I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
als het je eigen netwerk is, kun je dat toch zelf testen?nielsvhulten schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:35:
Ik heb sinds ongeveer een weekje continu ping rond de 90!![]()
terwijl mn ping meestal rond de 30 / 50.
iemand een ideetje waar dit aan kan liggen?
ik zit btw in regio denbosch.
iemand anders dit probleem of zit dit in mn thuisnetwerk???

PSN: djmurcielago
Misschien dat dit niet de oorzaak kan zijn ofzow, maar ik weet toevallig dat iedere DOCSIS-@home abonnee (dus iedereen met een Motorola of Thomson) ook voor het modem zélf een IP-adres krijgt. Normaalgesproken is dit een IP dat alleen aan de kant van @Home zichtbaar is. Misschien heeft men bij jou echter een schakeling vergeten toe te passen...Erik1 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:22:
Ik heb nu echt iets heel vaags.
Mijn IP is 217.122.157.128. Als ik daar de hostnaam bij zoek dan komt dat ook goed uit (co121133-a.almel1.ov.home.nl)
code:
1 2 Non-authoritative answer: 128.157.122.217.in-addr.arpa name = co121133-a.almel1.ov.home.nl.
maar als ik dan het IP achter mijn hostname zoek (dus net anders om) komt er dit uit
code:
1 2 3 Non-authoritative answer: Name: co121133-a.almel1.ov.home.nl Address: 82.72.161.144
Verder heb ik overal nog steeds mijn 217 ip, waar ook m'n domeinen aan hangen. (werkt allemaal nog, whatismyip.com geeft ook de 217)
Maar dan nu even iets anders. Ik heb zelf nu ongeveer een jaar een Motorola SB5100E-modem dat eigenlijk tot ongeveer 2 maanden geleden perfect heeft gewerkt. Ik had altijd een Upstream Power Level van 35dB. De laatste tijd zit dit echter op 49dB tot 50dB terwijl er in en om mijn huis niets is veranderd wat betreft kabel of aparatuur rondom het modem met een afstand van minder dan 3mtr. De TV-zenders op de kanalen 2 tot 7 (in mijn geval Ned. 1 en Ned. 2) zijn op alle kabelaansluitingen in het huis gewoon even sterk als altijd. Volgens DSLreports.com is een waarde van 49/50dB te hoog voor een stabiele verbinding, volgens @home zelf niet; zij zeggen dat die grens ligt op 55dB. En toch heb ik een instabiele verbinding. Wel snel enzo, maar hij ligt er op dit moment om de dag aan de kant van het modem uit, met de mededeling dat er óf geen DHCP-IP kan worden verstrekt (modem) óf (totnogtoe 1x) de (volgens het log) 'Ranging Request Retries timed Out (type 3-Critical)' status optrad. Bij mijn weten betekent dit dat het signaal wegviel en dat het modem het niet meer binnen de geconfigureerde tijd kon herstellen. Nu is mijn vraag: wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals:
- Het modem op de tegenwoordig ingevoerde standaardwijze (in de meterkast met de nieuwe aansluitkit) aan te sluiten; dit had alleen een héél erg brak TV-signaal tot gevolg, verder wel één dB beter signaal als ik even online kwam
- Het stukje kabel op mijn 'oude' aansluitkit beter vastdraaien (uhhm... zat al vast
)
- Het bovengenoemde stukje kabel vervangen door een ander stukje kabel (had een veel hogere waarde (53dB))
- Veel van de andere tips op DSLreports.com
Volgens @home meet overigens iedereen bij mij in de straat op dit moment 49 a 50dB...
De DOCSIS modems krijgen aan de @Home kant idd ook nog een ander IP toegewezen, maar deze zit in de Class A Private Address Range, zichtbaar als je een tracert doet:csteelooper schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:07:
[...]
Misschien dat dit niet de oorzaak kan zijn ofzow, maar ik weet toevallig dat iedere DOCSIS-@home abonnee (dus iedereen met een Motorola of Thomson) ook voor het modem zélf een IP-adres krijgt. Normaalgesproken is dit een IP dat alleen aan de kant van @Home zichtbaar is. Misschien heeft men bij jou echter een schakeling vergeten toe te passen...
1
2
3
4
5
| Bezig met tracen van route naar www.home.nl [213.51.129.121] voor maximaal 30 hops: 1 1 ms 1 ms 1 ms 172.16.0.1 2 10 ms 8 ms 7 ms 10.254.0.1 |
172.16.0.1 is in dit geval mijn router, 10.254.0.1 de gateway voor het Motorola modem aan de @Home kant.
Officieel heeft @Home gelijk, de DOCSIS specificaties gaan van 8 t/m 58 dBmV, normaal tussen de 40 en 55 dBmV.csteelooper schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:07:
Maar dan nu even iets anders. Ik heb zelf nu ongeveer een jaar een Motorola SB5100E-modem dat eigenlijk tot ongeveer 2 maanden geleden perfect heeft gewerkt. Ik had altijd een Upstream Power Level van 35dB. De laatste tijd zit dit echter op 49dB tot 50dB terwijl er in en om mijn huis niets is veranderd wat betreft kabel of aparatuur rondom het modem met een afstand van minder dan 3mtr. De TV-zenders op de kanalen 2 tot 7 (in mijn geval Ned. 1 en Ned. 2) zijn op alle kabelaansluitingen in het huis gewoon even sterk als altijd. Volgens DSLreports.com is een waarde van 49/50dB te hoog voor een stabiele verbinding, volgens @home zelf niet; zij zeggen dat die grens ligt op 55dB.
Nee dat betekent het nietcsteelooper schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:07:
En toch heb ik een instabiele verbinding. Wel snel enzo, maar hij ligt er op dit moment om de dag aan de kant van het modem uit, met de mededeling dat er óf geen DHCP-IP kan worden verstrekt (modem) óf (totnogtoe 1x) de (volgens het log) 'Ranging Request Retries timed Out (type 3-Critical)' status optrad. Bij mijn weten betekent dit dat het signaal wegviel en dat het modem het niet meer binnen de geconfigureerde tijd kon herstellen.
1
2
| 3-Critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 3-Critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing |
Als de oorzaak niet binnenshuis ligt, dan ligt het aan de wijkkast. Een Upstream Power Level van 49 dBmV zou geen problemen moeten opleveren, zit hier zelf (en de rest van de straat) altijd zo tussen de 46 en 48 dBmV en heb nooit problemen. Hoe staat het eigenlijk met Downstream Power Level en SNR?csteelooper schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:07:
Ik heb nu alles weer zoals het was en ik heb nu 49dB terug. Maar iemand een idee hoe ik weer rond de 35 kan komen als de oorzaak van de verslechtering niet binnen mijn huis te zoeken is?? of iemand een idee waaraan het dan wel kan liggen?
Volgens @home meet overigens iedereen bij mij in de straat op dit moment 49 a 50dB...
Verwijderd
4mbit voor bijna 50 euro.. adsl kan sneller voor zelfde geld.. maar is weer zo'n gekloot met de isdn centrale hier
Ik bedoel niet dat die fout die ik gaf betekent dat het signaal wegviel... Wat ik bedoelde is dat bij het herstellen van het signaal een procedure plaats vindt die ranging heet, om zo de juiste sterkte c.q. het juiste Channel ID te vinden voor de upstream. Hier zit een time-out op, en die was verstreken...soganta schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:29:
[...]
De DOCSIS modems krijgen aan de @Home kant idd ook nog een ander IP toegewezen, maar deze zit in de Class A Private Address Range, zichtbaar als je een tracert doet:
code:
1 2 3 4 5 Bezig met tracen van route naar www.home.nl [213.51.129.121] voor maximaal 30 hops: 1 1 ms 1 ms 1 ms 172.16.0.1 2 10 ms 8 ms 7 ms 10.254.0.1
172.16.0.1 is in dit geval mijn router, 10.254.0.1 de gateway voor het Motorola modem aan de @Home kant.
[...]
Officieel heeft @Home gelijk, de DOCSIS specificaties gaan van 8 t/m 58 dBmV, normaal tussen de 40 en 55 dBmV.
[...]
Nee dat betekent het niet, als het signaal daadwerkerlijk wegvalt zou je zoiets moeten zien:
code:Dit dan steeds herhaald.
1 2 3-Critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 3-Critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
Downstream powerlevel = unchanged @ -11dB (was ALTIJD zo en is nog steeds zo), idem voor SNR @ 32dB. De DOCSIS2 specs zeggen dat je ideaal gezien een SNR van 35dB moet hebben, maar dat mijn waarde geen probleem opleverd. Voor het DPL (Downstream Power Level) geldt dat het tussen de -15 en de 15dB mag zitten, ideaal zou 0dB zijn. Die is dus naar mijn idee wel wat aan de lage kant, maar voordat de huidige problemen begonnen heb ik NOOIT problemen gehad met mijn Motorola modem.[...]
Als de oorzaak niet binnenshuis ligt, dan ligt het aan de wijkkast. Een Upstream Power Level van 49 dBmV zou geen problemen moeten opleveren, zit hier zelf (en de rest van de straat) altijd zo tussen de 46 en 48 dBmV en heb nooit problemen. Hoe staat het eigenlijk met Downstream Power Level en SNR?
UPDATE: gisteren (11-1-05) @Home gebeld: de storing zat inderdaad in de wijkkast. Er is sowieso al spoed-onderhoud geweest vannacht (12-01-05@01:00u) en er schijnt een mannetje langs te komen van @Home c.q. Essent om de wijkkast te checken. Overigens meet volgens @Home iedereen bij ons in de straat en/of flat op dit moment zo rond de 49dB. Maar hoe verklaar je dan dat het normaalgesproken voor mij rond de 35dB zat (letwel: deze waarden vertegenwoordigen het Upstream Power Level (UPL)).
Owjah??? Waar??Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:04:
Zojuist impulsieve wijziging gemaakt van family naar breedband...
4mbit voor bijna 50 euro.. adsl kan sneller voor zelfde geld.. maar is weer zo'n gekloot met de isdn centrale hier
[ Voor 7% gewijzigd door csteelooper op 12-01-2005 12:10 ]
Verwijderd
gaat je prijs ook wel omhoog toch ?
http://www.speedlinq.nl/php/product.php
96kbits meer .. voor minder dan 10 euro erbij heb je dus 8mbit
kan overigens mijn verhoging binnen 3 dagen verwachten.. aldus @home
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 12:49 ]
(zelf andere provider gekozen ivm brakheid @home toendertijd)
wat nu het probleem is dat ze internet heeft voor 2 pcs
ze hebben toen een abbo voor 2e pc erbij gekozen +5euro dus
(dit was erg dom en kweet niet of ze nog steeds 5euro ervoor betalen)
ze hebben dus 2 verschillende ips, 2 verschillende pc namen(cp blabal-a cp blabla-b en 2 verschillende gateways
ze hebben de oude modem van @home nog, die zwarte vierkante bak. com21 + een hub
nu wilde ik laast daar een intern netwerk maar kreeg t niet voor elkaar,
(misschien nog proberen met add route)
wat ik nu wil doen is:
1. 2e account opzeggen
2. nieuwe modem van @home(alleen die zijn er niet meer @ TS)
3. 2 pcs op modem aansluiten
zodat ze beide internet en een intern netwerk hebben,
ALLEEN gaat dit werken:
1.mag je een extra account opzeggen en orginele behouden
2. zomaar een nieuwe router vragen
3. werkt de modem ook via dhcp
[This space is for rent]
goedkoper ADSL of waar probleem iscsteelooper schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:07:
[...]
Owjah??? Waar??* csteelooper is somewhat eager to know
speedxs extreme 8mbit/1mbit voor 50euro permaand (eigenlijk 58 door jaarlijkse administratie kosten van 99 euro)
[This space is for rent]
Verwijderd
@home informeren over deze wijziging.PoweRoy schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:38:
-knip-
wat ik nu wil doen is:
1. 2e account opzeggen
ALLEEN gaat dit werken:
@home vragen over levering nieuwe modem (waarvoor weet ik ook niet)
de modem heeft maar 1 utp aansluiting en een usb aansluiting, ik denk 2pc's op 1 modem dat het niet gaat werken, je zou met een router, of een pc met 2 nic's moeten werken.
modem werkt via dhcp, je zou met computers in beide werkgroepen (zoals @home) moeten zitten.
wat ik wilde doen is
router-hub- alle 2 de pcs
maar ik heb zelf een router en mijn vriendin niet, dus daarom wist ik niet of het gaat werken met de modem
zou ik de modem de cp blabla-a naam kunnen geven voor t internet en dat daarna via t netwerk de andere pcs internet krijgen ookal zijn de namen anders en ip's bv 192.168.8.1 & 192.168.8.2
--EDIT
omdat ik t netwerk werkend wilde krijgen zocht ik op de site van troubles@home
PC1, met IPnr 1.2.3.4
Open een DOS venster
Tik: route -p add 5.6.7.8 mask 255.255.255.255 1.2.3.4 if 2 en druk op enter.
PC2, met IPnr 5.6.7.8
Open een DOS venster
Tik: route -p add 1.2.3.4 mask 255.255.255.255 5.6.7.8 if 2 en druk op enter.
maar krijg hier een error
ik kijk er vanaaf nog ff naar misschien lukt t me nu wel
[ Voor 40% gewijzigd door PoweRoy op 12-01-2005 13:59 ]
[This space is for rent]
Verwijderd
Als ik het goed begrijp wil je je modem cxxxxx geven ?
Dat gaat niet. Je zit in feite aan het @home netwerk, en jij meldt je daarop aan met je computernaam, Dat verklaarde ook waarom die maat van me geen internet kreeg (hehe) en dus via internet delen hebben moeten werken. het enige nadeel is daarvan dat je je pc aan moet laten staan wil de andere pc internet krijgen.
Dus zou ik gewoon via je router werken, wat handiger is.
edit 2
Beste is de zaak op dhcp zetten, en je modem een ip toe laten wijzen, zelfde geld voor je account, laat gewoon staan, heb je allebei ook 2 ip's en kan je vrolijk surfen
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 14:00 ]
maar nog 1 vraag en dat is over meerdere ips van @Home
ze hebben nu 2 ips maar moet je dan meer per maand betalen (ik dag van wel namelijk)
vind ook nix op de site van @home
[This space is for rent]
Verwijderd
ik had eerder ook 2 aansluitingen (voor me vader aangevraagd toen ik weer tijdelijk thuis woonde) dit is een CXXXXXXX-a en CXXXXXXX-b naam (kan me niets herinneren over 2 ip adressen daarbij, daar mijn CC adressen dynamisch geregeld worden qua IP adres.)PoweRoy schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:38:
ik post heir ff een bericht eigenlijk voor mijn vriendin ivm @home
(zelf andere provider gekozen ivm brakheid @home toendertijd)
wat nu het probleem is dat ze internet heeft voor 2 pcs
ze hebben toen een abbo voor 2e pc erbij gekozen +5euro dus
(dit was erg dom en kweet niet of ze nog steeds 5euro ervoor betalen)
ze hebben dus 2 verschillende ips, 2 verschillende pc namen(cp blabal-a cp blabla-b en 2 verschillende gateways
ze hebben de oude modem van @home nog, die zwarte vierkante bak. com21 + een hub
nu wilde ik laast daar een intern netwerk maar kreeg t niet voor elkaar,
(misschien nog proberen met add route)
wat ik nu wil doen is:
1. 2e account opzeggen
ALLEEN gaat dit werken:
wat ik nu wil doen is:
1. 2e account opzeggen ---> dit moet gewoon mogelijk zijn als je aangeeft om welk account het gaat en je wel je andere wil behouden (kan je bij @home navragen
2. nieuwe modem van @home(alleen die zijn er niet meer @ TS) --> @home gebruikt nu alleen Motorola Surfboard modems, dus als je een Com21 heb, zal deze al geruime tijd gelee zijn omgewisseld voor een Surfboard
3. 2 pcs op modem aansluiten --> ook geen probleem, gebruik je een router voor
1.mag je een extra account opzeggen en orginele behouden --- zie reply hierboven punt 1
2. zomaar een nieuwe router vragen --> router vraag je niet bij @home, router koop je gewoon in een winkel.
3. werkt de modem ook via dhcp --> de @home modem werkt idd met een DHCP
Hopenlijk verduidelijkt dit het een beetje.
Verder heb ik zelf geen probleem momenteel met @home qua verbinding
hmm typvaut bedoelde nieuwe modem van @home want ze hebben wel degelijk nog een com21Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:01:
[...]
ik had eerder ook 2 aansluitingen (voor me vader aangevraagd toen ik weer tijdelijk thuis woonde) dit is een CXXXXXXX-a en CXXXXXXX-b naam (kan me niets herinneren over 2 ip adressen daarbij, daar mijn CC adressen dynamisch geregeld worden qua IP adres.)
wat ik nu wil doen is:
1. 2e account opzeggen ---> dit moet gewoon mogelijk zijn als je aangeeft om welk account het gaat en je wel je andere wil behouden (kan je bij @home navragen
2. nieuwe modem van @home(alleen die zijn er niet meer @ TS) --> @home gebruikt nu alleen Motorola Surfboard modems, dus als je een Com21 heb, zal deze al geruime tijd gelee zijn omgewisseld voor een Surfboard
3. 2 pcs op modem aansluiten --> ook geen probleem, gebruik je een router voor
1.mag je een extra account opzeggen en orginele behouden --- zie reply hierboven punt 1
2. zomaar een nieuwe router vragen --> router vraag je niet bij @home, router koop je gewoon in een winkel.
3. werkt de modem ook via dhcp --> de @home modem werkt idd met een DHCP
Hopenlijk verduidelijkt dit het een beetje.
Verder heb ik zelf geen probleem momenteel met @home qua verbinding
bedoeling was dat ik de modem ging gebruiken als modem/router -> kan bij vele routers van adsl ook
[This space is for rent]
De twee pc's zitten dan in een netwerk en kunnen allebei op internet. Bestanden delen kan gewoon, zonder gevaar dat mensen op 't internet bij die bestanden kunnen. Op die manier bespaar je die 5 euro ook weer en na enkele maandjes heb je de kosten van de router al weer terug
Tnx. Nee, ik bedoelde waar ik goedkoper ADSL kon krijgen met een gelijkwaardige snelheid... Heb je ook een URL van SpeedXS? Ik wil nl. weten welk net ze gebruiken (ivm het feit dat BabyXL (nog) niet beschikbaar is op mijn adresPoweRoy schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:39:
[...]
goedkoper ADSL of waar probleem is
speedxs extreme 8mbit/1mbit voor 50euro permaand (eigenlijk 58 door jaarlijkse administratie kosten van 99 euro)
Bij @Home zegt men dat er nu onderhoud is geweest (zie hier), maar m'n verbinding is nog nauwelijks stabieler. Ik klaag niet over de snelheid hoor, want áls de verbinding het doet is die perfect, maar sinds een week of twee knikkert de verbinding er zelf steeds uit, aan de kant van het modem.
In het log komen dan repeterend de volgende twee lines naar voren:
1
2
| 3-Critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 3-Critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing |
Daarna gaat het modem de verbinding wel proberen te herstellen; vaak lukt dit ook, maar soms niet. Mijn Downstream- en upstream waardes zijn volgens @Home normaal: Downstream Power Level -11dB en SNR 32dB; Upstream Power Level: 49 á 50dB. De SNR voor Upstream wordt inn het interne menu van de motorola niet weergegeven. Volgens de Helpdesk is die wanneer ik online ben ruimschoots in orde (ligt boven de factor 15), maar als ik offline ben gegeaan is-tie maar 7,78. Volgens @Home was er een storing in de wijkkast in 's-Hertogenbosch West-Kruiskamp, maar die zou inmiddels zijn verholpen. Ik wordt onderhand echt wanhopig van het feit dat de verbinding zo kl**e presteert, terwijl dit in het eerste jaar met m'n Motorola Modem nooit het geval was. Zelfs niet na de beruchte IP-shift van 213.x.x.x naar 84.x.x.x. Ik denk dat ik bij elkaar inmiddels wel 6 dagen aan tijd offline ben geweest - heel irritant omdat ik het Internet ook nodig heb voor m'n werk. Vandaar dat ik nu maar eens aan het scouten ben voor een andere verbinding. Dan gaat @Home na 7,5 jaar een trouwe klant verliezen (al vanaf het allereerste begin het meest dure abo, dus...). Ik geef ze nog ongeveer 1 à 2 maanden de tijd om met verbeteringen te komen en als ze dan nog zo brak presteren bij ons iin de regio ben ik weg... Heb niet veel zin om daarvoor dan nog ongeveer €50,-- per maand te betalen.
Wat me nog het meeste irriteerd is dat men op 0800-1818 niet aangteeft dat er een storing is voor mijn regio, terwijl 0900-8112-medewerkers wel zeggen dat het zo is in mijn postcodegebied. )Medewerker: "Ja, er wordt bij ons gebruik gemaakt van een ander storingslog dan voor 0800-1818". Ik denk: "synchen die handel: laat je abonnees weten waar ze aan toe zijn!"). Nou 0800-1818 sowieso al bijna nooit accuraat geweest, maar goed.
Sorry als dit als flame overkomt. begrijp me niet verkeerd: ik heb altijd enorm veel genoegen gehad in het egbruik van @Home, maar ik wordt er gewoon gek van dat men daarzo te weinig onderneemt om een probleem op te lossen dat zich sinds januari dit jaar voordoet en dat terwijl men wel weet dat de wijkkast het probleem veroorzaakt. Anderzijds zou ik het ook jammer vinden om weg te gaan, want 't is op dit moment toch nog wel een van de meest voordelige abo's.
In de praktijk zit er dan misschien weinig verschil tussen Com21 of Motorola, maar het verschilt wel degelijk net zoveel als dag en nacht... Com21 (althans het door @Home gebruikte type) werkt nl. niet volgens de DOCSIS-standaard, Motorola wel. Voor @Home heeft dit makkelijker onderhoud en/of onderzoek tot gevolg, voor de abonnee (in de toekomst) hogere snelheden.IceEyz schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:57:
Com21 of Motorola modem maakt op zich niets uit. Motorola gaat alleen wat harder dan een Com21.
[knip]
[ Voor 9% gewijzigd door csteelooper op 13-01-2005 11:23 ]
Tja, heb hier jaartje geleden ook problemen gehad met het signaal; Downstream Power Level lag gewoon de hele dag rond de -16/-17 dB, SNR wel goed. Ook regio Den Bosch trouwenscsteelooper schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:15:
Ik klaag niet over de snelheid hoor, want áls de verbinding het doet is die perfect, maar sinds een week of twee knikkert de verbinding er zelf steeds uit, aan de kant van het modem.
In het log komen dan repeterend de volgende twee lines naar voren:
code:
1 2 3-Critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 3-Critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
Daarna gaat het modem de verbinding wel proberen te herstellen; vaak lukt dit ook, maar soms niet. Mijn Downstream- en upstream waardes zijn volgens @Home normaal: Downstream Power Level -11dB en SNR 32dB; Upstream Power Level: 49 á 50dB. De SNR voor Upstream wordt inn het interne menu van de motorola niet weergegeven. Volgens de Helpdesk is die wanneer ik online ben ruimschoots in orde (ligt boven de factor 15), maar als ik offline ben gegeaan is-tie maar 7,78.
Gewoon wachten werkt nog het beste volgens mij...csteelooper schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:15:
Volgens @Home was er een storing in de wijkkast in 's-Hertogenbosch West-Kruiskamp, maar die zou inmiddels zijn verholpen.
Juistcsteelooper schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:15:
Wat me nog het meeste irriteerd is dat men op 0800-1818 niet aangteeft dat er een storing is voor mijn regio, terwijl 0900-8112-medewerkers wel zeggen dat het zo is in mijn postcodegebied. )Medewerker: "Ja, er wordt bij ons gebruik gemaakt van een ander storingslog dan voor 0800-1818". Ik denk: "synchen die handel: laat je abonnees weten waar ze aan toe zijn!"). Nou 0800-1818 sowieso al bijna nooit accuraat geweest, maar goed.
Die monteur die kwam omdat er écht een probleem was in de wijkkast... Er was een [uhhhm... in Com21-termen heet dit Head-End] die een los contact vertoonde waardoor een heel deel van de wijk een verbinding had die om de 30sec verbroken werd en weer werd hersteld.... Een modemreset en zelfs een modem-upgrade bij 32 abonnees was niet voldeoende; vandaarsoganta schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:21:
[...]
Tja, heb hier jaartje geleden ook problemen gehad met het signaal; Downstream Power Level lag gewoon de hele dag rond de -16/-17 dB, SNR wel goed. Ook regio Den Bosch trouwensKeertje @Home over gebeld, 2e lijns mederwerker zei dat er geen monteur kwam omdat mijn modem gewoon online bleef... vind het dus opzich al knap dat ze een monteur naar jou wijk sturen/hebben gestuurd?
[...]
Waiting did (seem to) solve the shit.... Jahoor, nu voor 't eerst sinds 1,5week 24uur ononderbroken online, en tellend... [me=53765]Gewoon wachten werkt nog het beste volgens mij...
Ja of een pagina op de Teletekstdienst van Info-TV... Net zo als XS4All dat heeft op een van de SBS-zenders. Maar twee storingslogs gebruiken lijkt míj eerlijk gezegd een beetje not done... Naja ik heb besloten @home voorlopig nog ff de tijd te geven.[Verhaal over 0800-1818]
[...]
Juist
Situatie
- Com21 voor Motorola Surfboard ingewisseld.
- @home gebeld, username laten koppelen aan MAC adres van Motorola Surfboard modem
- Pc zit nu direct in het modem, internet werkt perfect (ping17 op xs4all Quake servers, optimale up en download voor @home Basis en alles zeer stabiel)
Probleem
- Sluiten we de pc's aan via de router, dan werkt internet niet en geeft de router ook 'disconnected' aan. Ik heb gewoon een Kobishi router die volgens mij gewoon het protocol van m'n modem ondersteun, dus nieuwe firmware heeft volgens mij ook weinig zin en die valt ook niet te vinden want Kobishi is falliet. Gebruikersnaam van router staat uiteraard op cp691xx-x. Die van de pc's gewoon op 'ben' en 'piet'. Met m'n Com21 werkte de router perfect...
Wat is mijn probleem?
[ Voor 52% gewijzigd door Yokozuna op 15-01-2005 00:52 ]
Kijk in de instellingen van je router naar: Clone MAC Address, Get MAC Address from PC... zoiets.
Waarom er tegenwoordig gecontroleerd wordt op MAC adressen is mij een raadsel, maar het lost vaak het probleem op bij mij in de buurt.
Dat lijkt mij toch onzin want op mijn router is geen MAC ingesteld en toch werkt het. En de modem weet niet of er een pc aan hangt of een router. Want dat zal voor de ethernet verbinding niks uit maken.
Het enigste dat op mijn router is ingesteld is het CP nr.
@Yokozuna
Ik neem aan dat je met gebruikersnaam de hostname bedoelt??
Het kan ook zijn dat je router gewoon niet met @home werkt. Dat komt bv ook bij Sweex voor maar dit wordt opgelost met firmware upgrade dat bij jouw dus niet mogelijk zal zijn.
Het MAC adres hoef je niet te klonen, aangezien @home daar niet op controleerd.
Alle geldige/non-zero MAC adressen zijn goed.
Het lijkt er op dat je Kobishi geen lease krijgt.
Welke IP/GATEWAY/SUBNETMASKER geeft je router aan voor de WAN?
Is het mogelijk om de router handmatig een nieuwe lease op te laten halen?

Het Motorola (5100) modem zou maximaal 4 externe MAC-adressen moeten kunnen kennen en dus ook geen problemen leveren. Blijkbaar gaat er toch iets mis.Vaak werkt de eerste pc die aangesloten wordt wél, maar routers niet. Tenminste, da's mijn ervaring.
[ Voor 7% gewijzigd door IceEyz op 16-01-2005 14:10 ]
dit komt dus door default mac dat in sommige routers op 00:00:00:00:00:00 staat, danwel dat het macadres ergens in de omgeving al bestaat (en dan krijg je wel problemen met je lease).IceEyz schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:08:
Echt geen onzin hoor. Bij mij kwam alleen een PC het internet op, de Sitecom DC-202-v2 router niet, totdat het MAC-adres gekloond werd van de pc. Hetzelfde bij de buren, dezelfde router en alleen de laptop die op internet kon. Enkele klasgenoten ook hetzelfde probleem, allemaal met het nieuwe Motorola modem en telkens het MAC-adres die de boel verhelpt. (Almelo woon ik, mijn buren ook, maar die anderen in Vriezenveen/Den Ham)
Het Motorola (5100) modem zou maximaal 4 externe MAC-adressen moeten kunnen kennen en dus ook geen problemen leveren. Blijkbaar gaat er toch iets mis.Vaak werkt de eerste pc die aangesloten wordt wél, maar routers niet. Tenminste, da's mijn ervaring.
[ Voor 7% gewijzigd door Sequence op 16-01-2005 16:48 ]
Sorry voor de domme vragen, even kijken welk Surfboard ik heb. edit: SB-5100-E
[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2005 17:09 ]
Dit is bij sommige providers nodig, omdat bij deze het MAC adres van de PC geregistreerd wordt. En alleen dat MAC adres (dus die PC) komt dan online. Wil je er dan een router gebruiken, dan moet de router dus het MAC adres van die PC overnemen.
Maar zoals eerder gezegd, @home controleerd niet op MAC adressen, dus is dat in principe niet nodig.
Wel is het zo dat de SB5100's wat vaag begint te doen (niet herkennen van aparaten) als er al een stuk of 7 (volgens @home 2e-lijns) verschillende MAC adressen herkend zijn. Dan moet je 't modem even uit- en aanzetten.
Maar goed, welk IP/GATEWAY/SUBNETMASKER krijgt je router nou toegewezen?
En heb je je router al eens echt gereset?
Sitecom: pricewatch: Sitecom WL-517 Wireless Network Kit (54 Mbps)
of
Linksys: http://www.hardwareconcur...s&view=info&product=45163
Ik heb volgende maand 10mbit op de campus in Tilburg, dus het gaat vooral om m'n pa z'n laptop.
[ Voor 250% gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2005 18:17 ]
er is 1 linksys (wireless) router die erg vaak (vaker dan andere router) vastloopt.Yokozuna schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:35:
Ik ben het zat, m'n pa gaat nu een nieuwe draadloze router kopen dus laat deze maar hangen zo. Toch bedankt voor de hulp. Ik vroeg me af of jullie nog aangebevelingen hadden voor een betaalbare wireless router, zat zelf aan deze te denken:
Sitecom: pricewatch: Sitecom WL-517 Wireless Network Kit (54 Mbps)
of
Linksys: http://www.hardwareconcur...s&view=info&product=45163
Ik heb volgende maand 10mbit op de campus in Tilburg, dus het gaat vooral om m'n pa z'n laptop.
linksys wag54g verliest verbinding met internet
ik heb zelf geen ervaringen met bepaalde merken...
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Ik ga nog ff doorSequence schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:47:dit komt dus door default mac dat in sommige routers op 00:00:00:00:00:00 staat, danwel dat het macadres ergens in de omgeving al bestaat (en dan krijg je wel problemen met je lease).
De routers hadden allemaal wel een geldig en uniek MAC-adres, alleen op de één of andere manier niet geldig genoeg voor 't modem.
Maargoed, draadloze router is ook leuk
Verwijderd
Ik heb een E-Tech Wireless router en heb hier ook meerdere pc's met draad op aangesloten.
Het probleem: Internet werkt goed, als je tenminste alleen maar surft. Zodra er iets wordt gedownload, gaat dit nooit in een keer goed. Het downloaden stopt gewoon alsof de verbinding wegvalt. MSN gaat steeds offline om zich daarna gewoon weeer zelf aan te melden en het downloaden van headers uit een nieuwsgroep lukt ook niet met NewsBin. Ook dit programma stopt er mee na het downloaden van een aantal headers.
De router heb ik al een keer gereset, dus denk niet dat het daar aan ligt. Een van de pc's is volgens mij software matig niets aan verandert en heeft t probleem ook. Blijft voor mij de internet verbinding over, maar misschien mis ik iets.
dit is bij ook een probleem
Check dit en help mee!
Een uur lang niet gebruiken was niet voldoende om hem te "repareren", een paar weken wel.
Probeer eens een PC/Laptop direct op 't modem aan te sluiten, zonder router ertussen. Niet vergeten de computernaam aan te passen en evt. IP-adres op DHCP zetten. Werkt dat wel, dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan je router.
Ja, ik weet 't. Niet de meest conventionele oplossing, router ff niet gebruiken

[ Voor 11% gewijzigd door IceEyz op 17-01-2005 14:03 ]
Ik vroeg me af welke wireless routers onder het @home volk zonder problemen worden gebruikt i.c.m. Motorola Surfboards (5100) .
[ Voor 70% gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2005 18:52 ]
Verwijderd
Ik heb hier een Motorola SB4100. Hierbij was het zo toen ik de router installeerde en alles had geconfigged het niet werkte. Toen ik het MAC-adres kloonde werkte het ineens wèl. Als ik echter het MAC-adres NIET kloon, maar de stroom even van de modem haal, werkt het inderdaad zonder klonen van het MAC-adres.lordsnow schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:15:
Maar zoals eerder gezegd, @home controleerd niet op MAC adressen, dus is dat in principe niet nodig.
Wel is het zo dat de SB5100's wat vaag begint te doen (niet herkennen van aparaten) als er al een stuk of 7 (volgens @home 2e-lijns) verschillende MAC adressen herkend zijn. Dan moet je 't modem even uit- en aanzetten.
Probeer dit mnaar eens:Yokozuna schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:45:
Ik zal het hier nog maar eens vragen:
Situatie
- Com21 voor Motorola Surfboard ingewisseld.
- @home gebeld, username laten koppelen aan MAC adres van Motorola Surfboard modem
- Pc zit nu direct in het modem, internet werkt perfect (ping17 op xs4all Quake servers, optimale up en download voor @home Basis en alles zeer stabiel)
Probleem
- Sluiten we de pc's aan via de router, dan werkt internet niet en geeft de router ook 'disconnected' aan. Ik heb gewoon een Kobishi router die volgens mij gewoon het protocol van m'n modem ondersteun, dus nieuwe firmware heeft volgens mij ook weinig zin en die valt ook niet te vinden want Kobishi is falliet. Gebruikersnaam van router staat uiteraard op cp691xx-x. Die van de pc's gewoon op 'ben' en 'piet'. Met m'n Com21 werkte de router perfect...
Wat is mijn probleem?
Zorg dat in je router de hostname staat die je van @home hebt gekregen (dus CPxxxxxx-A, CMxxxxx-a, o.i.d, afhankelijk van je regio). Probeer dan opnieuw een lease te krijgen. In sommige gevallen wil het dan nog niet lukken. In daqt geval denkt de DHCP-server van @Home per abuis dat de lease nog in gebruik is: 'Unable to renew an old lease' of 'Lease request timed out' zijn dan foutmeldingen die je in je log zou kunnen tegenkommen. Twee mogelijke oplossingen voor dit specifieke probleem zijn:
- koppel het modem rechtstreeks aan je pc, geef het ip-adres vrij, koppel het modem aan je router en vernieuw dáárvoor het IP
- hang je modem aan je router, maar zorg ervoor dat die nog ff geen stroom heeft, en reset het modem (vijf minuten van de stroom en er dan weer op), wacht tot je online komt met je modem en geef je router weer stroom.
hebben wij ook, 3 ips... betalen we niks extra voor. Was toendertijd wel de bedoeling maar is er nooit van gekomen, zover ikw eet betaal dniemand ervoor die het heeft.PoweRoy schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:01:
thxpost hierboven aangepast
maar nog 1 vraag en dat is over meerdere ips van @Home
ze hebben nu 2 ips maar moet je dan meer per maand betalen (ik dag van wel namelijk)
vind ook nix op de site van @home
Vind 3 ip's nog altijd lekkerder werken dan een router
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd met @home dat precies om 16:00 mijn download snelheid ineens naar beneden gaat, dus de algehele snelheid, dus heb ik @home een e-mail gestuurd.
Maar nou krijg ik een e-mail terug van hun en daar staat in dat tussen 16:00 en 23:00 spitsuur is op het net, en dat daarom mijn snelheid terug gaat, nou weet ik wel dat je het internet deelt en dat het invloed heeft alleen heb ik het hiervoor nooit meegemaakt.
Ik ben al 5 jaar een @home gebruiker en ik heb nog nooit meegemaakt dat tussen die tijden mijn snelheid omlaag gaat, en het gekke is dat het precies ook om 16:00 ingaat (ik heb het namelijk een aantal dagen getest), en om 23:00 houd het weer op.
Hebben meer mensen hier last van of wordt ik nou in het ootje genomen, want het lijkt wel of dat ze me afknijpen (vooral omdat het precies 16:00 ingaat).
Ikke wel. Had eerst een linksys access point oude standaard (802.11b dus).Yokozuna schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:53:
Maargoed, dus niemand ervaring met een Linksys of Sitecom router in combinatie met Motorola Surfboards?
Sinds gister staat er een splinternieuwe linksys WRT54G, en werkt ook weer prima.
Gaat prima samen met de motorola modem, je hoeft alleen de hostname in te stellen op de computernaam die @Home van je verlangt, en je bent draadloos verbonden met het internet.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Hier dezelfde ervaring als Exocet. De WRT54G draait ook hier probleemloos met een SB5100-E Motorola modemYokozuna schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:53:
Maargoed, dus niemand ervaring met een Linksys of Sitecom router in combinatie met Motorola Surfboards?
@Maverick: Ik hoop eigenlijk dat er een hogere upload beschikbaar komt in de nabije toekomst, maar het zal, @home kennende, nog wel even duren.
[ Voor 19% gewijzigd door CamU op 18-01-2005 19:46 ]
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Verwijderd
Sorry dat ik zo laat ben(even een boodschap gedaan), maar ik heb de snelste verbinding bij @home van 48 euro in de maand, normaal als ik speedtest doe dan zit ik altijd rond 520 KB/s en mijn upload is 52 KB/s.IceEyz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:24:
@ZX-81: Da's wel vreemd ja. Maar om hoeveel verschil gaat het eigenlijk? Doe eens een paar SpeedTestjes vlak vóór 1600 en een paar vlak erná. Als blijkt dat dan je download/upload echt gelimiteerd wordt, dan mag je ze van mij aanklagen
Maar de laatste week zit ik dus buiten die tijden gewoon op die snelheid, maar binnen die tijd zit ik op ongeveer 85 KB/s tot 120 KB/s, en ik heb dat al gedaan, dus ik heb vlak voor 16:00 getest en was het gewoon normaal maar op 16:00 (soms een minuut later) ga ik naar beneden.
En wat ik al zei ik ben 5 jaar al bij @home en heb dit nog nooit meegemaakt, ik heb wel eens meegemaakt dat het eens wat langzamer ging, maar niet zo specifiek als nu, dan was het gewoon op onregelmatige tijden, maar nu is het dus elke dag precies tussen die tijden.
Bedankt trouwens voor het reageren.

Misschien een domme vraag, maar heb je toevallig ook niet een programma die je bandbreedte dichtknijpt of een instelling op de router of iets dergelijks?
Verwijderd
Groningen woon ik, en ik heb geen router ik zit direct op de modem (motorola), en ik heb geen proggie draaien die het afknijpt (geen bittorrent/kazaa/emule) ik kan van mezelf zeggen in alle bescheidenheid dat ik best veel weet van computers, dus spyware of andere shit heb ik ook niet, dat heb ik allemaal goed in orde.IceEyz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:49:
Ik weet niet waar je woont, maar kijk eens of er nog meer mensen bij jou in de buurt zijn die hetzelfde probleem hebben. Zo'n heftige drop op één tijdstip is niet normaal te noemen, zeker niet omdat zelfs @Home die tijden zo letterlijk "bevestigt".
Misschien een domme vraag, maar heb je toevallig ook niet een programma die je bandbreedte dichtknijpt of een instelling op de router of iets dergelijks?
Kijk ik download nogal veel, zoals zo net nog de 1.6 patch van battlefield gedownload nou dat duurde 2 uur voordat ik hem pas binnen heb dat is echt irritant, dat ding is 264 MB.
Verder download ik ook nogal veel met bittorrent en dat is dan ook gewoon reuze irritant als dan je download ineens zakt, maar wat je zei over of dat meer mensen het hebben in mijn buurt had ik nog niet bij stil gestaan, dus dat is het eerste wat ik morgenvroeg even ga doen, even rondvragen hier in de buurt.
Even kijken wat daar uitkomt morgen en dan maar weer corresponderen met @home, in iedergeval bedankt voor je reaktie, waardeer ik.
Mocht de @Home "helpdesk" ook niet willen geloven van dat plotselinge gecap van je lijn, dan zou ik Troubles@Home gebruiken, via het forum bijvoorbeeld.
Verwijderd
Ik lurk hier al jaren, en om eerlijk te zeggen ben ik al een keer geregistreerd geweest hier op got, maar door een verhuizing en slordigheid van mijn kant ben ik toendertijd mijn gegevens kwijtgeraakt, deze topic volgde ik trouwens ook al heel lang.IceEyz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:14:
Veel van computers weten en nog niet op GoT geregistreerd zijn... hier klopt iets niet
Mocht de @Home "helpdesk" ook niet willen geloven van dat plotselinge gecap van je lijn, dan zou ik Troubles@Home gebruiken, via het forum bijvoorbeeld.
En eerlijk gezegd ben ik nooit echt in de problemen gekomen, en als ik een probleem had kon ik het zelf wel aan of de andwoordt vond ik wel op got, tot gisteren dus, en ik was ook meer benieuwd of meer mensen dit hadden of herkenden.
Maar hartstikke bedankt voor je hulp, en ik zal je raad ten harte nemen.
P.S. ben trouwens al met computers bezig vanaf de tijdperk ZX-81 en de spectrum, vandaar mijn nickname
Verwijderd
Vandaag een Linksys WRT54G router gehaald, maar deze geeft hetzelfde probleem.
surfen gaat goed, maar een bestand downloaden of DC++ gebruiken werkt niet goed.
In DC++ alleen maar connection timeouts als je probeert iets te downloaden van een gebruiker.
Router versie:
V2 Firmwire van 27-02-2004
Modem:
Software Version: SB5100E-2.3.1.3-SCM01-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4
Iemand de oplossing voor me?
Dat is mooi want precies dezelfde combinatie heb ik over enkele dagen! Alleen hostnaam instellen en wat software installen op de clients? Dat voelt als de 'good old days' met standaard router + Com21CamU schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:45:
Hier dezelfde ervaring als Exocet. De WRT54G draait ook hier probleemloos met een SB5100-E Motorola modem
[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 19-01-2005 17:45 ]
Het lijkt mij haast dat die mailtjes niet door de spamfilter van @home komen. Deze hebben ze standaard aangezet geloof ik?NielZ schreef op maandag 19 juli 2004 @ 20:22:
Ik heb sinds een paar weken (maanden?) een vreemd probleem met m'n email.
Sómmige auto-generated emails komen gewoon niet aan. Een paar voorbeeldjes:
ik heb me ingeschreven op de fora van mokkels.nl (don't ask), cdfreaks.com en clanbase.com. Vervolgens behoor je binnen 2/3 sec een automatisch gegenereerde email te krijgen, waarmee je je account kunt activeren. Ik heb er geen een ontvangen.
Ik had wat tshits besteld bij fotoshirt.nl. Ook hierbij moet je een automatische email krijgen; nix gekregen. Heb even contact gehad met de beheerders van de website; deze wisten te vermelden dat de server het goed deed, en dat mijn email keurig verzonden was.
Ik ga volgende week naar campzone. Gisternacht heeft iedereen een nieuwsbrief ontvangen met daarin belangrijke informatie, toegangsnummer enzo. We zijn nu 19 uur verder, en ik heb nog nix gekregen.
Het vervelende is dat ándere auto-generated emails wél binnenkomen. Ik heb vorige week iets besteld bij Yorcom; emails keurig ontvangen. Daarnaast kreeg ik recent een nieuwsbrief van een ander forum, macfora.com.
Spam en 'gewone' emails komen wel keurig binnen.
Misschien moet ik toch maar eens met de @Home helpdesk gaan bellen, maar ik ben bang dat die enkel de mailserver adressen kunnen vertellen...
Bij zowel de POP3 als SMTP server heb ik mail.home.nl ingevuld.
Is iemand dit probleem bekend, weet iemand de oplossing, of wat doe ik verkeerd?
Ben jij dat? Jemig, dan heb ik je laatst op tv gezien..
Wat betreft routers: een interessante test van (wireless routers) vind je in c't van januari/februari op pagina 78. Er worden nog wel wat probleempjes gevonden in de huidige routers, vooral wat betreft DNS-requests!
Linksys wag54g komt er wel goed doorheen, BTW
Zet je router aan, plug er een LAN kabel in 1 van de 4 LAN poorten, log in op het standaard ip 192.168.1.1 met standaard username/password, kom je in setup, vul hostname in, save changes, plug nu je wankabel van je modem in de wan poort, en gaan met die banaan. Echt, simpeler kunnen ze het niet maken.Yokozuna schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:43:
[...]
Dat is mooi want precies dezelfde combinatie heb ik over enkele dagen! Alleen hostnaam instellen en wat software installen op de clients? ...
Overigens merk ik de laatste paar dagen wel dat de verbinding van stabiel naar onstabiel gaat in de avond. (zo rond 20:00). Nu kun je zeggen dat dat rond dit tijdstip normaal is, maar hier heb ik nu in al die 4 jaar nog nooit last van gehad, niet met Com21, niet met Motorola. Zit in een klein dorp en hoop dat dit niet zo zal blijven.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Vergeet ook niet de standaard beveiliging. Standaard wachtwoord wijzigen van de router en even WPA of WEP aanzetten. Kost iets meer werk, ook aan de client kant, maar dan is ie iig enigzins beveiligd.CamU schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:23:
[...]
Zet je router aan, plug er een LAN kabel in 1 van de 4 LAN poorten, log in op het standaard ip 192.168.1.1 met standaard username/password, kom je in setup, vul hostname in, save changes, plug nu je wankabel van je modem in de wan poort, en gaan met die banaan. Echt, simpeler kunnen ze het niet maken.
iemand die dit kan bevestigen??
edit : via testnews
edit2 : laat ma, bestanden waren zowat allemaal incompleet
[ Voor 23% gewijzigd door SYQ op 20-01-2005 11:44 ]
Uiteraard, ik behandelde hier alleen het bedrade deel, maar je hebt helemaal gelijk. Beveiligen van het wireless gedeelte wordt vrij veel vergeten.Exocet schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:40:
[...]
Vergeet ook niet de standaard beveiliging. Standaard wachtwoord wijzigen van de router en even WPA of WEP aanzetten. Kost iets meer werk, ook aan de client kant, maar dan is ie iig enigzins beveiligd.
Maar... ik heb sinds de snelheidsverhoging van de budgetabbonementen weer een supertrage verbinding in de piekuren.. hebben meer menser hier last van ? Ik gebruik @home breedband, en haal nog geen 100kb/s in de piekuren (van 's middags 17:00 tot 's avonds 22:00). In die tijd kan ik dus ook niet gamen (ik speel normaal vrij veel CS), want een ping van 500 maakt je niet vrolijk. Ik zit trouwens in de regio Almelo, heb al gebeld en de TD heeft bevestigd dat er capaciteitsproblemen zijn, het staat er genoteerd, maar hij kon geen termijn noemen.
Iemand iets soortgelijks, of meegemaakt, die me kan vertellen of ze er uberhaupt wat aan gaan doen, en als ze er wat aan gaan doen dit binnen redelijke termijnen gebeurt ? Met de upgrade van breed en basis had ik pas weer een goede snelheid na de netwerkupgrade eind augustus, begin september.
De wijzen komen uit het Oosten!
Vlak voordat er overgeschakeld werd op DOCSIS was het wat langzamer, maar ook toen kon ik nog wel downloaden met tegen de 400KB/s. Pings lagen toen misschien ietwat hoger en upload stukken lager, maar nooit te maken gehad met capaciteitsproblemen.
--
Ik kijk nou net nog eventjes op 192.168.100.1/signal.html en zie daar dat powerlevel nu zelfs -3dB is, terwijl ik gewend was aan -7. Lijkt dus alleen maar beter te worden hier

[ Voor 16% gewijzigd door IceEyz op 03-11-2009 13:14 ]
Zelfs ik kon het installeren! Alles werkte in één keer met de Motorola Surfboard 5100 (laptop draadloos en pc via utp). De laptop staat 8 meter van de router zonder muren ertussen en de signaal kwaliteit is gemiddeld 80% en de signaalsterkte bijna constant 100%.
We hebben nu @home basis = 96KB/s down en 16KB/s up. Bij speedtest.nl haalt de laptop draadloos gemiddeld 98KB/s down en 14.5KB/s up. Op m'n eigen PC (die via UTP is verbonden) lijkt downloaden zelfs nog stabieler te gaan dan eerst. De download schommelde altijd tussen 90 en 100KB/s maar net wat downloads gedaan en hij blijft superstabiel op 99.0 of 99.1KB/s. Ping op Quakeworld servers is ook net zoals normaal: 18 tot 22ms, dat kan dus makkelijk mee met snelle ADSL abo's. Ook op de laptop haalde ik deze ping tijden.
Dit voor 135 euro (Router + 54mbit PCMCIA + 54mbit PCI kaart). Echt een hele dikke pluim voor Linksys! Ik als router newbee zou dit iedereen aanraden!
[ Voor 21% gewijzigd door Yokozuna op 23-01-2005 15:04 ]

Ben je trouwens niet vergeten de boel te beveiligen? Zal het misschien ietwat langzamer van worden, maar veiligheid boven alles hé
[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 23-01-2005 18:33 ]
Ik heb een com21 modem (schoenendoos model). Ik hoor verhalen over het mogelijk omruilen van het modem waardoor de snelheid weer beter zou moeten zijn. Ook in dit topic word er over gesproken. Is er iemand die kort kan vertellen waar dit over gaat? Wellicht is dat dan ook handig voor de startpost.
[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 23-01-2005 23:03 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Het kan wel eens voorkomen. Althans, dat zijn mijn ervaringen. Mensen waarvan ik weet dat ze zoiets gehad hebben bellen @home. Daar komen ze er dan achter dat je als Family (of wat dan ook) klant in de systemen staat. Dan fixen ze dat gewoon ff. Ik heb wel eens breedband gehad terwijl ik basis heb. (maar natuurlijk heb ik toen niet gebeldBor_de_Wollef schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:51:
Sinds ongeveer 2 week is de snelheid hier compleet weg. Ik heb @home breedband maar haal maar ongeveer 200 KB/sec (meestal rond de 180) en 30 KB/sec up (max!). Voorheen was het gewoon goed. Er is niets aan mijn setup gewijzigd. Ik test met speedtest.nl Het lijkt wel of ik zo opeens op in het family pakket gedrukt ben oid. Zijn er meer mensen met dit probleem?.
Verwijderd
Elke keer als ik speel schokt het beeld en vertraagt het gewoon..
Ik heb eigenlijk met mijn pc bijna geen last van een slechte verbinding en aan mijn xbox ligt het ook niet want een vriend van mij die vlak bij mij woont heeft precies hetzelfde..
@home zegt dat ze er niks aan kunnen doen..
Wat kan ik het beste doen??
ADSL direct nemen van 75 euro p/m (sneller dan @home)
Heeft iemand meer hier last van??
groet
Het is misschien meer iets voor in Network Troubleshooting, maar ook met Google en de handleiding van Linksys kom je er wel uitYokozuna schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:30:
Ja, alleen op welke manier kan ik dat het beste doen? Zo'n 64bit sleutel? Bij het 'security' onderdeel van de router staat daar niets van bij, alleen poort/ IP/ MAC adres blockmogelijkheid.
Bij mij is nu trouwens in de avonduren de snelheid ook maar belabberd, haal ongeveer 50% van mijn down en 75% van mijn normale uploadsnelheid (250 KB/sec down i.p.v. 520 KB/sec down en 38 KB/sec up i.p.v. 58 KB/sec up). En rond een uur of 23:00 is het weer normaal. Of @Home heeft te maken met capaciteitsproblemen die er normaal nooit waren, of ze zijn aan het werk. Dit duurt nu echter al enkele dagen.
Normaal is mijn verbinding super snel >500 KB/s (Breedband) en sinds afgelopen vrijdag is m'n verbinding 'traag' 100 ~ 150 KB/s. Uiteraard router een reset gegeven, modem uiteraard ook.
Maar het blijft het zelfde
Zijn er meer mensen die hier last van hebben
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Indeed, zelfde probleem hier, bij mij valt de verbinding zelfs weg op sommige momenten, 3 minuten online - 1 minuut oflline - 2 minuten online - 1 minuut offline.chromeeh schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:55:
Ik heb iets heel vreemds sinds een paar dagen.... (Ik hoop dat dit een bekend probleem is)
Normaal is mijn verbinding super snel >500 KB/s (Breedband) en sinds afgelopen vrijdag is m'n verbinding 'traag' 100 ~ 150 KB/s. Uiteraard router een reset gegeven, modem uiteraard ook.
Maar het blijft het zelfdeIk heb deze maand ook niet abnormaal veel dataverkeer (<50 Gb met een top van 2 ~ 3 Gb op een dag)
Razend irritant met bijvoorbeeld Bittorents waarbij je downloadsnelheid oploopt in tijd, maar door de verbroken verbinding steeds weer moet 'opstarten'...
weet iemand de oorzaak van de online/offline sequences?
Ik heb niet dat de verbinding echt helemaal wegvalt, maar ik heb vanmiddag een mailtje gestuurd naar support en op wonderlijke wijze is m'n verbinding weer snel (na een reset van m'n modem),Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:42:
[...]
Indeed, zelfde probleem hier, bij mij valt de verbinding zelfs weg op sommige momenten, 3 minuten online - 1 minuut oflline - 2 minuten online - 1 minuut offline.
Razend irritant met bijvoorbeeld Bittorents waarbij je downloadsnelheid oploopt in tijd, maar door de verbroken verbinding steeds weer moet 'opstarten'...
weet iemand de oorzaak van de online/offline sequences?
terwijl er in de reply mail van @Home werd gezegt dat ik echt moest bellen als ik thuis was want dan konden ze me helpen
Same here helaas.chromeeh schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:55:
Ik heb iets heel vreemds sinds een paar dagen.... (Ik hoop dat dit een bekend probleem is)
Maar het blijft het zelfdeIk heb deze maand ook niet abnormaal veel dataverkeer (<50 Gb met een top van 2 ~ 3 Gb op een dag)
@Home zit een beetje te stunten met je verbinding, mekker je niet, dan laten ze het zo, ga je zeuren dan zetten ze 'm weer terug.
Beetje erg flauw
... Bij mij is het niet de snelheid, maar eerder de kwaliteit van de verbinding die met name in de avonduren heel erg belabberd is. Mijn signaalwaarden zijn goed, ook volgens de monteur van @Home. Ze zijn:CamU schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:45:
[...]
[knip]
Bij mij is nu trouwens in de avonduren de snelheid ook maar belabberd, haal ongeveer 50% van mijn down en 75% van mijn normale uploadsnelheid (250 KB/sec down i.p.v. 520 KB/sec down en 38 KB/sec up i.p.v. 58 KB/sec up). En rond een uur of 23:00 is het weer normaal. Of @Home heeft te maken met capaciteitsproblemen die er normaal nooit waren, of ze zijn aan het werk. Dit duurt nu echter al enkele dagen.
1
2
3
| Downstream SNR: 32 à 33dB Downstream Power Level: -10 à -11dB Upstream Power Level: 49dB |
Hierbij moet gezegd worden dat mijn modem in de huiskamer staat. Das dus Ná de splitter die ervoor zorgt dat ik ook in m'n slaapkamer treurbuis kan kijken. Als ik alléén die splitter er tussenuit haal (dus ALLEEN de huiskamer op het AOP zet) dan zijn de waarden als volgt:
1
2
3
| Downstream SNR: 32 à 33dB Downstream Power Level: -7dB Upstream Power Level: 42dB |
Dit snijdt hout; er zit immers een extra splitter tussen. Maar volgens @Home zelf zowel als volgens de monteur heb ik an sich nog genoeg reserve over voor signaalstoringen; de waarden zouden niet te hoog zijn. Ik heb overigens vrijwel NOOIT last van snelheidsstoringen. Maar voordat dit geneuzel begon (rond de jaarwisseling) had ik dezelfde waarden als die hier nu als eerste genoemd zijn en nooit last van instabiliteit aan de kant van het modem... Ik zou dus niet weten waar dit dan nu ineens vandaan komt (en met mij de monteur
Ik probeer geen stemming te maken.Bor_de_Wollef schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:45:
Dat kan ik mij echt niet voorstellen hoor. Een bedrijf als @home kan het zich echt niet permiteren om een beetje te gaan spelen met de instellingen. Ze hebben daar wel wat beters te doen hoor. Dit soort stemmingsmakerij kun je volgens mij beter achterwege laten in het vervolg.
Maar goed ik vind het gewoon typerend dat als ik problemen heb met m'n verbinding, en ik vervolgens een mailtje stuur, waarop ik een reply krijg dat ik de helpdesk maar moet gaan bellen omdat ze me zo niet kunnen helpen. En dat ik 's avonds thuis kom en m'n verbinding functioneerd weer helemaal ok....
Dan krijg ik echt vraagtekens....
En dat is niet de eerste keer dat dat me gebeurd

Verwijderd
Volgens de website van @home tot 4000 KiloBit per seconde dus 500 KiloByte ?
Ik snap er niks van. Ik heb @home Breedband.
Verwijderd
chromeeh schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:55:
Ik dus ook, ik merk dus nu dat er dus wel meer mensen zijn, bij mij begon dit probleem al weken geleden, en vanmorgens was @home en de kabel helemaal eruit.Overigens merk ik de laatste paar dagen wel dat de verbinding van stabiel naar onstabiel gaat in de avond. (zo rond 20:00). Nu kun je zeggen dat dat rond dit tijdstip normaal is, maar hier heb ik nu in al die 4 jaar nog nooit last van gehad, niet met Com21, niet met Motorola. Zit in een klein dorp en hoop dat dit niet zo zal blijven.
Hier de post van een aantal dagen geleden van mij.
/edit: Ik woon trouwens ook in een kleine dorp in de buurt van groningen.
Nou is het zo dat het nu niet meer precies 16:00 ingaat maar wel ongeveer rond die tijd, en idd in de late avond houdt het weer op.Ik heb de laatste tijd met @home dat precies om 16:00 mijn download snelheid ineens naar beneden gaat, dus de algehele snelheid, dus heb ik @home een e-mail gestuurd.
Maar nou krijg ik een e-mail terug van hun en daar staat in dat tussen 16:00 en 23:00 spitsuur is op het net, en dat daarom mijn snelheid terug gaat, nou weet ik wel dat je het internet deelt en dat het invloed heeft alleen heb ik het hiervoor nooit meegemaakt.
Ik ben al 5 jaar een @home gebruiker en ik heb nog nooit meegemaakt dat tussen die tijden mijn snelheid omlaag gaat, en het gekke is dat het precies ook om 16:00 ingaat (ik heb het namelijk een aantal dagen getest), en om 23:00 houd het weer op.
Hebben meer mensen hier last van of wordt ik nou in het ootje genomen, want het lijkt wel of dat ze me afknijpen (vooral omdat het precies 16:00 ingaat).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 10:10 ]
firefox cached als een gek he (begint voordat jij op opslaan als drukt, of openen) Laatst had ik zo ook 2000KB/s, echter op een snelheidsmeter kwam het niet boven de 513 uit...Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:00:
Weet iemand de maximum snelheid van @home? In theorie? Ik had gisteren namelijk 1024 KiloByte per seconde (Mozilla Firefox)
[ Voor 51% gewijzigd door Initial G op 27-01-2005 10:05 ]
DU meter gaf gister bij mij 10min lang 600kb/s aan..... dus er is wel iets aan de hand....Initial G schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:04:
[...]
firefox cached als een gek he (begint voordat jij op opslaan als drukt, of openen) Laatst had ik zo ook 2000KB/s, echter op een snelheidsmeter kwam het niet boven de 513 uit...
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Verwijderd
We zijn verhuisd en nu hebben mijn ouders (helaas) de wens om @home nu draadloos te nemen aangezien ze geen zin hebben in al die kabels door het hele huis.
Nu hebben we meerdere computernamen. (A, B, C)
Ik kan dan een draadloos modem nemen zodat ik met allen online kan maar ik voel zelf meer voor een router.
Maar voor zover als ik weet kun je in een router alleen maar 1 naam instellen (of ip adres dus).
Dat zou dan een conflict opleveren wanneer mijn broerdje en ik allebei tegelijkertijd zouden willen gamen (zelfde game).
Nu vroeg ik mij af of hier toevallig een oplossing voor is, en hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
ps. had helaas niet de tijd om alle topics door te lezen aangezien ik nu op mijn werk ben dus mijn excuses mocht het al een keer gemeld zijn.
Als ik jouw was ging ik eens kijken hoe een access point werkt. Volgens mij kun je die instellen dat het net zo werkt als een hub, maar dan alleen wireless. En dus geen DHCP.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:40:
Nu vroeg ik mij af of hier toevallig een oplossing voor is, en hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen.![]()
ps. had helaas niet de tijd om alle topics door te lezen aangezien ik nu op mijn werk ben dus mijn excuses mocht het al een keer gemeld zijn.
Verwijderd
Helaas gaat dat niet werken aangezien je dan nog niet meerdere IP's naar buiten hebt.Ascathon schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:02:
[...]
Als ik jouw was ging ik eens kijken hoe een access point werkt. Volgens mij kun je die instellen dat het net zo werkt als een hub, maar dan alleen wireless. En dus geen DHCP.
(wat weer noodzakelijk voor het gamen is.)
Een paar collega's van me hadden het volgende bedacht.
[modem]
. |
[Hub]--[Wireless router]
. |
[wireless router]
Dan gaat de kabel van het motorola modem in de uplink van de hub, en vandaar naar 2 wireless routers.
Deze oplossing zou mijn inziens moeten werken, het is echter alleen een beetje omslachtig.
zijn er verder nog suggesties?
Zoals je zelf al zegt, de geadverteerde maximum grens is 4000 kbps. (488 KB/s).Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:00:
Weet iemand de maximum snelheid van @home? In theorie? Ik had gisteren namelijk 1024 KiloByte per seconde (Mozilla Firefox)
De echte (bij @home ingestelde) cap voor BB ligt iets hoger: 4400 kbps. (537 KB/s)
En je bent niet de eerste die de laatste tijd vreemde uitschieters heeft, kwa snelheid.
Tekenen dat @home bezig is met het testen van een nieuwe snelheidsverhoging?
(Of je browser was in de achtergrond al bezig met het downloaden van het bestand voordat je op OK klikte, dan krijg je heel even een uitschieter in de getoonde d/l snelheid).
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:14:
[...]
Helaas gaat dat niet werken aangezien je dan nog niet meerdere IP's naar buiten hebt.
(wat weer noodzakelijk voor het gamen is.)
Een paar collega's van me hadden het volgende bedacht.
[modem]
. |
[Hub]--[Wireless router]
. |
[wireless router]
Dan gaat de kabel van het motorola modem in de uplink van de hub, en vandaar naar 2 wireless routers.
Deze oplossing zou mijn inziens moeten werken, het is echter alleen een beetje omslachtig.
zijn er verder nog suggesties?
HINT: luister naar wat medetweakers je proberen te vertellen als je om hulp vraagt.Ascathon schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:02:
[...]
Als ik jouw was ging ik eens kijken hoe een access point werkt. Volgens mij kun je die instellen dat het net zo werkt als een hub, maar dan alleen wireless. En dus geen DHCP.
kijk hoe een accesspoint werkt!!!
een accesspoint (= GEEEEEEEN draadloze router!!!) werkt precies hetzelfde als een switch/hub; alleen draagdloos. Je hebt voor 3 draadloze computers maar 1 accesspoint nodig; en de 3 computers krijgen gewoon het ip-adres van @home.
de oplossing van jouw collega's is veel te duur.
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
http://members.home.nl/t.salemink/downloads/@home.JPG
Normaal internet was door de lage upload niet mogelijk. Rond 20.30 uur was alles weer normaal.
Er is nergens bericht geweest over een storing in regio langdgraaf. Dus volgens mij waren ze hun netwerk aan het testen op hogere snelheden voor in de toekomst.
Ik heb dat etthome hier in boxmeer, 6 mbit download en 0.5 mbit up. Snelheden zijn niet constant en doordat het een test is kan het er af en toe uitliggen. gellukig heb ik nog adsl basic erlangs liggen voor de stabiliteit. In totaal heb ik al 4 weken zonder etthome internet gezeten. Gellukig reageren ze wel snel op je klachten. En het is helemaal gratis tot maart. Heb het sinds vorig jaar oktober. 's nachts haal ik 100 kB up en 1 mB download.bemeall schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:51:
[...]
Ik kwam toevallig laatst wat foto's en documentatie over ETTHome tegen. Ben zelf ook wel nieuwsgierig over het hoe en wat, aangezien een wat snellere verbinding nooit weg is. Zeker niet als ze het niet te duur gaan maken
Oh en idd er komt direct UTP uit het aansluitpunt zo te zien:
[afbeelding]
meer...
linkje naar pdfje
geen modem benodigd, en routers worden niet ondersteund....Maar ze werken wel
Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt
Verwijderd
Ik vermoedt dat je modem op dat moment het bekende pakketje ophaalt van de server om zo de cap in te stellen, op dat moment is het even caploos en zie je dat je 1 mb p/s minstens haalt.lordsnow schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:56:
[...]
Zoals je zelf al zegt, de geadverteerde maximum grens is 4000 kbps. (488 KB/s).
De echte (bij @home ingestelde) cap voor BB ligt iets hoger: 4400 kbps. (537 KB/s)
En je bent niet de eerste die de laatste tijd vreemde uitschieters heeft, kwa snelheid.
Tekenen dat @home bezig is met het testen van een nieuwe snelheidsverhoging?
(Of je browser was in de achtergrond al bezig met het downloaden van het bestand voordat je op OK klikte, dan krijg je heel even een uitschieter in de getoonde d/l snelheid).
Dat is mijn theorie hier in, Family hier nog steeds (verhoging gaat pas in op 22feb :x ) en merk vaak uitschieters naar 1022k p/s.
Die waardes zijn echt te slecht.csteelooper schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:02:
Ok, nu is vorige week dinsdag (dus NIET gisteren) de monteur geweest... Maar in plaats van betere waardes heb ik nu eigenlijk juist slechtere waardes. Vreemd genoeg heeft de verbinding er nooit uitgelegen sindsdien, want het zijn de maximumwaarden (DPL -15dB, SNR/Down 29dB, UPL 57dB (gisteren)). Ik heb eveneens een interferentie-achtige storing op Ned. 2 en 3 (C7 en C10 op de kanalenkaart). Nederland 1 (C6) geeft géén problemen (nouja, misschien iets slechter, maar verder niks). Ik weet wel dat de monteur heeft lopen fidgetten met de connector van de kabel die van de meterkast naar de huiskamer loopt, en die was al niet echt je van het... Weet iemand of het kwaad kan als ik die connector vervang c.q. laat vervangen? en ik kan misschien beter wel wachten tot de verbinding er een keer echt uit ligt...
Wat aanvaardbaar is:
1
2
3
4
| Signal to Noise Ratio >30 dB Power Level +15/-15 dB Upstream Value Power Level <55 dBmV |
Al te veel zou ik binnenshuis niet veranderen, zet het modem eens direct op het AOP en draai alle connectoren goed aan, wat voor waardes heb je dan?
Verwijderd
En dan vooral 's avonds.
Een paar maanden terug hebben we een motorola modem gekregen, en was ik blij dat ik weer kon gamen met ping <30
Nu is het echter ALTIJD weer minimaal 60, en 's avonds standaard >150.
Dit is echt niet meer te doen met het gamen, ik erger me er rot aan.
Ik heb een edimax routertje van 2 jaar oud, heeft altijd naar bohoren gefunctioneerd (en nogsteeds)
Aangezien mijn pc op zolder staat, ben ik niet in staat te testen of de latency zonder router laag is, maar aangezien het verschil per dagdeel behoorlijk is lijkt mij het een probleem van @home.
Hebben meer mensen hier last van?
Omgeving Tilburg.
Meetal had (en heb) ik waardes die hier keurig binnen vallen:soganta schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:22:
[...]
Die waardes zijn echt te slecht.
Wat aanvaardbaar is:
code:
1 2 3 4 Signal to Noise Ratio >30 dB Power Level +15/-15 dB Upstream Value Power Level <55 dBmV
Al te veel zou ik binnenshuis niet veranderen, zet het modem eens direct op het AOP en draai alle connectoren goed aan, wat voor waardes heb je dan?
1
2
3
4
| Signal to Noise Ratio 33 dB Power Level -10 dB Upstream Value Power Level 49 dBmV |
Afgelopen week had ik last van interferrentie op Nederland 2 en 3, dus ik keek ook maar es naar de signaalwardes van m'n modem, en die waren toen RANZIG slecht... Alleen m'n SNR was aanvaardbaar:
1
2
3
4
| Signal to Noise Ratio >32 dB Power Level -15 dB Upstream Value Power Level 59 dBmV (dit mocht nog net volgens @Home) |
Dat heeft een aantal dagen geduurd en zou aan mijn AOP liggen (naja, daar dus net ná, aan de connector naar m'n huiskamer). Gisteren kwam ik thuis uit m'n werk, de verbinding was al die tijd keurig online, ook al waren de waardes zo hoog. Nu had ik géén interferrentie meer. Ik weer kijken naar de waardes en wat denk je: alles back to good ol' normal. Ok, ik blijf twijfelen aan de connector die naar m'n huiskamer loopt vanaf de meterkast - die is nooit exactly up to scratch geweest, dus die wordt nog wel eens vervangen. De monteur heeft ff uitgemeten met een apparaat wat de waarden zouden zijn als ik 't ding direct aan het AOP zou hangen:
1
2
3
4
| Signal to Noise Ratio 37 dB Power Level 2 dB Upstream Value Power Level 34 dBmV |
Allemaal keurig waar 't wezen moet. Maar zelfs als ik alléén de huiskamer aan 't AOP hang, heb ik betere waardes dan nu. Dan is alles 6dB lager dan wat ik als eerste waardes noemde. Inverband met diverse aanpassingen in mijn huis is 't helaas zo makkelijk nog niet om 't modem direct op 't AOP te zetten, dus voorlopig doe ik het maar met de waardes die ik totnogtoe ALTIJD al gehad heb (zie eerstgenoemde waardes). Ondertussen kijk ik eens rond naar oplossingen die ervoor kunnen zorgen dat ik 't modem wél in de meterkast kan neerpleuren.
Verwijderd
Hier precies hetzelfde GDVD.. eerst nergens last van maar de laatste 4 a 5 weken constant lag met mijn xbox game.. Vooral s'avonds kan amper schiet van het schokken...
Rond 8 uur is het ergst...
@home heeft het gewoon niet goed op orde dit moment..
Ik ga het dan ook opzeggen en zoeken naar een alternatief want ik kan zo niet meer spelen..
Groet