Het grote @home problemen topic deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
moet je nou persee dat hele verhaal quoten :?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Even een vraagje voor de tweakers in de regio Roosendaal:

Sinds eergisternacht heb ik een nieuw ip adres gekregen (Motorola SB5100E), van het segment 82.72.***.*** naar 82.31.***.***. Ik weet niet of dit wat te maken heeft met de problemen die ik sindsdien ondervind, maar mijn internet verbinding is enorm onstabiel geworden. Om de 2 uur valt het zo'n paar minuten weg, het modem doet er dan erg lang over om een downstream- en upstream channel te bemachtigen, en tijdens die procedure is het modem ook niet te bereiken via de webinterface (182.168.100.1). Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben? Ik weet dat er hier wel enkele tweakers uit deze regio rondzwerven, dus als jullie hetzelfde probleem hebben of juist niet zou ik dat graag horen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:36
CamU schreef op 28 juli 2004 @ 13:03:
IP is hier niet veranderd (boz, zit ook op roosendaal)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CamU schreef op 28 juli 2004 @ 13:03:

Sinds eergisternacht heb ik een nieuw ip adres gekregen (Motorola SB5100E), van het segment 82.72.***.*** naar 82.31.***.***. Ik weet niet of dit wat te maken heeft met de problemen die ik sindsdien ondervind, maar mijn internet verbinding is enorm onstabiel geworden. Om de 2 uur valt het zo'n paar minuten weg, het modem doet er dan erg lang over om een downstream- en upstream channel te bemachtigen, en tijdens die procedure is het modem ook niet te bereiken via de webinterface (182.168.100.1). Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben? Ik weet dat er hier wel enkele tweakers uit deze regio rondzwerven, dus als jullie hetzelfde probleem hebben of juist niet zou ik dat graag horen.
Ja heb hetzelfde.... ik ben van een 217.122.64.* adres naar een 84.31.148.* adres gegaan, en sindsdien valt idd om de 2-3 uur het internet weg voor ongeveer een minuut of 5.

Ook in Roosendaal, maar met een iets ouder modem dan jij (Motorola SB4200E, die witte).

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 28-07-2004 13:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
wildhagen schreef op 28 juli 2004 @ 13:09:
[...]

Ja heb hetzelfde.... ik ben van een 217.122.64.* adres naar een 84.31.148.* adres gegaan, en sindsdien valt idd om de 2-3 uur het internet weg voor ongeveer een minuut of 5.
Idd Wildhagen, het vreemde is ook dat het na 5 minuten weer terug is, alleen als ik naar het modem loop duurt het zo tergend langzaam voordat ie weer een signaal oppikt. Nu weet ik dat er de afgelopen 2 nachten achter elkaar is gesleuteld, maar het was voorheen gewoon 24/7 online, dus ik zou graag naar die situatie teruggaan :)

edit:

17:37 Update: Op de site van @ Home is zojuist de volgende storingsmelding verschenen:

----

Storing regio Roosendaal woensdag 28 juli
Door een storing in ons netwerk kunt u
woensdag 28 juli 2004 problemen ondervinden
met onze internet service.

Eventuele gevolgen zijn merkbaar in de regio
Roosendaal.

De storing kan invloed hebben op de
verbinding.

We vragen hiervoor uw begrip.

---

Blijkbaar ben ik dus toch niet de enige. Nu hopen dat het snel wordt opgelost.

[ Voor 29% gewijzigd door CamU op 28-07-2004 17:39 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, die melding zag ik ook staan.

Net was het ook lekker hoor.... een halfuur lang geen verbinding.... volgens de helpdesk was "de UBR" (kennelijk een soort centrale) spontaan gereset.

Hebben ze daar dan echt ZULK onbetrouwbaar spul? Het is wel opvallend dat dit pas allemaal gebeurt na die werkzaamheden van gisteren en eergisteren, en de IP-verandering daarna. Hebben wij in Roosendaal soms de afdankertjes van een andere regio gekregen ofzo?

De log van mijn modem staat ook vol met dit soort errors:
Acquired DS with status NO FEC lock, DS Freq 821000000, US Id 0
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
Information H501.2 HFC: Shutting Downstream Down
Emergency D520.0 DHCP Client unable to bind HFC interface.
Warning D520.2 DHCP Attempt#10 BkOff:15s Tot DSC:10 OFF:0 REQ:0 ACK:0
Critical D1.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
Kan dit kwaad? M.a.w.: moet ik hier nog wat mee doen?

[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 28-07-2004 20:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
wildhagen schreef op 28 juli 2004 @ 20:02:
Ja, die melding zag ik ook staan.

Net was het ook lekker hoor.... een halfuur lang geen verbinding.... volgens de helpdesk was "de UBR" (kennelijk een soort centrale) spontaan gereset.

Hebben ze daar dan echt ZULK onbetrouwbaar spul? Het is wel opvallend dat dit pas allemaal gebeurt na die werkzaamheden van gisteren en eergisteren, en de IP-verandering daarna. Hebben wij in Roosendaal soms de afdankertjes van een andere regio gekregen ofzo?
Daar lijkt het wel op ja. Vanavond was het idd raak, dus het is nog verre van opgelost. Volgens mijn logs heeft de boel er hier van 17:20 tot zo rond 18:00 en van 19:40 tot een minuut geleden uitgelegen. Ik hoop dat er snel wat aan gedaan wordt, want dit is wel ronduit vervelend aan het worden. Zo heb je 4 jaar lang nergens last van en en dan is het ineens in 2 dagen flink raak.

edit:

Ik krijg dit soort waarschuwingen in het log van mijn modem:

DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
No Ranging Response received - T3 time-out
Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted

[ Voor 14% gewijzigd door CamU op 28-07-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op 28 juli 2004 @ 20:02:
Sorry hoor maar zelf een gloednieuwe Cisco uBR kan op z'n bek gaan. Ooit wel eens met IOS gewerkt? Nooit last gehad van brak geheugen? Een half brakke processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
PolarBear schreef op 29 juli 2004 @ 11:05:
[...]

Sorry hoor maar zelf een gloednieuwe Cisco uBR kan op z'n bek gaan. Ooit wel eens met IOS gewerkt? Nooit last gehad van brak geheugen? Een half brakke processor?
PolarBear: ik neem het @Home niet kwalijk dat deze storing nu optreed, ik vind het alleen vervelend. Vanochtend is het signaal ook weer 4 minuten onderbroken geweest, dus ik neem aan dat het nog niet helemal is opgelost. Heb jij misschien enig idee hoelang het duurt voordat zo'n uBR weer volledig naar behoren functioneert?

edit:

Temeer daar de @Home ite op dit moment niets meer zegt over de storing in de regio Roosendaal

[ Voor 10% gewijzigd door CamU op 29-07-2004 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:53
Ik heb vandaag een moterola modem binnen gekregen nadat ik is een mailtje had gestuurd over me snelheid. Deze moden is eigenlijk zonder voorafgaand bericht verstuurd. Opzich ben ik er wel blij mee. Maar in de doos zit alleen maar de modem met de adapter, geen aansluit spullen etc. hadden jullie dat ook?

Tevens staat er in de brief dat de modem vanaf as dinsdag 8uur werkt moet ik op die dag de helpdesk nog bellen met mac gegevens etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 16:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Tito schreef op 29 juli 2004 @ 11:37:
Ik heb vandaag een moterola modem binnen gekregen nadat ik is een mailtje had gestuurd over me snelheid. Deze moden is eigenlijk zonder voorafgaand bericht verstuurd. Opzich ben ik er wel blij mee. Maar in de doos zit alleen maar de modem met de adapter, geen aansluit spullen etc. hadden jullie dat ook?

Tevens staat er in de brief dat de modem vanaf as dinsdag 8uur werkt moet ik op die dag de helpdesk nog bellen met mac gegevens etc?
Ik heb vorige week ook alleen een modem gehad. verder niets. Afgelopen dinsdag de com21 modem (die het al niet meer deed) losgekoppeld en vervangen door motorola. Deze werkte meteen, je hoeft dus niet te bellen.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PolarBear schreef op 29 juli 2004 @ 11:05:
[...]

Cisco werd toch geacht betrouwbaar te zijn?

Als die UBR elke 2 uur 5 minuten down gaat (en let wel: al 3 á 4 dagen lang!), kunnen er naar mijn mening een paar dingen aan de hand zijn:

1) Cisco is niet zo betrouwbaar als altijd word beweerd. Met zo'n downtime (om de 2 uur) is zelfs Trust nog betrouwbaarder
2) Het is geen Cisco, maar een Trust of soortgelijk merk
3) Iemand weet niet hoe dingen te configureren c.q. te installeren
4) Het ding is overbelast of defect

Welke van de vier het ook is, ze zouden op zijn minst een storingsmelding op de site kunnen zetten (die melding die CamU bedoeld was een andere storing dan die van gisteravond), en een melding op de band inspreken op 0900-8112. Hoef je ook niet zolang aan de lijn te blijven voor de helpdesk, hoewel ik deze keer binnen 2 minuten iemand aan de lijn had. Keurig dus, dat mag ook wel een keer gezegd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 29-07-2004 12:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OLE @HOME basis kabelaars worden ook weer es blijgemaakt met een verdwaalde mus.

De snelheids verhoging duurt nu officieel langer (in mijn geval 3 maand langer)

GG @home

Nu maar hopen dat die mus onderweg een gps koopt dat de verhoging wel binnen die 3 maand een feit is :|

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 16:08 . Reden: bla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
wildhagen schreef op 29 juli 2004 @ 12:16:
[...]

Cisco werd toch geacht betrouwbaar te zijn?

Als die UBR elke 2 uur 5 minuten down gaat (en let wel: al 3 á 4 dagen lang!), kunnen er naar mijn mening een paar dingen aan de hand zijn:

1) Cisco is niet zo betrouwbaar als altijd word beweerd. Met zo'n downtime (om de 2 uur) is zelfs Trust nog betrouwbaarder
Ook Cisco kan kapot.
2) Het is geen Cisco, maar een Trust of soortgelijk merk
Is het wel
3) Iemand weet niet hoe dingen te configureren c.q. te installeren
4) Het ding is overbelast of defect
Soms weet Cisco ook niet wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Laatst online: 24-09 19:22

casemodder

--->

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 16:07:
OLE @HOME basis kabelaars worden ook weer es blijgemaakt met een verdwaalde mus.

De snelheids verhoging duurt nu officieel langer (in mijn geval 3 maand langer)

GG @home

Nu maar hopen dat die mus onderweg een gps koopt dat de verhoging wel binnen die 3 maand een feit is :|
dat hoop ik ook ja, eerst beloven en dan toch weer langer uitstellen :(

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kunnen mensen toch kankeren en zeuren zeg...
Zeg niet dat het allemaal netjes is wat er gebeurd maar je kan soms ook overdrijven hoor!

Heb zelf nu al van af het begin af aan @Home in 's-Hertogenbosch (4 jaar minstens volgens mij) en nog nooit problemen! Zelfs met migratie van COM21 naar DOCSIS ook geen problemen gehad.

Je kan wel blijven zeuren en kankeren op de helpdesk mensen maar wat moeten die? Soms kunnen die niet meer info geven dan dat ze hebben en soms mogen ze die gewoon weg niet geven, in hun ogen ben je maar een klant en geen speciaal geval zoals jullie allemaal zo graag willen zijn.

Als een klant zo zou reageren als jullie en niet eens een klein beetje respect/begrip kunnen en willen opbrengen voor het probleem waar @Home heus wel aan werkt, dan word je bij mij ook niks wijzer.

Laatst ook, moest bij de buren @Home ff aansluiten... modem was niet aangemeld bij @Home zelf. Dan kun je wel kwaad opbellen en kankeren... maar als je netjes je situatie uitlegt en normaal doet werkt alles!

Binnen half uur stonden mn gegevens erin en maakt modem zelf ineens signaal.. en dat om 21.30 , half uur voor sluitingstijd..

Vriendelijkheid is soms ver te zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik lees net op troubles@home dat de beloofde verhoging van basis vertraging heeft opgelopen.
Waarom geeft @home nog deadlines?

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
-Jay- schreef op 29 juli 2004 @ 18:20:
ik lees net op troubles@home dat de beloofde verhoging van basis vertraging heeft opgelopen.
Waarom geeft @home nog deadlines?
Ik denk dat je tegenwoordig meer van een richtlijn mag spreken dan van een deadline :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 16:52:
Goede service nog meer ..... (bij @home dan, weet niet of het in het afgelopen jaar veranderd is, maar ik heb alleen maar ellende met ze gehad opde eerste 3 jaar na ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 16:52:
Wat kunnen mensen toch kankeren en zeuren zeg...
Zeg niet dat het allemaal netjes is wat er gebeurd maar je kan soms ook overdrijven hoor!

Heb zelf nu al van af het begin af aan @Home in 's-Hertogenbosch (4 jaar minstens volgens mij) en nog nooit problemen! Zelfs met migratie van COM21 naar DOCSIS ook geen problemen gehad.

Je kan wel blijven zeuren en kankeren op de helpdesk mensen maar wat moeten die? Soms kunnen die niet meer info geven dan dat ze hebben en soms mogen ze die gewoon weg niet geven, in hun ogen ben je maar een klant en geen speciaal geval zoals jullie allemaal zo graag willen zijn.

Als een klant zo zou reageren als jullie en niet eens een klein beetje respect/begrip kunnen en willen opbrengen voor het probleem waar @Home heus wel aan werkt, dan word je bij mij ook niks wijzer.

Laatst ook, moest bij de buren @Home ff aansluiten... modem was niet aangemeld bij @Home zelf. Dan kun je wel kwaad opbellen en kankeren... maar als je netjes je situatie uitlegt en normaal doet werkt alles!

Binnen half uur stonden mn gegevens erin en maakt modem zelf ineens signaal.. en dat om 21.30 , half uur voor sluitingstijd..

Ik heb al ruim een maand niet de snelheid waar ik voor betaal, hoe langer moet ik nog wachten ?

we zijn er mee bezig heb ik nu onderhand te vaak gehoord, @home moet geen beloftes doen die ze niet waar kunnen maken ... of eerst eens goed kijken of ze zon snelheids verhoging wel aankunnen en niet gelijk er mee gaan adverteren terwijl ze capaciteits tekort hebben of een te kort aan modems.

Terecht dat er zoveel klaten ontevreden zijn, is hun goed recht.

(ps: ik heb ookal vanaf de eerste dag @home)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er vanacht iets veranderd in de setup van @Home of zo?

Opeens, rond 1:00 uur had ik geen internet meer. IRC, waarop ik al ingelogd was, werkte wel nog, maar na uitloggen kwam ik er ook niet meer op. Ik dacht aan een brakke DNS server.

Ik kon echter wél nog gewoon sites pingen. De router verbond wel nog steeds. Hij kreeg ook de DNS-ip's van @Home door, maar nog steeds geen internet.

Daarstraks heb ik de firewall in de router even uitgezet om te testen; het eerste wat ik altijd doe, firewall uit/router ertussen uit bij problemen. Het uitschakelen van de firewall in de router was genoeg om internet aan de praat te krijgen. Eigenlijk had ik echter toch graag die firewall aangehad, en hij heeft ook maanden gewoon aangestaan; totdat op 1:00 alles uitviel.

Ik vind het vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 03:14:
Het uitschakelen van de firewall in de router was genoeg om internet aan de praat te krijgen. Eigenlijk had ik echter toch graag die firewall aangehad, en hij heeft ook maanden gewoon aangestaan; totdat op 1:00 alles uitviel.

Ik vind het vaag.
Ik denk meer jouw probleem dan die van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Niet online
Hier in Friesland is basis nu al verhoogd. Hier dus geen last van de vertraging.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
CamU schreef op 29 juli 2004 @ 11:36:
[...]

PolarBear: ik neem het @Home niet kwalijk dat deze storing nu optreed, ik vind het alleen vervelend. Vanochtend is het signaal ook weer 4 minuten onderbroken geweest, dus ik neem aan dat het nog niet helemal is opgelost. Heb jij misschien enig idee hoelang het duurt voordat zo'n uBR weer volledig naar behoren functioneert?
@Polarbear:

Heb jij enig idee hoelang het kan duren voordat zulke problemen verholpen zijn? Ik kom net thuis van mijn werk en zie dat de verbinding alweer verbroken is, ik kan ook niet inloggen op het modem via de webinterface. Nu blijkt de verbinding al 4 uur achtereen verbroken te zijn, misschien heb jij enig idee of deze problemen aan die UBR problemen te wijten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op 30 juli 2004 @ 07:01:

Ik denk meer jouw probleem dan die van iemand anders.
Denk toch na.

De instellingen van die router zijn al maanden niet meer veranderd. Opeens moet ik die wel veranderen om internet weer aan het werken te krijgen. Dan ligt het probleem toch niet bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CamU schreef op 31 juli 2004 @ 14:16:
[...]

@Polarbear:

Heb jij enig idee hoelang het kan duren voordat zulke problemen verholpen zijn? Ik kom net thuis van mijn werk en zie dat de verbinding alweer verbroken is, ik kan ook niet inloggen op het modem via de webinterface. Nu blijkt de verbinding al 4 uur achtereen verbroken te zijn, misschien heb jij enig idee of deze problemen aan die UBR problemen te wijten zijn?
Geen idee. Ik geef alleen maar aan dat hoe goed het merk aangeschreven staat alles kan kapot. Cisco of niet. En mensen die wel eens met grote netwerken aan de gang zijn geweest weten dat het zoeken en vinden van de oorzaak van storingen soms bijzonder lang duurt.
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 14:42:
[...]

Denk toch na.

De instellingen van die router zijn al maanden niet meer veranderd. Opeens moet ik die wel veranderen om internet weer aan het werken te krijgen. Dan ligt het probleem toch niet bij mij?
Uhm, dat doe ik:
Het uitschakelen van de firewall in de router was genoeg om internet aan de praat te krijgen.
Lijkt me dus jouw probleem. Een firewall is puur jouw config en jouw probleem. En je bent ook nog de enige hier die een dergelijk probleem heeft.... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 20:21
ik wil ff medelen dat ik hier met basis ook mijn verhoging heb. (Zuid Limburg)
dit nadat ik mijn modem gereset heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CamU schreef op 31 juli 2004 @ 14:16:
[...]

@Polarbear:

Voor wat de info waard is: ik heb sinds die storing van 29 juli het probleem niet één keer meer gehad, dus het lijkt iig in delen van Roosendaal opgelost te zijn...

Heb je je modem ook al eens helemaal uitgezet, sinds de 29e?

Het is namelijk raar dat je ook de interface op 192.168.100.1 niet meer hebt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat doe je niet, of je redeneert verkeerd. Die firewall heeft maandenlang aangestaan, en de regels zijn al die maanden niet gewijzigd, dat terwijl het internet werkte. Opeens, van de een op de andere minuut: pats boem, internet weg. Ik zat op GoT, en opeens kon ik geen topics meer bekijken. Toen bleek dat ik ook geen andere sites meer kon bereiken, terwijl dat 2 minuten daarvoor wel nog lukte.

Uitzetten van de firewall hielp. Aangezien mijn instellingen niet zijn veranderd, moeten er dingen aan de kant van @Home zijn gewijzigd, dus is het NIET mijn probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittie schreef op 31 juli 2004 @ 17:09:
Ik ook hier in meppel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 18:22:
[...]
.....
Uitzetten van de firewall hielp. Aangezien mijn instellingen niet zijn veranderd, moeten er dingen aan de kant van @Home zijn gewijzigd, dus is het NIET mijn probleem.
Raar, want je zet eerst je firewall uit, vervolgens werkt het wel, en daarna zeg je dat jij geen instellingen hebt gewijzigd? Aangezien @Home geen ondersteuning biedt voor routers cq firewalls en de verbinding an sich wel werkt, is het dus idd jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
Pittie schreef op 31 juli 2004 @ 17:09:
ik ook! maar heb eigenlijk geen flauw idee hoe hoog de snelheid nu zou moeten zijn.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Aug 1 2004 om 09:49:08 UTC+0200)

Download : 99.2 KByte/sec
Upload : 7.1 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OliverB: je download-snelheid is OK (die is naar 768 kb/sec gegaan, dus daar zit je keurig op).

Je upload is nog niet goed, die is naar 128 kb/sec gegaan, maar jij haalt maar de helft, dat is dus de oude 64 kb/sec.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
toch is die al een stuk hoger dan eerst (steeds rond de 3a4 KByte/sec)
is dit een reden om contact op te nemen of zou ik eerst nog moeten afwachten of het eventueel nog goed komt?
ik zit btw nog op de com21 modem

[ Voor 54% gewijzigd door OliverBB op 01-08-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm hier in omgeving Den Bosch heeft de mailserver denk ik weer een klap gehad. Ik heb maar 4 mailtjes binnen gekregen sinds gisterenavond (en normaal zijn dat er gauw 30 :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OliverBB schreef op 01 augustus 2004 @ 10:06:
[...]

ik ook! maar heb eigenlijk geen flauw idee hoe hoog de snelheid nu zou moeten zijn.
(Overgenomen op Sun Aug 1 2004 om 09:49:08 UTC+0200)

Download : 99.2 KByte/sec
Upload : 7.1 KByte/sec
Ik haal nu bij upload 14.2 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
dit is vreemd: had vanochtend 80/14, heb zojuist mijn modem gereset, haal ik ineens 100/8... dan heb ik toch liever het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

hier, in noord-limburg is de snelheid nog niet aangepast. ik haal nog steeds 40/6 ongeveer. ik heb mijn motorola modem al gereset en mijn router opnieuw laten inloggen, maar nog geen succes. ik hoop dat het gauw veranderd word. meer mensen uit noord-limbur met het probleem?

op home.nl lees ik wel iets verontrustends:

bij producten, en dan basis staat bij snelheid 768kbit/s. maa er staat een sterretje bij: snelheden gefaseerd tot okt. 2004. het zou dus tot okt. kunnen duren tot het aangepast is? zo stond het niet in hun nieuwsbrief, de oplichters. :(

[ Voor 35% gewijzigd door newpegasus op 01-08-2004 12:33 ]

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op 31 juli 2004 @ 18:44:
Raar, want je zet eerst je firewall uit, vervolgens werkt het wel, en daarna zeg je dat jij geen instellingen hebt gewijzigd? Aangezien @Home geen ondersteuning biedt voor routers cq firewalls en de verbinding an sich wel werkt, is het dus idd jouw probleem.
Om de een of andere reden schijnt iedereen hier voor het gemak maar even te vergeten dat alles maandenlang MET firewall gewoon heeft gewerkt!

Ik heb instellingen aan mijn kant moeten wijzigen om het internet weer aan de gang te krijgen, terwijl het een paar minuten daarvoor nog wel gewoon werkte. Dit betekent dus, dat @Home met haar configuratie heeft zitten rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FirePower: om de een of andere reden zijn schijn maar voor het gemak maar even te vergeten dat jij de enige bent met problemen.

Dit betekent dus dat het probleem bij jou moet zitten, en niet bij @Home.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 13:20:
[...]

Om de een of andere reden schijnt iedereen hier voor het gemak maar even te vergeten dat alles maandenlang MET firewall gewoon heeft gewerkt!

Ik heb instellingen aan mijn kant moeten wijzigen om het internet weer aan de gang te krijgen, terwijl het een paar minuten daarvoor nog wel gewoon werkte. Dit betekent dus, dat @Home met haar configuratie heeft zitten rommelen.
Een firewall, router etc zijn zaken die zich aan jouw kant van de verbinding bevinden. Als de verbinding met internet dus werkt op een computer met netwerkkaart, is er met de kant van @Home niks mis, en ligt het probleem dus bij jou. @Home is niet verantwoordelijk voor de set-up die jij aan jouw kant opzet, en zoals wildhagen al zegt: als het zich alleen bij jou voordoet en ook nog eens alleen als jij jouw set-up verandert, is het dus jouw probleem!

Toevoeging

Ook al heeft het jarenlang gewerkt in de set-up zoals die was, dan wil dat nog niet zeggen dat die set-up perfect was. Als nu blijkt dat het niet werkt met die set-up en wel zonder, dan was die set-up dus niet perfect. --> Ergo: het probleem bevindt zich aan jouw kant van de verbinding.

[ Voor 14% gewijzigd door CamU op 01-08-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op 01 augustus 2004 @ 13:23:
Dit betekent dus dat het probleem bij jou moet zitten, en niet bij @Home.
CamU schreef op 01 augustus 2004 @ 13:31:
Ook al heeft het jarenlang gewerkt in de set-up zoals die was, dan wil dat nog niet zeggen dat die set-up perfect was. Als nu blijkt dat het niet werkt met die set-up en wel zonder, dan was die set-up dus niet perfect. --> Ergo: het probleem bevindt zich aan jouw kant van de verbinding.
Feit blijft, dat het eerst 9 maanden lang werkt, en opeens moet ik aan mijn kant wijzigingen doorvoeren om mijn plotseling uitvallende verbinding weer up te krijgen. Dan kan je er simpelweg niet anders constateren dat @Home aan haar kant het een of ander heeft veranderd. Als het om 10 voor 1 's nachts werkt, en opeens om 1 uur niet meer, heeft @Home in die 10 minuten iets veranderd. (Wat dan ook.)

Het is best mogelijk dat @Home's wijzigingen legitiem zijn, en ik opeens mijn firewall moet uitzetten, daar waar dat eerder nooit hoefde, maar het is gewoonweg lastig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 13:48:
[...]

[...]

Feit blijft, dat het eerst 9 maanden lang werkt, en opeens moet ik aan mijn kant wijzigingen doorvoeren om mijn plotseling uitvallende verbinding weer up te krijgen. Dan kan je er simpelweg niet anders constateren dat @Home aan haar kant het een of ander heeft veranderd. Als het om 10 voor 1 's nachts werkt, en opeens om 1 uur niet meer, heeft @Home in die 10 minuten iets veranderd. (Wat dan ook.)

Het is best mogelijk dat @Home's wijzigingen legitiem zijn, en ik opeens mijn firewall moet uitzetten, daar waar dat eerder nooit hoefde, maar het is gewoonweg lastig.
Als je het nou had onderbouwd had ik je nog gelooft , maar je kunt simpelweg niet zeggen dat iets wat eenmaal werkt , altijd blijft werken. Ik kan tig voorbeelden noemen van dingen die 9+ maanden lang werken , maar later ineens niet.

Trouwens , ik heb nog steeds een firewall aanstaan , net zoals duizenden anderen , terwijl jij de enige bent met zo'n vaag probleem.

En dan nog , hoe moet @home kijken of jij een firewall hebt? Poortscannen , en vervolgens de verbinding maar plat gooien? 8)7 Klinkt errug logisch hoor.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Hier in regio roermond ook nog geen snelheidsverhoging :/

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
wildhagen schreef op 01 augustus 2004 @ 10:17:
OliverB: je download-snelheid is OK (die is naar 768 kb/sec gegaan, dus daar zit je keurig op).

Je upload is nog niet goed, die is naar 128 kb/sec gegaan, maar jij haalt maar de helft, dat is dus de oude 64 kb/sec.
mmmmmzz het wordt er nu alleen maar minder op :'(
(Overgenomen op Sun Aug 1 2004 om 16:03:02 UTC+0200)
Download : 97.7 KByte/sec Upload : 4.9 KByte/sec
(hoe was die omrekenfactor ook al weer?)

[ Voor 5% gewijzigd door OliverBB op 01-08-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 01 augustus 2004 @ 15:00:
[...]

Als je het nou had onderbouwd had ik je nog gelooft , maar je kunt simpelweg niet zeggen dat iets wat eenmaal werkt , altijd blijft werken. Ik kan tig voorbeelden noemen van dingen die 9+ maanden lang werken , maar later ineens niet.

Trouwens , ik heb nog steeds een firewall aanstaan , net zoals duizenden anderen , terwijl jij de enige bent met zo'n vaag probleem.

En dan nog , hoe moet @home kijken of jij een firewall hebt? Poortscannen , en vervolgens de verbinding maar plat gooien? 8)7 Klinkt errug logisch hoor.
Sterker nog, ik kan mij geen wijziging van @Home verzinnen welke er voor zorgt dat jij met firewall geen verbinding kan krijgen. Bovendien hebben ISP's (waaronder @Home) echt wel iets beters te doen dan specifiek jouw verbinding te verneuken, laten we wel wezen je bent de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
OliverBB schreef op 01 augustus 2004 @ 16:05:
[...]

mmmmmzz het wordt er nu alleen maar minder op :'(
(Overgenomen op Sun Aug 1 2004 om 16:03:02 UTC+0200)
Download : 97.7 KByte/sec Upload : 4.9 KByte/sec
(hoe was die omrekenfactor ook al weer?)
http://www.google.com/sea...q=97+kilobyte+in+kilobits

Wat voor modem?
Welke regio?
Heb je een mail gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

newpegasus schreef op 01 augustus 2004 @ 12:28:
op home.nl lees ik wel iets verontrustends:

bij producten, en dan basis staat bij snelheid 768kbit/s. maa er staat een sterretje bij: snelheden gefaseerd tot okt. 2004. het zou dus tot okt. kunnen duren tot het aangepast is? zo stond het niet in hun nieuwsbrief, de oplichters. :(
ik quote mezelf even nu: weet iemand hier al meer over?? zo wel balen zijn, dat de snelheid misschien later aangepast kan worden. iemand meer informatie hierover?

bij mij is de snelheid dus nog steeds niet aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
hoeveel meer informatie wil je hebben dan? de snelheden worden gefaseerd ge-upgrade tot oktober. oktober is nog 2 maandjes verder, dus ja, dat kan nog 2 maandjes duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

nee ik vond het zo vreemd omdat dit verder niet in hun nieuwsbrief vermeld stond. daar staat gewoon in dat het 1 aug. allemaal veranderd zou moeten zijn. als op de site dan iets anders staat word het een beetje onduidelijk vind ik. wel naaistreek hoor, achteraf zeggen dat het nog twee maanden kan duren, vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
tnx
Wat voor modem?
Welke regio?
Heb je een mail gehad?
ik heb een com 21 modem (was hierboven al genoemd)
Ik zit in Enschede
en heb de volgende mail op 17 juni gehad:
Geachte @Home Basis Abonnee,

Snelheidsverhoging @Home Basis
@Home verhoogt de snelheid van uw @Home Basis abonnement met ingang van 1 augustus 2004. De downloadsnelheid wordt verhoogd van 312 kbit/s naar een maximale snelheid van 768 kbit/s. De uploadsnelheid wordt verhoogd van 64 kbit/s naar 128 kbit/s. De abonnementsprijs blijft hetzelfde: € 29,95 per maand. U kunt door het uit- en aanzetten van het modem vanaf 1 augustus direct profiteren van de aanzienlijke snelheidsverhoging. Doet u deze handeling niet, dan zal binnen vier weken de snelheid automatisch zijn aangepast

etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
jep is het ook, heeft overigens verleden week ook op de frontpage gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

unfor schreef op 01 augustus 2004 @ 16:30:
jep is het ook, heeft overigens verleden week ook op de frontpage gestaan.
heb ik gemist ivm vakantie, maar bedankt voor het vermelden, ga ik nu even lezen.

/edit

ik heb het gelezen nu, het word waarschijnlijk 1 september dus :| . voor degenen die het niet gelezen hebben: hier is het bericht

[ Voor 30% gewijzigd door newpegasus op 01-08-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 20:21
ik wil niet zeuren, maar ik heb eergister een product nieuws brief gekregen waarin staat dat het kan duren tot 1november hoor

Btw hiero nog steeds prima, down 96kb up 14,3kb

dit is die brief
Geachte @Home Basis Abonnee,

In onze vorige Product Alert van 17 juni jl, meldden wij u dat de downloadsnelheid van uw @Home Basis abonnement met ingang van 1 augustus 2004 zou worden verhoogd naar maximaal 768 kbit/s en de uploadsnelheid naar maximaal 128 kbit/s. Door een onvoorziene vertraging in de uitbreiding van de capaciteit van ons netwerk is deze datum tot onze spijt niet voor al onze abonnees haalbaar. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

@Home heeft ervoor gekozen de snelheidsverhoging gefaseerd plaats te laten vinden. Dit is nodig om de kwaliteit van de internetverbindingen te kunnen waarborgen voor alle abonnees. Voor u betekent dit dat u uiterlijk 1 november 2004 van de beloofde snelheid gebruik kunt maken.

Wij doen ons uiterste best vertragingen in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Productmanagement
Hebben jullie die niet ontvangen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Pittie schreef op 01 augustus 2004 @ 16:56:
ik wil niet zeuren, maar ik heb eergister een product nieuws brief gekregen waarin staat dat het kan duren tot 1november hoor

Btw hiero nog steeds prima, down 96kb up 14,3kb

dit is die brief

[...]

schaamte hiero, ik heb mijn mailbox niet goed gelezen na de vakantie. ik heb die mail dus wel ontvangen, sorry. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op 01 augustus 2004 @ 16:07:
Sterker nog, ik kan mij geen wijziging van @Home verzinnen welke er voor zorgt dat jij met firewall geen verbinding kan krijgen. Bovendien hebben ISP's (waaronder @Home) echt wel iets beters te doen dan specifiek jouw verbinding te verneuken, laten we wel wezen je bent de enige.
Ik heb het probleem gevonden. De firewall kan weer gewoon aanstaan, alleen moet ik nu (in tegenstelling tot een paar dagen geleden) "Block incoming TCP connections" en "Block incoming UDP connections" uitvinken. Alle andere blocks (HTTP, FTP, SMTP etc, blocks tegen scans/connectiepogingen naar lokale servers van buitenaf) kunnen gewoon blijven aanstaan.

Dat is het dus ook niet. Nou werkt er geen enkel .com adres meer hier. De rest doet het wel. Straks word ik gek. :|

Edit: om de .com adressen aan de praat te krijgen, moet "Block heavily fragmented packets" ook uitgevinkt worden.

Ik snap er geen hond meer van :X

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Pittie schreef op 01 augustus 2004 @ 16:56:
[...]
ik heb mijn mailbox es doorgeplozen, maar ik heb geen mailtje onvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 20:35
Ik heb hier in Den Bosch vanaf vandaag een verhoging op mijn download gekregen op mijn @Home Basis: 98 kB/sec.
Alleen de upload blijft steken op 7.5 kB/sec. Dat is toch heel wat anders dan de beloofde 16 kB/sec. Ik heb wel een Com 21 modem. Heeft dat er hiermee te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Kadance074 op 02-08-2004 21:14 ]

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 07:53
csteelooper schreef op 13 juli 2004 @ 22:27:
[...]

Ik heb de volgende waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
Downstream:
Signal to Noise Ratio   33 dB
Power Level          -10 dB

Upstream:
Power Levela          51 dBmV

Ik weet niet of je waardes wel of niet goed zijn. Ik weet alleen dat meer dan 58 dBmV voor problemen kan zorgen en een waarde van of onder 46 dBmV ook. Maar dat is bij jou allemaal niet het geval... Alhoewel 47 wel dicht bij 46 ligt (joh ;) ). Voor de optimale waardes zou ik even googlen als ik jou was. Als je toch té lage waardes blijkt te hebben, moet je @home even bellen. Je s/n lijkt in orde (ja, dat denk ik omdat 't bij mij ook die waarde is en mijn verbinding wel goed werkt).

Je moet natuurlijk alléén bellen als je ook werkelijk problemen hebt, want anders maakt het namelijk niet uit wat je waardes zijn. Die zijn nl. alleen bij problemen van belang...
Ik heb sinds vandaag ook een motorola, maar ik zit onder de 46
Hoe kan ik zorgen dat die waarde omhoog gaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Frequency 482000000 Hz Locked 
Signal to Noise Ratio 34 dB 
Power Level -5 dB The 

Channel ID 5 
Frequency 53488000 Hz Ranged 
Power Level 38 dBmV

[ Voor 21% gewijzigd door Tito129 op 03-08-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Tito schreef op 03 augustus 2004 @ 11:10:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
Power Level -5 dB The 

Channel ID 5 
Power Level 38 dBmV
Heb je een probleem? Weet jij wat de waardes mogen zijn? Heb jij het getest op het netwerk? Weet je uberhaupt waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Kijk zo werken ze dus bij @Home:

Ben overgestapt op Basis, ik had Breedband.
Download met COM21 modem was prima, maar ik had geen upload.
Na veel zeuren, bellen en mailen eindelijk een nieuw Motorola modempje gekregen en dat werkt wel goed.

Nu restitutie ingediend omdat ik dus niet fatsoenlijk kon internetten/verbinding had. Dit werd ook aangedragen door de helpdesk medewerkers.

En dit is dan de reactie.

Valt dit nou onder de categorie Nazi's? :( :( :(

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer

Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u als volgt informeren.

In uw e-mail geeft u aan dat u een vergoeding wilt ontvangen omdat u de snelheden van @Home Breedband niet behaalt. @Home Breedband heeft alleen een maximale snelheidsspecificatie. @Home kan, om diverse redenen, geen minimaal te behalen snelheid garanderen. Conform artikel 8.5 van onze Algemene Voorwaarden biedt @Home geen vergoeding voor problemen omtrent de snelheid van uw internetverbinding.

@Home geeft geen restitutie voor de gemaakte telefoonkosten, dit is conform onze Algemene Voorwaarden (art. 11.4). Tijdens het tot stand brengen van de verbinding met onze klantenservice wordt uitdrukkelijk vermeld dat het telefoonnummer niet gratis is, door het behouden van de verbinding gaat u akkoord met deze kosten.

Uiteraard begrijpen wij dat deze situatie ongemak heeft veroorzaakt en wij bieden u hiervoor dan ook onze oprechte excuses aan.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klachtafhandeling

Original Message Follows:
-------------------------

Hierbij wou ik u mededelen, dat na het krijgen van mijn nieuwe Motorola modem, mijn snelheden nu naar behoren werken.
Mijn referentie nr. is 193 20 67
Hier kunt alles vinden qua klachten die ik heb gemaakt.
Ik wou de volgende tijd dus vergoed zien : van 13/07/2004 tot en met 24/07/2004 heb ik geen gedegen verbinding gehad.
Hierbij komt ook nog 1 uur en 15 minuten telefoonkosten die door mij gemaakt zijn terwijl de fout bij jullie lag! ( als de fout mijn schuld was had ik natuurlijk gewoon betaald, maar een techniesch mankement van uw zijde betaal ik dus niet! )
Dit komt dus neer op minimaal : 11 dagen = 1/3 deel = ? 10,-
: 1 uur 15 min= 75 min = 75 x 10 cent/min = ? 7.50
---------------------------------------------------------------------------
Dit komt neer op een totaal van ten minste: ?17.50
Dit bedrag is terrecht, en ook toegegeven door uw helpdesk medewerkers, en verwacht dit dus ook als minimum vergoeding!
Mocht u meer informatie willen kunt u mij bereiken via rvandesanden@home.nl
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, wacht ik op mijn spoedige restitutie.
Remco

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Ik heb hier in regio Venlo al sinds de 30ste juli al de snelheidsverhoging voor @home Basis. En ik ben zeer tevreden.

(Overgenomen op Tue Aug 3 2004 om 14:49:48 UTC+0200)

Download : 99.6 KByte/sec
Upload : 14.7 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
Ik had een vraag over @home's routering:

Bezig met het traceren van de route naar www.google.akadns.net [66.102.11.104]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms Router.win2k3.pdc [192.168.1.1]
2 450 ms 378 ms 583 ms 10.240.224.1
3 575 ms 499 ms 360 ms bb1-ge9-3-0-202.dbsch1.nb.home.nl[213.51.154.129]
4 503 ms 363 ms 595 ms bb2-pos13-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.158.17]
5 505 ms 389 ms 578 ms 213.51.158.142
6 693 ms 570 ms 667 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
7 580 ms 615 ms 506 ms 64.233.175.246
8 403 ms 574 ms 516 ms 216.239.46.173
9 421 ms 579 ms 525 ms 216.239.49.254
10 421 ms 621 ms 498 ms 216.239.48.50
11 595 ms 501 ms 601 ms 216.239.49.58
12 579 ms 499 ms 625 ms 66.102.11.104

De trace is voltooid.

Klopt het dat @home machines draait met ip-adressen uit de private range?Dat adres 10.240..... bestaat binnen mijn netwerk namelijk niet. Ik had verwacht dat de pakketjes wel gerouteerd zouden worden via de gateway(82.73.90.1) die @home me via dhcp heeft gegeven....iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
opzich werkt het allemaal wel, mja; je bent IT-er of je bent het niet :P en dus wil ik weten hoe het zit...

edit: ik ben er inmiddels achter dat dit het ip-adres van het modem betreft :P

[ Voor 4% gewijzigd door Pinyin op 05-08-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
shaggy8675 schreef op 03 augustus 2004 @ 12:53:
....
En dit is dan de reactie.

Valt dit nou onder de categorie Nazi's? :( :( :(
...
Nee dit valt onder de categorie: ik ben een gebruiker en heb de algemene voorwaarden niet goed gelezen.

Zoals ze in hun mail al zeggen vegoeden ze conform de AV problemen met de snelheid niet, alleen bij helemaal geen verbinding kunnen ze onder bepaalde voorwaarden overgaan op restitutie. Vervelend voor jou, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

CamU schreef op 03 augustus 2004 @ 21:22:
[...]

Nee dit valt onder de categorie: ik ben een gebruiker en heb de algemene voorwaarden niet goed gelezen.

Zoals ze in hun mail al zeggen vegoeden ze conform de AV problemen met de snelheid niet, alleen bij helemaal geen verbinding kunnen ze onder bepaalde voorwaarden overgaan op restitutie. Vervelend voor jou, maar het is niet anders.
Dus als ik ook maar een 0.001 kb/sec verbinding heb, mag ik niks anders doen als klagen???
Onzin natuurlijk, waarom zegen de mensen van de helpdesk dan zelf dat ik recht heb op teruggave?

Zo kan i ze ook verdienen natuurlijk. Ik neem aan dat de verbinding natuurlijk wel acceptabel moet werken, zo niet geld terug. Waarom zou ik betalen voor een verbinding die ik niet kan draaien?

Heel leuk je download snelheid, maar je hebt er geen fuck aan als je geen contact krijgt met de servers...de upload dus.

P.s. ben vanaf het begin klant bij @home, en ken de regeltjes...die ze elke keer weer bijstellen.

Wat verstaan zij onder geen verbinding! als hun JOUW modem niet ingelogd zien!!!
Zo werkt het daar dus!, en niet naar de snelheid die je hoort te halen, en dus dik voor betaald!
Als ik voor elke keer dat mijn modem online was, maar geen verbinding had een Euro kreeg, was ik nu al rijk geweest.

Zal eens ff lekker gaan informeren voor ADSL, En daar betaal je dus jaren en jaren lang trouw en op tijd je abbonement voor, om 0 op je recest te krijgen.

Waanzin :(

Mooi gevaletje voor Kassa etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Shaggy op 03-08-2004 22:11 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Twee weken geleden een mail gestuurd dat ik de upload snelheid bij lange na niet haalde, laat staan de helft ervan. (@Home BB @ Com21)
Kreeg eerst een mail terug dat er niet genoeg capaciteit hiero was (Regio Blerick / Venlo), en dan opeens ligt der woensdag of donderdag een pakket met nieuw modem hiero :)
Moest wachten tot vandaag met aansluiten, maar helaas werkt het nog niet van achter de router.
Rechtstreeks werkt het allemaal prima (512KB / 55KB), maar achter de router wil die de host maar niet vinden.
Nou had ik gister nog voordat ik het oude modem afsloot een firmware upgrade van de router gedaan( US Robitics USR848000A), waarna het ik ook al niet meer connected kwam met het oude modem.
Zo dan maar proberen terug te flashen, en hopen dat het allemaal weer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
shaggy8675 schreef op 03 augustus 2004 @ 22:07:

Dus als ik ook maar een 0.001 kb/sec verbinding heb, mag ik niks anders doen als klagen???
Onzin natuurlijk, waarom zegen de mensen van de helpdesk dan zelf dat ik recht heb op teruggave?
Zoals je zelf al aangeeft is dit voorbeeld onzin, aangezien je zo'n verbinding zult opvatten als geen verbinding. Deze voorwaarden staan er nu eenmaal, en die zijn bij vrijwel elke andere ISP niet echt anders. Dat de helpdesk iets verklaard wat in strijd is met de Algemene Voorwaarden geeft alleen maar aan dat die helpdeskmedewerker waarschijnlijk niet wist waarover hij/zij het had.
P.s. ben vanaf het begin klant bij @home, en ken de regeltjes...die ze elke keer weer bijstellen.
En als ze die regeltjes telkens weer bijstellen kijk jij of dat jou bevalt. Zo niet dan vertrek je, zo ja, dan ga je stilzwijgend akkoord met die wijzigingen, daar heb je bij het afsluiten van het contract nu eenmaal voor getekend..
Wat verstaan zij onder geen verbinding! als zij JOUW modem niet ingelogd zien!!!
Zo werkt het daar dus!...
Jep zo werkt het, en ook bij die 999 andere ISP's waarbij je een abonnement kunt afsluiten.
Zal eens ff lekker gaan informeren voor ADSL. En daar betaal je dus jaren en jaren lang trouw en op tijd je abbonement voor, om 0 op het rekest te krijgen.
Grote kans dat ADSL je een stabielere verbinding geeft als het al zo lang bagger is. Maar loop achteraf niet te zeuren dat je jarenlang trouw je abonnement hebt betaald terwijl het slecht was. Dan had je in het begin je problemen maar moeten aanklagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:10
Kreeg ik vorige week nog een mail dat voor mijn regio (gemeente Haaren Noord-Brabant) er voorlopig geen snelheidsverhoging inzat. Nu heb ik de beloofde verhoging van basis gekregen. 100 kb/s down 16 kb/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Delden is de verhoging van de snelheid (basis) een feit. Hoewel 1 september de feitelijke datum van de verhoging ingaat, kan na resetten van de modem nu al gebruik gemaakt worden van de nieuwe snelheid.

(Overgenomen op Sat Aug 7 2004 om 07:37:48 UTC+0200)

Download : 92.2 KByte/sec
Upload : 13.7 KByte/sec
Connection : 742.0 Conn/min

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

Yucko

One clown to rule them all !

Feit is dat er bij @home prutsers zitten, en dan doel ik ook op diegene die de mails/klachten behandelen.

Vorig jaar toen ik mijn ouderlijk nest verliet, gingen er verschillende dingen fout tijdens de verhuizing met als gevolg 0.75 maand geen internet.

Nu had ik daar een klacht over geschreven en kreeg hierop na een paar dagen een brief in mijn brievenbus dat de klacht in behandeling genomen was en dat het max. 10 dagen zou duren.

Toen kreeg ik op een gegeven moment een 2e brief met daarin de mededeling dat het allemaal iets langer ging duren, en dat ik dus nog maar eens 10 dagen moest wachten.

Uiteindelijk werd 't stil.

Nu had ik dit jaar ook de bekende problemen aangaande snelheid na de 1e snelheidsupgrade van @home-BB. Dus toen de 2e aangekondigd was, besloot ik maar eens een mail te sturen met daarin mijn klacht over de snelheid (of gebrek aan) van mijn verbinding. Je kent 't wel, "blabla .. U moet tests doen ... blabla" Zo, dat dan gedaan, resultaten opgestuurd en toezegging van nieuw modem gekregen. Echter stuurden ze niet het modem maar een nieuwe splitter-set op (welke ik een jaar van te voren bij het betrekken van de woning ook al had gekregen. Je zou toch zeggen dat zoiets toch ergens geregistreerd wordt, want dan hoef je niet onnodig dingen per post te versturen e.d.) Enfin, weer gebeld ... ja het modem zal waarschijnlijk maandag verstuurd worden. En idd, dinsdag had ik hem.

Echter, op dat moment herinner ik me nog die onafgehandelde klacht van het voorgaande jaar, dus ik besluit maar eens te mailen met die gasten hoe 't daarmee zit. Krijg ik het antwoord dat deze klacht allang afhandeld is, enwel met het schrijven van 23 juli 2003 (email).

huh :? (Ik heb alle email van de afgelopen jaren (vanaf moment aansluiting) bewaard (behoudens de spam natuurlijk :P). @home mails worden gefilterd en apart gezet. En ik heb geen 1 email van @home welke als datum 2x-07-2003 heeft. Ook daarvoor of erna heeft er geen email van hun mij bereikt met daarin een "afhandeling" door @home.)

En dat terwijl ik toch echt 2 brieven hier heb liggen van resp. 21 en 30 juli 2003 (gedateerd) waarin ze telkens zeggen dat het nog 10 dagen duurt alvorens mijn klacht afgehandeld zal zijn. Hoe kan ik dus een, op 30 juli gedateerde, brief krijgen die dit zegt, terwijl hij al op de 23e (7 dagen eerder) afgehandeld zou zijn ?

Dus ik boos terugschrijven dat ik geen waarde hecht aan de door hun achteraf gefabriceerde emails en dat ik toch echt afhandeling van de klacht wil zien. Het enigste wat je dan krijgt is een standaard antwoord van: "blabla .. alg.voorwaarden ... geen vergoeding ... blabla".

Ze lezen niet eens je mails grondig. Het enige wat ze zien zijn een paar "trigger"-woorden waarna een vooraf opgestelde brief wordt verstuurd.

Blijkbaar was het toch nodig om eventjes op mijn strepen te gaan staan (daarbij aangeven dat, bij het niet naar behoren afhandelen van de klacht, je je beraadt op verdere stappen welke niet niet via @home maar via andere kanalen zullen verlopen) om ze toch zover te krijgen om van de 23 dagen offline, 13 dagen abo-geld vergoed te krijgen. Beter iets dan niets zullen we maar zeggen.

Ben blij toe dat het nu eindelijk afgehandeld is :{

[ Voor 11% gewijzigd door Yucko op 07-08-2004 08:20 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in enschede na modem-reset ook de vernieuwde snelheid :)

@home basis :p

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft @Home bij mij een fout gemaakt in mijn voordeel. Ik ben namelijk overgestapt van een basis naar een budget abbonement maar ik heb nog steeds de snelheid van een basis abbonement, downloaden met ongeveer 90 KByte/sec, best lekker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik heb t in februari wel beter gehad. Ik heb basis maar ik kon toen 3 dagen lang downloaden met de snelheid van @home breedband.

Verwijderd

GRONINGEN

Sinds vanmiddag is in Groningen binnenstad met @home basis de verhoging doorgevoerd. verbinding is zeer stabiel.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

meer mensen in Groningen city die vanavond last hebben van een bokkende DHCP van @home? T is traag en af en toe klapt ie er helemaal uit, maar de modem blijft op zich wel online, mijn router wordt alleen wel steeds gedisconnect van de DHCP :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
kamstra schreef op 12 augustus 2004 @ 21:55:
meer mensen in Groningen city die vanavond last hebben van een bokkende DHCP van @home? T is traag en af en toe klapt ie er helemaal uit, maar de modem blijft op zich wel online, mijn router wordt alleen wel steeds gedisconnect van de DHCP :?
http://www.home.nl/abonnee/meldingen/#otto_2596

Goed dat ze er meteen wat aan doen :+

Raku

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

mja... wel 4 dagen te vroeg :/

vaag :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 24-09 23:07
kamstra schreef op 12 augustus 2004 @ 21:55:
Ik heb nu al een paar dagen last van een trage upload. Bij een modemreset is alles ok, upload 56 Kb maar na zo'n 10 minuten dan zit ik op 3-10 Kb! :'( Had ping problemen maar de ping is nu super! :9 Alleen nu mijn upload dus, niet dat ik er veel last van heb alleen surfen/mail ophalen is soms enorm traag nu.

Online gamen daarentegen gaat zelfs met die upload nog wel ok, dus wacht nog even op het onderhoud van Maandag en het DHCP onderhoud voor ik ga bellen over problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regio Tilburg zit @home weer te kloten vanaf gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@home is hier de laatste tijd ook een ramp.
sinds de laatse snelheids upgrade suckt mijn upload zwaar (download is best aardig, maar die boeit me minder, of dat nu 300 of 500 is maakt mij niet zo erg veel uit). ik zou max 64K moeten hebben, dat betekend dat je 50K normaliter zou moeten halen als normale snelheid.
Ik kom hier nooit boven de 20 uit en ligt vaak nog later.
Vriend van me had dit ook en heeft een nieuw modem gekregen en daar heeft het geholpen.

Maar ik krijg dus geen modem, zit al 2 maanden met een sucky upload en @home blijft maar smoesjes over capaciteiten bedenken.
Vergoedingen geven ze niet wat ze garanderen geen min. snelheden.
Een antwoord krijg ik nooit duidelijk, altijd van die vage copy/paste mailtjes.

Ik geef ze nog tot eind deze maand om het op te lossen anders is het hier einde @home en ga ik zeker over naar een deugdelijke provider, hier is zo'n beetje alles te krijgen op ADSL lijnen (babyXL, BBned en KPN) dus keuze zat wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee wat er aan de hand is, misschien de switch naar het nieuwe platform ofzo, al heb ik nog een Com21, wil wel graag op tijd een modemswap krijgen.....

Vanmorgen was de verbinding hier (Landgraaf) ook weg, op de Com21 modem knipperde het 2e ledje van links, de network-led. Heb gebeld, kreeg via een computer-voice te horen dat er problemen in de regio waren. Heb gewacht tot een uur of 1 en nu is het weer goed, al ligt hij er soms weer even uit aan het modem te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 15:06:
Geen idee wat er aan de hand is, misschien de switch naar het nieuwe platform ofzo, al heb ik nog een Com21, wil wel graag op tijd een modemswap krijgen.....

Vanmorgen was de verbinding hier (Landgraaf) ook weg, op de Com21 modem knipperde het 2e ledje van links, de network-led. Heb gebeld, kreeg via een computer-voice te horen dat er problemen in de regio waren. Heb gewacht tot een uur of 1 en nu is het weer goed, al ligt hij er soms weer even uit aan het modem te zien.
Gebeurd hier ook regelmatig, modem die er gewoon mee stopt, moet ik het ding weer resetten. En @home doet er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb @home gebelt, En er komt dus een monteur, Omdat de signaalsterkte niet goed is.
In de modem zie ik dit:

Frequency 140000000 Hz Locked
Power Level -11 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 50480000 Hz Ranged
Power Level 58 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 14:18
Heb @home vorige week gebeld, heb uitgelegd dat de kast wel es brak kon zijn, aangezien ik hier in huis alles had vervangen, en dat het na de diverse snelheidsupgrades steeds brakker geworden was.

Aangezien ze bij mn baas ook geweest waren en in de kast gerommeld hadden en het toen opgelost was, heb ik dat verteld. Helpdesker heeft alles opgeschreven en uiteindelijk monteur langsgestuurd.

Staat er vanmorgen een monteur om half 9 op de stoep: "Tis klaar hoor, mag ik nog wel ff je kabelinstallatie zien?". Die was dus naar tevredenheid, aldus de monteur.

Frequency 162000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level -4 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 48208000 Hz Ranged
Power Level 47 dBmV

Die 35dB was eerst 37, de 47dBmV was eerst 55-56. Lager is beter, dus het is er enorm op vooruit gegaan. De @home helpdesker maar zeggen: "56db kan nog wel, zolang het maar niet boven de 58 komt" bullshit, 1 storing op de lijn en je modem gaat resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
is er eigelijk een verandering tussen het oude Motorola modem (de witte) en de nieuwe zwarte?
Kan dit eigenlijk niet echt terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben hier meer mensen last dat de SB5100E , de verbinding verliest.
Ben al 2 weken bezig, maar de modem raakt gewoon de verbinding kwijt en komt niet online .
In de modem-logs staat:

2004-08-11 07:04:32 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
2004-08-11 07:04:22 3-Critical 0x04E33B3C Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2004-08-11 07:04:08 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
2004-08-11 07:04:04 3-Critical 0x04E33B3C Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2004-08-11 06:48:42 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Ik heb gemailt, maar het lijkt me stug dat hier iets fout zit, want de modem komt niet eens door de DHCP heen als hij op welke pc dan ook zit
De computers boven staan al een maand ofzo, zonder prik en geen internet.
En het vreemdste s een paar uur later , werkt het wel , zonder verandering.

UPDATE :Wel gek , na het onderhoud aan de DHCP servers, al weer een dag zonder uitval, en een snellere inlogtijd. Maar aan @home ligt het niet 8)7

Update 2 : @home monteur geweest, blijkt dat er een slechte last net buiten de woning zat , gerepareert en een tevreden @homeklant erbij.
Alle probs zijn weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 15:56 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Ook ik heb veel problemen gehad met mijn verbinding. Oorspronkelijk kon ik zelfs met mijn COM21 modem (omgeving Enschede) de beloofde snelheden halen, maar op een gegeven moment was het gedaan. De upload zakte naar onder 1 kb/sec (!), terwijl mijn download vreemd genoeg gewoon bijna 500 kb/sec was. Het was zelfs zo erg, dat ik continu een time-out kreeg tijdens de upload-test van http://www.speedtest.nl.

Daarop besloot ik de @Home helpdesk te bellen; uiteraard krijg je zo'n studentje aan de lijn, die niet weet hoe het komt ('maar het ligt in ieder geval niet aan de modem'), maar je ook niet wilt doorverbinden naar de technische dienst of iets dergelijks. Logisch ook. Er werd me verteld dat ik maar een aantal screenshots moest sturen naar snelheid@home.nl. En toen kwam ik achter dat ik ook time-outs kreeg tijdens het versturen van een e-mail met attachment...

Na een aantal dagen was mijn upload enigzins hersteld, en verschilde mijn upload van 1 kb/sec tot 20 kb/sec. Ik verstuurde alsnog vele e-mailtjes met screenshots. Nadat @Home met ongelooflijk domme argumenten kwam, waarvoor het zo langzaam was (die werkelijk je een belediging zijn voor je intelligentie), heb ik een paar kwade mailtjes teruggestuurd.

Een paar dagen lang hoorde ik niks van hun. Ik had het toen eigenlijk al opgegeven. Tot ik plotseling een doos thuisgestuurd kreeg, met een nieuwe Motorola modem erin.

Sindsdien werkt het internet prima; download en upload naderen de maximale snelheden, en zijn uitermate stabiel.

Voor veel mensen zal dit waarschijnlijk hun (snelheids)problemen oplossen. Je moet alleen wel erg flink doorzeuren, en een beetje geluk hebben, om je doel te bereiken.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook problemen gehad met de Motorola 5100. Viel keer op keer weg. Contact opgenomen met @home. Ze hadden het gelijk door (modem kapot). Dus kwam er een monteur langs. Na wat testen was ook hij overtuigd dat het aan de modem lag. Dus nieuwe modem. Nieuw?????? Nee een tweedehandse motorola (witte). De bevestigingsbeugel werd door de monteur meegenomen en daar zat ik met een vieze tweedehandse modem.

Contact opgenomen met @Home. U heeft toch verbinding? Ja! Nou dan moet u niet zeuren. Geen genoegen meegenomen dus uiteindelijk doorverbonden met technische dienst. Zelfde reactie. Ze moesten eerst overleggen. Later kreeg ik te horen dat er een nieuwe modem onderweg was.

Enkele dagen later. Nieuwe modem. Geen handleiding er bij of iets dergelijks. Per slot van rekening zou het klantvriendelijker zijn als je aangeeft dat je contact moet opnemen met @home om de modem te activeren.

Gedaan, maar ook dat was geen succes. Tot drie keer toe heb ik moeten bellen. De eerste vroeg nog waarom ik contact opnam en welke lampjes er op de modem branden. Terwijl ik toch duidelijk had aangegeven dat ik een nieuwe modem had die ik wilde activeren! Toch kon hij het niet snappen. Ik had tot 18.00 uur verbinding en nu wilde ik een modem activeren? Oei oei, lastig hoor.

Gelukkig was de derde zo snugger en verstandig om verder te zoeken. Wat bleek het MAC adres van de modem was identiek aan een andere in nederland, en dat kon niet. Dus na zo'n 4 uur was ik weer online. 8)7

Wel weer hulde voor @home dat ze binnen twee dagen een bevestigingsbeugel voor de modem toestuurde, nadat ze een mailtje van mij hadden gekregen! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Damn, kon net niet meer VNC'en, site lag plat dacht ik, blijkt da tik een ander IP-adres heb gekregen, out of the blue!

Mijn router draait al anderhalf jaar nonstop zonder problemen, geen storing/modemwisseling gehad en toch een ander IP?

Waarom doen ze dit nou

RIP 213.51.62.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
T heeft niks met je modem te maken. Je PC of Router is degene die n IP aanvraagt. En vernieuwd als de lease is afgelopen. En die leasetijd is maar een uur of 6 (volgens mn router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
]-[Skinlab]-[ schreef op 25 juni 2004 @ 17:42:
[...]

Idd, ik dacht dat jij ook uit Kerkrade kwam he?
Wij hebben vorige week een nieuw modem, splitter en wandcontactdoos gekregen. Woensdag kon alles geinstalleerd worden en dat heb ik dan ook meteen maar gedaan :)
Resultaat:
Com21: Maximaal 250 down en 12 up
Zwarte Motorola: Constant 530/540 down (pieken van 650 's nachts) en constant rond de 50 up :D
Ook zeer blij dus dat ik bij @home gebleven ben en niet naar ADSL overgestapt ben :)
Ik zit dus in het zelfde schuitje, alleen ik krijg dus nog geen nieuw modem van ze omdat hun netwerk het niet aan kan. Ik zit met snelheden van een abonnement lager, 10E per maand goedkoper, maar betaal voor de breedband.

Ik zit er dus ook serieus aan te denken over te stappen op ADSL, maar wacht toch nog maar ff dan. Een dezer dagen maar eens een telefoontje plegen en een discussie aan gaan met de figuur aan de andere kant van de lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Lijkt me toch vrij simpel dat je dan in ieder geval voor de maanden dat je minder internet hebt dat je dan ook minder geld overmaakt. Tegen de tijd dat ze dat merken en je een brief krijgt schrijf je een keurig briefje terug over de reden. Of nog netter, je stuurt direct een briefje en maakt minder geld over.

En dan verder rustig afwachten tot er meer ruimte op het netwerk beschikbaar is gemaakt en dan is het weer allemaal pico bello in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Laatst online: 24-09 20:09
Ik heb hier een e-tech router achter me @home breedband hangen met een witte motorola modem. Maar me verbinding lijkt echt super instalbiel mensen op mijn msn worden er gek van. Niet dat ik er gelukkig gek van word zoveel gebruik ik msn niet. Maar het is wel heel irritant het licht niet aan mijn pc want mijn broertje heeft het zelfde gedonder. Dns heb ik naast die van @home demon en kpn ingezet dat zou dus geen probleem moeten zijn. Iemand een idee waar dit aan licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.

Eminent router achter een SB5100, wart modem.

Een tijd terug moest ik de firewall "opeens" uitschakelen om nog verbinding te krijgen, en nou is met de router ertussen mijn verbinding bagger. Waar zijn ze daar mee bezig in godsnaam ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Laatst online: 24-09 20:09
Ik zit trouwens in Zwolle (zuid).

[ Voor 12% gewijzigd door Xiqum op 24-08-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Dualdude schreef op 24 augustus 2004 @ 02:06:
[...]

Ik zit dus in het zelfde schuitje, alleen ik krijg dus nog geen nieuw modem van ze omdat hun netwerk het niet aan kan. Ik zit met snelheden van een abonnement lager, 10E per maand goedkoper, maar betaal voor de breedband.

Ik zit er dus ook serieus aan te denken over te stappen op ADSL, maar wacht toch nog maar ff dan. Een dezer dagen maar eens een telefoontje plegen en een discussie aan gaan met de figuur aan de andere kant van de lijn ;)
Ik heb die brief ook gehad, als ik jou was zou ik nog ff wachten. Die week dinsdag had ik die brief met netwerk ontoereikbaar, etc, woensdag erop een briefje van PTT dat er een doos met een motorola op het postkantoor voor me lag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 17-09 01:06
Ik heb hier ook al 2,5 maand slechte verbinding, eerst hebben ze frequentie van het kabelkastje opgeschroeft.. Heeft ook niks geholpen , toen na lang bellen hebben ze die COM21 Modem vervangen en nu is mijn upload nog hoger als mijn download.. Hebben meer mensen hier last van in Sneek.. Ze zeggen dat het aan de centrale van deze wijk ligt. Ok, als dat waar is , wat ben je dan voor een mongool als je alle uploads gaat verhogen als je de capiciteiten niet hebt..
Mijn nieuwe motorala.. althans van mijn vader, in mijn huis heb ik gewoon Bbned, tot dusver 100 keer beter, maar doet hier niet terzake .. de motorala heeft in ieder geval geen probleem met de upload, die is dus nu verbeterd.. Vanacht gaan ze hier in Sneek er aan werken , dus ik hoop dat ze er iets aan doen, want ik kan nog niet eens fatsoenlijk gamen.. ping 70 en dan weer timed out.. continue. Ik zal er maar weer het beste van hopen, maar mijn vertrouwen in @home is behoorlijk beschadigt.

Heb zelf ook 4 jaar @home gehad, nooit geen troubles, maar na 4 jaar voldeden ze niet meer aan de snelheden die ik zocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Laatst online: 30-08 09:04
Zijn er op het moment meer mensen die een erg langzame verbinding hebben met de @home testnews server? Ik haal momenteel maar iets van 30Kb/s ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 14:18
Tito schreef op 03 augustus 2004 @ 11:10:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
Power Level -5 dB The 

Channel ID 5 
Power Level 38 dBmV
Hoe je die waarde omhoog krijgt? gewoon een knik in je kabel leggen, die waarden zijn nml beter dan wat ik ooit gezien heb.

downstream powerlevel is vrijwel normaal, upstream powerlevel is gewoon perfect. tussen de 45 en 50 is normaal, maar 38 is gewoon super. Dat geeft aan hoeveel moeite je modem moet doen om zn upstream signaal aan de andere kant te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:56

Wildfire

Joy to the world!

Heeft iemand trouwens enig idee hoe lang @Home je e-mail adres actief laat als je abbo is opgezegd? Ik heb sinds vorig jaar oktober geen @Home meer, maar ik kan nog altijd m'n mail ophalen... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste