Het grote @home problemen topic deel 6

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Harlingen is alles weer werkende, ook bij die vriend van mij. Uur geleden werd hij wakker en toen werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:35

Sponge

Serious Game Developer

Ik heb de router (freesco) op het ip ingesteld, wat ik normaal heb. Ik kan nu weer internetten... DHCP dus even uitgezet. Dit is nu al bijna 24uur, begint wat irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Maar als de modem niet aanmeldt, heeft t met de pc of router ook niet veel zin. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment zijn er storingen in onze regio of meerdere regio's, meestal zijn het DHCP problemen, wat ik heb gedaan is het volgende , ik heb mn verbinding gewoon statisch ingesteld, zodat ik geen gebruik hoef te maken van DHCP >:) en u heb ik opeens wel verbinbing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heb een nieuwe IP gekregen toen ik mijn router resette. Is het mogenlijk om toch een statisch IP te verkrijgen? Ik weet niet meer wat mijn oude was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:13:
Op dit moment zijn er storingen in onze regio of meerdere regio's, meestal zijn het DHCP problemen, wat ik heb gedaan is het volgende , ik heb mn verbinding gewoon statisch ingesteld, zodat ik geen gebruik hoef te maken van DHCP >:) en u heb ik opeens wel verbinbing
waren er gisteravond ook storingen in enschede?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Maar ik wil graag weten: Als ik op mn laptop mn ip als statisch instel, doet ie t dan wel? De modem is immers nog steeds bezig met aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

bartgrefte schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:22:
[...]

waren er gisteravond ook storingen in enschede?
Yup, bij mij ligt het vanaf gisteren 13:00 er al uit. Nu nog steeds (post dit vanaf stageplek). Ik begin nu toch wel erg genoeg te krijgen van @home. Ben al meer als 5 jaar lid.
Het werkt de laatste 3 weken weer redelijk normaal hier, daarvoor 4 maanden een ontzetten slechte, trage, onstabiele verbinding gehad en nu weer dit.
Ik denk er echt over om over te stappen op ADSL, speedXS kost maar 4Euro's meer in de maand voor een 8/1Mbit verbinding... 8)
Sinds gisterenavond is de helpdesk ook al niet te bereiken, :/ what's next....?

[ Voor 5% gewijzigd door potatox op 26-11-2004 15:04 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damtheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:52
Mhwja , ik ga zo thuis het statisch instellen uitproberen . Als dat werkt zal ik wel hier een reactie neer zetten.

Als ie het niet doet kan ik toch niet op inet om wat te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

_PoTaToX_ schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:03:
Sinds gisterenavond is de helpdesk ook al niet te bereiken, :/ what's next....?
Die is ondertussen al wel weer te bereiken, iets met telefooncentrale aan de hand ;).

Ik heb ook 1 dagje zonder internet gezeten, zojuist mijn oude ip (dat ik een tijdje terug kwijt geraakt was) weer terug gehad. Het werkt in ieder geval weer prima.
Enige wat raar is, mijn hostname is veranderd terwijl mijn naam (die als hostname gebruikt zou moeten worden) niet veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik heb nergens last van gehad, gister en vandaag kon ik gewoon op internet komen :) (enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:35

Sponge

Serious Game Developer

Streeds probleme hier. Net vloog m'n statische instelling ook plat :|, voor 3 uurtjes. toen weer DHCP geprobeer, en it nu weer op statisch. zolang ze het vanavond maar oplossen en niet maandag. Die reputatie hebben ze onderhand wel gecreeert bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:34

Zym0tiC

^_^

In omgeving Roermond nog steeds (sinds gisteren) dhcp problemen. Gelukkig dat ik een tijdje terug alle info van mijn router (wan ip/dns/gateway) in een documentje had opgeslagen. Dan maar tijdelijk statisch instellen.

Zo'n dhcp problemen zijn best fucked up als je net een router hebt gekocht en deze aansluit en dan doet internet het niet meer, zoeken zoeken.... hum misschien ligt de dhcp van @home eruit en ja hoor :p

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:55

dbzfan

Nee.

Ik ben van de 127.x.x.x naar de 84.x.x.x range gevlogen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Sinds gisteren al geen internet en nu is die stomme helpdesk ook nog plat :(

Ik heb weinig zin om het hele weekend zonder internet te zitten.

(Oldenzaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik heb wel een tip:

als je de @home support belt, gewoon zeggen dat je je abonnement opzegt als de problemen niet snel opgelost zijn.
Dan zijn ze ineens heel behulpzaam, volgens mijn ervaring.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Moet je ze wel eerst te pakken krijgen ;)
Ze hebben de melding van de site gehaald maar hij is nog steeds niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol check dit
Afbeeldingslocatie: http://www.dabombe.com/zooi/du%20meter.JPG

Iemand al 200Gb gedownload zonder een waarschuwings mailtje :D?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Erg vervelend. Ik weet mijn ip niet.

Nu moet ik verplicht op de brakke, onbeveiligde draadloze verbinding van de buren.
Over het algemeen heb ik toch best veel problemen met @home de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn IP uitgezocht door IP logs van mijn accounts op te vragen op de BBSen waar ik rond hang. Daarna de juiste met traceroute gevonden. Hoop dat dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Omgeving Enschede/Hengelo, werkt hier weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hopen dat Oldenzaal straks ook weer werkt als ik thuis kom...
De helpdesk is nog steeds plat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Kben nu thuis en gelukkig doet ie t hier wel (regio Venlo)

[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 26-11-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Zeeland werkt ook weer.(zit op mill)

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Triple-D schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:38:
Erg vervelend. Ik weet mijn ip niet.

Nu moet ik verplicht op de brakke, onbeveiligde draadloze verbinding van de buren.
Over het algemeen heb ik toch best veel problemen met @home de laatste tijd.
http://www.whatismyip.com

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Laatst online: 14-04 20:57
Regio assen werkt ook al de hele dag niet 8)7 zit nu op een niet zo snel adsl lijntje. Die "technici" van @home zijn er wel heel lang mee bezig om de boel weer op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik erg gek vind, mijn buren konden gewoon internetten met @home, maar ik had gisteren en vandaag ook hetzelfde euvel als vele anderen hier, een knipperend online-ledje. Maarja, dit was voor mij de grootste storing in de 4 jaar dat ik nu @home heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Denk wel dat je daar wat aan hebt zodra je verbinding down is :+

Hier net een kleine downtime gehad. Niet veel bijzonders. DHCP werkt nog , DNS ook... Prima dus :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:23:

Ik merk trouwens geen snellere downloads e.d. nu de rest plat ligt, dat is wel jammer :)

Of zijn er meer mensen met surfboard en wel verbinding?
Klopt dat de rest plat ligt en jij en ik niet riekt ernaar dat Athome de verbinding afknijpt als de download niet hoger wordt, er is immers veel minder data verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:00:
[...]

Klopt dat de rest plat ligt en jij en ik niet riekt ernaar dat Athome de verbinding afknijpt als de download niet hoger wordt, er is immers veel minder data verkeer.
Het is toch algemeen bekend dat @home de verbinding afknijpt bij +- 500 KB/s ? Als er een probleem is waardoor er minder dataverkeer is zijn ze druk genoeg met het oplossen van het probleem dan jouw verbinding open zetten.

Trouwens , of het er echt sneller op word vraag ik me af , aangezien het netwerk nu overspoelt word met arp-requests?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simulated Zero schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:08:
[...]

Het is toch algemeen bekend dat @home de verbinding afknijpt bij +- 500 KB/s ? Als er een probleem is waardoor er minder dataverkeer is zijn ze druk genoeg met het oplossen van het probleem dan jouw verbinding open zetten.

Trouwens , of het er echt sneller op word vraag ik me af , aangezien het netwerk nu overspoelt word met arp-requests?
Nope, ze beloven ons 4000kbps(500KByte) en leveren maar 3000kbps, dus nog lager afgeknepen dan de 500 die jij noemt, zeg maar tussen de 350 en 400.
Hier zijn ze mee begonnen in de eerste week van September dit jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:12:
[...]

Nope, ze beloven ons 4000kbps(500KByte) en leveren maar 3000kbps, dus nog lager afgeknepen dan de 500 die jij noemt, zeg maar tussen de 350 en 400.
Hier zijn ze mee begonnen in de eerste week van September dit jaar.
Nou , dan ben jij een van de enigste , ikzelf haal nog steeds rond de 520 kb/s :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 15:28
Ruim 540 aan deze kant met nauwelijks dipjes afgezien van de DHCP storing van gisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 13:00

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Eindelijk weer online.. Sinds gisteravond 22.00 geen internet meer hier... :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:55

dbzfan

Nee.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Nov 26 2004 om 21:34:33 UTC+0100)

Download : 500.5 KByte/sec
Upload : 27.7 KByte/sec
Connection : 673.0 Conn/min

Toch maar een x gaan bellen voor zo'n motorola modem, die upload lijkt nergens op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

@#$#@$%% DHCP werkt hier nog steeds niet, kreeg toevallig 1 keer een IP dus die heb ik maar hard ingesteld nu, met mn router ertussen werkt het nog niet want die krijgt weer geen IP :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 15:25

markvt

Peppi Cola

Hij werkt vandaag weer haperend gisteren helemaal niets van 12.00 tot vanmorgen 09.15 en nu knipperende verbinding. Hopen dat ie weer stabiel blijft.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33
oke ,2 dagen zonder inet gezeten , nu net weer online , ben tijdje terug over gestapt van breedband naar basis , omdat ik toch niet zoveel meer downloadde , echter heb ik weer de snelheid ban breedband terwijl ik voor basis betaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Zow, weer internet aan de praat gekregen hier (enschede). Zag dat men router weer een ip kreeg. Wat raar was is dat @home me subnetmasker IP gaf dat mijn Standaardgateway ip normaal is. En als Standaardgateway gaf @home nix. :|
Dus ff handmatig ingesteld, subnet en gateway omgedraait, subnet goed ingevult (255.255.254.0) en voila het werkt weer.. :z

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt weten of er storing is kun je ook 0800 1414 bellen. Zo ben ik er achter gekomen dat er hier in Assen storing was. Ik ben maar 2 uur offline geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_PoTaToX_ schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:41:
Zow, weer internet aan de praat gekregen hier (enschede). Zag dat men router weer een ip kreeg. Wat raar was is dat @home me subnetmasker IP gaf dat mijn Standaardgateway ip normaal is. En als Standaardgateway gaf @home nix. :|
Dus ff handmatig ingesteld, subnet en gateway omgedraait, subnet goed ingevult (255.255.254.0) en voila het werkt weer.. :z
Hey ik kreeg het zelfde fout als jou, ik kreeg ook gateway ip in the subnetmask, daarna heb ik hem weer statisch ingesteld en het werkt weer .
maar ze hadden gezegd dat je de instellingen niet moet gaan veranderen, maar ik kon mn handen niet thuis houden, :D zouden ze dat erg vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Gatverdamme wat een gezeik daar bij @home altijd. Wat een incompetente bedoening.

Het begon in September (na vele keren een monteur die het 'signaal' kwam bijstellen). De internet verbinding hield ermee op. Op een vrijdag gebeld, op maandag een monteur. Conclusie: kabelbreuk buiten het huis, moet een klusploeg komen. Zal ongeveer 1 a 2 week duren. 2 Weken later nog niets gebeurd... @Home bellen, een paar dagen later een monteur (alleen, moet hij alleen die kabel vervangen?) gaat vervolgens precies hetzelfde doen als de eerste en concludeert tevens dat de kabel stuk is... En toen gingen we wachten..

Het heeft al met al bijna 3 maanden geduurt voordat de kabel vervangen werd, tig keren met @home gebeld waarbij ze beloven terug te bellen en dat niet doen. Vervolgens melden dat het wachten op de gemeente is (moet kabel herstellen toestaan, echter toen wij de gemeente belden konden die ons vertellen dat zo iets met 1 telefoontje geregeld is... hoezo wachten op de gemeente?). Dan eindelijk de kabel vervangen. Inmiddels +/- 11 weken geen verbinding.

Kabel hersteld, dus internet! NOT! Modem kappot (hoe kan dat schijtding kappot gaan! is tijden niet gebruikt!!) Maar goed, weer @home bellen. Afgelopen dinsdag nieuwe modem gekregen en dinsdag avond internet! Eindelijk! Heb er een dag gebruik van kunnen maken toen was er weer storing! Wat een *** zooi!

Heb al flink zitten zoeken naar een geschikte ADSL provider maar nog niets gevonden. Hier in Delfzijl (groningen) zijn die dun gezaaid (of je moet 80 euro per maand betalen). Gatver, ik ben die lui echt helemaal spuug en spuug zat. Voor bijna 50 euro p/m mag je toch verwachten dat die verbinding functioneert. Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Nou, het was niet veel soeps de afgelopen dagen..en momenteel nog niet. Heb mijn verbinding statisch ingesteld, aangezien de DHCP server nog altijd down is. Dit is inmiddels al 48 uur het geval, dus ik kom in ieder geval in aanmerking voor restitutie (en veel mensen met mij, hoewel niet iedereen van de regeling op de hoogte is...).

Ik dacht ivm. de betreffende problemen even naar de helpdesk te bellen om te vragen hoe lang het nog zou gaan duren, dat viel echter goed tegen! Ik ben donderdagmiddag begonnen met proberen en kreeg vrijdagmiddag eindelijk eens géén ingesprekstoon (blijkbaar heeft de telefooncentrale ook al ondercapaciteit...). Vervolgens nog ongeveer een kwartier moeten wachten totdat ik iemand aan de lijn kreeg, heeft dus wel weer een aantal euro's gekost.

Los van dit alles is de uploadsnelheid alweer een tijd behoorlijk bedroevend. Vlak nadat ik mijn DOCSIS modem heb gekregen had ik over snelheid niets te klagen; heb een hele tijd een stabiele uploadsnelheid van 58 kb/s gehad. De laatste tijd is deze echter ontzettend instabiel en fluctueerd tussen de 5 en hooguit 30 kb/s.

Ik ben een hele tijd behoorlijk tevreden geweest met @home en heb me dan ook niet meer laten zien in dit topic, helaas lijkt die periode weer voorbij.. :(

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:42
hmm ik weet niet maar half tilburg niet plat hier. maar de oplossing is vrij simpel iedereen heeft hier in tilburg een ander ip gehad een 84 adres. Om weer online te komen moet je effe je oude ip statisch instellen want dat is nog gewoon beschikbaar in mijn geval een 217 adres en voila internet is er weer :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zap schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:16:
Nou, het was niet veel soeps de afgelopen dagen..en momenteel nog niet. Heb mijn verbinding statisch ingesteld, aangezien de DHCP server nog altijd down is. (
Ff hierop inhaken, ik heb mijn verbinding nu ook statisch ingesteld alleen kan ik nu geen mail en news ontvangen/verzenden.
Moet ik nog wat instellen in mijn mail/newsreader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:06:
[...]

Ff hierop inhaken, ik heb mijn verbinding nu ook statisch ingesteld alleen kan ik nu geen mail en news ontvangen/verzenden.
Moet ik nog wat instellen in mijn mail/newsreader?
Waarschijnlijk gebruik je nog de oude hostnames 'mail' respectievelijk 'news'; de DHCP-server geeft hiervoor een DNS suffix, welke je nu niet hebt. Je kunt sowieso het beste de nieuwe serveradressen gebruiken. Voor SMTP/POP3 is dit 'mail.home.nl' en voor NNTP kun je news.jouwdnsachtervoegsel.home.nl (bijv. news.zwoll1.ov.home.nl) of testnews.home.nl gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Zap op 27-11-2004 15:59 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:41
code:
1
2
3
4
5
Ping-statistieken voor 213.239.154.35 (www.tweakers.net):
    Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 97, verloren = 3
    (3% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 20ms, Maximum = 214ms, Gemiddelde = 102ms

En dat om dit tijdstip? :|

Ook lijkt het alsof @Home mij opeens al het inetverkeer tussen mij en een maat van me, die aan de andere kant van het dorp woont, blokkeerd. Ik kan sinds gisteren zijn pc niet meer bereiken en hij de mijne ook niet? http, radmin, ftp, alles is dood. Dit gebeurde na een reboot van mijn router. Inet werkt verder gewooon normaal aan zijn kant en brak aan de mijne. Er was de laatste tijd wel veel data overdracht tussen ons twee. Misschien heeft dat er iets mee te maken? :(

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duizenden klanten Essent hebben problemen met internet

Uitgegeven: 27 november 2004 15:44
ARNHEM - Ongeveer 8500 klanten van Essent kunnen niet via de kabel op internet. Het adres van hun computer communiceert niet met het adres op de server van de provider.

De gedupeerden kunnen het probleem alleen oplossen als zij met de helpdesk (0900-8112) bellen, aldus een woordvoerder zaterdag. Een medewerker kan dan het juiste IP-adres doorgeven, dat de klant moet invoeren in zijn computer.

De helpdesk is alleen moeilijk bereikbaar; al heeft Essent honderden mensen opgeroepen bij te springen. Gedupeerden moeten blijven proberen, adviseert de woordvoerder. De medewerkers staan klanten ook zondag te woord.

De problemen begonnen donderdag toen de internetleverancier van server veranderde. Enkele tienduizenden klanten konden daardoor tijdelijk niet op het wereldwijde web. Voor de duizenden surfers die het nu nog zonder e-mail moeten doen, bleken de problemen hardnekkiger en de oplossing ingewikkelder. Ruim 400.000 mensen gaan via Essent op het internet.

bron: http://nu.nl/news.jsp?n=448470&c=50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom krijg ik dan eigenlijk nog wél een IP-adres (ook het oude adres, dus geen andere ofzo)? Ik heb hem niet statisch ingesteld, dus gewoon via DHCP...

Twee familieleden een paar straten verderop krijgen weer géén IP-adres, terwijl ze ook via DHCP werken (en hetzelfde type modem hebben als ik). Ze proberen al twee dagen te bellen, maar ze komen er continue niet doorheen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

wildhagen schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:43:
Waarom krijg ik dan eigenlijk nog wél een IP-adres (ook het oude adres, dus geen andere ofzo)? Ik heb hem niet statisch ingesteld, dus gewoon via DHCP...

Twee familieleden een paar straten verderop krijgen weer géén IP-adres, terwijl ze ook via DHCP werken (en hetzelfde type modem hebben als ik). Ze proberen al twee dagen te bellen, maar ze komen er continue niet doorheen...
Ik zit ook al 2 dagen zonder DHCP adres dus ik had hem maar vast ingesteld, net ff mn router ertussen geknoopd en na een lange tijd deed ie het ineens weer.

Duizenden klanten Essent hebben problemen met internet
Prutsers :(

Owja wildhagen heb je een com21 of motorola modem? het zijn alleen de motorola gebruikers die problemen hebben, die zitten namelijk in de 82* scope

[ Voor 10% gewijzigd door Bierkameel op 27-11-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb een Motorola, maar ik zit niet in de 82-scope, maar 84.31.148.xxx

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kan @home wel lekker rijk worden, mensen laten bellen met dat nummer, 10 cent per minuut en vervolgens minutenlang in de wacht staan.
Maar kan iemand mij nu eigenlijk uitleggen waarom mijn buren wel konden internetten, maar ik niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:12:
[...]

Zo kan @home wel lekker rijk worden, mensen laten bellen met dat nummer, 10 cent per minuut en vervolgens minutenlang in de wacht staan.
Maar kan iemand mij nu eigenlijk uitleggen waarom mijn buren wel konden internetten, maar ik niet??
Ik heb precies hetzelfde hier... M'n buren kunnen "normaal" internetten, ik kan het alleen met statische verbindingsinstellingen.

Heb er helaas geen verklaring voor, alhoewel de buren wel een ander soort abo hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door AtHomer op 27-11-2004 18:58 ]

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij thuis hebben hier 3 ip adressen van @home computer b , c en d, ik zit op dit moment op computer C en ik heb automatisch ingesteld en het werkt perfect,
Maar op computer a en c heb ik hem statisch ingesteld, omdat ze de gateway omgewisseld hebben in subnetmask :( ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk weer een ip via DHCP, maar het internet werkt nog steeds niet. (Gelukkig heb een tweede ISP)
Regio Hengelo (ov)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Hier is het nog vreemder .. op andere computers in het netwerk kan ik wél gewoon op internet, maar als ik het via mijn eigen ip adres (niet op de router / netwerk dus) probeer dan kan ik de dhcp server niet vinden. Hopelijk gaat @home dit probleem zeer snel oplossen aangezien ik al sinds donderdag avond 20:00 zonder internet zit via mijn eigen ip adres.

Enschede (ov)

[ Voor 12% gewijzigd door Royal op 27-11-2004 19:12 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Eerst had ik t ook handmatig ingesteld. Maar toen ie t later weer niet deed, heb ik weer voor automatisch gekozen. Doet ie t en blijkt mn IP weer anders te zijn en ook die van de gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
Iemand enig idee wat dit kan zijn:

Ik krijg geen teamspeak connectie meer met mijn neef. Hij kan niet bij mij, en ik niet bij hem. Terwijl voor de rest iedereen bij hem en bij mij er op komt.

Ik had dit eerst ook met een vriend die een paar huizen verder woont. Het probleem was toen dat we op dezelfde gateway zaten en @home blijkbaar directe verbindingen daartussen geblokkeerd heeft. Maar dit was op te lossen door zelf de route toe te voegen.

Alleen mijn neef woont een heel stuk verder weg en hij heeft ook niet dezelfde gateway dan mij. Een route toevoegen lijkt niet te werken. Maarja we hebben dan ook niet dezelfde gateway.

Maar iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in vught, regio den bosch, hetzelfde probleem.
Ik wil mijn verbinding nu ook statisch instellen en ik weet mijn ip adres wel maar wat moet ik invullen bij subnetmasker en Standaard gateway. En moet ik hiernaast nog iets anders wijzigen om het internet weer te laten werken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:26:
lol check dit
[afbeelding]

210 GB ook goed? :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Heb vanmiddag ff gebeld. Als je het doorgeeft dan melden ze je modem opnieuw aan. Dit zou voor de meeste mensen gaan werken. Hier dus ook :) men IP is heel iets veranderd, maar de verbinding werkt goed nu 8)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Killua schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:16:
Iemand enig idee wat dit kan zijn:

Ik krijg geen teamspeak connectie meer met mijn neef. Hij kan niet bij mij, en ik niet bij hem. Terwijl voor de rest iedereen bij hem en bij mij er op komt.

Ik had dit eerst ook met een vriend die een paar huizen verder woont. Het probleem was toen dat we op dezelfde gateway zaten en @home blijkbaar directe verbindingen daartussen geblokkeerd heeft. Maar dit was op te lossen door zelf de route toe te voegen.

Alleen mijn neef woont een heel stuk verder weg en hij heeft ook niet dezelfde gateway dan mij. Een route toevoegen lijkt niet te werken. Maarja we hebben dan ook niet dezelfde gateway.

Maar iemand een idee wat dit kan zijn?
Check een paar reacties boven je. Ik heb hetzelfde probleem. Pompten jullie ook veel data over (ftp)? Ik heb al een mailtje naar @home gestuurd hierover.

M'n verbinding is nog steeds brak btw, Minimum = 14ms, Maximum = 147ms, Gemiddelde = 70ms ping :(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
nou lekker, gisteravond prong de verbinding eruit, omzojuist pas weer te werken, bel je de helpdesk krijg je een ingesprektoon. maargoed het werkt weer, is de eerste downtime die ik hier in een hele lange tijd heb gehad, kan gebeuren.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Maverick schreef op zondag 28 november 2004 @ 02:11:
nou lekker, gisteravond prong de verbinding eruit, omzojuist pas weer te werken, bel je de helpdesk krijg je een ingesprektoon. maargoed het werkt weer, is de eerste downtime die ik hier in een hele lange tijd heb gehad, kan gebeuren.
die lui liggen nog te tukken, De helpdesk is er pas om 12.00. Terwijl de tv storingsdesk wel gewoon bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:07:
Hier in vught, regio den bosch, hetzelfde probleem.
Ik wil mijn verbinding nu ook statisch instellen en ik weet mijn ip adres wel maar wat moet ik invullen bij subnetmasker en Standaard gateway. En moet ik hiernaast nog iets anders wijzigen om het internet weer te laten werken?
Je gateway IP is waarschijnlijk hetzelfde als jouw eigen IP, maar dan eindigend op een 1. Dus als je IP bijvoorbeeld 23.120.100.56 is, dan is je gateway 23.120.100.1. Subnetmask is 255.255.254.0.

Ik heb zelf ook andere DNS servers ingesteld, dat werkte beter. Die van Versatel zijn:
62.58.62.132 en 62.58.94.130.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
martijnf schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:49:
hmm ik weet niet maar half tilburg niet plat hier. maar de oplossing is vrij simpel iedereen heeft hier in tilburg een ander ip gehad een 84 adres. Om weer online te komen moet je effe je oude ip statisch instellen want dat is nog gewoon beschikbaar in mijn geval een 217 adres en voila internet is er weer :p.
en ondertussen zorg je daardoor ervoor dat een andere abonnee van @home niet online kan komen.
immers, dat ip is nu aan iemand anders toebedeeld; maar omdat jij hem statisch heb staan kan de ander hem niet gebruiken.

ik kan het wel begrijpen hoor :) en waarschijnlijk zolang de storing duurt merkt @home het waarschijnlijk ook niet (immers bijna elk verbindingsprobleem die nu bij de helpdesk binnenkomt word op de dhcp storing afgeschoven).
Echter is het wel fair als je regelmatig controleerd of je alweer dynamisch kan. (en als @home er WEL achterkomt zullen ze je afsluiten)

ook tip voor de rest die zijn eigen ip statisch instelt: vergeet hem niet weer dynamisch in te stellen....

Ik heb zelf ook telkens last van de storing. Ik krijg ook mijn gateway bij mijn subnetmasker te staan (ik heb trouwens ook ALTIJD mijn ip gegevens op een briefje staan, van mijn -a, -b en -c computer)
Ik heb mijn computer ook statisch ingesteld. Echter heb ik al 2x in 2 dagen zelfs statisch geen verbinding gehad. Toen heb ik mijn nic softwarematig verwijderd, reboot, ip adres weer ingesteld en deed hij het weer :? raaaaaar
Storing DHCP server 25 november 2004 UPDATE

Door een storing in ons netwerk kunt u
donderdag 25 november 2004 problemen
ondervinden met de internet service van:

- Essent@Home Noord
- Maastricht@Home
- Essent@Home Zuid

De storing kan invloed hebben op de
verbinding.

UPDATE !

Wegens drukte aan de telefoon willen wij u
vriendelijk verzoeken om alleen te bellen met onze
helpdesk als u niet online kunt komen.

Onze technici zijn bezig om dit zo snel
mogelijk op te lossen.
lol @ update

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Maestro.mosjuh schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:21:
[...]

ook tip voor de rest die zijn eigen ip statisch instelt: vergeet hem niet weer dynamisch in te stellen....

Ik heb zelf ook telkens last van de storing. Ik krijg ook mijn gateway bij mijn subnetmasker te staan (ik heb trouwens ook ALTIJD mijn ip gegevens op een briefje staan, van mijn -a, -b en -c computer)
Ik heb mijn computer ook statisch ingesteld. Echter heb ik al 2x in 2 dagen zelfs statisch geen verbinding gehad. Toen heb ik mijn nic softwarematig verwijderd, reboot, ip adres weer ingesteld en deed hij het weer :? raaaaaar
Gedaan, en die van mij werkt weer.
Nuttige tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader zag vanochtend op het nieuws dat je @home moest bellen, Anders kon je niet op internet? Ik heb gelukkig nu weer internet. maar ik denk dat hij er straks weer uitvliegt. Als ik het nummer 0900-8112 bel dan krijg ik een bezet toon? Dus ik bel die van maastricht nu en ik hoop dat ze me dan kunnen doorsturen..
offtopic:
Ik zit nu op 209Gb en mij broer niet meegerekend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Grmbl, vanochtend rond 09:00 is mijn IP adres behorende bij mijn -a account gewijzigd.
Het IP adres voor het -b en -c account is nog wel hetzelfde.

Kan ik weer tig changes doorvoeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat nummer echt niet gebeld. Laten ze mij maar bellen de volgende keer :P
@home doet het sinds 12:53 weer hier.
Regio Hengelo (ov.)

p.s. betstaat er ook @Home Oost?
- Essent@Home Noord
- Maastricht@Home
- Essent@Home Zuid

ik kan regio Hengelo niet plaatsen in dat lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:56:
Mijn vader zag vanochtend op het nieuws dat je @home moest bellen, Anders kon je niet op internet? Ik heb gelukkig nu weer internet. maar ik denk dat hij er straks weer uitvliegt. Als ik het nummer 0900-8112 bel dan krijg ik een bezet toon? Dus ik bel die van maastricht nu en ik hoop dat ze me dan kunnen doorsturen..
offtopic:
Ik zit nu op 209Gb en mij broer niet meegerekend >:)
Ik vraag me af wat je moet doen op je computer dat je ze zo dringend moet bellen.
Moet je ergens je ip invoeren?

Ik had ook geen verbinding maar heb alles statisch ingesteld en alles deed het weer normaal, gsteravond weer op dynamisch gezet en ik kreeg gewoon mijn normale ip toegewezen.
Niet hoeven bellen dus..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:28:
[...]

Ik vraag me af wat je moet doen op je computer dat je ze zo dringend moet bellen.
Moet je ergens je ip invoeren?

Ik had ook geen verbinding maar heb alles statisch ingesteld en alles deed het weer normaal, gsteravond weer op dynamisch gezet en ik kreeg gewoon mijn normale ip toegewezen.
Niet hoeven bellen dus..........
Ik heb dus gebeld.. 15 minuten gewacht.. 'Ze gaven de schuld aan me router..
mja, Ik kom niet meerin de configuratie van me router.. En nu moet ik dus handmatig ip invoeren enzo.. Kan nu ook geen porten forwarden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:28:
p.s. betstaat er ook @Home Oost?
- Essent@Home Noord
- Maastricht@Home
- Essent@Home Zuid

ik kan regio Hengelo niet plaatsen in dat lijstje.
Op dit plaatje staat het dekkingsgebied van Essent.
http://www.essentkabel.com/img/gebied-nederland.gif
Je ziet duidelijk twee gebieden. Het bovenste zal dan wel Noord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons is momenteel alles weer werkende hoor. ('s-Hertogenbosch)
Bij het aanzetten van de pc deelt @Home gewoon weer automatisch IP-adressen uit, en zo hoort het ook.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Linksys BEFSR81 EtherFast 8-Port Cable/DSL Router ism @home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:41:
Bij ons is momenteel alles weer werkende hoor. ('s-Hertogenbosch)
Bij het aanzetten van de pc deelt @Home gewoon weer automatisch IP-adressen uit, en zo hoort het ook.
Ik heb wel weer een heel ander ip gekregen opeens (84.-range) maar het werkt idd weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier doet Outlook Express het niet meer:

Kan de host mail niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

Ik heb niks veranderd aan de instellingen toen i-net wegviel :'(
Webmail van @Home werkt wel gewoon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Hier doet ie t gewoon. Ik neem aan dat je niet achter een router zit, anders had je t sowieso anders ingesteld (mail.home.nl). Stel dat in, dan zit je altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u ;) Het werkt weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het geneuzel heeft inmiddels ook de Frontpage gehaald: nieuws: Internetproblemen bij duizenden klanten @Home :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:34:
code:
1
2
3
4
5
Ping-statistieken voor 213.239.154.35 (www.tweakers.net):
    Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 97, verloren = 3
    (3% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 20ms, Maximum = 214ms, Gemiddelde = 102ms

En dat om dit tijdstip? :|

Ook lijkt het alsof @Home mij opeens al het inetverkeer tussen mij en een maat van me, die aan de andere kant van het dorp woont, blokkeerd. Ik kan sinds gisteren zijn pc niet meer bereiken en hij de mijne ook niet? http, radmin, ftp, alles is dood. Dit gebeurde na een reboot van mijn router. Inet werkt verder gewooon normaal aan zijn kant en brak aan de mijne. Er was de laatste tijd wel veel data overdracht tussen ons twee. Misschien heeft dat er iets mee te maken? :(
Ik ben dus die maat van em.
Ik heb op mn servertje de proxy lopen voor rc5, maar daar kan sinds zondag ook een andere @homer uit hetzelfde dorp ook niet meer naar connecten. Ik kan hem ook niet meer pingen.
Hopelijk komt dit door de huidige problemen zodat het straks misschien opgelost is, maar het is wel een vaag probleem.

Hebben ze al een beetje een idee van hoelang het nog gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:25

bemeall

Down Under!

Dat je geen dataverkeer uit kunt voeren tussen mensen uit de buurt heeft denk ik niks te maken met het probleem wat nu bij @home loopt.
@home blokkeert namelijk standaard het verkeer wat op dezelfde gateway zit en dus onderling op die gateway uitgewisseld wordt.
Het kan best zijn dat je er in eerste instantie nooit last van had, maar dat je nu na de herindeling beide met een nieuw ip-adres op dezelfde gateway terrecht gekomen bent.
Hierdoor kun jij nu totaal geen dataverkeer meer uitwisselen met je maat.

Ik denk dat hier verder weinig aan te doen is, aangezien het gewoon standaard policy van @home is. Schijnen wel enkele truckjes voor te zijn om een route te forwarden op beide pc's, maar dat zou je even na moeten zoeken.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:26:
lol check dit
[afbeelding]

net een betaald nieuwsgroepen accountje ? ;)

@home gaat pas zeuren (en monitoren) als er klachten in de buurt komen over snelheid.. heb jij zelf een goede snelheid dan zullen je buren ws. ook niet klagen
monitoren doen ze tussen 17 en 24u 's avonds..de rest kun je leechen zoveel je wil

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 29-11-2004 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 17-09 09:53
Staat zelfs in het Brabants Dagblad vandaag; 'Klanten kunnen alleen online komen door met de helpdesk te bellen'.

Walgelijk toch, weer bellen naar dat 0900 nummer en extra betalen omdat ander s je verbinding he tneit doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Leuk, ik kan nog steeds niet online.. Modem blijft tijdens het opstarten hangen bij "Establish time of the day" :X

Straks maar weer eens bellen met de helpdesk, die gister zo goed als NIET bereikbaar was, daar betaal je dan voor |:(

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
-DomiNator- schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:38:
Leuk, ik kan nog steeds niet online.. Modem blijft tijdens het opstarten hangen bij "Establish time of the day" :X

Straks maar weer eens bellen met de helpdesk, die gister zo goed als NIET bereikbaar was, daar betaal je dan voor |:(
Sjee, dat klinkt bekend... al eens een power-cycle gedaan met 5-minute interval (dus de stroom 5 minuten van het modem af in plaats van de gebruikelijke 10-60sec)? Dit forceert een reset in plaats van een normale reboot. Na zo'n reset kan het 5 tot 30 minuten duren voor je weer online bent. Het lullige van deze DHCP-storing is dat-ie meestal weliswaar alleen de pc's treft, maar in enkele gevallen hebben ook de modems zelf moeite met het verkrijgen van een nieuwe lease. Overigens is de storing formeel gezien nog NIET opgelost; mensen die nu nog steeds problemen hebben met DHCP kunnen @Home bellen en krijgen een statisch IP toegewezen >:) (Bron: RTL Nieuws, @Home, WebWereld)

Update:

Net 0800-1818 (storingsnummer) gebeld:

'Door werkzaamheden kan het voorkomen, dat u geen verbinding kunt maken met ons netwerk. Het is belangrijk dat u de IP-instellingen van uw computer automatisch instelt. Het is ook belangrijk dat u het modem herstart. Tevens is het raadzaam dat u uw pc direct verbind met het modem. Mocht u na deze handelingen nog steeds niet online kunnen komen, dan kunt u blijven wachten en zult u zo spoedig mogelijk door een van onze medewerkers te woord worden gestaan'.

De storing is dus offenbar ZÓ erg dat ze nu GRATIS ondersteuning aanbieden indien je niet online kunt komen >:)

Update 2 - melding staat nu ook op site:
Storing DHCP server 25 november 2004
Door een storing in ons netwerk kunt u sinds
donderdag 25 november 2004 problemen
ondervinden met onze internet service.

De storing kan invloed hebben op de
verbinding. Wij raden u aan om de instellingen
van uw computer en internet eigenschappen niet
te veranderen.

Indien uw IP instellingen handmatig zijn
ingesteld zult u deze automatisch moeten laten
verkrijgen. Tevens is het raadzaam dat u het
modem herstart en de computer rechtstreeks
verbindt met het modem.

Wegens drukte aan de telefoon willen wij u
vriendelijk verzoeken om alleen te bellen met
onze klantenservice als u niet online kunt
komen.

Onze technici zijn bezig om dit zo snel
mogelijk op te lossen. Excuses voor het
ongemak.
Zó'n grote storing hebben ze denk ik lang niet gehad. In Den Bosch West had ik op 24 november al problemen en heb toen de helpdeskmedewerker verteld dat mijn modem (niet mijn router/pc dus) geen ip kon krijgen via dhcp. Dat heeft de 25e ook nog de hele dag geduurd en ik ben nu weer (nog) online. Maar volgens mij is het echt lang geleden dat ze zoiets hebben meegemaakt. En dat nét nu de budget-abonnees (ik zelf dus niet, heb breedband) een snelheidsverhoging gaan krijgen...

[ Voor 54% gewijzigd door csteelooper op 29-11-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
Check een paar reacties boven je. Ik heb hetzelfde probleem. Pompten jullie ook veel data over (ftp)? Ik heb al een mailtje naar @home gestuurd hierover.

M'n verbinding is nog steeds brak btw, Minimum = 14ms, Maximum = 147ms, Gemiddelde = 70ms ping :(.
Enige wat wij gebruikte was TeamSpeak. Maffe is dat het met een vriend die wel dezelfde gateway als mij heeft wel gewoon werk. (wel handmatig een route ingesteld) maar met mijn neef met een ander gateway adres dus niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (Cadier en Keer, gemeente Margraten) is @home weer weggevallen :'( Modem al gereset, en ip statisch ingesteld (had ik vorige zaterdag al gedaan). Maar nog steeds niks :O , dan maar wachten tot @home het gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
bemeall schreef op maandag 29 november 2004 @ 08:19:
Dat je geen dataverkeer uit kunt voeren tussen mensen uit de buurt heeft denk ik niks te maken met het probleem wat nu bij @home loopt.
@home blokkeert namelijk standaard het verkeer wat op dezelfde gateway zit en dus onderling op die gateway uitgewisseld wordt.
Het kan best zijn dat je er in eerste instantie nooit last van had, maar dat je nu na de herindeling beide met een nieuw ip-adres op dezelfde gateway terrecht gekomen bent.
Hierdoor kun jij nu totaal geen dataverkeer meer uitwisselen met je maat.

Ik denk dat hier verder weinig aan te doen is, aangezien het gewoon standaard policy van @home is. Schijnen wel enkele truckjes voor te zijn om een route te forwarden op beide pc's, maar dat zou je even na moeten zoeken.
Kun je mij een linkje geven over dat forwarden? Ik kan er zelf niks over vinden op google.

Het lijkt me trouwens geen gateway probleem, gezien de IP's. 84.31.136.48 vs 84.27.140.188. Ook is er een 3e persoon waarmee ik wel kan pingen maar dit derde persoon kan ook weer niet naar Fubah connecten?

[ Voor 12% gewijzigd door iets op 29-11-2004 18:34 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

iets schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:24:
Kun je mij een linkje geven over dat forwarden? Ik kan er zelf niks over vinden op google.
http://www.troublesathome...faq&page=problemen#vraag1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Alhoewel we allebij op een andere gateway zitten werkte deze methode wel :D. tnx!

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvm schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:38:
@noax:
DNS servers 213.51.129.37 en 213.51.144.37
PPPoE... ? Dat wordt toch niet gebruikt bij @Home.
Mijn internet werkt nu prima! :)
Eindelijk..

Maar, wanneer ik met mijn Xbox online wil dan geeft deze een foutmelding aan met deze 'DNS servers 213.51.129.37 en 213.51.144.37'.
Heb jij of iemand anders enig idee waaraan dat kan liggen?

Ik ga er vanuit dat deze DNS servers wel zouden moeten werken, aagezien mijn internet het ook 'gewoon' doet, voor nu in elk geval...

Zou ik ook andere DNS server in kunnen vullen of werkt dat niet?

Alvast bedankt.
@homer uit Gronigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

zijn wel de correcte dns-servers en ze zijn prima online
Pingen naar 213.51.129.37 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.51.129.37: bytes=32 tijd=30 ms TTL=248
Antwoord van 213.51.129.37: bytes=32 tijd=33 ms TTL=248
Antwoord van 213.51.129.37: bytes=32 tijd=40 ms TTL=248
Antwoord van 213.51.129.37: bytes=32 tijd=31 ms TTL=248

Pingen naar 213.51.144.37 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.51.144.37: bytes=32 tijd=32 ms TTL=247
Antwoord van 213.51.144.37: bytes=32 tijd=30 ms TTL=247
Antwoord van 213.51.144.37: bytes=32 tijd=47 ms TTL=247
Antwoord van 213.51.144.37: bytes=32 tijd=39 ms TTL=247

[ Voor 29% gewijzigd door Sequence op 30-11-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enorm bedankt, Sequence Koffieslurper! :)
Weet ik in elk geval dat het daar niet aan ligt!

Maar wat de oorzaak dan van mijn probleem is....nog maar even zoeken dan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb van de problemen afgelopen dagen totaal geen last gehad. Heb dan ook al tijden mijn IP (217.122 range) handmatig ingesteld op mijn linuxbak die het weer routeert voor de resv v/h netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Erik1 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:22:
Ik heb van de problemen afgelopen dagen totaal geen last gehad. Heb dan ook al tijden mijn IP (217.122 range) handmatig ingesteld op mijn linuxbak die het weer routeert voor de resv v/h netwerk :)
tip: check ff of je dynamisch nog steeds hetzelfde ip krijgt, met de dhcp probs zou je wel eens een nieuw ip hebben kunnen gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Het werkt nog prima :Y)

Als ie niet meer werkt kan ik gewoon ff de DHCP gebruiken en die gegevens weer overnemen in de statische configuratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
iets schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:46:
Alhoewel we allebij op een andere gateway zitten werkte deze methode wel :D. tnx!
@iets

Kun je me dan eens vertellen wat jullie dan precies gedaan hebben. Wij hebben het namelijk ook geprobeert maar bij ons wilde het niet werken. Kan natuurlijk ook zijn dat wij iets verkeerds gedaan hebben. We zijn niet zo'n helden in dat netwerk/internet gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:10:
Maar, wanneer ik met mijn Xbox online wil dan geeft deze een foutmelding aan met deze 'DNS servers 213.51.129.37 en 213.51.144.37'.
Heb jij of iemand anders enig idee waaraan dat kan liggen?
Die DNS servers moeten goed zijn, ook voor een X-box.
Heb je de Xbox direct op het modem aangesloten? Zo ja, vergeet dan niet de computernaam van @Home als 'hostname' in te vullen op de Xbox (dhcp gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Killua schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:24:
Kun je me dan eens vertellen wat jullie dan precies gedaan hebben. Wij hebben het namelijk ook geprobeert maar bij ons wilde het niet werken. Kan natuurlijk ook zijn dat wij iets verkeerds gedaan hebben. We zijn niet zo'n helden in dat netwerk/internet gebeuren
Misschien handig om de beide @Home gateway's hier te posten die jij en de ander hebben en te vermelden welke windows versie jullie gebruiken en of er een router in het spel is.
De reden waarom die wellicht ook van toepassing is in sommige situaties waar er twee *verschillende* gateway's zijn, is dat er vaak fysiek meerdere gateways bij elkaar zitten... dus misschien speelt het daardoor niet alleen binnen 1 subnet (personen met dezelfde gateway) maar iets breder.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste