Het grote @home problemen topic deel 6

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

de monteur is net langsgeweest, die heeft wat aan het regelkastje van de flat gedraaid:
signal to noise ratio is van 32 naar 36 gegaan en het downloadsignaal van -14 naar 0db.
prima zo dacht ik! internet is nu t.o.v. van het testje voor de verandering vanochtend al ietsje verbeterd. Ook opvallend is dat tv-kanalen die eerst storing hadden, nu geen storing meer hebben.
happy. :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zit hier in een tijdelijk appartementje, en heb sinds vorige week vrijdag grote problemen met DHCP leases. Iedere minuut tot paar uur, in totale willekeur, krijg ik een disconnect. In eerste instantie verdacht ik de SMC2804WBR v2 ervan de lease te droppen, daar die disconnected zei, en als ik release, renew deed, meteen weer connected was.
Heb de huisbaas een paar keer laten bellen met @home, en volgens hun is (natuurlijk) niets mis. Het modem reageert gewoon goed voor hun. Dus gisteren de SMC de deur gewezen, en de motorola rechtstreeks geconnecteerd naar mijn Debian router, welke op mijn vorige adres een retestabiele @home verbinding (com21) kon houden. In eerste instantie leken de problemen hiermee opgelost. Echter niets is minder waar, want toen ik vanmiddag thuis kwam, lag de boel er weer uit. Een release/renew deed the trick. Paar minuten later weer er uit. Enz...

Ik weet dus wel zeker dat de problemen nu bij @home liggen. Maar waardoor wordt dit gezever veroorzaakt? Is leuk.... bellen met de helpdesk. "Nee hoor, probleem ligt niet bij ons".. Ja ammehoela.. :(

De log van de modem lijkt ook raar te zijn.
Ik ga er even vanuit dat de nieuwste entries in de log tabel bovenin staan. Echter wat zie ik tot mijn verbazing? Een tijd die op 1970 staat??

Excerpt from the log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Time Priority Code Message 
1970-01-01 00:00:10 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 
1970-01-01 00:00:17 3-Critical 0x040D99C8 DHCP FAILED - Request sent, No response 
1970-01-01 00:00:19 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 
1970-01-01 00:00:18 3-Critical 0x040D99C8 DHCP FAILED - Request sent, No response 
1970-01-01 00:00:14 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 
1970-01-01 00:00:17 3-Critical 0x040D99C8 DHCP FAILED - Request sent, No response 
1970-01-01 00:00:12 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 
2004-09-21 21:19:18 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out 
2004-09-15 23:49:17 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out

Dat lijkt me toch ook niet normaal, die datum :?

De motorola gegevens:
Serienummer: 12245533311215550202000

Downstream:
Frequency: 132000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Power Level: -4 dB

Upstream:
Channel ID: 3
Frequency: 46100000 Hz Ranged
Power Level: 47 dBmV

Software Version: SB5100E-2.3.1.3-SCM01-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4

Ik weet het niet meer... Wordt er knettergek van. Niks misselijker als een instabiele verbinding :(
Weet iemand hoe ik dit het snelst opgelost krijg?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
- tijd/datum maakt niets uit (zodra de modem er 'zin' in heeft zal hij de datum ophalen). Ook met een verkeerde datum in het modem kan je internetten.
- t3 timeout; staat bij mij ook enkele keren per week in het log... en ik heb een prima verbinding hier. Dus ook dat zal het probleem niet zijn.

uit het feit dat je met release / renew weer verbinding krijgt blijkt ook dat het probleem zich niet voordoet in de router.

mijn tip:
Hang er gewoon 1 computer aan. Kijk of het zich dan nog voordoet.... (ik denk het niet namelijk) 8)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Probleem:

Heb eerder al mailtje naar @home gestuurd dat ik niet de maximale snelheid kan halen en toen zeiden ze dat er problemen met het netwerk waren.
De downloadsnelheid is sinds een paar dagen tot 150KB/s gedaalt, en sinds gisteravond krijg ik de hele tijd random disconects, dus ik vlieg er telkens uit..
Nu is mijn upload nog aanvaardbaard met 40KB/s maar die download snelheid moet omhoog en van random disconnects hou ik ook niet echt, ik zal later nog weer een mailtje naar @home sturen voor uitleg, ik zal het antwoord hier posten.

Ik heb trouwens het breedband abbo, en als ik 50 euro in de maand betaal voor 8000/512Kb/s dan wil ik dat er ook voor hebben, maakt niet uit dat er problemen met het netwerk zijn, die moeten toch binnen een week op te lossen zijn(week geleden mailtje gestuurd dat ik de max niet kon halen)

Vraag:
Hoe krijg ik die logs van de modem te zien??

edit:

De downloadsnelheid is op het moment nog verder gezakt, modem al gereset, computer gereboot. Niks werkt.

edit2:
Mijn vader heeft trouwens ook @home, ik woon in beijum, hij woont in de held, ik heb een motorola hij heeft zo'n blauw aan de muur plak geval. En hij heeft gewoon 500KB/s downstream en 50KB/s upstream.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 16:08 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

1. je betaald 50 euro voor een 4mbit verbinding.. 4mbit = maximaal 500kilobyte/sec
800kilobyte.. zou mooi zijn, maar zoveel is het helaas niet :)
2. de logs kan je bekijken door naar dit adres te gaan: http://192.168.100.1
3. het gebruikte modem heeft niet zo heel veel met de snelheid te maken (of je moet een com21 hebben), jullie hebben ieder een modem die werkt op het docsis netwerk. Ik zou zeggen vergelijk jouw snelheid eens met de snelheid van mensen bij jullie in de straat.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 30-09-2004 16:25 ]

Verwijderd

job schreef op 30 september 2004 @ 16:25:
1. je betaald 50 euro voor een 4mbit verbinding.. 4mbit = maximaal 500kilobyte/sec
800kilobyte.. zou mooi zijn, maar zoveel is het helaas niet :)
2. de logs kan je bekijken door naar dit adres te gaan: http://192.168.100.1
3. het gebruikte modem heeft niet zo heel veel met de snelheid te maken (of je moet een com21 hebben), jullie hebben ieder een modem die werkt op het docsis netwerk. Ik zou zeggen vergelijk jouw snelheid eens met de snelheid van mensen bij jullie in de straat.
4mbit, bedoelde ik ook.
zat op die 8mbit omdat ik op zoek ben naar een nieuwe snellere en toch even dure verbinding, die er niet telkens uitvliegt.

en ik zal eens kijken hoe de snelheid bij de anderen in mijn straat is.

• UltraSub
Maestro.mosjuh schreef op 30 september 2004 @ 15:54:
[...]

- tijd/datum maakt niets uit (zodra de modem er 'zin' in heeft zal hij de datum ophalen). Ook met een verkeerde datum in het modem kan je internetten.
- t3 timeout; staat bij mij ook enkele keren per week in het log... en ik heb een prima verbinding hier. Dus ook dat zal het probleem niet zijn.
Ok!
uit het feit dat je met release / renew weer verbinding krijgt blijkt ook dat het probleem zich niet voordoet in de router.
Dat dacht ik dus ook.
Maar een zoektochtje over het net naar de SMC2804WBR leverde op dat er toch wel een hele hoop mensen zijn die problemen met disconnects hebben met deze router. En het probleem op te lossen was met release/renew.
Bijvoorbeeld deze thread:
http://www.clanspace.com/...54738~mode=flat~days=9999

Echter de firmware upgrades voor de router leverden niet het gewenste resultaat op. Het ding bleef disconnecten (ok, achteraf ligt dit dus aan @home, daar de debian router ook problemen heeft). Daar komt inderdaad ook nog eens bij dat die SMC een belabberde wireless connectie heeft. Maar goed, das een ander probleem.
mijn tip:
Hang er gewoon 1 computer aan. Kijk of het zich dan nog voordoet.... (ik denk het niet namelijk) 8)
Waar baseer je dit op :?
De router die er nu aan hangt, de Debian server, heeft zoals ik al zei, op mijn vorige adres, 4 jaar lang subliem zijn werk gedaan. Nooit disconnects. (anders als gepland door @home)

Ik denk dus niet dat 1 pc het probleem oplost. Want wat dacht je hoe die Debian box zich presenteert aan de modem? Juist, als één pc. Het modem weet niet beter.

Nee, voor mij is het wel duidelijk, probleem ligt zeker bij @home, alleen is natuurlijk de vraag, hoe maak je hun dat duidelijk? :(

Verwijderd

Maak het ze duidelijk door over te stappen op adsl, ik ben zelf nu bezig met zoeken naar een goeie snelle vervanger.
En mits dit probleem niet snel word opgelost dan stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adsl is wel leuk, maar dan ben ik ook verplicht een telefoonaansluiting te nemen. Die heb ik niet en die wil ik ook niet. Voor adsl is hij echter verplicht en dus kost adsl me nog 10 euro meer dan kabel, terwijl adsl met gelijkwaardige snelheid (niet mijn huidige @home snelheid, maar de aangegeven ;) ) ook nog eens duurder is. Al met al ben ik al snel 2 a 3 tientjes per maand duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was altijd een tevreden @home abonnee, maar nu is het hier (friesland) de laatste tijd gewoon niet leuk meer.

Mijn download zit gemiddeld rond de 3,8 a 4 kb/sec upload is echter wel redelijk ok die zit rond de 35 a 40 kb/sec (we hebben het hier over een breedband abo).

S'avonds echter is er niks meer te merken dan zit de download snelheid gewoon weer tegen de 500kb/sec aan, ksnap er niks meer van...

Nergens op de website van @home een storingsmelding gezien voor mijn regio, ik denk dat ik straks maar es even ga bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 11:18:
Ik was altijd een tevreden @home abonnee, maar nu is het hier (friesland) de laatste tijd gewoon niet leuk meer.

Mijn download zit gemiddeld rond de 3,8 a 4 kb/sec upload is echter wel redelijk ok die zit rond de 35 a 40 kb/sec (we hebben het hier over een breedband abo).

S'avonds echter is er niks meer te merken dan zit de download snelheid gewoon weer tegen de 500kb/sec aan, ksnap er niks meer van...

Nergens op de website van @home een storingsmelding gezien voor mijn regio, ik denk dat ik straks maar es even ga bellen..
Das bij mij ook, weet niet waar jij in friesland zit?
maar bij mij waren de modem waarden ook VER van normaal volgens de helpdesk
en ze zouden er eens grondig naar kijken,

vermoed namelijk dat de wijkversterker + multitap niet goed meer werkt, dingen waren al afgekeurt toen ze er tig jaar geleden werden neer gehangen :o

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:35

Sponge

Serious Game Developer

Hier in Franeker (Friesland) ook bingo
Length: 2,372,037 [application/octet-stream]

1% [ ] 39,083 155.66B/s ETA 4:09:47
sinds vanmorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heeft iemand nu ook van die absurde pingtijden?

Dit is waar ik al de hele avond last van heb:
Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 147, Received = 141, Lost = 6 (4% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 219ms, Maximum = 252ms, Average = 233ms
Ook nog eens een behoorlijk hoge packet-loss dus...

Het is gewoon ernstig traag, en de storingspagina meld niks in mijn regio. Modem resetten hielpt ook al niet...

Gaat om Roosendaal, Motorola-modem.

[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 01-10-2004 19:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=248ms TTL=248
Request timed out.
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=257ms TTL=248
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=245ms TTL=248

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 245ms, Maximum = 257ms, Average = 250ms

Zegt genoeg?

Gaat om Roosendaal, Motorola modem

:P

[ Voor 5% gewijzigd door Bolk op 01-10-2004 19:17 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat zegt genoeg ja. Ik was zelf aan het kijken of er bij mij iets raars zat. Ik had namelijk net Windows opnieuw geinstalleerd, en sindsdien pas dit verschijnsel, dan ga je toch aan jezelf twijfelen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

wildhagen schreef op 01 oktober 2004 @ 19:20:
Dat zegt genoeg ja. Ik was zelf aan het kijken of er bij mij iets raars zat. Ik had namelijk net Windows opnieuw geinstalleerd, en sindsdien pas dit verschijnsel, dan ga je toch aan jezelf twijfelen ;)
Er is op de @home portal wel melding van gemaakt overigens. Voor zover het nog relevant is :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
Palomar schreef op 22 september 2004 @ 11:23:
[...]

Ja hier ook upload van maar 16KB/s :( (binnenstad Groningen). En volgens mij is dat ook nog nooit sneller geweest. Modem al stroom eraf gehad enzo, maar het schijnt niet te helpen.
Download is volgens mij wel redelijk snel.
heb ook een lage up (Groningen), maar denk dat dat door mn "dikke" com21 komt... of heb jij een ander...?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb gisteren maar even een scrippie in elkaar gedraaid wat middels cron iedere minuut ff pingt naar @home, if down dan nieuwe lease aanvragen, en mij een mailtje sturen. Op deze manier ben ik meestal weer binnen een minuut na de disconnect weer online, maar het blijft zwaar klote.
Heb verdomme sinds gisteravond 18.15 al 20 disconnects gehad, maar niet tussen 00.15 en 10.15. Nu regent het weer disconnects. Lijkt er op alsof het veel erger wordt in de drukkere periodes op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje he,

kheb dus een doe het zelver installatiepakketje voor op m'n kamer in Grun. Nou hebben we het volgende kastje van Essent waar de tv en radio binnenkomt: 1 aansluiting voor tv, eentje voor de radio en daarnaast nog een voor data. Is mijn vraag, kan ik daar meteen m'n modem op aansluiten of moet ik toch een nieuwe wandcontactdoos installeren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 12:36:
FF een vraagje he,

kheb dus een doe het zelver installatiepakketje voor op m'n kamer in Grun. Nou hebben we het volgende kastje van Essent waar de tv en radio binnenkomt: 1 aansluiting voor tv, eentje voor de radio en daarnaast nog een voor data. Is mijn vraag, kan ik daar meteen m'n modem op aansluiten of moet ik toch een nieuwe wandcontactdoos installeren?

Alvast bedankt.
waarschijnlijk kan het met die oude wandcontactdoos ook prima. bij een vriend van me werkt het iig prima.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamstra schreef op 02 oktober 2004 @ 12:39:
[...]
waarschijnlijk kan het met die oude wandcontactdoos ook prima. bij een vriend van me werkt het iig prima.
Dus direct daar je modem op aansluiten of moet ik daar nog die contactdoos (Aangezien op die contactdoos "Modem out" staat ) aan vast hangen die je nodig hebt om je tv en radio te splitten als je maar 1 uitgang hebt op je contactdoos? . Ja ik ben niet echt heel technisch :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 12:45:
[...]

Dus direct daar je modem op aansluiten of moet ik daar nog die contactdoos (Aangezien op die contactdoos "Modem out" staat ) aan vast hangen die je nodig hebt om je tv en radio te splitten als je maar 1 uitgang hebt op je contactdoos? . Ja ik ben niet echt heel technisch :S
Je kan het altijd even proberen?

werkt het niet, dan bouw je de rommel om,

enne radio signaal zit gewoon op de zelfde kabel als de TV in de regel alleen t word er pas bij de wand doos nog eens van een andere connector voorzien?
heb ut hier ook, 2 richtings aansluiting voor t modem en een single voor de tvs enz
gaat t prutje ook nog eens door een versterker ergens halverwege en nog is mn radio signaal kraakhelder 8) ( niet dat ik luister er na met die BUTT stations )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Zijn er meer problemen in de omgeving Hoogezand-Sappemeer (Groningen)?
Bij mij is de downloadsnelheid ongelovelijk traag.... :?
Haal maar 90KB/s terwijl dit normaal gesproken over de 400 is....

Heb het getest met de testfile van XS4all, speedtest.nl.
Een 100.nl FTP...

[ Voor 3% gewijzigd door Tije op 03-10-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Tije schreef op 03 oktober 2004 @ 19:25:
Zijn er meer problemen in de omgeving Hoogezand-Sappemeer (Groningen)?
Bij mij is de downloadsnelheid ongelovelijk traag.... :?
Haal maar 90KB/s terwijl dit normaal gesproken over de 400 is....

Heb het getest met de testfile van XS4all, speedtest.nl.
Een 100.nl FTP...
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:40
Ik was tot voor kort altijd een grote fan van @Home, maar sinds een paar weken was de downloadsnelheid hier in Groningen(Vinkhuizen) gedaald naar rond de 100kB/s :r

Met dit topic erbij heb ik het maar even aangezien, en tot mijn grote vreugde haalde ik gister voor het eerst weer snelheden van boven de 350kB/s :*)
350 is natuurlijk nog geen 500, maar het is alweer een hele stap vooruit.

De uploadsnelheid is in al die tijd btw redelijk constant gebleven op 50-55kB/s

Merken mensen in andere delen van het land ook al verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

tisloafp schreef op 05 oktober 2004 @ 09:40:
Ik was tot voor kort altijd een grote fan van @Home, maar sinds een paar weken was de downloadsnelheid hier in Groningen(Vinkhuizen) gedaald naar rond de 100kB/s :r

Met dit topic erbij heb ik het maar even aangezien, en tot mijn grote vreugde haalde ik gister voor het eerst weer snelheden van boven de 350kB/s :*)
350 is natuurlijk nog geen 500, maar het is alweer een hele stap vooruit.

De uploadsnelheid is in al die tijd btw redelijk constant gebleven op 50-55kB/s

Merken mensen in andere delen van het land ook al verbetering?
ik zit ook in Vinkhuizen, maar de upload is bij mij juist het brakst. overdag zo'n 40-50K, 's avonds soms maar 20K. Downloaden gaat wel goed 500KByte /s overdag en 's avonds is dat zo'n 200 met een grote standaarddeviatie.
Raar dat dat zo verschilt? Ik zit in een van die grote flats in het noorden van vinkuizen, waar zit jij ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:40
Ik zit in de Saffierflat, dus dat zal niet meer dan een paar honderd meter bij jouw vandaan zijn.
Vreemd dat het over zo'n klein stukje zoveel verschilt. Ik ben benieuwd wat ik vanavond voor snelheden heb, maar met uploaden heb ik (sinds de snelheidsverhoging) tot nu toe iig nooit problemen gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door tisloafp op 05-10-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
tisloafp schreef op 05 oktober 2004 @ 11:50:
Ik zit in de Saffierflat, dus dat zal niet meer dan een paar honderd meter bij jouw vandaan zijn.
Vreemd dat het over zo'n klein stukje zoveel verschilt. Ik ben benieuwd wat ik vanavond voor snelheden heb, maar met uploaden heb ik (sinds de snelheidsverhoging) tot nu toe iig nooit problemen gehad.
er was gister in grun een storing, mss dat het daar aan lag?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjah, de zgn storing in Grun.... Storing duurt nu al minimaal een maand. In die tijd hadden ze volgens mij de halve stad van nieuwe kabels kunnen voorzien en alle servers kunnen vervangen.

Morgen de laatste poging met het bellen naar de helpdesk. Is er dan nog steeds storing en is die nog steeds binnen 48 uur opgelost dan neem ik adsl. Kon gisteren niet eens telebankieren met m'n "breedband" internetaansluiting zo traag was het. Ik heb er genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Vandaag ook Storing in Heerlen 07.00 uur tot 15.30+- en 20.20 tot 21.30. Maar ik ben nog zeer blij met @Home _/-\o_

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maandagmorgen zou hier een monteur zijn.
Niemand geweest, en vandaag ook niet... Goed werk @home _/-\o_

NOT! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Initial G schreef op 05 oktober 2004 @ 10:43:
[...]

ik zit ook in Vinkhuizen, maar de upload is bij mij juist het brakst. overdag zo'n 40-50K, 's avonds soms maar 20K. Downloaden gaat wel goed 500KByte /s overdag en 's avonds is dat zo'n 200 met een grote standaarddeviatie.
Raar dat dat zo verschilt? Ik zit in een van die grote flats in het noorden van vinkuizen, waar zit jij ongeveer?
Dat heet kabel: je deelt de totale bandbreedte met al je buren. Schijnbaar ben je niet de enige in die flat met @home en valt het gebruik van het pijpje waar jij ook op zit binnen @ home voorwaarden als ze het niet verhogen ( i know the drill ondertussen)

[ Voor 13% gewijzigd door tvdleur op 05-10-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

tvdleur schreef op 05 oktober 2004 @ 23:32:
[...]

Dat heet kabel: je deelt de totale bandbreedte met al je buren. Schijnbaar ben je niet de enige in die flat met @home en valt het gebruik van het pijpje waar jij ook op zit binnen @ home voorwaarden als ze het niet verhogen ( i know the drill ondertussen)
hoeveel users heeft zo'n "eindpijpje" dan? En hoeveel bandbreedte? Lijkt me toch dat dat ontworpen is voor een beetje worst case scenario, want anders zou het betekenen dat ze de upload capaciteit (s avonds dan) verdubbeld hebben (20-30 ipv 10-15) in plaats van verviervoudigd (64 ipv 16) zoals de bedoeling was. Daarom denk ik eigenlijk een beetje aan een meer algeheel capaciteitsprobleem en daarom vond ik het verschil met mijn wijkgenoot. Moet wel gezegd worden dat de problemen van mensen in het centrum en de andere kant van groningen vaak los staan van de problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb weer gebeld. Er was nu geen sprake meer van een kleine storing. Dat was ook nooit zo geweest. De medewerker van de helpdesk vond het wat raar dat dat gezegd was. Het was een capaciteitsprobleem in de hele stad!

Mijn reactie dat er dus niks aan te doen was werd fel ontkend. Groningen stond bovenaan de lijst. Heel september was er al aan gewerkt en op 8, 12 en 18 oktober was groot onderhoud geplanned. Dat ik van alle onderhoud in september niks gemerkt had, kwam omdat het in andere wijken was. Als alle onderhoud echter voltooid was dan zou het probleem echt opgelost moeten zijn.

Ik geef ze nog tot 19 oktober. Capaciteitsprobleem klinkt aannemelijker dan een kleine storing, omdat ik om 3 a 4 uur 's nachts wel relaxed kan internetten, dus geef ik ze het voordeel van de twijfel. Werkt het na 19 oktober nog niet dan houd ik er echt mee op. Heb het idee dat ze me gewoon aan het lijntje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Het lijkt in ijlst - (regio sneek) weer aardig te lopen, nadat het gisteren weer erg brak was. :(
Zou het over zijn...... Of is het morgen weer bytes tellen... :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

t is inderdaad echt huilen met de pet op in Groningen, de hele dag al zou een 56k6 sneller gaan dan dit, echt niet te doen. Ik ben erg benieuwd of het na dit weekend beter wordt, want dit is zo niet vol te houden, ik betaal 48 euro per maand aan die jongens voor een verbinding die nog geen 1/10 van dat bedrag waard is. :(

Zijn er al mensen die geprobeerd hebben om abbokosten (gedeeltelijk) terug te vorderen bij @home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet geprobeerd. Voor zover mij bekend doen ze het ook niet. Volgens @home zou het na de 18e uiterlijk beter moeten zijn. Alleen als je wijk bij de 8 oktober wijken hoort zou je dus na het weekend sneller moeten zijn.

Zelfs om deze tijd heen is het nog niet goed. 250 kb/s is de helft van wat ik in theorie zou moeten halen. Nu vind ik 250 nog wel acceptabel, maar tis wel 1 uur 's nachts......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

chromeeh

the Gnome

Ik reset mijn kabelmodem eens per week en dat komt de stabiliteit en de snelheid zeer ten goede :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

chromeeh schreef op 07 oktober 2004 @ 11:46:
Ik reset mijn kabelmodem eens per week en dat komt de stabiliteit en de snelheid zeer ten goede :)
Hoe heb je dat uitgevonden dan? Als het idd zo is, dan lijkt het me meer een probleem aan jou kant te zijn, want ik denk dat je niet telkens een ander IP krijgt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
En wat is er met de testnews server aan de hand? Verleden tijd? of gewoon down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

@-Skyhawk, zoek de verschillen:
testnews.home.nl has address 213.51.129.36
news.tilbu1.nb.home.nl is an alias for news.zwoll1.ov.home.nl.
news.zwoll1.ov.home.nl has address 213.51.129.36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Dat was eerst : 213.51.131.4 , als ik mijn oude instelling bekijk. Dus de testserver is samengevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
-Skyhawk- schreef op 08 oktober 2004 @ 16:03:
Dat was eerst : 213.51.131.4 , als ik mijn oude instelling bekijk. Dus de testserver is samengevoegt.
testnews is op zwolle bakken gekoppelt, en tilbu1 servers zijn ook vergroot,

oftewel testnews == alle news servers nu :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op 08 oktober 2004 @ 19:41:
[...]

testnews is op zwolle bakken gekoppelt, en tilbu1 servers zijn ook vergroot,

oftewel testnews == alle news servers nu :?
oow vandaar dat alles incompleet is:S

eerder deed die test server het goed. Sinds paar dagen is het echt bagger:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 18:58

sll

Net hier een grote storing gehad in Groningen (9742), van ongeveer 13:30 tot 01:00: geen enkele connectie mogelijk, hoewel alle modemlampjes (Com21) normaal brandden.

Aangezien het gratis 0800-nummer wel een storing meldde, maar geen verdere informatie, de helpdesk gebeld voor meer info. Helpdesker werkt netjes het script af, en komt tot de conclusie dat mijn moden defect is :? Een monteur is ingepland, en komt binnen drie werkdagen...

Nu ik online ben, lees ik pas de info die ik zo graag van de helpdesk had wilen horen:
Storing Essent Netwerk vrijdag 8 oktober

Door een glasvezel breuk buiten ons netwerk kunt u
vrijdag 8 oktober 2004 vanaf 14:00 problemen
ondervinden met de internet service van:
- Essent@Home Noord
- Maastricht@Home
- Essent@Home Zuid

De storing kan invloed hebben op de
verbinding.

Houdt de nieuwsgroep in de gaten voor verdere
mededelingen.
Nou, nu nog die monteur afbellen...

Over die vernieuwde newsservers: de retentie is wel omhooggegaan, dus wat je het beste kunt doen is de headers bewaren en na een paar uren-dagen de missende berichten binnenhalen. Het is een paar keer proberen, en hopen dat de load-balancer je met een goede server verbind. Zo krijg je alles toch compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Laatst online: 16-09 13:04
Even offtopic en toch weer niet: Sinds wanneer doet @Home melding van dit soort storingen?
Mededeling: MSN Messenger probleem

Geachte @Home abonnee,

Wegens een probleem met MSN-messenger, kan
het zijn dat u geen verbinding kunt maken op
het MSN-netwerk.

Wij willen u erop wijzen dat het hier niet om
een probleem van @Home gaat.

We gaan er vanuit dat de technici van MSN er
alles aan doen de problemen zo spoedig
mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groet @Home Klantenservice
Krijgt @Home dan werkelijk zoveel klachten over een probleem met MSN Messenger dat ze er een mededeling op hun eigen storingspagina aan moeten wijden? Ik vind dit eigenlijk gewoon service van @Home dat ze dat doen. Het ziet er trouwens naar uit dat er weer flink aan het netwerk wordt gewerkt, gezien het aantal storingsberichten cq aangekondigde werkzaamheden.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:49
Vreemd, geen meldingen van mensen uit Enschede e.o.! Ik dan maar: ook constant van die vervelende time-outs, maar pas sinds een aantal dagen. De snelheid overdag en 's avonds is sinds twee weken drastisch naar beneden gegaan. Daarvoor kon ik altijd elk moment van de dag 530 down halen !! _/-\o_ Kennelijk onderbelasting in mijn wijkkie en hebben ze maatregelen genomen. :(

Maargoed, die snelheid is niet vreselijk, downloads zet ik voor het slapen gaan aan, maar die time-outs/disconnections.... om ziek en droevig van te worden :'( ;(
Evenals die irritant schommelende ping tijdens gamen.... :r

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in groningen heb oik ook al een aantal weken last. d/l en uploads zijn zeer slecht. vorige week zat er 1 goede dag tussen van 500 d/l en 60 upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

sll schreef op 09 oktober 2004 @ 01:34:Aangezien het gratis 0800-nummer wel een storing meldde, maar geen verdere informatie, de helpdesk gebeld voor meer info.
OMG, als er een storing word gemeld is het niet de bedoeling dat je OOK NOG de klantenservice gaat bellen.
Door irritanten bellers als jij moeten andere mensen die wel support nodig hebben lang wachten als ze de klanteservice bellen...

[ Voor 13% gewijzigd door Jimbolino op 12-10-2004 10:46 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zo een ieder maar zeuren over de snelheid van de nieuwe netwerken, en als ik de buurt zo mag geloven is bijna een ieder al over op de Docsis 2.0 en ik zit met nog 3 andere in de buurt nog op COM21 platform

ben ik wel blij mee over de gehele dag gezien haal ik gem. snelheden van

Welkom op de FTP server van XS4ALL (ftp.xs4all.nl)
Transferred: 10mb.bin 10,00 MB in 19,61 (522,18 KBps)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 19,83 (522,18 KBps)

gewoon een 1/2 mb per seconde gaat lekker toch

maar over de upload ben ik dan weer niet te spreken
max 45 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik word er inmiddels ook echt niet goed meer van, zit al minstens een week met een down en upload van 40/10 ip 512/64.....ping ligt zo rond de 1000ms, dit is echt niet leuk meer zo...daar betaal je dan 48 euro per maand voor.

Ik zal ze zo nog maar weer eens gaan bellen, even uitleggen dat ik de snelheid van een @home basis abbo heb, en dus ook niet van plan ben meer te gaan betalen dan dat :(

(@home Groningen dus weer eensch..)

edit:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Oct 12 2004 om 13:04:48 UTC+0200)

Download : 6.2 KByte/sec
Upload : 3.9 KByte/sec
Ping test Nederland : 498.0 ms

:r

[ Voor 19% gewijzigd door kamstra op 12-10-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

kamstra schreef op 12 oktober 2004 @ 12:55:
Ik word er inmiddels ook echt niet goed meer van, zit al minstens een week met een down en upload van 40/10 ip 512/64.....ping ligt zo rond de 1000ms, dit is echt niet leuk meer zo...daar betaal je dan 48 euro per maand voor.

Ik zal ze zo nog maar weer eens gaan bellen, even uitleggen dat ik de snelheid van een @home basis abbo heb, en dus ook niet van plan ben meer te gaan betalen dan dat :(

(@home Groningen dus weer eensch..)
Jammer voor je, maar @home heeft je contract wel zodanig opgesteld dat je waarschijnlijk geen kans maakt op refunding. Daarvoor moet je langer dan zo en zolang offline zijn, dacht ik. En jou snelheid is nog niet eens zo heel laag.

Boze telefoontjes lossen in dit geval niks op, omdat er een storing is in Groningen, daar wordt aan gewerkt, dus wacht dat nou maar af, iig tot 14 oktober als de werkzaamheden verwacht worden te zijn afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

Yucko

One clown to rule them all !

Initial G schreef op 12 oktober 2004 @ 13:02:
[...]

Jammer voor je, maar @home heeft je contract wel zodanig opgesteld dat je waarschijnlijk geen kans maakt op refunding. Daarvoor moet je langer dan zo en zolang offline zijn, dacht ik. En jou snelheid is nog niet eens zo heel laag.

Boze telefoontjes lossen in dit geval niks op, omdat er een storing is in Groningen, daar wordt aan gewerkt, dus wacht dat nou maar af, iig tot 14 oktober als de werkzaamheden verwacht worden te zijn afgerond.
Mwa, boze telefoontjes niet, maar ik heb vorig jaar problemen gehad bij mijn verhuizing. 3 weken zonder internet gezeten.

Via mail gecorrespondeerd en ze wilden eerst ook niet overgaan tot een vergoeding/korting op de eerstvolgende rekening. Pas toen ik aangaf dat ik hun standaard emails beu was, en dat ik eventuele andere stappen zou gaan ondernemen (ombudsman, whatever) wanneer mijn probleem niet op een bevredigende manier opgelost zou worden, wilden ze wel ineens meewerken en een korting geven op de eerstvolgende maand :*) (toen konden ze ineens ook in hun systeem blijkbaar achterhalen hoeveel dagen ik nu daadwerkelijk offline was geweest door hun gepruts).

Je moet je iig niet laten afwimpelen met die standaard emails en zomaar erbij neerleggen. Daar hopen ze op. Tadaa, en dan zou @home weer geld verdient hebben :r

ps.

Zowiezo, als het door hun toedoen komt (dat de verbinding slecht is of zelfs helemaal eruit ligt) dan kunnen ze je toch niet laten betalen voor iets wat ze niet geleverd hebben. Zou leuk worden! Stel je voor dat je een auto huurt, en de verhuurmaatschappij roept hem terug ivm onderhoud, maar in de tussentijd mag jij wel zelf zien dat je vervoer krijgt (zij leveren 't niet omdat ze bv. geen andere auto meer hebben). Dan ga jij toch ook zeker niet die dagen dat je geen auto ter beschikking gehad hebt betalen, of wel soms ?

ze mogen van mij in hun voorwaarden zetten wat ze willen, maar ik betaal niet voor iets wat ik niet geleverd krijg }:O

[ Voor 23% gewijzigd door Yucko op 12-10-2004 13:20 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 18:58

sll

Jimbolino schreef op 12 oktober 2004 @ 10:44:
[...]

OMG, als er een storing word gemeld is het niet de bedoeling dat je OOK NOG de klantenservice gaat bellen.
Door irritanten bellers als jij moeten andere mensen die wel support nodig hebben lang wachten als ze de klanteservice bellen...
Misschien wat overdreven van mij, maar de verbinding lag de hele middag en de helft van de avond er al uit. Nog nooit zo'n lange storing meegemaakt (totale duur ongeveer 12 uur). Storing met reden/oorzaak stond keurig op de storingspagina's, maar daar heb je natuurlijk weinig aan zonder verbinding.

Ik belde bovendien vrij laat op de avond en had geen wachttijd, dus ik denk dat mijn 'overlast' voor andere klanten beperkt is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Initial G schreef op 12 oktober 2004 @ 13:02:
Begin Augustus waren de problemen er al. Ik vind het wel dramatisch dat het zo'n 3 maand duurt voor @home er serieus iets aan gaat doen. Imho zijn boze telefoontjes dus geheel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

ik speel alleen ff advocaat van de duivel he, ik vind ze ook klootzakken hoor, maar in mijn geval wel klootzakken, waar ik 95% tevreden mee ben. :P
ze mogen van mij in hun voorwaarden zetten wat ze willen, maar ik betaal niet voor iets wat ik niet geleverd krijg }:O
Daar ben je dus mee akkoord gegaan, he.
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:58:
[...]
Begin Augustus waren de problemen er al. Ik vind het wel dramatisch dat het zo'n 3 maand duurt voor @home er serieus iets aan gaat doen. Imho zijn boze telefoontjes dus geheel terecht.
terecht wel ja, maar ze helpen niet zo erg en het kost je ook nog eens geld. Kun je beter kassa opbellen, of opgelicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Initial G schreef op 12 oktober 2004 @ 17:03:
terecht wel ja, maar ze helpen niet zo erg en het kost je ook nog eens geld. Kun je beter kassa opbellen, of opgelicht :P
Daar heb je wel een punt ;) Aan de andere kant: stress kan jaren van je leven kosten. Beetje afreageren kan dus geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

Yucko

One clown to rule them all !

Initial G schreef op 12 oktober 2004 @ 17:03:

[...]

Daar ben je dus mee akkoord gegaan, he.

[...]
Nou, voor zover ik weet stond het nog niet in de voorwaarden (toen ik abonnee werd). Volgens mij is het iets wat later toegevoegd is geworden.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
JaJoah schreef op 12 oktober 2004 @ 22:05:
[...]

Nou, voor zover ik weet stond het nog niet in de voorwaarden (toen ik abonnee werd). Volgens mij is het iets wat later toegevoegd is geworden.
das lood om oud ijzer; want je bent later nl (stilzwijgend) accoord gegaan met de nieuwe voorwaarden.

overigens (alleen) als je iets in de wet kan vinden wat die voorwaarde teniet doet kam je ertegenin gaan (immers de av van een bedrijf mogen niet in strijd zijn met de wet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Niet normaal... Word er schijtziek van.
Zelfs 2e lijns support blijft volhouden dat de disconnects (inmiddels 200+ per dag) worden veroorzaakt door de pc. Ja hoor... op 2 verschillende adressen. :(
En dat zien ze zo maar door hun test tools, over de telefoon. De monteur die langs zou komen, is nog steeds niet geweest.

De huisbaas belde me net voor advies, en zou dadelijk zodra ze in 2e lijns zat, doorverbinden naar mij.. Kan ik die jongens daar eens duidelijk uitleggen dat ze misschien wel dat vrouwtje, maar niet mij kunnen bezeiken. Kom op zeg.. Je ziet echt wel duidelijk dat het vóór de modem al mis gaat... :(
Klootzakken daar.... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

UltraSub schreef op 13 oktober 2004 @ 20:19:
Niet normaal... Word er schijtziek van.
Zelfs 2e lijns support blijft volhouden dat de disconnects (inmiddels 200+ per dag) worden veroorzaakt door de pc. Ja hoor... op 2 verschillende adressen. :(
En dat zien ze zo maar door hun test tools, over de telefoon. De monteur die langs zou komen, is nog steeds niet geweest.

De huisbaas belde me net voor advies, en zou dadelijk zodra ze in 2e lijns zat, doorverbinden naar mij.. Kan ik die jongens daar eens duidelijk uitleggen dat ze misschien wel dat vrouwtje, maar niet mij kunnen bezeiken. Kom op zeg.. Je ziet echt wel duidelijk dat het vóór de modem al mis gaat... :(
Klootzakken daar.... :( :(
Daar heb ik ook last van vanaf dinsdag 05 oktober 2004.

De een dag werkt het als je de pc aan zet.
En de ander keer moet ik de netwerk kaart uit zetten en dan weer aan.
Daar naar werkt als weer.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prism103
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
Ik heb echt medelijden met jullie!

Ben zelf jaren @home gebruiker geweest maar na 4 maand (mei-augustus) van rotte verbinding ben ik maar overgestapt.

200 disconnects per dag... dat had ik dus ook en een grotere frustratie is er gewoon niet voor iemand als mij :P. Ping was op een gegeven moment niet eens meer te testen zo dramatisch slecht was het. De dag dat ik mijn verbinding opzegde kreeg ik een mail dat het nog 2 weken zou duren voordat de problemen over waren. Zo te lezen duren die 2 weken wel errug lang!

Stap op bij die @Home oplichters, helpdesk bellen heeft ook geen zin want die kunnen ook niks doen. Ja je aan't het lijntje houden en nog wat extra cash vangen! Ben blij dat ik er weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zou wel op willen stappen, maar in deze uithoek is adsl niet beschikbaar...
De enige die hier beschikbaar zijn, zijn de ultralangzame adsl'tjes, waarvan de meesten ook nog met datalimiet. Ik zou heeeel blij zijn als @home zijn zaakjes oploste, want het werkte tot een paar weken geleden nog perfect...

Ze moeten nog wat meer abbo varianten toevoegen, om meer leden te krijgen.... :(
Vroegah, toen alleen nog het snelle abbo er was, werkte het overal veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
UNICRONBOT schreef op 13 oktober 2004 @ 22:13:
[...]

Daar heb ik ook last van vanaf dinsdag 05 oktober 2004.

De een dag werkt het als je de pc aan zet.
En de ander keer moet ik de netwerk kaart uit zetten en dan weer aan.
Daar naar werkt als weer.
volgens mij ligt het in jou geval NIET aan @home. Volgens mij ligt dat gewoon aan je netwerkkaart (of/icm windows).
Ik heb datzelfde probleem namelijk ook, dat als ik mijn pc opstart dat hij het niet doet; en als ik hem nogmaals reboot of de nic aan/uit schakel doet hij het wel... Echter op hetzelfde moment heb ik met mijn andere 2 computers WEL verbinding.
Ik heb meerdere computernamen (lees: meerdere ip's) van @home. eerst had mijn comp cc#####-b -----> last van het probleem. vervolgens heb ik deze computer cc#####-a gegeven (die altijd goed functioneerde) en had hij nogsteeds hetzelfde probleem (en de -b variant doet het prima op de andere computer).
Dus dan ligt het probleem niet bij @home maar bij mijn(/jouw) computer.

mijn netwerkkaart is overigens de onboard 3com nic van mijn asus a7n8x deluxe (rev2). en die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, de snelheid is hier niet meer wat het geweest is zeg :(
Ik haalde altijd minimaal 500kb.. Maar nu moet ik blij zijn dat ik 350Kb haal!
Omgeving tilburg.. Hoop dat ze er wat aan doen, want 500kb is wel lekker snel :~

code:
1
2
3
[10:47:02] Transferred: 100mb.bin 100,00 MB in 5 minutes 0 seconds (341,0 KB/s)
[10:47:02] Transfer queue completed
[10:47:02] Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 5 minutes 0 seconds (341,0 KB/s)

van ftp.tweakdsl.nl

/edit
hmm gezellig, ip change naar de 84.24.*.* range..
ga zo door @home :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verrek ja! Het gezever is begonnen nadat de ip range veranderd is naar 84.* hier..
Dat ze nou niet meer zeveren dat het niet bij hun ligt!

/edit
Na veel pushen van onze kant, gaf @home eigenlijk toe dat het misschien aan hun leasing kon liggen. En daar lijkt het idd iets mee te maken te hebben. Zodra de connectie weg valt, release, renew, krijgt hetzelfde ip en het werkt weer (even).
Misschien iets dat het uitgegeven ipadres wegvalt in de routering, en na een renew weer in de tabellen wordt gezet of zo?
Ze (2e lijns) gingen iig (weer) de boel doorgeven aan netwerk...

Iemand ervaring met leasing problemen bij @home?

[ Voor 64% gewijzigd door UltraSub op 14-10-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op 14 oktober 2004 @ 12:13:

Iemand ervaring met leasing problemen bij @home?
Onder counter-strike kreeg ikook steeds lag stootten..
Naja, We zien wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de 3 onderhoudsdatums die @home me heeft gegeven zijn er nu 2 verstreken zonder resultaat. Sterker nog, het wordt steeds erger.

Gisteren haalde ik (@home breedband) de wereldschokkende snelheid van 6.3 kb/s. Ik begin zowaar heimwee naar m'n isdn aansluiting te krijgen. Die kon tenminste nog 7.8 kb/s.

Nu is alleen 18 oktober nog over. De 19e is het, volgens @home, dus weer snel. Ik heb er alleen weinig vertrouwen in. Iets zegt me dat ik de 19e adsl ga aanvragen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
* UltraSub zucht....

The never ending story continues..
Ze hebben dus toegezegd naar leasing problemen te gaan zoeken. Vanaf gisternacht 0350 er uit gelegen, modem dat geen ip adres meer kon krijgen. Huisbaas vanmiddag weer laten bellen. Zij had sinds vanmorgen op haar @home aansluiting wel stabiel internet. Wat bleek nou, hadden ze gezien dat er twee aansluitingen waren op nummer 13.. Een op 13, en een op 13a. Hebben ze 13a maar verwijderd. Nadat ze die weer toegevoegd hadden, was ik weer online, en alles leek te werken.

De boel verbeterd? Nee hoor... Gewoon weer netjes 20 disconnects, het afgelopen uur.. :(
Ongelofelijk.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week was er nog een leuke reportage op TV Oost over de slechte verbinding van @Home rondom Steenwijk.

@Home bleef maar moeilijk doen en de mensen zouden pas vanaf 1 december een redelijke verbinding kunnen krijgen (ok tot die tijd had men een gratis verbinding, die het niet half deed), maar wat blijkt op de dag van de uitzending heeft @Home het probleem verholpen en kon men stabiel internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

ik weet niet of meer mensen hier last van hebben maar sinds 2 dagen kunnen we hier 9 van de 10 sites niet meer berijken (tweakers.net doet het gelukkig wel) ik heb me Freesco router al gereboot en me modem (motorola) gereset maar zonder resultaat. Het ligt ook niet aan me pc want ook de andere pc's in me netwerk hebben hetzelfde probleem.
Als ik bijvoorbeeld gamers.nl ping krijg ik geen reply :(
Dit ligt aan @home neem ik aan? en wat is de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 14-09 00:03
Ik heb dus precies hetzelfde. Al 7 weken lang. Continu valt mijn verbinding weg (timeout). Dit gebeurd willekeurig om de paar seconde. Waardoor mijn snelheid drastisch vertraagt. Ze willen niet toegeven en al helemaal geen monteur sturen. Die is mij nu al tweemaal belooft. En elke x belt dat bedrijf een paar dagen later om te vertellen dat ze toch maar niet komen maar, dat het wel over 2 dagen opgelost is. Mooi niet dus.

Die gasten bij @home beweren dat er ruis op de lijn (binnenshuis) aanwezig is en dat het aan mijn configuratie ligt. Dat is onzin want een ping -t naar mijn modem leert dat die 100% in orde is. (geen packetloss) Bij een ping -t naar www.ilse.nl valt meteen de packetloss op en dat op elk moment van de dag.

Ik heb inmiddels al een aantal x aan de lijn gehangen met die gasten, ik heb er niet eens zin meer in om die gasten te bellen. Elke x komen ze met dezelde stappen die ik moet ondernemen.

Koppel router los, controleer de kabels, vervolgens een speedtest van speedtest.nl, mordax.nl, oh nou wij kunnen niets zien we passen de modem instellingen aan en haal die vervolgens van het stroom af en koppel die na 30 min. weer aan dan is het probleem opgelost. Daar moet je het maar mee doen en natuurlijk werkt die oplossing niet.

Ze doen ook net of je achterlijk bent :S Heb je altijd problemen of alleen tijdens de spits. Die vraag heb ik al 10x beantwoord. Het is altijd huilen met de pet op alleen tijdens spits nog erger. Terwijl een ander persoon op elk moment van de dag max. speed haalt.

Terwijl het ook hier dus vanaf de modem inruil (com21 - Motorola SB 5100e) een maand goed gewerkt heeft.

Het is dat ik niet over kan stappen op bbned adsl anders had ik die stap allang ondernomen :(

Dit probleem doet zich dus voor in Tilburg (Reeshof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
et36s schreef op 16 oktober 2004 @ 14:22:
Die gasten bij @home beweren dat er ruis op de lijn (binnenshuis) aanwezig is en dat het aan mijn configuratie ligt. Dat is onzin want een ping -t naar mijn modem leert dat die 100% in orde is. (geen packetloss) Bij een ping -t naar www.ilse.nl valt meteen de packetloss op en dat op elk moment van de dag.
Een ping naar je modem is via utp.. Zit dus idd wss geen ruis op, tenzij je belachelijk lange kabels hebt. Een ping naar buiten, gaat wel over een stukje cai-kabel binnenshuis. Theoretisch zou het dus toch mogelijk kunnen zijn dat er ruis op je cai kabel zit ;)
Dus je verhaal is niet geheel waterdicht ;)

Maar neemt niet weg dat @home het altijd op de klant probeert te gooien, zodra een simpele reset niet werkt. Weet precies wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 14-09 00:03
Ah ok, dat zou best eens kunnen. Had @home maar zulke duidelijke antwoorden. Volgens de tabel op troubles@home heb ik een uitstekend signaal. Dus ruis kan het niet zijn volgens mij...

Inderdaad ze schuiven altijd alles op de klant. Wat ben je dan voor een bedrijf. Ik kan me voorstellen dat ze mateloos geirriteerd raken door een aantal mensen die voor elke miniscuul probleem bellen. Maar die belanden als het goed is niet op de 2e lijns helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Okee, ik ben weer wat wijzer. Ik heb nu 2 weken de SB ipv de com21 gekregen en mijn snelheid naar Usenet is vanaf dat moment dramatisch geworden. Zat ik toen nog rond de 400kb/sec, mag ik het nu doen met max 200. Ook zijn er 3 hops bijgekomen richt usenetserver.

Dit is de 1e keer (bij mij) dat @home hier een vette steek laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier een zeer trieste verbinding, breedband is gewoon basis sinds begin September :'(
News doet het op dit moment al helemaal niet en op spitsuren ligt de verbinding er vaak helemaal uit.
Alle ellende is begonnen sinds ik in September een Motorola modem heb gekregen ipv een Com 21, met de Com 21 nooit problemen gehad altijd snelheden van rond de 400-550 kb/s, nu kom ik hooguit tot 100kb/s als ik geluk heb.
Op mail wordt niet eens gereageerd en als ik de helpdesk bel wordt ik afgescheept met een vaag verhaal over capaciteits problemen waar aan gewerkt wordt.
Heb vanaf het begin een Athome aansluiting, ongeveer 5 jaar nu, ik geef ze nog een maandje de tijd om alles op te lossen daarna gaat Athome er hier uit.
Jammer maar helaas, ik ga geen 48 euro voor een basissnelheid betalen.

Nog een opmerking, het duurt tegenwoordig een uurtje of 2 voordat je modem weer contact maakt met het netwerk als je een keer wil resetten, is dat normaal?
Met de Com 21 was dit binnen een minuutje gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 17:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Iets over die modems, ik gebruik hier nog steeds een 'good old' Com21 modem, waarom werden/worden deze modems vervangen door zo'n nieuw ding? Motorola lees ik hierboven?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Yep, ik zou willen dat weer op het Com21 platform zat... Dit is gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutz0r schreef op 17 oktober 2004 @ 21:29:
Iets over die modems, ik gebruik hier nog steeds een 'good old' Com21 modem, waarom werden/worden deze modems vervangen door zo'n nieuw ding? Motorola lees ik hierboven?
Ik kreeg bericht dat ik een ander modem zou krijgen, ik blij in eerste instantie, maar helaas is het dikke bagger die Motorola.
Het waarom weet ik ook niet, had ook liever me Commetje 21 gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 14:34
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 21:51:
[...]

Ik kreeg bericht dat ik een ander modem zou krijgen, ik blij in eerste instantie, maar helaas is het dikke bagger die Motorola.
Het waarom weet ik ook niet, had ook liever me Commetje 21 gehouden.
ik heb sinds een half jaar nu een motorola enigste probleem dat ik had was dat ik met mijn sitecom router niet boven de 100kb download kwam. dus heb ik nu een draytek 2900 en geen enkel probleem meer!!
alleen jammer van de @home nieuwsserver dat is echt bagger :'(

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:01
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 20:34:
..
Nog een opmerking, het duurt tegenwoordig een uurtje of 2 voordat je modem weer contact maakt met het netwerk als je een keer wil resetten, is dat normaal?
Met de Com 21 was dit binnen een minuutje gepiept.
Zeer triest, het is nml niet normaal. Het kan 2 oorzaken hebben:

- Idd capaciteitsproblemen, je modem doet er een halfuur of nog langer over om een stukje vrije frequentie op de kabel te vinden, je gebied is overbevolkt.
- Brakke lijn, er zit dusdanig veel storing op je lijn dat je modem 2 uren bezig is om het signaal te vinden.

Het laatste geval had ik dus na de laatste snelheidsupgrade, blijkt dat de kasten aan de weg in mijn gebied al meer dan 15 jaar lang met dezelfde verdelers werken, de mijne had dus een brakke verdeler. Gebeld met @home hierover, monteur gestuurd, 10 minuten later opgelost.

Bovenstaande kan je controleren door op http://192.168.100.1 te kijken wat je upstream powerlevel is. Normaal hoort deze tussen de 40 en 50 te zitten, bij mij zat ie rond de 54. Volgens @home helpdesk is het bij 58dbmv pas problematisch, maar dat is bullshit omdat dat het maximum is wat dat modem kan doen en waarbij de storing asociaal hoog is dat er geen stabiele verbinding mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier upsteam powerlevel 46 dBmV, niks aan de hand dus lijkt me.

Ik vermoede eerder al dat mijn gebied "overbevolkt" is.
Is er misschien een legale manier om te zien hoeveel gebruikers er in mijn gebied een Athome aansluiting hebben?
Ik kan me herinneren van een paar jaar terug dat er een manier was om de anderen die in je buurt zaten zichtbaar te maken, je kon ze alleen zien en niet op hun computer komen.
Hoe dit trucje werkte weet ik helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
_JGC_ schreef op 18 oktober 2004 @ 11:05:
[...]
- Idd capaciteitsproblemen, je modem doet er een halfuur of nog langer over om een stukje vrije frequentie op de kabel te vinden, je gebied is overbevolkt.
Sorry maar wil je dat even uitleggen. Pak even specificaties van DOCSIS modems en leg me precies uit wat voor vrij stukje frequentie het modem zoekt...

Een DOCSIS modem kan ook binnen een minuut online zijn, net als een COM21 een half uur nodig kan hebben om online te komen. Een modem zoekt de upstream frequentie waarop hij geconfigureerd is. Dit kan even duren, zeker als er veel upstream frequenties beschikbaar zijn.
- Brakke lijn, er zit dusdanig veel storing op je lijn dat je modem 2 uren bezig is om het signaal te vinden.
Kan maar dan heb je veel meer problemen dan alleen een modem dat 2 uur nodig heeft om online te komen.
Het laatste geval had ik dus na de laatste snelheidsupgrade, blijkt dat de kasten aan de weg in mijn gebied al meer dan 15 jaar lang met dezelfde verdelers werken, de mijne had dus een brakke verdeler. Gebeld met @home hierover, monteur gestuurd, 10 minuten later opgelost.
15 jaar geleden was het netwerk niet retourgeschikt. Gelul dus. Was een onderdeel wat kapot is, jammer maar helaas.
Bovenstaande kan je controleren door op http://192.168.100.1 te kijken wat je upstream powerlevel is. Normaal hoort deze tussen de 40 en 50 te zitten, bij mij zat ie rond de 54. Volgens @home helpdesk is het bij 58dbmv pas problematisch, maar dat is bullshit omdat dat het maximum is wat dat modem kan doen en waarbij de storing asociaal hoog is dat er geen stabiele verbinding mogelijk is.
Dat is dus ook niet waar. Powerlevels van 54 kunnen een prima verbinding opleveren. Pas als er andere dingen aan de hand zijn DAN kan je problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 17:45:
Is er misschien een legale manier om te zien hoeveel gebruikers er in mijn gebied een Athome aansluiting hebben?
Ik kan me herinneren van een paar jaar terug dat er een manier was om de anderen die in je buurt zaten zichtbaar te maken, je kon ze alleen zien en niet op hun computer komen.
Hmmm.. Interessant vraagstukje. Zou ik ook wel willen weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij speedtest 'hapert' mijn downloadsnelheid. Hij begint bij zo'n 600/500 kbps, en op het laatste stukje gaat hij maar 300. en dan kom ik op een gemiddelde downloadsnelheid van +/- 360 kbps. Mijn upload is 52 kpbs. Heeft iemand hier ervaring mee/of zijn er firmware updates. Dit is mijn signaal status:

Downstream Value
Frequency 124000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -3 dB

Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 42800000 Hz Ranged

Power Level 39 dBmV

Ik kom er echt geen wijs meer uit, vanalles uitgezocht maar niks gevonden. Vooral met gamen merk ik het erg, en zijn de snelheden niet constant. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals verwacht heeft @home haar beloften wederom niet waargemaakt. Het is nog steeds traag. Ik vraag morgen adsl aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 15:59:
Bij speedtest 'hapert' mijn downloadsnelheid. Hij begint bij zo'n 600/500 kbps, en op het laatste stukje gaat hij maar 300. en dan kom ik op een gemiddelde downloadsnelheid van +/- 360 kbps. Mijn upload is 52 kpbs. Heeft iemand hier ervaring mee/of zijn er firmware updates. Dit is mijn signaal status:

Downstream Value
Frequency 124000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -3 dB

Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 42800000 Hz Ranged

Power Level 39 dBmV

Ik kom er echt geen wijs meer uit, vanalles uitgezocht maar niks gevonden. Vooral met gamen merk ik het erg, en zijn de snelheden niet constant. Iemand enig idee?
speedtest is nou niet echt DE benchmark, zeer wisselende resultaten soms. Itt tot bijvoorbeeld deze file: http://www.nxs.nl/files/100mb.bin
Hierop haal ik in daluren zeker het theoretisch maximum, 's avonds nog steeds zo'n 400K, itt tot speedtest die dan zo'n 300 geeft...

Mocht hij het daarop ook doen, dan zou ik denken aan een of andere windows instelling, bijvoorbeeld een minder ideaal receive window. Of een brakke router?

[ Voor 7% gewijzigd door Initial G op 19-10-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Initial G schreef op 19 oktober 2004 @ 21:36:
[...]

speedtest is nou niet echt DE benchmark, zeer wisselende resultaten soms. Itt tot bijvoorbeeld deze file: http://www.nxs.nl/files/100mb.bin
Hierop haal ik in daluren zeker het theoretisch maximum, 's avonds nog steeds zo'n 400K, itt tot speedtest die dan zo'n 300 geeft...

Mocht hij het daarop ook doen, dan zou ik denken aan een of andere windows instelling, bijvoorbeeld een minder ideaal receive window. Of een brakke router?
Op het moment download ik die file met een snelheid van 160 kbps. ( Ik heb dit soort schommelingen vaker de laatste week ) . Een brakke router kan het probleem niet zijn, want ik heb simpelweg geen router. Direct van het modem naar de pc aangesloten dus. Volgende week zijn er werkzaamheden in de regio landgraaf ( ik woon in heerlen , is dus @home landgraaf ) , dus het zal wel daarmee te maken hebben. Terwijl een kennis 2 huizen verder een perfecte snelheid heeft.

Ik heb een virusscan , spyware/ad-ware laten lopen, en niks gevonden. Dus dit is het ook niet. Ik ben het spoor een beetje bijster. Alleen weet ik niet of de instellingen van mijn modem optimaal zijn( zie mijn vorige reply ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 22:16:
[...]

Op het moment download ik die file met een snelheid van 160 kbps. ( Ik heb dit soort schommelingen vaker de laatste week ) . Een brakke router kan het probleem niet zijn, want ik heb simpelweg geen router. Direct van het modem naar de pc aangesloten dus. Volgende week zijn er werkzaamheden in de regio landgraaf ( ik woon in heerlen , is dus @home landgraaf ) , dus het zal wel daarmee te maken hebben. Terwijl een kennis 2 huizen verder een perfecte snelheid heeft.

Ik heb een virusscan , spyware/ad-ware laten lopen, en niks gevonden. Dus dit is het ook niet. Ik ben het spoor een beetje bijster. Alleen weet ik niet of de instellingen van mijn modem optimaal zijn( zie mijn vorige reply ).
je modemsignaalwaardes (3xwoordwaarde) zijn okee, als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iets aan de hand met de FTP server van @Home?

Ik kan gewoon via een FTP client op mijn webspace komen. Ook via de Windows WebFolders kom ik op mijn webspace. Uploaden en downloaden ervanaf werkt ook. Vul ik echter een URL in naar bijvoorbeeld een plaatje op mijn webspace, krijg ik een foutmelding: "Connection refused". Vanmiddag werkte alles nog gewoon. (Ik zag het aan het uitvallen van mijn icon, die als plaatje op de webspace staat. Nu is het een naar GoT geuploade icon.)

Trouwens, Initial G, jij hebt hetzelfde probleem zie ik. Ook een kapotte icon, gehost op de webspace van @Home, die ik ook niet op kan vragen door de URL in mijn adresbalk te knippen en te plakken. Het ligt dus inderdaad niet aan mij. Het zal wel een nawee zijn van de storing(en) van vanmiddag...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

klopt het dat ik niet meer in de news-server (213.51.144.36) kan komen?
Ik slaag er al sinds vorige week niet meer in om in te loggen, ook niet via mijn andere pc.
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:31:
Is er iets aan de hand met de FTP server van @Home?

[...]

Trouwens, Initial G, jij hebt hetzelfde probleem zie ik. Ook een kapotte icon, gehost op de webspace van @Home, die ik ook niet op kan vragen door de URL in mijn adresbalk te knippen en te plakken. Het ligt dus inderdaad niet aan mij. Het zal wel een nawee zijn van de storing(en) van vanmiddag...
Mijn icon staat ook gehost bij @home.. geen problemen mee..

[ Voor 62% gewijzigd door CAP-Team op 20-10-2004 00:42 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze schijnen weer up te zijn. Even proberen.

Edit: het werkt inderdaad weer :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:01
PolarBear schreef op 18 oktober 2004 @ 20:08:
[...]

Kan maar dan heb je veel meer problemen dan alleen een modem dat 2 uur nodig heeft om online te komen.
Zoals 50x per dag een wegvallende verbinding. Verbinding begint na een halfuur zoeken op de kabel met 52dbmv en loopt dan vrolijk op richting 56 om dan plat te gaan.
[...]

15 jaar geleden was het netwerk niet retourgeschikt. Gelul dus. Was een onderdeel wat kapot is, jammer maar helaas.
7 jaar terug hebben ze mijn kast aan de weg voor chello/com21 retourgeschikt gemaakt door het simpelweg verwijderen van een onderdeel. Daarna is er nooit weer wat aan gebeurd. Wat ik bedoel met 15-20 jaar oude kasten is dat de splitters die erin zitten over het algemeen compleet verrot kunnen zijn. Ik kom regelmatig bij mensen bij mij in de buurt over de vloer en iedereen heeft dezelfde problemen, met ook dat hoge upstream powerlevel. Ik had van iemand gehoord dat ze hetzelfde hadden gedaan als ik (bellen over verrotte kast), was ook in een paar minuten gefixt door het vervangen van een of ander onderdeel in de kast aan de weg.
Dat is dus ook niet waar. Powerlevels van 54 kunnen een prima verbinding opleveren. Pas als er andere dingen aan de hand zijn DAN kan je problemen krijgen.
Powerlevel van 54 is aan de hoge kans en wijst op een niet al te beste verbinding. Zie verhaal boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

ik heb even op http://192.168.100.1 gekeken bij "logs" en daar staat het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
2004-09-26 12:57:42 3-Critical 0x040D9964 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received 
2004-09-26 12:57:35 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - 
No Response received - T3 time-out 
2004-09-26 12:52:41 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 
2004-09-26 12:52:26 3-Critical 0x04E33A10 Received Response to Broadcast Maintenance Request,
 But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout

en dit gaat maar door!!

nu heb ik al een paar dagen een rare verbinding, msn doet het goed, nieuwsserver ook en 20% van de sites ook maar zeker 80% van de sites niet!
Heeft dit verband met datgene wat in het log van me modem staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 17:45:Ik vermoede eerder al dat mijn gebied "overbevolkt" is.
Ik heb denk ik een manier gevonden.. Op bijvoorbeeld een linux server een tcpdump maken, en greppen op who-has.
Krijg je output als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
4:28:10.382788 arp who-has 84.28.50.210 tell 84.28.50.1
14:28:10.697301 arp who-has 84.28.50.60 tell 84.28.50.1
14:28:10.744299 arp who-has 84.28.45.103 tell 84.28.44.1
14:28:11.078097 arp who-has 84.28.49.202 tell 84.28.48.1
14:28:11.310879 arp who-has 84.28.46.226 tell 84.28.46.1
14:28:11.377016 arp who-has 84.28.42.32 tell 84.28.42.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 18:34

Zym0tiC

^_^

de nieuwsgroepen (standaard en testnews) zijn echt zwaar bagger op dit moment of beter gezegt al meer dan een week. Continue disconnects en dan heb ik het niet eens over de retentie of de compleetheid van het geheel. :(

Meer mensen die hier problemen mee hebben?

* Zym0tiC heeft maar eens toegang tot een payserver aangevraagd 2 dagen geleden :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit sinds kort op kamers in Heerlen, maar omdat daar geen telefoonlijn aanwezig is moet 't maar via @Home. Nu is er dus 'n "2 maanden voor €35" aktie, al kan ik nergens vinden wat de snelheid in die proefperiode is.

edit - }:O
Maar half gelezen, kom dan ook pas net uit bed :). Het is dus gewoon het door mij bestelde abbo dat de eerste 2 maanden maar €35 kost...

[ Voor 29% gewijzigd door Flipmo2K op 20-10-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Flipmo2K schreef op 20 oktober 2004 @ 18:21:
Ik zit sinds kort op kamers in Heerlen, maar omdat daar geen telefoonlijn aanwezig is moet 't maar via @Home. Nu is er dus 'n "2 maanden voor €35" aktie, al kan ik nergens vinden wat de snelheid in die proefperiode is.

edit - }:O
Maar half gelezen, kom dan ook pas net uit bed :). Het is dus gewoon het door mij bestelde abbo dat de eerste 2 maanden maar €35 kost...
Dat zal dan wel het breedband abbo zijn . aangezien er nu maar 1 abbo duurder is dan 35 euro. Zonder korting heeft het geen voordeel natuurlijk.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Simulated Zero schreef op 20 oktober 2004 @ 18:38:
[...]

Dat zal dan wel het breedband abbo zijn . aangezien er nu maar 1 abbo duurder is dan 35 euro. Zonder korting heeft het geen voordeel natuurlijk.
Ehm... kan dus ook Family zijn, want die kost 37.95 per maand.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
wildhagen schreef op 20 oktober 2004 @ 19:07:
[...]

Ehm... kan dus ook Family zijn, want die kost 37.95 per maand.
Mwah , als je 2,95 per maand nou een aanbieding mag noemen? Ik wist trouwens nieteens dat dat abbo al beschikbaar was :P

Raku

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste