Spel- en typefoutjes - deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.751 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

nieuws: Microsoft: Windows-gebruik nog lang niet op maximum

"zo'n 600 miljoen computer zijn die"

computerS

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Dell gaat gebruikmaken van NiMH-laptopaccu's
Gehele tekst.

NiMH is correct (nikkel-metaal-hydride). _/-\o_
De afkorting voor Lithium-ion is echter geen LiON maar bijvoorbeeld Li-ion, Liion of LiIon. De eerste lijkt me de duidelijkste. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 12:29
In Microsoft: Windows-gebruik nog lang niet op maximum staat nog een foutje:
Ondanks dat er al zo'n 600 miljoen computers zijn die gebruikmaken van Microsoft Windows,
Volgens mij qualificeert "600 miljoen" zich toch al aardig voor een meervoud :+

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

nieuws: Symantec raadt af Windows Firewall te gebruiken
...bevat een component dat Internet Worm Protection is genoemd...
Ik heb zo mijn twijfels over het gebruik van het woord "dat"...zou namelijk ook "die" kunnen zijn. Maar dit ligt er aan of het "het component" resp. "de component" is imo. Verbeteren door "dat" te vervangen door "welke" zou op zich ook een mooie optie zijn.

verder, zelfde artikel:
...dat een echte firewall zowel het in- als het uitgaande verkeer controleert en...
verkeerde samentrekking imo; het is

dat een echte firewall zowel het in- als het uitgaande verkeer controleert en....

of

dat een echte firewall zowel het ingaande als het uitgaande verkeer controleert en....

En laatste regel:
...omdat deze vaak een andere, aanvullende, functionaliteit bieden dan de firewall van Windows.
Als/dan verhaal...maar hoe het nou precies zat :?

Just my 3 cents :)

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 13-07-2004 14:22 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(1) Het is "de component", dus gewoon "die". ;)
(2) "Het in- en het uitgaande verkeer" is prima. Beide oplossingen mogen.
(3) "andere faciliteit dan" enzovoort is correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Geschiedenis van de Pentium-architectuur
"waarvan de eerste versie al in 1993 vercheen"
--> verscheen.

"De de tweede decoderingsstap .... "
--> "de" eruit halen.

Ik zou voor de leesbaarheid komma's plaatsen op de volgende ..... eehm ..... plaatsen:
- "Samen met het feit dat dertig procent van de transistoren enkel aanwezig waren om x86-ondersteuning te bieden en dus niet gebruikt konden worden voor prestatieverbetering, zorgt de x86-compatibiliteit technisch gezien voor niks anders dan problemen."
- "Doordat per klokcyclus maximaal drie instructies van de decodering naar het reservation station geplaatst kunnen worden en vijf instructies van dit station naar de uitvoerende hardware, was de P6 in staat beduidend betere prestaties neer te zetten."
- "Deze lange buffer bracht echter ook een nadeel met zich mee: wanneer de branch prediction faalde en er verkeerde instructies opgehaald werden, moest de volledige pipeline leeggemaakt worden, wat meer verspilling tot gevolg had."
- "Doordat er echter concurrentie op de markt kwam moesten beide fabrikanten tegen elkaar opboksen met hun 'snellere, betere, krachtiger' processors, waardoor kloksnelheden en prestaties de voorbije jaren een ware boost kregen in vergelijking met de overige pc-onderdelen."

:7

(PS. Hoe dan ook: deze aandacht voor het Nederlands is héél goed _/-\o_ )

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik ga even fixen. De 'dan' die The Eagle aangeeft, is in ieder geval goed, 'als' gebruik je enkel bij een evenwaardige vergelijking (ik heb evenveel knikkers als hij; ik heb meer knikkers dan hij). Is dus correct zoals het er nu staat. En in de laatste zin van Yalk hoort er ook een komma tussen 'kwam' en 'moesten', zijn namelijk twee persoonsvormen en daar hoort altijd een komma tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Laatst online: 01:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

http://www.tweakers.net/nieuws/33298
In mei had het bedrijf ook al gelijkaardige stappen genomen tegen Sanyo, een andere fabrikant van digitale fototoestellen.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

* fixeert en deelt een afschuwelijke rotschop uit aan huisbelg Yoeri :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Steve schreef op 13 juli 2004 @ 20:24:
* fixeert en deelt een afschuwelijke rotschop uit aan huisbelg Yoeri :P.
wa's daar nou weer mis mee? die gekke hollanders snappen ook niks...
* Yoeri slentert hoofdschuddend en mompelend weg...
:p

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 10:33

ErA

nieuws: HP en Dell bieden klanten inname oude pc's aan

1e Regel
De komende zomer kunnen Amerikaanse klanten bij meer 850 filialen van Office Store hun oude en ongewenste elektronica-apparatuur kwijt.....
Moet zijn:
De komende zomer kunnen Amerikaanse klanten bij meer dan 850 filialen van Office Store hun oude en ongewenste elektronica-apparatuur kwijt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Done enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>En in de laatste zin van Yalk hoort er ook een komma tussen 'kwam' en 'moesten', zijn namelijk twee persoonsvormen en daar hoort altijd een komma tussen.

Eeehmm, je hebt in principe natuurlijk helemaal gelijk, maar we gaan nu toch niet te critisch worden hoop ik? :+ Want ik heb een aantal fouten die onder deze (minder heftige) categorie vallen nog niet eens vermeld..... >:)
En alles is bovendien geheel grateloos 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ach, je moet gewoon goed gewapend zijn als je met mij wilt discussiëren over spelling :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Verder zouden de ontstane problemen slecht miniem zijn "

--> slechts.

"Tegen dat laatste heeft ICANN vorige week een motie tegen ingediend."

--> Het laatste woord "tegen" moet eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Gefixt.

Volgende keer wel graag de url vermelden, is wat makkelijker voor ons enzo ;).

[ Voor 86% gewijzigd door Steve op 14-07-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

> "Ach, je moet gewoon goed gewapend zijn als je met mij wilt discussiëren over spelling"

Eeehm, deze topic werd door de TS gevraagd, dus het is niet iets dat ik zelf aan de site opdring..... En dan wordt het wel wat anders dan "willen discussieren".... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het was dan ook als een geintje bedoeld. Je input is uiteraard zeer welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

http://www.tweakers.net/nieuws/33310
De layout van het bord is volgens de reviewer uitstekend, met slechts een bedenking bij de plaatsing van de diskette-driveconnector vlak bij het onderste PCI-slot, wat eventueel wat problemen met de kabels zou kunne opleveren.
Dar mot nog een n achter ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Laatst online: 01-01-2022
nieuws: Britse militairen vinden Apple iPod een veiligheidsrisico

"Met name bedrijven in de financiële sector en de gezondheidszorg zijn bezig om deze gadgets actief uit hun kantoren te weren om zo te verkomen dat gegevens van bijvoorbeeld hun cliënten worden gestolen."
verkomen ---> voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Edskes schreef op 14 juli 2004 @ 11:45:
nieuws: Britse militairen vinden Apple iPod een veiligheidsrisico

"Met name bedrijven in de financiële sector en de gezondheidszorg zijn bezig om deze gadgets actief uit hun kantoren te weren om zo te verkomen dat gegevens van bijvoorbeeld hun cliënten worden gestolen."
verkomen ---> voorkomen
fixoring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nieuws: Overklokken 915-chipset mogelijk toch niet beperkt door lock

"Nadat we een tijdje terug schreven dat Intel het overklokken wou tegengaan door middel van een beveiliging,"

Wouden zijn bomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD

"De achtste, negende en tiende stap waren respectievelijk toegewijd aan het verplaatsen van instructies uit de reorder buffer naar het reservation station, het doorschuiven van dit station naar de uitvoerende hardware en ten slotte het uivoeren van de instructies."
uivoeren ---> uitvoeren

"In 1997 kwam echter de Pentium II op de markt. Deze processor had kloksnelheden variërend van 233MHz tot 300MHz en verschillende eigenschappen om de prestaties te verbeteren."
300MHz ---> 450MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
neographikal schreef op 14 juli 2004 @ 12:52:

"Nadat we een tijdje terug schreven dat Intel het overklokken wou tegengaan door middel van een beveiliging,"

Wouden zijn bomen ;)
Vraag
Hoe wordt het werkwoord willen in de verleden tijd vervoegd: wou (enkelvoud) en wouen (meervoud) of wilde(n)?

Antwoord
Het werkwoord willen kent in de verleden tijd twee vervoegingen: zowel de regelmatige vormen wilde en wilden als de onregelmatige vormen wou en wouden of wouen. De enkelvoudsvorm wou wordt minder in de schrijftaal gebruikt; de meervoudsvorm wou(d)en is geheel beperkt tot de spreektaal.

bron: http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/919/

minder gebruikt, maar wel correct dus, ik pas het dit keer dus niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Edskes schreef op 14 juli 2004 @ 13:19:

"De achtste, negende en tiende stap waren respectievelijk toegewijd aan het verplaatsen van instructies uit de reorder buffer naar het reservation station, het doorschuiven van dit station naar de uitvoerende hardware en ten slotte het uivoeren van de instructies."
uivoeren ---> uitvoeren

"In 1997 kwam echter de Pentium II op de markt. Deze processor had kloksnelheden variërend van 233MHz tot 300MHz en verschillende eigenschappen om de prestaties te verbeteren."
300MHz ---> 450MHz
uitvoeren pas ik aan

in het bronartikel staat ook duidelijk 300MHz, het gaat om de snelheden op het moment dat de Pentium II gelanceerd werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Yoeri schreef op 14 juli 2004 @ 13:23:
[...]
in het bronartikel staat ook duidelijk 300MHz, het gaat om de snelheden op het moment dat de Pentium II gelanceerd werd
In dat geval:
"In 1997 kwam echter de Pentium II op de markt. Deze processor had ... kloksnelheden variërend van 233MHz tot 300MHz en verschillende eigenschappen om de prestaties te verbeteren."
... ---> bij zijn lancering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Technologie- en entertainmentindustrie samen in DRM

"Hiervoor moeten echter problem opgelost worden, zoals het vinden van de eerdergenoemde balans tussen vrijheid en auteursrechtenbescherming, en de onduidelijkheid over welke apparaten in de toekomst de boventoon zullen voeren."
problem ---> problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Industrie moet beginnen met ontwikkeling 450mm-wafers

"Niet iedereen is echter overtuigd dat 450mm-wafers wel nodig zijn"

Moet eigenlijk zijn: ... is er echter van overtuigd ...

< Ervan overtuigd zijn > O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 18:55

dat Intel het overklokken wou tegengaan door middel

=> wilde tegengaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

1e alinea, onderaan, van nieuws: Internetters delen 10PB aan gegevens met elkaar
[...] copyrightoverschrijdende files [...]
Een limiet overschrijdt je, een recht schendt je, dus dit zou 'copyrightschendende files' moeten zijn. Of nederlands: auteursrechtschendende ( 7(8)7 ) bestanden :).

[ Voor 18% gewijzigd door JumpStart op 14-07-2004 18:19 . Reden: toegevoegd ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Alles gefixt. Ook maar even wou -> wilde; is weliswaar niet verkeerd, maar iets te spreektalig om in het nieuws thuis te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
meuktracker: Another Bittorrent Client 2.6.9

"De release kan vanaf deze server gedwonload worden en is net geen drie megabyte zwaar."
gedwonload ---> gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gammuts
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 09:55
nieuws: Internetters delen 10PB aan gegevens met elkaar

1e alinea:
"Volgens een onderzoek van het Engelse CacheLogic wordt er op dit moment twee keer zoveel geshared over het internet dan een jaar geleden, ..."

"twee keer zoveel ALS"

use strict; use warnings;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

meuktracker: The Bat! 2.12.00

Versienummer in tekst moet niet zijn 2.10.00 maar 2.12.00 (zoals in titel)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26

Qwerty-273

Meukposter

Kaassoevlee schreef op 14 juli 2004 @ 20:38:
meuktracker: The Bat! 2.12.00

Versienummer in tekst moet niet zijn 2.10.00 maar 2.12.00 (zoals in titel)
Edskes schreef op 14 juli 2004 @ 19:54:
meuktracker: Another Bittorrent Client 2.6.9

"De release kan vanaf deze server gedwonload worden en is net geen drie megabyte zwaar."
gedwonload ---> gedownload
Check ;)

--
Heeeej Robin :w

[ Voor 41% gewijzigd door Qwerty-273 op 15-07-2004 01:04 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
gammuts schreef op 14 juli 2004 @ 19:58:
nieuws: Internetters delen 10PB aan gegevens met elkaar

1e alinea:
"Volgens een onderzoek van het Engelse CacheLogic wordt er op dit moment twee keer zoveel geshared over het internet dan een jaar geleden, ..."

"twee keer zoveel ALS"
Steve schreef op 13 juli 2004 @ 17:34:
[...] 'als' gebruik je enkel bij een evenwaardige vergelijking (ik heb evenveel knikkers als hij; ik heb meer knikkers dan hij). Is dus correct zoals het er nu staat.
Haaaj /me :w

[ Voor 3% gewijzigd door Robin op 15-07-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

In dit geval heeft gammuts wel gelijk. De 'regel' die ik hierboven aanhaalde, is een soort vuistregel. Er zijn echter ook nuanceringen. Alle vergelijkingen waar een bepaling met 'zo' of 'even' in voorkomt, krijgen 'als'. In bijna alle gevallen komt dat neer op een evenwaardige vergelijking, vandaar dat ik dat als vuistregel stelde. Maar het is dus 'zoveel als', ongeacht hetgeen ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nieuws: Industrie moet beginnen met ontwikkeling 450mm-wafers
In 2001 werd de 300mm-wafer gelanceerd en hoewel tegenwoordig veertien procent (14%) van de capaciteit ingevuld wordt door wafers met deze afmeting (300mm), is het meeste materiaal dat ontwikkeld wordt gericht op grotere (groter dan 300?) wafers, aldus Applied Materials.
Ik weet niet of de schrijver 'kleinere' bedoeld? Zou voor de hand liggen dat er meer 'materiaal' (Wat voor materiaal?) beschikbaar is voor de kleinere wafers aangezien die ook meer markt aandeel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steve schreef op 15 juli 2004 @ 01:21:
In dit geval heeft gammuts wel gelijk. De 'regel' die ik hierboven aanhaalde, is een soort vuistregel. Er zijn echter ook nuanceringen. Alle vergelijkingen waar een bepaling met 'zo' of 'even' in voorkomt, krijgen 'als'. In bijna alle gevallen komt dat neer op een evenwaardige vergelijking, vandaar dat ik dat als vuistregel stelde. Maar het is dus 'zoveel als', ongeacht hetgeen ervoor staat.
Eehm, dat laatste is geen correcte, altijd geldende regel. Wat er momenteel in het bericht staat is correct (dan). En Gammuts heeft IMHO géén gelijk.... :9

De zin uit dit nieuwsbericht is een heel gemene, en het gebruik van het woord "dan" is hier helemaal correct.
De kern is dat er wel een vergelijking wordt gemaakt (waardoor hier het woord als zou moeten staan), maar deze vergelijking is niet de traditionele vergelijking in de zin van "ik heb tweemaal zo veel als hij" .... :o

Wat wél wordt gedaan, is refereren naar een bepaalde datum, en zodra dát gebeurt, is het woord "dan" op zijn plaats. :*)

PS: het klopt niet helemaal, maar grotendeels wel..... :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Oei, * Steve heeft concurrentie :P. Wie o wie zal SpellingKing /me van de troon stoten? :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het gaat hier wel degelijk om een gewone vergelijking. Het is weliswaar niet hetzelfde als 'ik heb tweemaal zoveel als hij', maar verder is het gewoon een vergelijking, zonder meer. Omdat 'zoveel' voorkomt, is het voegwoord simpelweg 'als'. Dat er een tijdstip of datum in voorkomt, maakt in dit geval niets uit. 'Dan' verwijst enkel naar een (toekomstige) datum in een zin als "20 augustus 2004. Dan neem ik mijn diploma in ontvangst."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intro op de homepage van Id Software voltooit werk aan Doom 3, release 5 augustus
De CEO van Id Software heeft op zijn weblog verklaard dat hey werk aan Doom 3 [..]
Hey -> Het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Steve: ja je hebt achteraf gezien toch gelijk. _/-\o_
Het moet als zijn.
Grmpf. Moeilijk om dat toe te geven.... ;(
De zin is inderdaad een gemene, en ik werd erdoor in de war gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
dat is zometeen aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 01:51
shuttle barebone net onder 1e plaatje:
...gaat doorheen de heatpipe ...
--> "gaat door de heatpipe"

dan nog een fraaie contaminatie:
...stijgt ...boven ... uit...
--> "wordt de temperatuur niet hoger dan 50 graden Celsius."

[ Voor 35% gewijzigd door 0siris op 15-07-2004 13:44 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Zalman roept Reserator terug vanwege flow indicator-defect

(1)
"Zalman roept Reserator 1 terug voor flow indicator-defect"

Hier staat dat Zalman de Reseratos terugroept om een defect aan te brengen.
:o
Het woord "voor" is vast het Engelse "for" geweest.
De vertaling is: vanwege, in verband met, omwille van.

Als de titel niet langer mag, zou mijn voorstel zijn: "Terugroepactie Zalman vanwege flow indicator-defect" of "Zalman roept defecte Reserator 1 terug".
:)

(2) "waardoor hardware last kan krijgen oververhitting " --> "van" toevoegen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
0siris schreef op 15 juli 2004 @ 12:00:
shuttle barebone net onder 1e plaatje:

[...]

--> "gaat door de heatpipe"

dan nog een fraaie contaminatie:

[...]

--> "wordt de temperatuur niet hoger dan 50 graden Celsius."
fixing this

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 13:59:
nieuws: Zalman roept Reserator terug vanwege flow indicator-defect

(1)
"Zalman roept Reserator 1 terug voor flow indicator-defect"

Hier staat dat Zalman de Reseratos terugroept om een defect aan te brengen.
:o
Het woord "voor" is vast het Engelse "for" geweest.
De vertaling is: vanwege, in verband met, omwille van.

Als de titel niet langer mag, zou mijn voorstel zijn: "Terugroepactie Zalman vanwege flow indicator-defect" of "Zalman roept defecte Reserator 1 terug".
:)

(2) "waardoor hardware last kan krijgen oververhitting " --> "van" toevoegen
fixing this 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: De stilste kast aan het werk gezet: VoodooPC Rage F-50

Op papier wordt dus een sterk systeem neergezet met een snelle processor, de snelste grafische kaart van ATi en 74GB opslagruimte.

2xWD raptor 74 GB in raid0 is 147 GB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 21:45

bitflusher

flushed die *** pc

Met zijn prijskaartje van 5.300 dollar is hij bezwaarlijk goedkoop te noemen
moet IMHO bezwaarlijk duur zijn, of een sarcastische smily achter de zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

bezwaarlijk = niet echt, moeilijk bijvoorbeeld. Lastig mag ook ;)

En smileys in nieuwsposts doen we niet aan. Het is dus correcte taal :)

[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 15-07-2004 15:31 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 21:45

bitflusher

flushed die *** pc

van dale zegt dit:
be·zwaar·lijk1 (bn.)
1 op bezwaren stuitend => lastig

be·zwaar·lijk2 (bw.)
1 in geringe mate => nauwelijks
ik had de eerste betekenis in mijn hoofd.
Het is eerder een bezwaar dat hij zo duur is dan dat hij zo goedkoop is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
twee WD740 SATA_schijven
halvewege de derde alinea :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33

Haan

dotnetter

nieuws: nVidia zorgt misschien voor nog een GeForce 6800-smaakje
Volgens X-Bit Labs zit de kans erin...
Volgens mij noem je dit een tautologie :)
Moet dus iets worden als 'het zit erin' of 'er is een kans dat..

Nog eentje in de laatste zin: 'tot nog toe' moet 'tot nu toe' zijn

[ Voor 20% gewijzigd door Haan op 15-07-2004 16:12 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Microsoft stelt MSN-netwerk open voor AOL en Yahoo

"De gelukkige zijn de concurrenten Yahoo en AOL,... "
Is reeds geheel automagisch gecorrigeerd :+ :+
De tekst die ik hier in mijn venstertje kopieerde, bleek ineens de n achter "gelukkige" te bezitten :D

"Daarnaast zal pas met een nieuw te introduceren software voor Instant Messaging het mogelijk zijn om de gesprekken tussen de verschillende clients te controleren." :/
---> Daarnaast zal het pas met een nieuw te introduceren software voor Instant Messaging het mogelijk zijn om de gesprekken tussen de verschillende clients te bewaken en op te slaan - net als bij e-mail. :7

De laatste woorden zijn IMHO duidelijker dan het eenvoudiger "controleren".

just my five cents - uiteraard :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Apple bevestigt nieuwe iMac met G5-processor

"De financieel directeur van Apple gaf dit ook toe tijdends de presentatie van de kwartaalcijfers."
tijdends ---> tijdens

"In de F-50 leiden heatpipes echter alle warmte van zowel de processor, grafische kaart als de northbridge af van de passieve koelblokken af naar de wanden van de kast, die op die manier als radiator functioneert."
af ---> weghalen

"Creative Augidy 2-geluidskaart"
Augidy ---> Audigy

[ Voor 13% gewijzigd door 4AMD op 15-07-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
Nee:
Een tautologie is een combinatie van woorden die (bijna) hetzelfde uitdrukken en elkaar in principe kunnen vervangen.
Wanneer iets verkeerd dubbelop genoemd wordt, bij verschillende woordsoorten, heet dat een contaminatie (8>
(zie ook http://taalunieversum.org (nee, géén spelfout :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik ga even aan de slag met de meldingen die tot hier gebeurd zijn met volgende opmerkingen:

http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/807
Vraag
Worden tot()nog()toe en tot()nu()toe aaneengeschreven of als drie losse woorden?
Antwoord
Wij raden aan beide uitdrukkingen als drie losse woorden te schrijven (tot nog toe, tot nu toe).

controleren -> bewaken en opslaan
het is correct en volgens mij duidelijk genoeg dus niet aangepast

Ik heb ze geloof ik allemaal gehad, mocht ik iets over het hoofd gezien hebben geeft iemand maar een gil :)

[ Voor 80% gewijzigd door Yoeri op 15-07-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

0siris schreef op 15 juli 2004 @ 18:01:
Wanneer iets verkeerd dubbelop genoemd wordt, bij verschillende woordsoorten, heet dat een contaminatie (8>
(zie ook http://taalunieversum.org (nee, géén spelfout :) )
Niet helemaal. Een combinatie van (meestal) adjectief en substantief (bijvoeglijk en zelfstandig naamwoord) die dubbelop is (oude grijsaard), is een pleonasme. Bijna alle andere constructies waarbij iets dubbel wordt uitgedrukt, zijn tautologieën (zoals: een rebel, die opstandig is ten opzichte van de regering).

Wanneer twee uitdrukkingen / woorden etc doorheengehaald worden, is er sprake van een contaminatie. Voorbeelden hiervan zijn verexcuseren (verontschuldigen + excuseren) en optelefoneren (opbellen + telefoneren). En hier gaat het dus inderdaad om een contaminatie (de kans bestaat + het zit erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Samsung en Sony lanceren joint-venture S-LCD

"de wereldwijde standaardisatie van LCD-scherm geleid wordt."
scherm ---> schermen

"Creative Augidy 2-geluidskaart"
Augidy ---> Audigy

nieuws: AMD rapporteert resultaten tweede kwartaal

"die echter overschaduwd werden door negatieve voorspelllingen"
voorspelllingen ---> mag het ietsje minder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
Steve schreef: een haast perfecte uitleg
_/-\o_
Leuk trouwens, een spel- type- en taalvauwtjestopic !

[ Voor 33% gewijzigd door 0siris op 15-07-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Daarnaast zal het pas met nieuw te introduceren software voor Instant Messaging het mogelijk zijn om de gesprekken "
De laatste "het" is nog niet weggehaald.

(eeehm, ik zie dit vaker, en het zijn dan toch geen tikfoutjes meer maar gewoon vermijdbare slordigheden? Door haast of zo? }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
meuktracker: ATi Tray Tools 1.0.0.345
Ook kunnen profielen gekoppeld worden een spellen en applicaties
aan spellen en applicaties
zodat elk programma met vooraf ingestelde instellingen gedraait kan worden.
gedraaid

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:12
"Goedkope pc's stuwen verkopen in EMEA-regio omhoog"

tautologie, iets omhoog stuwen, is het zelfde als omlaag dalen en omhoog stijgen.
het is:
"Goedkope pc's stuwen verkopen in EMEA-regio "
of
"Goedkope pc's verhogen verkopen in EMEA-regio "

er zijn nog wel een paar alternatieven te bedenken

nieuws: Goedkope pc's stuwen verkopen in EMEA-regio

[ Voor 15% gewijzigd door Semt-x op 16-07-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
OESO wil veiling van topleveldomeinen:
Emerce meldt dat het de OESO van mening is...
--> Emerce meldt dat de OESO van mening is
Beetje jammer Yoeri >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Xbox Live bereikt mijlpaal van één miljoen gebruikers
Volgens Reuters heeft Microsoft zijn telraam bovengehaald om tot de conclusie te komen dat zijn Xbox Live-dienst de kaap van een miljoen gebruikers genomen heeft.
Ik weet nu wat het betekent, maar ik heb toch wel moeite met de steeds vaker voorkomende Vlaamse schrijfwijze op de FP.
kaap (de ~, kapen)
[...]

2 [Belg.] psychologische of symbolische numerieke grens, mijlpaal [Belg.] [Belg.]

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 16-07-2004 14:25 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meuktracker: NewsLeecher 1.0 beta 27

Regel 2: "Het is bedoelt om ..." --> bedoeld i.p.v. bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eentje in topic meuktracker: NewsLeecher 1.0 beta 27.

Regel 6: "... worden geopend die mogenlijk kwaadaardige... "
mogenlijk --> mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

In: Sony zal waarschijnlijk geen OLED-display uitbrengen in 2004 staat de volgende kromme zin...
Eenmaal de productie loopt zoals gepland zouden in de fabriek 300.000 2"-OLED-schermen per maand geproduceerd worden.
Zou ik een "Als" voor zetten...

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Nigeriaanse e-mailoplichters vrijgesproken

"Het is niet ondenkbaar dat andere spammer zich gesterkt zullen voelen door deze uitspraak en met dubbele moed verder zullen gaan met hun praktijken."
spammer ---> spammers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Laatst online: 01:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

http://www.tweakers.net/nieuws/33356
Het is niet ondenkbaar dat andere spammer zich gesterkt zullen voelen door deze uitspraak en met dubbele moed verder zullen gaan met hun praktijken.
Moet hier duidelijk "scammers" zijn.

offtopic:
Het plaatje is ook verkeerd gekozen, het gaat op "scam" niet om "spam", maar dat mag ik hier niet plaatsen ;) :+

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik ga even alles fixen.
PcDealer schreef op 16 juli 2004 @ 14:24:
maar ik heb toch wel moeite met de steeds vaker voorkomende Vlaamse schrijfwijze op de FP.
Die 'steeds vaker voorkomende Vlaamse schrijfwijze' is gewoon een gevolg van het feit dat Yoeri deze maand een echte posthoer is :+. Als iemand 20 jaar lang is opgevoed met een aantal uitdrukkingen, woorden en constructies die bijna uitsluitend in Vlaanderen worden gebruikt, krijg je die er niet binnen een paar dagen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Alles gefixt voor zover ik zie

Overigens doe ik wel m'n best om op de Vlaamse dingen te letten hoor, maar sommige dingen zijn gewoon zo vanzelfsprekend voor mij als Vlaming dat ik er niet aan denk om te checken of het wel algemeen gekend is in Nederland, in tegenstelling tot andere uitdrukkingen die ik dan wel weer vooraf controleer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook wel wat hebben, sommige Vlaamse uitdrukkingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zal even een smiley neerzetten, anders lijkt het net alsof ik iets tegen Vlamingen heb. In tegendeel, ik heb veel Vlaamse collega's die erg leuk zijn.

:*)

nieuws: Oprichter Michael Dell stapt terug als CEO van Dell
Zoals reeds eerder aangekondigd werd [...] neemt Kevin Rollins vandaag de CEO-stoel van Dell over van oprichter Michael Dell.
- komma mist
Tijdens de voorbije tien jaar wist het bedrijf telkens winst te maken en in de eerste drie maanden van dit jaar was het zelfs de grootste systeembouwer.
Volgens mij is het niet fout, maar lijkt mij afgelopen beter.

[ Voor 59% gewijzigd door PcDealer op 17-07-2004 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
nieuws: Antivirusbedrijven waarschuwen voor opkomst Bagle.AF
moet daarin: geüpdatet niet worden OF geüpdate OF updated

(staat onderin)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

BasieP schreef op 17 juli 2004 @ 10:24:
nieuws: Antivirusbedrijven waarschuwen voor opkomst Bagle.AF
moet daarin: geüpdatet niet worden OF geüpdate OF updated

(staat onderin)
Nee. Updated is Engels, geüpdate is verkeerd (je zegt bijvoorbeeld ook geschopt en niet geschop). Uitspraak is overigens 'geüpdeet'. Geüpdate (incl. e) spreek je al uit als 'geüpdeet', dus een extra t erachter maakt niks uit voor de uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
nieuws: Antivirusbedrijven waarschuwen voor opkomst Bagle.AF:
Antivirusbedrijven waarschuwen voor opgang Bagle.AF
Ik ken wel de woorden opkomst en afgang maar opgang lijkt me toch niet te bestaan...

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Veranderd. Het zal wel Vlaams zijn, maar het staat niet in de Van Dale dus heb ik het maar veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Mja, 't is een beetje het tegengestelde van 'neergang'. Van Dale vermeldt weliswaar niet die betekenis van 'opgang', maar uit Google leid ik af dat hij toch vaak gebruikt wordt. Maar ik heb het even vervangen door 'opkomst'. Vermeldt Van Dale ook niet expliciet in die betekenis, maar wordt ook erg vaak zo gebruikt. Roep maar als je eventueel een beter alternatief hebt :).

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 17-07-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
Steve schreef op 17 juli 2004 @ 12:30:
Mja, 't is een beetje het tegengestelde van 'neergang'. Van Dale vermeldt weliswaar niet die betekenis van 'opgang', maar uit Google leid ik af dat hij toch vaak gebruikt wordt. Maar ik heb het even vervangen door 'opkomst'. Vermeldt Van Dale ook niet expliciet in die betekenis, maar wordt ook erg vaak zo gebruikt. Roep maar als je eventueel een beter alternatief hebt :).
'Opkomst' lijkt me de beste keus. Van Dale vermeldt voor dit woord ook:
"het bekend, belangrijk worden in de maatschappij", lijkt me toch de betekenis in dit geval.
Overigens, het feit dat een woord bij google veel voorkomt, zegt IMO helemaal niks. Het woord 'eigenaresse' levert meer dan 14000 hits op, terwijl het toch echt 'eigenares' moet zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Swinnio op 17-07-2004 13:58 ]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:59

BioHazard

*\o/*

Foto's opgedoken van nVivdias NV43-GPU

Moet natuurlijk Nvidia's zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
BioHazard schreef op 17 juli 2004 @ 15:02:
Foto's opgedoken van nVivdias NV43-GPU

Moet natuurlijk Nvidia's zijn? :)
nee hoor, nVivdias is een nieuwe chipfabrikant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
edit: Moet toch eens sneller tiepen.... :+

[ Voor 87% gewijzigd door MuddyMagical op 17-07-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Swinnio schreef op 17 juli 2004 @ 13:58:
Overigens, het feit dat een woord bij google veel voorkomt, zegt IMO helemaal niks. Het woord 'eigenaresse' levert meer dan 14000 hits op, terwijl het toch echt 'eigenares' moet zijn :)
Voor spelling- en grammaticazaken en dergelijke zegt het inderdaad niets, maar wel voor nieuwe betekenissen van woorden en het voorkomen van nieuwe woorden. Taal evolueert constant, weet je ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op 16 juli 2004 @ 21:47:
Ik zal even een smiley neerzetten, anders lijkt het net alsof ik iets tegen Vlamingen heb. In tegendeel, ik heb veel Vlaamse collega's die erg leuk zijn.

:*)

nieuws: Oprichter Michael Dell stapt terug als CEO van Dell

[...]

- komma mist

[...]

Volgens mij is het niet fout, maar lijkt mij afgelopen beter.
Dan maar een subtiele schop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
At your service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

meuktracker: phpBB 2.0.10
Op de homepgae van phpBB is een nieuwe versie van de forumsoftware te downloaden.
phpBB behoort tot een van de meest gebruikte open source-fora. De software maakt gebruik van PHP en MySQL om berichten op te slaan, te bewaren en op te halen.
Ik weet dat de naam phpBB is, (dus met kleine letter aan het begin...) maar aan het begin van een nieuwe zin 'moet' je toch altijd een hoofdletter neerzetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Allebei aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

nieuws: Apple introduceert maandag mogelijk nieuwe iPods
MacOS X kwam een bericht tegen waarin beweerd wordt dat Apple maandag ...
Moet denk ik ThinkSecret zijn
Eerder al sloeg ThinkSecret de nagel op de kop toen het de tweede generatie iPods aankondigde
Moet de spijker op de (zijn?) kop zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Neuh, want MacOSX.nl heeft het bericht ook ontdekt tenslotte ;) .
Aspje schreef op 18 juli 2004 @ 14:57:
[...]

Moet de spijker op de (zijn?) kop zijn
Ja, aangezien nagels het Vlaamse equivalent van onze Nederlandse spijkers zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

meuktracker: jetAudio 6.0.5
Hieronder zijn de release notes geplaats van versie 6.0.5:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Aangeverchangedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

GJ-tje schreef op 18 juli 2004 @ 14:37:
'moet' je toch altijd een hoofdletter neerzetten? ;)
Niet altijd. In dit geval is het wel aangewezen, maar als je je zin bijvoorbeeld begint met een woord tussen aanhalingstekens is het niet noodzakelijk. Ook niet als de zin begint met een apostrof, bijvoorbeeld 't Is al een hele tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Sun heeft 64-bit Solaris-kernel draaiend op Opteron

"Het besturingssysteem zal in werkeliljkheid echter pas begin 2005 voor het grote publiek beschikbaar zijn."
werkeliljkheid ---> werkelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Done.

[ Voor 20% gewijzigd door Harm op 18-07-2004 21:12 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Review van de Zyxel ZyAir G-2000 WiFi-breedbandrouter

"De router heeft een ingebouwde firewall die via een een webpagina kan worden ingesteld."
een een ---> een (een een weghalen) :)

meuktracker: Flexbeta FireTweaker XP 1.0 beta

heeft143 ---> heeft 143 (een spatie aanverchangeditten) :)

[ Voor 51% gewijzigd door 4AMD op 18-07-2004 23:35 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.