Kijk nou!
* Rataplan is helemaal niet wakker! 
Lees "object" ipv "subject" (dus het verhaal over inversie is idd nvt).
Tja, een subject is ondergeschikt, dus lijdend. toch? [insert onschuldig fluitende smiley]Dus, zoals ik zei, per abuis verbonden met een voorwerp in plaats van met een persoon, of niet

.
Ik snap je argumentatie nog steeds niet helemaal (al ben ik blij dat de bevoegde instantie is verdwenen

), en ik vraag me af of verdere discussie (met mij

) de verwarring niet alleen gaat vergroten (vroeger werden dieren beschuldigd, aangeklaagd én veroordeeld, en ik denk dat je best een aanklacht tegen een ding kan verzinnen: kijk eens naar het onvolprezen Room 101 op de BBC).
Ik denk dat we het eens zijn over het uiteindelijke effect: als PCDealer zegt dat de besproken registratie in dit geval niet werd aangeklaagd, heeft 'ie gelijk. Toch?
Wellicht wel. Zeker in het begin is het voor Belgische nieuwsposters wat wennen; in de nieuwsposts die ik in de eerste maanden na m'n aanstelling maakte, zul je vast nog wel Belgische woorden / constructies aantreffen, net als in de posts van Yoeri momenteel. Dat is heel normaal, wij zijn namelijk gewoon opgevoed met dergelijke termen. Dat krijg je er niet binnen een paar tellen uit. Ik vind het dan ook nogal zwak als iemand met een negatief geladen smiley komt aankondigen dat hij alwéér een Belgiscisme denkt te hebben gevonden.
Ja en nee - uit je "negatief geladen smiley" blijkt dat je het nogal aanvallend gesteld vindt. Nou is die smiley ook aanvallend, maar hij valt T.net aan, en niet jou of Yoeri persoonlijk. Ga maar na: zoals jij het formuleert heeft het, als er elke drie maanden een nieuwe Belgische nieuwsposter wordt aangesteld, op de FP hetzelfde effect als wanneer er één hardleerse wordt aangesteld.
Juist voor de objectieve lezer maakt dat niets uit - die vindt, inderdaad alwéér, een Belgisch aandoend foutje.
Ik geef je twee zaken mee: ten eerste is het voor een taalbewuste lezer irritant om in dit topic terecht te komen - je komt hier omdat iemand anders een fout heeft gemaakt. Enig gemopper moet je dan verwachten - en, imo, kunnen hebben. Ten tweede moet je maar denken: hoe meer er in dit topic op de Belgen wordt gevit, hoe meer werk ze blijkbaar verzetten

Overigens, ga niet te snel generaliseren dat bepaalde woorden en constructies 'algemeen Vlaams' zijn.
Zeker niet, hooguit - en daar hebben we het hier dacht ik ook over - dat bepaalde
fouten specifiek Vlaams zijn. Ik zal de lijst dan ook aandachtig bestuderen
[
Voor 2% gewijzigd door
Rataplan op 24-07-2004 23:50
. Reden: Herformulering zin met PCDealer. Nu wel accuraat, dacht ik ;) ]