Het grote @home problemen topic deel 6

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/35596/full.png

Het grote @home problemen topic deel 6!

• Regels aan de hand van de modbreak uit deel 5:

Voor de duidelijkheid: de volgende policy wordt gehanteerd.
Posts die slechts bestaan uit de vermelding van je down- en uploadsnelheid zien we liever ook niet. Dit voegt niks toe aan de discussie. Hoewel het voor jezelf misschien goed voelt om je boos- of blijheid over lage/hoge snelheden te uiten door het posten van je resultaten, maakt het een topic er niet beter leesbaar op.
Specifiek voor topics zoals 'het grote @home problemen topic' of 'Chello weer brak' geldt dat we liever geen replies als 'vandaag was het weer eens slecht' (oid) zien. Het is nou eenmaal bekend dat de snelheid niet dagelijks stabiel blijft. Echte problemen kun je natuurlijk wel daar kwijt; daar zijn deze topics voor.

Het negeren van deze policy levert een Officiële Waarschuwing op!

• Tijdelijke stop uitgifte Docsis modems:

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben enige tijd geleden aangegeven dat wij uw COM21 modem zouden vervangen door een Docsis modem. Helaas kunnen wij de vervanging van het modem op dit moment niet uitvoeren. Op dit moment hebben wij niet voldoende capaciteit op ons Docsis platform om een significant snelheidsverschil te bewerkstelligen met de vervanging van het modem. Onze technici zijn momenteel bezig om de capaciteit van ons Docsis platform verder te verhogen. Wij begrijpen dat deze situatie enig ongemak veroorzaakt, onze excuses hiervoor.

Zodra de capaciteit op ons netwerk is uitgebreid zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klachtafhandeling

• Vorige topics:

Het grote @home problemen topic
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 2][/rml]
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 3][/rml]
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 4][/rml]
[rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 5][/rml]

• Handige links

Speedtest

Misschien niet erg betrouwbaar , maar toch handig om even te kijken of je verhoging er al doorheen is.

Mordax

Zelfde als bovenstaande :) Alhoewel ik zelf merkte dat mijn upload totaal niet klopte :)

10MB testfile

Vanaf de xs4all server kun je in ieder geval kijken of je een goede downloadsnelheid hebt.

@home storingsmeldingen

Handig om zo af en toe eens te bekijken. Je wilt uiteraard niet dat je verbinding er ineens onverwacht uitligt ;)

Troubles @home

Site met nieuws , klachten en ervaringen over @home

[rml][ HOME-BB] Nieuwe snelheid verhoging[/rml]

Topic over de recente verhoging naar 4000/512 kbit voor breedband abbo's
Mails met toevoegingen aan de TS oid kunnen naar mail[at]simulatedzero.nl ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Raku op 20-07-2004 14:01 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 10:42
wellicht toevoeging: http://www.mordax.nl

voor de rest: goeie startpost!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25
hebben er nog meer mensen last dat ze al dagen niet op hun webspace kunnen komen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op 25 juni 2004 @ 17:11:
hebben er nog meer mensen last dat ze al dagen niet op hun webspace kunnen komen?
Daar heb ik idd ook last van, iig met Total commander (FTP). Via de webinterface kom ik er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 09:25
ja, zelfde hier, TC doet het niet, maar ook als ik iets met IE erop gooi via de web interface is het vaak gewoon 0kb :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen heb ik gebeld om mijn nieuwe modem (zwarte Motorola) aan te melden, die ik na een snelheidsklacht heb gekregen.

Vanmiddag modem ingeplugd... werkt niet. Verdraaid, toch maar die contactdoos vervangen dan. :( Na een klein uurtje kruipen en schroeven achter een TV in een te krappe en te stoffige ruimte met te weinig licht, had ik alles vervangen/vastgeschroefd.

Modem aangesloten, en binnen 10 minuten online.

Downstream: 480-520 kB/s
Upstream: 57-61 kB/s

Ik woon in een gebied dat tot 1 september zou hebben moeten wachten voor de 32 kB/s upgrade. Echter, ik ben gegaan van een kloterig miserabele upstream van 7-12 kB naar minstens 50+. En het is niet eens 1 juli, en nog lang geen 1 september... als de mailserver ook fatsoenlijk blijft werken, zoals hij nu al lang doet, is @Home Breedband zeker weer de moeite waard.

Achteraf ben ik blij dat ik even heb doorgebeten en niet ben overgestapt op ADSL, omdat ik nu mijn bijna 3 jaar oude mail-adres nog heb. Wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 17:32:
Vanmorgen heb ik gebeld om mijn nieuwe modem (zwarte Motorola) aan te melden, die ik na een snelheidsklacht heb gekregen.

Vanmiddag modem ingeplugd... werkt niet. Verdraaid, toch maar die contactdoos vervangen dan. :( Na een klein uurtje kruipen en schroeven achter een TV in een te krappe en te stoffige ruimte met te weinig licht, had ik alles vervangen/vastgeschroefd.

Modem aangesloten, en binnen 10 minuten online.

Downstream: 480-520 kB/s
Upstream: 57-61 kB/s

Ik woon in een gebied dat tot 1 september zou hebben moeten wachten voor de 32 kB/s upgrade. Echter, ik ben gegaan van een kloterig miserabele upstream van 7-12 kB naar minstens 50+. En het is niet eens 1 juli, en nog lang geen 1 september... als de mailserver ook fatsoenlijk blijft werken, zoals hij nu al lang doet, is @Home Breedband zeker weer de moeite waard.

Achteraf ben ik blij dat ik even heb doorgebeten en niet ben overgestapt op ADSL, omdat ik nu mijn bijna 3 jaar oude mail-adres nog heb. Wel zo handig.
Idd, ik dacht dat jij ook uit Kerkrade kwam he?
Wij hebben vorige week een nieuw modem, splitter en wandcontactdoos gekregen. Woensdag kon alles geinstalleerd worden en dat heb ik dan ook meteen maar gedaan :)
Resultaat:
Com21: Maximaal 250 down en 12 up
Zwarte Motorola: Constant 530/540 down (pieken van 650 's nachts) en constant rond de 50 up :D
Ook zeer blij dus dat ik bij @home gebleven ben en niet naar ADSL overgestapt ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

]-[Skinlab]-[ schreef op 25 juni 2004 @ 17:42:
Ja... en ik kan er zelf niks aan doen. Mijn ouders wonen daar nu eenmaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Vandaag mail ontvangen dat mijn modem ook wordt omgeruild. Haalde overdag nooit hoger dan 10kB/s en ook midden in de nacht niet altijd, soms met wat mazzel 15 en als ik echt geluk heb dan haal ik heel soms voor heel eventjes 20kB/s. Download is met 350-400 opzich nog wel redelijk. Connecties per minuut is met 300-400 ook niet heel erg goed te noemen. Dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Nou, ik heb dus nog een kilobyte of 20 over van de 500 downstream, en een ping van >1000. Gaat lekker hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 17:42
Ben ook gelukkige eigenaar van de c-21 modem geweest. Sinds vandaag een nieuwe en aangesloten en eindelijk een upload van 60Kb/s
Ach allemaal leuk en aardig, maar het maakt mij niet zo heel veel uit.
Het is allemaal snel zat.

Ik heb echter wel een vraag, want ook voordat ik deze modem had viel het mij op dat ik op de testnews-server van @home tot maximaal 1 connectie kon hebben, terwijl dit er toch echt 2 mogen zijn. Heeft iemand anders hier ook last van?
Het is natuurlijk een testserver, maar ja, ik ben toch benieuwd...
(ik gebruik trouwens newsleecher)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Yep, 1 connectie nu, en volgens mij zo rond de 70KB/s
Newsbin pro

[ Voor 8% gewijzigd door -Skyhawk- op 25-06-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
omitz schreef op 25 juni 2004 @ 21:47:
Ben ook gelukkige eigenaar van de c-21 modem geweest. Sinds vandaag een nieuwe en aangesloten en eindelijk een upload van 60Kb/s
Ach allemaal leuk en aardig, maar het maakt mij niet zo heel veel uit.
Het is allemaal snel zat.

Ik heb echter wel een vraag, want ook voordat ik deze modem had viel het mij op dat ik op de testnews-server van @home tot maximaal 1 connectie kon hebben, terwijl dit er toch echt 2 mogen zijn. Heeft iemand anders hier ook last van?
Het is natuurlijk een testserver, maar ja, ik ben toch benieuwd...
(ik gebruik trouwens newsleecher)
hier ook , krijg een msg wanneer ik het test dat ik gekicked word als ik meer dan 1 connectie doe :)

//Powergrab trouwens

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Zit er eigenlijk nog verschil tussen de grotere Motorola modems (grijs) (beige/witte) en die kleine (zwart)?

[ Voor 11% gewijzigd door RMYuma op 26-06-2004 16:55 ]

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Grijs?? Je bedoelt die witte/beige.. de 4200
die 4200 ondersteund docsis 1.0 en 1.1
de 5100 ondersteund docsis 1.1 en docsis 2.0

Kijk eens op de motorola site zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 26-06-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh jee....

Om de een of andere reden krijg ik nu het idee dat over 3 jaar de mensen met een 4200 een probleem hebben.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoker
  • Laatst online: 19-09 09:57
Woei, mijn nieuwe modem (Motorola) is aangesloten en het werkt als een TGV op steroiden :D

maar wat een verschil in helpdesk medewerkers heb je daar toch...:
1ste telefoontje:
Ik: "Hoi, vanwege de snelheids verhogingen heb ik een nieuw modem gekregen.
Ik heb hem al aangesloten, hij hoeft alleen nog maar even door jullie aangemeld te worden" (deur in huis principe )
Hij: "Ooh, aha, euh, tja, *klik*, *ratel*, zucht, ok dan moet ik even de gegevens van het modem hebben"
...mac adres verhaaltje...
Hij: "Ok, meneer, het nieuwe modem is nu aangemeld. Even wachten, spanning er even af en weer op en u kunt weer internetten"

Wat die aap dus vergeten was is dat als je het com21 modem afmeld en het motorola modem aanmeld, je dan ook de bijbehorende cc-adressen moet overzetten :(

Dat mocht de 2e medewerker dus voor mij doen. Gelukkig had deze wel de verplichte hoeveelheid cafeïne ingenomen vanmorgen; hij had ongeveer 10 seconden nodig om het probleem te spotten, 60 om het probleem op te lossen, en toen ik ophing beloofde hij de volgende 300 seconden te besteden aan het slappen van zijn collega ;)

Eind goed al goed!, en weer een tip voor alle andere modemswappende klanten van @home...:
1 houdt een sticker met het mac-adres van de nieuwe modem bij de hand
2 vraag even na of ze je wel op het juiste snelheids profiel zetten
3 laat ze controleren of ze ook je cc-adres(sen) omzetten

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 15:46:

Om de een of andere reden krijg ik nu het idee dat over 3 jaar de mensen met een 4200 een probleem hebben.... :/
Tegen die tijd zul je heus wel kunnen upgraden hoor, net zoals nu met die Com21's kan.

En als @Home op een gegeven moment overgaat op Docsis2.0, moeten ze ook de 4200's wel vervangen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The.Joker schreef op 26 juni 2004 @ 15:52:
...en weer een tip voor alle andere modemswappende klanten van @home...:
wat zijn cc-adressen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Met het cc adres bedoelt hij je hostnaam van je pc/router
bijvoorbeeld cc1234567-A.
in sommige gebieden is het niet cc, maar cp.
En dan is er nog een derde waar ik niet op kan komen.

Je hostnaam heb je ingevult in je pc/router. zonder hostnaam geen verbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 26-06-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 17:36:
[...]

wat zijn cc-adressen? :/
Computernamen. Zoiet als CC123456-A of CP654321-A.

CC-adressen zijn volgens mij alleen in het Noorden, in het voormalige Castel@home-gebied (Castel, vandaar C).

In het zuiden heb je CP-adressen, vanwege het vroegere Palet@Home.

In Maastricht is het net weer iets anders, maar ik weet niet wat de hostnames daar zijn (CM?).

Palet@Home en Castel@Home zijn op een gegeven moment samengegaan, en heten sinds die tijd Essent@Home.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

klopt helemaal
CC = Castel
CP = Palet
CM = Maastricht

verder hebben sommige mensen een -A en een -B of -C account. Komt uit de tijd dat je meerdere computers (gratis) aan kon sluiten

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dacht ik al :)
Wij hebben dus een CP-adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei, Ik downloadde wat van majorgeeks. Zag ik 1000kb staan. Ik dus ff die 10mb.bin gedownt. haalde ik 1mbit. Wel natuurlijk steeds langzamer, maar misschien heeft @home (tijdelijk) de cap in Omgeving Tilburg eraf gehaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

1mbit? dat is niet al te veel.
bedoel je niet 1 megabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 14:12
Misschien dat andere mensen hier ook last van hebben. Wij hebben hier sinds de snelheidverhoging een instabiele verbinding gekregen. Ook heeft de ping kuren gekregen, schiet soms de hoogte in |:( |:( Wij zitten hier in omg. Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Laatst online: 16-09 13:04
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 19:23:
woei, Ik downloadde wat van majorgeeks. Zag ik 1000kb staan. Ik dus ff die 10mb.bin gedownt. haalde ik 1mbit. Wel natuurlijk steeds langzamer, maar misschien heeft @home (tijdelijk) de cap in Omgeving Tilburg eraf gehaalt?
Denk het niet, zal wel een meetfout zijn. Waarschijnlijk was de download al begonnen terwijl je nog een locatie zocht om die download op te slaan.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damster schreef op 26 juni 2004 @ 20:02:
1mbit? dat is niet al te veel.
bedoel je niet 1 megabyte
1mb ja :D
ErikCornelissen schreef op 26 juni 2004 @ 20:14:
Misschien dat andere mensen hier ook last van hebben. Wij hebben hier sinds de snelheidverhoging een instabiele verbinding gekregen. Ook heeft de ping kuren gekregen, schiet soms de hoogte in |:( |:( Wij zitten hier in omg. Tilburg.
Ik zit ook op omgeving tilburg, EN ik heb een ping van 17 in Counter-strike ed :D
NIks te klagen! (motorola btw ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Jimbolino schreef op 26 juni 2004 @ 18:04:
klopt helemaal
CC = Castel
CP = Palet
CM = Maastricht

verder hebben sommige mensen een -A en een -B of -C account. Komt uit de tijd dat je meerdere computers (gratis) aan kon sluiten
Nog een toevoeging aan de lijst. Regio almelo heeft een CO adres... altans , ik wel :+

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
yep me 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over dat C-nummer gesproken, ik zag net in mijn ip-configuratieschermpje bij hostnaam staan:

standard.landg1 in plaats van mijn gebruikelijke cp-**** nummer. Ga ik vervolgens kijken bij netwerkeigenschappen -->> identificatie, dan staat daar gewoon mijn CP-**** ingevuld.

Ik heb overigens nog gewoon Com21 in regio Landgraaf.

Heeft iemand dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 17:42
Dat is bij Windows98 toch zo?
Maar dat klopt wel. Je moet je computernaam dat CC adres geven omdat je anders geen internetverbinding krijgt!
Nog een vraagje aan jou Jourdain, dat nummer onder jou naam: 127.0.0.1 wat betekent dat?
Ik zie de laatste tijd op tucows als ik wat wil downloaden linksonderin net boven start dat nummer voorbij komen, maar downloaden, ho maar! (heb ik overigens alleen bij tucows...)

Algemene vraag:
Wanneer mogen we weer met 2 connecties downloaden op de testnewsserver?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

127.0.0.1 dat is je localhost, oftewel een ip adres voor het interne verkeer van je pc.
als je 127.0.0.1 gebruikt dan gaat je pc dus zoeken op je pc zelf.

De reden dat downloads niet starten op tucows zou kunnen zijn dat het adres waar je van wil downloaden gekoppeld is aan je localhost..
Kijk eens in je host file.
je host file is hier te vinden:
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

[ Voor 10% gewijzigd door job op 27-06-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Je kan trouwens ook een -b hostname hebben om een andere reden.
Ik heb er namelijk een vanwege een ddos op m'n ip 1.5 jaar terug, toen
kreeg ik overigens een hele behulpzame helpdesker aan de telefoon die me op een ander ip heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
ErikCornelissen schreef op 26 juni 2004 @ 20:14:
Welk modem?
Welke splitter?

Heb een dik jaar gewoon normaal kunnen internetten met een motorola SB4200 modem op de 5 jaar oude splitter die ik destijds bij mn Chello com21 modem kreeg (ben overgestapt van chello naar @home bij dezelfde kabelboer, hoe klinkt dat :P).
Na de eerste snelheidsverhoging viel dagelijks mijn verbinding iets van 3-4x per dag weg, uiteindelijk werd het met 15-20 keer gewoon niet meer normaal. Nieuwe splitter van een vriend geleend, aansluiten, problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Laatst online: 20-03 19:51
dat had ik ook, maar dat kwam niet door @home maar een Sweex router icm. een com21 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:37

NoTimeRemains

I know

ik heb ook een COM21 Modem ... maar ik heb het gevoel dat deze toch langzamer is dan zo'n Motorola modem. Als ik bel naar @home kan ik dan een nieuw modem krijgen?

EDIT: net ff met de heel erg aardige mensen van de helpdesk van @home gebeld ... en ik krijg aankomende vrijdag een nieuw modem :) jeuj
de man van @home vond idd dat ik een lage download had (varierend van 250~370kb/s) en een veels te langzame up (10~12 kb/s) had.

[ Voor 47% gewijzigd door NoTimeRemains op 27-06-2004 17:49 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Laatst online: 24-09 20:09
Bagger het internet hier @home Zwolle-Zuid de heflt van de packets mist :(
Hopelijk zo weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
]-[Skinlab]-[ schreef op 25 juni 2004 @ 17:42:
Wij hebben vorige week een nieuw modem, splitter en wandcontactdoos gekregen. Woensdag kon alles geinstalleerd worden en dat heb ik dan ook meteen maar gedaan :)
Resultaat:
Com21: Maximaal 250 down en 12 up
Zwarte Motorola: Constant 530/540 down (pieken van 650 's nachts) en constant rond de 50 up :D
Ook zeer blij dus dat ik bij @home gebleven ben en niet naar ADSL overgestapt ben :)
Waarom ben ik de enige die nog _niks_ vernomen heeft van @Home omtrent een ander modem? Ik ben wel al twee keer blij gemaakt met een dooie mus, maar nog niks echt concreets gekregen van @Home. Ik ga nu echt niet bellen naar @Home, dat zij maar lekker beginnen met alles te regelen.

De testmailserver is helaas zo weer zo traag als vroeger: downloaden met één thread op een snelheid van rond de zevtig kilobyte per seconde. Afgelopen maanden heeft die trouwe diensten gedraait en nu zakt de snelheid opeens in. Begin deze maand is die server volgens mij ontdaan van alle artikelen en van voren af aan begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 27 juni 2004 @ 20:52:
Waarom ben ik de enige die nog _niks_ vernomen heeft van @Home omtrent een ander modem? Ik ben wel al twee keer blij gemaakt met een dooie mus, maar nog niks echt concreets gekregen van @Home. Ik ga nu echt niet bellen naar @Home, dat zij maar lekker beginnen met alles te regelen.
Ik heb ook nooit bericht gehad over een nieuw modem, en heb gewoon op een gegeven moment gemaild. Nou zou ik willen dat ik dat 4 maanden geleden had gedaan, toen de eerste snelheidsverhoging werd ingevoerd.

Als je lekker stijfkoppig niet belt of mailt, dan wens ik je de komende 3 jaar succes toe met je ouwe COM21 modem... grote bedrijven moet je zelf achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoker
  • Laatst online: 19-09 09:57
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 21:27:
[...]

Ik heb ook nooit bericht gehad over een nieuw modem, en heb gewoon op een gegeven moment gemaild. Nou zou ik willen dat ik dat 4 maanden geleden had gedaan, toen de eerste snelheidsverhoging werd ingevoerd.

Als je lekker stijfkoppig niet belt of mailt, dan wens ik je de komende 3 jaar succes toe met je ouwe COM21 modem... grote bedrijven moet je zelf achteraan.
Inderdaad.
Ook ik heb nooit een mailtje/brief of iets in die geest gehad van @home mbt een modemswap.

Ik heb ook zelf het initiatief genomen en gewoon direct een mailtje met snelheids tests gestuurd naar snelheid@home.nl en de volgende dag had ik al een mailtje terug met de melding dat ze me een nieuw modem sturen (en nog 3 dagen later werkte ik al op de nieuwe modem :P )

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
The.Joker schreef op 26 juni 2004 @ 15:52:
Eind goed al goed!, en weer een tip voor alle andere modemswappende klanten van @home...:
Hmm, ik weet niets eens wat ik heb. Heb zo'n witte.. Volgens mij een 4200, maar pin me er niet op vast...
Wat ik me echter afvraag, waarom moet je cc-adres omgezet worden?? Zoals ik hierboven heb gelezen zijn dat hostnames voor het noorden van het land. Ik neem aan dat als je een ander modem krijgt dat je dan je eigen hostname mag houden??? Anders zou ik toch het e.e.a. opnieuw moeten installeren.

Moet er een geldige reden zijn om een nieuw modem te krijgen of kan ik ook zo'n nieuwe aanvragen (omgeving Tilburg)??? Ik vind ze er wel een stuk cooler uitzien en het scheelt weer de nodige ruimte in m'n meterkast..

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sierra-NL schreef op 28 juni 2004 @ 12:55:
[...]

Hmm, ik weet niets eens wat ik heb. Heb zo'n witte.. Volgens mij een 4200, maar pin me er niet op vast...
Wat ik me echter afvraag, waarom moet je cc-adres omgezet worden?? Zoals ik hierboven heb gelezen zijn dat hostnames voor het noorden van het land. Ik neem aan dat als je een ander modem krijgt dat je dan je eigen hostname mag houden??? Anders zou ik toch het e.e.a. opnieuw moeten installeren.

Moet er een geldige reden zijn om een nieuw modem te krijgen of kan ik ook zo'n nieuwe aanvragen (omgeving Tilburg)??? Ik vind ze er wel een stuk cooler uitzien en het scheelt weer de nodige ruimte in m'n meterkast..

Ben benieuwd.
1. Is ivm koppeling computernaam en modem, de computernaam behoud je.
2. Ja moet een geldige reden voor zijn, bij een defect of ernstige snelheidsproblemen, maar aangezien jij al op het docsis netwerk zit is daar geen reden toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Waarschijlijk een beetje off topic.

Heb de search al gebruikt, maar stond niet precies in wat ik wilde weten.

Ik heb nu @home breedband á 47,95 ( 4000kbit down , maar vanwege de voor mij nogal hoge kosten zit ik te denken over @home basic á 29,95 p/m ( 39.0Kbyte/s (312.0Kbit/s)en 8.0Kbyte/s (64.0Kbit/s) down.

Nu is mijn vraag, zijn er hier mensen die deze overstap hebben gemaakt, en wat hun ervaringen zijn op het gebied van on-line gamen?

Ik gebruik de verbinding hoofdzakelijk voor internetten, gamen, en website beheer.

Is het de moeite waard terug te gaan naar het goedkopere abbo?

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik zou zeggen wacht nog even.
Binnenkort komt er een nieuwe variant uit:
@Home Family
@Home introduceert per 1 augustus aanstaande een nieuw product onder de naam @Home Family. Het product wordt geplaatst tussen @Home Basis en @Home Breedband. Hiermee biedt @Home voor elke internetbehoefte een eigen abonnementsvorm. De downloadsnelheid van @Home Family is 1500 kbit/s en de uploadsnelheid is 256 kbit/s. Het abonnementsbedrag wordt € 37,95 per maand.
Je zou ook @home basis kunnen nemen:
@Home Basis
Naast de introductie van het nieuwe product verhoogt @Home de snelheid van het internetproduct @Home Basis met ingang van 1 augustus 2004. De downloadsnelheid wordt verhoogd van 312 kbit/s naar een maximale snelheid van 768 kbit/s. De uploadsnelheid wordt verhoogd van 64 kbit/s naar 128 kbit/s. Ook aan deze snelheidsverhoging zijn geen kosten verbonden. Het abonnementsbedrag blijft € 29,95 per maand.
Maar dan vind ik family toch nog iets meer waar voor je geld.

Maar wat het overstappen betreft.
Het is altijd even wennen. Je bent nu gewend om bestanden met 300-400K binnen te trekken.
In heb begin zit je je even te ergeren aan de snelheid, maar dat went snel genoeg.
Aan jou de keuze hoeveel geld je maximaal wil betalen. Let er alleen even op dat hoe sneller je verbinding hoe goedkoper het wordt per KB/sec.

Als basis straks de upload verhoging heeft gehad dan heb je daar 16 KB/sec.
Dat moet genoeg zijn voor online gaming.. De snelheid die het nu heeft (8KB/sec) is net wat te krap..
Dus ik zou zeggen neem minimaal basis (budget is echt niets).

[ Voor 24% gewijzigd door job op 28-06-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

damster schreef op 28 juni 2004 @ 18:30:
Ik zou zeggen wacht nog even.
Binnenkort komt er een nieuwe variant uit:

[...]

Je zou ook @home basis kunnen nemen:

[...]

Maar dan vind ik family toch nog iets meer waar voor je geld.

Maar wat het overstappen betreft.
Het is altijd even wennen. Je bent nu gewend om bestanden met 300-400K binnen te trekken.
In heb begin zit je je even te ergeren aan de snelheid, maar dat went snel genoeg.
Aan jou de keuze hoeveel geld je maximaal wil betalen. Let er alleen even op dat hoe sneller je verbinding hoe goedkoper het wordt per KB/sec.

Als basis straks de upload verhoging heeft gehad dan heb je daar 16 KB/sec.
Dat moet genoeg zijn voor online gaming.. De snelheid die het nu heeft (8KB/sec) is net wat te krap..
Dus ik zou zeggen neem minimaal basis (budget is echt niets).
J ik wou ook gaan kijken voor basis, het downloaden heb ik wel gehad ( geen ruimte meer op hdd's ;) )

Ik wil gewoon fatsoenlijk kunnen gamen zonder gezeik, als die basis dat idd goed doet word het die.
Scheelt toch 20 euri's in de maand, veel geld met een baby dochter...

Echt films etc. downloaden doe ik al lang niet meer... gewoon surfen, chatten, mailen, sites bijhouden, EB etc. en gamen als hoofdzaak.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

@home breedband heeft jaren op 16 KB/sec up gezeten..
En gamen ging prima op zo'n lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

shaggy8675 schreef op 28 juni 2004 @ 18:16:
Waarschijlijk een beetje off topic.

Heb de search al gebruikt, maar stond niet precies in wat ik wilde weten.

Ik heb nu @home breedband á 47,95 ( 4000kbit down , maar vanwege de voor mij nogal hoge kosten zit ik te denken over @home basic á 29,95 p/m ( 39.0Kbyte/s (312.0Kbit/s)en 8.0Kbyte/s (64.0Kbit/s) down.

Nu is mijn vraag, zijn er hier mensen die deze overstap hebben gemaakt, en wat hun ervaringen zijn op het gebied van on-line gamen?

Ik gebruik de verbinding hoofdzakelijk voor internetten, gamen, en website beheer.

Is het de moeite waard terug te gaan naar het goedkopere abbo?
Ik heb hier een @home basis abbotje, en cs spelen met 3 man gaat wel lekker :) Dus hope dat die snelheidsverhoging voor basis ook snel komt :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
-DomiNator- schreef op 28 juni 2004 @ 19:29:
[...]

Ik heb hier een @home basis abbotje, en cs spelen met 3 man gaat wel lekker :) Dus hope dat die snelheidsverhoging voor basis ook snel komt :)
1 augustus word hij verhoogt (96 down / 16 up)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

hebben jullie de laatste paar dagn ook last van het internet? het gaat nu al een dag of 2 erg traag. ik woon in omgeving venray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

alvv schreef op 29 juni 2004 @ 00:20:
hebben jullie de laatste paar dagn ook last van het internet?
Ja, tis echt overal :/

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
curry684 schreef op 29 juni 2004 @ 02:35:
[...]

Ja, tis echt overal :/
Ben ik dan de enige die nergens last van heeft? :X Het lijkt zelfs zo te zijn dat het nog nooit zo snel is geweest 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Raku op 29-06-2004 02:43 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Simulated Zero schreef op 29 juni 2004 @ 02:42:
[...]

Ben ik dan de enige die nergens last van heeft? :X Het lijkt zelfs zo te zijn dat het nog nooit zo snel is geweest 8)7
offtopic:
Als je de enige bent in je gehucht die via @home internet, dan is het minder gevoelig voor storingen :P

@Home problemen zijn vaak heel erg regiogebonden, gelukkig voor jou dat het wel goed werkt. Helaas is het vaker zo dat het minder goed werkt dan het zou moeten :(

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
moet zeggen dat ik gisteravond absoluut geen problemen heb gehad met @home (Zwolle). Ben eigenlijk wel erg blij met m'n nieuwe modempje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 24-09 21:30

Steffy

Ayreonaut

:( Bah, iedereen heeft die verhoging volgens mij al maar ik niet (kabelnoord, Dokkum) Ik snap er echt geen bal van. 8)7

Wat mij ook opvalt is dat ik een wereld aan meldingen in mijn Logfile van de Modem heb te staan. Echt de meest vreemde meldingen. De datum van de modem die staat op 1 Januari 1970 8)7 , ook zoiets vreemds. Iemand een idee waar dat aan kan liggen voordat ik naar de "wachtrij" ga bellen en met 10 minuten moet ergerren :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Overigens, de SurfBoard van motorola is tevens een router ofniet? Is het mogelijk om direct op deze router meerdere computers aan te sluiten? Of dient dan nog steeds 1 pc als server te fungeren? Ik kan me nl niet herinneren (bij aansluiting ervan) dat er meerdere aansluitingen zijn op de modem (behalve usb). Of gewoon een 4 poort hubje erachter zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgt iemand tftpd aan de praat? En weet iemand of poort 69 dicht is? Ik krijg het namelijk niet aan de praat. Met mijn router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

party42 schreef op 29 juni 2004 @ 11:26:
Overigens, de SurfBoard van motorola is tevens een router ofniet? Is het mogelijk om direct op deze router meerdere computers aan te sluiten? Of dient dan nog steeds 1 pc als server te fungeren? Ik kan me nl niet herinneren (bij aansluiting ervan) dat er meerdere aansluitingen zijn op de modem (behalve usb). Of gewoon een 4 poort hubje erachter zetten?
Nee, het kan dienen als DHCP server voor 32 computers (aantal niet zeker). Dus gewoon een 4 poorts routertje werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
ok, goeie tip. Dus modem -> router -> computers. Nu nog op zoek naar een goedkope router... :) Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Wat je koopt maakt volgens mij niet veel uit, ik heb nu z'n sweex gevalletje, draaien verders prima voor ik meende 4 tientjes. Das niet gek aangezien dat de 2e router is die ik krijg, die andere had de geest gegeven na een half jaar maar die 2e draait prima :D , het vreemde was trouwens dat toen ik van (Ch)(Kw)ello de overstap maakt naar @home dat ie net toen de geest gaf maar dat zal toeval zijn geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Steffy schreef op 29 juni 2004 @ 11:19:
:( Bah, iedereen heeft die verhoging volgens mij al maar ik niet (kabelnoord, Dokkum) Ik snap er echt geen bal van. 8)7

Wat mij ook opvalt is dat ik een wereld aan meldingen in mijn Logfile van de Modem heb te staan. Echt de meest vreemde meldingen. De datum van de modem die staat op 1 Januari 1970 8)7 , ook zoiets vreemds. Iemand een idee waar dat aan kan liggen voordat ik naar de "wachtrij" ga bellen en met 10 minuten moet ergerren :Y) :P
mijn log ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Time    Priority    Code    Message
2004-06-29 03:12:07     3-Critical  0x04E33A74  Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2004-06-27 19:15:49     5-Warning   0x040DC13C  DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2004-06-27 15:42:36     3-Critical  0x04E33A74  Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2004-06-24 07:15:49     5-Warning   0x040DC13C  DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2004-06-24 07:11:07     3-Critical  0x04E33A74  Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2004-06-20 19:15:49     5-Warning   0x040DC13C  DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2004-06-20 13:56:23     3-Critical  0x04E33A74  Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2004-06-17 07:15:49     5-Warning   0x040DC13C  DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2004-06-17 07:11:23     3-Critical  0x04E33A74  Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:00:11     3-Critical  0x040D9A2C  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:00:20     3-Critical  0x04E33948  No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:00:13     3-Critical  0x0501BD64  SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

dit maakt voor de rest niet uit.
over helpdesk bellen; waarvoor wil je dan bellen?
- snelheid?; volgens mij issie prima
- foutmeldingen in je log?; doen ze niets mee (sterker nog, ze weten niet wat ze ermee moeten en wat ze ermee aan moeten)
- iets anders?

over de snelheid; kijk gewoon wat het op 2 juli is; is het dan niet ok (na powercycle) ga dan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:D Ik zou zweren dat ik mijn eigen logfiles zie, bijna gelijk alleen staat mijn datum altijd op 1970-01-01 maar verders gelijk :P

:D Bellen heb ik trouwens geen zin in, als er na lang wachten iemand aan de lijn krijgt is het altijd van " euh, ja ik zal even mijn koff.... euh een collega raadplegen, momentje" waarna je wat gestommel hoort op de achtergrond en daarna te horen krijg dat er een storing is, die is zo weer opgelost, klaar dat was het dan. Dat doe ik liever niet weer want dan ga ik heel hard schreeuwend de kamer door en trap dan die hele handel plat en de deur uit, neem dan wel een ADSL abbo. Waardeloze rotbende dat het is. :O

[ Voor 71% gewijzigd door Steffy op 29-06-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 24-09 23:07
Heb gisteren nog gebeld over ping/snelheidsproblemen met m'n Motorola 4200, werd meteen geholpen en even later zelfs doorgestuurd naar de 2e lijn, morgen komt de monteur langs om wat dingen te checken en een nieuw modem te installeren. :)
Zou dus wel ff bellen anders blijf je je ergeren aan de problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk een motorola modem kunnen lospeuteren en heb een hele set zooi binnen gekregen.
Het tras kastje moest ook nieuw aan de groene kabel etc.
Ik heb wat vragen hierover, als het al behandeld is sorry maar ik kan toch niet de hele topic doorlezen :)

Ten eerste krijg ik geen verbinding, ik heb nu de com21 aan het kabeltje hangen en het werkt perfect.
Dus de nieuwbouw ligt goed :)
Alle lampjes staan aan, oranje knippert, groen lampje net boven oranje knippert
Moet ik iets in de computer veranderen ofzo?
Er zit geen gebruiksaanwijzing bij, snap niet wat er fout is.

Zoals gezegd heb ik ook een nieuw tras kastje, netjes gemonteerd etc.
Toen alle splitters lagen zat ik te kijken en vroeg me iets af.
we hebben:
Tras kastje----->splitter---->internet en tv uitgang.
Ik kan toch ook gewoon de groene kabel direct op de splitter zetten?

Ik zat ook naar de kabels en splitters te kijken, is dit nu goed spul of kan ik beter zelf wat maken van Hirschmann?
Ik vond het nogal dun spul en goedkope plastic connectors :(
Tratec was toch een goed merk of kan ik beter de splitter ook vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Dit heet dan wel "Het grote @home problemen topic", maar zoals eerder gemeld was mijn upload ook totaal niet naar tevredenheid, maar inmiddels zeer zeker weer. Over gemailt, zou een nieuw modem krijgen. En daarmee ben ik nu vrolijk aan het uploaden, scheelde voor mij een factor 4.5 op mijn upload-snelheid. Nou, daar wil ik wel even een half uurtje niet voor kunnen internetten (omdat het modem aangemeld moest worden).

Dus voor iedereen die last heeft van een lage snelheid, vraag allemaal een Motorola ipv Com21 modem aan, bent direct van je ergenissen af over de snelheid. Ik had het echt eerder moeten doen.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
handig dat je zo duidelijk neerzet welke lampjes er branden / knipperen.

voor zover ik er soep van heb kunnen maken knippert het online lampje (jaja, die lampjes hebben echt gewoon een naam...)

if so (dus als het online lampje idd knippert):
- pak de stickers erbij en zoek het s/n en het hfc mac id op (van het nieuwe modem). heb je die gevonden / bij de hand?:
- bel de helpdesk, meld dat je een nieuw modem gkregen hebt en dat je deze aan wil melden.

kwartiertje later je motorola aansluiten en je kan internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb het sinds vandaag ook helemaal gehad met @home, ik wilde al veel langer over naar ADSL, maar omdat ik toch inet had kwam het er nooit van maar sinds vandaag heb ik er echt geen zin meer in.

Blijkbaar zijn ze met de snelheden bezig geweest en daardoor ligt inet hier er best vaak uit. Een router kan ik niet meer gebruiken want dan zegt mijn com21 al helemaal zoek het maar zelf uit.
Dus ik in wanhoop maar mijn cp13####-a,b en c adressen gebruikt. werkte dat ook weer niet. hadden ze daar ook weer mee lopen prutsen dat alleen de -a werkten en de b en c niet. Moet je weer bellen, bestaat het nummer niet dat ze vermelden in de installatiegids. Zoveel gezeur dat het weinig opschiet en die helpdesk levert weinig zinnige info.

Verder doen ze ook niet met het feit dat je een klacht levert dat ze je complete webspace leeggemietert hebben ook helemaal niets.

@home, jullie zijn binnenkort een abo kwijt.

[edit]
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat bij iedere "upgrade" de verbinding gedurende lange tijd bijzonder brak is?

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 01-07-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 01 juli 2004 @ 22:16:
[...]
handig dat je zo duidelijk neerzet welke lampjes er branden / knipperen.

voor zover ik er soep van heb kunnen maken knippert het online lampje (jaja, die lampjes hebben echt gewoon een naam...)

if so (dus als het online lampje idd knippert):
- pak de stickers erbij en zoek het s/n en het hfc mac id op (van het nieuwe modem). heb je die gevonden / bij de hand?:
- bel de helpdesk, meld dat je een nieuw modem gkregen hebt en dat je deze aan wil melden.

kwartiertje later je motorola aansluiten en je kan internetten.
Sorry de boel staat in een donker hoekje, niet eens gemerkt dat er naampjes op staan.
Het is inderdaad het online lampje dat knippert, zal ik morgen @home maar even bellen.
Lekker handig dat ze er niks bij zetten dat dit moet.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 01 juli 2004 @ 22:27:
Ik heb het sinds vandaag ook helemaal gehad met @home, ik wilde al veel langer over naar ADSL, maar omdat ik toch inet had kwam het er nooit van maar sinds vandaag heb ik er echt geen zin meer in.

Blijkbaar zijn ze met de snelheden bezig geweest en daardoor ligt inet hier er best vaak uit. Een router kan ik niet meer gebruiken want dan zegt mijn com21 al helemaal zoek het maar zelf uit.
Dus ik in wanhoop maar mijn cp13####-a,b en c adressen gebruikt. werkte dat ook weer niet. hadden ze daar ook weer mee lopen prutsen dat alleen de -a werkten en de b en c niet. Moet je weer bellen, bestaat het nummer niet dat ze vermelden in de installatiegids. Zoveel gezeur dat het weinig opschiet en die helpdesk levert weinig zinnige info.

Verder doen ze ook niet met het feit dat je een klacht levert dat ze je complete webspace leeggemietert hebben ook helemaal niets.

@home, jullie zijn binnenkort een abo kwijt.

[edit]
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat bij iedere "upgrade" de verbinding gedurende lange tijd bijzonder brak is?
Wij hebben ook een lange tijd een Com21 modem gehad. Dat was echt brak.

Sinds een paar dagen hebben wij ook een Motorola SURFboard SB5100 Modem :*)
En het resultaat mag er wezen:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jul 2 2002 om 01:18:47 UTC+0200)

Download : 508.5 KByte/sec
Upload : 57.1 KByte/sec
Connection : 1,965.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

_/-\o_

Omgeving Roermond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 01:20:
[...]

Wij hebben ook een lange tijd een Com21 modem gehad. Dat was echt brak.

Sinds een paar dagen hebben wij ook een Motorola SURFboard SB5100 Modem :*)
En het resultaat mag er wezen:

(Overgenomen op Tue Jul 2 2002 om 01:18:47 UTC+0200)

Download : 508.5 KByte/sec
Upload : 57.1 KByte/sec
Connection : 1,965.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

_/-\o_

Omgeving Roermond
Deze download haalde ik ook wel met mijn com21, de upload heeft hier altijd al gezogen en is na de upgrade niets verbeterd.
Ik vraag me af of mijn problemen nu wel of niet bij mijn com21 liggen. Maar goed, tijd om het uit te zoeken heb ik niet want over een week ben ik weg. En gezien het feit dat ik toch ADSL ga nemen vind ik het verspilde moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Laatst online: 17-09 17:05
Die mordax speedtest klopt ook geen ruk van, de ene keer haal ik 265kb, dan weer 27Kb, dan 64Kb, enz..
Het zelfde geld voor de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Nou, het is ondertussen 2 juli, en er is wel degelijk een verhoging in mijn upload snelheid...heb nu 31 kb/s up, dit was altijd 17 kb/s ik moet denk ik eens vragen om een nieuw modem.

Heb hier nog het meest antieke 'dikke' com21 modem.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Laatst online: 13-09 16:36
Ok, nu ff iets anders dan de snelheid, die an sich toch wel in orde is. Gisterene had ik vanaf 17:03 uur geen verbinding meer. Vanochtend werd m'n modem opnieuw aangemeld en had ik weer verbinding. Bij de Helpdesk wisten ze me te vertellen dat ik een IP-conflict had (het IP-adres voor 't modem zelf, dus niet voor m'n pc/router) met iemand in Emmen. Nog iemand zoiets dubieus gehad? :? Ik heb een Motorola modem, waar ik voor de rest erg tevreden over ben...

[ Voor 34% gewijzigd door csteelooper op 02-07-2004 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Hm ja ik heb ook wel last van een irritante verbinding :( om ong. het half uur vliegt de verbinding er ongeveer 2 minute uit :( Woon in omg. Roermond

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

csteelooper schreef op 02 juli 2004 @ 10:26:
Ok, nu ff iets anders dan de snelheid, die an sich toch wel in orde is. Gisterene had ik vanaf 17:03 uur geen verbinding meer. Vanochtend werd m'n modem opnieuw aangemeld en had ik weer verbinding. Bij de Helpdesk wisten ze me te vertellen dat ik een IP-conflict had (het IP-adres voor 't modem zelf, dus niet voor m'n pc/router) met iemand in Emmen. Nog iemand zoiets dubieus gehad? :? Ik heb een Motorola modem, waar ik voor de rest erg tevreden over ben...
Dat had ik in het begin van @home (2000) toen kwam dit vaak voor. Het betekend dat jij en de persoon in Emmen hetzelfde ip krijgen toegewezen.
Later werd dit allemaal opgelost, ik denk dat @home dit voor jou ookw el zal oplossen

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 22:03:
[...]

1mb ja :D

[...]

Ik zit ook op omgeving tilburg, EN ik heb een ping van 17 in Counter-strike ed :D
NIks te klagen! (motorola btw ;) )
Had jij al neiuwe motorola modem of com21 want ik heb com21 en geen brief/mail dat ik nieuw modem krijg :( want blijf constant steken bij upload 25 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Home OWNT!

Al 4 jaar abonnee en nooit problemen gehad! Sinds 2 weken ook een SB5100 en nu gaat het helemaal lekker! Wiiiiiiii _/-\o_

Heb nooit klachten gehad. Alleen effe gemaild voor die modem switch, omdat de Com21 een beetje traag werd. Twee dagen later nieuw modem op de deurmat. Effe gebeld om te activeren, 15 minuten later kon ik weer...... :D

TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Com21 liep ook wat achter kwa upload dus heb ook een mailtje de deur uitgestuurd. Gister nieuwe modem ontvangen... en het gaat als een tierelier..

Echter ik kreeg een splitter opgestuurd en modem... zonder handleiding o.i.d.
onder het motta zoek 't maar uit ;-) nu ist allemaal wel gelukt...

kheb echter de oude splitter gebruikt

De nieuwe had maar 1 output :s voor tv en radio
Nu benk wel nieuwsgierig of nog meer mensen zo'n splitter hebben?
en zo jah hoe aangesloten?
Misschien dat ik zo een nog beter signaal krijg op de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 11:46:
Mijn Com21 liep ook wat achter kwa upload dus heb ook een mailtje de deur uitgestuurd. Gister nieuwe modem ontvangen... en het gaat als een tierelier..

Echter ik kreeg een splitter opgestuurd en modem... zonder handleiding o.i.d.
onder het motta zoek 't maar uit ;-) nu ist allemaal wel gelukt...

kheb echter de oude splitter gebruikt

De nieuwe had maar 1 output :s voor tv en radio
Nu benk wel nieuwsgierig of nog meer mensen zo'n splitter hebben?
en zo jah hoe aangesloten?
Misschien dat ik zo een nog beter signaal krijg op de modem.
Als je tv aan tv/radio aansluitdozen hangt door je hele huis dan wordt daar al radio/tv signaal gesplitst, je hebt immers 2 uitgangen op de doos.
Dus dan heb je geen splitter nodig waar de kabel binnenkomt.
Ik kreeg wel nog een splitter om tv/radio te splitten, ligt in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
sjolmers schreef op 02 juli 2004 @ 10:32:
[...]

Dat had ik in het begin van @home (2000) toen kwam dit vaak voor. Het betekend dat jij en de persoon in Emmen hetzelfde ip krijgen toegewezen.
Later werd dit allemaal opgelost, ik denk dat @home dit voor jou ookw el zal oplossen
Is al gebeurd, nadat ik ze bij @Home had gevraagd waat het probleem nou eigenlijk was. Toen meldden ze het modem opnieuw aan en nu ben ik weer keurig online. Maar ik was dan ook alleen nieuwsgierig of iemand anders dit ook wel eens had, en dan bedoel ik binnen het DOCSIS tijdperk. Want in Den Bosch waren er 6 storingen van dit soort zei men vanmorgen, maar de storing is nergens vermeld... Niet op 0800-1818 (gratis nummer voor storingen) en niet op @Home onderhoud en storingen. Eigenlijk was dát wat me verbaasde. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gfo schreef op 02 juli 2004 @ 10:50:
[...]

Had jij al neiuwe motorola modem of com21 want ik heb com21 en geen brief/mail dat ik nieuw modem krijg :( want blijf constant steken bij upload 25 :(
Ik had eerst @home basis, Dus toen moesten we die witte motorola kopen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo blij :(

Ik heb mijn motorola modem aangemeld en even speedtest gedaan :(

Mijn upload is vanmiddag van 15 naar 57 gegaan, download van 300 naar 517.

Ik zat al een jaar te zeuren dat ik een nieuwe modem wilde omdat de snelheid zo slecht was.
Ik las hier snelheden met de Motorola en werd gek :|
Tuurlijk weigerde @home het voordurend, in snelheid was geen verschil, echt enorm lopen zeuren.

Ik heb dus tijden betaald voor het snelste abbo terwijl ik middelmaat abbo snelheid heb gehad.

Kan ik geld gaan terug eisen, ik vind dit echt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ben ik nou de enige bij wie nu snelheids-problemen zijn? Ik haal nu slechts dit:
(Overgenomen op Fri Jul 2 2004 om 18:52:49 UTC+0200)

Download : 61.1 KByte/sec
Upload : 49.9 KByte/sec
Connection : 145.0 Conn/min
Ping test Nederland : 106.0 ms
Roosendaal, Motorola-modem (SB4200)

Belachelijk hoge ping, en erg lage download... surfen is nauwelijks te doen, overal zit een enorme delay op. Dit is eigenlijk al vanaf ongeveer 15:00 zo... heb het modem al 2x helemaal aan en uit gehad, zonder resultaat...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De downstream is hier (Kerkrade/Landgraaf) nu laag, met krap 150 kB/s. Upstream en ping zijn beiden goed, met 57 kB/s up en een ping van 12-30 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 24-09 11:52

Copyman

Dode muis

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 19:04:
De downstream is hier (Kerkrade/Landgraaf) nu laag, met krap 150 kB/s. Upstream en ping zijn beiden goed, met 57 kB/s up en een ping van 12-30 ms.
Zelfde hier in Emmen, de download is ERG onstabiel. Terwijl de upload en ping in orde zijn. Als ik q3 online speel krijg ik een heleboel spikes (packetloss).

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 23-09 17:28
hier in goirle (regio tilburg) is de download echt brak , tussen de 400-500 kb maar internet pagina's laden alsof ik een download heb van 200 :S
de upload is ook 20-35

dit allemaal icm met een com21, dus zou ik een motorola kunnen aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, gisteren heb ik ook bij mijn oom aan de overkant van de straat de COM21 vervangen voor een Motorola SB5200.

Hij kwam van:
Down: 280-320 kB/s
Up: 9-12 kB/s
Ping: 50-120

Hij zit nu op:
Down: 400-500 kB/s
Up: 52-59 kB/s
Ping: 10-50 kB/s

De metingen waren ongeveer 1,5-2 uur uit elkaar, tussen 2 en half vijf ergens.
Het is alleen een beetje vreemd dat de laptop "maar" een maximale downstream haalt van 330 kB/s; maar dat kan eraan liggen dat die met een wifikaart en accespoint aan de router hangt, en niet met een kabel.

Hier is het spul in orde nu:
Down: 489 kB/s
Up: 55 kB/s
Connections: 1583 p/s
Ping: ik kan niet vanaf het internet gepingd worden.
Eigen uitgevoerde ping naar www.tweakers.net: 13ms

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
kenny89 schreef op 02 juli 2004 @ 22:17:
hier in goirle (regio tilburg) is de download echt brak , tussen de 400-500 kb maar internet pagina's laden alsof ik een download heb van 200 :S
de upload is ook 20-35

Nu kun je met dat soort klachten wel weer naar de helpdesk mailen ja. Het is immers al 1 juli geweest. Je hebt alleen wel een kans dat men zegt dat 'het pas vanaf 1 augustus bij alle abonnees merkbaar is', maargoed, dan wijs je ze gewoon op het feit dat men adverteert met 'vanaf 1 juli'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het wordt hier alleen maar slechter...

(Overgenomen op Sat Jul 3 2004 om 18:56:49 UTC+0200)

Download : 137.3 KByte/sec
Upload : 11.9 KByte/sec
Connection : 319.0 Conn/min
Ping test Nederland : 47.0 ms

Upload heb ik nooit hoger gezien eigenlijk en de downstream is sinds 30 juni drastisch gedaald (van dik 400kb/s naar dit :r )

Had eigenlijk nooit problemen met @Home, en al zeker niet met de snelheid, die was altijd top, maar dit...

betaal voor 4000kb/s en krijg maar een krappe 1150kb/s :(

Als mensen die die nieuwe arris modem hebben? en zoja hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter
  • Laatst online: 14-09 22:09

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

wildhagen schreef op 02 juli 2004 @ 18:54:
Ben ik nou de enige bij wie nu snelheids-problemen zijn? Ik haal nu slechts dit:

[...]

Roosendaal, Motorola-modem (SB4200)

Belachelijk hoge ping, en erg lage download... surfen is nauwelijks te doen, overal zit een enorme delay op. Dit is eigenlijk al vanaf ongeveer 15:00 zo... heb het modem al 2x helemaal aan en uit gehad, zonder resultaat...
Ik heb precies hetzelfde, al een paar weken is het niet meer vooruit te branden.
ook met een "oudere" moterola modem omgeving roosendaal. Op dit moment zijn ze het eindelijk aan het onderzoeken na 6 mailtjes ofzo 8)7
Dit is BTW op zijn ergst in de drukke uren, overdags valt het nog wel mee, maar is het ook niet wat het geweest is.

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Copyman schreef op 02 juli 2004 @ 22:09:
[...]

Zelfde hier in Emmen, de download is ERG onstabiel. Terwijl de upload en ping in orde zijn. Als ik q3 online speel krijg ik een heleboel spikes (packetloss).
Houd het maar in de gaten daarzo in Emmen; 'tis toevallig zo dat @home drie WAN-conflicts heeft Emmen-x-'s-Hertogenbosch... Ik had hier in 's-Hertogenbosch ook last van zo'n conflict, en ook met iemand in Emmen. Zou dus goed iets daarmee van doen kunnen hebben. Was meteen de eerste storing die ik had sinds m'n Motorola modem. Maar an sich is dat natuurlijk niet echt iets om over naar huis te schrijven, zo'n conflict met modem-IP's... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 24-09 23:07
krozzzkabouter schreef op 04 juli 2004 @ 14:22:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, al een paar weken is het niet meer vooruit te branden.
ook met een "oudere" moterola modem omgeving roosendaal. Op dit moment zijn ze het eindelijk aan het onderzoeken na 6 mailtjes ofzo 8)7
Dit is BTW op zijn ergst in de drukke uren, overdags valt het nog wel mee, maar is het ook niet wat het geweest is.
Ben ook al 2 dagen speedtestmetingen aan het doen voor @home, zelfde problemen hier (Groningen). Na 5 telefoontjes willen ze metingen zien, hoop dat ze het dan aanpassen. s'Avonds is gamen bijna onmogelijk, mijn gemiddelde ping is dan 100-150. :(

s'Ochtends heb ik overigens wel mooie resultaten (500 Kb down en 55 up, ping van 17-10ms).

[ Voor 8% gewijzigd door Shartar op 04-07-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle dagen na 1 juni ongeveer 500KB/s down en 50KB/s up in de rustige uren, dus 's ochtends vroeg of midden in de nacht. Op de drukste tijden heb ik 400KB/s down en 25KB/s up, dat scheelt dus behoorlijk.

Op sommige dagen (zeker een paar per week) zit ik op 250KB/s down en 18KB/s up

Ik heb dus nog steeds een COM21 en wel zo'n dikke. Zou het voor mij enig nut hebben een motorola te vragen? Of zou het gewoon aan de lijn liggen. De download is namelijk vrij stabiel 400/500 meestal mag ik niet mee klagen. Maar de upload is ZEER wisseld en ik ben nog nooit bij geen enkele test, ftp, whatever boven de 51KB/s uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 09:07

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb 3 dagen geleden gemailt naar @home omdat mijn upload maar 21 KB/s was.
Gisteren een mailtje dat ik in aanmerking kwam voor een nieuwe modem en binnen een week moet deze binnen komen :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 12:41:
Ik heb alle dagen na 1 juni ongeveer 500KB/s down en 50KB/s up in de rustige uren, dus 's ochtends vroeg of midden in de nacht. Op de drukste tijden heb ik 400KB/s down en 25KB/s up, dat scheelt dus behoorlijk.

Op sommige dagen (zeker een paar per week) zit ik op 250KB/s down en 18KB/s up

Ik heb dus nog steeds een COM21 en wel zo'n dikke. Zou het voor mij enig nut hebben een motorola te vragen? Of zou het gewoon aan de lijn liggen. De download is namelijk vrij stabiel 400/500 meestal mag ik niet mee klagen. Maar de upload is ZEER wisseld en ik ben nog nooit bij geen enkele test, ftp, whatever boven de 51KB/s uitgekomen.
Eén ding wat ik kan zeggen is het volgende. Als je het modem hebt aangesloten zoals @Home dat tegenwoordig voorschrijft (dus op de 1-gatsdoos in de meterkast, met de daarvoor bestemde filters (tegenwoordig TRAS-10 en CTU01/02) kun je het in ieder geval proberen, omdat men dan bij @Home niet zo gauw zegt dat 't aan de lijn ligt (is dan ook meestal niet zo). Als je het modem hebt aangesloten op een CF-02 (adapter die je op een 2-gatsdoos prikt) kun je het ook proberen (is in mijn geval gelukt), maar dán wil @Home nogal eens gaan liggen zeiken over een verkeerd aangelegde aansluiting.
Aangezien jij vaak wel de 500kB/s download haalt, is het onwaarschijnlijk dat het aan je lijn ligt. Ik zou zeggen: waag het er maar eens op en vraag die nieuwe modem aan. Stuur ze desgewenst wel nog even die 5 speedtest-resultaten op (al dan niet enigszins aangepast >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Het is hier in Emmen (Emmerhout, COM21) op het moment huilen met de pet op. Zelfs met eMule uit is het langzaam surfen. Het is net alsof ik bij Pa en Ma op de ISDN lijn zit.

Volgens Speedtest (nu een paar keer in het laatste kwartier) kom ik niet boven de 13.1 KByte/sec upstream uit :(

Nog meer mensen last van?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Shedman schreef op 05 juli 2004 @ 21:47:
Het is hier in Emmen (Emmerhout, COM21) op het moment huilen met de pet op. Zelfs met eMule uit is het langzaam surfen. Het is net alsof ik bij Pa en Ma op de ISDN lijn zit.

Volgens Speedtest (nu een paar keer in het laatste kwartier) kom ik niet boven de 13.1 KByte/sec upstream uit :(

Nog meer mensen last van?
Sjeej wel irri daar in Emmen e.o. zeg... tijd voor groot Onderhoud Essent @Home Regio Noord (ofzow)... tis in Emmen zelfs irritant voor sommige gebruikers met een DOCSISmodem, want die zijn gekruist met IP's overal in 't land en hebben daardoor geen verbinding... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op 05 juli 2004 @ 18:19:
[...]

Eén ding wat ik kan zeggen is het volgende. Als je het modem hebt aangesloten zoals @Home dat tegenwoordig voorschrijft (dus op de 1-gatsdoos in de meterkast, met de daarvoor bestemde filters (tegenwoordig TRAS-10 en CTU01/02) kun je het in ieder geval proberen, omdat men dan bij @Home niet zo gauw zegt dat 't aan de lijn ligt (is dan ook meestal niet zo). Als je het modem hebt aangesloten op een CF-02 (adapter die je op een 2-gatsdoos prikt) kun je het ook proberen (is in mijn geval gelukt), maar dán wil @Home nogal eens gaan liggen zeiken over een verkeerd aangelegde aansluiting.
Aangezien jij vaak wel de 500kB/s download haalt, is het onwaarschijnlijk dat het aan je lijn ligt. Ik zou zeggen: waag het er maar eens op en vraag die nieuwe modem aan. Stuur ze desgewenst wel nog even die 5 speedtest-resultaten op (al dan niet enigszins aangepast >:))
Ik woon hier net (@home was meeverhuisd) dus ik heb alles aangesloten zoals het in de verhuisdoos te vinden was.

Speedtest resultaten hoef ik niet te faken, ik kon natuurlijk gewoon uploaden ondertussen, maar op dit moment haal ik net 16KB/s dus.. dat scheelt een hoop met de beloofde 64KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenny89 schreef op 02 juli 2004 @ 22:17:
de upload is ook 20-35

Dan zou ik een ander modem proberen te krijgen. In Goirle moet je qua upload toch bijna de 60 kunnen halen en down zie ik vaak 530 van snelle bronnen, al denk ik dat IE soms wat enthousiast is. (kB/s) En redelijk wat mensen op de kabel bij ons in de straat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik problemen met de dhcp server. Ik woon in omgeving venray.

Het probleem is zo, dat er een nieuwe lease wordt aangevraag, maar ik krijg die niet. En steeds als het niet lukt, wordt de link tussen het modem en NIC verbroken. Naar 3 a 4 pogingen lukt het wel dan gaat het de rest van de dag goed. Alleen de volgende dag, rond dezelfde tijd begint het gezeik weer.

Ik heb een com21 modem.

Download 529.1 KByte/sec
(=4233 kbps)
Upload 57.3 KByte/sec
(=458 kbps)
Connection 444.0 Conn/min

Zoals jullie kunnen zien heb ik verder geen problemen met mijn snelheid.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste