Het grote @home problemen topic deel 6

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

bladebla

<Piéééép>

Update vanuit Groningen centrum hier :) Vanaf augustus al een probleemgebied. Ik was het zo ongelooflijk zat terwijl ik weinig opties heb. Mijn telefoon loopt ook via Essent, dus wordt ADSL weer wat lastiger. Het helpdesk leed wilde ik mij niet teveel in storten. Na een keer gebeld te hebben wordt het probleem al zo heerlijk bij jezelf neergelegd. Natuurlijk, ik weet het, moeten zij hun probleem-stroomdiagram aflopen. Maar wat kunnen zij nu meer zien, met een of ander tooltje, als ik mijn router er weer tussenuit moet trekken. :?
Grrr :)

Vandaag zou weer een netwerkonderhoud dag zijn, maar speedtest levert bij mij een download van +/- 350 kb/s. Op zich tevreden daar ik de laatste maanden minder heb gehad. Maar nog niet terug op de 490 kb/s die ik had. (Essent: "Ja, meneer, dat zijn maximale snelheden, die garanderen we niet." Dus kan ik net zo goed een lager abbo nemen? ;))

Maar Initial G heeft gelijk, speedtest is niet altijd de benchmark want met de genoemde nxs link, die een groter bestand of een langere tijd binnenhaalt, kom ik wèl weer rond de 450-500 kb/s! Dat geeft weer hoop. Nu moet nog blijken of het stabiel blijft.

Weet iemand overigens of het niet bereiken van je maximale upload ook als gevolg heeft dat je maximale download niet snel gehaald kan worden?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Nee , is redelijk onafhankelijk. Ik heb weleens een 1:1 verbinding gehad (60 kb/s up én down :X ) Enige wat eigenlijk wel kan zijn is als je upload niet voldoende meer is voor je download ( reken met 500 kb/s download maar op 8-10 kb/s upload verkeer :) )

Ook andersom trouwens weleens gehad , 20 kb/s up, 500 down. Vooral als je denkt dat de com21 mensen destijds 500+ haalden met maar 16 kb/s upload :) Ook motorola heeft zulke snelheden voor de verhoging wel eens gehaald :P

[ Voor 31% gewijzigd door Raku op 20-10-2004 20:02 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 20 oktober 2004 @ 18:38:
[...]

Dat zal dan wel het breedband abbo zijn . aangezien er nu maar 1 abbo duurder is dan 35 euro. Zonder korting heeft het geen voordeel natuurlijk.
tevens houd de aanbieding in dat het instalatiepakket (vroegah 90 (?) euri) gratis is als je abonnee blijft....

[ Voor 55% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 20-10-2004 22:33 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

ff een vraagje.
Hoe kom ik er achter wat de IP nummers van WERKENDE DNS servers van @home zijn als ik G*D geen internet heb? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Zym0tiC

^_^

The_Duke schreef op 20 oktober 2004 @ 23:49:
ff een vraagje.
Hoe kom ik er achter wat de IP nummers van WERKENDE DNS servers van @home zijn als ik G*D geen internet heb? :(
Dat heb ik dus ook al een aantal malen gehad. Gelijk toen mijn DNS werkte heb ik een documentje aangemaakt met allerlei dns adressen erin B)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

Zym0tiC schreef op 21 oktober 2004 @ 00:00:
[...]

Dat heb ik dus ook al een aantal malen gehad. Gelijk toen mijn DNS werkte heb ik een documentje aangemaakt met allerlei dns adressen erin B)
ik heb het probleem al opgelost...met dank aan de geweldige cash functie van google. Op die manier kon ik toch op de troubles@home site komen om daar de huidige ip nummers vandaan te halen. (90% van de sites deed het bij mij niet...google deed het gelukkig nog wel) @home heeft blijkbaar de dns ip nummers veranderd waardoor ik dus een paar dagen een zeer slechte verbinding had. Ik heb nu de nummers aangepast in me router en nu werkt het weer allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit trouwens ook op server Landgraaf, daar schijnen de laatste weken meer problemen mee te zijn, tijd voor onderhoud misschien.
News werkt hier al dagen totaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 20 oktober 2004 @ 19:26:
[...]

Mwah , als je 2,95 per maand nou een aanbieding mag noemen? Ik wist trouwens nieteens dat dat abbo al beschikbaar was :P
De aanbieding is dus "de eerste 2 maanden voor €35 (en installatiepakket gratis als je abbo blijft)", wat inhoudt dat maand 1 + maand 2 samen maar €35 kosten :), ongeacht het gekozen abbonement. Of heb ik het nu fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Flipmo2K schreef op 21 oktober 2004 @ 09:11:
[...]

De aanbieding is dus "de eerste 2 maanden voor €35 (en installatiepakket gratis als je abbo blijft)", wat inhoudt dat maand 1 + maand 2 samen maar €35 kosten :), ongeacht het gekozen abbonement. Of heb ik het nu fout?
klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 15:00
hoe kan ik erachter komen onder welke regio een plaats valt. Er staan voor deze week werkzaamheden gepland voor de regio maastricht. nou ligt de verbinding weer helemaal plat en ik heb geen idee of het daardoor komt of niet. Voor hetzelfde geldt valt m'n woonplaats onder de regio sittard-geleen.

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
haroldd schreef op 25 oktober 2004 @ 11:35:
hoe kan ik erachter komen onder welke regio een plaats valt. Er staan voor deze week werkzaamheden gepland voor de regio maastricht. nou ligt de verbinding weer helemaal plat en ik heb geen idee of het daardoor komt of niet. Voor hetzelfde geldt valt m'n woonplaats onder de regio sittard-geleen.
typ
code:
1
ipconfig
in dosvenster...

geeft zoiets:
Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter Internet:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: gelee1.lb.home.nl
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 82.70.101.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 82.70.101.1
dat dikgedrukte verklapt het dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ok... Mijn huisbaas heeft vrijdag een nieuwe computernaam gekregen, en dat verhielp bij haar de 200 disconnects per dag. Nu gaan ze dadelijk bellen, om dat hier (dus op haar 2de account) ook te doen.

Gaat weer lachen worden. Flikker je hele stappenplan maar in de prullenbak, want het betreft hier Debian :P

- vi /etc/dhcp3/dhclient.conf
- verander comp naam
- ifdown eth0
- ifup eth0

Klaar meneer!
Nee, u moet rebooten...
Nee hoor...
enz... :)

* UltraSub is heeeel benieuwd hoe dat gesprekje gaat verlopen ;)

Ik hoop echt dat dat het probleem oplost, want dit probleem maakt me knettergek....

[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 25-10-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN heeft vandaag mijn lijn opgeleverd en ik heb meteen m'n adsl aanvraag de deur uit gedaan. Ik zal blij zijn als ik van @home af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

In Roermond is 3/4 van het internet zo traag als een 2k4 verbinding (daar heb je dan breedband voor).

Vooral MSN-groepen en news-servers zijn vergeven van time-outs.

8)7 |:(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik denk dat Roermond gequalificeerd kan worden als een probleemgebied zo langzamerhand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Nu online

Zym0tiC

^_^

Coach4All schreef op 25 oktober 2004 @ 20:30:
In Roermond is 3/4 van het internet zo traag als een 2k4 verbinding (daar heb je dan breedband voor).

Vooral MSN-groepen en news-servers zijn vergeven van time-outs.

8)7 |:(
UltraSub schreef op 25 oktober 2004 @ 20:50:
Ik denk dat Roermond gequalificeerd kan worden als een probleemgebied zo langzamerhand...
Ik woon dus net even buiten Roermond en heb *afkloppen* geen problemen. Wel heb ik me net helemaal gek lopen zoeken naar het probleem waarom ik niet op mijn thuisserver kon komen. Check ik de logfiles van de router zie ik dat ik een ander ip adres heb gekregen :X

ipv 213. nu 84. zou dit er op een of andere manier mee te maken kunnen hebben?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25

markvt

Peppi Cola

Wordt wel ziek van die helpdesk, doet u eens ipconfig en wat is uw ip nummer daar.

ja
192.168.1.12 :)

En dat terwijl het hele kutprobleem bij hun ligt iedere keer. :(

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
markvt schreef op 26 oktober 2004 @ 21:46:
Wordt wel ziek van die helpdesk, doet u eens ipconfig en wat is uw ip nummer daar.

ja
192.168.1.12 :)

En dat terwijl het hele kutprobleem bij hun ligt iedere keer. :(
Das je router :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Nee, das je eigen IP. Je router is 192.168.1.1 :P

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
ik bedoel dat ik me niet kan voorstellen dat dat het ip is dat hij van @home krijgt. Vriend van me zegt ook dat z'n ip iets van 192.168.1.1 is wanneer hij ipconfig doet. Maar ga naar http://www.whatismyip.com en dan krijgt hij z'n normale @home ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Laatst online: 16-09 13:04
Postov schreef op 27 oktober 2004 @ 10:30:
ik bedoel dat ik me niet kan voorstellen dat dat het ip is dat hij van @home krijgt. Vriend van me zegt ook dat z'n ip iets van 192.168.1.1 is wanneer hij ipconfig doet. Maar ga naar http://www.whatismyip.com en dan krijgt hij z'n normale @home ip.
Klopt, want 192.168.*.* is een private range die speciaal bedoeld is voor LAN's. Zie ook de eerste google link hier. Als je zo'n private IP hebt kun je ook wel achter je public IP komen door de gateway (in veel gevallen het IP van je router) in te voeren en dan in de setup van je router te kijken.
UltraSub schreef op 25 oktober 2004 @ 20:50:
Zie ook TroublesAtHome Glasvezelprobleem zorgt voor nogal wat overlast.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.adslforum.nl/t...2106&SearchTerms=quicknet

En dan vragen wij ons af waar onze snelheid blijft, dit soort gasten moesten
ze per direct afsluiten.
Vreemd dat Athome dit zelf niet in de gaten heeft, 300 Gig per maand moet
toch op gaan vallen op den duur.
Ik weet zeker dat ik ook zo'n gast hier in de buurt heb zitten die dit flikt
gezien mijn snelheden van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 23:44:
http://www.adslforum.nl/t...2106&SearchTerms=quicknet

En dan vragen wij ons af waar onze snelheid blijft, dit soort gasten moesten
ze per direct afsluiten.
Vreemd dat Athome dit zelf niet in de gaten heeft, 300 Gig per maand moet
toch op gaan vallen op den duur.
Ik weet zeker dat ik ook zo'n gast hier in de buurt heb zitten die dit flikt
gezien mijn snelheden van de laatste tijd.
Pff, idd, mee eens. Ik ben een high end gebruiker(dacht ik). En ik download zo'n 40-50 gb per maand. En dat vind ik eigenlijk al onbeschoft veel. Moet er wel bij zeggen dat dat de piekmaanden zijn, normaal is het rond de 20-30.

Deze maand zit ik op 40 gb maar daar zit minstens 5 gb netwerkverkeer bij van een lanpartytje(aantal vrienden samen).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Van mij part mogen ze zo'n datalimiet invoeren , beetje flexibel , rond de 50 GB maximaal , terwijl dat al veel is. Ik vind het belachelijk dat mensen die 300 GB per maand downen daar mee weg kunnen komen. Wanneer wil je dat allemaal bekijken/luisteren? Nee , gewoon puur om het hebben ,stoer doen t.o.v. je vrienden oid :? Kansloos noem ik dat:P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

aaa,ik word gek.. hoe is het in godsnaam mogelijk om een bestand van 10mb te downloaden met 500kb, terwijl de internet paginas supersloom laden. tweakers pingen geeft nu het volgende, terwijl de paginas browsen uuuren duurt :(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=14ms TTL=246
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=11ms TTL=246
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=9ms TTL=246
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=24ms TTL=246

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 9ms, Maximum = 24ms, Average = 14ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

misschien dat je ie gewoon brak is, of je windows install.
probeer eens een andere browser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,ik heb dus nu ook al een jaar @home internet en ik moet zeggen dat het zwaar tegen valt!!!
Bij mij zijn de problemen begonnen toen @Home de snelheden heeft verhoogd.
Ik krijg constant als ik op internet wil kan server niet vinden en mijn e mail werkt dan ook natuurlijk niet.
Ik heb al ettelijke keren de helpdesk gebeld maar die doen alsof de fout bij mij ligt en niet bij hun.
Nu weet ik niet 100% of mijn computer niet kapot is of niet maar naar mijn weten functioneerd de rest van mn pc perfect alleen het klote @home internet niet.
Ze adviseren mij via de helpdesk dat ik maar de stroom van het modem af moet halen en na 10 sec weer in moet steken.Nu gaat dat ff goed en kan ik weer internetten maar daarna is het weer raak na een dag of 2,en daar betaal je dan per maand voor om zon klote verbinding te hebben.
Ik gebruik het witte motorola surfboard modem van @home,dat naar mijn idee helemaal stuk is en dat ik daarom niet op internet kom want dat ding blokkeerd meer dan dat het functioneerd.
Ik woon in de regio Maastricht,zijn er nog meer mensen van die regio die de laatste tijd niks anders dan problemen hebben?
Wat adviseren jullie @home gebruikers mij om te doen want met die gatsen van de helpdesk valt echt niet te praten omdat ze toch blijven volhouden dat de fout niet bij hun ligt.
Nou ik hou er maar over op want ik loop langzaamaan roodgloeiend aan :( }) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 10:45:
Hallo mensen,ik heb dus nu ook al een jaar @home internet en ik moet zeggen dat het zwaar tegen valt!!!
Ik krijg constant als ik op internet wil kan server niet vinden en mijn e mail werkt dan ook natuurlijk niet.
Ik heb al ettelijke keren de helpdesk gebeld maar die doen alsof de fout bij mij ligt en niet bij hun.
Nu weet ik niet 100% of mijn computer niet kapot is of niet maar naar mijn weten functioneerd de rest van mn pc perfect alleen het klote @home internet niet.
Ze adviseren mij via de helpdesk dat ik maar de stroom van het modem af moet halen en na 10 sec weer in moet steken.Nu gaat dat ff goed en kan ik weer internetten maar daarna is het weer raak na een dag of 2,en daar betaal je dan per maand voor om zon klote verbinding te hebben.
Ik gebruik het witte motorola surfboard modem van @home,dat naar mijn idee helemaal stuk is en dat ik daarom niet op internet kom want dat ding blokkeerd meer dan dat het functioneerd.
Ik woon in de regio Maastricht,zijn er nog meer mensen van die regio die de laatste tijd niks anders dan problemen hebben?
Wat adviseren jullie @home gebruikers mij om te doen want met die gatsen van de helpdesk valt echt niet te praten omdat ze toch blijven volhouden dat de fout niet bij hun ligt.
vriend van mij had dit zelfde probleem, de oplossing bij hem was de modem anders zetten ivm met de kabels die steeds losraakten

weet niet of dit je probleem oplost, anders eens een andere modem bij @home vragen/eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,ik heb eens gekeken op die site http://192.168.100.1 bij logs en daar zie ik dat er een paar vreemde dingen bij staan.
ik zal ze hieronder eens neerzetten:
DHCP warning:non critical field invalid in response
DHCP_invalid log server ip address
Dhcp-Attempt #8 Bkoff:5s Tot DSC:8 OFF:2 REQ:2 ACK:1
DHCP Failed-Discover sent,no offer received

En dit staat er dan herhaaldelijk in,dus volgens mij klopt er dan iets niet in mij ogen.
Wie weet wat dit betekend en wat ik eraan moet doen,want als ik dit lees vind ik dat niet echt relaxed overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 11:16:
DHCP warning:non critical field invalid in response
DHCP_invalid log server ip address
Dhcp-Attempt #8 Bkoff:5s Tot DSC:8 OFF:2 REQ:2 ACK:1
DHCP Failed-Discover sent,no offer received
Die heb ik al bij heel veel mensen in de logfiles zien staan. Volgens mij redelijk onschuldig. Als je verbinding er echt uit knalt door een probleem in de verbinding tussen @Home en het modem dan zie je andere meldingen (die ik niet 123 uit m'n hoofd kan neerpennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik kan in ieder geval sinds gisteren via FTP niet meer op m'n webspace komen.. ik krijg de melding

"530 Authentication failed, sorry"

Terwijl ik toch echt wel m'n goede username/password gebruik (staat opgeslagen).. ik kan in geen enkele van m'n 4 webspaces komen..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

voordat de upload werd verhoogt haalde ik gewoon stabiel 530 KBps (onder DUmeter)

nu haal ik met pieken de 500.. en dan daalt hij naar 370 a 430.
Dit met 4 draadjes naar giganews.

E-mail sturen naar support@home.nl heeft geen nut.. want die beginnen gewoon dom over andere dingen te praten waar het allemaal aan niet zou kunnen liggen..

ik heb het over giganews.. hun beginnen over hun experimentele news server :S

word helemaal ziek van die standaard mailtjes...

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier in Groningen (binnenstad) heb ik al tijden maar een upload van 16KB/s, terwijl ik bij mn ouders in een andere plaats dik 50KB/s haal (beide duurste breedbandabo). Al naar @Home gemaild, maar die zeggen dat er geen storingen bekend zijn... :z

Weet iemand ook wat nu de officiele uploadsnelheid is die bij een @Home breedbandabo hoort? Ik kan dat op hun site nergens terugvinden, maar het lijkt me sterk dat die 16KB/s normaal is. Tijden geleden waren die snelheden immers al verhoogd naar 32KB/s en later 64KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14

dbzfan

Nee.

Downloadsnelheid hier altijd goed :)

xxxxx.r19 14,31 MB in 28,52 seconds (513,7 KB/s)

Uploadsnelheid magertjes, rond de 25 kbs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 10:45:
Tipje, als je volgende keer belt, trek gewoon vantevoren de stekker van je modem eruit. Dit klinkt niet eerlijk maar was een advies dat ik eens kreeg van een monteur die langskwam om mijn com21 voor een motorola om te ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
jevn schreef op 01 november 2004 @ 17:38:
[...]

Tipje, als je volgende keer belt, trek gewoon vantevoren de stekker van je modem eruit. Dit klinkt niet eerlijk maar was een advies dat ik eens kreeg van een monteur die langskwam om mijn com21 voor een motorola om te ruilen
zul je zien... heb je dan een keer een domme helpdesker nodig kan je er geen 'vinden' ;) (immers een goede helpdesker heeft dat zo door.... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:41
Iemand enig idee wat er aan de hand is met @home in vlijmen? Normaal heb ik een lekker snelle ping maar nu...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=66 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=20 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=70 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=153 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=79 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=16 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=34 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=126 ms TTL=246
enz.

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
    Pakketten: verzonden = 1000, ontvangen = 980, verloren = 20
    (2% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 10ms, Maximum = 253ms, Gemiddelde = 69ms

Online gamen is no-go nu :(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

gisteravond trouwens lag @home er ook even uit bij mij in groningen, rond 19.00 uur. Modem bleef we normaal geconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Laatst online: 16:31

bladebla

<Piéééép>

Initial G schreef op 04 november 2004 @ 08:55:
gisteravond trouwens lag @home er ook even uit bij mij in groningen, rond 19.00 uur. Modem bleef we normaal geconnect.
Klopt. Alleen home.nl was wel te bereiken. Mja, was binnen een paar minuten alweer verholpen :)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
WTF is er aan de hand bij @Home de laaste tijd :(. Ik wil een kleine CSserver opzetten hier in Vlijmen met @Home breedband, maar het is echt geen doen zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 Download
Klaar  182.6 KByte/sec
                (=1461 kbps) 
 Upload
Klaar  53.4 KByte/sec
                (=427 kbps) 
 Connection
Klaar  231.0 Conn/min 

Ping test Nederland
Klaar  122.0 ms

* iets droomt over betere tijden ;(.

Het probleem zit ook nogal lokaal:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\Documents and Settings\Joshua>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net
via maximaal 30 hops:

1     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  2    26 ms    30 ms    33 ms  bb1-ge9-2-0-202.dbsch1.nb.home.nl
  3    26 ms    45 ms    43 ms  bb1-ge5-0.zwoll1.ov.home.nl
  4    25 ms    17 ms    15 ms  bb1-ge6-0.amsix-nikhef.home.nl
  5    blabla enz.

De trace is voltooid.

Eerste hop zit helemaal vast, zoals altijd de laaste tijd :(. Als dit nog even zo blijft ga ik toch echt overstappen naar ADSL.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
* Maestro.mosjuh mompelt iets over capaciteitsproblemen EN over de werkzaamheden woensdag 10 november ivm met die werkzaamheden....

@home is de laatste tijd drukbezig de capaciteitsproblemen oplossen. A.s. woensdag in stad EN regio 's Hertogenbosch.... dus nog ff volhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mensen die problemen hebben ivm een storing in enschede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:24:
Nog mensen die problemen hebben ivm een storing in enschede?
Problemen? :D ik heb juist sinds 4 maanden eindelijk een snelle verbinding.. De laaste 4 maanden kon ik niet hoger als 100KB/s downloaden en 15KB/s uploaden.
Nu is het:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Nov 9 2004 om 20:29:20 UTC+0100)

Download : 506.0 KByte/sec
Upload : 62.0 KByte/sec
Connection : 1199.0 Conn/min

(witte motorola)
Werd ook wel eens tijd, elke keer dat gezeur van @home als ik bel. Capaciteits probleem dit, capaciteits probleem dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Maestro.mosjuh schreef op 08 november 2004 @ 23:18:
@home is de laatste tijd drukbezig de capaciteitsproblemen oplossen. A.s. woensdag in stad EN regio 's Hertogenbosch.... dus nog ff volhouden :)
Ik had gehoop dat dat de oplossing zou zijn voor de vertragingen van de afgelopen dagen maar het is eigenlijk nog steeds klote op dit moment.

• iets
Beetje offtopic maar ok :P :

Gemidelde ping tweakers.net -n 10 resultaten bij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Upload gemiddelde ping
0KB/s  33ms
5KB/s  36 ms
10KB/s 41 ms
15KB/s 41 ms
20KB/s 46 ms
30KB/s 66 ms
40KB/s 79 ms
50KB/s 87 ms
60KB/s 124 ms

Is het normaal dat de ping zo verprutst wordt bij wat upload? Is dit ook bij ADSL?

tvw

• IceStorm

IceStorm

iets schreef op 11 november 2004 @ 16:34:
Is het normaal dat de ping zo verprutst wordt bij wat upload? Is dit ook bij ADSL?
Yep dat hoort er nu eenmaal bij. Je upload verkeer knelt je verbinding langzaam af (en zit je overige verkeer, en dus je pingpakketjes, in de weg).
Overigens is 33 best hoog imho. Ik had vroeger altijd 8-9 met 0 kb/sec upload. Zal ik zo nog eens proberen.

Het is overigens ook vandaag weer vervelend traag (regio Den Bosch).

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

vroeger had ik ook 30ms in daluren, dat was toen echt wel goed hoor. Waren maar weinig mensen met lager. Tegenwoordig moet ik het doen met minstens 50ms :(

btw 8-9 is wel erg superlaag

[ Voor 10% gewijzigd door Initial G op 11-11-2004 20:17 ]

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
IceStorm schreef op 11 november 2004 @ 17:19:
[...]

Yep dat hoort er nu eenmaal bij. Je upload verkeer knelt je verbinding langzaam af (en zit je overige verkeer, en dus je pingpakketjes, in de weg).
Overigens is 33 best hoog imho. Ik had vroeger altijd 8-9 met 0 kb/sec upload. Zal ik zo nog eens proberen.

Als je over een Linuxbak of router beschikt, kan QoS / TrafficShaping helpen om ervoor te zorgen dat dat je internetverbinding nog fatsoenlijk blijft waneer er veel uitgaand verkeer is. Bij veel uitgaand verkeer is het niet alleen zo dat alles trager word (ping, ssh, etc) maar je download leidt er ook erg onder...

• iets
IceStorm schreef op 11 november 2004 @ 17:19:
[...]

Ik zit ook in Regio Den Bosch (Vlijmen). Volgens mij zit er hier in de buurt iets gruwelijk fout. Alhoewel twee andere kennissen hier in Vlijmen ook met @Home breedband gewoon strak 10-15ms hebben.

Dit zit er trouwens beter uit dan het eigenlijk is. Die 30ms is gemiddeld uit een rij als; 80ms / 10ms / 50ms / 15ms / 10ms / 80ms / enz. Onstabiel als iets dus :(.

Dit maakt opzich niet zoveel uit, maar ik probeer op het moment een CSserver goed draaiend te krijgen maarja dat werkt zo dus niet, te veel lag. En bij 5 spelers (+/- 20KB/s up) schiet de ping drastisch omhoog naar 200-300 om een of andere reden.

Ik ben op het moment aan het overwegen om over te stappen op Wanadoo Plus (4Mbit down, 700Kbit up). Kan iemand misschien een schatting geven van hoeveel mensen ik daarop zou kunnen hosten? :P

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze maand nu al 90Gb gedownload. En gister in een dag 34Gb.
Wat is ongeveer de fup? Ik dacht 100Gb ? En wat gebeurd er als ik die overschrijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2004 @ 11:16:
Hallo mensen,ik heb eens gekeken op die site http://192.168.100.1 bij logs en daar zie ik dat er een paar vreemde dingen bij staan.
LOL, ik heel onschuldig klikken in de veronderstelling dat 'r toch niks gebeurd... zit ik in 1x in me modem :P Wist niet eens dat 't kon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Oh na mijn geklaag van afgelopen week wil ik wel zeggen dat ik vrijdag een nieuw ipje heb gekregen en dat de verbinding weer blazing fast is :) Kan ook weer lekker met 40 kb/sec uploaden en gewoon lekker online gamen met een ping van 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje, met online gamen heb ik een ping van 120 standaard
Dit lijkt mij niet normaal .. Ik heb van alles geprobeerd.
In 1e instantie dacht ik dat het lag aan de snelheid van mijn internet. Deze is laatst verdubbeld dus probleem voorbij dacht ik. Maar niet...
Weet iemand misschien wat ik aan deze lag kan doen ? Ik raak namelijk zwaar gefrustreerd en van @Home hoor ik ook niks.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omfg, net even gebeld. Ze hadden interne storing. Dus ze konden modem niet uitlezen. Dat mens wist nog niet eens van http://192.168.100.1/ af!! Zei ze dat dat me router was. omfg.
Ik vroeg dus wat de normale waarden zijn. (ben ik vergeten.) Maar die wist dat dus ook niet..
Ik heb nu
Downstream:
Frequency 132000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -9 dBmV

Upstream:
Channel ID 5
Frequency 46100000 Hz Ranged
Power Level 47 dBmV

Misschien weet iemand hier wat het ongeveer moet zijn. Vorige keer was het dus dat de versterker kapot was in het buurtkastje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:50:
Probleempje, met online gamen heb ik een ping van 120 standaard
Dit lijkt mij niet normaal .. Ik heb van alles geprobeerd.
In 1e instantie dacht ik dat het lag aan de snelheid van mijn internet. Deze is laatst verdubbeld dus probleem voorbij dacht ik. Maar niet...
Weet iemand misschien wat ik aan deze lag kan doen ? Ik raak namelijk zwaar gefrustreerd en van @Home hoor ik ook niks.

bvd
wat voor modem heb je?
router?
dit is idd niet helemaal optimaal. al geprobeerd de stroomstekker van je modem 15 seconden uit het stopcontact te halen, dit wil vaak wel helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 19:02

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:43:
Ik vroeg dus wat de normale waarden zijn. (ben ik vergeten.) Ik heb nu

Downstream:
Frequency 132000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -9 dBmV

Upstream:
Channel ID 5
Frequency 46100000 Hz Ranged
Power Level 47 dBmV
Ik heb:

DOWN
Frequency 730000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 37 dB
Power Level 18 dB

UP
Channel ID 2
Frequency 54900000 Hz Ranged
Power Level 41 dBmV

... wat heel acceptabel is.

zie ook deze pagina:
http://homepage.ntlworld....tips/signal.html#goodlevs

[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 15-11-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sequence schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:47:
[...]

wat voor modem heb je?
router?

[...]
Ik heb een Com21 modem ..
En een WL122 100G+ Router van Sitecom
Ik weet inderdaad dat er een nieuwe modem is in de vorm van een Motorola modem, maar mijn oom heeft hetzelfde probleem en heeft wel een nieuwe modem .... mss dat het bij mij werkt maar dan nog.

ps net bericht gehad van @Home .. weer zo'n standaard gegenereerde email .. bah

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:58:
[...]

Ik heb een Com21 modem ..
En een WL122 100G+ Router van Sitecom
Ik weet inderdaad dat er een nieuwe modem is in de vorm van een Motorola modem, maar mijn oom heeft hetzelfde probleem en heeft wel een nieuwe modem .... mss dat het bij mij werkt maar dan nog.

ps net bericht gehad van @Home .. weer zo'n standaard gegenereerde email .. bah
probeer eens of je de problemen zonder router ook hebt

[ Voor 6% gewijzigd door Sequence op 15-11-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kijk wel even ...
thnx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:24:
Wat is ongeveer de fup? Ik dacht 100Gb ? En wat gebeurd er als ik die overschrijd?
LOL, als iedereen dat zou doen! Aan de andere kant, als je dat haalt, dan moet het ook wel rustig zijn qua verkeer op jouw netwerkgedeelte.
412KB/s gemiddeld over 24 uur. asooow :P

Verwijderd

Hallo medetweakers,

Mijn snelheid is om te huilen op dit moment. :'( Dit was gisterenavond ook al het geval.
We hebben sinds gisteren weer een nieuw ip gekregen en zitten daarmee op een andere router. Ipv 2 routers per range, zitten we op 1 router die 2 ranges moet verzorgen :/
Met name savonds is de snelheid enorm traag, smiddags werkt het goed.

(Overgenomen op Thu Nov 18 2004 om 21:31:58 UTC+0100)

Download : 91.7 KByte/sec
Upload : 12.4 KByte/sec
Connection : 138.0 Conn/min
Ping test Nederland : 424.0 ms

Nog meer mensen met hetzelfde verschijnsel?

Melick(Omgeving Roermond)

Edit:
IceStorm schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:17:
Oh na mijn geklaag van afgelopen week wil ik wel zeggen dat ik vrijdag een nieuw ipje heb gekregen en dat de verbinding weer blazing fast is :) Kan ook weer lekker met 40 kb/sec uploaden en gewoon lekker online gamen met een ping van 30.
Op welke manier krijg je een nieuw ip en zit je op een andere router van @home?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 21:51 ]

Verwijderd

Initial G schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:30:
[...]

LOL, als iedereen dat zou doen! Aan de andere kant, als je dat haalt, dan moet het ook wel rustig zijn qua verkeer op jouw netwerkgedeelte.
412KB/s gemiddeld over 24 uur. asooow :P
Ja ik haal gewoon de volle 530Kb en 60Kb up :D

En na 2 modem updates (1 door helpdesk en 1 door TD) hebben we weer lekker stabirl internet :) Behave dat ik niet meer in me router kom.. En dat 1 pc niet automatisch een ip krijgt van de dhcp.. Erg vreemd..

totaal deze maand al 128Gb en du meter tikt lekker door.. IK heb btw nog gevraagt wat de gevolgen zijn als ik er over heen ga. Het is alleen zo dat als de buurt er last van krijgt, dat ik dan een brief krijg om rustiger aan te doen en dat ze me in de gaten houden :)
maar dit is ook een extreem maandje hoor :P (Ik had een paar lekkere 100mbits _/-\o_ )

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 21:41 ]

Verwijderd

ik heb er geen woorden voor maar maak er een andere tietel bij de volgende topic het oneindige @home problemen topic oid , regio sneek hier en 4 maanden echt hopenloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL79
  • Laatst online: 03-08 20:14
HIer in Groningen, slechte ping (>120) en dl is ook niet om naar huis te schrijven... :(

Zal vanavond wel ff bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier in Groningen nu alles perfect. De verbinding gaat alleen wel dag elke na vijf uur drastisch omlaag en dat al sinds anderhalve maand. Geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:33:
Op welke manier krijg je een nieuw ip en zit je op een andere router van @home?
Uhm ik had geen verbinding meer en na wat reboots van modem had ik spontaan een ander ip ;) Ik ben van een 217 ip naar een 213 ip gegaan. Aanleiding was (gok ik) de werkzaamheden van 1,5 dag ervoor (die weer het gevolg waren van een al paar dagen enorm kutte verbinding voor mijn doen ;)).

Router durf ik niet te zeggen, als ik het uit mijn hoofd doe ben ik gewoon netjes bij dezelfde gebleven maar ok. Het werkt overigens nog steeds prima (ik kan lekker tussen 8 en 9 's avonds CS'en met een ping van 40 terwijl ik 40 kb/sec loop te uploaden :P).

Over de FUP van @home, ik zou me er niet zo'n zorgen over maken, zelfs over bakken upload verkeer heb ik nog nooit wat gehoord.

[ Voor 9% gewijzigd door IceStorm op 19-11-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Gisteren en enkele dagen terug was de breedbandsnelheid hier in Rijen (@home Tilburg) om te janken. I.p.v. de gewoonlijke 500+ kB/s downloadsnelheid kwam ik gisteren niet hoger dan 10 kB/s! :(
Ik dus mijn upload checken (want leek me dat daar de oorzaak lag), en bleek mijn upload niet hoger dan 2 kB/s te komen.

Even op start.home.nl gekekeken of er onderhoud gepleegd werd, maar omgeving Tilburg heeft pas volgende week onderhoud.

Kabelmodem toen maar reset, waarna het een uur duurde voordat ik überhaupt weer verbinding had. Daarna maar gaan slapen, want het was al laat.

Ik zal zo meteen nog even checken of de snelheid weer in orde is.

Ik heb trouwens een Motorola Surfboard (zo'n grote, witte)

[ Voor 5% gewijzigd door RMYuma op 21-11-2004 01:35 ]

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je @Home, snelheidsproblemen (16kB up en tot 300kB down) en een COM21 modem?

Bel naar @Home en vertel ze (zonder zeuren en mopperen) van deze problemen. Heb ik ook gedaan en binnen 3 dagen had ik gratis een Motorola Surfboard 5100E incl. installatiekit. Er zat tevens een doos bij om het oude modem gratis te retourneren. Dit noem ik service.

Ik haal nu continu 500kB met downloaden en 61kB uploaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, Vandaag heb ik traag internet.. Als ik een site trace, dan heb ik een paar time outs :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:50:
Heb je @Home, snelheidsproblemen (16kB up en tot 300kB down) en een COM21 modem?

Bel naar @Home en vertel ze (zonder zeuren en mopperen) van deze problemen. Heb ik ook gedaan en binnen 3 dagen had ik gratis een Motorola Surfboard 5100E incl. installatiekit. Er zat tevens een doos bij om het oude modem gratis te retourneren. Dit noem ik service.

Ik haal nu continu 500kB met downloaden en 61kB uploaden....
Hier duurde het dus 4 maanden voordat ik zo'n modem kreeg. Ze kwamen iedere keer met lullige smoesjes over dat er geen capaciteit was.

Heb 3 dagen terug het modem binnengekregen en gisteren mijn abo opgezegd.
We werden vandaag nog gebeld en we kregen te horen dat ze het betreurden dat we weg gingen.... ja, het zal wel, had dan 4 maanden geleden wat aan mijn klacht gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg dit als ik naar tweakers ping:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Rob>ping tweakers.net -t

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=11 ms TTL=246
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=13 ms TTL=246
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Is toch niet meer normaal! Deze maand is @home echt aan het kloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem dat mijn verbinding uitvalt vanaf de modem (lichtjes gaan uit).

Ik heb dan niet aan de bedrading gezeten en de f connector zit gewoon vast.
Als ik dan de f connector loskoppel en alles weer terug stop dan werkt het weer.
Dan werkt het weer 20 uur ofzo en dan ineens is het weer mis.

Ik heb het standaard kabeltje geprobeerd en een zelfbouw van Hirschmann.
Enig idee wat dit nu weer is?

Ik heb de Motorola modem en werkt al 6 maanden prima, vorige week begon dit ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 19:02

lordsnow

I know nothing

Als je een Motorola hebt, horen de bovenste 4 lampjes constant groen te branden om aan te geven dat er verbinding is. Het 5e lampje knippert oranje als er verbinding is tussen modem en PC.

Ook als het modem geen verbinding heeft zou het PWR lampje altijd moeten branden (behalve heel even na het aanzetten van het aparaat). Als dit niet het geval is, is of de voeding of het modem brak.

Je kan via http://192.168.100.1 eens kijken naar je signaal-waardes. Of anders de helpdesk bellen (op het moment dat je geen verbinding hebt) en vragen of zij iets vreemds kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:52:
Ik krijg dit als ik naar tweakers ping:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Rob>ping tweakers.net -t

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=246
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=13 ms TTL=246
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Is toch niet meer normaal! Deze maand is @home echt aan het kloten!
Ik word hier ook helemaal gek van. Dit is echt zo waardeloos. Het lijkt alsof het een gebroken glasvezel is, maar ik ben erachter gekomen dat delen van de regio ermee te maken hebben (Roosendaal). Ik heb er zelf ook te vaak last van.
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:24:
Och, ze kunnen niet al het verkeer gaan monitoren. Ik trek soms 250 gig in de maand..

@home gaat ingrijpen wanneer de buurt begint te klagen over de snelheid. Aangezien ik hier altijd maximale up en down kan halen lijkt me niet dat de buren daar last van hebben. Anders zou ik zelf ook een snelheidsdip ervaren wanneer er teveel verkeer door die pijp gaat.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer -----------

Naar aanleiding van uw e-mail d.d. 21 november 2004 kunnen wij u als volgt informeren.

Wij vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de door u ervaren en gemeten internetsnelheid. Wij bieden hiervoor onze excuses aan.

Op basis van de metingen die u hebt uitgevoerd en de regio waar u woont, komt u in aanmerking voor een ander kabelmodem. Dit nieuwe modem wordt uw eigendom.

Wij sturen u het kabelmodem zo spoedig mogelijk toe. Houdt u rekening met een levertijd van 7 dagen. Het nieuwe modem dient u te activeren bij onze klantenservice.

De klantenservice is telefonisch bereikbaar op nummer 0900-8112 (0,10 ct/pm). Op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00, op zaterdag van 10:00 tot 18:00 en op zondag van 12:00 tot 18:00.

U dient uw huidige modem terug te sturen in de meegeleverde retourdoos.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klachtafhandeling

onze snelheid is nu 300down en 16 up hoort dit hoger te zijn? wat de snelheid was laatst zo erg ik hed een klacht gestuurt en dan komen ze met een met een andere modem aanzetten we hebben nu de com 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:21:
[knip]
onze snelheid is nu 300down en 16 up hoort dit hoger te zijn? wat de snelheid was laatst zo erg ik hed een klacht gestuurt en dan komen ze met een met een andere modem aanzetten we hebben nu de com 21
........
had je natuurlijk ook zelf even kunnen zoeken....
........
# Download tot 4000 kbit/s
# Upload tot 512 kbit/s
oftewijl down/up : 512/64 Kb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Om maar eens een keertje wat goeds te melden. Heb een @home telefonie aansluiting en daarvoor moesten we onlangs de modems omwisselen, die per post waren gestuurd. Ik had 'm alleen nog niet en toen kreeg ik een telefoontje of alles goed was en of ik de modem wel had want die was nog niet online (was net op weg naar't postkantoor om 'm op te halen). Vond ik wel weer goede service van ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op maandag 22 november 2004 @ 08:04:
Als je een Motorola hebt, horen de bovenste 4 lampjes constant groen te branden om aan te geven dat er verbinding is. Het 5e lampje knippert oranje als er verbinding is tussen modem en PC.

Ook als het modem geen verbinding heeft zou het PWR lampje altijd moeten branden (behalve heel even na het aanzetten van het aparaat). Als dit niet het geval is, is of de voeding of het modem brak.

Je kan via http://192.168.100.1 eens kijken naar je signaal-waardes. Of anders de helpdesk bellen (op het moment dat je geen verbinding hebt) en vragen of zij iets vreemds kunnen zien.
Ik heb al een keer gebeld en een monteur zou komen omdat ik geen verbinding had, alle kabels zaten vast dus wist ik veel.
Toen ik hoorde dat een afspraak maken 3 dagen zou duren + nog een datum om langs te komen ben ik zelf eens goed alle draden eruit gaan trekken uit frustratie.
Ineens werkt het weer dus ik denk stofje, afspraak niet gemaakt.

Het lijkt dus echt aan de modem te liggen maar als niemand een idee heeft laat ik die monteur maar komen kan hij hem omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Bolk schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:03:
[...]

Ik word hier ook helemaal gek van. Dit is echt zo waardeloos. Het lijkt alsof het een gebroken glasvezel is, maar ik ben erachter gekomen dat delen van de regio ermee te maken hebben (Roosendaal). Ik heb er zelf ook te vaak last van.
Ik denk ook dat jij eerder achter een gebroken glasvezelkabel komt dan je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik een beetje een goeie ping test kan runnen, zodat @Home er iets aan kan doen .. ben beetje hopeloos aan het worden (vooral van die helpdesk van @home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

srry voor de doublepost .. hij gaf 1e keer een foutmelding :(

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uit Groningen de Primary DNS geven en een Alternate DNS?
Ook zou ik graag willen weten wat een 'service name' kan zijn binnen PPPoE?

Deze informatie is toch voor elke Groninger die bij @home zit gelijk?

Alvast enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

@noax:
DNS servers 213.51.129.37 en 213.51.144.37
PPPoE... ? Dat wordt toch niet gebruikt bij @Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rvm: bedankt voor je hulp! :)

Maar heb jij ook een soort van 4 cijferige code oid achter Primair DNS achtervoegsel staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:38:
Weet iemand waar ik een beetje een goeie ping test kan runnen, zodat @Home er iets aan kan doen .. ben beetje hopeloos aan het worden (vooral van die helpdesk van @home)
hint: ping je gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

@noax, als ik nog abonnee was, dan zou het DNS achtervoegsel hier ndwrt1.lb.home.nl zijn geweest, maar dat staat los van PPPoE. Het is meer bedoeld om als jij 'mail' ingeeft als mailserver, dit automatisch aan te vullen tot 'mail.ndwrt1.lb.home.nl' wat vervolgens weer verwijst (via DNS) naar 'mail.home.nl'. Idem bij 'news'. Da's het enige waar dat DNS achtervoegsel goed voor is.

[ Voor 8% gewijzigd door rvm op 24-11-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rvm: Enorm bedankt voor je uitleg!
Het is helemaal is duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

PolarBear schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:51:
[...]

Ik denk ook dat jij eerder achter een gebroken glasvezelkabel komt dan je ISP.
Ik weet niet of je sarcastisch probeert te zijn, ik zeg ook *lijkt*. Of zij dat detecteren of niet zal me een rotzorg zijn, het is een irritant probleem.

Met een gebroken koperkabel heb ik hier intern exact hetzelfde probleem gehad, vandaar dat ik zeg dat het op een gebroken (glas) kabel lijkt.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Elke @homer die ik ken met een Surboard, kan de DHCP niet vinden.
Terwijl ik met mijn antieke COM21 nog steeds online ben.

Hebben die beide een andere DHCP server/cluster waar ze gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Coach4All schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:09:
Wat bedoel je eigenlijk? De pc kan geen DHCP aanvragen, of n probleem bij de modem? Ik heb vanmorgen de modem herstart, omdat ik iets moest doen aan het stopcontact. Nu blijft hij knipperen bij het vierde ledje (online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damtheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:52
Mja same hier , alles lampjes branden alleen het online lampje knippert.

En nu ligt de telefoon centrale van de help desk er ook nog eens uit.

Maargoed niets anders te doen dan wachten...wachten...wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ascathon schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:21:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk? De pc kan geen DHCP aanvragen, of n probleem bij de modem? Ik heb vanmorgen de modem herstart, omdat ik iets moest doen aan het stopcontact. Nu blijft hij knipperen bij het vierde ledje (online).
Probleem bij het modem, iedereen die ik naar http://192.168.100.1 laat surfen ziet op de statuspagina (van het modem) dat het contact leggen met de DHCP server "In Progress" blijft staan of zelfs op "Failed" springt.

---

Al een tijdje geen:
(Overgenomen op Fri Nov 26 2004 om 09:25:27 UTC+0100)

Download : 493.2 KByte/sec
Upload : 46.5 KByte/sec
Connection : 151.0 Conn/min

Gehad op speedtest.nl trouwens.... :-)
Is de COM21 toch nog ergens goed voor nu....

[ Voor 23% gewijzigd door Coach4All op 26-11-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Storing DHCP server 25 november 2004
Door een storing in ons netwerk kunt u
donderdag 25 november 2004 problemen
ondervinden met de internet service van:
- Essent@Home Noord
- Maastricht@Home
- Essent@Home Zuid

De storing kan invloed hebben op de
verbinding.

Onze technici zijn bezig om dit zo snel
mogelijk op te lossen.

--------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Coach4All schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:09:
Terwijl ik met mijn antieke COM21 nog steeds online ben.

Hebben die beide een andere DHCP server/cluster waar ze gebruik van maken?
:)
komt doordat de motorola modems zelf ook een ip adres hebben (via dhcp) (mede daardoor kan je zelf ook in het modem kijken)
en als ze dat niet krijgen gaat idd online knipperen.

com21 werken anders en hebben geen ip adres; dus hebben ze ook geen last van een eventuele dhcp storing.

[ Voor 10% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 26-11-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
is het nou nog niet opgelost?.. zit hier op me werk.. maar zou vanmiddag thuiswerken..kan misschien maar beter hierblijven vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een surfboard en heb wel verbinding, een vriend van mij een paar straten verderop niet (allebei Harlingen, Friesland)

Ik heb het breedband abo, hij de light variant. Misschien maakt dat nog verschil?

Woensdag middag heb ik de hele middag geen internet gehad, maar sinds woensdagmiddag wel weer. Maar zo te lezen de rest van Nederland niet?

Ik merk trouwens geen snellere downloads e.d. nu de rest plat ligt, dat is wel jammer :)

Of zijn er meer mensen met surfboard en wel verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee de abbo maakt niet uit, ik heb ook breedband maar geen internet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Damtheman schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:51:
En nu ligt de telefoon centrale van de help desk er ook nog eens uit.
Daar zijn waarschijnlijk geen problemen mee, ze willen gewoon niet gebeld worden ivm de DHCP problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heey,

ik kon gister ook ineens niet meer internetten, volgens emule viel om 17:41 de verbinding weg. Heb toen alles gecheckt, instellingen en kabels. Toen zag ik dat de kabelmodem bezig was met opnieuw aanmelden. Dit bleef ie de hele tijd doen. Heb savonds toen maar de stekker eruit getrokken, uurtje later er weer in gedaan.
Dit werkte blijkbaar niet want 4e ledje bleef knipperen.

Vanmorge weer gekeken, de modem was aangemeld. Maar kon nog niet internetten. Toen zag ik dat de computer een ander ipnummer had, 192.nogwat.
Normaal is dat 217.122.186.xxx. Heb toen modem weer uitgezet, +-15 minuten.
En nu doet internet weer!

Iemand idee wat er nu allemaal aan de hand was?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:23:
Ik heb een surfboard en heb wel verbinding, een vriend van mij een paar straten verderop niet (allebei Harlingen, Friesland)

Ik heb het breedband abo, hij de light variant. Misschien maakt dat nog verschil?

Woensdag middag heb ik de hele middag geen internet gehad, maar sinds woensdagmiddag wel weer. Maar zo te lezen de rest van Nederland niet?

Ik merk trouwens geen snellere downloads e.d. nu de rest plat ligt, dat is wel jammer :)

Of zijn er meer mensen met surfboard en wel verbinding?
Light? Budget bedoel je zeker?
Het zou natuurlijk wegens de Budget-snelheidsupgrade kunnen zijn.
(Nouja, het is in ieder geval een leuk zoethoudertje :P)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste