbit moeten hebben, dus ik heb niets te klagen. (sowieso in 2 jaar tijd nog nooit problemen gehad met Casema/wanadoo)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje weer goeie verbinding

download is 341 kb
upload is 65 kb
connection 1198 ( verschilt nog al per keer )
ping 25ms

en nog steeds met com21 modem. Zou misschien een overstap naar motorola verschil uitmaken of toch bij de com21 blijven :? . me abbo is premium in zoetermeer 2722.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil via mail vragen of ik een nieuwe modem kan krijgen, maar wat kan ik nu het beste mailen? Ik zit bij Casema/Wanadoo. Zal ik naar wanadoo of naar casema mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

het klachtenformulier op de casema website werkt aardig. Via dat formulier heb ik ook een nieuwe gekregen. En zonder gezeik over een jaar verlengen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 11:59:
Ik wil via mail vragen of ik een nieuwe modem kan krijgen, maar wat kan ik nu het beste mailen? Ik zit bij Casema/Wanadoo. Zal ik naar wanadoo of naar casema mailen?
Gewoon adresgegevens meesturen en je bent klaar. Heb ik ook gedaan.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Rhapsody schreef op 05 oktober 2004 @ 22:00:
ik heb nog steeds 4MBit hier! :D

(Overgenomen op Tue Oct 5 2004 om 21:59:14 UTC+0200)

Download : 551.5 KByte/sec
Upload : 40.3 KByte/sec
Connection : 653.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms

Tijdens deze etst was ik met 20kb/sec aan het uploaden en 10kb/sec aan het downloaden.
Ik zou eigenlijk 3072 Kbit moeten hebben, dus ik heb niets te klagen. (sowieso in 2 jaar tijd nog nooit problemen gehad met Casema/wanadoo)
speedtest.nl zegt ook zo lekker veel :Z

Ik heb een 2.5Mbit verbinding en krijg dit als resultaat bij speedtest.nl

(Overgenomen op Wed Oct 6 2004 om 20:26:37 UTC+0200)

Download : 659.5 KByte/sec
Upload : 42.8 KByte/sec
Connection : 1404.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen in postcodegebied 3454 (Vleuten - de Meern) met lage upload snelheden (Wanadoo Broadband Premium COM21 3072/576)? Vooral overdag en 's avonds is de snelheid om te huilen.. Als de theoretische uploadsnelheid 72 KB/s is en ik haal er dan 25-35 dan vind ik dat best een beetje triest...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 23:44
Zit niet heel ver weg, namelijk 3553 BX Zuilen Utrecht. Ik heb ook Premium COM21 en heb echt precies dezelfde snelheden. Met mijn download kan ik wel leven, iets van 75 kb/s onder theoretische max maar mijn upload is ook rond de 20/25 kb/s. Komt dit nou door de COM21 modem en wordt het beter met de nieuwe moterola? Zelf denk ik van wel maar krijg er gewoon geen van Wanadoo via de helpdesk. Ik hoor al een jaar lang dat ze de com21 eruit willen hebben behalve bij mij. Moet namelijk persé een brief met argumenten (dus snelheid) sturen naar klantenservice. Gelukkig mag dat wel met speedtest.nl dus zie het hoopvol tegemoet want krijg daar altijd slechte resultaten. Ik laat het wel weten of de upload met een nieuwe modem beter wordt. Tenzij hier iemand me verteld dat het geen **** uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word echt helemaal gek van Casema. Ik heb nu dus een Motorola ipv een COM21 maar ik haal zo om en nabij de 60 kb/s met een Premium pakket! En zij maar zeggen dat het goed is... Zover ik het kan lezen behoor ik toch echt maximaal 384 kb/s download en 72 kb/s upload te behalen... Ik denk dat ik toch maar eens naar een andere provider zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mieze schreef op 07 oktober 2004 @ 17:19:
Zit niet heel ver weg, namelijk 3553 BX Zuilen Utrecht. Ik heb ook Premium COM21 en heb echt precies dezelfde snelheden. Met mijn download kan ik wel leven, iets van 75 kb/s onder theoretische max maar mijn upload is ook rond de 20/25 kb/s. Komt dit nou door de COM21 modem en wordt het beter met de nieuwe moterola? Zelf denk ik van wel maar krijg er gewoon geen van Wanadoo via de helpdesk. Ik hoor al een jaar lang dat ze de com21 eruit willen hebben behalve bij mij. Moet namelijk persé een brief met argumenten (dus snelheid) sturen naar klantenservice. Gelukkig mag dat wel met speedtest.nl dus zie het hoopvol tegemoet want krijg daar altijd slechte resultaten. Ik laat het wel weten of de upload met een nieuwe modem beter wordt. Tenzij hier iemand me verteld dat het geen **** uitmaakt.
Buren van mij hetzelfde. Ik woon in 3552 Ondiep Utrecht, en zij hebben hetzelfde probleem. Ik heb echter Motorola, en heb niets geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Net gebeld met Casema. COM21 heeft hardware limiet van 250K. Voor de 3Mbit moet je dus een Motorola hebben. Ik ga afspraak maken om modem om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik weten wilde... wie heeft een motorola gekregen ZONDER bij te moeten tekenen voor 1 jaar? een kleine toelichting erbij aub met of je nou ben overgestapt op casema, een andere abbo hebt, via internet akkoord of brief akkoord ben gegaan, hoe aangevraagd enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Bij mij wordt hij als het goed is komende week omgeruild. Niets bijtekenen of zoiets. Afspraak maken was verassend snel geregeld. Service krijgen is verfrissend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit je bij casema of wanadoo? je hebt gebeld? postcode is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Woei! Heb mn moterola draaiend atm \o/
Had net wat problemen om een IP te krijgen, maar ff helpdesk gebeld en et was in een half uurtje al geregeld.
Vellie nijs!

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:08:
Wanadoo. Ik heb gebeld met de klantenservice, 0900 8896 (dacht ik) en dan de optie 'Wijzigen abonnement' en dan wachten tot je iemand aan de lijn krijgt. Dan zeggen dat je een COM21 hebt, en dat je een nieuwe wil, omdat je geen gebruik kan maken van de upgrade. Ik zit in postcode 2612.

Ik ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:08:
Als je Casema hebt dan krijg je automatisch al een Motorola modem. Je kunt geen gebruik maken van Casema Kabelbreed met het Com21 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
Ter vergelijk:

Ik zit hier in postcodegebied 2553 met een Com21, Wanadoo Cable Premium.
Een test met het ftp'en van een bestand van 25MB van/naar een bevriend privé-providertje in NL (colocatie A'dam) levert:

Download:
Transfered 1 file(s) - Total: 25.8 M byte(s) in 85.70s (315.76 KBps)

Upload:
Transfered 1 file(s) - Total: 25.8 M byte(s) in 424.84s (63.75 KBps)

Speedtest.nl vind ik met die korte meettijden onbetrouwbaar (zo blijkt ook uit bovenstaande ftp-test), maar die zegt:
Down: 329.7 KByte/sec (=2638 kbps)
Up: 54.8 KByte/sec (=438 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedtest zit er zo te zien ook niet flink ernaast :? maar de meeste mensen willen een snelle indicatie welk snelheid ze ongeveer hebben. (alles moet snel tegenwoordig he...)

overigens als je 5 keer achter mekaar speedtest doet zie je ook telkens weer een iets andere waarde...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema Maxi in 3552 (Utrecht) met Motorola modem. Nog steeds perfect :)
Ik snap niet waarom sommige mensen moeilijk doen dat ze geen Motorola modem willen hebben |:(
ftp: 10485760 byte ontvangen in 26,55seconden 394,96kB/s.
ftp: 10485760 byte verzonden in 137,25seconden 76,40kB/s.
offtopic:
w00t... 400ste post genaderd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 09:43:
Casema Maxi in 3552 (Utrecht) met Motorola modem. Nog steeds perfect :)
Ik snap niet waarom sommige mensen moeilijk doen dat ze geen Motorola modem willen hebben |:(

[...]

offtopic:
w00t... 400ste post genaderd
Ik wil er wel 1 maar ik heb geen zin om er nog een jaar aanvast te zitten als je nu zo'n modem aanvraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
Damn, ik wil ook een MotorolA Modem hebben. Heb wanadoo premium met com21 en haal max 234 k/s. Als ik met casema bel, dan zeggen ze dat ie vanzelf wel wordt vervangen en dat ik dus moet w88. Ik wil nie w88 ik wil een nieuw modem. Toch nog maar s bellen en klagen :(

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Dafjedavid schreef op 11 oktober 2004 @ 11:27:
Damn, ik wil ook een MotorolA Modem hebben. Heb wanadoo premium met com21 en haal max 234 k/s. Als ik met casema bel, dan zeggen ze dat ie vanzelf wel wordt vervangen en dat ik dus moet w88. Ik wil nie w88 ik wil een nieuw modem. Toch nog maar s bellen en klagen :(
Mail backoffice@office.casema.nl es. Heb ik ook gedaan en via die weg ook een nieuwe gehad. WARNING: slow response alert ;)

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laatste tijd last van ping problemen.. :(

mijn down en upload snelheid is gewoon zoals ie hoord te zijn maar mijn ping is s'avonds tusse 7 en 11 meer dan 150ms .. gwoon onmogelijk om normaal te gamen dus. weet iemand wat er aan de hand kan zijn? alvast bdankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

D'r is iets heel raars met mijn Casema account aan de hand. Ik heb de 1,5Mbit versie, dus dat moet zo'n 200Kb per seconde zijn. Ik vond het allemaal wat rap gaan, dus ik wrijf mijn ogen maar eens uit en test even een linux-kernel (45Mb) van een nederlandse mirror. Dat gaat dus met:

1600Kb per seconde

Ik heb nog wat testjes gedraaid, maar ze hebben de rem eraf gehaald, lijkt wel. Speedtest zegt:

1370KByte/sec

Dit zal niet al te lang duren, ik geniet er vanavond maar even van. >:)

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort geleden m'n account naar Casema Mega laten upgraden (inclusief beloofde snelheidsupgrade). Gisteren nieuwe Motorola modem gekregen en aangesloten en toen naar www.coax.nl/tester gegaan
Er is 1.00 MegaBytes gedownload.

Tijdens de laatste 512.0 KiloBytes was
de snelheid 888.4 KiloBytes/s.

Dat is 7107 kbps.
netjes hoor :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak: trashPuur ranten om het ranten zet je maar een weblog voor op. Hier op GoT mag je alles ter sprake brengen wat je wilt, maar dan wel onderbouwd met argumenten en discussiepunten.

[ Voor 93% gewijzigd door curry684 op 12-10-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, zo lang Casema de mensen met skill en interesse wegjaagt, en de idioten die geen vervelende vragen stellen aanhoudt blijf je dit soort dingen houden.

Waar lag het probleem nou uiteindelijk en zou je je post iets aan kunnen passen dat het de lay niet uitelkaar trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
offtopic:
Alleen ff die regel met die puntjes ........... weghalen (wordt als één woord gezien en komt dus op één regel).

Ik heb ook wel soortgelijke problemen gehad (iets minder), vooral bij de omzetting naar DHCP. Dat was op gegeven moment half gedaan door iemand die ik aan de lijn had, de volgende dag alles opgelost door een mevrouw die er wel verstand van had. Even later nog eens moeten bellen omdat ik weer op basic gezet was ipv premium maar dat was ook zo gepiept. Hoe snel en vriendelijk je geholpen wordt ligt ook sterk aan je eigen houding; ik weet en ondervind gewoon dat ze daar bij Casema wel eens foutjes maken en ik ga niet bellen om te klagen, maar om te vragen om een oplossing (toegang tot ftp kon bijv. niet meer, omdat hoofd-e-mail account met een _ begon, werd tijdens het telefoongesprek aangepast...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jouw en zijn probleem zijn niet te vergelijken. jij had wel internet en het omzetten ging niet goed. hij had helemaal niets... en als je dan leest hoe het gegaan is dan snap je toch wel dat hij gefrustreerd is na een aantal dagen geen resultaat.

- 4 dagen lang niets gehoord en na een belletje weten ze niet waar hij over heeft.
- zowel zijn laptop als zijn pc zijn nu een puinzooi
- een dienst waar hij op wacht is na 1 week nog niet voor mekaar gekregen.
- hardnekkig blijven volhouden dat het probleem bij hem ligt.

jouw probleempjes waren zo op te lossen via een telefoontje. jij kan dan ook niet gefrustreerd zijn... ik snap wel wat je bedoelt en dat je met wat vriendelijkheid veel verder komt...

@humprey je hebt als het goed is 1 maand de tijd om uit te proberen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet zojuist mijn computer aan en start mijn download bij de nieuwsgroepen (met payserver) en haal een vrij stabiele download van 460-480 KB/s met pieken richting de 650 :D :9

Wie heeft dit ook?

Wanadoo Premium i.c.m. com21 modem

wie zei dat de grens bij com21 2,5 Mbit zat?? })

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren is hier voor de 2e keer nadat de upgrades zijn uitgevoerd een monteur in de straat bezig geweest, en ineens heb ik een (damn) stabiele snelheid.

m'n signalen voordat de monteur langs was geweest:
Frequency 242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 30 dB
QAM 64
Network Access Control Object ON
Power Level -10 dBmV
nadat de monteur weg ging:
Frequency 242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
QAM 64
Network Access Control Object ON
Power Level 0 dBmV
note: power level op 0 is de meest ideale waarde die je kunt hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
Ik heb nog steeds een K******e snelheid. Max = 320 k/s op wanadoo broadband premium met com21. :(

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 11:06:
jouw en zijn probleem zijn niet te vergelijken. jij had wel internet en het omzetten ging niet goed. hij had helemaal niets... en als je dan leest hoe het gegaan is dan snap je toch wel dat hij gefrustreerd is na een aantal dagen geen resultaat.

- 4 dagen lang niets gehoord en na een belletje weten ze niet waar hij over heeft.
- zowel zijn laptop als zijn pc zijn nu een puinzooi
- een dienst waar hij op wacht is na 1 week nog niet voor mekaar gekregen.
- hardnekkig blijven volhouden dat het probleem bij hem ligt.

jouw probleempjes waren zo op te lossen via een telefoontje. jij kan dan ook niet gefrustreerd zijn... ik snap wel wat je bedoelt en dat je met wat vriendelijkheid veel verder komt...

@humprey je hebt als het goed is 1 maand de tijd om uit te proberen toch?
Ja maar het gaat om de houding van casema dat de fout bij voorbaadt bij de klant ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Nou, ik had van de week al gepost dat ik kan downloaden met 1 a 2 Megabyte per seconde. Dat is nu na 5 dagen nog steeds zo.

Speedtest zegt: 1809.5 KByte/sec :7 :7

Casema is super, volgens mij maken ze het goed met me omdat ik jaren aan de DEMOS modem heb gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrScratch schreef op 15 oktober 2004 @ 18:35:
Nou, ik had van de week al gepost dat ik kan downloaden met 1 a 2 Megabyte per seconde. Dat is nu na 5 dagen nog steeds zo.

Speedtest zegt: 1809.5 KByte/sec :7 :7

Casema is super, volgens mij maken ze het goed met me omdat ik jaren aan de DEMOS modem heb gehangen.
Heh, ik denk dat een of andere schele aap jou een fout pakket gegeven heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 20:22:
[...]

Heh, ik denk dat een of andere schele aap jou een fout pakket gegeven heeft :)
Ehhh, nou het was anders niet vanaf het begin zo snel. Ik heb sinds augustus weer casema en sinds een week is het opeens lighting-fast. Misschien hebben ze de upgrade iets te vaak gedaan.

Ik zie het zo voor me:

J: Hey Henk, hebben we MrScratch nu al gedaan?
H: Ehh Joost, ik weet het niet meer zeker. Voor de zekerheid maar even een snelheid maal 2 doen.
J (volgende dag): Hadden we MrScratch nou al gedaan?
H: Beter voor de zekerheid nog een keer.

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

MrScratch schreef op 15 oktober 2004 @ 22:45:
[...]

Ehhh, nou het was anders niet vanaf het begin zo snel. Ik heb sinds augustus weer casema en sinds een week is het opeens lighting-fast. Misschien hebben ze de upgrade iets te vaak gedaan.

Ik zie het zo voor me:

H: Ehh Joost, ik weet het niet meer zeker. Voor de zekerheid maar even een snelheid maal 2 doen.

Lol waarom ben jij dan de enige gelukkig e :P
Ik wil ook >:) :P

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrScratch schreef op 15 oktober 2004 @ 22:45:
[...]

Ik zie het zo voor me:

Nee, naast de standaard pakketten waren er ook wat andere opties/snelheden mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me eigen af hoeveel keer ze nog een snelheids upgrade kunnen uitvoeren voordat ze aan de maximum capaciteit zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 00:39:
[...]
Nee, naast de standaard pakketten waren er ook wat andere opties/snelheden mogelijk :)
Het snelste pakket is 6Mbit, dus dat zou op zo'n 6*1024/8=768Kbyte zijn. Ik download nu met 2Mbyte per seconde, dus dat zou dan 18Mbit moeten zijn. Dat abonnement bestaat niet. Ik hou het gewoon op een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 08:43:
Ik vraag me eigen af hoeveel keer ze nog een snelheids upgrade kunnen uitvoeren voordat ze aan de maximum capaciteit zitten :?
Als het goed is kunnen ze (als ze de huidige apparatuur ook blijven vernieuwen) nog heel wat mb's omhoog. Stukken meer dan ADSL iig.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrScratch schreef op 16 oktober 2004 @ 13:06:
[...]

Het snelste pakket is 6Mbit, dus dat zou op zo'n 6*1024/8=768Kbyte zijn. Ik download nu met 2Mbyte per seconde, dus dat zou dan 18Mbit moeten zijn. Dat abonnement bestaat niet. Ik hou het gewoon op een fout.
Ik zei ook niet dat het een voor jou bekend pakket was.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
offtopic.
Aan alles komt een einde, zo ook aan mijn inmiddels 3 jaar lopende contract met Casema. De KaaHema heeft gelukkig vanmorgen mijn verbinding stopgezet! Woei!

reactie voor hieronder: wel.. het was beetje plotseling, in een brief schreven die knakkers per 1 november, maar het is dus per 16 oktober omdat ik een 12 maanden contract had afgesloten zeg maar. Ik had al een ADSL thuis liggen, die ik maar ben gaan aanleggen vanmiddag, en dit gaat als een fucking trein. Mooie ping, stabiele snelheid. Alleen nog niet helemaal vrijgegeven door KPN dus kan niet op alle sites. Vanaf maandag hopelijk!

[ Voor 57% gewijzigd door meelmark op 16-10-2004 19:26 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meelmark schreef op 16 oktober 2004 @ 17:25:
offtopic.
Aan alles komt een einde, zo ook aan mijn inmiddels 3 jaar lopende contract met Casema. De KaaHema heeft gelukkig vanmorgen mijn verbinding stopgezet! Woei!
en nu? hoe internet je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 11:37:
Ik zet zojuist mijn computer aan en start mijn download bij de nieuwsgroepen (met payserver) en haal een vrij stabiele download van 460-480 KB/s met pieken richting de 650 :D :9

Wie heeft dit ook?

Wanadoo Premium i.c.m. com21 modem

wie zei dat de grens bij com21 2,5 Mbit zat?? })
Ik had een COM21 met premium. Speedtest gedaan, kwam ergens op de 240-250 K uit met 10 tests. Dezelfde dag identieke test gedaan met motorola, en zat op 350 K. Lijkt me iets te duidelijk om toeval te zijn.

Ik moest helaas wel 2x bellen om mijn MAC geautoriseerd te krijgen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 08:43:
Met een snelheidsverhoging worden ook het aantal netwerkcomponenten uitgebreid, de bandbreedte verbreed e.d. als dat nodig mocht zijn. In principe kan zo'n Motorola dus nog even vooruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Ik heb wanadoo primium met een motorola surfboard.

en dit zijn de speedtest resultaten
(Overgenomen op Wed Oct 20 2004 om 14:46:00 UTC+0200)

Download : 625.8 KByte/sec
Upload : 76.2 KByte/sec
Connection : 1404.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms
download resultaat is niet opgeslagen omdat limiet is overschreden.

vind wanadoo wel goed, ik download nooit te langzaam, bij de laatste upgrade moesten we overstappen van com21 modem naar motorola modem omdat de com21 niet sneller kon melde de vrouw die belde (volgens mij kan hij stuk sneller maar dat maakt niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
jaaa, krijg nu ook een motorola modem. hoop dan eindelijk is wat van die verhoging te merken en lekker tegen de max van de snelheden aan te zitten. :)
duurt nog twee weken maar goed, dat moet kunnen :)

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:14
Martink schreef op 20 oktober 2004 @ 14:48:
Ik heb wanadoo primium met een motorola surfboard.

en dit zijn de speedtest resultaten

[...]

download resultaat is niet opgeslagen omdat limiet is overschreden.

vind wanadoo wel goed, ik download nooit te langzaam, bij de laatste upgrade moesten we overstappen van com21 modem naar motorola modem omdat de com21 niet sneller kon melde de vrouw die belde (volgens mij kan hij stuk sneller maar dat maakt niet uit)
Volgens mij heb jij ook 'per ongeluk' een upgrade gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het valt me de laatste dagen op dat mijn download een beetje HOOG uitvalt.
ik heb wandoo broadband basic en ik zou een download moeten hebben van rond de 192kb/sec
maar met downloaden met DC++ en op speedtest.nl merk ik wel anders.
download op dit moment op ong 350/370kb/sec en dat had ik laatst ook al met DC en ook op internet. en dan gaat het om bestanden van enkele honderdeden mb's! ik heb een piek gehad van over de 500 en deze was gewoon een van begin tot eind (iets van 350mb) stabiel rond die 500kb/s

wie heeft hier nog meer 'last' van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga de overstap ook wagen van Wanadoo premium naar Casema maxi

binnenkort mijn modem inruilen com21 voor een motorola

ben benieuwd en weer kunnen downloaden uit de nieuwsgroepen zonder pay account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Kentut schreef op 21 oktober 2004 @ 17:23:
[...]

Volgens mij heb jij ook 'per ongeluk' een upgrade gekregen ;)
hoezo 'per ongeluk'? upgrade zou er toch komen, maar de upgrade is iets te ver gegaan geloof ik :)

had die snelheid al voordat we mailtje van casema kregen dat de snelheid was verdubbelt, en daar stond de snelheid in die het oorspronkelijk hoord te zijn :)

[ Voor 27% gewijzigd door Martink op 22-10-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor de mensen met upload problemen:

Casema heeft 2 upstream kanalen in gebruik op het netwerk. Mochten er teveel mensen op 1 upstream kanaal komen, dan kun je in de late uurtjes last krijgen van latency en lage upload snelheden.

Je kunt proberen het upstream kanaal te wijzigen door naar http://192.168.100.1/config.html te gaan. De "Upstream Channel ID" is 7 óf 8. Staat hij momenteel op 7, dan verander je hem in 8, en staat ie op 8 dan verander je hem in 7.

Druk hierna op "Save Changes" en klik daarna op "Restart Cable Modem". Wacht ongeveer 1 minuut, en doe daarna een upload test om te kijken ofdat er iets verbeterd is.

Werkt je verbinding hierna niet meer? Verander het upstream kanaal dan weer in het originele kanaal, restart het modem, en je hebt weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 08:59:
Tip voor de mensen met upload problemen:

Casema heeft 2 upstream kanalen in gebruik op het netwerk. Mochten er teveel mensen op 1 upstream kanaal komen, dan kun je in de late uurtjes last krijgen van latency en lage upload snelheden.

Je kunt proberen het upstream kanaal te wijzigen door naar http://192.168.100.1/config.html te gaan. De "Upstream Channel ID" is 7 óf 8. Staat hij momenteel op 7, dan verander je hem in 8, en staat ie op 8 dan verander je hem in 7.

Druk hierna op "Save Changes" en klik daarna op "Restart Cable Modem". Wacht ongeveer 1 minuut, en doe daarna een upload test om te kijken ofdat er iets verbeterd is.

Werkt je verbinding hierna niet meer? Verander het upstream kanaal dan weer in het originele kanaal, restart het modem, en je hebt weer verbinding.
Hmm mijn Upstream Channel ID is 4 weet je zeker dat het 7 of 8 is? of verschilt dat per streek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 23 oktober 2004 @ 18:38:
[...]

Hmm mijn Upstream Channel ID is 4 weet je zeker dat het 7 of 8 is? of verschilt dat per streek?
Hmm dit kan dan idd per streek anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij mij staat ie op channel id 6 !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal staan de upstream kanalen op één gevolgd.

Dus mocht ie bij jou op 6 staan, dan kan het volgende kanaal 5 of 7 zijn. Ik heb er ook een tijdje mee geprobeerd, en bij mij werkte upstream kanaal 8 het beste (origineel stond ie op 7, maar daar had ik 's avonds veel lag mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Laatst online: 20-08 21:10
Ik heb nog steeds probleem met de download en upload snelheid. En ik ben toch maar van plan om zo'n nieuw modem aan te vragen. alleen zit ik nog met een paar vragen. Moet ik nou met het nieuw modem een router gebruiken of kan hij zo op de switch. en kan ik ook de dhcp uitzetten op dat modem. en over welk protecool gaat deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was nuttiger geweest als je had gezegd WELK switch je hebt. en ik denk dat je die vraag naar casema moet mailen of er bekend is dat die switch met de motorola samengaat.

tot slot je kan de dhcp nog wel ff omzeilen door handmatig in te loggen omdat casema voorlopig nog 2 manieren aanbied om in te loggen. dhcp en l2tp. maar voor hoe lang nog? maar als je niet 2 manieren krijgt om in te loggen kan je het vergeten om dhcp uit te zetten of om te zeilen....

mag ik vragen wat voor probleem je met je up en down heb? dat je niet op je max zit? ik zit op 175 down en 18 up. met een moto had ik vast en zeker hoger gehaald... niet zo op blind staren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Laatst online: 20-08 21:10
Ik heb een Level ONE Switch en een Sweex Router :( met een COM21 Modem.
Ik zou graag geen DHCP gebruiken.

Dit is mijn gemiddelde speedtest.

Download : 278.9 KByte/sec
Upload : 32.4 KByte/sec
Connection : 583.0 Conn/min
Ping test Nederland : 40.0 ms

Soms gaat ie nog wel naar de 300KB maar meer ook niet.
En ik heb het Prumium abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 11:33:

tot slot je kan de dhcp nog wel ff omzeilen door handmatig in te loggen omdat casema voorlopig nog 2 manieren aanbied om in te loggen. dhcp en l2tp. maar voor hoe lang nog? maar als je niet 2 manieren krijgt om in te loggen kan je het vergeten om dhcp uit te zetten of om te zeilen....
L2TP is al vanaf begin Juli of Augustus niet meer in gebruik hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
Casema biedt volgens mij alleen DCHP en PPPoE . Dat is wat ik zeker weten weet. LP2T weet ik niet zeker of dat nog gebruikt kan worden.

[ Voor 1% gewijzigd door meelmark op 27-10-2004 17:03 . Reden: spelfoutje ;) ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

If modem = Motorola then goto dhcp
If modem = Com21 then goto PPPoE

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen zorg allemaal gewoon dat je een motorola modem neemt, die van mij is net afgeleverd en ik haal nu wel de normale snelheden.

met com 21 zat ik op upload 30kb's das nu 68
en de download was 320 ligt nu rond de 380 KB's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Thu Oct 28 2004 om 16:03:10 UTC+0200)

Download : 287.7 KByte/sec
Upload : 41.0 KByte/sec
Connection : 575.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms

com21 wanadoo premium krijgt binnenkort een motorola modem en stap over op casema ben benieuwd.

wat ik wel vreemd vind als ik speedtest doet met de mozilla firefox browser kom ik meestal hoger uit met mijn download dan als ik het met internet explorer test

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag eindelijk over naar casema maxi

speedtest

(Overgenomen op Thu Nov 4 2004 om 14:14:44 UTC+0100)

Download : 343.1 KByte/sec
Upload : 75.5 KByte/sec
Connection : 1176.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

top download snelheid is 380 KByte/sec en stabiel
upload 79 KByte/sec stabiel

ik ben in iedergeval tevreden over mijn overstap naar Casema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op 28 oktober 2004 @ 10:19:
If modem = Motorola then goto dhcp
If modem = Com21 then goto PPPoE

;)
[off]
Jezus micha kun je t nog steeds uithouden daar? :)
Zit momenteel bij een geniaal leuk bedrijf, 400 euro meer per maand en 15 minuutjes fietsen ipv anderhalf uur treinen :)
[/off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Laatst online: 27-07 19:00
Even een vraagje over casema maxi.... Momenteel heb ik een adsl comfort abo... In de speedtouch modem zit al een dhcp router... is dit ook het geval met de motorola modems bij casema ?

mvg,

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 14:47
Nee daar moet je een apparte router voor kopen kan ieder willekeurig dingetje zijn met DHCP. Wanneer je een zwart motorola modem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

removed

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet ik even kwijt: gisteren problemen met internet (zoetermeer/casema/premium). Mijn zoon had overdag al gebeld met de helpdesk (ik zat op kantoor). Géén wachtrij, direct iemand aan de lijn. Die kwamen er samen niet uit. Ik heb mijn zoon geadviseerd op met de internet-router naar de leverancier te gaan om 'm te laten testen.
Toen ik thuis kwam (de router was goed) heb ik het modem direct op een XP-PC (linux zou vast voor ge-ouwehoer zorgen) aangesloten. Nog steeds niks. Nou zelf maar bellen..... Je maakt jezelf bij voorbaat al kwaad (lang wachten) maar nee hoor: weer direct iemand aan de lijn!
Na 5 minuutjes had hij het probleem geanalyseerd en hij zou mijn modem laten resetten. Binnen een uurtje zou-ie-ut weer moeten doen. En verdomd (sorry) na 5 kwatier ging ik proberen en hij deed-ut weer.

Dat ben ik niet gewend. Ik anticipeer op slechte service een lekker schelden op forums zoals hier. Maar eerlijk is eerlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja nu ikke... sinds de laatste upgrade he... was me internet zo instabiel als de pest. middags had ik een upload van maximaal 10. snachts 18. down was iets van 140 overdag en snachts 160.

heb gebeld en kreeg een motorola aangeboden zonder iets te moeten tekenen of zo en nu haal ik 195 down en 22 up. vanmiddag was ook hetzelfde.

kreeg een heuse doos met netwerkkaartje+UTPkabel en ander zooi erin. wilde toch al een extra netwerkkaartje kopen, nu hoeft dat niet meer :P ze nemen overigens alleen de com21 ZONDER adapter en ander spul mee.(mocht ik houden en zelf weten wat ik ermee deed)

die motorola deed het trouwens niet in 1 keer. heb 2 keer helpdesk gebeld en idd ze waren vlot.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Past hier niet echt maar toch ook weer wel, ze hebben de wachttijden op hun site gezet. *thumb up*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:18:
Past hier niet echt maar toch ook weer wel, ze hebben de wachttijden op hun site gezet. *thumb up*
ik lees dat de internetstoringendienst dicht is? vreemd? ik bel altijd savonds en krijg gwoon iemand aan de lijn die me met mijn modem en verbinding helpt? het enige wat nog open is is de dienst voor televisie en radio? zijn dat de mensen die ik spreek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

In het weekend is de internethelpdesk tot 17.00u open, door de week tot 22.00u. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Laatst online: 11-09 15:04
micha schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:06:
In het weekend is de internethelpdesk tot 17.00u open, door de week tot 22.00u. :)
Klopt en bij Casema vanaf volgende maand ook op zaterdag tot 22.00 uur, wist een medewerker van de helpdesk me te vertellen. Het word nog wel eens wat! :)

Volgende week Demon de deur uit en Casema weer terug bij mij......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ah, de zondagavond laten ze nog even ongemoeid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Eindelijk een Motorola modem !!!

Fantastische snelheden, ik zit soms maar 1 kb onder de theoretische snelheid, en vaak erboven, dus dat vind ik prima :) De nieuwe upload is helemaal goed :D

code:
1
2
3
4
5
6
Speedtest:

Download: 401.6kb/s
Upload: 66.9kb/s
Connecties: 888.0/min
Ping: 13.0ms

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word zo moe van Casema/Wanadoo. Één en al problemen. Eerst haalden we de beloofde snelheden niet. Na veel gezeur omgezet van Com21 naar Eurodocsis. Draait het 2 maanden supergoed en snel, krijg ik sinds 4 dagen ontzettend veel problemen met m'n ping. M'n ping schommelt tussen de 13 ms en de 800 ms, waarbij het meerendeel rond de 400 ms hangt. Er vervelend dus. Ik Casema bellen, krijg je de standaard antwoorden en vragen: wij meten een normale ping naar uw adres. Het ligt vast aan uw virusscanner, firewall of spyware. Niet? Ow dan zijn uw kabels verouderd, dan moet u die maar vervangen. Ze maken zich dr op deze manier wel erg makkelijk vanaf! Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben? Ik heb wanadoo Premium en heb het getest op meerdere pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:38:
Ik word zo moe van Casema/Wanadoo. Één en al problemen. Eerst haalden we de beloofde snelheden niet. Na veel gezeur omgezet van Com21 naar Eurodocsis. Draait het 2 maanden supergoed en snel, krijg ik sinds 4 dagen ontzettend veel problemen met m'n ping. M'n ping schommelt tussen de 13 ms en de 800 ms, waarbij het meerendeel rond de 400 ms hangt. Er vervelend dus. Ik Casema bellen, krijg je de standaard antwoorden en vragen: wij meten een normale ping naar uw adres. Het ligt vast aan uw virusscanner, firewall of spyware. Niet? Ow dan zijn uw kabels verouderd, dan moet u die maar vervangen. Ze maken zich dr op deze manier wel erg makkelijk vanaf! Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben? Ik heb wanadoo Premium en heb het getest op meerdere pc's.
Ook getest met verschillende server die je pingt?

casema heeft mij begin deze week gewoon gedowngrade :(
was net blij met power pakket terwijl ik premium betaal :P

[ Voor 8% gewijzigd door Martink op 01-12-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:22:
[...]

Ook getest met verschillende server die je pingt?

casema heeft mij begin deze week gewoon gedowngrade :(
was net blij met power pakket terwijl ik premium betaal :P
Ja verschillende servers, waaronder een van Casema en Wanadoo zelf. Die van casema kan ie helemaal niet pingen en van wanadoo verliest hij er 2! Het is echt ongelooflijk, ze blijven volhouden dat het aan mijn kant ligt. Opeens krijg je problemen met je ping, uit het niets, en moet je van Casema al je kabels vervangen (ping van pc naar Casema modem is 1 ms!), je firewall en virusscanner uitzetten (geen oplossing blijkt na proberen) met als gevolg dat ze het niet meer weten en zeggen dat je SP2 maar moet verwijderen... Daar betaal je nou 50 euro voor, je kan niet eens je mail bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
kennelijk een boel packetloss, dus dan zou een slechte setup goed kunnen
al eens je buurman gevraagd?
al eens een pre-fabbed kabel direct in je modem gebruikt met een fatsoenlijke netwerkkaart of in een laptop (ivm aarding)?
Al eens je modem direct aan je groene kabel gehangen?
mtu grootte goed staan?
heb je al eens een traceroute gedaan om te kijken waar er met hikken begonnen wordt?
en als ze zeuren over je SP2 boot je toch knoppix en ping je onder linux
PS hoe ping je trouwens je motorola?

[ Voor 26% gewijzigd door Bas! op 02-12-2004 00:02 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste