Het grote @home problemen topic deel 6

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Fuck ik heb ineens een ander IP adres, kan ik mn domein naam weer laten aanpassen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
lordsnow schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:15:
Maar zoals eerder gezegd, @home controleerd niet op MAC adressen, dus is dat in principe niet nodig.
Wel is het zo dat de SB5100's wat vaag begint te doen (niet herkennen van aparaten) als er al een stuk of 7 (volgens @home 2e-lijns) verschillende MAC adressen herkend zijn. Dan moet je 't modem even uit- en aanzetten.
Ik heb hier een Motorola SB4100. Hierbij was het zo toen ik de router installeerde en alles had geconfigged het niet werkte. Toen ik het MAC-adres kloonde werkte het ineens wèl. Als ik echter het MAC-adres NIET kloon, maar de stroom even van de modem haal, werkt het inderdaad zonder klonen van het MAC-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Yokozuna schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:45:
Ik zal het hier nog maar eens vragen:

Situatie

- Com21 voor Motorola Surfboard ingewisseld.
- @home gebeld, username laten koppelen aan MAC adres van Motorola Surfboard modem
- Pc zit nu direct in het modem, internet werkt perfect (ping17 op xs4all Quake servers, optimale up en download voor @home Basis en alles zeer stabiel)

Probleem

- Sluiten we de pc's aan via de router, dan werkt internet niet en geeft de router ook 'disconnected' aan. Ik heb gewoon een Kobishi router die volgens mij gewoon het protocol van m'n modem ondersteun, dus nieuwe firmware heeft volgens mij ook weinig zin en die valt ook niet te vinden want Kobishi is falliet. Gebruikersnaam van router staat uiteraard op cp691xx-x. Die van de pc's gewoon op 'ben' en 'piet'. Met m'n Com21 werkte de router perfect...

Wat is mijn probleem?
Probeer dit mnaar eens:

Zorg dat in je router de hostname staat die je van @home hebt gekregen (dus CPxxxxxx-A, CMxxxxx-a, o.i.d, afhankelijk van je regio). Probeer dan opnieuw een lease te krijgen. In sommige gevallen wil het dan nog niet lukken. In daqt geval denkt de DHCP-server van @Home per abuis dat de lease nog in gebruik is: 'Unable to renew an old lease' of 'Lease request timed out' zijn dan foutmeldingen die je in je log zou kunnen tegenkommen. Twee mogelijke oplossingen voor dit specifieke probleem zijn:
  1. koppel het modem rechtstreeks aan je pc, geef het ip-adres vrij, koppel het modem aan je router en vernieuw dáárvoor het IP
  2. hang je modem aan je router, maar zorg ervoor dat die nog ff geen stroom heeft, en reset het modem (vijf minuten van de stroom en er dan weer op), wacht tot je online komt met je modem en geef je router weer stroom.
Dit bermoeiende euvel heeft in mijn geval ook vaak voor problems gezorgd. Je kunt stap 2 ook doen met een directe powercycle, waatbij je het modem geen 5 minuten, maar slechts 10 secoonden geen stroom geeft. Het beste is (aangezien je nog niet online bent geweest) wel dat je dan ook je router nog even niet van stroom voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
PoweRoy schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:01:
thx :) post hierboven aangepast ;)

maar nog 1 vraag en dat is over meerdere ips van @Home
ze hebben nu 2 ips maar moet je dan meer per maand betalen (ik dag van wel namelijk)
vind ook nix op de site van @home :(
hebben wij ook, 3 ips... betalen we niks extra voor. Was toendertijd wel de bedoeling maar is er nooit van gekomen, zover ikw eet betaal dniemand ervoor die het heeft.

Vind 3 ip's nog altijd lekkerder werken dan een router :p

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Ik heb de laatste tijd met @home dat precies om 16:00 mijn download snelheid ineens naar beneden gaat, dus de algehele snelheid, dus heb ik @home een e-mail gestuurd.
Maar nou krijg ik een e-mail terug van hun en daar staat in dat tussen 16:00 en 23:00 spitsuur is op het net, en dat daarom mijn snelheid terug gaat, nou weet ik wel dat je het internet deelt en dat het invloed heeft alleen heb ik het hiervoor nooit meegemaakt.
Ik ben al 5 jaar een @home gebruiker en ik heb nog nooit meegemaakt dat tussen die tijden mijn snelheid omlaag gaat, en het gekke is dat het precies ook om 16:00 ingaat (ik heb het namelijk een aantal dagen getest), en om 23:00 houd het weer op.
Hebben meer mensen hier last van of wordt ik nou in het ootje genomen, want het lijkt wel of dat ze me afknijpen (vooral omdat het precies 16:00 ingaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Maargoed, dus niemand ervaring met een Linksys of Sitecom router in combinatie met Motorola Surfboards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Yokozuna schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:53:
Maargoed, dus niemand ervaring met een Linksys of Sitecom router in combinatie met Motorola Surfboards?
Ikke wel. Had eerst een linksys access point oude standaard (802.11b dus).
Sinds gister staat er een splinternieuwe linksys WRT54G, en werkt ook weer prima.
Gaat prima samen met de motorola modem, je hoeft alleen de hostname in te stellen op de computernaam die @Home van je verlangt, en je bent draadloos verbonden met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 17:08
@ZX-81: Da's wel vreemd ja. Maar om hoeveel verschil gaat het eigenlijk? Doe eens een paar SpeedTestjes vlak vóór 1600 en een paar vlak erná. Als blijkt dat dan je download/upload echt gelimiteerd wordt, dan mag je ze van mij aanklagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25
hm, aangezien overal de snelheden weer omhoog gaan, kpn, chello, weet iemand of er voor @home ook nog iets in de pijplijn zit het komende jaar?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Yokozuna schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:53:
Hier dezelfde ervaring als Exocet. De WRT54G draait ook hier probleemloos met een SB5100-E Motorola modem

@Maverick: Ik hoop eigenlijk dat er een hogere upload beschikbaar komt in de nabije toekomst, maar het zal, @home kennende, nog wel even duren.

[ Voor 19% gewijzigd door CamU op 18-01-2005 19:46 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceEyz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:24:
@ZX-81: Da's wel vreemd ja. Maar om hoeveel verschil gaat het eigenlijk? Doe eens een paar SpeedTestjes vlak vóór 1600 en een paar vlak erná. Als blijkt dat dan je download/upload echt gelimiteerd wordt, dan mag je ze van mij aanklagen :)
Sorry dat ik zo laat ben(even een boodschap gedaan), maar ik heb de snelste verbinding bij @home van 48 euro in de maand, normaal als ik speedtest doe dan zit ik altijd rond 520 KB/s en mijn upload is 52 KB/s.
Maar de laatste week zit ik dus buiten die tijden gewoon op die snelheid, maar binnen die tijd zit ik op ongeveer 85 KB/s tot 120 KB/s, en ik heb dat al gedaan, dus ik heb vlak voor 16:00 getest en was het gewoon normaal maar op 16:00 (soms een minuut later) ga ik naar beneden.
En wat ik al zei ik ben 5 jaar al bij @home en heb dit nog nooit meegemaakt, ik heb wel eens meegemaakt dat het eens wat langzamer ging, maar niet zo specifiek als nu, dan was het gewoon op onregelmatige tijden, maar nu is het dus elke dag precies tussen die tijden.
Bedankt trouwens voor het reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ik weet niet waar je woont, maar kijk eens of er nog meer mensen bij jou in de buurt zijn die hetzelfde probleem hebben. Zo'n heftige drop op één tijdstip is niet normaal te noemen, zeker niet omdat zelfs @Home die tijden zo letterlijk "bevestigt". :/

Misschien een domme vraag, maar heb je toevallig ook niet een programma die je bandbreedte dichtknijpt of een instelling op de router of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceEyz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:49:
Ik weet niet waar je woont, maar kijk eens of er nog meer mensen bij jou in de buurt zijn die hetzelfde probleem hebben. Zo'n heftige drop op één tijdstip is niet normaal te noemen, zeker niet omdat zelfs @Home die tijden zo letterlijk "bevestigt". :/

Misschien een domme vraag, maar heb je toevallig ook niet een programma die je bandbreedte dichtknijpt of een instelling op de router of iets dergelijks?
Groningen woon ik, en ik heb geen router ik zit direct op de modem (motorola), en ik heb geen proggie draaien die het afknijpt (geen bittorrent/kazaa/emule) ik kan van mezelf zeggen in alle bescheidenheid dat ik best veel weet van computers, dus spyware of andere shit heb ik ook niet, dat heb ik allemaal goed in orde.
Kijk ik download nogal veel, zoals zo net nog de 1.6 patch van battlefield gedownload nou dat duurde 2 uur voordat ik hem pas binnen heb dat is echt irritant, dat ding is 264 MB.
Verder download ik ook nogal veel met bittorrent en dat is dan ook gewoon reuze irritant als dan je download ineens zakt, maar wat je zei over of dat meer mensen het hebben in mijn buurt had ik nog niet bij stil gestaan, dus dat is het eerste wat ik morgenvroeg even ga doen, even rondvragen hier in de buurt.
Even kijken wat daar uitkomt morgen en dan maar weer corresponderen met @home, in iedergeval bedankt voor je reaktie, waardeer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Veel van computers weten en nog niet op GoT geregistreerd zijn... hier klopt iets niet ;)

Mocht de @Home "helpdesk" ook niet willen geloven van dat plotselinge gecap van je lijn, dan zou ik Troubles@Home gebruiken, via het forum bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceEyz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:14:
Veel van computers weten en nog niet op GoT geregistreerd zijn... hier klopt iets niet ;)

Mocht de @Home "helpdesk" ook niet willen geloven van dat plotselinge gecap van je lijn, dan zou ik Troubles@Home gebruiken, via het forum bijvoorbeeld.
Ik lurk hier al jaren, en om eerlijk te zeggen ben ik al een keer geregistreerd geweest hier op got, maar door een verhuizing en slordigheid van mijn kant ben ik toendertijd mijn gegevens kwijtgeraakt, deze topic volgde ik trouwens ook al heel lang.
En eerlijk gezegd ben ik nooit echt in de problemen gekomen, en als ik een probleem had kon ik het zelf wel aan of de andwoordt vond ik wel op got, tot gisteren dus, en ik was ook meer benieuwd of meer mensen dit hadden of herkenden.
Maar hartstikke bedankt voor je hulp, en ik zal je raad ten harte nemen.

P.S. ben trouwens al met computers bezig vanaf de tijdperk ZX-81 en de spectrum, vandaar mijn nickname ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met de router is nog steeds niet opgelost :(

Vandaag een Linksys WRT54G router gehaald, maar deze geeft hetzelfde probleem.
surfen gaat goed, maar een bestand downloaden of DC++ gebruiken werkt niet goed.
In DC++ alleen maar connection timeouts als je probeert iets te downloaden van een gebruiker.

Router versie:
V2 Firmwire van 27-02-2004

Modem:
Software Version: SB5100E-2.3.1.3-SCM01-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4

Iemand de oplossing voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles lijkt te werken :D

Probleem met DC++ is opgelost met port forwarding...
En de rest lijkt het nu ook te doen op de linksys..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
CamU schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:45:
Hier dezelfde ervaring als Exocet. De WRT54G draait ook hier probleemloos met een SB5100-E Motorola modem
Dat is mooi want precies dezelfde combinatie heb ik over enkele dagen! Alleen hostnaam instellen en wat software installen op de clients? Dat voelt als de 'good old days' met standaard router + Com21 :)

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 19-01-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knilessew
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 13:06
NielZ schreef op maandag 19 juli 2004 @ 20:22:
Ik heb sinds een paar weken (maanden?) een vreemd probleem met m'n email.

Sómmige auto-generated emails komen gewoon niet aan. Een paar voorbeeldjes:
ik heb me ingeschreven op de fora van mokkels.nl (don't ask :p), cdfreaks.com en clanbase.com. Vervolgens behoor je binnen 2/3 sec een automatisch gegenereerde email te krijgen, waarmee je je account kunt activeren. Ik heb er geen een ontvangen.

Ik had wat tshits besteld bij fotoshirt.nl. Ook hierbij moet je een automatische email krijgen; nix gekregen. Heb even contact gehad met de beheerders van de website; deze wisten te vermelden dat de server het goed deed, en dat mijn email keurig verzonden was.

Ik ga volgende week naar campzone. Gisternacht heeft iedereen een nieuwsbrief ontvangen met daarin belangrijke informatie, toegangsnummer enzo. We zijn nu 19 uur verder, en ik heb nog nix gekregen.

Het vervelende is dat ándere auto-generated emails wél binnenkomen. Ik heb vorige week iets besteld bij Yorcom; emails keurig ontvangen. Daarnaast kreeg ik recent een nieuwsbrief van een ander forum, macfora.com.

Spam en 'gewone' emails komen wel keurig binnen.
Misschien moet ik toch maar eens met de @Home helpdesk gaan bellen, maar ik ben bang dat die enkel de mailserver adressen kunnen vertellen...
Bij zowel de POP3 als SMTP server heb ik mail.home.nl ingevuld.

Is iemand dit probleem bekend, weet iemand de oplossing, of wat doe ik verkeerd?
Het lijkt mij haast dat die mailtjes niet door de spamfilter van @home komen. Deze hebben ze standaard aangezet geloof ik?

Ben jij dat? Jemig, dan heb ik je laatst op tv gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 21:47
spamfilter @home kun je op de @home website zelf aanpassen.

Wat betreft routers: een interessante test van (wireless routers) vind je in c't van januari/februari op pagina 78. Er worden nog wel wat probleempjes gevonden in de huidige routers, vooral wat betreft DNS-requests!

Linksys wag54g komt er wel goed doorheen, BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Yokozuna schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:43:
[...]

Dat is mooi want precies dezelfde combinatie heb ik over enkele dagen! Alleen hostnaam instellen en wat software installen op de clients? ...
Zet je router aan, plug er een LAN kabel in 1 van de 4 LAN poorten, log in op het standaard ip 192.168.1.1 met standaard username/password, kom je in setup, vul hostname in, save changes, plug nu je wankabel van je modem in de wan poort, en gaan met die banaan. Echt, simpeler kunnen ze het niet maken.

Overigens merk ik de laatste paar dagen wel dat de verbinding van stabiel naar onstabiel gaat in de avond. (zo rond 20:00). Nu kun je zeggen dat dat rond dit tijdstip normaal is, maar hier heb ik nu in al die 4 jaar nog nooit last van gehad, niet met Com21, niet met Motorola. Zit in een klein dorp en hoop dat dit niet zo zal blijven.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
CamU schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:23:
[...]

Zet je router aan, plug er een LAN kabel in 1 van de 4 LAN poorten, log in op het standaard ip 192.168.1.1 met standaard username/password, kom je in setup, vul hostname in, save changes, plug nu je wankabel van je modem in de wan poort, en gaan met die banaan. Echt, simpeler kunnen ze het niet maken.
Vergeet ook niet de standaard beveiliging. Standaard wachtwoord wijzigen van de router en even WPA of WEP aanzetten. Kost iets meer werk, ook aan de client kant, maar dan is ie iig enigzins beveiligd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ik download nu met grabit rond de 900kb/s stabiel met uitschieters naar 1mb/s stabiel ! 600mb binnen 12min ofzo :? :?

iemand die dit kan bevestigen??

edit : via testnews

edit2 : laat ma, bestanden waren zowat allemaal incompleet :)

[ Voor 23% gewijzigd door SYQ op 20-01-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Exocet schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:40:
[...]
Vergeet ook niet de standaard beveiliging. Standaard wachtwoord wijzigen van de router en even WPA of WEP aanzetten. Kost iets meer werk, ook aan de client kant, maar dan is ie iig enigzins beveiligd. :)
Uiteraard, ik behandelde hier alleen het bedrade deel, maar je hebt helemaal gelijk. Beveiligen van het wireless gedeelte wordt vrij veel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad, een studiegenootje zit in Zeeland gewoon op internet van 2 andere mensen, gebruiken geen beveiliging op hun draadloze router, de 'meelifter' heeft hier dus zelfs de keuze tussen 2 abonnementen, wat een luxe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:10
load balancer er bij en het feest is compleet :P als je met een download een lijn dichttrekt schakelt hij zo over op de andere, waardoor je gewoon door kunt gamen ofzo :)

Maar... ik heb sinds de snelheidsverhoging van de budgetabbonementen weer een supertrage verbinding in de piekuren.. hebben meer menser hier last van ? Ik gebruik @home breedband, en haal nog geen 100kb/s in de piekuren (van 's middags 17:00 tot 's avonds 22:00). In die tijd kan ik dus ook niet gamen (ik speel normaal vrij veel CS), want een ping van 500 maakt je niet vrolijk. Ik zit trouwens in de regio Almelo, heb al gebeld en de TD heeft bevestigd dat er capaciteitsproblemen zijn, het staat er genoteerd, maar hij kon geen termijn noemen.

Iemand iets soortgelijks, of meegemaakt, die me kan vertellen of ze er uberhaupt wat aan gaan doen, en als ze er wat aan gaan doen dit binnen redelijke termijnen gebeurt ? Met de upgrade van breed en basis had ik pas weer een goede snelheid na de netwerkupgrade eind augustus, begin september.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Het is nu precies acht uur 's avonds (geweest :+), maar ik kan nog steeds met 515KB/sec downloaden, 64 uppen en rond de 800 connecties per seconde maken. Pings naar google zijn rond de 30ms, naar chello.nl 13ms en naar home.nl 9ms. Ik woon in Almelo en heb nog nooit zo'n slechte verbinding gehad eigenlijk.

Vlak voordat er overgeschakeld werd op DOCSIS was het wat langzamer, maar ook toen kon ik nog wel downloaden met tegen de 400KB/s. Pings lagen toen misschien ietwat hoger en upload stukken lager, maar nooit te maken gehad met capaciteitsproblemen.

--
Ik kijk nou net nog eventjes op 192.168.100.1/signal.html en zie daar dat powerlevel nu zelfs -3dB is, terwijl ik gewend was aan -7. Lijkt dus alleen maar beter te worden hier 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door IceEyz op 03-11-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Linksys Wireless-G Kit WKPC54G router+pcmcia opgehaald (hoort niet echt in dit 'probleem' topic, maargoed)

Zelfs ik kon het installeren! Alles werkte in één keer met de Motorola Surfboard 5100 (laptop draadloos en pc via utp). De laptop staat 8 meter van de router zonder muren ertussen en de signaal kwaliteit is gemiddeld 80% en de signaalsterkte bijna constant 100%.

We hebben nu @home basis = 96KB/s down en 16KB/s up. Bij speedtest.nl haalt de laptop draadloos gemiddeld 98KB/s down en 14.5KB/s up. Op m'n eigen PC (die via UTP is verbonden) lijkt downloaden zelfs nog stabieler te gaan dan eerst. De download schommelde altijd tussen 90 en 100KB/s maar net wat downloads gedaan en hij blijft superstabiel op 99.0 of 99.1KB/s. Ping op Quakeworld servers is ook net zoals normaal: 18 tot 22ms, dat kan dus makkelijk mee met snelle ADSL abo's. Ook op de laptop haalde ik deze ping tijden.

Dit voor 135 euro (Router + 54mbit PCMCIA + 54mbit PCI kaart). Echt een hele dikke pluim voor Linksys! Ik als router newbee zou dit iedereen aanraden! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Yokozuna op 23-01-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb nu alleen een probleem met msn, kom niet ingelogd, ik krijg de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/msnprobleem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Die MSN-melding is vandaag standaard, 't ligt weer eens plat :)

Ben je trouwens niet vergeten de boel te beveiligen? Zal het misschien ietwat langzamer van worden, maar veiligheid boven alles hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, alleen op welke manier kan ik dat het beste doen? Zo'n 64bit sleutel? Bij het 'security' onderdeel van de router staat daar niets van bij, alleen poort/ IP/ MAC adres blockmogelijkheid.

[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 23-01-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sinds ongeveer 2 week is de snelheid hier compleet weg. Ik heb @home breedband maar haal maar ongeveer 200 KB/sec (meestal rond de 180) en 30 KB/sec up (max!). Voorheen was het gewoon goed. Er is niets aan mijn setup gewijzigd. Ik test met speedtest.nl Het lijkt wel of ik zo opeens op in het family pakket gedrukt ben oid. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik heb een com21 modem (schoenendoos model). Ik hoor verhalen over het mogelijk omruilen van het modem waardoor de snelheid weer beter zou moeten zijn. Ook in dit topic word er over gesproken. Is er iemand die kort kan vertellen waar dit over gaat? Wellicht is dat dan ook handig voor de startpost.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 23-01-2005 23:03 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Bor_de_Wollef schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:51:
Sinds ongeveer 2 week is de snelheid hier compleet weg. Ik heb @home breedband maar haal maar ongeveer 200 KB/sec (meestal rond de 180) en 30 KB/sec up (max!). Voorheen was het gewoon goed. Er is niets aan mijn setup gewijzigd. Ik test met speedtest.nl Het lijkt wel of ik zo opeens op in het family pakket gedrukt ben oid. Zijn er meer mensen met dit probleem?.
Het kan wel eens voorkomen. Althans, dat zijn mijn ervaringen. Mensen waarvan ik weet dat ze zoiets gehad hebben bellen @home. Daar komen ze er dan achter dat je als Family (of wat dan ook) klant in de systemen staat. Dan fixen ze dat gewoon ff. Ik heb wel eens breedband gehad terwijl ik basis heb. (maar natuurlijk heb ik toen niet gebeld :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 2 weken, misschien iets langer last van lag met mijn xbox live spel splinter cell..
Elke keer als ik speel schokt het beeld en vertraagt het gewoon..
Ik heb eigenlijk met mijn pc bijna geen last van een slechte verbinding en aan mijn xbox ligt het ook niet want een vriend van mij die vlak bij mij woont heeft precies hetzelfde..
@home zegt dat ze er niks aan kunnen doen..
Wat kan ik het beste doen??
ADSL direct nemen van 75 euro p/m (sneller dan @home)
Heeft iemand meer hier last van??

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Yokozuna schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:30:
Ja, alleen op welke manier kan ik dat het beste doen? Zo'n 64bit sleutel? Bij het 'security' onderdeel van de router staat daar niets van bij, alleen poort/ IP/ MAC adres blockmogelijkheid.
Het is misschien meer iets voor in Network Troubleshooting, maar ook met Google en de handleiding van Linksys kom je er wel uit ;) . In het tabblad Wireless (in het menu van je router) kun je bij security een bepaalde setting kiezen en daarna dezelfde setting op je PCMCIA en PCI kaartje instellen. Ik zou je aanraden met WPA PSK TKIP te werken, de SSID broadcast uit te zetten en de MAC address filter gebruiken zodat alleen je PCMCIA kaartje en PCI kaartje toegang hebben. Maar daarover staat nog veel meer hier op GoT :+

Bij mij is nu trouwens in de avonduren de snelheid ook maar belabberd, haal ongeveer 50% van mijn down en 75% van mijn normale uploadsnelheid (250 KB/sec down i.p.v. 520 KB/sec down en 38 KB/sec up i.p.v. 58 KB/sec up). En rond een uur of 23:00 is het weer normaal. Of @Home heeft te maken met capaciteitsproblemen die er normaal nooit waren, of ze zijn aan het werk. Dit duurt nu echter al enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 10:17

chromeeh

the Gnome

Ik heb iets heel vreemds sinds een paar dagen.... (Ik hoop dat dit een bekend probleem is)

Normaal is mijn verbinding super snel >500 KB/s (Breedband) en sinds afgelopen vrijdag is m'n verbinding 'traag' 100 ~ 150 KB/s. Uiteraard router een reset gegeven, modem uiteraard ook.
Maar het blijft het zelfde :? Ik heb deze maand ook niet abnormaal veel dataverkeer (<50 Gb met een top van 2 ~ 3 Gb op een dag)

Zijn er meer mensen die hier last van hebben :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chromeeh schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:55:
Ik heb iets heel vreemds sinds een paar dagen.... (Ik hoop dat dit een bekend probleem is)

Normaal is mijn verbinding super snel >500 KB/s (Breedband) en sinds afgelopen vrijdag is m'n verbinding 'traag' 100 ~ 150 KB/s. Uiteraard router een reset gegeven, modem uiteraard ook.
Maar het blijft het zelfde :? Ik heb deze maand ook niet abnormaal veel dataverkeer (<50 Gb met een top van 2 ~ 3 Gb op een dag)

Indeed, zelfde probleem hier, bij mij valt de verbinding zelfs weg op sommige momenten, 3 minuten online - 1 minuut oflline - 2 minuten online - 1 minuut offline.
Razend irritant met bijvoorbeeld Bittorents waarbij je downloadsnelheid oploopt in tijd, maar door de verbroken verbinding steeds weer moet 'opstarten'...

weet iemand de oorzaak van de online/offline sequences?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:42:
[...]

Indeed, zelfde probleem hier, bij mij valt de verbinding zelfs weg op sommige momenten, 3 minuten online - 1 minuut oflline - 2 minuten online - 1 minuut offline.
Razend irritant met bijvoorbeeld Bittorents waarbij je downloadsnelheid oploopt in tijd, maar door de verbroken verbinding steeds weer moet 'opstarten'...

weet iemand de oorzaak van de online/offline sequences?
Ik heb niet dat de verbinding echt helemaal wegvalt, maar ik heb vanmiddag een mailtje gestuurd naar support en op wonderlijke wijze is m'n verbinding weer snel (na een reset van m'n modem),
terwijl er in de reply mail van @Home werd gezegt dat ik echt moest bellen als ik thuis was want dan konden ze me helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Same here helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Dit is misschien een beetje niet helemaal bevestigd maar ik vermoed het volgende:
@Home zit een beetje te stunten met je verbinding, mekker je niet, dan laten ze het zo, ga je zeuren dan zetten ze 'm weer terug.
Beetje erg flauw :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat kan ik mij echt niet voorstellen hoor. Een bedrijf als @home kan het zich echt niet permiteren om een beetje te gaan spelen met de instellingen. Ze hebben daar wel wat beters te doen hoor. Dit soort stemmingsmakerij kun je volgens mij beter achterwege laten in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
CamU schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:45:
[...]

[knip]

Bij mij is nu trouwens in de avonduren de snelheid ook maar belabberd, haal ongeveer 50% van mijn down en 75% van mijn normale uploadsnelheid (250 KB/sec down i.p.v. 520 KB/sec down en 38 KB/sec up i.p.v. 58 KB/sec up). En rond een uur of 23:00 is het weer normaal. Of @Home heeft te maken met capaciteitsproblemen die er normaal nooit waren, of ze zijn aan het werk. Dit duurt nu echter al enkele dagen.
... Bij mij is het niet de snelheid, maar eerder de kwaliteit van de verbinding die met name in de avonduren heel erg belabberd is. Mijn signaalwaarden zijn goed, ook volgens de monteur van @Home. Ze zijn:
code:
1
2
3
Downstream SNR:          32 à  33dB
Downstream Power Level: -10 à -11dB
Upstream   Power Level:  49dB

Hierbij moet gezegd worden dat mijn modem in de huiskamer staat. Das dus Ná de splitter die ervoor zorgt dat ik ook in m'n slaapkamer treurbuis kan kijken. Als ik alléén die splitter er tussenuit haal (dus ALLEEN de huiskamer op het AOP zet) dan zijn de waarden als volgt:
code:
1
2
3
Downstream SNR:          32 à 33dB
Downstream Power Level: -7dB
Upstream   Power Level:  42dB

Dit snijdt hout; er zit immers een extra splitter tussen. Maar volgens @Home zelf zowel als volgens de monteur heb ik an sich nog genoeg reserve over voor signaalstoringen; de waarden zouden niet te hoog zijn. Ik heb overigens vrijwel NOOIT last van snelheidsstoringen. Maar voordat dit geneuzel begon (rond de jaarwisseling) had ik dezelfde waarden als die hier nu als eerste genoemd zijn en nooit last van instabiliteit aan de kant van het modem... Ik zou dus niet weten waar dit dan nu ineens vandaan komt (en met mij de monteur :P). Naja misschien toch maar eens de modem echt in de meterkast pleuren ofzow (heb ik alleen bijna geen ruimte meer etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:45:
Dat kan ik mij echt niet voorstellen hoor. Een bedrijf als @home kan het zich echt niet permiteren om een beetje te gaan spelen met de instellingen. Ze hebben daar wel wat beters te doen hoor. Dit soort stemmingsmakerij kun je volgens mij beter achterwege laten in het vervolg.
Ik probeer geen stemming te maken.
Maar goed ik vind het gewoon typerend dat als ik problemen heb met m'n verbinding, en ik vervolgens een mailtje stuur, waarop ik een reply krijg dat ik de helpdesk maar moet gaan bellen omdat ze me zo niet kunnen helpen. En dat ik 's avonds thuis kom en m'n verbinding functioneerd weer helemaal ok....
Dan krijg ik echt vraagtekens....
En dat is niet de eerste keer dat dat me gebeurd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de maximum snelheid van @home? In theorie? Ik had gisteren namelijk 1024 KiloByte per seconde (Mozilla Firefox)

Volgens de website van @home tot 4000 KiloBit per seconde dus 500 KiloByte ?

Ik snap er niks van. Ik heb @home Breedband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens merk ik de laatste paar dagen wel dat de verbinding van stabiel naar onstabiel gaat in de avond. (zo rond 20:00). Nu kun je zeggen dat dat rond dit tijdstip normaal is, maar hier heb ik nu in al die 4 jaar nog nooit last van gehad, niet met Com21, niet met Motorola. Zit in een klein dorp en hoop dat dit niet zo zal blijven.
Ik dus ook, ik merk dus nu dat er dus wel meer mensen zijn, bij mij begon dit probleem al weken geleden, en vanmorgens was @home en de kabel helemaal eruit.
Hier de post van een aantal dagen geleden van mij.

/edit: Ik woon trouwens ook in een kleine dorp in de buurt van groningen.
Ik heb de laatste tijd met @home dat precies om 16:00 mijn download snelheid ineens naar beneden gaat, dus de algehele snelheid, dus heb ik @home een e-mail gestuurd.
Maar nou krijg ik een e-mail terug van hun en daar staat in dat tussen 16:00 en 23:00 spitsuur is op het net, en dat daarom mijn snelheid terug gaat, nou weet ik wel dat je het internet deelt en dat het invloed heeft alleen heb ik het hiervoor nooit meegemaakt.
Ik ben al 5 jaar een @home gebruiker en ik heb nog nooit meegemaakt dat tussen die tijden mijn snelheid omlaag gaat, en het gekke is dat het precies ook om 16:00 ingaat (ik heb het namelijk een aantal dagen getest), en om 23:00 houd het weer op.
Hebben meer mensen hier last van of wordt ik nou in het ootje genomen, want het lijkt wel of dat ze me afknijpen (vooral omdat het precies 16:00 ingaat).
Nou is het zo dat het nu niet meer precies 16:00 ingaat maar wel ongeveer rond die tijd, en idd in de late avond houdt het weer op. Afbeeldingslocatie: http://tcwozere.co.uk/smileys/actions02.gif

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:00:
Weet iemand de maximum snelheid van @home? In theorie? Ik had gisteren namelijk 1024 KiloByte per seconde (Mozilla Firefox)

firefox cached als een gek he (begint voordat jij op opslaan als drukt, of openen) Laatst had ik zo ook 2000KB/s, echter op een snelheidsmeter kwam het niet boven de 513 uit...

[ Voor 51% gewijzigd door Initial G op 27-01-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:43

Lief Adje

Love is in the air

Initial G schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:04:
[...]

firefox cached als een gek he (begint voordat jij op opslaan als drukt, of openen) Laatst had ik zo ook 2000KB/s, echter op een snelheidsmeter kwam het niet boven de 513 uit...
DU meter gaf gister bij mij 10min lang 600kb/s aan..... dus er is wel iets aan de hand....

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt een probleem maar wel een vraagstuk waar ik zo 1-2-3 niet uitkom:

We zijn verhuisd en nu hebben mijn ouders (helaas) de wens om @home nu draadloos te nemen aangezien ze geen zin hebben in al die kabels door het hele huis.
Nu hebben we meerdere computernamen. (A, B, C)
Ik kan dan een draadloos modem nemen zodat ik met allen online kan maar ik voel zelf meer voor een router.
Maar voor zover als ik weet kun je in een router alleen maar 1 naam instellen (of ip adres dus).
Dat zou dan een conflict opleveren wanneer mijn broerdje en ik allebei tegelijkertijd zouden willen gamen (zelfde game).

Nu vroeg ik mij af of hier toevallig een oplossing voor is, en hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen. _/-\o_

ps. had helaas niet de tijd om alle topics door te lezen aangezien ik nu op mijn werk ben dus mijn excuses mocht het al een keer gemeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:40:

Nu vroeg ik mij af of hier toevallig een oplossing voor is, en hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen. _/-\o_

ps. had helaas niet de tijd om alle topics door te lezen aangezien ik nu op mijn werk ben dus mijn excuses mocht het al een keer gemeld zijn.
Als ik jouw was ging ik eens kijken hoe een access point werkt. Volgens mij kun je die instellen dat het net zo werkt als een hub, maar dan alleen wireless. En dus geen DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:02:
[...]

Als ik jouw was ging ik eens kijken hoe een access point werkt. Volgens mij kun je die instellen dat het net zo werkt als een hub, maar dan alleen wireless. En dus geen DHCP.
Helaas gaat dat niet werken aangezien je dan nog niet meerdere IP's naar buiten hebt.
(wat weer noodzakelijk voor het gamen is.)

Een paar collega's van me hadden het volgende bedacht.

[modem]
. |
[Hub]--[Wireless router]
. |
[wireless router]

Dan gaat de kabel van het motorola modem in de uplink van de hub, en vandaar naar 2 wireless routers.
Deze oplossing zou mijn inziens moeten werken, het is echter alleen een beetje omslachtig.
zijn er verder nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:00:

Zoals je zelf al zegt, de geadverteerde maximum grens is 4000 kbps. (488 KB/s).
De echte (bij @home ingestelde) cap voor BB ligt iets hoger: 4400 kbps. (537 KB/s)

En je bent niet de eerste die de laatste tijd vreemde uitschieters heeft, kwa snelheid.
Tekenen dat @home bezig is met het testen van een nieuwe snelheidsverhoging?

(Of je browser was in de achtergrond al bezig met het downloaden van het bestand voordat je op OK klikte, dan krijg je heel even een uitschieter in de getoonde d/l snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:14:
[...]

Helaas gaat dat niet werken aangezien je dan nog niet meerdere IP's naar buiten hebt.
(wat weer noodzakelijk voor het gamen is.)

Een paar collega's van me hadden het volgende bedacht.

[modem]
. |
[Hub]--[Wireless router]
. |
[wireless router]

Dan gaat de kabel van het motorola modem in de uplink van de hub, en vandaar naar 2 wireless routers.
Deze oplossing zou mijn inziens moeten werken, het is echter alleen een beetje omslachtig.
zijn er verder nog suggesties?
Ascathon schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:02:
[...]

HINT: luister naar wat medetweakers je proberen te vertellen als je om hulp vraagt.
kijk hoe een accesspoint werkt!!!

een accesspoint (= GEEEEEEEN draadloze router!!!) werkt precies hetzelfde als een switch/hub; alleen draagdloos. Je hebt voor 3 draadloze computers maar 1 accesspoint nodig; en de 3 computers krijgen gewoon het ip-adres van @home.

de oplossing van jouw collega's is veel te duur.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gistermiddag en avond tussen 16.00 uur en 19.00uur geen internet verbinding. Modem was ook niet bereikbaar in deze tijd (192.168.100.1). Vanaf 19.00 uur had ik opeens weer een verbinding, alleen deze was onstabiel als wat. Ik had een download snelheid van 700 kb/s en een upload van minder dan 1kb/s.

http://members.home.nl/t.salemink/downloads/@home.JPG

Normaal internet was door de lage upload niet mogelijk. Rond 20.30 uur was alles weer normaal.

Er is nergens bericht geweest over een storing in regio langdgraaf. Dus volgens mij waren ze hun netwerk aan het testen op hogere snelheden voor in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

bemeall schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:51:
[...]

Ik kwam toevallig laatst wat foto's en documentatie over ETTHome tegen. Ben zelf ook wel nieuwsgierig over het hoe en wat, aangezien een wat snellere verbinding nooit weg is. Zeker niet als ze het niet te duur gaan maken :P

Oh en idd er komt direct UTP uit het aansluitpunt zo te zien:
[afbeelding]

meer...
linkje naar pdfje
Ik heb dat etthome hier in boxmeer, 6 mbit download en 0.5 mbit up. Snelheden zijn niet constant en doordat het een test is kan het er af en toe uitliggen. gellukig heb ik nog adsl basic erlangs liggen voor de stabiliteit. In totaal heb ik al 4 weken zonder etthome internet gezeten. Gellukig reageren ze wel snel op je klachten. En het is helemaal gratis tot maart. Heb het sinds vorig jaar oktober. 's nachts haal ik 100 kB up en 1 mB download.

geen modem benodigd, en routers worden niet ondersteund....Maar ze werken wel })

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Ok, nu is vorige week dinsdag (dus NIET gisteren) de monteur geweest... Maar in plaats van betere waardes heb ik nu eigenlijk juist slechtere waardes. Vreemd genoeg heeft de verbinding er nooit uitgelegen sindsdien, want het zijn de maximumwaarden (DPL -15dB, SNR/Down 29dB, UPL 57dB (gisteren)). Ik heb eveneens een interferentie-achtige storing op Ned. 2 en 3 (C7 en C10 op de kanalenkaart). Nederland 1 (C6) geeft géén problemen (nouja, misschien iets slechter, maar verder niks). Ik weet wel dat de monteur heeft lopen fidgetten met de connector van de kabel die van de meterkast naar de huiskamer loopt, en die was al niet echt je van het... Weet iemand of het kwaad kan als ik die connector vervang c.q. laat vervangen? en ik kan misschien beter wel wachten tot de verbinding er een keer echt uit ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:56:
[...]

Zoals je zelf al zegt, de geadverteerde maximum grens is 4000 kbps. (488 KB/s).
De echte (bij @home ingestelde) cap voor BB ligt iets hoger: 4400 kbps. (537 KB/s)

En je bent niet de eerste die de laatste tijd vreemde uitschieters heeft, kwa snelheid.
Tekenen dat @home bezig is met het testen van een nieuwe snelheidsverhoging?

(Of je browser was in de achtergrond al bezig met het downloaden van het bestand voordat je op OK klikte, dan krijg je heel even een uitschieter in de getoonde d/l snelheid).
Ik vermoedt dat je modem op dat moment het bekende pakketje ophaalt van de server om zo de cap in te stellen, op dat moment is het even caploos en zie je dat je 1 mb p/s minstens haalt.

Dat is mijn theorie hier in, Family hier nog steeds (verhoging gaat pas in op 22feb :x ) en merk vaak uitschieters naar 1022k p/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:50
csteelooper schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:02:
Ok, nu is vorige week dinsdag (dus NIET gisteren) de monteur geweest... Maar in plaats van betere waardes heb ik nu eigenlijk juist slechtere waardes. Vreemd genoeg heeft de verbinding er nooit uitgelegen sindsdien, want het zijn de maximumwaarden (DPL -15dB, SNR/Down 29dB, UPL 57dB (gisteren)). Ik heb eveneens een interferentie-achtige storing op Ned. 2 en 3 (C7 en C10 op de kanalenkaart). Nederland 1 (C6) geeft géén problemen (nouja, misschien iets slechter, maar verder niks). Ik weet wel dat de monteur heeft lopen fidgetten met de connector van de kabel die van de meterkast naar de huiskamer loopt, en die was al niet echt je van het... Weet iemand of het kwaad kan als ik die connector vervang c.q. laat vervangen? en ik kan misschien beter wel wachten tot de verbinding er een keer echt uit ligt...
Die waardes zijn echt te slecht.
Wat aanvaardbaar is:
code:
1
2
3
4
Signal to Noise Ratio >30 dB 
Power Level +15/-15 dB 
Upstream  Value 
Power Level <55 dBmV

Al te veel zou ik binnenshuis niet veranderen, zet het modem eens direct op het AOP en draai alle connectoren goed aan, wat voor waardes heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al weer reeds een maand last van zeer hoge latency's.
En dan vooral 's avonds.

Een paar maanden terug hebben we een motorola modem gekregen, en was ik blij dat ik weer kon gamen met ping <30

Nu is het echter ALTIJD weer minimaal 60, en 's avonds standaard >150.
Dit is echt niet meer te doen met het gamen, ik erger me er rot aan.

Ik heb een edimax routertje van 2 jaar oud, heeft altijd naar bohoren gefunctioneerd (en nogsteeds)

Aangezien mijn pc op zolder staat, ben ik niet in staat te testen of de latency zonder router laag is, maar aangezien het verschil per dagdeel behoorlijk is lijkt mij het een probleem van @home.

Hebben meer mensen hier last van?
Omgeving Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
soganta schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:22:
[...]

Die waardes zijn echt te slecht.
Wat aanvaardbaar is:
code:
1
2
3
4
Signal to Noise Ratio >30 dB 
Power Level +15/-15 dB 
Upstream  Value 
Power Level <55 dBmV

Al te veel zou ik binnenshuis niet veranderen, zet het modem eens direct op het AOP en draai alle connectoren goed aan, wat voor waardes heb je dan?
Meetal had (en heb) ik waardes die hier keurig binnen vallen:
code:
1
2
3
4
Signal to Noise Ratio 33 dB 
Power Level -10 dB 
Upstream  Value 
Power Level 49 dBmV

Afgelopen week had ik last van interferrentie op Nederland 2 en 3, dus ik keek ook maar es naar de signaalwardes van m'n modem, en die waren toen RANZIG slecht... Alleen m'n SNR was aanvaardbaar:
code:
1
2
3
4
Signal to Noise Ratio >32 dB 
Power Level -15 dB 
Upstream  Value 
Power Level 59 dBmV (dit mocht nog net volgens @Home)

Dat heeft een aantal dagen geduurd en zou aan mijn AOP liggen (naja, daar dus net ná, aan de connector naar m'n huiskamer). Gisteren kwam ik thuis uit m'n werk, de verbinding was al die tijd keurig online, ook al waren de waardes zo hoog. Nu had ik géén interferrentie meer. Ik weer kijken naar de waardes en wat denk je: alles back to good ol' normal. Ok, ik blijf twijfelen aan de connector die naar m'n huiskamer loopt vanaf de meterkast - die is nooit exactly up to scratch geweest, dus die wordt nog wel eens vervangen. De monteur heeft ff uitgemeten met een apparaat wat de waarden zouden zijn als ik 't ding direct aan het AOP zou hangen:

code:
1
2
3
4
Signal to Noise Ratio 37 dB 
Power Level 2 dB 
Upstream  Value 
Power Level 34 dBmV

Allemaal keurig waar 't wezen moet. Maar zelfs als ik alléén de huiskamer aan 't AOP hang, heb ik betere waardes dan nu. Dan is alles 6dB lager dan wat ik als eerste waardes noemde. Inverband met diverse aanpassingen in mijn huis is 't helaas zo makkelijk nog niet om 't modem direct op 't AOP te zetten, dus voorlopig doe ik het maar met de waardes die ik totnogtoe ALTIJD al gehad heb (zie eerstgenoemde waardes). Ondertussen kijk ik eens rond naar oplossingen die ervoor kunnen zorgen dat ik 't modem wél in de meterkast kan neerpleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-Us

Hier precies hetzelfde GDVD.. eerst nergens last van maar de laatste 4 a 5 weken constant lag met mijn xbox game.. Vooral s'avonds kan amper schiet van het schokken...
Rond 8 uur is het ergst...
@home heeft het gewoon niet goed op orde dit moment..
Ik ga het dan ook opzeggen en zoeken naar een alternatief want ik kan zo niet meer spelen..

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat @home ook weer zijn snelheden omhoog gooit nu KPN dat ook weer heeft gedaan? denk iemand dat dat gaat gebeuren? en wanneer zal dat zijn? anders stap ik denk ik over want de snelheid zit nu alsnof rond de 350 400 heeft iemand daar info over? want bij troubles at home posten ze ook bijna nooit iets nieuws :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Volgens mij zijn de download-snelheden niet echt gecapt ofzo :? Ik download met 515/516 kB/s altijd :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solomon schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:50:
Volgens mij zijn de download-snelheden niet echt gecapt ofzo :? Ik download met 515/516 kB/s altijd :)
hmm ja ze zeggen dat het ligt aan hoever je van de centrale af zit dat krijg ik altijd te horen maar ik had altijd 500/550 en nu ineens niet meer dus dat vind ik beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou even melden dat inmiddels hier alles weer normaal is \ o / na verschillende klacht mailtjes heen en weer, hebben ze er een hele morgen af gelegen hier, daarna had ik ineens een andere i.p adres en alles werkte weer naar behoren ook na 16:00, het is gewoon weer als vanouds 24 uur 500/550 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:05:
Ik wou even melden dat inmiddels hier alles weer normaal is \ o / na verschillende klacht mailtjes heen en weer, hebben ze er een hele morgen af gelegen hier, daarna had ik ineens een andere i.p adres en alles werkte weer naar behoren ook na 16:00, het is gewoon weer als vanouds 24 uur 500/550 KB/s.
dat klagen werkt dus wel echt? moet ik ook maar keer proberen dan waar moet je naar toe mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:07:
[...]

dat klagen werkt dus wel echt? moet ik ook maar keer proberen dan waar moet je naar toe mailen?
Ik heb een paar keer met support@home gemailt, op den duur zeiden ze tegen mij dat ik de volgende keer de helpdesk moest bellen, dat heb ik ook een paar keer gedaan.

/edit

Daarbij moet ik zeggen dat ik het gewoon tof vind van @home dat ze het opgelost hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:11:
[...]

Ik heb een paar keer met support@home gemailt, op den duur zeiden ze tegen mij dat ik de volgende keer de helpdesk moest bellen, dat heb ik ook een paar keer gedaan.

/edit

Daarbij moet ik zeggen dat ik het gewoon tof vind van @home dat ze het opgelost hebben.
denk je dat ze de snelheid nog gaan verhogen? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:16:
[...]

denk je dat ze de snelheid nog gaan verhogen? :7
Dat zou ik echt niet weten, daar heb ik het niet met hun over gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:37:
[...]

Groningen woon ik, en ik heb geen router ik zit direct op de modem (motorola), en ik heb geen proggie draaien die het afknijpt (geen bittorrent/kazaa/emule) ik kan van mezelf zeggen in alle bescheidenheid dat ik best veel weet van computers, dus spyware of andere shit heb ik ook niet, dat heb ik allemaal goed in orde.
Kijk ik download nogal veel, zoals zo net nog de 1.6 patch van battlefield gedownload nou dat duurde 2 uur voordat ik hem pas binnen heb dat is echt irritant, dat ding is 264 MB.
Verder download ik ook nogal veel met bittorrent en dat is dan ook gewoon reuze irritant als dan je download ineens zakt, maar wat je zei over of dat meer mensen het hebben in mijn buurt had ik nog niet bij stil gestaan, dus dat is het eerste wat ik morgenvroeg even ga doen, even rondvragen hier in de buurt.
Even kijken wat daar uitkomt morgen en dan maar weer corresponderen met @home, in iedergeval bedankt voor je reaktie, waardeer ik.
hier (zwolle) valt het mij heel erg op dat wanneer ik iets download via bittorrent dat mijn download heel hard inzakt, terwijl als ik iets van een website oid download ik wel volle snelheid haal (voor zover mogelijk met @home)

toen heb ik laatst via elitetorrents gedownload, en daar draaid bittorrent op een andere poort, en toen viel het me op dat torrents wel gewoon snel gingen.

zou @home zodra je torrent poorten gebruikt je verbinding afknijpen? en mogen ze dit doen? (juridisch gezien?)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Ook zo raar... ik zit op DC, en upload nu met iets van 100kb per seconde.
Dat kan toch niet? Ik dacht dat ik 512Kbit heb.. en dus ongeveer 60kb per seconde haal.

Zal wel een storing zijn ofzo.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:21:
[...]

hier (zwolle) valt het mij heel erg op dat wanneer ik iets download via bittorrent dat mijn download heel hard inzakt, terwijl als ik iets van een website oid download ik wel volle snelheid haal (voor zover mogelijk met @home)

toen heb ik laatst via elitetorrents gedownload, en daar draaid bittorrent op een andere poort, en toen viel het me op dat torrents wel gewoon snel gingen.

zou @home zodra je torrent poorten gebruikt je verbinding afknijpen? en mogen ze dit doen? (juridisch gezien?)
Daar had ik niet echt last van, ik had er toen alleen last van binnen een bepaalde tijd dus tussen 16:00 en 23:00, daarbuiten deed bittorrent het gewoon goed, en nu doet die gewoon weer 24 uur per dag goed.
Maar het was meer mijn algehele download snelheid, dus met alles of ik nou gewoon een demo downloade of speedtest/cistron etc.. deed, alles was bedroevend laag dus zo ook bittorrent.

/edit

Maar ik had niet echt het gevoel dat het om bittorrent ging, of dat ze me daar op afknijpten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Solomon schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:50:
Jawel, de snelheid is idd juist op die snelheid gecapt :)
Het kan (technisch) echt wel sneller, maar ze geven de "garantie" dat je tot 4000 kbit/s oftwel 500 kB/s moet kunnen halen. De cap staat volgens mij op ongeveer 520 kB/s. Maar dat is prima als je die snelheid verder ook haalt natuurijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
1012ste post.. nieuw topic dan toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Welke DOCSIS versie gebruikt @home breedband eigenlijk, of is het bij alle abonnementen hetzelfde (1.0 bij mij, basis). Als, met nadruk op als, @home ooit de snelheden wil verhogen, zullen ze toch naar 1.1 moeten upgraden. De topsnelheid van DOCSIS 1.0 is 5Mbps (626 KB/s), die van 1.1 is 10Mbps.
Maarja, dan zou ik natuurlijk direct upgraden naar 2.0 met topsnelheid van 30Mbps. Maar dat vereist natuurlijk wel vervanging van de SB4200e modems. (misschien ook wel bij 1.1)

(Bron van snelheden is Wikipedia, dus klaag niet als ik het fout heb)

[ Voor 8% gewijzigd door Ascathon op 03-02-2005 18:33 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Hmmm... de members paginas zijn weer rete traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ascathon schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:33:
Welke DOCSIS versie gebruikt @home breedband eigenlijk, of is het bij alle abonnementen hetzelfde (1.0 bij mij, basis). Als, met nadruk op als, @home ooit de snelheden wil verhogen, zullen ze toch naar 1.1 moeten upgraden. De topsnelheid van DOCSIS 1.0 is 5Mbps (626 KB/s), die van 1.1 is 10Mbps.
Maarja, dan zou ik natuurlijk direct upgraden naar 2.0 met topsnelheid van 30Mbps. Maar dat vereist natuurlijk wel vervanging van de SB4200e modems. (misschien ook wel bij 1.1)

(Bron van snelheden is Wikipedia, dus klaag niet als ik het fout heb)
De nieuwste Motorola modems zijn allemaal Docsis 2.0 compatible. Ik weet niet wat voor apparatuur @Home in de backends gebruikt, maar dit lijkt me met het retourgeschikt maken van het netwerk toch wel allemaal geupgrade te zijn. Die oude Com21 modems waren volgens mij helemaal niet Docsis compatible, dus die zullen er zowiezo uitmoeten als @Home een uniform netwerk met allemaal Docsis 2.0 compatible modems wil opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Home gebruikt Docsis 1.1 en op sommige plekken nog com21, maar dat wordt langzamerhand uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Melding van @home: DNS server onderhoud 15 februari, je zult n nieuw ip-adres krijgen, maar daar ondervindt je geen last van. Als je misschien alleen aan t browsen bent ja, of niks doet. Als je msn aan hebt staan of één of ander P2P programma, dan weet ik toch zeker dat je verbinding met dat programma verbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
De DNS servers krijgen een nieuw IP adres, dus jij niet. Als je echter je DNS servers statisch hebt ingesteld dan zul je dus problemen kunnen ondervinden (tenzij je natuurlijk DNS servers van andere providers gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
CamU schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:43:
De DNS servers krijgen een nieuw IP adres, dus jij niet.
Euh, als je die melding op de @home site leest, krijgen de abonnee's wel dergelijk een nieuw ip. Waarom ze het dan onderhoud van DNS servers noemen weet ik niet, want als het aan mij ligt is een DNS server heel wat anders.

Link naar de melding:
http://www.home.nl/abonnee/meldingen/#otto_3295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik krijg het vermoeden dat ze wat aan de regio's gaan veranderen ( splitsen/samenvoegen/etc) en dat derhalve voor (bijna) iedereen de plaats in cp??????-x.plaats.home.nl gaat veranderen.

Hier zullen door de DHCP dan andere ip'tjes aan gehangen worden.
Daarna zal de DNS (als onderhoud) de nieuwe naampjes kenbaar gaan maken aan de rest van de wereld....

Anders kan ik de combinatie ip-verandering en DNS niet zo snel verklaren.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Onderhoud @Home DNS servers 15 februari 2005

Op 15 februari 2005 zal er DNS server
onderhoud plaatsvinden in ons Netwerk. Als
gevolg van deze werkzaamheden zal het DNS IP
adres
veranderen. Hiervan ondervindt u geen
hinder indien u uw IP instellingen dynamisch
heeft ingesteld.

Abonnees die hun DNS IP gegevens echter
handmatig hebben ingesteld, zullen hun
verbinding met het internet verliezen. Wij
verzoeken u in dit geval aan de IP
instellingen te wijzigen naar dynamisch, zodat
u ook na deze werkzaamheden verbinding kunt
maken met het internet
Ben ik nou gek of verwijzen die dikgedrukte stukjes wel degelijk naar het IP adres van de DNS server en niet naar :
Ascathon schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:26:
[...]
Euh, als je die melding op de @home site leest, krijgen de abonnee's wel dergelijk een nieuw ip....
Het DNS IP verandert dus en de abonnees krijgen een nieuw IP adres voor de DNS server toegewezen, er staat hier niets over hun eigen IP adres. Dit neemt niet weg dat dit ook kan veranderen, maar daar gaat dit bericht niet over.

Zie ook: hier (Onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Ascathon schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:26:
[...]
Euh, als je die melding op de @home site leest, krijgen de abonnee's wel dergelijk een nieuw ip. Waarom ze het dan onderhoud van DNS servers noemen weet ik niet, want als het aan mij ligt is een DNS server heel wat anders.

Link naar de melding:
http://www.home.nl/abonnee/meldingen/#otto_3295
Als je die melding leest zie dat de IP-adressen van de DNS servers gaan veranderen.

De IP-adressen van abonnees (gekoppeld aan hun CC, CP, CM namen) veranderen dus NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ok, dan. Sorry, jullie hebben allemaal gelijk. Maar wat lullen ze dan over verbinding maken met het internet. Het DNS heeft in principe niks met verbinding te maken. Als je van alle services het IP weet is er niks aan de hand. Maarja, ik geef me al gewonnen. :P

Trouwens, waarom zou je dan die meldingen geven. Mensen die de DNS dynamisch ingesteld hebben, die hebben geen probleem. Mensen die het statisch ingesteld hebben, zullen wel niet de @Home DNS server gebruiken. (waarom anders statisch instellen)

[ Voor 33% gewijzigd door Ascathon op 07-02-2005 15:08 . Reden: 3 regels toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Coach4All schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:39:
Ik krijg het vermoeden dat ze wat aan de regio's gaan veranderen ( splitsen/samenvoegen/etc) en dat derhalve voor (bijna) iedereen de plaats in cp??????-x.plaats.home.nl gaat veranderen.

Hier zullen door de DHCP dan andere ip'tjes aan gehangen worden.
Daarna zal de DNS (als onderhoud) de nieuwe naampjes kenbaar gaan maken aan de rest van de wereld....

Anders kan ik de combinatie ip-verandering en DNS niet zo snel verklaren.
Waar haal je die info/dat vermoeden vandaan?? Een nieuwe (lees: extra) DNS-bak kan al voldoende zijn om een nieuw IP adres (voor de DNS-server, zoals in de melding staat) te geven. De regio-structuur zal voorlopig hoogstwaarschijnlijk niet veranderen: er zijn geen grote 'annexaties' van gebieden meer geweest door Essent/@home. In de melding staat goed te lezen dat ALLEEN het IP-adres van de DNS-server zal veranderen. Mijn vermoeden is eerder dat ze de huidige server een wat bescheidenere rol gaan laten spelen en de eventuele nieuwe server de primaire DNS-rol laten vervullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ascathon schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:46:....
Trouwens, waarom zou je dan die meldingen geven. Mensen die de DNS dynamisch ingesteld hebben, die hebben geen probleem. Mensen die het statisch ingesteld hebben, zullen wel niet de @Home DNS server gebruiken. (waarom anders statisch instellen)
Mensen die het statisch hebben ingesteld zullen inderdaad wel een andere DNS server gebruiken, maar het feit dat zoiets gemeld wordt kun je misschien meer zien als een service van @Home t.o.v. de klant. Mensen die hun verbinding dynamisch hebben ingesteld zullen er niets van merken, mensen die dat statisch hebben gedaan dus wel en mochten ze terug willen vallen op de DNS server van @Home dan weten ze iig dat het IP adres verandert. Als alle abonnees hun gegevens dynamisch hebben ingesteld (wat gewoon door @Home gevraagd wordt) dan zou niemand er wat van hoeven merken (ze hoeven dit bericht dus feitelijk ook helemaal niet te plaatsen nee), maar aangezien er ook mensen zijn die dat gewoon in de wind slaan en hun gegevens toch statisch invullen zie ik dit meer als een extra service.

Maar goed, ondertussen weet iedereen geloof ik wel dat die DNS server adressen zullen veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manga_Master
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:43
Ik heb een vraagje:

Ik heb een Windows 2000 SP4 Advanced server hier draaien zonder DNS, DHCP of RRAS instellingen met de computernaam die @home vereist.
Er zijn 2 NIC's 1 3com 3C905B-TX en 1 onboard Compaq NIC.
De Compaq NIC is verbonden met mijn LAN en statisch ingesteld en de 3com met de modem van @home.
De 3com is geheel dynamisch ingesteld. Ik krijg wel een IP-adres en subnetmask van @home maar geen dns of default gateway toegewezen van @home.
en als ik de modem op een standaard Windows XP Pro machine aansluit (dynamisch ingesteld en alles) werkt het gewoon en krijg ik alles toegewezen.

Screenshots
http://img.photobucket.co...ster/problem/ipconfig.gif
http://img.photobucket.co...anga_Master/problem/1.jpg
http://img.photobucket.co...anga_Master/problem/2.jpg
http://img.photobucket.co...anga_Master/problem/3.jpg
http://img.photobucket.co...anga_Master/problem/4.jpg
http://img.photobucket.co...anga_Master/problem/5.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Manga_Master op 14-02-2005 00:01 ]

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manga_Master schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:45:
Ik heb een vraagje:

Ik heb een Windows 2000 SP4 Advanced server hier draaien zonder DNS, DHCP of RRAS instellingen met de computernaam die @home vereist.
Er zijn 2 NIC's 1 3com 3C905B-TX en 1 onboard Compaq NIC.
De Compaq NIC is verbonden met mijn LAN en statisch ingesteld en de 3com met de modem van @home.
De 3com is geheel dynamisch ingesteld. Ik krijg wel een IP-adres en subnetmask van @home maar geen dns of default gateway toegewezen van @home.
en als ik de modem op een standaard Windows XP Pro machine aansluit (dynamisch ingesteld en alles) werkt het gewoon en krijg ik alles toegewezen.

Screenshots
http://img.photobucket.co...ster/problem/ipconfig.gif
http://img.photobucket.co...anga_Master/problem/1.jpg
http://img.photobucket.co...anga_Master/problem/2.jpg
http://img.photobucket.co...anga_Master/problem/3.jpg
http://img.photobucket.co...anga_Master/problem/4.jpg
http://img.photobucket.co...anga_Master/problem/5.jpg
Je 3com is dus verbonden met het @home modem, maar krijgt als ik je eerste foto bekijk geen IP adres van @home maar een IP adres van het modem (169 adres die een Motorola Surfboard meegeeft)

even ter check je modem stond op moment van schrijven niet op standby? (ik neem aan van niet)
je moet even checken hoe die het doet op 1 van de 2 kaarten alleen, bv neem of de 3com of onboard en kijk of je dan verbinding krijgt.

check ook nog even zodra je connectie krijgt een ping op je @home naam. (volledige naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:03:
[...]

Je 3com is dus verbonden met het @home modem, maar krijgt als ik je eerste foto bekijk geen IP adres van @home maar een IP adres van het modem (169 adres die een Motorola Surfboard meegeeft)

even ter check je modem stond op moment van schrijven niet op standby? (ik neem aan van niet)
je moet even checken hoe die het doet op 1 van de 2 kaarten alleen, bv neem of de 3com of onboard en kijk of je dan verbinding krijgt.

check ook nog even zodra je connectie krijgt een ping op je @home naam. (volledige naam)
correctie; 169 is een ip adres wat iedereen krijgt als hij geen lease kan krijgen van de dhcp server. deze krijg je NIET van het modem (zou je modem in standby staan krijg je een 192 ip adres)

is wel een goede test; zet je modem even in standby en haal een nieuwe lease op. krijg je een 192 ip adres is de verbinding ieg in orde (tot aan het modem)
krijg je geen 192 ip adres maar nogsteeds een 169 dan moet je bekabeling e.d. controleren. dan is er namelijk GEEN (goede) verbinding tussen modem en computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren avond in omgeving den bosch constant om de 5 minuten de verbinding eruit
na opnieuw opstarten deed hij het weer 3 minuten en huppa er weer uit..

Iemand hier meer last van gehad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:26:
Gisteren avond in omgeving den bosch constant om de 5 minuten de verbinding eruit
na opnieuw opstarten deed hij het weer 3 minuten en huppa er weer uit..

Iemand hier meer last van gehad???
Eergisteren omgeving Roermond.....

8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
BasieP schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:21:
[...]

bittorent ff op een andere poort instellen ik heb ook al gemerkt (al een half jaar geleden) dat de standaard poorten geblokkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 22-09 17:42
:? Juridisch gezien?
Wat ben je van plan?

Hou toch op man, stel dat programma in op een andere poort en klaar ben je...
...juridisch gezien...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En ze doen het ook niet. Ik zou het probleem bij je eigen setup zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manga_Master
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:43
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:03:
[...]

ik ben achter het probleem gekomen. De kabel was niet helemaal in orde en de 3com kaart is ook niet helemaal in orde. kaart en kabel vervangen en het werkt.
Dank je wel

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
Vrienden van me hebben @Home via een US Robotics USR805450 router.
@home heeft altijd goed gewerkt, maar nu opeens niet meer.
Ik heb toendertijd alles voor hun ingesteld. Ik weet nog wel dat er wat probleempjes waren, maar na een uurtje waren die opgelost. Nu met die veranderingen werkt opeens het internet niet meer. Als ze naar het IP adres van google gaan werkt het gewoon, www.google.nl werkt niet. Ze hebben dus problemen met de DNS server.

Dit staat bij het WAN gedeelte van hun router:
WAN
MAC Address **-**-**-**-**-**
Connection DHCP Client Connected
IP 84.25.251.***
Subnet Mask 255.255.254.0
Default Gateway 84.25.250.1
DNS 213.51.144.170 213.51.129.170
Hij heeft dus 2 DNS servers toegewezen gekregen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? K ken @home niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Als het aan mij ligt kloppen bovenstaande gegevens. Beide DNS servers zijn van @home. Er is vandaag onderhoud geweest aan de DNS servers (als je de website van @home als betrouwbaar ziet). Maar daar zou je volgens het artikel geen last van moeten hebben. Ik neem aan dat je modem en router al eens opnieuw opgestart hebt. En de DNS servers niet handmatig ingesteld hebt. Al lijkt me dat niet omdat je zegt dat ze ze toegewezen hebben gekregen.

Trouwens, welke problemen had je "toendertijd" dan? Ik vind @home namelijk het makkelijkst in te stellen vergeleken met ADSL. In principe alleen je hostname.

[ Voor 18% gewijzigd door Ascathon op 16-02-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Ruuddie schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:40:
Vrienden van me hebben @Home via een US Robotics USR805450 router.
@home heeft altijd goed gewerkt, maar nu opeens niet meer.
Ik heb toendertijd alles voor hun ingesteld. Ik weet nog wel dat er wat probleempjes waren, maar na een uurtje waren die opgelost. Nu met die veranderingen werkt opeens het internet niet meer. Als ze naar het IP adres van google gaan werkt het gewoon, www.google.nl werkt niet. Ze hebben dus problemen met de DNS server.

Dit staat bij het WAN gedeelte van hun router:

[...]

Hij heeft dus 2 DNS servers toegewezen gekregen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? K ken @home niet echt..
hij staat toch wel dynamisch ingesteld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Maestro.mosjuh schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:20:
[...]

hij staat toch wel dynamisch ingesteld???
dat vroeg ik dus ook al :P . Maar omdat hij het wordt "toegewezen" gebruikt lijkt me dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
En we kunnen hier verder met deeltje 7 alweer !

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste