Spel- en typefoutjes - deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.658 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 16:21

Glabbeek

Dat dus.

fee-tje schreef op 24 juli 2004 @ 14:13:
Omdat wij geen Vlaams spreken op school/in de familie en mensen te weinig Belgische tv kijken :P.
En omdat wij wel ABN kunnen spreken :X ;)

Al vind ik dat Vlaams vaak wel leuk klinken, zoals uitdrukkingen als 'zeker en vast' :)

[ Voor 16% gewijzigd door Glabbeek op 24-07-2004 14:15 ]

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

feej

giraffemeisje

Glabbeek schreef op 24 juli 2004 @ 14:14:
[...]

Al vind ik dat Vlaams vaak wel leuk klinken, zoals uitdrukkingen als 'zeker en vast' :)
Vlaams is Algemeen Nederlands. Tis geen dialect ofzo :). Tvolgt dezelfde regels, kent alleen een aantal aparte uitdrukkingen. Tis op zich niet fout maar omdat de NL tweakers het vaak niet begrijpen proberen we het meestal zo NL mogelijk te houden :P.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 09:31

Steve

Krokodil \o/

Glabbeek schreef op 24 juli 2004 @ 14:14:
[...]

Of omdat je jezelf bindt aan het taaltje dat je al jaren spreekt daar waar je zit, zo kun je het ook beschouwen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 18:04

PcDealer

HP ftw \o/

reviews: RAID 0 in ongerede: waanzin of werkelijkheid?
We kunnen alvast verklappen dat Storage Review weinig hoop hoeven te koesteren dat Tweakers.net het bovenstaande verzoek betreffende het afraden van RAID 0-configuraties ten uitvoering zal brengen.
- enkelvoud maken

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Aangenomen dat je doelt op 'hoeven', heb ik het even gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Steve schreef op 24 juli 2004 @ 17:50:
Aangenomen dat je doelt op 'hoeven', heb ik het even gefikst.
Ja, inderdaad :o

Ook al worden er pogingen gedaan om regelmatige backups te maken, op het moment dat Murphy om de hoek komt doet hij dat meestal goed, bijvoorbeeld door ook de meest recente backups te corrupteren
http://www.vandale.nl/opz...ek/?zoekwoord=corrumperen

Komt er ook een Engelse versie van de review?

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 24-07-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

fee-tje schreef op 24 juli 2004 @ 14:29:
Vlaams is Algemeen Nederlands.
Heel opvallend dat je daar het gangbare "Beschaafd" tussenuit laat :D

Afijn.
licentiëeren
Gewoon licenseren, graag ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Rataplan schreef op 24 juli 2004 @ 19:14:
[...]
Heel opvallend dat je daar het gangbare "Beschaafd" tussenuit laat :D
'Algemeen Beschaafd Nederlands' is al langere tijd geen Algemeen Nederlands meer hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Google verliest strijd omtrent Froogles.com voor ICANN
Maar het argument dat de derde ICANN-rechter heeft aangevoerd zou de zaak wel eens helemaal kunnen omdraaien: Froogles.com bestond al bijna twee jaar voordat Froogle als merknaam geregistreerd werd, en de eigenaar van de site heeft de registratie van die merknaam dan ook aangeklaagd bij het U.S. Patent and Trademark Office
Kan een registratie aangeklaagd worden? :?

Ik zie het alweer:
2 [Belg., niet alg.] aan de kaak stellen, afkeuren
:|

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 24-07-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

PcDealer schreef op 24 juli 2004 @ 20:00:
nieuws: Google verliest strijd omtrent Froogles.com voor ICANN

[...]

Kan een registratie aangeklaagd worden? :?

Ik zie het alweer:

[...]
:|
Waarom moet alles meteen opgevat worden als een Belgicisme als het van een Vlaamse auteur komt, en dan nog met zo'n mooie smiley eronder? In dit geval heeft het echt niet de betekenis van afkeuren. In de betekenis van het Belgicisme kan men het gebruik van een merknaam aanklagen, maar niet aanklagen bij een bevoegde instantie. De AN-definitie die Van Dale geeft aan 'aanklagen' is 'bij de bevoegde macht beschuldigen'. Froogles.com beschuldigt Google ervan dat zijn merknaam Froogle inbreuk maakt op de naam 'Froogles.com', en dat wordt bij de (in deze gevallen) bevoegde macht gedaan: het U.S. Patent and Trademark Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

nieuws: Asus P5AD2 Premium met 925X-chipset besproken 2e alinea
Na heel wat testen met games als Quake II en Unreal Tournament 2003
Ik loop achter, maar is QII niet een beeeetje oud om mee te testen?
http://www.pcper.com/arti...?aid=59&type=expert&pid=9 Q3A dus :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Steve schreef op 24 juli 2004 @ 20:31:
In dit geval heeft het echt niet de betekenis van afkeuren. In de betekenis van het Belgicisme kan men het gebruik van een merknaam aanklagen, maar niet aanklagen bij een bevoegde instantie. De AN-definitie die Van Dale geeft aan 'aanklagen' is 'bij de bevoegde macht beschuldigen'.
In dat geval doe je het fout: "de registratie" is lijdend voorwerp en daar helpt geen lievemoederen aan, want "aanklagen" (en beschuldigen trouwens ook) is een zuiver overdrachtelijk ww. Ik vermoed dat hier "aankaarten" (edit: beter: "aanhangig maken") wordt bedoeld, en anders moet er "wegens" bij (of "omwille van" of "n.a.v.", weet ik veel) zodat een bijwoordelijke bepaling wordt opgespannen. Bovendien moet er dan een nieuw lijdend voorwerp in de zin, want "Froogles heeft aangeklaagd." is géén volzin.

Los van de smiley: PCDealer heeft gewoon gelijk.

In tegenstelling tot mijzelf, trouwens. "Licenseren" en "licentiëren" zijn allebei nog niet in mijn VD opgenomen. "Licentieeren" met dubbel-e is trouwens echt zo hartstikke archaisch dat het fout is (en het komt óók niet in mijn woordenboek voor). Het hele werkwoord is hier dus zuiver anglicistisch. "Vergunnen" lijkt mij wel een mooie oplossing, al zal licenseren (en volgens mij in precies die spelling) binnenkort wel in de woordenboeken verschijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 24-07-2004 21:00 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Een registratie is geen persoon of bedrijf, hoe kan het dan aangeklaagd worden in Nederlandse betekenis? Dan is toch de Belgische betekenis van toepassing, of begrijp ik het nu toch niet?
Steve schreef op 24 juli 2004 @ 20:31:
[...]
Waarom moet alles meteen opgevat worden als een Belgicisme als het van een Vlaamse auteur komt, en dan nog met zo'n mooie smiley eronder?
Ik mag toch verwachten dat wanneer ik op een Nederlandse site ben, Nederlands geschreven wordt?

PcDealer in "Spel- en typefoutjes - deel 6" is nog niet behandeld.

[ Voor 71% gewijzigd door PcDealer op 25-07-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

nieuws: Ex-manager klaagt Google aan wegens discriminatie onderaan:
[q]Zie ook: [plain]http://www.heise.de/newsticker/meldung/49386[/]

Oja, graag niet vlak na het andere nieuwsje over Google online plaatsen, is anders nogal monotoom .[/]
Dat commentaar hoeven wij niet te lezen ;)

-edit-
te laat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 24-07-2004 22:03 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-04 20:19

zeekoe

zeekoe

nieuws: Blinkx introduceert nieuwe zoektechnologie
Alle indexen worden lokaal bewaart
indexen klopt misschien wel, maar bewaart mag van mij wel met een d :)

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
zeekoe schreef op 24 juli 2004 @ 22:02:
nieuws: Blinkx introduceert nieuwe zoektechnologie

[...]

indexen klopt misschien wel, maar bewaart mag van mij wel met een d :)
ff kijke :)

alles tot hier lijkt afgehandeld te zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Yoeri op 24-07-2004 22:25 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Alles gefikst tot hier. Van licentiëeren niet licenseren, licentiëren of vergunnen gemaakt, maar wel 'een licentie toekennen aan ...' gemaakt. En van 'aanklagen' 'een klacht indienen bij'.
Rataplan schreef op 24 juli 2004 @ 20:54:
[...]
In dat geval doe je het fout: "de registratie" is lijdend voorwerp en daar helpt geen lievemoederen aan, want "aanklagen" (en beschuldigen trouwens ook) is een zuiver overdrachtelijk ww. Ik vermoed dat hier "aankaarten" (edit: beter: "aanhangig maken") wordt bedoeld, en anders moet er "wegens" bij (of "omwille van" of "n.a.v.", weet ik veel) zodat een bijwoordelijke bepaling wordt opgespannen. Bovendien moet er dan een nieuw lijdend voorwerp in de zin, want "Froogles heeft aangeklaagd." is géén volzin.

Los van de smiley: PCDealer heeft gewoon gelijk.
Overdrachtelijk werkwoord :?. Ik neem aan dat je een overgankelijk werkwoord bedoelt? In ieder geval is aanklagen in "Google klaagt de registratie aan bij ..." ook gewoon overgankelijk, er staat een lijdend voorwerp bij (de registratie). De fout die hier is gemaakt is gewoon dat 'aanklagen' verbonden is met een voorwerp in plaats van met een persoon, mea culpa dus. Maar het is mijns inziens geen Belgicisme. In België wordt aanklagen wel eens gebruikt als in "Handelaren klagen slechte fiscale omstandigheden aan", maar dat doe je (in deze betekenis) niet bij een bevoegde instantie, maar gewoon in het algemeen.
PcDealer schreef op 24 juli 2004 @ 21:01:
Ik mag toch verwachten dat wanneer ik op een Nederlandse site ben Nederlands geschreven wordt?
Je bent op een Nederlandstalige site. Tweakers.net richt zich niet uitsluitend op Nederlanders, maar wel op iedereen die Nederlands spreekt. En van welke taal zouden Belgicismen dan wel deel uitmaken, volgens jou, als het niet het Nederlands is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Steve schreef op 24 juli 2004 @ 22:28:
Overdrachtelijk werkwoord :?. Ik neem aan dat je een overgankelijk werkwoord bedoelt?
* Rataplan is weer wakker |:(
In ieder geval is aanklagen in "Google klaagt de registratie aan bij ..." ook gewoon overgankelijk, er staat een lijdend voorwerp bij (de registratie). De fout die hier is gemaakt is gewoon dat 'aanklagen' verbonden is met een voorwerp in plaats van met een persoon, mea culpa dus.
Mijn punt was dat omdat registratie het lijdend voorwerp is, het het subject van het overgankelijk werkwoord is en je dus naar aanleiding van de woordenboekuitleg "Froogle beschuldigt registratie" zou moeten lezen - tenzij de Belgische interpretatie van aan de kaak stellen gebruikt wordt.

De bevoegde instantie heeft er imo niks mee te maken, het is puur de taalkundige onmogelijkheid iets te beschuldigen dat terzake geen agens kan zijn. Iig naar volle tevredenheid opgelost, dacht ik. Met het niet gebruiken van het licentie-werkwoord ben ik het al helemáál erg eens.
En van welke taal zouden Belgicismen dan wel deel uitmaken, volgens jou, als het niet het Nederlands is?
Dat zal het Belgisch wel zijn, hmm ;)

Serieus: er worden wel redelijk vaak voor Nederlanders rare constructies gebruikt. Pas op dat je, omdat in Vlaanderen Nederlands wordt gesproken, niet aanneemt dat Nederlands en Vlaams hetzelfde zijn. Ten eerste is de invloed van Franstalige grammaticale constructies in België veel groter dan in Nederland (de woordvolgorde is bij Vlamingen af en toe structureel anders, naar mijn taalgevoel oordeelt: fout), en ten tweede wordt de nieuwsposter die het over een tas koffie of een tuut met snoeren heeft ook direct afgefloten. We zijn echt niet doelbewust aan het Belgenbashen.

That's just a completely unintentional side-effect >:)
edit:

Oeh! Te mooi om onvermeld te laten:
bel·gi·cis·me
het belgicisme, de belgicismen

1
woord, woordbetekenis, uitdrukking of constructie kenmerkend voor
het Frans of het Nederlands in België
betekenisverwante termen
hyperoniem:
term

2
het streven naar het behoud van de Belgische eenheidsstaat

Brrr :D

[ Voor 17% gewijzigd door Rataplan op 24-07-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Rataplan schreef op 24 juli 2004 @ 22:44:
Mijn punt was dat omdat registratie het lijdend voorwerp is, het het subject van het overgankelijk werkwoord is en je dus naar aanleiding van de woordenboekuitleg "Froogle beschuldigt registratie" zou moeten lezen - tenzij de Belgische interpretatie van aan de kaak stellen gebruikt wordt.

De bevoegde instantie heeft er imo niks mee te maken, het is puur de taalkundige onmogelijkheid iets te beschuldigen dat terzake geen agens kan zijn. Iig naar volle tevredenheid opgelost, dacht ik.
Het subject = het onderwerp. Het onderwerp kan enkel voor de persoonsvorm staan, tenzij er sprake is van inversie. Dat is hier niet het geval, er stond 'de eigenaar heeft ... aangeklaagd'. Bijgevolg werd werd 'de registratie' het lijdend voorwerp (object) en dus niet het onderwerp (subject) ofzo. Dus, zoals ik zei, per abuis verbonden met een voorwerp in plaats van met een persoon, of niet :?.
Rataplan schreef op 24 juli 2004 @ 22:44:
Serieus: er worden wel redelijk vaak voor Nederlanders rare constructies gebruikt. Pas op dat je, omdat in Vlaanderen Nederlands wordt gesproken, niet aanneemt dat Nederlands en Vlaams hetzelfde zijn. Ten eerste is de invloed van Franstalige grammaticale constructies in België veel groter dan in Nederland (de woordvolgorde is bij Vlamingen af en toe structureel anders, naar mijn taalgevoel oordeelt: fout)
Wellicht wel. Zeker in het begin is het voor Belgische nieuwsposters wat wennen; in de nieuwsposts die ik in de eerste maanden na m'n aanstelling maakte, zul je vast nog wel Belgische woorden / constructies aantreffen, net als in de posts van Yoeri momenteel. Dat is heel normaal, wij zijn namelijk gewoon opgevoed met dergelijke termen. Dat krijg je er niet binnen een paar tellen uit. Ik vind het dan ook nogal zwak als iemand met een negatief geladen smiley komt aankondigen dat hij alwéér een Belgiscisme denkt te hebben gevonden.

Overigens, ga niet te snel generaliseren dat bepaalde woorden en constructies 'algemeen Vlaams' zijn. Die verkeerde (werk)woordvolgorde hoor je inderdaad af en toe, als in "de man die zal veroordeeld worden". Maar dat betekent nog niet dat het daarom gewoon zonder meer aanvaard wordt. Ook hier worden dergelijke zaken aangemerkt als fout en bijvoorbeeld media zullen zich nooit inlaten met dergelijke constructies, zoals ook bijvoorbeeld "omwille van" in een redengevende betekenis niet wordt aanvaard in formele /media-'omgevingen'. En net zoals jullie in die omgevingen constructies als "hun hebben dat gedaan" afkeuren.

Een uitgebreide lijst met woorden die beschouwd worden als Belgicismen, samen met een vermelding of het betreffende Belgicisme aanvaard wordt of als fout wordt beschouwd (meestal het geval), vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Steve schreef op 24 juli 2004 @ 22:57:
[...]
Het subject = het onderwerp.
Kijk nou! * Rataplan is helemaal niet wakker! :z Lees "object" ipv "subject" (dus het verhaal over inversie is idd nvt).
Tja, een subject is ondergeschikt, dus lijdend. toch? [insert onschuldig fluitende smiley]
Dus, zoals ik zei, per abuis verbonden met een voorwerp in plaats van met een persoon, of niet :?.
Ik snap je argumentatie nog steeds niet helemaal (al ben ik blij dat de bevoegde instantie is verdwenen O-)), en ik vraag me af of verdere discussie (met mij :)) de verwarring niet alleen gaat vergroten (vroeger werden dieren beschuldigd, aangeklaagd én veroordeeld, en ik denk dat je best een aanklacht tegen een ding kan verzinnen: kijk eens naar het onvolprezen Room 101 op de BBC).

Ik denk dat we het eens zijn over het uiteindelijke effect: als PCDealer zegt dat de besproken registratie in dit geval niet werd aangeklaagd, heeft 'ie gelijk. Toch?
Wellicht wel. Zeker in het begin is het voor Belgische nieuwsposters wat wennen; in de nieuwsposts die ik in de eerste maanden na m'n aanstelling maakte, zul je vast nog wel Belgische woorden / constructies aantreffen, net als in de posts van Yoeri momenteel. Dat is heel normaal, wij zijn namelijk gewoon opgevoed met dergelijke termen. Dat krijg je er niet binnen een paar tellen uit. Ik vind het dan ook nogal zwak als iemand met een negatief geladen smiley komt aankondigen dat hij alwéér een Belgiscisme denkt te hebben gevonden.
Ja en nee - uit je "negatief geladen smiley" blijkt dat je het nogal aanvallend gesteld vindt. Nou is die smiley ook aanvallend, maar hij valt T.net aan, en niet jou of Yoeri persoonlijk. Ga maar na: zoals jij het formuleert heeft het, als er elke drie maanden een nieuwe Belgische nieuwsposter wordt aangesteld, op de FP hetzelfde effect als wanneer er één hardleerse wordt aangesteld. Juist voor de objectieve lezer maakt dat niets uit - die vindt, inderdaad alwéér, een Belgisch aandoend foutje.

Ik geef je twee zaken mee: ten eerste is het voor een taalbewuste lezer irritant om in dit topic terecht te komen - je komt hier omdat iemand anders een fout heeft gemaakt. Enig gemopper moet je dan verwachten - en, imo, kunnen hebben. Ten tweede moet je maar denken: hoe meer er in dit topic op de Belgen wordt gevit, hoe meer werk ze blijkbaar verzetten ;)
Overigens, ga niet te snel generaliseren dat bepaalde woorden en constructies 'algemeen Vlaams' zijn.
Zeker niet, hooguit - en daar hebben we het hier dacht ik ook over - dat bepaalde fouten specifiek Vlaams zijn. Ik zal de lijst dan ook aandachtig bestuderen :P

[ Voor 2% gewijzigd door Rataplan op 24-07-2004 23:50 . Reden: Herformulering zin met PCDealer. Nu wel accuraat, dacht ik ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Een nieuwe dageraad, een nieuw inzicht. :*)

Ik vind het vervelend steeds dezelfde tekst meerdere keren te moeten interpreteren om te snappen wat er staat. Daarom heb ik de zin waar over gediscussieerd werd, gerapporteerd. Bij nader onderzoek achteraf, bleek het om Belgicisme te gaan, tenminste in mijn beleving. Ik geef toe dat mijn :| smiley een negatieve indruk wekte, en dat was ook de bedoeling.

Nu snap ik best dat het als Vlaming moeilijk is om bepaalde gewenningen los te laten en niet specifiek Belgische woorden of constructies te gebruiken. Daarom was mijn post niet zo netjes. Mijn excuses daarvoor.

Nu een post van een Nederlander ;)

Met deze kreten riepen de websites Storage Review en AnandTech het doodsvonnis uit over het nochtans populaire gebruik van RAID 0 annex striping in desktop computers.
dood·von·nis (het ~)
1 vonnis waarbij iem. ter dood veroordeeld wordt

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 25-07-2004 12:01 . Reden: tekst volgorde aanpast en typefout edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
deze Belg gaat even aan de slag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Laatst online: 01-01-2022
meuktracker: G3 Torrent 0.999a

"Het changelog deelt de volgende wijzgingen mee"
wijzgingen ---> wijzigingen

En eigenlijk zou je als je zoekt op wijzgingen niets mogen vinden, maar dat is (nog) niet zo.

[ Voor 54% gewijzigd door 4AMD op 26-07-2004 06:07 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Edskes schreef op 26 juli 2004 @ 06:04:
meuktracker: G3 Torrent 0.999a

"Het changelog deelt de volgende wijzgingen mee"
wijzgingen ---> wijzigingen
deze pas ik ff aan
En eigenlijk zou je als je zoekt op wijzgingen niets mogen vinden, maar dat is (nog) niet zo.
heb je gelijk in, maar die ga ik nu echt niet allemaal overlopen om aan te passen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:29
Succes Bagle-virus houdt onderzoekers bezig
[..] Het online magazine eWeek schrijft dat systeembeheerders en onderzoekers zich zorgen blijven baren over Bagle. [..]
Iets baart je zorgen, of je maakt je zorgen over iets. In dit geval dus ofwel "Het online magazine eWeek schrijft dat Bagle systeembeheerders en onderzoekers zorgen blijft baren." of "Het online magazine eWeek schrijft dat systeembeheerders en onderzoekers zich zorgen blijven maken over Bagle." De eerste variant vind ik eigenlijk nodeloos ingewikkeld, dus gaat mij voorkeur uit naar de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Soultaker schreef op 27 juli 2004 @ 16:07:
[...]

Iets baart je zorgen, of je maakt je zorgen over iets. In dit geval dus ofwel "Het online magazine eWeek schrijft dat Bagle systeembeheerders en onderzoekers zorgen blijft baren." of "Het online magazine eWeek schrijft dat systeembeheerders en onderzoekers zich zorgen blijven maken over Bagle." De eerste variant vind ik eigenlijk nodeloos ingewikkeld, dus gaat mij voorkeur uit naar de tweede.
je hebt helemaal gelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Yoeri schreef op 26 juli 2004 @ 08:09:
[...]

heb je gelijk in, maar die ga ik nu echt niet allemaal overlopen om aan te passen :p
Het aantal viel mee, dus ik heb het maar aangepast :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 21:59

vehpol

Go Go Gadget!

reviews: Het neusje van de zalm onder de loep: vier 23" LCD's getest

Op de eerste pagina, in de overzichtstabel staat bij de HP L2335 bij "Pivotstand" Js ipv Ja.

Klein foutje maar, maar een foutje is een foutje.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Aangepast :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 17:49
'Digitalemuziekmarkt in 2009 goed voor $1,7 miljard omzet'
Volgens mij moet dat digitale muziekmarkt zijn

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Neuh, 'digitale' maakt deel uit van de samenstelling. De muziek is digitaal, niet de muziekmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 15:30
http://www.tweakers.net/nieuws/33559

"Eerder dan verwacht heeft AMD vandaag officieel de Opteron-productfamilie
aangekondigd"

:P

al verbeterd. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Maverick op 28-07-2004 09:47 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

In nieuws: Amerikaanse marine bestelt supercomputer bij IBM
Daarnaast zal er een grotere stroom informatie van sattelieten en boeien kunnen worden verwerkt.
Eén 't' minder en een 'l' erbij.

[ Voor 9% gewijzigd door JumpStart op 28-07-2004 10:37 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Tweakers.net Kookcursus, les 32: Mobo Feng Shui
Omdat hoeken en rechte lijnen niet natuurlijk zijn en daardoor onze geestelijke gesteldheid kunnen schaden werden de geheugenbanken en een extra uitbreidindsslot schuin geplaatst.
- uitbreidingsslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik pas beide dingen ff aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Meedio Essentials doet auditie

"Het programma draait enkel op Windows 2000 of XP , op een systeem met minimum een 600MHz processor met 128MB RAM en 40MB hardeschijfruimte."
XP , ---> XP, (spatie weghalen)
minimum ---> minimaal -óf- als minimum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Edskes schreef op 28 juli 2004 @ 11:18:
nieuws: Meedio Essentials doet auditie

"Het programma draait enkel op Windows 2000 of XP , op een systeem met minimum een 600MHz processor met 128MB RAM en 40MB hardeschijfruimte."
XP , ---> XP, (spatie weghalen)
minimum ---> minimaal -óf- als minimum
On my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-04 17:07

curry684

left part of the evil twins

Ahum, in de quick-breaking-newslinks van vandaag:
AMD introduceert Sempron-productfamilie
Woensdag 09:37 - AMD heeft de Opteron-productfamilie officieel aangekondigd. Begin vorige maand raakte bekend dat AMD's budgetprocessorlijn, die al jaren door het leven ging onder de naam 'Duron', voortaan 'Sempron' zou gaan heten.
Opteron is al een tijdje uit hoor :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
curry684 schreef op 28 juli 2004 @ 11:25:
Ahum, in de quick-breaking-newslinks van vandaag:

[...]
Opteron is al een tijdje uit hoor :P
Ja, maar dit zijn héééééééééééééél speciale Opterons hoor :P
aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Nieuwe krachtigste supercomputer waarschijnlijk voor NASA

"Indien er intussen nu en over een paar maanden geen andere krachtigste supercomputer meer bijkomt, zal de Space Exploration Simulator de titel van krachtigste supercomputer ter wereld overnemen van de Earth Simulator van NEC, die het met 'slechts' 5120 processors moet doen."
intussen nu en over een paar maanden ---> tussen nu en over een paar maanden
-óf-
intussen nu en over een paar maanden ---> intussen

"Ook voor SGI als supercomputerbouwer en Intel als ... is het een kleine overwinning"
... ---> Central Processing Unit leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Edskes schreef op 28 juli 2004 @ 11:50:
nieuws: Nieuwe krachtigste supercomputer waarschijnlijk voor NASA

"Indien er intussen nu en over een paar maanden geen andere krachtigste supercomputer meer bijkomt, zal de Space Exploration Simulator de titel van krachtigste supercomputer ter wereld overnemen van de Earth Simulator van NEC, die het met 'slechts' 5120 processors moet doen."
intussen nu en over een paar maanden ---> tussen nu en over een paar maanden
-óf-
intussen nu en over een paar maanden ---> intussen

"Ook voor SGI als supercomputerbouwer en Intel als ... is het een kleine overwinning"
... ---> Central Processing Unit leverancier
* Yoeri reports for duty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: ATi Mobility Radeon 9800 gespot en getest

"Ook in AquaMark 3 zet deze trend zich voort met 30 frames per seconde tegenover 15,7fps en 9,1 miljoen driehoekjes per seconde tegen 4,8 miljoen voor ... kaart van de vorige generatie."
... ---> de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Aangepast :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-04 22:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

nieuws: Nieuwe iPod mini's als warme broodjes verkocht
een notitiefunctie en een een adresboek. Voor 269 euro kan men eigenaar worden van het apparaat,
Een een teveel.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Check again :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

nieuws: AMD introduceert Sempron-productfamilie

prijsverhogingen voor de Athlon XP aangekondingd, zodat

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-04 20:35

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Een eventuele "grammaticale" tip voor iets meer duidelijkheid in dit nieuwsitem:

Dit komt voor een groot deel doordat de verkoop van de PlayStation 2 daalde tot 710.000 stuks, tegen 2,65 miljoen een jaar eerder.

Veranderen in:

Dit komt voor een groot deel doordat de verkoop van de PlayStation 2 daalde tot 710.000 stuks, tegen 2,65 miljoen verkopen een jaar eerder.

Kan aan mij liggen, maar ik heb die zin twee keer moeten lezen voordat ik 't snapte :P

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Beide zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gammuts
  • Laatst online: 02-04 09:55
nieuws: Eerste helft van 2004 4677 virussen uitgekomen:
26.1 -> 26,1
In Nederland hanteren we nog altijd de komma als decimaalscheidingsteken.

De punt is om duizendtallen te scheiden zoals in "4.677 nieuwe virussen"... (daar staat het dus wel goed).

use strict; use warnings;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
gammuts schreef op 29 juli 2004 @ 08:43:
nieuws: Eerste helft van 2004 4677 virussen uitgekomen:
26.1 -> 26,1
In Nederland hanteren we nog altijd de komma als decimaalscheidingsteken.

De punt is om duizendtallen te scheiden zoals in "4.677 nieuwe virussen"... (daar staat het dus wel goed).
een typfoutje is gauw gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

En 4.677 >> 4677 gedaan. Enkel bij getallen met vijf of meer decimalen gebruiken we een punt als scheidingsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Gamen op Linux uitgeprobeerd met Cedega 4.0
Twee spellen (Joint Operations Demo en Rise of Nations) raakte niet eens geïnstalleerd en de twee andere games weigerden op te starten [.] eenmaal ze geïnstalleerd waren.
- "als" toevoegen bitte

/edit:
dan ook meteen "eenmaal" en "ze" omdraaien :)

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 29-07-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Beter nog: => zodra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD

AMD Athlon XP 1900 ---> AMD Athlon XP 1900+ (plus toevoegen)

"Twee spellen raakte niet eens geïnstalleerd"
raakte ---> raakten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Edskes schreef op 29 juli 2004 @ 10:55:

AMD Athlon XP 1900 ---> AMD Athlon XP 1900+ (plus toevoegen)

"Twee spellen raakte niet eens geïnstalleerd"
raakte ---> raakten
on my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik vind nieuws: Gamen op Linux uitgeprobeerd met Cedega 4.0 maar een beetje slordig hoor :)
Het eerste testsysteem is uitgerust met een AMD Athlon XP 1900 met 512MB geheugen en een GeForce FX 5700 en wordt voorzien van Fedore Core 2.
(...)
Systeem twee krijgt Suse 9.1 op een Pentium 4 op 3 GHz met 512MB RAM en een GeForce FX 5700 Ultra. Xandros OC ten slotte wordt geïnstalleerd op een Pentium 4-systeem met 512MB RAM-geheugen, waarbij voor de grafische kaart gewisseld wordt tussen een GeForce FX 5700 Ultra en een Radeon 9800 XT.
Om mij onbekende redenen wordt hier de verleden tijd even opgeschort en wordt ineens de tegenwoordige tijd gebruikt. Dat lijkt mij fout, wat zeg ik: dat ís fout :)
manueel
Liever: handmatig. Manueel, dat in het Nederlands wordt gebruikt als "betreffende de handen", is een te letterlijke vertaling van "manual".
en het resultaat dat men bekwam.
"Bekwam" is meestal een germanisme ("verkrijgen") en soms een anglicisme ("worden"). In het Nederlands bekom je hooguit van de schrik, hier wordt "verkrijgen" bedoeld, lijkt mij.
Twee spellen (Joint Operations Demo en Rise of Nations) raakte niet eens
raakten.
opzoekingswerk
opzoekwerk
schakelde men terug over naar de GeForce-kaart voor het testen.
Terug overschakelen :? Doe mij maar: "gebruikte men hier weer de GeForce-kaart." o.i.d.
Anderzijds is het voor de Linux-community met zijn prijs van vijf dollar per maand...
De Linux-community kost geen vijf dollar per maand, het onderwerp ("het") wel. Correct is dus:
Anderzijds is het met zijn prijs van vijf dollar per maand voor de Linux-community...
Het lijkt mij overigens dat de eerste alineascheiding vóór in plaats van na "Het eerste testsysteem (...) Fedore Core 2. " hoort, de alineaverdeling van de testmethodiek- en resultaten warrig is, en ook de laatste alineascheiding twee zinnen te laat wordt aangebracht. Please check.

edit:
Nakomertje:
In het kader van het tijdfoutenverhaal zou ik hier toch maar "nadat" gebruiken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 29-07-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik ga dit even bekijken :?
Harm is ermee bezig zie ik

[ Voor 41% gewijzigd door Yoeri op 29-07-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Rataplan schreef op 29 juli 2004 @ 11:05:
In het kader van het tijdfoutenverhaal zou ik hier toch maar "nadat" gebruiken ;)
'Zodra' kan perfect gecombineerd worden met zowel tegenwoordige als verleden, voltooide als onvoltooide tijden hoor :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Steve schreef op 29 juli 2004 @ 11:10:
[...]
'Zodra' kan perfect gecombineerd worden met zowel tegenwoordige als verleden, voltooide als onvoltooide tijden hoor :?.
Absouut waar, maar niet tegelijk :) De zin gaat namelijk van onvoltooid naar voltooid verleden tijd: "games weigerden op te starten zodra ze geïnstalleerd waren. "

Dat maak je niet goed met "zodra", dat als vergelijking voor beide leden dezelfde tijd impliceert ("zo spoedig als", zegt mijn VD). "Nadat" is hier de kleinste wijziging die dit probleem wel oplost, dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Rataplan schreef op 29 juli 2004 @ 11:19:
Dat maak je niet goed met "zodra", dat als vergelijking voor beide leden dezelfde tijd impliceert ("zo spoedig als", zegt mijn VD).
'Zodra' impliceert niet per definitie dat beide leden dezelfde tijd hebben. Dat is technisch gezien sowieso al vrij moeilijk als je een hoofdzin hebt in de ovt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Steve schreef op 29 juli 2004 @ 11:25:
[...]
'Zodra' impliceert niet per definitie dat beide leden dezelfde tijd hebben.
Niet per definitie, dan zou het niet impliciet maar expliciet zijn :P Maar als het hier al niet fout is, dan wringt het nog wel, wmb. Maar goed, it's a moot point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Rataplan schreef op 29 juli 2004 @ 11:34:
[...]
Niet per definitie, dan zou het niet impliciet maar expliciet zijn :P Maar als het hier al niet fout is, dan wringt het nog wel, wmb. Maar goed, it's a moot point.
http://www.taaldatabanken.com/

Ga daar eens naar Taalkwesties, kies 'zodra' uit de lijst en aanschouw het tweede voorbeeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Steve schreef op 29 juli 2004 @ 11:36:
Ga daar eens naar Taalkwesties, kies 'zodra' uit de lijst en aanschouw het tweede voorbeeld :).
Dat voorbeeld vind ik dus erg lelijk en zou ik zelf nooit zo hebben opgeschreven :)

Maja, [flame]belgische site, heh[/flame] }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gammuts
  • Laatst online: 02-04 09:55
Yoeri schreef op 29 juli 2004 @ 08:46:
[...]

een typfoutje is gauw gebeurd ;)
Inderdaad, maar veel mensen doen helaas het stelselmatig fout. :'(

use strict; use warnings;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
meuktracker: RegSupreme 1.2.0.27

Het versienummer klopt niet helemaal en komt drie keer voor: in de titel, in de tekst en onder in het overzicht.
1.1.0.27 ---> 1.2.0.27
Zie: http://www.macecraft.com/downloads/

nieuws: AMD Sempron; budgetprocessors in nieuwe jasjes

"Hier benadert de Sempron 2800+ de prestaties van de 2600+ nog niet en dit is zelfs de een van de weinige tests waar de Celeron 335 het beter doet."
de ---> weghalen

"terwijl de AMD-processors de topzes uitmaken"
topzes ---> top zes (spatie erbij)

[ Voor 46% gewijzigd door 4AMD op 29-07-2004 17:48 . Reden: Toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

nieuws: Apple reageert scherp op acties RealNetworks

Apple heeft vandaag scherp gereageerd op de acties van RealNetworks maandag

van afgelopen maandag?
(dit is alleen maar naar mijn gevoel...)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Edskes schreef op 29 juli 2004 @ 17:31:
"terwijl de AMD-processors de topzes uitmaken"
topzes ---> top zes (spatie erbij)
Neuh, hoort gewoon aan elkaar, is een samenstelling.
John_Finch schreef op 29 juli 2004 @ 17:59:
nieuws: Apple reageert scherp op acties RealNetworks

Apple heeft vandaag scherp gereageerd op de acties van RealNetworks maandag

van afgelopen maandag?
(dit is alleen maar naar mijn gevoel...)
Voorzetsel is IMO niet nodig.

Rest ga ik even fixen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 16:43
nieuws: Interview over en screenshot van 3DMark Next
Het geheel zal wederom erg toekomstgericht zijn en zeker voor de huidige generatie loodzwaar wegen
Zwaar wegen, duur kosten, waarom hangen er bij jullie geen lijstjes met dergelijke veelgemaakte fouten? :+

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Aangepast enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Red Hat introduceert maandag Java-applicatieserver

"Red Hat heeft al In augustus vorig jaar laten weten samen met ObjectWeb aan de applicatieserver te werken."
In ---> in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

nieuws: Shuttle XP17 design-TFT review
Het betreft een scherm met een diameter van 17" met de naam XP17.
Ik hoop dat dit diagonaal moet zijn. :)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Done.

[ Voor 34% gewijzigd door Harm op 29-07-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

meuktracker: LAME 3.96.1
Het ontwikkelteam gaat gestaagd door met de verdere ontwikkeling

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

inderdaad dubbel done :+

[ Voor 29% gewijzigd door Qwerty-273 op 29-07-2004 23:40 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

nieuws: @Home stelt snelheidsverhoging voor deel abonnees uit
Het uitsel van de snelheidsverhoging is veroorzaakt door een "onvoorziene uitbreiding van het netwerk", aldus het bedrijf (komt wel vaker voor, maar lijkt me niet de bedoeling :))

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Beterder nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

Harrruuuuum!!! :Y)
ja, ziet er veel beterder uit (doe je trouwens wel eens wat anders dan spelfouten verbeteren :? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-04 22:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

nieuws: Acht 20-21" lcd-schermen met elkaar vergeleken

"Hierdoor kunnen de reviewers helemaal bekendraken met de"

Spatie er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

nieuws: Intel stelt Pentium 4 op 4GHz uit tot eerste kwartaal 2005

1e alinea:
Waar in eerdere roadmaps de lancering gepland van processor met modelnummer 580 stond voor het komende vierde kwartaal ...
Ehh.. ? :P Denk dat er iets niet klopt in de volgorde van de woorden.

2e alinea:
Dit is blijkbaar niet voldoende voor de 4GHz-processor met 1MB cache een 800MHz-bus aansluiting ...
+ en, of een=en

Om het even maar niet te hebben over Intel die "in de hoek zit waar klappen vallen"... De conclusie is vreemd en het gekozen gezegde nog vreemder.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 30-07-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Microsoft demonstreert nieuwe harddisk-/webzoektool

"Microsofts vice-president Yusuf Mehdie toonde een bètaversie van de toolbar die een zoekopdracht zeer snel kon omzetten in zoeksultaten op zowel de pc, onder meer e-mails en afbeeldingen, als op het internet."
zoeksultaten ---> zoekresultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
* Yoeri handelt deze even af

EDIT: Alles aangepast
Bosmonster schreef op 30 juli 2004 @ 09:04:
Om het even maar niet te hebben over Intel die "in de hoek zit waar klappen vallen"... De conclusie is vreemd en het gekozen gezegde nog vreemder.
Dit laat ik even voor de auteur van het bericht :)

[ Voor 82% gewijzigd door Yoeri op 30-07-2004 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD

"Intel heeft aangegeven dat het de beoogde introductie van de zijn eerste 4GHz-prosssor zal moeten uitstellen."
de zijn ---> één van beide weghalen
prosssor ---> processor

[ Voor 15% gewijzigd door 4AMD op 30-07-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Edskes schreef op 30 juli 2004 @ 09:58:

"Intel heeft aangegeven dat het de beoogde introductie van de zijn eerste 4GHz-prosssor zal moeten uitstellen."
de zijn ---> één van beide weghalen
prosssor ---> processor
on my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-03 17:51
nieuws: Bill Gates over security, patchsoftware en upgrades

Microsoft verdient namelijk het meeste aan het verkopen van software aan bedrijven, maar eenmaal bedrijven hun software aangekocht hebben upgraden zij hun systemen trager dan consumenten.

Eenmaal kan hier niet. ..maar als bedrijven eenmaal...
En tussen hebben en upgraden een komma.

[ Voor 7% gewijzigd door QuarkuS op 30-07-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

eenmaal >> nadat en komma geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66642

nieuws: Acht 20-21" lcd-schermen met elkaar vergeleken

"Alle schermen werken met een resolutie van 1600x1200, wat nu net het maximum resolutie is dat over een enkele DVI-aansluiting kan worden verzonden"

... net de maximumresolutie is die ...

En nieuws: Microsoft: 'Goedkope Windows-versies in meer landen'

"In een presentatie gisteren heeft hij bekendgemaakt dat het huidige pilotproject omgezet zal gaan worden naar een structurer product. "

structureler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

/val over mier modus

Is al genoemd door Saskija:
http://www.tweakers.net/nieuws/33598
In een presentatie gisteren heeft hij bekendgemaakt dat het huidige pilotproject omgezet zal gaan worden naar een structurer product

structureler

Hoewel ik nog nooit van het woord structureler heb gehoord... :P Tekst komt duidelijk uit het Engels :)

nieuws: Bill Gates over security, patchsoftware en upgrades
Door veiliger software te ontwikkelen en door applicaties voor softwarebeheer, zoals Microsoft Operations Manager en Systems Management Server, aan te bieden, speelt Microsoft in op die behoefte.

Welke behoefte? De behoefte die net genoemd is in het begin van de zin --> 'deze behoefte'

nieuws: Activision kondigt nieuwe games aan
Gamesradar kon een blik werken op de plannen van Activision voor volgend jaar

Ik mag voorzichtig aannemen dat we het hier over blik werpen hebben? :?

/val over mier modus

offtopic:
@Youri, is de rest op vakantie en jij niet? Meer dan de helft van de nieuwsberichten is door jou op de frontpage neergezet...

[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 30-07-2004 12:09 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 21:51

T.T.

Sowieso

nieuws: Door ATi gebruikt Shader Model 2.0b besproken
Het er dus op dat er geen dubieuze optimalisaties gebruikt worden.
-> Het lijkt er dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76218

Het lijkt erop dat ATi's Shader Model 2.0b-kaarten voorlopig prima kunnen concurreren met de versie 3.0-kaarten van nVidia.
Uit de benchmarks blijkt nochtans dat ATi de bovenhand haalt. Het zou eerder "Het lijkt erop dat de versie 3.0-kaarten van nVidia voorlopig prima kunnen concurreren met ATi's Shader Model 2.0b-kaarten."

//edit: nieuws: Door ATi gebruikt Shader Model 2.0b besproken

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 76218 op 30-07-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 17:05
fixed :)
Anoniem: 76218 schreef op 30 juli 2004 @ 12:44:
[...]

Uit de benchmarks blijkt nochtans dat ATi de bovenhand haalt. Het zou eerder "Het lijkt erop dat de versie 3.0-kaarten van nVidia voorlopig prima kunnen concurreren met ATi's Shader Model 2.0b-kaarten."

//edit: nieuws: Door ATi gebruikt Shader Model 2.0b besproken
Als je de hele review bekijkt zul je zien dat de Geforce 6800 Ultra en GT in de eerste serie benchmarks (dus zonder FSAA en AF) de X800 makkelijk achter zich laten. En aangezien FSAA en AF als eerste uitgezet zullen worden als een game te zwaar wordt, heeft de Geforce 6800 hier een voordeel. Verder wordt verwacht dat SM 3.0 superieur is en dus kan ATi's SM 2.0b er goed mee concurreren (en niet anders om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76218

Ik heb juist den hele review gelezen en je hebt gelijk.
Een beetje te snel gereageerd. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 76218 op 30-07-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
meuktracker: CPU ID 1.7

"Daarnaast worden onder meer de instrucitesets en extensions van de processor(s) getoond."
instrucitesets ---> instructiesets

meuktracker: Microsoft DirectX 9.0c End-User

"Wat de nieuwe features en bugviksis zijn van deze release is helaas niet bekend."
bugfixis ---> bugfixes

nieuws: Mogelijk extra vertraging Longhorn

"Volgens InfoWorld zijn veel ontwikkelaars die oorspronkelijk aan Longhorn werkte ingezet voor de ontwikkeling van SP2 voor Windows XP."
werkte ---> werkten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Het staat al als reactie, maar ik meldt het hier ook maar even:

"geluid middels een VIA-southbridge"

in het bericht: meuktracker: VIA AC'97 5.50a

edit: Verder weet ik niet of dit wel correct Nederlands is (nieuws: Intel lanceert Lindenhurst-chipset ondanks PCI Express-bug):
"Intel zal komende maandag zijn Lindenhurst-chipset op de markt zetten."
Moet dat niet gewoon op de markt brengen zijn ?

En in dat zelfde bericht:
"2 augustus verwachtte serverversie die mogelijkheid inruilt "
"Verwacht(t)e" wordt hier als bijv. nw gebruikt, dus moet zo kort mogelijk geschreven worden: verwachte.

offtopic:
Tis al laat, ik kan dus ook volledig fout zitten :+

[ Voor 68% gewijzigd door Tutti-frutti op 31-07-2004 01:12 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

thnx, check mn edit :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dat 'verwachtte' ook gedaan, 'op de markt zetten' is verder een bruikbaar synoniem voor '~ brengen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

We zitten trouwens alweer ruim boven de 500 reply's, graag verder in Spel- en typefoutjes - deel 7 dus ;).
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.