Het grote @home problemen topic deel 6

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
Misschien handig om de beide @Home gateway's hier te posten die jij en de ander hebben en te vermelden welke windows versie jullie gebruiken en of er een router in het spel is.
De reden waarom die wellicht ook van toepassing is in sommige situaties waar er twee *verschillende* gateway's zijn, is dat er vaak fysiek meerdere gateways bij elkaar zitten... dus misschien speelt het daardoor niet alleen binnen 1 subnet (personen met dezelfde gateway) maar iets breder.[/quote]

Het probleem is opgelost. We gebruikte elkaars gateway in plaats van onze eigen gateways bij het instellen van de route.
Omdat we het niet zeker wisten welke we moesten pakken hadden we het allebei al geprobeerd maar de eerste keer zat er blijkbaar nog wat anders fout want toen werkte het niet.
Gisteren nogmaals geprobeert omdat het bij jou werkte en toe werkte het bij ons ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Wij hebben al een aantal jaar @Home, en hebben nog een Com21 staan. Nu kregen we een brief dat deze vervangen zou worden door een Motorola, en waarempel, vandaag kwam de doos met de Motorola binnen.

Toen we in het begin @Home kregen, gaf men duidelijk aan dat de Com21 een huurmodem was. Daarvoor betaalde je huur dus, verwerkt in de abonnementsprijs. Nu krijgen we opeens een modem dus wat van ons is, geen huur meer dus. Logisch gezien zou de abonnementsprijs dus omlaag moeten gaan. :)
Zijn er meer @Homers die nu deze switch maken, en is het een idee eens een belletje/mailtje naar @Home te doen? 's kijken wat zij hierop te zeggen hebben. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Volgens mij was het com21-modem gewoon in bruikleen, dus bleef eigendom van @home, zonder huur.
Ho! even toch gevonden, de huurovereenkomst:
Abonnementen (maandelijks)
CasTel@home standaard inclusief modem fl 89,00

Maar er zijn al verscheidene veranderingen geweest in de gebruiksovereenkomst..

[ Voor 53% gewijzigd door letatcest op 01-12-2004 18:30 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
NielZ schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:23:
Wij hebben al een aantal jaar @Home, en hebben nog een Com21 staan. Nu kregen we een brief dat deze vervangen zou worden door een Motorola, en waarempel, vandaag kwam de doos met de Motorola binnen.

Toen we in het begin @Home kregen, gaf men duidelijk aan dat de Com21 een huurmodem was. Daarvoor betaalde je huur dus, verwerkt in de abonnementsprijs. Nu krijgen we opeens een modem dus wat van ons is, geen huur meer dus. Logisch gezien zou de abonnementsprijs dus omlaag moeten gaan. :)
Zijn er meer @Homers die nu deze switch maken, en is het een idee eens een belletje/mailtje naar @Home te doen? 's kijken wat zij hierop te zeggen hebben. ;)
Iedere "oude" @home gebruiker betaald huur, alleen is dit in het abonnement verwerkt. Dus eigenlijk betalen "oude" gebruikers minder voor internet als nieuwe, dus ook die motorolla is niet van jou,maar van @home.

Verder kreeg ik vandaag een mailtje van @home op m'n reactie dat de dhcp server eruit lag(dit maal was het maar 5 minuten, maar wel tijdens de storingsdagen).

ff quotje:
Vanzelfsprekend heeft u, als gevolg van deze storing, recht op een passende vergoeding van de abonnementskosten. Desbetreffende vergoeding zal in lijn zijn met de Algemene Voorwaarden. Door het grote aantal getroffen abonnees is het helaas niet mogelijk deze vergoeding op de factuur van december te verwerken, de verwachting is dat dit op de factuur van januari 2005 zal plaatsvinden. Wij hopen op uw begrip in deze.
het lijkt er dus op dat de meeste menden die er last van hebben gehad, en dit hebben gemeld een vergoeding krijgen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Bij mij blijft de modem nu steeds hangen bij het zoeken naar een upstream kanaal. Downstream heeft ie meteen gevonden, maar up wil niet echt. Of t nu aan mezelf ligt of aan een slecht signaal, dat weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Voor alle wiseguys die het IP statisch hebben: er komt een dag dat ze je afsluiten. Had ik dus ook een tijd gedaan, totdat internet weigerde, DHCP werkte ook niet meer. Uiteindelijk gebeld, bleek dat ze mijn statische IP aan iemand anders uitgedeeld hadden, die was gaan zeuren, hadden ze mij dus een gele kaart gegeven en afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

kevinp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:02:
[...]Iedere "oude" @home gebruiker betaald huur, alleen is dit in het abonnement verwerkt. Dus eigenlijk betalen "oude" gebruikers minder voor internet als nieuwe, dus ook die motorolla is niet van jou,maar van @home.
In de brief die we als eerste kregen staat letterlijk vermeld: "Dit modem wordt uw eigendom". Als de bliksem dus een x inslaat mogen wij ook een nieuwe kopen, heeft @Home goed bekeken.
Ik zal wel eens een email naar @Home sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 22:52
Ik hoor net op het radionieuws dat een gedeelte van het abonnementsgeld wordt terug gegeven. wordt dat automatisch gedaan of moet je dat gaan aanvragen?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
. .

[ Voor 93% gewijzigd door PolarBear op 03-12-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25

markvt

Peppi Cola

Hebben jullie ook het probleem dat e-mail naar hotmail niet aankomt
als ik vanaf mijn @home adres naar mijn hotmail adres iets mail komt het niet aan.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
markvt schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:20:
als ik vanaf mijn @home adres naar mijn hotmail adres iets mail komt het niet aan.
Kheb er geen problemen mee. De mail komt direct in mn Hotmail inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

In regio roosendaal is het weer zover. Reply-timeout-reply-timeout. Hebben andere regios hier ook last van?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33
Bolk schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:42:
In regio roosendaal is het weer zover. Reply-timeout-reply-timeout. Hebben andere regios hier ook last van?
hier ook. regio roosendaal , woon zelf in Bergen op zoom , maar zit op centrale in roosendaal aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 15:25

markvt

Peppi Cola

Ascathon schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:51:
[...]

Kheb er geen problemen mee. De mail komt direct in mn Hotmail inbox.
Gisteren heel de dag problemen gehad, kreeg ze vanmorgen vroeg allemaal in mijn box.
Dus de uitgaande post richting hotmail ondervond gisteren wat problemen met mail naar hotmail.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

markvt schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:29:
[...]

Gisteren heel de dag problemen gehad, kreeg ze vanmorgen vroeg allemaal in mijn box.
Dus de uitgaande post richting hotmail ondervond gisteren wat problemen met mail naar hotmail.
ja, dat heb ik dus ook ondervonden. ik had een belangrijk mailltje gestuurd met hotmail, naar een projectlid met hotmail. die mail kreeg hij dus 16 uur na mijn versturing :S. hopen dat het snel opgelost word.

ik heb net trouwens het restitutieformulier ingevuld, ik weet bijna zeker dat ik 48 uur zonder internet gezeten heb.

het formulier is hier te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door newpegasus op 03-12-2004 18:33 ]

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Heerlen, Zuid-limburg, ook weer problemen, een retetrage verbinding.

Speedtest geeft maar 102 KByte/s download terwijl breedband toch echt veel hoger moet liggen.
Problemen met de snelheid spelen hier al sinds September dit jaar, dan is de snelheid een dag goed(400Kbyte/s) dan weer een week ofzo extreem slecht zoals nu, en het tijdstip op de dag maakt niet uit.
Upload is overigens wel altijd netjes, rond de 60Kbyte/s constant.
Ik betaal 47,94 voor een download van 500Kbyte/s en niet voor 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

NielZ schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:42:
[...]

In de brief die we als eerste kregen staat letterlijk vermeld: "Dit modem wordt uw eigendom". Als de bliksem dus een x inslaat mogen wij ook een nieuwe kopen, heeft @Home goed bekeken.
Ik zal wel eens een email naar @Home sturen. :)
blikseminslag valt onder je inboedelverzekering :)
Beelzebub schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:06:
Ik hoor net op het radionieuws dat een gedeelte van het abonnementsgeld wordt terug gegeven. wordt dat automatisch gedaan of moet je dat gaan aanvragen?
aanvragen bij support@home.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

..

[ Voor 100% gewijzigd door Sequence op 04-12-2004 10:01 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 17:08
Almelo:
Zijn er meer mensen die merken dat de nieuwsservers steeds trager worden? Vroeger was 't altijd dik 400, met Motorola werd dat strak 515, maar toen werd 't ineens 300, vorige week 200 en vandaag haal ik met moeite de 60 (!).

Beetje dramatisch als het systematisch trager blijft worden.

Is het trouwens normaal dat ik een 82.75.x.x IP heb en mijn buurman nog steeds een 213.51.x.x ? Hij heeft sinds 1 december een Motorola modem, maar dat werkt alleen met het MAC-adres van een laptop en krijgt dus een 213.51.x.x IP... :?`

Lief_Adje: Ik gebruik geen GrabIt, maar ben ook niet 24/7 aan het downen :)

[ Voor 9% gewijzigd door IceEyz op 05-12-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:26

Lief Adje

Love is in the air

IceEyz schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:43:
Almelo:
Zijn er meer mensen die merken dat de nieuwsservers steeds trager worden? Vroeger was 't altijd dik 400, met Motorola werd dat strak 515, maar toen werd 't ineens 300, vorige week 200 en vandaag haal ik met moeite de 60 (!).

Beetje dramatisch als het systematisch trager blijft worden.

Is het trouwens normaal dat ik een 82.75.x.x IP heb en mijn buurman nog steeds een 213.51.x.x ? Hij heeft sinds 1 december een Motorola modem, maar dat werkt alleen met het MAC-adres van een laptop en krijgt dus een 213.51.x.x IP... :?
restart GrabIt eens, :) dat helpt meestal....

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beelzebub schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:06:
Quote ff mijn mail van @home voor je:

'Restitutie
Heeft u vanwege de storing langer dan 48 uur geen internet verbinding gehad, dan kunt u aanspraak maken op een restitutie. Bij het toekennen hiervan zullen wij de algemene voorwaarden van @Home ruim interpreteren. Wij verzoeken u door te geven vanaf wanneer de storing bij u optrad en wanneer uw verbinding weer hersteld was.

Uw gegevens worden vervolgens vergeleken met de uitval-data uit onze systemen. Op basis van uw en onze gegevens wordt vervolgens de restitutie bepaald.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rvm

Sorry, beetje late reactie van me..

Ik heb mijn Xbox direct op mijn modem aangesloten.
De afgelopen dagen had ik niet altijd succes om met de Xbox online te komen.

Mijn ipadres wordt herkend maar bij de DNS-server lijkt het continu fout te gaan.
Hoe en waar ik dhcp binnen Xbox moet gebruiken is me een beetje onduidelijk.

Ben jij zelf in het bezit v/e Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

@noax: nee, ik heb geen xbox. Wellicht vind je hier de benodigde info:
http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=20181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu breekt me klomp toch echt.

Vorige week een mailtje naar athome support gestuurd omdat ik vermoede dat mijn abbonement niet goed ingesteld was daar mijn download maar 1200kbps was en dus familie zou zijn.
Tot mijn grote verbazing krijg ik vanmiddag een mailtje terug met de melding dat mijn abbo idd op familie was ingesteld ipv breedband.
Ik heb dus een aantal maanden betaald voor breedband terwijl ik een familie verbinding heb gehad, ik vermoed vanaf September, de maand waarin mijn verbinding ineens stukken trager werd, in September is ook onderhoud van de server geweest in mijn regio.
In de loop van komende week zou eea hersteld worden maar over mijn teveel betaalde euro's wordt geen melding gemaakt.
Morgen maar eens ff bellen, krijg ik geen geld terug zeg ik op met onmiddelijke ingang.

Ik raad iedereen aan met een te trage breedbandverbinding contact op te nemen met support van Athome, want wie weet hebben meerderen een te trage verbinding voor hun geld, lees Breedband = Familie.

Download met mijn "breedbandabbo" is op dit moment 130Kbyt/s :( terwijl ik voor September ruim aan de 500 kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 14:57

Wekkie

Yeah

Nou dit was me wat zeg. Ik heb van zaterdag avond t/m vanochtend geen verbinding meer gehad. En dan ook nog een leuk mailtje dat de problemen verholpen zijn maar dat je nog wel een na-effect zou kunnen merken :/

Ook een nieuw IP trouwens :

R.I.P 217.121.83.244 O+

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Jij kunt dan geld terug vragen. Bij mij duurde t geen 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvm schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:37:
@noax: nee, ik heb geen xbox. Wellicht vind je hier de benodigde info:
http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=20181
Thnx voor de url, rvm!

Ben inmiddels wat meer te weten gekomen over mijn probleem, helaas niet voldoende om er een oplossing voor te vinden.
Heb een x-aantal berichtjes op het net geplaatst, met de hoop dat iemand dit probleem herkent en daar een oplossing voor weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vanaf 17:00 krijg ik plots geen IP nummer meer. Na het DHCP gedonder van twee weken geleden gelijk maar even de Helpdesk gebeld, die natuurlijk van niets wist. Toch wel zo'n 10 minuten in de wacht gehangen, dus ze worden weer plat gebeld.

Ondertussen de boel statisch ingesteld en ben weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Ik heb een aardig probleem hier, na een volle ochtend kloten toch maar ff aan jullie vragen...

Internet: @Home breedband
Modem: Motorola SB5100E
PC's: 1 x Windows XP Prof - Online
1 x Mac OS 9.2 - Offline
1 x Max OS X 10.2 - Offline
1 x Edimax Router - Offline

- Als ik het modem met een koppelstukje op de PC aansluit en als Compnaam CCxx invul, ben ik online.
- Als ik het modem met een koppelstukje op de Mac met OS 9 aansluit en als DHCP Client ID CCxx invul, ben ik offline. Idem voor OS X.
- Als ik het modem rechtstreeks op de router aansluit en als DHCP Client ID CCxx invul, ben ik offline. De router krijgt wel een IP adres van @Home (84.etc), en de 3 computers krijgen een IP van de router (192.168.x.x), maar ik ben op alle drie de machines offline.
[list]
• De bovenste 4 ledjes op het modem branden constant; er is dus verbinding met @Home.
• Regelmatig contact gehad met @Home; van hun kant klopt alles. MAC adres klopt, modem aangemeld etc.
• Als ik de Mac's rechtstreeks (met koppelstukje) op het modem aansluiten, krijgen zij een 169.254.x.x IP. Self-assigned dus, geen idee waarom ze nix van het modem krijgen.
• Als de Mac's op de router zijn aangesloten, kan ik vanuit de Mac's het config scherm van de router benaderen. De UTP kabels werkendus (lijkt me?).

De problemen zijn begonnen nadat ons COM21 werd vervangen door de Motorola. COM21 + Edimax router + 2 Mac's + 1 PC heeft ruim 1.5 jaar probleemloos gedraaid.

Ik snap er geen hol meer van, @Home helpdesk weet het ook niet en zegt dat het probleem in ons netwerk ligt (waar ze opzich wel gelijk in hebben). Familie zit bijna een week zonder internet en vindt het behoorlijk irritant, ik kom zelf niet uit het probleem wat ik zelf irritant vind. ;) 8)7 |:(

Verdere info op aanvraag natuurlijk beschikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
NielZ schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:58:
[knipperdeknip]
- Als ik het modem rechtstreeks op de router aansluit en als DHCP Client ID CCxx invul, ben ik offline. De router krijgt wel een IP adres van @Home (84.etc), en de 3 computers krijgen een IP van de router (192.168.x.x), maar ik ben op alle drie de machines offline.
[knipperdeknip]
dns probleempje?

sluit ze aan met router en probeer
213.51.129.123 ( = www.home.nl)
te pingen.
kan je die pingen moet je ff juiste dns servers instellen.

die andere problemen kan ik je niet bij helpen)

[ Voor 5% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 14-12-2004 15:10 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

@Nielz, sluit de Edimax router aan met daarachter de PC die wel online komt als hij rechtstreeks is aangesloten. Kies in de Edimax voor 'clone MACadres' (of iets vergelijkbaars) en vul je CP/CC/CO/CM-nummer in als 'hostname/computernaam'.

Het is weliswaar zo dat @Home zelf niet naar het MAC adres kijkt, maar wellicht is het modem zelf wat in de war door alle verschillende MAC adressen die hij inmiddels voor z'n kiezen heeft gekregen (ik zuig dit niet uit m'n duim, maar weet alleen niet of dit nog een actueel probleem is bij Motorola modems).

Wat bedoel je precies met 'koppelstukje'? Probeer eens met 1 enkele kabel die PC/Mac/Router op het modem aan te sluiten.

Is op de PC de snelheid (10/100mbps) en duplex (full/half) instelling handmatig ingevoerd of staat die op automatisch?

[ Voor 17% gewijzigd door rvm op 14-12-2004 15:18 . Reden: duplex/snelheids instelling NIC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Maestro.mosjuh schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:10:
[...]dns probleempje?
sluit ze aan met router en probeer
213.51.129.123 ( = www.home.nl)
te pingen.
kan je die pingen moet je ff juiste dns servers instellen.
die andere problemen kan ik je niet bij helpen)
Ik denk niet dat het DNS is... Ten eerste werkt FTP etc ook niet.
Ik heb de DNS adressen van de PC overgenomen en deze in de Mac's gezet, maar het helpt niets. Geen teken van leven...
rvm schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:16:
@Nielz, sluit de Edimax router aan met daarachter de PC die wel online komt als hij rechtstreeks is aangesloten. Kies in de Edimax voor 'clone MACadres' (of iets vergelijkbaars) en vul je CP/CC/CO/CM-nummer in als 'hostname/computernaam'.

Het is weliswaar zo dat @Home zelf niet naar het MAC adres kijkt, maar wellicht is het modem zelf wat in de war door alle verschillende MAC adressen die hij inmiddels voor z'n kiezen heeft gekregen (ik zuig dit niet uit m'n duim, maar weet alleen niet of dit nog een actueel probleem is bij Motorola modems).
Jep, dat had ik ook al geprobeerd... Daarnet nog ff gedaan, hier ff screenshotje.
Afbeeldingslocatie: http://niels.e-dentify.nl/images/edimax.JPG
Zoals je ziet krijgt de router keurig een IP van @Home, en deelt de router ook keurig IP's uit. Het MAC adres is gecloned idd.

Het motorola modem kan idd maar 5 MAC adressen aan. Het is echter wel zo dat als je de stekker er vijf seconden uit trekt, hij de MAC adressen vergeet (URL alleen voor @Homers met motorola ;)).
Stekker is er al wel 6x uitgegevaan vandaag. 8)7
Wat bedoel je precies met 'koppelstukje'? Probeer eens met 1 enkele kabel die PC/Mac/Router op het modem aan te sluiten.

Is op de PC de snelheid (10/100mbps) en duplex (full/half) instelling handmatig ingevoerd of staat die op automatisch?
Afbeeldingslocatie: http://www.alfazet.nl/kabels/ethernet/td1014.jpg
^ UTP koppelstukje. De '1 enkele kabel' verbinding heb ik inmiddels ook gelegd, zonder iets ertussen. Geen resultaat.

De snelheid & duplex instellingen zijn automatisch. Als ik het Motorola modem erop aansluit is het 100mbit, de COM21 geeft 10mbit. Of het full of half duplex is durf ik je niet te zeggen, waar kan ik dat vinden? :o
Ik meende gehoord te hebben dat dat niet veel uitmaakte... Of dat ie dat iig automatisch goed pakte.

Kan het zo zijn dat ze bij @Home internet gelimiteerd hebben tot 1 MAC adres (de PC dus). De router heeft namelijk hetzelfde MAC adres, en die krijgt wel netjes een IP toegewezen... De twee Mac's niet. Vreemd is dan weer wel dat de PC vervolgens geen verbinding heeft, als de PC op de router is aangesloten.

ARG 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
@Home limiteeerd niet op het mac adres van de netwerkkaart. Bovendien waarom zou het een probleem zijn dat het Moterola modem maar 5 MAC adressen aankan? Als je een router er aanhangt heeft hij sowieso maar met een MAC adres te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:50
NielZ; heb ook bij iemand eens zo'n Edimax router op @Home aangesloten, het probleem zit hem in het Subnet Mask, er staat nu 128.0.0.0, dit klopt niet, vaak is het bij @Home 255.255.254.0 o.i.d. Als je de recentste Firmware op je Edimax (www.edimax.com) zet zul je zien dat hij wel Subnet Mask 255.255.254.0 overneemt en hopelijk internet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

@Nielz, zoals soganta al opmerkt is de netmask (en ook gateway overigens) op die Edimax niet zoals het hoort...., maar welke netmask/gateway krijg je op MacOSX als je het IPnr via DHCP laat verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
was er al verteld dat het subnetmasker en de default gateway niet goed zijn in de router :? :+

blijkbaar gaat de router niet goed om met de lease (de lease zelf is goed; computer doet het wel)
dus idd ff proberen met een firmware update.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Hij doet het weer! \o/ :)

soganta, rvm, Maestro.mosjuh, bedankt voor de tip. Firmware updaten boodt inderdaad uitkomst, had ik niet verwacht. Blijkbaar heeft het nieuwe Motorola modems wat "nieuwer spul" nodig. Dat verklaart wellicht ook waarom de PC wel online was en de Mac's niet; de PC is ruim een jaar oud, terwijl de Mac's 4 en 5 jaar oud zijn.

Achteraf gezien misschien stom van mezelf, maargoed, ik ben al lang blij dat het weer werkt. Familie begon ook behoorlijk zenuwachtig te worden, en ik heb mijn lesje voor de toekomst weer geleerd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Altijd leuk om een erachter te komen dat je een nieuw IP adres hebt en dat ook de performance toevallig van erg stabiel naar onstabiel is gegaan. Ben benieuwd of het in de komende maanden verder achteruit zal gaan of niet.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 08:06
Hmm iemand anders problemen met het bereiken van websites die gehost zijn Amerika ? Ik wel :(

Naar alles wat ik ping in de us krijg ik dit dus. Ook even een tracert gedaan naar ebay.com :
13 236 ms 272 ms 277 ms sl-bb22-sj-10-0.sprintlink.net [144.232.20.186]

14 259 ms 253 ms 341 ms sl-bb20-sj-15-0.sprintlink.net [144.232.3.166]
15 282 ms 222 ms 251 ms sl-gw19-sj-14-0.sprintlink.net [144.232.0.226]
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
Lijkt er dus op dat de backbone tussen amerika en europa er uitligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje, niet zo zeer een probleem maar toch...

Ik zit hier aangesloten aan Mill en ik haal altijd wel hoge snelheden, en soms ook meer dan ik in de praktijk zou moeten hebben (volledige 4Mbit ipv 3.8 Bijv)
Nu is het zo dat @home wel eens vaker expirimenteert hier en ik heb vaak hoge snelheden.
Sinds gisteren echter haal ik geregeld de 8Mbit, en wel 2 minuten lang ofzo, dus geen burst snelheden.
Is iemand op de hoogte van deze tests of niet?
De upstream is bij mij ook iets omhoog gegaan en ik haal nu de 90 kb/sec zelfs soms...
Dus nu de vraag is @home van plan om toch in navolging weer de speeds omhoog te gooien of wat zijn dit voor testen want ik vind eerst ens dat ze er eens voor moeten zorgen dat ze de huidige snelheden aan kunnen. Aan de ene kant ben ik dus blij maar aan de andere kant dus eigenlijk ook niet.
Btw ik heb een motorola modem.

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik weet het niet, maar bij mij in Groningen had ik gister een erg brakke connectie. De maximale download schommelde de hele dag steeds zo tussen de 60 en de 100K, met uitschieters van een paar minuten naar 200K.
Ik weet dat er capaciteitsproblemen zijn in Gr. maar daar had ik tot voor kort erg weinig last van, haalde 's avonds nog wel 400K/s. Nu plotseling dus veel minder, maar het gekke is ook van die uitschieters, die vind ik vrij onverklaarbaar... Ook was het (soms) zo dat bij het begin van een connectie de snelheid hoger was, maar dat ie dan snel triest daalt.

Het lijkt meer op een echte storing of onderhoud

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:13:
FF een vraagje, niet zo zeer een probleem maar toch...

Ik zit hier aangesloten aan Mill en ik haal altijd wel hoge snelheden, en soms ook meer dan ik in de praktijk zou moeten hebben (volledige 4Mbit ipv 3.8 Bijv)
Nu is het zo dat @home wel eens vaker expirimenteert hier en ik heb vaak hoge snelheden.
Sinds gisteren echter haal ik geregeld de 8Mbit, en wel 2 minuten lang ofzo, dus geen burst snelheden.
Is iemand op de hoogte van deze tests of niet?
De upstream is bij mij ook iets omhoog gegaan en ik haal nu de 90 kb/sec zelfs soms...
Dus nu de vraag is @home van plan om toch in navolging weer de speeds omhoog te gooien of wat zijn dit voor testen want ik vind eerst ens dat ze er eens voor moeten zorgen dat ze de huidige snelheden aan kunnen. Aan de ene kant ben ik dus blij maar aan de andere kant dus eigenlijk ook niet.
Btw ik heb een motorola modem.
Ik weet dat men in Boxmeer bezig is met ETtH-tests, verder weet ik geen hout van waar ze mee bezig zouden kunnen zijn. Ik weet wel dat @Home van plan is om medio 2005 volledig op de EuroDOCSIS2 standaard over te zijn (let wel: van plan, of ze het halen is een tweede). Bovendien zijn ze gisteren gestart met het omhoogknallen van de Budget-abo's (naar 256kbit/sec of zoiets). In princiepe kan @home al lang gaan goochelen met 8Mbit/s+ snelheden, maar men is (en das maar goed ook) ietwat terughoudend met het uitrollen van dat soort dingen. Ik haal op dit moment thuis zeer geregeld de 5Mbit/s (Den Bosch). Snelheden boven 4Mbit/s worden echter niet gegarandeerd en zijn officieel ook nog niet aan de orde.

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Initial G schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:05:
Ik weet het niet, maar bij mij in Groningen had ik gister een erg brakke connectie. De maximale download schommelde de hele dag steeds zo tussen de 60 en de 100K, met uitschieters van een paar minuten naar 200K.
Ik weet dat er capaciteitsproblemen zijn in Gr. maar daar had ik tot voor kort erg weinig last van, haalde 's avonds nog wel 400K/s. Nu plotseling dus veel minder, maar het gekke is ook van die uitschieters, die vind ik vrij onverklaarbaar... Ook was het (soms) zo dat bij het begin van een connectie de snelheid hoger was, maar dat ie dan snel triest daalt.

Het lijkt meer op een echte storing of onderhoud
check! op dit tijdstip (half zeven 's avonds) de hoogste snelheden van het jaar! (edit: beste resultaten OOIT in dik 4 jaar eigenlijk) :P :?

download +/- 500K/s, 59K/s up, ping is +/-20ms, 900connecties 8)7
was rond deze tijd op een goede dag ongeveer respectievelijk 400K, 45K, 70ms en 400
zelfde IP adres.

[ Voor 4% gewijzigd door Initial G op 16-12-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
Heeft iemand endig idee of @Home op een of andere blacklist staat :? Alle die ik verstuur van diverse @Home mail adressen naar diverse Hotmail adressen komt namelijk niet aan :? Zonder enige melding o.i.d.

Mail naar andere providers/aanbieders komt wél gewoon aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

ludo schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:15:
Heeft iemand endig idee of @Home op een of andere blacklist staat :? Alle die ik verstuur van diverse @Home mail adressen naar diverse Hotmail adressen komt namelijk niet aan :? Zonder enige melding o.i.d.

Mail naar andere providers/aanbieders komt wél gewoon aan...
Godver, dat heb ik dus ook kom ik net achter. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
IceStorm schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:22:
[...]

Godver, dat heb ik dus ook kom ik net achter. Heel apart.
Hmm ok dan ben ik in ieder geval niet de enige ;) Maar het is erg wazig... En niet echt handig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Klopt, er zijn problemen op de mailserver (ofzo :)) zei @Home via mail naar enkele collega-scholieren van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

IceEyz schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:00:
Klopt, er zijn problemen op de mailserver (ofzo :)) zei @Home via mail naar enkele collega-scholieren van mij :)
Maar een mailserver die 1 domein blokt is gewoon raar (als het niet bewust gedaan is :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok probleempje:
Ik heb het basispakket van @Home wat inhoud dat ik een downstream heb van 768 kbit/s (96 kilobyte/s) en een upstream van 128 kbit/s (16 kilobyte/s). Nu haal ik qua downstream gewoon de goede snelheid maar qua upstream loopt het faliekant mis. Waarschijnlijk heb ik hierdoor een nogal hoog uitgevallen ping als ik online gamen wil. Mijn upstream komt niet boven de 6 kilobyte/s wat nogal ver onder de gegarandeerde upstream ligt. Heeft iemand misschien een idee hoe dit kan/komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:50:
Ok probleempje:
Ik heb het basispakket van @Home wat inhoud dat ik een downstream heb van 768 kbit/s (96 kilobyte/s) en een upstream van 128 kbit/s (16 kilobyte/s). Nu haal ik qua downstream gewoon de goede snelheid maar qua upstream loopt het faliekant mis. Waarschijnlijk heb ik hierdoor een nogal hoog uitgevallen ping als ik online gamen wil. Mijn upstream komt niet boven de 6 kilobyte/s wat nogal ver onder de gegarandeerde upstream ligt. Heeft iemand misschien een idee hoe dit kan/komt?
mocht je een router hebben, haal die er ff tussenuit om zeker te weten dat het daar iig niet aan ligt.
dan NIC herinstalleren, alle internetprogramma's afsluiten en dan nog eens testen. mocht het nog steeds slecht zijn, dan kan je met netstat zien of er misschien openstaande verbindingen zijn (waar het aan kan liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
hier mijn probleem: sinds de grote (DNS?) storing van 1, 2 weken geleden (waar ik gelukkig geen last van heb gehad) heeft mijn pc sinds 1 week problemen met verbinding krijgen met het opstarten van de pc. Als ik mijn pc aanzet duurt het tot 30 minuten voor ik verbinding kan krijgen met internet (terwijl ik voorheen meteen verbinding had).

Het maakt niet uit of ik dit met of zonder firewall doe (ZoneAlarm of build-in) of met of zonder router. Ook een herinstallatie heeft helaas geen oplossing gegeven.

(probleem met het grote @home topic is dat het moeilijk is om het hele topic door te spitten met je probleem dus mocht de oplossing gegeven zijn, graag even een tipje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

markvt schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:20:
Hier dus ook. Nogal irritant, het is dus gewoon momenteel niet mogelijk naar een hotmail-adres te mailen. Ik heb @home hierover gemaild, maar of dat zin heeft... Is hier al meer bekend over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
@Home mailverkeer met Hotmail 20 december
Geachte abonnee.

Sinds enkele dagen heeft Hotmail een blokkade
op emails vanuit het @Home domain. Dit is het
gevolg van grote hoeveelheden spam richting
Hotmail.

Hierdoor komen emails vanuit @Home niet aan
bij Hotmail accounts.

Wij zijn momenteel in contact met Hotmail om
deze problemen te verhelpen.

Onze excuses voor het onstane ongemak.

@Home klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Volgensmij zit er ergens bij de datacenter kant van @home brakheid in het netwerk, van sommige sites haal ik maar tussen de 200 en 270KB/s en schommelt het heel erg, maar van weer anderen haal ik wel weer 500KB/s zoals normaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:55

dbzfan

Nee.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Dec 26 2004 om 11:44:53 UTC+0100)

Download : 101.0 KByte/sec
Upload : 33.4 KByte/sec
Connection : 637.0 Conn/min

ARghh, dit heb ik nu al ene week ofzo :S Eerst haalde ik altijd 500 kbs. Nu altijd 100.

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Uhuruburu schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:40:
Vanaf 17:00 krijg ik plots geen IP nummer meer. Na het DHCP gedonder van twee weken geleden gelijk maar even de Helpdesk gebeld, die natuurlijk van niets wist. Toch wel zo'n 10 minuten in de wacht gehangen, dus ze worden weer plat gebeld.
Een collega van me (regio Tilburg) heeft na de storing kortstondig kunnen internetten, maar na een paar uur moest hij toch weer constateren dat hij een APIPA adres had gekregen en dus niets meer kon doen op internet.

Hij heeft ondertussen alle bekende stappen al doorlopen (ook samen met de helpdesk), inclusief het wisselen van de netwerkkaart (voor het geval dat die spontaan was overleden in een samenloop van omstandigheden).

Hebben anderen dit euvel eventueel al opgelost (behalve door het statisch instellen van alle gegevens, want dat is geen optie)?

Mijn Library Thing catalogus

Verwijderd

Een maat van me heeft ook een probleem me @home..

Hij heeft een Sweex wireless router aangeschaft om door zen hele huis
te kunnen internetten met zen laptop. Via deze router werkt het internet prima op 1 ding na:

De downloadsnelheid is extreem laag! = 10 tot 20 kb met uitschieters naar 80. :'(

terwijl de uploadsnelheid normaal is = +/- 45 kb

Ik heb de router zelf getest op men adsllijn en daar haalt hij met gemak de hoogst haalbare snelheid.

Heeft iemand een idee waardoor dit kan veroorzaakt worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik ken ook iemand die problemen had met zn Sweex router. Hij moest toen nog enkele weken wachten op nieuwe firmware die problemen met @home zal verhelpen. En zo ver ik weet is het daarna opgelost. Misschien moet je vriend dan ook maar op de website van Sweex zoeken naar nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:31:
Ik ken ook iemand die problemen had met zn Sweex router. Hij moest toen nog enkele weken wachten op nieuwe firmware die problemen met @home zal verhelpen. En zo ver ik weet is het daarna opgelost. Misschien moet je vriend dan ook maar op de website van Sweex zoeken naar nieuwe firmware.
Ok ik zal het eens proberen bij hem

thanx! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op speedtest.nl staan mensen die 1000kb halen? Ik had vannochtend ook heel even dat ik met 1mb downloaden! (met DU meter) was niet een uitschieter maar bleef zeker 5 sec aanhouden.. Misschien dat zeaan het testen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25

odan

The dark side is within all!

had het de afgelopen dagen ook. zat iets te downen en had constant rond de 900 kb. later die avond. nog iets binnen gehaald en dat ging zo'n 10 a 15 sec met 1.4 mb. :)

hoop dat dit een test is van @home die ze snel door gaan voeren :)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
ik haal 's nachts wel een snelheden van 4,4 mbit in een uur, dus bijna 2 gig in een uur
ik was zelf aan het slapen, maar ik denk dat er dus redelijk wat uitschieters zijn 's nachts

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Als ze dat aan het testen zijn, waarom dan voor een paar seconden? Ik zou zeggen dat de snelheid een minuut hetzelfde moet blijven, wil je het een test noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

Diegene die al die uitschieters hebben - met wat voor 'n modem, Com21 of Motorolla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
csteelooper schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:43:
[...]

Ik weet dat men in Boxmeer bezig is met ETtH-tests, verder weet ik geen hout van waar ze mee bezig zouden kunnen zijn. Ik weet wel dat @Home van plan is om medio 2005 volledig op de EuroDOCSIS2 standaard over te zijn (let wel: van plan, of ze het halen is een tweede). Bovendien zijn ze gisteren gestart met het omhoogknallen van de Budget-abo's (naar 256kbit/sec of zoiets). In princiepe kan @home al lang gaan goochelen met 8Mbit/s+ snelheden, maar men is (en das maar goed ook) ietwat terughoudend met het uitrollen van dat soort dingen. Ik haal op dit moment thuis zeer geregeld de 5Mbit/s (Den Bosch). Snelheden boven 4Mbit/s worden echter niet gegarandeerd en zijn officieel ook nog niet aan de orde.
ETTHome maakt toch geen gebruik meer van modems? Ik hoorde namelijk van mensen uit Boxmeer dat de UTP aansluiting meteen uit TV-kastje kwam.

Trouwens weet iemand misschien iets meer over het 'nieuwe'ETTHome? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wanneer ze het gaan doorvoeren, wat de snelheden en de kosten ervan zijn . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Wat ik net merk: de webspace via http://members.home.nl/$username ligt er schijnbaar uit. Ik krijg zelf geen verbinding meer met mijn webspace en ook andere sites die gehost zijn op dat domein zijn bij mij niet te bereiken. Via FTP kan ik nog wel in mijn webspace komen, maar daar heb ik niet zoveel aan. Toch raar...

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:38
Klopt inderdaad Webspace ligt plat :(

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Dit is ook zo grappig, dat mailtje wat ik terugkreeg:
Dit is een automatisch gegenereerd bericht.
Reacties op dit bericht zullen niet in behandeling worden genomen!

Geachte @Home abonnee,

Bedankt voor uw bericht: Webspace onbereikbaar via http

U kunt binnen 3 werkdagen een bericht van ons verwachten.

We willen van deze gelegenheid gebruik maken om u te herinneren aan onze uitgebreide hulp pagina's. U kunt deze vinden op http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,
@Home,

Afdeling Klantenservice
Ik denk idd dat 3 werkdagen een redelijke termijn is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Laatst online: 10:22
Bij mij ligt Essent er echt compleet uit! Internet werkt niet meer en de televisie geeft op alle kanalen sneeuw. Nog een geluk dat ik adsl naast kabel heb (proefabbo @home).

Maar op de site is niks te vinden van storingen in Limburg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 14:38
Ik heb hier nog wel internet gelukkig voor hoelang het duurt :7

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:25

bemeall

Down Under!

FF1987 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:02:
[...]

ETTHome maakt toch geen gebruik meer van modems? Ik hoorde namelijk van mensen uit Boxmeer dat de UTP aansluiting meteen uit TV-kastje kwam.

Trouwens weet iemand misschien iets meer over het 'nieuwe'ETTHome? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wanneer ze het gaan doorvoeren, wat de snelheden en de kosten ervan zijn . :)
Ik kwam toevallig laatst wat foto's en documentatie over ETTHome tegen. Ben zelf ook wel nieuwsgierig over het hoe en wat, aangezien een wat snellere verbinding nooit weg is. Zeker niet als ze het niet te duur gaan maken :P

Oh en idd er komt direct UTP uit het aansluitpunt zo te zien:
Afbeeldingslocatie: http://xtra.davex.nl/etth/etth-1.jpg

meer...
linkje naar pdfje

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
lordsnow schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:52:
Diegene die al die uitschieters hebben - met wat voor 'n modem, Com21 of Motorolla?
motorola

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
En nu is de webspace weer online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:33

abeker

...

Nog meer ellende @home...

Ik heb al sinds 9 december geen verbinding met internet. In eerste instantie zou het komen door de signaalsterkte, want het modem kon geen verbinding maken. Daarvoor heb ik gebeld en er is een mannetje langsgekomen om alles te controleren. Sindsdien kan het modem wel contact maken met de servers van @home, maar ik kan nog steeds niet op internet.

Er wordt wel een IP-adres aan mij toegewezen, en subnetmask, gateway en dns worden ook goed ingevuld. Maar zelfs als ik een simpele ping uitvoer op de gateway, krijg ik geen response terug. Ik heb al een aantal keer naar die te dure klantenservice gebeld om telkens te horen te krijgen dat het probleem op de computer zit (firewall, virusscanner etc. standaardverhaal), maar daar geloof ik niet in, temeer omdat het op 2 computers niet werkt én op de router die ik onlangs heb aangeschaft in de hoop dat ik snel weer een werkende internetverbinding zou krijgen. De router geeft zelfs aan dat de gateway onbereikbaar is (ik kan dus wel browsen naar instellingen van zowel kabelmodem als router).

Mogelijke oorzaken volgens mij:
-modem is kapot (Motorola modem)
-configuratiefout op servers van @home;
-het ip-adres dat ik krijg wordt door iemand anders gebruikt als statisch IP adres (sinds de storing krijg ik iig een ander IP adres dan ik voorheen had)

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Heeft iemand anders trouwens slechte ervaringen met de kosten van de klantenservice. Ik had laasts 12:19 minuten gebeld en toen was mijn 15 euro beltegoed al weer op. Volgens mijn rekensommetje zou dat gesprek ~ 7 euro gekost moeten hebben. Daar klopt m.i. iets niet...

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

+ mobiele belkosten natuurlijk...
voor je probleem, ik denk dat het probleem ergens aan @home's kant ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Kreeg net opeens een leuke disconnect en daarna een ip-change van de 82.75.110.* naar de 82.72.200.* range. Waar dat nu weer goed voor is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Ro schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:55:
Kreeg net opeens een leuke disconnect en daarna een ip-change van de 82.75.110.* naar de 82.72.200.* range. Waar dat nu weer goed voor is :/
Kreeg et vandaag ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

abeker schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:33:
[..]
Mogelijke oorzaken volgens mij:
-modem is kapot (Motorola modem)
-configuratiefout op servers van @home;
-het ip-adres dat ik krijg wordt door iemand anders gebruikt als statisch IP adres (sinds de storing krijg ik iig een ander IP adres dan ik voorheen had)

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
[..]
check eens of je een 192.x ip krijgt als je modem op standby staat (de knop op het modem, werkt alleen als je modem wel online is). als dat zo is weet je iig zeker dat het verkrijgen van een lease geen probleem is (en dat je modem prima werkt). en dan zou ik contact opnemen met de helpdesk.

[ Voor 49% gewijzigd door Sequence op 05-01-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker

abeker

...

Initial G schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:48:
+ mobiele belkosten natuurlijk...
voor je probleem, ik denk dat het probleem ergens aan @home's kant ligt.
Standaard prepaid tarief telfort is €0.35 p/m. Starttarief is €0.07. @home rekent €0.10 p/m

13 * €0.35 = €4.55
13 * €0.10 = €1.30
1 * €0.07 = €0.07
totaal: €6.55
bedrag dat naar een onbekende bestemming gaat: €15.22 - €6.55 = €8.67. Da's bijna 70 cent per minuut teveel.

(hmm ik zie dit over het hoofd:
Voor bellen en sms-en in en naar het buitenland, naar servicenummers en andere commerciële nummers gelden andere tarieven. Voor servicenummers die beginnen met 084-, 087-, 09xx-, 0906- en 0909 gelden speciale tarieven:
over het algemeen geldt € 1,25 per minuut + € 0,07 starttarief per gesprek. De eerste minuut wordt altijd in rekening gebracht.)
Sequence schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:51:
[...]

check eens of je een 192.x ip krijgt als je modem op standby staat (de knop op het modem, werkt alleen als je modem wel online is). als dat zo is weet je iig zeker dat het verkrijgen van een lease geen probleem is (en dat je modem prima werkt). en dan zou ik contact opnemen met de helpdesk.
Als ik het modem op standby zet, krijg ik gewoon een 192.x ip adres toegewezen.

Net gebeld naar de helpdesk.. Volgens hun is het echt een probleem op mijn pc's omdat ik wel het goede IP adres toegewezen krijg. Raden ze aan om windows maar opnieuw te installeren... Voordat ik dat doe, ga ik eerst nog maar een andere PC aansluiten om te kijken of ik dan wel kan internetten.

[ Voor 28% gewijzigd door abeker op 06-01-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19

pim

Sinds gisteren ligt internet bij ons eruit..

Normaal gesproken knipperen de oranje lampjes als het niet werkt, en de groene lampjes als alles prima werkt..
Ditmaal staan de 2 linker lampjes constant op groen, zonder knippering of iets:

Afbeeldingslocatie: http://www.skateboarden-denbosch.nl/pics/06-01-05_modem.jpg

Iemand enig idee wat dat betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:50
Toevallig je NIC of poort op je router kapot? Aangezien het laatste lampje niet brandt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

Als het LNK lampje op je Com21 niet brand is er geen verbinding tussen modem en PC.

Dus:
UTP-kabel nakijken (zitten de stekkers er in, kabelbreuk?),
NIC wel geinstalleerd?
NIC wel enabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 weken @home Family lekker voor mezelf en maar 1 keer problemen gehad met het 'sochtends tussen 7 en 9 proberen te gamen, was heel erg druk.. Maar verders wel ok. Zou alleen iets meer snelheid willen zien dan 1500/256 :)

Alleen vindt ik de Newsgroup van @home klote.. vaak halve bestanden, download errors of corrupte files :X

zonde van m'n tijd eigenlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ro schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:55:
Ik heb hier precies hetzelfde. Ik kon plots vanaf men werk geen verbinding met huis meer maken.

Nu kan ik ook nog al men DNS domeinen aan gaan passen :(

Eikels van @home. Ze hadden het ten minste aan mogen kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 18:33:[...]Ik heb hier precies hetzelfde. Ik kon plots vanaf men werk geen verbinding met huis meer maken.Nu kan ik ook nog al men DNS domeinen aan gaan passen :(
Eikels van @home. Ze hadden het ten minste aan mogen kondigen.
:X Beetje aanstellerij vindt je ook niet? Had je maar een internetprovider moeten nemen die je een vast ip adres aanbood. Aangezien je daar geen voorkeur voor hebt zit je nu dus goed bij @home, die ook duidelijk zeggen dat je je computer/router op dhcp moet zetten.

B) Dat het moeite kost om al je dns domeinen aan te passen weet ik, maar als je dat niet wilt kun je denk ik ook ipv je ipadres dit intypen bij jouw dns verwijzingen:
code:
1
<cp-nummer>.dbsch1.nb.home.nl

[ Voor 2% gewijzigd door Gody op 06-01-2005 18:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je hebt wel gelijk.
Ik moet niet zeuren want ik heb er zelf voor gekozen.

De DNS naam van @home gebruiken is een goed idee.
Ik gebruik zelf al een geregistreerde domein naam maar dit duurt weer enige tijd voor deze overal verwerkt is.

Maar je weet wel hoe dat gaat. Even spelen met PHP en MySQL en je tikt zo weer een ip adres in. En nu mag je alles weer nalopen. Dit alles nog nadat je achterhaald hebt wat nu het probleem in de eerste plaats is.

Een mailtje over onderhoud of melding op de website zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19

pim

Thanx lordsnow en soganta, de kabel was verkeerd aangesloten op de router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:39:
Een mailtje over onderhoud of melding op de website zou wel fijn zijn.
Het is bekend dat je bij @home geen statisch IP hebt, dus zou ik als het mijn bedrijf was, mijn tijd ergens in anders stoppen dan in iets wat helemaal niet hoeft.

Ik gebruik fijn een hostname van DynDNS en mijn router werkt dat account automatisch bij als er een verandering van het IP heeft plaatsgevonden.

---

En dan nog even wat anders. Weet iemand wat de huidige firmware van de SB4200e is bij het basis abo? En wat is de oorzaak van het onderstaande?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
050105022410 3-Critical H501.4 HFC: LOST TRC SYNC- trying to recover  
050105022410 7-Information H501.12 HFC: FEC LOCK recovery OK  
050105022410 7-Information H501.15 HFC:FEC LOCK recovery OK  
050105015537 7-Information H501.6 HFC: TRC SYNC Recovery OK  
050105015536 3-Critical H501.4 HFC: LOST TRC SYNC- trying to recover  
050105015536 7-Information H501.12 HFC: FEC LOCK recovery OK  
050105015536 7-Information H501.15 HFC:FEC LOCK recovery OK  
050105014652 7-Information H501.6 HFC: TRC SYNC Recovery OK  
050105014651 3-Critical H501.4 HFC: LOST TRC SYNC- trying to recover  
050105014651 7-Information H501.12 HFC: FEC LOCK recovery OK  
050105014651 7-Information H501.15 HFC:FEC LOCK recovery OK

[ Voor 66% gewijzigd door Ascathon op 07-01-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al een snelheidsverhoging bekend ? of in de planing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Duidelijk wel in de planning... Kreeg net een screenshotje van iemand die vanmorgen zo'n 30 minuten lang dik 1mb/sec van het internet trok... Waarom testen ze dat soort dingen niet hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

IceEyz schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:55:
Duidelijk wel in de planning... Kreeg net een screenshotje van iemand die vanmorgen zo'n 30 minuten lang dik 1mb/sec van het internet trok... Waarom testen ze dat soort dingen niet hier 8)7
Weet je zeker dat het geen meetfout is? (DC++ ofzo)

Ik verwacht dat @Home het nu wel even voor gezien houd met de verhoging, ookal bieden een paar concurrenten een iets hogere downstream aan. Als ze nu de primeur kunnen pakken met 10 mbit up en down denk ik dat ze daar veel klanten mee winnen.

Tijd zal het vertellen? Ik heb op dit moment een COM21 modem en kan nog niet eens gebruik maken van de volledige 512 kbit/s upload die ik nu zou moeten hebben. Ben benieuwd hoe dat zal gaan met het nieuwe modem dat eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25

odan

The dark side is within all!

uit ervaring kan ik je vertellen dat niet veel mensen de volle upload halen met het oude com21 modem.

ff nieuwe voor nieuwe modempje zorgen dus ;)

sinds ik het nieuwe modem heb gaat alles hier ook sneller. de ping in games is vaak zo'n 10 ä 30 beter. en de up en download is ook veel beter. en haal bijna altijd de beloofde snelheden. en ik woon toch wel in een gebied waar veel @homers wonen (dacht ik toch)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ik weet zeker dat 't geen meetfout is, op de screenie stond een DU metertje met een behoorlijk lang balkje, vol met 1.03 MB/sec, dus 8Mbit voor degenen die Mb en MB door elkaar willen halen ;)

COM21-modem is gewoon langzamer dan 't Motorola-gedoe. Ik ging van ~450 naar 515 en van ~20 naar ~65. Maar vreemd genoeg maakt Samurize daar weer 535 en 70 van... overhead ofzo?

Upd. Mijn IP-adres is nu ook zomaar veranderd :/ 82.75.51.xxx naar 82.72.xxx.xxx - kan 't niet eens meer onthouden :P

[ Voor 16% gewijzigd door IceEyz op 08-01-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

De uitschieters naar ~ 8mbit heb ik ook gemerkt hier in Leek (Provincie Groningen).
Het lijkt me dat ze toch aan het testen zijn.

Heb een Motorola SB5100E overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb nu echt iets heel vaags.

Mijn IP is 217.122.157.128. Als ik daar de hostnaam bij zoek dan komt dat ook goed uit (co121133-a.almel1.ov.home.nl)
code:
1
2
Non-authoritative answer:
128.157.122.217.in-addr.arpa    name = co121133-a.almel1.ov.home.nl.

maar als ik dan het IP achter mijn hostname zoek (dus net anders om) komt er dit uit
code:
1
2
3
Non-authoritative answer:
Name:   co121133-a.almel1.ov.home.nl
Address: 82.72.161.144

Verder heb ik overal nog steeds mijn 217 ip, waar ook m'n domeinen aan hangen. (werkt allemaal nog, whatismyip.com geeft ook de 217)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Electronical schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:36:
Wat ik net merk: de webspace via http://members.home.nl/$username ligt er schijnbaar uit. Ik krijg zelf geen verbinding meer met mijn webspace en ook andere sites die gehost zijn op dat domein zijn bij mij niet te bereiken. Via FTP kan ik nog wel in mijn webspace komen, maar daar heb ik niet zoveel aan. Toch raar...
Beetje laat misschien en ik weet niet of het ondertussen al opgelost is, maar probeer ftp://homedrive.home.nl es in te loggen met user/pwd, dat werkt bij mij goed, volgens mij zijn ze daar nog steeds mee aan het goochelen, maar die hoort het iig te doen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Erik1: Heb je dat 82.72.x.x-IP ooit gehad, of krijg je dat binnenkort? Iig wijzen beide IP-adressen naar jou toe, dus heb je er twee... :)

Bij mij gaat ip->co-nummer en terug wel goed; ik heb dus maar één IP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

Ik ben benieuwd, misschien zijn ze inderdaad aan het kijken naar de mogelijkheden van een verhoging van download naar 10 mbit, om mee te komen met de concurrencie.

Ik vind wel dat het nu echt interessant begint te worden qua breedband, de concurrentie is moordend, zeker nu het sneller switchen van providers is ingevoerd.

Overigens verwacht ik morgen of dinsdag mijn nieuwe motorola modem, waarna ik ook van de volledige snelheid hoop te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker

abeker

...

Mijn probleem is sinds zaterdag "opgelost". Tussen haakjes ja, want ik weet nog niet zeker wat de reden was dat ik niet op internet kon. M'n huisgenoot had het modem 20cm verplaatst en toen werkte alles opeens weer (misschien werkte het wel eerder, maar dat kan ik niet controleren). Dus waarschijnlijk heb ik toch een brak modem of heeft @home toch stiekum wat gefixed aan hun kant. In ieder geval was het dus géén softwarefout aan mijn kant, zoals de helpdeskfiguren de hele tijd beweerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvhulten
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb sinds ongeveer een weekje continu ping rond de 90! :'(
terwijl mn ping meestal rond de 30 / 50.
iemand een ideetje waar dit aan kan liggen?
ik zit btw in regio denbosch.
iemand anders dit probleem of zit dit in mn thuisnetwerk???
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste