Het grote @home problemen topic deel 6

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Meerwijck schreef op 15 juli 2004 @ 22:52:
Wat zijn nou eigenlijk de news servers van @home?
Ik kan ze nergens echt goed vinden, op de @home site ofzo en hier ook niet...
Ik weet de testserver al, maar aangezien die niet zo snel is wil ik ook graag de gewone servers hebben, aangezien ik met powerFTD werk en dus toch prioriteiten kan instellen.
servernaam is: news
werkt alleen zonder router....
anders: news.tilbu1.nb.home.nl

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Maestro.mosjuh schreef op 15 juli 2004 @ 22:59:
[...]

servernaam is: news
anders: news.tilbu1.nb.home.nl
He bedankt, dan weet ik nu dus direct waarom gewoon "news" niet werkte bij mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 20:32:
Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben enige tijd geleden aangegeven dat wij uw COM21 modem zouden vervangen door een Docsis modem. Helaas kunnen wij de vervanging van het modem op dit moment niet uitvoeren. Op dit moment hebben wij niet voldoende capaciteit op ons Docsis platform om een significant snelheidsverschil te bewerkstelligen met de vervanging van het modem. Onze technici zijn momenteel bezig om de capaciteit van ons Docsis platform verder te verhogen. Wij begrijpen dat deze situatie enig ongemak veroorzaakt, onze excuses hiervoor.

Zodra de capaciteit op ons netwerk is uitgebreid zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klachtafhandeling
Heb precies zelfde reactie gehad ...
Wij hebben enige tijd geleden aangegeven dat wij uw COM21 modem zouden vervangen door een Docsis modem.
nooooit gehad

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw modem aangevraagd. Kreeg ik onderstaand mailtje
Zie mail hierboven
Ik had helpdesk al gebeld. Die vertelden me dat er niet genoeg modems waren. Daarom dit mailtje gestuurd:
Meneer/Mevrouw

Dank u voor het standaard mailtje.

Jammer dat de "capaciteit op dit moment niet voldoende is".
Als u nu toch het modem omwisselt, dan neem ik voor lief dat ik geen "significant snelheidsverschil" krijg, maar dan heb ik in ieder geval het modem al zodat ik, als de tijd daar is, meteen van het snelheidsverschil (hopelijk positief) gebruik kan maken.

Ik zie het modem tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mark Ansems

P.S. Mocht u met onderstaande mail bedoelen dat u zich helemaal verkeken hebt op het aantal aanvragen van nieuwe modems, waardoor u op dit moment geen modems op voorraad heeft (zoals een medewerker van uw bedrijf me vertelde), beschouwt u dan deze mail als niet verzonden.
Zo, moest even de frustatie ergens kwijt..Dank u voor uw aandacht.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:42

alienfruit

the alien you never expected

Hebben jullie dan deze modem aangevraagd dmv. van een speedtest of een brief gekregen van @home dat jullie modem werd ontvangen? Bij het eerste vind ik het niet zo'n probleem zelf, dan zou ik als @home bij capiciteit problemen ook de tweede groep voor laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op 16 juli 2004 @ 14:39:
Hebben jullie dan deze modem aangevraagd dmv. van een speedtest of een brief gekregen van @home dat jullie modem werd ontvangen? Bij het eerste vind ik het niet zo'n probleem zelf, dan zou ik als @home bij capiciteit problemen ook de tweede groep voor laten gaan.
Ik heb geklaagd over mijn upload (niet de beloofde 64kB, maar rond de 25kB). @home gaf zelf aan over te gaan op vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Maestro.mosjuh schreef op 15 juli 2004 @ 22:59:
[...]

Huh :? Hoezo alleen zonder router?? Heb het hier ook mét router werken hoor... Alleen moet je pc wel weten waar-ie die naam news moet zoeken... Je domain name suffix moet dus [regiocode].[provinciecode].home.nl zijn (bijv. dbsch1.nb.home.nl. In de meeste routers is dit bij de configuratie van je internet verbinding in te stellen (voor SMC2804WBR geldt dan dat je bijv. bij de DHCP-instellingen voor je internetverbinding het bovenstaande als domain name moet opgeven.

Bovendien: al zou-ie 't op de manier doen die jij aangeeft, hoeft ie nog niet perse Tilburg te pakken, kan elke andere stad zijn waarvan ie de server weet te noemen... van mij part pakt-ie bijv. maastr1.li.home.nl voor Maastricht, Limburg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 14:56:
Vreemd dat jij geen nummer krijgt en ik wel. Ik vroeg aan de helpdesk waar mijn modem bleef, hij ging kijken, even overleggen met een collega en zei toen: je krijgt een nummer en ik verbind je door met de technische helpdesk.

Ik kan je wel mijn nummer geven, maar daar heb je voor jouw probleem natuurlijk weinig aan of niet?

Wat is eigenlijk het Arris/Erris modem? Ik dacht dat er alleen com21 en motorola was. Ik zou in iedergeval een motorola krijgen, maar misschien is dan de Arris/Erris een betere optie of niet en zo nee, waarom dan niet?
Tja vanmorgen alweer @home gebeld waar mijn modem blijft en heb toch eindelijk een referentie nummer gekregen.

Ik ga morgen weer bellen, ik wacht nu al vanaf 07-07-04 op mijn nieuwe modem en ja ik heb dit ook gehad :
Royal schreef op 15 juli 2004 @ 23:39:
[...]

Heb precies zelfde reactie gehad ...

[...]

nooooit gehad

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben enige tijd geleden aangegeven dat wij uw COM21 modem zouden vervangen door een Docsis modem. Helaas kunnen wij de vervanging van het modem op dit moment niet uitvoeren. Op dit moment hebben wij niet voldoende capaciteit op ons Docsis platform om een significant snelheidsverschil te bewerkstelligen met de vervanging van het modem. Onze technici zijn momenteel bezig om de capaciteit van ons Docsis platform verder te verhogen. Wij begrijpen dat deze situatie enig ongemak veroorzaakt, onze excuses hiervoor.

Zodra de capaciteit op ons netwerk is uitgebreid zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Met vriendelijke groet,

@Home,

enige tijd geleden aangegeven dat wij uw COM21 modem zouden vervangen door een Docsis modem ?? Dikke toeter, ik wil die Motarola ( zwart of wit boeit mij echt niet ! )

Nou dat wordt weer een paar week/maand of misschien wel jaar wachten, poeh slechte service @home of zal ik zeggen @sloom ? ( moet je eens zeggen tegen die helpdesk knuppels van @home , haha }) )

Wie heeft hier ook zulde problemen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, dit is dan wel het @home problemen topic, maar deze post gaat meer over het "voorkomen" van problemen.

Goed, sinds 2 weken heb ik bij eweka.nl een usenet accountje aangevraagd, en met 500kb/s strak op de teller gaat dat _hard_. Dan heb ik het niet over een paar MBtjes, maar over harde gigs. @Home heeft een FUP (Fair Use Policy). Bij merkzame vertraging van het netwerk grijpen ze daarom ook in. Bij Troubles @ Home heb ik gelezen dat men bewust hard is gaan downen.

Nu is het voor mij niet precies duidelijk waar de grens ligt. Ik heb nog nooit zo'n strak snelle verbinding gehad, ik zit gewoon ALTIJD aan de max (mits snelle server). Lijkt me dus dat capaciteit hier voldoende is.

Maargoed, even terugkomend op usenet. Ik zit na 2 weken aan bijna 200 gig down (DVD's lopen in rap tempo op. 3 uur per DVD is gewoon aantrekkelijk). @Home controleert niet de datatransfers, maar monitoren je wanneer het netwerk traag wordt. De afgelopen 3 jaar download ik niet extreem veel, en nu gaat het opeens keihard :P

Toch wil ik een beetje voorzichtig aan doen, wat toch moeilijker is dan dat het lijkt :+

Wie kan me wat vertellen over dit ultra wazige onderwerp?

[ Voor 5% gewijzigd door Bolk op 16-07-2004 17:57 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Wildfire

Joy to the world!

Ligt de mailserver weer eens op z'n gat?
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: '@Home mailaccount', Server: '127.0.0.1', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again.', Poort: 9999, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
Die 127.0.0.1 en poort 9999 komen omdat ik de anti-spam tool K9 draai.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

hier wel ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Staat zo'n handige link in de startpost mbt. storingen :P
Storing E-mailserver 17 juli 2004
Door een ernstige storing in ons netwerk kunt
u zaterdag 17 juli 2004 problemen ondervinden
met onze internet service.

De storing kan invloed hebben op in- en
uitgaand e-mail verkeer.

Onze technici zijn bezig om dit zo snel
mogelijk op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak.

@Home klantenservice.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 23-09 17:28
hier ook , hij vraagt steeds het wachtwoord terwijl dat goed is maar hij vind van niet ?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

kenny89 schreef op 17 juli 2004 @ 10:52:
hier ook , hij vraagt steeds het wachtwoord terwijl dat goed is maar hij vind van niet ?:S
Vreemd hé? Lees de reactie boven de jouwe eens...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

lol, kwas al bang dat mn emailadres verwijderd was. Dit vanwege boze mailtjes :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

jup, hier ook :( zit op een verdomd belangrijk mailtje te wachten, maar dat wordt m vast niet meer vandaag...Via webbased mail doet ie ook niks

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Venlo hetzelfde :(

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zou het iets te maken hebben met Antivirusbedrijven waarschuwen voor opgang Bagle.AF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Denk het niet, @home is namelijk geen antivirusbedrijf (toch?).

Zal wel een gewone storing zijn, de mailserver is toch al niet de meest betrouwbare server van @Home.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

In Rosmalen (omgeving Den Bosch) werkt het iig weer. Ik heb alleen het idee dat er mail ontbreekt (als in, ik kreeg 3 mailtjes binnen ipv de gebruikelijke 50 :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

IceStorm schreef op 17 juli 2004 @ 12:10:
In Rosmalen (omgeving Den Bosch) werkt het iig weer. Ik heb alleen het idee dat er mail ontbreekt (als in, ik kreeg 3 mailtjes binnen ipv de gebruikelijke 50 :)).
Ja, ik miste ook al een hele stapel spammailtjes... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 17:42
Hebben ze ook iets met de newsservers gedaan?
Meestal kon je inloggen met 1 "test-bot" en met 3 "gewone-bots"
Ik heb hier gemerkt dat zodra ik ook de gewone aan heb staan, dan doet mijn testserver het niet.. :'(
Wel jammer, want op de gewone kun je 3 connecties hebben... (hoewel daar lang niet alles op staat, maar goed...)
Hebben meer mensen hier last van?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieptriest340
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Hier nog steeds een mailstoring (Hoogezand).

...en het regent ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Laatst online: 13-09 16:36
Dieptriest schreef op 17 juli 2004 @ 13:04:
Hier nog steeds een mailstoring (Hoogezand).
Nix van 'n mailstoring gemerkt hier... Nu werklt 't gewoon, en voor 'nu'was ik niet thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 10:13
omitz schreef op 17 juli 2004 @ 13:04:
Hebben ze ook iets met de newsservers gedaan?
Meestal kon je inloggen met 1 "test-bot" en met 3 "gewone-bots"
Ik heb hier gemerkt dat zodra ik ook de gewone aan heb staan, dan doet mijn testserver het niet.. :'(
Wel jammer, want op de gewone kun je 3 connecties hebben... (hoewel daar lang niet alles op staat, maar goed...)
Hebben meer mensen hier last van?
Newsserver doet idd lastig vandaag. Kan niet makkelijk connecten. Na 15 keer op 't knopje 'go online' klikken bij Forte Agent, gaat 't wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat ik allemaal meemaak zullen jullie moeilijk geloven.

1) ik maak een account aan: uwgebruikersnaam@home.nl en deze wordt zonder enige vorm van waarschuwing/uitleg geblokkeerd

2) 2 andere email accounts worden vorige week afgesloten en als ik ernaar vraag hoe het zit, verteld men dood leuk dat het al 2 jaar op iemand anders z'n naam staat.

3) 2e computernaam die ik had, werd paar maanden terug ook ingetrokken zonder enige waarschuwingen.
Hun reactie als ik er naar vraag: " We zien in ons systeem dat u zowel op uw oude als op uw nieuwe adres maar 1 computernaam had.
Helaas is het sinds 2 jaar niet meer mogelijk om meer dan een computernaam aan te maken."

Zelfs een ijzeren-klomp zou breken als je dit allemaal moet meemaken. :(

Weet iemand of ze uberhaubt m'n 2e computernaam zomaar kunnen intrekken?

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrbullet schreef op 17 juli 2004 @ 14:16:
Wat ik allemaal meemaak zullen jullie moeilijk geloven.

1) ik maak een account aan: uwgebruikersnaam@home.nl en deze wordt zonder enige vorm van waarschuwing/uitleg geblokkeerd

2) 2 andere email accounts worden vorige week afgesloten en als ik ernaar vraag hoe het zit, verteld men dood leuk dat het al 2 jaar op iemand anders z'n naam staat.

3) 2e computernaam die ik had, werd paar maanden terug ook ingetrokken zonder enige waarschuwingen.
Hun reactie als ik er naar vraag: " We zien in ons systeem dat u zowel op uw oude als op uw nieuwe adres maar 1 computernaam had.
Helaas is het sinds 2 jaar niet meer mogelijk om meer dan een computernaam aan te maken."

Zelfs een ijzeren-klomp zou breken als je dit allemaal moet meemaken. :(

Ja dat kan, een tijdje geleden stond erop dat ze de 2de computernaam van je weg kan nemen.
Volgens mij ben jij de eerste slachtoffer :+ , ik heb hier 3 computernamen in gebruik coxxxxx-b coxxxxx-c coxxxxx-d, zonder extra kosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op 16 juli 2004 @ 14:39:
Heb nu ook sinds een week een nieuw modem door het versturen van zo'n "zeik" mailtjes met van die speedtest.nl resultaten erin.
Persoonlijk vind ik dit maar een slechte analyse voor @home zelf om tot de conclusie te komen dat meneer/mevrouw een 'trage' verbinding heeft. Maargoed, @home vind het best en ik heb een nieuw modem met nu een up van 50/60 Kb/s.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 07:53
Ik heb een week geleden ook gemaild voor een andere modem. Ik kreeg vandaag dit mailtje
Geachte heer naampje,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Vanwege beperkingen in technische en menselijke capaciteit, wordt de snelheid van @Home Breedband gefaseerd uitgevoerd. In uw regio is de upload snelheid inmiddels aangepast.

Wij willen u verzoeken een aantal snelheidtests uit te voeren en naar snelheid@home.nl te mailen. U doet 5 snelheidtesten op n van de onderstaande websites en stuurt ons de resultaten.

http://www.speedtest.nl
http://www.mordax.nl

Meer informatie over het aanpassen van de snelheid van @Home Breedband vindt u op help.home.nl/snelheid.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat als iemand graag een @home verbinding wil aanvragen en dan te horen krijgen nou de modem's zijn op maar u krijgt ze wel ( tja wanneer dan hé )

1 weekje afwachten , nog steeds geen modem
2 weekjes wachten , nu wordt het wel vervelend, dus ga ik maar naar een andere aanbieder.

Tja toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 17:40:
[...]

Heb nu ook sinds een week een nieuw modem door het versturen van zo'n "zeik" mailtjes met van die speedtest.nl resultaten erin.
Persoonlijk vind ik dit maar een slechte analyse voor @home zelf om tot de conclusie te komen dat meneer/mevrouw een 'trage' verbinding heeft. Maargoed, @home vind het best en ik heb een nieuw modem met nu een up van 50/60 Kb/s.
:Y)
Ik snap ook niet dat ze de speedtest-resultaten als basis hiervoor gebruiken. Je kunt natuurlijk die metingen heel gemakkelijk beinvloeden door een bestandsuitwisselingsprogramma te laten draaien terwijl je de test doet.

Maar aan de andere kant: waarom zou je dat doen? Enkel en alleen omdat je een Motorola modem wilt? Ik denk dat @Home van het goede in de mens uitgaat en dus denkt dat alleen de mensen die echte problemen met hun snelheid hebben zoiets sturen.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 00:42

alienfruit

the alien you never expected

Snap niet waarom ze die SpeedTest resultaten geloven, en mij eigen log qua downloadsnelheid op een Amerikaanse FTP bij één van bedrijfspartners. Omdat ik hett e zot voor woorden vindt, 10-30kb/s te krijgen ipv. de oude COM21 snelheid van 120 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

Een klein beetje off-topic voor deze thread, maar mischien toch intressant:

Ik heb sinds kort een Motorola SB5100. Nu is het mogelijk een aantal gegevens op te vragen via de web-interface (http://192.169.100.1). Maar volgens de site van Motorola zelf moet het ook mogelijk zijn het modem uit te lezen via SNMP.

Dus, om dit uit te proberen, heb ik een SNMP-client geinstalleerd, "PRTG" (zie http://www.paessler.com ). Als ik verbinding probeer te maken met het modem via public@192.168.100.1 dan krijg ik een melding "could not connect to device".

Waneer ik een ander SNMP-client installeer, "DOCSDiag" (zie http://homepage.ntlworld.com/robin.d.h.walker/docsdiag ) krijg ik een
"Cable modem not found."

Heeft iemand SNMP aan de praat gekregen met een SB4200 of SB5100?
En, indien ja... hoe?

Al niet, dan denk ik dat @home de SNMP-poort op het modem heeft uigeschakeld.

[ Voor 86% gewijzigd door lordsnow op 18-07-2004 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of testnews.home.nl weer plat ligt? Sinds gisteren kan ik niet meer connecten via grabit, krijg steeds een melding met: unable to connect to testnews.home.nl: 119. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb @home budget en zit gemiddeld rond de 10 kb down.
Nou ken ik 2 andere mensen in Hoogeveen die allebij in de zelfde wijk wonen die 2 mensen hebben ook een budget maar zitten rond de 360 kb :?.
En nee dit is echt geen geintje of wat dan ook.
Ik zou graag weten hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 19:17:
Ik heb @home budget en zit gemiddeld rond de 10 kb down.
Nou ken ik 2 andere mensen in Hoogeveen die allebij in de zelfde wijk wonen die 2 mensen hebben ook een budget maar zitten rond de 360 kb :?.
En nee dit is echt geen geintje of wat dan ook.
Ik zou graag weten hoe dit kan?
De eerste maand ofzo heb je max snelheid daarna word je gecapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 19:36:
[...]

Bij een vriend van mij hier in Harlingen niet, die heeft gelijk de juiste snelheid (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Laatst online: 27-08 08:52
Ik had ook een mailtje gestuurd dat ik niet de gewenste snelheden haalde (niet boven 40k). Netjes 5 speedtest logjes meegestuurd, krijg ik volgende mail terug:
Geachte heer Van Pijkeren,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de door u ervaren en gemeten internet snelheid. @Home Breedband heeft sinds 1 juli 2004 een maximale downloadsnelheid van 4000 kilobit per seconde oftewel 500 kilobyte per seconde. De maximale uploadsnelheid is 512 kilobit per seconde oftewel 64 kilobyte per seconde. Dit zijn de maximale waardes. Helaas kunnen wij op dit moment deze snelheden in uw regio nog niet aanbieden.

Op dit moment hebben wij in uw regio een . Dit betekent dat u de nieuwe maximale snelheden niet of alleen buiten piekuren kunt behalen. Onze technici zijn momenteel bezig de capaciteit verder uit te breiden. Helaas kunnen wij op dit moment geen definitieve oplossing bieden. Wij begrijpen dat deze situatie enig ongemak veroorzaakt, onze excuses hiervoor. Zodra de capaciteit op ons netwerk is uitgebreid zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
Regio Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 16:45:
Weet iemand of testnews.home.nl weer plat ligt? Sinds gisteren kan ik niet meer connecten via grabit, krijg steeds een melding met: unable to connect to testnews.home.nl: 119. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
je kan toch op zn minst wel ff de laatste 10 postings doorlezen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 19:36:
[...]

Nee ik heb samen met die andere personen het al een half jaar ofzoiets, d'r zat hier eerst een regioprovider ;).
Maar die 2 personen waarover ik praat hebben het de hoge snelheden al gigantisch lang, en de eerste maand had ik ook maar rond de 10kb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die nu al vanaf 07-07-04 wachten op hun modempje van @home ( of te wel : @sloom ) ?

Ik wacht nu al dus 12 dagen, elke dag beld. Ik heb nu 5 referentie nummers en ze zeggen constant , ja ze zijn besteld en zodra er 1 binnen is wordt die opgestuurd.( Afbeeldingslocatie: http://smile.smilies.nl/429.gif )

Ik denk dat ik de technische dienst en/of helpdesk ff ga bellen van Motarola , of er misschien een productie probleem is !!

p.s. Mijn verbinding is echt brak :r , maar dat doet @home ( @sloom ) niets. maar wel iedere maand 47.95 dokken , héhé wel meerdere pc's op aangesloten ( geen 3 hoor (Afbeeldingslocatie: http://smile.smilies.nl/474.gif, tja i.p.v. DirectAdsl nu ook DirectKabel _/-\o_ )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 10:30:
Ik denk dat ik de technische dienst en/of helpdesk ff ga bellen van Motarola , of er misschien een productie probleem is !!
Ik had pas na die datum een nieuw modem "besteld", maar had em in 2 dgn in huis. Dus daar zal het niet aan liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 10:30:

[..]

maar wel iedere maand 47.95 dokken , héhé wel meerdere pc's op aangesloten ( geen 3 hoor)
Hoezo "héhé"? Het is bij @Home toegestaan meerdere PC's op een verbinding aan te sluiten hoor... zoals jij reageert is het net alsof je denkt dat dat niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

mrbullet schreef op 17 juli 2004 @ 14:16:

Enkel als je overstapt van abonnementsvorm zou je die computernaam moeten inleveren, dat was destijds het standpunt. Dus zeker niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman

Shedman

rvm schreef op 19 juli 2004 @ 11:45:
[...]
Enkel als je overstapt van abonnementsvorm zou je die computernaam moeten inleveren, dat was destijds het standpunt. Dus zeker niet zomaar.
Ik sprak laatst nog met de helpdesk. Die zag meteen dat ik 2 hostnames heb en vroeg me welke ik gebruik. Verder niets over gehoord.

Ik zal vanavond wel ff testen of de 2e nog werkt (als de storing hier dan tenminste al verholpen is ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb @home net weer weer weer gebeld en nu is het toch eindelijk rond, tja moeilijk hé @home.

Morgen wordt de Motarola eindelijk na 12 dagen opgestuurd, heb hier ook een email bevestiging van. Yes :Y)

Dus woensdag of donderdag online met de nieuwe modem !. snelheden kunnen nog laag zijn dit inverband met de capiciteit, wordt hard aan gewerkt ( haha als ik 1 week slecht internet heb wordt ik boos )

Mensen bedankt, ik zal mijn snelheden hier plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ik heb sinds een paar weken (maanden?) een vreemd probleem met m'n email.

Sómmige auto-generated emails komen gewoon niet aan. Een paar voorbeeldjes:
ik heb me ingeschreven op de fora van mokkels.nl (don't ask :p), cdfreaks.com en clanbase.com. Vervolgens behoor je binnen 2/3 sec een automatisch gegenereerde email te krijgen, waarmee je je account kunt activeren. Ik heb er geen een ontvangen.

Ik had wat tshits besteld bij fotoshirt.nl. Ook hierbij moet je een automatische email krijgen; nix gekregen. Heb even contact gehad met de beheerders van de website; deze wisten te vermelden dat de server het goed deed, en dat mijn email keurig verzonden was.

Ik ga volgende week naar campzone. Gisternacht heeft iedereen een nieuwsbrief ontvangen met daarin belangrijke informatie, toegangsnummer enzo. We zijn nu 19 uur verder, en ik heb nog nix gekregen.

Het vervelende is dat ándere auto-generated emails wél binnenkomen. Ik heb vorige week iets besteld bij Yorcom; emails keurig ontvangen. Daarnaast kreeg ik recent een nieuwsbrief van een ander forum, macfora.com.

Spam en 'gewone' emails komen wel keurig binnen.
Misschien moet ik toch maar eens met de @Home helpdesk gaan bellen, maar ik ben bang dat die enkel de mailserver adressen kunnen vertellen...
Bij zowel de POP3 als SMTP server heb ik mail.home.nl ingevuld.

Is iemand dit probleem bekend, weet iemand de oplossing, of wat doe ik verkeerd?

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Motorola SURFboard SB4200E kabelmodem kom ik in aanmerking voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 20:37:
Ik heb een Motorola SURFboard SB4200E kabelmodem kom ik in aanmerking voor een nieuwe?
Nope, voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 20:37:
waarom zou je :?

8)7 8)7 8)7
hint; zet je spamfilter uit via de @home pagina.
mocht dat niet helpen nog enkele tips:
- (just 2 be sure) verwijder het accoun uit OE en voeg hem daarna weer toe
- kijk in je webmail of je ze daar niet ziet; en controleer of je prullenbak daar niet vol zit
- heb je zelf geen spamfilter of virusscan misschien?

daarnaast is er afgelopen weekeind een storing geweest, ik weet niet hoelan je de problemen al hebt?
lordsnow schreef op 17 juli 2004 @ 21:33:
Een klein beetje off-topic voor deze thread, maar mischien toch intressant:

Ik heb sinds kort een Motorola SB5100. Nu is het mogelijk een aantal gegevens op te vragen via de web-interface (http://192.169.100.1). Maar volgens de site van Motorola zelf moet het ook mogelijk zijn het modem uit te lezen via SNMP.

Dus, om dit uit te proberen, heb ik een SNMP-client geinstalleerd, "PRTG" (zie http://www.paessler.com ). Als ik verbinding probeer te maken met het modem via public@192.168.100.1 dan krijg ik een melding "could not connect to device".

Waneer ik een ander SNMP-client installeer, "DOCSDiag" (zie http://homepage.ntlworld.com/robin.d.h.walker/docsdiag ) krijg ik een
"Cable modem not found."

Heeft iemand SNMP aan de praat gekregen met een SB4200 of SB5100?
En, indien ja... hoe?

Al niet, dan denk ik dat @home de SNMP-poort op het modem heeft uigeschakeld.
is idd erg leuk om te proberen; ik ben er zelf al een hele tijd mee bezig geweest (met docsdiag) en meerdere manieren geprobeert. Ook via het externe ip adres van het modem is het mij niet gelukt.
mocht het je wel lukken laat het dan wel ff weten hè :)

[ Voor 3% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 19-07-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Maestro.mosjuh schreef op 19 juli 2004 @ 20:55:
hint; zet je spamfilter uit via de @home pagina.
mocht dat niet helpen nog enkele tips:
- (just 2 be sure) verwijder het accoun uit OE en voeg hem daarna weer toe
- kijk in je webmail of je ze daar niet ziet; en controleer of je prullenbak daar niet vol zit
- heb je zelf geen spamfilter of virusscan misschien?

daarnaast is er afgelopen weekeind een storing geweest, ik weet niet hoelan je de problemen al hebt?
mmmmz, het schijnt dat @Home het spamfilter standaard op 'middel' zet; heb het nu uitgezet.
- Ik heb eerdergister toevallig een verse windows install gedaan; daarbij moest ik mijn OE gegevens dus ook weer volledig opnieuw invullen.
- Mijn webmail mappen zijn volledig leeg; ik was alweer vergeten dat die optie er was. :)
- Nope, níets van NAV, spamfilter of wat dan ook.

Die fora zijn al enkele wekend, de eerste zelfs maanden geleden. Nu het spamfilter uitstaat zal ik het nog een proberen met 'lost password?'. :)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het de volgende keer gewoon eens normaal te omschrijven :/

[ Voor 159% gewijzigd door intoxicated op 20-07-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Rustig, rustig. Als eerste: welke modem heb je :? :?

[ Voor 70% gewijzigd door Xandrios op 23-07-2004 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej jongens, ik werk bij @home.. voor al jullie vragen kun je mailen naar orrrri@hotmail.com

en vertrouw mij nou maar, @home is druk bezig iedereen een stabiele verbinding te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 23:04:

*knip* Onzinnig stuk geflame
Zucht , als je een slechte verbinding hebt mag je best klagen hoor , daar is dit topic o.a. voor. Maar de spelling en de manier waarop zijn bij jou toch echt niet normaal meer. Je spelling is kloten , je argumentatie is kloten , bijna je hele bericht is 1 groot geflame.

Telefonie over de kabel? Dan zou je geen speelruimte meer overhouden voor internet/televisie? Denk eerst eens na voordat je wat zegt. Over je problemen: doe eens een tracert en laat zien waar de problemen liggen. Simpelweg zeggen dat je verbinding/ping kloten is helpt jou echt niets hoor.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman

Shedman

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 23:14:
hej jongens, ik werk bij @home.. voor al jullie vragen kun je mailen naar orrrri@hotmail.com

en vertrouw mij nou maar, @home is druk bezig iedereen een stabiele verbinding te krijgen
Hoe zit het dan echt met het Motorola gebeuren? Is dat netwerk echt ook overbelast of zijn er geen modems meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:38

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ik ben nu sinds 2000 klant bij @home, met breedbandabbo.
Heb na de laatste productallert, die dus zeker niet het gewenste resultaat had, geprobeerd om een motorola modem te krijgen.
Heb netjes een mail gestuurd met het verzoek voor een nieuw modem en 5 mordax resultaten. Kreeg daarop de volgende mail:
-------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer, mevrouw,

Wij vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de door u ervaren en gemeten internet snelheid. Waarvoor onze excuses.

Om u tegemoet te komen ruilen wij uw COM21 kabelmodem om voor een Motorola kabelmodem. Op ons klantsysteem passen wij uw modem gegevens aan en dan ontvangt u binnen enkele dagen het nieuwe kabelmodem. U hoeft thuis alleen het kabelmodem te vervangen. Alle andere gegevens blijven gelijk.

Aangezien u nog in bezit bent van een huurmodem, verzoeken wij u deze te retourneren met de bijgevoegde modem retourdoos.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

------------------------------------------------------------------------------------

Natuurlijk was ik blij met dit bericht en wachtte de tpg man af met de voor mij bestemde modem. Deze kwam dus niet.
In plaats daarvan kreeg ik dit mailtje:

Geachte heer, mevrouw,

Met vriendelijke groet,

@Home,

------------------------------------------------------------------------------------
Wat denken jullie dat ik nu het beste kan doen, het hard spelen om toch een nieuwe modem te krijgen, of is het mogelijk dat in mijn buurt (groningen-centrum) dit weinig resultaat zal hebben.
Ik zit nu opeens ook bij de afdeling klachtafhandeling :r

[ Voor 10% gewijzigd door ultimateharry op 20-07-2004 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 14:23:
heb @home net weer weer weer gebeld en nu is het toch eindelijk rond, tja moeilijk hé @home.

Morgen wordt de Motarola eindelijk na 12 dagen opgestuurd, heb hier ook een email bevestiging van. Yes :Y)

Dus woensdag of donderdag online met de nieuwe modem !. snelheden kunnen nog laag zijn dit inverband met de capiciteit, wordt hard aan gewerkt ( haha als ik 1 week slecht internet heb wordt ik boos )

Mensen bedankt, ik zal mijn snelheden hier plaatsen
Ik ga weer even heel erg BOOS worden, ik werd gister avond gebeld door @home lache :O , ze zeiden dat ze mij hadden toegezegt dat ik morgen of overmorgen de Motarola in huis kon hebben en er is weer eens een update daarover gedaan nu wordt die pas de 27 juli 2004 opgestuurt.

Dus ik moet G*Dv$^ nu al 20 DAGEN wachten, wat een G*Dv$^ service !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:17

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Goh ik zou willen dat alle grote bedrijven zo omgingen met hun klanten, dit noem ik gewoon service, niet gaan zitten wachten tot je wat krijgt, maar netjes op de hoogte gesteld worden van de ontwikkelingen :) Tuurlijk is het klote, maar stuur die mensen een lief mailtje terug dat je blij bent de wijze waarop dit afgehandeld wordt, en ga dan verder zoeken wat je kunt doen. beetje goodwill daarzo creeeren is nooit weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op 20 juli 2004 @ 11:02:
[...]

Goh ik zou willen dat alle grote bedrijven zo omgingen met hun klanten, dit noem ik gewoon service, niet gaan zitten wachten tot je wat krijgt, maar netjes op de hoogte gesteld worden van de ontwikkelingen :) Tuurlijk is het klote, maar stuur die mensen een lief mailtje terug dat je blij bent de wijze waarop dit afgehandeld wordt, en ga dan verder zoeken wat je kunt doen. beetje goodwill daarzo creeeren is nooit weg :P
Ik denk dat goodwill creeeren bij een bedrijf van een omvang als essent niet erg veel zin heeft :P Ik denk niet dat ze daar een soort notes systeem hebben om het gedrag van een klant bij te houden ;)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallahan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09-2023

Hallahan

Bad Rooster

Ik word een beetje moe van al het geflame op @home, okay, het is niet altijd feest bij @home maar voor velen gaat het wel goed.

Kijk maar eens op http://members.home.nl/vraagbaak/nuria.html, dit zijn mijn gegevens, hier kun je toch echt niet over klagen dacht ik zo....

Cock flavored soup mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 22-09 17:42
Helemaal mee eens!
Ik heb sinds kort een nieuwe modem, kan iets sneller downloaden, leuk, uploaden doe ik zelden, maar het verschil bij online spelen is bijna te verwaarlozen.
Ik vind het raar dat gebruikers zo massaal aan het klagen zijn terwijl ze weten dat ze een nieuwe modem gaan krijgen.
En wat die impuls betreft, wat is er in vredesnaam mis met die verbinding?
Download : 479.2 KByte/sec
Upload : 42.5 KByte/sec
Connection : 215.0 Conn/min
niks mis mee...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik wordt alleen een beetje raar van @home, dit in verband met als ze tegen mij zeggen u heeft hem morgen en/of overmorgen hebt en dan later een email krijgen van , ehmm meneer het wordt 27 juli 2004

Ik wacht nu al vanaf 07-07-04 dus ik hoop dat ik die modem dan heb, dan heb ik dus 20 Dagen gewacht 8)7 , andere tweakers kregen hem binnen een paar dagen.

Mijn verbinding is echt helemaal brak, en ik zit hier in de nieuwste wijk van Groningen, dus glasvezel en het grijze kastje staat in mijn tuin, en ja ik gebruik nog steeds die ene Com2144##$$%^, Die hangt er echt helemaal los bij , bovenkap etc alles = er al vanaf., connectors hangen los ( te vaak vervoerd >:) ), als @home die binnenkrijgt héhé }) , kijken of ik iets terug hoor

edit:

Download : 252.4 KByte/sec
Upload : 12.3 KByte/sec
edit:
Lekker snel hé voor een @home breedband verbinding !!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 13:53:
Nou ik wordt alleen een beetje raar van @home, dit in verband met als ze tegen mij zeggen u heeft hem morgen en/of overmorgen hebt en dan later een email krijgen van , ehmm meneer het wordt 27 juli 2004

Ik wacht nu al vanaf 07-07-04 dus ik hoop dat ik die modem dan heb, dan heb ik dus 20 Dagen gewacht 8)7 , andere tweakers kregen hem binnen een paar dagen.

Mijn verbinding is echt helemaal brak, en ik zit hier in de nieuwste wijk van Groningen, dus glasvezel en het grijze kastje staat in mijn tuin, en ja ik gebruik nog steeds die ene Com2144##$$%^, Die hangt er echt helemaal los bij , bovenkap etc alles = er al vanaf., connectors hangen los ( te vaak vervoerd >:) ), als @home die binnenkrijgt héhé }) , kijken of ik iets terug hoor

edit:
Download : 252.4 KByte/sec
Upload : 12.3 KByte/sec
edit:
Lekker snel hé voor een @home breedband verbinding !!
Als je even iets naar boven had gelezen had je gezien dat er op dit moment in bepaalde wijken/gebieden er een tijdelijke stop is met modems omzetten. Niets om je verder druk om te maken , want zodra de capaciteit van het docsis platform geupgrade is krijg je gewoon je modem.

Wel jammer dat @home de ene klant wel daarover mailt en de ander niet.

Ik zal het voor de duidelijkheid ook nog even in de startpost zetten :)

Het is trouwens wel slecht gesteld met het COM21 platform , ookal zit er bijna niemand meer op. Je zou toch verwachten dat COM21 nu een boost zou krijgen naarmate er minder gebruikers op zouden zitten. Blijkbaar is men kwa onderhoud compleet gestopt op het COM21 platform. Dat is toch wel jammer , aangezien er toch nog enkele gebruikers op dat platform zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Raku op 20-07-2004 14:03 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Mijn @home verbinding is sinds de ''verhoging'' alleen maar slechter geworden zit nu al een paar dagen op een max download van rond de 100kb/s en een max upload van 1kb/s (meestal ook 0.01) Al verschillende keren contact met @home gehad over dit probleem.

En nu krijg ik dus te horen dat er een capaciteits tekort is in mijn wijk en dat wij dus geen nieuwe modems krijgen (nooit mail gehad dat ze de modems uberhaubt zouden vervangen) dus ik zit er over te denken om restitutie te vragen aangezien nu al een aantal weken niet waar kunnen maken wat ze beloven (4000/512) Terwijl wij toch wel even veel betalen voor dezelfde verbinding die stukken sneller is bij anderen.

Ik vind dit een ZEER slechte service vooral ook door al die standaard mailtjes.

Is er iets wat ''wij'' als gebruikers hier aan kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 16:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Hallahan schreef op 20 juli 2004 @ 12:36:
Ik word een beetje moe van al het geflame op @home, okay, het is niet altijd feest bij @home maar voor velen gaat het wel goed.

Kijk maar eens op http://members.home.nl/vraagbaak/nuria.html, dit zijn mijn gegevens, hier kun je toch echt niet over klagen dacht ik zo....
@Home is ook niet zo slecht (als het werkt). Ik heb al @home sinds de beta test. Nooit klachten gehad over de snelheid, het schiet bij mij alleen in het verkeerde keelgat dat mijn internet verbinding SINDS de eerste upload verhoging alleen nog maar achteruit is gegaan!

En sinds de 2e verhoging is er zoveel ARP verkeer op het netwerk dat mijn router compleet over de zeik gaat waardoor de snelheid NIET boven de 50k komt (zonder router haal ik nu max 200k down en 14k up)

Nu weet ik dat met een vervanging van de modem (Com21 naar Docsis) al mijn problemen opgelost zijn. Nu heb ik @home eindelijk zo ver dat ze mij een nieuwe modem opsturen, krijg ik ineens een mail dat er een capaciteitsprobleem is waarvan ze niet kunnen zeggen met welke termijn dit opgelost is.
Een probleem waarvan je niet kan zeggen wanneer het opgelost is bestaat niet. @home moet gewoon eens eerlijk communiceren wat er nu mis is en wat ze aan het doen zijn om dit op te lossen.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Ik had ook al op troublesathome gelezen dat er meerdere mensen zijn die dit zeer matig vinden .. mss is het verstandig om met zn allen @home of de consumenten bond eens te benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
ff eeen leuk kickje

ik heb sinds deze week veel last van een verbindings uitval . om de zoveel uur heb ik geen verbinding meer en dan moet ik mijn modem resetten en software matig mijn modem uitschakelen en herstellen (via configuratie scherm) maar ik ben erachter gekomen dat als ik dat doe zonder mijn modem te resetten en ik schakel de modem uit en herstel dan krijg ik een heel ander ip adres>??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Laatst online: 29-04 11:13
Royal schreef op 20 juli 2004 @ 14:19:
Ik had ook al op troublesathome gelezen dat er meerdere mensen zijn die dit zeer matig vinden .. mss is het verstandig om met zn allen @home of de consumenten bond eens te benaderen
Misschien kun je daar even mee wachten.

Ze hebben je voorlopig een upgrade gegeven, voor nada, en het is ook geen wonder dat ze dan capaciteits problemen krijgen.

Ik heb zelf ook een paar keer gebeld, na de upgrade, ivm hoge latency.
Ze hebben me gegarandeerd dat ze bezig waren met het upgraden van de capaciteit. Na een week of 2, was m´n verbinding voor ongeveer een anderhalve dag weg, (een middag tot snachts) en daarna kreeg ik een nieuw IP adres.

Sinds die tijd draait het beter dan ooit, ping van 10, en een download van 500kb/s :)

Ik ben uber tevreden hoor.

En ik denk serieus dat ze op de goeie weg zijn.

Maar het is idd klote als je geen internet hebt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

FragNeck schreef op 22 juli 2004 @ 10:43:
[...]

Misschien kun je daar even mee wachten.

Ze hebben je voorlopig een upgrade gegeven, voor nada, en het is ook geen wonder dat ze dan capaciteits problemen krijgen.

Ik heb zelf ook een paar keer gebeld, na de upgrade, ivm hoge latency.
Ze hebben me gegarandeerd dat ze bezig waren met het upgraden van de capaciteit. Na een week of 2, was m´n verbinding voor ongeveer een anderhalve dag weg, (een middag tot snachts) en daarna kreeg ik een nieuw IP adres.

Sinds die tijd draait het beter dan ooit, ping van 10, en een download van 500kb/s :)

Ik ben uber tevreden hoor.

En ik denk serieus dat ze op de goeie weg zijn.

Maar het is idd klote als je geen internet hebt.
Is het mijn probleem dat hun een capaciteits tekort hebben ?

Ik wil dit trouwens ook geen werkzaamheden noemen zoals @home beweert in verschillende mailtjes het is gewoon nalatigheid .. @home had gewoon eerst hun netwerk moeten uitbreiden voordat ze ''iedereen'' sneller internet gaven.

Ik heb zelf ook een ander ip adres gekregen maar nog steeds geen verbetering alhoewel mijn upload de laatste tijd wel rond de 8 a 9kb/s is. (was voor heen lager dan 1kb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

kenny89 schreef op 22 juli 2004 @ 07:46:
ff eeen leuk kickje

ik heb sinds deze week veel last van een verbindings uitval . om de zoveel uur heb ik geen verbinding meer en dan moet ik mijn modem resetten
Je Com21 of Motorola, dus?
... en software matig mijn modem uitschakelen en herstellen (via configuratie scherm)
Als je een Motorolla hebt, kan je wel via de web-interface je modem resetten,
maar niet uitschakelen of herstellen.

Ik vermoed dat jij je verbinding of NIC (netwerk kaart) uit- en weer aan zet.

Er is wel een knop "Herstellen" in Win2000 en WinXP, maar dat forceert het ophalen van een nieuwe lease (IP etc) voor je NIC.
... maar ik ben erachter gekomen dat als ik dat doe zonder mijn modem te resetten en ik schakel de modem uit en herstel dan krijg ik een heel ander ip adres>??????
Wat bedoel je hier met "modem resseten" - en wat reset je hiet nu - de NIC of echt het modem?

Als Windows geen IP kan opvragen, dan vult die automatisch 169.254.x.x in.
Is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Royal schreef op 22 juli 2004 @ 11:31:
[...]

Is het mijn probleem dat hun een capaciteits tekort hebben ?
[knip]
..... blijkbaar wel....

je maakt er in elk geval wel een probleem van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
lamaar kheb een neiuwe modem , hij moest eigenlijk dinsdag verstuurd worde maar vandaag gedaan per express en nog vandaag aangekomen :)
maar er staat pas dat ik het de 27ste kan gebruiken , maar kan dit ook eerder?
ivm met vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 22:38
Eerst mailtje gehad (nadat ik speedtests had gemailed) dat ze capaciteitsproblemen hadden, en vandaag komen ze ineens een nieuw modem brengen :? Ik ga hem in ieder geval maar installeren dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
check my mailpost
, was bij mij precies hetzelfde :P

[ Voor 12% gewijzigd door k5052 op 22-07-2004 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Maestro.mosjuh schreef op 22 juli 2004 @ 16:50:
[...]

..... blijkbaar wel....

je maakt er in elk geval wel een probleem van
Gek he !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

kenny89 schreef op 22 juli 2004 @ 18:23:
Maar er staat dat ik het pas de 27ste kan gebruiken. Kan dit ook eerder? ivm met vakantie.
Ja. Dat kan.

Eerder in deze thread stond dat je de helpdesk kan bellen en dan je modem gegevens (S/N nummer en HFC MAC ID) moet doorgeven. Dan ben je met 30min weer online.

[ Voor 38% gewijzigd door lordsnow op 23-07-2004 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Sinds gisterenochtend hapert mijn breedband verbinding.
Tegen de avond heb ik @Home gebeld. Zij meegekeken, en inderdaad gedroeg mijn Motorola kabelmodem zich niet naar behoren. Eerste rij lampjes brandt, online knippert langzaam en activity lampje knippert als een gek.
1e lijn bij @Homeheeft toen het modem geïmaged, waarna het weer een half uur goed ging.
Daarna weer haperingen, dus na een uur weer @Home gebeld.
Wederom heeft men mijn modem geïmaged, waarna het weer goed ging. Dit keer werd ik ook doorverbonden naar de 2e lijn, die nog wat extra tests hebben gedaan.
Vervolgens ging het weer even goed, waarna er weer haperingen waren.
Hierna kon ik niet meer terugbellen (helpdesk gesloten), en heb ik het modem maar losgekoppeld aangezien het toen begon te onweren bij ons.
Ik zit momenteel op mijn werk, en hoop dat vanavond mijn verbinding weer normaal is.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Laatst online: 11:59

FlashBang

Hoi.

OMG ik ging @Home opzeggen gisteren, helemaal zo'n mailtje met adres en alles wat er in hoort volgens de Help naar opzegging@home.nl, krijg ik zo'n mailtje terug dat het vanaf mn @Home adres verstuurd moet worden!

Ik: |:( |:( , want ik ken dat wachtwoord niet meer, dus weer half uur aan de lijn hangen en toen kreeg ik men wachtwoord, toen weer hetzelfde mailtje verstuurd via men @home adres en toen was het eindelijk goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Russian Phoenix schreef op 23 juli 2004 @ 12:20:
OMG ik ging @Home opzeggen gisteren, helemaal zo'n mailtje met adres en alles wat er in hoort volgens de Help naar opzegging@home.nl, krijg ik zo'n mailtje terug dat het vanaf mn @Home adres verstuurd moet worden!

Ik: |:( |:( , want ik ken dat wachtwoord niet meer, dus weer half uur aan de lijn hangen en toen kreeg ik men wachtwoord, toen weer hetzelfde mailtje verstuurd via men @home adres en toen was het eindelijk goed :(
Sorry maar dat lijkt me vrij logisch. Anders had ik jouw abb ook op kunnen zeggen. Niet echt een @home probleem dus maar meer een issue aan de kant van de gebruiker.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Laatst online: 11:59

FlashBang

Hoi.

Bor_de_Wollef schreef op 23 juli 2004 @ 12:23:
[...]

Sorry maar dat lijkt me vrij logisch. Anders had ik jouw abb ook op kunnen zeggen. Niet echt een @home probleem dus maar meer een issue aan de kant van de gebruiker.
Ja, maar ze hadden het ook wel gewoon kunnen controleren door hun abonnee (ik dus) ff te bellen en hett te controleren. Dat is wel zo klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 10:42
Vind het sowieso bizar dat je een abbo gewoon via mail mag opzeggen. Ik zou toch minimaal verwachten dat dat met een aangetekende brief + id moet. Maargoed.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:38

ultimateharry

Team Slayer:-)

Na een week geleden een mail gehad te hebben dat mijn modemruil alsnog niet door ging (zogenaamd niet genoeg capaciteit op het platform), heb ik hem nu alsnog gekregen.
Ik was stomverbaasd toen het briefje van TPG in de bus lag. Heb de modem net opgehaald, en er zit een brief bij dat hij komende dinsdag om 08:00 wordt aangemeld.
Nog even wachten, maar ik ben voorlopig tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ultimateharry schreef op 23 juli 2004 @ 13:39:
Na een week geleden een mail gehad te hebben dat mijn modemruil alsnog niet door ging (zogenaamd niet genoeg capaciteit op het platform), heb ik hem nu alsnog gekregen.
Ik was stomverbaasd toen het briefje van TPG in de bus lag. Heb de modem net opgehaald, en er zit een brief bij dat hij komende dinsdag om 08:00 wordt aangemeld.
volgend mij was al eerder gemeld (of was dat in het andere topic?) dat @home druk is met werkzaamheden ivm de capaciteitsproblemen.....
de komende weken zijn er veel gepland.

dus niet zo heel vreemd dat je nu alsnog je modem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
ultimateharry schreef op 23 juli 2004 @ 13:39:
bij mij stond dit er ook maar je kunt het gewoon activeren als je wilt
een paar posts hierboven staat wat je dan moet doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou eindelijk na wel ( even rekenen ... )

1e email op 07-07-04, inmiddels 23-07-04, dus ehmm 16 dagen !! lang gewacht op mijn Motarola modem en hij is eindelijk binnen.

Ik kon hem pas de 27-07-04 gaan gebruiken om 08:00, maar even een belletje naar @home en het kon direct na 30 min.

Later bleek dat ze mijn -B en -C adres eruit hadden gegooit, dus vroeg deze weer even terug, want in mijn Linksys router staat het -B adres vermeld, dit omdat het -A adres zeer traag is.( ip adres conflict ofzo 8)7 ).

Hierbij wat pic's van mijn nieuwe modem.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debmar/Tweakers/@home=@sloom/DSC00400.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debmar/Tweakers/@home=@sloom/DSC00401.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debmar/Tweakers/@home=@sloom/DSC00402.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debmar/Tweakers/@home=@sloom/DSC00403.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debmar/Tweakers/@home=@sloom/DSC00404.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debmar/Tweakers/@home=@sloom/DSC00405.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debmar/Tweakers/@home=@sloom/DSC00406.JPG

Inmiddels heb ik ook bij Speedtest.nl de verbinding getest, zie hieronder de resultaten.

( speedtest.nl )

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 516.7 KByte/sec (=4134 kbps)

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 46.8 KByte/sec (=374 kbps) |:(

Nuria gebruik ik zelden.

Toch is mijn Download wel goed, maar de upload blijft hangen op 374 kbps en moet zijn 512 kbps = dus een verschil van ehmm 138 kbps.

De test en de modem zijn in Groningen ( Gravenburg ).

Waarom haal ik die upload niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 22:28:

...

Inmiddels heb ik ook bij Speedtest.nl de verbinding getest, zie hieronder de resultaten.

( speedtest.nl )

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 516.7 KByte/sec (=4134 kbps)

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 46.8 KByte/sec (=374 kbps) |:(

Nuria gebruik ik zelden.

Toch is mijn Download wel goed, maar de upload blijft hangen op 374 kbps en moet zijn 512 kbps = dus een verschil van ehmm 138 kbps.

De test en de modem zijn in Groningen ( Gravenburg ).

Waarom haal ik die upload niet ??
Misschien eens een tweede keer proberen? Daarbij kan het altijd een beetje fluctueren ivm drukte op netwerk enzo.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft dezelfde upload, alleen download wordt dan minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Nou ik heb nu m'n nieuwe Motorola binnen.
Werkt perfect, goeie download, en eindelijk weer een goeie upload.

Kennen we weer gamen }) 8)7 :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fellow tweakers :)

Ik wil gewoon ff m'n ervaring met @home posten, zowel voor mensen die willen weten hoe mensen denker over deze profider, als voor mezelf.. om wat frustratie kwijt te raken.. hoop dat het niet te propagenda overkomt.

Here we go..

Ik ben sinds ongeveer een jaar en twee maanden abonnee van @home breedband, het abonnement van 49 euro per maand. Ik heb hier lang voor moeten drammen om mijn ouders te overtuigen, maar tenslotte hebben ze toch besloten om voor rust te kiezen in plaats van een telefoonlijntje. Dat was ik gewend namelijk. We hebben gekozen voor een zelf-installatiepakket, en na twee uurtjes hadden we de eerste pc op het internet. Ik was best onder de indruk van de snelheid, ik had hier zo'n 4 maanden over gedroomd. De rest van de computers werd aangesloten en ik was erg tevreden met mijn nieuwe verbinding.

Ik ben veel bezig met online gamen, en surf veel over het internet. Ook downloaden en hier en daar iets uploaden doe ik regelmatig. Met een stabiele download van 300Kbps en een upload van 16Kbps was ik erg tevreden. Na nog geen 3 dagen begon het gezeik. Ik kon geen serverlijsten openen in games, mijn ping was erg onstabiel en ik had af en toe een storing. De @home klantenservice gebeld. De medewerker van @home was best klantvriendelijk en alles leek prima op zijn scherm. De pingsnelheid lag onder de 60Ms, de downloadsnelheid lag keurig rond de 300 en ook de upload was prima in orde. @home kon mij niet verder helpen, aangezien zij geen support bieden voor een verbinding met router. Ik had op dat moment een Sweex router, die mijn moeder voor een leuk prijsje had gevonden bij de lokale hardware toko. Het probleem lag naar mijn idee bij de router. Ik heb toen helaas niks kunnen vinden aan foute instellingen, en heb een half jaar lang met dezelfde problemen gezeten, wat overginds wel mijn eigen keuze was.

Na de zoveelste storing besloot ik een andere router te kopen, van mijn eigen geld. Mijn keuze viel op de E-tech RTVP03. Eenmaal thuisgekomen sloot ik de router precies zoals in de handleiding stond aan. Ik start mijn pc op, verbind naar de router, verander de instellingen en reset de boel. Vlekkeloos. Hierna geen storingen, interupties of vastgelopen serverlijsten meer gehad. Dit ging een half jaar goed, en toen kreeg ik het bericht dat @home de down-en uploadsnelheid zou verhogen. Geweldig! Een downloadsnelheid van 500Kbps en een upload van 62! Het leek alleen maar beter te worden.

Toch mocht de pret niet lang duren. Hoe dichterbij de datum waarop @home de snelheden zou verhogen in mijn regio (1 Juni), hoe slechter mijn verbinding werd. De ping in de online games die ik speelde werd met de dag hoger, ik kreeg weer last van storingen, toch bleef de downloadsnelheid normaal, en de upload schommelde rond de 30 (deze was inmiddels verdubbeld van 15 naar 30).
Op een dag kwam ik thuis van m'n werk, en ik kreeg te horen dat onze downloadsnelheid was verhoogd naar 500Kbps, en de download op 57 lag, zo gemeten op speedtest.nl. Deze meting werdt genomen rond 21:30. De volgende dag ging ik eens lekker zitten voor een game Tactical Ops (al vrij oud), de game, waarmee ik de clan waar ik nog steeds bij zit, heb ontmoet. Ik connecte naar onze eigen server, welke draait op het netwerk van de universiteit Leiden, en wachtte af.
Een gigantische lag, en een ping van 300 kreeg ik op m'n brood. Ik ben naar beneden gelopen, heb de router en het modem gereset, en na het opnieuw opstarten van mijn pc weer geprobeerd. Geen resultaat. Toen mijn hele pc gescand met Ad-Aware, Spybot en Hijackthis. De nodige spam en ads verwijderd, opnieuw opgestart, en weer geprobeerd. Nog steeds niks. Dan de @home helpdesk maar weer. Bij @home was niks bekend over een storing, maar de ping leek wel hoger dan normaal, en de down- en uploadsnelheid lag ook onder het gemiddelde. Mij werd geadviseerd de firmware van het modem (Motorola) te updaten. Zodoende, de helpdesk verzond de nieuwe software, ik wachtte een uur, resette mijn modem en router en probeerde nog eens. Wéér geen resultaat.

In de weken die daarop volgden werd de verbinding alleen maar slechter, de ping steeds hoger en de Kbps steeds lager. Na de vierde keer contact gezocht te hebben met de helpdesk kreeg ik te horen, dat na 2 weken brakke verbinding, een storing was ontdekt in de verbindingslijn van mijn regio. Ok, kan gebeuren. Ik vroeg wat er precies aan de hand was, of er al iemand mee bezig was en hoe lang het nog zou duren. Op géén van die vragen leek iemand een antwoord te hebben. Gefrustreerd klapte ik de telefoon op de haak en ben iets anders gaan doen.
De volgende dag nog een keer gebeld, hetzelfde verhaal gedaan na het referentienummer (wat ik inmiddels uit mijn hoofd ken) gegeven te hebben, nog steeds geen antwoord op mijn vragen. Op dat moment had ik er serieus genoeg van. Ik belde terug naar de helpdesk, en kreeg iemand anders aan de lijn. Wederom het referentienummer gegeven, zelfde verhaal gedaan, zelfde vragen gesteld. Nu kreeg ik te horen dat er te veel abonnees op dezelfde lijn in mijn regio zaten. Blij te horen dat de helpdesk zo goed op de hoogte is.. Ik had een antwoord, en @home was er mee bezig. De helpdeskmedewerker kon mij overginds geen antwoord geven op de vraag hoe lang de storing ongeveer nog zou duren.
Laten we wel wezen dames en heren, dit zijn toch gewoon vragen waar ik, als betalend abonnee, recht op heb om antwoorden op te krijgen!?

De volgende dag.. weer naar de helpdesk gebeld. Zelfde referentienummer, zelfde verhaal. Nadat ik voor de zoveelste keer de zin ''dat weet ik niet'' kreeg raakte ik lichtelijk geïrriteerd, en eisste dat ik met iemand doorverbonden werd die wel op de hoogte was van de stand van zaken. Ik werd hierna afgescheept met het verhaal dat ik een e-mail naar snelheid@home.nl kon sturen met 5 verschillende screenshots van verschillende tijden, van tests op de website speedtest.nl of mordax.nl. Dat heb ik vervolgens gedaan, en een paar dagen later kreeg ik bericht terug. In de email die ik terugkreeg, werdt vermeld dat ik dezelfde email nogmaals diende te sturen via een @home emailadres, zodat ze mijn gegevens konden achterhalen.. Ik had nota bene mijn gegevens en referentienummer in de email gezet! Daarnaast zou ik toch geen moeite moeten hoeven doen om een probleem op te lossen waarvan de aard uiteindelijk bij @home ligt!?

De maat was voor mij vol. Ik vond op de @home website het e-mailadres klachten@home.nl. Hierin heb ik het hele verhaal wat ik zojuist getypt heb vermeld, en antwoord geëist op de vragen die ik had. Met de mededeling dat ik geen boodschap had aan geautomatiseerde emailtjes terug, en dat ze nu wel eens mochten luisteren naar een betalende klant. Twee dagen later kreeg ik een mailtje terug, met de boodschap ''we zijn er mee bezig'' ''we hopen dit zo snel mogelijk op te lossen'' en ''onze excuses'' FOUT. Direct nadat ik het emailtje gelezen had een reply verstuurd, met (kort samengevat) als inhoud ''door jullie gebrek aan respect voor betalende abonnees en het gemak van zaken van zowel de klantenservice als de klachtenafdeling, hebben jullie zojuist een abonnee verloren''. Een íets aangepast emailtje kreeg ik terug, met excuses en zowaar mijn naam, maar voor mij is het leed wel genoeg gedaan. Ik stap over op een andere profider. Helaas waren m'n ouders op vakantie toen ik de laatste email naar @home stuurde, en kon ik mijn belofte, het direct opzeggen van mijn abonnement, niet waarmaken.

We zijn nu een week verder, het enige dat ik kan is op internet, een beetje surfen en hier en daar een kleine download binnenhalen. En dat voor 48 euro per maand. Een lekkere prijs/kwaliteit verhouding vind je niet? Het is wachten op een email terug van essent, over hoe we de telefoonlijn moeten afsluiten, en of hier voorwaarden aan vast zitten. Goddank kunnen we het @home breed(?)band abonnement zo opzeggen. Ik stap zo snel mogelijk over op Xs4all of Demon, ook al moet ik hiervoor een compleet nieuwe telefoon abonnement voor afsluiten. Ik heb het helemaal gehad met @home. Als je het mij vraagt, ligt de service, stabiliteit, betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid ver onder de maat.

Er zullen vast meer mensen zijn met dezelfde problemen, ik zou graag willen weten hoe hun ervaring is met de klanten/klachtenservice, snelheden en oplossingen die @home bied, misschien kan je me overtuigen nog even geduld te hebben..

:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 01:51 . Reden: Overzicht creëren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Het laatste deel van je verhaal kan ik goed begrijpen, zit in precies dezelfde situatie ... maar mijn ouders vinden internet opzich snel genoeg op dit moment en willen nog even afwachten.
Nu kreeg ik te horen dat er te veel abonnees op dezelfde lijn in mijn regio zaten.
Dat kreeg ik dus ook te horen, belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Dus , als ik het goed begrijp heb je dus bijna 1 jaar en 2 maand problemen gehad? Of gaat het om een paar weken in totaal?

Heb je verder een Motorola of een Com21? Ik denk een motorola , aangezien jenog niet extreem lang abbo bent. Anyway , wat je kunt doen is natuurlijk blijven vragen wat er aan de hand is.

Echter , als ze pak hem beet net twee weken achter de problemen zijn gekomen zou ik ze iig een laatste kans geven. Wat je ook kunt doen is bij de buren , of iemand uit dezelfde straat kijken of zij wel een goede verbinding hebben. Zo ja , kun je kijken naar je eigen situatie , of vragen om een monteur.

Iig hoort het niet zo te zijn dat een verbinding het meer dan een jaar lang nauwlijks fatsoenlijk doet. Als het alleen om die laatste paar weken gaat kan ik het me voorstellen. Het docsis platform is immers overbelast. Samen met een verotte centrale gaat dat niet werken. Heb je trouwens al gekeken op de meldingen pagina van @home? Misschien staat daar wat onderhoud aangekondigd welke voor jou van belang is. Als er een storing is kan het zo zijn dat ze er niet direct naar kijken. Het is immers ook vakantie , dus minder mensen klagen en er zijn minder monteurs aan het werk.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simulated Zero schreef op 24 juli 2004 @ 01:53:
Dus , als ik het goed begrijp heb je dus bijna 1 jaar en 2 maand problemen gehad? Of gaat het om een paar weken in totaal?

Heb je verder een Motorola of een Com21? Ik denk een motorola , aangezien jenog niet extreem lang abbo bent. Anyway , wat je kunt doen is natuurlijk blijven vragen wat er aan de hand is.

Echter , als ze pak hem beet net twee weken achter de problemen zijn gekomen zou ik ze iig een laatste kans geven. Wat je ook kunt doen is bij de buren , of iemand uit dezelfde straat kijken of zij wel een goede verbinding hebben. Zo ja , kun je kijken naar je eigen situatie , of vragen om een monteur.

Iig hoort het niet zo te zijn dat een verbinding het meer dan een jaar lang nauwlijks fatsoenlijk doet. Als het alleen om die laatste paar weken gaat kan ik het me voorstellen. Het docsis platform is immers overbelast. Samen met een verotte centrale gaat dat niet werken. Heb je trouwens al gekeken op de meldingen pagina van @home? Misschien staat daar wat onderhoud aangekondigd welke voor jou van belang is. Als er een storing is kan het zo zijn dat ze er niet direct naar kijken. Het is immers ook vakantie , dus minder mensen klagen en er zijn minder monteurs aan het werk.
Helaas staat er bij de meldingen op de @home website ook nauwlijks informatie, ik heb één keer mijn plaats voorbij zien komen waarbij vermeld was dat er onderhoud verricht werd, en dat de verbinding er tussen 2:00 en 7:00 af kon liggen. Ik heb inderdaad een Motorola, die heb ik vanaf het begin gehad. De problemen die zich nu voordoen zijn van de laaste 1,5 maand, en liggen bij @home. De problemen die ik daarvoor had, lagen zowel aan mijn router als aan @home af en toe, maar dat maakt het er niet beter van.

Ik heb al tig keer gevraagd wat er aan de hand is en hoe lang het gaat duren, maar antwoorden hebben ze maar weinig. Ik vind hoe dan ook dat ik onvoldoende op de hoogte wordt gehouden, dat ik niet met respect geholpen wordt en dat @home de problemen voor zich uit schuift.. Ze hebben nog even om dit recht te zetten, totdat ik er achter ben hoe het zit met de telefoonlijn etc. maar ik heb er weinig vertrouwen in, het abonnementsgeld van de (brakke) maand wouden ze ook niet terugstorten, en daar scoren ze ook geen punten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 23:07
TCDeluxe, ik ken dit verhaal maar al te goed.

Game ook online en mijn verbinding is ook instabieler geworden sinds de upload. Ook ik heb 3x de eerste lijn van @home gesproken en 2x de 2e lijn, zelfs met referentienummer kreeg ik weer standaardvragen over mijn computer terwijl ik het verhaal al zo vaak gedaan had.
Ik ben net als jij afgescheept met een mailtje met snelheden bij het 2e contact met de 2e lijn, een gemiddelde ping van 90 kon nou eenmaal voorkomen en was geen probleem. Iedere gamer weet dan een ping van 90 in Nederland te hoog is maar de @home medewerker vondt dat normaal voor een huis tuin en keukenverbinding :? (breedband).

5 dagen lang keurig speedtests gedaan en opgestuurd naar snelheid@home.nl met het verhaal erbij en referentienummer. Vervolgens kreeg ik een standaard mail met als boodschap dat kabel een gedeeld medium is, wat spy/adware is etc. Dus eigenlijk hetzelfde verhaal dat ik ook drie keer bij telefonisch contact heb gehoord! Oh ja, en als ik nog problemen bleef houden kon ik contact opnemen met de telefonische helpdesk alsof ik dat niet al lang gedaan had! 8)7

Ook ik heb toen een boos mailtje gestuurd, voor reactie op het eerste mailtje moest ik al drie dagen wachten, de reactie op mijn reply duurde 5 dagen! Vindt dat erg lang voor een reply! In ieder geval, de capaciteit is hier de oorzaak dus zal nu ook moeten wachten op verbetering of overstappen of ADSL. Ik was in ieder geval blij dat ik uiteindelijk een antwoord heb en dat ze zelf het probleem toegeven, wacht nu nog even een maandje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 07:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

ah super,
ik heb 2 keer gemaild dat mijn upload niet goed is enzo, het 2de mailtje heb ik op eigen iniatief speedresults mee gemaild.
reply op dat mailtje is dat ze nog bezig met omwisselen ven motorola's, maw heb geduld :(

nu laatst een pakketje, met een nieuwe modem :), gaat a.s dinsdag in werking, dus ben benieuwd, of ik nu ook eindlijk 64 kb/s upload ga halen :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter
  • Laatst online: 14-09 22:09

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 01:39:
Fellow tweakers :)

Ik wil gewoon ff m'n ervaring met @home posten, zowel voor mensen die willen weten hoe mensen denker over deze profider, als voor mezelf.. om wat frustratie kwijt te raken.. hoop dat het niet te propagenda overkomt.

Here we go..

Ik ben sinds ongeveer een jaar en twee maanden abonnee van @home breedband, het abonnement van 49 euro per maand. Ik heb hier lang voor moeten drammen om mijn ouders te overtuigen, maar tenslotte hebben ze toch besloten om voor rust te kiezen in plaats van een telefoonlijntje. Dat was ik gewend namelijk. We hebben gekozen voor een zelf-installatiepakket, en na twee uurtjes hadden we de eerste pc op het internet. Ik was best onder de indruk van de snelheid, ik had hier zo'n 4 maanden over gedroomd. De rest van de computers werd aangesloten en ik was erg tevreden met mijn nieuwe verbinding.

Ik ben veel bezig met online gamen, en surf veel over het internet. Ook downloaden en hier en daar iets uploaden doe ik regelmatig. Met een stabiele download van 300Kbps en een upload van 16Kbps was ik erg tevreden. Na nog geen 3 dagen begon het gezeik. Ik kon geen serverlijsten openen in games, mijn ping was erg onstabiel en ik had af en toe een storing. De @home klantenservice gebeld. De medewerker van @home was best klantvriendelijk en alles leek prima op zijn scherm. De pingsnelheid lag onder de 60Ms, de downloadsnelheid lag keurig rond de 300 en ook de upload was prima in orde. @home kon mij niet verder helpen, aangezien zij geen support bieden voor een verbinding met router. Ik had op dat moment een Sweex router, die mijn moeder voor een leuk prijsje had gevonden bij de lokale hardware toko. Het probleem lag naar mijn idee bij de router. Ik heb toen helaas niks kunnen vinden aan foute instellingen, en heb een half jaar lang met dezelfde problemen gezeten, wat overginds wel mijn eigen keuze was.

Na de zoveelste storing besloot ik een andere router te kopen, van mijn eigen geld. Mijn keuze viel op de E-tech RTVP03. Eenmaal thuisgekomen sloot ik de router precies zoals in de handleiding stond aan. Ik start mijn pc op, verbind naar de router, verander de instellingen en reset de boel. Vlekkeloos. Hierna geen storingen, interupties of vastgelopen serverlijsten meer gehad. Dit ging een half jaar goed, en toen kreeg ik het bericht dat @home de down-en uploadsnelheid zou verhogen. Geweldig! Een downloadsnelheid van 500Kbps en een upload van 62! Het leek alleen maar beter te worden.

Toch mocht de pret niet lang duren. Hoe dichterbij de datum waarop @home de snelheden zou verhogen in mijn regio (1 Juni), hoe slechter mijn verbinding werd. De ping in de online games die ik speelde werd met de dag hoger, ik kreeg weer last van storingen, toch bleef de downloadsnelheid normaal, en de upload schommelde rond de 30 (deze was inmiddels verdubbeld van 15 naar 30).
Op een dag kwam ik thuis van m'n werk, en ik kreeg te horen dat onze downloadsnelheid was verhoogd naar 500Kbps, en de download op 57 lag, zo gemeten op speedtest.nl. Deze meting werdt genomen rond 21:30. De volgende dag ging ik eens lekker zitten voor een game Tactical Ops (al vrij oud), de game, waarmee ik de clan waar ik nog steeds bij zit, heb ontmoet. Ik connecte naar onze eigen server, welke draait op het netwerk van de universiteit Leiden, en wachtte af.
Een gigantische lag, en een ping van 300 kreeg ik op m'n brood. Ik ben naar beneden gelopen, heb de router en het modem gereset, en na het opnieuw opstarten van mijn pc weer geprobeerd. Geen resultaat. Toen mijn hele pc gescand met Ad-Aware, Spybot en Hijackthis. De nodige spam en ads verwijderd, opnieuw opgestart, en weer geprobeerd. Nog steeds niks. Dan de @home helpdesk maar weer. Bij @home was niks bekend over een storing, maar de ping leek wel hoger dan normaal, en de down- en uploadsnelheid lag ook onder het gemiddelde. Mij werd geadviseerd de firmware van het modem (Motorola) te updaten. Zodoende, de helpdesk verzond de nieuwe software, ik wachtte een uur, resette mijn modem en router en probeerde nog eens. Wéér geen resultaat.

In de weken die daarop volgden werd de verbinding alleen maar slechter, de ping steeds hoger en de Kbps steeds lager. Na de vierde keer contact gezocht te hebben met de helpdesk kreeg ik te horen, dat na 2 weken brakke verbinding, een storing was ontdekt in de verbindingslijn van mijn regio. Ok, kan gebeuren. Ik vroeg wat er precies aan de hand was, of er al iemand mee bezig was en hoe lang het nog zou duren. Op géén van die vragen leek iemand een antwoord te hebben. Gefrustreerd klapte ik de telefoon op de haak en ben iets anders gaan doen.
De volgende dag nog een keer gebeld, hetzelfde verhaal gedaan na het referentienummer (wat ik inmiddels uit mijn hoofd ken) gegeven te hebben, nog steeds geen antwoord op mijn vragen. Op dat moment had ik er serieus genoeg van. Ik belde terug naar de helpdesk, en kreeg iemand anders aan de lijn. Wederom het referentienummer gegeven, zelfde verhaal gedaan, zelfde vragen gesteld. Nu kreeg ik te horen dat er te veel abonnees op dezelfde lijn in mijn regio zaten. Blij te horen dat de helpdesk zo goed op de hoogte is.. Ik had een antwoord, en @home was er mee bezig. De helpdeskmedewerker kon mij overginds geen antwoord geven op de vraag hoe lang de storing ongeveer nog zou duren.
Laten we wel wezen dames en heren, dit zijn toch gewoon vragen waar ik, als betalend abonnee, recht op heb om antwoorden op te krijgen!?

De volgende dag.. weer naar de helpdesk gebeld. Zelfde referentienummer, zelfde verhaal. Nadat ik voor de zoveelste keer de zin ''dat weet ik niet'' kreeg raakte ik lichtelijk geïrriteerd, en eisste dat ik met iemand doorverbonden werd die wel op de hoogte was van de stand van zaken. Ik werd hierna afgescheept met het verhaal dat ik een e-mail naar snelheid@home.nl kon sturen met 5 verschillende screenshots van verschillende tijden, van tests op de website speedtest.nl of mordax.nl. Dat heb ik vervolgens gedaan, en een paar dagen later kreeg ik bericht terug. In de email die ik terugkreeg, werdt vermeld dat ik dezelfde email nogmaals diende te sturen via een @home emailadres, zodat ze mijn gegevens konden achterhalen.. Ik had nota bene mijn gegevens en referentienummer in de email gezet! Daarnaast zou ik toch geen moeite moeten hoeven doen om een probleem op te lossen waarvan de aard uiteindelijk bij @home ligt!?

De maat was voor mij vol. Ik vond op de @home website het e-mailadres klachten@home.nl. Hierin heb ik het hele verhaal wat ik zojuist getypt heb vermeld, en antwoord geëist op de vragen die ik had. Met de mededeling dat ik geen boodschap had aan geautomatiseerde emailtjes terug, en dat ze nu wel eens mochten luisteren naar een betalende klant. Twee dagen later kreeg ik een mailtje terug, met de boodschap ''we zijn er mee bezig'' ''we hopen dit zo snel mogelijk op te lossen'' en ''onze excuses'' FOUT. Direct nadat ik het emailtje gelezen had een reply verstuurd, met (kort samengevat) als inhoud ''door jullie gebrek aan respect voor betalende abonnees en het gemak van zaken van zowel de klantenservice als de klachtenafdeling, hebben jullie zojuist een abonnee verloren''. Een íets aangepast emailtje kreeg ik terug, met excuses en zowaar mijn naam, maar voor mij is het leed wel genoeg gedaan. Ik stap over op een andere profider. Helaas waren m'n ouders op vakantie toen ik de laatste email naar @home stuurde, en kon ik mijn belofte, het direct opzeggen van mijn abonnement, niet waarmaken.

We zijn nu een week verder, het enige dat ik kan is op internet, een beetje surfen en hier en daar een kleine download binnenhalen. En dat voor 48 euro per maand. Een lekkere prijs/kwaliteit verhouding vind je niet? Het is wachten op een email terug van essent, over hoe we de telefoonlijn moeten afsluiten, en of hier voorwaarden aan vast zitten. Goddank kunnen we het @home breed(?)band abonnement zo opzeggen. Ik stap zo snel mogelijk over op Xs4all of Demon, ook al moet ik hiervoor een compleet nieuwe telefoon abonnement voor afsluiten. Ik heb het helemaal gehad met @home. Als je het mij vraagt, ligt de service, stabiliteit, betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid ver onder de maat.

Er zullen vast meer mensen zijn met dezelfde problemen, ik zou graag willen weten hoe hun ervaring is met de klanten/klachtenservice, snelheden en oplossingen die @home bied, misschien kan je me overtuigen nog even geduld te hebben..

:(
nou jongen, join the group :P
ik heb exact hetzelfde gehad vanaf die snelheidsverhoging(en).
Precies hetzelfde verhaal als jou, ook veel gemailt en gebeld en alles.
Uiteindelijk kreeg ik een medewerker van de helpdesk aan de lijn die mij kon uitleggen wat er aan de hand was.
Namelijk : sinds de verhogingen is over het hele @home netwerk te weinig capacteit. Waar wij dus erg veel last van hebben. Wat voor mij betekende dat ik aangesloten was op een bepaald apparaatnummer in de regio, waar dus te weinig capaciteit was. Hiervoor waren 2 oplossingen
- nieuwe apparatuur bijplaatsen
- een aantal mensen op een ander apparaat overzetten.
Nu kon de beste man mij niet vertellen hoe lang het ging duren, maar ze waren er wel aan bezig.
En wat zag ik gister : http://www.home.nl/abonnee/meldingen/
Jawel, eindelijk komt het onderhoud er aan (ik woon in omgeving Roosendaal). Er staat ook iets bij over het ip-adres dat dit dynamish ingesteld diende te worden.
Het lijkt erop dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren.

Ik heb ook vaak zitten denken om over te stappen, maar wees eerlijk.
Zodra de capaciteit is vergroot heb je een erg goede verbinding, voor relatief weinig geld.
4000/512 kbit voor 48 euro vind je niet zo snel hoor........

Ik post hier weer zodra ik terug ben van vakantie en het onderhoud gedaan zou moeten zijn.....

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen op vakantie, en ik kom 2 augustus weer terug, breng 6 dagen in Londen door, zonder @home, zonder zorgen.. In de tussentijd zullen mijn ouders informatie verzamelen over opzeggen, en wachten tot ik terug ben. Staat de verbinding mij dan nog steeds niet aan, stap ik over op Demon of Xs4all. Gelukkig heb ik het hier het meest voor het zeggen wat betreft het internet.

Bedankt voor jullie reactie, ik wacht het af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Lijkt me het beste ... nog eventjes wachten voor overstappen

Ik vind eigenlijk wel dat we restitutie moeten krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
lol , ik was gisteren niet thuis en wat blijkt , ik heb een briefje van de tpg van @home (waarschijnlijk weer een modem :S)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste