De HTC Blue Angel (Qtek 9090 / MDA+VPA+XDA III / SPV M2000)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Jep, ik ook. Dus moet je eerst je mp3 converten. Ik gebruik daar een programmaatje voor. Zijn er erg veel voor verkrijgbaar.

Ik heb trouwens als ringtone, die reclame van Hi genomen (ringelingeling :) ). beetje gezocht tot ik het vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de Qtek 9090 en een (Nokia) bluetooth carkit? Deze werkt nameiljk als een trein met mijn nokia telefoon, maar sucks met mijn Motorola V600 (sowieso niet de beste aankoop, om eerlijk te zijn). Maar met die V600 horen de bellers zichzelf.... en geloof mij, dat komt de conversatie niet ten goede:*(
En zijn er ook al ervaringen met (bluetooth) carkit en tomtom, trekt ie dat een beetje, of knalt hij eruit als het te zwaar wordt.

groeten
Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:20:
ik wil ook graag een qtek 9090, maar ik kan deze alleen als Tmobile kopen en dat wil ik absoluut niet. Met t mobile heb ik klote bereik, orange vetrouw ik ook niet qua bereik

en het probleem is dat kpn en vodafone ze niet leveren...

wat nu?

ik woon in leiden btw
Ga naar BC, vraag naar de qtek 9090 en zeg dat je hem icm een vodafone/kpn abbo wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:33:
[...]

Ga naar BC, vraag naar de qtek 9090 en zeg dat je hem icm een vodafone/kpn abbo wilt.
kan het ook via debitel doen, is stuk goedkoper bij smartphone.nl

alleen de gprs is zooooooooooo duur bij vodafone. 0.75 euro per kwartier en je mag niet boven de 1 mb zitten anders dok je 2.5 mb

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
voilà, eindelijk vandaag achter mn qtek 9090 kunnen gaan. Jullie mogen volgende week nog een heel uitgebreide review verwachten ookal heb ik examens :D. Dit had ik jullie in dit topic al beloofd te doen. Nu ik hem heb kom ik deze belofte ook na!

Neem ik er gerust bij! Wat zouden jullie willen wat er in de review te lezen is?

[ Voor 19% gewijzigd door nvidia op 27-12-2004 14:01 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
nvidia schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:00:
voilà, eindelijk vandaag achter mn qtek 9090 kunnen gaan. Jullie mogen volgende week nog een heel uitgebreide review verwachten ookal heb ik examens :D. Dit had ik jullie in dit topic al beloofd te doen. Nu ik hem heb kom ik deze belofte ook na!

Neem ik er gerust bij! Wat zouden jullie willen wat er in de review te lezen is?
hoeveel gprs date je verbruikt enzo. bij welke provider zit je? ik ben nog erg aan het twijfelen welke provider ik neem.

kan ie trouwens zo in je broekzak? of is ie daar te groot voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
bwa het is zeker en vast aanpassen! Ikzelf ben Belg en gebruik Proximus momenteel, maar morgen ga ik ff voor een test van 6 maanden overschakelen naar Mobistar! GPRS gaat lekker snel. Hangt er natuurlijk van af wat je ermee doet!

Wel heb ik 1 vraag! Mijn sim-kaart staan heel wat telefoonnummers. Hoe kan je die aanroepen via de Qtek 9090 om te bellen? te SMS-en & ... ??

Kun je hem ook vergrendelen? Is het mogelijk om een als je een smsje krijgt een biepje of dergelijke te laten afgaan?

[ Voor 41% gewijzigd door nvidia op 27-12-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 23:13

Urk

nvidia schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:39:
bwa het is zeker en vast aanpassen! Ikzelf ben Belg en gebruik Proximus momenteel, maar morgen ga ik ff voor een test van 6 maanden overschakelen naar Mobistar! GPRS gaat lekker snel. Hangt er natuurlijk van af wat je ermee doet!

Wel heb ik 1 vraag! Mijn sim-kaart staan heel wat telefoonnummers. Hoe kan je die aanroepen via de Qtek 9090 om te bellen? te SMS-en & ... ??

Kun je hem ook vergrendelen? Is het mogelijk om een als je een smsje krijgt een biepje of dergelijke te laten afgaan?
Op allebei de vragen kan ik "ja" beantwoorden! Er zit in de Programs map een proggie called: "Sim Manager" hiermee neem ik aan dat je je SIM kaart kan lezen/schrijven. Ook al gebruik ik het zelf niet.

En ja, je kan het toestel vergrendelen met een 4 cijferige code of een alfanumeriek wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:15:
Heeft er iemand ervaring met de Qtek 9090 en een (Nokia) bluetooth carkit? Deze werkt nameiljk als een trein met mijn nokia telefoon, maar sucks met mijn Motorola V600 (sowieso niet de beste aankoop, om eerlijk te zijn). Maar met die V600 horen de bellers zichzelf.... en geloof mij, dat komt de conversatie niet ten goede:*(
En zijn er ook al ervaringen met (bluetooth) carkit en tomtom, trekt ie dat een beetje, of knalt hij eruit als het te zwaar wordt.

groeten
Piet
Ik heb sinds vorige week de TomTom Bluetooth GPS receiver binnen, werkt prima, hoewel het werkend krijgen wel even aanklooien was. Systeem reageert erg snel op kaart e.d. Wel merk je dat de Qtek 9090 bij ingebruik van TomTom Navigator 3 een heel stuk trager word, TomTom zal dus wel aardig wat CPU power slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
weet je al wanneer de update voor dual gebruik is voor de qtek, zodat ik dan mn tomtom en headset kan gebruiken tegelijkertijd? Iemand daarover een idee ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ok, hier ff alvast 6 negatieve punten die ik heb kunnen ontdekken. Hopelijk brengt een firmware, of een van jullie -als jullie het weten- een oplossing:

1) Met de headset in, kan ik niet bepalen dat de telefoon alleen in de headset moet overgaan.
2) Als ik Vibrate (trillen bij bellen) inschakel schakelt ie de volume uit. Volume aan schakelt Vibrate uit. Ik wil beide!
3) Je kan niet direct uit je sim bellen. (ten minste niet via het telefoonprogramma). Je moet eerst al je nummers dus overzetten naar je contactenlijst. (En daarna je SIM legen zodat ie in de andere programma's niet ieder nummer dubbel opgeeft.)
4) Ik kan geen GPRS data verbruik meter vinden
5) Wlan/BT/Gprs lijkt softwarematig zeer buggy te zijn. Wil vaak in de war raken, en een status blijven aangeven dat niet klopt. Soms tot gevolg dat het wireless systeem niet meer werkt tot je een reset geeft.
6) De infraroodpoort is niet erg sterk. Op een afstand van 4 a 5 meter kan ik het ding niet als afstandsbediening gebruiken voor de TV. Hebben jullie dat ook?

Ik heb de volgende verzoeken. Ik zoek software/tips over hoe te:
- Voicedialen
- Antwoordapparaat vinden/gebruiken
- Automatisch uitgaan van apparaat/backlight onderbreken wanneer Mediaplayer playt.

En ik heb de volgende vragen over GPRS:
- Wat kost dat ?! Ik heb T-Mobile met zo een zeer oude Intro 120 abonnement. (Van de toenmalige Ben. 120 minuten voor 30 gulden.) Ik heb geen bundel ofzo, is zoiets mogelijk? Ik bel ze anders wel, als niemand het kan zeggen.

Verder over de post hierboven over TomTom. Ik heb namelijk TT al besteld samen met een Brodit active carkit. Is de Pda ook traag wanneer TT uitstaat!? En is je ding niet trager omdat je misschien een heleboel op je RAM hebt gezet waardoor deze trager wordt omdat je werkgeheugen foetsie gaat. Heb je de mappen op een SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
nvidia schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:29:
weet je al wanneer de update voor dual gebruik is voor de qtek, zodat ik dan mn tomtom en headset kan gebruiken tegelijkertijd? Iemand daarover een idee ...?
Wat bedoel je? Is dat iets Bluetooth achtigs? Of bedoel je dat TomTom wired via de koptelefoon ingang gaat? Kan Bluetooth idd echt alleen met 1 apparaat tegelijk verbonden zijn?

Ik heb iig een TomTom wired besteld. Die ga ik netjes inbouwen. Hoor slechte dingen over GPS via BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nl-x schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:32:
Ok, hier ff alvast 6 negatieve punten die ik heb kunnen ontdekken. Hopelijk brengt een firmware, of een van jullie -als jullie het weten- een oplossing:

1) Met de headset in, kan ik niet bepalen dat de telefoon alleen in de headset moet overgaan.
2) Als ik Vibrate (trillen bij bellen) inschakel schakelt ie de volume uit. Volume aan schakelt Vibrate uit. Ik wil beide!
3) Je kan niet direct uit je sim bellen. (ten minste niet via het telefoonprogramma). Je moet eerst al je nummers dus overzetten naar je contactenlijst. (En daarna je SIM legen zodat ie in de andere programma's niet ieder nummer dubbel opgeeft.)
5) Wlan/BT/Gprs lijkt softwarematig zeer buggy te zijn. Wil vaak in de war raken, en een status blijven aangeven dat niet klopt. Soms tot gevolg dat het wireless systeem niet meer werkt tot je een reset geeft.
6) De infraroodpoort is niet erg sterk. Op een afstand van 4 a 5 meter kan ik het ding niet als afstandsbediening gebruiken voor de TV. Hebben jullie dat ook?

- Voicedialen
- Automatisch uitgaan van apparaat/backlight onderbreken wanneer Mediaplayer playt.

- Wat kost dat ?! Ik heb T-Mobile met zo een zeer oude Intro 120 abonnement. (Van de toenmalige Ben. 120 minuten voor 30 gulden.) Ik heb geen bundel ofzo, is zoiets mogelijk? Ik bel ze anders wel, als niemand het kan zeggen.

Verder over de post hierboven over TomTom. Ik heb namelijk TT al besteld samen met een Brodit active carkit. Is de Pda ook traag wanneer TT uitstaat!? En is je ding niet trager omdat je misschien een heleboel op je RAM hebt gezet waardoor deze trager wordt omdat je werkgeheugen foetsie gaat. Heb je de mappen op een SD kaart?
Als je TomTom hebt afgesloten, en werkelijk hebt afgesloten, dan is de PDA gewoon weer op normale snelheid.
Wat bedoel ik nou met ECHT afgesloten?
Nou, als je namelijk de applicatie afsluit via het Menu, Exit Application, dan sluit de applicatie niet werkelijk helemaal af, en dat is bij alle apps zo!
Om een app dus helemaal te shutdownen ga je naar Settings en kies je het System tabblad, Kies Memory, Running Programs tabblad en kies daar het proggie wat je wilt afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Urk schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:52:
[...]

Als je TomTom hebt afgesloten, en werkelijk hebt afgesloten, dan is de PDA gewoon weer op normale snelheid.
Wat bedoel ik nou met ECHT afgesloten?
Nou, als je namelijk de applicatie afsluit via het Menu, Exit Application, dan sluit de applicatie niet werkelijk helemaal af, en dat is bij alle apps zo!
Om een app dus helemaal te shutdownen ga je naar Settings en kies je het System tabblad, Kies Memory, Running Programs tabblad en kies daar het proggie wat je wilt afsluiten.
Nou, das nou ook weer niet helemaal waar :) ... Yeti sluit bijvoorbeeld wel af. Maar daar heben zij dus ook een eigen sluitknop voor geprogrammeerd. Jammer dat Pocket Windows dat nou niet aan de programmeur overlaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:42:
[...]

ik woon in de binnenstad in een studentenhuis, ben was 2 jaar geleden huilen met de pet op. totaal geen bereik enzo in mijn eigen kamer (hoge woerd, in leiden).

Is orange wel goed dan? en kan ik als particulier een zakelijk toestel kopen?
er is veel verandert met het bereik van veel mobile operators in de afgelopen 2 jaar, misschien ken je iemand die een T-Mobile abbo heeft en kun je het bereik testen.

ik woon zelf ook in Leiden, maar heb geen last van slechte dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nl-x schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 01:05:
[...]

Nou, das nou ook weer niet helemaal waar :) ... Yeti sluit bijvoorbeeld wel af. Maar daar heben zij dus ook een eigen sluitknop voor geprogrammeerd. Jammer dat Pocket Windows dat nou niet aan de programmeur overlaat :/
Je hebt inderdaad gelijk, sommige applicaties hebben hun eigen afsluit functionaliteit die de app wel helemaal afsluit. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

- Voicedialen

Punt 2 kan je zeker wel!
Als je naar Settings gaat en binnen het tabblad Personal, Phone en Sounds & Notifications aanklikt kan je in beide configs dit aanpassen, in Phone kan je kiezen voor Vibrate, Vibrate and Ring, Vibrate then Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinxter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik ben van plan om ook zo'n MDAIII te kopen (van T-Mobile)
En daarvoor zou ik morgen naar de T-Mobile shop in Haarlem willen gaan.

Ik heb hierover de volgende vraagjes:
- Weet iemand of deze winkel ze op voorraad hebben?
- Iemand enig idee wat dit me gaat kosten met een 2 jarige verlenging van Relax-300
- Hoelaat gaat die shop open? (ik wil om 9 uur op de stoep staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Weet iemand misschien iets meer over een firmware update? Op xda-developers staat het vol met updates voor qtek's, i-mates, mdaIII's maar op t-mobile.nl is het akelig stil.

Kan iemand die pas geleden een t-mobile mdaIII gekocht heeft ook even zijn Device information posten? Ik wil even kijken of daar verschil in zit met mijn "eerder" gekochte mdaIII.

code:
1
2
3
4
5
Rom: version: 1.06.00 ENG
Rom date: 08/05/04
Radio version: 1.00.00
Protocol version: 1337.30
ExtROM version: 1.06.118  WWE

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik wil 1 ding weten als ik me ouwe sim erin doe kan ik dan al me nummers koppieren

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Er zit een klein programma'tje op de mdaIII die alle contacten van je sim kan kopieren naar de mda toe. Dus het antwoord is ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm.... Blijkbaar een te moeilijke vraag..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

- Voicedialen

...
start WMP op
klik op tools - settings - buttons - select function - screen toggle - en dan de toets die je wilt gebruiken (ik heb de ok toets ingesteld)

Handig, maar je moet het wel ff weten idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

Justin_Time schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:59:
Weet iemand misschien iets meer over een firmware update? Op xda-developers staat het vol met updates voor qtek's, i-mates, mdaIII's maar op t-mobile.nl is het akelig stil.

Kan iemand die pas geleden een t-mobile mdaIII gekocht heeft ook even zijn Device information posten? Ik wil even kijken of daar verschil in zit met mijn "eerder" gekochte mdaIII.

code:
1
2
3
4
5
ExtROM version: 1.06.118  WWE
Zo, die is OUD! Heb je die echt draaien? Vreemd, was een van de eersten met een import model en heb nog een latere versie, namelijk:

code:
1
2
3
4
5
Rom: version: 1.12.00 WWE
Rom date: 09/02/04
Radio version: 1.02.00
Protocol version: 1337.32
ExtROM version: 1.12.121  WWE

Heb zelfs deze week de nieuwste firmware gedownload, die het bekende probleem met de slechte microfoon kwaliteit oplost (volgens de site van Qtek)
Het gekke is dat niemand dat probleem hier nog heeft genoemd, terwijl er op http://www.pocketpc-club.nl/ veel gebruikers hebben die dit probleem met de 9090 hebben. (including myself :| )
De volgende update (en tevens laatste firmware versie) zou dit (inclusief 3 andere dingen) op moeten lossen. Ik ga het deze week uittesten.

De versie van de nieuwste firmware is:

code:
1
2
3
4
5
Rom: version: 1.22.00 WWE
Rom date: 10/22/04
Radio version: 1.06.00
Protocol version: 1337.38
ExtROM version: 1.22.556 WWE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
iemand al een idee over een datum dat de prijzen gaan zakken??? denk rond half januari als die andere merken er ook mee komen

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op woensdag 29 december 2004 @ 10:00:
iemand al een idee over een datum dat de prijzen gaan zakken??? denk rond half januari als die andere merken er ook mee komen
Heb ook her en der aan het speuren geweest naar gunstige prijzen.
Wat me opviel was dat ze bij de PDAshop 2 versies aanbieden, de Qtek9090 en de MDAIII
De MDAIII kost 679,00 Eurie en de Qtek 9090 kost 749,00 Eurie. Volgens mij gaat het hier om de zelfde machine of wordt ik nu gek? Heeft dit te maken met de 'sponsering' van T-Mobile en de prijs waarop zij het apparaat dus weer in de markt zetten maar nu met hun eigen logo?

Of ... heeft het een andere oorzaak. Overigens is 679,00 de goedkoopste die ik tot nu toe kan vinden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 10:36:
[...]

Heb ook her en der aan het speuren geweest naar gunstige prijzen.
Wat me opviel was dat ze bij de PDAshop 2 versies aanbieden, de Qtek9090 en de MDAIII
De MDAIII kost 679,00 Eurie en de Qtek 9090 kost 749,00 Eurie. Volgens mij gaat het hier om de zelfde machine of wordt ik nu gek? Heeft dit te maken met de 'sponsering' van T-Mobile en de prijs waarop zij het apparaat dus weer in de markt zetten maar nu met hun eigen logo?

Of ... heeft het een andere oorzaak. Overigens is 679,00 de goedkoopste die ik tot nu toe kan vinden ....
De Qtek heeft wsl. geen simlock, de MDA wel.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
De MDA word ook geleverd met een 256 sd geheugen kaartje en is tri band i.p.v. quad.

Bedankt voor de reactie. Waar heb je precies deze nieuwste firmware gedownload? Op developers heb ik namelijk ook veel topics gezien van "mda dood" doordat country id's niet goed staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Qtek 9090 met een parrot CK3100 Car kit.
Dit werkt bij mij gedeeltelijk, op het display van de parrot staat wel dat de pocket pc aktief is maar geen netwerk heeft. terwijl alle inkomende gesprekken ook op de parrot kunnen worden beantwoordt.
Als ik een telefoon nummer kies, kan ik ook met de parrot luisteren en spreken.
Verder is het niet mogelijk om via de parrot in mijn phonbook of simcard te kijken.

Misschien dat jouw patch een oplossing biedt, ik heb deze patch alleen nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Urk schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:10:
[...]

Zo, die is OUD! Heb je die echt draaien? Vreemd, was een van de eersten met een import model en heb nog een latere versie, namelijk:

code:
1
2
3
4
5
Rom: version: 1.12.00 WWE
Rom date: 09/02/04
Radio version: 1.02.00
Protocol version: 1337.32
ExtROM version: 1.12.121  WWE

Heb zelfs deze week de nieuwste firmware gedownload, die het bekende probleem met de slechte microfoon kwaliteit oplost (volgens de site van Qtek)
Het gekke is dat niemand dat probleem hier nog heeft genoemd, terwijl er op http://www.pocketpc-club.nl/ veel gebruikers hebben die dit probleem met de 9090 hebben. (including myself :| )
De volgende update (en tevens laatste firmware versie) zou dit (inclusief 3 andere dingen) op moeten lossen. Ik ga het deze week uittesten.

De versie van de nieuwste firmware is:

code:
1
2
3
4
5
Rom: version: 1.22.00 WWE
Rom date: 10/22/04
Radio version: 1.06.00
Protocol version: 1337.38
ExtROM version: 1.22.556 WWE
ik heb ook niet echt problemen met de mic (denk ik)... Alleen de kwaliteit van handsfree valt tegen. Verder hoop ik dat er een firmware upgrade komt dat problemen/bugs met wifi en bt oplost. Die hangt softwarematig te vaak bij mij.

Trouwens, ik heb een NL model, de mic probleem is al opgelost. Vraagje: Kan ik een NL model zomaar firmware upgraden? Of verlies ik dan dingen?

Ik heb dus firmware zoals hierboven staat (1.22.00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:34:
[...]

start WMP op
klik op tools - settings - buttons - select function - screen toggle - en dan de toets die je wilt gebruiken (ik heb de ok toets ingesteld)

Handig, maar je moet het wel ff weten idd
Erg handig ! Voor als ik bijv een mp3 wil afspelen...

Maar tis niet wat ik zocht :) ... Wat ik zoek is: Als ik een film afspeel, wil ik niet om de minuut even op het scherm tikken zodat ie niet uitvliegt. En ik wil niet als ik een film wil afspelen, eerst in de settings dingen hoeven te veranderen. In de desktop-computer-windows-media-player-versie (hoeveel punten woord is dat?) kan je bijvoorbeeld aanvinken dat bij het playen de screensaver achterwege gelaten moet worden. Zoiets zoek ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nl-x schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:08:
[...]

ik heb ook niet echt problemen met de mic (denk ik)... Alleen de kwaliteit van handsfree valt tegen. Verder hoop ik dat er een firmware upgrade komt dat problemen/bugs met wifi en bt oplost. Die hangt softwarematig te vaak bij mij.

Trouwens, ik heb een NL model, de mic probleem is al opgelost. Vraagje: Kan ik een NL model zomaar firmware upgraden? Of verlies ik dan dingen?

Ik heb dus firmware zoals hierboven staat (1.22.00)
Er worden inderdaad ook problemen met Bluetooth opgelost, daar is een aparte patch voor die de Bluetooth Stack build update naar 3500 (dit was 2300 ofzo)

Als je je Qtek 9090 upgrade met een nieuwe firmware moet je na upgrade een hard reset uitvoeren, waardoor je dus inderdaad alles verliest en alles terug word gezet naar Factory Default.

Je kan de nieuwe firmware downloaden van de site van Qtek (je sweeds moet wel een beetje goed zijn, maar viel mij op dat sommige woorden best veel op nederlands lijken :P)

Hier kan je de nieuwe firmware vinden:
http://www.qtek.nu/defaul...?nc=2923&id=110&element=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Lees even 2/3 posts hierboven en vertel me of ik niet al de nieuwste versie heb aub. En hoe tsjek ik de BT versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nl-x schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:53:
Lees even 2/3 posts hierboven en vertel me of ik niet al de nieuwste versie heb aub. En hoe tsjek ik de BT versie ?
Ik weet helaas niet hoe de de Bluetooth stack build kan zien.
Heb zelf 2 CAB files die deze updaten naar 3500, zal nog effe zoeken waar ik doe ook alweer gevonden heb.

1.22 firmware is idd de nieuwste!

[ Voor 5% gewijzigd door Urk op 29-12-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar...

Kan iemand vertellen of deze nieuwe firmware ook daadwerkelijk de problemen oplost ?
Was van plan om hem te kopen maar in deze topic zie ik toch nog aardig wat kinderziektes...
Wifi en BT die niet goed werken.. mic problemen... hoe is het met het handsfree geluid ? Komt die in de buurt van Nokia of... ?

Heb nu de MPX200 (motorola met windows 2003) werkt perfect... maar wil nu aan de TT.

Kan iemand misschien vertellen of de TT ook echt goed functioneert (ik bedoel zonder al te veel problemen) of wordt het zoals ik eerder heb gelezen echt heel erg traag ?)

Heeft iemand ervaring met de LeadTek BT GPS receiver en de Qtek 9090 ?

Alvast heel erg bedankt voor de reactie.. ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de qtek in staat is om skype te ondersteunen? De nieuwe Compaq 4700 lijkt het te kunnen en dat is toch wel een hele stoere applicatie.
In de winkel zeiden ze dat het niet werd ondersteund, omdat het een telefoontoestel is en ze het dus niet wilde.

Iemand meer/diepgaandere informatie? In winkels weten ze lang niet altijd exact van de hoed en de rand....

groeten
Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Urk schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:45:
[...]

Ik weet helaas niet hoe de de Bluetooth stack build kan zien.
Heb zelf 2 CAB files die deze updaten naar 3500, zal nog effe zoeken waar ik doe ook alweer gevonden heb.

1.22 firmware is idd de nieuwste!
Controle van de Bleutooth build gaat via Settings/Connection/Bluetooth/About.
Op dat scherm is de build te vinden.

De 2 CAB files zijn te vinden op
http://www.windowsmobile....&ownerid=15&CategoryID=15

Mijn ervaring is dat de perfect updates werken.
Moest voor de patch eerst de MDA resetten voordat ik met een Jabra BT-200 kon connecten, na de patch geen problemen meer.
Let er overigens op dat de patch een echte software update is. Mocht je je toestel dus HARD resetten, dan zal je de patch opnieuw moeten aanbrengen....

Overigens, ik heb de T-Mobile MDA III en heb hem sinds begin december.
Die is afgeleverd met de volgende ROM:
ExtROM version: 1.06.118 WWE

Tenslotte, het moet mogelijk zijn om te wappen met de MDA III. (voor het downloaden van ringtones enzo...) Hoe stel ik eea in voor T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Uhm heel wat vragen te beantwoorden hier... :) laten we beginnen.

- BT stack is te controleren door: Bluetooth settings (rechts onder), vierde tabblad "About"
- Skype werkt gewoon op de qtek, ik heb het hier ook draaien.
- TomTom werkt goed met de Leadtek (heb zelf de tfac welke hardware matig hetzelfde apparaat is, ik heb hier geen last van "langzaam" worden.
- De upgrade van de firmware schijnt de kwaliteit van de mic aanzienlijk te verbeteren de Bluetooth patches zijn hier nog niet bij inbegrepen die moeten nog steeds appart geinstalleerd worden.

PS: De bluetooth patches kan men vinden bij:
We hebben een link gevonden met de 2 BT patches voor de Qtek 9090.

De bestanden staan hier: http://www.mywindowsmobil...&d_op=viewdownload&cid=24

Let op!!
Eerst de WWE_124_008.sa.CAB installeren
Dan de OEM_Patche_12100401.sa.CAB installeren.
Softresetten
Klaar.....
Genieten maar... hopelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info... met een beetje peek en poke kun je er waarschijnlijk wel een aardig aparaatje van brouwen....

En de handsfree... ?

Just one more.. :?

• brinxter
Ik ben dus nu de trotse bezitter van een T-Mobile MDAIII

En ik ben enorm onder de indruk mag ik wel zeggen!

Wat kleine dingetjes die me dwarszitten zijn:
- Hoe zet ik dat irritante standby lampje uit?
- Hoe groot mag het memory kaartje maximaal zijn? (en is welk merk/type is het beste?)
- Werkt die nintendo emulator een beetje?
- Welke gratis programmas zijn aan te raden? (betaplayer, wififofum)
- Is er een mogelijkheid om handmatig het scherm te blokkeren??? (media player stopt ermee zodra je m op standy zet)

En on a side note, ik ben op zoek naar ebooks, weet iemand een goeie site waar je die kan kopen? (of gratis ebooks?)

[ Voor 11% gewijzigd door brinxter op 30-12-2004 17:33 ]

• Justin_Time
Welk lampje? Het rechter lamppje dat draait is geen standby maar om aan te geven dat je een telefoon verbinding kan maken. Het linker lampje moet alleen gaan branden bij bluetooth of wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinxter
Justin_Time schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:35:
Welk lampje? Het rechter lamppje dat draait is geen standby maar om aan te geven dat je een telefoon verbinding kan maken. Het linker lampje moet alleen gaan branden bij bluetooth of wifi.
Ok, nouja t knippert continue..
En ik vind het behoorlijk irritant, al mijn oude mobieltjes deden dat enkel wanneer ik een oproep had of ge-smsd werd.
Vandaar de vraag of ie ook uitkon :)

Enneuh dr zit standaard geen battery-life metertje in he? (enkel verstopt in de menus)
Dus is er een goed programmatje wat dat weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ok, ik met mijn pda van de uit de eerste reeks Nederlandse-markt afkomstige Qtek 9090's heb dus een verouderde Bluetooth stack. (build 2100) Ik zal die later vandaag eens gaan upgraden.

Verder heb ik eindelijk een wireless router gekocht. Het zal dus duidelijk gaan worden of Wifi lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alllo luitjes..

Ik heb nu ruim 2 weken de qtek 9090 en sinds een paar dagen Tom Tom 3 nav wired versie. Tot voor kort had ik niks dan lof voor de qtek, op misschien de volgende punten na:

1. Windows Mobile 2003 Phone Edition, wat op de qtek draait is redelijk nieuw, en vrijwel nergens ondersteunt, ik krijg steeds een melding blablabla soiftware was geschreven voor een eerdere versie van WM.... Is deze suffe melding weg te krijgen? Vaak werkt de software namelijk wel

2. Tom Tom 3 wired wil bij startup serial cable on com 1 openen.. maar zegt vervolgens Com port does not exists.... baal hier als een stekker van, doordat TT nu niet werkt.. Heeft iemand een idee?

Nou ja dit was het wel ... al vast bedankt voor toekomstige hulp >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer de TT3 updates vd tomtom site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik ga nu de TomTom Wired installeren toevallig. Ik ben vandaag bezig geweest met de CarKit. Heb je toevallig ook de Brodit active met PS2 aansluiting en een Rikaline X5 serie GPS muis?

Ik kreeg de autoradio/cdspeler van Clarion maar niet uit mn Audio A6. Ik zal overmorgen wel bij de dealer langs gaan zodat hij m er uit haalt. Daarnaast moet ik besluiten waar de muis komt. Ik ben er achtergekomen dat die muis nogal magnetisch is zodat ik aan de carosserie gehecht kan worden. Maar ik heb nergens zichtbaar metaal in de auto :) ... dus ik heb er weinig aan.

Mijn vraag aan jullie: hoe werkt dat GPS gebeuren? Waar mag je zoal de muis plaatsen? Moet er visueel contact zijn tussen de muis en de buitenwereld? Of mag ik m onder de dashboard of in de asbak plaatsen diep in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb de TT3 updates geupdate etc, heb de officele XDA kabels, maar krijg toch steeds com does not exists error... redelijk vaag.... lijkt wel of de qtek geen serial cable on com1: ondersteunt...

ik heb daar in tegen wel een COM9 maar daar kan TT3 blijkbaar niet mee overweg, of WM 2003 PE versie want de GPS blijft uit terwijl de tom tom gps wel groen knippert.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik heb mn eigen car kit nog niet ingebouwd (niet af), dus kan nog niet zeggen dat het hier werkt.

Maar... Navigator menu -> meer -> GPS Status -> GPS -> Bovenste twee vakjes kan je aangeven welke GPS muis je hebt en op welke poort. Bij mij staan idd COM9 en Serial Cable on COM1. Bovendien kan je voor die 2 invoervakjes, in dat vierkantje, een vinkje zetten (waar die voor dient weet ik niet.)

Waarschijnlijk weet je dit al. Maar ik vertel het toch maar voor het geval je het nog niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey nl-x

ja met die vakjes heb ik uiteindelijk ook zitten spelen, maar geen val alle werkt, zelfs niet na de 3.07 update van TT3.... Ook viel me op dat als je andere porten kiest dat TT3 je qtek onwijs traag maakt... Op mijn ouwe iPaq 3950 werkt TT3 als een trein.... ik vermoed dat het aan WM 2003se PE versie ligt ... Viel me namelijk op dat alleen de xda/mda/qtek 2020 op de TT site vermeldt staat.

Laat me even weten of het jou wel lukt... is jouw qtek trouwens nog standaard? Ik heb een bluetooth stack geupdate naar build 3500 ( standaard is ie 2x00) verder heb ik nog wat commerciele software op me qtek staan zo als Pocket Plus en zit er een 1GB sd kaartje in .. Ik las net namelijk op een andere forum dat ander ook al problemen hadden met TT3 MET SD kaart .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik ben ontzettend ontevreden over de Infra rood op de Qtek. Ik heb software waarmee ik de TV bedien dmv de Qtek. Ik merk dat ik na alle knoppen geleerd te hebben, de qtek alleen werkt tot een afstand van 30 cm en alleen als ie precies op de zelfde hoogte, recht voor de infra rood oog van de TV staat.

Hebben jullie dat ook? Of is mijn Infra Rood poort gewoon halfdood geleverd? Met andere pda's heb ik dit nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Cube,

Ik kan je helaas nog niet helpen. Ik kan wel melden dat ik TomTom inkom, ondanks de Com1 foutmelding. Uiteindelijk heb ik zelfs de GPS receiver op 'simulation' gezet met 'Amsterdam' als locatie. Dat kan je namelijk ook doen. Alleen zegt TomTom dan wel zo slim als ie is: GPS onbetrouwbaar. (Waarschijnlijk omdat hij die 'meting' doet met 0 satellieten ;) )

Zodra ik de voeding van de carkit op stroom heb gezet doet mn muis het eindelijk. Ik heb geen Bluetooth versie. Dus de stack (die ik ook nog steeds moet updaten) heeft er niets mee te maken.

Misschien helpt het jou even om ff BT, IRDA en WLAN uit te zetten alvorens je het nog eens probeert.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL-X,

dank voor je hulp... denk dat we moeten wachten op een update van TT voor WM2003se PE. Heeft iemand ervaring met de BT versie van TT? Is er een verschil in TT wired en wireless??? Ik hoop namelijk dat alleen de receiver anders is.....

ik heb nog geen ervaring met de irda van de qtek ... ga dat zo proberen. Wel heb ik ervaring met de wlan.... ondanks dat ik naast de wlan AP zit zegt de qtek dat ik maar een middelmatige verbinding heb.. terwijl me laptop een signaal sterkte (ernaast) van 98% geeft .... grappig genoeg kan ik wel via de qtek mijn desktop pc aanzetten door middel van Wake on Lan ... dat werkt uitermate goed !!! zelfs als ik in de woonkamer zit ( +/- 25 meter van de pc die ik aan wil zetten ) .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39
Hi guys,

Ik heb afgelopen woensdag ook mijn Qtek9090 binnen gekregen.
Netjes afgeleverd door T-mobile met een 256mb kaartje in goed verpakte doos.

Meteen opengepakt en aan de slag, instellen was zeker moeilijk.
En een beetje tweaker leest snel de "verkorte handleiding door".

Binnen 1 uur had ik al het meeste ontdekt van de qtek.

Nu een paar bevindigen:

Ontvangst - vroeger aangesloten bij kpn, nu tmobile. is toch 50% minder ontvangst.

Accu - Zeer goed, 1 dag vol pda gebruik is accu op. Standby gebruikt hij na 12 uur maar 1%

Veelzijdigheid - Tja het is net een laptop af en toe, genoeg functies.

Snelheid - Prima, bestanden of programma's openen gebeurt in 1 sec
trailer van matrix in 320x240 met 512kb/s afspelen werkt prima.
Daarboven word het traag, omdat hij niet sneller acces heeft naar het geheugen.

wifi - Woei, buitengewoon goed. Overal waar ik in de stad loop (utrecht / a'dam) kan ik wel een acces point vinden. Soms op 45m van de locatie heb ik nog redelijk ontvangst.
Alleen mijn asus wl-500g wilt geen internet naar buiten geven :r

Upgrade mogelijkheden
Ik hoop dat er snel opensource komt voor Wmobile zodat er niet van die retedure software pakketten moeten gekocht worden.

Voor de rest zou ik eens een goed stukje schrijven :D, dit slaat nergens op. 8)7
Qtek 9090 is gewoon een pracht ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
De problemen met TT3 had ik ook in het begin maar dat bleek aan wat BT windows bestanden te liggen die TT overschijft. Bij pocketpc-club.nl staat precies uitgelegt welke (weet ik even niet uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik heb wel enkele vragen ivm met de qtek 9090, carkits, ...

1. Ik heb TomTom3 Benelux Bluetooth, ik zou voor mijn qtek 9090 een carkit willen kopen. Weten jullie een online shop die deze ter beschikking heeft?

2. Als ik mijn pda wil synchen met mijn laptop wil hij dit niet doen. Welke instellingen stel ik het beste in?

3. Ik ben van plan wat geheugen bij te kopen. Hierbij dacht ik aan volgende:

- Sandisk 1024 MB SD Ultra II
- Sandisk 2048 MB SD Ultra II
- Sandisk 1024 MB SD Extreme III

(op allemaal 10 jaar garantie). Is er veel verschil tussen de Ultra en Extreme buiten de extra performance?

4. Hoe is het mogelijk om te navigeren op de fiets met TomTom3 met mijn qtek 9090? Ik heb enkel de BT receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nvidia schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:49:
Ik heb wel enkele vragen ivm met de qtek 9090, carkits, ...

1. Ik heb TomTom3 Benelux Bluetooth, ik zou voor mijn qtek 9090 een carkit willen kopen. Weten jullie een online shop die deze ter beschikking heeft?

2. Als ik mijn pda wil synchen met mijn laptop wil hij dit niet doen. Welke instellingen stel ik het beste in?

3. Ik ben van plan wat geheugen bij te kopen. Hierbij dacht ik aan volgende:

- Sandisk 1024 MB SD Ultra II
- Sandisk 2048 MB SD Ultra II
- Sandisk 1024 MB SD Extreme III

(op allemaal 10 jaar garantie). Is er veel verschil tussen de Ultra en Extreme buiten de extra performance?

4. Hoe is het mogelijk om te navigeren op de fiets met TomTom3 met mijn qtek 9090? Ik heb enkel de BT receiver.
Ik heb sinds een paar weken ook de Bluetooth TomTom GPS receiver aan m'n Qtek 9090 hangen. Dit werkt allemaal prima. Heb vorige week ook de firmware van de Qtek 9090 geupgrade vanwege slechte geluidskwaliteit met bellen, bijna allemaal opgelost behalve tegerlijkertijd bellen geeft nog steeds galmen. Waardeloos dus. slecht getest van Qtek?

Ik denk wel dat navigeren op de fiets geen enkel probleem moet opleveren. Stop gewoon de receiver in je broekzak, moet voldoende signaal krijgen lijkt me, dan headsetje in, tomtom starten en navigeren maar ;-)

nvidia, ik heb de Sandisk 2048 MB SD Ultra II al 2 maanden geleden bij http://pda.direqt.nl besteld, nu toch maar afbesteld omdat de levertijd nog op zich laat wachten, bovendien kan ik hem zodra hij leverbaar is wel ergens anders krijgen.
Ultra II leest/schrijft op 9MB/sec en Extreme III op 20 MB/s. of de Qtek die datavoer ook haalt naar het SD slot weet ik niet.

Wel nog een vraag met betrekking tot het SD slot, steken de SD kaartjes trouwens boven de Qtek uit of niet? Bij een MMC kaartje van mijn Nokia 9210 Communicator steekt de MMC een stuk boven het slot uit. Dat ziet er niet uit, tevens leest de Qtek 9090 die MMC ook niet. Staat in de userguide dat hij MMC en SD kaartjes aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

Oh ja, vergeet nog iets, nog een vraagje over TomTom Navigator 3.07.

Ik vind het zo vreemd dat de brightness van het scherm van de Qtek 9090 tijdens het navigeren gewoon uitgaan zoals is ingesteld in de Settings van de Qtek 9090.
Ik wil graag zodra ik TomTom heb opgestart en aan het navigeren ben dat het backlight gewoon aan blijft. Waar kan ik dit instellen? TomTom zou dus de setting van het apparaat moeten overschrijven.
Hoe werkt dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nl-x schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:40:
Ik ben ontzettend ontevreden over de Infra rood op de Qtek. Ik heb software waarmee ik de TV bedien dmv de Qtek. Ik merk dat ik na alle knoppen geleerd te hebben, de qtek alleen werkt tot een afstand van 30 cm en alleen als ie precies op de zelfde hoogte, recht voor de infra rood oog van de TV staat.

Hebben jullie dat ook? Of is mijn Infra Rood poort gewoon halfdood geleverd? Met andere pda's heb ik dit nooit gehad.
Welke software gebruik je?

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik weet het niet zeker omdat ik nog STEEDS niet mn autoradio heb kunnen uitbouwen om de carkit (en de GPS) receiver te kunnen inbouwen.

Maar in de TomTom settings zit ergens een knop met 2 tomtom handjes. Als je er op klikt staat er 'zzz zzz' (slapen?). Ik heb de handleiding niet gelezen. Maar ik gok dat je dit zoekt, Urk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
TV remote controller van PDAwin.com ... Versie 5.5 registered , met minder-legale serial; geen crack oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nl-x schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:41:
TV remote controller van PDAwin.com ... Versie 5.5 registered , met minder-legale serial; geen crack oid.
Is dat de zelfde software als op http://www.pocketpccity.c...2001-9-3-ce-pocketpc.html ?
Die komt er niet zo goed van af namelijk op de commentaren die er onder staan.

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
iemand al een idee over die van orange?????

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
ZandBak schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:28:
iemand al een idee over die van orange?????
Ik heb precies dezelfde software gebruikt met een Toshiba E350 pda en daar werkte de IR verzending veel beter. Ik denk dat het aan de hardware of firmware ligt. Kunnen jullie het ook testen aub? Bij pdawin.com is dezelfde software shareware te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een bt gps muisje gekocht (emtac crux II) en even TT/BT geinstalleerd en werkt perfect. En dan gebruik ik nog de oude bt drivers.

Ik heb echter nog wel een probleempje met m'n bluetooth headsetje. Zelf gebruik ik een bluetrek g2, die het altijd goed heeft gedaan met m'n 6230 (en dat nog steeds doet). Maar met m'n qtek 9090 ruist ie echt ongelofelijk. Ook heb ik een jabra 250 geprobeerd en die gaf dezelfde problemen. Daarom heb ik een andere qtek 9090 geprobeerd maar dat was geen verschil.
Er valt echt niet te bellen.

Hebben jullie dat probleem ook? en misschien een oplossing? Is het met de bluetooth driver update verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
nl-x schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:57:
[...]

Ik heb precies dezelfde software gebruikt met een Toshiba E350 pda en daar werkte de IR verzending veel beter. Ik denk dat het aan de hardware of firmware ligt. Kunnen jullie het ook testen aub? Bij pdawin.com is dezelfde software shareware te downloaden.
waar heb jij het nou weer over ik heb het over of iemand een idee heeft waneer de m2000 in me zak kan zitten

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
zelf ben ik nog dringend op zoek naar een carkit voor mijn qtek 9090! Is deze al op de markt? Waar is deze te verkrijgen? Past deze soms in een carkit voor de qtek 2020?

urk, zou je wel wat dingen willen vragen maar liefst via msn omdat het redelijk veel is. Contact me @ my "m s n"

[ Voor 4% gewijzigd door nvidia op 04-01-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nvidia schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:17:
zelf ben ik nog dringend op zoek naar een carkit voor mijn qtek 9090! Is deze al op de markt? Waar is deze te verkrijgen? Past deze soms in een carkit voor de qtek 2020?

urk, zou je wel wat dingen willen vragen maar liefst via msn omdat het redelijk veel is. Contact me @ my "m s n"
Vaag: poste net een topic hier, ging allemaal goed, zie ik hem niet meer... :?
Anyway, nog maar een keer proberen.

Ik heb zelf een PDA houder voor de Qtek 9090. Gekocht bij Direqt.nl
namelijk: http://pda.direqt.nl/site/php/productsubgroup-list-164.php
Ik heb de Combi van HR, is een prima houder en op 3 verschillende manieren te bevestigen.

Verder kun je dan wel met een bluetooth headset verder of met de bijgeleverde headset van de 9090 lijkt me...

nvidia: ik heb je toegevoegd aan m'n MSN met het adres wat in je GoT profiel staat, dus ik spreek je wel als je online bent. Weet niet of je me eerst nog moet authoriseren..? Gebruik zelf Trillian Pro.

[ Voor 12% gewijzigd door Urk op 04-01-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
@ Urk, kan nie zien dat je me toegevoegd hebt. Zou zeggen stuur me een mailtje, zet ik je ook in mn "m s n".

Zelf heb ik daarnet even gebeld naar mijn verdeler voor qtek, deze kon me melden dat ik als eerste in België de Qtek 9090 in ontvangst heb kunnen nemen :D. Wat een leuke gedachte zeg, maja in België lopen ze wel wat achter ter vergelijking met Nederland (mij hoor je niets meer zeggen over Nederlands :p)

Tevens zou het wel leuk zijn, wel moet ik rekening houden met mijn TomTom3 Bluetooth ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Wat een zuighouder :) ...

Ik heb een Brodit Active holder. Je 9090 past er dus precies in en zakt vanzelf in de lader.

Je kan kiezen voor een PS2 aansluiting (voor gebruik met bijv een rikaline 9010 X5 GPS muis) of voor een all cable uitvoering met aansluiting voor de met TomTom geleverde GPS muis.

De PS2 aansluiting heeft geen sigarettenplug, maar is bedoeld om direct (bijv. achter de radio) weg te werken. Ziet er erg professioneel uit. Ik maak wel foto's wanneer ik m morgen heb geïnstalleerd.

Zie brodit.com en deshop.nl voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk

Urk

nl-x schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:06:
Wat een zuighouder :) ...

Ik heb een Brodit Active holder. Je 9090 past er dus precies in en zakt vanzelf in de lader.

Je kan kiezen voor een PS2 aansluiting (voor gebruik met bijv een rikaline 9010 X5 GPS muis) of voor een all cable uitvoering met aansluiting voor de met TomTom geleverde GPS muis.

De PS2 aansluiting heeft geen sigarettenplug, maar is bedoeld om direct (bijv. achter de radio) weg te werken. Ziet er erg professioneel uit. Ik maak wel foto's wanneer ik m morgen heb geïnstalleerd.

Zie brodit.com en deshop.nl voor meer info.
OK, is goed, klinkt erg goed moet ik zeggen, veel beter dan ik nu heb.
Ben benieuwd naar je foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer benieuwd hoe dat eruit ziet.
Vooral omdat ik daar zelf ook naar op zoek ben. Ik heb al een bluetooth carkit en wil dan een complete houder in de auto monteren.
Alleen erin plaatsen en dan "automatisch" opladen en de gps-muis gekoppeld. Als ik niet wil navigeren, wordt gewoon de qtek opgeladen en als ik tomtom aanzet, is de muis al helemaal op scherp, want er zit dan wel al stroom op dus de satelieten zijn al gevonden.

Gaat dat zo werken denk je?

Groeten
Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allo qtek fans...

Ik heb de oplossing voor de f*cked up TT3 WIRED..... Voor de mensen die het nog niet weten hoe je om de vage COM1 does not exists error heen komt:

1. ga naar settings/connections/beam
2. vink Receive all incoming beams UIT !!!!!
3. start TT3 ( wel gepatched met 3.07 driver )

Nu moet TT3 WIRED het dus doen met de qtek.

Ik heb de wired versie omdat ik een bt headset aan me qtek wil hangen in de auto en aangezien je maar 1 bt device te gelijk aan kan spreken kan ik niet de TT3 EN een bt headset actief hebben in de auto. Dit werd me verteld door pdashop.nl. Weten jullie hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik heb wel een heel raar probleem. Gisteren kijk ik op mijn pda naar mijn krediet. Ik zie staan dat dit rond de 80 euro is. Vandaag sta ik op en kijk ik naar mijn pda. Ik zie daar een berichtje op staan. Dacht, ja waarschijnlijk 1tje van mijn vriendin. Verschoot ik me een aap toen ik het las.

Uw krediet bedraagt onder de 3 euro :s

Daarom ik ff mijn krediet opgevraagd van mijn provider (Mobistar - België). Wat zie ik staan? 0,22 euro |:( :p

Ik dus gebeld naar de klantendienst om te vragen hoe dit kan. Deze vertelden me dat ik naar een telefoonnummer belde, nl 09 368 02 12. Ik denken, shit, das mijn privénummer. Nu was ik echt niet meer mee. Toen ik vroeg wanneer ik allemaal zat te bellen was dit altijd constant, dit gedurende de hele nacht een paar minuten. Maar toen lag ik te slapen.

Daarom weet ik echt niet hoe dit komt. Ligt het aan een instelling van de pda. Draait die door of ...

Hopelijk weet iemand raad, want 80 euro vind ik wel redelijk veel krediet!

Toen ik daarnet even keek bij connecties bovenaan schermpje waar je de connectie met je provider kan zien, keek (today), stond daar mijn provider + mijn WLAN + mijn telefoonnummer. Wat is daarvan het gevolg. Hoe komt die daarin?

Tevens heb ik nog een vraagje: Ik ben van plan om Brodit actief Qtek 9090 fixed + PS/2 te kopen maar ik zou deze willen inbouwen in een Ford van 19 jaar oud. Gaat deze ook passen in deze wagen, want normaal is dit toch een universele aansteker voor elke wagen die gemaakt is of niet?

[ Voor 25% gewijzigd door nvidia op 05-01-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 09:50:
Allo qtek fans...

Ik heb de oplossing voor de f*cked up TT3 WIRED..... Voor de mensen die het nog niet weten hoe je om de vage COM1 does not exists error heen komt:

1. ga naar settings/connections/beam
2. vink Receive all incoming beams UIT !!!!!
3. start TT3 ( wel gepatched met 3.07 driver )

Nu moet TT3 WIRED het dus doen met de qtek.

Ik heb de wired versie omdat ik een bt headset aan me qtek wil hangen in de auto en aangezien je maar 1 bt device te gelijk aan kan spreken kan ik niet de TT3 EN een bt headset actief hebben in de auto. Dit werd me verteld door pdashop.nl. Weten jullie hier iets meer over?
IK ZEI HET TOCH :)
nl-x schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:43:
Cube,

Ik kan je helaas nog niet helpen. Ik kan wel melden dat ik TomTom inkom, ondanks de Com1 foutmelding. Uiteindelijk heb ik zelfs de GPS receiver op 'simulation' gezet met 'Amsterdam' als locatie. Dat kan je namelijk ook doen. Alleen zegt TomTom dan wel zo slim als ie is: GPS onbetrouwbaar. (Waarschijnlijk omdat hij die 'meting' doet met 0 satellieten ;) )

Zodra ik de voeding van de carkit op stroom heb gezet doet mn muis het eindelijk. Ik heb geen Bluetooth versie. Dus de stack (die ik ook nog steeds moet updaten) heeft er niets mee te maken.

Misschien helpt het jou even om ff BT, IRDA en WLAN uit te zetten alvorens je het nog eens probeert.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Nvidia: kut voor je, zo je krediet kwijt. Je hebt je huis nummer toch niet ingesteld voor GPRS verbinding oid?!

Over de carkit: Er zit geen stekker aan (behalve de ps2 stekker). Zitten 2 losse uiteindes aan die je moet koppelen aan (continue) spanning van bijv. je autoradio. Als je een 'aanstekerplug/stekker' wilt gebruiken ofzo, moet je dacht ik een ALL CABLE versie van Brodit nemen. Maar die heeft dan weer geen PS2 aansluiting. Welke GPS muis wil je gebruiken? PS2 is voor bijv. Rikaline.

[ Voor 7% gewijzigd door nl-x op 05-01-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey NL-X,

ja ... was alleen niet tot me door gedrongen dat het voor incoming ook zou gelden... scheelt me weer 175 euro voor een bt gps. _/-\o_

Iemand een goeie ervaringen met een BT headset ? Liefst stereo zodat ik ook muziek kan luisteren tijdens het hardlopen >:)

wordt het toch nog feest met me qtek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
nl-x schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:37:
Nvidia: kut voor je, zo je krediet kwijt. Je hebt je huis nummer toch niet ingesteld voor GPRS verbinding oid?!

Over de carkit: Er zit geen stekker aan (behalve de ps2 stekker). Zitten 2 losse uiteindes aan die je moet koppelen aan (continue) spanning van bijv. je autoradio. Als je een 'aanstekerplug/stekker' wilt gebruiken ofzo, moet je dacht ik een ALL CABLE versie van Brodit nemen. Maar die heeft dan weer geen PS2 aansluiting. Welke GPS muis wil je gebruiken? PS2 is voor bijv. Rikaline.
Nee stond nie als gprs ingesteld. Vond het wel raar dat hij bij mijn connecties stond! Dan zou er zeker geen 80 euro van mijn krediet gegaan zijn op 1 nacht.

Wat betreft de losse uiteindjes. De plus en de minkant zou je makkelijk moeten kunnen aansluiten op de boorspanning. Als je spreekt over de autoradio. In deze oude bak zit wel geen radio. Waar kan ik deze dan op aansluiten? Rechtstreeks op de batterij van de wagen?

[ Voor 5% gewijzigd door nvidia op 05-01-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:21:
[...]

Nee stond nie als gprs ingesteld. Vond het wel raar dat hij bij mijn connecties stond! Dan zou er zeker geen 80 euro van mijn krediet gegaan zijn op 1 nacht.
Maar buiten dat.
Zelfs al belt de QTEK automatisch naar jou huisnummer.
Als er niet wordt opgenomen, gaat er toch niets af van jouw tegoed?
Of ben jij de hele nacht bezig geweest met de telefoon opnemen?

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Nou, direct op de autoaccu lijkt me geen goed plan. Doe het iig netjes achter de zekeringen :)

Heb je ook geen gat waarin een autoradio kan zitten? Dan heb je daar vast voedingskabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
De Brodit Active Holder (PS/2):
http://img44.exs.cx/img44/4809/im0007885dp.jpg
http://img44.exs.cx/img44/9752/im0007911cp.jpg
http://img44.exs.cx/img44/1343/im0007955xp.jpg

De Rikaline 6010-X5:
http://img44.exs.cx/img44/9068/im0007924jq.jpg
http://img44.exs.cx/img44/8311/im0007935yu.jpg
http://img44.exs.cx/img44/3417/im0007940wx.jpg

Een filmpje van ongeveer 2 MB kan ik ff nergens hosten. Maar die is toch heel donker opgenomen en is van slechte kwaliteit.

Check overigens de bekabeling. Heel klein gaatje geboord in een klein kunststoffen schotje dat er uit kan gaan. (1 bij 5 centimeter.) Achter de radio hangt een doosje electronica behorende bij de carkit. Verder loopt er van daar een kabeltje tussen de dashboard en het handschoenenkastje naar de rechterkant van de auto. Vandaar is het kabeltje wederom netjes weggewerkt tot aan de GPS-muis. Installatie heeft me 40 euro gekost bij een gespecialiseerd inbouwbedrijf. (1 uur werk exact.) Iedere cent waard. Vooral als je je indenkt dat het frontje van de radio verwijderd kan worden en er een houten klep overheen kan dichtgaan zodat je de radio (zonder frontje) niet meer kunt zien. Dit klepje kan nog steeds dicht.

[ Voor 68% gewijzigd door nl-x op 05-01-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
orange heeft me weten te vertellen dat het nog wel even gaat duren maar zeker voor eind maart

en ik wil nu weten of iemand wat weet over die van vodafone

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:05:
[...]

Maar buiten dat.
Zelfs al belt de QTEK automatisch naar jou huisnummer.
Als er niet wordt opgenomen, gaat er toch niets af van jouw tegoed?
Of ben jij de hele nacht bezig geweest met de telefoon opnemen?

(8>
Nee natuurlijk niet, maar als men opnam dan hoorde ik het geluid van een faxtoestel. Daarom dacht ik dat er een bedrijf een fax naar ons nummer wou sturen. Dit is natuurlijk altijd mogelijk ...

Tevens heb ik even gekeken hoeveel calls ik al had. Dit waren er op dat moment 18 met een duur van 57 min. Versta dan nog niet hoe dit kan dat er dan 80 euro verdwenen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
nl-x schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:23:
De Brodit Active Holder (PS/2):
http://img44.exs.cx/img44/4809/im0007885dp.jpg
http://img44.exs.cx/img44/9752/im0007911cp.jpg
http://img44.exs.cx/img44/1343/im0007955xp.jpg

Een filmpje van ongeveer 2 MB kan ik ff nergens hosten. Maar die is toch heel donker opgenomen en is van slechte kwaliteit.

Check overigens de bekabeling. Heel klein gaatje geboord in een klein kunststoffen schotje dat er uit kan gaan. (1 bij 5 centimeter.) Achter de radio hangt een doosje electronica behorende bij de carkit. Verder loopt er van daar een kabeltje tussen de dashboard en het handschoenenkastje naar de rechterkant van de auto. Vandaar is het kabeltje wederom netjes weggewerkt tot aan de GPS-muis. Installatie heeft me 40 euro gekost bij een gespecialiseerd inbouwbedrijf. (1 uur werk exact.) Iedere cent waard. Vooral als je je indenkt dat het frontje van de radio verwijderd kan worden en er een houten klep overheen kan dichtgaan zodat je de radio (zonder frontje) niet meer kunt zien. Dit klepje kan nog steeds dicht.
Wat hosting van je filmpie betreft wil ik dit wel voor jou regelen, add me ff op msn + stuur me mailtje zodat ik jou ook kan adden.

Wel is hij mooi geinstalleerd. Mooi afgewerkt. Bij deshop hebben ze der nog 1 in hun magazijn, dus ik ga redelijk snel beslissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik ben erg ontevreden over de ingewikkeldheid, onvriendelijkheid en bug-righeid van WIFI :(

Het heeft mij werkelijk 10 uur gekost om WIFI met WEP in orde te krijgen. Laat staan WEP/WPA. En nergens duidelijke helpfiles ofzo. (Overigens ook geen duidelijke help bij de router.)

Hoe moet ik nou weten wat een LEAP is? Wat een Radius of een Tiny server is? Wat een WPA-PSK inhoudt en wat het verschil is met gewoon WPA. Waarom je in godsnaam geen key kan opgeven wanneer je WPA kiest. En hoe je in godsnaam een Certificate krijgt waar ie de heletijd om zeikt???

Is er overigens ook een update/upgrade voor? Dat wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Inderdaad, heb ik ook al gemerkt dat een netwerk, beveiligd met een wpa niet lukt, het invullen van de key blijft bedekt waardoor het connecteren ook niet mogelijk is. Wat LEAP en Tiny Server zal ik nog eens uitzoeken.

Wat betreft wpa en wpa-psk & radius zou ik zeggen lees ff volgende door op Security.nl

Tevens heb ik ook een vraag. Als ik mijn WIFI selecteer in "Configure WLAN" dan zie ik daar 2 newerken staan. Die van een buur named "Linksys" en mijn netwerk "3Com". Mijn netwerk staat geconnecteerd doch als ik bij Wireless LAN Manager kijk dan zie ik dat hij nog steeds geconnecteerd is met de linksys. Hoe kan ik dit oplossen? Hij kiest zelf de linksys als ik voor mijn access point sta :s

[ Voor 37% gewijzigd door nvidia op 07-01-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoedeAvond,

Ik ben sinds een week ook trotse bezitter van een Qtek 9090. Ik heb dit samen met TomTom wireless, en BT SE Carkit, werkt helemaal top.

Ik lees net dat er update's zijn voor BT en enkele andere toepassingen, is goed, want bt manager geeft error als ik hem wil afsluiten.
Ik heb de update's gevonden, maar kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik deze update's kan installeren? Ik ben nl. bang dat ik dingen ga doen waardoor app helemaal in de war gooi.

Ik weet niet of dit al bekend is, maar als ik een programma afsluit is hij niet echt afgesloten(tom tom uitgezonderd), deze draait dan toch nog wat enorm veel power kost. Ik moet dan steeds naar programs>system>memory>running programms> en daar staan er dan nog wat actief. als ik hier bv BT manager wil sluiten krijg ik de bekende Windows foutmelding met END TASK

Ik zie trouwens enorm veel handige links en aanbevelingen, is er niet een FAQ waarin deze allemaal zijn opgeslagen ipv alle post door te lezen?

Ik sta voor de rest open voor suggesties die mijn Qtek nog beter kunnen maken.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
De bluetooth update is behoorlijk simpel kopieer beiden bestanden naar je qtek (via active sync bijvoorbeeld) klik dan met explorer eerst de grote aan en daarna de kleine (patch)

Hierna een softreset geven (onderkant van je qtek met je stylist pen indrukken) en klaar is kees.
Het is normaal dat die programma's in het geheugen staan, ik vind het zelf ook enorm irrirant maar helaas het is niet anders.

Er is naar mijn weten niet een centraal punt maar de drie belangrijkste sites waar je info kan vinden is got, pocketpc-club.nl forum en groups.msn.com/Qtek9090/

PS: Wees blij dat je een qtek heb en geen MDAIII volgens mij duurt een update daar nog wel een half jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Justin_Time op 07-01-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Juston,
dank voor snelle reply, maar als ik in update kijk, zijn het meerdere bestanden of heb ik dan de verkeerde gedownload? of moet de hele zip-file erin gezet worden.

Sorry maar in welke map zet ik het?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ha, die groups.msn had je wel eerder mogen noemen, Justin :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:49:
Hi Juston,
dank voor snelle reply, maar als ik in update kijk, zijn het meerdere bestanden of heb ik dan de verkeerde gedownload? of moet de hele zip-file erin gezet worden.

Sorry maar in welke map zet ik het?

Groeten
Je moet gewoon de hele .cab-bestanden erop zetten en aanklikken. Dan worden ze automatisch geinstalleerd. Het maakt niet uit in welke directory je ze zet.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Justin_Time schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:43:
PS: Wees blij dat je een qtek heb en geen MDAIII volgens mij duurt een update daar nog wel een half jaar.
Hoi,

Ik verwacht mijn MDAIII begin volgende week.
Is de software van de Qtek 9090 niet gewoon in de MDAIII te flashen dan?

Groet,

Marcel

Wat je niet probeert, lukt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de_hardste schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 09:02:
Ik verwacht mijn MDAIII begin volgende week.
Is de software van de Qtek 9090 niet gewoon in de MDAIII te flashen dan?
Nee, het kan misschien met wat trucjes wel maar er zit dan sowieso geen garantie meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Hoe kan ik spreken en luisteren zonder de telefoon in de handen, waardoor alles luider hoorbaar is? Bestaat daar een toestencombinatie voor of ....

Weet je iemand ook hoe je best de pda volledig afzet. Dit zou heel handig zijn als ik maandag examens heb :9

[ Voor 29% gewijzigd door nvidia op 08-01-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handsfree door paar seconden op groen telefoontje te drukken
en uitzetten door hem op flight mode te zetten(klikken op signaal bereik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justin_Time schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:34:
Uhm heel wat vragen te beantwoorden hier... :) laten we beginnen.

- BT stack is te controleren door: Bluetooth settings (rechts onder), vierde tabblad "About"
- Skype werkt gewoon op de qtek, ik heb het hier ook draaien.
- TomTom werkt goed met de Leadtek (heb zelf de tfac welke hardware matig hetzelfde apparaat is, ik heb hier geen last van "langzaam" worden.
- De upgrade van de firmware schijnt de kwaliteit van de mic aanzienlijk te verbeteren de Bluetooth patches zijn hier nog niet bij inbegrepen die moeten nog steeds appart geinstalleerd worden.

PS: De bluetooth patches kan men vinden bij:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo alleemaal, ik heb net een MDA3, maar het eerste probleem heb ik al. Mijn Nokia bleutooth handfree carkit werkt niet samen met de MDA3.Weet iemand hier iets over te melden.
Ik las op deze site ook dat er een upgrade is voor de bleutooth, misschien help het. Ik heb nu versie 1.0.0 Build 1900. Ik heb alvast de de update gedownload, maar hoe voer je nu precies een update uit, ik zie alleen CAB bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:05:
Hallo alleemaal, ik heb net een MDA3, maar het eerste probleem heb ik al. Mijn Nokia bleutooth handfree carkit werkt niet samen met de MDA3.Weet iemand hier iets over te melden.
Ik las op deze site ook dat er een upgrade is voor de bleutooth, misschien help het. Ik heb nu versie 1.0.0 Build 1900. Ik heb alvast de de update gedownload, maar hoe voer je nu precies een update uit, ik zie alleen CAB bestanden.
Nog 1 maal voor degene die niet even willen terug scrollen :)
We hebben een link gevonden met de 2 BT patches voor de Qtek 9090.

De bestanden staan hier: http://www.mywindowsmobil...&d_op=viewdownload&cid=24

Let op!!
Eerst de WWE_124_008.sa.CAB installeren
Dan de OEM_Patche_12100401.sa.CAB installeren.
Softresetten
Klaar.....
Genieten maar... hopelijk
Via activesync kun je de bestanden naar de Qtek kopieren en via de file-explorer moet je de CAB-files op de PPC installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Wat is het verschil tegenover de huidige? Wat is er mee opgelost?

[ Voor 14% gewijzigd door nvidia op 09-01-2005 10:41 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste