Heeft iemand anders gister-avond nog iets vreemds gemerkt, in Enschede?
Qua @home dan, bedoel ik...
Rond middernacht merkte ik dat surfen minder snel ging - opvragen van nieuwe paginas duurde gewoon even. Maar toch niet zo lang dat ik dacht dat er iets mis was.
Rond 00:30 geen verbinding meer. Ik kijken naar het modem natuurlijk, maar die was normaal online.
Modemwaardes uitlezen ('t is een Motorolla), en alles zag er normaal uit.
Mijn router uitgelezen, en die had nog steeds een lease. Dus ook daar lag het probleem niet.
Ik dacht, nou ja.. zal wel een DNS probleem zijn, dus ik vul in Windows gewoon een ander stel DNS-servers in van andere providers.
Maar ook dat werkte niet.
Daarna een aantal IP adressen gepinged - de gateway, mail server, etc maar allemaal time-outs.
Dan me router maar eens uit- en aanzetten. Krijgt de router geen lease...
Dus wat anders gaan doen (FarCry).
Om 3:30 check ik nog eens, en zie dat mijn router nu wel weer een lease heeft.
Maar pingen naar IP's gaat nog steeds niet.
En zo rond 4:00 deed alles het gewoon weer.
Qua @home dan, bedoel ik...
Rond middernacht merkte ik dat surfen minder snel ging - opvragen van nieuwe paginas duurde gewoon even. Maar toch niet zo lang dat ik dacht dat er iets mis was.
Rond 00:30 geen verbinding meer. Ik kijken naar het modem natuurlijk, maar die was normaal online.
Modemwaardes uitlezen ('t is een Motorolla), en alles zag er normaal uit.
Mijn router uitgelezen, en die had nog steeds een lease. Dus ook daar lag het probleem niet.
Ik dacht, nou ja.. zal wel een DNS probleem zijn, dus ik vul in Windows gewoon een ander stel DNS-servers in van andere providers.
Maar ook dat werkte niet.
Daarna een aantal IP adressen gepinged - de gateway, mail server, etc maar allemaal time-outs.
Dan me router maar eens uit- en aanzetten. Krijgt de router geen lease...
Dus wat anders gaan doen (FarCry).
Om 3:30 check ik nog eens, en zie dat mijn router nu wel weer een lease heeft.
Maar pingen naar IP's gaat nog steeds niet.
En zo rond 4:00 deed alles het gewoon weer.