De HTC Blue Angel (Qtek 9090 / MDA+VPA+XDA III / SPV M2000)

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.524 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:05:
Hallo alleemaal, ik heb net een MDA3, maar het eerste probleem heb ik al. Mijn Nokia bleutooth handfree carkit werkt niet samen met de MDA3.Weet iemand hier iets over te melden.
Ik las op deze site ook dat er een upgrade is voor de bleutooth, misschien help het. Ik heb nu versie 1.0.0 Build 1900. Ik heb alvast de de update gedownload, maar hoe voer je nu precies een update uit, ik zie alleen CAB bestanden.
Is dit probleem al opgelost? Aangezien ik ook een Nokia Bluetooth Carkit heb en met overmatig veel interesse dit forum volg, omdat ik een Qtek 9090 wil aanschaffen.... maar het niet werken met de carkit zou voor mij een knappe dealbreaker zijn! Dan ga ik toch de Communicator heroverwegen.....

groeten
Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de nieuwe update werkt mijn Nokia carkit CK-1W op de MDA3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:15:
Met de nieuwe update werkt mijn Nokia carkit CK-1W op de MDA3.
En dan geheel zonder galmen en mensen die zichzelf horen praten?
Dat is namelijk het probleem van mijn huidige prettelefoon (Motorola V600). Dus doordeweeks altijd met de suffe 6310I op stap (connected met mijn Ipaq uiteraard).
Connectie loopt prima met de Motorola, geluid voor mij ook prima, de andere kant is echt één grote klaagzang! Vandaar mijn specifieke vraag naar de kwaliteit van gebruik!

groeten
Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Is het nu mogelijk om tegelijkertijd TomTom3 & handfree te bellen met een Bluetooth headset Jabra BT 250 of niet?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
nvidia schreef op zondag 09 januari 2005 @ 09:50:
[...]
Wat is het verschil tegenover de huidige? Wat is er mee opgelost?
Het is een versie hoger (3500) welke een heleboel problemen oplossen. Onder andere het probleem dat je maar 1 actieve bluetooth connectie kan hebben wordt opgelost en ook veel storingen met "oudere" headsets Alleen de Jabra BT250 heeft nog veel problemen.

Deze update moet je ook nog een keer instaleeren nadat je tomtom hebt geinstalleerd, deze overschijft wat windows bluetooth bestanden met te oude versies waardoor het niet meer wil werken.

Al met al genoeg redenen om te updaten.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Shedman schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:12:
[...]

Ik neem een beetje een gok. Ik mag hem toch binnen 8 dagen weer terugsturen als hij niet bevalt ;)
Die alu-plaatjes zijn voor mij gewoon een goede reden om deze te kopen ipv een standaard leren hoesje.

Als ik hem binnen heb, wat dus nog wel een week of 2 duurt, zal ik wel even posten of het wat is of niet.

Ben nav jou post ieg blij dat ik niet voor de Piel Fragma gekozen heb, omdat ze die wel op voorraad hadden.
Even mijn bevindingen over de cases die ik onder ogen ben gekomen. Op aanraden van dit forum géén Piel Frama aangeschaft, maar de Krusell Handit Multidapt Case Qtek 9090. Nou, dat is pas crap! Het toestel wordt door 2 stukken plastic op de plaats gehouden, die OVER het onderste deel zitten als de Qtek is geplaatst. Geen mogelijkheid tot uitschuiven van het toetsenbord! Ook de flap over de camera is een beetje jammer.

Gillend terug gebracht, meteen omgeruild voor de iets duurdere Piel Frama. Wat een genot. Echt top! Spaans handwerk, mooi afgewerkt leer, en bovenal, het toetsenbord is uitschuifbaar!

Ook heb ik 2 screenprotectors geprobeerd. Allereerst de Adapt Screen Protector, prima ding, afwasbaar, leuk.

Maar de Brando Screen Protector is stukken beter! Het touchscreen toucht lekkerder, voelt beter aan als je met de stylus er over heen glijdt. Ook afwasbaar. Toppertje.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Welke Piel Frama had je dan? Want de ene die ik had lijkt enorm op de Krussel die je net beschreef. De qtek zat bij mij nl maar vast met 1 stuk (zeer strak) plastic over de onderste knoppen heen. Geen mogelijkheid tot uitschuiven van het toetsenbord.

Maar ik heb laatst foto's gezien van een Piel Frama dat lijkt op krokodillenleer. Die zag er dus weer heel anders uit.

Misschien dat je even foto's kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Trouwens, wat voor cases gebruikt iedereen? Ik heb iig opgemerkt dat Qtek een zeer stomme ontwerpfout heeft gemaakt in de meegeleverde beltcase.

De luidspreker wordt namelijk bedekt waardoor je de telefoon helemaal niet meer hoort overgaan. Zodra het ook maar een klein beetje herrie-omgeving is (bijv. TV op normale volume) hoor je dat ding gewoon niet in zn case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Voor iedereen die zijn T-mobile MDA III toch wil updaten en niet langer kan wachten op t-mobile zelf volgens mij zijn de stappen om te update dit:

- Download BA_WWE_BP_12200_126_10600_SHIP.zip van qtek.nu
- pak deze uit (is een .exe bestand)
- pak de .exe uit met bijvoorbeeld winrar naar een folder
- kopieer het tooltje xda3nbftool.exe (te downloaden van xda-developers.com) naar deze folder
- Maak een .bat bestand aan (change.bat bijvoorbeeld) zet hier met bijvoorbeeld notepad in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
xda3nbftool -x ms_.nbf ms_.nba 0x20040522 
xda3nbftool -x nk.nbf nk.nba 0x20040521 
xda3nbftool -x radio_.nbf radio_.nba 0x20040523 

xda3nbftool -sd PH20B -so T-MOB003 -sl ENG ms_.nba 
xda3nbftool -sd PH20B -so T-MOB003 -sl ENG nk.nba 
xda3nbftool -sd PH20B -so T-MOB003 -sl ENG radio_.nba 

xda3nbftool -c -u NK.nba 
xda3nbftool -c -u ms_.nba 
xda3nbftool -c -u Radio_.nba 

xda3nbftool -x ms_.nba ms_.nbf 0x20040522 
xda3nbftool -x nk.nba nk.nbf 0x20040521 
xda3nbftool -x radio_.nba radio_.nbf 0x20040523 
del *.nba

- Voer dit bestand uit (dubbel klikken of in dos)
- soft reset je mda zet deze in de cradle laat hem syncen met activesync
- voer het bestand BaUpgradeUt.exe uit
- wacht voor ongeveer een half uur en begin met bidden.
- wanneer dit klaar is hard reset je mda en wees blij met je nieuwe up to date qtek.

PS: Je kan de data in het change.bat bestand (-sd PH20B -so T-MOB003 -sl ENG ) achterhalen door het bestand GetDeviceData.exe uit de uitgepakt folder te kopieeren naar je mda. voor deze uit op de mda en kopier het bestand \Windows\DeviceData.txt naar je windows pc.

Bekijk deze met een editor en zie of dit gelijk is. (hoogst waarschijnlijk wel) Anders krijg je nare country id errors etc..

PS: Geen garantie van mijn kant natuurlijk :P

Ik heb het zelf nog niet geporbeert heb 1 laatste email gestuurd naar t-mobile, als ik hier geen normaal antwoord op krijg morgen dan doe ik het zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Justin_Time op 10-01-2005 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Nou ik heb het maar gedaan en het is perfect gelukt!

Draai nu versie:
code:
1
2
3
4
5
ROM version: 1.22.00 WWE
ROM date: 10/22/04
Radio version: 1.06.00
Protocol version:1337.38
ExtROM version: 1.22.126 WWE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:)
nvidia schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:04:
@ Urk, kan nie zien dat je me toegevoegd hebt. Zou zeggen stuur me een mailtje, zet ik je ook in mn "m s n".

Zelf heb ik daarnet even gebeld naar mijn verdeler voor qtek, deze kon me melden dat ik als eerste in België de Qtek 9090 in ontvangst heb kunnen nemen :D. Wat een leuke gedachte zeg, maja in België lopen ze wel wat achter ter vergelijking met Nederland (mij hoor je niets meer zeggen over Nederlands :p)

Tevens zou het wel leuk zijn, wel moet ik rekening houden met mijn TomTom3 Bluetooth ...
Beste,

Ga even naar Media Markt in Antwerpen, deze was zelfs voor Nederland leveerbaar. +/- 20/11/04

MVG
Henri >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Justin_Time schreef op maandag 10 januari 2005 @ 05:43:

Draai nu versie:
code:
1
2
3
4
5
Gaaf!

Misschien overbodig om te vragen , maar ik doe het toch >:)

Is je MDA III nu een helemaal terug in de Qtek 9090 style?

Zijn het T-mobile bootup scherm en alle t-mobile software add's nu ook weg.

Erg stoer dat je het geprobeerd hebt. Het geeft het gevoel dat ik niet alleen ben Whahah 8)7

Marcel

Wat je niet probeert, lukt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

nl-x schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:14:
Trouwens, wat voor cases gebruikt iedereen? Ik heb iig opgemerkt dat Qtek een zeer stomme ontwerpfout heeft gemaakt in de meegeleverde beltcase.

De luidspreker wordt namelijk bedekt waardoor je de telefoon helemaal niet meer hoort overgaan. Zodra het ook maar een klein beetje herrie-omgeving is (bijv. TV op normale volume) hoor je dat ding gewoon niet in zn case.
De eerste niet-aanrader die ik noemde was de Krusell Handit Multidapt® Qtek 9090/IMate PDA 2k. Vertekenend op deze foto is dat er een lap plastic over het gehele toestel zit aan de onderkant. Niet over het toetsenbord, maar over het hele toestel! Ook aan de bovenkant, vlak onder de speaker en vlak boven het beeldscherm zit een dunne reep plastic om de boel op z'n plaats te houden. Ik zag op de pagina van Krusell.se toch echt duidelijk dat het plastic alleen over het toetsenbord heen zou zitten! De case-code op de factuur kwam overeen met de code op de Krusell.se website. Ook op de verpakking stond de desbetreffende code. Heb Krusell over dit vertekende beeld gemaild in mijn beste Zweeds.

Afbeeldingslocatie: http://www.krusell.se/images/products/1816/2.jpg

Ik heb nu onderstaande Piel Frama Qtek 9090/MDAIII (zwart) aangeschaft. Bij sommige winkels is 'ie voor €40 incl. te koop, bij andere voor €70 incl.! Speur dus even goed rond, scheelt je €30!! 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.deshop.nl/uploads/produktfotos/0705PFQT90766B.jpg

Zoals je hieronder kan zien, is het toetsenbord uitschuifbaar. De Qtek zit stevig in de case, en het plastic is stevig doch dun, zodat je Qtek niet belast wordt door het plastic wat nu tussen het beeldscherm en het toetsenbord zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.pielframa.com/Instrucciones%20XDA%20III%20ingles.jpg

Ik wil best shots maken van mijn Qtek- O+ maken in de case, kan iemand mijn foto's hosten?

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik ben wel van plan de update te doen voor mijn Bluetooth, maar heb daarbij 1 vraag. De versie ik ik heb is volgens mij al de Build 3500.

Als ik kijk naar about van mijn BT, dan zie ik volgende staan:

BT for Windows CE, BT-PPC/PE Version 1.0.0 Build 3500

Weliswaar heb ik deze nog niet geupdate!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
de_hardste schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:53:
[...]

Gaaf!

Misschien overbodig om te vragen , maar ik doe het toch >:)

Is je MDA III nu een helemaal terug in de Qtek 9090 style?

Zijn het T-mobile bootup scherm en alle t-mobile software add's nu ook weg.

Erg stoer dat je het geprobeerd hebt. Het geeft het gevoel dat ik niet alleen ben Whahah 8)7

Marcel
Marcel,

Je krijgt een volledige qtek terug :) Geen t-mobile bootup geen t-mobile theme geen voor geconfigureerde gprs verbinding.

Ik heb er super tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
nvidia schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:23:
Ik ben wel van plan de update te doen voor mijn Bluetooth, maar heb daarbij 1 vraag. De versie ik ik heb is volgens mij al de Build 3500.

Als ik kijk naar about van mijn BT, dan zie ik volgende staan:

BT for Windows CE, BT-PPC/PE Version 1.0.0 Build 3500

Weliswaar heb ik deze nog niet geupdate!!
De update heeft dan voor jou ook geen zin.
De update is bedoelt ok te gaan van build 2400 naar 3500 hier zit jij al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Raar dat ik deze al heb. Maar ik maak er me geen zorgen om. Kan ik nu al samen een BT headset en BT TomTom3 gebruiken? (Headset heb ik nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na de updates heb ik een zeer trage connectie met internet(zowel wireless, gprs en via cradle) heeft iemand anders dat ook.

tevens lukt het me niet om mms te ontvangen, krijg wel melding maar downloaden gaat niet, ik heb het via Vodafone

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
@ Justin

Wil je me ff adden, gelieve ook eens mailtje te sturen zodat ik je paar vragen kan stellen ivm de qtek en deel 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 23:13

Urk

Ik heb sinds een paar weken ook een raar probleem, WIFI lijkt bij mij namelijk niet meer te werken, het kan natuurlijk aan de router liggen of aan de betreffende hotspots, maar heb ik bijv. Amsterdam en Utrecht een paar hotspots geprobeerd maar krijg steeds een 169.x.x.x adres. Beetje vreemd.
Zou toch gewoon een 192.168.x.x. of 10.x.x.x adres moeten krijgen?

Hebben meer mensen dit? Volgens mij zijn al mijn WIFI settings gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

Jaja, beste mensen!

Goed nieuws!! 8)
Er is weer een nieuwe ROM update voor de Qtek 9090, namelijk:
extROM: 1.22.169 WWE (de vorige versie was 1.22.126 WWE)

Hier kan je de update + instructies vinden: http://www.qtek.nu/defaul...sp?nc=45&id=110&element=0

Zo te lezen op deze site moet je wel eerst 1.22.126 WWE hebben om deze upgrade uit te voeren.
De fixes/updates in het zweeds zijn: (wat het precies betekent :?)

- Uppdaterad GSM-radio mjukvara (GSM radio update)
- Uppdaterad WLAN och Blåtandsmjukvara (vast een WLAN fix ofzo)

Installatie instructies in het zweeds (voor wie het een beetje kan ontcijferen ;))

Instruktioner för uppgradering av Qtek 9090

OBS!
Att uppdatera eran Qtek 9090 innebär att all information som sparats i enheten kommer att försvinna. Uppdateringen innebär att man installerar om operativsystemet. Att uppdatera medför alltid en risk och kan ibland gå fel, vid sådana tillfällen kan det krävas att enheten måste skickas in till vårat serviceombud Engström Telecom men den risken är dock minimal. Uppdateringen är endast till för de Qtek 9090 som har ROM version 1.22.126WWE, för att se vilken version ni har tryck: Start>Settings>System>Device Information.
Vi tar inget ansvar vid försök av uppdatering från en annan ROM version. Är du osäker på vilken version du har vänligen kontakta Qtek support.

Utrustning:
• PC med installerad ActivSync 3.7.1 som finns för nedladdning på www.microsoft.com/mobile
• USB kabel eller USB bordsställ
• Laddare för Qtek 9090

1. Ladda ner uppdateringen RUU122169WWE som är sparad som .zip fil. För att öppna denna behöver ni tex. Winzip.
2. Se till att batteriet på er Qtek har mer än 80% laddning.
3. Om bordstället eller kabeln är kopplad via en USB-hubb, koppla ur USB-hubben och anslut direkt till datorn. Anslut laddaren till bordsstället eller kabeln.
4. Anslut Qtek 9090 till datorn via ActivSync, starta ActivSync och vänta tills status visar ”connected” (grön ikon)
5. Se till att stänga de program ni har öppna i er PC innan ni startar uppdateringen (detta inkluderar även virusprogram).
6. Följ noggrant de instruktioner som kommer upp i er PC.
7. Dubbelklicka på programfilen BA_WWE_BP_12200_169_10600_SHIP.exe, följ sedan instruktionerna som visas i er dator.
8. När uppdateringen är avslutad ombeds ni göra en softreset.

De update executable is hier neer te halen (van de officiele Qtek site!):
http://www.qtek.nu/files/BA_WWE_BP_12200_169_10602_SHIP.zip (41 Mb)

Ik heb namelijk nog steeds problemen met de slechte mic en slechte geluidskwaliteit van de telefoon, een hoop verbetert met de .126 WWE update maar als je tegerlijkertijd praat door de telefoon hoor je nog steeds galmen, hoop dat dat nu verbetert is. :|
Dan nog even een vraag: weet iemand waar alle mail en text messages (SMS) files worden opgeslagen?

Uiteraard ben ik niet verantwoordelijk voor risico's van een firmware upgrade!

[ Voor 3% gewijzigd door Urk op 10-01-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

En er is nog meer nieuwe software! Dus nog meer goed nieuws! :P
Microsoft ActiveSync 3.8 is uit! _/-\o_
Zie: http://www.microsoft.com/...le/downloads/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
@ Urk

Deze versie is dit voor pc en voor de pda of enkel voor pc? Want zou nie graag hebben moest ik het installeren op mn pda en het niet werken en daar dan problemen mee hebben!

Tevens weet ik ook niet hoe het komt met dat WIFI, maar ik heb het ook. Mijn netwerk ziet hij, maarhij connecteert naar het netwerk van de buur zonder enige beveiliging. Mijn netwerk is beveiligd met WEP (staat nogthans volgens mij goed ingesteld) en toch connecteert hij die domme Access Point van mn buur.

Tevens heb ik een nog nieuwere versie van ExtRom nl. 1.22.722 WWE

Zou je ook nog es online willen komen. Kunnen we samen eens kijken naar dat WIFI probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nvidia schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:17:
@ Urk

Deze versie is dit voor pc en voor de pda of enkel voor pc? Want zou nie graag hebben moest ik het installeren op mn pda en het niet werken en daar dan problemen mee hebben!

Tevens weet ik ook niet hoe het komt met dat WIFI, maar ik heb het ook. Mijn netwerk ziet hij, maarhij connecteert naar het netwerk van de buur zonder enige beveiliging. Mijn netwerk is beveiligd met WEP (staat nogthans volgens mij goed ingesteld) en toch connecteert hij die domme Access Point van mn buur.

Tevens heb ik een nog nieuwere versie van ExtRom nl. 1.22.722 WWE

Zou je ook nog es online willen komen. Kunnen we samen eens kijken naar dat WIFI probleem!
Hmmm....ik had verwacht dat dat in de 169 verholpen zou zijn met WIFI, maar hoe kom je aan die nieuwe ROM versie? Was die al preinstalled of heb je die ergens anders vandaan?
Die ActiveSync is volgens mij altijd alleen maar voor op je PC, op de PDA staat gewoon in je ROM d8 ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Urk op 10-01-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
euhm die stond preinstalled, evenals mijn BT versie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik heb nu onderstaande Piel Frama Qtek 9090/MDAIII (zwart) aangeschaft. Bij sommige winkels is 'ie voor €40 incl. te koop, bij andere voor €70 incl.! Speur dus even goed rond, scheelt je €30!! 8)

[afbeelding]

Zoals je hieronder kan zien, is het toetsenbord uitschuifbaar. De Qtek zit stevig in de case, en het plastic is stevig doch dun, zodat je Qtek niet belast wordt door het plastic wat nu tussen het beeldscherm en het toetsenbord zit.

[afbeelding]

Ik wil best shots maken van mijn Qtek- O+ maken in de case, kan iemand mijn foto's hosten?
:o :o :o :'( :'( :'(
De plastic gaat alleen over het toetsenbord ?!

Ok, dat wist ik dus niet. DAT IS NOU HET GEVOLG VAN GEEN INSTRUCTIES MEEGEVEN!
Ik wist het niet. En de verkopers (direqt) wisten het niet! Toen ik de plastic over de gehele onderkant maar te krapjes vond, retourneerde ik dat ding maar.

Ik moet wel zeggen, ik vind nog steeds de leer van matig kwaliteit. Heb ook een Piel Frama namelijk gekocht voor de hp h3450 en die had echt fijn leer, vond ik.

Maar goed, mijn afrader moet ik dus bij deze bijstellen. Sorry, mensen die naar me luisterden! Het is minder crap dan ik dacht.

[ Voor 29% gewijzigd door nl-x op 10-01-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Komen die ROM updates ook nog eens officieel uit in Nederland? Zodat ik ze kan installeren zonder mn garantie te beperken? (Heb een qtek 9090 nl-versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Urk schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:36:
Ik heb sinds een paar weken ook een raar probleem, WIFI lijkt bij mij namelijk niet meer te werken, het kan natuurlijk aan de router liggen of aan de betreffende hotspots, maar heb ik bijv. Amsterdam en Utrecht een paar hotspots geprobeerd maar krijg steeds een 169.x.x.x adres. Beetje vreemd.
Zou toch gewoon een 192.168.x.x. of 10.x.x.x adres moeten krijgen?

Hebben meer mensen dit? Volgens mij zijn al mijn WIFI settings gewoon prima.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Op mn werk zitten de netwerkinstellingen anders dan hier thuis. Dus maak ik gebruik van de DHCP mogelijkheid omdat de Qtek je geen profielen laat aanmaken zodat je makkelijk overswitcht van thuis- naar werknetwerk. Op mn werk pakt ie de DHCP feilloos. Maar hier thuis kom ik dus ook op 169 terecht. Terwijl de router op 192 staat.

Very annoying. Nu moet ik zodra ik thuis kom de netwerkinstellingen veranden en een vast IP nemen. Hoe los ik dit op !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nl-x schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:25:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Op mn werk zitten de netwerkinstellingen anders dan hier thuis. Dus maak ik gebruik van de DHCP mogelijkheid omdat de Qtek je geen profielen laat aanmaken zodat je makkelijk overswitcht van thuis- naar werknetwerk. Op mn werk pakt ie de DHCP feilloos. Maar hier thuis kom ik dus ook op 169 terecht. Terwijl de router op 192 staat.

Very annoying. Nu moet ik zodra ik thuis kom de netwerkinstellingen veranden en een vast IP nemen. Hoe los ik dit op !?
Hmmm....goed te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik heb geen idee waar je de Nederlandse ROM update kan krijgen. Wel een belgische tegengekomen van Damgaard. (zie Google)
Ik hoop dat die WIFI bug in 1.22.169 WWE is geupdate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik vind het vaag dat ie het op het ene netwerk goed doet. En op het andere netwerk niet.

Dit is wat de security log van mn router zegt:
01/10/2005 23:43:48 sending OFFER to 192.168.0.101
01/10/2005 23:43:34 sending OFFER to 192.168.0.101
01/10/2005 23:43:29 sending OFFER to 192.168.0.101
01/10/2005 23:43:27 sending OFFER to 192.168.0.101
01/10/2005 23:43:26 sending OFFER to 192.168.0.101

Uiteindelijk staat ie in de lijst van IP leases onder 192.168.0.101. Maar in de Qtek zelf, wanneer ik ga checken bij hardware tiacxwln compatible wireless ethernet, staat ie op 'use server-assigned IP address' maar staat bij het vakje onderaan (grijs) 169.254.243.250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nl-x schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:47:
Ik vind het vaag dat ie het op het ene netwerk goed doet. En op het andere netwerk niet.

Dit is wat de security log van mn router zegt:
01/10/2005 23:43:48 sending OFFER to 192.168.0.101
01/10/2005 23:43:34 sending OFFER to 192.168.0.101
01/10/2005 23:43:29 sending OFFER to 192.168.0.101
01/10/2005 23:43:27 sending OFFER to 192.168.0.101
01/10/2005 23:43:26 sending OFFER to 192.168.0.101

Uiteindelijk staat ie in de lijst van IP leases onder 192.168.0.101. Maar in de Qtek zelf, wanneer ik ga checken bij hardware tiacxwln compatible wireless ethernet, staat ie op 'use server-assigned IP address' maar staat bij het vakje onderaan (grijs) 169.254.243.250
Ja precies, heb soortgelijks! Maar mijn WIFI thuis is nog niet helemaal goed geconfigged, dus daarom verschillende tests met hotspots in grote steden, en ook een 169 adres daar.
Bizar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Justin_Time schreef op maandag 10 januari 2005 @ 05:43:

Draai nu versie:
code:
1
2
3
4
5
Voor de Dutch retail versie van de Qtek 9090 is de Dangaard-ROM update een aanrader. Deze is te vinden op ftp://xda-developers.com/BlueAngel/ met als login: xda en password: xda (geen hoofdletters dus.) PS. Als je via de browser probeert in te loggen, druk een paar keer op vernieuwen, rechtermuisknop "aanmelden als..." en vul dan de login- en password codes in! Het bestand staat in de map 'QTek 9090 Dangaard Telecom Belgium ROM'. De file heet BA_WWE_BelDT_12200_557_10602_SHIP. Deze heeft aan boord:

code:
1
2
3
4
5
6
Radio version: 1.06.02
ExtROM version: 1.22.557 WWE
BT -PPC/PE version: 1.0.0 Build 3500

Als GPRS-operators kan je kiezen uit Mobistar of Proximus, de netwerken van onze zuiderburen dus. Via www.smart-phones.nl kunnen de instellingen voor ons Neerlandsche providers worden verkregen. Zie de pagina http://www.smart-phones.nl/qtek2020grps.html !

MMS-instellingen voor KPN/Hi heb ik gevonden op http://www.pocketpc-club.nl/forum/showthread.php?t=36174 .

Oftewel, de Dangaard heeft een verbeterde radio version, en de nieuwe Bluetooth-drivers aan boord. Een uitleg hoe je moet flashen kan je vinden door hier te klikken. Op pagina 27 staat de procedure beschreven.

Bij mij is het allemaal prima gegaan. Zeros problemos. Uiteraard ben ik niet verantwoordelijk voor vergaarde update-pogingen.

[ Voor 12% gewijzigd door SquareHugo op 11-01-2005 00:30 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet, het galmen loste ik op door mijn MDA3 in mijn jas te houden. Want als deze in de carkit zit dan ga die wel galmen. Het viel mij ook op zodra je instapt in je auto, de HFcarkit niet automatisch contact maakt met de telefoon.Elke keer maakte ik handmatig weer kontact, maar was dit 1 keer vergeten,ik werkt gebeld en mijn HF ging automatische aan.
Zodra ik weer iets tegen kom hoor je het direct.
Joop

En dan geheel zonder galmen en mensen die zichzelf horen praten?
Dat is namelijk het probleem van mijn huidige prettelefoon (Motorola V600). Dus doordeweeks altijd met de suffe 6310I op stap (connected met mijn Ipaq uiteraard).
Connectie loopt prima met de Motorola, geluid voor mij ook prima, de andere kant is echt één grote klaagzang! Vandaar mijn specifieke vraag naar de kwaliteit van gebruik!

groeten
Piet[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
De 169 update kan nog steeds niet uitgevoerd worden als mensen dit willen proberen.

Je moet je countrycode etc.. normaal aanpassen en dat kan bij deze versie nog niet omdat ze het beveiligings algoritme hebben verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
ik ga wel eens navraag doen bij mijn leverancier hoe deze nog niet officieel gereleasde versie op mn qtek terecht is gekomen! Evenals mn BT 3500. Wat ik wel ondervonden heb is als ik op de trein zit ik wel telefoon kan krijgen maar geen spraak hoor als ik opneem. Toen ik dit gisteren paar keer voorhad begon ik te denken en mn connectie met mn provider was volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

nvidia schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:23:
ik ga wel eens navraag doen bij mijn leverancier hoe deze nog niet officieel gereleasde versie op mn qtek terecht is gekomen! Evenals mn BT 3500. Wat ik wel ondervonden heb is als ik op de trein zit ik wel telefoon kan krijgen maar geen spraak hoor als ik opneem. Toen ik dit gisteren paar keer voorhad begon ik te denken en mn connectie met mn provider was volledig weg.
Ik heb datzelfde hier op kantoor regelmatig. Ik heb hier uitstekende T-Mobile ontvangst (er staat een mast op het gebouw), maar als ik op mijn werkplek de telefoon aanneem hoor ik vaak niets. En mensen die mij bellen horen mij "Hallo" zeggen en dan ook niets meer...

Ik heb overigens ook mijn BT upgegrade naar de 3500 versie.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justin_Time schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:58:
Voor iedereen die zijn T-mobile MDA III toch wil updaten en niet langer kan wachten op t-mobile zelf volgens mij zijn de stappen om te update dit:

- Download BA_WWE_BP_12200_126_10600_SHIP.zip van qtek.nu
- pak deze uit (is een .exe bestand)
- pak de .exe uit met bijvoorbeeld winrar naar een folder
- kopieer het tooltje xda3nbftool.exe (te downloaden van xda-developers.com) naar deze folder
- Maak een .bat bestand aan (change.bat bijvoorbeeld) zet hier met bijvoorbeeld notepad in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
xda3nbftool -x ms_.nbf ms_.nba 0x20040522 
xda3nbftool -x nk.nbf nk.nba 0x20040521 
xda3nbftool -x radio_.nbf radio_.nba 0x20040523 

xda3nbftool -sd PH20B -so T-MOB003 -sl ENG ms_.nba 
xda3nbftool -sd PH20B -so T-MOB003 -sl ENG nk.nba 
xda3nbftool -sd PH20B -so T-MOB003 -sl ENG radio_.nba 

xda3nbftool -c -u NK.nba 
xda3nbftool -c -u ms_.nba 
xda3nbftool -c -u Radio_.nba 

xda3nbftool -x ms_.nba ms_.nbf 0x20040522 
xda3nbftool -x nk.nba nk.nbf 0x20040521 
xda3nbftool -x radio_.nba radio_.nbf 0x20040523 
del *.nba

- Voer dit bestand uit (dubbel klikken of in dos)
- soft reset je mda zet deze in de cradle laat hem syncen met activesync
- voer het bestand BaUpgradeUt.exe uit
- wacht voor ongeveer een half uur en begin met bidden.
- wanneer dit klaar is hard reset je mda en wees blij met je nieuwe up to date qtek.

PS: Je kan de data in het change.bat bestand (-sd PH20B -so T-MOB003 -sl ENG ) achterhalen door het bestand GetDeviceData.exe uit de uitgepakt folder te kopieeren naar je mda. voor deze uit op de mda en kopier het bestand \Windows\DeviceData.txt naar je windows pc.

Bekijk deze met een editor en zie of dit gelijk is. (hoogst waarschijnlijk wel) Anders krijg je nare country id errors etc..

PS: Geen garantie van mijn kant natuurlijk :P

Ik heb het zelf nog niet geporbeert heb 1 laatste email gestuurd naar t-mobile, als ik hier geen normaal antwoord op krijg morgen dan doe ik het zelf.
Justin: Is het niet zo dat de ROM waarmee de T-Mobile MDA III wordt geleverd, meer software bevat dan de "standaard" Qtek 9090? En zo ja, welke software mis je nu na de update?
En tenslotte; is er een mogelijkheid om je huidige ROM ergens vast te leggen (zodat je eventueel weer terug kan als je voor garantie naar de winkel terug moet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:06:
[...]

Justin: Is het niet zo dat de ROM waarmee de T-Mobile MDA III wordt geleverd, meer software bevat dan de "standaard" Qtek 9090? En zo ja, welke software mis je nu na de update?
En tenslotte; is er een mogelijkheid om je huidige ROM ergens vast te leggen (zodat je eventueel weer terug kan als je voor garantie naar de winkel terug moet)?
Gevaarlijke gek, :)

Ik heb nog geen software kunnen ontdekken die ik mis het t-mobile theme na dan. Truefax. solitaire, jawbreaker, pocket word, excel en clear vue pdf en ppt, msn, xbackup media player etc... staat er allemaal op.

Het is zelfs zo dat ik een paar dingen meer heb kunnen ontdekken zoals: Enroller en MIDlet Manager.

Het backuppen van je oude rom is mogelijk, daarvoor moet je even zoeken op de forums van xda-developers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

Justin_Time schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:19:
De 169 update kan nog steeds niet uitgevoerd worden als mensen dit willen proberen.

Je moet je countrycode etc.. normaal aanpassen en dat kan bij deze versie nog niet omdat ze het beveiligings algoritme hebben verandert.
Ik heb gisteravond mijn firmware succesvol geupgrade naar 1.22.169! Alles ging prima en alles werkt goed, behalve WIFI, nog steeds problemen mee zoals ik hierboven omschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Urk,

Hoe heb jij dan het xda3nbftool tooltje aan de praat gekregen?

Iedereen heeft het "password" probleem of je moet toevallig de radio stack eruit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Urk schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:20:
[...]

Ik heb gisteravond mijn firmware succesvol geupgrade naar 1.22.169! Alles ging prima en alles werkt goed, behalve WIFI, nog steeds problemen mee zoals ik hierboven omschrijf.
En heb je een Nederlandse / Engelse / Frans / Noorse MDAIII of een iMate of een Qtek 9090?

Voor de Dangaard-ROM (zie een aantal posts hierboven) had ik geen xda3nbftool nodig. Maar volgens mij komt dat doordat de Country-ID van mijn Dutch Qtek9090 was geprogrammeerd op DANGA001 wat ik via de GetDevice in een tekstbestand las. De Dangaard-ROM 1.22.557 installeerde dus zonder alle poespas (en heeft een nieuwere radio- en Bluetooth-versie dan jouw 1.22.169).

[ Voor 34% gewijzigd door SquareHugo op 11-01-2005 16:32 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik heb net een contact ingevoerd. *poef* alle contacts, behalve die nieuwe, zijn weg! En heb natuurlijk nog geen backup :/

GRMBL. Hatelijk, die soort kinderziektes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

nl-x schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:32:
Ik heb net een contact ingevoerd. *poef* alle contacts, behalve die nieuwe, zijn weg! En heb natuurlijk nog geen backup :/

GRMBL. Hatelijk, die soort kinderziektes!
Welke software en (ext)ROM-versies heb jij draaien op je toestel?

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
SquareHugo schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:33:
[...]

Ik denk dat ik al doorheb wat er is gebeurd. Wel stom gemaakt eigenlijk. BIj ActiveSync, die ik maar niet werkend krijg via ethernet, heb ik aangevinkt dat ie bij syncen pda-items moet vervangen met desktop-items. Dat ging bij mij dus:
1) verwijder oude items
2) misluk tijdens verbinden met pc
3) haal geen nieuwe items op
:/

Weg items...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
SquareHugo schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:33:
1.22.722 WWE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

Justin_Time schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:21:
Urk,

Hoe heb jij dan het xda3nbftool tooltje aan de praat gekregen?

Iedereen heeft het "password" probleem of je moet toevallig de radio stack eruit laten.
Niet, niet nodig gehad namelijk, gewoon de 169 WWE ROM van de Qtek site gedownload, gerunned en geupgrade! Zonder problemen! zonder tooltjes, zonder passwords etc...
snap niet waar iedereen dat voor nodig heeft.

Wel heb ik een import versie van de Qtek 9090, was een van de eerste in Nederland toen de Benelux versie er nog niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Geachte dames en heren! Ik ben momenteel een review aan het schrijven tijdens mijn examenperiode voor deel 2 van dit topic. Gelieve hier suggesties te posten die je erin zou willen! De onderwerpen die zeker aan bod zullen komen zijn:
  • Prijzen & Specificaties
  • Links
  • Reviews
  • Software & downloads
  • Handleidingen & FAQ
  • Overige vragen (problemen met de qtek in topic's besproken
Heb je dingen die je er graag in wil hebben, dan kan je me dit op volgende ,manieren laten weten:
  • Topic (liever niet wat dit verstoort zin van topic)
  • Gewoon adden op msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nvidia schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:21:
Geachte dames en heren! Ik ben momenteel een review aan het schrijven tijdens mijn examenperiode voor deel 2 van dit topic. Gelieve hier suggesties te posten die je erin zou willen! De onderwerpen die zeker aan bod zullen komen zijn:
  • Links
  • Reviews
  • Software & downloads
  • Handleidingen & FAQ
Heb je dingen die je er graag in wil hebben, dan kan je me dit op volgende ,manieren laten weten:
  • Gewoon adden op msn
Leuk idee. Software & downloads vind ik vooral belangrijk!
Alsmede ook voor en nadelen, verbeterpunten en bugs (belangrijk) en updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Urk schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:05:
[...]

Niet, niet nodig gehad namelijk, gewoon de 169 WWE ROM van de Qtek site gedownload, gerunned en geupgrade! Zonder problemen! zonder tooltjes, zonder passwords etc...
snap niet waar iedereen dat voor nodig heeft.

Wel heb ik een import versie van de Qtek 9090, was een van de eerste in Nederland toen de Benelux versie er nog niet was.
Omdat de meeste mensen niet een "standaard" qtek hebben maar 1 van bijvoorbeeld TMOB of weet ik veel wat.

Als dat zo is heb je dat tooltje nodig om de rom te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Geachte dames en heren!
[...]
  • Gewoon adden op msn
Ook misschien erg handig en belangrijk: als je je eigen WiFi-netwerk om je Qtek heen bouwt, hoe je deze stap-voor-stap kunt beveiligen! In den beginne heb ik me rot gezocht naar een goede uitleg, zeker met de beperkte uitleg in de handleiding over beveiliging van "your first WiFi".

De WiFi-beveiligings-installatie bestaat uit de volgende stappen:

Stel op je router of access point het volgende in:

SIDD Broadcast AAN
WEP Encryptie UIT
MAC Filter UIT

Met deze instellingen kan je op de Qtek via de Wireless Manager je WLAN aanzetten. Daarna stel je op je router / access point het MAC Filter in, aangezien het MAC adres nu leesbaar is op de Qtek. Het MAC Filter voorkomt dat derden op je netwerk kunnen inloggen. Disconnect hierna de Qtek weer via de Wireless Manager.

Nu kunnen we het WiFi-radiosignaal beveiligen. Zet de WEP Encryptie aan op (bijvoorbeeld) 64-bit (128-bit is misschien een beetje overkill en zorgt voor een lagere netwerksnelheid), maar met SIDD Broadcast nog steeds aan! Voor de Encryptie moet je een key invullen. Verzin een 8 letterig woord, laat de key generaten en kies alvast 1 van de 4 keys die je later op je Qtek moet invoeren.

Als de Qtek opnieuw met je WLAN connect, dan kun je in de Wireless Manager op het XDA-icoontje rechtsonder in de taskbar klikken, en klik dan op het door jouw toegevoegde WiFi-netwerk.

Op het tabblad Network Key kan je het volgende aanvinken:
code:
1
2
Authentication: Open
Data Encryption: WEP

Vink het vakje uit voor "The Key is provided for me automatically" en geef aan welke key (die je op je router / access point hebt ingesteld) je wilt gebruiken, en vul deze in bij "Network key:"

Daarna kan je SIDD Broadcast uitzetten op je router of access point. Zelfs als de Qtek geen SIDD Broadcast kan vinden, connect 'ie goed met je nu 64-bit beveiligde netwerk!

[ Voor 3% gewijzigd door SquareHugo op 11-01-2005 23:25 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
  • Links
  • Reviews
  • Software & downloads
  • Handleidingen & FAQ
  • Gewoon adden op msn
Wanneer die bij Orange uitkomt, weet iemand dat, misschien ook leuk om er in te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
heb een vraagje:

Is het mogelijkheid om automatische call-back in te stellen zodat deze naar een telefoon belt!

Men vertelde me dat daarnet (mobistar). Dit daarom ook in hun voordeel. Toch in dit moeilijk geloven. GPRS, MMS, WAP, .. zijn niet ingesteld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je niet gewoon doorschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brinxter schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 08:27:
Ok, nouja t knippert continue..
En ik vind het behoorlijk irritant, al mijn oude mobieltjes deden dat enkel wanneer ik een oproep had of ge-smsd werd.
Vandaar de vraag of ie ook uitkon :)

Enneuh dr zit standaard geen battery-life metertje in he? (enkel verstopt in de menus)
Dus is er een goed programmatje wat dat weergeeft?
(Sorry dat ik effe een tijdje terugspring....)
Het rechterknipperledje kan je uitzetten.

1. Ga met een Registry Editor naar HKEY_LOCAL_MACHINE/Drivers/BuiltIn/NLEDMgr
2. verander de waarde van Index van 1 naar 0
3. Soft-reset je toestel

Werkt perfect! ;-)

En voor wat betreft de batterij-status...
Kijk eens op http://www.woerdekom.nl/downloadsppc/downloads.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:48:
bedoel je niet gewoon doorschakelen?
Het komt er op neer dat ik 80 euro verloren op 1 nacht. Daarom had ik mijn provider gebelt met mijn probleem. Deze hebben dit behandelt en ik bel vandaag. Vertelden ze me dit!

Wat ik wel moet zeggen! Ik heb naar Belgacom gebelt en mijn pda zou naar mijn telefoon connectie zoeken, hoe of op welke manier is voor mij een raadsel. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een programma waarmee ik m'n qtek als webcam kan gebruiken. Weet iemand of dat er zoiets is? ben al even op zoek geweest maar kan niets vinden.

Ik wil het zo gebruiken dat ik gewoon door m'n huis kan lopen en dat de webcam via wifi werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
ik heb eventjes jullie medewerking nodig. Ben al wat verder met deel 2 maar zou wel enkele dinge nwillen vragen naar jullie toe:
  • Weten jullie een Nederlandstalige of Engelstalige handleiding online staan?
  • Weten jullie handige tools voor de qtek
  • Wie zou me kunnen helpen met informatie over de updates van de qtek 9090?
  • Welke programma's moeten zeker in de SP?
  • Willen jullie een gedeelte met games, wallpapers en/of muziek?
  • Wie veel voorkomende problemen heeft, mag deze ook meedelen
Jullie kunnen met steeds contacteren op mijn e-mail of messenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
http://www.indeknelmetjet...l/Handleiding%20M1000.pdf

Weet iemand wanneer de Orange M2000 in NL verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Ik heb een mailtje terug gekregen van T-mobile Nederland over updates van de MDA III.
Geachte meneer,

Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen.

U vraagt ons om een eenduidig antwoord over een update voor de MDA III. Wij
hebben navraag voor u gedaan bij de betreffende afdeling en kunnen u melden
dat T-Mobile op dit moment tests aan het uitvoeren is die kunnen leiden tot
een update voor de MDA III. Wij verwachten dat deze, onder voorbehoud, over
zes tot acht weken beschikbaar zal zijn. Wij kunnen u hierover helaas geen
exacte toezeggingen doen. Wanneer de update beschikbaar is dan plaatst
T-Mobile deze op onze website www.t-mobile.nl waarna gebruikers deze zelf
kunnen downloaden en installeren. Tot die tijd adviseert T-Mobile u geen
andere updates toe te passen aangezien T-Mobile hiervoor geen
verantwoordelijkheid kan dragen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen
heeft, dan kunt u deze stellen via www.t-mobile.nl of contact opnemen met
T-Mobile Zakelijk Klantenservice via het gratis telefoonnummer: 0800 - 7112.

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Zakelijk Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
weet er iemand trouwens iets van mijn probleem:

Het komt er op neer dat ik 80 euro verloren op 1 nacht. Daarom had ik mijn provider gebelt met mijn probleem. Deze hebben dit behandelt en ik bel vandaag. Vertelden ze me dit!

Wat ik wel moet zeggen! Ik heb naar Belgacom gebelt en mijn pda zou naar mijn telefoon connectie zoeken, hoe of op welke manier is voor mij een raadsel. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

En twee, hoe kan ik mijn instellingen van gprs, mms, ... die ik heb ingesteld opvragen die ik heb ingesteld via connections? Want ik zou mijn gprs en mms willen verwijderen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zag iets schrijven over de editor de register te editten. met welk programma doe je dit?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Mensen, ik zit nog steeds met dat stomme probleem van DHCP.

Heeft nog niemand het probleem opgelost van dat je met DHCP een IP adres krijgt in de trant van 169.254.x.x ?

Ik heb het dus hier thuis. Mn router staat op DHCP met range 192.168.0.100-192.168.0.200. Bovendien gebruik ik open/wep beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nl-x schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 01:05:
Mensen, ik zit nog steeds met dat stomme probleem van DHCP.

Heeft nog niemand het probleem opgelost van dat je met DHCP een IP adres krijgt in de trant van 169.254.x.x ?

Ik heb het dus hier thuis. Mn router staat op DHCP met range 192.168.0.100-192.168.0.200. Bovendien gebruik ik open/wep beveiliging.
Ik heb dit ook nog steeds! Waardeloos, het lijkt wel alsof ik met de eerste ROM 1.12.00 WWE dit probleem niet had, nu draai ik de laatste 1.22.169 WWE.

Er was vanavond een buurjongen hier en op zijn Wireless netwerk krijg ik ook geen juiste verbinding en sprint hij gelijk weer terug naar m'n eigen accesspoint.
WIFI sucks, en dat wist ik maanden geleden al, ik heb het ook alleen aangeschaft voor m'n Qtek, er niet voor PC's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
dhcp werkt hier gewoon.

Het enige waar ik rekening mee moest houden is dat ik eerst alle beveiliging (mac filter web etc...) uit zette, dan me verbinding maken en dan 1 voor 1 aan, ging perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb sinds 3 dagen mijn MDA III binnen.
Helaas met een zeer verouderde ROM namelijk ROM version: 1.06.00 ENG
Maak op dit moment zelfs gebruik van Radio version: 1.00.00
Ik verwachte veel problemen op wireless gebied, maar het enige wat ik moest doen om een volledige wireless verbinding (dus met een ip verkregen door DHCP) was het aanzetten van de wireless card. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn accesspoint bestaat uit een Soekris board (embedded pc based board) draaiend op linux met de bekende HOSTAP driver om een wireless card als accespoint te zetten. Maar in priciepe wijkt dit niets af aan een kant en klare wireless router (welke vaak nog op dezelfde basis werken)
Wel vindt ik het bereik op dit moment heel stuk minder, maar ik verwacht dat dat zal goedkomen met een upgrade van de Radio software.
Justin_Time schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:00:
Ik heb een mailtje terug gekregen van T-mobile Nederland over updates van de MDA III.

[...]
Justin! Gezien het nogal een poosje duurt voordat T-mobile met een update uit komt. Vroeg ik me af of jou update process helemaal zo is gegaan zoals je eerder in dit forum hebt beschreven. Het geen wat je beschreef had je namenlijk TOEN nog niet geprobeerd, maar later toch wel tot updaten overgegaan.. Is er tijdens je echte update actie nog echt iets anders gegaan dan zoals je dat had beschreven?

Ik zou ook graag de update uitvoeren , maar tevens de huidige rom ergens backuppen. Eerder in dit forum verwijs je naar het forum van XDA-developers, maar het enige wat ik daar vondt was een zeeeeeeer ingewikkelde manier voor het backuppen van een rom van een MDA II via de een SD card. Weet je toevallig of er al makkelijkere manieren zijn om dit voor elkaar te krijgen?

Misschien dat ik je een wat vragen mag stellen via MSN?? Als je dat hebt natuurlijk.

Groeten,

Marcel

Wat je niet probeert, lukt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
de_hardste schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:01:
Ik heb sinds 3 dagen mijn MDA III binnen.
Helaas met een zeer verouderde ROM namelijk ROM version: 1.06.00 ENG
Maak op dit moment zelfs gebruik van Radio version: 1.00.00
Ik verwachte veel problemen op wireless gebied, maar het enige wat ik moest doen om een volledige wireless verbinding (dus met een ip verkregen door DHCP) was het aanzetten van de wireless card. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn accesspoint bestaat uit een Soekris board (embedded pc based board) draaiend op linux met de bekende HOSTAP driver om een wireless card als accespoint te zetten. Maar in priciepe wijkt dit niets af aan een kant en klare wireless router (welke vaak nog op dezelfde basis werken)
Wel vindt ik het bereik op dit moment heel stuk minder, maar ik verwacht dat dat zal goedkomen met een upgrade van de Radio software.

[...]

Justin! Gezien het nogal een poosje duurt voordat T-mobile met een update uit komt. Vroeg ik me af of jou update process helemaal zo is gegaan zoals je eerder in dit forum hebt beschreven. Het geen wat je beschreef had je namenlijk TOEN nog niet geprobeerd, maar later toch wel tot updaten overgegaan.. Is er tijdens je echte update actie nog echt iets anders gegaan dan zoals je dat had beschreven?

Ik zou ook graag de update uitvoeren , maar tevens de huidige rom ergens backuppen. Eerder in dit forum verwijs je naar het forum van XDA-developers, maar het enige wat ik daar vondt was een zeeeeeeer ingewikkelde manier voor het backuppen van een rom van een MDA II via de een SD card. Weet je toevallig of er al makkelijkere manieren zijn om dit voor elkaar te krijgen?

Misschien dat ik je een wat vragen mag stellen via MSN?? Als je dat hebt natuurlijk.

Groeten,

Marcel
Marcel,

De procedure is precies gelijk gebleven, geen veranderingen. En je mag me natuurlijk vragen stellen op msn voeg me maar toe ( justin apestaart justin-time punt nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
@ Justin

Kom eens online, zodat we verder kunnen bespreken over deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kan iemand testen of deze MDA ook gewoon kleine javagames (100 a 200 kb) oftewel .jar / .jad files kan spelen!?!?!?!???????????????????????????????????????????!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
is er al een proggie voor de Q-Tek dat je de hele tijd gewoon je wifi verbinding houd dus dat ie automatisch door switched????

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens half december heb ik bij Belcompany MAX in Duiven de MDAIII besteld. Vandaag nog steeds niets gehoord dus maar even langsgegaan. Nog steeds niet binnen en ze hebben ook geen idee wanneer wel.

Balen dus! Daarom eigenwijs maar even bellen met T for Telecom in Arnhem en Nijmegen, Belcompany in Arnhem en Nijmegen en Phonehouse in Arnhem. Ik verwachte helemaal niets want er schijnt nogal moelijk aan te komen zijn.

Maar, vandaag toch echt geluk. T for Telecom in Arnhem (Kronenburg) had gewoon een MDAIII op voorraad! Meteen maar opgehaald dus. Gekozen voor T-Mobile 150 voor € 23,50 p/m. MDAIII moest toen € 219,95 kosten.

Thuis natuurlijk meteen begonnen met spelen en TomTom3 e.d. installeren. (BTW, mijn 'oude' PDA Fujitsu Siemens LOOX600 is te koop!) Internetten, emailen e.d. via GPRS gaat goed. Niet supersnel natuurlijk maar om even iets op te zoeken op internet werkt het prima. Ook continu online zijn met MSN is wel handig (en soms ook weer niet).

De bijgeleverde 256MB is een MiniSD met converter. Werkt tot op heden nog goed. Van het toetsenbord ben ik nog niet echt onder de indruk. Maar daarvoor is 1 dag gebruik ook te kort natuurlijk.

Kortom, voorlopig ben ik uitermate tevreden. Alleen jammer dat ik een nieuwe autolader + GPS-muis moet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik wil dus aan smart-phones suppert vragen hoe het met die DCHP zit. Ik zit nu 25 minuten aan de lijn te wachten. Nog steeds niemand die opneemt. Hoe lang hoort zoiets te duren ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
[img][/img]
Afbeeldingslocatie: http://kevin5423.webdream.be/qtek%209090/index.jpg

Vorige delen:

[rml]De Qtek 9090 (MDA III / VPA III / XDA III / SPV M2000)[/rml]

Indeling:

Inleiding
Prijzen & specificaties
Foto's
Video's
Links
Reviews
Mini FAQ
• [jump=tuts&tips]Tutorials & Tips[/jump]
Software & downloads
Handleidingen & FAQ
Overige vragen

Afbeeldingslocatie: http://kevin5423.webdream.be/qtek%209090/inleiding.jpg

De Qtek's zijn waarschijnlijk de koplopers in het hebben van verschillende namen, zo is de Qtek 9090 onder meer bekend als de MDA III, de SPV M2000, HTC Blue Angel. De Qtek 9090 is een all-in one device oftewel een Pocket PC en een telefoon. Om meer teweten te komen is het altijd mogelijk deze review door te lezen en de ervaringen van andere gebruikers te wisselen.

Zelf schrijf ik heel veel reviews voor computerbladen. Jarenlang heb ik zitten wachten op de ultieme combinatie van PDA en GSM. Veel dappere pogingen van verschillende fabrikanten hebben jarenlang de weg geplaveid voor moderne toestellen als SPV en XDA. Recentelijk is de opvolger van de XDA uitgekomen, de Qtek 2020 (XDA II). Is hiermee mijn zoektocht naar de ultieme convergentie eindelijk ten einde?"

Waarschijnlijk was mijn zoektocht naar het ultieme device toch nog niet ten einde, de voorganger van deze Qtek 9090 had namelijk geen Wifi, uitschuifbaar toetsenbord en Windows Mobile 2003 SE. De vraag voor vele gebruikers van de Qtek 2020 is natuurlijk wat is nu het verschil tussen de Qtek 9090 en de Qtek 2020, moet ik upgraden of zal ik wachten tot de opvolger uitkomt die UMTS gaat ondersteunen een snellere processor en VGA?

Afbeeldingslocatie: http://kevin5423.webdream.be/qtek%209090/specs.jpg

De volledige specificaties staan op de productpagina, de belangrijkste kenmerken zijn:
  • Pocket PC met 400MHz Intel PXA263 XScale CPU
  • Windows Mobile 2003 SE Phone Edition besturingssysteem
  • Geïntegreerde GSM 900/800/1800/1900MHz module (Quad-Band)
  • Geïntegreerde bluetooth Class 1.1, Power Class 2 module
  • Bluetooth Serial Port Profiel, Dial-up Networking Profiel, Headset Profiel en Generic Objects Exchange Profiel
  • Wifi IEEE 802.11b compliant
  • 128Mb Ram intern geheugen op een 32-bits bus
  • 96Mb ROM, 48Mb voor operator-specifieke voorgeïnstalleerde applicaties en 48Mb Flash, toegankelijk voor de gebruiker
  • 3,5" Transflective TFT scherm met 65.536 kleuren
  • Geïntegreerd SDIO/MMC slot
  • Verwisselbare 1490mAh lithium Polymer batterij
  • Batterij levensduur 12 uur (PDA), 2.5 - 3.5 uur (gespreksduur), 160 uur (stand-by)
  • Geïntegreerde antenne
  • Geïntegreerde VGA Camera
  • Afmetingen: 71,6 mm x 125 mm x 18,7 mm
  • Gewicht: 210g (inclusief batterij)
Er is momenteel 1 retail versies van de Qtek 9090. Het betreft zilveren met blauwe oplichtende toetsen bij gebruik. Hieronder vind je een afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.handy.ru/image/10422122528.jpg

Wat krijg je bij aankoop van een Qtek 9090:
  • Qtek 9090 Pocket PC Phone Edition
  • USB cradle met extra slot voor het opladen van extra batterij
  • Stereo hoofdtelefoon (niet draadloos) met microfoon
  • Oplader met losse adapter om de Qtek ook zonder cradle op te kunnen laden
  • Canvas hoes met riemclip
  • Software en handleidingen
  • Twee stylussen
  • Screenprotector
Afbeeldingslocatie: http://kevin5423.webdream.be/qtek%209090/foto's.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kevin5423.webdream.be/qtek%209090/videos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kevin5423.webdream.be/qtek%209090/links.jpg

Handige links:Software:Themes:
Afbeeldingslocatie: http://kevin5423.webdream.be/qtek%209090/reviews.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kevin5423.webdream.be/qtek%209090/software.jpg

ActiveSync 3.8
Afbeeldingslocatie: http://kevin5423.webdream.be/qtek%209090/faq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gifHandleidingen

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gifQtek 9090-FAQ

[list]• FAQ index:

Ik wil meer opslagruimte! Welke geheugenkaarten passen er in?
Wat is het verschil tussen MMC en SD?
Welke stylus-pen zijn er beschikbaar?
Hoe zet ik de Qtek uit?
GPRS/MMS/WAP-settings (België & Nederland)
Waar kan ik terecht bij problemen met mijn Qtek 9090?

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gifIk wil meer opslagruimte! Welke geheugenkaarten passen erin?

De geheugenkaarten die in de Qtek 9090 passen zijn:
  • Secure Disk memory
  • Multimedia memory
Voor meer informatie (zie hieronder)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif Wat is het verschil tussen MMC en SD?
  • Secure Digital en Multimedia Cards
Deze zijn solidstatekaarten, vergelijkbaar met SMM maar dan ZEER klein. Deze hebben ook geen ingebouwd controller en zijn vrij nieuw. Dat komt de prijs niet ten goede.

Het verschil tussen SD en MMC kaarten zit in de extra beveiligingsopties die bij een SD-kaart zitten. Deze beveiligingsprotocollen zijn vooral bedoeld voor PDA's en MP3-spelers. Indien de apparatuur deze protocollen ondersteund, dan zijn SD-kaarten sneller dan MMC kaarten.
Qua connecties zijn deze kaarten vrijwel identiek. Als een camera SD-kaarten ondersteund, dan passen WAARSCHIJNLIJK MMC kaarten er ook in, en vice versa.

Het lijkt erop dat de fabrikanten de voorkeur geeft voor SD-kaarten. Er bestaan daarom SD-kaarten met meer capaciteit dan MMC-kaarten.
Zo te zien wordt er flink veel in SD-kaarten geinvesteerd op het moment van schrijven. Momenteel kan je geheugen kopen met een capaciteit van 2GB SD-kaarten. De capaciteit zal naar vernemen exponentieel verhoogd worden. Maar hoe het zit met de prijs....Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif Welke stylus-pen zijn er beschikbaar?
[list]• Cross Digital Writer Duo - Matte Brown:

Afbeeldingslocatie: http://qtek.pdashop.nl/images/product/image.php?id=4818

De Cross Morph verandert blijvend het design en de ergonomie van de pen. De instelbare siliconen greep kan elke vorm aannemen die de eigenaar maar wil hebben: rond, driehoekig of ergens daar tussenin. Een combinatie van een `stylus tip? voor uw touch screen en een ballpoint, in een grote verscheidenheid aan kleuren, met matte of glanzende afwerking.

Naast de innovatieve greep wordt de Cross Morph geleverd met een innovatief clipdesign met een roestvrijstalen floating ball, die daardoor gemakkelijk in ieders zak glijdt.

De uit twee delen bestaande geschenkdoos van de Morph is voorzien van een geborsteld metalen finish en ingegraveerd Cross-logo. Dankzij een venster in de doos is de Morph-greep zichtbaar.

Op alle pennen wordt door Cross levenslange fabrieksgarantie geleverd.
[list]• Cross Stylus 5-in-1 Matrix Pen:

Afbeeldingslocatie: http://qtek.pdashop.nl/images/product/image.php?id=4820

De Matrix is een echte multifunctionele pen, maar volstrekt anders dan alles wat er op dit gebied reeds op de markt aanwezig is. De Matrix beschikt aan de ene kant over een dubbel ballpointmechaniek. Door links- of rechtsom aan het uiteinde van de pen te draaien, wordt het mechaniek bediend en komen wisselend een zwarte, of een rode ballpoint tevoorschijn (blauw/zwart of blauw/rood is ook verkrijgbaar). De andere kant van de Matrix bestaat uit een losse module, die aan de ene kant voorzien is van een polymeer stylus terwijl aan de andere kant een rolling-ball met gel-inkt geplaatst is.

De module kan eenvoudig uit de Matrix getrokken worden, omgedraaid en teruggeklikt worden waardoor de stylus of rolling-ball naar keuze gebruikt kan worden. Tevens wordt er een marker module geleverd om uw belangrijke punten op te laten lichten in uw documenten.

Deze eigentijds vormgegeven pen heeft een soft-touch oppervlak, waardoor de ballpointpunt eenvoudig uit- en ingedraaid kan worden en de vulpen of rollingball module gemakkelijk verwisselbaar is.

Op alle pennen wordt door Cross levenslange fabrieksgarantie geleverd
[list]• Veripart 3-in-1 Alu Stylus 3-Pack Qtek 9090/MDA III:

Afbeeldingslocatie: http://qtek.pdashop.nl/images/product/image.php?id=3655

De Veripart 3-in-1 Alu Stylus 3-Pack combineert drie functies in een stylus: reset pen, balpen om simpelweg te schrijven op papier en uiteraard stylus voor gebruik op uw PDA.

Door het bovenste gedeelte van de stylus af te halen is het mogelijk om de balpen te voorschijn te halen om op normaal papier te schrijven. Deze styli worden geleverd per drie stuks.

[list]• Originele Qtek 9090 Stylus 3 stuks:

Afbeeldingslocatie: http://www.deshop.nl/uploads/produktfotos/1703QTK9090.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif Hoe zet ik de Qtek uit?
[list]• Je kan de telefoon uitzetten door op het netwerk signaal icoontje te klikken in de startbalk. Kies nu ‘turn flight mode on’ of ‘turn flight mode off’.
• Je kan de PDA uitzetten door op de power button te drukken, hiermee blijven de telefoon functies echter wel aan.
• Als je je apparaat zo veel mogelijk wilt uitzetten, klik op 'turn flight mode on', en zet je 'volume' op 'off'.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif Waar kan ik terecht bij problemen met mijn Qtek:
Afbeeldingslocatie: http://kevin5423.webdream.be/qtek%209090/overige.jpg

Alle vragen/tips/etc over de Qtek 9090 kun je kwijt in dit topic. Let er wel op dat er van je verwacht wordt eerst zelf moeite te steken in het beantwoorden van je vraag, zie hiervoor de GoT-Netiquette.

[small]• Mocht je nog suggesties hebben voor het aanpassen van deze startpost (die nog steeds in progress is), dan kun je contact-info in m'n Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/myreact.gif vinden.
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/sendmsg.gif
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/msn.gif
• Ik zal proberen zoveel mogelijk de recente info in de SP te verwerken.

[ Voor 105% gewijzigd door nvidia op 22-03-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Hmm.

Het heeft dus 46 minuten gekost voordat ze opnamen.

9 minuten nodig gehad om tig keer 'ik weet het niet' aan te horen. En 'Goh' en 'Hier heb ik nog nooit wat over gehoord'.

Probleem met de DHCP is dus nieuw voor ze :| , zeggen ze.

55 minuten telefoon * 0.15 euro per minuut is dus € 8,25.

Wat een ZUIG support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Zoals jullie zien werken de links naar de service points nog niet. Ben op zoek naar deze points. Als iemand ze weet mag men mij altijd contacteren.
  • Weet iemand ook enkele handige tutorials en/of handleiding voor de Qtek 9090? (Nederlands is altijd handig)
  • Nummer voor telefonische support? E-mail? ...
Hoe meer info jullie op forum zetten, hoe uitgebreider de SP kan worden. Wel is deze nog verder in progress!

[ Voor 29% gewijzigd door nvidia op 14-01-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

nvidia schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:37:
  • Zoals jullie zien werken de links naar de service points nog niet. Ben op zoek naar deze points. Als iemand ze weet mag men mij altijd contacteren.
  • Weet iemand ook enkele handige tutorials en/of handleiding voor de Qtek 9090? (Nederlands is altijd handig)
  • Nummer voor telefonische support? E-mail? ...
Hoe meer info jullie op forum zetten, hoe uitgebreider de SP kan worden. Wel is deze nog verder in progress!
De servicepoints die mij bekend zijn, zijn www.smart-phones.nl voor NL- en www.smartphones.be voor België. De service is via Dangaard geregeld.

Verder is er een officiële tutorial voor Windows 2003 SE te vinden op de Windows Mobile-page.

Weet iemand of de button op de handset valt te programmeren, desnoods via een registerkey of iets dergelijks? Zou vet zijn als Voice Command ermee te activeren valt! Phone in je zak en gaan!

[ Voor 10% gewijzigd door SquareHugo op 15-01-2005 14:35 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Qtek 9090 en ik ben er zeer te vreden over maar nu mijn probleem.

Ik heb een bluetrek G2 headset gekocht om draadloos te kunnen bellen en dat ik niet met zo'n groot ding aan mijn oor hoef te zitten.
Aanmelden ging goed alleen als ik ongeveer verder dan 10cm met die headset van mijn pda zit gaat hij enorm storen en ruisen bij de gene die mij aan het bellen is.

Ik heb extrom versie 1.22.556 WWE en bluetooth 3500 (die 2 files voor update).

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen of waar ik misschien nog meer updates kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
je mag dat stukje over die mmc en sd kaarten wel is updaten er zijn al 2 gb kaarten

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:30:
Ik heb sinds kort een Qtek 9090 en ik ben er zeer te vreden over maar nu mijn probleem.

Ik heb een bluetrek G2 headset gekocht om draadloos te kunnen bellen en dat ik niet met zo'n groot ding aan mijn oor hoef te zitten.
Aanmelden ging goed alleen als ik ongeveer verder dan 10cm met die headset van mijn pda zit gaat hij enorm storen en ruisen bij de gene die mij aan het bellen is.

Ik heb extrom versie 1.22.556 WWE en bluetooth 3500 (die 2 files voor update).

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen of waar ik misschien nog meer updates kan halen.
heb hetzelfde probleem... maar ook met een jabra headsetje ruiste die ook heel erg. heb ook meerdere qtek 9090s geprobeerd, maar geen verschil
(ik ben zelfs weer terug bij de oude bluetooth driver, want de nieuwe crashte de hele tijd)

Ook vind ik de microfoon tijdens het bellen zeer slecht. Wordt dit beter met de nieuwe rom of wordt alleen de kwaliteit van het opnemen van geluidsfragementen beter?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Met de nieuwste rom is inderdaan de het mic probleem verholpen. Maar de bluetooth headsets hebben nog steeds veel problemen.

Ik heb zelf een jabra bt 250 deze is ook erg storings gevoelig. Je moet hem in een directe lijn hebben staan met je qtek en de afstand mag zeker niet groter dan anderhalve meter worden...

Erg jammer, nu maar hopen dat het allemaal software matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
willy83 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:46:

Weet iemand wanneer de Orange M2000 in NL verkrijgbaar is?
Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:34
voicedial
heeft iemand het werkend op de Qtek 9090 ? (MDA III Versie)

de handleiding heeft het erover dat je deze gewoon kunt toewijzen via settings een een bepaalde toets EN dat deze bij programma's beschikbaar moet zijn ?

T-Mobile helpdesk (klanten en zakelijk) & de dealersupport hebben alledrie geen oplossing. Volgens hun moet het programmatje welke meegeleverd is op de cd-rom van T-mobile (appsuite mda3 wwe1.0.0.7.exe 3.47mb groot) Voicedial achteraf installeren. Helaas start dit programmatje op installeert iets binnen enkele luttele seconden en zegt mij dan de Qtek te moeten soft-resetten. Na deze reset zie ik totaal geen enkel verschil in software mogelijkheden.

Wie heeft het wel werkend en zoja hoe ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:49:
voicedial
heeft iemand het werkend op de Qtek 9090 ? (MDA III Versie).
De handleiding heeft het erover dat je deze gewoon kunt toewijzen via settings een een bepaalde toets EN dat deze bij programma's beschikbaar moet zijn ?
Grappig, toevallig ben ik gisteren ook met VOICEDIALING aan het stoeien geweest maar het niet geactiveerd gekregen. Inderdaad ook niets kunnen vinden bij Programs (terwijl de handleiding zegt dat ik daar iets moet vinden als Voice-apps. Ook ik kreeg de melding (na de installatie) dat een soft reset voldoende zou moeten zijn. Heb ook geen veranderingen/wijzingingen nadien kunnen ontdekken.

Dus, iemand anders enig idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
neej ik wou dat ik het wist maar waarscheinlijk pas met een maand

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu sinds 3 weken een mda III m,et rom versie 1.06.118 wwe

ik heb dus idd ook het probleem met de bt headset(logitech mobile freedom headset) dat ik niet verder dan 1,5 meter van me mda vandaan kan want daarna is het gesprek niet meer te volgen

maar ik heb nu een nog vreemder probleem heel vaak als ik een sms verstuur lijkt alles goed te gaan krijg dan ook mooi een message sent melding maar de ontvanger krijgt 9 van de 10 keer de sms 2 keer

heb de helpdesk ook al gebeld van t-mobile maar die weten niet eens waar je het over hebt

heeft iemand dit probleem ook al eens gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
ZandBak schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:40:
[...]

neej ik wou dat ik het wist maar waarscheinlijk pas met een maand
Dat bied hoop, 27 februarie kan ik namelijk mijn abo verlengen.
Ben benieuwd wat hij gaat kosten met een 42,50 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Qtek 2020 met een Yeti Carkit.

Nou heb ik de Qtek 9090 besteld en nou hoor ik dat die niet de aparatuur van de Qtek 2020 kan gebruiken....

Dus de Qtek 9090 past niet in de carkit van de Qtek 2020.

Is er iemand zo handig om een verloop stekker in elkaar te poten om toch de Qtek 9090 op Qtek 2020 spullen te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
willy83 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:58:
[...]

Dat bied hoop, 27 februarie kan ik namelijk mijn abo verlengen.
Ben benieuwd wat hij gaat kosten met een 42,50 2 jaar.
ik denk 200

ik krijg hem gratis met een 1 jaar 82,50 ik bel 180 - 200 per maand dus gratis :)

[ Voor 15% gewijzigd door ZandBak op 18-01-2005 16:13 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:50:
[...]

Grappig, toevallig ben ik gisteren ook met VOICEDIALING aan het stoeien geweest maar het niet geactiveerd gekregen. Inderdaad ook niets kunnen vinden bij Programs (terwijl de handleiding zegt dat ik daar iets moet vinden als Voice-apps. Ook ik kreeg de melding (na de installatie) dat een soft reset voldoende zou moeten zijn. Heb ook geen veranderingen/wijzingingen nadien kunnen ontdekken.

Dus, iemand anders enig idee?
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Maar door het nog een keer te installeren kreeg ik het wel voor elkaar.
Je moet natuurlijk wel eerst het synchronisatie programma installeren. Veder krijg je ook nog het programma photo contatct, sms diensten en gprs monitor

Verder is de MDA 3 in combinatie met een relax 400 ongeveer €140,-. Abbonnements kosten zijn dan €42 per maand. (Betaalbaar! }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:13:
ik denk 200

ik krijg hem gratis met een 1 jaar 82,50 ik bel 180 - 200 per maand dus gratis :)
Waarom zou je 'm gratis krijgen? Het is nog niet bekend of en wanneer 'ie komt en wat de prijs wordt, maar jij krijgt 'm bij een 1-jarige verlenging gratis..?! En dan te bedenken dat er mensen zijn die zoveel bellen de de M1000 nog niet eens gratis krijgen bij 1 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

Heeft iemand ooit wel eens van EVDO gehoord? :?
Op http://www.clubimate.com/ vind je de i-mate PDA2k, dit is de Qtek 9090. Maar daarnaast lijkt een nieuwer model te staan, namelijk de i-mate PDA2k EVDO.

Dit toestel bevat volgens de specs op die site kwa spraak zo te lezen:
Dual band: 800, 1900 Mhz
CDMA 2000 Voice and 1xRTT or 1xEVDO Data

Heeft iemand enig idee wat dit inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Der zijn wel degelijk verschillen al verwacht ik dat de EVDO goedkoper zal zijn en dit om deze redenen:

Qtek 9090 vs EVDO:
[list]• De Qtek heeft Quad-band, de EVDO dual
• Andere battery van de EVDO nl. 1380 mAH (scheelt wel niet veel met de Qtek 9090
• Geen WIFI voor de EVDO
• Wat "CDMA 2000 Voice and 1xRTT or 1xEVDO Data" inhoud weet ik nog niet. Daar zou ik moeten navraag voor doen!
Het overige is wel hetzelfde, dus nieuwere versie maar mist wel dingen die handig zijn voor zakenlui of mensen die veel vragen. De EVDO zal eerder zijn voor het iets minder kapitaalkrachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:33:
[...]

Waarom zou je 'm gratis krijgen? Het is nog niet bekend of en wanneer 'ie komt en wat de prijs wordt, maar jij krijgt 'm bij een 1-jarige verlenging gratis..?! En dan te bedenken dat er mensen zijn die zoveel bellen de de M1000 nog niet eens gratis krijgen bij 1 jaar...
nou dan moet je beter praten met die gasten ze hebben uitgerekend met wat ik bel dat ik een toestel van823,76 mag nemen en de qtek zal niet meer dan dat zijn dus is die gratis op het moment dat ie binnen is bij orange :)

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
LOL jij belt veel zeg :D :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben nog meer mensen het probleem van de DUBBELE SMS?

Bij ons (met 5 MDA3's) hebben we allemaal dat SMS gestuurd met de MDA3 2X aankomen. Stuur ik een SMS met m'n Nokia 6230, dan treedt dat probleem niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:09:
Der zijn wel degelijk verschillen al verwacht ik dat de EVDO goedkoper zal zijn en dit om deze redenen:

Qtek 9090 vs EVDO:
[list]• De Qtek heeft Quad-band, de EVDO dual
• Andere battery van de EVDO nl. 1380 mAH (scheelt wel niet veel met de Qtek 9090
• Geen WIFI voor de EVDO
• Wat "CDMA 2000 Voice and 1xRTT or 1xEVDO Data" inhoud weet ik nog niet. Daar zou ik moeten navraag voor doen!
Het overige is wel hetzelfde, dus nieuwere versie maar mist wel dingen die handig zijn voor zakenlui of mensen die veel vragen. De EVDO zal eerder zijn voor het iets minder kapitaalkrachtigen.
Als ik me niet vergis was CDMA iets voor de amerikaanse markt... verder weet ik er ook niets van.

Dus de EVDO heet geen voordelen tov de 9090 alleen nadelen (voor zover ik kan zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:26:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Maar door het nog een keer te installeren kreeg ik het wel voor elkaar.
Je moet natuurlijk wel eerst het synchronisatie programma installeren. Verder krijg je ook nog het programma photo contact, sms diensten en gprs monitor
Met Auto Sync en 'Repair' is het me gelukt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:08:
Kan iemand testen of deze MDA ook gewoon kleine javagames (100 a 200 kb) oftewel .jar / .jad files kan spelen!?!?!?!???????????????????????????????????????????!
JAVAGAME

Ja ik heb net Tombraider geïnstalleerd en gespeeld.
Ik was erg onder de indruk. Had niet verwacht dat mijn qtec zo goed was.
Ook wel leuk voor mensen die niet van spellen houden is het wel leuk om een keer te proberen.
Op die manier haal je meer uit je qtek.

(Tombraider = te Dowloaden via bearshare }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
kan iemand een release lijstje maken van de datums van alle providers enzo ????

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
ZandBak schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:04:
kan iemand een release lijstje maken van de datums van alle providers enzo ????
Van Nederland of België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Nederland :) of Beide

1337

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste