Samsung heeft al een 5 megapixel phone met optische zoom (http://www.telecomwereld.nl/n0000070.htm), alleen zou dat de MDA nog groter maken, dus ik weet niet hoe goed dat zou zijn.
Maar hoe kleiner de sensor hoe slechter de kwaliteit wordt.
Dus je kan wel een 20 mpix inbouwen, maar dan zal de kwaliteit nog om te huilen zijn.
Dat aantal mpix is volgens mij meer softwarematig als hardwarematig.
is gewoon in te stellen.
Dus je kan wel een 20 mpix inbouwen, maar dan zal de kwaliteit nog om te huilen zijn.
Dat aantal mpix is volgens mij meer softwarematig als hardwarematig.
is gewoon in te stellen.
Inderdaad, zelf heb ik al bij verschillende digitale camera's kunnen vaststellen dan MegaPixels niet veel uitmaakt. Vaak zijn deze met een hogere aantal MP's slechter van kwaliteit of je moet dan ontzettend veel geld gaan uitgeven. Geef mij maar een gewone 2 MP's maar dan van heel goede kwaliteit! Tegenover een 5 MP's (waar je dan ook voor betaald) die maar even goed is als de 2 MP's
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Precies, uiteindelijk gaat het om de LENS! Neem bijv. Carl-Zeiss, dat zijn hele goede lenzen, deze bepalen meer kwaliteit van de MPixels. Dat moet echt de wereld eens uit, MegaPixels heeft totaal niks met kwaliteit te maken!
Een 5 MegePixel camera in een telefoon zal zeker ooit komen, maar voorlopig nog niet denk ik, daarvoor zijn de telefoons nog te klein, of de techniek voor een goede digitale camera te groot om samen met een telefoon, GPRS, WIFI, Bluetooth in een GSM behuizing te passen!
Een 5 MegePixel camera in een telefoon zal zeker ooit komen, maar voorlopig nog niet denk ik, daarvoor zijn de telefoons nog te klein, of de techniek voor een goede digitale camera te groot om samen met een telefoon, GPRS, WIFI, Bluetooth in een GSM behuizing te passen!
Die zijn er al, zie mn post hierboven.
men dwaalt af van het onderwerp van dit topic: Qtek 9090
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ben zelf sinds zondag jl. in het bezit van een MDAIII (via 2call)
Enkele negatieve punten:
· verouderde ROM versie.
· Bluetooth stoort bij gebruik van BT200 oortje, update naar 3500 mocht helaas ook niet echt helpen, ligt denk ik toch echt aan het apparaat of toch instabiliteit van bluetooth!?) Valt me op dat hij het in de auto goed doet gezien je dan niet loopt of de MDA beweegt en dus de verbinding stabieler is.
· irritant knipperend stand-by lampje (reeds eerder door iemand opgemerkt op dit forum, maar hier helaas nog geen oplossing voor gevonden)
· al een aantal keer is het systeem blijven hangen waardoor ik een softreset moet geven.(blijft toch altijd een Microsoft/Bill Gates kwaal!!! Anderen die ook deze kwaal op hun MDAIII ervaren?
· Synchroniseren ging goed tot vandaag. Krijg constant de melding: “Can’t contact LDAP Directory server (81)”. Heb al geprobeerd het programma(versie 3.8) te verwijderen en opnieuw te installeren. Heb ook de vorige versie(3.7) er weer op gezet, maar de melding blijft heel irritant terug komen.
Iemand enig idee wat deze melding inhoud en wat er eventueel aan gedaan kan worden.
Verder ben ik wel tevreden met het apparaat.
Ben zelf sinds zondag jl. in het bezit van een MDAIII (via 2call)
Enkele negatieve punten:
· verouderde ROM versie.
· Bluetooth stoort bij gebruik van BT200 oortje, update naar 3500 mocht helaas ook niet echt helpen, ligt denk ik toch echt aan het apparaat of toch instabiliteit van bluetooth!?) Valt me op dat hij het in de auto goed doet gezien je dan niet loopt of de MDA beweegt en dus de verbinding stabieler is.
· irritant knipperend stand-by lampje (reeds eerder door iemand opgemerkt op dit forum, maar hier helaas nog geen oplossing voor gevonden)
· al een aantal keer is het systeem blijven hangen waardoor ik een softreset moet geven.(blijft toch altijd een Microsoft/Bill Gates kwaal!!! Anderen die ook deze kwaal op hun MDAIII ervaren?
· Synchroniseren ging goed tot vandaag. Krijg constant de melding: “Can’t contact LDAP Directory server (81)”. Heb al geprobeerd het programma(versie 3.8) te verwijderen en opnieuw te installeren. Heb ook de vorige versie(3.7) er weer op gezet, maar de melding blijft heel irritant terug komen.

Verder ben ik wel tevreden met het apparaat.
Ik zag op nieuwemobiel.nl dat de MDA III als enige geen 64 Mb ROM heeft (ook bij andere sites zie ik het er niet als kenmerk bij staan). Is dit een groot nadeel ?
Rebuilding knowledge database
Ik vind dit zeker geen nadeel! Moeten wel zeggen, die 64 MB is natuurlijk redelijk krap voor je ROM maar alles gaat er wel op das zeker het probleem niet. Wel zal in volgende versies na de Qtek 9090 het geheugen verdubbeld worden (dit heb ik vernomen uit goede bron - Qtek).
Dus 256 en 512 MB standaard is niet ver meer van ons deur!!
Hohoho, een Carl Zeiss lens alleen is niet zaligmakend hoor. Ik denk dat de kwaliteit van de beeldsensor ook medebepalend is.Urk schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:38:
Precies, uiteindelijk gaat het om de LENS! Neem bijv. Carl-Zeiss, dat zijn hele goede lenzen, deze bepalen meer kwaliteit van de MPixels. Dat moet echt de wereld eens uit, MegaPixels heeft totaal niks met kwaliteit te maken.
Ik zocht naast mij A95 nog een extra 'point and shoot' camera'tje. In eerste instantie ging ik voor een Sony DSC-P100 mét een Carl Zeiss lens maar dat is wel een tegenvaller als je de A95 gewend bent. En dat terwijl in theorie een Carl Zeis lens dus beter zou moeten zijn dan de standaard glazen lens van de A95. Niet dus. Nu heb ik de DSC-P100 omgeruild voor een Sony DSC-W12, deze heeft dezelfde lens als de DSC-P100 maar alleen een betere beeld sensor. En deze benaderd de A95 weer erg goed. De verschillen zijn in ieder geval een stuk kleiner geworden.
Hiermee probeer ik aan te geven dat je je niet moet blind staren op zoiets als een Carl Zeiss lens.... Een goede digitale camera bestaat uit meer dan een beeldsensor en een goede lens alleen.
Ik proef hier uit dat ROM toch best handig is. Als ik kijk naar de MDA 3 staat er bij het dynamisch geheugen "Grootte: 128 MB" en bij bijvoorbeeld de Qtek staat dat dit gedeeld is met het RAM en "Grootte ROM: 64 MB".nvidia schreef op zondag 06 februari 2005 @ 05:32:
Ik vind dit zeker geen nadeel! Moeten wel zeggen, die 64 MB is natuurlijk redelijk krap voor je ROM maar alles gaat er wel op das zeker het probleem niet. Wel zal in volgende versies na de Qtek 9090 het geheugen verdubbeld worden (dit heb ik vernomen uit goede bron - Qtek).
Dus het is toch een nadeel dat de MDA 3 64 MB minder aan geheugen heeft?
Of zie ik het nou (waarschijnlijk) verkeerd
Rebuilding knowledge database
Het nadeel wat je er aan zou kunnen zien is dat je dus 64 MB minder geheugen hebt, dan ga je naar de winkel en koop je voor een paar euro een 64 MB storage card. Problem solved. Natuurlijk is 't leuk als er al veel geheugen in 't toestel zit, maar ja dit is niet zo'n groot probleem om op te lossen!uppie83 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:59:
[...]
Ik proef hier uit dat ROM toch best handig is. Als ik kijk naar de MDA 3 staat er bij het dynamisch geheugen "Grootte: 128 MB" en bij bijvoorbeeld de Qtek staat dat dit gedeeld is met het RAM en "Grootte ROM: 64 MB".
Dus het is toch een nadeel dat de MDA 3 64 MB minder aan geheugen heeft?
Of zie ik het nou (waarschijnlijk) verkeerd
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik denk dat de SPV M2000 aardig wat gaat kosten bij Orange. Ik trek deze conclusie uit de volgende gegevens: de SPV M1000 was vandeweek op de Orange site gratis bij een 2 jarig 42,50 abbo. Nu is die 95,95 bij ditzelfde abbonement. Bij het duurste Orange abbo (82,50) en dat voor 2 jaar lang is die zelfs nog 59,95
Is de prijs van de M1000 een dagkoers ofzo net als verse vis op de vismarkt in Scheveningen
Als de M2000 uitkomt zal die waarschijnlijk nog veel meer gaan kosten. Tsjonge jonge jonge zeg..................balen

misschien doen ze express, alleen zie ik de logica niet

Je kunt de bluetooth patch proberen.Bluetooth stoort bij gebruik van BT200 oortje, update naar 3500 mocht helaas ook niet echt helpen, ligt denk ik toch echt aan het apparaat of toch instabiliteit van bluetooth!?) Valt me op dat hij het in de auto goed doet gezien je dan niet loopt of de MDA beweegt en dus de verbinding stabieler is.
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=14277
i-mate™ is aware of the problems being experienced with the i-mate™ PDA2k Bluetooth. This is the second patch which will improve the bonding between the i-mate™ PDA2k and other devices. With this patch the bonding between the i-mate™ PDA2k and Bluetooth headsets will be more robust, after the PDA2k has entered Power Save (Sleep) Mode.
Nou dat is echt aso, ik ben paar weken geleden naar de orangeshop gegaan en gevraagd wanneer de M2000 uitkwam en die vrouw zei dus 3 maart, toen was de M1000 idd gratis. Ik zei tegen haar kan ik die nu niet nemen, ging niet want ik kan op 3 maart ook pas bijtekeken. Ze zei maar die M1000 krijg je dan wel gratis, niet dusCLB schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:05:
Ik denk dat de SPV M2000 aardig wat gaat kosten bij Orange. Ik trek deze conclusie uit de volgende gegevens: de SPV M1000 was vandeweek op de Orange site gratis bij een 2 jarig 42,50 abbo. Nu is die 95,95 bij ditzelfde abbonement. Bij het duurste Orange abbo (82,50) en dat voor 2 jaar lang is die zelfs nog 59,95Is de prijs van de M1000 een dagkoers ofzo net als verse vis op de vismarkt in Scheveningen
Als de M2000 uitkomt zal die waarschijnlijk nog veel meer gaan kosten. Tsjonge jonge jonge zeg..................balen
Stelletje !@#$%^&*(
Verwijderd
Meer een vraagje over het OS van mijn MDAIII:
Als ik programma's afsluit dmv het kruisje blijven ze wel actief en moet ze echt afsluiten door naar -settings - (tabblad) system - memory- te gaan.
Dit kost me alleen maar geheugen op dat moment,
Heeft iemand een oplossing dat als ik op het kruisje klik de applicatie ook echt wordt gesloten?
Als ik programma's afsluit dmv het kruisje blijven ze wel actief en moet ze echt afsluiten door naar -settings - (tabblad) system - memory- te gaan.
Heeft iemand een oplossing dat als ik op het kruisje klik de applicatie ook echt wordt gesloten?
SPB PocketPlus.
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
Verwijderd
Vbar!Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:59:
Meer een vraagje over het OS van mijn MDAIII:
http://www.vieka.com/vbar.htm
Gratis, super klein, erg goed.
Had wat mij betrefd standaard van het besturingssysteem mogen uitmaken.
Verwijderd
Zo.......Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:57:
ik ben op zoek naar een programma waarmee ik m'n qtek als webcam kan gebruiken. Weet iemand of dat er zoiets is? ben al even op zoek geweest maar kan niets vinden.
Ik wil het zo gebruiken dat ik gewoon door m'n huis kan lopen en dat de webcam via wifi werkt.
Het is nogal een tijd geleden dat je deze vraag stelde, maar ik heb het puur toevallig vandaag gevonden.
http://www.ppcsg.com/
Als ik mijn SD kaartje uit mijn digitale camera haal waarop dus foto's staan (in .jpeg formaat) en ik deze kaart in mijn MDA steek? Kan ik dan gelijk die foto's bekijken of moet ik dan eerst ook iets doen om te kunnen kijken wat er op die externe SD kaart staat? Want als dat niet hoeft gebruik ik mijn digitale camera gewoon als cardreader. Sluit m'n camera aan op m'n computer (komt dan op mijn computer binnen als: verwisselbare schijf) en dan gooi ik daar gewoon allerlei films / foto's en mp3's op!? Maar kan ik die dan gewoon afspelen of niet?
normaal zou dit moeten werken. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd!
Kan iemand met een MDA dit even verifieren? Alvast bedankt? Dus gewoon ff foto's maken met je digicam op SD kaart. SD kaart uit camera in MDA en dan even kijken of je ze zo gelijk kan zien..? (ook mp3's of films)nvidia schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:03:
normaal zou dit moeten werken. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd!
[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 10-02-2005 18:48 ]
waarom doe je dit zelf even niet
. Je bent een tweaker of je bent het niet. Beschadiging van je SD-kaartje is 0. Dus ik zou het zelf snel even proberen en weet het resultaat hier te posten!
Zeker handig om toe te voegen aan de startpost ...
Als ik 'n MDA had had ik 't zeker gedaan!!!! Maar die heb ik nog nietnvidia schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:04:
waarom doe je dit zelf even niet. Je bent een tweaker of je bent het niet. Beschadiging van je SD-kaartje is 0. Dus ik zou het zelf snel even proberen en weet het resultaat hier te posten!
ah lol, dacht da je hem al had, daarmee mijn opmerking!
Verwijderd
Ik ben gister in een telefoonwinkel geweest, waar ze dit apparaat niet hadden, maar men kon na een telefoontje met T-Mobile medewerkers een aantal verschillen aangeven tussen de MDA Compact en de MDA III. Eén daarvan was dat er een dubbele BT in zit (in de III dus), waarmee je tegelijk kunt navigeren met je BT GPS en bellen via BT-headset. Hoe het zit weet ik niet, ik heb em nog niet, maar dit wou ik dan maar ff melden. Misschien heb je er wat aan als je uit kunt zoeken hoe het werkt.Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:25:
[...]
Als je ook een BT headset hebt zul je moeten kiezen tussen Tomtom en de headset..... samenwerken ze niet... tis wachten op een patch.
Verwijderd
• Alle gratis danwel te-koop software draait op het apparaat.
ik heb es gekeken, maar kan maar erg weinig freeware vinden voor Windows-mobile, laat staan beoordelingen daarvan. Kan iemand mij tips geven?
Als ik de T-Mobile MDA III koop, wil ik in ieder geval een vertrouwd progje voor wachtwoorden enz. en een progje voor km-registratie hebben, Aan beide ben ik verknocht geraakt op mn Palmpie. Wie kan mij tips geven?
ik heb es gekeken, maar kan maar erg weinig freeware vinden voor Windows-mobile, laat staan beoordelingen daarvan. Kan iemand mij tips geven?
Als ik de T-Mobile MDA III koop, wil ik in ieder geval een vertrouwd progje voor wachtwoorden enz. en een progje voor km-registratie hebben, Aan beide ben ik verknocht geraakt op mn Palmpie. Wie kan mij tips geven?
Je Palm houden ??Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:47:
• Alle gratis danwel te-koop software draait op het apparaat.
Aan beide ben ik verknocht geraakt op mn Palmpie. Wie kan mij tips geven?
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
Is dat niet rond de 400 euro?
EDIT: inmiddels is die 249 pond, maar volgens mij is dat de toestel prijs bij een 2 jarig 25 pond / maand abbo dus volgens mij kan je 'm niet los voor 249 pond krijgen. 400 euro zou niet duur zijn voor de SPV M2000
De SPV M1000 is inmiddels alweeeeeeeeeer van de nederlandse Orange-site afgehaald. Tsjonge jonge jonge zeg wat een raarheid is dat. Ik ben benieuwd wat voor prijzen ze 'm nu weer gaan geven bij de verschillende abbo'sCLB schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:05
Ik denk dat de SPV M2000 aardig wat gaat kosten bij Orange. Ik trek deze conclusie uit de volgende gegevens: de SPV M1000 was vandeweek op de Orange site gratis bij een 2 jarig 42,50 abbo. Nu is die 95,95 bij ditzelfde abbonement. Bij het duurste Orange abbo (82,50) en dat voor 2 jaar lang is die zelfs nog 59,95Is de prijs van de M1000 een dagkoers ofzo net als verse vis op de vismarkt in Scheveningen

[ Voor 106% gewijzigd door CLB op 12-02-2005 15:38 ]
Opzich wel logisch, je haalt de oude modelen weg, als nieuwe binnenkomt, zodat mensen achteraf zich niet gedonderd voelen.
mmmmm ik denk dat orange je gewoon een oor aan gaat naaien. Ik ben dus echt heel erg benieuwd watn alle telefoons zijn volgens mijn duurder geworden
Verwijderd
Heeft iemand er weleens aan gedacht dat er vanuit het Orange hoofdkantoor ook meer of minder korting kan geven op toestellen? Dan moeten de prijzen in de Orange Shop ook aangepast worden. Dat geldt dan voor de M1000 maar ook voor alle andere toestellen. Zo heb ik ook de Nokia 9500 en de Sony Ericsson P910i veel duurder zien worden vorige week.
op 2call.nl staat de qtek 9090 ism een orange 22.50 abbo voor 2 jaar voor € 410,-
ik hoop dat het minder wordt want dit is wel een beetje veel
Je moet gewoon duur abbo afsluiten waarbij telefoon goedkoop/ gratis is en dan per half jaar stap omlaag doenb00m schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:53:
op 2call.nl staat de qtek 9090 ism een orange 22.50 abbo voor 2 jaar voor € 410,-
Welke telefoon zal duurder zijn? de M2000 of de Qtek 9090?
Qtek 9090!! Kijk maar naar de Qtek 2020 of MDA II (van T-mobile) op de verschillende i-net sites!willy83 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:59:
Welke telefoon zal duurder zijn? de M2000 of de Qtek 9090?
Maar de M1000 was weer goedkoper als de Qtek 2020 vandaar
Orange maakt het er we gemakkelijker op.
Orange maakt het er we gemakkelijker op.
Na een tijdje afwezigheid ben ik er dan weer:
Heb het Volgende nieuws :
M2000 Uitgesteld tot Eind Maart ( Mevr. van orange liet een klein beetje schemmeren dat ze nog teveel M1000 hebben ).
En heb de volgende Vraag :
Weet iemand of er al een winkel is die de Qtek 9090 ( En alle Anderen )
Gratis aanbied bij een Abonnement.
Heb namelijk geen zin meer om op Orange te wachten
Heb het Volgende nieuws :
M2000 Uitgesteld tot Eind Maart ( Mevr. van orange liet een klein beetje schemmeren dat ze nog teveel M1000 hebben ).
En heb de volgende Vraag :
Weet iemand of er al een winkel is die de Qtek 9090 ( En alle Anderen )
Gratis aanbied bij een Abonnement.
Heb namelijk geen zin meer om op Orange te wachten
1337
Verwijderd
Weet iemand of als ik een rom update doe de simlock van mijn MDAIII er dan ook af is?
Gr,
Gr,
Of ze er teveel van hebben betwijfel ik want hij is wel van de online store afgehaald van Orange.
en nu staat ie er weer op!
Hij is er volgens mij al 3x op en af geweestZhadum schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:13:
en nu staat ie er weer op!

Maar hij is nog steeds duurder als dat hij eerst was
Is de lader van de QTek 9090 ook bruikbaar met 110V of alleen 240V?
Ik kijk net op op www.nieuwemobiel.nl en zie daar de M2500 staan verschillen zijn 6 mm dikker
geen tcp/ip en geen usb
en hij is zwart ik denk dat dat het grootste verschil is iemand anders een idee???
geen tcp/ip en geen usb
en hij is zwart ik denk dat dat het grootste verschil is iemand anders een idee???
1337
Whoow dies ook gaaf! Hij heeft 520 mHz!ZandBak schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:43:
Ik kijk net op op www.nieuwemobiel.nl en zie daar de M2500 staan verschillen zijn 6 mm dikker
geen tcp/ip en geen usb
dus hij is totaal anders dan de m2000????
is het wel een qtek 9090 dan
ik snap er geen bal meer van iemand een idee???
en heeft hij nou wel of geen trilfunctie
[ Voor 16% gewijzigd door ZandBak op 19-02-2005 19:56 ]
1337
Verwijderd
Weet iemand of de MDA of de QTec 8020 ook gebruikt kan worden als afstandsbediening voor een HTPC? Of heb je hier een WiFi verbinding nodig wil het een beetje gaan werken?
Lijkt me wel cool om via de telefoon door je mp3's op je pc te kunnen scrollen en 'm te kunnen bedienen
Lijkt me wel cool om via de telefoon door je mp3's op je pc te kunnen scrollen en 'm te kunnen bedienen
sorry maar daar ben je voor op het verkeerde topic het gaat hier om de qtek 9090 niet om de Qtec 8020 kijk even verder dan het woord mda of qtekVerwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:30:
Weet iemand of de MDA of de QTec 8020 ook gebruikt kan worden als afstandsbediening voor een HTPC? Of heb je hier een WiFi verbinding nodig wil het een beetje gaan werken?
1337
Heb even een vergelijking uitvoerd en kwam tot volgende conclusie:ZandBak schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:54:
dus hij is totaal anders dan de m2000????
Qtek heeft meer dan:
[list]• Zelfontspanner 10 sec.
• Nokia Smart Messaging
• SyncML
• TCP/IP ondersteuning
• USB
M2500 heeft meer dan:
[list]• Max. resolutie: (camera) 1280 x 960 pixels
• Soort: 1.3 Mpixel camera
• Extern meegeleverd geheugen - SD geheugenkaart
• Voice command
• Afbeeldingen wijzigen, extra's invoegen en fullscreen weergave
dan op basis van welke telefoon is het want die vergelijking had ik ook al maar de q-tek 9090 heeft toch een 1,3 megapixel camera??? en volgens mij is het enige verschil gewoon zilver / zwartnvidia schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:52:
[...]
Heb even een vergelijking uitvoerd en kwam tot volgende conclusie:
Qtek heeft meer dan:
[list]• Zelfontspanner 10 sec.
• Nokia Smart Messaging
• SyncML
• TCP/IP ondersteuning
• USB
M2500 heeft meer dan:
[list]• Max. resolutie: (camera) 1280 x 960 pixels
• Soort: 1.3 Mpixel camera
• Extern meegeleverd geheugen - SD geheugenkaart
• Voice command
• Afbeeldingen wijzigen, extra's invoegen en fullscreen weergave
1337
Nee Qtek 9090 heeft VGA (640 x 480)ZandBak schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:58:
[...]
dan op basis van welke telefoon is het want die vergelijking had ik ook al maar de q-tek 9090 heeft toch een 1,3 megapixel camera??? en volgens mij is het enige verschil gewoon zilver / zwart
okeey dan wil ik graag weten welke telefoon het dan wel is het is dus geen Qtek 9090
of is het de Qtek 9090i ???
1337
Is op basis van de 9090iZandBak schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:02:
okeey dan wil ik graag weten welke telefoon het dan wel is het is dus geen Qtek 9090
of is het de Qtek 9090i ???
nu al
is wel heel snel en is het het wachten waard denk dat het een maand verschil word
1337
Verwijderd
Wat bedoel je met een maand verschil? Ik heb m'n Qtek 9090 nu toch al zeker 2,5 maand en de eventuele opvolger is nog niet uit. Of vergelijk je hem nou met de M2000 van orange (die bijna alleen nadelen heeft tov de qtek 9090)ZandBak schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:11:
[...]
nu al? ???? ?
is wel heel snel en is het het wachten waard denk dat het een maand verschil word
noem eens die nadelen graag???
Verwijderd
Nou iig de simlock en hij is nog steeds niet uit... Die m2500 is dan wel weer leuk als je bijv kijkt naar de camera, scherm, (processor?), maar is die echt zo veel dikker?Zhadum schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:58:
noem eens die nadelen graag???
Simlock, geen echte nadeel, als je een tevreden orange klant bent, en dat ben ik 
Verder heeft SPV M2000, automatisch toets blokkering wat qtek 9090 niet heeft.
Als iets met mijn toestel is, loop ik zo de orange winkel binnen en kan ik een nieuwe krijgen, of je belt en ze komen de dag daarna bij jou thuis het toestel ophalen en je krijgt meteen een nieuwe (als je wilt)... dus qua service is altijd beter dan qtek 9090 kopen.
Dus jaaa, echt nadelen...zie ik zo 1,2,3 niet!
Verder heeft SPV M2000, automatisch toets blokkering wat qtek 9090 niet heeft.
Als iets met mijn toestel is, loop ik zo de orange winkel binnen en kan ik een nieuwe krijgen, of je belt en ze komen de dag daarna bij jou thuis het toestel ophalen en je krijgt meteen een nieuwe (als je wilt)... dus qua service is altijd beter dan qtek 9090 kopen.
Dus jaaa, echt nadelen...zie ik zo 1,2,3 niet!
Verwijderd
bij mij is de Qtek 9090 uitgevallen omdat alle batterijen leeg waren (zowel hoofd als back-up), nu wil ik synchroniseren met m'n laptop, maar wordt de Qtek 9090 niet herkend.
Als ik wil synchroniseren dan geeft hij continu aan dat de telefoon niet wordt herkend.
Ik dacht dat het aan de naam lag (van zowel de Qtek als zijn laptop), maar dit is het niet.
Ook als de naam hetzelfde is, dan doet 'ie het niet.
Ik vond in dit forum dat je de Intelly Dealer opnieuw moest installeren, maar weet niet wat dat dan weer is. Kon het ook niet op google vinden.
Weet iemand wat de oplossing hiervan is?
Als ik wil synchroniseren dan geeft hij continu aan dat de telefoon niet wordt herkend.
Ik dacht dat het aan de naam lag (van zowel de Qtek als zijn laptop), maar dit is het niet.
Ook als de naam hetzelfde is, dan doet 'ie het niet.
Ik vond in dit forum dat je de Intelly Dealer opnieuw moest installeren, maar weet niet wat dat dan weer is. Kon het ook niet op google vinden.
Weet iemand wat de oplossing hiervan is?
Klopt 't (nog steeds?) dat de MDA III een tri-band is en alle andere varianten (9090, iMate, ...) quad-band zijn? Zijn ze bij T-Mobile zo'n losers?????

Nee, ze zijn allemaal Quadband! Het is gewoon hardwarematig allemaal hetzelfde toestel! Maar eigenlijk bestaat Quadband niet dus noemen ze het Triband.pvtonger schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:55:
Klopt 't (nog steeds?) dat de MDA III een tri-band is en alle andere varianten (9090, iMate, ...) quad-band zijn? Zijn ze bij T-Mobile zo'n losers?????
Dus eigenlijk weet ik nog niks. T-Mobile kan die band in zijn ROM 'disablen'. Maar toch bedankt voor je reactie !!!Urk schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 03:31:
Nee, ze zijn allemaal Quadband! Het is gewoon hardwarematig allemaal hetzelfde toestel! Maar eigenlijk bestaat Quadband niet dus noemen ze het Triband.
Misschien weet je ook hoe 't zit met de verschillen in RAM/ROM. De MDA III heeft volgens sommige mensen minder ROM dan de 9090. Zijn dit geruchten of "denkfouten"?
Graag gedaan!pvtonger schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:45:
[...]
Dus eigenlijk weet ik nog niks. T-Mobile kan die band in zijn ROM 'disablen'. Maar toch bedankt voor je reactie !!!
Misschien weet je ook hoe 't zit met de verschillen in RAM/ROM. De MDA III heeft volgens sommige mensen minder ROM dan de 9090. Zijn dit geruchten of "denkfouten"?
Tevens denk ik ook dat dat niet waar is. Zoals ik al in mijn vorige reactie zei zijn het kwa hardware gewoon dezelfde telefoon, alleen softwarematig scheelt het wel omdat T-Mobile gewoon zijn eigen software heeft ontwikkeld en geinstelleerd.
Deze info (hoe groot het RAM is) moet trouwens wel ergens te vinden zijn lijkt me.
Verwijderd
Hoi Justin,Justin_Time schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:40:
[...]
Marcel,
De procedure is precies gelijk gebleven, geen veranderingen. En je mag me natuurlijk vragen stellen op msn voeg me maar toe ( justin apestaart justin-time punt nl )
Ik lees dat jij ook een MDAIII hebt waarvan je de ROM/software hebt geupdate. Nu is het zo dat T-Mobile mijn toestel morgen ophaalt voor het repareren van mijn microfoon die gewoon slecht is. Heeft jou ROM/Software update er toe geresulteerd dat je microfoon het weer naar behoren deed? Zo ja lijkt het mij niet nodig morgen mijn toestel voor 10 dagen af te staan. Ik hoop dat je dit vandaag nog leest.
Mocht er iemand anders het antwoord weten, is dat ook van harte welkom.
Bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 22:09 ]
Bij zo'n Blackberry krijg je meteen een melding als je een mailtje binnen hebt.. is dat een service van Vodafone..?? Of kan dat ook als je zo'n Qtek 9090 hebt met een GPRS bundel van de KPN...?
Verwijderd
Voice dialing
Ik hoor af en toe mensen praten over Voice dialing in combinatie met een BT-setje.
Kan iemand mij daar wat meer over vertellen?
Ik zou dat ook graag willen.
Ik hoor af en toe mensen praten over Voice dialing in combinatie met een BT-setje.
Kan iemand mij daar wat meer over vertellen?
Ik zou dat ook graag willen.
Verwijderd
Ik wil een ding zeggen. jullie hebben het allemaal over de XDAIII maar dat is niet de goeie benaming. Het moet de XDA IIs zijn. Kijk maar op http://www.my-xda.com.
En ik kijk uit naar de m2500.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 22:30 ]
ik ookVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:48:
Ik wil een ding zeggen. jullie hebben het allemaal over de XDAIII maar dat is niet de goeie benaming. Het moet de XDA IIs zijn. Kijk maar op http://www.my-xda.com.
de m2000 komt deze maand ( maart ) zeker weten uit maar waneer de 2500 dan
1337
Ik ben benieuwd wat Orange van plan is, de M1000 is nu al 144 euro geworden 
Ik ga een beetje balen van Orange
Ik ga een beetje balen van Orange
@ willy83:
Ik snap je zorgen maar waarom wacht je gewoon niet. Je hebt tot heden t zelfde opmerking aantal keren gepost, ik denk niet dat Orange daar verandering in het wil brengen.
Gewoon afwachten, zoals de rest van ons.
Ik snap je zorgen maar waarom wacht je gewoon niet. Je hebt tot heden t zelfde opmerking aantal keren gepost, ik denk niet dat Orange daar verandering in het wil brengen.
Gewoon afwachten, zoals de rest van ons.
Verwijderd
ben er al een tijd mee bezig en kom er maar niet uit....
Ieder keer als ik het woordtje 'wel' in een smsje typ maakt m'n qtek 9090 er we'll van. En dat is alleen bij dat woord en vanaf het begin.
ieman enig idee?
Ieder keer als ik het woordtje 'wel' in een smsje typ maakt m'n qtek 9090 er we'll van. En dat is alleen bij dat woord en vanaf het begin.
ieman enig idee?
Verwijderd
Yep......Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:38:
ben er al een tijd mee bezig en kom er maar niet uit....
ieman enig idee?
Start --> Settings --> Personal --> Input --> Word completion
Zet het vinkje uit "Replace as you type" uit.
Iemand nog enig idee over voice dialing via BT headsetjes?
watv vinden jullie van de Palm Treo 650 tegen over de M2500Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 08:51:
[...]
Yep......
Start --> Settings --> Personal --> Input --> Word completion
Zet het vinkje uit "Replace as you type" uit.
Iemand nog enig idee over voice dialing via BT headsetjes?
1337
Verwijderd
Hi allemaal,
Iemand ervaring met wireless connecten en Planet Internet (mijn ISP)...?
Mijn PDA2K/QTEK9090 vindt het wireless network, maar nu inloggen op Planet...daar zit mijn probleem! Kan iemand helpen?
Ik denk dat ik een VPN verbinding moet maken, maar heb vanalles geprobeerd...tot nu toe geen geluk...
Dank alvast!
Iemand ervaring met wireless connecten en Planet Internet (mijn ISP)...?
Mijn PDA2K/QTEK9090 vindt het wireless network, maar nu inloggen op Planet...daar zit mijn probleem! Kan iemand helpen?
Ik denk dat ik een VPN verbinding moet maken, maar heb vanalles geprobeerd...tot nu toe geen geluk...
Dank alvast!
Verwijderd
Is de Qtek 9090 een beetje geschikt als photoviewer? Hoe gaat het apparaatje bijvoorbeeld om met grote foto's (5 megapixel bijvoorbeeld)?
Ik heb sinds pas (week) mijn qtek 9090.
Via GSMweb.nl besteld icm met een orange verlenging.
ik heb het alle posts "ff" doorgelezen
Ik heb alleen geen orange opstart scherm oid of embleem op mijn qtek het is gewoon een
simlock vrije qtek (links boven in het blauw qtek)
Een user in deze topic had een .731 versie !?!:
Verwijderd in "De HTC Blue Angel (Qtek 9090 / MDA+VPA+X..."
In al mijn haast las ik 1.12 ipv 1.22 en wilde ik gaan updaten, gelukkig kreeg ik dus eerst de volgende melding:

Ik neem aan dat het uiteindelijk toch niet fout zou gaan omdat ik een "nieuwere" versie heb en de versie die ik wilde gebruiken "ouder" was (en nu blijkbaar ook niet overeenkomt qua land?)
ja ik weet het...toch stom
Maar waar kan ik dus in de toekomst de goede rom krijgen? omdat ik hier er niet echt goed uit kom.
een zoekactie op "qtek 9090 rom update" binnen die site (rechts boven) geeft mij de volgende 2 update mogelijkheden:
http://www.qtek.nu/default.asp?id=110&element=0
http://www.qtek.nu/default.asp?id=120&element=103
Maar beiden zijn niet nieuwer als die ik heb, of zie ik iets over het hoofd...?
Verder heb ik hier ook gekeken:
http://wiki.xda-developer....php?pagename=BA_Upgrades
ik heb het alle posts "ff" doorgelezen
Ik heb alleen geen orange opstart scherm oid of embleem op mijn qtek het is gewoon een
simlock vrije qtek (links boven in het blauw qtek)
code:
1
2
3
4
5
| ROM version: 1.22.00WWE ROM date: 10/22/04 Radio version: 1.06.00 Protocol version: 1337.38 ExtROM version: 1.22.556WWE |
Een user in deze topic had een .731 versie !?!:
Verwijderd in "De HTC Blue Angel (Qtek 9090 / MDA+VPA+X..."
In al mijn haast las ik 1.12 ipv 1.22 en wilde ik gaan updaten, gelukkig kreeg ik dus eerst de volgende melding:

Ik neem aan dat het uiteindelijk toch niet fout zou gaan omdat ik een "nieuwere" versie heb en de versie die ik wilde gebruiken "ouder" was (en nu blijkbaar ook niet overeenkomt qua land?)
ja ik weet het...toch stom

Maar waar kan ik dus in de toekomst de goede rom krijgen? omdat ik hier er niet echt goed uit kom.
een zoekactie op "qtek 9090 rom update" binnen die site (rechts boven) geeft mij de volgende 2 update mogelijkheden:
http://www.qtek.nu/default.asp?id=110&element=0
http://www.qtek.nu/default.asp?id=120&element=103
Maar beiden zijn niet nieuwer als die ik heb, of zie ik iets over het hoofd...?
Verder heb ik hier ook gekeken:
http://wiki.xda-developer....php?pagename=BA_Upgrades
Ikzelf zit vandaag met een vervelend probleem. Heb geen verbinding meer met mijn provider. Daarom even een soft-reset gedaan. Moet ik mijn sim-kaart code invoeren. Maar waar ik dit moet doen staat het volgende te lezen: "Invalid or missing SIM card".
Zelf denk ik dat mijn SIM-card omzeep is. Zijn jullie het met mij eens of ligt het probleem ergens anders?
Zelf denk ik dat mijn SIM-card omzeep is. Zijn jullie het met mij eens of ligt het probleem ergens anders?
Misschien heb je hier iets aan: http://www.pocketpc-club.nl/ en dan naar de forum!guardian-spirit schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:45:
Ik heb sinds pas (week) mijn qtek 9090.
...
volgens deze forum onderdeel van pocketpcclub.nl is het inderdaad de laatste versie die ik heb:Zhadum schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:04:
[...]
Misschien heb je hier iets aan: http://www.pocketpc-club.nl/ en dan naar de forum!
code:
1
2
3
4
5
| ROM version: 1.22.00WWE ROM date: 10/22/04 Radio version: 1.06.00 Protocol version: 1337.38 ExtROM version: 1.22.556WWE |
thanx! alleen zou ik graag in de toekomst de rom willen updaten zonder country ID error, of het is de qtek.nu site (waar ik de country ID error krijg) of de xda-developer site (alleen kan ik het daar niet vinden)
Er zijn nieuwere versies beschikbaar. Vraagje, heb je deze firmware op de bijgeleverde CD staan? Ik had namelijk precies eenzelfde versie als jij, zocht net op de originele CD, maar kan daar geen OEM-cab-of wat dan ook voor bestand vinden (stel dat ik terug zou willen naar deze originele installatie).guardian-spirit schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 04:51:
[...]
volgens deze forum onderdeel van pocketpcclub.nl is het inderdaad de laatste versie die ik heb:
code:
1 2 3 4 5 ROM version: 1.22.00WWE ROM date: 10/22/04 Radio version: 1.06.00 Protocol version: 1337.38 ExtROM version: 1.22.556WWE
thanx! alleen zou ik graag in de toekomst de rom willen updaten zonder country ID error, of het is de qtek.nu site (waar ik de country ID error krijg) of de xda-developer site (alleen kan ik het daar niet vinden)
[ Voor 4% gewijzigd door SquareHugo op 05-03-2005 11:59 ]
@SquareHugo:
Het eerste wat ik heb gedaan, is op de cd kijken of er een back-up rom staat maar ik heb deze helaas niets kunnen vinden.
in ..\CD\MS\OUTLOOK zit een OFFICE1.cab van ongeveer 160MB winrar kon erin browsen maar niks gevonden wat er op leek.
Is het mogelijk om van je bestaande ROM een backup te maken? Met de IPAQ kon het wel en de ROM update methode lijkt een beetje op die van de IPAQ.
(als dit mogelijk is dan zou ik graag willen weten hoe dit mogelijk is...)
Dit is wat ik vond wat er op leek:
http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=XDAtools
beetje offtopic maar m.b.v deze methode heb ik mijn IPAQ kunnen redden van een ROM die niet 100% was en mijn IPAQ in serial / usb mode liet staan!. Het is prettig als er zoiets mogelijk is voor de QTEK
Op XDA dev forum leek een gedeelte er wel op: http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=BootLoader
Maar waar kan ik correcte updates downloaden? en hoe kan ik mijn huidige QTEK rom backuppen?
Het eerste wat ik heb gedaan, is op de cd kijken of er een back-up rom staat maar ik heb deze helaas niets kunnen vinden.
in ..\CD\MS\OUTLOOK zit een OFFICE1.cab van ongeveer 160MB winrar kon erin browsen maar niks gevonden wat er op leek.
Is het mogelijk om van je bestaande ROM een backup te maken? Met de IPAQ kon het wel en de ROM update methode lijkt een beetje op die van de IPAQ.
(als dit mogelijk is dan zou ik graag willen weten hoe dit mogelijk is...)
Dit is wat ik vond wat er op leek:
http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=XDAtools
beetje offtopic maar m.b.v deze methode heb ik mijn IPAQ kunnen redden van een ROM die niet 100% was en mijn IPAQ in serial / usb mode liet staan!. Het is prettig als er zoiets mogelijk is voor de QTEK
Op XDA dev forum leek een gedeelte er wel op: http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=BootLoader
Maar waar kan ik correcte updates downloaden? en hoe kan ik mijn huidige QTEK rom backuppen?
Na wat verder zoeken (lees: verder kijken dan mijn neus lang is) vond ik op deze pagina, de versie die geen country ID error gaf, maar het volgende (normale begin scherm neem ik aan):

Ik neem dat ik deze versie kan gebruiken met mijn QTEK die geen t-mobile / orange logo heeft (dus alleen de blauwe QTEK logo links boven), ik heb namenlijk begrepen uit deze topic dat de ROM wat verschilde tussen de verschillende provider versies? (ik kan het verkeerd begrepen hebben...)
(alleen nog mijn huidige ROM kunnen backuppen zou ik wel prettig vinden...)

Ik neem dat ik deze versie kan gebruiken met mijn QTEK die geen t-mobile / orange logo heeft (dus alleen de blauwe QTEK logo links boven), ik heb namenlijk begrepen uit deze topic dat de ROM wat verschilde tussen de verschillende provider versies? (ik kan het verkeerd begrepen hebben...)
(alleen nog mijn huidige ROM kunnen backuppen zou ik wel prettig vinden...)
Verwijderd
Ik zag op de site van NieuweMobiel.nl de volgende opmerking staan bij de Orange M2500:
"Intel PXA270 Xscale 32-bit processor 520 MHz, Extra add-on software en programma"s voor diverse doeleinden zijn verkrijgbaar voor dit toestel, Ook bekend als O2 XDA IIs (niet verkrijgbaar in Nederland)"
Heeft dit alleen betrekking op de O2 variant of ook op de M2500?
Ik ben er ook nog niet helemaal uit of de M2500 nou extra functies heeft t.o.v. de M2000 of gewoon een variant.
Buiten het feit dat de M2500 geen toetstenbord heeft en een snellere processor, heeft volgens NieuweMobiel.nl de M2500 de volgende functies niet die de M2000 wel heeft:
- TCP/IP ondersteuning
- USB
Persoonlijk heb ik de voorkeur voor de M2500 maar graag wel MET de bovenstaande features.
Of zitten deze functies wel op de M2500 maar is de specs list niet helemaal compleet van NieuweMobiel.nl?
"Intel PXA270 Xscale 32-bit processor 520 MHz, Extra add-on software en programma"s voor diverse doeleinden zijn verkrijgbaar voor dit toestel, Ook bekend als O2 XDA IIs (niet verkrijgbaar in Nederland)"
Heeft dit alleen betrekking op de O2 variant of ook op de M2500?
Ik ben er ook nog niet helemaal uit of de M2500 nou extra functies heeft t.o.v. de M2000 of gewoon een variant.
Buiten het feit dat de M2500 geen toetstenbord heeft en een snellere processor, heeft volgens NieuweMobiel.nl de M2500 de volgende functies niet die de M2000 wel heeft:
- TCP/IP ondersteuning
- USB
Persoonlijk heb ik de voorkeur voor de M2500 maar graag wel MET de bovenstaande features.
Of zitten deze functies wel op de M2500 maar is de specs list niet helemaal compleet van NieuweMobiel.nl?
Alleen de O2 XDA II is niet verkrijgbaar in Nederland! M2500 komt wel
[ Voor 79% gewijzigd door CLB op 07-03-2005 14:55 ]
hoe kan iets wifi hebben zonder TCP/IP Ondersteuning dus dat heeft ie zeker en nieuwemobiel.nl klopt vaak niet
1337
Verwijderd
Dit is eigenlijk wel een must-have freeware programma...
http://www.ward.nu/computer/teletekst/
download CAB-file http://www.ward.nu/computer/teletekst/nosttnet.cab
Je kan zo veel beter de pagina bekijken dan dat je naar teletekst.nos.nl gaat, en als je het via gprs doet kost het ook nog eens minder dataverbruik
Bij mij geeft ie alleen de onderste icoontjes van de knopjes niet weer, maar het werkt wel perfect.
Heeft iemand trouwens enig idee hoe dat ik een bestandje gewoon direct naar iemand kan versturen? Dus zonder eerst te pairen en al die onzin.
Bij m'n 6230 kon ik namelijk gewoon het bestandje selecteren, klikken op versturen, via bluetooth, dan ging die zoeken, bluetooth apparaat selecteren, pincode, en verzenden maar.
http://www.ward.nu/computer/teletekst/
download CAB-file http://www.ward.nu/computer/teletekst/nosttnet.cab
Je kan zo veel beter de pagina bekijken dan dat je naar teletekst.nos.nl gaat, en als je het via gprs doet kost het ook nog eens minder dataverbruik
Bij mij geeft ie alleen de onderste icoontjes van de knopjes niet weer, maar het werkt wel perfect.
Heeft iemand trouwens enig idee hoe dat ik een bestandje gewoon direct naar iemand kan versturen? Dus zonder eerst te pairen en al die onzin.
Bij m'n 6230 kon ik namelijk gewoon het bestandje selecteren, klikken op versturen, via bluetooth, dan ging die zoeken, bluetooth apparaat selecteren, pincode, en verzenden maar.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 13:22 ]
Heb een klein probleem. Ik zou mn pda (Qtek 9090) willen synchroniseren met mn laptop die ook Bluetooth heeft.
Ik doe het volgende om de mogelijkheid tot synchroniseren in te stellen!
Start - Prograls - Bluetooth - New - ActiveSynch via BT - next - dan kies ik mijn laptop en dan krijg ik een foutmelding: The requested service is not running on this device. Please make sure the service is enabled on the device or select another one to continue.
Ik heb gekeken of ActiveSync op mn pda staat maar die vind ik niet terug. Is het wel nodig deze op mijn pda te installeren of niet? Waar ligt mijn probleem?
Ik doe het volgende om de mogelijkheid tot synchroniseren in te stellen!
Start - Prograls - Bluetooth - New - ActiveSynch via BT - next - dan kies ik mijn laptop en dan krijg ik een foutmelding: The requested service is not running on this device. Please make sure the service is enabled on the device or select another one to continue.
Ik heb gekeken of ActiveSync op mn pda staat maar die vind ik niet terug. Is het wel nodig deze op mijn pda te installeren of niet? Waar ligt mijn probleem?
Hmm... Mijn messaging knop (hardware knop dus) doet het nu alleen nog maar als ik m hard indruk. Licht indrukken reageert ie niet op
(Verder wiebelt het scherm een beetje op zn plaats.)
Ik hoop toch wel dat dit ding duurbaar is.
Ik wil niet gebruik gaan moeten maken van garantie.
Vraagje mensen:
Ik heb Romversie 1.22.00 WWE (10/22/04)
en extRom versie 1.22.556 WWE
Is er al een officiele update uit voor mn Nederlandse (markt) Qtek 9090 ?
(Verder wiebelt het scherm een beetje op zn plaats.)
Ik hoop toch wel dat dit ding duurbaar is.
Ik wil niet gebruik gaan moeten maken van garantie.
Vraagje mensen:
Ik heb Romversie 1.22.00 WWE (10/22/04)
en extRom versie 1.22.556 WWE
Is er al een officiele update uit voor mn Nederlandse (markt) Qtek 9090 ?
ik krijg alleen maar klachten van mensen dat ik onwijs slecht te verstaan ben. Weet even niet uit m'n hoofd welke rom ik heb. Hoe los ik dit probleem op?
Verwijderd
Er staat een radio versie 1.0.8. op XDA developers
ftp://xda-developers.com/...k%209090%20radio%201.0.8/
Hij werkt!! Schijnt afkomstig te zijn van K.P.N
Eerder ook al een extended ROM 1.22.557 WWE gedownload en installed.
Het belangrijkste verschil na update is zover ik tot nu kan beoordelen dat mijn HP Hi quality headphone ca. 30 % harder volume heeft.
Er was ook een ExtROM 1.22.731 van K.P.N. (dutch) maar die is verdwenen van ftp server voor ik hem kon downloaden
ROM version: 1.22.00
ROM date: 10/22/04
Radio version: 1.08.00
Protocol version: 1337.39
ExtROM: 1.22.557
ftp://xda-developers.com/...k%209090%20radio%201.0.8/
Hij werkt!! Schijnt afkomstig te zijn van K.P.N
Eerder ook al een extended ROM 1.22.557 WWE gedownload en installed.
Het belangrijkste verschil na update is zover ik tot nu kan beoordelen dat mijn HP Hi quality headphone ca. 30 % harder volume heeft.
Er was ook een ExtROM 1.22.731 van K.P.N. (dutch) maar die is verdwenen van ftp server voor ik hem kon downloaden
ROM version: 1.22.00
ROM date: 10/22/04
Radio version: 1.08.00
Protocol version: 1337.39
ExtROM: 1.22.557
Ik ben ook zeer slecht te verstaan , altijd.
Verwijderd
Ah , hier is de link voor 1.22.731 WWE
ftp://xda-developers.com/BlueAngel/Extended_Roms/
in directory: Extended Rom QTEK 9090 KPN 1.22.731
ftp://xda-developers.com/BlueAngel/Extended_Roms/
in directory: Extended Rom QTEK 9090 KPN 1.22.731
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 15:25 ]
Sorry van de vele vragen:
Is dat een officiele ROM ?
Hoezo KPN? Ik gebruik t-mobile, maar ik heb een sim-un-locked Qtek 9090. Krijg ik zo dan niet een versie van een bepaalde operator ofzo?
Heb ik met de nieuwe ROM nog steeds de extra, meegeleverde software als YETI ?
Kan ik mn huidige ROM backuppen?
Wat is het verschil tussen ROM en Extended ROM, en welke moet ik upgraden? (allebij?)
PS. Je link doet het niet... Access denied.
Is dat een officiele ROM ?
Hoezo KPN? Ik gebruik t-mobile, maar ik heb een sim-un-locked Qtek 9090. Krijg ik zo dan niet een versie van een bepaalde operator ofzo?
Heb ik met de nieuwe ROM nog steeds de extra, meegeleverde software als YETI ?
Kan ik mn huidige ROM backuppen?
Wat is het verschil tussen ROM en Extended ROM, en welke moet ik upgraden? (allebij?)
PS. Je link doet het niet... Access denied.
[ Voor 19% gewijzigd door nl-x op 11-03-2005 15:27 ]
Verwijderd
@NL-X Lees de topics op http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=18128
Ik heb de files binnen. Het zijn de cab files van EXTended ROM.
Ik weet ook nu niet precies hoe verder. Eerst eens lezen :-)
Ik heb de files binnen. Het zijn de cab files van EXTended ROM.
Ik weet ook nu niet precies hoe verder. Eerst eens lezen :-)
De M2000 komt pas volgende maand uit hebben ze me vandaag bij Orange verteld. Net als de M500.
Helaas kost de M1000 nog steeds 144 euro, voor de prijsstijging van 0 euro naar 144 euro gaven za als reden dat ze schaars worden. Nou volgens mij zit er meer achter, namelijk dat Orange nu met een 2 jarig abo 8 maanden lang de helft betaald van je bundel. 8x 20=160,- dus ze geven wel 16 euro extra korting maar daar heb ik nu geen reet aan
Helaas kost de M1000 nog steeds 144 euro, voor de prijsstijging van 0 euro naar 144 euro gaven za als reden dat ze schaars worden. Nou volgens mij zit er meer achter, namelijk dat Orange nu met een 2 jarig abo 8 maanden lang de helft betaald van je bundel. 8x 20=160,- dus ze geven wel 16 euro extra korting maar daar heb ik nu geen reet aan
Verwijderd
Het is echt een heel komplot volgens jou... Alle toestellen zijn duurder geworden omdat de korting die Orange geeft gewoon minder is geworden. Maar jij bent van mening dat er véél meer achter zit...willy83 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:50:
De M2000 komt pas volgende maand uit hebben ze me vandaag bij Orange verteld. Net als de M500.
Ja dat klopt omdat ze nu meer korting geven op je belbundel.
Maar om dit topic nu niet verder te belasten met Orange praat denk ik dat het weer eens tijd wordt voor on-topic praatjes
Maar om dit topic nu niet verder te belasten met Orange praat denk ik dat het weer eens tijd wordt voor on-topic praatjes