Casema BB/Wanadoo Cable krijgen wéér upgrade

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overhead bij casema ?

overhead heb je bij ieder IP pakket anders komt het niet aan, en weet de ander partij niet dat het versturen gelukt is. piggybacking zit er ook nog een stuk in al met al gaat grof gezien 10% verloren per pakket, en dat is ruim genomen.

Maar wat mij dan verbaasd is dat het alle andere providers lukt om inclusief overhead de zaak zo te leveren aan de klant dat de snelheid haalt die geboden is en alleen casema een wel heel vete overhead heeft van 30 tot 50% soms, met name in de upload kant.
En waar die overhead vandaan komt hebben ze nooit verteld.
Ik ben ook van mening dat die overhead niet mijn probleem is maar een factor is waar de provider rekening mee kan houden in geboden snelheden.

Op dit moment wordt die factor misbruikt door casema, immers de overhead is 10% maar waar zit de rest ? ... nooit antwoord op gehad.
waarom is de overhead 's nachts veel minder dan overdag en vooral 's avonds.
heeft casema variabele adress en crc bytes ?
wat is anders de reden dat ze de geboden snelheid niet halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 08:56:
overhead bij casema ?

overhead heb je bij ieder IP pakket anders komt het niet aan, en weet de ander partij niet dat het versturen gelukt is. piggybacking zit er ook nog een stuk in al met al gaat grof gezien 10% verloren per pakket, en dat is ruim genomen.

Maar wat mij dan verbaasd is dat het alle andere providers lukt om inclusief overhead de zaak zo te leveren aan de klant dat de snelheid haalt die geboden is en alleen casema een wel heel vete overhead heeft van 30 tot 50% soms, met name in de upload kant.
Ik ben ook van mening dat die overhead niet mijn probleem is maar een factor is waar de provider rekening mee kan houden in geboden snelheden.

Op dit moment wordt die factor misbruikt door casema, immers de overhead is 10% maar waar zit de rest ? ... nooit antwoord op gehad.
dat haal ik hier dus wel ...

2048 kbit = 256 kb/s theoretisch, ik haal 246 kb/s down
384 kbit = 48 kb/s theoretisch, ik haal 45 kb/s up

ik vind dus heel netjes, en zelfs midden op de dag en savonds kan ik lekker vrolijk zo snel downloaden.. ik heb dus niks te klagen

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 08:56:
overhead bij casema ?

Als je een overhead rekent van 10% per pakket, dan zou je volgens mij nog geeneens 30kb/sec overhouden hoor... :)
Dat is overal, dat je bij de upload meer overhead hebt, dan bij download... Maar dat je zegt van dat Casema er het ergst in is, lijkt me stug... Het kan namelijk net zo goed aan de hardware kant liggen bij jou... Niet altijd de schuld afschuiven op een ander, hoe makkelijk het ook is...

Controleer liever eerst je eigen spullen, voor je gaat zeggen dat Pietje Puk een slecht product aflevert... Ligt het niet aan jou... En is de leverancier in gebreken, dien dan eerst een klacht dáár in (Niet hier dus, hier leest Casema je klachten niet... ;) ) Dat je niet tevreden bent... Doet Pietje Puk er dan niks mee, ga dan gewoon over op een andere provider...
Ik zou daar denk ik toch maar wel je mening veranderen... Want jij onderhoud je eigen PC, met je eigen hardware, en niet Casema, dus ben jij verantwoordelijk, voor de verbinding aan jouw kant... ;)
Misbrukt? Hoezo dat? Omdat jij je PC niet goed ingesteld hebt? Anders heb je nooit een dikke overhead, zoals jij die hebt... Ik zie namelijk aan andere postings in dit topic, dat zij gewoon minder overhead hebben dan jij, dus het ligt gewoon NIET aan Casema anders had iedereen het wel... :) En wat denk je van de drukte? Ik weet niet waar je woont, in wat voor wijk, en hoeveel mensen daar internet via Casema / Wanadoo hebben... Maar kabel internet gaat altijd via de wijk... Niet zoals bij DSL via de straat... :) Dus waarom zou je 's nachts sneller internet hebben? Juist, omdat dan de meeste mensen slapen...

offtopic:
NOFI, maar jij noemt je IT'er? Maar kunnen we nu ophouden met dit? Bedoel, het gaat over de upgrades die komen bij Wanadoo, en niet de lage snelheid en overhead die er _zou_ zijn... Als je er niet tevreden over bent, ga er dan over klagen bij Casema... Dan zullen ze je heus wel helpen... Doen ze dat niet, of wachten ze er te lang mee, ga dan gewoon naar een andere provider, en neem dan ADSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en zo hoort het ook.

/*** off-topic
Ik zit hier te kijken naar veredelde vhs als tv waar ik inmiddels van weet dat 1 antenne in de lucht oplevert dat het beeld net zo goed is als een dvd op nl 1,2 en 3.
Het geluid van de radio zelf opgepikt uit de ether heeft een veel beter stereo beeld veel zuiverdere hoge tonen en veel dieper en vooral egaler laag.
maar het voldoet aan de spec's ook al toon je aan dat het niet zo is,het voldoet.
de signaal sterkte voldoet, niet de kwalliteit van het signaal.
zielig overigens dat zo'n meet mannetje niet weet wat 5.5 mhz bandbreedte is en dat met een goede tv je de 4.5 mhz eenvoudig en scherp kan zien met testbeeld.
antwoord:
"er is bijna geen testbeeld meer, en daar kijkt u toch niet de hele dag naar"
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
off-topic ***/

ik zie heel wat resent packets voorbij komen dus de kabel is ergens gaar maar ik moet het oplossen en er voor betalen want het voldoet aan de spec's en die kabel loopt door 7 huizen voor ie bij het verdeelkastje komt. En zo zit het pas 32 jaar.
maar goed 1 blik in speedtest op plaatsnaam en ik ben niet de enige die ver onder de spec's zit

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ geslaagde MBO'er ;-) gefeliciteerd trouwens.

De kabel tot aan de aansluiting van het kastje in huis is casema verantwoording.
Daarom zit het modem ook in de meterkast naast de hoofd aansluiting van casema, en gaat de rest verder met utp, dat is mijn deel.
Wat onderhoud aan gaat en computer, na 20 jaar IT wil je eigenlijk niet meer aan buren ofzo bekend maken wat je wel en niet kan met computers. Het is een indirect antwoord ik hoop dat je 'm begrijpt.
4 os'en die niet kunnen verbinden met de casema klachten server ? waaronder
2 kale os'en voor testdoeleinden.

als casema het contract niet had veranderd naar jaar ipv 3 maanden was ik al weggeweest geloof me maar op mijn woord.

DSL ja ipv Adsl. helemaal correct. jammer dat het er nog niet echt is in NL.
althans er wordt mee geadverteerd maar dan blijkt het toch weer Adsl te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
sjorremans schreef op 05 september 2004 @ 10:50:
[...]

dat haal ik hier dus wel ...

2048 kbit = 256 kb/s theoretisch, ik haal 246 kb/s down
384 kbit = 48 kb/s theoretisch, ik haal 45 kb/s up

ik vind dus heel netjes, en zelfs midden op de dag en savonds kan ik lekker vrolijk zo snel downloaden.. ik heb dus niks te klagen
Hier in Den Haag 2496 idem; 12 ms ping en prima snelheden. Sinds er sprake is van die upgrade kom ik soms boven de 2048 kbit downstream.

Het ligt er dus echt aan waar je woont en dat bevestigt speedtest dus ook (bartvdv). Als het even kan moet je dit van tevoren uitsluiten als je met een bepaalde breedband ISP in zee gaat.

Ik heb trouwens de startpost niet echt goed gelezen want eind deze maand zou de upgrade er door moeten zijn en ik zit nu al af en toe m'n modem te resetten. |:( Dat doe ik dus pas weer over een week of twee...

[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-09-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

houden we het aub even on-topic? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 22:15:
mens? waar praat je nou toch over? het is algemeen bekend dat de snelheden die casema aanbied er nog overhead overheen gaan. dit geldt ook voor chello en andere kabelinternet. Kan je misschien ergens anders hoog van de toren blazen ipv ons onnozele gebruikers te noemen....?
Als met in idle verbinding, casema het presteert om op een Wanadoo Easy (oude snelheden) het volledige arp verkeer van hun hele netwerk naar alle gebruikers toe stuurt heeft dit niets te maken met ip-overhead, maar puur met slecht netwerk management.

Onnozele gebruikers zijn geen tweakers dus wie de schoen past trekke hem aan. Als je zoals andere tweakers de moeite had genomen om Ethereal + Etherape te draaien valt je wat op. Je kan wat 'zien' van sommige andere gebruikers.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op 07 september 2004 @ 16:11:
Als met in idle verbinding, casema het presteert om op een Wanadoo Easy (oude snelheden) het volledige arp verkeer van hun hele netwerk naar alle gebruikers toe stuurt heeft dit niets te maken met ip-overhead, maar puur met slecht netwerk management.

Onnozele gebruikers zijn geen tweakers dus wie de schoen past trekke hem aan. Als je zoals andere tweakers de moeite had genomen om Ethereal + Etherape te draaien valt je wat op. Je kan wat 'zien' van sommige andere gebruikers.
dus zonder ethereal ben je geen tweaker? zoiets als draag nike schoenen of je bent een loser? of nee ik moet zoals andere "tweakers" ethereal gaan installeren en "zien" dat iemand mijn bandbreedte jat?

ik haal altijd ongeveer 120 kb/s down en 13 up. pas als ik ineens 60 ga halen en dan weer 120 en dan weer 90 dan trek ik me bek wel open. die paar kilobytes meer of minder boeien me niet alhoewel ik voor me upload toch wel elk kb extra goed kan gebruiken.

het is duidelijk dat iedereen eigen maatstaven heeft en dat jij een stempel "gij zijt een tweaker" drukt op iemand die ethereal heeft draaien.

voor mij is een tweaker iemand die dingen uitprobeerd en optimaliseert en daarnaast ook nog durft toe te geven dat hij niet alles weet of begrijpt en bereid is zijn/haar kennis te delen met anderen zonder verwaand over te komen.

zie weer mijn quote die je weggelaten hebt:
sjeesh ik heb de pest aan mensen die denken alles beter te weten en het anderen in willen wrijven....
begrijp me niet verkeerd, er zit wel verschil tussen jouw en bart zijn postjes. bart klaagt en klaagt maar zonder echt wat te doen aan zijn probleem met een flinke sarcastische ondertoon. daar is dit topic niet voor en dan nog: 1 keer klagen gaat nog maar hij is al dagen aan het klagen en in zijn ogen kan casema/wanadoo helemaal niets goed doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
kvind het wel lang duren... 4 dagen geleden kreeg ik de mail dat ze bezig waren met upgraden... nu nog steeds niks... :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

sjorremans schreef op 08 september 2004 @ 14:13:
kvind het wel lang duren... 4 dagen geleden kreeg ik de mail dat ze bezig waren met upgraden... nu nog steeds niks... :p
Geduld vriend ze hebben nog tot 31e de tijd :Y)

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 13:46:
dus zonder ethereal ben je geen tweaker? zoiets als draag nike schoenen of je bent een loser? of nee ik moet zoals andere "tweakers" ethereal gaan installeren en "zien" dat iemand mijn bandbreedte jat?
Nee, zonder dat je het tegen deel bewezen hebt heb je, je discussie punt verloren. En dat iedereen hier gelijk op z'n teentjes getrapt is, is een probleem van jezelf.
ik haal altijd ongeveer 120 kb/s down en 13 up. pas als ik ineens 60 ga halen en dan weer 120 en dan weer 90 dan trek ik me bek wel open. die paar kilobytes meer of minder boeien me niet alhoewel ik voor me upload toch wel elk kb extra goed kan gebruiken.
Precies dan heb je een abbo waar het 5% uit maakt... kun je zelf uitrekenen hoeveel het uitmaakt op een abbo dat 4 keer zo traag is?
begrijp me niet verkeerd, er zit wel verschil tussen jouw en bart zijn postjes. bart klaagt en klaagt maar zonder echt wat te doen aan zijn probleem met een flinke sarcastische ondertoon. daar is dit topic niet voor en dan nog: 1 keer klagen gaat nog maar hij is al dagen aan het klagen en in zijn ogen kan casema/wanadoo helemaal niets goed doen?
gelukkig heb ik zelf geen casema/wanadoo dus kan ik als onafhankelijke derde best mijn standpunt maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, zonder dat je het tegen deel bewezen hebt heb je, je discussie punt verloren. En dat iedereen hier gelijk op z'n teentjes getrapt is, is een probleem van jezelf.
wat moet ik bewijzen? (wist niet dat dit een wedstrijd was maar goed) deze reactie sluit niet aan op de quote, iedereen op zijn tenen getrapt? waar heb je het in godsnaam over?
Precies dan heb je een abbo waar het 5% uit maakt... kun je zelf uitrekenen hoeveel het uitmaakt op een abbo dat 4 keer zo traag is?
kom eens met voorbeelden van andere abbos? (GEEN adsl maar kabel heh) adverteert @home en chello wel met de goede waarden dan?
gelukkig heb ik zelf geen casema/wanadoo dus kan ik als onafhankelijke derde best mijn standpunt maken
voor de 3e keer, dit gebeurd niet alleen bij casema/wanadoo of wel soms? en jij mengt je hierin terwijl je zelf geen casema/wanadoo hebt en noemt jezelf ook nog onafhankelijk?

bart zit maar te jammeren hier en nu kom jij met je "ik ben een tweaker en jullie zijn onnozel"-houding omdat jij ethereal draait of precies denkt te weten hoe de bandbreedte afgeknepen wordt. kom eens met bewijzen dat iemand mijn bandbreedte jat en dat we allemaal stuk voor stuk genaaid worden en niet met "ja ik ben een tweaker dus ik weet er veel van"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

Maarre, ik begrijp dat ik strax nog meer bandbreedte overhoudt als ik met de fenomenale snelheid van 25K/s op de newsserver zit. Joy!

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Kijk nou eens 1 keer naar je scherm, ik heb nergens gezegt dat tweakers onnozel zijn, ik heb het gehad over een 'feature' die onnozele gebruikers niet hoeven te weten. En vergeet het ajb. Ik heb het er al niet meer over.
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 15:31:
kom eens met voorbeelden van andere abbos? (GEEN adsl maar kabel heh) adverteert @home en chello wel met de goede waarden dan?
Die waarden zijn goed, die lijn is precies zoveel mbit/kbit als ze aangeven, dat is een adsl lijn ook. Mijn punt is: de manier hoe ze de boel geconfigureerd hebben genereert zo'n berg onnodig verkeer, dat ik mijn vraag tekens zet bij de beheerskwaliteiten van casema.

Daarnaast is de implementatie van dat netwerk niet veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Haaguit schreef op 08 september 2004 @ 15:53:
Maarre, ik begrijp dat ik strax nog meer bandbreedte overhoudt als ik met de fenomenale snelheid van 25K/s op de newsserver zit. Joy!
sommige mensen hebben er wel baat bij die ftp axx hebben.. een sommige weer nie... dan moeje maar goedkoper abbo neme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op 08 september 2004 @ 16:36:
Die waarden zijn goed, die lijn is precies zoveel mbit/kbit als ze aangeven, dat is een adsl lijn ook. Mijn punt is: de manier hoe ze de boel geconfigureerd hebben genereert zo'n berg onnodig verkeer, dat ik mijn vraag tekens zet bij de beheerskwaliteiten van casema.
hmm... je post kan je op veel manieren opvatten maar ik neem aan dat je bedoelt dat de "onnodige verkeer" bij casema/wanadoo (en dus niet bij alle internetbedrijven) groter is dan bij andere kabelbedrijven? (ik zeg steeds kabel want tis algemeen bekend: bij adsl haal je met exact zelfde verbinding hogere snelheden en vind ik eigenlijk geen goede vergelijkingsmateriaal) kun je dit bewijzen?

en vertel eens wat meer over "Daarnaast is de implementatie van dat netwerk niet veilig."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ik wilde nu een stukje tikken over mijn bevindingen, daarkom ik later op terug, omdat ik niet (meer) zeker weet of er een router tussen zat of niet. Het gaat iig om meerdere subnetten van /21 vs /32 per klant bij KPN.
"Daarnaast is de implementatie van dat netwerk niet veilig."
Ik heb LDAP authenticaties, Zebra routering en zeeen van Netbios verkeer langs zien vliegen. Iets waar de persoon waar ik ongeveer twee weken geleden bij zat echt niets mee te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een groot deel van het topic gelezen maar ben het nog niet tegen gekomen.
De snelheid gaat pas omhoog als wanadoo de snelheden heeft verhoogt, dat is logisch maar moet je dan ook nog je (router en) modem resetten voordat je het zelf gaat merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Dan moet je beter lezen, want het is wel al voorbij gekomen.
Er is hier gezegd (door mensen van Casema) dat je je modem moet resetten.
Echter in de officiele berichten van Casema/Wanadoo staat dat je niets hoeft te doen.

En in een recente mail dat ze bezig zijn met werkzaamheden wordt gemeld dat je bericht krijgt als de verhoging voor jou een feit is.
Lekker afwachten dus. En als je twijfelt, reset je je modem even. ;)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

sjorremans schreef op 08 september 2004 @ 17:29:
[...]

sommige mensen hebben er wel baat bij die ftp axx hebben.. een sommige weer nie... dan moeje maar goedkoper abbo neme
Het was meer een sarcastische opmerking. Aangezien wanadon't aan de ene kant news knijpt vanwege het illegale karakter, maar op hun site het gebruik van kazaa en eDonkey aanmoedigt. Anyway, ik zal mijn com21 eens kietelen, misschien heb ik een hogere speed voor mijn payserver :+.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
ik heb mn upgrade (Utrecht, 3524) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtrustno1
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 15:53
ZjieB schreef op 13 september 2004 @ 17:19:
Bij mij nog niet. Ook 3524 :(

[ Voor 3% gewijzigd door djtrustno1 op 13-09-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

ZjieB schreef op 13 september 2004 @ 17:19:
Welke modem? Is wel van belang denk ik.

Ik neem aan Motorola, aangezien dat standaard eerst komt bij Casema.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
heeft er iemand eigenlijk ook gemerkt dat de pingtijden zwaar slecht zijn?? pings van 140 terwijl ik tijd geleden nog pings van 10 had. maar de spellen spelen wel opeens soepeler en sneller :)

(wanadoo cable broadband basic)

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 14-09-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
offtopic:
@Mr Tweak en Skinkie e.a.: Hoofdletters en leestekens gebruiken is wel de minimale netiquette die je van een tweaker mag verwachten. Het leest wel zo prettig...

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-09-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Laatst online: 09:40
Het enige waar ik enorme problemen heb, is dat ik een enorm lage upload heb, 11 kb op het moment.
En als ik bijvoorbeeld iets wil downloaden, van zegmaar 5 mb, dan kapt ie er op 20% mee, en dan als ik hem weer opnieuw start dan kapt ie ermee op 67%, maar dit wisselt steeds, en het begint aardig irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutSIdeR schreef op 14 september 2004 @ 18:40:
Het enige waar ik enorme problemen heb, is dat ik een enorm lage upload heb, 11 kb op het moment.
En als ik bijvoorbeeld iets wil downloaden, van zegmaar 5 mb, dan kapt ie er op 20% mee, en dan als ik hem weer opnieuw start dan kapt ie ermee op 67%, maar dit wisselt steeds, en het begint aardig irritant te worden.
Ik heb er ook last van, maar m'n upload komt niet eens boven de 1 kB/s. Ik word er helemaal lijp van. Klote Wanadoo/Casema. :(

• ZjieB
@SgtStrider: Motorola idd
@metal14: ping tijden zijn hier goed (BB Power)

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 14 september 2004 @ 17:00:
offtopic:
@Mr Tweak en Skinkie e.a.: Hoofdletters en leestekens gebruiken is wel de minimale netiquette die je van een tweaker mag verwachten. Het leest wel zo prettig...
offtopic:
als we gaan mierenneuken: het is Mr TweaK, affijn ik heb zat alineas, puntjes, uitroeptekens en vraagtekens en komma's gebruikt en Skinkie ook. grammaticaal is het ook in orde. wat we niet gedaan hebben zijn de hoofdletters aan het begin van elk zin. ik ben een beetje (ja echt!! een beetje maar) lui sorrie... ik lees ook in andere postjes geen hoofdletters overigens

• djtrustno1
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 15:53
SgtStrider schreef op 14 september 2004 @ 13:24:
[...]

Welke modem? Is wel van belang denk ik.

Ik neem aan Motorola, aangezien dat standaard eerst komt bij Casema.
Inderdaad (grijze) motorola. Ik heb een Premium abbo.

Broer van mij die ca 500 m verder op woont, heeft ook geen verhoging gehad. En hij heeft power abbo met de zwarte motorola modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik heb wel zeer slechte ping gekregen met online gamen..

als ik alleen loop is ut ca. 50 a 60.. maar als ut druk word naar de 200+

en als ik dan server via dos ping dan is ut wel heel goed.. ca 15 ms.. maar ik heb echt dus dikke lag en dit vind ik niet mooi...

heb ut al echt een maand en casema komt maar niet met een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 13:27:
[...]

offtopic:
als we gaan mierenneuken: het is Mr TweaK, affijn ik heb zat alineas, puntjes, uitroeptekens en vraagtekens en komma's gebruikt en Skinkie ook. grammaticaal is het ook in orde. wat we niet gedaan hebben zijn de hoofdletters aan het begin van elk zin. ik ben een beetje (ja echt!! een beetje maar) lui sorrie... ik lees ook in andere postjes geen hoofdletters overigens
offtopic:
Ik zie nog steeds geen hoofdletters nee. Wat mij betreft laat je de leestekens weg en houdt je die shift toets af en toe in, dan weten anderen tenminste waar je zinnen beginnen. 8)7 Grammatica/spelling heb ik geen aangemerking op gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

sjorremans schreef op 17 september 2004 @ 12:49:
ik heb wel zeer slechte ping gekregen met online gamen..

als ik alleen loop is ut ca. 50 a 60.. maar als ut druk word naar de 200+

en als ik dan server via dos ping dan is ut wel heel goed.. ca 15 ms.. maar ik heb echt dus dikke lag en dit vind ik niet mooi...

heb ut al echt een maand en casema komt maar niet met een oplossing...
Klopt, heb ik in BF ook last van. Maarja ik ben al blij dat het niet zoals vroeger is, like CS in ping van 1000 :/

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Opzich... ben ik trouwens niet eens zo ontevreden over Casema atm.... en die upgrade krijgi k toch op de laatste dag... zo gaat het al ... tijden?

Enneh.... waarom loopt Casema altijd achter de feiten aan? Hun upgraden NOOIT als eerste, prijzen blijven gelijk, en de voorwaarden worden alsmaar slechter. Jammer...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist de upgrade gemerkt. wanadoo i.c.m. com21 modem postcode 3711

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Sep 20 2004 om 12:45:23 UTC+0200)

Download : 349.9 KByte/sec
Upload : 36.7 KByte/sec
Connection : 782.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ja ik heb de upgrade ook gehad :9 broadband basic wanadoo (3451)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pakketten bij ons zijn geupdate naar de nieuwe speeds, dus ik raad iedereen aan zijn of haar modem even te resetten (stroom eraf, 10 minuutjes wachten, stroom er weer op)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nee hoor, ik heb ook een com21 en heb de nieuwe snelheid ook :?

edit:
(Overgenomen op Mon Sep 20 2004 om 16:10:56 UTC+0200)

Download : 168.6 KByte/sec
Upload : 20.1 KByte/sec
Connection : 182.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms

[ Voor 64% gewijzigd door o rey op 20-09-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 15:59:
De pakketten bij ons zijn geupdate naar de nieuwe speeds, dus ik raad iedereen aan zijn of haar modem even te resetten (stroom eraf, 10 minuutjes wachten, stroom er weer op)

(K)

;)

*edit* Com21 klantjes zijn vooralsnog nog ff de sjaak, sorry :)
snelheid van mij is wel omhooggegaan (com21 2583) alleen is die snelheid niet constant maar schommelt hij nogal.... ff rebooten om te kijken of het dan beter gaat....

edit: nee dus, me down varieert van 135 tot 165 (was ongeveer 115 constant), me up blijft ongeveer 7 kb/s ( das een halvering van me oude snelheid zelfs) maar ik wacht nog maar ff af of de snelheden gestabiliseerd worden en de upload op de goede manier wordt verhoogd...

(Overgenomen op Mon Sep 20 2004 om 16:19:50 UTC+0200)

Download : 147.3 KByte/sec
Upload : 7.1 KByte/sec
Connection : 110.0 Conn/min

@o_rey en wat is je postcode dannnnn.....???

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

naar het schijnt is bij mij un ook de nieuwe snelheid binnen
Download snelheid is ongeveer 350 KB/S alleen me upload is nog niet echt wat het wezen moet namelijk 28.5 KB/S. Mjah misschien dat het in de komende dagen nog verholpen gaat worden ^^
Overigens heb ik hier wanadoo premium met een com21 modem in postcode gebied 2531 :)

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
mmm kheb nog geen mailtje ... maar kzal zo is ff 10 mins stroom eraf gooie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25
dus com21 wel upgrade, motorola niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik ben geupgrade..

[17:36:58] Transferred 1 file totaling 14,31 MB in 40,45 (363,14 KBps)

maar upload is ernstig slecht...

52 kb/s van de 72... :S

dit met motorola surfmodem

[ Voor 9% gewijzigd door sjorremans op 20-09-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Afbeeldingslocatie: http://www.outsidr.com/admin/uploads/speedtest.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.outsidr.com/admin/uploads/speedtest2.jpg

Het wisselt dus nogal, alleen die upload is om gek van te worden...

@ Zoneseek
OutSIdeR schreef op 14 september 2004 @ 18:40:
Ken jij hier wat mee ? (zie ook de screenshotjes hierboven)
Want die gast van de helpdesk wist er ook geen oplossing voor...
Heb wel al via de casema website een aanvraag gedaan om van wanadoo naar casema te switchen maar of dit wat gaat uitmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
download:
[18:06:47] Transferred: wie-elephant2.r48 7,71 MB in 21,71 (363,83 KBps)
upload:
[18:05:57] Transferred 1 file totaling 2,67 MB in 50,81 (54,31 KBps)

download is redelijk netjes...
maar upload :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wanadoo premium, download hier is ongeveer 320 - 350 KB/s alleen de upload snelheid is nog niet helemaal in orde, die blijft op 22 KB/s :O steken.

Ik heb overigens nog geen bericht van ze gehad, dus ze zullen nog wel even bezig zijn.

postcode = 2552 in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutSIdeR schreef op 20 september 2004 @ 17:44:

@ Zoneseek

[...]

Ken jij hier wat mee ? (zie ook de screenshotjes hierboven)
Want die gast van de helpdesk wist er ook geen oplossing voor...
Heb wel al via de casema website een aanvraag gedaan om van wanadoo naar casema te switchen maar of dit wat gaat uitmaken ?
Hmm als alleen je upload fucked is (of alleen je download for that matter) denk ik doorgaans virussen/spyware.

Ik kan wel even z'n modem pingen en kijken hoe snel dat gaat met en zonder netwerkkabel erin of het verschil maakt. Zit je met modem pingen boven de 50 ms dan begin ik daar al aan te denken, vooral als je met kabel los weer op 10 ms zit :)

Verder kan het evt z'n signaal zijn, of ik kan m ff tijdelijk upgraden naar iets hogers en zien of z'n upload dan wel meegroeit.

Kort gezegd, plemp even je postcode en huisnummer neer dan check ik morgen ff als het druk is, of voor 8 uur ff.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
nog even over mijn slechte ping. met speedtest is het wel een nette 20 ms. Ligt denk gewoon aan het spel (generals). helaas heb ik de update nog niet gehad :'(
maar ze hebben nog 16 dagen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metal14 schreef op 20 september 2004 @ 18:32:
nog even over mijn slechte ping. met speedtest is het wel een nette 20 ms. Ligt denk gewoon aan het spel (generals). helaas heb ik de update nog niet gehad :'(
maar ze hebben nog 16 dagen ofzo
ALLE pakketten die aan de modems verbonden zijn, zijn geupgrade. Dus ik zou even GOED resetten als ik jou was, en indien mogelijk router ertussenuit. Twee vrienden met router bleven op 500 steken met hun 6mbit, zonder router naar de 816 :)

Qua ping...sja. Voor jou geldt hetzelfde, kan je modem ff pingen morgen en kijken wattie zegt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te lezen heeft iedereen dus een gehalveerde upload en een schommelende downloadsnelheid? iedereen heeft dus ook een com21? inclusief mijzelf zie ik al 3 reacties uit den haag(2583com21, 2531com21, 2552com21)....

3 anderen hebben niet gezegd welk postcode/modem ze hadden: o rey ????com21, outsider ? en sjorremans ?...

@freezerator motorola komen altijd VOOR de com21ers of ze hebben gebroken met die traditie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 18:38:
zo te lezen heeft iedereen dus een gehalveerde upload en een schommelende downloadsnelheid? iedereen heeft dus ook een com21? inclusief mijzelf zie ik al 3 reacties uit den haag(2583com21, 2531com21, 2552?)....

3 anderen hebben niet gezegd welk postcode/modem ze hadden: o rey ????com21, outsider ? en sjorremans ?...

@freezerator motorola komen altijd VOOR de com21ers of ze hebben gebroken met die traditie...
sorry ik heb ook com21 op 2552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
kga zo ook eve zonder router probere.. khaal max 365 kb/s down wat opzich wel netjes is

zonder router:
[i] (18:48:25) Transfered 1 file(s) - Total: 15.000.000 byte(s) in 40,76 (367,43 KBps)

[ Voor 38% gewijzigd door sjorremans op 20-09-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

Aanvulling @Zoneseek,

Vooral de Draytek Vigor 2200E met een wat oudere firmware kan niet harder dan 6mbit, dit ondervond ik ook met mijn Demon ADSL, overigens,
met mijn Casema Mega:
Tijdens de laatste 512.0 KiloBytes was
de snelheid 878.2 KiloBytes/s.
_/-\o_

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is het ook verhoogt in zoetermeer postcode 2722TX

modem is com21 (premium abbo)

download : 346.6Kb
upload: 55.5KB
connection:750.0 conn\min ( beetje aan de lage kant maar alles is nog mogelijk)
ping: 26ms

opzich netjes maar kan altijd beter >:)

trouwens is het resetten van je router en modem noodzakelijk?. Misschien strax effe proberen zonder router kijken wat ie dan doet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

modem reset is voldoende.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
@ zoneseek:
ik heb zojuist mijn modem gereset. En ben nu dus ook geupgrade. bedankt voor tip van modem :) . (was het vergeten) maar hoe kan ik mijn modem pingen? wil je graag helpen weet alleen niet hoe.

download: 189 gemiddeld
upload: 18 -19 gemiddeld ( kan beter)
ping: 18 ms
:)

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 20-09-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Hier na een "reset all defaults" + "restart cable modem" ook de nieuwe snelheid :D
Alleen zijn ze de upload vergeten volgens mij :/

(Overgenomen op Mon Sep 20 2004 om 19:11:56 UTC+0200)

Download : 392.0 KByte/sec
Upload : 20.4 KByte/sec
Connection : 1718.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms

Dit is met zwart Motorola modem, Casema maxi, Amstelveen.

[ Voor 6% gewijzigd door dirkie op 20-09-2004 19:14 ]

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Bedenk wel, in sommige gebieden zijn er binnenkort nog werkzaamheden mbt de verhoging, check teletekst. :)

Hier is ie eik nog helemaal niet sneller, af en toe een uitschieter maar de echte snelheid moet nog komen. Even wachten tot eind van de maand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 18:28:
[...]

Hmm als alleen je upload fucked is (of alleen je download for that matter) denk ik doorgaans virussen/spyware.

Ik kan wel even z'n modem pingen en kijken hoe snel dat gaat met en zonder netwerkkabel erin of het verschil maakt. Zit je met modem pingen boven de 50 ms dan begin ik daar al aan te denken, vooral als je met kabel los weer op 10 ms zit :)

Verder kan het evt z'n signaal zijn, of ik kan m ff tijdelijk upgraden naar iets hogers en zien of z'n upload dan wel meegroeit.

Kort gezegd, plemp even je postcode en huisnummer neer dan check ik morgen ff als het druk is, of voor 8 uur ff.

*edit*

sidenote, com21 lijkt ook geupgrade te zijn maar wat ik totnutoe zie halen de meeste mensen de max speeds gewoon niet... t zijn dan ook kutmodems :D
Over dat spyware betwijfel ik, want ik gebruik ten eerste al geen IE maar FF :)
Over dat van die abbo switch, ik heb zojuist een half uur aan de lijn gezeten met casema en heb gevraagd of ze dit voor me konden doen voor even.
Die kerel zei, is geen probleem, test uw verbinding nu maar even.
En mijn download was toen 740 kb en mijn upload was 26,4 kb.
Dus daar ligt het ook al niet aan, hij zei dat ze er aan zullen werken en dat hij het aan zijn manager heb doorgegeven en dat het snel opgelost zou worden.
Maar over de status van die werkzaamheden wordt ik niet op geatendeerd.
Dus ik zit nu nog steeds met bagger internet.

Any idea's ?

Oh ja, als jij het ook nog even wil proberen,

2492 LW,
Hondsdrafveld 2,
Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metal14 schreef op 20 september 2004 @ 19:10:
@ zoneseek:
ik heb zojuist mijn modem gereset. En ben nu dus ook geupgrade. bedankt voor tip van modem :) . (was het vergeten) maar hoe kan ik mijn modem pingen? wil je graag helpen weet alleen niet hoe.

download: 189 gemiddeld
upload: 18 -19 gemiddeld ( kan beter)
ping: 18 ms
:)
Kan de helpdesk alleen voor motorola modems, dus kun je ff vragen of ze t kunnen testen met je netwerkkabel erin en eruit, of dat verschil maakt.

Outsider, hadden ze dit bij jou ook geprobeerd? Anders kijk ik morgenvroeg wel even.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op 20 september 2004 @ 19:16:
Bedenk wel, in sommige gebieden zijn er binnenkort nog werkzaamheden mbt de verhoging, check teletekst. :)

Hier is ie eik nog helemaal niet sneller, af en toe een uitschieter maar de echte snelheid moet nog komen. Even wachten tot eind van de maand. ;)
*points and laughs*

jammer van je net-nog-niet 6mbit dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:24:
[...]

Kan de helpdesk alleen in de CoreOS gui voor motorola modems, dus kun je ff vragen of ze t kunnen testen met je netwerkkabel erin en eruit, of dat verschil maakt.
volgens mij zijn onze 0900 nummers geblokkeerd (betaalnummers) dus helaas. en ik heb trouwens een eurodocsis modem. en ik zit nu zo rond de 21 kb/s upload :)

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 20-09-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:09
2563 Den Haag.

Down: Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Sep 20 2004 om 19:32:01 UTC+0200)

Download : 353.8 KByte/sec
Upload : 68.8 KByte/sec
Connection : 1374.0 Conn/min

Motorola en Draytek een reset gegeven

[ Voor 10% gewijzigd door utbone op 20-09-2004 19:31 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik heb Basic en zit nu op 178/21
1273ha Huizen

[ Voor 19% gewijzigd door Waterlelie op 20-09-2004 23:07 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:24:
[...]

Kan de helpdesk alleen in de CoreOS gui voor motorola modems, dus kun je ff vragen of ze t kunnen testen met je netwerkkabel erin en eruit, of dat verschil maakt.

Outsider, hadden ze dit bij jou ook geprobeerd? Anders kijk ik morgenvroeg wel even.
Hoe bedoel je ?
Zonder router op speedtest.nl kijken ?

Zoja, dat heb ik al miljarden keren geprobeerd.
En volgende die helpdesk kerel is het signaal ook goed, en hij heeft mijn modem ook gepinged enzo en dat zou ook allemaal goed zijn volgens hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutSIdeR schreef op 20 september 2004 @ 19:43:
[...]

Hoe bedoel je ?
Zonder router op speedtest.nl kijken ?

Zoja, dat heb ik al miljarden keren geprobeerd.
En volgende die helpdesk kerel is het signaal ook goed, en hij heeft mijn modem ook gepinged enzo en dat zou ook allemaal goed zijn volgens hem
Hmm fucked up :( Misschien dat we dan een monteur met laptop kunnen regelen, monteur sluit laptop aan en kijkt wat zijn speeds zijn om uitsluitsel te geven. Moet dan wel met teamleider/dagmanager besproken worden. Heb je zelf al eens met een andere pc kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Heb ook me upgrade maar een gehalveerde upload :X

1273 ME Huizen
Com 21
Premium

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

w00t! Vandaag grote dag zo te zien.
En inderdaad, ook ik ben geupgrade. :)

Wanadoo Basic, 3824, Motorola SurfBoard 5100
Down: 182-187 (theoretisch 192)
Up: 20-21 (theoretisch 24)

(resultaten kunnen niet gekopieerd worden met FireFox, wat dat betreft zuigt speedtest.nl wel)

[ Voor 5% gewijzigd door bartware op 20-09-2004 21:39 ]

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ah, hebbum ook (Den Haag 2496). :) Het schommelt nog een beetje; hoogste waarden tot nu toe: 392/71 KB/s. Ping test doet het niet nu, om de eoa reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is ie er ook door :)
Beverwijk (1944)

187.1 KByte/sec
(=1497 kbps)

21.8 KByte/sec
(=174 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
  • Laatst online: 07-08 11:19
ik heb GVD nog steeds geen update...werd in juli aangekondigd, maar hem um nog niet...
1274AX huizen...wordt nu toch wel eens tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik heb een vaag probleem met downloasden als ik bijv. http://www.pinnaclesys.co...s/StudioPatch9_3_5_2b.exe
ga neerhalen krijg ik een heel vreemde downloadkarakterastiek.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jv.duin/Download.JPG
Dit heb ik bij zover ik weet alle grote downloads.
Ik heb pas gelden sp2 installed, situatie van daarvoor weet ik eigenlijk niet.
Iemnad die weet wat het kan zijn of er ook last van heeft?
Ik woon in Huizen

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bedankt, het werkt, het is verhoogd óók hier in 2182.

Even ge-reboot http://192.168.100.1/startup.html

(Overgenomen op Tue Sep 21 2004 om 00:24:20 UTC+0200)

Download : 186.7 KByte/sec
Upload : 21.5 KByte/sec
Connection : 202.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms

Mordax.nl 188 down, 22 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 20:53:
[...]

Hmm fucked up :( Misschien dat we dan een monteur met laptop kunnen regelen, monteur sluit laptop aan en kijkt wat zijn speeds zijn om uitsluitsel te geven. Moet dan wel met teamleider/dagmanager besproken worden. Heb je zelf al eens met een andere pc kunnen testen?
Ik heb meerdere malen andere pc op de router en op de modem aangesloten om te kijken of het alleen aan mijn pc lag.
En op iedere pc blijft ik dezelfde resultaten krijgen.

Wat ook vreemd is, is dat me pc maar steeds pakketten blijft versturen, en dat heb ik ook op iedere pc.
Dus of ik gehacked ben klopt volgens mij ook niet...

Afbeeldingslocatie: http://www.outsidr.com/admin/uploads/lan.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.outsidr.com/admin/uploads/lan2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door OutSIdeR op 21-09-2004 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook geupdatet in Veenendaal 3905DB

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 188.1 KByte/sec
(=1505 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 19.4 KByte/sec
(=155 kbps)

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 1484.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutSIdeR schreef op 21 september 2004 @ 07:00:
[...]

Ik heb meerdere malen andere pc op de router en op de modem aangesloten om te kijken of het alleen aan mijn pc lag.
En op iedere pc blijft ik dezelfde resultaten krijgen.

Wat ook vreemd is, is dat me pc maar steeds pakketten blijft versturen, en dat heb ik ook op iedere pc.
Dus of ik gehacked ben klopt volgens mij ook niet...

[afbeelding]
[afbeelding]
Pakketten vanaf je pc is beetje wasi idd, maar je signaal, hoewel altijd in het groen (is goed) ziet er op de lange termijn wel uit als een berglandschap. En van je buren precies hetzelfde, dus wijkkast kan best eens het probleem zijn.

Ik zal je gegevens ff aan onze storingsmeneer van vandaag geven om contact met je op te nemen voor een afspraak.

*edit* dat is Micha vandaag :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Zou hij na 13.00 kunnen bellen ?
Ik ben om 12.15 klaar vandaag :)

[ Voor 3% gewijzigd door OutSIdeR op 21-09-2004 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben onder anderen ook upgegrade met casema mega

dl is rond de 800 kb

maar de uploud is maar 30 kb :( hopelijk word dat gefixt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2274 -> Voorburg -> Com21

Ik zat altijd netjes op het maximum maar na de verhoging:

(Overgenomen op Tue Sep 21 2004 om 10:56:52 UTC+0200)

Download : 170.4 KByte/sec
Upload : 20.7 KByte/sec

Zou moeten zijn 192/24.

Ik werd laatst gebeld door Casema. Of ik "gratis" mijn modem om wilde ruilen voor een Motorola. Maar dan moest ik wel met minimaal een jaar verlengen. Dus ik zei, nee dat hoef ik niet. Daarna begon ze een verhaal dat mijn verbinding dan wel eens slecht zou kunnen worden na de snelheidsverhoging. Dus ik zeg dat dat hun probleem is en niet de mijne. De verbinding moet gewoon goed zijn. Het komt eigenlijk neer op chantage, of je verlengt met minimaal een jaar en krijgt een nieuw modem of je verbinding wordt slecht. Dit heb ik haar ook gezegd waarna ze de hoorn er op gooide. Geweldige service van Casema.

Ik vind het ook een onzin verhaal want er zijn allang mensen die een duurder abonnement hebben en dus een snellere verbinding hebben dan die ik ga hebben na mijn verhoging en dat met een COM21 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 11:02:
2274 -> Voorburg -> Com21

Ik zat altijd netjes op het maximum maar na de verhoging:

(Overgenomen op Tue Sep 21 2004 om 10:56:52 UTC+0200)

Download : 170.4 KByte/sec
Upload : 20.7 KByte/sec

Zou moeten zijn 192/24.

Ik werd laatst gebeld door Casema. Of ik "gratis" mijn modem om wilde ruilen voor een Motorola. Maar dan moest ik wel met minimaal een jaar verlengen. Dus ik zei, nee dat hoef ik niet. Daarna begon ze een verhaal dat mijn verbinding dan wel eens slecht zou kunnen worden na de snelheidsverhoging. Dus ik zeg dat dat hun probleem is en niet de mijne. De verbinding moet gewoon goed zijn. Het komt eigenlijk neer op chantage, of je verlengt met minimaal een jaar en krijgt een nieuw modem of je verbinding wordt slecht. Dit heb ik haar ook gezegd waarna ze de hoorn er op gooide. Geweldige service van Casema.

Ik vind het ook een onzin verhaal want er zijn allang mensen die een duurder abonnement hebben en dus een snellere verbinding hebben dan die ik ga hebben na mijn verhoging en dat met een COM21 modem.
Wanadoo zet m strak op 1536/192 dus je hebt dan nog te maken met overhead. Casema houdt rekening met de overhead, en op Multi (= Basic bij Casema) zijn de speeds dan ook 1628/219.

Toch weer extra aardigheidje imo...moet je wel overstappen naar Casema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 12:02:
Wanadoo zet m strak op 1536/192 dus je hebt dan nog te maken met overhead. Casema houdt rekening met de overhead, en op Multi (= Basic bij Casema) zijn de speeds dan ook 1628/219.

Toch weer extra aardigheidje imo...moet je wel overstappen naar Casema :)
kun je wat vertellen over dat geschommel van de snelheden en de gehalveerde uploads? hoe komt het en wordt er eraan gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Utrecht 3563 met Wanadoo Power upgrade er ook gedeeltelijk doorheen.

copy speedtest.nl
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 769.2 KByte/sec
(=6154 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 74.2 KByte/sec
(=594 kbps)

De maximale snelheden worden ook bij mij niet gehaald, aan de andere kant het is ook nog geen 30 september dus misschien komt de rest ook nog.

Heeft iemand al gebeld/gemaild met Wanadoo/Casema of dit zo is? Of zijn we nu allemaal hier aan het klagen, zonder dat we het eerst hebben nagevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik hoop ut wel... anders zit ik echt met gare upload van 54 kb/s

download was vanmiddag trouwens 370 kb/s vanaf .uk.. en dat van de 384 kb/s kan ik meeleven ;)

maar upload kan beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 12:31:
[...]

kun je wat vertellen over dat geschommel van de snelheden en de gehalveerde uploads? hoe komt het en wordt er eraan gewerkt?
Zoals al gezegd -er zijn nog werkzaamheden overal.

@Outsider: hoop dat het probleem nu opgelost wordt, anders gaan we idd zoals gezegd naar het modem kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 14:52: .....
De maximale snelheden worden ook bij mij niet gehaald, aan de andere kant het is ook nog geen 30 september dus misschien komt de rest ook nog.

Heeft iemand al gebeld/gemaild met Wanadoo/Casema of dit zo is? Of zijn we nu allemaal hier aan het klagen, zonder dat we het eerst hebben nagevraagd.
Uiteraard, en als je goed klaagt bellen ze zelf heel netjes terug met de mededeling dat ze er mee bezig zijn. Word er netjes gevraagd of je een ander modem wenst of niet, en ohja dat het mogelijk niet direct allemaal goed is op 30 september.
Misschien een ietsje pietsje later.
Ik wacht maar even af wat een motorola gaat doen.
En het contract wordt herzien alsmede de ten naam stelling ervan.

Maar snelheid is hier weer hopeloos knudde 14K up om 17:00 en 200 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup, sinds vandaag ook upgrade gehad, en ben zeker tevreden met de resultaten. :)

Wanadoo Premium / Motorola SB4200
------------
(Overgenomen op Tue Sep 21 2004 om 18:01:08 UTC+0200)

Download : 387.3 KByte/sec (=3098 kbps)
Upload : 65.7 KByte/sec (=526 kbps)
------------

Zou moeten zijn (maximaal): 3072/512

De down én upload is hoger dan de beloofde max :o

Zo te zien houdt Wanadoo ook dik rekening met de overhead anders kan ik de waardes niet verklaren. (ca. 20x test gedaan). :)

Toch stap ik snel over naar Casema vanwege de nieuwsgroepen.

edit: oja, locatie: Den Haag / 2582

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkov
  • Niet online
Nog geen verhoging hier (beverwijk)
Hopelijk gaat het deze keer wel goed, na de laatste "upgrade" zat ik ineens op de 32kb/s down. Was overigens wel opgelost na een telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 17:26:
[...]

Uiteraard, en als je goed klaagt bellen ze zelf heel netjes terug met de mededeling dat ze er mee bezig zijn. Word er netjes gevraagd of je een ander modem wenst of niet, en ohja dat het mogelijk niet direct allemaal goed is op 30 september.
Misschien een ietsje pietsje later.
Ik wacht maar even af wat een motorola gaat doen.
En het contract wordt herzien alsmede de ten naam stelling ervan.

Maar snelheid is hier weer hopeloos knudde 14K up om 17:00 en 200 down
Een ander modem, ik heb gewoon die motorola, daar hebben ze toch alleen een nieuwe versie van in het zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 19:33:
[...]

Een ander modem, ik heb gewoon die motorola, daar hebben ze toch alleen een nieuwe versie van in het zwart?
ik een com21 ... ik weet ook wel dat het daar niet helemaal aan ligt maar motorola is met upload beter ...... zeggen ze ... ik wacht maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Utrecht centrum / Com21 / BB Premium:
down: 322kBs
up: 20kBs
ping: 47ms

nog niet in de buurt van de beloofde snelheden (384/72 kB down/up)... maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Ik heb ook tehoren gekregen vandaag dat ik mn com21 kan omruilen voor motorola, dus hopelijk gebeurt dat een beetje snel :D

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Den Haag (2561BG)
Com21
BB Basic
D 175Kbs
U 17Kbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Hier ook upgrade :)

Casema broadband basic (Zoetermeer, 2712)

Down 185 kB/s
Up 21 kB/s

up zuigt nog steeds maar het word steeds iets beter ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Night89 op 21-09-2004 23:22 ]

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:07

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hier in Rijswijk (2284) vandaag na een reset de update mogen ervaren. (Wanadoo Premium / Motorola)

Download: 380.6 KByte/sec (=3045 kbps)
Upload: 66.0 KByte/sec (=528 kbps)
Connection: 1346.0 Conn/min
Ping: firewall staat aan

niet slecht :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chrasher op 21-09-2004 23:27 ]

PSN-id: Chrasher

• ZjieB
Hmmm, ik ben al een tijdje ge-upgrade en zowel down- als upload waren goed... Helaas gaat ook bij mij de upload nu met een slakkengangetje:

WC Power:
775.1 KByte/sec (=6201 kbps)
26.7 KByte/sec (=214 kbps)

Verwijderd

Na een korte onderbreking vannacht, eindelijk ook de beloofde upgrade in Rijswijk (2286)
Casema broadband basic
Down 162 kB/s
Up 21,1 kB/s

De download vond ik niet zo erg voorheen. Maar de upload is er wel op vooruit gegaan. 13 kb/s of 21,1... dat scheelt nogal! :D

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

eindelijk ik heb nu ook een snellere verbinding _/-\o_
heb de motorola modem casema/multi verbinding.

bavel/breda postcode 4854 :+

Download : 197.2 KByte/sec
Upload : 19.7 KByte/sec
Connection : 1293.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms
:+

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Zoetermeer, com21, wanadoo premium

Ik haalde om 7:00 uur de snelheden welke als goed geacht mogen worden voor een BB premium 47K up en 260K down. Goed met dien verstande dat dit de snelheden zijn op rustige tijdstippen en welke op 1 juli al redelijkerwijs verwacht hadden mogen worden. Vanavond om 20:00 maar weer checken.
Weet iemand wat er nu verder aan spul staat bij casema ? servers, modems, en wat de backbone capaciteit is. Bij xs4all kan (kon) je dat zo terug vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 09:22 ]

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Het probleem met de te lage upload is zo te zien nu ook doorgedrongen tot casema:
In een aantal gemeenten is het mogelijk dat de gehaalde upload snelheid niet overeenkomt met het door u afgenomen Internet abonnement.

Het gaat hier met name om de gebruikers van een zwart Motorola modem met een 3 of 6 Mbit abonnement.

Dit probleem is reeds onderkend en Casema stelt alles in het werk om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.
Eens kijken hoe lang het duurt voor ik de goede upload snelheid haal.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste