Het grote @home problemen topic deel 6

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

Heeft iemand anders gister-avond nog iets vreemds gemerkt, in Enschede?
Qua @home dan, bedoel ik...

Rond middernacht merkte ik dat surfen minder snel ging - opvragen van nieuwe paginas duurde gewoon even. Maar toch niet zo lang dat ik dacht dat er iets mis was.

Rond 00:30 geen verbinding meer. Ik kijken naar het modem natuurlijk, maar die was normaal online.
Modemwaardes uitlezen ('t is een Motorolla), en alles zag er normaal uit.

Mijn router uitgelezen, en die had nog steeds een lease. Dus ook daar lag het probleem niet.

Ik dacht, nou ja.. zal wel een DNS probleem zijn, dus ik vul in Windows gewoon een ander stel DNS-servers in van andere providers.
Maar ook dat werkte niet.

Daarna een aantal IP adressen gepinged - de gateway, mail server, etc maar allemaal time-outs.

Dan me router maar eens uit- en aanzetten. Krijgt de router geen lease...

Dus wat anders gaan doen (FarCry).

Om 3:30 check ik nog eens, en zie dat mijn router nu wel weer een lease heeft.

Maar pingen naar IP's gaat nog steeds niet.

En zo rond 4:00 deed alles het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hier geen probleem voor zover ik weet.... (heb gisteravond nieteens gecontroleerd of ik -na bezoek van de monteur van de week- nog packet loss heb)

lijkt me trouwens erg veel de symptomen hebben van werkzaamheden oid (nodemove?)... dat doen ze vaak s'nachts zo rond die tijd (volgens mij).

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 08:55

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

_sepulnation_ schreef op 16 augustus 2004 @ 16:24:
is er eigelijk een verandering tussen het oude Motorola modem (de witte) en de nieuwe zwarte?
Kan dit eigenlijk niet echt terug vinden.
Er is geen verschil, alleen de voeding is uit de 5100 gehaald (dit maakt productie goedkoper voor motorola)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

ik kan sommige opmerking vragen wel beantwoorden.

Com21 naar motorola is tijdelijk stopgezet vanwege snelheidsproblemen.

Sneek heeft last van een routing probleem

verder zijn er her en der problemen door een bug in cisco software :|

Ps een ip adres kan altijd veranderen, dat is waarom je altijd dynamisch ingesteld moet zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Tetsuo55 op 28-08-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Tetsuo55 schreef op 28 augustus 2004 @ 16:41:
[...]

Er is geen verschil, alleen de voeding is uit de 5100 gehaald (dit maakt productie goedkoper voor motorola)
En nog wel een aantal dingen. De 5100 werkt ook met Docsis 2.0, de 4200 niet. Dit zal denk ik alleen in de toekomst belangrijk zijn. Maar dan zal @home de SB4200 gebruikers ook wel laten overstappen naar de 5100 of mss wel een dan bestaande nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Ascathon schreef op 28 augustus 2004 @ 18:31:
[...]

En nog wel een aantal dingen. De 5100 werkt ook met Docsis 2.0, de 4200 niet. Dit zal denk ik alleen in de toekomst belangrijk zijn. Maar dan zal @home de SB4200 gebruikers ook wel laten overstappen naar de 5100 of mss wel een dan bestaande nieuwere versie.
En -als ik het goed gelezen heb op een (Cisco?) site- het voornaamste (enigste?) verschil tussen DOCSIS 1.x en DOCSIS 2.x is dat de UPLOAD 1.5 tot 4 keer zo efficient verloopt. Dit omdat de heren-standaard-knutselaars voorzagen dat in de toekomst up- en download meer symetrisch zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

@Home gaat waarschijnlijk over op andere merken, kwa modems.

En de nieuwste producten zullen geen modems meer gebruiken

dus deze komen dan helemaal te vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Tetsuo55 schreef op 29 augustus 2004 @ 14:25:
@Home gaat waarschijnlijk over op andere merken, kwa modems.

En de nieuwste producten zullen geen modems meer gebruiken

dus deze komen dan helemaal te vervallen
Ik neem aan dat je die nieuwe Ethernet variant bedoelt? 10 Mbit of 100 Mbit?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 16:02
Tije schreef op 27 augustus 2004 @ 23:11:
Zijn er op het moment meer mensen die een erg langzame verbinding hebben met de @home testnews server? Ik haal momenteel maar iets van 30Kb/s ...
Jep, al dagen traag als dikke stront... al is 't bij mij geen 30kb/s, maar schommelt hij telkens terug naar 0kb/s, om weer terug bij 30kb/s te komen. Helemaal wazig. En dat doet hij dus constant, om de seconde ofzo... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 21:01
Internet is helemaal schrot op het moment hier. Modem begon helemaal de flippen, "online,offline,online, offline, etc" .Ik hoop dat ze bezig zijn met de upgrade ofzo, dan vergeef ik het ze :P

[ Voor 24% gewijzigd door Kayz op 30-08-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
nou ik moet zeggen dat ik diep teleurgesteld ben in @home.. Ze houden ons hier al een week zoet, met ze zijn er aan aan het werken. 1 kb upload 1-350 kb download..
Time outs van hier tot en met tokio.. Het is gewoon te triest voor woorden dat ze daar zo lang mee bezig zijn.. Wat mij betreft zijn het gewoon een stelletje ouwehoeren.. Ik zie elke dag geen verbetering.. en dat voor 47.50 Euro per maand ? niet waard ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ligt het aan mij of is het een drama? Hier in Roosendaal heb ik al een uur een verbinding die denkt dat-ie Knipperlicht heet... ik mag al blij zijn als hij het doet, en dan nog met een snelheid van 500 bytes per uur ofzo...

Motorola-modem (SB4200), herstarten van het modem helpt niet en ik hang al 2 etmalen bij de helpdesk aan de lijn...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik één tip mag geven, trek de stekker eruit en zeg dat je géén verbinding hebt. Klinkt niet helemaal lekker,maar dat advies heb ik een keer van een monteur gehad, kan helpen (had zelf toen problemen met hoge packageloss).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

IK zit er aan te denken om over te stappen van @home breedband naar een of andere ADSL aanbieder, want ik word de laatste tijd echt strontziek van @home. Ik zit in de regio Den-Bosch.

Sinds de laatste snelheidsverhoging (paar maanden geleden) is het echt huilen met de pet op. Vandaag ben ik tussen de middag een paar uur, en nu sinds 8 uur online geweest, de rest vande tijd resette de modem zich om de minuut.

Ik vraag me eigenlijk af wat al die meldingen betekenen in het logboek van de modem, is daar toevallig een lijstje voor met vertalingen naar n00btaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 17-09 01:06
hoe kan je de waarde van zo'n motorola dan uitlezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

QSYS schreef op 30 augustus 2004 @ 20:50:
hoe kan je de waarde van zo'n motorola dan uitlezen ?
http://192.168.100.1/logs.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 20:09
Ik hoorde van me pa dat we een mailtje hadden met @home over auteursrechtelijk gebeuren :?
Zal hem morgen wel eens zelf lezen, volgens mij moet ik er niet bang van worden ik had wel voor ene maandje 24/7 emule uppende met 15kb/s erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Xiqum schreef op 30 augustus 2004 @ 23:06:
Ik hoorde van me pa dat we een mailtje hadden met @home over auteursrechtelijk gebeuren :?
Zal hem morgen wel eens zelf lezen, volgens mij moet ik er niet bang van worden ik had wel voor ene maandje 24/7 emule uppende met 15kb/s erg?
Ik heb eMule sinds die laatste upgrade ook wel een aantal weken laten uploaden met 40-50 kB/sec, heb ook nooit een mailtje gehad. Overigens staat het nu al weer een maandje uit.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 24-09 08:35

Zym0tiC

^_^

Xiqum schreef op 30 augustus 2004 @ 23:06:
Doe maar eens een search hier op GoT, zul je genoeg topics over vinden. De ene nam het serieuzer als de ander. ik heb er ondertussen al 2 verzameld :7 1 van Universal Studios en de ander van Symantec, helaas voor hun had ik niets geshared van Symantec :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 20:09
Ik heb het even het mailtje opgehaald:
Geachte heer, mevrouw,

MediaSentry Inc. heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te stellen dat u volgens MediaSentry inbreuk maakt op haar (intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal aangeboden op het internet.

Dit kan zijn door middel van een website, ftp server of nieuwsgroep. Het kan ook zo zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer programma zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent, dan deelt u dit bestand ook op uw computer met andere gebruikers van deze zogenaamde Peer to Peer programma's. Wij verzoeken u het betreffende materiaal te verwijderen.

Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en 12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met MediaSentry (copyright@mediasentry.com). @Home stelt u op de hoogte van het verzoek van MediaSentry doch zal uw gegevens niet ter beschikking stellen van MediaSentry, behalve in het geval van een wettelijke vordering.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse

p.s. de reden dat u uw adres niet in het 'To' veld ziet staan is omdat dit bericht naar meerdere mensen tegelijk gestuurd is;
De site van MediaSentry Inc: www.mediasentry.com
Een bedrijf dat checkt op illegale downloads? Dan heb ik toch geen problemen met hun want hun hebben alleen software die dat opspoort en dan heb ik niet gedownload ofzo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik had de laatste tijd ook erg veel verbindings problemen, met de laptop kreeg ik soms hele avonden geen verbinding. en met een vaste pc ging het ook helemaal niet lekker.
na veel zoeken en GoT-ten ben ik er achter gekomen wat de problemen zijn; het lag in dit geval helemaal niet aan @home maar aan mijn router.
ik heb op aanraden van mensen op het forum toch maar es gekeken of er een firmwareupdate was voor mijn router en deze dan ook uitgevoerd.
vanaf dat moment waren de problemen met de latop helemaal over (tot nu toe dan +\- 1.5 week).
de vaste pc was een ander verhaal, maar daar lag het aan een update van Norton, na deze te hebben geupdate loopt alles weer als een zonnetje! :)

M.a.w. de problemen liggen niet altijd bij @home

[ Voor 4% gewijzigd door OliverBB op 31-08-2004 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou @home breedband in Groningen is weer ge-wel-dig (NOT).....

Dl 1530kbps
Upl 352kbps
Ping: Niet uitvoerbaar :S

Lekker gamen zo joh!

Gelukkig zit ik nog in de 2 maanden proefperiode.... Denk er sterk over om dan maar naar speedlinq over te stappen, ook internetten voor 44 euro met 4096 kbps... en ook nog eens een dubbele upload van @home (1024kbps). Telefoonaansluiting heb ik toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 21:55:
Nou @home breedband in Groningen is weer ge-wel-dig (NOT).....

Dl 1530kbps
Upl 352kbps
Ping: Niet uitvoerbaar :S

Lekker gamen zo joh!

Gelukkig zit ik nog in de 2 maanden proefperiode.... Denk er sterk over om dan maar naar speedlinq over te stappen, ook internetten voor 44 euro met 4096 kbps... en ook nog eens een dubbele upload van @home (1024kbps). Telefoonaansluiting heb ik toch al.
kan je die pingtest normaal wel doen dan?
of heb je servicepack 2 geinstalleerd?
die ping niet uitvoerbaar lijkt me namelijk meer een firewall issue (doe de test anders eens andersom; ping www.home.nl of je gateway ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja pingen wil nu wel.. maar toch... Het is belabberd en het blijft belabberd, zelfs om 2 uur 's nacht heb ik nog een ping van 200 waar ik normaal ongeveer 25 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 20:31
Tot mijn grote verbazing had ik gisteren opeens geen internet meer. Naar het modem gekeken en de lampjes branden zo:
1) 1e brand en 2e knippert
2) 1e en 2e branden, 3e knippert
3) 1e, 2e en 3e branden, 4e knippert
4) Deze lus begint weer opnieuw, dus 1e brand en 2e knippert
De pc activity brand trouwens ook altijd.

Ff met de @home helpdesk gebelt en er zou een monteur binnen 5 werkdagen langskomen. Mij duurt het nu al veel te lang, iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 18:49
Ik kreeg dit:

Geachte heer, mevrouw,

MGM heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te stellen dat u volgens MGM inbreuk maakt op haar (intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal aangeboden op het internet.

Dit kan zijn door middel van een website, ftp server of nieuwsgroep. Het kan ook zo zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer programma zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent, dan deelt u dit bestand ook op uw computer met andere gebruikers van deze zogenaamde Peer to Peer programma's. Wij verzoeken u het betreffende materiaal te verwijderen.

Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en 12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met MGM (MGM@copyright-compliance.com). @Home stelt u op de hoogte van het verzoek van MGM doch zal uw gegevens niet ter beschikking stellen van MGM, behalve in het geval van een wettelijke vordering.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse

p.s. de reden dat u uw adres niet in het 'To' veld ziet staan is omdat dit bericht naar meerdere mensen tegelijk gestuurd is;

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey hey lot genoten.

ook ik ben lid van @home en heb al een aantal maanden last van een zeer slechte verbinding van @home. me internet valt steeds weg enzo.
nu zijn mijn buurman en ik een Onafhankelijk forum gestart tegen @home. Je hebt al troubles@home maar het schijnt dat daar een aantal @home medewerkers achter zitten en daar kun je dus niet volledig over de zaken discusieren.
bij dit forum kan dat wel :).

neem maar eens een kijkje op www.commodorefxp.com/forum
let niet op de naam dit is omdat we het hosten op een oud FXP forum. daar hebben wij echter niks mee van doen (dus is niks illegaal).

we zijn dan ook van plan om uiteindelijk zoveel mogelijk support onder elkaar te krijgen op 1 adres. en waar nodig kunnen we met zijn allen een vuist maken tegen de slechte service van @home :).

Mocht het zijn dat we resultaten boeken en zo @home wakker maken zijn wij van plan om het forum uit te breiden naar andere providers.

Dus kom een kijkje nemen op ons onafhankelijke @home forum. en bij ons hoef je geen censuur te nemen want wij willen graag al jullie reacties horen.

Ik zie jullie wel verschijnen bij ons want jullie weten het he:
Een Dag Zonder @home Is Een Dag Zonder Zorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

De mensen achter T@H zijn (ex-) @home abonnees, en geen @home medewerkers. T@H is dus volledig onafhankelijk.

Zodra men aangemeld is, en een wachtwoord heeft bemachtigd, kan je posten wat je wilt. Als je geen wachtwoord hebt/wilt kan je posten in speciale subfora die daarvoor bedoeld zijn. Oftewel, je kan gewoon over alle zaken discussieren wat je wilt.

No offence, maar het lijkt er op dat je T@H onterecht zit af te kraken alleen maar zodat je eigen forum een beter alternatief lijkt.

En ik denk niet dat men zit te wachten op NOG een forum, waar alleen maar op geklaagd wordt.

Het grootste nadeel, mijn inziens, van T@H is dan ook het forum... het geeft de website een imago van een "zeik-site", een plek waar men lekker hun gal kan spuwen, en dat maakt de GG minder geloofwaardig/effectief.

Iets constructiever lijkt mij het opzetten van een @home GG in de trent van COAX
(zie www.coax.nl). Dat is pas een redelijk alternatief zijn voor T@H.

[ Voor 61% gewijzigd door lordsnow op 08-09-2004 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Brammel schreef op 07 september 2004 @ 12:57:
Tot mijn grote verbazing had ik gisteren opeens geen internet meer. Naar het modem gekeken en de lampjes branden zo:

Ff met de @home helpdesk gebelt en er zou een monteur binnen 5 werkdagen langskomen. Mij duurt het nu al veel te lang, iemand nog tips?
Online lampje die knippert terwijl de rest brandt is een probleem met de activatie van het modem in hun administratie. Kijk eens in de web interface (http://192.168.100.1) wat het probleem is en sla de helpdesk daarmee om de oren. Zeg dat je modem opnieuw ingevoerd moet worden en houd het MAC adres van je modem bij de hand, daar zullen ze om vragen. Zeg ook meteen die monteur maar af, alhoewel die zonder af te zeggen gewoon niet op komt dagen als je internet gewoon weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 08 september 2004 @ 03:18:
De mensen achter T@H zijn (ex-) @home abonnees, en geen @home medewerkers. T@H is dus volledig onafhankelijk.

Zodra men aangemeld is, en een wachtwoord heeft bemachtigd, kan je posten wat je wilt. Als je geen wachtwoord hebt/wilt kan je posten in speciale subfora die daarvoor bedoeld zijn. Oftewel, je kan gewoon over alle zaken discussieren wat je wilt.

No offence, maar het lijkt er op dat je T@H onterecht zit af te kraken alleen maar zodat je eigen forum een beter alternatief lijkt.

En ik denk niet dat men zit te wachten op NOG een forum, waar alleen maar op geklaagd wordt.

Het grootste nadeel, mijn inziens, van T@H is dan ook het forum... het geeft de website een imago van een "zeik-site", een plek waar men lekker hun gal kan spuwen, en dat maakt de GG minder geloofwaardig/effectief.

Iets constructiever lijkt mij het opzetten van een @home GG in de trent van COAX
(zie www.coax.nl). Dat is pas een redelijk alternatief zijn voor T@H.
Ik blijf er heel sterke vermoedes bij hebben dat er bij T@H @home medewerkers zijn. en ik wil het zeker niet afkraken hoor. en wat wij willen doen is uiteindelijk met die klachten naar @home stappen want samen sta je sterk he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

weet iemand hier of poort 25 nog steeds gesloten is door @home? ik vermoed van wel, maar een kleine dubbelcheck hier kan geen kwaad...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:34:
ook ik ben lid van @home en heb al een aantal maanden last van een zeer slechte verbinding van @home. me internet valt steeds weg enzo.
nu zijn mijn buurman en ik een Onafhankelijk forum gestart tegen @home. Je hebt al troubles@home maar het schijnt dat daar een aantal @home medewerkers achter zitten en daar kun je dus niet volledig over de zaken discusieren.
bij dit forum kan dat wel :).
Hier wil ik als T@H teamlid (faq@troublesathome.nl) graag op reageren.
Er zitten in ons team geen @Home medewerkers. Niet nu en niet in het verleden. Ik vraag me af waar je dit op baseert. Het is wel zo dat we niet allemaal meer @Home lid zijn (wel geweest), maar dat staat hier los van.

We hebben een redelijk open forum waar je in een aantal onderdelen zelfs zonder je te registreren kunt meediscussieren en resterende onderdelen (waar alleen geregistreerde gebruikers kunnen posten) zijn volledig publiek en leesbaar voor elke willekeurige bezoeker. Als moderator op het forum verwijder ik wel eens wat postings, maar dat is dan altijd met een goede reden (o.a. anoniem gescheld en geblaat in SMS taal of bij persoonlijke aanvallen op andere forumdeelnemers). De stelling dat je bij ons niet volledig over @Home-zaken kunt discussieren vind ik erg gewaagd als je die niet kunt onderbouwen.

Je zult niet de eerste zijn die een forum opzet met als bedoeling een alternatief voor T@H te vormen. Daar is iedereen natuurlijk vrij in, maar wat let je om je discussie bij ons op het forum te voeren. Dan heb je een groter publiek en daar ben je zelf ook bij gebaat. Ik denk dat het verdeeld raken van gebruikers onvoordelig uitpakt bij het aanpakken van problemen.
Ik zie in je openingspost dat je last hebt van een slechte verbinding. Direct daarna de aankondiging dat je een eigen forum gaat starten. Is dat een forum voor het gehele @Home gebied of vooral voor je eigen regio. En wat gebeurt er als jouw problemen zijn opgelost. Blijft dat forum dan nog bestaan of is de motivatie om er mee verder te gaan er dan niet meer?

[ Voor 3% gewijzigd door rvm op 08-09-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

@kamstra: poort 25 is nog altijd gefilterd voor inkomend verkeer. Recent stond die poort in 1 bepaalde regio voor korte tijd open, maar dat werd door @Home al vrij snel opgemerkt en gecorrigeerd. Een eigen mailserver opzetten gaat dus niet op de gebruikelijke wijze, maar wel bijvoorbeeld op deze manier:
http://www.no-ip.com/services/mail/reflector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvm schreef op 08 september 2004 @ 11:24:
[...]

Hier wil ik als T@H teamlid (faq@troublesathome.nl) graag op reageren.
Er zitten in ons team geen @Home medewerkers. Niet nu en niet in het verleden. Ik vraag me af waar je dit op baseert. Het is wel zo dat we niet allemaal meer @Home lid zijn (wel geweest), maar dat staat hier los van.

We hebben een redelijk open forum waar je in een aantal onderdelen zelfs zonder je te registreren kunt meediscussieren en resterende onderdelen (waar alleen geregistreerde gebruikers kunnen posten) zijn volledig publiek en leesbaar voor elke willekeurige bezoeker. Als moderator op het forum verwijder ik wel eens wat postings, maar dat is dan altijd met een goede reden (o.a. anoniem gescheld en geblaat in SMS taal of bij persoonlijke aanvallen op andere forumdeelnemers). De stelling dat je bij ons niet volledig over @Home-zaken kunt discussieren vind ik erg gewaagd als je die niet kunt onderbouwen.

Je zult niet de eerste zijn die een forum opzet met als bedoeling een alternatief voor T@H te vormen. Daar is iedereen natuurlijk vrij in, maar wat let je om je discussie bij ons op het forum te voeren. Dan heb je een groter publiek en daar ben je zelf ook bij gebaat. Ik denk dat het verdeeld raken van gebruikers onvoordelig uitpakt bij het aanpakken van problemen.
Ik zie in je openingspost dat je last hebt van een slechte verbinding. Direct daarna de aankondiging dat je een eigen forum gaat starten. Is dat een forum voor het gehele @Home gebied of vooral voor je eigen regio. En wat gebeurt er als jouw problemen zijn opgelost. Blijft dat forum dan nog bestaan of is de motivatie om er mee verder te gaan er dan niet meer?
wij zijn ook niet bedoelt tegen T@H.
wij beginnen nu met @home omdat wij daar lid ijn maar uiteindelijk willen we gewoon doorgroeien naar alle andere providers binnen nederland.
we zijn er ook voor @home als het goed gaat met @home.
ook complimenten ullen waar verdiend gegeven worden.
bij ons kun je ook onder erg veel regels je hard luchten.
dus kom en neem een kijkje

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Ah, okay. Er zullen best @Home medewerkers zijn die af en toe op ons forum posten. Die zul je overigens lang niet altijd als zodanig herkennen omdat ze niet per definitie pro-@Home standpunten verkondigen. Daar is wat ons betreft geen bezwaar tegen en het zorgt er ook niet voor dat er niet open gediscussieerd kan worden over @Home (integendeel). Het zou me ook niet verbazen als we in onze leden/supporterslijst @Home medewerkers hebben. Vergeet ook niet dat een aantal @Home medewerkers zelf ook @Home abonnee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brammel schreef op 07 september 2004 @ 12:57:

ha ik ook, ff gebeld met helpdesk en de aardige dame zette er nieuwe firmware op voor de modem...problem solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In totaal 2 dagen offline geweest. Ik had gelezen over werkzaamheden in de regio, dus ik dacht dat het daar aan lag. 1e dag was ik vrij vaak niet thuis, dus geen internet gebruikt.

2e dag was ik het zat, s'morgens meteen aan de telefoon en jawel hoor:

Een fout aan de @Home-kant. Men had tijdens werkzaamheden mijn hostname (per ongeluk ??) geblokkeerd, ik mocht dus het @home-netwerk niet meer op. Aan het modem was niet veel te zien, alle lampjes waren groen behalve dat ik heel veel upload had en geen download. Dus dat apparaat steeds proberen, maar geen gehoor.

De medewerker (overigens vrij aardig) activeerde mij weer en na een reboot van het modem was ik weer online.

Al met al weer een @home-ervaring rijker :D

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 20:31
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 12:27:
[...]

ha ik ook, ff gebeld met helpdesk en de aardige dame zette er nieuwe firmware op voor de modem...problem solved
Hebben ze gisterenavond geprobeerd, maar heeft niks geholpen. Toch maar wachten op de monteur dan maar... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 17-09 09:53
Heb nu toch weer iets raars....

Normaal IP= 213.51.xx.xxx oke, tot zover alles goed.
Nu doe ik een ping naar CPxxxxxx-a.dbsch1.nb.home.nl, dan krijg ik er een heel ander IP-uit (uit de 84 range, dacht dat die voor Motorola's waren) en die geeft constant time-out

Via Sam's spade krijg ik wél mijn eigen cp-adres te zien als ik hem opvraag via 213.51.xx.xxx, maar doe ik het andersom krijg ik weer dat ip uit de range te zien.

Wtf is goin' on?

Ik draai een klein webservertje met wat vakantie-foto's, via het IP-adres issie wel bereikbaar, maar via het cp-nr niet :?

[ Voor 15% gewijzigd door LiquidSmoke op 10-09-2004 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet valt bij mij soms uit. Dat is best irritant als je via IRC download, En dan je download stopt!
VOlgensmij is mijn signaal niet goed:
Downstream Value
Frequency 140000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -9 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 50480000 Hz Ranged
Power Level 47 dBmV

Ik weet niet wat de goede waarden zijn, Ik dacht iets van 56 van de upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 16:46:
Internet valt bij mij soms uit. Dat is best irritant als je via IRC download, En dan je download stopt!
VOlgensmij is mijn signaal niet goed:
Downstream Value
Frequency 140000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -9 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 50480000 Hz Ranged
Power Level 47 dBmV

Ik weet niet wat de goede waarden zijn, Ik dacht iets van 56 van de upload?
klok........ klepel..........

[....... knip, geen geflame .......]

jouw waarden zijn prima :?

2 vragen:
- welke omgeving (waar woon je) ?
- gebruik je een router ?

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 14:12
Dikke pret.
M'n internet lag een paar weken terug plat. naja, op een gegeven moment deed ie het weer. Alleen de snelheid was enorm wisselend, soms 20kbps down, en 50 kbps up, soms op normale snelheden.. Ik heb @home breedband. Ik gebelt "Er is geen storing bij u in de buurt, we laten een monteur langskomen, daar hoeft u niet voor te betalen, blabla". Goed, monteur komt langs
Installeerd een nieuw modem, en de boel deed het weer ouderwets snel.
Tot diezelfde avond.. boel weer traag. lees ik ineens op de site van @home, Storing in regio sneek, verschijnselen "Trage verbinding in piekuren"
Dus die nieuwe modem was nergens goed voor
|:( .

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, ik heb sinds vanacht op m'n motorola zomaar een nieuw ip gekregen. Van de 82 range hang ik nu weer in de 217 range.

Ook is de snelheid van de nieuwsgroepen (niet alleen @home, ook andere aanbieders) strek gedaald. Waar ik altijd op de volle 500k/s zat kom ik nu met moeite aan de 200/ 250. Enig idee wat @home de laatste tijd allemaal aan het doen is? Soms is de verbinding echt traag, en soms komt er een piek naar de 500k/s. Terwijl het altijd stabiel geweest is.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Super Cow schreef op 07 september 2004 @ 18:10:
Ik kreeg dit:

Geachte heer, mevrouw,

MGM heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te stellen dat u volgens MGM inbreuk maakt op haar (intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal aangeboden op het internet.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met MGM (MGM@copyright-compliance.com). @Home stelt u op de hoogte van het verzoek van MGM doch zal uw gegevens niet ter beschikking stellen van MGM, behalve in het geval van een wettelijke vordering.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse

Neem dat maar met een hele grote korrel zout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb sinds vannacht ook een nieuw ip gekregen, zat eerst op de 82.x range en nu zit ik op de 84.x range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 17:28:
[...]

Geachte heer, mevrouw,

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse.
ook al 2 keer gehad, overigens alleen toen ik edonkey gebruikt heb, en geen ipfilter gebruikte, sindsdien geen last meer hiervan.

wat anders, zijn er problemen in de regio Venlo? Ik heb thuis geen verbinding meer, althans, wel verbinding/ip en dnssen, maar internet werkt nie

edit: nah, ip adres veranderd, van 82 range naar 84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzo upload is (opeens?) 14.5 kbps op zn hoogst (groningen). Downloadsnelheid is ook niet wat i was. Resetten van modem helpt niet. Ook maar eens een mailtje gestuurd naar @home. Meer mensen last van slome verbinding in Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Laatst online: 16:31

bladebla

<Piéééép>

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 17:40:
Onzo upload is (opeens?) 14.5 kbps op zn hoogst (groningen). Downloadsnelheid is ook niet wat i was. Resetten van modem helpt niet. Ook maar eens een mailtje gestuurd naar @home. Meer mensen last van slome verbinding in Groningen?
Ja, het is hier in de binnenstad niet best sinds een week of drie: Op het moment merk ik dat het overdag best ok is. Rond de 450 kb/s download is mogelijk, maar tegen de avond wordt het zeer slecht met 50 kb/s. En laat ik dan ook net thuiskomen... :|

Sporadisch las ik dit topic en troubles@home kwam ik bijn nooit omdat ik dik tevreden was over @home. Nu kan ik ook in de klaagmolen mee. Maar bellen naar de @home-helpdesk heeft denk ik geen zin in daar ik verwacht dat het probleem dan allereerst bij mij zou moeten liggen, ze het modem maar eens gaan resetten etc.
Daar wil ik me niet aan ergeren dus wacht ik af.

Misschien eens tijd om naar wat anders te kijken, hoewel ik denk dat ik met mijn Essent telefoonlijn aardig aan kabelinternet gebonden ben.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladebla schreef op 21 september 2004 @ 17:58:
[...]

Ja, het is hier in de binnenstad niet best sinds een week of drie: Op het moment merk ik dat het overdag best ok is. Rond de 450 kb/s download is mogelijk, maar tegen de avond wordt het zeer slecht met 50 kb/s. En laat ik dan ook net thuiskomen... :|

Sporadisch las ik dit topic en troubles@home kwam ik bijn nooit omdat ik dik tevreden was over @home. Nu kan ik ook in de klaagmolen mee. Maar bellen naar de @home-helpdesk heeft denk ik geen zin in daar ik verwacht dat het probleem dan allereerst bij mij zou moeten liggen, ze het modem maar eens gaan resetten etc.
Daar wil ik me niet aan ergeren dus wacht ik af.

Misschien eens tijd om naar wat anders te kijken, hoewel ik denk dat ik met mijn Essent telefoonlijn aardig aan kabelinternet gebonden ben.
Het vreemde is dat mijn broertje die 2 straten verderop woont wèl de juiste waardes heeft (+/- 60 kbs upload)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:52

Copyman

Dode muis

Ik wordt echt niet goed van @home de laatste tijd hoor. Eerst begint het met lage speeds (voornamelijk internationale ftp's), binnen Nederland gaat het redelijk, maar heb daar soms ook hele lage speeds. Dit lijkt zich nu een klein beetje te herstellen, maar is nog niet helemaal goed.

Nu heb ik er ook nog eens een hoge ping bij!! Sinds vorige week weer begonnen met het spelen van Quake 3 en toen viel het me op dat ik steed een hoge ping had. Snaps / Rate / MaxPackets naar optimale waarden veranderd, maar dit mocht niet baten.

Dus ik heb net even getest op www.speedtest.nl en gewoon in dos prompt, dit zijn de resultaten:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Sep 21 2004 om 19:36:38 UTC+0200)
Download : 478.8 KByte/sec
Upload : 54.5 KByte/sec
Ping test Nederland : 129.0 ms

Gameservers.net Q3 server:
Antwoord van 62.212.74.44: bytes=32 tijd=104 ms TTL=55
Antwoord van 62.212.74.44: bytes=32 tijd=98 ms TTL=55
Antwoord van 62.212.74.44: bytes=32 tijd=92 ms TTL=55
Antwoord van 62.212.74.44: bytes=32 tijd=110 ms TTL=55
(Hier had ik normaal een ping van 20 ~ 30)

www.home.nl
Antwoord van 213.51.129.123: bytes=32 tijd=93 ms TTL=58
Antwoord van 213.51.129.123: bytes=32 tijd=100 ms TTL=58
Antwoord van 213.51.129.123: bytes=32 tijd=73 ms TTL=58
Antwoord van 213.51.129.123: bytes=32 tijd=94 ms TTL=58

Dit is dus in de omgeving Emmen (bargeres), maar ik heb al van anderen vernomen dat het hier in Emmen al een tijdje heel brak is.

Hebben meer mensen last van zo'n hoge ping? (@Home breedband)

[edit]
Ik heb nog even wat informatie over mijn modem status:

Downstream              Value
-------------------------------------------
Frequency               425000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio   35 dB
Power Level             -6 dB

Upstream                Value
-------------------------------------------
Channel ID              1
Frequency               46480000 Hz Ranged
Power Level             48 dBmV

Zijn deze waarden allemaal juist? Ik heb hier namelijk niet zoveel verstand van. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Copyman op 21-09-2004 19:58 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 14:34
Copyman schreef op 21 september 2004 @ 19:51:

www.home.nl
Antwoord van 213.51.129.123: bytes=32 tijd=93 ms TTL=58
Antwoord van 213.51.129.123: bytes=32 tijd=100 ms TTL=58
Antwoord van 213.51.129.123: bytes=32 tijd=73 ms TTL=58
Antwoord van 213.51.129.123: bytes=32 tijd=94 ms TTL=58
[edit]
Ik heb nog even wat informatie over mijn modem status:
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=46 ms TTL=58
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=28 ms TTL=58
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=51 ms TTL=58
Antwoord van 213.51.129.121: bytes=32 tijd=22 ms TTL=58

en dat in de rietlanden (Emmen) net nog sof online gespeeld en helemaal geen last hoge pings

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Hier in Emmerhout ook weinig problemen.

Speedtest (met eMule aan):
Down: 464.8 KByte/sec (=3718 kbps)
Up: 44.6 KByte/sec (=357 kbps)
Connecties: 473.0 Conn/min

Pingen:
Pinging www.google.akadns.net [66.102.9.99] with 32 bytes of data:

Reply from 66.102.9.99: bytes=32 time=32ms TTL=240
Reply from 66.102.9.99: bytes=32 time=45ms TTL=240
Reply from 66.102.9.99: bytes=32 time=34ms TTL=240
Reply from 66.102.9.99: bytes=32 time=45ms TTL=240

Ping statistics for 66.102.9.99:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 32ms, Maximum = 45ms, Average = 39ms

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

De signaalwaardes zijn goed, dus daar ligt het in ieder geval niet aan.

Je down- en upload lijken ook OK.

De ping is aan de hoge kant.
Is de ping buiten de piek-uren beter?

Verwijderd

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de door u ervaren en gemeten internet snelheid. Op dit moment hebben wij in uw regio capaciteitsproblemen op ons netwerk. Als gevolg van deze problemen kunt u tijdens piekuren een langzamere verbinding ervaren. Onze technici zijn momenteel bezig om deze problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Wij kunnen u op dit moment helaas geen oplossingstermijn geven. Wij begrijpen dat deze situatie enig ongemak veroorzaakt, onze excuses hiervoor.
dit schreven ze naar aanleiding van mijn mail dat ik maar 14.5 kbs upload heb. Tsja heb je dus niks aan. Bovendien klopt het niet wat er staat want ik heb constant een lage upload/download, en niet alleen tijdens drukke uren.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja hier ook upload van maar 16KB/s :( (binnenstad Groningen). En volgens mij is dat ook nog nooit sneller geweest. Modem al stroom eraf gehad enzo, maar het schijnt niet te helpen.
Download is volgens mij wel redelijk snel.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hoi

Ik heb een kennis die in Kampen woont. Hij heeft HOME kabel en via router zijn er 3 computers aangesloten. Eentje WinXP Pro en andere 2 win 2000. Tot aantal dagen geleden werkt alles naar behoren toen was er plotseling een stroom uitval. Je zou zeggen niks aan de hand. Maar Computers met win 2000 hebben geen internet en met WinXP wel internet.

Ze hebben naar home gebeld en er is niks aan de hand met hun verbinding. Ze hebben netwerkkabel direct naar kabel modem geprobeerd en ja WinXP is nog steeds enige die internet heeft.

Aangezien ik in Rotterdam woon, kan ik niet zomaar langs gaan en die kennis is echt newbie op computer gebied....

Ik heb telefonisch TCP/IP instelling gecheckt en alles is normaal ( dus automatisch )

Kan zijn dat router instelling is veranderd? En waar kan ik meer informatie vinden?

Ik heb via google wat gevonden maar niet echt goed uitgelegd.

Lucky Goldstar

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik woon in Selwerd en heb nu ook al een paar weken een langzame verbinding. Zelfde upload als jij hebt, down komt het tot 362 KBps. Terwijl ik daarvoor een snelle verbinding had...
Misschien ga ik maar downgraden naar een familiy abbo ofzo. Ook al scheelt het maar 10 euro in de maand, de famliy snelheid heb ik al. |:(

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Ik ben sinds een jaar gebruiker van @home breedband (Groningen), daarvoor had ik van @home een basisabbo.
Tot de gratis verhoging was ik een redelijk tevreden gebruiker.

Om de haverklap valt mijn internet verbinding weg.
Wanneer ik in mijn logboek kijk dan zijn het voornamelijk Dhcp-foutmeldingen.
Op dit moment heb ik iets van 50 dhcp foutmeldingen in een tijdsbestek van 3 dagen.
Net wat hier boven ook al werd gezegd, mijn internet is ook trager, maar het meest stoor ik me aan die 'verbrekingen'.

In juni belde ik @home met de vraag waarom mijn internet me zovaak in de steek liet. Ze hebben een monteur hier naar toe gestuurd die wat meetwerkzaamheden heeft verricht.
Helaas kon hij niets ontdekken...

Gister belde ik weer naaar @home, daar zei een medewerker dat hij wel even een monteur zou sturen. Gelukkig viel de verbindinding weg aangzien mijn beltegoed op was. Ik heb daarna direct weer naar @home gebeld en kreeg een andere medewerker aan de lijn, deze vertlde me dat het aan @home zelf ligt in verband met een storing.
Wanneer ik er weer last van zou hebben dan moest ik maar even terugbellen en het referentienr doorgeven, wat hij me had gegeven.

Op dit moment zit ik te overwegen om terug te gaan naar @home basis, daar had ik immers nooit problemen mee.

Het modem wat ik heb is een; Motorola SB4200E, SURFboard Cablemodem.

Hopelijk heeft iemand hier een idee of is dit normaal?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 13:54 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:03
Tsja, nou, dan zal ik mijn hart hier eens even luchten...

Ik heb eigenlijk geen enkel probleem met @Home, ook nooit gehad.. (Ik zit in de omgeving Tilburg) Mooie snelheden en de verhoging was er eerder dan aangegeven. Een keer hebben ze m'n IP-nummer veranderd, maar ja, dat mogen ze natuurlijk ook. Na een kleine aanpassing in m'n DNS werkte dus ook alles weer zoals de bedoeling is/was. Ik heb vanaf het begin met een Motorola 4200 gewerkt en dus geen Com21-problemen ofzo gehad..

Verwijderd

Geluksvogel! :) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 14:20 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:03
Echt? Ben ik zo uniek dan? Ik ben wel van mening dat mensen met slechte ervaringen harder roepen dan mensen met goede ervaringen.

Verwijderd

Ik ben geen @Home abonnee maar toch even ter notitie:

Download Power Level mag tussen de -12 en +12 liggen. Gemiddeld zit het op -6 bij de meeste mensen.

Download Signal to Noise Ratio is het beste boven de 30. Hoe hoger hoe beter. Gemiddeld zit deze tussen de 32 en 35 dB.

Upload Power Level moet onder de 55 dBmV liggen. Hoe lager hoe beter. Gemiddeld zit deze tussen de 40 en 45 dBmV. Dan heb je een perfecte upload.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ter informatie: mensen die in de regio Groningen last hebben van een onwijs bokkende DHCP en wegvallende snelheden in met name de avonduren --> er worden uiterlijk 8 oktober nieuwe servers geplaatst die voor extra capaciteit moeten zorgen, tot die tijd moeten we het maar uitzingen...het is echt huilen met de pet op momenteel....maar het is niet anders blijkbaar :/

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Goed om te weten, thnx!
8 oktober, dat is nog te doen, mits @home zich aan z'n afspraken kan houden :)

Verwijderd

Ik ben een @home breedband gebruiker uit Groningen (Hoogkerk) gebruik nog steeds de Com21 icm een Sweex wifi 11MB router. Ik heb ooit eens een probleempje gehad dat ze mijn ip hadden veranderd, maar nadat sweex een update had gedaan van de software krijg ik een keurig dhcp adres van hun server. Ook het verhogen van de snelheid is vlekkeloos verlopen en eerder dan aangekondigd. Ik heb geeneens het modem hoeven resetten.

Wat ik mij afvraag na door dit topic te zijn geworsteld: Voldoet mijn COM21 wel aan de breedband eisen? Ik hoor overal dat men is overgestapt naar een andere modem (Motorola) omdat de com21 zoveel problemen gaf/geeft. Heeft dit meer te maken met de stabiliteit van de com21 of is het om reden dat de com21 de bandbreedte niet aan zou kunnen.

M.a.w. zou ik ook eens moeten gaan overstappen naar een andere modem?

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

kamstra schreef op 22 september 2004 @ 14:50:
ter informatie: mensen die in de regio Groningen last hebben van een onwijs bokkende DHCP en wegvallende snelheden in met name de avonduren --> er worden uiterlijk 8 oktober nieuwe servers geplaatst die voor extra capaciteit moeten zorgen, tot die tijd moeten we het maar uitzingen...het is echt huilen met de pet op momenteel....maar het is niet anders blijkbaar :/
Dat is zeer interessant om te weten. Heb je dat via de helpdesk vernomen?

Wat betreft die extra capaciteit: Bij mij kwam de trage up- en download vrij plotseling opzetten, alweer een tijdje na de verhogingen van @home die ik na alle tevredenheid kon benutten. Ik heb totaal geen inzicht in @home zijn netwerkstructuur, maar dan zou je capaciteit niet zo snel als oorzaak verwachten.

[edit/toevoeging]
@Noax:
Het is me opgevallen dat ik er ook wel eens een DHCP-server van een gebruiker op het @home netwerk loopt te kletsen, tenminste in mijn segment. Verwacht dat dat ook problemen met DHCP kan veroorzaken.

[ Voor 13% gewijzigd door bladebla op 22-09-2004 17:13 ]

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

bladebla schreef op 22 september 2004 @ 17:09:

[edit/toevoeging]
@Noax:
Het is me opgevallen dat ik er ook wel eens een DHCP-server van een gebruiker op het @home netwerk loopt te kletsen, tenminste in mijn segment. Verwacht dat dat ook problemen met DHCP kan veroorzaken.
Het hele DHCP gebeuren is mij totaal onbekend.
Daardoor begrijp ik je helaas ook niet, zou je het mischien willen uitleggen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 18:33 ]

Verwijderd

We zijn bezig met een klachtenactie over en tegen @Home. Als je mee wilt doen (dat betekent het sturen van een mailtje met de klachten naar ons) kijk dan naar het topic: "Wie doet er mee met een algemene klacht over @Home!!" onder het item Internet & Telefonie.

cj.boer@home.nl

jp.schoonbeek@home.nl

We hebben reeds een klacht ingediend bij het tv programma RADAR.

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 18:32:
[...]

Het hele DHCP gebeuren is mij totaal onbekend.
Daardoor begrijp ik je helaas ook niet, zou je het mischien willen uitleggen?
Linkje kan snel meer zeggen dan woorden :) Begrip DHCP in de Wikipedia

Als je als (kabel) gebruiker het makkelijk vindt om ip adressen + eventuele netwerkinstellingen automatisch aan je computers in je lokale netwerk uit te delen dan is dat prima. Maar als je dat ook op het @home netwerk doet geeft dit alleen maar overlast. @Home heeft zijn eigen DHCP server al in dit netwerk om jouw een ip te geven voor hun netwerk en daar hoort een verkeerd configureerde server van een gebruiker niet bij. :) of eigenlijk :|

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bladebla schreef op 22 september 2004 @ 17:09:
[...]

Da's vreemd, want als je op deze pagina kijkt blijkt dat poort 68 (DHCP) dichtstaat.

Of geld dat alleen van het ene naar het andere subnet? Anders zou je er toch geen last van moeten/mogen hebben?

Virussen? Scan ze hier!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

wildhagen schreef op 22 september 2004 @ 19:53:
[...]

Da's vreemd, want als je op deze pagina kijkt blijkt dat poort 68 (DHCP) dichtstaat.

Of geld dat alleen van het ene naar het andere subnet? Anders zou je er toch geen last van moeten/mogen hebben?
Denk inderdaad pas bij een ander subnet o.i.d. Ik weet niet op welk niveau @home die poorten dichtgooit.
offtopic:
Kunnen @homes wel elkaars webservers gebruiken?

Verwijderd

bladebla schreef op 22 september 2004 @ 19:50:
[...]

Linkje kan snel meer zeggen dan woorden :) Begrip DHCP in de Wikipedia

Als je als (kabel) gebruiker het makkelijk vindt om ip adressen + eventuele netwerkinstellingen automatisch aan je computers in je lokale netwerk uit te delen dan is dat prima. Maar als je dat ook op het @home netwerk doet geeft dit alleen maar overlast. @Home heeft zijn eigen DHCP server al in dit netwerk om jouw een ip te geven voor hun netwerk en daar hoort een verkeerd configureerde server van een gebruiker niet bij. :) of eigenlijk :|
Begrijp ik je goed dat je in het hier bovenstaande verhaal er vanuit gaat dat ik een netwerk heb?
Bedankt voor de url en uitleg! :)

Verwijderd

Nu valt internet vaak ook gewoon uit!! Het wordt dus steeds mooier met @home. Het vreemde is dat wanneer ik de router reset ik weer even kan internetten.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49

Epsilon

code:
1
2
3
4
5
6
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Sep 23 2004 om 19:55:32 UTC+0200)

Download : 50.1 KByte/sec
Upload : 54.0 KByte/sec
Connection : 81.0 Conn/min

Gaat lekker jongens, te sloom om waar te zijn...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Epsilon>cd\

C:\>ping 66.102.9.99

Pingen naar 66.102.9.99 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 66.102.9.99: bytes=32 tijd=70 ms TTL=242
Antwoord van 66.102.9.99: bytes=32 tijd=68 ms TTL=242
Antwoord van 66.102.9.99: bytes=32 tijd=53 ms TTL=242

Ping-statistieken voor 66.102.9.99:
    Pakketten: verzonden = 3, ontvangen = 3, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één 
bewerking in milliseconden:
    Minimum = 53ms, Maximum = 70ms, Gemiddelde = 63ms

[ Voor 58% gewijzigd door Epsilon op 23-09-2004 20:04 ]

Verwijderd

Precies dezelfde problemen hebben wij in de regio Dokkum, De upload is en blijft prima en de downloadsnelheid is 's avonds lager dan 70 KB/s.

De problemen doen zich bij ons al sinds begin augustus voor. Er staat al een melding op de @Home portal sinds 5 september en sinds vandaag wordt een termijn genoemd van 14 dagen waarbinnen de problemen zouden zijn opgelost.
Dat betekent dus 2 maanden met een zeer slechte breedbandverbinding zitten, zonder enige informatie van @Home of restitutie van abonnementsgeld. Dat laatste hebben ze bij een aantal @Home abonnees in Sneek wel gedaan.

Omdat de problemen zich overal voordoen denk ik dat er doodgewoon sprake is van een capaciteitsprobleem. Met name na de downloadverhoging van @Home basis. Eigenlijk zeggen de medewerkers van @Home dit ook. Alleen wordt het niet openlijk erkend door @Home, want dat is natuurlijk slechte reclame. Dan maar de klachten van de klanten negeren of ontkennen. Jammer dat het zo moet!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 20:54:
Precies dezelfde problemen hebben wij in de regio Dokkum, De upload is en blijft prima en de downloadsnelheid is 's avonds lager dan 70 KB/s.

De problemen doen zich bij ons al sinds begin augustus voor. Er staat al een melding op de @Home portal sinds 5 september en sinds vandaag wordt een termijn genoemd van 14 dagen waarbinnen de problemen zouden zijn opgelost.
Dat betekent dus 2 maanden met een zeer slechte breedbandverbinding zitten, zonder enige informatie van @Home of restitutie van abonnementsgeld. Dat laatste hebben ze bij een aantal @Home abonnees in Sneek wel gedaan.

Omdat de problemen zich overal voordoen denk ik dat er doodgewoon sprake is van een capaciteitsprobleem. Met name na de downloadverhoging van @Home basis. Eigenlijk zeggen de medewerkers van @Home dit ook. Alleen wordt het niet openlijk erkend door @Home, want dat is natuurlijk slechte reclame. Dan maar de klachten van de klanten negeren of ontkennen. Jammer dat het zo moet!
Same here , tijdens piekuren lage download ( 150 kb/s ) enzo. Voor regio Almelo is wel een storing gemeld , maar die dateert van 16 Sept. Er is de komende tijd weer veel onderhoud geplanned , dus wie weet. Maar zal dit allemaal komen door de switch van Com21 naar Motorola? Het is wel erg krap geworden in relatief korte tijd.. Anyway , voor hetzelfde geld nemen ze opnieuw het hele netwerk op de schop , wie weet. Ik wacht eerst lekker al het onderhoud af , dan zie ik wel weer verder. Zolang ik er tijdens het surfen maar niet te veel last van heb ben ik eerst tevreden. Zolang het maar niet lange tijd zo blijft , dan ga ik wel klagen ;)

Raku

Verwijderd

Hier is internet ook alweer een paar dagen brak :(
Gemiddelde download rond de 130kb/s overdag, en savonds moe je blij zijn met 100 kb/s. De upload is gemiddeld rond de 20kb/s.

Ben ik dus niet de enige? :/

Omgeving Roermond

Verwijderd

Ik was altijd een erg tevreden @home abonnee, maar het is hier (Groningen) de laatste tijd echt dramatisch.

Mijn download hangt gemiddeld rond de 60, met 30 in de piekuren en 100 's nachts (we hebben het hier over een breedband abo).

Maandag maar eens gebeld met @home na het een tijdje te hebben aangezien. Ze vonden een probleem op de lijn en beloofden de volgende dag nog een monteur te sturen. De beste man kwam inderdaad langs maar had te horen gekregen dat ik totaal geen verbinding had. Nadat ik hem had uitgelegd dat ik wel verbinding had, maar een hele trage zei hij dat ie daar niks aan kon doen. Moest ik bij de helpdesk zijn......

Man was echter wel aardig en wilde wel even bellen voor mij. Ging het sneller volgens hem. Vervolgens bleek er inderdaad een slecht signaal of id te zijn. De TV was de laatste weken ook al niet al te scherp meer, dus dat kon kloppen. De man is vervolgens op straat wat gaan sleutelen en m'n TV is weer prima, al had ik daar niet over geklaagd. De snelheid van het internet was echter nog steeds bedroevend.

Dezelfde dag werd ik gebeld door de helpdesk. De monteur kwam niet meer langs want het was een algemene storing en die zou dezelfde dag nog verholpen worden en dat ik dan weer verbinding kon krijgen. Nadat ik deze meneer vertelde dat er al een monteur geweest was, dat ik altijd internet gehad heb alleen heel traag en dat het nog steeds traag was zei hij snel dat dat probleem vast ook wel opgelost zou worden en hing op.

Vandaag was het probleem echter nog steeds niet opgelost dus ik maar weer bellen. Het speet de man van de helpdesk zeer, maar er was een storing. Toen ik hem er op wees dat het al weken traag was zei hij dat er al 3 dagen storing was. Er was 30% packetloss volgens hem. Hij kon niet zeggen hoe lang het nog ging duren, maar hij verwachte dat het na het weekend wel weer prima zou werken. Ik heb maar toegezegd dat ik tot maandag zal wachten en dan wel weer bel.

Tot zover de klaagzang ;)

Nog 1 vraag: als er 30% packetloss is moet ik dat met pingen toch ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hey

Ik zit nu bij mijn kennis met HOME. Zijn ouwe router was kapot en ik zit even nieuwe router te bekijken (ja bijna 2 uur lang). Zijn router is Longshine LCS-883R-DSL-4FN. Alle lampen van router branden.

Alles standaard ingesteld en ik heb zijn CCxxxx-A ingevuld in Router als hostnaam maar WLAN is nog steeds offline en error.

IP en SUBNET mask ( 192.168.1.1 .... 255.255.255.0 ) zijn standaard waarden. DHCP ook aan met standaar IP nr.(192.168.1.51 ..... 192.168.1.100 )

Maar router maakt toch geen verbinding en ja ik heb zelf Demon ADSL en daar hoef je niet eens router in te stellen. :D

Help .. ik zit al bijna 5 uur lang aan deze router te werken maar ik kom niet uit en ik heb op internet via google alles sites doorgenomen maar ik zie geen antwoorden.

Misschien dat router kapot is maar ik moet morgen vroeg weer terug dus ik wil raag zsm het fixen.

Help me en bvd

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
DJkim schreef op 24 september 2004 @ 04:36:
....

Alles standaard ingesteld en ik heb zijn CCxxxx-A ingevuld in Router als hostnaam maar WLAN is nog steeds offline en error.
WLAn is wireless LAN, ik neem aan dat je bedoelt WAN?
IP en SUBNET mask ( 192.168.1.1 .... 255.255.255.0 ) zijn standaard waarden. DHCP ook aan met standaar IP nr.(192.168.1.51 ..... 192.168.1.100 )
...
Dat heeft verder als het goed is weinig met je WAN side te maken. Je krijgt dus geen IP adres geleased?
Misschien dat router kapot is maar ik moet morgen vroeg weer terug dus ik wil raag zsm het fixen.
...
In dat geval moet je er even naar laten kijken. Geef eens wat meer info wat precies het probleem is: helemaal geen ip, geen dns services, kun je wel of niet pingen naar localhost, naar router, naar website, etc etc.

[ Voor 4% gewijzigd door CamU op 24-09-2004 07:25 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Ik heb al een tijd lang het probleem dat me pc/verbinding geen Naamserver kan vinden. Wanneer ik @home Diagnostic tool opstart krijg ik al de waarschuwing: Gateway niet gevonden.

Wanneer ik vervolgens de connectietest uitvoer wordt alles groen op de 2 naamserver icoontjes na.

Ook heb ik devolgende error logs in mijn motorola modem.

2004-09-19 06:31:50 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
2004-09-19 06:31:49 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2004-08-22 23:24:20 5-Warning 0x040DC13C DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2004-08-16 03:47:00 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2004-08-12 16:39:36 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2004-08-12 16:39:33 3-Critical 0x040D9964 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received

Enkele daarvan zullen wat te maken hebben met het feit dat ik modem wel eens gereset heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 07:53
Vannacht heeft er in assen en omgeving netwerk onderhoud plaats gevonden. Heb alleen nieuw ip adres gekregen.. daar ben ik wat minder blij mee.
Maar me ping is wel 2x zo klein geworden. bij speedtest nu 16ms. Dus dat is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Sinds twee weken bij ons in Rijen erg lage download snelheden.
Ik heb breedband, maar haal nu gedurende de gehele dag slechts tussen de 150 en 300 kB/s.

Bij een vriend van mij in de Reeshof, Tilburg, is sinds een week ook de downloadsnelheid naar beneden gegaan. Ook hij heeft breedband.

Een andere vriend in Tilburg West heeft sinds enkele weken een veel te hoge snelheid. Hij heeft officieel @Home Basis, maar hij krijgt momenteel enkele honderden kB/s als downloadsnelheid aangeboden.

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Hier in zwolle mijn verbinding ook niet te harden. Heb @home Basic en voor de snelheidsverhoging goede pings bij spelen Quake 3 online. (20-40). Met name laatste 3 weken pings van 150 of gewoon niet kunnen spelen. Verder haal ik wel bij downloaden 100 k/b down en 15 up. Meer hier last van bij online gamen gebied Zwolle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 22-09 17:42
Ik heb hier in zwolle een download < 9kb/s op de newsservers...
Hopen dat het tijdelijk is :(

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Oh, mooi, dan ligt het niet aan mij (Brabant, 7k max op testnews) :P

[ Voor 29% gewijzigd door Bolk op 26-09-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 22-09 17:42
Gelukkig ben ik niet de enige dus (sorrie Bolk) maar dan zal het wel aan @home liggen...
Morgen maar weer kijken...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

@home is flink aan het bouwen de afgelopen 2 weken. Snelheden zijn laag, verbinding disconnect een aantal keer per dag, packet loss noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sierra-NL schreef op 22 september 2004 @ 14:22:
[...]

Echt? Ben ik zo uniek dan? Ik ben wel van mening dat mensen met slechte ervaringen harder roepen dan mensen met goede ervaringen.
Dat ben ik op zich wel met je eens!
Aan de andere kant kun je je natuurlijk ook afvragen wat het nut er van is om hier te vertellen dat je geen probs hebt, aangzien dit een '@homeprobs-topic' is. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
True, maar om zo'n reactie wordt dan natuurlijk ook gevraagd als je de titel "geluksvogel" (in dit geval dus als grap, niks mis mee overigens) krijgt. Ik denk dat Sierra-NL zijn reactie meer plaatste omdat de tendens in dit topic anders misschien wel erg negatief zou worden :)

Overigens heb ik weinig problemen met @Home, op af en toe wat disconnects na dan. Die zijn er overigens pas gekomen sinds ik van Com21 naar Motorola ben gegaan. Ik heb het er echter wel voor over aangezien het snelheidsverschil ook een stuk groter is. Met mijn Motorola haal ik wel altijd strakke snelheden over langere periodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik ook wel zo opgevat..
Ik was een beetje aan het dollen, anders zou het hier nogal negatief worden ;) :)

Zonder dollen, het is toch eigenlijk ook wel de bedoeling van een 'problementopic'.
Kijk maar naar consumentenprogramma's.
Wanneer mensen daar over een bepaald product/dienstverlening niet tevreden zijn dan hebben ze altijd mensen in de studio die dat betreffende product negatief beoordelen.

Het gaat immers niet om een paar ontevreden @home gebruikers.
Achteraf had ik deze klachten al veel langer maar ik zocht de fout op dat moment niet bij @home.
Doordat de klachten bleven aanhouden, ben ik hier es gaan rondzoeken.
M.a.w. ik vraag me eigenlijk af of @home nog wel tevreden gebruikkers kent...
Gelukkig voor mij lees ik hier veel herkenbare probs, sorry mensen.

Wanneer ik weer een tevreden gebruiker van @home ben, dan open ik daar wel een topic over ;) Leuke deal??

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

sinds gisterochtend heb ik een uitgevallen connectie. Het SB5100e motorola modem loopt steeds in een cyclus verbinding te zoeken. (knipperend online ledje)
De helpdesk heeft het modem opnieuw aangemeld, ofzoiets, dit hielp niet. Daarna weer gebeld, toen kreeg ik de technische dienst(mevrouw), die zou een "nieuwe lease aanvragen" (het modem helemaal opnieuw aan laten melden). Ook dit bood geen soelaas. Dit alles was gisteravond.
Ik heb mijn modem nu maar uitgelaten en ga vanmiddag weer proberen. Als het nog steeds niet zou werken dan zouden de ubermonteurs er wel naar kijken, ook aangezien de oude aanmelding van het modem niet uit hun systeem kon worden gehaald, om de een of andere reden.
Op de vraag hoe dit zo heeft kunnen komen hadden ze geen antwoord. Toch opvallend om te zien dat meerderen hier last van hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 10:21
Mijn hele straat ligt sinds vanmiddag half 3 van het internet af. We belden om 5 over 3. Om 3 uur worden de roosters van de monteurs in elkaar gezet voor de volgende dag. Morgen komen ze niet. Overmorgen hebben ze pas weer tijd. De hele straat wacht op overmorgen. :(

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

bij mij is de verbinding plotseling toch weer tot stand gekomen vanochtend (zie 2 posts up). Zal ik de monteur nog afbellen a 10 eurocent per minuut, of zou het verstandig zijn om hem toch eens te laten kijken wat het probleem heeft veroorzaakt?
Groningen, wijk Vinkhuizen hier:
signals uit mijn hoofd, zit op werk:
TX: -13dbmv
RX: +48dbmv
S/R: >30

die downloadsignal van -13 is eigenlijk wel te laag toch, in de zin dat het een verklaring voor een probleem kan zijn? Ik laat die monteur wel ff komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Initial G op 29-09-2004 12:41 ]

• PolarBear
  • Niet online
omitz schreef op 26 september 2004 @ 22:35:
Ik heb hier in zwolle een download < 9kb/s op de newsservers...
Hopen dat het tijdelijk is :(
Volgens mij loopt het nu meer dan aardig ...

Verwijderd

Initial G schreef op 29 september 2004 @ 11:38:
bij mij is de verbinding plotseling toch weer tot stand gekomen vanochtend (zie 2 posts up). Zal ik de monteur nog afbellen a 10 eurocent per minuut, of zou het verstandig zijn om hem toch eens te laten kijken wat het probleem heeft veroorzaakt?
Groningen, wijk Vinkhuizen hier:
signals uit mijn hoofd, zit op werk:
TX: -13dbmv
RX: +48dbmv
S/R: >30

die downloadsignal van -13 is eigenlijk wel te laag toch, in de zin dat het een verklaring voor een probleem kan zijn? Ik laat die monteur wel ff komen.
laat ff weten wat die monteur te zeggen heeft. Ik hier ook in groningen.. bar en bar slechte verbinding hier

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 13:22:
[...]

laat ff weten wat die monteur te zeggen heeft. Ik hier ook in groningen.. bar en bar slechte verbinding hier
ok, maar weet ook dat er in Gr ook een storing is met wat servers. Hierboven ergens wordt het beschreven, dit zou 8 oktober uiterlijk weer beter moeten zijn. De laatste tijd is het inet idd brakker geworden, maar mijn probleem kan daar ook los van staan.

Verwijderd

Ik woon in Harlingen, heb een motorola modem en @home breedband.

Sinds gisterochtend is de downloadsnelheid van gemiddeld 500 KBytes/sec gedaald naar 30 KBytes/sec. Uploadsnelheid is nog wel prima.

Dagje gewacht en vanmiddag gebeld naar de helpdesk. Bij hoog en laag beweert een medewerker dat er echt niks aan de hand is en wil vervolgens de standaard vragenlijsten met mij doornemen wat dus weer niet lukte omdat ik een router heb en die ondersteunen ze niet... afijn, meneer had geen idee waar het aan lag en ik heb maar opgehangen.

Ga het zo nog een keer proberen, mijn uploadsnelheid is het dubbele van mijn downloadsnelheid!

Meer mensen uit Harlingen of omgeving met problemen als hierboven?

Verwijderd

vandaag is het eindelijk weer goed, 2 dagen wachten loont dus toch....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 06:50:
vandaag is het eindelijk weer goed, 2 dagen wachten loont dus toch....
Juich niet te vroeg.... Hier in Groningen is het 's morgens rond een uur of 8 prima, maar gaande de middag en avond zakt m'n breedbandverbinding de laatste weken naar een schokkende 30 kb/s download.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste